komt goed...ik neem ook iemand meequote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:52 schreef VixenFromHell het volgende:
Succes gridjuh!
Hier was het maar een zeer matige dag, een vervelende foldercombi die voor erg veel frustratie zorgde. En de stripjes zaten er heel losjes omheen, waardoor 1 stapel folders op de grond viel toen ik die uit de tas haalde
En dikke/zware boekjes, dat blijft me toch wel tegenvallen hoor zo'n bundel van die dingen. Zo sterk ben ik niet
Maar wel droog
Maar wat is de bedoeling nou precies van het gesprek dan? Wat wil je er nu nog mee bereiken? Ze zijn niet verplicht je een contract te geven, ze zijn je ook geen uitleg verschuldigd, en het feit dat iemand anders wel een vast contract heeft gekregen, daar kun jij natuurlijk nog steeds geen rechten aan ontlenen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:24 schreef gridjuh het volgende:
[..]
komt goed...ik neem ook iemand mee
Dit gesprek komt vanuit de manager zelf.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:37 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar wat is de bedoeling nou precies van het gesprek dan? Wat wil je er nu nog mee bereiken? Ze zijn niet verplicht je een contract te geven, ze zijn je ook geen uitleg verschuldigd, en het feit dat iemand anders wel een vast contract heeft gekregen, daar kun jij natuurlijk nog steeds geen rechten aan ontlenen.
Het komt puur omdat de vaste krachten nauwelijks aan hun uren komen, anders was er nog wel meer mogelijk geweest dan nu.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:04 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik vind het wel fijn dat ik de laatste tijd nog 'maar' twee soorten HAH op zaterdag heb.
Zijn er hier trouwens nog meer mensen die van hun TC te horen hebben gekregen dat ze als zaterdagpostbode door de week bijna niet meer ingezet mogen worden? Ik vind het wel jammer omdat ik voorlopig twee dagen extra zou kunnen worden per week, maar dat mag nu nog maar alleen als noodgeval. Ik dacht juist fijn extra verlof voor volgend jaar te kunnen opbouwen op die manier maar goed...
je bent niet de enige, maar wat kun je er tegen doen? Als je TC je toch inzet terwijl anderen in de min staan krijgt hij van de manager op zijn kop.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:09 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ja klopt, dat zei mijn TC ook. Maar toch vind ik het erg lame!
Das heel vreemd.. Want ik ga de komende twee maanden omdat ik vrij ben vd uni structureel elke dinsdag en donderdag extra werken, want dan was er altijd wel werkquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:04 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik vind het wel fijn dat ik de laatste tijd nog 'maar' twee soorten HAH op zaterdag heb.
Zijn er hier trouwens nog meer mensen die van hun TC te horen hebben gekregen dat ze als zaterdagpostbode door de week bijna niet meer ingezet mogen worden? Ik vind het wel jammer omdat ik voorlopig twee dagen extra zou kunnen worden per week, maar dat mag nu nog maar alleen als noodgeval. Ik dacht juist fijn extra verlof voor volgend jaar te kunnen opbouwen op die manier maar goed...
Ze zijn bij mij in de regio bezig om het hele plaatje rond te krijgen wie ze waar gaan plaatsen als eind van het jaar alle vbl'en in gebruik genomen zijn. Dus het was wel even spannend of ik dit jaar nog wel nodig was.quote:Op woensdag 19 februari 2014 08:22 schreef posje het volgende:
Proficiat dudOr! Was het spannend voor je?
Laatste verlenging en dan gegarandeerd op straat, of laatste verlenging en daarna is het maar weer afwachten?quote:Op woensdag 19 februari 2014 08:31 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ze zijn bij mij in de regio bezig om het hele plaatje rond te krijgen wie ze waar gaan plaatsen als eind van het jaar alle vbl'en in gebruik genomen zijn. Dus het was wel even spannend of ik dit jaar nog wel nodig was.
Laatste verlenging helaas. Maar ja in ieder geval tot het eind van het jaar nog inkomen.
Dat is nog niet bekend. Ik ga er vanuit dat het dan afgelopen is maar wil binnenkort een gesprek met de ketenmanager aangaan wat de mogelijkheden zijn.quote:Op woensdag 19 februari 2014 08:52 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Laatste verlenging en dan gegarandeerd op straat, of laatste verlenging en daarna is het maar weer afwachten?
Gaan jullie ook mee naar Utrecht straks? Is Utrecht toch? Zoiets in de wandelgangen gehoord in elk geval.quote:Op woensdag 19 februari 2014 08:31 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ze zijn bij mij in de regio bezig om het hele plaatje rond te krijgen wie ze waar gaan plaatsen als eind van het jaar alle vbl'en in gebruik genomen zijn. Dus het was wel even spannend of ik dit jaar nog wel nodig was.
Laatste verlenging helaas. Maar ja in ieder geval tot het eind van het jaar nog inkomen.
Klopt. Dan wordt ophalen heel erg lastig inderdaad.quote:Op woensdag 19 februari 2014 10:42 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Gaan jullie ook mee naar Utrecht straks? Is Utrecht toch? Zoiets in de wandelgangen gehoord in elk geval.
Ik vind het wel balen. Dan kan ik echt niet meer de post ophalenniet dat ik dat nu vaak deed, maar af en toe dus wel.
gefeliciteerdquote:Op woensdag 19 februari 2014 04:58 schreef dud0r het volgende:
Mogguh
Gisteren te horen gekregen dat mijn contract verlengd wordt t/m 31-12![]()
Vragen staat toch altijd vrij?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:55 schreef gelestipjes het volgende:
:"is prima, wil je ook nog andere vragen vrij?"
quote:Gaan jullie ook mee naar Utrecht straks? Is Utrecht toch? Zoiets in de wandelgangen gehoord in elk geval.
Ik vind het wel balen. Dan kan ik echt niet meer de post ophalenniet dat ik dat nu vaak deed, maar af en toe dus wel.
Zeg maar gerust onmogelijkquote:Klopt. Dan wordt ophalen heel erg lastig inderdaad.
word vandaag overgemaakt, dus zal er morgen zijn.quote:Op woensdag 19 februari 2014 22:27 schreef Rafierafie het volgende:
Zal het geld er nog voor het weekend zijn?
Ik hoop dat het er vrijdag of uiterlijk zaterdag is. Ik heb niet veel meer over
Melding komt meestal pas twee dagen later...quote:Op donderdag 20 februari 2014 08:50 schreef Rafierafie het volgende:
Loonstrook staat sinds gisteren op mijnpostnl. Ik heb er alleen geen melding van gehad
Dinsdag hebben jullie de stempassen. En waarschijnlijk ben ik dinsdag bij jullie op de vestiging aangezien tc voorbereiden op vakantie is en die langharige befteckel kan geen rondjes gaan rijden of alles goed gaat als hij binnen moet zijn.quote:Op donderdag 20 februari 2014 10:43 schreef Herfstblad het volgende:
Ik ben benieuwd of wij de stempassen ook hebben. Ik ga gewoon van wel uit, dan kan het alleen maar meevallen
Goed om te weten.quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:58 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dinsdag hebben jullie de stempassen. En waarschijnlijk ben ik dinsdag bij jullie op de vestiging aangezien tc voorbereiden op vakantie is en die langharige befteckel kan geen rondjes gaan rijden of alles goed gaat als hij binnen moet zijn.
Nee, nooit, daar ben ik te lieftallig voor.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 01:41 schreef Parafernalia het volgende:
Hebben jullie ook altijd dat mensen van je schrikken als je aan komt lopen?
quote:Op donderdag 20 februari 2014 09:11 schreef posje het volgende:
Wat een gestress hè, met die stempassen. Ineens moet de post dan *dezelfde dag* bezorgd worden, alsof we het met andere post een weekje mogen opsparen. Vervolgens ligt die stempas een maand op het nachtkastje te verstoffen, maar al die vertraagde kaartjes aan oma die al lang niet meer jarig is, daar maakt niemand zich druk om. Net zoals dat er bij een aangekondigde audit ineens even van alles in orde wordt gemaakt. Dat vind ik wel eens jammer, dat kwaliteit alleen belangrijk is op de momenten waarop het gemeten wordt. Maar goed, zo is het leven
Mogguhquote:
Mwah, hoe populair kan een tc ooit zijn?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 01:37 schreef V__L_N het volgende:
Langharige befteckel... Hmmm... populair persoontje wel he
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:01 schreef Rafierafie het volgende:
Reactie 1: het geld is binnen
Reactie 2:waar doe ik het nog voor?
Inderdaad; ik geloof dat wij wel een vrij groot VBL zijn (waar in het begin -vooral voor de postbodes en andere binnen-mensen, veel druk op lag, omdat het toen nog om een proef ging waar heel veel van af hing. Alleen voor de planning is het natuurlijk vervelend dat mensen die zaterdag al twee wijken (of 1 hele grote wijk hebben) niet meer kunnen bijspringen bij veel zieken/verlofgangers.quote:e grote VBL's moeten wel zo werken, omdat het anders een puinhoop wordt met iedereen die met containers loopt en elkaar zo in de weg loopt.
Op een kleiner VBL heb je geen snelweg nodig, maar heb je alsnog iemand die de afvoer van containers doet en ook de post tussen de teams verdeelt. Vaak springen de TC's ook wel bij door wat ondersteunende taken op zich te nemen.
Soms, maar vooral wanneer ze net de deur open doen als ik er voor staquote:Op vrijdag 21 februari 2014 01:41 schreef Parafernalia het volgende:
Soms wel jaquote:Op vrijdag 21 februari 2014 01:41 schreef Parafernalia het volgende:
Ja die bedoel ikquote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:48 schreef Herfstblad het volgende:
Heb je het over de nieuwe tc, duD0r? Die heb ik ondertussen nog steeds niet gezien.
[..]
Hij hoort ook gewoon rond te rijden dat je hem tegenkomt. Hij is niet voor niks tc bezorgen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:53 schreef Herfstblad het volgende:
Haha, dat filmpje!
Ik kom niet zo vaak op de vestiging, dus ja.ik kom er wel regelmatig in de buurt op vrije dagen, maar niet binnen.
Dat is waar. Maar dat deden zijn voorgangers eigenlijk ook nooit.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:58 schreef dud0r het volgende:
[..]
Hij hoort ook gewoon rond te rijden dat je hem tegenkomt. Hij is niet voor niks tc bezorgen.
Dat het niet gebeurd wil niet zeggen dat het niet hoortquote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:24 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar dat deden zijn voorgangers eigenlijk ook nooit.
Ja, is inderdaad ook zo.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:26 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dat het niet gebeurd wil niet zeggen dat het niet hoort
Ze krijgen niet voor niets een vw up.
Ik moet zeggen dat hij hier in ieder geval wel meer aan het rondrijden is dan voorheen.
Maar het is af en toe ook lastig om te doen. Er zijn natuurlijk altijd mensen die later beginnen dan de 1e aflevertijd of die tussen de aflevertijden in komen. Dus er is inderdaad wel een kans dat je elkaar nooit ziet.
ja, maar als een andere bezorger jouw uren krijgt dan mag je er wel wat van zeggenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 20:47 schreef Zelva het volgende:
[..]
De TC accordeert die uren toch al sowieso?
het verschilt per persoon hoe laat je moet beginnen. Er zijn namelijk mensen die vroeg beginnen en op tijdstip x naar een ander team gestuurd worden om daar hun dienst verder te gaan, terwijl op dat tijdstip weer nieuwe mensen binnen komen wandelen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 21:19 schreef Nico25 het volgende:
Als een voorbereidings unit om 8 uur in plaats van half 8 begint, zou dat dan voor de hele VBL gelden, of wordt dat per unit besloten?
Dit omdat mijn unit morgen pas om 08;00 begint, en mijn carpooler uit een andere unit geen idee heeft of het voor de zijne ook geldt, of dat hij gewoon om half 8 present moet zijn.
Standaardtijd voor mijquote:
loll....quote:
Heb ik geloof ik ongeveer 2 topics terug gepost..quote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:23 schreef Dale__Cooper het volgende:
Prima dagje hier!
Iemand een nieuw overzicht van de emolumentenvakken?
Gevonden!quote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:23 schreef Dale__Cooper het volgende:
Prima dagje hier!
Iemand een nieuw overzicht van de emolumentenvakken?
Thanks!quote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:32 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Gevonden!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kan de TS dit in de OP zetten?
Hier was ook heeeel weinig post. Als ik 2 stukjes in een vakje had (met voorbereiden) dan was het veel. Ik had ook echt maar 1 blauwe bak.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:33 schreef posje het volgende:
Hier zo weinig post dat ik de wijk van een zieke er gratis bij kon doen (binnen de tijd van mijn eigen wijk). Waar moet dat heen? (De post niet, maar de situatie van de postdip.) Fijn weekend!
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 19:32 schreef gelestipjes het volgende:
Gooide ergens post in de bus, komt de man des huizes eraan "oh, dus jij bent er nog niet zo één die de post gewoon in brand steekt of in de sloot dumpt?"
Post weer afpakken, vliegtuigje van vouwen, aansteken en al brandend in de sloot gooien.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 19:32 schreef gelestipjes het volgende:
Gooide ergens post in de bus, komt de man des huizes eraan "oh, dus jij bent er nog niet zo één die de post gewoon in brand steekt of in de sloot dumpt?"
Toch jammer dat die <1% van de postbezorgers het voor de rest zo verziekt.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 19:32 schreef gelestipjes het volgende:
Jammer dat die <1% niet voor ons kantoor/area geldt..niet normaal meer wat allemaal door de beugel kan OF komt.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 21:16 schreef blijevis het volgende:
[..]
Toch jammer dat die <1% van de postbezorgers het voor de rest zo verziekt.
Heb jij het gesprek gehad bij PostNL? Hoe ging het?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:18 schreef gridjuh het volgende:
[..]
loll....
vanmorgen hier niet geweest.
moest nog ff krantenbezorger uit zijn bed jagen...om hem daarna op zijn kop te geven en dat hij moet oppassen, dit was de 4e x al ofzo.
vanmorgen gesprek gehad en afgelopen woensdag ook.
mwha eerst met manager en hrjongeman een gesprek gehad, die kwamen tot de conclusie dat het behoorlijk hoog zat bij mij.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:20 schreef Troeta het volgende:
[..]
Heb jij het gesprek gehad bij PostNL? Hoe ging het?
Waarom niet?quote:
Uhm.. is dit letterlijk?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 23:02 schreef gridjuh het volgende:
ik heb een week voor mijn contract stopt vrij en de dag dat ik stop, mag ik met mijn vriend met postnl boot mee de biesbosch in.
Bezorger, of andere functie? Geen idee of daar verschillen in zitten verder, maar jaquote:Op zondag 23 februari 2014 18:39 schreef superkimmi het volgende:
Vraagje: krijg ik vrij voor het 65 jarig huwelijk van de grootouders van mijn partner? We zijn geregistreerd partners, wat zo goed als gelijk is aan gehuwd (alleen wat dingen met kinderen zijn anders :p)
die postbootquote:Op zaterdag 22 februari 2014 23:02 schreef gridjuh het volgende:
ik heb een week voor mijn contract stopt vrij en de dag dat ik stop, mag ik met mijn vriend met postnl boot mee de biesbosch in.
Doeiquote:Op zondag 23 februari 2014 19:37 schreef FL_Freak het volgende:
Nou het is allemaal afgesloten bij de Post. Vaarwel post
ja mijn vriend en ik zijn dol op natuur, maar ik mag geen post bezorgen, alleen mee zeg maar. Maar goed het is wel leukquote:Op zondag 23 februari 2014 22:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die postboot
Een paar uur onderweg voor maar vier adresjes. Dichtste wat ik daar bij gekomen ben was bezorgen op een eilandje. Met de pont over en dan na een klein rondje weer terug. Als je geluk had kon je nog wat wilde dieren zien ook. Dat was onderdeel van een mooie lange autoroute
Succes vandaag, ik hoop dat Gerrit het je goed uitlegt. Ga ik wel vanuit.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:45 schreef InekevB het volgende:
Goedemorgen! Ik heb me zojuist aangemeld op dit forum, begin vandaag bij PostNL als bezorger in de wijk Patijnpark te Zeist. Mocht me om half 1 melden, want hoorde dat de stempassen binnen zijn en kostte toch aardig wat tijd voor alles klaar zou liggen! Leuk dit topic
adblocker?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:44 schreef KatrienDuck het volgende:
(Waarom doet de quoteknop het bij mij steeds toch niet?)
Heeft 'ie zeker gedaan, heel grappig want hij woonde echt vlakbij mij en we kwamen ook nog eens van oorsprong uit dezelfde regio. Klein wereldjequote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:38 schreef dud0r het volgende:
[..]
Succes vandaag, ik hoop dat Gerrit het je goed uitlegt. Ga ik wel vanuit.
Heb het al eens op een daldag mogen bezorgen. Met hangen en wurgen binnen de tijd gebleven welke twintig minuten minder was dan mijn snelste tijd op een piekdag voor die wijkquote:Op dinsdag 25 februari 2014 15:38 schreef VixenFromHell het volgende:
Mag hopen dat wij de stempassen hier niet doen, want volgens de website vd gemeente komen ze vrijdag. Maar goed, zou niet de eerste keer zijn dat er een mailing voor alle inwoners op een daldag komt....
uit het stuk :quote:Op maandag 24 februari 2014 21:22 schreef gridjuh het volgende:
http://www.bndestem.nl/re(...)ken-achter-1.4234556
uhm....
ze gaan de tijden wederom terugbrengen vernam ik in de wandelgang,kun je nog meer extra voor minder doen.quote:Op maandag 24 februari 2014 23:35 schreef Deezertje het volgende:
Niemand iets over de kwartaal cijfers? Ze verwachten wederom forse krimp in de postmarkt... En gaan dat compenseren door de prijzen te verhogen!! Straks 1 euro per brief, lekker makkelijk voor de klant...
Daarom is het niet onverstandig, om nu al naar iets anders uit te kijken(het gros van de collega's gaat echt niet voor omgerekend 5 euro werken)quote:Op dinsdag 25 februari 2014 17:57 schreef posje het volgende:
Ik kreeg zo'n mooie blauwe van de concurrent.... als ze de tijden nog meer terugbrengen kunnen we de de inkomsten straks opgeven als 'beroepssporters'.
Ik vrees dat je gelijk hebt. Toch jammer!quote:Op dinsdag 25 februari 2014 18:52 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Daarom is het niet onverstandig, om nu al naar iets anders uit te kijken(het gros van de collega's gaat echt niet voor omgerekend 5 euro werken)
Bww levert al 11-1500 netto pm op,en dan kun je er nog zwart wat bij doen.
Binnen een jaar of 5 is het over met neerlands trots.
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 15:35 schreef InekevB het volgende:
[..]
Heeft 'ie zeker gedaan, heel grappig want hij woonde echt vlakbij mij en we kwamen ook nog eens van oorsprong uit dezelfde regio. Klein wereldjePost lopen beviel me prima, gaat wel goedkomen zo
In het dorp waar ik loop heeft Sandd ze vandaag rond gebracht en dat was goed te zien,quote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:12 schreef VixenFromHell het volgende:
Gevraagd op twitter, Sandd gaat het doen hier. Toch wel jammer dat we zulke dingen kwijt raken aan de concurrent ja.
iedereen oproepen om te klagen over het bezorggedragquote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:42 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
In het dorp waar ik loop heeft Sandd ze vandaag rond gebracht en dat was goed te zien,
een hele hoop van die stempassen staken half uit de bus.
Ja, gek is dat,quote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:42 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
In het dorp waar ik loop heeft Sandd ze vandaag rond gebracht en dat was goed te zien,
een hele hoop van die stempassen staken half uit de bus.
Misschien dat het goedkoper is dan via PostNL? Ik bedoel... Er is altijd wel een ambtenaar die uit zijn neus zit te vreten.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:09 schreef gelestipjes het volgende:
De gemeente hier heeft blijkbaar helemaal geen vertrouwen meer in postnl, stempassen bezorgden ze de afgelopen jaren al zelf maar nu hebben ze ook de bezorging van de kandidatenlijsten zelf gedaan
Waarschijnlijk...quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:25 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Misschien dat het goedkoper is dan via PostNL? Ik bedoel... Er is altijd wel een ambtenaar die uit zijn neus zit te vreten.
Dat heet hier de stadspost en daar werkt idd alleen maar volk van de sociale werkplaats.quote:Op woensdag 26 februari 2014 15:35 schreef gridjuh het volgende:
De gemeente laat een deel van de post met go! bezorgen. De sociale werkplaats.....
Ja, ik zie niet in waarom niet, alleen is het waarschijnlijk wel een behoorlijk mager basisinkomen. En je moet er geen problemen mee hebben dat het midden op de dag is.quote:Op woensdag 26 februari 2014 23:03 schreef thabit het volgende:
Dag mensen,
Ik merk dat werken voor een baas niet echt bij mijn persoonlijkheid past. Ik zou liever wat voor mijzelf willen beginnen. Maar er zal wat tijd overheen gaan voordat daar een stabiel inkomen uit gaat komen. Een simpel baantje voor weinig uren in de week is dus misschien wel handig om een soort van "basisinkomen" te genereren. Denken jullie dat postbezorging daar geschikt voor is?
Ik heb ook nog een vrouw die werkt, dus dat het mager is, is niet zo'n punt. En midden op de dag is altijd beter dan 's morgens vroeg.quote:Op woensdag 26 februari 2014 23:15 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, ik zie niet in waarom niet, alleen is het waarschijnlijk wel een behoorlijk mager basisinkomen. En je moet er geen problemen mee hebben dat het midden op de dag is.
Nou ja, veel mensen vinden het toch wel irritant dat het vaak ergens tussen 11 en 3 is of zo, ervoor doe je dan weinig, en 's middags weggaan zit er ook niet echt in. En volgens mij geven ze tegenwoordig vrij kleine contracten, met 8 uur mag je vaak al blij zijn, dus dat telt niet echt aanquote:Op woensdag 26 februari 2014 23:20 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik heb ook nog een vrouw die werkt, dus dat het mager is, is niet zo'n punt. En midden op de dag is altijd beter dan 's morgens vroeg..
Maar je kan het toch zelf een plannen wanneer je de post rondbrengt, neem ik aan?quote:Op woensdag 26 februari 2014 23:50 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou ja, veel mensen vinden het toch wel irritant dat het vaak ergens tussen 11 en 3 is of zo, ervoor doe je dan weinig, en 's middags weggaan zit er ook niet echt in. En volgens mij geven ze tegenwoordig vrij kleine contracten, met 8 uur mag je vaak al blij zijn, dus dat telt niet echt aan
Maar die post moet er wel zijn natuurlijk. Dus denk niet lekker om 12 uur klaar te zijn en de rest van de dag voor jezelf te hebben, als je pech hebt wordt je wijk pas om 13.00 uur aangeleverd.quote:Op donderdag 27 februari 2014 07:51 schreef thabit het volgende:
[..]
Maar je kan het toch zelf een plannen wanneer je de post rondbrengt, neem ik aan?
Je was me nét voorquote:Op donderdag 27 februari 2014 08:51 schreef posje het volgende:
[..]
Maar die post moet er wel zijn natuurlijk. Dus denk niet lekker om 12 uur klaar te zijn en de rest van de dag voor jezelf te hebben, als je pech hebt wordt je wijk pas om 13.00 uur aangeleverd.
Bazen zullen je in ieder geval niet vaak voor de voeten lopen, maar je hebt ze wel nodig soms om je zuurverdiende centjes ook daadwerkelijk te krijgen (vooral als je er langer over doet dan zij bedacht hebben).
Nou plannen plannen, vandaag kan (lees moet) ik de post (als die op tijd is) om 12:30 ophalenquote:Op donderdag 27 februari 2014 07:51 schreef thabit het volgende:
[..]
Maar je kan het toch zelf een plannen wanneer je de post rondbrengt, neem ik aan?
P.S.. Die Sendung mit der Maus.
.
Als je mazzel hebt en een wijk hebt die om een uur of 10 al op het depot staat valt er inderdaad nog wel wat te plannen. Als je pech hebt en je hebt een wijk die om 13:00 wordt aangeleverd, en het is een wijk van 4 uur, dan valt er niet heel veel meer te plannen aangezien je wel voor 18:00 klaar moet zijn.quote:Op donderdag 27 februari 2014 07:51 schreef thabit het volgende:
[..]
P.S.. Die Sendung mit der Maus.
.
Ah, okee. En als het "een wijk van 4 uur" is, is het dan ook echt binnen 4 uur te doen, of zou dat je meteen kwalificeren voor de Olympische Spelen?quote:Op donderdag 27 februari 2014 16:23 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Als je mazzel hebt en een wijk hebt die om een uur of 10 al op het depot staat valt er inderdaad nog wel wat te plannen. Als je pech hebt en je hebt een wijk die om 13:00 wordt aangeleverd, en het is een wijk van 4 uur, dan valt er niet heel veel meer te plannen aangezien je wel voor 18:00 klaar moet zijn.
Dat verschilt enorm per wijk en waarschijnlijk ook wel per vestiging. Bij sommige vestigingen gaan ze soepeler met de tijden om dan bij andere.quote:Op donderdag 27 februari 2014 18:19 schreef thabit het volgende:
[..]
Ah, okee. En als het "een wijk van 4 uur" is, is het dan ook echt binnen 4 uur te doen, of zou dat je meteen kwalificeren voor de Olympische Spelen?
Ah kijk, een ervaringsdeskundige! Hoe bevalt de combinatie post bezorgen en ondernemen?quote:Op donderdag 27 februari 2014 18:23 schreef V__L_N het volgende:
De tijden zijn overal heel strak. De eerste tijd haal je het gewoon niet. Maar als je stug volhoud en heel efficiënt leert zijn. Ja, dan zijn er wijken die goed te doen zijn.
Overigens kent de post een piek en dal systeem. Op dinsdag, donderdag en zaterdag is het dan echt druk en werk je dus bv die 4 uur. Op woensdag en vrijdag is het rustiger, dan is die wijk nog maar de helft van de tijd (of minder).
Ik ben zelf ondernemer. Veel van me werk doe ik op maandag, woensdag en vrijdag.
De teamcoach hier had er op een gegeven moment een handje van dat als er geklaagd werd over dat een tijd te krap stond, dat hij er dan zo'n supersnelle gast heen stuurde. Die vent was 2.08m dus die gaat een stuk sneller door zo'n loopwijk heen dan een postbezorgster van maximaal 1.70m. Hij hoeft immers veel minder stappen te zetten Bovendien sportte hij ook nog op hoog niveau en was ie dus extreem fit. En dan deelt de teamcoach daarna doodleuk aan de postbezorgster mee dat ze de tijd getest hebben en dat het best haalbaar isquote:Op donderdag 27 februari 2014 18:37 schreef VixenFromHell het volgende:
Zelfde ervaring hier ja dat het verschilt, sommige zijn te doen en andere zijn echt te krap gepland. Maar ligt toch ook aan de bezorger, er zijn er een aantal die gewoonweg veel sneller zijn dan de rest. En dan bedoel ik, een half uur sneller klaar dan andere bezorgers.. hoe ze het doen weet ik niet.
Maar zo'n te krappe wijk mag ik zaterdag weer. Was toen ik 6 jaar geleden begon 1u45, toen was HAH op zaterdag nog een uitzondering! Later is het 2 uur geworden, en met georoute bleef het 2 uur terwijl er een heel stuk bij kwam. Tegenwoordig is ie op piekdagen met HAH 1u30! Meerdere bezorgers vinden hem te krap, maar of die geklaagd hebben weet ik niet. Heb ik wel gedaan de paar keer dat ik er liep.
Hopelijk gaan ze mij er niet mee opzadelen, want de zaterdagbezorger van die wijk is nu wegen om nou iedere keer te gaan klagen..
Maar daar heeft tussendoor wel zo'n extreem snelle bezorger gelopen, dus als die eerlijk zijn tijden destijds doorgaf via de map....
het zou wat netter staan als een tc er en persona langsgaat,en dit dan mededeelt,maar ik ben misschien wat netter in de omgang dan gem tc.quote:Op woensdag 26 februari 2014 15:43 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Waarschijnlijk...
Ik had vandaag iets wat ik toch wel erg zuur vond. Was iemand overleden, dus een hoop condoleancekaarten. Zag al op een aantal het beruchte 'frankering gecontroleerd' staan en ja hoor, er zat ook een hele stapel portokaarten bij. Denk wel een stuk of 10ik voelde me toch wel wat lullig toen ik dat in de bus gooide..
Komt toch neer op 1,92 minimaal per portokaart, daar zit je dan niet echt op te wachten denk ik
Ik zie het vooral misgaan met guldenzegels, die niet meer geldig zijn. En soms ook nog wel eens dingen met 1 kerstzegel, of te weinig bijgeplakt (bijv tot 60 cent). Tsja blijft lastig![]()
dat is ook een van de redenen dat velen ermee kappen,wie wil nou nog heel de dag kwijt zijn enquote:Op donderdag 27 februari 2014 08:51 schreef posje het volgende:
[..]
Maar die post moet er wel zijn natuurlijk. Dus denk niet lekker om 12 uur klaar te zijn en de rest van de dag voor jezelf te hebben, als je pech hebt wordt je wijk pas om 13.00 uur aangeleverd.
Bazen zullen je in ieder geval niet vaak voor de voeten lopen, maar je hebt ze wel nodig soms om je zuurverdiende centjes ook daadwerkelijk te krijgen (vooral als je er langer over doet dan zij bedacht hebben).
idem hier,er hoeft niet huillie gedaan te worden dat het slecht gaat,quote:Op donderdag 27 februari 2014 15:01 schreef KatrienDuck het volgende:
Wat veel post vandaag! De TC had veel te veel mensen verlof gegeven en er waren mensen ziek. Daardoor pas om 12.20 u. klaar met de voorbereiding.
Ikke wel, meestal kom ik daar niet meer aan.quote:Op donderdag 27 februari 2014 20:39 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat is ook een van de redenen dat velen ermee kappen,wie wil nou nog heel de dag kwijt zijn en
26 euro verdiend hebben.
Nou, slecht gaat het natuurlijk wel. Dat er zo af en toe nog een drukke dag tussen zit doet daar niets aan af.quote:Op donderdag 27 februari 2014 20:40 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
idem hier,er hoeft niet huillie gedaan te worden dat het slecht gaat,
eerst maar eens de beloningen gaan aanpassen onderin.
Die website van de stadspost staat vol met spelfoutenquote:Op donderdag 27 februari 2014 22:15 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Vandaag zag ik er eentje met die stempassen lopen, het is dus de stadspost en ze hingen er weer eens half uit hoor.
Maar zelf hadden we vandaag een hele lading van de gemeentelijke belastingen Twente er tussen zitten.
Nou ja, dat de kieslijsten donderdag komen kan toch niet echt een verrassing zijn, dat is al een paar weken bekend.quote:Op donderdag 27 februari 2014 22:37 schreef gridjuh het volgende:
Wij krijgen dinsdag de stempassen en donderdag de kieslijsten....en ik maar hopen donderdag op tijd terug te kunnen zijn...
Hier hebben ze anders nog niks laten horen over de bezorging van de stempassen en kieslijsten.quote:Op donderdag 27 februari 2014 23:43 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou ja, dat de kieslijsten donderdag komen kan toch niet echt een verrassing zijn, dat is al een paar weken bekend.
Qua stempassen niet nee aangezien dat per gemeente verschilt, maar dat van die kieslijsten was van dat prikbordnieuws, dat staat ook gewoon te lezen op mijnpostnlquote:Op vrijdag 28 februari 2014 09:12 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Hier hebben ze anders nog niks laten horen over de bezorging van de stempassen en kieslijsten.
Eens lang gelee werd er ruim van tevoren aangegeven wanneer we dat soort spul konden verwachten.
Het is af en toe wel handig om een tc hier te hebben rondlopenquote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:13 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb alleen dat prikbordnieuws voorbij zien komen. Dat de stempassen er dinsdag bij zaten, wist ik door dud0r hier
Soms wel jaquote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:19 schreef dud0r het volgende:
[..]
Het is af en toe wel handig om een tc hier te hebben rondlopen
Ligt eraan of de post die je binnen hebt gehad van Sandd komt of van postnl. We bezorgen niet meerdere keren op een dag, dus als je post hebt gehad van postnl zal het pakje er op zijn vroegst morgen zijn (tenzij er door een plannings/communicatiefoutje gisteren een wijk is blijven staan natuurlijk die ze toen vanmorgen nog snel hebben weggebracht, maar daar gaan we maar even niet vanuit)quote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:46 schreef Mint_Clansell het volgende:
Vraagje aan de bezorgers: wordt de post één keer per dag bezorgd, of kan het zijn dat het meerdere keren voorkomt?
Ik heb gisteren een pakketje besteld (die gewoon door de brievenbus kan) en nu zou deze vandaag worden geleverd. Maar ik heb vanmorgen al post binnen gehad... Kan het vandaag nog komen of wordt dit morgen, of - god forbid - dinsdag?
Mailingen van hun zie ik altijd via ons gaan, maar verder weet ik het niet.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:58 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het was post van Stedin. Geen idee wie zij gebruiken.
Staat er geen code of zo op dan? Postnl of iets als snd?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:58 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het was post van Stedin. Geen idee wie zij gebruiken.
Het kan altijd, al lijkt het me toch dat die winkel zelf wel weet hoe ze het verstuurd hebben. Dus ik zou er vanuit gaan dat je het niet voor morgen hebt.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 11:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Heb de envelop er eens bijgepakt. Er staat PostNL op. Betekent dit dat mijn pakketje vandaag dus niet meer komt? Of kan het vandaag nog geleverd worden via pakketdienst (ook al geeft de winkel aan dat het pakketje in de brievenbus wordt bezorgd)?
Als een pakketje niet door de bus past komt dat omdat de bezorger lui is?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:58 schreef dud0r het volgende:
Of je hebt een luie bezorger gehad die vond dat jouw pakketje niet door de bus paste en heeft er gelijk een sticker op geplakt dat het door gaat naar pakketservice.
succes met het persen van een grote doos van bijvoorbeeld Bol door een heel klein brievenbusjequote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:58 schreef dud0r het volgende:
Of je hebt een luie bezorger gehad die vond dat jouw pakketje niet door de bus paste en heeft er gelijk een sticker op geplakt dat het door gaat naar pakketservice.
In de meeste gevallen kun je het pakje dan wel bij de buren dumpen en een kaartje, met waar je het achter hebt gelaten naar binnen donderen? Ja leuk is anders omdat het natuurlijk wel extra tijd kost.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 11:25 schreef lololo het volgende:
[..]
Als een pakketje niet door de bus past komt dat omdat de bezorger lui is?
Nou ik had pas geleden nog zo'n Bol ding dat kon niet eens in de oranje PostNL bus kon.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 11:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
succes met het persen van een grote doos van bijvoorbeeld Bol door een heel klein brievenbusje
Nou, doordeweeks valt dat toch behoorlijk tegen vind ik, aangezien de meeste mensen overdag niet thuis zijn. Ja, of je moet eerst bij een stuk of 5 verschillende huizen aanbellen, maar dat gaat me weer net iets te ver. Heb je ook nog kans dat mensen vervolgens gaan klagen dat hun pakje zomaar bij de buren is afgegeven terwijl ze daar helemaal geen goede band mee hebbenquote:Op vrijdag 28 februari 2014 11:38 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
In de meeste gevallen kun je het pakje dan wel bij de buren dumpen en een kaartje, met waar je het achter hebt gelaten naar binnen donderen? Ja leuk is anders omdat het natuurlijk wel extra tijd kost.
heb daar gelukkig nog nooit last van gehadquote:Op vrijdag 28 februari 2014 11:40 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Nou ik had pas geleden nog zo'n Bol ding dat kon niet eens in de oranje PostNL bus kon.
Hetgeen wat ik heb besteld past zeker wel in mijn brievenbus.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 11:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
succes met het persen van een grote doos van bijvoorbeeld Bol door een heel klein brievenbusje
Tenzij de webwinkel onhandige verpakkingen gebruikt. Die bol producten zouden in de meeste gevallen ook wel in de brievenbus passen, als ze geen verpakkingen zouden gebruiken waar het product met gemak 2 of 3 keer in pastquote:Op vrijdag 28 februari 2014 11:48 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Hetgeen wat ik heb besteld past zeker wel in mijn brievenbus.
Bol gebruikt altijd zo'n kartonnen verpakking voor hetgeen dat ik heb besteld. Past makkelijk in de bus. Ik heb vannacht ook een mail gehad van ze dat ze het pakket hebben aangeboden aan de bezorgdienst.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 11:52 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Tenzij de webwinkel onhandige verpakkingen gebruikt. Die bol producten zouden in de meeste gevallen ook wel in de brievenbus passen, als ze geen verpakkingen zouden gebruiken waar het product met gemak 2 of 3 keer in past
Volgens mij gaat het in de meeste gevallen gewoon goed. Ik ben er nog nooit op aangesproken, als bezorger kunnen we er ook weinig aan doen natuurlijk. Maar er kan natuurlijk altijd ergens iets mis gaan waardoor het een dagje langer duurt, bijvoorbeeld een foutje bij het sorteren waardoor het pakje bij de verkeerde wijk komt te liggen, terwijl de wijk waar het pakje voor is al de deur uit is als de fout boven water komtquote:Op vrijdag 28 februari 2014 11:58 schreef Mint_Clansell het volgende:
Maar dan klopt de slogan 'vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis' niet. PostNL heeft denk ik toch wel wat uit te leggen aan Bol.com als Bol vaak klachten krijgt over te late leveringen? Worden bezorgers daar ook op aangesproken?
\quote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:06 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het in de meeste gevallen gewoon goed. Ik ben er nog nooit op aangesproken, als bezorger kunnen we er ook weinig aan doen natuurlijk. Maar er kan natuurlijk altijd ergens iets mis gaan waardoor het een dagje langer duurt, bijvoorbeeld een foutje bij het sorteren waardoor het pakje bij de verkeerde wijk komt te liggen, terwijl de wijk waar het pakje voor is al de deur uit is als de fout boven water komt
Ik doelde erop dat het ook voorkomt dat er geeneens een poging tot aflevering gedaan wordt en dat er in het depot bij aankomst al geplakt wordt.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 11:25 schreef lololo het volgende:
[..]
Als een pakketje niet door de bus past komt dat omdat de bezorger lui is?
Opleiding regulier.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 13:32 schreef Troeta het volgende:
Weet iemand wat 0-reg of o-reg betekent in Harmony?
Zeg dat dan. Die teamcoaches zijn ook altijd zo onduidelijk he, waardoor je nooit weet wat ze bedoelen en waarschijnlijk weten ze het zelf ook nietquote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:34 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik doelde erop dat het ook voorkomt dat er geeneens een poging tot aflevering gedaan wordt en dat er in het depot bij aankomst al geplakt wordt.
ben geen TC, maar ik kan wel een reden bedenken waarom. De TC komt af en toe misschien niet uit met zijn uren en is dan creatief om je dan toch maar de uren toe te kunnen kennen.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:45 schreef Troeta het volgende:
[..]
Bedankt! Waarom dat er nou weer staat...?
Die rotzooi wordt ook steeds meer,en gratis bezorgd, een zzp figuur krijgt er nog 1,17brt per adres voor.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 11:40 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Nou ik had pas geleden nog zo'n Bol ding dat kon niet eens in de oranje PostNL bus kon.
Doe ik vrijwel nooit eerlijk gezegd. Hangt van de situatie af, 5 deuren verder afgeven oid begin ik sowieso niet aan, zou ik zelf ook niet prettig vinden als ontvanger en eerlijk gezegd wil ik zelf ook niet verantwoordelijk zijn voor post van mensen van vijf deuren verder.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 11:38 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
In de meeste gevallen kun je het pakje dan wel bij de buren dumpen en een kaartje, met waar je het achter hebt gelaten naar binnen donderen? Ja leuk is anders omdat het natuurlijk wel extra tijd kost.
Nee, gewoon niet ingedeeld op die dagen.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 15:01 schreef Peterselieman het volgende:
had je op die dagen verlof? Zo ja, dan had het van het verlofbudget af moeten gaan. Zo nee, dan is het vreemd, tenzij het een nabetaling van een andere week is.
Of een overijverige bezorger die het aan het eind van de ronde nog eens probeert.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:58 schreef dud0r het volgende:
Of je hebt een luie bezorger gehad die vond dat jouw pakketje niet door de bus paste
Bij jullie zitten ze niet in enveloppen?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:02 schreef Deezertje het volgende:
Morgen stempassen hier. Mag ze zelf bezorgen. Dingen zijn flinterdun dus hopelijk waait het morgen niet... Wel weer HAH. Voor de rest geen drukte verwacht.
Nee. Al jaren niet trouwens. Gemeente bezuinigd overal opquote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:20 schreef dud0r het volgende:
[..]
Bij jullie zitten ze niet in enveloppen?
Oeh dat is naar.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 08:03 schreef ophaling10 het volgende:
hier zijn ze ziek van:
http://www.telegraaf.nl/d(...)n_van_folders__.html
Haha, dacht ik ook meteenquote:Op zaterdag 1 maart 2014 08:13 schreef dud0r het volgende:
[..]
Oeh dat is naar.
Maar die kutboekjes mogen we houden.
Ik ga ook zelden nog naar de buren. Ik doe het alleen nog als ik de ontvanger van het pakje en zijn of haar buren echt ken.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 15:06 schreef lololo het volgende:
[..]
Doe ik vrijwel nooit eerlijk gezegd. Hangt van de situatie af, 5 deuren verder afgeven oid begin ik sowieso niet aan, zou ik zelf ook niet prettig vinden als ontvanger en eerlijk gezegd wil ik zelf ook niet verantwoordelijk zijn voor post van mensen van vijf deuren verder.
Ik bel bij 1 buur aan, dan vind ik het wel welletjes. Ben ook minder moeite gaan doen voor mensen met zo'n 15 cm gleufje in de muur, waar de gewone post al niet eens in past (vaak al volgepropt door een voorganger). Sticker er op: volle brievenbus. Dan nemen ze maar een buitenbus hoor. Of minder dikke tijdschriftenquote:Op zaterdag 1 maart 2014 09:05 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Eerst probeer je het pakje in de bus te doen, past niet, dan bel je aan, moet je wachten, ga je naar de buren, moet je wachten, dan moet je nog een briefje gaan schrijven... Laat maar![]()
Mijn geduld is op.
Ik zou eerder stellen dat je het niet moet afgeven als er een briefje over hangt.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 11:56 schreef gelestipjes het volgende:
Ik geef pakjes tegenwoordig alleen nog af bij de buren als mensen een briefje op de deur hebben gehangen dat ik het pakje bij de buren af mag geven. Je weet toch nooit zeker of die mensen het met elkaar kunnen vinden, en soms nemen mensen een pakje aan en zijn ze vervolgens dagen achter elkaar nauwelijks thuis waardoor mensen hun pakje niet af kunnen halen
Ja, degene met paars op de voorkant.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:33 schreef superkimmi het volgende:
Heb je t kleurboek voor volwassenen besteld herfstblad? Die heb ik ook :-).
En ik ga morgen een paar daagjes naar Londen :-)
ik had niet doorgehaald, maar de visite ging om 00:30 weg, en toen kon ik de slaap niet vatten, dus om 3:30 maar naar het werk gereden voor de krant heb de voordraai toen naar afgeteld en deels ingestoken....moest wat.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 12:01 schreef Yreal het volgende:
Kutzooi, stempassen terwijl ik gister nog flink doorgehaald heb
Ik snap niets van deze post.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:10 schreef gridjuh het volgende:
[..]
ik had niet doorgehaald, maar de visite ging om 00:30 weg, en toen kon ik de slaap niet vatten, dus om 3:30 maar naar het werk gereden voor de krant heb de voordraai toen naar afgeteld en deels ingestoken....moest wat.
was om 8 uur terug in bed en toen kon im nog niet de slaap vatten, dus uiteindelijk maar 2,5 uur geslapen voordat ik weer moest gaan werken.
vanavond op tijd naar bed.
zal het anders formuleren voor je.quote:
Ik wist t wel maar heb alleen de eerste. Dat gaat me uren zat kosten. Ben dr blij mee :-)quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:36 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ja, degene met paars op de voorkant.
Die met blauw heb ik al, die kwam gisteren (maar ik wist niet dat er 2 waren).
Veel plezier alvast!
Ik neem ze gewoon allebeiquote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:24 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Ik wist t wel maar heb alleen de eerste. Dat gaat me uren zat kosten. Ben dr blij mee :-)
De post wil dat je het bij de buren probeert, dus doe ik dat zoals PostNL het wil: bij twee huizen en dan is het over en gaat er een sticker op. Wil de klant het anders, dan kunnen ze dat op de deur/bus plakken en is de kans vrij groot dat ik dat doe. Het komt ook regelmatig voor dat ik het een tweede keer probeer, al doe ik dat zo goed als nooit bij een veelte kleine brievenbus of als er een kastje achter staat.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 11:01 schreef Herfstblad het volgende:
Ik ga meestal ook niet naar de buren, tenzij ik echt weet dat mensen het geen probleem vinden en je er bijna toe dwingen
Het ligt er een beetje aan, sommigen zitten achter het glas en andere hangen er al zolang dat het wel te vertrouwen is. Van bv. vijf wijken weet ik precies welke huizen ze hebben en wat er op staat, of de briefjes niet aan bellen tussen of slecht ter been.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:10 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Ik zou eerder stellen dat je het niet moet afgeven als er een briefje over hangt.
Ikke wel. Al zou ik het niet doen, dat tellen is de taak van de (kranten) depothouder.quote:
totaal geen idee....maar we hebben een depothouder een eind verderop. We zijn technisch maar met zijn 3en op depot....en binnenkort met z'n 2.quote:Op zondag 2 maart 2014 11:53 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Ikke wel. Al zou ik het niet doen, dat tellen is de taak van de (kranten) depothouder.
Maar Gridjuh weet jij wat een depothouder ongeveer per maand krijgt?
Maar als je nog een zaterdagwerkerscontract hebt ben je duurder dan een postbezorger, dus in dat opzicht is het niet zo vreemd dat ze voor postbezorgers kiezen. Bovendien is het natuurlijk nog steeds de opzet dat straks vrijwel overal postbezorgers lopen en dat de duurdere krachten er zoveel mogelijk uit worden gewerkt.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:22 schreef Bowler01 het volgende:
Merkwaardig dat beleid dat je niet meer doordeweeks mag werken als zaterdagwerker. In het begin van het jaar kon ik daardoor geen extra uren meer maken. Nu zijn we verhuisd en hebben ze me spontaan hard nodig, dus mag ik weer komen.
Volgende week staan er echter weer een paar mensen op het roosters die opgeleid moet worden. Dan zal het wel weer over zijn met de extra uren. Als ik nou niet kan werken omdat de mensen met grote contracten niet aan hun uren komen kan ik het begrijpen. Maar gewoon weer nieuwe (veelal langzame) mensen aan te nemen is toch uiterst merkwaardig..
quote:Op zondag 2 maart 2014 14:21 schreef Peterselieman het volgende:
zelfde geldt voor voorbereiders. Zaterdagwerkers hebben echter wel het voordeel dat ze extreem flexibel inzetbaar zijn, namelijk zo ongeveer overal waar ze nodig zijn. Dat kun je van thk's of postbezorgers niet direct verwachten.
Hier ook alleen lammetjesdag gisteren. Voor de rest helemaal niets.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:29 schreef Peterselieman het volgende:
wij hadden nog een mailing van de NUON erbij zitten. Dat leverde nog mooi wat werk op.
Zie ik nu ook.. maar even tot morgen wachten, misschien hebben drie mensen tegelijk hun salarisstrook bekekenquote:
Ik denk dat het met de efteling actie te maken heeft ...quote:Op zondag 2 maart 2014 22:17 schreef posje het volgende:
[..]
Zie ik nu ook.. maar even tot morgen wachten, misschien hebben drie mensen tegelijk hun salarisstrook bekeken
Nee, taken vallen onder hetzelfde schaal niveau.quote:Op maandag 3 maart 2014 13:35 schreef weemdan het volgende:
Hoi,
Ik heb een tijd gewerkt als postvoorbereider, maar aangezien de postverdeler wegens geen verlenging van zijn contract is gestopt vervul ik nu die functie voor 5 dagen in de week. Het werk is veel zwaarder, plus de werkdruk is ook vele malen hoger. Ik verdien nu echter exact hetzelfde als voorheen, namelijk 9,24 bruto per uur. Klopt dit wel? Zou een postverdeler niet meer moeten verdienen dan een postvoorbereider? Zoja, hoeveel dan?
Erg bedankt!
Als ze er vandaag niet bij zaten lijkt het mij onwaarschijnlijk dat ze dan door postnl worden bezorgd.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:38 schreef gelestipjes het volgende:
Tot wanneer kunnen die stempassen eigenlijk komen? Moet nu wel zo ongeveer rond zijn toch? Want op onze vestiging heb ik dus werkelijk geen enkele stempas gezien. Van mijn eigen gemeente is het al een paar jaar zo dat die niet door postnl worden rondgebracht, dus dat was geen verrassing, maar van andere gemeenten hadden we ze normaal wel. Zou toch wel heel extreem zijn als werkelijk iedere gemeente die onder onze vestiging valt ineens is overgestapt naar een andere mogelijkheid.
Ik kan niet bestellen. Website is nog steeds offline zegt die. Ook geen mail gehad.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:35 schreef Thierry92 het volgende:
Vandaag een e-mail gekregen over de efteling.
Kon vandaag mijn kaarten bestellen, dus die krijg ik half maart binnen!
Even een mailtje naar het info adres van de PV doet wonderen!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:46 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik kan niet bestellen. Website is nog steeds offline zegt die. Ook geen mail gehad.
Vieze praktijken op die manier...quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:50 schreef Thierry92 het volgende:
[..]
Even een mailtje naar het info adres van de PV doet wonderen!
Tenminste die heb ik zondag al gestuurd, en kreeg vandaag de mail van de PV.
Mensen die gemaild hebben kregen voorrang op de tickets stond erin.
In mijn eigen gemeente zijn ook die door een ander rondgebracht maar ga er wel vanuit dat die er donderdag voor de overige gemeenten wel bij zitten.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:22 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Als ze er vandaag niet bij zaten lijkt het mij onwaarschijnlijk dat ze dan door postnl worden bezorgd.
Hier zaten ze er in ieder geval wel vandaag bij.
Heb je dan wel iets gehoord over de kandidatenlijsten?
Bij mij klopt die lijst ook totaal niet.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:31 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Wel handig dat er 28 verlofuren (op een contract van 7:00) spontaan verloren zijn gegaan tussen November en December 2013. Teamcoach begreep er niks van. Iemand van personeelszaken keek vervolgens naar haar eigen uitdraai en begreep er ook niks meer van. Handig!
Omdat de harmony helemaal niet meer gebruikt kan worden voor de verlofkaart.quote:Op woensdag 5 maart 2014 09:11 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Bij mij klopt die lijst ook totaal niet.
Ik begrijp niet hoe het kan dat die lijst op internet iets heel anders aangeeft dan de harmony.
Helaas geen tijd om te sporten vandaag of morgen. Vrijdag wel dus ik hoop dat het weer dan nog even zo blijft dan kan ik vrijdag weer een uurtje of 3 mezelf slopen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 09:42 schreef KatrienDuck het volgende:
Mogguh!
Lekker vrij vandaag. Straks naar de sportschool.
Wel merkwaardig dat precies met het afschaffen van Harmony die verlofuren verdwenen zijn. Heb helaas geen laatste uitdraai van Harmony meer om het het te controleren.quote:Op woensdag 5 maart 2014 10:38 schreef dud0r het volgende:
[..]
Omdat de harmony helemaal niet meer gebruikt kan worden voor de verlofkaart.
September vorig jaar zijn de wettelijke verlof uren vervallen van 2011 of 2012 dat weet ik zo even niet.quote:Op woensdag 5 maart 2014 13:21 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Wel merkwaardig dat precies met het afschaffen van Harmony die verlofuren verdwenen zijn. Heb helaas geen laatste uitdraai van Harmony meer om het het te controleren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |