iemand een idee??quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:35 schreef DJMO het volgende:
vraagje .. mijn peuter wás zindelijk . zowel dag als nacht. Nu laat hij sinds een dag of twee ineens z'n plas weer lopen omdat hij het niet langer kan ophouden .. hij houdt het bewust te lang op lijkt wel .. ik heb al laten controleren op blaasontsteking maar z'n urine was schoon ... hij doet het niet express, (hij is er zelf ook verdrietig om) maar vervelend is het wel
Even een paar dagen elk half uur even laten plassen?quote:Op woensdag 19 februari 2014 09:52 schreef DJMO het volgende:
nog even in de herhaling ..
[..]
iemand een idee??
Groot gelijk! En doen hoor, want als je straks met school zit dan kom je er gewoon niet meer zo vaak aan toe. Of alleen in de vakanties als het enorm druk is.quote:Op woensdag 19 februari 2014 09:44 schreef As1981 het volgende:
Ik denk dat het straks hier ook wel anders/minder word als Yaro naar school gaat. Daarom genieten we er nog maar van.
yaro heeft het ook gehad een dag of vier. Weer even elk uur naar de wc gebracht en afgebouwd en toen ging het weer goed.quote:Op woensdag 19 februari 2014 09:52 schreef DJMO het volgende:
nog even in de herhaling ..
[..]
iemand een idee??
We gaan in november nog een lang weekend naar disney. Dan mag ik hem nog thuis houden en kunnen we buiten het hoogseizoen. Anders worden de bedragen ineens heel hoog (en dat zijn ze nu ook al)quote:Op woensdag 19 februari 2014 09:54 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Groot gelijk! En doen hoor, want als je straks met school zit dan kom je er gewoon niet meer zo vaak aan toe. Of alleen in de vakanties als het enorm druk is.
we hebben de mazzel dat opa/oma sponseren. Zjj betalen het hotel (disney hotel) en wij de benzine en het eten.quote:Op woensdag 19 februari 2014 10:16 schreef Kyara het volgende:
Disney lijkt me ook supergaaf. Dat wil ik ook nog wel een keer doen als de kinderen ouder zijn. Daar ga ik ook maar vast voor sparen
Mijn moeder vindt de Efteling ook erg leuk dus het zal me niks verbazen als zij ons een keertje meeneemt![]()
Strand wordt hier dan uiteindelijk nog een duur dagje met benzine, parkeren, eten etc
Ja, dat is dan wel even wennen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 10:18 schreef laziness het volgende:
Ik moet er aan gaan wennen dat O. Nu 3 is en bij meer dingen moet betalen.
En vanaf volgend jaar zitten we ook aan het hoogseizoen vast. Dat is wel even omschakelen qua prijzen en drukte.
Je zit officieel pas aan het hoogseizoen vast als hij 5 is. Tot die tijd is hij nog niet leerplichtig.quote:Op woensdag 19 februari 2014 10:18 schreef laziness het volgende:
Ik moet er aan gaan wennen dat O. Nu 3 is en bij meer dingen moet betalen.
En vanaf volgend jaar zitten we ook aan het hoogseizoen vast. Dat is wel even omschakelen qua prijzen en drukte.
julianatoren is juist erg leuk. Veel attracties op een klein terrein. Dus 3x struikelen en je staat al bij de volgende attractie.quote:Op woensdag 19 februari 2014 12:02 schreef Jipster het volgende:
Ik schrok al van de prijzen voor peuter van 2 bij vliegreizen..
Kyara, de Leemkuil is echt jeugdsentiment hier! Vroeger schoolreisjes enzo! En zou de Julianatoren iets zijn voor onze peuters?
Hier abo op Ouwehand, J vindt het prachtig! De dieren, ravotaapia ook! Wij gaan geregeld, al is het maar voor een uurtje of wat.
Wij zijn afgelopen jaar ook naar de Efteling geweest, J was nog geen 2. Het was met een grote groep vrienden, ik denk dat hij het nu leuker vindt. Geloof dat ie daar niks meer van weet.. en het was ook met korting via AH inderdaad.
ik weet niet hoe oud de jongens zijn als je naar disney zou willen. Maar vorig jaar was kyan vier maanden. Vond ik ideaal. Hij sliep in de buggy maar kon ook al genieten van bv small world. Wij gaan nu bewust in november dan is hij 1,5. De tussenliggende periode is hij net te groot om de dag door te komen maar te klein om er echt van te genieten.quote:Op woensdag 19 februari 2014 12:15 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij zijn vorig jaar ook naar Disney en Efteling geweest. Vooral Disney vond onze peuter die daar 3 jaar werd geweldig. En wij ook.
Dit jaar willen we eigenlijk weer naar Disney, maar we zitten nu wel met de jongens. Misschien gaat mijn vader een paar dagen oppassen en gaan wij met L. een paar dagen naar Disney, maar dat is helemaal afhankelijk van hoe het met de jongens gaat etc. we gaan dus voorlopig niets boeken, maar kijken even naar de situatie van dat moment. Eerst moeten de jongens maar eens geboren worden.
Efteling doen wij overigens altijd via de AH actie. Scheelt toch een heleboel geld. En poeh, als we straks met 5 moeten betalen zullen we er inderdaad wat meer over na moeten denken en keuzes moeten maken, maar dat is voor latere zorg. Een en ander kan hier best wat minder, want we gaan nu gemiddeld ook elke twee maanden naar het theater met L.
Verder wonen wij aan het strand, dus dat is straks met de jongens ook prima vermaak. Voetbal en schepjes mee en hupsakee.
Maar dan ben je met 2 volwassenen en 2 kinderen. Met 2 volwassenen en 3 kinderen is het al ietsje anders. Of je moet een hele brave peuter hebben die geen moment van je zijde wijkt en de buggy duwt terwijl je allebei in geval van huilen 1 baby kan nemen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 12:47 schreef As1981 het volgende:
Wij gaan nu bewust in november dan is hij 1,5. De tussenliggende periode is hij net te groot om de dag door te komen maar te klein om er echt van te genieten.
Word lid van de Tros voor 6 of 7 euro per jaar. Elk jaar hebben ze daar een leden weekend en kost een kaartje maar 12,50quote:Op woensdag 19 februari 2014 12:15 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij zijn vorig jaar ook naar Disney en Efteling geweest. Vooral Disney vond onze peuter die daar 3 jaar werd geweldig. En wij ook.
Dit jaar willen we eigenlijk weer naar Disney, maar we zitten nu wel met de jongens. Misschien gaat mijn vader een paar dagen oppassen en gaan wij met L. een paar dagen naar Disney, maar dat is helemaal afhankelijk van hoe het met de jongens gaat etc. we gaan dus voorlopig niets boeken, maar kijken even naar de situatie van dat moment. Eerst moeten de jongens maar eens geboren worden.
Efteling doen wij overigens altijd via de AH actie. Scheelt toch een heleboel geld. En poeh, als we straks met 5 moeten betalen zullen we er inderdaad wat meer over na moeten denken en keuzes moeten maken, maar dat is voor latere zorg. Een en ander kan hier best wat minder, want we gaan nu gemiddeld ook elke twee maanden naar het theater met L.
Verder wonen wij aan het strand, dus dat is straks met de jongens ook prima vermaak. Voetbal en schepjes mee en hupsakee.
Gewoon met de tram gaanquote:Op woensdag 19 februari 2014 14:39 schreef laziness het volgende:
Julianatoren is leuk![]()
Gisteren een doorverwijzing van de huisarts gekregen voor O. zijn loens oog.
Bronovo heeft een stop. Anthoniushove waar we vlak bij wonen een wachtlijst van 8 weken dus dan maar naar het Westeinde waar zo rottig te parkeren ismaar 14 maart kunnen we daar tenminste terecht. Hopelijk is het 'gewoon' een lui oog en is pleisters plakken afdoende.
Morgen naar het CB met de ogentest. Nou ja die verwijzing is er toch al dus resultaat daarvan maakt ook niet meer uit![]()
Dat is een goede tip!quote:Op woensdag 19 februari 2014 15:50 schreef Tally het volgende:
[..]
Word lid van de Tros voor 6 of 7 euro per jaar. Elk jaar hebben ze daar een leden weekend en kost een kaartje maar 12,50
Niet alleen de Efteling is goedkoper. Soms ook Plopsaland. En dingen zoals Disney on Ice. Hebben heel veel kortingen voor families.quote:
zo erg is het hier niet gelukkig .. en het gebeurt ook voornamelijk op de psz dat hij te laat isquote:Op woensdag 19 februari 2014 17:47 schreef Tally het volgende:
Mijn dochter heeft sindskort een fobie voor dr potje en voor de wc. Ze wil alleen nog maar een luier en anders doet ze het ergens in een hoekje in haar broek of op de grond. Waar ze die fobie vandaan heeft zou ik niet weten. Het ging zo goed op het potje
Logisch toch. Hij ius druk aan het spelen en komt er dan te laat achter dat hij moest.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:30 schreef DJMO het volgende:
[..]
zo erg is het hier niet gelukkig .. en het gebeurt ook voornamelijk op de psz dat hij te laat is
nee, Juf geeft ook aan het iets van de laatste dagen is. Hiervoor gaf hij altijd netjes aan dat hij moest plassen (of poepen) hij lijkt het gewoon express op te houden ofzo. Nu mag hij thuis op een grote mensen wc klimmen en moet hij op de psz naar zo'n klein kinder wc-tje. Ik zal eens vragen hoe het gaat als hij daar ook naar de grote mensen wc mag, of het dan beter gaat.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:35 schreef pessie het volgende:
[..]
Logisch toch. Hij ius druk aan het spelen en komt er dan te laat achter dat hij moest.
helaas loop je dan wel met de volledige tros fammilie en dan is het overal zo druk dat het ook niet leuk meer isquote:
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 20 februari 2014 08:51 schreef simmu het volgende:
doeg allemaal! ik ga dit topic ontvolgen want we hebben nu 2 kleuters in huis.
Van de efteling? Ben ik ook wel benieuwd naar.quote:Op donderdag 20 februari 2014 08:52 schreef bitterend het volgende:
Weten jullie wanneer ongeveer is de AH actie? onze AH is op dit moment gesloten wegens verbouwing dus kan niet echt in de gaten houden
De voorgaande jaren was dat altijd rond april.quote:Op donderdag 20 februari 2014 08:52 schreef bitterend het volgende:
Weten jullie wanneer ongeveer is de AH actie? onze AH is op dit moment gesloten wegens verbouwing dus kan niet echt in de gaten houden
Dat is goed om te weten ik zal het onthouden!!quote:Op donderdag 20 februari 2014 10:10 schreef Tally het volgende:
[..]
De voorgaande jaren was dat altijd rond april.
Rayen heeft dat ook meerdere keren gehad. Geen andere luier maar knalrode billen waarvan de huid iets leek opgezet.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 08:27 schreef Vanyel het volgende:
Welterusten!
Zelfde merk, zelfde luier. Kan op zich ook iets anders zijn, maar geen idee wat.
Nu een luierbroekje aan.
Dot heeft denk ik vooral jeuk, die krabde zich bijna open. Ik heb er hormoonzalf (tegen haar gebruikelijke eczeem) opgesmeerd.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:01 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Rayen heeft dat ook meerdere keren gehad. Geen andere luier maar knalrode billen waarvan de huid iets leek opgezet.
Hij had er pijn aan, maar geen jeuk.
Wij kregen een ontstoken exceem creme. Het ging niet vanzelf weg.
De laatste keer dat hij het had, midden in de nacht, huilde hij van de pijn. De HAP adviseerde toen een hele hele dikke laag sudocreme erop te smeren.
Heel raar, het begint ook niet met eerst een beetje rood of zo.
Eerst is er gewoon niks te zien, en ineens een paar uur later kan het er knalrood uitzien.
Ik weet niet of je vandaag thuis bent maar misschien toch proberen alleen een onderbroekje aan te doen en het potje gewoon dicht bij haar in de kamer zetten. Gewoon kijken wat er gebeurt.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 13:27 schreef Vanyel het volgende:
Alles wel nat, maar we hadden er dus die onderlegger onder dus de matras is droog gebleven en het knappe kind heeft ook haar dekbed droog weten te houden.
Ik had gehoopt dat ze met het vooruitzicht van geen luier wel op potje of wc wilde, maar dat leverde alleen krijsen op, dus dat hebben we toch maar laten schieten.
Precies dat jaquote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:24 schreef Mevr_Mus het volgende:
Whaha AnoukIk vind peuters zo leuk, heerlijk topic dit.
"Vroeger" lurkte ik hier vaak omdat ik deze leeftijd zo leuk vind... En nu heb ik dus zelf een heuse peuter die geen moment stil is, alles wat hij ziet en denkt wordt hardop uitgesproken... En het kind ziet en denkt veel
Spannend! Maar het scheelt wel hè, dat je ze er nu op voor kunt bereiden.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:58 schreef Kyara het volgende:
Veel plezier CS!
Wij gaan morgen een nachtje weg en dan komen de oma's hier oppassen. Ik ben benieuwd hoe M dat oppakt. Denk wel goed omdat we het hem nu uit kunnen leggen.
Die van mij loopt graag over de strepen van het zebrapad. Ook dan kom je niet op tijd aan de overkantquote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:07 schreef Kyara het volgende:
wat knap van S!
Volgens mij zijn jongetjes sowieso wat langzamer dan meisjes....
Snel doen inderdaad.... vooral nu hij steeds meer zelf loopt..... Ik moest hem laatst bijna meesleuren om nog op tijd aan de overkant van de weg te komen bij zo'n stoplicht. Meneer vond het zo fascinerend dat hij midden op de weg met open mond naar het groene mannetje stond te kijken...
Als de huid verdikt is, dan niet dan moet ik echt aan die exceemzalf. Maar als het niet verdikt is dan helpt het vaak wel.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dot heeft denk ik vooral jeuk, die krabde zich bijna open. Ik heb er hormoonzalf (tegen haar gebruikelijke eczeem) opgesmeerd.
Hielp de sudo? En bleef het daarna wel vanzelf weg?
ik reageer toch nog ff; dat doet onze selene zelfs nog, want wij wonen in de enige stoplichtloze gemeente in nederlandquote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:07 schreef Kyara het volgende:
wat knap van S!
Volgens mij zijn jongetjes sowieso wat langzamer dan meisjes....
Snel doen inderdaad.... vooral nu hij steeds meer zelf loopt..... Ik moest hem laatst bijna meesleuren om nog op tijd aan de overkant van de weg te komen bij zo'n stoplicht. Meneer vond het zo fascinerend dat hij midden op de weg met open mond naar het groene mannetje stond te kijken...
Daar is die van ons nog laaaang niet aan toe!quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:05 schreef Mevr_Mus het volgende:
Hier lijkt trouwens de egocentrische fase over de piek heen. Opeens vraag peuter wat ik graag wil als we bijv. een boekje lezen: "oké, nu mama kiezen, welke verhaaltje wil je nu mama?"
Achterstevoren en binnenstebuiten?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:04 schreef Susie het volgende:
Merde, Anouk kan zelf haar slaapzak open maken... ze wilde ook stellig niet slapen. Over met de rust?
oh ja, dat komt wel goed.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Achterstevoren en binnenstebuiten?
lol ja, dat dacht ik ook....helaas bruist er eentje van de energie.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:28 schreef bitterend het volgende:
Awww misschien wel erg moe maar niet kunnen slapen? als je een filmpje of iets aan zet? gaat ze misschien lekker rustig kijken en heb je ook rust
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oude (on)bekende.
dat is mijn mantra tegenwoordigquote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:15 schreef danic het volgende:
Aaah Simon![]()
En Susie het is een faaaase (een vrij lange is mijn ervaring helaas).
Ohw ik ben ook heel benieuwd, wat leuk van die leiding dat dat mocht.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:55 schreef DJMO het volgende:
Breng ik net Jan naar de scouting, ze gingen bowlen dit keer, vraagt de leiding of Geert ook mag blijven![]()
dus mijn bijna drie jarige is nu aan het bowlen met de scouting
ben zo benieuwd hoe hij het vindt
ze waren compleet kapot toen ik ze ophaalde na het bowlen .. afgelopen nacht hadden ze bij een vriendinnetje geslapen, waar ze om half drie vannacht hebben lopen spoken (!) .. dus ze waren al doodmoe toen ik ze bracht vanmorgenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:17 schreef TimeJumper het volgende:
Ohw ik ben ook heel benieuwd, wat leuk van die leiding dat dat mocht.
Dit ja. Gewoon zomaar ineens broek uit doen en dergelijk. Of als ze naar de wc is geweest de woonkamer inlopen en ook nog haar romper omhoog trekkenquote:Op zondag 23 februari 2014 09:50 schreef Mevr_Mus het volgende:
Waarom zouden die peuters van ons zo graag half naakt rondlopen?
Dan was jij het ipv danicquote:
Leuk! Na alle ervaringen hier gelezen te hebben denk ik dat wij dit jaar ook wel kunnen gaan, lekker in mijn verlof op een doordeweekse dag!quote:Op zondag 23 februari 2014 10:23 schreef Tally het volgende:
Danic, Vanyel (ik geloof dat zij het vroegen) ik zag net een reclameblaadje van de albert Heijn en ze gaan deze week beginnen met sparen voor de Efteling.
kleien of iets met brooddeg maken??quote:Op zondag 23 februari 2014 12:46 schreef Zana het volgende:
Wat vinden jullie nog leuke dingen om te spelen/ knutselen voor een peuter?
Op te PSZ rijgen ze kralen, verven en tekenen ze natuurlijk, thuis heeft hij de laatste dagen de hele oudpapierbak met hingave versnipperd, maar wat is nog leuk om te doen?
Oh tofquote:Op zondag 23 februari 2014 10:23 schreef Tally het volgende:
Danic, Vanyel (ik geloof dat zij het vroegen) ik zag net een reclameblaadje van de albert Heijn en ze gaan deze week beginnen met sparen voor de Efteling.
Haha wat een heerlijk rustig kind, zullen we een dagje ruilen?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 20:27 schreef bitterend het volgende:
Grappig die verschillen TJ!! hier na het slapen wil ze echt echt geen broek en sokken aan! we gaan alleen in de ochtend uit dus. Na het slapen speelt ze vaak in haar romper thuis
Ik heb vandaag "hamertje tik" op de rommelmarkt gekocht. De spijkertjes zet ik er nog zelf in (die zijn te klein) maar hij timmert er vrolijk op losquote:Op zondag 23 februari 2014 12:46 schreef Zana het volgende:
Wat vinden jullie nog leuke dingen om te spelen/ knutselen voor een peuter?
Op te PSZ rijgen ze kralen, verven en tekenen ze natuurlijk, thuis heeft hij de laatste dagen de hele oudpapierbak met hingave versnipperd, maar wat is nog leuk om te doen?
Wij zijn naar Bob de Bouwer geweest , hij heeft het er nu nog over.quote:Op zondag 23 februari 2014 15:29 schreef _NIKKI_ het volgende:
Tally dat is leuk!
Wij zijn al 2 keer bij woezel en pip geweest en als het aan L. zou liggen dan zouden we nog een (paar) keer gaan.
Ik had ze van het kruidvat. Ja er zit een klein doekje bij, gewoon vochtig maken, daar die dingen effe opduwen en tegen elkaar plakken. Je moet niet vragen wat hij maaktquote:Op zondag 23 februari 2014 16:30 schreef Zana het volgende:
Ik heb het schaartje uit een EHBO doos gehaald, dat is een tussenformaat en heeft ronde punten, eerst had hij een gewone uit mijn kast, maar daarmee ging in zijn enthousiasme door de kamer rennen...nu dat vond ik niets.
Plakmais ken ik helemaal niet, ik heb wel eens van die gekleurde maisdingen gezien, maar dat je dit met water ook kunt plakken, daar was ik nog niet op gekomen. Hebben ze dat bij de Action?
Uh geen idee, ik ken die maisboogjes niet waar iedereen het steeds over heeftquote:Op zondag 23 februari 2014 16:47 schreef Shandaly het volgende:
Nu Femke hier helemaal helemaal fan is van de maisboogies, denk ik niet dat ik Lars met plakmais wil laten spelen... Veel te verwarrend welke je wel en welke niet kunt eten denk ikOf valt dat wel mee?
Ohw wat liefquote:
Kan je hier niet komen knutselenquote:Op zondag 23 februari 2014 19:13 schreef laziness het volgende:
Schaartjes hier van ikea. Werken erg goed.
Vraag aan O. wat hij wilt doen en hij zegt knutselen.
Dat is dan een sneeuwpop plakken van marshmallows, een robot van lege verpakkingen, je hand gipsen wordt een spin, van zoutdeeg en kralen maak je lichtvangers die je ophangt, lege eierdozen worden rupsen, spatten met bladeren uit het bos.
Knutselen van kosteloos materiaal in en om het huis is met behulp van google en pinterest voor iedereen haalbaar tegenwoordig toch? Ook als je zelf dus niet zo'n creatieve geest hebt.
Wij hebben daarnaast nog een kast gevuld met verf, lijm, karton, stroken, plakfiguurtjes, stempels en veel knutselboeken.
Een landschap tekenen wat hij volplakt met stickers van auto's en treinen is hier ook altijd leuk.
Nieuwe favoriet zijn de maxi strijkkralen van HAMA. Goed voor de fijne motoriek ook![]()
Grote kartonnen doos is hier laatst beschilderd. Het werd een poppenkast volgens O.
Nou prima, van een doos een poppenkast maken lukt prima. Bij de kringloop wat poppen gevonden en gaan.
Ik had dus eerst een schaartje van de action oid maar daar paste maar 1 vinger in het gat. Dan had hij nog niet genoeg kracht om de knipbeweging te maken.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:56 schreef Kyara het volgende:
Wat leuk Laziness
M is ook wel van het knutselen. Maar voorlopig nog vooral tekenen en verven. Maar ga binnenkort even naar Ikea voor die schaartjes. Goede tip. De rest trouwens ook
Mooie foto's Tally! Die krullen
LOLquote:Op maandag 24 februari 2014 10:28 schreef Susie het volgende:
En voordat ik zei niet in je mond stoppen, zei ze dat zelf al![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
Ah bedankt, die kleine was hier natuurlijk geen succes....quote:Op maandag 24 februari 2014 12:13 schreef laziness het volgende:
De maxi kralen vindt je bij de intertoys.
quote:Op maandag 24 februari 2014 16:00 schreef Clubsoda het volgende:
Wat een fijne knutseltips komen hier voorbij! Ik ben zelf volkomen a-creatief, dus ik bookmark dit topic evenPlakmais klinkt ook goed, daar zal ik mij ogen eens voor open houden.
Wat een lieve foto's Tally en wat fijn dat ze zo genoten heeftIk heb een rondje zitten googlen naar theatervoorstellingen voor peuters en ga nu eens nadenken over de Peuterparade, en ik zag dat Dikkie Dik in mei in Utrecht is.
Oh, en wintersport met een peuter![]()
Zo leuk! Reis ging uitstekend, hij heeft zich nauwelijks verveeld onderweg. Hij geniet van het samenzijn met opa en oma en we zijn veel buiten. Lekker wandelen, boodschappen doen, sleeën. Gisteren samen wat heuvel als gesleed, gieren van de pret. Vandaag een klein stukje voorop mijn ski's, dat vond hij ook hilarisch (ik moet hem wel indoctrineren natuurlijk
) Nou ja, heel fijn dus
wat een heerlijke foto!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En die dikkie dik is dat die met joes bonen? Dat is echt een leuke voorstelling!!!
Intertoys.quote:Op maandag 24 februari 2014 21:42 schreef bitterend het volgende:
danic
Ohhh CSwat een genot!
Ik snap niks van die knutsel tipsgeen idee wat voor kralen het allemaal zijn
moet ik morgen naar de action?
Nou Timejumper had de mini en dat ging dus nog niet zo goed begrijp ik.quote:Op maandag 24 februari 2014 21:54 schreef As1981 het volgende:
Zijn die grote 3+?
Ik heb nooit de grote gehad maar gelijk de kleine net na zijn derde verjaardag en dat ging prima.
Voor de net dreumesjes snap ik dat wel.
Inderdaad was een fiascoquote:Op maandag 24 februari 2014 22:02 schreef laziness het volgende:
[..]
Nou Timejumper had de mini en dat ging dus nog niet zo goed begrijp ik.
Ik denk dat volgens de gemiddelde ontwikkeling de motoriek van een net driejarige deze grote goed aan kan en die andere nog niet. Die mini's zou qua motoriek nog wel gaan hier maar het gepruts en geduld wil ook wat.
Een net dreumes (als in net 1 jaar) zou ik dit dus echt nog niet geven!
Bij het kruidvat hebben ze ze ook vaak.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:06 schreef bitterend het volgende:
Ohhh kyara en lazi die zien er kei leuk uit!
Ben benieuwd of ze het hier hebben bij de Action...we hebben geen Marskramer
quote:Op maandag 24 februari 2014 22:02 schreef laziness het volgende:
[..]
Nou Timejumper had de mini en dat ging dus nog niet zo goed begrijp ik.
Ik denk dat volgens de gemiddelde ontwikkeling de motoriek van een net driejarige deze grote goed aan kan en die andere nog niet. Die mini's zou qua motoriek nog wel gaan hier maar het gepruts en geduld wil ook wat.
Een net dreumes (als in net 1 jaar) zou ik dit dus echt nog niet geven!
De leeftijdsaanduiding is wellicht ook ivm het in de mond stoppen van de kralen?
Als Yaro 100 en papa kan schrijven loopt hij wat fijne motoriek betreft juist erg voorquote:Op maandag 24 februari 2014 22:12 schreef As1981 het volgende:
[..]ik bedoelde net peuters ipv dreumessen.
en ben vooral verbaasd omdat ik dacht dat yaro op motoriek iets achter liep. Dus als hij het kan dan moeten andere het zeker kunnen. Dat idee. Maar misschien valt dat dan wel mee.
Ik zou ze ook nog niet aanraden bij net twee maar het waren wel de kralen die ik noemde eerderquote:Op maandag 24 februari 2014 21:54 schreef Kyara het volgende:
Oh dat zijn echt strijkkralen... ik dacht rijgkralen....
Daar is M nog net iets te klein voor denk ik..... (en dat vind ik voor nu ook nog niet zo tof met een peuter die het leuk vind om alles op grond te gooien en 2 dreumesjes die het leuk vinden om alles in hun mond te stoppen).
Nikki bedankt!Misschien maar eens kijken of het wat voor ons is
Intertoys heeft ze ook voor 5 euro voor een pot. Bij de Action heb ik alleen maar kleine kralen gezien tot nu toe.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:22 schreef Kyara het volgende:
Ik had de indruk dat M qua fijne motoriek juist wat voor liep maar ik zie hem echt nog niet prutsen met die inimini strijkkraaltjes hooren ook niet met die grotere variant.
Eerst maar eens op zoek naar rijgkralen. Verkopen ze die bij de Action? Want die van Janod zijn heel mooi maar ook heel duur.....
Wat fijn hè, dat er toch nog mensen zijn met oog voor kleine kinderen, ik word zelf ook altijd helemaal blij van dat soort dingenquote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:30 schreef Kyara het volgende:
Het is weer vuilnisophaaldag. Meestal met een volledig geautomatiseerde vuilniswagen maar zojuist eentje met vuilnismannen. En een oplettende vuilnisman zag een klein jongetje met grote ogen voor het raam staan en nam de moeite om even naar hem te zwaaien. Made his day
Op 'onze' vuilniswagen rijden altijd drie stoere kerels (eentje met één oogquote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:30 schreef Kyara het volgende:
Het is weer vuilnisophaaldag. Meestal met een volledig geautomatiseerde vuilniswagen maar zojuist eentje met vuilnismannen. En een oplettende vuilnisman zag een klein jongetje met grote ogen voor het raam staan en nam de moeite om even naar hem te zwaaien. Made his day
Vervelendquote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:13 schreef Tally het volgende:
Schiet mij maar lek. Een tijdje geleden vertelde ik dat de oudste panisch is van het potje. Gisteravond riep ze door de babyfoon dat ze op het potje moest. En idd ging ze plassen. Net waren we uit en zei ze: Mama ik moet naar de wc. En idd ze ging plassen op de wc. Nu zijn we nog bij mijn schoonouders (ze heeft vanmiddag geslapen dus die krijg ik met geen mogelijkheid naar bed) en ze plast alles zo onder dat heel dr kleding nat is.
Oma heeft altijd wat liggen en gelukkig gebeurt het hier en niet net in het restaurant. Maar waarom zo moeilijk doen in zo'n restaurant op de wc terwijl ze net zat te spelen NAAST een potje.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:19 schreef bitterend het volgende:
[..]
Vervelendhad je geen extra kleding bij je zeker?
te druk in haar spel om het aan te komen voelen wellicht?? Heeft geert ook nog wel eens last van helaas (meestal op de pszquote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:23 schreef Tally het volgende:
[..]
Oma heeft altijd wat liggen en gelukkig gebeurt het hier en niet net in het restaurant. Maar waarom zo moeilijk doen in zo'n restaurant op de wc terwijl ze net zat te spelen NAAST een potje.
Mijne zei vorige week: Mama ik heb een gehaktbal voor je gemaakt. Ik ging er vanuit dat het in het keukentje was dat midden in de kamer stond zei ze: Neehej in mn luier!quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:34 schreef bitterend het volgende:
Baby van 10 maanden op het potjetof!!
Hier geeft ze het niet altijd aan...soms zeg ik "R heb je gepoept?" dan roept ze nee en rent ze wegen andere keren komt ze naar me toe met de mededeling dat er poep in haar luier zit!
quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:36 schreef Tally het volgende:
[..]
Mijne zei vorige week: Mama ik heb een gehaktbal voor je gemaakt. Ik ging er vanuit dat het in het keukentje was dat midden in de kamer stond zei ze: Neehej in mn luier!
quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:37 schreef Tally het volgende:
Hij was nog lekker warm zei ze met een boevenhoofd
Ah ja, slim om eten in te vriezen! Daarvoor ga ik m'n man lief aankijken. We hebben een grote vriezer, dus die kan hij vast wel vullen (ik kook eigenlijk nooit en zag daar al wat tegenop).quote:Op zondag 2 maart 2014 13:42 schreef Deepfreeze het volgende:
Soemp. Mijn man was laatst 5 dagen weg. Ik was ook wel "bang" voor dat laatste stukje dag. Maar ik denk doordat je weet dat je moet, wil het wel lukken, ik vond toch dat potje energie nog wel. Eigenlijk had ik nu minder gemopper bij het avondeten en naar bed brengen dan normaal. Nu is mijn oudste 6, dus die kan ook zelf genoeg doen. Met een kleintje is het wel weer even meer aanpoten misschien.
Daan heeft verder weinig gemerkt dat pap weg was. Alleen af en toe een "papa werken", maar dat was misschien 3 keer.
Ik had makkelijk eten, de week ervoor iets teveel gekookt voor nood in de vriezer gestopt. Eten voorbereid op de momenten dan Daan sliep en Chris op school zat.
Herkenbaar inderdaadquote:Op zondag 2 maart 2014 18:27 schreef Soempie het volgende:
En ik denk dat je gelijk hebt. Ik merk dat ik het vaak makkelijker vind als ik vooraf al weet dat ik het zelf moet doen. Het kost vaak meer energie als ik denk dat m'n man wel helpt, terwijl hij net iets anders heeft bedacht.
http://www.ikea.com/nl/nl(...)hte+matrasbeschermerquote:Op zondag 2 maart 2014 19:18 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb nog een vraag voor de mama's met al zindelijke peuters of die er mee bezig zijn.
Wat leggen jullie als bescherming op het matras? Er ligt nu een gewone molton onder het hoeslaken maar die houdt geen plas tegen. Nu heb ik nog wel de molton die helemaal waterdicht is van mijn kraamtijd maar die vond ik zelf onwijs zweten.
en dan welke van de 4?quote:Op zondag 2 maart 2014 19:30 schreef DJMO het volgende:
[..]
http://www.ikea.com/nl/nl(...)hte+matrasbeschermer
zijn ideaal!
in dat geval, de tweede laatste dusquote:Op zondag 2 maart 2014 19:31 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
en dan welke van de 4?
ze slaapt trouwens in een gewoon bed 90x200
de kinderen van Papabear (15 en 13) slapen er ook, en onlangs heb ik er zelf even op gelegen (omdat PB niet te stoppen was met snurkenquote:
de skydda gebruik je net als een gewone matrashoes, die andere moet je er met een elastiekje omheen vouwen. blijft niet zo fijn zitten als de skyddaquote:Op zondag 2 maart 2014 19:36 schreef ferrari_rood het volgende:
dat snap ik.
bedankt ik wil dinsdag toch naar de Ikea gaan.
skydda dus?
en wat is dan het verschil met de 2e? omdat daarbij staat voor kinderen vanaf 24mnd
ah oke.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:41 schreef DJMO het volgende:
[..]
de skydda gebruik je net als een gewone matrashoes, die andere moet je er met een elastiekje omheen vouwen. blijft niet zo fijn zitten als de skydda
Zo herkenbaar.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:18 schreef Kyara het volgende:
[..]
Herkenbaar inderdaad
Als je er op voorbereid bent dan lukt het prima maar als mijn man vertraging heeft dan ben ik aan het eind van mijn latijnen dat terwijl man om 18:30 uur thuis komt en de kinderen om 19:00 uur in bed liggen... Sowieso werkt bij mij alles een stuk beter als ik dingen van te voren plan (in mijn hoofd). Zoals FR al zegt maar ook hoe ik het wel aan pakken (wanneer de auto inruimen, kinderen een voor een naar de auto of met de buggy etc).
quote:
even quotenquote:Op maandag 3 maart 2014 08:23 schreef pessie het volgende:
Wij hebben ook de skydda hogt. NaNathaNathan heeft denk ik eeen keer of 8 in zz'n bbed gepgeplast afafgelopenafgelopen jjaar. Hij doe het priprima alsals plas cvangnet vvind ik
Hier vindt ie alles stom...quote:Op dinsdag 4 maart 2014 08:14 schreef kaatjejannie het volgende:
Sofie vindt ons geregeld stom. Vooral als ze iets niet mag.
Oh bah. Ze kan t beter zelf opeten, lekker zoutquote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:43 schreef bitterend het volgende:
Mijn peuter vindt het hilarisch om snot op mijn kleding te smeren![]()
Is ook een faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaseeeeeeeeeeee. Maar wel een langequote:Op dinsdag 4 maart 2014 20:16 schreef Susie het volgende:
Hoezo duimen? Gewoon bellen en zeggen dat je er nu aankomt met het geld op zak![]()
Kan iemand met een oudere peuter mij svp gerust stellen dat die driftbuien en gehuil echt eerder overgaat dan dat ze het huis uit gaan? Word er wat wanhopig van eigenlijk. Niets is goed, eten doet ze niet, maar wel een koekje willen die ze dan dus niet krijgt en opgevolgd door een flinke hysterische driftbui....Dus please vertel mij even dat het en faaaaaaaaseeeeeeee is
als ze haar brood niet opeet en vraagt om een koekje, boterham aanbieden. Weigert ze, antwoorden dat ze dan ook geen honger heeft, maar lekkere trek en dat ze die maar moet bewaren voor het avondeten. klaar. en ja het is een fase .. met een jaar of vijf is het wel over, maar dan blijven ze om brood of crackers zeuren omdat ze in een groeispurt zitten.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 20:16 schreef Susie het volgende:
Hoezo duimen? Gewoon bellen en zeggen dat je er nu aankomt met het geld op zak![]()
Kan iemand met een oudere peuter mij svp gerust stellen dat die driftbuien en gehuil echt eerder overgaat dan dat ze het huis uit gaan? Word er wat wanhopig van eigenlijk. Niets is goed, eten doet ze niet, maar wel een koekje willen die ze dan dus niet krijgt en opgevolgd door een flinke hysterische driftbui....Dus please vertel mij even dat het en faaaaaaaaseeeeeeee is
wat hier hielp is (vooral met truien met capuchons) is eerst jezelf aankleden en dan zeggen: kijk , mama ook trui over hoofd, nu jij je wil er toch net zo stoer uitzien?? en als dat niet helpt, dreigen dat je ze in de blote kont meeneemt .. dan willen die van mij ineens héél snel hun kleren aanquote:Op dinsdag 4 maart 2014 20:26 schreef bitterend het volgende:
Susieeinddatum hmmm 18?
![]()
Mijn peuter wordt hysterisch als iets over haar hoofd moet...shirtje/romper...ze wil echt niks hebben
Die van mij nietquote:Op dinsdag 4 maart 2014 20:35 schreef DJMO het volgende:
wat hier hielp is (vooral met truien met capuchons) is eerst jezelf aankleden en dan zeggen: kijk , mama ook trui over hoofd, nu jij je wil er toch net zo stoer uitzien?? en als dat niet helpt, dreigen dat je ze in de blote kont meeneemt .. dan willen die van mij ineens héél snel hun kleren aan![]()
![]()
De hele dag vermaakt willen wordenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:09 schreef Cyntiaa het volgende:
Hier is het vooral "Wat gaan we nu doen?"
Hmmja maar er stond geen telefoonnummer bij. Alleen email. Daar moet ze dan wel op reagerenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 20:16 schreef Susie het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |