Dat is niet verdacht, als je dat verdacht vind vind ik dat uitermate teleurstellend.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:49 schreef Etsu het volgende:
[..]
Jawel. Het wijkt van de algemene norm af.
Dus ts was een verdachte?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:55 schreef Etsu het volgende:
[..]
Als je maar ook een minuscuul hersencelletje bevat, dan zou je het volgende kunnen bedenken:
1) Jij bevindt je in een gebied.
2) Politie bevindt in hetzelfde gebied.
3) Politie houdt jou aan en vraagt om ID.
4) Jij vraagt waarom en politie zegt: "er zijn veel inbraken"
HOP! Dan kan je dus concluderen dat de politie preventief bezig is en dat jij je in een gebied met veel inbraken bevond. Klaar.
Ik heb 6 jaar op een industrieterrein gewoond, als ik daar midden in de nacht liep werd ik ook gevraagd mijn ID te laten zien, de enige bedrijvigheid dat er was was af en toe een vrachtwagen die kwam overnachten op het terrein omdat hij er te vroeg was om te laden en lossen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:47 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Nee, en vooral niet op een industrieterrein omdat daar juist nachts een hoop bedrijvigheid is. Nachtdiensten en zo. Toelevering etc..
Helaas voor jou is het wel verdacht.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:55 schreef Coen4d het volgende:
[..]
Dat is niet verdacht, als je dat verdacht vind vind ik dat uitermate teleurstellend.
Volgens jou, volgens de politieagente dus wel.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Klopt, maar alleen fietsen door een bepaald gebied, al dan niet zijnde aangemerkt als inbraakgebied, is dat niet.
Ligt er aan waar je woont, waar ik woon zou het abnormaal zijn.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:51 schreef wipes66 het volgende:
[..]
het wijkt niet af van een norm, want het is vrij normaal.
Ja. En is de politie gerechtigd om het ID te vragen en wat TS ook van vindt, hij moet eraan meewerken.quote:
Dat is hier alleen nooit gezegd.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:55 schreef Etsu het volgende:
[..]
Als je maar ook een minuscuul hersencelletje bevat, dan zou je het volgende kunnen bedenken:
HOP! Dan kan je dus concluderen dat de politie preventief bezig is en dat jij je in een gebied met veel inbraken bevond. Klaar.
Ik woon in Groningen, een echte studentenstad. Niet zoveel normale burgers in het centrum naast de studenten, dus hier zou het redelijk normaal zijn. Maar zoooooveeeeeel studenten fietsen niet 's nachts.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:57 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ligt er aan waar je woont, waar ik woon zou het abnormaal zijn.
de politie is niet verplicht om id te vragen he. ze kunnen ook gewoon vragen wat je er doet bijvoorbeeld. een beetje mensenkennis en inschattingsvermogen en je hebt al een redelijk beeld of het uberhaupt nodig is om een id te vragen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:55 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nee, aangezien de meeste die zich met criminele activiteiten bezig houden buiten de norm vallen, en ze moeten ergens een grens trekkenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:52 schreef Coen4d het volgende:
[..]
Het is toch belachelijk dat als je je buiten de norm valt dat je dan verdacht bent?
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:57 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat is hier alleen nooit gezegd.
Idd, er is terloops gezegd dat er 's avonds inbrekers zijn.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:57 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat is hier alleen nooit gezegd.
Ja bij crimineel gedrag.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, aangezien de meeste die zich met criminele activiteiten bezig houden buiten de norm vallen, en ze moeten ergens een grens trekken
Behoorlijk wat.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:58 schreef Etsu het volgende:
[..]'Er zijn 's avonds inbrekers', nou, dat verschilt veel.
Overdag zijn er ook inbrekers, waarschijnlijk zelfs meer dan 's avondsquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:58 schreef Etsu het volgende:
[..]'Er zijn 's avonds inbrekers', nou, dat verschilt veel.
Nee.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:00 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Overdag zijn er ook inbrekers, waarschijnlijk zelfs meer dan 's avonds
Of bij verdachte omstandigheden die zouden kunnen leiden tot crimineel gedrag.quote:
Jou is al een paar keer uitgelegd dat punt 1 en 4 niet automatisch leiden tot punt 3. Enkel het gegeven dat jij je in een bepaald gebied bevindt, is geen aanleiding om je als verdachte van een inbraakgolf aan te merken. Die dingen staan los van elkaar.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:55 schreef Etsu het volgende:
[..]
Echt wel.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:05 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Jou is al een paar keer uitgelegd dat punt 1 en 4 niet automatisch leiden tot punt 3. Enkel het gegeven dat jij je in een bepaald gebied bevindt, is geen aanleiding om je als verdachte van een inbraakgolf aan te merken. Die dingen staan los van elkaar.
WC-eend uitleg. Natuurlijk zegt de agente dat ze dat mag.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:56 schreef snakelady het volgende:
[..]
Volgens jou, volgens de politieagente dus wel.
Geef dan eens aan waarom?quote:
Dus het is jouw/zijn woord tegen de hare, alleen heeft de agente de wet achter zich staan.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:06 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
WC-eend uitleg. Natuurlijk zegt de agente dat ze dat mag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |