abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 22 februari 2014 @ 20:05:00 #101
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137025004
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 18:17 schreef TimeJumper het volgende:
Ohw ik ben ook heel benieuwd, wat leuk van die leiding dat dat mocht.

ze waren compleet kapot toen ik ze ophaalde na het bowlen .. afgelopen nacht hadden ze bij een vriendinnetje geslapen, waar ze om half drie vannacht hebben lopen spoken (!) .. dus ze waren al doodmoe toen ik ze bracht vanmorgen :P ze hebben dan ook de hele weg in de auto liggen pitten toen ik ze naar papa bracht vanmiddag :Y
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_137026061
Grappig die verschillen TJ!! hier na het slapen wil ze echt echt geen broek en sokken aan! we gaan alleen in de ochtend uit dus. Na het slapen speelt ze vaak in haar romper thuis :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 23 februari 2014 @ 08:55:13 #103
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137038603
Oh ja, niet broek aan. Nee!

Hier ook vaak s middags broekloos.
  zondag 23 februari 2014 @ 09:50:38 #104
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_137039223
Waarom zouden die peuters van ons zo graag half naakt rondlopen?

Mijn peuter wil na een periode waarin hij het liefst binnen bleef nu weer graag naar buiten, vooral als het regent :D Dan loopt hij met z'n paraplu en laarzen door de tuin terwijl ik lekker droog binnen blijf :P En als hij weer naar binnen komt trekt hij als z'n kleren uit en moet ik ze over de verwarming hangen want "ojee, nat geworden :o *O* ".
Oude (on)bekende.
  zondag 23 februari 2014 @ 09:55:34 #105
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137039298
Ik weet het niet. Ik vraag me wel af hoe hij reageert als ik zeg dat hij geen broek aan mag. Ik vermoed toch iets van "broek aan!" ;)
pi_137039725
Danic, Vanyel (ik geloof dat zij het vroegen) ik zag net een reclameblaadje van de albert Heijn en ze gaan deze week beginnen met sparen voor de Efteling.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_137039806
Ik vroeg het ook :( maar dankje *O*
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 23 februari 2014 @ 10:47:31 #108
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137040243
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 09:50 schreef Mevr_Mus het volgende:
Waarom zouden die peuters van ons zo graag half naakt rondlopen?
Dit ja. Gewoon zomaar ineens broek uit doen en dergelijk. Of als ze naar de wc is geweest de woonkamer inlopen en ook nog haar romper omhoog trekken :@ Ik ga er maar vanuit dat ze dat niet meer doet als ze 16 is ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_137042566
Ik was het niet. Wij gaan half maart *O* maar zag het in de bonusfolder inderdaad. Misschien toch maar sparen. Als ze het in maart leuk vindt gaan we in juni gewoon nog een keer.
pi_137043917
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 10:27 schreef bitterend het volgende:
Ik vroeg het ook :( maar dankje *O*
Dan was jij het ipv danic :@
pi_137044204
Wat vinden jullie nog leuke dingen om te spelen/ knutselen voor een peuter?

Op te PSZ rijgen ze kralen, verven en tekenen ze natuurlijk, thuis heeft hij de laatste dagen de hele oudpapierbak met hingave versnipperd, maar wat is nog leuk om te doen?
  zondag 23 februari 2014 @ 12:47:09 #112
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_137044243
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 10:23 schreef Tally het volgende:
Danic, Vanyel (ik geloof dat zij het vroegen) ik zag net een reclameblaadje van de albert Heijn en ze gaan deze week beginnen met sparen voor de Efteling.
Leuk! Na alle ervaringen hier gelezen te hebben denk ik dat wij dit jaar ook wel kunnen gaan, lekker in mijn verlof op een doordeweekse dag!
Oude (on)bekende.
pi_137044639
De oudste is nu 50 eurocentjes aan het sparen voor Ezeltje strekje :D Alles is voor de ezel nu :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 23 februari 2014 @ 12:58:23 #114
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137044820
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 12:46 schreef Zana het volgende:

Op te PSZ rijgen ze kralen, verven en tekenen ze natuurlijk, thuis heeft hij de laatste dagen de hele oudpapierbak met hingave versnipperd, maar wat is nog leuk om te doen?
kleien of iets met brooddeg maken??
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_137046550
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 10:23 schreef Tally het volgende:
Oh tof ^O^
Grote bestelling doen, hopelijk doen ze online nog wat extra's.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_137046699
En wij zijn nu bij....

O+
  zondag 23 februari 2014 @ 15:29:01 #117
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137050402
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 20:27 schreef bitterend het volgende:
Grappig die verschillen TJ!! hier na het slapen wil ze echt echt geen broek en sokken aan! we gaan alleen in de ochtend uit dus. Na het slapen speelt ze vaak in haar romper thuis :D
Haha wat een heerlijk rustig kind, zullen we een dagje ruilen? :+

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 12:46 schreef Zana het volgende:

Ik heb vandaag "hamertje tik" op de rommelmarkt gekocht. De spijkertjes zet ik er nog zelf in (die zijn te klein) maar hij timmert er vrolijk op los :P
Verder kleien is hier favoriet, en van dat plakmais wat je met water plakt.
En knippen, ik had van die plastic kinderschaartjes gekocht, maar dat werkt toch niet hoor. Dus nu knipt hij met een schaartje waar ik zijn nagels mee knip :@
Ik zit er dan wel altijd bij, je weet maar nooit. Maar dat gaat prima en kan hij het helemaal zelf.
Rayen 2½ jaar!
pi_137050435
Tally dat is leuk! O+

Wij zijn al 2 keer bij woezel en pip geweest en als het aan L. zou liggen dan zouden we nog een (paar) keer gaan. :)
pi_137052908
Ik heb het schaartje uit een EHBO doos gehaald, dat is een tussenformaat en heeft ronde punten, eerst had hij een gewone uit mijn kast, maar daarmee ging in zijn enthousiasme door de kamer rennen...nu dat vond ik niets.

Plakmais ken ik helemaal niet, ik heb wel eens van die gekleurde maisdingen gezien, maar dat je dit met water ook kunt plakken, daar was ik nog niet op gekomen. Hebben ze dat bij de Action?
pi_137053710
Nu Femke hier helemaal helemaal fan is van de maisboogies, denk ik niet dat ik Lars met plakmais wil laten spelen... Veel te verwarrend welke je wel en welke niet kunt eten denk ik :@ Of valt dat wel mee?
  zondag 23 februari 2014 @ 17:11:56 #121
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137054661
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 15:29 schreef _NIKKI_ het volgende:
Tally dat is leuk! O+

Wij zijn al 2 keer bij woezel en pip geweest en als het aan L. zou liggen dan zouden we nog een (paar) keer gaan. :)
Wij zijn naar Bob de Bouwer geweest , hij heeft het er nu nog over.

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 16:30 schreef Zana het volgende:
Ik heb het schaartje uit een EHBO doos gehaald, dat is een tussenformaat en heeft ronde punten, eerst had hij een gewone uit mijn kast, maar daarmee ging in zijn enthousiasme door de kamer rennen...nu dat vond ik niets.

Plakmais ken ik helemaal niet, ik heb wel eens van die gekleurde maisdingen gezien, maar dat je dit met water ook kunt plakken, daar was ik nog niet op gekomen. Hebben ze dat bij de Action?
Ik had ze van het kruidvat. Ja er zit een klein doekje bij, gewoon vochtig maken, daar die dingen effe opduwen en tegen elkaar plakken. Je moet niet vragen wat hij maakt :+ maar hij is er effe mee bezig ;)
Uit elkaar halen daarna is ook een grote hit :P

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 16:47 schreef Shandaly het volgende:
Nu Femke hier helemaal helemaal fan is van de maisboogies, denk ik niet dat ik Lars met plakmais wil laten spelen... Veel te verwarrend welke je wel en welke niet kunt eten denk ik :@ Of valt dat wel mee?
Uh geen idee, ik ken die maisboogjes niet waar iedereen het steeds over heeft :o :P
Maar Rayen wilde ze in eerste instantie wel in zijn mond steken. effe uitgelegd dat dat niet om te eten is en toen is het goed gegaan.
Rayen 2½ jaar!
pi_137056377
Mama? Als ze weer eens op visite komen gaan we dan weer langs? O+
  zondag 23 februari 2014 @ 19:13:50 #123
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137060961
Schaartjes hier van ikea. Werken erg goed.

Vraag aan O. wat hij wilt doen en hij zegt knutselen.
Dat is dan een sneeuwpop plakken van marshmallows, een robot van lege verpakkingen, je hand gipsen wordt een spin, van zoutdeeg en kralen maak je lichtvangers die je ophangt, lege eierdozen worden rupsen, spatten met bladeren uit het bos.
Knutselen van kosteloos materiaal in en om het huis is met behulp van google en pinterest voor iedereen haalbaar tegenwoordig toch? Ook als je zelf dus niet zo'n creatieve geest hebt.
Wij hebben daarnaast nog een kast gevuld met verf, lijm, karton, stroken, plakfiguurtjes, stempels en veel knutselboeken.

Een landschap tekenen wat hij volplakt met stickers van auto's en treinen is hier ook altijd leuk.
Nieuwe favoriet zijn de maxi strijkkralen van HAMA. Goed voor de fijne motoriek ook :D

Grote kartonnen doos is hier laatst beschilderd. Het werd een poppenkast volgens O.
Nou prima, van een doos een poppenkast maken lukt prima. Bij de kringloop wat poppen gevonden en gaan.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_137061377

O+
  zondag 23 februari 2014 @ 19:24:22 #125
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137061590
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 19:20 schreef Tally het volgende:
[ afbeelding ]

O+
Ohw wat lief O+ , en wat een mooie krullen zeg O+

Trouwens als we in het bos gaan wandelen nemen we altijd bladeren en nootjes en kleine takjes mee. Zodra die droog zijn gaan we zo opplakken.
Ik heb van die lijmstiften gekocht bij de action (niet van die soort prittdingen maar vloeibare lijm die hij er makkelijk uit kan knijpen) , kan hij het helemaal zelf doen.
Rayen 2½ jaar!
  zondag 23 februari 2014 @ 19:37:12 #126
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137062409
Wat een moppie Tally O+

Tubbetjes glitterlijm van Action! 1 euro, heb je er 18 ofzo en heel veel plezier!
pi_137066136
Achossie wat een schatje Tally! O+
En wat heeft ze mooie krulletjes zeg!
pi_137067707
Onze Shirley Temple O+
pi_137070890
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 19:13 schreef laziness het volgende:
Schaartjes hier van ikea. Werken erg goed.

Vraag aan O. wat hij wilt doen en hij zegt knutselen.
Dat is dan een sneeuwpop plakken van marshmallows, een robot van lege verpakkingen, je hand gipsen wordt een spin, van zoutdeeg en kralen maak je lichtvangers die je ophangt, lege eierdozen worden rupsen, spatten met bladeren uit het bos.
Knutselen van kosteloos materiaal in en om het huis is met behulp van google en pinterest voor iedereen haalbaar tegenwoordig toch? Ook als je zelf dus niet zo'n creatieve geest hebt.
Wij hebben daarnaast nog een kast gevuld met verf, lijm, karton, stroken, plakfiguurtjes, stempels en veel knutselboeken.

Een landschap tekenen wat hij volplakt met stickers van auto's en treinen is hier ook altijd leuk.
Nieuwe favoriet zijn de maxi strijkkralen van HAMA. Goed voor de fijne motoriek ook :D

Grote kartonnen doos is hier laatst beschilderd. Het werd een poppenkast volgens O.
Nou prima, van een doos een poppenkast maken lukt prima. Bij de kringloop wat poppen gevonden en gaan.
Kan je hier niet komen knutselen :+
A houdt mijn kind er totaaaaaal niet van (op de opvang speelt ie ook liever dan hij knutselt :D)

Grootste hit is hier ook stickers plakken. Wel een goed idee van dat landschap trouwens!
Volgens mij moet ik toch echt eens aan de pinterest...
  zondag 23 februari 2014 @ 21:56:25 #130
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137071278
Wat leuk Laziness O+

M is ook wel van het knutselen. Maar voorlopig nog vooral tekenen en verven. Maar ga binnenkort even naar Ikea voor die schaartjes. Goede tip. De rest trouwens ook :Y

Mooie foto's Tally! Die krullen O+
  zondag 23 februari 2014 @ 22:14:52 #131
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137072380
Oei ik moet al maat 27 van schoenen gaan kopen :D
Maat 26 heeft hij nog geen maand aan :{
Rayen 2½ jaar!
  zondag 23 februari 2014 @ 23:13:13 #132
244125 laziness
pi_137075492
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:56 schreef Kyara het volgende:
Wat leuk Laziness O+

M is ook wel van het knutselen. Maar voorlopig nog vooral tekenen en verven. Maar ga binnenkort even naar Ikea voor die schaartjes. Goede tip. De rest trouwens ook :Y

Mooie foto's Tally! Die krullen O+
Ik had dus eerst een schaartje van de action oid maar daar paste maar 1 vinger in het gat. Dan had hij nog niet genoeg kracht om de knipbeweging te maken.
Die van de ikea passen twee vingers in en dan gaat het wel.
Dus waar je het ook haalt, hou vooral even in de gaten hoe groot het gat voor de vingers is.
pi_137077065
Oeh knutselen <3 hier ook een peuter die er gek op is... En ik pinterest mij dus suf aan leuke ideeën ;) momenteel is ze helemaal into strijkkraaltjes "kijk mama ik maak patroontjes!" Of wil dat ik iets teken waar zij dan overheen kan verven... En uitknippen en opplakken van plaatjes uit de foldertjes doet ze ook graag. Ze vindt haar schaartje (met zo'n dierenprintje) van de action het fijnste en plakt met een prittstift.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  maandag 24 februari 2014 @ 07:03:19 #134
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137080034
Verkopen ze die plakmais ook bij Action trouwens? Nooit op gelet eigenlijk. Bij Marskramer hier in het dorp wel, maar vond het nog best prijzig toen.
pi_137080372
Die plakmais is leuk! L. heeft het ook en is het hele uren zoet mee. Wij halen het uiteindelijk wel weer uit elkaar zodat het hergebruikt kan worden. Anders is het best een dure hobby. Ik ben het eigenlijk nog nergens anders tegengekomen dan in de speelgoedwinkel of bijvoorbeeld Blokker.
pi_137080431
Kruidvat heeft ook plakmais. Sofie is helemaal niet van de knutsel. Die speelt met dr poppen, keukentje of duplo.

We wilden ivm de aankomende verhuizing het zindelijk worden wat los laten. Hadden we gisteren het huis vol visite. Staat sofie in de woonkamer zonder luier. "Ik moet plassen!!"
*poef* nu is het weg
pi_137081983
Hilarisch met die zindelijkheidsperikelen. Vooral bij anderen ;)
Dot is ook niet zo van het knutselen. Wel kleuren, stempelen en dat werk, maar dingen maken zit er nog niet in. Misschien ook omdat ik dat zelf nooit doe en ik het niet meer aanbied nadat ze een paar keer al die mais in haar mond stak (maanden geleden...).
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 24 februari 2014 @ 10:27:59 #138
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137082681
Kruidvat hier had het niet :( Vaak ook alleen als het in de folder staat. Nu dus een mega emmer bij Marskramer gehaald. Ze is er idd lekker zoet mee. O+
  maandag 24 februari 2014 @ 10:28:58 #139
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137082705
En voordat ik zei niet in je mond stoppen, zei ze dat zelf al :? _O-
  maandag 24 februari 2014 @ 10:33:05 #140
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137082809
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 10:28 schreef Susie het volgende:
En voordat ik zei niet in je mond stoppen, zei ze dat zelf al :? _O-
LOL _O- handig zo'n kind.
Ik had ze toen bij het kruidvat met een aanbieding, ik vond ze ook altijd nogal prijzig.

Dit topic lezen kost me altijd geld. Heb nu strijkkralen gekocht bij de Action. Vanmiddag maar eens proberen. Ze hadden daar geen maxi kralen, dus hij moet maar goed zijn best doen met zijn fijne motoriek :9
Rayen 2½ jaar!
  maandag 24 februari 2014 @ 12:13:57 #141
244125 laziness
pi_137085811
De maxi kralen vindt je bij de intertoys.
pi_137093505
Wat een fijne knutseltips komen hier voorbij! Ik ben zelf volkomen a-creatief, dus ik bookmark dit topic even 8-) Plakmais klinkt ook goed, daar zal ik mij ogen eens voor open houden.

Wat een lieve foto's Tally en wat fijn dat ze zo genoten heeft O+ Ik heb een rondje zitten googlen naar theatervoorstellingen voor peuters en ga nu eens nadenken over de Peuterparade, en ik zag dat Dikkie Dik in mei in Utrecht is.

Oh, en wintersport met een peuter O+ O+ Zo leuk! Reis ging uitstekend, hij heeft zich nauwelijks verveeld onderweg. Hij geniet van het samenzijn met opa en oma en we zijn veel buiten. Lekker wandelen, boodschappen doen, sleeën. Gisteren samen wat heuvel als gesleed, gieren van de pret. Vandaag een klein stukje voorop mijn ski's, dat vond hij ook hilarisch (ik moet hem wel indoctrineren natuurlijk :+ ) Nou ja, heel fijn dus O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_137093682
Wat een leuke foto CS O+
En fijn dat jullie zo genieten! Veel plezier nog!

Knutseltips ga ik ook onthouden. Net zoals de maxi kralen :Y
  maandag 24 februari 2014 @ 19:53:38 #144
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137101912
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:13 schreef laziness het volgende:
De maxi kralen vindt je bij de intertoys.
Ah bedankt, die kleine was hier natuurlijk geen succes....

Clubsoda wat een ontzettend leuk pak heeft hij aan zeg!
Enne peuterparade, wij zijn daar naartoe geweest. Ik vond het niet zo'n succes. Wij waren ook naar bob de bouwer, vond ik 10x leuker en rayen ook.
Hij heeft het er nu nog over en over die peuterparade hoor ik niets terug.
Dus ik zou persoonlijk voor Dikke Dik gaan dan.
Maar ja zoveel mensen zoveel smaken, dat dan weer wel :+
Rayen 2½ jaar!
pi_137102197
Ik heb vandaag beide dames naar opa en oma gebracht voor een volledige week omdat wij een hele nieuwe badkamer krijgen. Kreeg ik bij oma ineens een duwtje van Eva: "ga maar weg mama! Ga de meneren in de badkamer maar helpen" :D -O-
pi_137102288
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:00 schreef Clubsoda het volgende:
Wat een fijne knutseltips komen hier voorbij! Ik ben zelf volkomen a-creatief, dus ik bookmark dit topic even 8-) Plakmais klinkt ook goed, daar zal ik mij ogen eens voor open houden.

Wat een lieve foto's Tally en wat fijn dat ze zo genoten heeft O+ Ik heb een rondje zitten googlen naar theatervoorstellingen voor peuters en ga nu eens nadenken over de Peuterparade, en ik zag dat Dikkie Dik in mei in Utrecht is.

Oh, en wintersport met een peuter O+ O+ Zo leuk! Reis ging uitstekend, hij heeft zich nauwelijks verveeld onderweg. Hij geniet van het samenzijn met opa en oma en we zijn veel buiten. Lekker wandelen, boodschappen doen, sleeën. Gisteren samen wat heuvel als gesleed, gieren van de pret. Vandaag een klein stukje voorop mijn ski's, dat vond hij ook hilarisch (ik moet hem wel indoctrineren natuurlijk :+ ) Nou ja, heel fijn dus O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wat een heerlijke foto!!!

En die dikkie dik is dat die met joes bonen? Dat is echt een leuke voorstelling!!!
pi_137107584
Ik wil ook met M naar het theater. Iemand ervaring met de voorstelling van Dribbel?
pi_137107682
danic :D

Ohhh CS O+ wat een genot!

Ik snap niks van die knutsel tips :9 geen idee wat voor kralen het allemaal zijn :'( moet ik morgen naar de action?
pi_137107739
Dribbel is leuk Kyara. Wij zijn in januari geweest. Gaat over een boerderij waar de dieren kwijt zijn. Die verschijnen dan tijdens de voorstelling stuk voor stuk.
  maandag 24 februari 2014 @ 21:52:05 #150
244125 laziness
pi_137108148
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:42 schreef bitterend het volgende:
danic :D

Ohhh CS O+ wat een genot!

Ik snap niks van die knutsel tips :9 geen idee wat voor kralen het allemaal zijn :'( moet ik morgen naar de action?
Intertoys.
http://www.intertoys.nl/s(...)00-stuks-595145.html

pi_137108262
Oh dat zijn echt strijkkralen... ik dacht rijgkralen.... :@

Daar is M nog net iets te klein voor denk ik..... (en dat vind ik voor nu ook nog niet zo tof met een peuter die het leuk vind om alles op grond te gooien en 2 dreumesjes die het leuk vinden om alles in hun mond te stoppen).

Nikki bedankt!Misschien maar eens kijken of het wat voor ons is :Y
pi_137108274
Zijn die grote 3+?

Ik heb nooit de grote gehad maar gelijk de kleine net na zijn derde verjaardag en dat ging prima.
Voor de net dreumesjes snap ik dat wel.
pi_137108287
Oh nee dat gaat ze eten! :(
Ze eet alles op dit moment en als ik nee zeg is het grappig :') dus hier wacht ik even mee.

Wat was het dat Susie voor Anouk ging halen in de marskramer?

Wat zijn rijgkralen }:|
pi_137108399
Rijgkralen zijn kralen rijgen (ketting maken). Goed voor de fijne motoriek.

zoiets:

En ik las iets van plakmais?
  maandag 24 februari 2014 @ 22:02:42 #155
244125 laziness
pi_137108709
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:54 schreef As1981 het volgende:
Zijn die grote 3+?

Ik heb nooit de grote gehad maar gelijk de kleine net na zijn derde verjaardag en dat ging prima.
Voor de net dreumesjes snap ik dat wel.
Nou Timejumper had de mini en dat ging dus nog niet zo goed begrijp ik.
Ik denk dat volgens de gemiddelde ontwikkeling de motoriek van een net driejarige deze grote goed aan kan en die andere nog niet. Die mini's zou qua motoriek nog wel gaan hier maar het gepruts en geduld wil ook wat.
Een net dreumes (als in net 1 jaar) zou ik dit dus echt nog niet geven!
De leeftijdsaanduiding is wellicht ook ivm het in de mond stoppen van de kralen?

Als ik zie hoe makkelijk hij met zijn arm ook weer de helft van het plankje afmaait vind ik die grote ook een stuk makkelijker opruimen :')

[ Bericht 6% gewijzigd door laziness op 24-02-2014 22:12:02 ]
  maandag 24 februari 2014 @ 22:04:09 #156
244125 laziness
pi_137108802
Playmais heet het spul.

pi_137108915
Ohhh kyara en lazi die zien er kei leuk uit!
Ben benieuwd of ze het hier hebben bij de Action...we hebben geen Marskramer
  maandag 24 februari 2014 @ 22:08:24 #158
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137109027
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:02 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik denk dat volgens de gemiddelde ontwikkeling de motoriek van een net driejarige deze grote goed aan kan en die andere nog niet. Die mini's zou qua motoriek nog wel gaan hier maar het gepruts en geduld wil ook wat.
Inderdaad was een fiasco :@ ;)
Maar ik vind die grote nogal aan de prijs hoor. Dus die gaat em niet worden.
Dan verft of kleit hij maar wat meer :+
Rayen 2½ jaar!
  maandag 24 februari 2014 @ 22:09:00 #159
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137109055
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:06 schreef bitterend het volgende:
Ohhh kyara en lazi die zien er kei leuk uit!
Ben benieuwd of ze het hier hebben bij de Action...we hebben geen Marskramer
Bij het kruidvat hebben ze ze ook vaak.
Rayen 2½ jaar!
pi_137109271
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:02 schreef laziness het volgende:

[..]

De leeftijdsaanduiding is wellicht ook ivm het in de mond stoppen van de kralen?
:@ ik bedoelde net peuters ipv dreumessen.

en ben vooral verbaasd omdat ik dacht dat yaro op motoriek iets achter liep. Dus als hij het kan dan moeten andere het zeker kunnen. Dat idee. Maar misschien valt dat dan wel mee.
  maandag 24 februari 2014 @ 22:17:07 #161
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_137109514
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:12 schreef As1981 het volgende:

[..]

:@ ik bedoelde net peuters ipv dreumessen.

en ben vooral verbaasd omdat ik dacht dat yaro op motoriek iets achter liep. Dus als hij het kan dan moeten andere het zeker kunnen. Dat idee. Maar misschien valt dat dan wel mee.
Als Yaro 100 en papa kan schrijven loopt hij wat fijne motoriek betreft juist erg voor ;)
  maandag 24 februari 2014 @ 22:21:53 #162
244125 laziness
pi_137109786
quote:
2s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:54 schreef Kyara het volgende:
Oh dat zijn echt strijkkralen... ik dacht rijgkralen.... :@

Daar is M nog net iets te klein voor denk ik..... (en dat vind ik voor nu ook nog niet zo tof met een peuter die het leuk vind om alles op grond te gooien en 2 dreumesjes die het leuk vinden om alles in hun mond te stoppen).

Nikki bedankt!Misschien maar eens kijken of het wat voor ons is :Y
Ik zou ze ook nog niet aanraden bij net twee maar het waren wel de kralen die ik noemde eerder ;)
Het is wat lastiger nu met 2 t/m 4 in één topic. Loopt de ontwikkeling nog iets verder uiteen.

Rijgkralen zijn hier inmiddels te makkelijk. Ik heb nu van vilt en een knoop een soort slang gemaakt waarbij hij leert een knoop daar een gaatje te wurmen. Nieuwe uitdaging :D
pi_137109804
Ik had de indruk dat M qua fijne motoriek juist wat voor liep maar ik zie hem echt nog niet prutsen met die inimini strijkkraaltjes hoor :N en ook niet met die grotere variant.

Eerst maar eens op zoek naar rijgkralen. Verkopen ze die bij de Action? Want die van Janod zijn heel mooi maar ook heel duur.....
pi_137109962
Ik heb ze daar niet gezien kyara.

dan is het alleen zijn grove motoriek Pessie, mijn lompe loetje :)
  maandag 24 februari 2014 @ 22:26:17 #165
244125 laziness
pi_137109997
quote:
2s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:22 schreef Kyara het volgende:
Ik had de indruk dat M qua fijne motoriek juist wat voor liep maar ik zie hem echt nog niet prutsen met die inimini strijkkraaltjes hoor :N en ook niet met die grotere variant.

Eerst maar eens op zoek naar rijgkralen. Verkopen ze die bij de Action? Want die van Janod zijn heel mooi maar ook heel duur.....
Intertoys heeft ze ook voor 5 euro voor een pot. Bij de Action heb ik alleen maar kleine kralen gezien tot nu toe.

Die aanduiding op die grotere kralen is 3+ hè, dat is de jouwe nog niet :D
Ik zag van de week in het kdv rapport dat ze bij 3 jaar echt nog niet zoveel hoeven te kunnen aan fijne motoriek.
Het CB wilde ook nog steeds dat hij wat vormen in een stoof deed en een bouwsel van blokjes na bouwde.
pi_137111295
Dat is ook zo. Maar de jouwe is ook net 3 en al uitgekeken op de rijgkralen toch ;)
pi_137116607
Dank voor de tips TJ en As! Ik neigde ook al meer naar Dikkie Dik, is ook dichterbij. Dus dan doen we dat. Is inderdaad met Joes Boonen.

Rijgkralen zijn hier een dikke hit. Het duurde even voordat hij het doorhad, maar nu heeft hij er veel lol in. Wij hebbendie van Janod en het voordeel vind ik dat de kralen iets voorstellen, dus ze zijn ook zonder rijgen leuk om mee te spelen. Het nadeeel is dat het touw niet aan de naald vastzit en er geen stop aan het einde van het touw zit. Maar misschien is dat een fijne extra moeilijkheidsgraad :P

Ik slaap met M op een kamer nu en da's heel gezellig. Ik heb ontdekt dat hij gisteravond zijm twee auto's netjes in een hoekje van zijn bed heeft gezet en vanochtend eventjes wakker was, even aam de wielen heeft gedraaid en met de auto's vlakbij zijn gezicht weer verder is gaan slapen O+
pi_137116644
O+

Wij vroegen ons af wat dot gisteravond nog aan t doen was, lawaai door de babyfoon. Vannacht moest ik er ff heen en struikelde over de stoeltjes die heel netjes naast elkaar stonden opeens.
Voor de deur..
pi_137116677
:D peuters met een plan, heerlijk!
pi_137125481
M en zijn auto's O+
Vanyel _O-

Gisteren kwam ik R ophalen bij het kdv, meteen vertelde ze dat ze een heerlijke dag heeft gehad, 3 boterhammen op 2uur + heeft geslapen..

En vandaag is mama dag...dus er wordt niet gegeten en natuurlijk ook niet geslapen :( :9
pi_137127170
Binnenkort maar eens kijken voor rijgkralen dus ^O^

Vanyel :D

LOL Bitterend :D

M is gister weer naar de kinderboerderij geweest met het kdv. Maar hij is echt wel moe vandaag.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 21:38:19 #172
259886 pessie
pi_137140637
Haha vanyel!

Ik vroeg Nathan wat hij het leukst vond van vandaag (verjaardagsbezoek voor Lauren, zwembad en McDonald's) hij zei "bezoek!", dus ik vroeg waarin: "alle kindjes spelen!" O+ de meeste van de kinderen die ik ken zijn meer van Nathan's leeftijd, dus hij heeft zich uitermate vermaakt in de tuin met iedereen.
pi_137177855
Wat een sociaal ventje Pessie!

Lol, Bitterend, zo heb je extra veel tijd om van haar te genieten :P

Ik moet steeds zo lachen om de bijdehante opmerkingen van mijn peuter. Gisteren zat hij in bad en hij spetterde nogal hard. Oma vond dat niet zo leuk en dat zei ze. Daarop reageerde M: "ga maar weg oma. Glaasje wijn drinken. Is lekker. Daaaag!" :+

En nu hij meer en meer praat is het ook zo leuk zijn gedachtengang te volgen. Vandaag hadden we het over Bumba, we kijken elke avond wat afleveringen op de computer van opa. M zei: "Bumba niet buiten, is binnen" (hij is erg bezig met buiten en binnen de laatste tijd). Ik vroeg hem of Bumba dan in zijn tent zat. "Nee, Bumba in laptop. Binnen." O+
pi_137178578
CS lieeeeeeffff!!! hier ook als ik van werk kom staan ze met papa bij de deur en dan zegt ze mama kom! binnen! shoen uit!

Man vertelde dat ze vandaag in de tuin waren bij de nijnen en dat R de poes van de buren zag..ze liep er naartoe en zei POES!! kom!! nijnen kijkeuh!! :D :D :D
Mijn man zei dat ze liep echt naar de kat toe en wijste naar het konijnen :D geweldig O+
pi_137178782
Dat doet M ook inderdaad, zo zoet O+ Dan neemt hij de hond van oma mee op sleeptouw of hij staat zijn knuffelbeer van alles te laten zien ("tijt Pi, is grote pan. Moooooooi he?")

Oh, en dat onstuitbare enthousiasme. Vanmiddag hoorde ik zijn stemmetje uit de kelder van het complex hier: "OH, WOOOOOOOW!" Omdat hij de was uit de droger mocht halen :') O+
pi_137178974
Zo herkenbaar.
Kijk Ernie, kijk kittypoes (Hello Kitty), kijk ...
Vanaf de eettafel haar vork omhoog houden voor een duploHK 2 meter verderop. Lief.
pi_137191997
O+

Mijn peuter staat te dansen...op sinterklaas liedjes.... :')
  donderdag 27 februari 2014 @ 11:31:30 #178
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137193065
Die van mij zingt (poging tot) sinterklaas liedjes... :+
  donderdag 27 februari 2014 @ 11:32:19 #179
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137193093
Ze zit nu met de tappol te spelen ;)
pi_137193308
_O-
pi_137211410
Heerlijk die bijdehante peuterverhalen O+

Peutergym is hier echt een dikke hit. Hij vindt het echt superleuk. Ook veel kindjes die wat voorzichtig/angstig/onzeker zijn dus dat is wel fijn. Wat ik wel leuk vond om te zien is dat bij M zich dat eigenlijk alleen uit in het klimmen/klauteren en zo. Hij staat wel overal met zijn neus voor aan en hij vloog echt alle kanten op (ik heb hem 3 keer terug moeten halen bij de bejaardengym in de zaal ernaast :D ).
Merk ook echt dat het hem goed doet. Hij klimt en klautert nu ook thuis wat meer. Hij krijgt steeds meer vertrouwen in zijn fysiek. En het is ook heel leuk om het samen met hem te doen. Echt even wat quality time O+

Daarnaar naar de kapper. Hij mocht in de politieauto zitten en steeds "kapper schaar, knipknip" O+
En hij kreeg een spekje: mmmmm, lekker spekje, mjammjam. Hij heeft hem alleen niet opgegeten :D
pi_137212088
Hier hoor ik ook nog bijna elke dag sinterklaasliedjes. ook tekent ze regelmatig een stoomboot en vandaag had ze een mijter geknipt.

Vond m. het spekje niet lekker Kyara?

vanyel O+ ze wilde nog even bouwen?
  donderdag 27 februari 2014 @ 20:19:21 #183
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_137212816
Wat klinkt dat toch leuk, dat peutergym! Toch maar eens kijken of er hier ook zoets is!

En Sinterklaas... :X Wij dachten dat we er even vanaf zouden zijn maar de beste man belt S. regelmatig sinds hij weer in Spanje zit :7
Oude (on)bekende.
pi_137213541
Kyara wat tof dat M. (en jij zelf ook) zo geniet van peutergym en er motorisch nog profijt van lijkt te hebben ook! Lijkt me ook fijn voor M. om jou of man af en toe helemaal voor zichzelf te hebben.
Knap dat hij het bij de kapper zo leuk vindt. Mijn L. vindt de kapper nog steeds niet echt leuk. Maargoed, ze is ook pas een keer of 3 geweest, want ze was twee jaar lang zo goed als kaal. :')

Ik heb sinds deze week ineens een heel andere bijna kleuter dan in de periode ervoor. Ik denk echt dat het te maken heeft met het feit dat ik nu niet werk en veel tijd en aandacht voor haar heb. Ze is ontzettend gezellig, kletst de hele dag, wil me uit zichzelf overal mee helpen en is enorm bijdehand. In tegenstelling tot afgelopen periode hoef ik eigenlijk helemaal niet meer boos te worden op haar omdat ze simpelweg niet meer vervelend is/niet wil luisteren. We hebben het echt zo enorm gezellig samen en ik ben er zo ontzettend van aan het genieten, van mij mag het best nog eventjes duren voor de broertjes worden geboren. Eerst nog eventjes genieten van het feit dat ik alle tijd heb voor mijn gezellige lieve kleine meisje. O+
pi_137213605
Het is algemeen bekend dat hello Kitty's dol zijn op vorken, toch? :Y) :P

Ik vind ook dat je best het hele jaar sinterklaas kunt vieren!

Leuk Kyara, wat goed dat hij ook wat meer vertrouwen in zijn eigen kunnen krijgt!

Wij waren vandaag zwemmen, en na wat afwachtend gereageerd te hebben (mijn M durft fysiek dan weer vrij veel maar is in nieuwe situaties vaak wat overweldigd) is hij eindeloos van de kant gesprongen, hij vond het geweldig O+ En daarna naar de pizzeria. M zag de mevrouw die bediening en meldde: "Isse Ria"

En hij wordt steeds stelliger in wat hij niet wil. Gisteren waren we op bezoek en die mensen hadden een hond. M vond 'm een beetje eng, en toen ik de hond ging aaien, stond hij een heel betoog te houden:" nee mama, niet aaien! Nee, is klaar. Deur dicht mama, is klaar, dag hond! Kom mama!" Ik hoorde mezelf terug ;) _O-
pi_137230224
Isse Ria _O- brijant!
En dat van jezelf terughoren is ook herkenbaar :@

Klinkt leuk Nikki. Nog even genieten van alle tijd samen O+

Van dat Sinterklaas komen wij ook niet af. Hij heeft een boek met een zwemmende "sinterklaas" op de voorkant (een cowboy op een een paar die door het water banjert... :') ).
  vrijdag 28 februari 2014 @ 10:25:08 #187
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_137230983
Dat teurg horen van jezelf ja :@ "even wachten mama, ik ben bijnnnnnnnna klaar *treuzel treuzel*" :@

Vroeger hè ( :+ ), toen dacht ik dat kinderen van ons heel rustig en (vooral) fysiek wat voorzichtig en afwachtend zouden zijn... :') Zojuist betrapte ik meneer toen hij met behulp van een krukje over het traphekje klom, op weg naar de zolder om even te kijken of de wasmachine al klaar was :o
Oude (on)bekende.
pi_137231108
Het is weer vuilnisophaaldag. Meestal met een volledig geautomatiseerde vuilniswagen maar zojuist eentje met vuilnismannen. En een oplettende vuilnisman zag een klein jongetje met grote ogen voor het raam staan en nam de moeite om even naar hem te zwaaien. Made his day O+
  vrijdag 28 februari 2014 @ 10:36:05 #189
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_137231231
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 10:30 schreef Kyara het volgende:
Het is weer vuilnisophaaldag. Meestal met een volledig geautomatiseerde vuilniswagen maar zojuist eentje met vuilnismannen. En een oplettende vuilnisman zag een klein jongetje met grote ogen voor het raam staan en nam de moeite om even naar hem te zwaaien. Made his day O+
Wat fijn hè, dat er toch nog mensen zijn met oog voor kleine kinderen, ik word zelf ook altijd helemaal blij van dat soort dingen O+

Wij hadden laatst wel een heel bijzondere. S zwaait altijd naar de bussen die we op de fiets tegenkomen. Soms zwaait er iemand terug en op goede dagen toetert de chauffeur. Maar laatst zwaaide een halve bus terug O+ :D O+ Denk dat de chauffeur iets gezegd had? Vond het zo mooi, zat gewoon met tranen in m'n ogen op de fiets :@ O+
Oude (on)bekende.
pi_137231351
Ooh wat lief Mevr_Mus O+ O+ O+
Daar zou ik ook bijna om moeten huilen.

M roept ook altijd tegen iedereen Hallo als we wandelen. En het zijn vaak de mensen waar je het niet van verwacht die wat terugzeggen: een groepje opgeschoten pubers die rondhangen bijvoorbeeld. Terwijl oude mensen amper wat terugzeggen. Ik ben er nu ook altijd wat alerter op als ik kleine peutertjes zie. Laatst ook een leuk gesprekje met een meisje in een winkelwagentje gehad O+

Dat "hallo" roepen kwam gister ook goed van pas. Was bij de drogist en een meisje was iemand aan het helpen en ze hadden blijkbaar alle tijd van de wereld. Maar ik stond er inmiddels dus ook aan minimaal minuten duidelijk te wachten terwijl achter iemand aan het rommelen was. Dus toen M "halloo" door de winkel schalde vond ik dat helemaaaaaal niet erg. Net zomin dat ik het erg vond dat de meiden net op dat moment gingen huilen..... er kwam toen heeel snel iemand aangerend in elk geval :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 28 februari 2014 @ 11:37:12 #191
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137232969
oops .. sinterklaas :@ ik was een week of geleden het gedoe om sinterklaas zo ontzettend zat dat ik me liet ontglippen dat klaas niet bestaat .. hopelijk hebben ze het niet gehoord :X

pi_137233877
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 10:30 schreef Kyara het volgende:
Op 'onze' vuilniswagen rijden altijd drie stoere kerels (eentje met één oog :o ) die vol overgave naar M zwaaien O+ Ik merk dat veel chauffeurs van allerhande voertuigen altijd erg gecharmeerd zijn van zo'n klein ventje, ik denk omdat ze hun eigen fascinatie als kind terug zien. Zo'n hele terugzwaaiende bus is wel heel vertederend Mus! Ik kan ook slecht tegen mensen die stuurs op M reageren. Hij gaat hier elke morgen met opa boodschappen doen en iedereen in de winkel kent hem al. 'Altijd goed gehumeurd' zeiden ze vandaag O+
pi_137282938
Daan vindt de vuilnisauto ook gaaf, maar helaas zijn we dan meestal niet thuis. De oudste had dat ook elke vrijdagochtend. Jongens eigen misschien?

Hier een midweek landal lommerbergen achter de rug. Heerlijk weer gehad, en de jongens in een goed humeur. Lekker dus.
Daan sliep lekker in de auto/buggy of het bed van het huisje. Het maakte hem niks uit. Gek eten, maar hij at wel of niet, maar miepte daar niet om. Eten bij de wok duurde bijna 2 uur, maar hij vond het prima (met kroepoek en ijs als zijn avondmaal). Lekker in het zwembad gespetterd en buiten achter grote broer aan op de speeltuin. Echt heerlijk.. O+
  zaterdag 1 maart 2014 @ 20:23:04 #194
259886 pessie
pi_137283243
Vuilniswagen obsessie: check.

Klinkt als een fijne vakantie df!
pi_137283512
Dot is ook dol op de vuilniswagen.
pi_137283516
Hier ook een obsessie voor vuilniswagens en vrachtwagen/trekkers in het algemeen. Als ik ging wandelen in de buurt van een drukkere weg waren er ook altijd een aantal chauffeurs die terugzwaaiden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 1 maart 2014 @ 20:29:34 #197
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137283569
Geert vind de vuilniswagen wel leuk, maar stadsbussen zijn het helemaal. Hij (én Jan) zijn alletwee steevast verontwaardigd als de chauffeurs niet terugzwaaien :')

morgen wordt mijn peuter al weer drie jaar O+

zaterdag 1 maart 2014 @ 20:31:22 #198
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137283659
Klinkt als een fijne vakantie DF!

Ik heb ook een hele leuke foto van mijn M met M van Soempie. 2 jongetjes samen op de bank met hun neus bijna tegen het raam om naar de vuilnisauto te kijken O+

Fijne dag morgen DJMO!
pi_137283708
Vuilniswagens komen niet door onze straat dus geen idee wat ze er van vindt. Vliegtuigen die laag vliegen vindt ze erg tof en bussen zijn ook interessant.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 20:42:02 #200
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137284038
Laagvliegende vliegtuigen hebben we hier niet. Bussen vindt hij wel heel leuk inderdaad. En sowieso auto's. En putdeksels. En grind in voortuintjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')