Waarom ben je dan nu terug naar een 2.5 dan? heb je je oude aan bonken gedraaid of heb ik ergens iets gemist?quote:Op woensdag 19 februari 2014 15:23 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
stock 280 officieel. 2.5 liter is wat weinig slagvolume, ik ga de 3liter wel missen.
Ik ga met weinig mods draaien. boost wat omhoog maar niet heel veel. 3 of 4 psi extra.
BPU zijn ze rond de 310, misschien tik ik met mijn mods de 350 aan maar dan houdt het op.
Heel anders dan de 430pk en 600nm die uit de 3 liter kwam.
2 iets dikkere turbo's is geen optie? heb wel eens ergens opgevangen dat één big one niet zo fijn is om te rijden omdat je dan ineens redelijk onbeheersbare powerz krijgt als hij opspoolt?quote:Op woensdag 19 februari 2014 15:24 schreef Tjabbo het volgende:
btw een twinturbo is vaak minder goed kietelbaar dan een single.
als je met een twinturbo blokje echt wat wilt moet je de twins eraf sabelen, een ander spruitstuk erop zetten en dan een big motherfcker single turbo erop zetten. dat kan met deze ook, en dan zit je direct op 500+pk op stock internals.
Rijdt die kermiskaravaan door de Oekraïne dan?quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:35 schreef Paladijn het volgende:
Ik hoop voor Densmee dat de carbagerun het land straks nog in mag/kan![]()
http://www.nu.nl/buitenla(...)aat-legerleider.html
quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Rijdt die kermiskaravaan door de Oekraïne dan?
Wat een onchristelijk tijdstip.quote:
valt wel mee, ik ben alweer een uur opquote:Op donderdag 20 februari 2014 07:37 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Wat een onchristelijk tijdstip.
Valt mee, ik ben altijd rond half 6 wakker. Al had ik liever dat ik nog een anderhalf uurtje kon doorslapen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 07:37 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Wat een onchristelijk tijdstip.
Ik was gaan werken en mocht weer naar huis i.v.m. zieke baby.quote:Op donderdag 20 februari 2014 07:40 schreef lipje het volgende:
[..]
valt wel mee, ik ben alweer een uur op
en ga zo werken
Ik ook hoorquote:Op donderdag 20 februari 2014 12:48 schreef Sounddragon het volgende:
Ik doe weinig; still getting paid though
kop dicht en zuigen biatch!quote:Op woensdag 19 februari 2014 16:06 schreef ook_gek het volgende:
Hey kut newbie! Je kan ook je reactie een edit geven en dan je reactie aanpassen ipv meerdere onder elkaar.
En je hebt een rommel hok met een smerige vloer.
Oh en fucking weinig PK uit dat blok!
Kusje
De oude had een lager probleempje. was redelijk goed te fixen maar het blok zou uit elkaar moeten. Alweer!quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Waarom ben je dan nu terug naar een 2.5 dan? heb je je oude aan bonken gedraaid of heb ik ergens iets gemist?
[..]
2 iets dikkere turbo's is geen optie? heb wel eens ergens opgevangen dat één big one niet zo fijn is om te rijden omdat je dan ineens redelijk onbeheersbare powerz krijgt als hij opspoolt?
Na dag 6 worden jullie allemaal genaturaliseerd tot Duitser of wat? ik neem aan dat er nog 1 of 2 etappes volgen om weer in NL te eindigen, of mag je dat lekker zelf uitzoeken?quote:Op donderdag 20 februari 2014 07:36 schreef Paladijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Worden ook wel weer erg lange dagen achter het stuur zo te zien
Duidelijk, ik ben niet zo thuis in de föhn bizz, ik loop er liever omheen, omdat ik wil/moet rijden met mijn auto ipv sleutelen en investeren in parts en accijnzenquote:Op donderdag 20 februari 2014 15:08 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
De oude had een lager probleempje. was redelijk goed te fixen maar het blok zou uit elkaar moeten. Alweer!
Daar had ik geen zin in, ik wilde een nieuwe uitdaging dus ik heb een 1jz-gte blok gekocht. de voorganger van het wereldberoemde blok dat in de MKIV supra ligt (de 2jz-gte). Deze blokken gaan haast niet stuk en zijn ontworpen speciaal met drukvulling in het achterhoofd. Mijn vorige blok is een ontwerp dat dateerde uit de jaren 60 als 2 liter (toyota 2000gt) en is steeds verder opgeboord en slag veranderd tot het een 3 liter was, en toen hebben ze er ook nog een turbo op geschroefd.
Allemaal leuk, maar 400 pk op een blok met oud design is niet alles.
nu kan ik ooit naar big single turbo en betrouwbaar 500 pk draaien zonder enkel probleem.
de powerband kan erg groot zijn als je maar de goede turbo kiest. vooral een niet te grote uitlaatkant is belangrijk. (.ar size)
grote twins kan ook inderdaad, maar dat zijn dan vaak hybride turbo's.
Dus opgeboorde standaard turbo's en dat is vaak vragen om problemen. zwakke as, zwakke lagers, te kleine wastegates etc etc zorgen ervoor dat dit minder betrouwbaar is.
2 aftermarket "echte" turbos kan ook maar is erg duur en je krijgt complexe piping naar je intercooler bijvoorbeeld. daarnaast ziet het er niet uit.
Het kost vaak net zoveel geld als een big single swap en dat echt veeeeel meer fun en meer bang for buck. Minder draaiende delen die stuk gaan. simple en stupid, en donders veul lol.
Wij gaan niet mee, had bovendien moeizaam geweest voor vriendin (die mag alleen zonder visum rond de EU - behalve Engeland).quote:Op donderdag 20 februari 2014 17:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Na dag 6 worden jullie allemaal genaturaliseerd tot Duitser of wat? ik neem aan dat er nog 1 of 2 etappes volgen om weer in NL te eindigen, of mag je dat lekker zelf uitzoeken?
En dat stukkie Oekraïne is er zo te zien vrij simpel uit te knippen, en als ik het zo hoorde op de radio daarstraks is dat ook wel raadzaam
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |