kop dicht en zuigen biatch!quote:Op woensdag 19 februari 2014 16:06 schreef ook_gek het volgende:
Hey kut newbie! Je kan ook je reactie een edit geven en dan je reactie aanpassen ipv meerdere onder elkaar.
En je hebt een rommel hok met een smerige vloer.
Oh en fucking weinig PK uit dat blok!
Kusje
De oude had een lager probleempje. was redelijk goed te fixen maar het blok zou uit elkaar moeten. Alweer!quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Waarom ben je dan nu terug naar een 2.5 dan? heb je je oude aan bonken gedraaid of heb ik ergens iets gemist?
[..]
2 iets dikkere turbo's is geen optie? heb wel eens ergens opgevangen dat één big one niet zo fijn is om te rijden omdat je dan ineens redelijk onbeheersbare powerz krijgt als hij opspoolt?
Na dag 6 worden jullie allemaal genaturaliseerd tot Duitser of wat? ik neem aan dat er nog 1 of 2 etappes volgen om weer in NL te eindigen, of mag je dat lekker zelf uitzoeken?quote:Op donderdag 20 februari 2014 07:36 schreef Paladijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Worden ook wel weer erg lange dagen achter het stuur zo te zien
Duidelijk, ik ben niet zo thuis in de föhn bizz, ik loop er liever omheen, omdat ik wil/moet rijden met mijn auto ipv sleutelen en investeren in parts en accijnzenquote:Op donderdag 20 februari 2014 15:08 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
De oude had een lager probleempje. was redelijk goed te fixen maar het blok zou uit elkaar moeten. Alweer!
Daar had ik geen zin in, ik wilde een nieuwe uitdaging dus ik heb een 1jz-gte blok gekocht. de voorganger van het wereldberoemde blok dat in de MKIV supra ligt (de 2jz-gte). Deze blokken gaan haast niet stuk en zijn ontworpen speciaal met drukvulling in het achterhoofd. Mijn vorige blok is een ontwerp dat dateerde uit de jaren 60 als 2 liter (toyota 2000gt) en is steeds verder opgeboord en slag veranderd tot het een 3 liter was, en toen hebben ze er ook nog een turbo op geschroefd.
Allemaal leuk, maar 400 pk op een blok met oud design is niet alles.
nu kan ik ooit naar big single turbo en betrouwbaar 500 pk draaien zonder enkel probleem.
de powerband kan erg groot zijn als je maar de goede turbo kiest. vooral een niet te grote uitlaatkant is belangrijk. (.ar size)
grote twins kan ook inderdaad, maar dat zijn dan vaak hybride turbo's.
Dus opgeboorde standaard turbo's en dat is vaak vragen om problemen. zwakke as, zwakke lagers, te kleine wastegates etc etc zorgen ervoor dat dit minder betrouwbaar is.
2 aftermarket "echte" turbos kan ook maar is erg duur en je krijgt complexe piping naar je intercooler bijvoorbeeld. daarnaast ziet het er niet uit.
Het kost vaak net zoveel geld als een big single swap en dat echt veeeeel meer fun en meer bang for buck. Minder draaiende delen die stuk gaan. simple en stupid, en donders veul lol.
Wij gaan niet mee, had bovendien moeizaam geweest voor vriendin (die mag alleen zonder visum rond de EU - behalve Engeland).quote:Op donderdag 20 februari 2014 17:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Na dag 6 worden jullie allemaal genaturaliseerd tot Duitser of wat? ik neem aan dat er nog 1 of 2 etappes volgen om weer in NL te eindigen, of mag je dat lekker zelf uitzoeken?
En dat stukkie Oekraïne is er zo te zien vrij simpel uit te knippen, en als ik het zo hoorde op de radio daarstraks is dat ook wel raadzaam
Meer dat we op de laatste dag langs Utoya reden waar op dat moment precies een week later allemaal mensen in het zwart rouwkransen aan het leggen waren. Had misschien wat moeite gekost, maar ze hadden de route op dat punt wel iets om kunnen leggen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 18:33 schreef Dingest het volgende:
Ik weet niet waar je precies op doelt, maar Utoya gebeurde 2 dagen voor de start. Daar kan je als organisatie dan niets meer aan veranderen
Dat hadden ze ook. We zouden de hoofdroute E16 volgen. Die bleek alleen afgezet te zijn waardoor we via die b-weg moesten, pal langs het eiland en ook nog eens rouwplechtigheden die toevallig op dat moment bezig was. Daar kwam de organisatie pas achter toen ze er op die dag zelf langsreden - toen was het deelnemersveld al onderweg. Dan kan je als organisatie niet zoveel meer doenquote:Op donderdag 20 februari 2014 18:39 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Meer dat we op de laatste dag langs Utoya reden waar op dat moment precies een week later allemaal mensen in het zwart rouwkransen aan het leggen waren. Had misschien wat moeite gekost, maar ze hadden de route op dat punt wel iets om kunnen leggen.
Dat is achteraf nogal makkelijk gezegd, en bovendien niet de schuld van de organisatie. Als je er zo'n moraal bezwaar tegen had, had je dat ook zelf kunnen bedenken.quote:Op donderdag 20 februari 2014 18:47 schreef Paladijn het volgende:
Zo'n beetje iedereen zit op twitter
Nieuwtjes werden daar aardig rap rondgestuurd, dus even een andere afslag pakken was in mijn ogen een prima optie geweest.
quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:05 schreef Anne het volgende:
Wat is er tussen jullie twee gebeurd?
Niets in het bijzonder, ik ventileer alleen een ergernisjequote:Op donderdag 20 februari 2014 20:05 schreef Anne het volgende:
Wat is er tussen jullie twee gebeurd?
Weinig denk ikquote:Op donderdag 20 februari 2014 20:05 schreef Anne het volgende:
Wat is er tussen jullie twee gebeurd?
quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:16 schreef Anne het volgende:
Geeft ook niet.
Het leek alleen een beetje op een echtpaar wat ruzie aan het maken was.
draait omquote:Op vrijdag 21 februari 2014 05:58 schreef .Neovo. het volgende:
Goedemorgen op dit onchristelijke tijdstip
Werk. Vroeg.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 05:58 schreef .Neovo. het volgende:
Goedemorgen op dit onchristelijke tijdstip
zolang je het spul redelijk stock laat of goed aanpakt is er niks aan de handquote:Op donderdag 20 februari 2014 17:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Duidelijk, ik ben niet zo thuis in de föhn bizz, ik loop er liever omheen, omdat ik wil/moet rijden met mijn auto ipv sleutelen en investeren in parts en accijnzen![]()
Anne d'r föhn (die van d'r auto) is vorig jaar ook vervangen, en toen de rekeningen achteraf opgeteld werden wist ik ook weer meteen waarom ik liever geen turbo's heb.
Mwoh, een v8 met 400PK is ook niet verkeerdquote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:48 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
zolang je het spul redelijk stock laat of goed aanpakt is er niks aan de hand
alle turbo's gaan stuk, ook die van td's en zo.
Maar zonder turbo rijden is gewoon echt geen fun![]()
Mwah, ik had best lol in de AMG hoor, en dat was ook maar een 6 pittertjequote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:48 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
zolang je het spul redelijk stock laat of goed aanpakt is er niks aan de hand
alle turbo's gaan stuk, ook die van td's en zo.
Maar zonder turbo rijden is gewoon echt geen fun![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |