abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136882788
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.
pi_136882814
Susie, dat is denk ik ook het nadeel van zo vroeg wakker zijn. De meeste dingen zijn pas om 10 uur open dus tot die tijd kun je dan ook weinig. En dan is 2 uurtjes wel wat kort ja... M is meestal pas tegen half 9 wakker dus dat komt eigenlijk prima uit. Hij gaat meestal tussen 13.00 en 14.00 uur slapen maar hij kan ook best een slaapjes overslaan als er maar genoeg entertainment is.
pi_136882907
Behalve 1 of 2 keer per jaar Efteling doen wij eigenlijk niet zoveel van dat soort uitstapjes. Geen idee ook wanneer. Tussen zwemles etc door in het weekend gewoon niet veel tijd. Gelukkig vinden ze de kinderboerderij om de hoek nog prima. En wij zitten heel vaak op het strand. Gratis vermaak en mijn kinderen vinden het er geweldig O+
Met een meidenkwartet
pi_136882966
Ik denk dat het straks hier ook wel anders/minder word als Yaro naar school gaat. Daarom genieten we er nog maar van.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 19 februari 2014 @ 09:52:45 #5
147316 crew  DJMO
#trut
pi_136883134
nog even in de herhaling ..
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:35 schreef DJMO het volgende:
vraagje .. mijn peuter wás zindelijk . zowel dag als nacht. Nu laat hij sinds een dag of twee ineens z'n plas weer lopen omdat hij het niet langer kan ophouden .. hij houdt het bewust te lang op lijkt wel .. ik heb al laten controleren op blaasontsteking maar z'n urine was schoon ... hij doet het niet express, (hij is er zelf ook verdrietig om) maar vervelend is het wel
iemand een idee??
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_136883157
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 09:52 schreef DJMO het volgende:

[..]

iemand een idee??
Even een paar dagen elk half uur even laten plassen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_136883188
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 09:44 schreef As1981 het volgende:
Ik denk dat het straks hier ook wel anders/minder word als Yaro naar school gaat. Daarom genieten we er nog maar van.
Groot gelijk! En doen hoor, want als je straks met school zit dan kom je er gewoon niet meer zo vaak aan toe. Of alleen in de vakanties als het enorm druk is.
Met een meidenkwartet
  woensdag 19 februari 2014 @ 10:01:48 #8
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_136883342
Bar zegt dat ik ze door kan geven, dus wie wil er met 4 personen naar Artis?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 19 februari 2014 @ 10:03:50 #9
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_136883387
Pm verstuurd Susie :)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_136883581
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 09:52 schreef DJMO het volgende:

[..]

iemand een idee??
yaro heeft het ook gehad een dag of vier. Weer even elk uur naar de wc gebracht en afgebouwd en toen ging het weer goed.

alleen de nacht nog niet. Maar dat is sinds hij ziek is geweest en zich elke nacht wakker hoest en daardoor drinkt in de nacht.
pi_136883620
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 09:54 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Groot gelijk! En doen hoor, want als je straks met school zit dan kom je er gewoon niet meer zo vaak aan toe. Of alleen in de vakanties als het enorm druk is.
We gaan in november nog een lang weekend naar disney. Dan mag ik hem nog thuis houden en kunnen we buiten het hoogseizoen. Anders worden de bedragen ineens heel hoog (en dat zijn ze nu ook al)
pi_136883704
Disney lijkt me ook supergaaf. Dat wil ik ook nog wel een keer doen als de kinderen ouder zijn. Daar ga ik ook maar vast voor sparen ;)

Mijn moeder vindt de Efteling ook erg leuk dus het zal me niks verbazen als zij ons een keertje meeneemt O+

Strand wordt hier dan uiteindelijk nog een duur dagje met benzine, parkeren, eten etc ;)
  woensdag 19 februari 2014 @ 10:18:30 #13
244125 laziness
pi_136883752
Ik moet er aan gaan wennen dat O. Nu 3 is en bij meer dingen moet betalen.
En vanaf volgend jaar zitten we ook aan het hoogseizoen vast. Dat is wel even omschakelen qua prijzen en drukte.
pi_136883755
quote:
2s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:16 schreef Kyara het volgende:
Disney lijkt me ook supergaaf. Dat wil ik ook nog wel een keer doen als de kinderen ouder zijn. Daar ga ik ook maar vast voor sparen ;)

Mijn moeder vindt de Efteling ook erg leuk dus het zal me niks verbazen als zij ons een keertje meeneemt O+

Strand wordt hier dan uiteindelijk nog een duur dagje met benzine, parkeren, eten etc ;)
we hebben de mazzel dat opa/oma sponseren. Zjj betalen het hotel (disney hotel) en wij de benzine en het eten.
pi_136883868
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:18 schreef laziness het volgende:
En vanaf volgend jaar zitten we ook aan het hoogseizoen vast. Dat is wel even omschakelen qua prijzen en drukte.
Ja, dat is dan wel even wennen.

Maar tegen die tijd zijn hier 3 kinderen zindelijk en als ik dan het geld wat ik nu kwijt ben aan luiers in een potje stop dan kunnen we vast wel in het hoogseizoen op vakantie :')

Goed geregeld As!
  woensdag 19 februari 2014 @ 10:54:09 #16
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_136884672
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:18 schreef laziness het volgende:
Je zit officieel pas aan het hoogseizoen vast als hij 5 is. Tot die tijd is hij nog niet leerplichtig. ;)
Al wil je hem natuurlijk niet teveel van school weg houden.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 19 februari 2014 @ 11:01:38 #17
244125 laziness
pi_136884885
Ik weet het maar precies jouw laatste regel is natuurlijk wel van belang ;)

Al denken we aan 1x buiten het hoogseizoen een lange reis volgend jaar. Als het allemaal lukt.
Verhuizen staat met stip op 1 hier nog steeds :P
pi_136886591
Ik schrok al van de prijzen voor peuter van 2 bij vliegreizen..

Kyara, de Leemkuil is echt jeugdsentiment hier! Vroeger schoolreisjes enzo! En zou de Julianatoren iets zijn voor onze peuters?

Hier abo op Ouwehand, J vindt het prachtig! De dieren, ravotaapia ook! Wij gaan geregeld, al is het maar voor een uurtje of wat.

Wij zijn afgelopen jaar ook naar de Efteling geweest, J was nog geen 2. Het was met een grote groep vrienden, ik denk dat hij het nu leuker vindt. Geloof dat ie daar niks meer van weet.. en het was ook met korting via AH inderdaad.
pi_136886747
We gaan dit jaar nog 2 keer naar de Efteling en met Oud en Nieuw in een huisje van de Efteling. Disney willen we ook maar pas als de jongste wat ouder is en ook kan genieten van het park. Tot die tijd heb ik om te sparen :9
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_136886926
Wij zijn vorig jaar ook naar Disney en Efteling geweest. Vooral Disney vond onze peuter die daar 3 jaar werd geweldig. En wij ook. :@

Dit jaar willen we eigenlijk weer naar Disney, maar we zitten nu wel met de jongens. Misschien gaat mijn vader een paar dagen oppassen en gaan wij met L. een paar dagen naar Disney, maar dat is helemaal afhankelijk van hoe het met de jongens gaat etc. we gaan dus voorlopig niets boeken, maar kijken even naar de situatie van dat moment. Eerst moeten de jongens maar eens geboren worden. :)

Efteling doen wij overigens altijd via de AH actie. Scheelt toch een heleboel geld. En poeh, als we straks met 5 moeten betalen zullen we er inderdaad wat meer over na moeten denken en keuzes moeten maken, maar dat is voor latere zorg. Een en ander kan hier best wat minder, want we gaan nu gemiddeld ook elke twee maanden naar het theater met L.

Verder wonen wij aan het strand, dus dat is straks met de jongens ook prima vermaak. Voetbal en schepjes mee en hupsakee. :)
  woensdag 19 februari 2014 @ 12:37:36 #21
244125 laziness
pi_136887549
Kijkt L. uit naar haar broertjes Nikki? Niet lang meer nu!
pi_136887734
Ja die is de hele dag mijn buik aan het knuffelen. O+
Ze vindt het maar lang duren en dat snap ik ook wel. We hebben samen een kalender gemaakt om ervoor te zorgen dat ze een beetje weet waar ze aan toe is. Alleen melden dat het nog een maand of een paar weekjes duurt zegt natuurlijk niet zoveel voor een peuter. We hebben allerlei mijlpalen op de kalender gezet zoals de oefendagen voor de basisschool, dagen dat ze naar het kdv moet, haar eigen verjaardag, de uitgerekende datum (die ik waarschijnlijk toch niet ga halen) etc. en ze weet feilloos aan te wijzen wat op welke dag is. En nu mag ze elke dag een kruisje zetten en dat vergeet ze ook echt nooit, slimpie.
pi_136887758
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 12:02 schreef Jipster het volgende:
Ik schrok al van de prijzen voor peuter van 2 bij vliegreizen..

Kyara, de Leemkuil is echt jeugdsentiment hier! Vroeger schoolreisjes enzo! En zou de Julianatoren iets zijn voor onze peuters?

Hier abo op Ouwehand, J vindt het prachtig! De dieren, ravotaapia ook! Wij gaan geregeld, al is het maar voor een uurtje of wat.

Wij zijn afgelopen jaar ook naar de Efteling geweest, J was nog geen 2. Het was met een grote groep vrienden, ik denk dat hij het nu leuker vindt. Geloof dat ie daar niks meer van weet.. en het was ook met korting via AH inderdaad.
julianatoren is juist erg leuk. Veel attracties op een klein terrein. Dus 3x struikelen en je staat al bij de volgende attractie.

wat ik ook leuk vond dat het dus echt gemaakt is voor de kleintjes wb snelheid en eng.
pi_136887829
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 12:15 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij zijn vorig jaar ook naar Disney en Efteling geweest. Vooral Disney vond onze peuter die daar 3 jaar werd geweldig. En wij ook. :@

Dit jaar willen we eigenlijk weer naar Disney, maar we zitten nu wel met de jongens. Misschien gaat mijn vader een paar dagen oppassen en gaan wij met L. een paar dagen naar Disney, maar dat is helemaal afhankelijk van hoe het met de jongens gaat etc. we gaan dus voorlopig niets boeken, maar kijken even naar de situatie van dat moment. Eerst moeten de jongens maar eens geboren worden. :)

Efteling doen wij overigens altijd via de AH actie. Scheelt toch een heleboel geld. En poeh, als we straks met 5 moeten betalen zullen we er inderdaad wat meer over na moeten denken en keuzes moeten maken, maar dat is voor latere zorg. Een en ander kan hier best wat minder, want we gaan nu gemiddeld ook elke twee maanden naar het theater met L.

Verder wonen wij aan het strand, dus dat is straks met de jongens ook prima vermaak. Voetbal en schepjes mee en hupsakee. :)
ik weet niet hoe oud de jongens zijn als je naar disney zou willen. Maar vorig jaar was kyan vier maanden. Vond ik ideaal. Hij sliep in de buggy maar kon ook al genieten van bv small world. Wij gaan nu bewust in november dan is hij 1,5. De tussenliggende periode is hij net te groot om de dag door te komen maar te klein om er echt van te genieten.
  woensdag 19 februari 2014 @ 14:39:20 #25
244125 laziness
pi_136891732
Julianatoren is leuk :Y

Gisteren een doorverwijzing van de huisarts gekregen voor O. zijn loens oog.
Bronovo heeft een stop. Anthoniushove waar we vlak bij wonen een wachtlijst van 8 weken dus dan maar naar het Westeinde waar zo rottig te parkeren is :') maar 14 maart kunnen we daar tenminste terecht. Hopelijk is het 'gewoon' een lui oog en is pleisters plakken afdoende.

Morgen naar het CB met de ogentest. Nou ja die verwijzing is er toch al dus resultaat daarvan maakt ook niet meer uit :P
pi_136892000
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 12:47 schreef As1981 het volgende:
Wij gaan nu bewust in november dan is hij 1,5. De tussenliggende periode is hij net te groot om de dag door te komen maar te klein om er echt van te genieten.
Maar dan ben je met 2 volwassenen en 2 kinderen. Met 2 volwassenen en 3 kinderen is het al ietsje anders. Of je moet een hele brave peuter hebben die geen moment van je zijde wijkt en de buggy duwt terwijl je allebei in geval van huilen 1 baby kan nemen. ;)

Misschien van de zomer maar eens naar Julianatoren. Ben er nog nooit geweest.

Ik ben wel benieuwd Lazi, wel stom dat het zo lang duurt.
pi_136894652
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 12:15 schreef _NIKKI_ het volgende:

Word lid van de Tros voor 6 of 7 euro per jaar. Elk jaar hebben ze daar een leden weekend en kost een kaartje maar 12,50 :)
pi_136895525
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 14:39 schreef laziness het volgende:
Julianatoren is leuk :Y

Gisteren een doorverwijzing van de huisarts gekregen voor O. zijn loens oog.
Bronovo heeft een stop. Anthoniushove waar we vlak bij wonen een wachtlijst van 8 weken dus dan maar naar het Westeinde waar zo rottig te parkeren is :') maar 14 maart kunnen we daar tenminste terecht. Hopelijk is het 'gewoon' een lui oog en is pleisters plakken afdoende.

Morgen naar het CB met de ogentest. Nou ja die verwijzing is er toch al dus resultaat daarvan maakt ook niet meer uit :P
Gewoon met de tram gaan :+
pi_136898556
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 15:50 schreef Tally het volgende:

[..]

Word lid van de Tros voor 6 of 7 euro per jaar. Elk jaar hebben ze daar een leden weekend en kost een kaartje maar 12,50 :)
Dat is een goede tip! ^O^
pi_136898690
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 17:41 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Niet alleen de Efteling is goedkoper. Soms ook Plopsaland. En dingen zoals Disney on Ice. Hebben heel veel kortingen voor families.
pi_136898725
Mijn dochter heeft sindskort een fobie voor dr potje en voor de wc. Ze wil alleen nog maar een luier en anders doet ze het ergens in een hoekje in haar broek of op de grond. Waar ze die fobie vandaan heeft zou ik niet weten. Het ging zo goed op het potje ;(
pi_136899577
Wat rot, zo'n terugval.

Wij hebben gelukkig alleen een paar dagen op vakantie aan zindelijkheid kunnen ruiken, anders zou ik nu heel teleurgesteld zijn met de totale potjesweigering.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_136900300
We waren weer actiever met de potjestraining, maar laten het nu even voor wat het is. We gaan volgende maand verhuizen. In het nieuwe huis gaan we weer bezig . Daar nemen we geen vloerbedekking en we hebben een tuin O+
*poef* nu is het weg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 19 februari 2014 @ 19:30:28 #34
147316 crew  DJMO
#trut
pi_136901954
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 17:47 schreef Tally het volgende:
Mijn dochter heeft sindskort een fobie voor dr potje en voor de wc. Ze wil alleen nog maar een luier en anders doet ze het ergens in een hoekje in haar broek of op de grond. Waar ze die fobie vandaan heeft zou ik niet weten. Het ging zo goed op het potje ;(
zo erg is het hier niet gelukkig .. en het gebeurt ook voornamelijk op de psz dat hij te laat is :?
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

woensdag 19 februari 2014 @ 19:35:30 #35
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_136902139
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 19:30 schreef DJMO het volgende:

[..]

zo erg is het hier niet gelukkig .. en het gebeurt ook voornamelijk op de psz dat hij te laat is :?
Logisch toch. Hij ius druk aan het spelen en komt er dan te laat achter dat hij moest.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 19 februari 2014 @ 19:38:14 #36
147316 crew  DJMO
#trut
pi_136902234
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 19:35 schreef pessie het volgende:

[..]

Logisch toch. Hij ius druk aan het spelen en komt er dan te laat achter dat hij moest.
nee, Juf geeft ook aan het iets van de laatste dagen is. Hiervoor gaf hij altijd netjes aan dat hij moest plassen (of poepen) hij lijkt het gewoon express op te houden ofzo. Nu mag hij thuis op een grote mensen wc klimmen en moet hij op de psz naar zo'n klein kinder wc-tje. Ik zal eens vragen hoe het gaat als hij daar ook naar de grote mensen wc mag, of het dan beter gaat.

pi_136902424
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 17:41 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

helaas loop je dan wel met de volledige tros fammilie en dan is het overal zo druk dat het ook niet leuk meer is :{
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_136902496
Wij zijn met ean nog nooit naar de efteling geweest :@ we zouden eigenlijk deze winter gaan en aangezien het tot nu toe niet echt koud is binnenkort toch maar gaan.

djmo ik heb geen advies voor je.

Ow en peuter is zo leuk O+ haar pop moet ook in het wippertje met en flapper en dan krijgt pop een fuithap met flepel. En d'r aap werd al met een speen op zijn mond in sac haar bedje gelegd.
pi_136904325
FR je peuter. O+ ik kan niet wachten tot mijn peuter ook grote zus is, ik ben zó benieuwd wat ze ervan gaat vinden.

Bar, dat zal wel ja, maar wij gaan sowieso altijd in de bouwvak naar de Efteling, dus dan is het ook heel druk.
pi_136904434
Klinkt leuk FR. Wat een verschil dan toch tusden broertjes en zusjes.
die van mij stoeien de hele dag. En als ik tegen Kyan pak Yaro zeg, duikt hij boven op hem met zo'n aanvals grom O+
pi_136904699
Hier krijgen alle knuffels tig keer per dag de borst O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_136904834
Wat een lieve peuters O+

Mijn peutertje is vandaag met opa naar de kinderboerderij geweest en hij heeft in de draaimolen gezeten met -jawel- een geit. Zowel geit als M vonden het de normaalste zaak van de wereld om samen in dat ding te zitten. Helaas had opa geen camera bij zich dus geen foto's of filmpje van gezien -O-
pi_136904929
Kyara, wat zal dat een grappig gezicht zijn geweest!

Ik vroeg mijn peuter vanmiddag welke kleur de beker had, en hij wist het niet. Hij pakte het boekje met kleuren die we gelezen hadden vlak daarvoor, en zocht het op, en wees het toen aan. Ik vond dat zo slim bedacht!
pi_136919607
doeg allemaal! ik ga dit topic ontvolgen want we hebben nu 2 kleuters in huis.

:W
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_136919623
Weten jullie wanneer ongeveer is de AH actie? onze AH is op dit moment gesloten wegens verbouwing dus kan niet echt in de gaten houden
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_136919626
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 08:51 schreef simmu het volgende:
doeg allemaal! ik ga dit topic ontvolgen want we hebben nu 2 kleuters in huis.

:W
Gefeliciteerd *O*
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_136920067
Gefeliciteerd Simmu!!!
pi_136920106
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 08:52 schreef bitterend het volgende:
Weten jullie wanneer ongeveer is de AH actie? onze AH is op dit moment gesloten wegens verbouwing dus kan niet echt in de gaten houden
Van de efteling? Ben ik ook wel benieuwd naar.
Wij overwegen binnenkort een weekend last minute te proberen met overnachten daar, maar mocht dat niet lukken...
pi_136921077
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 08:52 schreef bitterend het volgende:
De voorgaande jaren was dat altijd rond april.
pi_136922191
Gefeliciteerd Simmu!

En wat zoet, die peutermoeders O+ M ging vanochtend met een washandje bij zijn knuffel "snoet poetsen" O+ Alleen al de woordkeuze is zo lief. Ik heb hem trouwens op weg naar het kdv 'putslurper' leren zeggen, dat klinkt ook hilarisch :+

We gaan morgen op vakantie ( *O* ) "Morgen sneeuw!" zoals M zegt. Toen ik hem vanmorgen vroeg of hij eigenlijk weet wat dat is, sneeuw, keek hij me meewarig aan: "sneeuw is wit, mama". Juist, dat zit wel goed :D

Gisteren bij het cb geweest, alles prima. Hij groeit keurig volgens het gemiddelde, 89 cm en 12,5 kilo. Hij moest staande gemeten worden en gelukkig had ik daarop geanticipeerd (Kyara, volgens mij bracht jij het een tijdje geleden ter sprake, dankjewel daarvoor!) dus het hem uitgelegd. Hij vond het best heel spannend, maar het ging heel goed. Verder ook alles in orde, hij ontwikkelt zich vlot en zit goed in zijn vel en is bezig de wereld te ontdekken, aldus de arts. De baliemevrouw vroeg na afloop of ik niet blij was als hij 's avonds in bed lag, zoveel als hij praatte :+ (situatieschets van het aankleden: "kijk mama, andere mevrouw! Oh, auto's opgeruimd. Auto's slapen? Gele ook opgeruimd. Slapen, niet spelen. KIJK! DAAR!! Graafmachine! Oh, mooi, ja, graafmachine! Oh! Hondje! Dag hondje! En mol, dag mol, Mol kijken? Ja? Ja? Mooi, mol staart! Even andere kant kijken? En hond, mooooooi. Daar voeten he mama (wijst naar meetlat). Met dingetje. Beetje spannend. Ok, naar huis, dag, mevrouw, dag! Daaaaag, daaaag, daag, mevrouw!) :') M'n oud wijf O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_136925555
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 10:10 schreef Tally het volgende:

[..]

De voorgaande jaren was dat altijd rond april.
Dat is goed om te weten ik zal het onthouden!!
  donderdag 20 februari 2014 @ 13:01:51 #52
259886 pessie
pi_136925909
Haha CS!

Simmu van harte gefeliciteerd!
pi_136926216
CS O+ heeerlijk!!

Gisteren zat man een tijdschrift te lezen op de bank
Tetta ook poek lessen! zegt ze en pakt een boek (de mol met de poep) en gaat naast mijn man zitten :D zo lief!!
  donderdag 20 februari 2014 @ 13:34:03 #54
244125 laziness
pi_136926779
Oh CS dat oud wijf zeg ik hier ook vaak :D Ze ouwehoeren de hele dag door.

Hier ook CB vandaag.
104cm, 15,5 kilo.
De dingen die ze van hem wilde met blokjes waren echt te simpel maar hij deed het.
Ogentest had hij ondanks voorbereiden niet echt zin in.
Bij de laatste twee regels van zijn loens oog wilde hij niks meer zeggen. Of hij het nou niet ziet of baldadig was mag de oogarts uitzoeken zei de dame letterlijk :')
De assistenten dachten dat dit zijn laatste keer was en hij al vier is maar we mogen volgend jaar nog een keer :P
pi_136928218
Simmu gefeliciteerd met je kleuter! *O*
  donderdag 20 februari 2014 @ 14:46:46 #56
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_136929512

superleuk dat kletsen! Alhoewel die van wel ontzettend veel kletst CS! :D
Anouk zegt alles na, ook als ik zeg dat ze een papagaai is "papagaai" hoor dan dus O+ Het mooiste vind ik dat ze wel eens zegt "mama? Kom ff" En dan dus echt ff _O-
  donderdag 20 februari 2014 @ 19:09:02 #57
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136939106
Clubsoda veel plezier op vakantie!

Simmu gefeliciteerd met je kleuter *O*
Rayen 2½ jaar!
pi_136951317
CS, klinkt goed! Mooie stats en jij ook al zo'n oud wijf O+
Hier staat dat mondje ook nooit stil en sta elke keer toch weer versteld van zijn woordenschat.

Lazi, ook al mooie stats en een braaf kind dat hij het toch deed :D Ben benieuwd wat de oogarts zegt.

Vandaag weer peutergym gedaan. Was echt leuk en ik merk dat het heel goed voor M is. Hij mag taaltechnisch dan wel heel goed zijn, qua grove motoriek is het echt een houten klaas :D Hij kan nog steeds niet springen en qua rennen lijkt hij soms over zijn eigen voeten te struikelen. Om over zijn dansmoves nog maar te zwijgen O+

Daarna bij de Ikea geluncht. M helemaal onder de indruk van de lift (en thuis vroeg hij onderaan de trap naar onze lift.... tot zover dus die grove motoriek... :') ) en van de autoglijbaan (de parkeergarage heeft zo wentelafrit).

Oh en een luiaard is een luie aap O+
pi_136955774
Pff, fijne nachtelijke verrassing. Onze zeer niet zindelijke peuter die al een paar weken haar luier vaak niet aan wil (maar moet), heeft opeens knalrode billen met bultjes en JEUK. Is een eczeemkind met allergieën, dus niet ondenkbaar dat ze er allergisch voor is.

Nu ligt ze zonder luier in bed, met een hema waterdicht molton en kraambedonderlegger onder de matrasovertrek, maar dat gaat natuurlijk nooit goed.
Kind wil absoluut niet op het potje.
Nu twijfelen we tussen helse tijden met zindelijk proberen te krijgen en andere luiers proberen.
Iemand ideeën?

Leuk trouwens, al die praatverhalen. Peuterpraat is de bom!
pi_136956487
Zijn jullie overgestapt op een ander merk vanyel? Dat ze nu ineens last heeft en voorheen niet.
Zou het anders ook iets anders kunnen zijn? Een reactie op wat ze gegeten heeft, een schimmel oid?

Ik ben gisteren met mijn groeispurt peuter voor schoenen gaan shoppen. Was best eens eeeh.....uitdaging :')
Eerste winkel, übertoffe schoenen: "nee mama, wil ik niet. Zet maar weer terug." :o

Al gauw bleek dat ze weinig wilde en overal om ging piepen. Dus toen in de winkel maar even duidelijk uitgelegd dat ze nieuwe schoentjes nodig had maar dat die aardige mevrouw even moest kijken hoe groot haar voetjes waren zodat we niet de verkeerde kochten. ....Nou vooruit dan maar: maat 23.
Daarna in alle toonaarden weigeren om ff een stukje te lopen enzo. Zucht....
Uiteindelijk heeft ze hele toffe hush puppy's in maar 24 :o (vielen klein).

We moesten nog een rits winkels af en zijn uiteindelijk 4 uur bezig geweest, inclusief lunch. Zo leuk, winkelen met je dochter O+
Onderweg terug vroeg ze: "mama ik ben moe. Mag ik oogjes dichtdoen?".
Ik: "ja hoor schat, tuurlijk".
Eva: "nu?"
Ik weer "ja" gezegd.
Kijk ik ff voor me, want autorijden, kijk ik weer om, slaapt ze! Ze was wel heel letterlijk :D
pi_136962400
Welterusten!

Zelfde merk, zelfde luier. Kan op zich ook iets anders zijn, maar geen idee wat.
Nu een luierbroekje aan.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 10:01:52 #62
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136964369
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 08:27 schreef Vanyel het volgende:
Welterusten!

Zelfde merk, zelfde luier. Kan op zich ook iets anders zijn, maar geen idee wat.
Nu een luierbroekje aan.
Rayen heeft dat ook meerdere keren gehad. Geen andere luier maar knalrode billen waarvan de huid iets leek opgezet.
Hij had er pijn aan, maar geen jeuk.
Wij kregen een ontstoken exceem creme. Het ging niet vanzelf weg.
De laatste keer dat hij het had, midden in de nacht, huilde hij van de pijn. De HAP adviseerde toen een hele hele dikke laag sudocreme erop te smeren.
Heel raar, het begint ook niet met eerst een beetje rood of zo.
Eerst is er gewoon niks te zien, en ineens een paar uur later kan het er knalrood uitzien.
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 21 februari 2014 @ 10:13:53 #63
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_136964672
Danic, wat een leuk verhaal! O+

Anouk had ook jeuk vanmorgen...mja, moet je ook geen hagelslag in je romper gooien :X :D
pi_136964978
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 10:01 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Rayen heeft dat ook meerdere keren gehad. Geen andere luier maar knalrode billen waarvan de huid iets leek opgezet.
Hij had er pijn aan, maar geen jeuk.
Wij kregen een ontstoken exceem creme. Het ging niet vanzelf weg.
De laatste keer dat hij het had, midden in de nacht, huilde hij van de pijn. De HAP adviseerde toen een hele hele dikke laag sudocreme erop te smeren.
Heel raar, het begint ook niet met eerst een beetje rood of zo.
Eerst is er gewoon niks te zien, en ineens een paar uur later kan het er knalrood uitzien.
Dot heeft denk ik vooral jeuk, die krabde zich bijna open. Ik heb er hormoonzalf (tegen haar gebruikelijke eczeem) opgesmeerd.
Hielp de sudo? En bleef het daarna wel vanzelf weg?
  vrijdag 21 februari 2014 @ 10:24:43 #65
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_136964986
Whaha Anouk :D Ik vind peuters zo leuk, heerlijk topic dit.

"Vroeger" lurkte ik hier vaak omdat ik deze leeftijd zo leuk vind... En nu heb ik dus zelf een heuse peuter die geen moment stil is, alles wat hij ziet en denkt wordt hardop uitgesproken... En het kind ziet en denkt veel :D
Oude (on)bekende.
pi_136967029
Danic :D wat schattig

Naar Vanyel. Hoe is het vannacht gegaan? Was alles erg nat?

Mevr_Mus, helemaal waar O+
pi_136971196
Alles wel nat, maar we hadden er dus die onderlegger onder dus de matras is droog gebleven en het knappe kind heeft ook haar dekbed droog weten te houden.

Ik had gehoopt dat ze met het vooruitzicht van geen luier wel op potje of wc wilde, maar dat leverde alleen krijsen op, dus dat hebben we toch maar laten schieten.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 13:36:28 #68
259886 pessie
pi_136971475
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 13:27 schreef Vanyel het volgende:
Alles wel nat, maar we hadden er dus die onderlegger onder dus de matras is droog gebleven en het knappe kind heeft ook haar dekbed droog weten te houden.

Ik had gehoopt dat ze met het vooruitzicht van geen luier wel op potje of wc wilde, maar dat leverde alleen krijsen op, dus dat hebben we toch maar laten schieten.
Ik weet niet of je vandaag thuis bent maar misschien toch proberen alleen een onderbroekje aan te doen en het potje gewoon dicht bij haar in de kamer zetten. Gewoon kijken wat er gebeurt.
Grootste voordeel van zindelijkheid vond ik het einde van luieruitslag.
pi_136971585
Helaas, kind op het kinderdagverblijf vandaag en ook nog eens een stoffen bank. Voor ik haar zo rond durf te laten lopen moet er toch enige bereidheid zijn.
Luieruitslag hebben we hier verder nog nooit gehad, misschien schrokken we er daarom ook wat meer van.
pi_136973868
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 10:24 schreef Mevr_Mus het volgende:
Whaha Anouk :D Ik vind peuters zo leuk, heerlijk topic dit.

"Vroeger" lurkte ik hier vaak omdat ik deze leeftijd zo leuk vind... En nu heb ik dus zelf een heuse peuter die geen moment stil is, alles wat hij ziet en denkt wordt hardop uitgesproken... En het kind ziet en denkt veel :D
Precies dat ja :D ALLES moet benoemd worden. Het enige lastige is dat M blijkbaar niet kan lopen en praten tegelijk. Dan gaan we met de fiets weg en dan vraag ik hem naar mijn kant te komen, en dan vallen hem onderweg 20 dingen op (trappers, wielen, blaadjes) en moet hij ook nog even uitgebreid de kant waar we níet opstappen aanwijzen :') weggaan gaat hier altijd lekker snel :+

Wat sneu Vanyel! Sudo met daaronder verzorgende creme werkt hier altijd goed, sluit de boel vochtdicht af.

En houten Klaas Midas O+ fijn dat hij lekker kan peutergymmen.

En Eva die toestemming vraagt om te slapen, zo vertederend .

Wij zitten in de auto naar de sneeuw *O* Kindje slaapt lekker, hij is zo zoet O+ vind het leuk dat hij al wat dingen meekrijgr van zo'n reis, hij had al gesnapt dat hij vanavond in een ander bedje slaapt.
pi_136975236
Veel plezier CS!

Wij gaan morgen een nachtje weg en dan komen de oma's hier oppassen. Ik ben benieuwd hoe M dat oppakt. Denk wel goed omdat we het hem nu uit kunnen leggen.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 15:01:04 #72
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_136975362
Fijne vakantie CS en M! Vind het jammer dat wij geen sneeuw zien dit jaar want dat zou S. echt heel leuk vinden denk ik :)

En snel weggaan kan ik ook vergeten, sowieso dingen snel doen :X Van mezelf ben ik al niet heel snel en S. neemt ook allerlei dingen op dat vlak van mij over }:| Als we weggaan wil hij bijv. standaard "eerst even plassen" wat inhoudt dat hij op de klep van de wc gaat zitten, "psssst" zegt en de wc doorspoelt :7

En tot zover kan ik meepraten over zindelijkheid :') Op het kvd plast S. meneer onder groepsdruk regelmatig op het potje, maar thuis blijft het bij schijnvertoningen. Ik ben dus erg onder de indruk van de peuters die écht met zindelijkheid bezig zijn!
Oude (on)bekende.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 15:05:11 #73
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_136975526
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 14:58 schreef Kyara het volgende:
Veel plezier CS!

Wij gaan morgen een nachtje weg en dan komen de oma's hier oppassen. Ik ben benieuwd hoe M dat oppakt. Denk wel goed omdat we het hem nu uit kunnen leggen.
Spannend! Maar het scheelt wel hè, dat je ze er nu op voor kunt bereiden.

Hier lijkt trouwens de egocentrische fase over de piek heen. Opeens vraag peuter wat ik graag wil als we bijv. een boekje lezen: "oké, nu mama kiezen, welke verhaaltje wil je nu mama?" O+
Oude (on)bekende.
pi_136975612
:o wat knap van S! O+

Volgens mij zijn jongetjes sowieso wat langzamer dan meisjes....

Snel doen inderdaad.... vooral nu hij steeds meer zelf loopt..... Ik moest hem laatst bijna meesleuren om nog op tijd aan de overkant van de weg te komen bij zo'n stoplicht. Meneer vond het zo fascinerend dat hij midden op de weg met open mond naar het groene mannetje stond te kijken...
  vrijdag 21 februari 2014 @ 15:18:00 #75
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_136976108
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:07 schreef Kyara het volgende:

Snel doen inderdaad.... vooral nu hij steeds meer zelf loopt..... Ik moest hem laatst bijna meesleuren om nog op tijd aan de overkant van de weg te komen bij zo'n stoplicht. Meneer vond het zo fascinerend dat hij midden op de weg met open mond naar het groene mannetje stond te kijken...
Die van mij loopt graag over de strepen van het zebrapad. Ook dan kom je niet op tijd aan de overkant :P
Oude (on)bekende.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 15:55:26 #76
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136977653
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 10:24 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dot heeft denk ik vooral jeuk, die krabde zich bijna open. Ik heb er hormoonzalf (tegen haar gebruikelijke eczeem) opgesmeerd.
Hielp de sudo? En bleef het daarna wel vanzelf weg?
Als de huid verdikt is, dan niet dan moet ik echt aan die exceemzalf. Maar als het niet verdikt is dan helpt het vaak wel.
Maar ja Rayen heeft dan ook geen jeuk, ik denk met jeuk dat het weinig effect gaat hebben.

Ben er ook nog niet achter waarom hij er dan ineens last van heeft. Zo raar, weken niks en dan ineens klapbam dan lijken het wel van die rode apenbilletjes :+
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 21 februari 2014 @ 16:01:38 #77
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_136977847
Apenbilletjes vind ik dan wel weer een heel schattige beschrijving van een heel vervelend verschijnsel :D
Oude (on)bekende.
pi_136982318
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:07 schreef Kyara het volgende:

ik reageer toch nog ff; dat doet onze selene zelfs nog, want wij wonen in de enige stoplichtloze gemeente in nederland :+ dus ze kennen het helemaal niet!

nu echt doei hoor!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_136986275
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:05 schreef Mevr_Mus het volgende:
Hier lijkt trouwens de egocentrische fase over de piek heen. Opeens vraag peuter wat ik graag wil als we bijv. een boekje lezen: "oké, nu mama kiezen, welke verhaaltje wil je nu mama?" O+
Daar is die van ons nog laaaang niet aan toe!
pi_136988897
Awww arme rode billetjes :*

Fijne vakantie CS!!!

Musje O+ het potje boeit hier totaal niet...misschien met een verkleiner op de wc dat ze het boeiender vindt..
  vrijdag 21 februari 2014 @ 20:36:37 #81
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_136989225
CS veel sneeuwpret!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 21 februari 2014 @ 20:37:45 #82
147316 crew  DJMO
#trut
pi_136989282

Dit was bij geert de trigger om zelf op de wc te willen. Heb hem nauwelijks drie maanden nodig gehad, ik heb er dus een in blauw/groen ter overname bij interesse ;)

vrijdag 21 februari 2014 @ 20:57:34 #83
259886 pessie
pi_136990391
Wij kunnen alleen snel als meneer dat wil :') dat is: hij racet op de loopfiets overal heen en ik ren er met de kinderwagen achteraan. Als hij niet wil hoef ik niet weg te gaan.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 22 februari 2014 @ 10:55:18 #84
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137007812
Breng ik net Jan naar de scouting, ze gingen bowlen dit keer, vraagt de leiding of Geert ook mag blijven :D :D dus mijn bijna drie jarige is nu aan het bowlen met de scouting O+ ben zo benieuwd hoe hij het vindt :D

zaterdag 22 februari 2014 @ 13:04:38 #85
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137010979
Merde, Anouk kan zelf haar slaapzak open maken... ze wilde ook stellig niet slapen. Over met de rust?
pi_137012018
Stoute Anouk :D
pi_137012913
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 13:04 schreef Susie het volgende:
Merde, Anouk kan zelf haar slaapzak open maken... ze wilde ook stellig niet slapen. Over met de rust?
Achterstevoren en binnenstebuiten?
  zaterdag 22 februari 2014 @ 14:20:26 #88
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137013011
Dr baby heeft een badje in de limonade gehad :X haar tafetje en 2 stoelen moesten naar de gang, wil noepies (s ervoor dus ;) ) krijgt ze niet, dus brullen. Had en kleine hoop dat ze om zou vallen inmiddels, maar nee.
Misschien gaat dit de omslag worden naar het niet meer slapen? (En ook uitslapen? Want vanmorgen zes uur al wakker :X ).
Aangezien ze ook om alles aan het brullen is?
  zaterdag 22 februari 2014 @ 14:21:17 #89
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137013033
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 14:17 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Achterstevoren en binnenstebuiten?
oh ja, dat komt wel goed.
pi_137013255
Awww misschien wel erg moe maar niet kunnen slapen? als je een filmpje of iets aan zet? gaat ze misschien lekker rustig kijken en heb je ook rust :*
  zaterdag 22 februari 2014 @ 14:34:04 #91
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137013404
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 14:28 schreef bitterend het volgende:
Awww misschien wel erg moe maar niet kunnen slapen? als je een filmpje of iets aan zet? gaat ze misschien lekker rustig kijken en heb je ook rust :*
lol ja, dat dacht ik ook....helaas bruist er eentje van de energie.
pi_137013660
Had je mooi naar Artis kunnen gaan met die vrij kaartjes :9 :D
pi_137013997
Gewoon een dekbedje Susie?
Daan ligt ook al een poosje los onder de dekens. Maar die blijft rustig in bed, tot wij de deur open doen..
En soms weigert hij in de middag zijn slaap ook wel. Maar dan kan hij vaak wel door tot 7 uur 's avonds.
Of zoals net om 1 uur even naar de speeltuin. Dat lijkt ook lekker te slapen ;)

DJMO, leuk dat hij mee mocht!
  zaterdag 22 februari 2014 @ 15:01:37 #94
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_137014305
Succes Susie! S. weigert regelmatig te slapen 's middags, maar heeft dat rustmoment nog zo ontzettend hard nodig... :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oude (on)bekende.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 15:09:02 #95
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137014530
Ze ligt nu as we speak net 4 minuten op mijn schoot te slapen O+ Heb zelfs de deur voor lief open kunnen doen (klink zat erop).

Die foto is zo geweldig Mus! O+
pi_137014735
Aaah Simon O+

En Susie het is een faaaase (een vrij lange is mijn ervaring helaas).
  zaterdag 22 februari 2014 @ 15:29:40 #97
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137015237
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 15:15 schreef danic het volgende:
Aaah Simon O+

En Susie het is een faaaase (een vrij lange is mijn ervaring helaas).
dat is mijn mantra tegenwoordig :o faaaaaaaaseeeeeeee.....
pi_137015873
Best lastig die perioden naar minder slaapjes. Hier nog niet aan de orde. Wij zitten pas sinds kort op 1 slaapje ipv 2......
  zaterdag 22 februari 2014 @ 18:17:57 #99
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137021451
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 10:55 schreef DJMO het volgende:
Breng ik net Jan naar de scouting, ze gingen bowlen dit keer, vraagt de leiding of Geert ook mag blijven :D :D dus mijn bijna drie jarige is nu aan het bowlen met de scouting O+ ben zo benieuwd hoe hij het vindt :D
Ohw ik ben ook heel benieuwd, wat leuk van die leiding dat dat mocht.

Susie haha :+ lekker he zo'n stuiterbal. Rayen heeft het ook af en toe maar is dan tegen een uur of 4 helemaal total-loss.
Gelukkig doet hij meestal nog 1 slaapje, heb ik effe anderhalf uur rust ;)

Ja Kyara maar jij hebt ook zo'n slaapmonster :P Pas over op één slaapje haha

Ik heb hier echt een buitenkind. Als ik zelf niet zo'n actieve dag heb, krijg ik er een punthoofd van :@ :+
s ochtends staat hij al te roepen naar buiten, en s middags na het slapen weer.
Maar soms moet ik ook eens wat in huis doen. :{
Het liefst loopt hij in het bos, of naar de winkels of achter op de fiets of op zijn eigen fiets of voetballuhhhhh. Het maakt hem eigenlijk niet uit, als het maar buiteuhhhh is.
Vanmiddag was het ook een grote schreeuwpartij omdat hij naar binnen moest.
Wat een temperament :o :P

Oh vergeet ik MevrMus, wat een leuke foto O+
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 22 februari 2014 @ 19:16:13 #100
259886 pessie
pi_137023179
Whaha mus!

Overgang van 1 naar geen slaap je vond ik hels :X
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 22 februari 2014 @ 20:05:00 #101
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137025004
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 18:17 schreef TimeJumper het volgende:
Ohw ik ben ook heel benieuwd, wat leuk van die leiding dat dat mocht.

ze waren compleet kapot toen ik ze ophaalde na het bowlen .. afgelopen nacht hadden ze bij een vriendinnetje geslapen, waar ze om half drie vannacht hebben lopen spoken (!) .. dus ze waren al doodmoe toen ik ze bracht vanmorgen :P ze hebben dan ook de hele weg in de auto liggen pitten toen ik ze naar papa bracht vanmiddag :Y

pi_137026061
Grappig die verschillen TJ!! hier na het slapen wil ze echt echt geen broek en sokken aan! we gaan alleen in de ochtend uit dus. Na het slapen speelt ze vaak in haar romper thuis :D
  zondag 23 februari 2014 @ 08:55:13 #103
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137038603
Oh ja, niet broek aan. Nee!

Hier ook vaak s middags broekloos.
  zondag 23 februari 2014 @ 09:50:38 #104
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_137039223
Waarom zouden die peuters van ons zo graag half naakt rondlopen?

Mijn peuter wil na een periode waarin hij het liefst binnen bleef nu weer graag naar buiten, vooral als het regent :D Dan loopt hij met z'n paraplu en laarzen door de tuin terwijl ik lekker droog binnen blijf :P En als hij weer naar binnen komt trekt hij als z'n kleren uit en moet ik ze over de verwarming hangen want "ojee, nat geworden :o *O* ".
Oude (on)bekende.
  zondag 23 februari 2014 @ 09:55:34 #105
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137039298
Ik weet het niet. Ik vraag me wel af hoe hij reageert als ik zeg dat hij geen broek aan mag. Ik vermoed toch iets van "broek aan!" ;)
pi_137039725
Danic, Vanyel (ik geloof dat zij het vroegen) ik zag net een reclameblaadje van de albert Heijn en ze gaan deze week beginnen met sparen voor de Efteling.
pi_137039806
Ik vroeg het ook :( maar dankje *O*
  zondag 23 februari 2014 @ 10:47:31 #108
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137040243
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 09:50 schreef Mevr_Mus het volgende:
Waarom zouden die peuters van ons zo graag half naakt rondlopen?
Dit ja. Gewoon zomaar ineens broek uit doen en dergelijk. Of als ze naar de wc is geweest de woonkamer inlopen en ook nog haar romper omhoog trekken :@ Ik ga er maar vanuit dat ze dat niet meer doet als ze 16 is ;)
pi_137042566
Ik was het niet. Wij gaan half maart *O* maar zag het in de bonusfolder inderdaad. Misschien toch maar sparen. Als ze het in maart leuk vindt gaan we in juni gewoon nog een keer.
pi_137043917
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 10:27 schreef bitterend het volgende:
Ik vroeg het ook :( maar dankje *O*
Dan was jij het ipv danic :@
pi_137044204
Wat vinden jullie nog leuke dingen om te spelen/ knutselen voor een peuter?

Op te PSZ rijgen ze kralen, verven en tekenen ze natuurlijk, thuis heeft hij de laatste dagen de hele oudpapierbak met hingave versnipperd, maar wat is nog leuk om te doen?
  zondag 23 februari 2014 @ 12:47:09 #112
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_137044243
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 10:23 schreef Tally het volgende:
Danic, Vanyel (ik geloof dat zij het vroegen) ik zag net een reclameblaadje van de albert Heijn en ze gaan deze week beginnen met sparen voor de Efteling.
Leuk! Na alle ervaringen hier gelezen te hebben denk ik dat wij dit jaar ook wel kunnen gaan, lekker in mijn verlof op een doordeweekse dag!
Oude (on)bekende.
pi_137044639
De oudste is nu 50 eurocentjes aan het sparen voor Ezeltje strekje :D Alles is voor de ezel nu :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 23 februari 2014 @ 12:58:23 #114
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137044820
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 12:46 schreef Zana het volgende:

Op te PSZ rijgen ze kralen, verven en tekenen ze natuurlijk, thuis heeft hij de laatste dagen de hele oudpapierbak met hingave versnipperd, maar wat is nog leuk om te doen?
kleien of iets met brooddeg maken??

pi_137046550
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 10:23 schreef Tally het volgende:
Oh tof ^O^
Grote bestelling doen, hopelijk doen ze online nog wat extra's.
pi_137046699
En wij zijn nu bij....

O+
  zondag 23 februari 2014 @ 15:29:01 #117
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137050402
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 20:27 schreef bitterend het volgende:
Grappig die verschillen TJ!! hier na het slapen wil ze echt echt geen broek en sokken aan! we gaan alleen in de ochtend uit dus. Na het slapen speelt ze vaak in haar romper thuis :D
Haha wat een heerlijk rustig kind, zullen we een dagje ruilen? :+

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 12:46 schreef Zana het volgende:

Ik heb vandaag "hamertje tik" op de rommelmarkt gekocht. De spijkertjes zet ik er nog zelf in (die zijn te klein) maar hij timmert er vrolijk op los :P
Verder kleien is hier favoriet, en van dat plakmais wat je met water plakt.
En knippen, ik had van die plastic kinderschaartjes gekocht, maar dat werkt toch niet hoor. Dus nu knipt hij met een schaartje waar ik zijn nagels mee knip :@
Ik zit er dan wel altijd bij, je weet maar nooit. Maar dat gaat prima en kan hij het helemaal zelf.
Rayen 2½ jaar!
pi_137050435
Tally dat is leuk! O+

Wij zijn al 2 keer bij woezel en pip geweest en als het aan L. zou liggen dan zouden we nog een (paar) keer gaan. :)
pi_137052908
Ik heb het schaartje uit een EHBO doos gehaald, dat is een tussenformaat en heeft ronde punten, eerst had hij een gewone uit mijn kast, maar daarmee ging in zijn enthousiasme door de kamer rennen...nu dat vond ik niets.

Plakmais ken ik helemaal niet, ik heb wel eens van die gekleurde maisdingen gezien, maar dat je dit met water ook kunt plakken, daar was ik nog niet op gekomen. Hebben ze dat bij de Action?
pi_137053710
Nu Femke hier helemaal helemaal fan is van de maisboogies, denk ik niet dat ik Lars met plakmais wil laten spelen... Veel te verwarrend welke je wel en welke niet kunt eten denk ik :@ Of valt dat wel mee?
  zondag 23 februari 2014 @ 17:11:56 #121
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137054661
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 15:29 schreef _NIKKI_ het volgende:
Tally dat is leuk! O+

Wij zijn al 2 keer bij woezel en pip geweest en als het aan L. zou liggen dan zouden we nog een (paar) keer gaan. :)
Wij zijn naar Bob de Bouwer geweest , hij heeft het er nu nog over.

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 16:30 schreef Zana het volgende:
Ik heb het schaartje uit een EHBO doos gehaald, dat is een tussenformaat en heeft ronde punten, eerst had hij een gewone uit mijn kast, maar daarmee ging in zijn enthousiasme door de kamer rennen...nu dat vond ik niets.

Plakmais ken ik helemaal niet, ik heb wel eens van die gekleurde maisdingen gezien, maar dat je dit met water ook kunt plakken, daar was ik nog niet op gekomen. Hebben ze dat bij de Action?
Ik had ze van het kruidvat. Ja er zit een klein doekje bij, gewoon vochtig maken, daar die dingen effe opduwen en tegen elkaar plakken. Je moet niet vragen wat hij maakt :+ maar hij is er effe mee bezig ;)
Uit elkaar halen daarna is ook een grote hit :P

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 16:47 schreef Shandaly het volgende:
Nu Femke hier helemaal helemaal fan is van de maisboogies, denk ik niet dat ik Lars met plakmais wil laten spelen... Veel te verwarrend welke je wel en welke niet kunt eten denk ik :@ Of valt dat wel mee?
Uh geen idee, ik ken die maisboogjes niet waar iedereen het steeds over heeft :o :P
Maar Rayen wilde ze in eerste instantie wel in zijn mond steken. effe uitgelegd dat dat niet om te eten is en toen is het goed gegaan.
Rayen 2½ jaar!
pi_137056377
Mama? Als ze weer eens op visite komen gaan we dan weer langs? O+
  zondag 23 februari 2014 @ 19:13:50 #123
244125 laziness
pi_137060961
Schaartjes hier van ikea. Werken erg goed.

Vraag aan O. wat hij wilt doen en hij zegt knutselen.
Dat is dan een sneeuwpop plakken van marshmallows, een robot van lege verpakkingen, je hand gipsen wordt een spin, van zoutdeeg en kralen maak je lichtvangers die je ophangt, lege eierdozen worden rupsen, spatten met bladeren uit het bos.
Knutselen van kosteloos materiaal in en om het huis is met behulp van google en pinterest voor iedereen haalbaar tegenwoordig toch? Ook als je zelf dus niet zo'n creatieve geest hebt.
Wij hebben daarnaast nog een kast gevuld met verf, lijm, karton, stroken, plakfiguurtjes, stempels en veel knutselboeken.

Een landschap tekenen wat hij volplakt met stickers van auto's en treinen is hier ook altijd leuk.
Nieuwe favoriet zijn de maxi strijkkralen van HAMA. Goed voor de fijne motoriek ook :D

Grote kartonnen doos is hier laatst beschilderd. Het werd een poppenkast volgens O.
Nou prima, van een doos een poppenkast maken lukt prima. Bij de kringloop wat poppen gevonden en gaan.
pi_137061377

O+
  zondag 23 februari 2014 @ 19:24:22 #125
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137061590
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 19:20 schreef Tally het volgende:
[ afbeelding ]

O+
Ohw wat lief O+ , en wat een mooie krullen zeg O+

Trouwens als we in het bos gaan wandelen nemen we altijd bladeren en nootjes en kleine takjes mee. Zodra die droog zijn gaan we zo opplakken.
Ik heb van die lijmstiften gekocht bij de action (niet van die soort prittdingen maar vloeibare lijm die hij er makkelijk uit kan knijpen) , kan hij het helemaal zelf doen.
Rayen 2½ jaar!
  zondag 23 februari 2014 @ 19:37:12 #126
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137062409
Wat een moppie Tally O+

Tubbetjes glitterlijm van Action! 1 euro, heb je er 18 ofzo en heel veel plezier!
pi_137066136
Achossie wat een schatje Tally! O+
En wat heeft ze mooie krulletjes zeg!
pi_137067707
Onze Shirley Temple O+
pi_137070890
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 19:13 schreef laziness het volgende:
Schaartjes hier van ikea. Werken erg goed.

Vraag aan O. wat hij wilt doen en hij zegt knutselen.
Dat is dan een sneeuwpop plakken van marshmallows, een robot van lege verpakkingen, je hand gipsen wordt een spin, van zoutdeeg en kralen maak je lichtvangers die je ophangt, lege eierdozen worden rupsen, spatten met bladeren uit het bos.
Knutselen van kosteloos materiaal in en om het huis is met behulp van google en pinterest voor iedereen haalbaar tegenwoordig toch? Ook als je zelf dus niet zo'n creatieve geest hebt.
Wij hebben daarnaast nog een kast gevuld met verf, lijm, karton, stroken, plakfiguurtjes, stempels en veel knutselboeken.

Een landschap tekenen wat hij volplakt met stickers van auto's en treinen is hier ook altijd leuk.
Nieuwe favoriet zijn de maxi strijkkralen van HAMA. Goed voor de fijne motoriek ook :D

Grote kartonnen doos is hier laatst beschilderd. Het werd een poppenkast volgens O.
Nou prima, van een doos een poppenkast maken lukt prima. Bij de kringloop wat poppen gevonden en gaan.
Kan je hier niet komen knutselen :+
A houdt mijn kind er totaaaaaal niet van (op de opvang speelt ie ook liever dan hij knutselt :D)

Grootste hit is hier ook stickers plakken. Wel een goed idee van dat landschap trouwens!
Volgens mij moet ik toch echt eens aan de pinterest...
  zondag 23 februari 2014 @ 21:56:25 #130
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137071278
Wat leuk Laziness O+

M is ook wel van het knutselen. Maar voorlopig nog vooral tekenen en verven. Maar ga binnenkort even naar Ikea voor die schaartjes. Goede tip. De rest trouwens ook :Y

Mooie foto's Tally! Die krullen O+
  zondag 23 februari 2014 @ 22:14:52 #131
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137072380
Oei ik moet al maat 27 van schoenen gaan kopen :D
Maat 26 heeft hij nog geen maand aan :{
Rayen 2½ jaar!
  zondag 23 februari 2014 @ 23:13:13 #132
244125 laziness
pi_137075492
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:56 schreef Kyara het volgende:
Wat leuk Laziness O+

M is ook wel van het knutselen. Maar voorlopig nog vooral tekenen en verven. Maar ga binnenkort even naar Ikea voor die schaartjes. Goede tip. De rest trouwens ook :Y

Mooie foto's Tally! Die krullen O+
Ik had dus eerst een schaartje van de action oid maar daar paste maar 1 vinger in het gat. Dan had hij nog niet genoeg kracht om de knipbeweging te maken.
Die van de ikea passen twee vingers in en dan gaat het wel.
Dus waar je het ook haalt, hou vooral even in de gaten hoe groot het gat voor de vingers is.
pi_137077065
Oeh knutselen <3 hier ook een peuter die er gek op is... En ik pinterest mij dus suf aan leuke ideeën ;) momenteel is ze helemaal into strijkkraaltjes "kijk mama ik maak patroontjes!" Of wil dat ik iets teken waar zij dan overheen kan verven... En uitknippen en opplakken van plaatjes uit de foldertjes doet ze ook graag. Ze vindt haar schaartje (met zo'n dierenprintje) van de action het fijnste en plakt met een prittstift.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  maandag 24 februari 2014 @ 07:03:19 #134
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137080034
Verkopen ze die plakmais ook bij Action trouwens? Nooit op gelet eigenlijk. Bij Marskramer hier in het dorp wel, maar vond het nog best prijzig toen.
pi_137080372
Die plakmais is leuk! L. heeft het ook en is het hele uren zoet mee. Wij halen het uiteindelijk wel weer uit elkaar zodat het hergebruikt kan worden. Anders is het best een dure hobby. Ik ben het eigenlijk nog nergens anders tegengekomen dan in de speelgoedwinkel of bijvoorbeeld Blokker.
pi_137080431
Kruidvat heeft ook plakmais. Sofie is helemaal niet van de knutsel. Die speelt met dr poppen, keukentje of duplo.

We wilden ivm de aankomende verhuizing het zindelijk worden wat los laten. Hadden we gisteren het huis vol visite. Staat sofie in de woonkamer zonder luier. "Ik moet plassen!!"
*poef* nu is het weg
pi_137081983
Hilarisch met die zindelijkheidsperikelen. Vooral bij anderen ;)
Dot is ook niet zo van het knutselen. Wel kleuren, stempelen en dat werk, maar dingen maken zit er nog niet in. Misschien ook omdat ik dat zelf nooit doe en ik het niet meer aanbied nadat ze een paar keer al die mais in haar mond stak (maanden geleden...).
  maandag 24 februari 2014 @ 10:27:59 #138
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137082681
Kruidvat hier had het niet :( Vaak ook alleen als het in de folder staat. Nu dus een mega emmer bij Marskramer gehaald. Ze is er idd lekker zoet mee. O+
  maandag 24 februari 2014 @ 10:28:58 #139
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137082705
En voordat ik zei niet in je mond stoppen, zei ze dat zelf al :? _O-
  maandag 24 februari 2014 @ 10:33:05 #140
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137082809
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 10:28 schreef Susie het volgende:
En voordat ik zei niet in je mond stoppen, zei ze dat zelf al :? _O-
LOL _O- handig zo'n kind.
Ik had ze toen bij het kruidvat met een aanbieding, ik vond ze ook altijd nogal prijzig.

Dit topic lezen kost me altijd geld. Heb nu strijkkralen gekocht bij de Action. Vanmiddag maar eens proberen. Ze hadden daar geen maxi kralen, dus hij moet maar goed zijn best doen met zijn fijne motoriek :9
Rayen 2½ jaar!
  maandag 24 februari 2014 @ 12:13:57 #141
244125 laziness
pi_137085811
De maxi kralen vindt je bij de intertoys.
pi_137093505
Wat een fijne knutseltips komen hier voorbij! Ik ben zelf volkomen a-creatief, dus ik bookmark dit topic even 8-) Plakmais klinkt ook goed, daar zal ik mij ogen eens voor open houden.

Wat een lieve foto's Tally en wat fijn dat ze zo genoten heeft O+ Ik heb een rondje zitten googlen naar theatervoorstellingen voor peuters en ga nu eens nadenken over de Peuterparade, en ik zag dat Dikkie Dik in mei in Utrecht is.

Oh, en wintersport met een peuter O+ O+ Zo leuk! Reis ging uitstekend, hij heeft zich nauwelijks verveeld onderweg. Hij geniet van het samenzijn met opa en oma en we zijn veel buiten. Lekker wandelen, boodschappen doen, sleeën. Gisteren samen wat heuvel als gesleed, gieren van de pret. Vandaag een klein stukje voorop mijn ski's, dat vond hij ook hilarisch (ik moet hem wel indoctrineren natuurlijk :+ ) Nou ja, heel fijn dus O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137093682
Wat een leuke foto CS O+
En fijn dat jullie zo genieten! Veel plezier nog!

Knutseltips ga ik ook onthouden. Net zoals de maxi kralen :Y
  maandag 24 februari 2014 @ 19:53:38 #144
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137101912
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:13 schreef laziness het volgende:
De maxi kralen vindt je bij de intertoys.
Ah bedankt, die kleine was hier natuurlijk geen succes....

Clubsoda wat een ontzettend leuk pak heeft hij aan zeg!
Enne peuterparade, wij zijn daar naartoe geweest. Ik vond het niet zo'n succes. Wij waren ook naar bob de bouwer, vond ik 10x leuker en rayen ook.
Hij heeft het er nu nog over en over die peuterparade hoor ik niets terug.
Dus ik zou persoonlijk voor Dikke Dik gaan dan.
Maar ja zoveel mensen zoveel smaken, dat dan weer wel :+
Rayen 2½ jaar!
pi_137102197
Ik heb vandaag beide dames naar opa en oma gebracht voor een volledige week omdat wij een hele nieuwe badkamer krijgen. Kreeg ik bij oma ineens een duwtje van Eva: "ga maar weg mama! Ga de meneren in de badkamer maar helpen" :D -O-
pi_137102288
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:00 schreef Clubsoda het volgende:
Wat een fijne knutseltips komen hier voorbij! Ik ben zelf volkomen a-creatief, dus ik bookmark dit topic even 8-) Plakmais klinkt ook goed, daar zal ik mij ogen eens voor open houden.

Wat een lieve foto's Tally en wat fijn dat ze zo genoten heeft O+ Ik heb een rondje zitten googlen naar theatervoorstellingen voor peuters en ga nu eens nadenken over de Peuterparade, en ik zag dat Dikkie Dik in mei in Utrecht is.

Oh, en wintersport met een peuter O+ O+ Zo leuk! Reis ging uitstekend, hij heeft zich nauwelijks verveeld onderweg. Hij geniet van het samenzijn met opa en oma en we zijn veel buiten. Lekker wandelen, boodschappen doen, sleeën. Gisteren samen wat heuvel als gesleed, gieren van de pret. Vandaag een klein stukje voorop mijn ski's, dat vond hij ook hilarisch (ik moet hem wel indoctrineren natuurlijk :+ ) Nou ja, heel fijn dus O+

SPOILER
wat een heerlijke foto!!!

En die dikkie dik is dat die met joes bonen? Dat is echt een leuke voorstelling!!!
pi_137107584
Ik wil ook met M naar het theater. Iemand ervaring met de voorstelling van Dribbel?
pi_137107682
danic :D

Ohhh CS O+ wat een genot!

Ik snap niks van die knutsel tips :9 geen idee wat voor kralen het allemaal zijn :'( moet ik morgen naar de action?
pi_137107739
Dribbel is leuk Kyara. Wij zijn in januari geweest. Gaat over een boerderij waar de dieren kwijt zijn. Die verschijnen dan tijdens de voorstelling stuk voor stuk.
  maandag 24 februari 2014 @ 21:52:05 #150
244125 laziness
pi_137108148
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:42 schreef bitterend het volgende:
danic :D

Ohhh CS O+ wat een genot!

Ik snap niks van die knutsel tips :9 geen idee wat voor kralen het allemaal zijn :'( moet ik morgen naar de action?
Intertoys.
http://www.intertoys.nl/s(...)00-stuks-595145.html

pi_137108262
Oh dat zijn echt strijkkralen... ik dacht rijgkralen.... :@

Daar is M nog net iets te klein voor denk ik..... (en dat vind ik voor nu ook nog niet zo tof met een peuter die het leuk vind om alles op grond te gooien en 2 dreumesjes die het leuk vinden om alles in hun mond te stoppen).

Nikki bedankt!Misschien maar eens kijken of het wat voor ons is :Y
pi_137108274
Zijn die grote 3+?

Ik heb nooit de grote gehad maar gelijk de kleine net na zijn derde verjaardag en dat ging prima.
Voor de net dreumesjes snap ik dat wel.
pi_137108287
Oh nee dat gaat ze eten! :(
Ze eet alles op dit moment en als ik nee zeg is het grappig :') dus hier wacht ik even mee.

Wat was het dat Susie voor Anouk ging halen in de marskramer?

Wat zijn rijgkralen }:|
pi_137108399
Rijgkralen zijn kralen rijgen (ketting maken). Goed voor de fijne motoriek.

zoiets:

En ik las iets van plakmais?
  maandag 24 februari 2014 @ 22:02:42 #155
244125 laziness
pi_137108709
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:54 schreef As1981 het volgende:
Zijn die grote 3+?

Ik heb nooit de grote gehad maar gelijk de kleine net na zijn derde verjaardag en dat ging prima.
Voor de net dreumesjes snap ik dat wel.
Nou Timejumper had de mini en dat ging dus nog niet zo goed begrijp ik.
Ik denk dat volgens de gemiddelde ontwikkeling de motoriek van een net driejarige deze grote goed aan kan en die andere nog niet. Die mini's zou qua motoriek nog wel gaan hier maar het gepruts en geduld wil ook wat.
Een net dreumes (als in net 1 jaar) zou ik dit dus echt nog niet geven!
De leeftijdsaanduiding is wellicht ook ivm het in de mond stoppen van de kralen?

Als ik zie hoe makkelijk hij met zijn arm ook weer de helft van het plankje afmaait vind ik die grote ook een stuk makkelijker opruimen :')

[ Bericht 6% gewijzigd door laziness op 24-02-2014 22:12:02 ]
  maandag 24 februari 2014 @ 22:04:09 #156
244125 laziness
pi_137108802
Playmais heet het spul.

pi_137108915
Ohhh kyara en lazi die zien er kei leuk uit!
Ben benieuwd of ze het hier hebben bij de Action...we hebben geen Marskramer
  maandag 24 februari 2014 @ 22:08:24 #158
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137109027
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:02 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik denk dat volgens de gemiddelde ontwikkeling de motoriek van een net driejarige deze grote goed aan kan en die andere nog niet. Die mini's zou qua motoriek nog wel gaan hier maar het gepruts en geduld wil ook wat.
Inderdaad was een fiasco :@ ;)
Maar ik vind die grote nogal aan de prijs hoor. Dus die gaat em niet worden.
Dan verft of kleit hij maar wat meer :+
Rayen 2½ jaar!
  maandag 24 februari 2014 @ 22:09:00 #159
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137109055
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:06 schreef bitterend het volgende:
Ohhh kyara en lazi die zien er kei leuk uit!
Ben benieuwd of ze het hier hebben bij de Action...we hebben geen Marskramer
Bij het kruidvat hebben ze ze ook vaak.
Rayen 2½ jaar!
pi_137109271
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:02 schreef laziness het volgende:

[..]

De leeftijdsaanduiding is wellicht ook ivm het in de mond stoppen van de kralen?
:@ ik bedoelde net peuters ipv dreumessen.

en ben vooral verbaasd omdat ik dacht dat yaro op motoriek iets achter liep. Dus als hij het kan dan moeten andere het zeker kunnen. Dat idee. Maar misschien valt dat dan wel mee.
  maandag 24 februari 2014 @ 22:17:07 #161
259886 pessie
pi_137109514
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:12 schreef As1981 het volgende:

[..]

:@ ik bedoelde net peuters ipv dreumessen.

en ben vooral verbaasd omdat ik dacht dat yaro op motoriek iets achter liep. Dus als hij het kan dan moeten andere het zeker kunnen. Dat idee. Maar misschien valt dat dan wel mee.
Als Yaro 100 en papa kan schrijven loopt hij wat fijne motoriek betreft juist erg voor ;)
  maandag 24 februari 2014 @ 22:21:53 #162
244125 laziness
pi_137109786
quote:
2s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:54 schreef Kyara het volgende:
Oh dat zijn echt strijkkralen... ik dacht rijgkralen.... :@

Daar is M nog net iets te klein voor denk ik..... (en dat vind ik voor nu ook nog niet zo tof met een peuter die het leuk vind om alles op grond te gooien en 2 dreumesjes die het leuk vinden om alles in hun mond te stoppen).

Nikki bedankt!Misschien maar eens kijken of het wat voor ons is :Y
Ik zou ze ook nog niet aanraden bij net twee maar het waren wel de kralen die ik noemde eerder ;)
Het is wat lastiger nu met 2 t/m 4 in één topic. Loopt de ontwikkeling nog iets verder uiteen.

Rijgkralen zijn hier inmiddels te makkelijk. Ik heb nu van vilt en een knoop een soort slang gemaakt waarbij hij leert een knoop daar een gaatje te wurmen. Nieuwe uitdaging :D
pi_137109804
Ik had de indruk dat M qua fijne motoriek juist wat voor liep maar ik zie hem echt nog niet prutsen met die inimini strijkkraaltjes hoor :N en ook niet met die grotere variant.

Eerst maar eens op zoek naar rijgkralen. Verkopen ze die bij de Action? Want die van Janod zijn heel mooi maar ook heel duur.....
pi_137109962
Ik heb ze daar niet gezien kyara.

dan is het alleen zijn grove motoriek Pessie, mijn lompe loetje :)
  maandag 24 februari 2014 @ 22:26:17 #165
244125 laziness
pi_137109997
quote:
2s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:22 schreef Kyara het volgende:
Ik had de indruk dat M qua fijne motoriek juist wat voor liep maar ik zie hem echt nog niet prutsen met die inimini strijkkraaltjes hoor :N en ook niet met die grotere variant.

Eerst maar eens op zoek naar rijgkralen. Verkopen ze die bij de Action? Want die van Janod zijn heel mooi maar ook heel duur.....
Intertoys heeft ze ook voor 5 euro voor een pot. Bij de Action heb ik alleen maar kleine kralen gezien tot nu toe.

Die aanduiding op die grotere kralen is 3+ hè, dat is de jouwe nog niet :D
Ik zag van de week in het kdv rapport dat ze bij 3 jaar echt nog niet zoveel hoeven te kunnen aan fijne motoriek.
Het CB wilde ook nog steeds dat hij wat vormen in een stoof deed en een bouwsel van blokjes na bouwde.
pi_137111295
Dat is ook zo. Maar de jouwe is ook net 3 en al uitgekeken op de rijgkralen toch ;)
pi_137116607
Dank voor de tips TJ en As! Ik neigde ook al meer naar Dikkie Dik, is ook dichterbij. Dus dan doen we dat. Is inderdaad met Joes Boonen.

Rijgkralen zijn hier een dikke hit. Het duurde even voordat hij het doorhad, maar nu heeft hij er veel lol in. Wij hebbendie van Janod en het voordeel vind ik dat de kralen iets voorstellen, dus ze zijn ook zonder rijgen leuk om mee te spelen. Het nadeeel is dat het touw niet aan de naald vastzit en er geen stop aan het einde van het touw zit. Maar misschien is dat een fijne extra moeilijkheidsgraad :P

Ik slaap met M op een kamer nu en da's heel gezellig. Ik heb ontdekt dat hij gisteravond zijm twee auto's netjes in een hoekje van zijn bed heeft gezet en vanochtend eventjes wakker was, even aam de wielen heeft gedraaid en met de auto's vlakbij zijn gezicht weer verder is gaan slapen O+
pi_137116644
O+

Wij vroegen ons af wat dot gisteravond nog aan t doen was, lawaai door de babyfoon. Vannacht moest ik er ff heen en struikelde over de stoeltjes die heel netjes naast elkaar stonden opeens.
Voor de deur..
pi_137116677
:D peuters met een plan, heerlijk!
pi_137125481
M en zijn auto's O+
Vanyel _O-

Gisteren kwam ik R ophalen bij het kdv, meteen vertelde ze dat ze een heerlijke dag heeft gehad, 3 boterhammen op 2uur + heeft geslapen..

En vandaag is mama dag...dus er wordt niet gegeten en natuurlijk ook niet geslapen :( :9
pi_137127170
Binnenkort maar eens kijken voor rijgkralen dus ^O^

Vanyel :D

LOL Bitterend :D

M is gister weer naar de kinderboerderij geweest met het kdv. Maar hij is echt wel moe vandaag.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 21:38:19 #172
259886 pessie
pi_137140637
Haha vanyel!

Ik vroeg Nathan wat hij het leukst vond van vandaag (verjaardagsbezoek voor Lauren, zwembad en McDonald's) hij zei "bezoek!", dus ik vroeg waarin: "alle kindjes spelen!" O+ de meeste van de kinderen die ik ken zijn meer van Nathan's leeftijd, dus hij heeft zich uitermate vermaakt in de tuin met iedereen.
pi_137177855
Wat een sociaal ventje Pessie!

Lol, Bitterend, zo heb je extra veel tijd om van haar te genieten :P

Ik moet steeds zo lachen om de bijdehante opmerkingen van mijn peuter. Gisteren zat hij in bad en hij spetterde nogal hard. Oma vond dat niet zo leuk en dat zei ze. Daarop reageerde M: "ga maar weg oma. Glaasje wijn drinken. Is lekker. Daaaag!" :+

En nu hij meer en meer praat is het ook zo leuk zijn gedachtengang te volgen. Vandaag hadden we het over Bumba, we kijken elke avond wat afleveringen op de computer van opa. M zei: "Bumba niet buiten, is binnen" (hij is erg bezig met buiten en binnen de laatste tijd). Ik vroeg hem of Bumba dan in zijn tent zat. "Nee, Bumba in laptop. Binnen." O+
pi_137178578
CS lieeeeeeffff!!! hier ook als ik van werk kom staan ze met papa bij de deur en dan zegt ze mama kom! binnen! shoen uit!

Man vertelde dat ze vandaag in de tuin waren bij de nijnen en dat R de poes van de buren zag..ze liep er naartoe en zei POES!! kom!! nijnen kijkeuh!! :D :D :D
Mijn man zei dat ze liep echt naar de kat toe en wijste naar het konijnen :D geweldig O+
pi_137178782
Dat doet M ook inderdaad, zo zoet O+ Dan neemt hij de hond van oma mee op sleeptouw of hij staat zijn knuffelbeer van alles te laten zien ("tijt Pi, is grote pan. Moooooooi he?")

Oh, en dat onstuitbare enthousiasme. Vanmiddag hoorde ik zijn stemmetje uit de kelder van het complex hier: "OH, WOOOOOOOW!" Omdat hij de was uit de droger mocht halen :') O+
pi_137178974
Zo herkenbaar.
Kijk Ernie, kijk kittypoes (Hello Kitty), kijk ...
Vanaf de eettafel haar vork omhoog houden voor een duploHK 2 meter verderop. Lief.
pi_137191997
O+

Mijn peuter staat te dansen...op sinterklaas liedjes.... :')
  donderdag 27 februari 2014 @ 11:31:30 #178
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137193065
Die van mij zingt (poging tot) sinterklaas liedjes... :+
  donderdag 27 februari 2014 @ 11:32:19 #179
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137193093
Ze zit nu met de tappol te spelen ;)
pi_137193308
_O-
pi_137211410
Heerlijk die bijdehante peuterverhalen O+

Peutergym is hier echt een dikke hit. Hij vindt het echt superleuk. Ook veel kindjes die wat voorzichtig/angstig/onzeker zijn dus dat is wel fijn. Wat ik wel leuk vond om te zien is dat bij M zich dat eigenlijk alleen uit in het klimmen/klauteren en zo. Hij staat wel overal met zijn neus voor aan en hij vloog echt alle kanten op (ik heb hem 3 keer terug moeten halen bij de bejaardengym in de zaal ernaast :D ).
Merk ook echt dat het hem goed doet. Hij klimt en klautert nu ook thuis wat meer. Hij krijgt steeds meer vertrouwen in zijn fysiek. En het is ook heel leuk om het samen met hem te doen. Echt even wat quality time O+

Daarnaar naar de kapper. Hij mocht in de politieauto zitten en steeds "kapper schaar, knipknip" O+
En hij kreeg een spekje: mmmmm, lekker spekje, mjammjam. Hij heeft hem alleen niet opgegeten :D
pi_137212088
Hier hoor ik ook nog bijna elke dag sinterklaasliedjes. ook tekent ze regelmatig een stoomboot en vandaag had ze een mijter geknipt.

Vond m. het spekje niet lekker Kyara?

vanyel O+ ze wilde nog even bouwen?
  donderdag 27 februari 2014 @ 20:19:21 #183
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_137212816
Wat klinkt dat toch leuk, dat peutergym! Toch maar eens kijken of er hier ook zoets is!

En Sinterklaas... :X Wij dachten dat we er even vanaf zouden zijn maar de beste man belt S. regelmatig sinds hij weer in Spanje zit :7
Oude (on)bekende.
pi_137213541
Kyara wat tof dat M. (en jij zelf ook) zo geniet van peutergym en er motorisch nog profijt van lijkt te hebben ook! Lijkt me ook fijn voor M. om jou of man af en toe helemaal voor zichzelf te hebben.
Knap dat hij het bij de kapper zo leuk vindt. Mijn L. vindt de kapper nog steeds niet echt leuk. Maargoed, ze is ook pas een keer of 3 geweest, want ze was twee jaar lang zo goed als kaal. :')

Ik heb sinds deze week ineens een heel andere bijna kleuter dan in de periode ervoor. Ik denk echt dat het te maken heeft met het feit dat ik nu niet werk en veel tijd en aandacht voor haar heb. Ze is ontzettend gezellig, kletst de hele dag, wil me uit zichzelf overal mee helpen en is enorm bijdehand. In tegenstelling tot afgelopen periode hoef ik eigenlijk helemaal niet meer boos te worden op haar omdat ze simpelweg niet meer vervelend is/niet wil luisteren. We hebben het echt zo enorm gezellig samen en ik ben er zo ontzettend van aan het genieten, van mij mag het best nog eventjes duren voor de broertjes worden geboren. Eerst nog eventjes genieten van het feit dat ik alle tijd heb voor mijn gezellige lieve kleine meisje. O+
pi_137213605
Het is algemeen bekend dat hello Kitty's dol zijn op vorken, toch? :Y) :P

Ik vind ook dat je best het hele jaar sinterklaas kunt vieren!

Leuk Kyara, wat goed dat hij ook wat meer vertrouwen in zijn eigen kunnen krijgt!

Wij waren vandaag zwemmen, en na wat afwachtend gereageerd te hebben (mijn M durft fysiek dan weer vrij veel maar is in nieuwe situaties vaak wat overweldigd) is hij eindeloos van de kant gesprongen, hij vond het geweldig O+ En daarna naar de pizzeria. M zag de mevrouw die bediening en meldde: "Isse Ria"

En hij wordt steeds stelliger in wat hij niet wil. Gisteren waren we op bezoek en die mensen hadden een hond. M vond 'm een beetje eng, en toen ik de hond ging aaien, stond hij een heel betoog te houden:" nee mama, niet aaien! Nee, is klaar. Deur dicht mama, is klaar, dag hond! Kom mama!" Ik hoorde mezelf terug ;) _O-
pi_137230224
Isse Ria _O- brijant!
En dat van jezelf terughoren is ook herkenbaar :@

Klinkt leuk Nikki. Nog even genieten van alle tijd samen O+

Van dat Sinterklaas komen wij ook niet af. Hij heeft een boek met een zwemmende "sinterklaas" op de voorkant (een cowboy op een een paar die door het water banjert... :') ).
  vrijdag 28 februari 2014 @ 10:25:08 #187
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_137230983
Dat teurg horen van jezelf ja :@ "even wachten mama, ik ben bijnnnnnnnna klaar *treuzel treuzel*" :@

Vroeger hè ( :+ ), toen dacht ik dat kinderen van ons heel rustig en (vooral) fysiek wat voorzichtig en afwachtend zouden zijn... :') Zojuist betrapte ik meneer toen hij met behulp van een krukje over het traphekje klom, op weg naar de zolder om even te kijken of de wasmachine al klaar was :o
Oude (on)bekende.
pi_137231108
Het is weer vuilnisophaaldag. Meestal met een volledig geautomatiseerde vuilniswagen maar zojuist eentje met vuilnismannen. En een oplettende vuilnisman zag een klein jongetje met grote ogen voor het raam staan en nam de moeite om even naar hem te zwaaien. Made his day O+
  vrijdag 28 februari 2014 @ 10:36:05 #189
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_137231231
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 10:30 schreef Kyara het volgende:
Het is weer vuilnisophaaldag. Meestal met een volledig geautomatiseerde vuilniswagen maar zojuist eentje met vuilnismannen. En een oplettende vuilnisman zag een klein jongetje met grote ogen voor het raam staan en nam de moeite om even naar hem te zwaaien. Made his day O+
Wat fijn hè, dat er toch nog mensen zijn met oog voor kleine kinderen, ik word zelf ook altijd helemaal blij van dat soort dingen O+

Wij hadden laatst wel een heel bijzondere. S zwaait altijd naar de bussen die we op de fiets tegenkomen. Soms zwaait er iemand terug en op goede dagen toetert de chauffeur. Maar laatst zwaaide een halve bus terug O+ :D O+ Denk dat de chauffeur iets gezegd had? Vond het zo mooi, zat gewoon met tranen in m'n ogen op de fiets :@ O+
Oude (on)bekende.
pi_137231351
Ooh wat lief Mevr_Mus O+ O+ O+
Daar zou ik ook bijna om moeten huilen.

M roept ook altijd tegen iedereen Hallo als we wandelen. En het zijn vaak de mensen waar je het niet van verwacht die wat terugzeggen: een groepje opgeschoten pubers die rondhangen bijvoorbeeld. Terwijl oude mensen amper wat terugzeggen. Ik ben er nu ook altijd wat alerter op als ik kleine peutertjes zie. Laatst ook een leuk gesprekje met een meisje in een winkelwagentje gehad O+

Dat "hallo" roepen kwam gister ook goed van pas. Was bij de drogist en een meisje was iemand aan het helpen en ze hadden blijkbaar alle tijd van de wereld. Maar ik stond er inmiddels dus ook aan minimaal minuten duidelijk te wachten terwijl achter iemand aan het rommelen was. Dus toen M "halloo" door de winkel schalde vond ik dat helemaaaaaal niet erg. Net zomin dat ik het erg vond dat de meiden net op dat moment gingen huilen..... er kwam toen heeel snel iemand aangerend in elk geval :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 28 februari 2014 @ 11:37:12 #191
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137232969
oops .. sinterklaas :@ ik was een week of geleden het gedoe om sinterklaas zo ontzettend zat dat ik me liet ontglippen dat klaas niet bestaat .. hopelijk hebben ze het niet gehoord :X

pi_137233877
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 10:30 schreef Kyara het volgende:
Op 'onze' vuilniswagen rijden altijd drie stoere kerels (eentje met één oog :o ) die vol overgave naar M zwaaien O+ Ik merk dat veel chauffeurs van allerhande voertuigen altijd erg gecharmeerd zijn van zo'n klein ventje, ik denk omdat ze hun eigen fascinatie als kind terug zien. Zo'n hele terugzwaaiende bus is wel heel vertederend Mus! Ik kan ook slecht tegen mensen die stuurs op M reageren. Hij gaat hier elke morgen met opa boodschappen doen en iedereen in de winkel kent hem al. 'Altijd goed gehumeurd' zeiden ze vandaag O+
pi_137282938
Daan vindt de vuilnisauto ook gaaf, maar helaas zijn we dan meestal niet thuis. De oudste had dat ook elke vrijdagochtend. Jongens eigen misschien?

Hier een midweek landal lommerbergen achter de rug. Heerlijk weer gehad, en de jongens in een goed humeur. Lekker dus.
Daan sliep lekker in de auto/buggy of het bed van het huisje. Het maakte hem niks uit. Gek eten, maar hij at wel of niet, maar miepte daar niet om. Eten bij de wok duurde bijna 2 uur, maar hij vond het prima (met kroepoek en ijs als zijn avondmaal). Lekker in het zwembad gespetterd en buiten achter grote broer aan op de speeltuin. Echt heerlijk.. O+
  zaterdag 1 maart 2014 @ 20:23:04 #194
259886 pessie
pi_137283243
Vuilniswagen obsessie: check.

Klinkt als een fijne vakantie df!
pi_137283512
Dot is ook dol op de vuilniswagen.
pi_137283516
Hier ook een obsessie voor vuilniswagens en vrachtwagen/trekkers in het algemeen. Als ik ging wandelen in de buurt van een drukkere weg waren er ook altijd een aantal chauffeurs die terugzwaaiden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 1 maart 2014 @ 20:29:34 #197
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137283569
Geert vind de vuilniswagen wel leuk, maar stadsbussen zijn het helemaal. Hij (én Jan) zijn alletwee steevast verontwaardigd als de chauffeurs niet terugzwaaien :')

morgen wordt mijn peuter al weer drie jaar O+

zaterdag 1 maart 2014 @ 20:31:22 #198
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137283659
Klinkt als een fijne vakantie DF!

Ik heb ook een hele leuke foto van mijn M met M van Soempie. 2 jongetjes samen op de bank met hun neus bijna tegen het raam om naar de vuilnisauto te kijken O+

Fijne dag morgen DJMO!
pi_137283708
Vuilniswagens komen niet door onze straat dus geen idee wat ze er van vindt. Vliegtuigen die laag vliegen vindt ze erg tof en bussen zijn ook interessant.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 20:42:02 #200
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137284038
Laagvliegende vliegtuigen hebben we hier niet. Bussen vindt hij wel heel leuk inderdaad. En sowieso auto's. En putdeksels. En grind in voortuintjes.
pi_137284873
God ja, steeeentjes!
pi_137285285
Schiet mij maar lek. Een tijdje geleden vertelde ik dat de oudste panisch is van het potje. Gisteravond riep ze door de babyfoon dat ze op het potje moest. En idd ging ze plassen. Net waren we uit en zei ze: Mama ik moet naar de wc. En idd ze ging plassen op de wc. Nu zijn we nog bij mijn schoonouders (ze heeft vanmiddag geslapen dus die krijg ik met geen mogelijkheid naar bed) en ze plast alles zo onder dat heel dr kleding nat is. -O-
pi_137285487
Putdeksels zijn hier de nieuwste hit ja!
pi_137285583
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 21:13 schreef Tally het volgende:
Schiet mij maar lek. Een tijdje geleden vertelde ik dat de oudste panisch is van het potje. Gisteravond riep ze door de babyfoon dat ze op het potje moest. En idd ging ze plassen. Net waren we uit en zei ze: Mama ik moet naar de wc. En idd ze ging plassen op de wc. Nu zijn we nog bij mijn schoonouders (ze heeft vanmiddag geslapen dus die krijg ik met geen mogelijkheid naar bed) en ze plast alles zo onder dat heel dr kleding nat is. -O-
Vervelend -O- had je geen extra kleding bij je zeker?
pi_137285741
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 21:19 schreef bitterend het volgende:

[..]

Vervelend -O- had je geen extra kleding bij je zeker?
Oma heeft altijd wat liggen en gelukkig gebeurt het hier en niet net in het restaurant. Maar waarom zo moeilijk doen in zo'n restaurant op de wc terwijl ze net zat te spelen NAAST een potje. :{
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 1 maart 2014 @ 21:25:25 #206
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137285832
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 21:23 schreef Tally het volgende:

[..]

Oma heeft altijd wat liggen en gelukkig gebeurt het hier en niet net in het restaurant. Maar waarom zo moeilijk doen in zo'n restaurant op de wc terwijl ze net zat te spelen NAAST een potje. :{
te druk in haar spel om het aan te komen voelen wellicht?? Heeft geert ook nog wel eens last van helaas (meestal op de psz :') )

pi_137286127
Mijn baby (ja echt met haar 10 maanden) poept sinds vorige week zaterdag op het potje. Ze geeft aan wanneer ze moet en wij zetten dr op de pot. Waarschijnlijk is Zoë jaloers dat wij er zo blij mee zijn en wil zij het nu ook proberen. Uiteraard zijn wij daar net zo blij mee. En misschien is het inderdaad dat ze te druk was net. Maar dat was ze in het restaurant/bowlen ook en toen gaf ze het wel aan. Trouwens voor het eerst dat ze op de wc geplast heeft.
pi_137286279
Baby van 10 maanden op het potje :o tof!!

Hier geeft ze het niet altijd aan...soms zeg ik "R heb je gepoept?" dan roept ze nee en rent ze weg :+ en andere keren komt ze naar me toe met de mededeling dat er poep in haar luier zit!
pi_137286357
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 21:34 schreef bitterend het volgende:
Baby van 10 maanden op het potje :o tof!!

Hier geeft ze het niet altijd aan...soms zeg ik "R heb je gepoept?" dan roept ze nee en rent ze weg :+ en andere keren komt ze naar me toe met de mededeling dat er poep in haar luier zit!
Mijne zei vorige week: Mama ik heb een gehaktbal voor je gemaakt. Ik ging er vanuit dat het in het keukentje was dat midden in de kamer stond zei ze: Neehej in mn luier!
pi_137286380
_O-
pi_137286439
Hij was nog lekker warm zei ze met een boevenhoofd :X
pi_137286451
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 21:36 schreef Tally het volgende:

[..]

Mijne zei vorige week: Mama ik heb een gehaktbal voor je gemaakt. Ik ging er vanuit dat het in het keukentje was dat midden in de kamer stond zei ze: Neehej in mn luier!
_O-

LOL
:)
pi_137286486
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 21:37 schreef Tally het volgende:
Hij was nog lekker warm zei ze met een boevenhoofd :X
:D
Lief!
pi_137286571
Ja ze is echt leuk/lief/mooi O+
Mijn prinsesje. En dat is ze ook }:| een prinsesje
pi_137286668
Het ging afgelopen woensdag trouwens ontzettend vooruit bij fysio therapie. Ik mocht niet mee naar binnen van de therapeut. Pas als zij zelf aangaf dat ze het goed ging gaan. Ik kwam binnen en wist niet wat ik zag. Mevrouw klom zo in het wandrek op en neer zonder hulp. :o
pi_137286722
Waarvoor krijgt ze fysio?
pi_137286781
Iets met haar voeten toch? dacht ik :@
pi_137286793
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 21:44 schreef bitterend het volgende:
Iets met haar voeten toch? dacht ik :@
Ja idd :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 2 maart 2014 @ 00:12:51 #219
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137292429
Dat je je ex belt om hem te feliciteren met de verjaardag van z'n zoon en hij Papabear feliciteert met z'n stiefzoon :') O+ _O-

zondag 2 maart 2014 @ 07:49:44 #220
30252 Soempie
Procreating
pi_137296970
Gefeliciteerd DJMO. :)

Vraagje, m'n lief gaat komende maanden best regelmatig weg voor werk en sport. Paar dagen tot 2 weken, enz. Nu wil ik het voor m'n peuter wat makkelijker maken dat z'n papa zoveel weg is. Ik had al een kalender bedacht. Iemand verder nog leuke en goede ideeën? Ook voor de kalender zijn suggesties welkom.

Skype gaat helaas regelmatig niet. Misschien dat z'n papa wel een filmpje kan maken waarin hij een verhaal voorleest, zodat we dat af en toe voor het slapen gaan af kunnen spelen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_137297027
Soempie, wij hebben met kleurtjes en stickertjes gewerkt op onze zelfgemaakte 'wanneer komen de babies, wanneer moet ik naar de basisschool, wanneer ben ik jarig' kalender. We hebben niet alleen aangegeven wanneer de babies komen, maar dus ook wanneer ze naar het kdv moet, wanneer ze gaat oefenen op school etc. Allemaal met kleurtjes en stickers en ze weet feilloos te vertellen wat wanneer gaat gebeuren.
Misschien een tip, onze kalender gaat nu van links naar rechts en dan in 4/5 regels zodat je de weken hebt, maar dat is nog een beetje verwarrend voor peuter. Het is wellicht handiger voor de overzichtelijkheid voor je peuter om de dagen onder elkaar te zetten. Mijn peuter is wel echt fan van de kalender en geeft zelf elke dag aan dat er nog een kruisje gezet moet worden.
pi_137297309
DJMO gefeliciteerd!
pi_137297319
Soempie dapper jij met een baby en een peuter alleen!

Vraagje R is bezig met lichaamsdelen benoemen en wat ze doen gisteren zei ze :neus! ruiken! bloem!

Dus ik zoek een boek die dat ook leuk kan vertellen? dat we samen kunnen lezen? bestaat zo iets?
pi_137297543
Wij gaanook maar eens zo'n kalender maken. Er komt voor sofie een roerige tijd aan. Veel logeren, naar de opvang en spelen bij anderen.

Gefeliciteerd djmo
*poef* nu is het weg
pi_137297782
Deze lijkt me leuk:
  zondag 2 maart 2014 @ 09:20:14 #226
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137297819
Ziet et leuk uit bitterend! Ik moet binnenkort echt weer even naar de bieb.

Soemp, pittig hoor zo alleen met baby en peuter. Ik ben echt wel blij als man weer thuis is aan het einde van de dag :@
  zondag 2 maart 2014 @ 09:20:49 #227
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137297830
DJMO gefeliciteerd!
  zondag 2 maart 2014 @ 11:58:33 #228
30252 Soempie
Procreating
pi_137301094
Bitterend, lijkt me een leuk boekje! Ik zal vanmiddag ook eens kijken of ik iets kan vinden.

Nikki bedankt voor de tips! De kleurtjes vind ik vooral een heel goed idee, omdat M. natuurlijk nog niet kan lezen. Verder wilde ik met plaatjes werken: vliegtuigje bij vertrek en terugkomst, bijvoorbeeld. Goed om te lezen dat de kalender bij jullie een succes is! Het duurt ook echt niet lang meer he? Hoe vindt je meisje het nu?

Het lijkt me aan de ene kant inderdaad best pittig met z'n drietjes. We gaan hem echt missen die weken en dagen. Dan mag ik alle wilde spellen met M. doen. En dat vindt hij ook leuk, maar met z'n papa is het nog veel toffer, natuurlijk.
En aan de andere kant lijkt het me ook wel weer even fijn. Als m'n man weg is onderneem ik zelf ook meer (voor mezelf en met de kindjes), heb ik gemerkt. :@

En de twee weken dat hij in Amerika zit gaan wij een paar dagen naar zijn ouders. Het is daar altijd zo fijn. O+ Daar verheug ik me nu al op. ^O^

Maar ik kan ook wel tips gebruiken denk ik hoor. :o Want aan het eind van de dag ben ik vaak genoeg ook afgedraaid en dan neemt O+ het normaal gesproken over. Dat wordt wel even puzzelen. Ik kan toch een stuk minder hebben van M. als ik moe ben. -O- Dan kost het me heel veel energie om niet te mopperen over lawaai, speelgoedhopen, eten in haar, sudocreme op de bank, enz. :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Soempie op 02-03-2014 12:35:26 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 2 maart 2014 @ 13:42:35 #229
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_137304000
Soemp. Mijn man was laatst 5 dagen weg. Ik was ook wel "bang" voor dat laatste stukje dag. Maar ik denk doordat je weet dat je moet, wil het wel lukken, ik vond toch dat potje energie nog wel. Eigenlijk had ik nu minder gemopper bij het avondeten en naar bed brengen dan normaal. Nu is mijn oudste 6, dus die kan ook zelf genoeg doen. Met een kleintje is het wel weer even meer aanpoten misschien.
Daan heeft verder weinig gemerkt dat pap weg was. Alleen af en toe een "papa werken", maar dat was misschien 3 keer.
Ik had makkelijk eten, de week ervoor iets teveel gekookt voor nood in de vriezer gestopt. Eten voorbereid op de momenten dan Daan sliep en Chris op school zat.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 2 maart 2014 @ 16:26:42 #230
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137311412
Thnx iedereen :) Geert heeft een topdag gehad .. vanmorgen eerst rustig onze cadeautjes uitgepakt, daarna kwam de visite (in totaal zes kindjes, dus met die van mezelf erbij had ik er acht rondbanjeren O+) (gelukkig waren hun ouders er ook bij :+ ) nog meer cadeautjes, taart en kaarsjes uitblazen .. en als kers op de taart mogen ze bij de overbuurvrouw wraps gaan eten (zodat ik ongestoord de rommel kan opruimen :') ) morgen nog trakteren op de psz en dan is het weer een poosje klaar :P

zondag 2 maart 2014 @ 18:27:59 #231
30252 Soempie
Procreating
pi_137316765
Een geslaagde dag dus DJMO. Klinkt wel heel gezellig, met al die kindjes. En wat tof van de overbuurvrouw. ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 13:42 schreef Deepfreeze het volgende:
Soemp. Mijn man was laatst 5 dagen weg. Ik was ook wel "bang" voor dat laatste stukje dag. Maar ik denk doordat je weet dat je moet, wil het wel lukken, ik vond toch dat potje energie nog wel. Eigenlijk had ik nu minder gemopper bij het avondeten en naar bed brengen dan normaal. Nu is mijn oudste 6, dus die kan ook zelf genoeg doen. Met een kleintje is het wel weer even meer aanpoten misschien.
Daan heeft verder weinig gemerkt dat pap weg was. Alleen af en toe een "papa werken", maar dat was misschien 3 keer.
Ik had makkelijk eten, de week ervoor iets teveel gekookt voor nood in de vriezer gestopt. Eten voorbereid op de momenten dan Daan sliep en Chris op school zat.
Ah ja, slim om eten in te vriezen! Daarvoor ga ik m'n man lief aankijken. We hebben een grote vriezer, dus die kan hij vast wel vullen (ik kook eigenlijk nooit en zag daar al wat tegenop). :Y)

En ik denk dat je gelijk hebt. Ik merk dat ik het vaak makkelijker vind als ik vooraf al weet dat ik het zelf moet doen. Het kost vaak meer energie als ik denk dat m'n man wel helpt, terwijl hij net iets anders heeft bedacht. :+
pi_137318029
djmo gefeliciteerd en dat klinkt erg geslaagd.

soempie het gaat je zeker lukken al snap ik goed dat je er wel tegenop ziet. Ik vond de eerste nacht helemaal alleen met ean ook super spannend en toen moest ik haar 's morgens ook nog naar de gastouder brengen en daarna zelf gaan werken. Is was helemaal trots toen dat gelukt was.

Ik weet niet of je per se ergens naar toe moet die dagen maar voor mij helpt het dan altijd om alles de avond van te voren al klaar te hebben liggen. kleding voor kinderen en mezelf. Tas ingepakt met voedingen, drinken, eten, fles enz enz.

Mijn peuter kan echt fietsen op een 12 of 14 inch fietsje geen idee welke maat het precies is.
  zondag 2 maart 2014 @ 19:15:24 #233
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137318530
Gefeliciteerd DJMO! *O*
  zondag 2 maart 2014 @ 19:18:24 #234
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137318661
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 18:27 schreef Soempie het volgende:
En ik denk dat je gelijk hebt. Ik merk dat ik het vaak makkelijker vind als ik vooraf al weet dat ik het zelf moet doen. Het kost vaak meer energie als ik denk dat m'n man wel helpt, terwijl hij net iets anders heeft bedacht.
Herkenbaar inderdaad :Y
Als je er op voorbereid bent dan lukt het prima maar als mijn man vertraging heeft dan ben ik aan het eind van mijn latijn :') en dat terwijl man om 18:30 uur thuis komt en de kinderen om 19:00 uur in bed liggen... Sowieso werkt bij mij alles een stuk beter als ik dingen van te voren plan (in mijn hoofd). Zoals FR al zegt maar ook hoe ik het wel aan pakken (wanneer de auto inruimen, kinderen een voor een naar de auto of met de buggy etc).

Klinkt als een geslaagde dag DJMO!

Wat knap FR!
pi_137318698
Ik heb nog een vraag voor de mama's met al zindelijke peuters of die er mee bezig zijn.
Wat leggen jullie als bescherming op het matras? Er ligt nu een gewone molton onder het hoeslaken maar die houdt geen plas tegen. Nu heb ik nog wel de molton die helemaal waterdicht is van mijn kraamtijd maar die vond ik zelf onwijs zweten.
pi_137318781
Ik zet zelf al vaak spullen in de auto die ik 's morgens niet nodig heb maar die absoluut niet mag vergeten. vaak de luiertas met thermosfles gekookt water, fles en voeding oke die heb je bij een peuter niet meer nodig maar bijvoorbeeld wel het cb boekje als je daar naar toe moet.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 2 maart 2014 @ 19:30:19 #237
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137319223
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:18 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb nog een vraag voor de mama's met al zindelijke peuters of die er mee bezig zijn.
Wat leggen jullie als bescherming op het matras? Er ligt nu een gewone molton onder het hoeslaken maar die houdt geen plas tegen. Nu heb ik nog wel de molton die helemaal waterdicht is van mijn kraamtijd maar die vond ik zelf onwijs zweten.
http://www.ikea.com/nl/nl(...)hte+matrasbeschermer

zijn ideaal!

pi_137319284
quote:
en dan welke van de 4?
ze slaapt trouwens in een gewoon bed 90x200
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 2 maart 2014 @ 19:32:25 #239
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137319311
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:31 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

en dan welke van de 4?
ze slaapt trouwens in een gewoon bed 90x200
in dat geval, de tweede laatste dus ;)

pi_137319339
en die zweet niet zo?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 2 maart 2014 @ 19:35:02 #241
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137319403
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:33 schreef ferrari_rood het volgende:
en die zweet niet zo?
de kinderen van Papabear (15 en 13) slapen er ook, en onlangs heb ik er zelf even op gelegen (omdat PB niet te stoppen was met snurken :') ) en ik vond het heerlijk liggen! helemaal niet warm ofzo,. er moet natuurlijk nog wel een normale matrashoes overheen

pi_137319457
dat snap ik.
bedankt ik wil dinsdag toch naar de Ikea gaan.

skydda dus?
en wat is dan het verschil met de 2e? omdat daarbij staat voor kinderen vanaf 24mnd
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 2 maart 2014 @ 19:41:37 #243
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137319696
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:36 schreef ferrari_rood het volgende:
dat snap ik.
bedankt ik wil dinsdag toch naar de Ikea gaan.

skydda dus?
en wat is dan het verschil met de 2e? omdat daarbij staat voor kinderen vanaf 24mnd
de skydda gebruik je net als een gewone matrashoes, die andere moet je er met een elastiekje omheen vouwen. blijft niet zo fijn zitten als de skydda

pi_137319728
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:41 schreef DJMO het volgende:

[..]

de skydda gebruik je net als een gewone matrashoes, die andere moet je er met een elastiekje omheen vouwen. blijft niet zo fijn zitten als de skydda
ah oke.
komt helemaal goed dan/
  maandag 3 maart 2014 @ 08:09:18 #245
30252 Soempie
Procreating
pi_137336653
Ik had de babyspullen van zolder gehaald en daar zat onder andere een loopkarretje bij met nog wat blokjes in het karretje. M. loopt er al een week mee rond. Het blauwe vierkante blokje is een pak melk, de gele zijn bananen, enz. Een stukje karton is z'n pinpas, de tv kast de kassa en z'n knuffel de caissière: 'en een tasje, alstublieft'. :D

Het is zo mooi en grappig om te zien dat hij van heel andere spullen zo'n verhaal maakt. O+
  maandag 3 maart 2014 @ 08:14:45 #246
30252 Soempie
Procreating
pi_137336710
quote:
2s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:18 schreef Kyara het volgende:

[..]

Herkenbaar inderdaad :Y
Als je er op voorbereid bent dan lukt het prima maar als mijn man vertraging heeft dan ben ik aan het eind van mijn latijn :') en dat terwijl man om 18:30 uur thuis komt en de kinderen om 19:00 uur in bed liggen... Sowieso werkt bij mij alles een stuk beter als ik dingen van te voren plan (in mijn hoofd). Zoals FR al zegt maar ook hoe ik het wel aan pakken (wanneer de auto inruimen, kinderen een voor een naar de auto of met de buggy etc).

Zo herkenbaar. :') En het van tevoren in m'n hoofd plannen hoe ik het aan wil pakken werkt hier ook goed. :Y
pi_137336743
FR hier ook de ikea matrasbeschermer in een 90x200 formaat. Geen idee of het zweterig is voor de peuter eigenlijk. Zelf vind ik het een onding, want ik zweet me dood nu hij als vruchtwatervangnet op mijn bed ligt. Bij ons ligt dat ding er eigenlijk voor jan doedel op want L. heeft vanaf dag 1 nog nooit in bed geplast.
  maandag 3 maart 2014 @ 08:23:18 #248
259886 pessie
pi_137336783
Wij hebben ook de skydda hogt. NaNathaNathan heeft denk ik eeen keer of 8 in zz'n bbed gepgeplast afafgelopenafgelopen jjaar. Hij doe het priprima alsals plas cvangnet vvind ik
pi_137336963
:D Pessie
pi_137336983
Pessie, nog niet helemaal wakker?
*poef* nu is het weg
pi_137338249
_O-
pi_137341684
pessie wat heb je op???

En nog een plaatje bij mijn praatje van gisteren

starten is nog moeilijk en ze wilde hem mee naar buiten. Toen hebben wij toch maar even de driewieler gepakt maar daar is ze eigenlijk wel te groot voor nu.

[ Bericht 92% gewijzigd door F_r op 03-03-2014 12:20:38 ]
pi_137342462
Wat knap FR!
  maandag 3 maart 2014 @ 14:05:44 #254
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137344824
Pessie, je bent dronken!
  maandag 3 maart 2014 @ 14:16:10 #255
30252 Soempie
Procreating
pi_137345120
Jeetje, f_r echt een grote fiets al! Knap hoor. ^O^
pi_137345384
Ik heb dus geen idee hoeveel inch het is.
Vorig jaar op de vrijmarkt gekocht voor 10euro en ik vind hem er nog prima uitzien.
  maandag 3 maart 2014 @ 18:21:01 #257
30252 Soempie
Procreating
pi_137353113
Nou, inderdaad. Goede koop!
  maandag 3 maart 2014 @ 19:49:28 #258
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137356558
Hoi !

pi_137357565
wat een schatje pe
pi_137358312
quote:
2s.gif Op maandag 3 maart 2014 14:05 schreef Kyara het volgende:
Pessie, je bent dronken!
_O-
  maandag 3 maart 2014 @ 22:12:51 #261
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137363923
Oh PE! Peuter al?! Gefeliciteerd! Wat een moppie O+
pi_137364829
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 08:23 schreef pessie het volgende:
Wij hebben ook de skydda hogt. NaNathaNathan heeft denk ik eeen keer of 8 in zz'n bbed gepgeplast afafgelopenafgelopen jjaar. Hij doe het priprima alsals plas cvangnet vvind ik
even quoten :+
pi_137371249
Wat knap FR!

Welkom met je peuter, PE! *O* Mocht je het verschil willen weten tussen een dreumes en een peuter: het is nog net zo eigenwijs maar in plaats van "NEE!" en "DIE!" krijg je nu hele verhandelingen over wat je wel en niet moet doen :+ Vandaag had M hele duidelijk ideeën over wat er moest gebeuren. "Nee mama, brood niet daar. Oppe blauwe tafeltje!" (hij wilde zijn ontbijt op de bank eten) en daarna: "Nee, nee, laten staan. Mama die opruimen" En als hij iets ander wil dan ik, dan zegt hij om de Grote Noodzaak van zijn wens te onderstrepen, dingen als : "Mita MOET spelen mama!' 8-) En als hij boos is trekt hij tegenwoordig een duckface :+ Zo hilarisch O+
pi_137371295
En als ze nog wat ouder zijn gaan ze dreigen :o :
"Oma ik vind jou niet lief. Ik ga weg!"
Oma: "Oh waar ga je dan naar toe?"
"Naar andere oma!"
pi_137371320
Sofie vindt ons geregeld stom. Vooral als ze iets niet mag.
*poef* nu is het weg
pi_137371500
Of ze krijgen zo hun voorkeuren.

Op de fiets naar Oma herkende Anne ineens de route. 'Mama, waarom gaan we naar oma I? Ik had toch gezegd dat ik naar Oma G wilde!'

Gefeliciteerd met je peuter PE!
pi_137371528
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 08:14 schreef kaatjejannie het volgende:
Sofie vindt ons geregeld stom. Vooral als ze iets niet mag.
Hier vindt ie alles stom...
'Nee, dat wil ik niet!' 'Waarom niet?'' Omdat ik dat stom vind'.
:')
pi_137371747
:D eva vindt alles gemeen: "das ook gemeen!"
pi_137371759
Van de week toen ze me stom vond eb weg wilde heb ik gevraagd of ze dan ook een andere mama wilde? Maar dat wilde ze niet. Ze had toch al een mama *;

ze vraagt me nu de oren van mijn hoofd over het nieuwe huis. "Gaat mijn bedje ook mee naar het nieuwe huis? " " en de keuken? Gaat die ook nee?"
*poef* nu is het weg
pi_137371771
Alles is ook saai. "Ik wil niet naar de winkel, dat is saai"

Mijn kleine puber.
*poef* nu is het weg
pi_137371829
Ze zijn toch wel leuk he, die grote peuters O+

Ik mocht zijn bed verkopen. Hij ging wel op de bank slapen :')
Hij was vanochtend om half 7 uitgeslapen. Ik probeerde hem te motiveren nog even te gaan slapen. En toen bleef hij zeggen dat hij uitgeslakopen was. Dus ik: dan kunnen we je bed verkopen (altijd al eens willen zeggen :+ ultieme ouderopmerking, na het is elke dag kinderdag ;)).
Dus hij: is goed. Ik: waar g je dan slapen. Hij: op de bank :D
  dinsdag 4 maart 2014 @ 08:56:26 #272
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137371836
"Nee mama, niet leuk" "Mama, bumba nouhouhou!?!?' En als ik vervolgens niet snel genoeg bumba tevoorschijn haal is het brullen.... het is weer zo'n dag. }:|
  dinsdag 4 maart 2014 @ 08:57:58 #273
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137371853
"Mama, dat moet ik niet in mijn mond doen, stukgemaakt" Om vervolgens een puzzelstukje te laten zien die dus stuk is....
pi_137371884
Geweldig die grote peuters...

ik vind het steeds zoveel leuker worden. Denk wel dat het lang gaat duren voordat het oktober is. Want ze heeft al zoveel zin om naar school te gaan. We rijden er regelmatig langs en dan vraagt ze steevast of ze al mag.
*poef* nu is het weg
pi_137372616
Mijn peuter vindt het hilarisch om snot op mijn kleding te smeren :X :X
  dinsdag 4 maart 2014 @ 09:50:32 #276
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137372751
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 09:43 schreef bitterend het volgende:
Mijn peuter vindt het hilarisch om snot op mijn kleding te smeren :X :X
Oh bah. Ze kan t beter zelf opeten, lekker zout :P :7

Hier is bijna niks goed momenteel, alles is NEE. En ze wil vooral papa, want mama kan dus niks goed doen bij dr (ze duwt me ook gewoon weg)

Wel kan ze al een heleboel kletsen, en zingen, dansen, springen. O+
En ze heeft een groot bed, maar dat is nog niet zo'n heel erg groot succes, al slaapt ze er wel goed in, maar dan gaat (8> bij dr liggen 's avonds tot ze slaapt. Anders is t geen doen.
's middags slaapt ze niet meer iig.
pi_137373659
Mijn vreet het op, waarbij hij genietend verzucht "mmmmm, letter" }:|

Oh, de stom-fase, daar verheug ik me op! Net als de "jij doet flaaaaauw"-fase O+
pi_137375750
En dan krijg je ook nog de waarom??? fase die is ook zo leuk.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 12:06:51 #279
30252 Soempie
Procreating
pi_137376099
De waarom-fase is hier al begonnen. ;( :') O+ Ik sta regelmatig met m'n mond vol tanden.

PE, gefeliciteerd! *O*
pi_137376169
Hier is het vooral "Wat gaan we nu doen?" O+
pi_137378087
Ja ja na bijna 3 jaar is die er dan eindelijk de babykrul bij ean O+
pi_137381977
Haha FR, wij hebben er ook bijna zo lang op moeten wachten. Met als gevold dat L. meestal ondanks roze kleertjes voor een jongetje werd aangezien.

Maar wel een mooie krul. O+
pi_137382102
zo frustrerend he dat ze voor een jongen worden aangezien.
Zo liep ik een keer met ean op een rommelmarkt in een knalroze broek en groen shirt met fel roze letters. Zei iemand ook is hartstikke leuk voor hem hoor. Ik was toen zwanger en hormonaal dus beet haar toe het is een meisje hoor. Die mevrouw :@
pi_137382213
Haha die mevrouw. :D Ik zei ook altijd expres even extra hard: " ja ZE is erg lief hè!" of whatever de context dan ook was. Zelfs met jurkje/rokje aan kregen mensen het voor elkaar om hij te zeggen, dat snapte ik echt niet. :?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 4 maart 2014 @ 15:26:04 #285
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137382377
of dat ze aan je vragen of het een jongetje of meisje terwijl ze een mutsje ophebben waarop duidelijk in et blauw staat BOY :')

Hoewel de buurman van mijn ex een knulletje heeft, dat sprekend een meid is, omdat zijn moeder hem altijd een staartje indoet (rasta haartjes) :') ( maar zij heeft altijd meiden willen hebben en kreeg dus een zoontje :P )

pi_137382465
Ik vind het ook niet altijd leuk dat ze zo weinig haar heeft. Nu heb ik zelf ook weinig haar en had dus ook heel lang coupe warboel aka jongen. Ik had het bij mijn dochter gewoon graag anders gezien.

een voordeel ze haat haren wassen ed en dat hoeft dus ook niet zo vaak.
pi_137390094
Oooh mag ik even hyperen! Eva krijgt van ons een fiets voor dr verjaardag. Dus ik dacht....ik kijk ook even op marktplaats.
Staat daar zo'n übercute fietsje! Met mienie muis (aldus eva) afbeelding, wit/rood met mandje voorop en poppen zitje achterop O+
In onze woonplaats voor een leuke prijs.
Duimen jullie mee?
  dinsdag 4 maart 2014 @ 20:16:40 #288
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137391925
Hoezo duimen? Gewoon bellen en zeggen dat je er nu aankomt met het geld op zak :P

Kan iemand met een oudere peuter mij svp gerust stellen dat die driftbuien en gehuil echt eerder overgaat dan dat ze het huis uit gaan? Word er wat wanhopig van eigenlijk. Niets is goed, eten doet ze niet, maar wel een koekje willen die ze dan dus niet krijgt en opgevolgd door een flinke hysterische driftbui.... :{ Dus please vertel mij even dat het en faaaaaaaaseeeeeeee is -O-
pi_137392010
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 20:16 schreef Susie het volgende:
Hoezo duimen? Gewoon bellen en zeggen dat je er nu aankomt met het geld op zak :P

Kan iemand met een oudere peuter mij svp gerust stellen dat die driftbuien en gehuil echt eerder overgaat dan dat ze het huis uit gaan? Word er wat wanhopig van eigenlijk. Niets is goed, eten doet ze niet, maar wel een koekje willen die ze dan dus niet krijgt en opgevolgd door een flinke hysterische driftbui.... :{ Dus please vertel mij even dat het en faaaaaaaaseeeeeeee is -O-
Is ook een faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaseeeeeeeeeeee. Maar wel een lange :P
  dinsdag 4 maart 2014 @ 20:22:48 #290
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137392221
Euh, ja, niet het antwoord wat ik wil he? Graag met een einddatum :P
pi_137392375
Susie :* einddatum hmmm 18? :D

Mijn peuter wordt hysterisch als iets over haar hoofd moet...shirtje/romper...ze wil echt niks hebben -O-
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 4 maart 2014 @ 20:35:15 #292
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137392707
quote:

als ze haar brood niet opeet en vraagt om een koekje, boterham aanbieden. Weigert ze, antwoorden dat ze dan ook geen honger heeft, maar lekkere trek en dat ze die maar moet bewaren voor het avondeten. klaar. en ja het is een fase .. met een jaar of vijf is het wel over, maar dan blijven ze om brood of crackers zeuren omdat ze in een groeispurt zitten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 20:26 schreef bitterend het volgende:
Susie :* einddatum hmmm 18? :D

Mijn peuter wordt hysterisch als iets over haar hoofd moet...shirtje/romper...ze wil echt niks hebben -O-
wat hier hielp is (vooral met truien met capuchons) is eerst jezelf aankleden en dan zeggen: kijk , mama ook trui over hoofd, nu jij je wil er toch net zo stoer uitzien?? en als dat niet helpt, dreigen dat je ze in de blote kont meeneemt .. dan willen die van mij ineens héél snel hun kleren aan :') :P >:)

dinsdag 4 maart 2014 @ 20:38:23 #293
30252 Soempie
Procreating
pi_137392843
Een dubbele babykrul zelfs, FR! O+

Hier laatst ook opeens drama bij het aantrekken van shirts en truien. Bleek dat ik gewoon te gave rompers had gekocht: 'niehieeet de bulldohooozeer wegmaken, mama.' :'(
:')
  dinsdag 4 maart 2014 @ 20:41:54 #294
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137392992
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 20:35 schreef DJMO het volgende:

wat hier hielp is (vooral met truien met capuchons) is eerst jezelf aankleden en dan zeggen: kijk , mama ook trui over hoofd, nu jij je wil er toch net zo stoer uitzien?? en als dat niet helpt, dreigen dat je ze in de blote kont meeneemt .. dan willen die van mij ineens héél snel hun kleren aan :') :P >:)
Die van mij niet :P Die loopt het liefst de hele dag in dr blootje :')
pi_137393026
_O- precies...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 4 maart 2014 @ 20:45:50 #296
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137393196
bij mij ook hoor, maar in hun blootje naar buiten?? dat durven ze toch niet hoor :P

dinsdag 4 maart 2014 @ 20:59:17 #297
244125 laziness
pi_137393861
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 12:09 schreef Cyntiaa het volgende:
Hier is het vooral "Wat gaan we nu doen?" O+
De hele dag vermaakt willen worden :P
Check!

Mijn kind zingt O+
  dinsdag 4 maart 2014 @ 21:03:41 #298
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137394116
Luier omdoen...trappen alsof ze Pelle is!

Die is lief Lazy! O+
  dinsdag 4 maart 2014 @ 21:05:53 #299
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137394253
Wat een schattig stemmetje heeft O. Knap hoor O+

Welkom PE en nog gefeliciteerd met je mooie dametje!

Waarom fase hebben we hier nog niet. M weet het nog steeds beter en dat vertelt hij dan ook de hele dag. "Is Jonijntje!, nee, is Daffy. Nee, is Jonijntje :N " Die arme kinderen krijgen nog een identiteitscrisis van hun broer }:|

M ging vandaag een paar keer volledig uit zijn plaat. Vooral als de meiden met zijn speelgoed spelen. En dan met speelgoed dat bewaard is voor de meiden omdat M er te oud voor is. Was echt NIET de bedoeling. Was wel sneu want hij trok dat echt niet. ;( En daar kan hij honderd keer aan moeten wennen, dat veranderd zijn gevoel niet (vooralsnog) niet en dat is wel heel sneu.

En hij had vandaag ook hele verhalen met andere kindjes in de speeltuin. Samen met een (ouder) meisje in een huisje. En maar "hallo" blijven zeggen O+
pi_137396915
quote:

Hmmja maar er stond geen telefoonnummer bij. Alleen email. Daar moet ze dan wel op reageren }:|
pi_137396934
En dicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')