abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136884441
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Gezond slank. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_136884476
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:42 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Daarom zeggen ze altijd dat je foto's moet maken en zo, de weegschaal is a bitch. *O*
Ja ik mezelf twee weken geleden opgemeten, dus over een paar weken weer meten :9
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_136884534
Ik heb het wel eens geprobeerd, zonder weegschaal, maar dan mis ik dus m'n drive. Ik heb die cijfers nodig.

Zo klinkt het wel heel drastisch. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_136884570
quote:
2s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:48 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb het wel eens geprobeerd, zonder weegschaal, maar dan mis ik dus m'n drive. Ik heb die cijfers nodig.

Heb ik hetzelfde, maar ik doe het ook met foto's en andere metingen. :Y
pi_136884589
quote:
2s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:48 schreef Lonaa het volgende:

Oh ik blijf ook nog wegen ja :') maar schommelingen kan ik wel handelen dus het motiveert alleen om nog beter mn best te doen.

Al moet ik zeggen dat ik hoop dat de motivatie voor het sporten vanavond spontaan uit lucht komt vallen over een paar uur, want hij is nog niet aanwezig :')
pi_136884680
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:50 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

Oh ik blijf ook nog wegen ja :') maar schommelingen kan ik wel handelen dus het motiveert alleen om nog beter mn best te doen.

Al moet ik zeggen dat ik hoop dat de motivatie voor het sporten vanavond spontaan uit lucht komt vallen over een paar uur, want hij is nog niet aanwezig :')
Schommelingen kan ik ook wel handelen hoor, meer motivatie.

Ik ga zo eens ontbijten.
pi_136885024
quote:
2s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:54 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Schommelingen kan ik ook wel handelen hoor, meer motivatie.

Ik ga zo eens ontbijten.
Ja ik bedoelde meer te zeggen dat ik me dus niet superdruk maak over die +0,7 waar ik het eerder over had, mocht het zo overkomen ;)
pi_136885284
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:50 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

Je hoeft niet gemotiveerd te gaan, als je maar gaat.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_136885385
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:05 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

Ja ik bedoelde meer te zeggen dat ik me dus niet superdruk maak over die +0,7 waar ik het eerder over had, mocht het zo overkomen ;)
Zo had ik het niet opgevat. ;)
pi_136885870
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:14 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Dit ^O^

* IJsdraakje gaat zichzelf straks naar buiten schoppen om een rondje te hobbelen
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_136886063
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:35 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Dit ^O^

* IJsdraakje gaat zichzelf straks naar buiten schoppen om een rondje te hobbelen
*O* goed bezig
  Moderator / Miss SHO woensdag 19 februari 2014 @ 13:34:01 #12
22592 crew  Ole
pi_136889337
quote:

[..]

Dat.
Ik heb geen excuus om niet te gaan, want afspraak. Maandag heb ik mijn kuit en voet laten behandelen (enkelblessure) omdat ik te misselijk was en niet durfde te trainen :+
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_136889484
Hier ook geen zin om vanavond te gaan trainen, maarja dat is geen reden om niet te gaan.
pi_136889560
Ik sport nog steeds niet, in verband met kapotte knie. Ben al lang blij dat ik eindelijk m'n normale dingen weer op kan pakken.
pi_136889573
Ik was wel zwak en ben niet gegaan.
Of mijn verstandskies komt door, of ik heb een holte-ontsteking of er is iets met een kies... :@
-O-
pi_136889580
Ja, gewoon gaan, na afloop voelt het dan toch weer goed.

Ik heb mijn doel van deze maand gehaald, er is 1 kilo af sinds 1 februari. Nu lekker doorgaan en zien wat de eindstand van deze maand wordt. Met nog een halve kilo extra zou ik toch nog wel blij zijn, net weer zo'n psychologische grens die ik dan doorbreek.
pi_136889701
quote:
2s.gif Op woensdag 19 februari 2014 13:38 schreef LovelyLady het volgende:
Ik was wel zwak en ben niet gegaan.
Of mijn verstandskies komt door, of ik heb een holte-ontsteking of er is iets met een kies... :@
-O-
Ow -O- niet fijn.
Even naar laten kijken?
  woensdag 19 februari 2014 @ 13:43:08 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_136889757
Hi y'all! Live from the US of A. ;)

Het leven bestaat hier echt uit eten-eten-eten... :{ Gelukkig wel vaak zelf keuzes kunnen maken so far, maar toch... Gisterenavond heel netjes geen dessert genomen. Kom je in het hotel 'oh by the way, we hebben vanmiddag voor jullie daar en daar nog wat lekkers gehaald: een doosje met 5 macarons.
En sorry... Dit vlees is zwak... -O-
Het blijft dus vnml bij 'de schade beperken'.

Ik realiseerde me vandaag wel ook nog dat het zelfs irritant is als je niet gewoon lekker kan drinken wat je gewend bent. Water hier is ijskoud, ook als je 'no ice' vraagt en het smaakt naar chloor. En bij een diner kan je nou eenmaal geen thee drinken hier. Wat dat betreft is Azie echt veel handiger, daar drinkt iedereen juist thee. :D

Oh well, proberen de juiste keuzes te maken maar en 1 maart gaat het roer heel drastisch om.

Heb F. nog wel gevraagd of hij me Jillian kan dropboxen, dan kan ik toch in mijn hotelkamer nog wat doen.
Oh wacht, ze staat ook gewoon op Youtube toch?
pi_136889830
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 13:39 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ja, gewoon gaan, na afloop voelt het dan toch weer goed.

Ik heb mijn doel van deze maand gehaald, er is 1 kilo af sinds 1 februari. Nu lekker doorgaan en zien wat de eindstand van deze maand wordt. Met nog een halve kilo extra zou ik toch nog wel blij zijn, net weer zo'n psychologische grens die ik dan doorbreek.
Netjes, mag ik wat van jouw motivatie? :D
Ik had als doel deze maand 0,5 tot 1 kilo af te vallen. Tot nu toe nog niet gelukt -O-
  woensdag 19 februari 2014 @ 13:44:59 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_136889842
quote:
2s.gif Op woensdag 19 februari 2014 13:38 schreef Lonaa het volgende:
Ik sport nog steeds niet, in verband met kapotte knie. Ben al lang blij dat ik eindelijk m'n normale dingen weer op kan pakken.
Kan je wel een stukje wandelen? Of zwemmen misschien?
pi_136889951
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 13:44 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Kan je wel een stukje wandelen? Of zwemmen misschien?
Ik wandel wel. Heb honden, dus daar kom ik niet onderuit. En inmiddels kan ik ook weer ietsjes meer dan een rondje om de kerk. Vandaag een uurtje onderweg geweest. :)
pi_136889966
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 13:41 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ow -O- niet fijn.
Even naar laten kijken?
dood eng :@

Ik heb al een reguliere afspraak staan bij de tandarts over 2 weken...

Ik ben al met al 3 weken bezig geweest om weer op te knappen, eerst verkouden, toen dacht ik dus die kaakholteontsteking, dus flink met homeopathische neusspray en stomen enzo aan de gang, toen werd het minder, knapte flink op.
Paar dagen later hoppa nog eens de griep erover heen, keelontsteking, flinke koppijn, spierpijn overal....
Stiekem hoopte ik eigenlijk wel dat het klaar was, tot vannacht: slecht geslapen en vanmorgen weer wakker werd met een algehele meh gevoel -O-
Ik weet niet wat het is... en of ik dus eerst naar de HA of de TA moet bellen :@ ;(
pi_136889995
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 13:43 schreef Brighteyes het volgende:

Het leven bestaat hier echt uit eten-eten-eten... :{ Gelukkig wel vaak zelf keuzes kunnen maken so far, maar toch... Gisterenavond heel netjes geen dessert genomen. Kom je in het hotel 'oh by the way, we hebben vanmiddag voor jullie daar en daar nog wat lekkers gehaald: een doosje met 5 macarons.

Ik realiseerde me vandaag wel ook nog dat het zelfs irritant is als je niet gewoon lekker kan drinken wat je gewend bent. Water hier is ijskoud, ook als je 'no ice' vraagt en het smaakt naar chloor. En bij een diner kan je nou eenmaal geen thee drinken hier. Wat dat betreft is Azie echt veel handiger, daar drinkt iedereen juist thee. :D

Oh well, proberen de juiste keuzes te maken maar en 1 maart gaat het roer heel drastisch om.

Heb F. nog wel gevraagd of hij me Jillian kan dropboxen, dan kan ik toch in mijn hotelkamer nog wat doen.
Level 1 in ieder geval :)
  woensdag 19 februari 2014 @ 13:50:52 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_136890075
Tx Sarabi! O+

quote:
2s.gif Op woensdag 19 februari 2014 13:48 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik wandel wel. Heb honden, dus daar kom ik niet onderuit. En inmiddels kan ik ook weer ietsjes meer dan een rondje om de kerk. Vandaag een uurtje onderweg geweest. :)
Oh joh! Dat is al meer dan heel veel mensen! :Y
  Moderator / Miss SHO woensdag 19 februari 2014 @ 14:34:24 #25
22592 crew  Ole
pi_136891574
Zometeen naar Haarlem. Afspraak is kwartier lopen vanaf het station. Dus dat is dan al weer half uurtje wandelen vandaag.

Dan om 7 uur beulen met fysio. Krijg al spierpijn als ik er aan denk :P
pi_136891587
quote:

[..]

Is ook! En als ik er ben is het toch altijd wel weer fijn.
pi_136892120
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 13:43 schreef Brighteyes het volgende:

Geen thee? :o

En schade beperken is al een stuk betere mindset dan gewoon maar opgeven. :Y

quote:
2s.gif Op woensdag 19 februari 2014 13:48 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Mooie wandeling. :Y Hopelijk werkt knie snel weer een beetje mee!

Het hardlopen ging echt knudde vandaag. Nu is dat op zich niets nieuws, na een "lange" afstand (dat dat bijna twee weken geleden is, maakt blijkbaar geen reet uit :')) zijn de daaropvolgende rondjes 9 v/d 10 keer zwaar matig. Maandag maar weer een poging. Om niet helemaal een faalgevoel te krijgen heb ik net nog even wat van m'n sportschooloefeningen gedaan (op zich niet onhandig, thuis wat gewichten hebben liggen :P) en gelukkig ging dat een stuk beter. Vrijdag weer m'n hele programma. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_136892190
Leuk joh, sporten. Ik kom nu amper normaal een trap op en af dankzij de spierpijn in mn benen. Haar wassen was ook een uitdaging vanmorgen.... :')
pi_136892244
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 14:52 schreef douche-eendje het volgende:
Leuk joh, sporten. Ik kom nu amper normaal een trap op en af dankzij de spierpijn in mn benen. Haar wassen was ook een uitdaging vanmorgen.... :')
Enkel wel braaf gebleven?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_136894148
Even een tip voor Amerika BE, ongezoete ice tea is daar juist weer wel heel gewoon om te bestellen! En dat is fan gewoon letterlijk koude thee, dus calorieloos!
  woensdag 19 februari 2014 @ 16:31:17 #31
319308 Tink89
To live is to dance
pi_136896323
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 15:40 schreef Zeester het volgende:
Even een tip voor Amerika BE, ongezoete ice tea is daar juist weer wel heel gewoon om te bestellen! En dat is fan gewoon letterlijk koude thee, dus calorieloos!
Als ze die dan even opwarmen, is het helemaal opgelost.... _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 19 februari 2014 @ 16:38:31 #32
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_136896575
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 14:52 schreef douche-eendje het volgende:
_O_

Hier fucking pijn in mijn knieën. Kon amper naar de xenos fietsen :') Zo maar ff ijs erop.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 19 februari 2014 @ 18:03:14 #33
319308 Tink89
To live is to dance
pi_136899164
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 16:38 schreef Qwea het volgende:

[..]

_O_

Hier fucking pijn in mijn knieën. Kon amper naar de xenos fietsen :') Zo maar ff ijs erop.
Als het spierpijn is, werkt ijs averechts... Bij zwelling helpt het wel :)
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 19 februari 2014 @ 18:05:33 #34
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_136899233
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 18:03 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Reuma :P Ff koeling doet meestal wel de truc. Het is iig al minder.

Taart aan het maken :9 1ste taart evah. Ik vind het nu al briljant.
pi_136899619
Nieuwe trainingsoutfit aangetrokken *O* nu begint de motivatie wel te komen hahaha.
pi_136901782
Nieuwe ATL, op 91,7. 28,9 in totaal eraf. Zowel de -30 als je >90 komen binnen hand bereik, dus daar moet ik me echt ff op gaan toeleggen!
pi_136901973
Netjes Zeester!!

Ik ben mijn motivatie ff kwijt... Komt wel weer als ik weer mag sporten..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_136902003
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 19:26 schreef Zeester het volgende:
Nieuwe ATL, op 91,7. 28,9 in totaal eraf. Zowel de -30 als je >90 komen binnen hand bereik, dus daar moet ik me echt ff op gaan toeleggen!
_O_ _O_
  Moderator / Miss SHO woensdag 19 februari 2014 @ 19:43:53 #39
22592 crew  Ole
pi_136902468
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 19:26 schreef Zeester het volgende:
*O*

Net weer afgebeuld. Ben gesloopt! maar wel lekker gesloopt ;)
pi_136904928
Ow, en ik vergeet nog een mijlpaal, weer een kilo onder de 90 is m'n BMI eindelijk onder de 30 :D.

Ik heb ff nagedacht, en ga deze week eventjes keihard m'n best doen. Eventjes 2x gaan zwemmen, en weer even goed de touwtjes aantrekken. Dan lukt het me wel om 1,1 kilo af te vallen in 1 week, en dan heb ik eindelijk m'n -30.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Vicky, wanneer mag je weer sporten?
pi_136905097
Zeester, gaat goed dus! Hopelijk ga je het snel redden!
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:55:32 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_136906053
Goeie tip Zeester, en wat ga je goed zeg! Inspratie! :Y

Ze hebben natuurlijk wel thee, maar het voelt vreemd dat bij het eten te bestellen. ;)
Maar ik heb wel zojuist sportkleding gekocht! Nu nog schoenen! *O*
pi_136906930
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 18:03 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ijsbad na sporten schijnt wel spierpijn te voorkomen. Maar ik heb geen bad en ik haat kou :D

Draakje, mijn enkel heeft zich redelijk braaf gedragen. Bepaalde oefeningen zijn nog wel gevoelig, vooral springen, met name de intens gehate kikkersprong :r (Squat, vanuit de squat-positie vooruitspringen en dan terug bij landen gelijk weer in squat, vooruitspringen etc tot je het pad af bent).

Lijstje:
O: 2 volkoren met chocopasta
T: banaan
L: 3 volkoren. 2 met een subtiel laagje smeerkaas en een ei, 1 met restantje smeerkaas. Stuk komkommer, tomaat, 150 g kwark.
T: sinasappel, rijstwafel
D: panzanella
T: stukje pure chocolade.

Niet het meest "geweldige" lijstje... morgen weer wat mogelijkheden tot verbetering. Zie oa hieronder waardoor het kwam.

Qwea, nu merk ik het verschil voor mij tussen wel - geen whey gebruiken want de pot was leeg. Wel whey > dag erna gewoon normale eend met spierpijn. Geen whey > stervende honger de dag na trainen. En spierpijn.
Zaterdag maar weer een pot halen dus :')
pi_136906941
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:36 schreef Zeester het volgende:
Ow, en ik vergeet nog een mijlpaal, weer een kilo onder de 90 is m'n BMI eindelijk onder de 30 :D.

Ik heb ff nagedacht, en ga deze week eventjes keihard m'n best doen. Eventjes 2x gaan zwemmen, en weer even goed de touwtjes aantrekken. Dan lukt het me wel om 1,1 kilo af te vallen in 1 week, en dan heb ik eindelijk m'n -30.

SPOILER
Ik hoop na de voorjaarsvakantie.. dus begin maart
morgen weer naar de fysio.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_136907354
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:36 schreef Zeester het volgende:

SPOILER
Jij heldin!!

Ik ben een gigantisch watje, ben ik achter :'). Het welzijn van m'n kat weerspiegelt op m'n hele gedrag, hoe debiel is dat :'). Morgen komtie weer thuis want uitbehandeld, en dan gaan we samen hopelijk toch echt de draad weer oppakken. Ik heb vandaag niet slecht gegeten op zich, maar kon me niet tot de sportschool zetten. /laf De blueberry oatmeal muffins van laatst staan weer in de oven, zodat ik een lekker tussendoortje heb de komende dagen.
pi_136908052
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:18 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Jij heldin!!

Ik ben een gigantisch watje, ben ik achter :'). Het welzijn van m'n kat weerspiegelt op m'n hele gedrag, hoe debiel is dat :'). Morgen komtie weer thuis want uitbehandeld, en dan gaan we samen hopelijk toch echt de draad weer oppakken. Ik heb vandaag niet slecht gegeten op zich, maar kon me niet tot de sportschool zetten. /laf De blueberry oatmeal muffins van laatst staan weer in de oven, zodat ik een lekker tussendoortje heb de komende dagen.
Dan ben je geen watje, dan heb je gewoon nog geen nieuwe manier gevonden om heftige emoties te verwerken. Wij hier (denk ik) kunnen allemaal meeleven met hoe het is als je je heel kut voelt, en hoe het dan is om te moeten lijnen. Daar moet je je echt voor kunnen vermannen, en je moet een goede modus hebben. Zit je er al niet lekker in, dan is het helemaal een lastige klus. Dus niets watje! Kijk over een week of wat, als het beter gaat terug en bedenk je dan waar je valkuilen zaten, en hoe je die kunt verbeteren.
pi_136908368
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:27 schreef Zeester het volgende:

[..]

Dan ben je geen watje, dan heb je gewoon nog geen nieuwe manier gevonden om heftige emoties te verwerken. Wij hier (denk ik) kunnen allemaal meeleven met hoe het is als je je heel kut voelt, en hoe het dan is om te moeten lijnen. Daar moet je je echt voor kunnen vermannen, en je moet een goede modus hebben. Zit je er al niet lekker in, dan is het helemaal een lastige klus. Dus niets watje! Kijk over een week of wat, als het beter gaat terug en bedenk je dan waar je valkuilen zaten, en hoe je die kunt verbeteren.
Lieve woorden O+.

En ach, op zich ben ik al blij dat ik niet m'n gezicht heb volgepropt met van alles (al is er ook weinig in huis, dat helpt :+). Ik vind het al knap zat dat ik geen taart heb gemaakt met benodigdheden die ik net in de kast tegen kwam en gewoon gekookt heb vandaag. En die muffins zijn soort van semi-gezond, dus ook prima.

Ik vind het wel een mooi principe trouwens, ipv boter en suiker suikervrije appelmoes en yoghurt gebruiken om te bakken. Met meergranenbloem en havermout erdoor (en dan een klein beetje suiker wel, maar echt de helft van wat je normaal zou gebruiken) heb je serieus lekkere muffins.
  woensdag 19 februari 2014 @ 21:56:55 #48
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_136909588
Check mijn taart bazig gelukt zijn :D

SPOILER
SPOILER
  woensdag 19 februari 2014 @ 21:58:19 #49
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_136909671
quote:
17s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:10 schreef douche-eendje het volgende:

Qwea, nu merk ik het verschil voor mij tussen wel - geen whey gebruiken want de pot was leeg. Wel whey > dag erna gewoon normale eend met spierpijn. Geen whey > stervende honger de dag na trainen. En spierpijn.
Zaterdag maar weer een pot halen dus :')
:D Ik heb mijn eiwit inname met de dietist besproken, die is meer als voldoende. Ik hoef niet aan de whey :D Maar wel tof dat het zo werkt voor je :D
pi_136910037
Faal :'( :'( vandaag mijn eerste stagedag, en en ik krijg lunch op het werk. Maar ik had me heel braaf aan mijn 2 boterhammen gehouden..

Komt mijn vriend me ophalen voor het eerst in 7 jaar stelt hij voor om samen iets te gaan eten en dan ook nog sushi.. -O- kon het aanbod niet weerstaan. Dat word vrijdag bij de wok alleen maar sla. En dat gaat mijn moeder opvallen.. :'(
pi_136910099
Ik kijk 'Dit is mijn lijf' en daar is een meisje dat heel veel is afgevallen met heel veel huid over. Soms word ik daar opeens zo bang voor. Bij mij valt het vooralsnog wel mee, maar ik weet ook niet precies hoe nog 20 kilo dat zou veranderen. Dat sterkt me dan wel in mijn keuze om niet tot het bittere einde door te gaan met afvallen eigenlijk. Liever iets zwaarder maar iets minder hangerig...
pi_136910130
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:58 schreef Qwea het volgende:

[..]

:D Ik heb mijn eiwit inname met de dietist besproken, die is meer als voldoende. Ik hoef niet aan de whey :D Maar wel tof dat het zo werkt voor je :D
Ja door mijn vegetarische eten zit ik sowieso al sneller te laag in mijn eiwit, dus is het wel een handige manier om hem iig op de dagen dat ik sport even omhoog te gooien op een effectieve manier :)
Had vandaag zo'n honger dat het echt niet leuk was. Werd er vannacht en vanmorgen wakker van. Een uur na mn ontbijt begon ik alweer geluiden te maken :') bij lunch uiteindelijk maar extra kwark genomen, dat had wel enig effect.
pi_136910165
quote:
17s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:32 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Lieve woorden O+.

En ach, op zich ben ik al blij dat ik niet m'n gezicht heb volgepropt met van alles (al is er ook weinig in huis, dat helpt :+). Ik vind het al knap zat dat ik geen taart heb gemaakt met benodigdheden die ik net in de kast tegen kwam en gewoon gekookt heb vandaag. En die muffins zijn soort van semi-gezond, dus ook prima.

Ik vind het wel een mooi principe trouwens, ipv boter en suiker suikervrije appelmoes en yoghurt gebruiken om te bakken. Met meergranenbloem en havermout erdoor (en dan een klein beetje suiker wel, maar echt de helft van wat je normaal zou gebruiken) heb je serieus lekkere muffins.
Zou ik het complete recept van je mogen? Mijn moeder zoekt een recept voor slanke cakejes
pi_136910182
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 22:04 schreef Fripsel het volgende:
Faal :'( :'( vandaag mijn eerste stagedag, en en ik krijg lunch op het werk. Maar ik had me heel braaf aan mijn 2 boterhammen gehouden..

Komt mijn vriend me ophalen voor het eerst in 7 jaar stelt hij voor om samen iets te gaan eten en dan ook nog sushi.. -O- kon het aanbod niet weerstaan. Dat word vrijdag bij de wok alleen maar sla. En dat gaat mijn moeder opvallen.. :'(
Waarom is het erg als het je moeder opvalt?
pi_136910239
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 22:06 schreef Zeester het volgende:

[..]

Waarom is het erg als het je moeder opvalt?
Omdat ik niet wil dat ze zich ermee bemoeit. Mijn moeder is gewichtsconsulente.. Iets van een jeugdtrauma geloof ik.
pi_136910381
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 22:07 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Omdat ik niet wil dat ze zich ermee bemoeit. Mijn moeder is gewichtsconsulente.. Iets van een jeugdtrauma geloof ik.
Dat snap ik wel. Ik had dat ook. Niet dat mijn moeder gewichtsconsulente is, maar wel heel dun (te dun). Ik heb toen eerst 12 kilo verloren en het niet vertelt. Was wel lastig, omdat ik dan dus ook niet langs kon gaan. Heb ze uiteindelijk bij een kilo of 7 wel gezien, en toen viel het nog niet zo op gelukkig. Na 12 kilo wist ik dat ik het echt niet meer kon verbergen en heb ik het verteld, en erbij uitgelegd dat het mijn plan en mijn weg was, en dat ik dat gewoon zelf wilde doen. En dat hielp wel, omdat ik dus al bewezen had dat ik het zelf kon.

Maar je hoeft echt niet alleen sla te eten. Eet gewoon lekker garnalen, stukjes biefstuk, vis, kip!
pi_136910532
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 22:10 schreef Zeester het volgende:

[..]

Dat snap ik wel. Ik had dat ook. Niet dat mijn moeder gewichtsconsulente is, maar wel heel dun (te dun). Ik heb toen eerst 12 kilo verloren en het niet vertelt. Was wel lastig, omdat ik dan dus ook niet langs kon gaan. Heb ze uiteindelijk bij een kilo of 7 wel gezien, en toen viel het nog niet zo op gelukkig. Na 12 kilo wist ik dat ik het echt niet meer kon verbergen en heb ik het verteld, en erbij uitgelegd dat het mijn plan en mijn weg was, en dat ik dat gewoon zelf wilde doen. En dat hielp wel, omdat ik dus al bewezen had dat ik het zelf kon.

Maar je hoeft echt niet alleen sla te eten. Eet gewoon lekker garnalen, stukjes biefstuk, vis, kip!
Het scheelt allee al zoveel om gewoon even mijn hart te luchten. Biefstuk it is! Thnx O+
pi_136910933
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 22:06 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Zou ik het complete recept van je mogen? Mijn moeder zoekt een recept voor slanke cakejes
http://www.ellaphanteats.com/2014/02/blueberry-oatmeal-muffins/

Ik doe er minder suiker in, ongeveer 1/3 cup. Afgekoeld zijn ze aanzienlijk lekkerder (dan is de havermout wat 'steviger').

http://chelseasmessyapron(...)amon-pecan-streusel/

http://fooddoodles.com/20(...)-chip-baked-oatmeal/

Deze twee staan ook nog op m'n probeerlijst.
pi_136912606
Hier ook een sportschool-faal. Hele dag al last van m'n keel, moe van werk en laat gegeten, dus ik vond dat ik er wel aan toe mocht geven. Hoop niet dat ik ziek word.. Hoe zit het met strepsils en calorieën trouwens? :P

Vanochtend zat ik wel eindelijk weer op het gewicht van 10 dagen geleden, nadat ik na de piek van zaterdag er niet meer op durfde te staan :) Vandaag goed op m'n eten gelet, dus hopelijk is er morgen nog weer wat van af.
pi_136913000
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 22:07 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Bij de wok ook vast wel voldoende gezonde opties, mits je oppast met de dikmakende extraatjes. Fijne is wel dat je bij wokken zelf wel keuze kunt maken in wat er uiteindelijk op je bord gaat belanden.
  donderdag 20 februari 2014 @ 08:17:16 #61
319308 Tink89
To live is to dance
pi_136919285
quote:
17s.gif Op woensdag 19 februari 2014 22:56 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Bij de wok ook vast wel voldoende gezonde opties, mits je oppast met de dikmakende extraatjes. Fijne is wel dat je bij wokken zelf wel keuze kunt maken in wat er uiteindelijk op je bord gaat belanden.
Precies, laat de bami met sausjes en andere troep links liggen en gooi lekker veel groente, mager vlees, witvis en kip in je wok en er is niet zoveel aan de hand. Volgende dag ben je wrs wat zwaarder, maar dat komt dan voornamelijk door zout.
pi_136920216
Ik heb eigenlijk de hele week slecht gegeten -O- En hoe meer je dat doet, hoe meer je denkt 'oh dit kan ik ook nog wel eten' en 'nog twee bonbons is niet erg'. En ik wil niet weer moeten afkicken van suiker :')
Dus vandaag en voorlopig weer normaal doen en vanavond ein-de-lijk bodypumpen.

Fripsel, gewoon genieten bij de wok! Iedereen heeft je al de juiste tips gegeven. Lekker veel groente, mager vlees en evt wat stukjes sushi eten en als toetje bijvoorbeeld vers fruit :) En wat je moeder ervan denkt is toch niet boeiend? Jullie zijn allebei volwassen en verantwoordelijk voor je eigen eten, niet voor dat van een ander ;)
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  donderdag 20 februari 2014 @ 09:50:31 #63
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_136920638

*O* Atl *O*

Niet zeiken over het stof :P
pi_136921070
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 09:50 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]

*O* Atl *O*

Niet zeiken over het stof :P
:9~
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_136921108
Ik probeerde het stof al weg te vegen van mijn telefoonscherm :') *O* nice!
  donderdag 20 februari 2014 @ 10:17:26 #66
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_136921250
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 10:12 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik probeerde het stof al weg te vegen van mijn telefoonscherm :') *O* nice!
_O- Lol. :D
  donderdag 20 februari 2014 @ 10:17:49 #67
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_136921260
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 10:10 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

:9~
:9
pi_136921461
Ik ga even een lijstje posten inclusief kcal. De t's zet ik los onderaan want ik weet nog niet welke ik wanneer ga eten.

O: kwark met honing en muesli [276]
L: 2 donker volkoren met ham en twee gebakken eieren , beetje ketchup [452]
D: groentesoep met stukjes vlees, ballen en vermicelli + een wrapje met avocado en kip [488]
T: 'medium' banaan [126]
T: mandarijn en kiwi [65]
S: bodypump

= 1407 kcal. Da's wel een beetje aan de lage kant met sporten, dus ik moet nog even wat erbij bedenken. Misschien na het sporten nog wat kwark.
pi_136921477
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 08:17 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Precies, laat de bami met sausjes en andere troep links liggen en gooi lekker veel groente, mager vlees, witvis en kip in je wok en er is niet zoveel aan de hand. Volgende dag ben je wrs wat zwaarder, maar dat komt dan voornamelijk door zout.
Dat dus, een wokrestaurant is dan echt ideaal.
Vanavond gaan wij weer naar een sushi restaurant :9 op kosten van de baas dus helemaal fijn :D
pi_136921516
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 10:27 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik ga even een lijstje posten inclusief kcal. De t's zet ik los onderaan want ik weet nog niet welke ik wanneer ga eten.

O: kwark met honing en muesli [276]
L: 2 donker volkoren met ham en twee gebakken eieren , beetje ketchup [452]
D: groentesoep met stukjes vlees, ballen en vermicelli + een wrapje met avocado en kip [488]
T: 'medium' banaan [126]
T: mandarijn en kiwi [65]
S: bodypump

= 1407 kcal. Da's wel een beetje aan de lage kant met sporten, dus ik moet nog even wat erbij bedenken. Misschien na het sporten nog wat kwark.
goed lijstje
kloppen de kcal van je d? Wrap en avocado tikken snel hard aan.
pi_136921561
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 10:30 schreef Sarabi het volgende:

[..]

goed lijstje
kloppen de kcal van je d? Wrap en avocado tikken snel hard aan.
Ik heb 20 gram berekend voor de avocado, ik wou ongeveer twee/drie plakjes in de wrap doen. Hoe zwaar is avocado? :P Dat is dan 40 kcal en de wrap iets van 180. 4 plakjes kipfilet erin: ongeveer 80 kcal en ijsbergsla heb ik niet berekend want dat is echt 3 kcal ofzo.

-Oh, ik bedenk me net dat ik er ook wel wat pijnboompitjes in kan doen :9 Dat tikt iig al meer aan-
pi_136921726
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 10:32 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Ik heb 20 gram berekend voor de avocado, ik wou ongeveer twee/drie plakjes in de wrap doen. Hoe zwaar is avocado? :P Dat is dan 40 kcal en de wrap iets van 180. 4 plakjes kipfilet erin: ongeveer 80 kcal en ijsbergsla heb ik niet berekend want dat is echt 3 kcal ofzo.

-Oh, ik bedenk me net dat ik er ook wel wat pijnboompitjes in kan doen :9 Dat tikt iig al meer aan-
Ik las ergens dat een avocado ongeveer 200 gram is (zonder pit) en 188kcal per 100 gram. De mfp-app gaf 150kcal per avocado aan, dus heb ik al die tijd toch een beetje te weinig aangehouden. Oeps :') Maar 2-3 plakjes is ongeveer een kwart? Dus zo'n 80 kcal.
pi_136921899
Oke goed om te weten,dan reken ik er 80 voor ^O^
pi_136922452
Vanmorgen trouwens weer stabiel 83,5.
Gisteren ook foto's gemaakt in mijn nieuwe trainingsoutfit en dat zag er eigenlijk wel goed uit :D
83 of 82,5 in maart is nu het doel.
  donderdag 20 februari 2014 @ 13:55:09 #76
319308 Tink89
To live is to dance
pi_136927524
Pfft. Zit al een half uur op de schilder te wachten. Wat een koekwaus.
pi_136929972
Ik lees het nu nog eens.. is een kwart avocado dan niet 50 kcal of ben ik nu gek?
pi_136931067
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 14:58 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik lees het nu nog eens.. is een kwart avocado dan niet 50 kcal of ben ik nu gek?
quote:
Ik las ergens dat een avocado ongeveer200 gram is (zonder pit) en 188kcal per 100 gram
Dus dan zou je voor een hele avocado 2x188= 376 kcal aanhouden en 376/4 voor een kwart is dan 94 kcal.

Toch?
pi_136932399
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 15:27 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

[..]

Dus dan zou je voor een hele avocado 2x188= 376 kcal aanhouden en 376/4 voor een kwart is dan 94 kcal.

Toch?
Klinkt logisch. :Y

Gewoon door twee delen had ook gekund. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_136932835
Oh grapje, ik las 200kcal per stuk.
pi_136933159
Ben soms trouwens wel jaloers op de lijstjes van Qwea. Waarom moet jij zoveel eten eigenlijk?
pi_136933334
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:23 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ben soms trouwens wel jaloers op de lijstjes van Qwea. Waarom moet jij zoveel eten eigenlijk?
Veel sporten. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_136933343
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:04 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Klinkt logisch. :Y

Gewoon door twee delen had ook gekund. :P
:Y :') inderdaad
pi_136933449
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:28 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

:Y :') inderdaad
Of je grammen vermenigvuldigen met 1,88 O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_136933482
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:28 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Veel sporten. :Y
Ja, dat snap ik.. maar wat is precies veel en waar gaat ze dan voor? Spieropbouw en vetafname neem ik aan. Dat is wat ik ook wil, moet ik dan niet ook zoveel (of iig meer) eten? :P
pi_136933722
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:32 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik.. maar wat is precies veel en waar gaat ze dan voor? Spieropbouw en vetafname neem ik aan. Dat is wat ik ook wil, moet ik dan niet ook zoveel (of iig meer) eten? :P
Vooral spierafbraak voorkomen vermoed ik. En hoeveel sporten weet ik niet precies, maar wel dat er aardig wat krachttraining bij zit. En da's nogal veeleisend als je het goed doet. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 20 februari 2014 @ 17:39:05 #87
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_136936040
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Qwea op 20-02-2014 17:41:13 ]
pi_136936292
quote:

[..]

Het helpt ook dat ze al een gezond gewicht heeft en niet meer moet afvallen.
En wie weet, misschien moet je ook meer eten
pi_136936526
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:46 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Het helpt ook dat ze al een gezond gewicht heeft en niet meer moet afvallen.
En wie weet, misschien moet je ook meer eten
Dat vraag ik me dus af, want ik heb ook een gezond gewicht. Maar ik heb, ook met al die verschillende info op internet, geen idee hoe ik erachter kom. Bmr meters zeggen dat ik 2100 kcal moet eten om op gewicht te blijven inclusief sporten, maar ja.. dan weet ik nog steeds weinig.
pi_136936552
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:52 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus af, want ik heb ook een gezond gewicht. Maar ik heb, ook met al die verschillende info op internet, geen idee hoe ik erachter kom. Bmr meters zeggen dat ik 2100 kcal moet eten om op gewicht te blijven inclusief sporten, maar ja.. dan weet ik nog steeds weinig.
Hoe lang ben je en hoe veel weeg je?
pi_136936743
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:53 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Hoe lang ben je en hoe veel weeg je?
179, 66kg

Hoop niet dat jullie me nu naar Slank verbannen :@
pi_136936846
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:57 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

179, 66kg

Wow je bent inderdaad wel slank ;)
Maar op sportdagen is 2100kcal dan zeker niet gek hoor.
pi_136936877
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:39 schreef Qwea het volgende:
-
Oh, het was niet mijn intentie om voor je te antwoorden trouwens. :@
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 20 februari 2014 @ 18:01:33 #94
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_136936887
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:52 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Dietist *O* En trail and error :Y
  donderdag 20 februari 2014 @ 18:02:04 #95
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_136936906
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 18:01 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Oh, het was niet mijn intentie om voor je te antwoorden trouwens. :@
Ja nee, ik liep in die post te tieren en te vloeken want ik ben bloed chago vanwege mijn knie enzo. Dus ik heb hem maar gewoon verwijderd :')
pi_136936996
quote:

[..]

Als je spieren erbij wilt zal je meer moeten eten dan je verbrandt. Alleen dan kan je aankomen in massa. Net zoals je alleen kunt afvallen als je minder eet dan je verbrandt.

Dus als je sport en wilt aankomen in spieren, moet je best veel eten. :Y
pi_136937085
Ik zal het eens vragen op de sportschool. Maar heb altijd het gevoel dat ze bij mijn sportschool meer om sport geven en minder om eten.
Of zelf eens kijken wat er gebeurt als ik structureel 2100 eet op sportdagen.

Sterkte met je knie Qwea :*

Strawberry, ik vind het zo eng om 'teveel' te eten, stel je voor dat ik niet genoeg sport en dan gewoon loop aan te komen :P maarja tis idd ook een deel trial and error.
pi_136937138
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 18:02 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja nee, ik liep in die post te tieren en te vloeken want ik ben bloed chago vanwege mijn knie enzo. Dus ik heb hem maar gewoon verwijderd :')
Likje op je knie!
pi_136937180
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:57 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

179, 66kg

En waarom wou jij nog meer afvallen? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: