abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 februari 2014 @ 14:56:57 #44
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_136929918
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 16:06 schreef ook_gek het volgende:
Hey kut newbie! Je kan ook je reactie een edit geven en dan je reactie aanpassen ipv meerdere onder elkaar.

En je hebt een rommel hok met een smerige vloer.

Oh en fucking weinig PK uit dat blok! :r

Kusje :*
kop dicht en zuigen biatch!
  donderdag 20 februari 2014 @ 15:08:18 #45
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_136930343
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Waarom ben je dan nu terug naar een 2.5 dan? heb je je oude aan bonken gedraaid of heb ik ergens iets gemist? :@

[..]

2 iets dikkere turbo's is geen optie? heb wel eens ergens opgevangen dat één big one niet zo fijn is om te rijden omdat je dan ineens redelijk onbeheersbare powerz krijgt als hij opspoolt?
De oude had een lager probleempje. was redelijk goed te fixen maar het blok zou uit elkaar moeten. Alweer!
Daar had ik geen zin in, ik wilde een nieuwe uitdaging dus ik heb een 1jz-gte blok gekocht. de voorganger van het wereldberoemde blok dat in de MKIV supra ligt (de 2jz-gte). Deze blokken gaan haast niet stuk en zijn ontworpen speciaal met drukvulling in het achterhoofd. Mijn vorige blok is een ontwerp dat dateerde uit de jaren 60 als 2 liter (toyota 2000gt) en is steeds verder opgeboord en slag veranderd tot het een 3 liter was, en toen hebben ze er ook nog een turbo op geschroefd.
Allemaal leuk, maar 400 pk op een blok met oud design is niet alles.

nu kan ik ooit naar big single turbo en betrouwbaar 500 pk draaien zonder enkel probleem.
de powerband kan erg groot zijn als je maar de goede turbo kiest. vooral een niet te grote uitlaatkant is belangrijk. (.ar size)

grote twins kan ook inderdaad, maar dat zijn dan vaak hybride turbo's.
Dus opgeboorde standaard turbo's en dat is vaak vragen om problemen. zwakke as, zwakke lagers, te kleine wastegates etc etc zorgen ervoor dat dit minder betrouwbaar is.

2 aftermarket "echte" turbos kan ook maar is erg duur en je krijgt complexe piping naar je intercooler bijvoorbeeld. daarnaast ziet het er niet uit.
Het kost vaak net zoveel geld als een big single swap en dat echt veeeeel meer fun en meer bang for buck. Minder draaiende delen die stuk gaan. simple en stupid, en donders veul lol. ;)
pi_136933830
  donderdag 20 februari 2014 @ 17:44:18 #47
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_136936237
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 07:36 schreef Paladijn het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:')
Worden ook wel weer erg lange dagen achter het stuur zo te zien
Na dag 6 worden jullie allemaal genaturaliseerd tot Duitser of wat? ik neem aan dat er nog 1 of 2 etappes volgen om weer in NL te eindigen, of mag je dat lekker zelf uitzoeken?

En dat stukkie Oekraïne is er zo te zien vrij simpel uit te knippen, en als ik het zo hoorde op de radio daarstraks is dat ook wel raadzaam :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 20 februari 2014 @ 17:48:50 #48
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_136936401
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2014 15:08 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

De oude had een lager probleempje. was redelijk goed te fixen maar het blok zou uit elkaar moeten. Alweer!
Daar had ik geen zin in, ik wilde een nieuwe uitdaging dus ik heb een 1jz-gte blok gekocht. de voorganger van het wereldberoemde blok dat in de MKIV supra ligt (de 2jz-gte). Deze blokken gaan haast niet stuk en zijn ontworpen speciaal met drukvulling in het achterhoofd. Mijn vorige blok is een ontwerp dat dateerde uit de jaren 60 als 2 liter (toyota 2000gt) en is steeds verder opgeboord en slag veranderd tot het een 3 liter was, en toen hebben ze er ook nog een turbo op geschroefd.
Allemaal leuk, maar 400 pk op een blok met oud design is niet alles.

nu kan ik ooit naar big single turbo en betrouwbaar 500 pk draaien zonder enkel probleem.
de powerband kan erg groot zijn als je maar de goede turbo kiest. vooral een niet te grote uitlaatkant is belangrijk. (.ar size)

grote twins kan ook inderdaad, maar dat zijn dan vaak hybride turbo's.
Dus opgeboorde standaard turbo's en dat is vaak vragen om problemen. zwakke as, zwakke lagers, te kleine wastegates etc etc zorgen ervoor dat dit minder betrouwbaar is.

2 aftermarket "echte" turbos kan ook maar is erg duur en je krijgt complexe piping naar je intercooler bijvoorbeeld. daarnaast ziet het er niet uit.
Het kost vaak net zoveel geld als een big single swap en dat echt veeeeel meer fun en meer bang for buck. Minder draaiende delen die stuk gaan. simple en stupid, en donders veul lol. ;)
Duidelijk, ik ben niet zo thuis in de föhn bizz, ik loop er liever omheen, omdat ik wil/moet rijden met mijn auto ipv sleutelen en investeren in parts en accijnzen :P

Anne d'r föhn (die van d'r auto :+) is vorig jaar ook vervangen, en toen de rekeningen achteraf opgeteld werden wist ik ook weer meteen waarom ik liever geen turbo's heb.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_136937508
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:44 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Na dag 6 worden jullie allemaal genaturaliseerd tot Duitser of wat? ik neem aan dat er nog 1 of 2 etappes volgen om weer in NL te eindigen, of mag je dat lekker zelf uitzoeken?

En dat stukkie Oekraïne is er zo te zien vrij simpel uit te knippen, en als ik het zo hoorde op de radio daarstraks is dat ook wel raadzaam :X
Wij gaan niet mee, had bovendien moeizaam geweest voor vriendin (die mag alleen zonder visum rond de EU - behalve Engeland).

Na de laatste dag ben je vrij om te doen en laten wat je wilt. Normaliter eindigden ze op een fijne lokatie waar je nog een paar dagen/week rond kon hangen ;) Eerste keer hebben we nog een kort weekje rond het Gardameer gestaan, tweede keer ruime week rondrit langs de westkust van Noorwegen (Andalsnes -> Stavanger zo ongeveer) en derde keer zijn we via Fucking/Munchen met een extra tussenstop in Worms teruggegaan omdat een teamlid de maandag erop weer moest werken :@

Ik weet eigenlijk niet wat de organisatie gaat doen, ik vond het vrij amateuristisch gaan rond Utoya (ook al denkt Dingest daar wat genuanceerder over ;)). Aan de andere kant hebben ze nu tijd zat om de route te verleggen, ik zou zelf gewoon een alternatieve route achter de hand houden. Genoeg leuks daar in de regio.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_136937888
Ik weet niet waar je precies op doelt, maar Utoya gebeurde 2 dagen voor de start. Daar kan je als organisatie dan niets meer aan veranderen :P
Dit is inderdaad ruim van te voren, hier hebben ze nog tijd om het aan te passen. Al zijn de eisen/vergunningen voor start-finish-locaties wel lastiger nu ze die campings erbij hebben.

@ SD: het evenement stopt inderdaad gewoon op de finishlocatie van de laatste dag. Daarna is het weer 'eigen tijd' :P Al heb ik begrepen dat ze het nu tot zaterdagochtend gaan rekken door ook een camping aan te leggen op die laatste finishlocatie.
pi_136937934
Vandaag al mail gehad van de carbagerun dat er al diverse alternatievenklaar liggen maar ze voorzien nog geen problemen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_136938076
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 18:33 schreef Dingest het volgende:
Ik weet niet waar je precies op doelt, maar Utoya gebeurde 2 dagen voor de start. Daar kan je als organisatie dan niets meer aan veranderen :P
Meer dat we op de laatste dag langs Utoya reden waar op dat moment precies een week later allemaal mensen in het zwart rouwkransen aan het leggen waren. Had misschien wat moeite gekost, maar ze hadden de route op dat punt wel iets om kunnen leggen.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_136938228
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 18:39 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Meer dat we op de laatste dag langs Utoya reden waar op dat moment precies een week later allemaal mensen in het zwart rouwkransen aan het leggen waren. Had misschien wat moeite gekost, maar ze hadden de route op dat punt wel iets om kunnen leggen.
Dat hadden ze ook. We zouden de hoofdroute E16 volgen. Die bleek alleen afgezet te zijn waardoor we via die b-weg moesten, pal langs het eiland en ook nog eens rouwplechtigheden die toevallig op dat moment bezig was. Daar kwam de organisatie pas achter toen ze er op die dag zelf langsreden - toen was het deelnemersveld al onderweg. Dan kan je als organisatie niet zoveel meer doen ;)
pi_136938303
Zo'n beetje iedereen zit op twitter ;)
Nieuwtjes werden daar aardig rap rondgestuurd, dus even een andere afslag pakken was in mijn ogen een prima optie geweest.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_136938442
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 18:47 schreef Paladijn het volgende:
Zo'n beetje iedereen zit op twitter ;)
Nieuwtjes werden daar aardig rap rondgestuurd, dus even een andere afslag pakken was in mijn ogen een prima optie geweest.
Dat is achteraf nogal makkelijk gezegd, en bovendien niet de schuld van de organisatie. Als je er zo'n moraal bezwaar tegen had, had je dat ook zelf kunnen bedenken.
pi_136938639
Zoals ik al zei, je denkt er wat genuanceerder over.
Ik heb ze nooit horen zeggen dat ze het niet wisten (dat hoor ik telkens van jou), simpelweg omdat er niet over gecommuniceerd is. Kleine moeite om een twitter bericht de wereld in te gooien op het moment dat je merkt dat je daar langs moet rijden. Of bijvoorbeeld even terugrijden, andere weg inplannen en een bord neerhangen met die uitleg. Of een van de vier organisatieauto's op dat kruispunt plaatsen. Genoeg mogelijkheden om daar beter mee om te gaan.

Ik geef ze ook nergens de schuld van, ik geef alleen aan dat ze het beter op hadden kunnen lossen. Met een feestende kleurige stoet langs zo'n plek gaan rijden is simpelweg niet handig. Er staat mij bij dat we pas merkten dat we er langs reden op het moment dat we al op de weg zelf zaten en al die mensen in het zwart zagen bij de geparkeerde auto's aan de kant van de weg.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_136939376
Er staat mij bij dat er wel degelijk berichten rondgingen toen ze erachter kwamen op het moment van passeren - het lijkt mij logisch dat als ze het eerder wisten, ze nog wel aanpassingen hadden proberen te doen en op z'n minst in de ochtend wel wat gemeld hadden zodat mensen zelf wat konden verzinnen. Maar dat was niet zo, en een berichtje de rondte in sturen is het enige wat ze konden doen, anders hadden ze echt wel wat anders gedaan. Maar op dat moment als je ter plekke de oplossing moet verzinnen terwijl je al druk bezig bent het hele evenement te regelen, is dat niet zo simpel. Los daarvan is het wegennet van Noorwegen nogal dunbezaaid dus 'even' een omleiding regelen (vanwege een omleiding) zit er niet in. Dus allemaal makkelijk praten dat het 'prima' anders kon achteraf, helemaal als je als de stuurman aan wal staat.
pi_136940092
Zoals ik al zei, er is dus geen berichtje rondgestuurd via twitter of op een andere manier om deelnemers te bereiken. Dat is op andere momenten wel gebeurd en verliep daarbij prima (mensen met internet die mensen zonder waarschuwen, etc.). Een omleiding was geen probleem, er loopt gewoon een hoofdweg langs de westkant van het meer die misschien maar een paar km langer was. Zelfs als je dat laat op de dag merkt kun je die stap nog maken. Je kunt het goedpraten wat je wilt, maar het blijft in mijn ogen amateuristisch.

Tel daarbij ook op dat er vaker onhandige dingen gebeuren zoals betaald parkeren op een finishplek, fouten in de routebeschrijving waardoor mensen gigantisch omrijden en willekeurig antwoorden goed/foutkeuren aan het eind van de dag. Ze hoeven echt niet alles perfect te doen, maar met de hoeveelheid geld die ze ontvangen (minstens 500*350 euro (3pers per auto+bordje) + sponsoring) kan het allemaal wel wat professioneler. Daarnaast leek het er de afgelopen twee jaar op dat ze behoorlijk veel organisatiewerk door een stagiair uit lieten voeren. Bij een veel kleinere organisatie als de cannonball run zou ik het amateurisme wat meer voor lief nemen ;)

Overigens kun je 100x zeggen dat het makkelijk achteraf praten is en er veel stuurmannen aan wal staan. Dat veranderd mijn mening niet O-) Feiten wel, overigens.
En Harry is dat met me eens.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_136941782
Ach ja, het blijft altijd lekker makkelijk om commentaar te leveren over hoe dingen hadden moeten gaan, zo achteraf, in alle rust, van achter je toetsenbord, zonder de inzichten en de toen feitelijk beschikbare opties van de betrokkenen O+ Fijn dat je daar altijd zo goed in bent ^O^
pi_136941827
Wat is er tussen jullie twee gebeurd :o ?
pi_136941913
quote:
3s.gif Op donderdag 20 februari 2014 20:05 schreef Anne het volgende:
Wat is er tussen jullie twee gebeurd :o ?
:W
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_136941931
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 20:07 schreef densmee het volgende:

[..]

:W
Je hebt een berichtje :Y.
pi_136942072
quote:
3s.gif Op donderdag 20 februari 2014 20:05 schreef Anne het volgende:
Wat is er tussen jullie twee gebeurd :o ?
Niets in het bijzonder, ik ventileer alleen een ergernisje :P
pi_136942159
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 20:08 schreef Anne het volgende:

[..]

Je hebt een berichtje :Y.
nogmaals bedankt O+
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_136942209
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 20:13 schreef densmee het volgende:

[..]

nogmaals bedankt O+
:D ! Ga je dat nou overal zeggen B-) ?

Maar geen dank!
pi_136942247
quote:
3s.gif Op donderdag 20 februari 2014 20:05 schreef Anne het volgende:
Wat is er tussen jullie twee gebeurd :o ?
Weinig denk ik ;) We verschillen alleen van mening over het wel of niet amateuristisch handelen van een organisatie, op zich niet heel erg boeiend gezien we beiden geen relatie hebben met de organisatie :')
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_136942281
Geeft ook niet B-).

Het leek alleen een beetje op een echtpaar wat ruzie aan het maken was.
pi_136942310
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_136942349
quote:
12s.gif Op donderdag 20 februari 2014 20:16 schreef Anne het volgende:
Geeft ook niet B-).

Het leek alleen een beetje op een echtpaar wat ruzie aan het maken was.
_O- Ik hoop het niet
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  † In Memoriam † donderdag 20 februari 2014 @ 21:52:30 #70
25682 2cv
Niet subtiel
pi_136948323
Ook goedemo ...

Goedenavond O-)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 21 februari 2014 @ 05:58:15 #71
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_136961764
Goedemorgen op dit onchristelijke tijdstip
  vrijdag 21 februari 2014 @ 07:23:42 #72
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_136961985
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 05:58 schreef .Neovo. het volgende:
Goedemorgen op dit onchristelijke tijdstip
draait om

goedemorgen c_/
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  vrijdag 21 februari 2014 @ 08:15:42 #73
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136962295
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 07:23 schreef lipje het volgende:

[..]

draait om
:{
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136962394
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 05:58 schreef .Neovo. het volgende:
Goedemorgen op dit onchristelijke tijdstip
Werk. Vroeg.
Tijd voor koffie :')
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  vrijdag 21 februari 2014 @ 08:29:43 #75
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_136962419
c_/

Motorbeurstime :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 21 februari 2014 @ 09:47:12 #76
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
  vrijdag 21 februari 2014 @ 09:48:00 #77
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_136964019
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:48 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Duidelijk, ik ben niet zo thuis in de föhn bizz, ik loop er liever omheen, omdat ik wil/moet rijden met mijn auto ipv sleutelen en investeren in parts en accijnzen :P

Anne d'r föhn (die van d'r auto :+) is vorig jaar ook vervangen, en toen de rekeningen achteraf opgeteld werden wist ik ook weer meteen waarom ik liever geen turbo's heb.
zolang je het spul redelijk stock laat of goed aanpakt is er niks aan de hand :)
alle turbo's gaan stuk, ook die van td's en zo.

Maar zonder turbo rijden is gewoon echt geen fun ;(
pi_136969657
Tetten.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 12:58:51 #79
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_136970220
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 09:48 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

zolang je het spul redelijk stock laat of goed aanpakt is er niks aan de hand :)
alle turbo's gaan stuk, ook die van td's en zo.

Maar zonder turbo rijden is gewoon echt geen fun ;(
Mwoh, een v8 met 400PK is ook niet verkeerd :P

En anders duurt het even wat langer voordat je op de 100 zit :')
  vrijdag 21 februari 2014 @ 15:23:12 #80
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_136976328
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 09:48 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

zolang je het spul redelijk stock laat of goed aanpakt is er niks aan de hand :)
alle turbo's gaan stuk, ook die van td's en zo.

Maar zonder turbo rijden is gewoon echt geen fun ;(
Mwah, ik had best lol in de AMG hoor, en dat was ook maar een 6 pittertje :P

En dat ding van Anne ís stock, en zat er nog maar een tonnetje op ofzo ;(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_136979547
Heh, mijn telefoon ondersteunt geen Telegram en nu lig ik 'uit' de groep want iedereen stapt in de nonsens-hyperstress wel over _O-
pi_136980226
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_136980251
En een NA motor heeft wel de voorkeur, mits er een fatsoenlijke loop in het vermogen zit. Turbo is vooral leuk vanwege het goedkope extra vermogen.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_136980853
Ik werd het gezeik beu en de telefoon is gesloopt. Back to basic met een 20e Samsung met welgeteld bel, SMS en wek-functionaliteit :7
En zonder contacten want die stonden niet op de simkaart opgeslagen :+
  vrijdag 21 februari 2014 @ 17:48:20 #85
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_136981781
1961 belde.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_136982027
En ik kan opnemen, meer functies hoeft een telefoon voor mij eigenlijk niet te hebben :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')