abonnement Unibet Coolblue
pi_136851480


Dit topic gaat over genderdysforie. Dit is een discrepantie tussen het fysieke geslacht en het belevingsgeslacht. De bekendste vorm hiervan is transseksualiteit, waarbij mensen zich niet thuis voelen in het lichaam waarin ze geboren zijn, en daar vaak iets aan laten doen door middel van hormonen en operaties. Mensen kunnen ook androgyn zijn, waarbij ze zich mannelijk én vrouwelijk of juist geen van beide voelen. Op Wikipedia kun je terecht voor meer informatie.

Behandelcentra
Er zijn in Nederland twee genderteams. Eén in Amsterdam en één in Groningen. Voor de zuidelijke bewoners van Nederland kan het genderteam in het Vlaamse Gent ook nog een optie zijn.

Gent [BE]
Groningen [NL]
Amsterdam [NL]

Er is ook een alternatieve route, via de Psycho Informa Groep. Bij deze route moet er door de cliënt meer zelf geregeld worden als het om behandelingen en ingrepen gaat.

De verschillen
- Drag King = een vrouw die als een man verkleedt gaat en zich zo ook gedraagt, voor de show.
- Drag Queen = een man die als een vrouw verkleedt gaat en zich zo ook gedraagt, voor de show.
- Transgender = iemand die leeft als het andere geslacht, maar (nog) niet in behandeling is (geweest).
- Transseksueel = iemand die een geslachtsaanpassende behandeling ondergaan heeft en/of ermee bezig is.
- Travestiet = iemand die af en toe verkleed gaat als het andere geslacht, tegenwoordig wordt dat ook "Drag Queen" en "Drag King" genoemd.
- Cross dresser = iemand die zich in het dagelijks leven soms in de kleding van het andere geslacht hult, al dan niet voor seksuele bevrediging.


Termen en afkortingen
- Post-op = geopereerd.
- Non-op = kan of wil niet geopereerd worden.
- Pre-op = (nog) niet geopereerd.
- SRS = sex reassignment surgery (= geslachtsoperatie).
- Hesje/Binder = een top die de borsten plat maakt, vaak gemaakt van spandex.
- Packer = penisprothese, als broekvulling en/of STP (stand to pee) en/of voor seks.
- FFS = facial feminization surgery (operatie(s) om het gezicht vrouwelijker te maken).
- FtM = female to male, transmannen, mannen die met een vrouwenlichaam geboren zijn.
- MtF = male to female, transvrouwen, vrouwen die met een mannenlichaam geboren zijn.
- RLE = real life experience, de tijd waarin de persoon in kwestie in de sociale geslachtsrol leeft voor hij of zij groen licht krijgt voor de operatie(s).
- Transitie = het hele proces van geslachtsverandering inclusief psychologische begeleiding, de real life experience (RLE), hormoonbehandeling en (eventuele) operaties.
- Stealth = een transseksueel die volledig als zijn of haar gender door het leven gaat, diegene vertelt niet dat hij of zij van geslacht is veranderd en is dus volledig geïntegreerd in de samenleving.
- Ombouwen = dit woord dient niet gebruikt te worden om een transgender of de SRS aan te duiden omdat het als kwetsend ervaren wordt. Het woord "ombouwen" wordt gebruikt bij objecten of gebruiksvoorwerpen en niet bij personen.

Links
Transman
Transvrouw
COC Nederland
Transgendervereniging Nederland
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
pi_136851546
Zou een transgender die z'n transitie heeft gehad eigenlijk wel mogen meedoen aan de Olympische Spelen?
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
  dinsdag 18 februari 2014 @ 16:10:42 #3
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_136853784
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 15:26 schreef Quarant het volgende:
Zou een transgender die z'n transitie heeft gehad eigenlijk wel mogen meedoen aan de Olympische Spelen?
Ja, waarom niet?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_136853872
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:10 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ja, waarom niet?
Trieste geschiedenis van Foekje.


http://nl.wikipedia.org/wiki/Foekje_Dillema
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
pi_136856697
Weet niet zeker of dit nu nog steeds zo beoordeeld wordt als in dit stukje, maar dit is nog niet zo lang geleden:

http://transgenderinfo.be/m/leven/sport/
pi_136858554
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:12 schreef Quarant het volgende:
Trieste geschiedenis van Foekje.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Foekje_Dillema
Zeker triest, maar Caster Semenya heeft ook veel gezeik gehad.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 17:49:08 #7
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_136859650
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:12 schreef Quarant het volgende:

[..]

Trieste geschiedenis van Foekje.

[ afbeelding ]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Foekje_Dillema
Foekje was transgender noch post-transitie, dus dat heeft weinig met je vraag te maken.

Door hormoonbehandeling verandert het lichaam van een transgender persoon zo, dat er een verwaarloosbaar verschil ontstaat tussen een niet-transgender atleet en een transgender atleet. Post-transitie heeft een transgender persoon dus geen voordeel meer van hoe hij of zij geboren is.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_136869519
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 17:49 schreef wonderer het volgende:
Door hormoonbehandeling verandert het lichaam van een transgender persoon zo, dat er een verwaarloosbaar verschil ontstaat tussen een niet-transgender atleet en een transgender atleet.
Dus een transgender kan net zo hard rennen als een niet-transgender atleet? Als dat zo is dan snap ik serieus niet waarom er zo'n gezeik is rondom transgenders in de professionele sport scene.
pi_136878094
Het IOC (internationaal olympisch comité) baseert zich op regels opgesteld in de ‘Statement of the Stockholm consensus on sex reassignments in sports’. Op 28 oktober 2003 heeft een ad hoc comité samengesteld door de medische commissie van het IOC hierin besloten dat personen die een geslachtswijziging ondergingen vóór hun puberteit, moeten worden erkend in hun nieuwe geslacht. Personen die een geslachtsverandering ondergingen na hun puberteit, moeten worden beschouwd als behorende tot hun nieuwe geslacht en mogen deelnemen aan de mannelijke of vrouwelijke competities, mits zij voldoen aan volgende voorwaarden:1. chirurgische anatomische veranderingen zijn voldaan, inclusief de externe genitalia en gonadectomie; 2. een legale erkenning van hun toegewezen sekse hebben bevestigd gekregen door de officiële autoriteiten; 3. hormonale therapie passend bij hun toegewezen sekse in een verifieerbare manier en voor voldoende lange tijd verkregen zodat geslachtsgerelateerde voordelen in de sportcompetities zijn geminimaliseerd. Op 17 mei 2004 heeft de Executive Board van het IOC de consensus, voorgesteld door de ‘IOC Medical Commission’, opnieuw bevestigd. In Nederland heeft het NOC*NSF richtlijnen voor bonden en clubs opgesteld die ruimer gaan dan de internationale. Ze adviseren vooral dat het per sporter moet herbekeken worden. (http://www.cavaria.be/transgender-en-topsport)

Het uitgangspunt is daarom, denk ik, dat je als atleet zo weinig mogelijk voordeel mag hebben van het geslacht waarin je geboren bent. Maar ja, dan kun je je weer afvragen hoe het dan zit met sporten als volleybal of basketbal, waarin de lichaamslengte een belangrijke rol speelt?
  woensdag 19 februari 2014 @ 01:06:31 #10
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_136879777
Punt is, dat ALLE top-atleten een of ander fysiek voordeel hebben. Zwemmers met grote voeten en handen zijn sneller in het water, sommige mensen zullen nooit een bodybuilder worden omdat ze niet het juiste type spier hebben etc. Iemand met genoeg testosteron voor een man in haar lijf laten meedoen met de vrouwen is oneerlijk, omdat testosteron nu eenmaal een prestatieverhogend hormoon is, maar als je dat eenmaal weglaat, zal het minime verschil in lichaamsbouw net zo voordelig zijn als een andere "freak" (als in, iemand die iets uitzonderlijk gunstigs heeft).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_136879866
Foekje was inderdaad geen trans, dat wil zeggen: daar moeten we van uitgaan want we weten het niet. Er zijn geen aanwijzingen dat zij onvrede had met het lichaam waarin ze geboren was. In die zin was ze waarschijnlijk niet "een van ons". Maar des te tragischer is haar geschiedenis. Haar leven stond in het teken van de sport en het behalen van het Olympische resultaat. Haar genderidentiteit was voor haar helemaal geen issue. Toch werd ze, van het ene op het andere moment als "man" aangemerkt zonder dat zij bij die mogelijkheid ooit zelf had stilgestaan - met alle gevolgen van dien voor alles waar ze tot die tijd op gefocust was geweest. Probeer je dit even voor te stellen, als trans zijnde.

Fanny Blankers-Koen is er in geslaagd om Foekje, haar enige echte rivale, met de gemeenst mogelijke trap onder de gordel buiten de competitie te plaatsen. Heerlijk, vrouwen onder elkaar.

Het verhaal van Foekje heeft in belangrijke mate bijgedragen aan de discussie over de toelating van sporters tot de verschillende categorieën. En daarom is het transgerelateerd.
  woensdag 19 februari 2014 @ 01:14:27 #12
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_136879884
Er was ook een Duitse atlete die zonder dat ze het wist van haar coach testosteron kreeg, geloof ik. Die is uiteindelijk maar helemaal man geworden, maar volgens mij was het niet echt een gevalletje genderdysforie...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_136880218
Ik doelde op de situatie waarin het weglaten of het toevoegen van hormonen geen gevolgen heeft voor de overige fysieke eigenschappen van de betreffende sporter.
Maar ik ben het wel met je eens dat meerdere factoren een rol spelen.
pi_136880252
Griezelig verhaal van die Duitse atlete. Vrij onrealistisch scenario, lijkt mij. Is het geen broodje aap?
  woensdag 19 februari 2014 @ 01:52:10 #15
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_136880278
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 01:48 schreef Cettin het volgende:
Griezelig verhaal van die Duitse atlete. Vrij onrealistisch scenario, lijkt mij. Is het geen broodje aap?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Andreas_Krieger
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_136880451
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 01:14 schreef wonderer het volgende:
Er was ook een Duitse atlete die zonder dat ze het wist van haar coach testosteron kreeg, geloof ik.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 01:48 schreef Cettin het volgende:
Griezelig verhaal van die Duitse atlete.
Dat is ook griezelig. Maar ja, de Duitsers hebben wel vaker griezelige dingen met mensen gedaan.
pi_136880557
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 02:12 schreef Xenzo het volgende:

de Duitsers hebben wel vaker griezelige dingen met mensen gedaan.
:') !
Je raekt an de dinge geweun.
pi_136880630
Bizar, maar kennelijk echt gebeurd. Ik kan me niet voorstellen dat het enkele toedienen van hormonen op zichzelf transseksualiteit kan veroorzaken; ik kan me wel er wel wat bij voorstellen dat ze latent aanwezige transseksualiteit kunnen stimuleren.
Over zijn stap zou hij na zijn transitie hebben gezegd (cursivering van mij, Cettin): "Ik was niet langer Heidi Krieger. Ik wist niet meer wie ik was. De pillen versterkten de transseksuele neiging die ik misschien al had. Ik was niet meer in staat me met mijn lichaam te identificeren en daarom onderging ik een sekseverandering." (http://www.hijstek.nl/site/node/147)
Dat lijkt me een eerlijke uitlating te wezen, die het verhaal toch in een ander daglicht plaatst.
pi_136881029
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 02:38 schreef Cettin het volgende:
Over zijn stap zou hij na zijn transitie hebben gezegd (cursivering van mij, Cettin): "Ik was niet langer Heidi Krieger. Ik wist niet meer wie ik was. De pillen versterkten de transseksuele neiging die ik misschien al had. Ik was niet meer in staat me met mijn lichaam te identificeren en daarom onderging ik een sekseverandering." (http://www.hijstek.nl/site/node/147)
Dat lijkt me een eerlijke uitlating te wezen, die het verhaal toch in een ander daglicht plaatst.
Dus dan is het ineens "goed" of "okay" dat die coach dat geflikt heeft? Die coach had hem verteld dat het vitamine pillen waren, hetgeen wat ik dus heel erg fout vind om iemand medicatie te geven zonder dat hij het wist. Daarbij: volgens mij maakt het geen ene drol uit of iemand wel of geen hormonen tot zich neemt, want wat ik hier wel heb geleerd is dat transseksualiteit iets is waar hij of zij mee geboren wordt en dat veranderd niet door hormonen te nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Xenzo op 19-02-2014 04:17:30 (Er stond een spelfout in mijn bericht) ]
pi_136882376
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 04:13 schreef Xenzo het volgende:

[..]

<knip> want wat ik hier wel heb geleerd is dat transseksualiteit iets is waar hij of zij mee geboren wordt en dat veranderd niet door hormonen te nemen.
Inderdaad, want anders was ik (en veel anderen) wel 'genezen' door een shot testosteron. Maar je kunt het verhaal ook omdraaien, misschien was zijn sterke identificatie met 'mannen' wel een reden dat voor deze sport gekozen is. Kip en het ei zijn soms moeilijk te bepalen.

Zegt verder niets over de absoluut foute handelwijze van de trainer natuurlijk .....
pi_136888596
Om de een of andere reden kan ik niet quoten, maar @Xenzo "Dus dan is het ineens "goed" of "okay" dat die coach dat geflikt heeft?": Nee, dat heb ik niet gezegd. Het stiekem toedienen van hormonen is sowieso misdadig. Met "latent aanwezige transseksualiteit" bedoel ik een onbenoemd, vaag en nog niet gedefinieerd gevoel van onvrede met het lichaam, en zo'n gevoel zou volgens mij kunnen worden aangewakkerd tot echte transseksualiteit door het innemen van hormonen. En als je het zo bekijkt maakt wel degelijk "ene drol uit of iemand wel of geen hormonen tot zich neemt". Het innemen van hormonen brengt niet alleen fysieke veranderingen in iemands lichaam teweeg, maar veroorzaakt ook psychische gevolgen die misschien nog wel veel ingrijpender zijn. Het wordt weleens gezegd dat het toedienen van geslachtshormonen de ultieme test is om te beoordelen of iemand daadwerkelijk transseksueel is. Niet voor niets is in de Standards of Care (p.34) opgenomen dat in beginsel pas 'after a psychosocial assessment' kan worden overgegaan tot hormoontherapie. Een niet-trans voelt dan al heel snel aan dat dit geen lekker spul is.
  woensdag 19 februari 2014 @ 15:49:41 #22
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_136894618
Een geslachtsverandering ondergaan maakt je naar de letter van het woord per definitie transseksueel. Of daar genderdysforie aan ten grondslag ligt, doet er dan niet toe. Transseksueel -> van de ene naar de andere sekse gaan.

Ik weet niet of de behandeling zelf iemand psychisch/mentaal verandert, of dat dat komt omdat je dysforie vermindert/verdwijnt en je een vrijer leven kunt leiden, eigenlijk. Ik heb niet het idee dat de testosteron nou zo veel invloed heeft gehad op mijn persoonlijkheid. Een aantal dingen kun je er wel echt aan wijten, maar ik geloof niet dat ik een heel ander persoon ben.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_136898730
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 15:49 schreef wonderer het volgende:
Een geslachtsverandering ondergaan maakt je naar de letter van het woord per definitie transseksueel. Of daar genderdysforie aan ten grondslag ligt, doet er dan niet toe. Transseksueel -> van de ene naar de andere sekse gaan.
Dit wordt een semantische kwestie. Ik snap niet zo goed hoe ik me dit moet voorstellen. Transseksualiteit is niet alleen maar het ondergaan van een geslachtsverandering. Transseksualiteit kan in mijn beleving een sluimerend bestaan leiden totdat de daaraan ten grondslag liggende genderdysforie op enige manier wordt getriggerd. Dat komt vaak vanuit de persoon zelf, maar het kan in mijn theorie ook door hormonen gebeuren. Maar als er geen überhaupt geen aanwezigheid van dysforie is, dan is de transseksualiteit als geïsoleerd verschijnsel tot mislukking gedoemd. Denk ik.
  woensdag 19 februari 2014 @ 17:58:07 #24
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_136899029
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 17:48 schreef Cettin het volgende:

[..]

Dit wordt een semantische kwestie. Ik snap niet zo goed hoe ik me dit moet voorstellen. Transseksualiteit is niet alleen maar het ondergaan van een geslachtsverandering. Transseksualiteit kan in mijn beleving een sluimerend bestaan leiden totdat de daaraan ten grondslag liggende genderdysforie op enige manier wordt getriggerd. Dat komt vaak vanuit de persoon zelf, maar het kan in mijn theorie ook door hormonen gebeuren. Maar als er geen überhaupt geen aanwezigheid van dysforie is, dan is de transseksualiteit als geïsoleerd verschijnsel tot mislukking gedoemd. Denk ik.
Dat is het semantisch gezien wel.

Maar natuurlijk wordt iemand die gelukkig is met zijn geboortegeslacht er niet gelukkiger op als hem/haar dat wordt afgenomen en is het absoluut bizar te noemen dat er mensen gedwongen worden in het andere geslacht te leven dan waar ze gelukkig mee zijn.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_136899308
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 17:58 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dat is het semantisch gezien wel.
Ok, dit is Fok! dus ik haal Wikipedia aan: "Transseksualiteit is de extreme vorm van geslachtsidentiteitsstoornis (genderdysforie), waarbij er bij de persoon in kwestie een verschil bestaat tussen de beleefde seksuele identiteit en de biologische seksuele identiteit. Hieruit volgt de wens in transitie te gaan naar het andere geslacht."

Het proces van aanpassing van de transseksualiteit is de transitie.
  woensdag 19 februari 2014 @ 18:42:12 #26
296917 Abby79
Being myself!
pi_136900212
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 18:08 schreef Cettin het volgende:
Ok, dit is Fok! dus ik haal Wikipedia aan: "Transseksualiteit is de extreme vorm van geslachtsidentiteitsstoornis (genderdysforie), waarbij er bij de persoon in kwestie een verschil bestaat tussen de beleefde seksuele identiteit en de biologische seksuele identiteit. Hieruit volgt de wens in transitie te gaan naar het andere geslacht."

Het proces van aanpassing van de transseksualiteit is de transitie.
Als transseskualiteit een extreme vorm is, dan is het toch logischer dat de genderdysforie sluimert? Pas als die extremere vormen aanneemt valt dat onder transseksualitiet :).
(Als ik nooit iets had gedaan aan m'n genderdysforie dan was die er wel (sluimerend) geweest, maar was ik niet transseksueel geweest :))
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 19 februari 2014 @ 18:44:35 #27
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_136900275
Ik dacht dat semantiek te maken had met de letterlijke betekenis van het woord. Ik snap heus wel dat in de volksmond transseksualiteit veelomvattender is. Sorry dat ik erover begon.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_136901980
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 18:42 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Als transseskualiteit een extreme vorm is, dan is het toch logischer dat de genderdysforie sluimert? Pas als die extremere vormen aanneemt valt dat onder transseksualitiet :).
Dat klinkt logisch. Zowel transseksuele als transgender personen hebben last van genderdysforie, waarbij de transseksualiteit de meest uitgesproken vorm is.
pi_136908694
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 17:48 schreef Cettin het volgende:
Transseksualiteit kan in mijn beleving een sluimerend bestaan leiden totdat de daaraan ten grondslag liggende genderdysforie op enige manier wordt getriggerd. Dat komt vaak vanuit de persoon zelf, maar het kan in mijn theorie ook door hormonen gebeuren.
Ik vraag me serieus af of dat wel klopt, want als ik Wonderer goed heb begrepen is zijn persoonlijkheid en dergelijke niet veranderd door het gebruiken van hormonen. Hormonen veranderen volgens mij alleen het fysieke gedeelte van het lichaam en niet de persoonlijkheid, mening of manier van leven. Even een extreem voorbeeld: een vrouwelijke bodybuilder die anabole steroïden gebruikt krijgt volgens mij niet de wens om man te worden, ook niet als ze dat al jaren gebruikt. Met andere woorden: ik geloof niet dat hormonen ervoor zorgen dat een cis-persoon van geslacht wil veranderen. Maar goed, ik ben geen expert op dit gebied, dus als iemand het wel weet dan verneem ik dat graag hier.
  woensdag 19 februari 2014 @ 21:59:24 #30
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_136909762
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:38 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Ik vraag me serieus af of dat wel klopt, want als ik Wonderer goed heb begrepen is zijn persoonlijkheid en dergelijke niet veranderd door het gebruiken van hormonen. Hormonen veranderen volgens mij alleen het fysieke gedeelte van het lichaam en niet de persoonlijkheid, mening of manier van leven. Even een extreem voorbeeld: een vrouwelijke bodybuilder die anabole steroïden gebruikt krijgt volgens mij niet de wens om man te worden, ook niet als ze dat al jaren gebruikt. Met andere woorden: ik geloof niet dat hormonen ervoor zorgen dat een cis-persoon van geslacht wil veranderen. Maar goed, ik ben geen expert op dit gebied, dus als iemand het wel weet dan verneem ik dat graag hier.
Maar ik denk dat Cettin het anders bedoelt: Als je van jezelf al genderdysforisch bent, dan kunnen hormonen wel een trigger veroorzaken?
Kaleidoscopiklimax
  woensdag 19 februari 2014 @ 22:00:21 #31
403253 Meke
after all this time? always.
pi_136909829
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:38 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Ik vraag me serieus af of dat wel klopt, want als ik Wonderer goed heb begrepen is zijn persoonlijkheid en dergelijke niet veranderd door het gebruiken van hormonen. Hormonen veranderen volgens mij alleen het fysieke gedeelte van het lichaam en niet de persoonlijkheid, mening of manier van leven. Even een extreem voorbeeld: een vrouwelijke bodybuilder die anabole steroïden gebruikt krijgt volgens mij niet de wens om man te worden, ook niet als ze dat al jaren gebruikt. Met andere woorden: ik geloof niet dat hormonen ervoor zorgen dat een cis-persoon van geslacht wil veranderen. Maar goed, ik ben geen expert op dit gebied, dus als iemand het wel weet dan verneem ik dat graag hier.
Ik denk/hoop eigenlijk dat het (gelukkig!) te weinig onvrijwillig is gebeurd om daar een conclusie aan te verbinden.. Ik denk doordat de hormonen meestal een doel dienen (het meer worden van het geslacht dat je je voelt, dan wel betere prestaties op sportgebied neerzetten) dat je je daarop instelt, dat je er bewust van bent dat het gebeurt wanneer je bijv. slechts betere sportprestaties neer wil zetten.
En ik denk dat hormonen wel degelijk invloed kunnen hebben op je gemoedstoestand. Als ik naar mijn omgeving kijk, zijn daar een aantal vrouwen die gestopt zijn met de anticonceptiepil omdat ze bijna depressief werden van die hormonen. En dan geloof ik dat de hormonen in die pil nog kinderspel zijn vergeleken met de hormonen de transgenders en/of sporters toegediend krijgen dus ik geloof wel degelijk dat vrouwen die testotoron toegediend krijgen ook mentaal kunnen veranderen.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  woensdag 19 februari 2014 @ 23:53:40 #32
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_136915607
Maar gemoedstoestand is wat anders dan je persoonlijkheid/karakter.

Aan de andere kant kunnen zulke veranderingen best tot gevolg hebben dat je jezelf niet meer herkent en dus alsnog best heftig is.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_136918406
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 17:48 schreef Cettin het volgende:
Transseksualiteit kan in mijn beleving een sluimerend bestaan leiden totdat de daaraan ten grondslag liggende genderdysforie op enige manier wordt getriggerd. Dat komt vaak vanuit de persoon zelf, maar het kan in mijn theorie ook door hormonen gebeuren.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:38 schreef Xenzo het volgende:
Ik vraag me serieus af of dat wel klopt, want als ik Wonderer goed heb begrepen is zijn persoonlijkheid en dergelijke niet veranderd door het gebruiken van hormonen. Hormonen veranderen volgens mij alleen het fysieke gedeelte van het lichaam en niet de persoonlijkheid, mening of manier van leven. Even een extreem voorbeeld: een vrouwelijke bodybuilder die anabole steroïden gebruikt krijgt volgens mij niet de wens om man te worden, ook niet als ze dat al jaren gebruikt. Met andere woorden: ik geloof niet dat hormonen ervoor zorgen dat een cis-persoon van geslacht wil veranderen. Maar goed, ik ben geen expert op dit gebied, dus als iemand het wel weet dan verneem ik dat graag hier.
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:59 schreef RadioSlut het volgende:
Maar ik denk dat Cettin het anders bedoelt: Als je van jezelf al genderdysforisch bent, dan kunnen hormonen wel een trigger veroorzaken?
Ik ging er ook vanuit dat Cettin dat bedoelde. Het zou kunnen, alleen denk ik niet dat hormonen een trigger is.
  donderdag 20 februari 2014 @ 11:18:42 #34
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_136922706
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 17:49 schreef wonderer het volgende:
Door hormoonbehandeling verandert het lichaam van een transgender persoon zo, dat er een verwaarloosbaar verschil ontstaat tussen een niet-transgender atleet en een transgender atleet. Post-transitie heeft een transgender persoon dus geen voordeel meer van hoe hij of zij geboren is.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 01:06 schreef wonderer het volgende:
Punt is, dat ALLE top-atleten een of ander fysiek voordeel hebben. Zwemmers met grote voeten en handen zijn sneller in het water, sommige mensen zullen nooit een bodybuilder worden omdat ze niet het juiste type spier hebben etc. Iemand met genoeg testosteron voor een man in haar lijf laten meedoen met de vrouwen is oneerlijk, omdat testosteron nu eenmaal een prestatieverhogend hormoon is, maar als je dat eenmaal weglaat, zal het minime verschil in lichaamsbouw net zo voordelig zijn als een andere "freak" (als in, iemand die iets uitzonderlijk gunstigs heeft).
Kijk, dat vind ik nou wel interessant. Ik vroeg het me al een tijdje af of er nou bepaalde lichamelijke verschillen/voordelen zouden zijn. Fijn dat je het uitlegt, en fijn om te weten dat ik dus in principe geen voordelen heb tegenover iemand die lichamelijk geboren is als vrouw.
  donderdag 20 februari 2014 @ 12:11:49 #35
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_136924312
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 11:18 schreef J.Gibbs het volgende:

[..]

[..]

Kijk, dat vind ik nou wel interessant. Ik vroeg het me al een tijdje af of er nou bepaalde lichamelijke verschillen/voordelen zouden zijn. Fijn dat je het uitlegt, en fijn om te weten dat ik dus in principe geen voordelen heb tegenover iemand die lichamelijk geboren is als vrouw.
Een van jouw voordelen zou kunnen zijn dat je smallere heupen hebt, waardoor je sneller kunt lopen. Maar er zijn ook cisvrouwen met smalle heupen die sneller kunnen lopen. Dus ja.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 20 februari 2014 @ 12:28:15 #36
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_136924826
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 12:11 schreef wonderer het volgende:

[..]

Een van jouw voordelen zou kunnen zijn dat je smallere heupen hebt, waardoor je sneller kunt lopen. Maar er zijn ook cisvrouwen met smalle heupen die sneller kunnen lopen. Dus ja.
Ja zo... ik denk dat het qua hardlopen sowieso wel tegenvalt. Ik heb mezelf in de sportschool zien lopen op de loopband en dat ziet er echt vaag uit. Net of m'n knieën met een dik elastiek aan elkaar zitten. Ik heb heel erg x-benen volgens mij. Dus dan heeft een ander sowieso een voordeel over mij :P .
En qua heupen vraag ik het me weleens af of die van mij echt zo smal zijn, als ze me er weer eens van weerhouden om m'n broek dicht te krijgen, haha. Maar dat is ook m'n eigen schuld want ik moet gewoon niet zoveel snoepen en ik ben ook al weer bezig om het eraf te krijgen maar dat kost meer werk dan om het eraan te krijgen :P .
  donderdag 20 februari 2014 @ 17:09:54 #37
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_136934895
Ik bedoel de botstructuur (het bekken). Als dat smal is, en dat hebben mannen vaker van nature dan vrouwen want bij vrouwen moet er een baby in, loop je sneller geloof ik (daarom gingen de mannen op jacht vroeger).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 20 februari 2014 @ 18:07:05 #38
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_136937077
Ik heb een paar weken geleden (eindelijk) een vriend verteld dat ik trans ben, maar volgens mij is ie het weer vergeten en ik heb geen zin om te gaan vissen :')

Is iemand dat weleens overkomen? Post-transitie dan?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_136954449
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:09 schreef wonderer het volgende:
Ik bedoel de botstructuur (het bekken).
Ik kan me vergissen, maar dat veranderd toch ook door de hormonen? Ik heb wel eens foto's van transmannen gezien van hoe het gezicht veranderd, dus ja, de heupen en andere botten zullen dan ook veranderen denk ik.
pi_136957075
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 23:06 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Ik kan me vergissen, maar dat veranderd toch ook door de hormonen? Ik heb wel eens foto's van transmannen gezien van hoe het gezicht veranderd, dus ja, de heupen en andere botten zullen dan ook veranderen denk ik.
Vet wordt herverdeeld maar botten blijven volgens mij zoals ze zijn. Wel hogere kans op botontkalking enzo.

wonderer, een vriend van me is het al zo'n 5x vergeten en ik ben pas twee weken met testosteron bezig :')
  donderdag 20 februari 2014 @ 23:48:34 #41
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_136957316
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 23:06 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Ik kan me vergissen, maar dat veranderd toch ook door de hormonen? Ik heb wel eens foto's van transmannen gezien van hoe het gezicht veranderd, dus ja, de heupen en andere botten zullen dan ook veranderen denk ik.
Nee, botten zijn botten, die veranderen niet meer nadat je bent uitgegroeid.

Nezhi, da's wel heel extreem :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_136973502
quote:
“I do,” Cox said, backing Carrera up. “I was so proud of Carmen for saying that…the preoccupation with transition and surgery objectifies trans people and then we don’t get to really deal with the lived experiences, the reality of trans people’s lives.”
klik
  vrijdag 21 februari 2014 @ 17:38:10 #43
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_136981352
Da's zo'n beetje de insteek van mijn roman. Niet de transitie, maar het leven. Hopen dat het hierdoor sneller/uitgebreider wordt opgepikt...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_136981969
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 17:38 schreef wonderer het volgende:
Da's zo'n beetje de insteek van mijn roman. Niet de transitie, maar het leven. Hopen dat het hierdoor sneller/uitgebreider wordt opgepikt...
Is ie al naar de drukker :P ?
  vrijdag 21 februari 2014 @ 18:12:47 #45
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_136982627
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 17:53 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Is ie al naar de drukker :P ?
Nee, dat gaat niet zo snel :') Eerst een uitgever vinden :P
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_136983045
Kom weer eens binnenvallen.

Mijn moeder komt woensdag voor 3 maanden.
Het ergste is dat ze met enige regelmaat vist of ik lesbisch ben. Omdat ik geen vriend wil. Zucht.
Je zou toch denken dat ze na zoveel jaar tekst en uitleg en de wetenschap dat ik alleen met mannen relaties heb gehad en het nog nooit over een vrouw heeft gehad ze daar niet keer op keer over zou beginnen.
Maar nu denk ik dat het misschien wel een goede opening is om te zeggen dat ik trans ben. Maar dat wordt dan toch afgedaan met "doe even normaal" of iets anders hatelijks in die richting.

Dat zijn wel van die momenten dat ik denk "had ik het vroeger maar een beetje meer doorgezet dat ik een geslachtsverandering wilde" ook al was het toen lastiger en lang niet zo ver als tegenwoordig.
Toen was ze anders.

Mijn goede buur maakte laatst een opmerking als "of ben je geen vrouw misschien?" Tja, wat zeg je dan in mijn geval? Dat was trouwens in verband met geen seks willen. Aseksualiteit wordt niet begrepen.
Ik weet nooit zo goed wat ik daar mee aan moet.
Het is lastig te bepalen wie je in vertrouwen kunt nemen. Helemaal hier in Portugal waar het nog iets heel ongewoons is.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 18:57:16 #47
413877 Tina_TV
Man! I feel like a woman
pi_136984266
Ik ben voor twee weken terug naar de huisarts geweest en met grote succes de doorverwijzing gekregen.
Ik heb daarvoor al aan mijn chef vertelt over mijn gevoelens en dat was al behoorlijk spannend.
Maar aankomende donderdag heb ik een gesprek met mijn werkgever om een brief aan alle collega's te geven en dan weet het ineens zo'n 100 man, ben best een beetje zenuwachtig...
  vrijdag 21 februari 2014 @ 20:12:22 #48
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_136987911
Alentejana, misschien moet je verhuizen? ;) Wel een lastige situatie zo. Eerlijk zijn, of doen alsof je neus bloedt, volgens mij is er niet echt een tussenweg.

Tina, sterkte vast. Ik heb zoiets nooit meegemaakt, maar ik kan me voorstellen dat het lastig is, met zo veel mensen tegelijk. Ik denk dat het handig is als je vast antwoorden bedenkt op de vragen die je ongetwijfeld gaat krijgen, zodat je goed beslagen ten ijs komt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_137086471
Het eerstvolgende transcafé is op 2 maart 2014, 17-21u, Schiedamsesingel 175, Rotterdam. FB: https://www.facebook.com/events/225553934300692
  dinsdag 25 februari 2014 @ 10:57:45 #50
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_137119568
Korte status update.

Gister ben ik voor het eerst in 2 maanden weer bij m’n psychologe van PsyQ geweest. We hadden elkaar sinds de intake niet meer gesproken, en de kerstvakantie zat ertussen en daarbij ze heeft wegens ziekte ook een aantal afspraken af moeten zeggen. Maar dit was dus de eerste reguliere afspraak.

Ons gesprek heeft me doen beseffen hoeveel ik gegroeid ben en vooruit ben gegaan sinds december. Ik ben er constant mee bezig in m’n hoofd en als je er dag in, dag uit mee bezig bent, dan zie je de geleidelijke verandering niet zo snel. Omdat m’n psychologe me zo lang niet gezien heeft was alles een stuk duidelijker te relativeren.
In het begin was ik erg onzeker en zat ik constant te twijfelen of ik wel goed bezig was. Ik was voor een deel nog erg in de ontkenningsfase en twijfelde of ik echt trans was. Maar nu ben ik er bijna van overtuigd dat ik goed bezig ben. Hoe dichterbij m’n eerste gesprek bij de VU komt, hoe zekerder ik wordt. Ook kan ik nu veel helderder uitleggen wat ik ervaar en heb ik veel meer vertrouwen in m’n eigen gevoelens.

Hoewel ik momenteel nog als man door het leven ga, heeft ze me aangeraden om bij m’n vrienden/familie, die het al van me weten, me alvast af en toe als vrouw te presenteren. Op die manier kan ik alvast een beetje wennen voor als ik aan de RLE moet beginnen, waar ik toch nog best zenuwachtig over ben. Daarbij kunnen m’n naasten ook een beetje wennen aan het gebruiken van “zij” en “haar” en “Nadia” inplaats van m’n jongensnaam.

Al met al, ben ik enorm blij met m’n psychologe. Ben met een enorme glimlach weer naar huis gegaan, na ons gesprek. :D

Daarbij komt ook dat ik waarschijnlijk binnen 2 weken opgeroepen wordt door de VU voor m'n eerste diagnostische gesprek. Spannend!
  dinsdag 25 februari 2014 @ 11:05:44 #51
296917 Abby79
Being myself!
pi_137119744
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:30 schreef Onderweg het volgende:
Het eerstvolgende transcafé is op 2 maart 2014, 17-21u, Schiedamsesingel 175, Rotterdam. FB: https://www.facebook.com/events/225553934300692
Hmm, ik heb al vaker m'n status op 'maybe' gezet hiervan, maar ik denk dat ik toch maar eens langskom (helaas niet met de auto, want die is gisteren aangereden ;()
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 10:57 schreef Naidje het volgende:
Korte status update.

[...]

Al met al, ben ik enorm blij met m’n psychologe. Ben met een enorme glimlach weer naar huis gegaan, na ons gesprek. :D
Klinkt goed! :) En het zelf niet zien van veranderingen omdat ze in kleine stapjes komen klinkt heel bekend, haha.

Ik had gisteren het laatste gesprek met mijn psychologe in Gent, dat ging ook wel goed. Maar ik ben ook wel weer blij dat ik die gesprekken niet meer nodig heb, het voelde al lang niet heel nuttig meer ;).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_137122628
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 11:05 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Hmm, ik heb al vaker m'n status op 'maybe' gezet hiervan, maar ik denk dat ik toch maar eens langskom (helaas niet met de auto, want die is gisteren aangereden ;()

[..]

Klinkt goed! :) En het zelf niet zien van veranderingen omdat ze in kleine stapjes komen klinkt heel bekend, haha.

Ik had gisteren het laatste gesprek met mijn psychologe in Gent, dat ging ook wel goed. Maar ik ben ook wel weer blij dat ik die gesprekken niet meer nodig heb, het voelde al lang niet heel nuttig meer ;).
Leuk als je een keer komt :) , en jammer van de auto ;(
  dinsdag 25 februari 2014 @ 13:25:13 #53
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_137123427
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 10:57 schreef Naidje het volgende:
Korte status update.

Gister ben ik voor het eerst in 2 maanden weer bij m’n psychologe van PsyQ geweest. We hadden elkaar sinds de intake niet meer gesproken, en de kerstvakantie zat ertussen en daarbij ze heeft wegens ziekte ook een aantal afspraken af moeten zeggen. Maar dit was dus de eerste reguliere afspraak.

Ons gesprek heeft me doen beseffen hoeveel ik gegroeid ben en vooruit ben gegaan sinds december. Ik ben er constant mee bezig in m’n hoofd en als je er dag in, dag uit mee bezig bent, dan zie je de geleidelijke verandering niet zo snel. Omdat m’n psychologe me zo lang niet gezien heeft was alles een stuk duidelijker te relativeren.
In het begin was ik erg onzeker en zat ik constant te twijfelen of ik wel goed bezig was. Ik was voor een deel nog erg in de ontkenningsfase en twijfelde of ik echt trans was. Maar nu ben ik er bijna van overtuigd dat ik goed bezig ben. Hoe dichterbij m’n eerste gesprek bij de VU komt, hoe zekerder ik wordt. Ook kan ik nu veel helderder uitleggen wat ik ervaar en heb ik veel meer vertrouwen in m’n eigen gevoelens.

Hoewel ik momenteel nog als man door het leven ga, heeft ze me aangeraden om bij m’n vrienden/familie, die het al van me weten, me alvast af en toe als vrouw te presenteren. Op die manier kan ik alvast een beetje wennen voor als ik aan de RLE moet beginnen, waar ik toch nog best zenuwachtig over ben. Daarbij kunnen m’n naasten ook een beetje wennen aan het gebruiken van “zij” en “haar” en “Nadia” inplaats van m’n jongensnaam.

Al met al, ben ik enorm blij met m’n psychologe. Ben met een enorme glimlach weer naar huis gegaan, na ons gesprek. :D

Daarbij komt ook dat ik waarschijnlijk binnen 2 weken opgeroepen wordt door de VU voor m'n eerste diagnostische gesprek. Spannend!
Goed bezig Nadia!
Hoe is het voor jezelf trouwens om met "mevrouw", "Nadia", "haar" en "ze" aangesproken te worden?
Dat vond en vind ik nog steeds erg leuk om te horen (behalve Nadia dan, want zo heet ik niet). Nadat ik al die jaren "meneer", "hij" en "hem" genoemd ben, voelt het nu goed dat ik eindelijk op de voor mij juiste manier aangesproken word. Het klopt nu gewoon :) .
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 11:05 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Klinkt goed! :) En het zelf niet zien van veranderingen omdat ze in kleine stapjes komen klinkt heel bekend, haha.

Ik had gisteren het laatste gesprek met mijn psychologe in Gent, dat ging ook wel goed. Maar ik ben ook wel weer blij dat ik die gesprekken niet meer nodig heb, het voelde al lang niet heel nuttig meer ;).
Klopt, de veranderingen zijn voor jezelf veel minder merkbaar dan voor anderen. Zelfs mensen die me iedere dag zien merkten al op dat ik echt vrouwelijker ben geworden qua voorkomen en hadden ook al iets van borstgroei gespot. Dat vond ik eigenlijk wel grappig omdat het voor mijn gevoel nog niet echt te zien was en ik voor mijn gevoel nog niet echt veranderd ben. Maar dat komt dus echt omdat ik mezelf iedere dag in de spiegel zie en misschien soms nog teveel focus op wat ik niet mooi vind, in plaats van alles wat al wel mooi en vrouwelijk is aan me.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 14:14:37 #54
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_137125013
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:25 schreef J.Gibbs het volgende:

[..]

Goed bezig Nadia!
Hoe is het voor jezelf trouwens om met "mevrouw", "Nadia", "haar" en "ze" aangesproken te worden?
Dat vond en vind ik nog steeds erg leuk om te horen (behalve Nadia dan, want zo heet ik niet). Nadat ik al die jaren "meneer", "hij" en "hem" genoemd ben, voelt het nu goed dat ik eindelijk op de voor mij juiste manier aangesproken word. Het klopt nu gewoon :) .
Wil een geheimpje weten? Jij bent nu de eerste die me zo aanspreekt. :p
Ik moet toegeven dat het nog vreemd voelt om mezelf als vrouw te zien. M'n hele leven ben ik "hij" en "meneer" geweest, dus wennen is het wel.
Het voelt wel erg fijn om nu Nadia genoemd te worden. Gister bij de psychologe ook, het voelde geweldig om m'n nieuwe naam te vertellen. Kreeg ook een positieve reactie terug. M'n dag kon niet meer stuk! :D
pi_137125474
Vraagje: vinden jullie dat je in een relatie moet vertellen dat je vroeger een jongen/man of meisje/vrouw bent geweest?

Of is het principe: wat niet weet , wat niet deert niet altijd verkeerd?
  dinsdag 25 februari 2014 @ 14:37:45 #56
296917 Abby79
Being myself!
pi_137125708
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 14:30 schreef theunderdog het volgende:
Vraagje: vinden jullie dat je in een relatie moet vertellen dat je vroeger een jongen/man of meisje/vrouw bent geweest?

Of is het principe: wat niet weet , wat niet deert niet altijd verkeerd?
Ik vind niet dat het een 'moet' is, maar ik verwacht eigenlijk dat het altijd wel ter sprake zal komen :).
(En ik ben zelf ook iemand die het al vrij snel zou vertellen)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_137125769
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 14:37 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Ik vind niet dat het een 'moet' is, maar ik verwacht eigenlijk dat het altijd wel ter sprake zal komen :).
(En ik ben zelf ook iemand die het al vrij snel zou vertellen)
Waarom verwacht jij dat het altijd wel te sprake zal komen?

Er zijn immers genoeg transgenders waarbij je het nauwelijks tot niet ziet. Mij lijkt het juist dat een hele knappe vrouw (die vroeger jongen/man is geweest) het niet zou vertellen..

Waarom zou ze ook?
  dinsdag 25 februari 2014 @ 14:45:23 #58
296917 Abby79
Being myself!
pi_137126006
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 14:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom verwacht jij dat het altijd wel te sprake zal komen?

Er zijn immers genoeg transgenders waarbij je het nauwelijks tot niet ziet. Mij lijkt het juist dat een hele knappe vrouw (die vroeger jongen/man is geweest) het niet zou vertellen..

Waarom zou ze ook?
Bijvoorbeeld als het over kinderen gaat. Of als het opvalt dat je niet ongesteld wordt ;). Ik ga niet faken dat ik dat zou worden zodat mijn relatie niet doorheeft dat ik transgender ben. En de hormoonpilletjes zullen ook wel opvallen op een gegeven moment :P.

Maar ook iets als foto's van m'n jeugd, ik kan natuurlijk zeggen dat die nooit gemaakt zijn en dat van de drie kinderen in de foto's bij m'n ouders er een overleden is, maar dat gelooft ook niemand ;).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_137126089
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 14:45 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld als het over kinderen gaat. Of als het opvalt dat je niet ongesteld wordt ;). Ik ga niet faken dat ik dat zou worden zodat mijn relatie niet doorheeft dat ik transgender ben. En de hormoonpilletjes zullen ook wel opvallen op een gegeven moment :P.

Maar ook iets als foto's van m'n jeugd, ik kan natuurlijk zeggen dat die nooit gemaakt zijn en dat van de drie kinderen in de foto's bij m'n ouders er een overleden is, maar dat gelooft ook niemand ;).
Ahja, zo, ja natuurlijk.

Hoe kijk jij overigens tegen het beeld van de maatschappij jegens transgenders aan? zitten transgenders qua acceptatie een beetje op hetzelfde niveau als homoseksuelen (in Nederland) of?
  dinsdag 25 februari 2014 @ 14:54:35 #60
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_137126315
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 14:30 schreef theunderdog het volgende:
Vraagje: vinden jullie dat je in een relatie moet vertellen dat je vroeger een jongen/man of meisje/vrouw bent geweest?

Of is het principe: wat niet weet , wat niet deert niet altijd verkeerd?
Ik ben het wel met Abby eens. Je moet niks, maar als je je leven met iemand deelt, is het wel handig om te zeggen, denk ik.

Ik merk in bepaalde vriendschappen ook wel dat ik soms op mijn woorden moet letten, maar ik vind het vrijer om stealth te blijven op dit moment.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_137126353
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 14:54 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik ben het wel met Abby eens. Je moet niks, maar als je je leven met iemand deelt, is het wel handig om te zeggen, denk ik.

Ik merk in bepaalde vriendschappen ook wel dat ik soms op mijn woorden moet letten, maar ik vind het vrijer om stealth te blijven op dit moment.
Op woorden letten? Je komt niet mannelijk genoeg over of?
  dinsdag 25 februari 2014 @ 14:56:56 #62
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_137126405
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 14:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ahja, zo, ja natuurlijk.

Hoe kijk jij overigens tegen het beeld van de maatschappij jegens transgenders aan? zitten transgenders qua acceptatie een beetje op hetzelfde niveau als homoseksuelen (in Nederland) of?
Ik zou hier geen uitspraak over durven maken, ik heb werkelijk geen idee. In mijn eigen omgeving zouden de meeste mensen het wel accepteren, maar dat is maar een klein groepje mensen in een enorme samenleving.
Ik merk wel dat er veel onbegrip is met betrekking tot de medische aspecten van het hele gebeuren. Het wordt nog steeds gezien als een luxe-aandoening of een cosmetische ingreep in plaats van iets dat psychisch en medisch noodzakelijk is.
pi_137126463
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 14:56 schreef Naidje het volgende:

[..]

Ik zou hier geen uitspraak over durven maken, ik heb werkelijk geen idee. In mijn eigen omgeving zouden de meeste mensen het wel accepteren, maar dat is maar een klein groepje mensen in een enorme samenleving.
Ik merk wel dat er veel onbegrip is met betrekking tot de medische aspecten van het hele gebeuren. Het wordt nog steeds gezien als een luxe-aandoening of een cosmetische ingreep in plaats van iets dat psychisch en medisch noodzakelijk is.
Dat is inderdaad een hele kwalijke zaak, vanwaar zou dat komen?
  dinsdag 25 februari 2014 @ 15:01:25 #64
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_137126578
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 14:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Op woorden letten? Je komt niet mannelijk genoeg over of?
Nee, meer dingen als een vriendin klaagt over kramp vanwege ongesteldheid dat ik dan niet zeg, "I know, right??".
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 25 februari 2014 @ 15:01:55 #65
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_137126598
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 14:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een hele kwalijke zaak, vanwaar zou dat komen?
Dat is het enige dat je in de media ziet, "de operatie".
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_137126618
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 15:01 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nee, meer dingen als een vriendin klaagt over kramp vanwege ongesteldheid dat ik dan niet zeg, "I know, right??".
Ooh zo.... _O-

Maar ach, zo,n ramp is het toch niet als dat wel een keer gebeurd ?
pi_137126636
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 15:01 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dat is het enige dat je in de media ziet, "de operatie".
Maar die operatie is voor sommige transgenders dan ook heel belangrijk, waarom kunnen sommige mensen daar geen begrip voor opbrengen?

Weinig empathie?
  dinsdag 25 februari 2014 @ 15:03:22 #68
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_137126642
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 15:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ooh zo.... _O-

Maar ach, zo,n ramp is het toch niet als dat wel een keer gebeurd ?
Wel als ze het niet weten :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 25 februari 2014 @ 15:05:46 #69
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_137126713
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 15:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar die operatie is voor sommige transgenders dan ook heel belangrijk, waarom kunnen sommige mensen daar geen begrip voor opbrengen?

Weinig empathie?
Nee, nee, mensen die transgender personen alleen uit de media kennen, zien meestal "een vent in een jurk" die "z'n pik eraf laat halen en/of borstvergroting laat doen". Dat is het. Er wordt zelden over de psychologische effecten gesproken, of de hormonen. Dan krijgen mensen een vertekend beeld van het hele proces en worden er meningen als "overdreven" of "onnodig" gevormd.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 25 februari 2014 @ 15:06:12 #70
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_137126728
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 14:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een hele kwalijke zaak, vanwaar zou dat komen?
Onwetendheid. De doorsnee Nederlander weet bijna niks van gender dysforie en transgenderisme/transsexualiteit. Men ziet het één en ander op televisie en op het internet en trekt de conclusie dat het of een raar soort fetisjisme is, of mensen die gewoon in de war zijn en wat therapie nodig hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Naidje op 25-02-2014 15:11:26 ]
pi_137126741
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 15:03 schreef wonderer het volgende:

[..]

Wel als ze het niet weten :')
Reageren mensen daar echt zo "raar" op?
pi_137126766
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 15:05 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nee, nee, mensen die transgender personen alleen uit de media kennen, zien meestal "een vent in een jurk" die "z'n pik eraf laat halen en/of borstvergroting laat doen". Dat is het. Er wordt zelden over de psychologische effecten gesproken, of de hormonen. Dan krijgen mensen een vertekend beeld van het hele proces en worden er meningen als "overdreven" of "onnodig" gevormd.
Ooh, er wordt niet echt verteld waarom die mensen dat doen. En op die manier wordt het gezien als aandachttrekkerij.

Begrijp ik het zo goed?
  dinsdag 25 februari 2014 @ 15:09:43 #73
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_137126834
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 15:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ooh, er wordt niet echt verteld waarom die mensen dat doen. En op die manier wordt het gezien als aandachttrekkerij.

Begrijp ik het zo goed?
Zo ongeveer ja. Of als het verteld wordt, sneeuwen de gruwelijke details van de genitale operaties dat onder zodat ze kijker/lezer het niet onthoudt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 15:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Reageren mensen daar echt zo "raar" op?
Kweenie, nooit uitgeprobeerd ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_137126855
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 15:09 schreef wonderer het volgende:

[..]

Zo ongeveer ja. Of als het verteld wordt, sneeuwen de gruwelijke details van de genitale operaties dat onder zodat ze kijker/lezer het niet onthoudt.

[..]

Kweenie, nooit uitgeprobeerd ;)
1: Wat stel jij voor?

Hoe bevorderen we de acceptatie van transgenders?

2: Houden zo... ;) :P
  dinsdag 25 februari 2014 @ 15:11:38 #75
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_137126891
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 15:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Wat stel jij voor?

Hoe bevorderen we de acceptatie van transgenders?

2: Houden zo... ;) :P
Meer integere programma's op TV zoals "hij is een zij" en zo, en meer transgender personen in de media die de interviewer afblaffen als het weer alleen over de operatie gaat, net zoals Carmen Carrera, Laverne Cox en Janet Mock recent in Amerika deden.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_137126955
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 15:11 schreef wonderer het volgende:

[..]

Meer integere programma's op TV zoals "hij is een zij" en zo, en meer transgender personen in de media die de interviewer afblaffen als het weer alleen over de operatie gaat, net zoals Carmen Carrera, Laverne Cox en Janet Mock recent in Amerika deden.
2
  dinsdag 25 februari 2014 @ 15:19:14 #77
296917 Abby79
Being myself!
pi_137127115
Maar ook dan houd je helaas altijd mensen die "het er niet mee eens zijn". Er zullen altijd mensen zijn die vinden dat wij niet mogen leven zoals we willen/horen te leven, net als dat er mensen zijn die alle islamieten of alle christenen idioot vinden. Of dat homoseksuelen mentaal gestoord zijn, of... verzin maar iets :).

Kijk maar eens naar de reactie op de frontpage bij berichten als Operatie niet nodig voor registratiewijziging sekse.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 15:19:56 #78
296917 Abby79
Being myself!
pi_137127137
-- quote ipv edit ---
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_137127835
Wat ik dan interessant vind is wat iemand man of vrouw maakt, hoe gaan die deskundige beoordelen of diegene "man" of "vrouw" is? Voorbeeld: voor persoon X. is dat wat diegene tussen zijn of haar benen heeft, voor persoon Y. is het hoe diegene zich presenteert en voor persoon Z. is het misschien een combinatie van geslacht tussen de benen en hoe hij of zij zich presenteert. Zijn er voor die nieuwe wetgeving bepaalde criteria voor bedacht en zo ja, welke zijn dat dan?
  dinsdag 25 februari 2014 @ 15:51:08 #80
296917 Abby79
Being myself!
pi_137128063
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 15:42 schreef Xenzo het volgende:
Wat ik dan interessant vind is wat iemand man of vrouw maakt, hoe gaan die deskundige beoordelen of diegene "man" of "vrouw" is? Voorbeeld: voor persoon X. is dat wat diegene tussen zijn of haar benen heeft, voor persoon Y. is het hoe diegene zich presenteert en voor persoon Z. is het misschien een combinatie van geslacht tussen de benen en hoe hij of zij zich presenteert. Zijn er voor die nieuwe wetgeving bepaalde criteria voor bedacht en zo ja, welke zijn dat dan?
Jij slaapt nog half? Het genderteam beoordeeld uiteraard niet op lichamelijke kenmerken...
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_137128105
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 15:51 schreef Abby79 het volgende:
Jij slaapt nog half? Het genderteam beoordeeld uiteraard niet op lichamelijke kenmerken...
Blijkbaar slaap ik nog half, dank voor uw antwoord.
pi_137145325
@Naidje: Yay voor jou! :) De veranderingen zijn voor anderen vaak beter te zien dan voor jezelf, zowel mentaal als straks fysiek. Juist omdat je er dagelijks zo mee bezig bent, zie je de klein verschillen niet. Maar anderen die je minder vaak ziet valt het wel op, dat hoor ik ook vaak van mensen die ik maar eens in de paar maanden zie. Van die ijkpunten zijn vaak erg prettig.

Wat partners betreft ben ik het eens met Abby en Wonderer. Het is niet een moeten, maar het zal ooit toch wel ter sprake komen. Ik stel me niet meer voor met "Hoi, ik ben Fixers en ik ben transgender." Maar het onderwerp komt vaak genoeg ter sprake, zeker bij mensen die ik (en zij mij) beter leer kennen.

Ik merk dat een programma als Hij is een Zij best wel bijgedragen heeft aan acceptatie. Het heeft veel nadruk gelegd op het psychische aspect, maar toch ook het persoonlijke belang van een operatie laten zien. En dat dat ook per persoon verschilde. In mijn persoonlijke omgeving merk ik dat het heeft geholpen om er heel open over te zijn. Mijn collega's en werkgever zijn heel meelevend en begripvol. Toen ik bij mijn werkgever aankondigde dat de operatie eraan zit te komen en ik daardoor een aantal weken ziekteverlof zou moeten opnemen kreeg ik een "Go for it!" van hem.
pi_137147017
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 23:06 schreef Fixers het volgende:
In mijn persoonlijke omgeving merk ik dat het heeft geholpen om er heel open over te zijn.
Ik denk dat open erover zijn inderdaad erg belangrijk is, misschien zelfs wel het belangrijkste geaccepteerd te worden.
  woensdag 26 februari 2014 @ 00:19:29 #84
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_137148176
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 23:42 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Ik denk dat open erover zijn inderdaad erg belangrijk is, misschien zelfs wel het belangrijkste geaccepteerd te worden.
Als mensen maar niet die openheid zouden misbruiken om hun (on)gezonde nieuwsgierigheid te bevredigen in plaats van oprecht te proberen de situatie van de transgender persoon te begrijpen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_137150954
Dat zullen lezers van mijn blog vast wel eens doen, maar daar heb ik dan geen weet van. Als iemand direct vraagt naar mijn operatieve status dan leg ik rustig uit dat dat slechts een klein deel van het proces is.

Over het algemeen is het zo dat mensen die wat dichter bij me staan, zoals collegas toch vooral vragen naar de psychische kant.
  donderdag 27 februari 2014 @ 16:38:12 #86
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_137204129
Nou, ik ben zojuist gebeld door de VU voor een eerste afspraak. Jammergenoeg is de vroegste beschikbare datum pas in mei. Er was 1 datum beschikbaar in maart, maar ik moest die dag werken en de eerstvolgende datum was blijkbaar pas 2 maanden later. :(
Ben een beetje teleurstellend eerlijk gezegd. Ik leef er nu zo lang naartoe en nu worden er ineens 2 maanden extra aan geplakt. Misschien maar een vrij dagje opvragen zodat ik alsnog in maart terecht kan...
  donderdag 27 februari 2014 @ 17:51:20 #87
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_137206471
quote:
Yakov zegt het volgende:

At well funded healthcare, you schedule appointment.
At VUmc, appointments schedule you.
Maar serieus: Wen alvast maar aan hun werkwijze ten gevolge van hun chronisch uitpuilende agenda.

Zij prikken een datum en jij moet maar zien of je dan vrij kan krijgen, anders kan inderdaad alles opeens 2 maanden opschuiven. (Je psycholoog ligt op die dag met een griepje thuis? Ook dan 2 maanden vertraging).

[ Bericht 5% gewijzigd door kELAL op 27-02-2014 18:37:51 ]
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  donderdag 27 februari 2014 @ 20:11:19 #88
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_137212304
Lekker dan... Niet echt bemoedigend.
Nou goed, ik heb vrij gekregen van werk. Ik zal ze morgenochtend gelijk maar even bellen.
pi_137212549
Oh dat vond ik wel meevallen, alle datums voor psych gesprekken zelf gekozen en kon nog schuiven toen bleek dat ik werkgroepen/tentamen had.
  donderdag 27 februari 2014 @ 20:55:01 #90
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_137214947
Dan heb je 't allemaal heel goed getroffen. Ik heb toch voor de eerste psych afspraak last-minute vrij moeten nemen om binnen een redelijk termijn aan de beurt te zijn. Uitpuilende agenda's zijn inflexibel.
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_137223453
ik denk dat het nu wat lastiger wordt omdat zowat elke afspraak die ik nu heb gelijk drie uur duurt :o dit is de eerste afspraak die ik zelf niet heb kunnen kiezen ook
  vrijdag 28 februari 2014 @ 09:15:41 #92
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_137229472
Bah, dat gaatje in maart is nu al niet meer beschikbaar. 2 maanden extra wachten voor mn eerste gesprek dus... Ik denk dat ik de rest van de dag maar in bed blijf...
  vrijdag 28 februari 2014 @ 09:33:35 #93
296917 Abby79
Being myself!
pi_137229827
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 09:15 schreef Naidje het volgende:
Bah, dat gaatje in maart is nu al niet meer beschikbaar. 2 maanden extra wachten voor mn eerste gesprek dus... Ik denk dat ik de rest van de dag maar in bed blijf...
-O- Balen zeg... maar het komt wel, alleen wat langer wachten :* .
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 19:25:41 #94
16715 Mylene
*schatje*
pi_137389820
Vanavond de laatste aflevering van Hij is een zij, om 21:55 op Nederland 3.
  woensdag 5 maart 2014 @ 19:09:14 #95
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_137422397
Ey ik lees zo af en toe een beetje mee hier omdat ik het onderwerp opzichzelf behoorlijk interessant vind. Maar wat ik me nou afvraag is het nou gewoon niet echt heel erg klote om hypothetisch gesproken persoon x te zijn. Vrouwelijk maar in een mannenlichaam. Wat gaat er dan door je heen waardoor kom je er achter dat je eigenlijks een vrouw bent zegmaar.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  woensdag 5 maart 2014 @ 19:24:48 #96
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_137422938
Ja, het is heel erg klote. Daarom gaan we ook in transitie ;)

Hoe men erachter komt is voor iedereen weer anders, maar veel mensen hebben het altijd al geweten, en konden het misschien net niet onder woorden brengen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 5 maart 2014 @ 19:28:10 #97
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_137423051
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:24 schreef wonderer het volgende:
Ja, het is heel erg klote. Daarom gaan we ook in transitie ;)

Hoe men erachter komt is voor iedereen weer anders, maar veel mensen hebben het altijd al geweten, en konden het misschien net niet onder woorden brengen.
Ja maar toch na zon transitie tenzij heel bijzonder goed gelukt je blijft altijd het verschil zien. Je blijft mannelijk of vrouwelijk. Owke in een aantal gevallen niet maar ik heb altijd het idee dat de grove randjes er worden afgehaald zegmaar...
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  woensdag 5 maart 2014 @ 19:32:11 #98
296917 Abby79
Being myself!
pi_137423236
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:28 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Ja maar toch na zon transitie tenzij heel bijzonder goed gelukt je blijft altijd het verschil zien. Je blijft mannelijk of vrouwelijk. Owke in een aantal gevallen niet maar ik heb altijd het idee dat de grove randjes er worden afgehaald zegmaar...
Ik durf te wedden dat jij Wonderer zo voorbij zou lopen hoor :P.

Maar het is ook niet waarom we het doen. Niet omdat iemand anders dan ons mooi moet vinden, maar omdat we dan kunnen leven in ons eigen lichaam. In de rol die we willen en altijd gevoeld hebben.

Dat jij dan denkt "Goh, da's een man (geweest)", da's jouw probleem, niet het mijne :).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 5 maart 2014 @ 19:38:05 #99
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_137423499
quote:
3s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:32 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Ik durf te wedden dat jij Wonderer zo voorbij zou lopen hoor :P.

Maar het is ook niet waarom we het doen. Niet omdat iemand anders dan ons mooi moet vinden, maar omdat we dan kunnen leven in ons eigen lichaam. In de rol die we willen en altijd gevoeld hebben.

Dat jij dan denkt "Goh, da's een man (geweest)", da's jouw probleem, niet het mijne :).
Heey neej dat bedoel ik niet haha. En dat laatste zit verschil in hoor. Ik bedoel als je zo enorme grote vierkante boom van een vrouw ziet lopen waar de snor en alles nog op staat... Ja sorry... Dat gaat mij dan weer te ver. Ookal is dat ook maar een mens kan ik daar persoonlijk niet zo goed tegen.

Maar wat ik niet goed begrijp is je laat je ombouwen zegmaar. Als je geluk hebt lijkt het ergens op als je pech hebt niet. Ik snap dan persoonlijk niet echt of het dat risico waard is. En ja ik heb zoiets van alles proberen dus heb alles al voorbij zien komen. Zo ben ik ook uiteindelijk hier terecht gekomen omdat ik nieuwsgierig ben naar anders denkenden. En graag eerst informatie wil hebben voor ik een bepaalde groep mensen echt iets nuttigs over wil en kan zeggen.

En absoluut no offence maar hoezo zou ik wonderer zo voorbij lopen? Je bedoelt ik zou hem/haar niet voor vrouw aan zien of hoe?

Ps: mocht ik ooit een verkeerde naamwoord ofzo gebruiken sorry alvast das niet de bedoeling haha.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  woensdag 5 maart 2014 @ 19:52:21 #100
296917 Abby79
Being myself!
pi_137424124
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:38 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Heey neej dat bedoel ik niet haha. En dat laatste zit verschil in hoor. Ik bedoel als je zo enorme grote vierkante boom van een vrouw ziet lopen waar de snor en alles nog op staat... Ja sorry... Dat gaat mij dan weer te ver. Ookal is dat ook maar een mens kan ik daar persoonlijk niet zo goed tegen.

Maar wat ik niet goed begrijp is je laat je ombouwen zegmaar. Als je geluk hebt lijkt het ergens op als je pech hebt niet. Ik snap dan persoonlijk niet echt of het dat risico waard is. En ja ik heb zoiets van alles proberen dus heb alles al voorbij zien komen. Zo ben ik ook uiteindelijk hier terecht gekomen omdat ik nieuwsgierig ben naar anders denkenden. En graag eerst informatie wil hebben voor ik een bepaalde groep mensen echt iets nuttigs over wil en kan zeggen.

En absoluut no offence maar hoezo zou ik wonderer zo voorbij lopen? Je bedoelt ik zou hem/haar niet voor vrouw aan zien of hoe?

Ps: mocht ik ooit een verkeerde naamwoord ofzo gebruiken sorry alvast das niet de bedoeling haha.
Je zou aan Wonderer niet snel zien dat hij ooit geboren is als vrouw :).

Je zegt het zelf al "daar kan ik niet zo goed tegen". Maar die vrouw met snor moet dat toch zelf weten? Ik heb ook wel dagen gehad - zeker voor de ontharing en hormonen - dat ik aan die omschrijving voldeed.

En ik vraag me nu af wat jij denkt te zien aan mijn operaties? (Ik neem aan dat je dat bedoeld met het 'ombouwen'), aan het gezicht is niets geopereerd, dat is puur hormonen. En ja, het is een 'risico', het kan uiteraard zijn dat je vind dat er niet genoeg veranderd met de hormonen. Maar voor ons is het zo goed als zeker beter dan wat het was.

Die stap niet zetten en als man verder gegaan zijn? Dat kon ik niet. Letterlijk niet. Zo letterlijk dat ik dat tien jaar geleden via zelfmoord heb proberen op te lossen. Die is gelukkig mislukt destijds, en nu ben ik toch behoorlijk tevreden met mezelf. Als ik het traject niet was gestart, dan was ik echt zwaar depressief geworden van de verschillen tussen lichaam en gevoel.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 5 maart 2014 @ 20:05:57 #101
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_137424656
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:52 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Je zou aan Wonderer niet snel zien dat hij ooit geboren is als vrouw :).

Je zegt het zelf al "daar kan ik niet zo goed tegen". Maar die vrouw met snor moet dat toch zelf weten? Ik heb ook wel dagen gehad - zeker voor de ontharing en hormonen - dat ik aan die omschrijving voldeed.

En ik vraag me nu af wat jij denkt te zien aan mijn operaties? (Ik neem aan dat je dat bedoeld met het 'ombouwen'), aan het gezicht is niets geopereerd, dat is puur hormonen. En ja, het is een 'risico', het kan uiteraard zijn dat je vind dat er niet genoeg veranderd met de hormonen. Maar voor ons is het zo goed als zeker beter dan wat het was.

Die stap niet zetten en als man verder gegaan zijn? Dat kon ik niet. Letterlijk niet. Zo letterlijk dat ik dat tien jaar geleden via zelfmoord heb proberen op te lossen. Die is gelukkig mislukt destijds, en nu ben ik toch behoorlijk tevreden met mezelf. Als ik het traject niet was gestart, dan was ik echt zwaar depressief geworden van de verschillen tussen lichaam en gevoel.
Keej zal eerste eventjes een kleine intro geven over me zelf. Hoi ik ben raggingbull 19 jaar oud en gediagnostiseerd met Asperger.(dit is verder niet belangrijk). Woon in utrecht en ben daar gaan wonen vanuit een heel erg beschermd christelijke omgeving. Ben best wel geobsedeerd met anders denkende mensen omdat de maatschappij mij ook zo ziet. Homo's Lesbie's transgenders maar ook moslims christenen etc. Transgenders of hoe jullie het noemen(sorry nog geen idee). Is eigenlijks de enige groep waar ik vrijwel niks van af weet. Terwijl ik die mensen toch wel een poosje heb afgeserveerd. Ben zelf redelijk christelijk opgevoed zodoende heeft er altijd een beetje een taboe op gelegen.

Maar iedereen verdient een eerlijke kans en die wil ik mensen dan ook geven. Zodoende kom ik hier toch wel me een beetje verdiepen in jullie zegmaar.

Goed abby als ik jou zie zie ik duidelijk een man die graag een vrouw wil zijn. MAAR en dit is voor mij belangrijk ik zie geen kilometers make-up. Ik zie geen overdreven gare dingen zegmaar. Tuurlijk de fijne randjes van de man zitten er nog aan. Maar dat hou je altijd. Wat ik meer bedoelde te zeggen is ik houd niet van extremen.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  woensdag 5 maart 2014 @ 20:09:18 #102
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_137424783
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:38 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Heey neej dat bedoel ik niet haha. En dat laatste zit verschil in hoor. Ik bedoel als je zo enorme grote vierkante boom van een vrouw ziet lopen waar de snor en alles nog op staat... Ja sorry... Dat gaat mij dan weer te ver. Ookal is dat ook maar een mens kan ik daar persoonlijk niet zo goed tegen.

Maar wat ik niet goed begrijp is je laat je ombouwen zegmaar. Als je geluk hebt lijkt het ergens op als je pech hebt niet. Ik snap dan persoonlijk niet echt of het dat risico waard is. En ja ik heb zoiets van alles proberen dus heb alles al voorbij zien komen. Zo ben ik ook uiteindelijk hier terecht gekomen omdat ik nieuwsgierig ben naar anders denkenden. En graag eerst informatie wil hebben voor ik een bepaalde groep mensen echt iets nuttigs over wil en kan zeggen.

En absoluut no offence maar hoezo zou ik wonderer zo voorbij lopen? Je bedoelt ik zou hem/haar niet voor vrouw aan zien of hoe?

Ps: mocht ik ooit een verkeerde naamwoord ofzo gebruiken sorry alvast das niet de bedoeling haha.
Een paar dingen:

de transitie is een persoonlijke keus. Die wordt niet gemaakt om de rest van de maatschappij terwille te zijn. Het doel is om in de spiegel te zien wat je al die tijd al in je hoofd zag, niet om te voldoen aan een of andere wens van buitenaf.

Bij een transgender persoon klopt het brein fysiek niet met het lichaam (uitgaande van recent onderzoek). De hersenen zijn die van een man en het lichaam is dat van een vrouw, of andersom. Dit is aan te tonen op hersenscans, dus het is niet alleen een voorkeur voor jurken of auto's.

Die fysieke verschillen zorgen ervoor dat het lichaam dat je hebt ervaren wordt als "vreemd". Het past letterlijk niet. Onderzoek heeft zelfs aangetoond dat de bekabeling die er normaal voor zorgt dat lichaamsdelen van jou voelen, er niet altijd is, waardoor een penis of borsten door de hersenen niet herkend worden als een lichaamseigen orgaan.

Het is dus niet aan de buitenwereld om te bepalen of iemand "goed gelukt" is. Alleen de persoon in kwestie weet of het lichaam dat hij/zij nu heeft, past bij wat hij/zij voelt.

Verder wordt het woord "ombouwen" niet gewaardeerd. We zijn mensen, geen bouwprojecten.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 5 maart 2014 @ 20:14:16 #103
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_137424972
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 20:09 schreef wonderer het volgende:

[..]

Een paar dingen:

de transitie is een persoonlijke keus. Die wordt niet gemaakt om de rest van de maatschappij terwille te zijn. Het doel is om in de spiegel te zien wat je al die tijd al in je hoofd zag, niet om te voldoen aan een of andere wens van buitenaf.

Bij een transgender persoon klopt het brein fysiek niet met het lichaam (uitgaande van recent onderzoek). De hersenen zijn die van een man en het lichaam is dat van een vrouw, of andersom. Dit is aan te tonen op hersenscans, dus het is niet alleen een voorkeur voor jurken of auto's.

Die fysieke verschillen zorgen ervoor dat het lichaam dat je hebt ervaren wordt als "vreemd". Het past letterlijk niet. Onderzoek heeft zelfs aangetoond dat de bekabeling die er normaal voor zorgt dat lichaamsdelen van jou voelen, er niet altijd is, waardoor een penis of borsten door de hersenen niet herkend worden als een lichaamseigen orgaan.

Het is dus niet aan de buitenwereld om te bepalen of iemand "goed gelukt" is. Alleen de persoon in kwestie weet of het lichaam dat hij/zij nu heeft, past bij wat hij/zij voelt.

Verder wordt het woord "ombouwen" niet gewaardeerd. We zijn mensen, geen bouwprojecten.
Sorry absoluut niet de bedoeling om in welke zin dan ook negatief over te komen ofzo. Heb zelf alleen geen flauw idee wat ik wel en niet kan zeggen dit terwijl ik me al een jaar of 2 eigenlijks echt wil verdiepen in de hele transgender wereld.

Daarom wil ik bij deze mijn excuses aanbieden. Mocht er in de toekomst ooit iemand aanstoot nemen aan 1 van mijn reactie laat het me eventjes weten + wat je anders wil zien. Want ben hier gekomen om te leren niet om iemand voor het hoofd te stoten op welke manier dan ook.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  woensdag 5 maart 2014 @ 20:14:51 #104
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_137424992
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 20:14 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Sorry absoluut niet de bedoeling om in welke zin dan ook negatief over te komen ofzo. Heb zelf alleen geen flauw idee wat ik wel en niet kan zeggen dit terwijl ik me al een jaar of 2 eigenlijks echt wil verdiepen in de hele transgender wereld.

Daarom wil ik bij deze mijn excuses aanbieden. Mocht er in de toekomst ooit iemand aanstoot nemen aan 1 van mijn reactie laat het me eventjes weten + wat je anders wil zien. Want ben hier gekomen om te leren niet om iemand voor het hoofd te stoten op welke manier dan ook.
Daarom leg ik het ook even uit :*
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_137425015
Ze hebben trouwens ook een onderzoek gedaan met tweelingen waarvan een transseksueel en de ander niet, waaruit bleek dat er een aardige grote kans is dat het ergens in de genen zit maar dat dit niet altijd leidt tot daadwerkelijk transseksueel zijn.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22146048

Raggingbull, probeer dingen zoals "je kunt nog wel duidelijk zien dat je man/vrouw was" te vermijden want soms kunnen mensen daardoor dysforisch worden of onzeker.
  woensdag 5 maart 2014 @ 20:21:23 #106
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_137425255
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 20:15 schreef Nezhi het volgende:
Ze hebben trouwens ook een onderzoek gedaan met tweelingen waarvan een transseksueel en de ander niet, waaruit bleek dat er een aardige grote kans is dat het ergens in de genen zit maar dat dit niet altijd leidt tot daadwerkelijk transseksueel zijn.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22146048

Raggingbull, probeer dingen zoals "je kunt nog wel duidelijk zien dat je man/vrouw was" te vermijden want soms kunnen mensen daardoor dysforisch worden of onzeker.
Bedankt en in dit geval wil ik er wel bij vermelden dat als je mijn mening vraagt ik hem eerlijk geef. Maar zal er op letten. Dank je.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  woensdag 5 maart 2014 @ 20:25:21 #107
296917 Abby79
Being myself!
pi_137425425
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 20:05 schreef Raggingbull het volgende:
Terwijl ik die mensen toch wel een poosje heb afgeserveerd. Ben zelf redelijk christelijk opgevoed zodoende heeft er altijd een beetje een taboe op gelegen.
Dat taboe is nergens voor nodig :). We zijn geen rare freaks of mutanten en houden er geen vreemde sekte op na ;). Het enige verschil met een niet-transgender iemand is dat wij wat moeite moeten doen om in het juiste lichaam te komen.
quote:
Goed abby als ik jou zie zie ik duidelijk een man die graag een vrouw wil zijn. MAAR en dit is voor mij belangrijk ik zie geen kilometers make-up. Ik zie geen overdreven gare dingen zegmaar. Tuurlijk de fijne randjes van de man zitten er nog aan. Maar dat hou je altijd. Wat ik meer bedoelde te zeggen is ik houd niet van extremen.
Er zullen meer mensen zijn die in mij nog (duidelijk) mannelijke trekken zien, en andersom ook, er zijn ook mensen die ze helemaal niet meer zien.

Verder ben ikzelf ook niet zo van de drag-queens, gayprides en dat soort extremere uitingen, maar zolang zij lol hebben in wat ze doen, moeten ze dat vooral blijven doen :).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 5 maart 2014 @ 20:59:38 #108
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_137427148
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 20:25 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Dat taboe is nergens voor nodig :). We zijn geen rare freaks of mutanten en houden er geen vreemde sekte op na ;). Het enige verschil met een niet-transgender iemand is dat wij wat moeite moeten doen om in het juiste lichaam te komen.

[..]

Er zullen meer mensen zijn die in mij nog (duidelijk) mannelijke trekken zien, en andersom ook, er zijn ook mensen die ze helemaal niet meer zien.

Verder ben ikzelf ook niet zo van de drag-queens, gayprides en dat soort extremere uitingen, maar zolang zij lol hebben in wat ze doen, moeten ze dat vooral blijven doen :).
Haha echt wel iedereen is een rare freak. Including myself. Aangezien een normaalwaarde er onder de mensen niet bestaat is wetenschappelijk gezien iedereen een freak.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  woensdag 5 maart 2014 @ 21:53:27 #109
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_137430227
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 20:05 schreef Raggingbull het volgende:

Goed abby als ik jou zie zie ik duidelijk een man die graag een vrouw wil zijn
1 ding: Abby ís een vrouw :)
Kaleidoscopiklimax
  woensdag 5 maart 2014 @ 21:54:43 #110
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_137430307
quote:
14s.gif Op woensdag 5 maart 2014 21:53 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

1 ding: Abby ís een vrouw :)
Ow god... nu jij het zegt zie ik me typfout pas. Wauw... haha mar ja dat het ik inmiddels door.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_137453646
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 20:21 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Bedankt en in dit geval wil ik er wel bij vermelden dat als je mijn mening vraagt ik hem eerlijk geef. Maar zal er op letten. Dank je.
Ja als ze er om vragen is het prima (imo) :) maar uit het niets kan het een klap in je gezicht zijn haha
pi_137453725
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 13:23 schreef Maisnon het volgende:
Thanks :) Vind het dodelijk eng maar we gaan ons er gewoon doorheenslaan
Lokpost! Mn.! Hoe is het met je?
Ja doei.
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:03:38 #113
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_137454004
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:50 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Ja als ze er om vragen is het prima (imo) :) maar uit het niets kan het een klap in je gezicht zijn haha
Nou da vroeg abby toch ook? Of ben ik nou echt heel raar aan het doen?
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:56:18 #114
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_137455619
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 14:14 schreef Naidje het volgende:

[..]

Wil een geheimpje weten? Jij bent nu de eerste die me zo aanspreekt. :p
Ik moet toegeven dat het nog vreemd voelt om mezelf als vrouw te zien. M'n hele leven ben ik "hij" en "meneer" geweest, dus wennen is het wel.
Het voelt wel erg fijn om nu Nadia genoemd te worden. Gister bij de psychologe ook, het voelde geweldig om m'n nieuwe naam te vertellen. Kreeg ook een positieve reactie terug. M'n dag kon niet meer stuk! :D
Oh, wat leuk :) .
Ja, ik kan me voorstellen dat dat nu nog vreemd voelt. Maar je went er snel genoeg aan hoor.
Dat vind ik ook zo leuk, die reacties... tot nu toe heb ik alleen maar positieve reacties gekregen op mijn naam. Dat het een mooie naam is en dat 'ie bij me past enzo... dat zal voor jou niet anders zijn denk ik. Ik vind Nadia een mooie naam :Y .
Wat me trouwens opvalt: je geslachtsicoontje staat nog op mannelijk. Dat klopt niet helemaal, want zoals ik het begrijp ben je gewoon een meisje ;) .
pi_137466751
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:03 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Nou da vroeg abby toch ook? Of ben ik nou echt heel raar aan het doen?
quote:
En ik vraag me nu af wat jij denkt te zien aan mijn operaties?
Deze zin bedoel je? Zoals ik het lees niet, maar misschien bedoelde Abby het wel :P
Volgens mij vraagt ze alleen of je denkt of je uiterlijke dingen kunt zien aan een operatie.. maar de meeste operatie resultaten kun je niet zien.

Heeft iemand misschien ervaring met hartritmestoornis en testosteron (met het gelimiteerde aantal transmannen hier ws niet hahah)
  vrijdag 7 maart 2014 @ 01:13:11 #116
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_137472374
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:56 schreef J.Gibbs het volgende:

[..]

Oh, wat leuk :) .
Ja, ik kan me voorstellen dat dat nu nog vreemd voelt. Maar je went er snel genoeg aan hoor.
Dat vind ik ook zo leuk, die reacties... tot nu toe heb ik alleen maar positieve reacties gekregen op mijn naam. Dat het een mooie naam is en dat 'ie bij me past enzo... dat zal voor jou niet anders zijn denk ik. Ik vind Nadia een mooie naam :Y .
Wat me trouwens opvalt: je geslachtsicoontje staat nog op mannelijk. Dat klopt niet helemaal, want zoals ik het begrijp ben je gewoon een meisje ;) .
Anekdote:

Ik was met mijn vader op een uitje van zijn werk en hij stelde me aan een (nieuwe) collega voor als zijn zoon (dat was ook voor het eerst, dus wel vet). En die collega gaf mijn vader een complimentje dat hij een goeie naam voor me had uitgekozen. Mijn pa is best slim maar daar wist ie even geen antwoord op :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_137473148
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 22:30 schreef Nezhi het volgende:
Heeft iemand misschien ervaring met hartritmestoornis en testosteron (met het gelimiteerde aantal transmannen hier ws niet hahah)
Het is volgens mij algemeen bekend dat wanneer iemand (een te hoge dosis) testosteron krijgt dat diegene onder andere hartritmestoornissen kan krijgen, dit is vooral te zien bij bodybuilders die ook net zoals u testosteron gebruikt.
pi_137473273
Ik zoek meer persoonlijke ervaringen ermee, of het erger is geworden of niet of dat ze überhaupt iets hebben gemerkt. Anabolen zijn anders dan testosteron, hebben een iets andere structuur en veel meer risico's + vaak vele malen hogere dosis.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 02:55:23 #119
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_137473282
De doses van bodybuilders is vele malen hoger dan die van transmannen, maar het kan inderdaad zo zijn dat je dosis niet helemaal klopt, Nezhi.

Overigens wordt sustanon en nebido en andere soorten testo die ons wordt voorgeschreven ook door bodybuilders gebruikt, maar dan wel een ampul (of meer) per dag in plaats van per twee weken...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 7 maart 2014 @ 04:15:07 #120
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_137473436
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 22:30 schreef Nezhi het volgende:

[..]

[..]

Deze zin bedoel je? Zoals ik het lees niet, maar misschien bedoelde Abby het wel :P
Volgens mij vraagt ze alleen of je denkt of je uiterlijke dingen kunt zien aan een operatie.. maar de meeste operatie resultaten kun je niet zien.

Heeft iemand misschien ervaring met hartritmestoornis en testosteron (met het gelimiteerde aantal transmannen hier ws niet hahah)
In dat geval bied ik hierbij mij excuses aan. Ik had het zo niet bedoeld en dacht dat het anders bedoeld was.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 07:30:45 #121
296917 Abby79
Being myself!
pi_137473675
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 04:15 schreef Raggingbull het volgende:
In dat geval bied ik hierbij mij excuses aan. Ik had het zo niet bedoeld en dacht dat het anders bedoeld was.
Niet nodig hoor, ook al bedoelde ik het inderdaad niet helemaal zo :). De enige echte fout (die waar RadioSlut op wees) had ik zelf niet eens gezien :P.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_137479999
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 02:55 schreef wonderer het volgende:
De doses van bodybuilders is vele malen hoger dan die van transmannen, maar het kan inderdaad zo zijn dat je dosis niet helemaal klopt, Nezhi.

Overigens wordt sustanon en nebido en andere soorten testo die ons wordt voorgeschreven ook door bodybuilders gebruikt, maar dan wel een ampul (of meer) per dag in plaats van per twee weken...
Yep, maar er heerst volgens mij wel zo'n idee onder bodybuilders dat normale testosteron niet zo goed is als anabolen, en dat dit vooral is voor verouderende mannen die wat meer pit erin willen hebben :P en als het testosteron is gaan ze idd zowat alleen voor de injecties.

Mwah, het zit in de familie en mijn aanvallen kwamen tegelijk met een van de zwaarste griepen die ik ooit heb gehad, ik heb nu absoluut 0 last van mijn hart. Ook bij het ziekenhuis betwijfelen ze dat het testosteron was, allemaal bloedtesten enzo gedaan maar alles kwam goed terug + bloeddruk was ook heel gezond. Daarom wilde ik weten of iemand verschil voelt :)
pi_137483405
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 12:37 schreef Nezhi het volgende:
Yep, maar er heerst volgens mij wel zo'n idee onder bodybuilders dat normale testosteron niet zo goed is als anabolen
Anabole steroïden zijn hormonen, daar wordt zowel mannelijke als vrouwelijke hormonen mee bedoelt. Transmannen gebruiken testosteron (het mannelijke hormoon) en transvrouwen gebruiken iestrogeen (het vrouwelijke hormoon).
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:52:14 #124
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_137484256
Ik hoor et al veel plezier met de anabole steroiden boys. Als je echt gewoon die zooi gaat nemen neem dan gewoon testosteron. Die andere chemische pokkezooi is bizar slecht voor je al merk je daar de eerst 20 jaar zelf niks van. Uiteindelijke gevolgen kunnen zelfs lijden tot een over productie van oestrogeen door het lichaam zelf. Wat jullie nou net niet willen. De rest werkt wel harder en sneller maar testosteron blijft de meest betrouwbare. En geloof me ik leer voor deze shit kweet wel waar ik het over heb.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_137488306
Wie gaat er dan aan de anabole steroiden? :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:24 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Anabole steroïden zijn hormonen, daar wordt zowel mannelijke als vrouwelijke hormonen mee bedoelt. Transmannen gebruiken testosteron (het mannelijke hormoon) en transvrouwen gebruiken iestrogeen (het vrouwelijke hormoon).
Anabole steroïden is een benaming voor allerlei hormonen, niet alleen testosteron etc... deze hebben meer bijwerkingen dan testosteron zelf.

maar het ging hier niet over bodybuilders en steroids..

[ Bericht 49% gewijzigd door Nezhi op 07-03-2014 17:08:40 ]
  vrijdag 7 maart 2014 @ 22:25:24 #126
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_137500107
Blijkbaar is mijn vriend/collega het toch niet vergeten :') Hij was verbaasd dat ik bij hem bij een urinoir stond en vroeg hoe ik dat dan deed, staand plassen :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_137500883
Volgens mij moet ik ook maar zo'n ding aan gaan schaffen. Ik heb al jaren niet meer staand geplast, maar ik zal het in de toekomst vast eens gaan missen. :P

Ik vind het bizar hoeveel aandacht die aankomende operatie vraagt. Het is over een paar weken al en het spookt echt constant door mijn hoofd. Dat ik überhaupt nog kan denken aan andere dingen vind ik wonderbaarlijk. Vandaag voor het laatst Androcur genomen, benieuwd of ik daar veel last van ga hebben komende dagen.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 22:55:46 #128
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_137501214
Ooh, spannend, ik was kwijt dat het nog maar zo kort duurt!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_137501370
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 22:47 schreef Fixers het volgende:
Volgens mij moet ik ook maar zo'n ding aan gaan schaffen. Ik heb al jaren niet meer staand geplast, maar ik zal het in de toekomst vast eens gaan missen. :P

Ik vind het bizar hoeveel aandacht die aankomende operatie vraagt. Het is over een paar weken al en het spookt echt constant door mijn hoofd. Dat ik überhaupt nog kan denken aan andere dingen vind ik wonderbaarlijk. Vandaag voor het laatst Androcur genomen, benieuwd of ik daar veel last van ga hebben komende dagen.
Jezelf nog even verwennen met lekkere dingen (als het mag)? Of leuke dingen doen voordat je een tijdje je dagen mag doorbrengen op een bedje? ;)
  zaterdag 8 maart 2014 @ 08:17:15 #130
296917 Abby79
Being myself!
pi_137507257
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 22:47 schreef Fixers het volgende:
Ik vind het bizar hoeveel aandacht die aankomende operatie vraagt. Het is over een paar weken al en het spookt echt constant door mijn hoofd. Dat ik überhaupt nog kan denken aan andere dingen vind ik wonderbaarlijk. Vandaag voor het laatst Androcur genomen, benieuwd of ik daar veel last van ga hebben komende dagen.
Dat had ik ook, die laatste maand of zo kon ik bijna nergens anders aan denken :).

Van het stoppen met Androcur had ik weinig last trouwens, alleen m'n insuline gebruik veranderende sterk (daar heeft Androcur negatieve invloed op). Wel merkte ik het ontbreken van de Progynova na de operatie. Maar ik ben daar ook een paar weken later weer mee begonnen dan de planning was ;).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_137524010
Van het stoppen met de progynova heb ik pukkels gekregen, verder heb ik er niet echt last van nog. Kan me voorstellen dat het met insuline spuiten wel lastig kan zijn om je bloedsuiker stabiel te houden bij zulke veranderingen.

Heb je toevallig nog tips voor me, dingen die handig zijn in huis te hebben voor de dagen/weken na het ziekenhuis?
  zondag 9 maart 2014 @ 10:14:14 #132
296917 Abby79
Being myself!
pi_137537768
Ik denk niet dat mijn ervaring heel handig is voor tips :P. Het enige wat me zo te binnen schiet is dat ik iets als vochtig toiletpapier wel fijn vond :).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_137538895
Vochtig toiletpapier heb ik toch al standaard in huis, maar ik kan me voorstellen dat het straks extra prettig is. Ben beetje aan het rondvragen naar de tips en handigheidjes die vooral niet in de voorlichtingsfoldertjes staan.
  zondag 9 maart 2014 @ 13:17:01 #134
296917 Abby79
Being myself!
pi_137541981
Zou dat nog ooit veranderen, het feit dat je als transseksueel bijna alleen op uiterlijk beoordeeld wordt?

Kelly toont haar sexy beachbody ;(

Zou zoiets nou ook in het nieuws komen als bv een Erika Terpstra opeens slank zou zijn en zoiets op internet zou zetten? Vast niet...
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_137543780
Als vrouw ben je interessant voor dat soort rukkertjes als je tussen de 15 en de 30 bent, er als een porno model uitziet (hoewel ze dat nooit toegeven natuurlijk) en ze niet het risico lopen voor homo uitgemaakt te worden. Vooral dat laatste zit heel erg diep bij al die onzekere mannetjes.

En zolang vrouwen in het algemeen op hun uiterlijk beoordeeld worden, word je dat als trans ook (of misschien wel zeker). Het trieste van het verhaal is daarbij nog, dat je als 'niet-gelukte' trans (ik zeg het maar even zo voor alle lurkers die het anders niet snappen) ook door de 'wel-gelukte' transen met de nek aangekeken wordt. Want daarmee wil men niet geassocieerd worden.

Overigens geen persoonlijke frustratie hoor, maar het resultaat van een paar jaar observeren.

En ja, als Erica T. slank op het net komt, is dat zeker nieuws. Waarschijnlijk zal het commentaar zijn: "Jammer, want het was zo'n gezellige vrouw". Hoe vreemd dat ook klinkt als je het commentaar op de andere obesitas mensen ziet.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 19:18:19 #136
413877 Tina_TV
Man! I feel like a woman
pi_137626732
Ik zit met een vraag waar hopelijk iemand een antwoord op heeft.

Ik ben voor 4 weken terug bij de huisarts geweest voor een doorverwijzing naar Groningen omdat er toen sprake was van een patiënten stop in het VUmc Amsterdam.

Nu las ik in een artiekel van De Gelderlander (8 maart) dat UMC Groningen alleen patiënten uit het noorden aanneemt, klopt dit echt?
pi_137627295
Ik zou het UMC zelf bellen. Hier onderaan staan de contactgegevens: http://www.umcg.nl/NL/Zor(...)n/Pages/default.aspx
  dinsdag 11 maart 2014 @ 20:21:04 #138
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_137630203
En als je nul op het rekest krijgt (wat niet ondenkbaar is, omdat ze de toestroom uit de rest van het land onmogelijk aankunnen), moet je je verzekering en de NZa op de huid zitten.
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_137652929
De patiëntenstop blijft nog wel even. De minister vind het geen probleem dat er in Nederland bepaalde basiszorg niet beschikbaar is. Http:// nos.nl/l/622166
  woensdag 12 maart 2014 @ 12:47:06 #140
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_137653555
Godver.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 12 maart 2014 @ 13:12:52 #141
296917 Abby79
Being myself!
pi_137654476
:N -O-
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_137662687
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:27 schreef Fixers het volgende:
De patiëntenstop blijft nog wel even. De minister vind het geen probleem dat er in Nederland bepaalde basiszorg niet beschikbaar is. Http:// nos.nl/l/622166
Stoer hoor, dat over de ruggen van hulpzoekenden uit te vechten. Tja, dat schijnt de vrije markt te zijn. Ik hoor het nog iemand zeggen: "Tja, zolang (ook in de gezondheidszorg) een ondernemer een goed product tegen een redelijk prijs aanbiedt, zorgt de marktwerking er voor dat de patiënt optimale zorg krijgt" :r

Maar goed, ook iets leuks dit weekend:

Transcafé 16 maart 2014
  woensdag 12 maart 2014 @ 19:24:35 #143
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_137666267
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:44 schreef Onderweg het volgende:
Tja, dat schijnt de vrije markt te zijn.
In hoeverre je het een vrije markt mag noemen als één partij zo'n 85% van het aanbod in handen heeft en de voorzitter van de Raad van bestuur van z'n riante salaris elke maand een geslachtsoperatie kan betalen :')
Ik zeg:
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:17:39 #144
413877 Tina_TV
Man! I feel like a woman
pi_137672707
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:29 schreef Nezhi het volgende:
Ik zou het UMC zelf bellen. Hier onderaan staan de contactgegevens: http://www.umcg.nl/NL/Zor(...)n/Pages/default.aspx
Een belletje gedaan naar UMC, ik sta als patiënt geregistreerd en nu geduld hebben
pi_137674590
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:17 schreef Tina_TV het volgende:

[..]

Een belletje gedaan naar UMC, ik sta als patiënt geregistreerd en nu geduld hebben
Je zit in ieder geval in de trein. Weet je hoe lang je ongeveer moet wachten?
pi_137682783
In het TV-programma "Westbroek!" van RTV Utrecht waren twee transvrouwen te zien (= vanaf 14:24 minuten).
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:00:06 #147
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_137728502
Ja hoor, hij is gevallen: de zinsnede "goed gelukt". :')
Maar als je je begeeft in een mannenbolwerk om de stand van een ex-werkgever te bezoeken, vraag je er ook wel een beetje om...
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_137732017
Kent er hier iemand transgenders in Den Bosch, met name die op de kunstacademie AKV st Joost zitten, daar ga ik nml volgend jaar heen.
Ik ben FtM transgender, pre-transitie en alle shizzle, dus nog niet echt passabel, al dat ik me wel al gewoon kleed zoals ik wil, etc. (maar 19 en 1,78 zijn + het gezicht en stem van een 14 jarige hebben helpt niet mee...), en wil graag weten hoe de situatie daar is en of er nog meer transgenders (ftm of mtf, maakt niet uit), of zelfs agender, bigender, genderfluid, you name it, mensen in Den Bosch wonen of studeren.
Ik weet dat kunstacademies, gelukkig, vaak open-minded omgevingen zijn, dus wat dat betreft zit ik denk ik wel goed, maar aangezien dat de eerste keer zal zijn dat ik echt mezelf full-out als een jongen zal gaan presenteren wil ik wel graag wat reassurance enzo. Ik vind t nog steeds nogal eng... zeker omdat ik weet dat ik niet passabel ben EN nog nooit echt serieus geprobeerd heb om als jongen te leven omdat ik dus dacht dat dat toch zinloos zou zijn (met mijn kindertijd als uitzondering. Good ol days wanneer kort haar en jongenskleren genoeg waren om door iedereen als jongen gezien te worden. F*ck puberty. Seriously! :x)
Nu begin ik er echter zo moe van te worden om alsmaar mezelf voor te doen als iets wat ik niet ben... en het duurt hoogstwaarschijnlijk nog heel lang voordat ik aan de hormonen, ed. kan, en daar wil ik niet op gaan wachten.

Dus, tips? Persoonlijke ervaringen? (specefiek ook met akv st joost? Hoe gaat de school ermee om? Zijn er daar andere transgenders waarmee ik in contact zou kunnen komen als ik daar aankom? Hoe is de acceptatie van de scholieren in het algemeen?) Alle hulp is meegenomen!
Thnx! :)
pi_137732553
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:00 schreef kELAL het volgende:
Ja hoor, hij is gevallen: de zinsnede "goed gelukt". :')
Maar als je je begeeft in een mannenbolwerk om de stand van een ex-werkgever te bezoeken, vraag je er ook wel een beetje om...
Aaaaaarrrghhhh :')

quote:
Nou ben je man en dan ga je er over nadenken wat je liever wilt zijn. Wat is nou het aantrekkelijke van een vrouw zijn?
Ik heb het gevoel dat ik 100 jaar in de tijd terug ga :W Ik had ook niet moeten kijken ;( . Alle foute uitspraken die ik de afgelopen 5 jaar tegengekomen ben, zitten hier allemaal in 1 programma ;) .

Die Westbroek mag dan wel 'in de media zitten' maar hij pikt er niet zoveel van op :P

[ Bericht 6% gewijzigd door Onderweg op 14-03-2014 15:15:47 ]
pi_137732671
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:43 schreef White-Raven het volgende:<knip>
Sorry geen tips,maar wens je wel veel succes toe.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 16:00:17 #151
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_137734823
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:01 schreef Onderweg het volgende:
Ik had ook niet moeten kijken ;( .
Die Westbroek mag dan wel 'in de media zitten' maar hij pikt er niet zoveel van op :P
Ach, als je Henk gewoon ziet / negeert als de naïeve hork die hij is, dan was het een prima programma met interessante feitjes (vrouwen reageren anders op (psycho)medicatie dan mannen, bijvoorbeeld) en een bekend gezicht (Petra).
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_137735201
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:00 schreef kELAL het volgende:

[..]

Ach, als je Henk gewoon ziet / negeert als de naïeve hork die hij is, dan was het een prima programma met interessante feitjes (vrouwen reageren anders op (psycho)medicatie dan mannen, bijvoorbeeld) en een bekend gezicht (Petra).
We agree to disagree ;)
  vrijdag 14 maart 2014 @ 16:21:01 #153
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_137735403
White-Raven, mijn enige tip is overtuigd van jezelf zijn. Niet twijfelen of iemand je al dan niet als jongen ziet, maar ze rustig verbeteren en uitleggen wat er aan de hand is. Jij weet hoe je je voelt en wie je bent, en als dat nog niet goed aan je uiterlijk te zien is, dan moet het vanuit jezelf komen.

Je kunt je vast voorbereiden op de stomme vragen die je gaat krijgen zodat je straks niet met een mond vol tanden staat.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 16 maart 2014 @ 14:26:35 #155
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_137799160
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:13 schreef Onderweg het volgende:
We agree to disagree ;)
Echt niet! Dat gaan we zometeen uitvechten! Bitchfight! ;)
quote:
Zeg dan gewoon: Fok!kers krijgen (alleen) vandaag de eerste 2 drankjes gratis!
Da's pas promotie. (ik sponsor wel)
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_137799205
quote:
10s.gif Op zondag 16 maart 2014 14:26 schreef kELAL het volgende:

[..]

Echt niet! Dat gaan we zometeen uitvechten! Bitchfight! ;)

[..]

Zeg dan gewoon: Fok!kers krijgen (alleen) vandaag de eerste 2 drankjes gratis!
Da's pas promotie. (ik sponsor wel)
Op alle punten ga ik met je mee (maar vooral het laatste :P ) *extra harde nagellak*
pi_137802102
quote:
White-Raven, mijn enige tip is overtuigd van jezelf zijn. Niet twijfelen of iemand je al dan niet als jongen ziet, maar ze rustig verbeteren en uitleggen wat er aan de hand is. Jij weet hoe je je voelt en wie je bent, en als dat nog niet goed aan je uiterlijk te zien is, dan moet het vanuit jezelf komen.

Je kunt je vast voorbereiden op de stomme vragen die je gaat krijgen zodat je straks niet met een mond vol tanden staat.
Thnx, dat is zeker in deze vroege fase wel moeilijk (ik ben pas net out naar een groot deel vrienden, waarvan nog maar een paar het ook echt accepteerd en consequent zn best doet me als een jongen aan te spreken, en mn ouders weten het zelfs nog niet :x), maar ik wil graag direct goed beginnen aan mn nieuwe school, en zo een hoop zooi later vermijden. Sowieso wordt het later, als mn klasgenoten me al langer als meisje kennen, moeilijker om het ze te zeggen en hun beeld van mij te veranderen. Ik wil dus VOOR begin van het schooljaar mn coming out naar mn ouders doen, en dan oa. in therapie gaan en er openlijk over gaan praten met mensen. Ik wordt echt gek nu :/
pi_137880445
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 15:51 schreef White-Raven het volgende:

[..]

Thnx, dat is zeker in deze vroege fase wel moeilijk (ik ben pas net out naar een groot deel vrienden, waarvan nog maar een paar het ook echt accepteerd en consequent zn best doet me als een jongen aan te spreken, en mn ouders weten het zelfs nog niet :x), maar ik wil graag direct goed beginnen aan mn nieuwe school, en zo een hoop zooi later vermijden. Sowieso wordt het later, als mn klasgenoten me al langer als meisje kennen, moeilijker om het ze te zeggen en hun beeld van mij te veranderen. Ik wil dus VOOR begin van het schooljaar mn coming out naar mn ouders doen, en dan oa. in therapie gaan en er openlijk over gaan praten met mensen. Ik wordt echt gek nu :/
Ah, je hebt deze reeks gevonden! Daar wilde ik je nog even op wijzen. Fijn!
Ja doei.
pi_137885426
Nieuwe werkgroep Transcafé in Rotterdam! http://bit.ly/1gxDcMy
pi_137895506
Heeft het LUMC eigenlijk een volwaardig genderdysforie team of werken ze vooral samen met het VUMC?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 21:57:36 #161
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_137903471
Nee, het LUMC beperkt zich tot genderkinderen (diagnostiek + puberteitsremmers). Voor 16+ kunnen ze alleen doorverwijzen, dus zitten ze ook in Leiden met hun handen in het haaRrr.
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_137904596
Als ik dit geweten had, dan had ik mijn huisarts gevraagd om iets kalmerends. Ik houd het nu bij over-the-counter valeriaan, dat helpt het scherpe randje eraf te halen. Maar echt ontspannen is het niet. Komende zaterdag ga ik onder het mes en ik ben behoorlijk nerveus. Het is een mix van angst en blijdschap tegelijk, geeft wel aan hoe belangrijk het voor me is. Terwijl ik aan het begin van mijn transitie die srs niet zo belangrijk vond.
pi_137912114
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 22:16 schreef Fixers het volgende:
Komende zaterdag ga ik onder het mes en ik ben behoorlijk nerveus. Het is een mix van angst en blijdschap tegelijk, geeft wel aan hoe belangrijk het voor me is.
First off all, hopelijk gaat zowel de operatie als het herstel erna goed zonder complicaties en dergelijke. Ik kan me die mix van gevoelens goed voorstellen, want ja, laten we wel wezen: deze operatie is onomkeerbaar en gaat letterlijk de rest van uw leven veranderen, niet alleen geestelijk, maar ook fysiek. De gedachtes "Stel dat ik spijt krijg van deze operatie" en "Na de operatie ben ik zowel fysiek als geestelijk een vrouw." zullen neem ik aan tientallen keren door uw hoofd gespookt hebben tijdens uw transitie. Als ik u ooit een keer in levende lijven tegenkom dan maak ik uit respect een diepe buiging voor u, want in mijn ogen bent een held hoe u uw transitie ondergaat en beschrijft op uw weblog.
pi_137912453
Xenzo, ik stel het enorm op prijs als je niet mijn gedachten voor me invult. Je zit er weer eens goed naast.
pi_137912529
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 04:59 schreef Fixers het volgende:
Xenzo, ik stel het enorm op prijs als je niet mijn gedachten voor me invult.
Ik vul uw gedachtes helemaal niet in, dat kan- en wil ik ook niet. Er staat duidelijk "neem ik aan" in mijn zin, oftewel: ik kan me voorstellen dat die- of vergelijkbare gedachtes hebben plaatsgevonden. Zo kan ik kan me indenken dat u voor uzelf alle voor- en nadelen op een rij hebt gezet, de risico's en alle voor u relevante informatie gelezen voordat u besloot om de operatie te ondergaan. Mijn boodschap was goedbedoeld, daar ik het echt moedig vind dat u zo'n stap zet.
  woensdag 19 maart 2014 @ 08:15:31 #166
296917 Abby79
Being myself!
pi_137913154
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 22:16 schreef Fixers het volgende:
Als ik dit geweten had, dan had ik mijn huisarts gevraagd om iets kalmerends. Ik houd het nu bij over-the-counter valeriaan, dat helpt het scherpe randje eraf te halen. Maar echt ontspannen is het niet. Komende zaterdag ga ik onder het mes en ik ben behoorlijk nerveus. Het is een mix van angst en blijdschap tegelijk, geeft wel aan hoe belangrijk het voor me is. Terwijl ik aan het begin van mijn transitie die srs niet zo belangrijk vond.
Dat laatste weekje overleef je ook wel ;).

Ik ben toch wel blij dat ik die pilletjes niet nodig heb gehad, ik was wel ontzettend nerveus voor de operatie, maar nooit zo erg.

Wel erg was de mail van vannacht... ik probeer al vrij lang erkenning te krijgen vanuit Gent dat zij fouten gemaakt hebben, maar reactie krijg ik amper. Gisteren nog maar eens gemaild met de arts, krijg ik om half vijf 's nachts een mail terug die begint met 'Geachte meneer ******,' |:( :{ :( .
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 19 maart 2014 @ 08:30:50 #167
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_137913342
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 06:35 schreef Xenzo het volgende:
Mijn boodschap was goedbedoeld, daar ik het echt moedig vind dat u zo'n stap zet.
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  woensdag 19 maart 2014 @ 14:46:19 #168
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_138065460
Zo te lezen gaat het naar omstandigheden goed met Fixers, ze heeft op haar Twitter-account een tweet geplaatst.
quote:
Fading Gender ‏@FadingGender 5 u
De pijn is heftig
Spuit haalt het scherpe eraf
Het is me het waard
#twaiku, #transgender #operatie
  zondag 23 maart 2014 @ 10:38:44 #171
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_138066898
En een half uur geleden kwam daar een (ietwat gedrogeerd geschreven) blogpost bij.

On a sidenote: En ik ben gistermiddag door m'n rug gegaan (noem het karma ;) ), dus voel ik op die manier nog een heel klein beetje met haar mee :D
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_138068558
Oi, is het zo erg die blogpost? Op Facebook merkte ook al iemand op dat die pijnstillers duidelijk effect hebben. Nou ja, ik heb een excuus in de vorm van diclofenac, paracetamol en wat ze me vanacht nog hebben gegeven.

Sterkte Kelal, door je rug gaan kan heftig zijn.
  zondag 23 maart 2014 @ 12:51:57 #173
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_138069902
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 12:02 schreef Fixers het volgende:
Oi, is het zo erg die blogpost? Op Facebook merkte ook al iemand op dat die pijnstillers duidelijk effect hebben. Nou ja, ik heb een excuus in de vorm van diclofenac, paracetamol en wat ze me vanacht nog hebben gegeven.

Sterkte Kelal, door je rug gaan kan heftig zijn.
Hee :)

Dat laatste stukje in je blogpost is eigenlijk nog het heftigst. Nooit echt bij stilgestaan, maar ik kan me nu wel voorstellen wat je daarmee bedoelt... Sterkte en een voorspoedig herstel!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_138080570
Ja, en het gekke is, dat het weefsel en de zenuwen die het gevoel veroorzaken, er nog zitten, alleen op een andere plek. Zo had ik het gevoel dat er dingen gebeurden op een plek buiten mijn lichaam, terwijl het toch allemaal binnenin zat :P
  zondag 23 maart 2014 @ 20:37:48 #175
296917 Abby79
Being myself!
pi_138087695
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:02 schreef Onderweg het volgende:
Ja, en het gekke is, dat het weefsel en de zenuwen die het gevoel veroorzaken, er nog zitten, alleen op een andere plek. Zo had ik het gevoel dat er dingen gebeurden op een plek buiten mijn lichaam, terwijl het toch allemaal binnenin zat :P
Dat heb ik nog soms :P

quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 12:02 schreef Fixers het volgende:
Nou ja, ik heb een excuus in de vorm van diclofenac, paracetamol en wat ze me vanacht nog hebben gegeven.
Sterkte met je herstel :).
Is het nou heel vreemd als ik bij jouw blogpost echt een 'zo had het moeten zijn' gevoel krijg?
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_138152448
Nee hoor Abby, als ik jouw verhaal volg dan is het helemaal niet raar dat je zo voelt. Wonderer vroeg ook heel terecht of ik nog wel durfde. Want die ervaringen van jou was niet erg bemoedigend.

Hoe gaat het trouwens? Heb je weer beetje de controle en beweeglijkheid van je handen terug?
  dinsdag 25 maart 2014 @ 20:02:01 #177
296917 Abby79
Being myself!
pi_138167735
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:52 schreef Fixers het volgende:
Nee hoor Abby, als ik jouw verhaal volg dan is het helemaal niet raar dat je zo voelt. Wonderer vroeg ook heel terecht of ik nog wel durfde. Want die ervaringen van jou was niet erg bemoedigend.
Nee, ik kan me nog herinneren dat NoktetMort hier ooit haar verhaal gepost had, dat vond ik toen ook heel heftig, maar het mijne doet daar ook niet voor onder :P. Maar je laten afschrikken door een enkele slechte ervaring bij een ander is nooit slim :).
quote:
Hoe gaat het trouwens? Heb je weer beetje de controle en beweeglijkheid van je handen terug?
Eigenlijk best goed, links wil nog niet helemaal (ik kan m'n pols nu wel rechthouden, maar niet verder dan recht optillen) en rechts is alleen het gevoel nog wat minder in de duim/wijs/middelvinger. Ik werk ondertussen wel weer fulltime, en met de verbeteringen van afgelopen maand weet ik eigenlijk ook vrij zeker dat alles inderdaad goed komt, maar dat het gewoon (veel te) lang gaat duren :).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_138231145
Er gaat nog wel een langere update op mijn blog komen ergens de komende dagen. Maar ik ben inmiddels weer thuis! Nu lekker ontspannen, bijkomen en aansterken.
  donderdag 27 maart 2014 @ 17:11:10 #179
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_138231246
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 20:02 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Nee, ik kan me nog herinneren dat NoktetMort hier ooit haar verhaal gepost had, dat vond ik toen ook heel heftig, maar het mijne doet daar ook niet voor onder :P. Maar je laten afschrikken door een enkele slechte ervaring bij een ander is nooit slim :).

[..]

Eigenlijk best goed, links wil nog niet helemaal (ik kan m'n pols nu wel rechthouden, maar niet verder dan recht optillen) en rechts is alleen het gevoel nog wat minder in de duim/wijs/middelvinger. Ik werk ondertussen wel weer fulltime, en met de verbeteringen van afgelopen maand weet ik eigenlijk ook vrij zeker dat alles inderdaad goed komt, maar dat het gewoon (veel te) lang gaat duren :).
Fijn dat je goed herstelt. Het lijkt me echt niet fijn dat je daar komt voor een vagina (bij wijze van spreken) en dat je wakker wordt en er blijkt wat met je armen te zijn. Ik wens je het allerbeste en ik hoop dat het herstel sneller gaat dan je verwacht.
  donderdag 27 maart 2014 @ 17:12:21 #180
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_138231300
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:08 schreef Fixers het volgende:
Er gaat nog wel een langere update op mijn blog komen ergens de komende dagen. Maar ik ben inmiddels weer thuis! Nu lekker ontspannen, bijkomen en aansterken.
Fijn dat je weer thuis bent! Het lijkt me dat je zo snel mogelijk uit dat ziekenhuis weg wilt zijn, weer naar je eigen vertrouwde omgeving. Waar er ook niet zo'n nare ziekenhuislucht hangt.
Veel sterkte met alles!
pi_138252745
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:08 schreef Fixers het volgende:
Er gaat nog wel een langere update op mijn blog komen ergens de komende dagen. Maar ik ben inmiddels weer thuis! Nu lekker ontspannen, bijkomen en aansterken.
Fijn om te lezen dat u weer thuis bent, rust goed uit en hopelijk gaat het herstel goed.
pi_138260518
Wow, dat is snel Fixers! Hoe lang ben je er in totaal gebleven want het lijkt best kort
Hoop dat alles snel herstelt :)
pi_138261878
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:12 schreef Nezhi het volgende:
Wow, dat is snel Fixers! Hoe lang ben je er in totaal gebleven want het lijkt best kort
Hoop dat alles snel herstelt :)
Vrijdagmiddag opgenomen en de operatie was afgelopen zaterdag, Ben er zo'n zes dagen geweest. Nadat de laatste medische handelingen gedaan zijn en je geplast hebt wordt je naar huis gestuurd. Voel me nu een uitgewrongen dweil en heb vooral last van een volledig ontregelde spijsvertering, die maar moeizaam terug op gang komt. En van zo'n chirurg die in je darmen heeft staan roeren ga je je ook niet beter voelen.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 18:28:20 #184
296917 Abby79
Being myself!
pi_138270221
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:06 schreef Fixers het volgende:

[..]

Vrijdagmiddag opgenomen en de operatie was afgelopen zaterdag, Ben er zo'n zes dagen geweest. Nadat de laatste medische handelingen gedaan zijn en je geplast hebt wordt je naar huis gestuurd. Voel me nu een uitgewrongen dweil en heb vooral last van een volledig ontregelde spijsvertering, die maar moeizaam terug op gang komt. En van zo'n chirurg die in je darmen heeft staan roeren ga je je ook niet beter voelen.
Da's snel zeg :). Positief!

Dat van die spijsvertering herken ik wel, niet omdat ik het gevoel had dat de chirurg "in mijn darmen had staan roeren", maar omdat m'n darmen helemaal leeg waren geweest voor een paar dagen. En dan hielp het ziekenhuiseten ook niet ;).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  maandag 31 maart 2014 @ 18:33:21 #185
296917 Abby79
Being myself!
pi_138370812
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_138380600
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 18:28 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Da's snel zeg :). Positief!

Geheel volgens het VU protocol. Hoe lang had jij in het ziekenhuis gebleven als je geen complicaties had gehad?

Ik moet zeggen, het herstel gaat me voorspoedig en is minder zwaar dan ik had verwacht. Maar ik ben wel blij dat er voor me gezorgd wordt. Want ik weet niet of ik het zelfstandig gered zou hebben.
  dinsdag 1 april 2014 @ 09:46:19 #187
296917 Abby79
Being myself!
pi_138390740
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:58 schreef Fixers het volgende:
Geheel volgens het VU protocol. Hoe lang had jij in het ziekenhuis gebleven als je geen complicaties had gehad?
Volgens mij was hun minimum een week na opname. Het meisje waar ik de zondag voor de operatie mee op de kamer lag (en die dezelfde operatie onderging op dezelfde dag), was de maandagochtend na de operatie ontslagen uit het ziekenhuis. Overigens was dat net een paar uur voordat ik (na een week IC en 'brandwondencentrum') weer op de afdeling kwam, dus ik heb haar niet meer gezien sinds :).
quote:
Ik moet zeggen, het herstel gaat me voorspoedig en is minder zwaar dan ik had verwacht. Maar ik ben wel blij dat er voor me gezorgd wordt. Want ik weet niet of ik het zelfstandig gered zou hebben.
Fijn om te horen! ^O^
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  vrijdag 4 april 2014 @ 15:04:24 #188
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_138506370
Nou, is die wet er eindelijk door, gaat het me nog niet lukken waarschijnlijk... bij het UMCG kan ik niet terecht, VU ook niet natuurlijk, PIG wist niet eens dat de wet veranderd was maar heeft ook een wachtlijst...

What the hell, really. Iemand een idee?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 4 april 2014 @ 15:22:42 #189
296917 Abby79
Being myself!
pi_138506840
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 15:04 schreef wonderer het volgende:
Nou, is die wet er eindelijk door, gaat het me nog niet lukken waarschijnlijk... bij het UMCG kan ik niet terecht, VU ook niet natuurlijk, PIG wist niet eens dat de wet veranderd was maar heeft ook een wachtlijst...

What the hell, really. Iemand een idee?
Is daar al iets over bekend dan, hoe dit moet gaan lopen bij het VU? Laatste wat ik weet is dit bericht op hun site. Ik hoop niet dat ze nu door die idiote patiëntenstop ook geen "verwijsbriefjes" gaan maken, dat zou ik extreem lullig vinden! (want ja, een deskundigeverklaring vanuit België, dat kan natuurlijk niet he? :X)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_138507583
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 15:04 schreef wonderer het volgende:
Nou, is die wet er eindelijk door, gaat het me nog niet lukken waarschijnlijk... bij het UMCG kan ik niet terecht, VU ook niet natuurlijk, PIG wist niet eens dat de wet veranderd was maar heeft ook een wachtlijst...

What the hell, really. Iemand een idee?
Is het al veranderd? Dus ik zou nu al mijn naam kunnen veranderen? Ik dacht dat het pas in juni zou zijn.
  vrijdag 4 april 2014 @ 15:51:50 #191
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_138507674
In antwoord op Kamervragen heeft de minister aangegeven dat de patiëntenstop geen invloed heeft op het aanvragen van een deskundigenverklaring. Maar dat kan sowieso pas vanaf 1 juli.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 4 april 2014 @ 15:56:57 #192
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_138507800
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 15:51 schreef Joanne35 het volgende:
In antwoord op Kamervragen heeft de minister aangegeven dat de patiëntenstop geen invloed heeft op het aanvragen van een deskundigenverklaring. Maar dat kan sowieso pas vanaf 1 juli.
Maar ik neem aan dat je dan al patient moet zijn, of niet? :?

Ik vond het echt slecht dat die dame van de PIG van niks wist, trouwens.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 4 april 2014 @ 15:59:04 #193
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_138507856
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 15:49 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Is het al veranderd? Dus ik zou nu al mijn naam kunnen veranderen? Ik dacht dat het pas in juni zou zijn.
Ja, 1 juli treedt de wet in werking, maar ik dacht, ik zoek het nu vast uit. Ik wil mijn naam het liefst op mijn verjaardag (september) veranderen, maar ik weet zeker dat ik dat neit een dag vantevoren moet gaan doen.. ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 4 april 2014 @ 16:06:46 #194
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_138508060
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 15:56 schreef wonderer het volgende:
Maar ik neem aan dat je dan al patient moet zijn, of niet?
Voor zover ik begrepen heb niet, maar zijn er wel kosten aan verbonden als je niet bij ze onder behandeling staat en een verklaring wil. Maar de details zijn nog steeds niet bekend.

quote:
Ik vond het echt slecht dat die dame van de PIG van niks wist, trouwens.
Bij de PIG kan je sowieso niet terecht voor zo'n verklaring, alleen het VUmc en het UMCG worden op dit moment door de minister hiervoor erkend. Het beste kan je denk ik gewoon de site van het VUmc genderteam in de gaten houden, daar komt te zijner tijd wel meer info te staan.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 4 april 2014 @ 16:09:45 #195
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_138508137
Oke, bedankt.

Schuif ik het een keer niet voor me uit, moet ik alsnog wachten... ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 4 april 2014 @ 16:48:22 #196
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_138509335
Ach, m'n eerstvolgende VUmc-afspraak is 10 dagen voor het ingaan van de wet. Als ze dan nog niets weten, dan pas ga ik me druk maken...
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  vrijdag 4 april 2014 @ 17:20:45 #197
296917 Abby79
Being myself!
pi_138510263
quote:
15s.gif Op vrijdag 4 april 2014 16:48 schreef kELAL het volgende:
Ach, m'n eerstvolgende VUmc-afspraak is 10 dagen voor het ingaan van de wet. Als ze dan nog niets weten, dan pas ga ik me druk maken...
Ik ga wel eerder daarom "zeuren" hoor :P Ik wil niet nog weken wachten nadat de wet is ingegaan.
(Niet dat dat nou zo erg zou zijn of dat ik een keus heb, maar ik zou het vrij schandalig vinden als zoiets door het VU vertraging op zou lopen...)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_138512462
Ik heb het voordeel dat ik onder behandeling ben van het VU, maar heb ook nog niets gehoord. Bij de oproepbrief voor de operatie zat ook een lijstje met adressen van advocaten die de naamswijziging kunnen doen. Nou ik wacht wel tot juli. Maar zo te zien zijn ze er nog niet zo klaar voor.
  vrijdag 4 april 2014 @ 19:34:36 #199
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_138514402
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 15:59 schreef wonderer het volgende:
Ik wil mijn naam het liefst op mijn verjaardag (september) veranderen
*snel in profiel kijkt* Ah! Je bent dus 1 dag na mij jarig (jeeh).
Twee maanden na ingang van de wet zou toch wel moeten lukken? ...in een worst-case scenario...
En anders ~O>
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_138544594
Morgen Transcafé in Rotterdam, Schiedamsesingel 175 : http://on.fb.me/1mRKFOS
  zondag 6 april 2014 @ 22:26:38 #201
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_138592238
Het was weer gezellig!
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_138602671
:)
  zondag 20 april 2014 @ 12:53:03 #203
107792 Hexley
the Platypus
  maandag 21 april 2014 @ 23:35:16 #204
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_139133087
CZ verdient wel een pluimpje. Drie weken terug dit mailtje verstuurd via de klachtenpagina:

quote:
Ik vroeg me af of jullie de aanhef in jullie systeem kunnen veranderen. Juridisch gezien ben ik nog steeds vrouw, maar zo ga ik al jaren niet meer door het leven. Ergens een aantekening zodat mijn post voortaan naar Meneer Wonderer gestuurd wordt, zou ik erg op prijs stellen.
Vandaag kreeg ik mijn nieuwe zorgpas in de bus :)

Zelfde bij het pensioenfonds, daar hebben ze het ook meteen aangepast nadat ze voorzichtig lieten weten dat de gegevens die ze van de werkgever (die wel alles correct heeft, alleen blijkbaar niet afgaat op paspoortkopieen...) niet klopten met het GBA. Moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 22 april 2014 @ 06:39:34 #205
296917 Abby79
Being myself!
pi_139136595
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 23:35 schreef wonderer het volgende:
CZ verdient wel een pluimpje. Drie weken terug dit mailtje verstuurd via de klachtenpagina:

Vandaag kreeg ik mijn nieuwe zorgpas in de bus :)
Blijkbaar maakt het dan wel uit wie de aanvraag bij het CZ behandeld, want toen ik het vroeg mocht het niet :X. Of misschien doen ze dat pas sinds die wet er aan komt. Ook met de perikelen rond de operatie zijn ze echt te idioot bezig (geweest). Mij zullen ze daar niet meer terug zien...
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:07:12 #206
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_139137613
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 06:39 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Blijkbaar maakt het dan wel uit wie de aanvraag bij het CZ behandeld, want toen ik het vroeg mocht het niet :X.
Het College voor de Rechten van de Mens heeft onlangs een uitspraak over zorgverzekeraars en geslachtsregistratie gedaan, misschien dat het daarom nu makkelijker gaat.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  dinsdag 22 april 2014 @ 17:21:01 #207
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_139151133
Ik denk niet dat ik Menzis nog lastig ga vallen voor die 70 dagen :{
Krijg je alleen maar meer van dit soort kromme dingen van:
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  dinsdag 29 april 2014 @ 23:30:19 #208
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_139397986
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 30 april 2014 @ 09:42:44 #209
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_139403724
quote:
Ha, mooi interview, meer van dat graag :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  woensdag 30 april 2014 @ 09:46:29 #210
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_139403798
quote:
10s.gif Op woensdag 30 april 2014 09:42 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ha, mooi interview, meer van dat graag :)
Als ik ooit naar aanleiding van mijn boek geinterviewd word, wil ik het ook zo doen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 30 april 2014 @ 11:01:41 #211
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_139405490
Overmorgen m'n eerste diagnostische gesprek bij het VUMC. Ik ben erg nerveus. De psycholoog kwam tijdens mijn screening enigzins skeptisch over, waarschijnlijk ook omdat ik zelf nog zo onzeker was. Maar inmiddels is het voor mezelf overduidelijk wat ik wil, dus hopelijk komt dat ook over bij het genderteam. Ik heb toch maar een goede vriendin gevraagd om mee te komen als morele steun...
  woensdag 30 april 2014 @ 12:12:50 #212
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_139407521
Idioot dat je daar bang voor moet zijn, dat er misschien "nee" wordt gezegd terwijl je zelf prima weet wat je wilt.

Tijd om informed consent in te voeren hier?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 30 april 2014 @ 12:31:24 #213
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_139408062
Mee eens. Voor sommigen is het huidige model misschien erg nuttig. Maar ik heb sterk het gevoel dat ik zonder goede reden een jaar lang door allerlei hoepels moet springen om mijn identiteit te rechtvaardigen. Terwijl ik er zelf al maanden uit ben.
pi_139458883
Misschien vinden jullie dit topic interessant:

R&P / Wat maakt een man/vrouw mannelijk/vrouwelijk
  donderdag 1 mei 2014 @ 22:58:55 #215
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_139471148
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:12 schreef wonderer het volgende:
Tijd om informed consent in te voeren hier?
Ja, graag. Alleen blijven de verzekeraars hier halsstarrig het poortwachtersmodel vasthouden, dus blijft die optie nét zo reëel als Naidje's angst.
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_139502769
http://nieuwsuur.nl/onder(...)-budgetconflict.html

Honderden transgenders die een geslachtsverandering overwegen leven in onzekerheid. Het VU Medisch Centrum en de zorgverzekeraars hebben een conflict over het betalen van de behandeling. Tot er een oplossing is, is er bij het VU een patiëntenstop. Wouter Bos, bestuursvoorzitter van het VU, is te gast.

Kosten
Het VU Medisch Centrum is de enige transgenderkliniek in Nederland. Transgenders van alle seksen en leeftijden kunnen er terecht voor een geslachtsoperatie. Het aantal aanmeldingen stijgt enorm. Vorig jaar meldden zich 400 volwassenen en 200 tieners bij de kliniek. Dat is anderhalf keer zoveel als in 2012. Dit jaar verwacht het ziekenhuis 1000 patiënten.

Marktmacht
Het VU krijgt nu niet genoeg geld om al die behandelingen uit te voeren, zegt het ziekenhuis. Het VU stelt dat ze dit jaar 4,5 miljoen euro van de zorgverzekeraars krijgen, maar 9,5 miljoen nodig hebben om uit de kosten te komen. Maar de zorgverzekeraars willen dat geld niet bijleggen. Doordat het VU als enige in Nederland operaties voor geslachtsverandering uitvoert, heeft het ziekenhuis een monopoliepositie. De zorgverzekeraars vrezen dat het VU misbruikt maakt van haar "aanmerkelijke marktmacht".

Patiëntenstop
Vanwege het conflict heeft het VU op 18 december vorig jaar een patiëntenstop ingesteld: nieuwe aanmeldingen komen niet op de wachtlijst. De transgenders die al op de wachtlijst staan worden nog wel behandeld als ze aan de beurt zijn. De afgelopen maanden hebben 250 transgenders die een geslachtsverandering overwegen tevergeefs aangeklopt bij het ziekenhuis voor een behandeling.

Danny
Een van hen is de 29-jarige Danny, die graag vrouw wil worden. In Nieuwsuur vertelt hij zijn verhaal. Danny wilde zich in januari bij het VU aanmelden, maar bleek net te laat te zijn. Zo lang hij in een mannenlijf zitten is hij zichzelf niet. Hij heeft een brief geschreven aan zijn zorgverzekeraar, maar hij wacht nog steeds op antwoord. Een geslachtsverandering is onderdeel van het basispakket, hoewel Danny dus recht heeft op deze zorg, krijgt hij het niet.

Meer onderzoek
De Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) doet onderzoek naar het conflict. Na een eerste verkenning van de problemen maakte de zorgautoriteit gisteren bekend verder onderzoek te gaan doen. De NZa doet een dringend beroep op het VU en de zorgverzekeraars om er zo snel mogelijk uit te komen, zodat transgenders de zorg krijgen die ze nodig hebben.
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
  zaterdag 3 mei 2014 @ 16:50:15 #217
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_139523671
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 01:13 schreef wonderer het volgende:

[..]

Anekdote:

Ik was met mijn vader op een uitje van zijn werk en hij stelde me aan een (nieuwe) collega voor als zijn zoon (dat was ook voor het eerst, dus wel vet). En die collega gaf mijn vader een complimentje dat hij een goeie naam voor me had uitgekozen. Mijn pa is best slim maar daar wist ie even geen antwoord op :')
Haha, dat klinkt wel grappig. En eigenlijk een compliment aan jou dus. Tenminste, ik neem aan dat jij je naam hebt uitgekozen?
  zaterdag 3 mei 2014 @ 17:01:55 #218
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_139523945
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 21:28 schreef Quarant het volgende:
http://nieuwsuur.nl/onder(...)-budgetconflict.html

Honderden transgenders die een geslachtsverandering overwegen leven in onzekerheid. Het VU Medisch Centrum en de zorgverzekeraars hebben een conflict over het betalen van de behandeling. Tot er een oplossing is, is er bij het VU een patiëntenstop. Wouter Bos, bestuursvoorzitter van het VU, is te gast.

Kosten
Het VU Medisch Centrum is de enige transgenderkliniek in Nederland. Transgenders van alle seksen en leeftijden kunnen er terecht voor een geslachtsoperatie. Het aantal aanmeldingen stijgt enorm. Vorig jaar meldden zich 400 volwassenen en 200 tieners bij de kliniek. Dat is anderhalf keer zoveel als in 2012. Dit jaar verwacht het ziekenhuis 1000 patiënten.

Marktmacht
Het VU krijgt nu niet genoeg geld om al die behandelingen uit te voeren, zegt het ziekenhuis. Het VU stelt dat ze dit jaar 4,5 miljoen euro van de zorgverzekeraars krijgen, maar 9,5 miljoen nodig hebben om uit de kosten te komen. Maar de zorgverzekeraars willen dat geld niet bijleggen. Doordat het VU als enige in Nederland operaties voor geslachtsverandering uitvoert, heeft het ziekenhuis een monopoliepositie. De zorgverzekeraars vrezen dat het VU misbruikt maakt van haar "aanmerkelijke marktmacht".

Patiëntenstop
Vanwege het conflict heeft het VU op 18 december vorig jaar een patiëntenstop ingesteld: nieuwe aanmeldingen komen niet op de wachtlijst. De transgenders die al op de wachtlijst staan worden nog wel behandeld als ze aan de beurt zijn. De afgelopen maanden hebben 250 transgenders die een geslachtsverandering overwegen tevergeefs aangeklopt bij het ziekenhuis voor een behandeling.

Danny
Een van hen is de 29-jarige Danny, die graag vrouw wil worden. In Nieuwsuur vertelt hij zijn verhaal. Danny wilde zich in januari bij het VU aanmelden, maar bleek net te laat te zijn. Zo lang hij in een mannenlijf zitten is hij zichzelf niet. Hij heeft een brief geschreven aan zijn zorgverzekeraar, maar hij wacht nog steeds op antwoord. Een geslachtsverandering is onderdeel van het basispakket, hoewel Danny dus recht heeft op deze zorg, krijgt hij het niet.

Meer onderzoek
De Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) doet onderzoek naar het conflict. Na een eerste verkenning van de problemen maakte de zorgautoriteit gisteren bekend verder onderzoek te gaan doen. De NZa doet een dringend beroep op het VU en de zorgverzekeraars om er zo snel mogelijk uit te komen, zodat transgenders de zorg krijgen die ze nodig hebben.
Dit is echt ernstig. Ik hoop dat ze er snel uit komen, voor al die transgenders die nu niet geholpen kunnen worden. Zoals ik al op mijn facebook postte... gaan we dit ook terugzien in de zelfmoordcijfers onder transgenders? Ik hoop het niet, maar ik ben bang van wel.

Volgens mij klopt het bericht trouwens niet helemaal, want het UMCG voert de behandelingen ook uit.
  zaterdag 3 mei 2014 @ 17:26:27 #219
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_139524595
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 22% gewijzigd door J.Gibbs op 05-05-2014 01:22:16 ]
  zaterdag 3 mei 2014 @ 19:49:01 #220
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_139528703
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  zaterdag 3 mei 2014 @ 20:20:16 #221
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_139530281
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 16:50 schreef J.Gibbs het volgende:

[..]

Haha, dat klinkt wel grappig. En eigenlijk een compliment aan jou dus. Tenminste, ik neem aan dat jij je naam hebt uitgekozen?
Yup. Wel min of meer toevallig: ik zocht een pseudoniem voor mijn schrijfwerk. Tegen de tijd dat ik in transitie ging, was ik al zo aan die naam gewend, dat ik hem maar heb gehouden.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 3 mei 2014 @ 22:45:42 #222
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_139536693
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 20:20 schreef wonderer het volgende:

[..]

Yup. Wel min of meer toevallig: ik zocht een pseudoniem voor mijn schrijfwerk. Tegen de tijd dat ik in transitie ging, was ik al zo aan die naam gewend, dat ik hem maar heb gehouden.
Oké. Op een soortgelijke manier ben ik ook aan mijn naam gekomen. Ik zou nu ook geen andere naam meer willen, ik ben eraan gewend en vind het ook een mooie naam. Het past bij me :) .
  zaterdag 3 mei 2014 @ 23:18:23 #223
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_139537804
Plan VUmc voor snelle opheffing patiëntenstop genderzorg

quote:
1. Verzekeraars moeten duidelijk maken voor hoeveel genderpatiënten zij op jaarbasis zorg willen inkopen.
Nou, dat helpt hoor. In plaats van te kijken wat er daadwerkelijk nodig is mogen verzekeraars nu een getalletje N verzinnen en als je N+1 bent wacht je maar tot volgend jaar.

Hier gaan de wachtlijsten dus alleen maar van groeien...
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_139538022
Uit interesse: is er eigenlijk een wetenschap onderzoek die ongeveer moet verklaren hoeveel transgenders er in Nederland leven?

Zo moet 1 op de 10 van de mannen homo zijn, zijn dit cijfers er ook over transgenders?
pi_139541011
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 23:24 schreef theunderdog het volgende:
Uit interesse: is er eigenlijk een wetenschap onderzoek die ongeveer moet verklaren hoeveel transgenders er in Nederland leven?

Zo moet 1 op de 10 van de mannen homo zijn, zijn dit cijfers er ook over transgenders?
http://web.hku.hk/~sjwint(...)people-are-there.htm

In Amerika lijkt 0.3% van de bevolking trans te zijn. In andere landen weer hoger. Voor Nederland staat er dat 1.4 - 2% van kinderen langdurig de wens hebben om in transitie te gaan.
pi_139541115
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 01:06 schreef Nezhi het volgende:

[..]

http://web.hku.hk/~sjwint(...)people-are-there.htm

In Amerika lijkt 0.3% van de bevolking trans te zijn. In andere landen weer hoger. Voor Nederland staat er dat 1.4 - 2% van kinderen langdurig de wens hebben om in transitie te gaan.
Jezus, dat is relatief veel..

Een mens kan zich daar zo op verkijken.
  zondag 4 mei 2014 @ 12:09:00 #227
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_139546057
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 23:18 schreef Joanne35 het volgende:
Plan VUmc voor snelle opheffing patiëntenstop genderzorg

[..]

Nou, dat helpt hoor. In plaats van te kijken wat er daadwerkelijk nodig is mogen verzekeraars nu een getalletje N verzinnen en als je N+1 bent wacht je maar tot volgend jaar.

Hier gaan de wachtlijsten dus alleen maar van groeien...
Ja, dat snap ik ook niet. Wat gebeurt er dan met de rest? Ze moeten gewoon zoveel kunnen behandelen als dat er capaciteit is en verzekeraars horen dit gewoon te vergoeden. Het hoort ook gewoon vergoed te worden. Trouwens: waar betalen we anders premie voor als de verzekeraars nu moeilijk gaan doen over het vergoeden?
  zondag 4 mei 2014 @ 14:06:35 #229
296917 Abby79
Being myself!
pi_139548325
quote:
Wat is daar _O- aan?
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_139548441
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 14:06 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Wat is daar _O- aan?
Ik vind dommigheid amusant .
  zondag 4 mei 2014 @ 14:13:55 #231
296917 Abby79
Being myself!
pi_139548507
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 14:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik vind dommigheid amusant .
Ik soms ook, maar in dit geval? Nee, absoluut niet. Het is niet leuk te lezen dat er tientallen mensen tegen je zijn... ook al is het alleen maar vanwege de vermeende kosten of dat ze denken dat we allemaal gek zijn. Natuurlijk, ik weet wel beter. Iedereen die ik ken ook, maar het is echt niet iets wat ik amusant vind.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_139548579
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 14:13 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Ik soms ook, maar in dit geval? Nee, absoluut niet. Het is niet leuk te lezen dat er tientallen mensen tegen je zijn... ook al is het alleen maar vanwege de vermeende kosten of dat ze denken dat we allemaal gek zijn. Natuurlijk, ik weet wel beter. Iedereen die ik ken ook, maar het is echt niet iets wat ik amusant vind.
Je moet je daar niets van aantrekken joh. ;)
  zondag 4 mei 2014 @ 14:18:15 #233
296917 Abby79
Being myself!
pi_139548651
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 14:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je moet je daar niets van aantrekken joh. ;)
Dat doe ik ook niet. Maar het idee dat dit soort idiote gedachten bij velen blijven hangen is toch niet heel positief?
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_139548724
Ik moet zeggen dat ik niet zulke felle reacties had verwacht toen ik dat topic opende (en zo veel reacties). Er zitten echt hele bekrompen mensen bij zeg.
pi_139548765
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 14:18 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Dat doe ik ook niet. Maar het idee dat dit soort idiote gedachten bij velen blijven hangen is toch niet heel positief?
Positief is het niet inderdaad, maar veel mensen zijn nu eenmaal bekrompen .

Ook komt dit soort "haat" uit pure onzekerheid, zo zijn veel mensen die zich presenteren als homohaters zelf zo homo als maar kan.

Het zou mij niets verbazen dat veel van die mensen die bekrompen opmerkingen maken over transgenders, veilig achter hun computertje naar shemale-porn aan het kijken zijn.

Alles heeft een oorzaak.
pi_139548785
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 14:20 schreef Gewas het volgende:
Ik moet zeggen dat ik niet zulke felle reacties had verwacht toen ik dat topic opende (en zo veel reacties). Er zitten echt hele bekrompen mensen bij zeg.
Had je dat serieus niet verwacht?

Awww, naïef , maar wel erg mooi naïef.
  zondag 4 mei 2014 @ 16:15:12 #237
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_139551639
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 14:13 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Ik soms ook, maar in dit geval? Nee, absoluut niet. Het is niet leuk te lezen dat er tientallen mensen tegen je zijn... ook al is het alleen maar vanwege de vermeende kosten of dat ze denken dat we allemaal gek zijn. Natuurlijk, ik weet wel beter. Iedereen die ik ken ook, maar het is echt niet iets wat ik amusant vind.
Ik ben het helemaal eens met wat Abby zegt. Ik weet dat ik me er niets van moet aantrekken, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik vind het gewoon echt pijnlijk dat er blijkbaar mensen zo over me denken. Dat ze denken dat ik gek ben, of die opmerking over dat je toch nooit een vrouw wordt... Ik ga me maar even kut voelen de rest van de dag omdat ik dat topic toch aangeklikt heb ondanks dat ik het niet het moeten doen. Echt niet leuk dit ;( .
pi_139551783
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 14:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Had je dat serieus niet verwacht?

Awww, naïef , maar wel erg mooi naïef.
Nou ja, je verwacht met volwassen mensen op zo'n forum te zitten dus ik had wel wat normalere reacties verwacht.

quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 16:15 schreef J.Gibbs het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal eens met wat Abby zegt. Ik weet dat ik me er niets van moet aantrekken, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik vind het gewoon echt pijnlijk dat er blijkbaar mensen zo over me denken. Dat ze denken dat ik gek ben, of die opmerking over dat je toch nooit een vrouw wordt... Ik ga me maar even kut voelen de rest van de dag omdat ik dat topic toch aangeklikt heb ondanks dat ik het niet het moeten doen. Echt niet leuk dit ;( .
Kus :*

Dit was dus echt niet mijn bedoeling toen ik dat topic opende. Ik denk dat mensen op internet sowieso wat vervelender zijn dan in het echt.
pi_139551857
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 16:15 schreef J.Gibbs het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal eens met wat Abby zegt. Ik weet dat ik me er niets van moet aantrekken, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik vind het gewoon echt pijnlijk dat er blijkbaar mensen zo over me denken. Dat ze denken dat ik gek ben, of die opmerking over dat je toch nooit een vrouw wordt... Ik ga me maar even kut voelen de rest van de dag omdat ik dat topic toch aangeklikt heb ondanks dat ik het niet het moeten doen. Echt niet leuk dit ;( .
Spijtig, je moet dit toch echt proberen te relativeren.

Mensen denken constant iets van je. Wanneer ik een groepje voorbij loop, dan denkt dat groepje per definitie iets van mij (of dat nu positief of negatief is). Als je daar jezelf constant druk om maakt dan heb je geen leven meer.

En nee, ik ben geen transgender, alleen ik heb ook zo mijn dingen die mensen misschien niet als "normaal" worden gezien.

Maar i don,t give a fuck :)
pi_139553115
Ben het wel met je eens underdog, grappig dat topic van Gewas mij weer terug brengt naar een topic dat ik lang geleden gevolgd heb, in heb gepost, maar door de jaren een beetje heb verlaten (ben hierin niet te enige).

Ik heb echt onsmakelijk kunnen genieten van al die dommigheid. Ik maak me er ook niet echt meer druk om wat mensen van mij of genderdysforie denken, behalve als zij in het openbaar hun ongenoegen zouden uiten. Zo achter de pc is het allemaal veilig en onschadelijk. Dit soort domme en onwetende mensen zijn gelukkig in de minderheid. De meesten weten wel beter. Life goes on... ik maak mij hier echt niet druk meer om.

Alleen het woord ombouwen is nog steeds te boers en te plat om te begrijpen waarom mensen dit maar blijven gebruiken? Jammer, ik probeer het nog wel eens te verbeteren, maar denk dat dit alleen gaat met een grote media campagne, geen stampvoetende persoon met "Dat mag je niet zeggen".
  zondag 4 mei 2014 @ 17:35:51 #241
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_139553635
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 16:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Spijtig, je moet dit toch echt proberen te relativeren.

Mensen denken constant iets van je. Wanneer ik een groepje voorbij loop, dan denkt dat groepje per definitie iets van mij (of dat nu positief of negatief is). Als je daar jezelf constant druk om maakt dan heb je geen leven meer.

En nee, ik ben geen transgender, alleen ik heb ook zo mijn dingen die mensen misschien niet als "normaal" worden gezien.

Maar i don,t give a fuck :)
Tja... ik denk dat als ik dat topic niet had gelezen, dat ik me dan ook wel beter had gevoeld. Veel mensen op FOK! zijn gewoon achterlijk.
Ik zit in dat traject wat al best zwaar is, heb hormonen die me beïnvloeden en dan lees ik dus dat soort onaardige dingen. Dan raakt mij dat gewoon. Ik denk dat dat misschien pas gaat veranderen als mijn lichaam wat meer gewend is aan de hormonen.
Het is moeilijk om te begrijpen voor een buitenstaander, dat begrijp ik. Maar dergelijke dingen raken mij nu gewoon.
pi_139553926
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 17:35 schreef J.Gibbs het volgende:

[..]

Tja... ik denk dat als ik dat topic niet had gelezen, dat ik me dan ook wel beter had gevoeld. Veel mensen op FOK! zijn gewoon achterlijk.
Ik zit in dat traject wat al best zwaar is, heb hormonen die me beïnvloeden en dan lees ik dus dat soort onaardige dingen. Dan raakt mij dat gewoon. Ik denk dat dat misschien pas gaat veranderen als mijn lichaam wat meer gewend is aan de hormonen.
Het is moeilijk om te begrijpen voor een buitenstaander, dat begrijp ik. Maar dergelijke dingen raken mij nu gewoon.
Oh ik begrijp je best hoor, het is voor een transgender niet heel veel anders dan voor iemand anders hoor.

Het is nooit tof om buitengesloten te worden enz. Maar ik heb daar schild voor gekregen, ik leef gewoon mijn leven en mensen die dat niet leuk vinden mogen van mij letterlijk door de grond zakken.
  zondag 4 mei 2014 @ 20:19:33 #243
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_139560171
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 17:16 schreef Meike26 het volgende:
Alleen het woord ombouwen is nog steeds te boers en te plat om te begrijpen waarom mensen dit maar blijven gebruiken?
Ach, zolang een oud-minister van volksgezondheid (en thans bestuurslid van VGZ, verantwoordelijk voor het zorginkoopbeleid (go figure!)) het 'O'-woord in de mond kan nemen, zonder ter verantwoording geroepen te worden, moet er nog heel wat water door de Rijn stromen voordat dit ellendige woord op de mestvaalt der geschiedenis mag wegrotten. :')

Iets constructiever: Iemand ideeën voor een SIRE-campagne?
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_139561775
Bos was minister van financiën, Klink was destijds van volksgezondheid.
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
pi_139561918
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 20:19 schreef kELAL het volgende:
Iets constructiever: Iemand ideeën voor een SIRE-campagne?
"Je zou een vreemde niet zomaar aanspreken over hun intieme delen, dus waarom zou je dat wel doen als je wist dat ze transgender zijn?"

Ofzo. En dan wat pakkender.
  zondag 4 mei 2014 @ 20:58:57 #246
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_139562710
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 20:43 schreef Quarant het volgende:
Bos was minister van financiën, Klink was destijds van volksgezondheid.
En dat maakt het extra zuur dat ze nu tegenpartijen zijn in de patiëntenstop-impasse.
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_139565901
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 20:45 schreef Nezhi het volgende:

[..]

"Je zou een vreemde niet zomaar aanspreken over hun intieme delen, dus waarom zou je dat wel doen als je wist dat ze transgender zijn?"

Ofzo. En dan wat pakkender.
Te beginnen bij de arbodienst/verzuimbegeleiding. Die belde ik voor wat advies over het weer aan het werk gaan maar de persoon aan de telefoon was volgens mij meer bezig de eigen nieuwsgierigheid te bevredigen dan mij wat zinnigs te zeggen. Ik dokter het zelf wel uit met mijn werkgever en denk er nog over of ik een klacht indien.
  zondag 4 mei 2014 @ 21:55:01 #248
296917 Abby79
Being myself!
pi_139566471
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2014 21:47 schreef Fixers het volgende:

[..]

Te beginnen bij de arbodienst/verzuimbegeleiding. Die belde ik voor wat advies over het weer aan het werk gaan maar de persoon aan de telefoon was volgens mij meer bezig de eigen nieuwsgierigheid te bevredigen dan mij wat zinnigs te zeggen. Ik dokter het zelf wel uit met mijn werkgever en denk er nog over of ik een klacht indien.
Die klacht zou ik sowieso indienen denk ik. Als was het maar zodat die arbomedewerker er van boven af even op aangesproken word :).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  zondag 4 mei 2014 @ 22:24:41 #249
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_139568585
Ok, dus ook een hulplijn voor cisgenders - in navolging van de hulplijn voor mensen zonder psychische stoornis.
Nu nog een onderscheidend element om het niet te veel op die andere campagne te laten lijken...
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  zondag 4 mei 2014 @ 22:53:38 #250
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_139570278
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2014 21:47 schreef Fixers het volgende:

[..]

Te beginnen bij de arbodienst/verzuimbegeleiding. Die belde ik voor wat advies over het weer aan het werk gaan maar de persoon aan de telefoon was volgens mij meer bezig de eigen nieuwsgierigheid te bevredigen dan mij wat zinnigs te zeggen. Ik dokter het zelf wel uit met mijn werkgever en denk er nog over of ik een klacht indien.
Dat is jammer, niet echt een professionele houding. Klacht indienen inderdaad, hier heb jij helemaal niks aan.
pi_139579956
Is deze video hier al eens gepost?


Ik geloof dat zij een paar jaar geleden ook weleens in dit topic had gepost.
  maandag 5 mei 2014 @ 13:31:58 #252
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_139582014
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 12:00 schreef Gewas het volgende:
Is deze video hier al eens gepost?


Ik geloof dat zij een paar jaar geleden ook weleens in dit topic had gepost.
Zo'n lichaam wil ik ook O+ .
pi_139587523
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 13:31 schreef J.Gibbs het volgende:

[..]

Zo'n lichaam wil ik ook O+ .
Ze is een prachtige vrouw geworden. :)

Heb even opgezocht, eerste pagina van dit topic:

R&P / Genderdysforie - deel 25
  maandag 5 mei 2014 @ 19:14:07 #254
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_139592262
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 16:46 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ze is een prachtige vrouw geworden. :)

Heb even opgezocht, eerste pagina van dit topic:

R&P / Genderdysforie - deel 25
Aha. Dat was voor mijn tijd. Ze komt hier nu niet meer dus ik ken haar verder niet.
  maandag 5 mei 2014 @ 23:49:29 #255
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_139605995
Over dat topic in KLB gesproken... mensen, het is KLB. 95% van de users daar doen het er gewoon om. Je zou ze niet eens serieus mogen nemen. Het is allemaal grootpraat. :')
Kaleidoscopiklimax
  dinsdag 6 mei 2014 @ 08:18:49 #256
296917 Abby79
Being myself!
pi_139610239
Ook als je ze niet serieus neemt, komt de boodschap helaas toch binnen :).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 09:27:43 #257
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_139611154
quote:
14s.gif Op maandag 5 mei 2014 23:49 schreef RadioSlut het volgende:
Over dat topic in KLB gesproken... mensen, het is KLB. 95% van de users daar doen het er gewoon om. Je zou ze niet eens serieus mogen nemen. Het is allemaal grootpraat. :')
Ik heb het topic mooi dichtgelaten, maar voor mij is bij dat soort dingen de domheid die me droevig stemt, niet per se wat ze precies zeggen. Het gebrek aan inlevingsvermogen, het stupide "ik vind dit en het doet er niet toe wat de wetenschap zegt, en de onwil iets aan de onwetendheid te doen.

:r
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 6 mei 2014 @ 12:37:53 #258
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_139615504
Afgelopen vrijdag ben ik bij het VUMC langsgeweest voor m’n eerste diagnostische gesprek met Dhr. Brand Coumou. Van tevoren was ik aardig nerveus, omdat ik nog niet zo gewend ben om als dame over straat te gaan, maar gelukkig wilde een goede vriendin van me wel mee om me te steunen.

Het gesprek zelf was nog niet echt heel diepgaand. Meer een introductie gesprek. Dr. Coumou heeft in detail uitgelegd wat ik van de diagnostische periode kan verwachten, en me opgedragen om mijn levensverhaal op papier te zetten. De rest van het gesprek heb ik het een en anders over mezelf verteld. Vooral over m’n opleiding en m’n stage, maar ook een en ander over m’n voorgeschiedenis wat psychologen en psychiaters betreft. Volgende keer zullen we er ongetwijfeld dieper op ingaan.

We hebben ook gelijk de volgende 4 afspraken alvast ingepland. Gezien mijn eerdere ervaring waar ik plots 2 maanden langer moest wachten toen ik op een dinsdag niet kon, heb ik nu maar onmiddellijk ja gezegd bij elke datum die ze noemden. Moest er maar eentje verschuiven omdat ik op die dag mijn diploma krijg. In ieder geval ben ik erg blij dat deze data nu vast staan.
Ik ben ook gelijk als Nadia in het dossier neergezet, wat ontzettend fijn voelt. Over het algemeen was het een goede en bemoedigende ervaring. Je weet natuurlijk nooit helemaal wat je kan verwachten, maar ik ben met een enorme glimlach weer naar huis gegaan. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Naidje op 06-05-2014 13:11:06 ]
  dinsdag 6 mei 2014 @ 13:08:52 #259
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_139616249
Fijn dat je er een prettig gevoel aan hebt overgehouden ^O^
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_139616689
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 17:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Oh ik begrijp je best hoor, het is voor een transgender niet heel veel anders dan voor iemand anders hoor.

met het verschil dat transgender-personen disproportioneel vaak slachtoffer worden van intimidatie en geweld vergeleken met andere 'groepen'. Die opmerkingen kunnen dus extra hard aankomen.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 13:36:33 #261
296917 Abby79
Being myself!
pi_139617103
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 12:37 schreef Naidje het volgende:
[...]

maar ik ben met een enorme glimlach weer naar huis gegaan. :)
En dat is het belangrijkste :Y.

Overigens, voor die paar die mijn verhaal destijds gelezen hebben, het gaat waarschijnlijk nog lang duren voordat ik daar het vervolg van schrijf. Merkte een paar weken terug toen ik aan het volgende stuk wilde beginnen dat ik het er toch nog best moeilijk mee heb terug te denken aan afgelopen jaar...
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 17:09:30 #262
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_139624498
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 09:27 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik heb het topic mooi dichtgelaten, maar voor mij is bij dat soort dingen de domheid die me droevig stemt, niet per se wat ze precies zeggen. Het gebrek aan inlevingsvermogen, het stupide "ik vind dit en het doet er niet toe wat de wetenschap zegt, en de onwil iets aan de onwetendheid te doen.

:r
Maar zoals ik al zei... is het het niet allemaal grootpraat? Die mensen daar in KLB praten elkaar allemaal na. Hoe groter je bek daar, hoe stoerder je bent en de cooler je bent als user.
Kaleidoscopiklimax
  dinsdag 6 mei 2014 @ 17:35:37 #263
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_139625228
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 17:09 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Maar zoals ik al zei... is het het niet allemaal grootpraat? Die mensen daar in KLB praten elkaar allemaal na. Hoe groter je bek daar, hoe stoerder je bent en de cooler je bent als user.
Maakt het uit als je het niet kunt weten?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_139632954
Even tussendoor, ik kan mijn levensverhaal in tien regeltjes doen, geloof ik. Is dat erg? Wat verwachten ze er uit te halen?

Verder heb ik me bijna ge out bij mijn moeder omdat we het toevallig over transgenders hadden naar aanleiding van het voorpagina nieuws over de patientenstop bij de VU.
Maar toen ik het later had over het feit dat ik vroeger nooit jurken droeg, tenzij opgedragen, zei ze van niets te weten, dus was het niet waar. Ook toen ik het had over dat mijn borsten er wel af konden, ging het snel over haar borsten (ze is zelf altijd graag het onderwerp). Ze is vreemd genoeg altijd vol begrip voor anderen ("je zus heeft ook een trangender in haar vriendengroep, die heeft het toch zo moeilijk"), maar als het haar eigen kinderen aangaat is het al snel ontkenning, of riduliseren (is dat een woord in het nederlands?), dus ik heb dan zoiets van "laat maar". Maar misschien moet ik haar meer krediet geven. Ik weet het niet. Maar ik heb al zo lang ervaring met de nare opmerkingen die we als kinderen krijgen als we een probleem voorleggen of met rot nieuws komen (ZIJ is dan altijd zielig... )
Enfin, nog twee weken en dan zijn de ruim drie maanden dat ze op mijn lip zat voorbij. Dan kan ik weer wat actiever zijn op fora. Nu gunt ze me amper een uur aan de computer en dat bestaat vooral uit nieuws voorlezen en op Facebook foto´s laten zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Alentejana op 06-05-2014 21:42:36 ]
  dinsdag 6 mei 2014 @ 21:05:29 #265
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_139634666
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 20:43 schreef Alentejana het volgende:
Even tusendoor, ik kan mijn levensverhaal in tien regeltjes doen, geloof ik. Is dat erg? Wat verwachten ze er uit te halen?
En ik dacht dat ik bondig was met anderhalf kantje (en ook alleen maar dankzij heel veel hulp van m'n moeder) 8)7
Het is in principe slechts één van de handvatten voor de psycholoog om een beeld van jouw persoon te vormen. Als in: alle beetjes helpen, maar het is zeker niet het belangrijkste onderdeel van de diagnostische fase.
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_139635012
Ik heb veel plaatjes in mijn levensverhaal gestopt om aan de 2 blz te komen :')
pi_139638249
Ik ben schrijfster, ik kan ook een boek schrijven qua lengte, maar ik geloof niet dat het dan veel meer over mijzelf vertelt....De essentie kan kort en bondig. Ik ben meer van korte samenvattingen en meteen zonder emotie to the point komen. :+

Toch handig, meteen antwoorden van ervaringsdeskundigen hier. :D Bedankt!
  dinsdag 6 mei 2014 @ 22:21:50 #268
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_139641931
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:42 schreef Alentejana het volgende:
Ik ben schrijfster, ik kan ook een boek schrijven qua lengte, maar ik geloof niet dat het dan veel meer over mijzelf vertelt....De essentie kan kort en bondig. Ik ben meer van korte samenvattingen en meteen zonder emotie to the point komen. :+

Toch handig, meteen antwoorden van ervaringsdeskundigen hier. :D Bedankt!
Ik vind het eigenlijk best frappant dat je jezelf schrijfster noemt in plaats van schrijver... Macht der gewoonte?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 6 mei 2014 @ 22:46:08 #269
296917 Abby79
Being myself!
pi_139643983
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:42 schreef Alentejana het volgende:
Ik ben schrijfster, ik kan ook een boek schrijven qua lengte, maar ik geloof niet dat het dan veel meer over mijzelf vertelt....De essentie kan kort en bondig. Ik ben meer van korte samenvattingen en meteen zonder emotie to the point komen. :+
Oh, maar dat kan ik ook nog wel hoor :P. Als ik de opdracht vanuit de psycholoog had gekregen was het bij mij ook echt geen handgebonden boekwerk geworden ;).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_139650842
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 17:09 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Maar zoals ik al zei... is het het niet allemaal grootpraat? Die mensen daar in KLB praten elkaar allemaal na. Hoe groter je bek daar, hoe stoerder je bent en de cooler je bent als user.
Helemaal waar.

Ik loop vaak te kutten in Klaagbaak (al was dat transgender topic wel serieus bedoeld).
pi_139653049
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:21 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk best frappant dat je jezelf schrijfster noemt in plaats van schrijver... Macht der gewoonte?
Ik ga tenslotte als vrouw door het leven en moet op alle formuleren waar "beroep" op staat "schrijfster" invullen en doe dat al 35 jaar.... Dat zet je niet zomaar om voor een forum waar je wel gewoon jezelf kunt zijn. Je zult me vaker op dergelijke dingen kunnen betrappen... :P
Zelfde met het geslachtsikoontje en nick...

Ik ben dan ook wel een apart geval, ik ben er gewoon aan gewend om als vrouw behandeld en aangesproken te worden. Ik heb eigenlijk alleen moeite met mijn lichaam, maatschappelijk is het anders. Ik voel ook niet echt heel sterk wat ik wel bij anderen zie, dat "zij" een verkeerde aanspreekvorm voor me is.
Ik heb niet meer een toekomst voor me waarin het nogal belangrijk is hoe je er uit ziet en in welk hokje je gestopt wordt, zoals bij jonge mensen.
(Toen ik jong was ging ik wel veel meer als jongen door het leven en wilde ik ook wel heel graag in transitie.)
Ik heb een beetje het gevoel van de bus gestapt te zijn en aansluiting gemist te hebben en maar aan het lopen geslagen te zijn....Of zoiets.

Het begint nu eigenlijk pas weer te spelen, ik zie de volgende bus aan komen zeg maar, en misschien is het laatste stukje nog de moeite waard....Maar ik ben al zo goed in lopen dat ik niet weet of ik ´m wel pak....

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:46 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Oh, maar dat kan ik ook nog wel hoor :P. Als ik de opdracht vanuit de psycholoog had gekregen was het bij mij ook echt geen handgebonden boekwerk geworden ;).
Oja, dat had ik voorbij zien komen. Zit er al weer een katern bij?
En ja dat is het hè, het feit dat zon psycholoog het gaat zitten beoordelen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Alentejana op 07-05-2014 09:53:44 ]
  woensdag 7 mei 2014 @ 10:02:38 #272
296917 Abby79
Being myself!
pi_139653373
quote:
0s.gifOp woensdag 7 mei 2014 09:46 schreef Alentejana het volgende:
Het begint nu eigenlijk pas weer te spelen, ik zie de volgende bus aan komen zeg maar, en misschien is het laatste stukje nog de moeite waard....Maar ik ben al zo goed in lopen dat ik niet weet of ik ´m wel pak....
Mooi verwoord! :D
quote:
Oja, dat had ik voorbij zien komen. Zit er al weer een katern bij?
En ja dat is het hè, het feit dat zon psycholoog het gaat zitten beoordelen.
Nee dus :) Heb er toch nog teveel moeite mee daar zoveel over te denken om dat op een nette manier in tekst te krijgen (plus dat het me nu echt niet gaat lukken dat katern zelf te binden ;().
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_139653586
Het wordt makkelijker naarmate het langer geleden is, hè. Zo heb ik, heel ander onderwerp, maar toch, een heel dierbaar paard plots verloren (gebroken been) en ze was zo apart dat ik graag haar korte levensverhaal (ze is 4 geworden) wil opschrijven, zeker omdat ik voor haar geboorte al wat had geschreven omdat ik het plan had opgevat haar verhaal te doen, maar ik ben nog zo met het verlies bezig, al is het al weer 3 jaar geleden, dat ik dat nog niet goed an har kan denken kan zonder huilbuien.

Zit je nog steeds met lichamelijke beperkingen? Krijg je daar wel schadevergoeding voor, of hoe noem je dat?

[ Bericht 0% gewijzigd door Alentejana op 07-05-2014 10:38:28 ]
  woensdag 7 mei 2014 @ 10:42:24 #274
296917 Abby79
Being myself!
pi_139654282
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:11 schreef Alentejana het volgende:
Zit je nog steeds met lichamelijke beperkingen? Krijg je daar wel schadevergoeding voor, of hoe noem je dat?
Ja, die beperkingen zijn er nog ja. Lang niet zo erg als destijds natuurlijk, maar het gevoel/kracht in de polsen en handen is nog absoluut niet wat het hoort te zijn. En ook het been doet nog wel eens vervelend, vooral als ik net opgestaan ben...

Over dingen als schadevergoedingen is nog niet echt gepraat. Nederlandse letselschade-advocaten willen/kunnen niet helpen omdat het in België gebeurd is. En ik wilde hier net op antwoorden dat ik nog niets gehoord had van het ziekenhuis waar we al vele maanden mee willen praten, maar krijg ik net vijf minuten geleden een mail met een afspraak voor een gesprek. Komende woensdag, ik ben benieuwd wat ze daar gaan melden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Abby79 op 07-05-2014 12:02:38 ]
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_139654329
Nou zeg, ook toevallig! Ik ben benieuwd en hoop echt dat er wel wat mee gebeurd, want dit is echt erg, al is het voor je idee niet zo erg als het was, je bent gewoon beschadigd en daar zijn zij verantwoordelijk voor.
pi_139655404
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:42 schreef Abby79 het volgende:
....

Stuur je een pb.
  woensdag 7 mei 2014 @ 15:33:20 #277
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_139662307
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 17:35 schreef wonderer het volgende:

[..]

Maakt het uit als je het niet kunt weten?
Voor diegene die dat niet weten maakt dat inderdaad uit. Ik ken echter genoeg mensen in KLB om te kunnen bevestigen dat dat zo is.
Kaleidoscopiklimax
  woensdag 7 mei 2014 @ 15:48:34 #278
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_139662726
quote:
14s.gif Op woensdag 7 mei 2014 15:33 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Voor diegene die dat niet weten maakt dat inderdaad uit. Ik ken echter genoeg mensen in KLB om te kunnen bevestigen dat dat zo is.
Ik vind het overigens ook wel wat over iemand zeggen dat die voor de grap domme, kwetsende opmerkingen maakt. Maar goed, er is een reden dat ik KLB uit mijn forumlijst gemikt hebt ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 7 mei 2014 @ 16:30:58 #279
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_139663931
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 15:48 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik vind het overigens ook wel wat over iemand zeggen dat die voor de grap domme, kwetsende opmerkingen maakt. Maar goed, er is een reden dat ik KLB uit mijn forumlijst gemikt hebt ;)
Groot gelijk heb je :)
Kaleidoscopiklimax
pi_139663994
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 15:48 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik vind het overigens ook wel wat over iemand zeggen dat die voor de grap domme, kwetsende opmerkingen maakt.
idd, het zijn geen grappen
pi_139664113
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 17:16 schreef Meike26 het volgende:
Ben het wel met je eens underdog, grappig dat topic van Gewas mij weer terug brengt naar een topic dat ik lang geleden gevolgd heb, in heb gepost, maar door de jaren een beetje heb verlaten (ben hierin niet te enige).

Ik heb echt onsmakelijk kunnen genieten van al die dommigheid. Ik maak me er ook niet echt meer druk om wat mensen van mij of genderdysforie denken, behalve als zij in het openbaar hun ongenoegen zouden uiten. Zo achter de pc is het allemaal veilig en onschadelijk. Dit soort domme en onwetende mensen zijn gelukkig in de minderheid. De meesten weten wel beter. Life goes on... ik maak mij hier echt niet druk meer om.

Alleen het woord ombouwen is nog steeds te boers en te plat om te begrijpen waarom mensen dit maar blijven gebruiken? Jammer, ik probeer het nog wel eens te verbeteren, maar denk dat dit alleen gaat met een grote media campagne, geen stampvoetende persoon met "Dat mag je niet zeggen".
Waarom zou je je druk maken om het woordje "opbouwen"?
pi_139664279
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom zou je je druk maken om het woordje "opbouwen"?
omdat het de associatie met een 'ding' heeft? ik vind het ook respectloos klinken
pi_139664307
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:41 schreef Casiotone het volgende:

[..]

omdat het de associatie met een 'ding' heeft? ik vind het ook respectloos klinken
Hoe noem je het dan?
  woensdag 7 mei 2014 @ 16:42:40 #284
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_139664318
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoe noem je het dan?
Transitie.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_139664377
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:42 schreef wonderer het volgende:

[..]

Transitie.
:')

Je kunt je voorstellen dat niet iedereen dat in zijn vocabulaire heeft?

Nee, een simpel alternatief voor het woordje "ombouwen" dat respectvoller klinkt.
  woensdag 7 mei 2014 @ 16:45:26 #286
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_139664403
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]

:')

Je kunt je voorstellen dat niet iedereen dat in zijn vocabulaire heeft?

Nee, een simpel alternatief voor het woordje "ombouwen" dat respectvoller klinkt.
Waarom is het zo moeilijk om je eventjes te verdiepen in het onderwerp waar je zo graag een mening over wilt hebben?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_139664452
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:45 schreef wonderer het volgende:

[..]

Waarom is het zo moeilijk om je eventjes te verdiepen in het onderwerp waar je zo graag een mening over wilt hebben?
Omdat de mens nu eenmaal overal een mening over wil hebben, ook over de zaken die hij/zij niet begrijpt .

Heb er gewoon schijt aan, leef je leven en geniet ! ik snap echt niet dat sommige mensen zich zo druk kunnen maken om de mening van andere mensen.
pi_139665235
"Operatief aanpassen" zou ook gebruikt kunnen worden ipv "ombouwen" in mijn ogen als het werkelijk om de ingrepen gaat.
Punt is dat heel veel transgenders niet eens onder het mes gaan of bij transmannen bv alleen de borsten worden gedaan, terwijl leken altijd meteen aan een geslachtsoperatie denken.
Het uiterlijk aanpassen zonder operaties zou je simpel "verandering" (als in voor en na de verandering bv) kunnen noemen, maar dergelijke termen houden buiten de context natuurlijk niet hun betekenis.

Verder maak ik me persoonlijk niet zo druk over lompheid, maar wel over gemeenheid en aanvallend gedrag.

Maar ik kan me voorstellen dat mensen wel moe worden van steeds uitleggen en vaak ook verdedigen, of meer van het feit dat het anno 2014 in Nederland nog nodig is. Dan wordt er dus echt niet aandacht besteed aan het onderwerp transgender (op een serieuse manier) in de maatschappij.

Ik denk trouwens ook wel dat het woord "ombouwen" de mythe in stand houdt dat het om het krijgen van een penis of vagina te doen is, waar dan ook weer lomp over gedaan wordt, en dat is helemaal niet de essentie....

[ Bericht 5% gewijzigd door Alentejana op 07-05-2014 17:43:18 ]
  woensdag 7 mei 2014 @ 17:28:17 #289
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_139665840
Dank je, goed omschreven.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_139666351
Ik loop alleen vier jaar achter hahaha, zal even het jaartal editen.
pi_139666567
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 17:09 schreef Alentejana het volgende:
"Operatief aanpassen" zou ook gebruikt kunnen worden ipv "ombouwen" in mijn ogen als het werkelijk om de ingrepen gaat.
Punt is dat heel veel transgenders niet eens onder het mes gaan of bij transmannen bv alleen de borsten worden gedaan, terwijl leken altijd meteen aan een geslachtsoperatie denken.
Het uiterlijk aanpassen zonder operaties zou je simpel "verandering" (als in voor en na de verandering bv) kunnen noemen, maar dergelijke termen houden buiten de context natuurlijk niet hun betekenis.

Verder maak ik me persoonlijk niet zo druk over lompheid, maar wel over gemeenheid en aanvallend gedrag.

Maar ik kan me voorstellen dat mensen wel moe worden van steeds uitleggen en vaak ook verdedigen, of meer van het feit dat het anno 2010 in Nederland nog nodig is. Dan wordt er dus echt niet aandacht besteed aan het onderwerp transgender (op een serieuse manier) in de maatschappij.

Ik denk trouwens ook wel dat het woord "ombouwen" de mythe in stand houdt dat het om het krijgen van een penis of vagina te doen is, waar dan ook weer lomp over gedaan wordt, en dat is helemaal niet de essentie....
Mooie verwoording indd ^O^

Kijk, het woord 'ombouwen' brengt wel het 1 en ander in beweging, je weet gelijk waar het over gaat. Zelfs in een bouwkeet of garage, als dit woord gaat vallen, weet je dat het niet over spijkers en achterspoilers gaat, maar de transitie van man naar vrouw of andersom.

Ik ben letterlijk de leukste thuis geweest. Niet eens om leuk 'te doen', maar ik maakte gewoon overal al een geintje van. Ik neem het leven liever niet te serieus. Van heel subtiele tot best wel grof (kan helaas geen voorbeeld noemen nu.
Toen ik net uit de kast kwam gluren, heb ik daadwerkelijk gedacht ooit een voorstelling te schrijven als zijnde cabaretier(e).. Met dan een poster waar ik de steigers en bouwkranen van mij afsloeg. :D

'Aanpassen' of 'die operatie' vind ik al minder boers over komen dan dat ene O-woord. Zelf ben ik gek van auto's en ook autosport, dus zelf heb ik wel meerdere malen gezegd ; Ik heb mij helemaal niet laten ombouwen, ik ben getuned.." O-) :6

Dat O-woord heeft dus voors en tegens, de tegens vele malen groter dan die paar voors... toch is het niet meer weg te denken, wat jammer is aan de ene kant, maar het laat wel gelijk een behoorlijke bom vallen in elk gesprek en dat maakt het juist bespreekbaar.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 09:17:14 #292
296917 Abby79
Being myself!
pi_139731361
Is het nu heel vreemd dat ik voor komende woensdag gewoon nerveuzer ben dan dat ik voor de operatie was? :{

Ik vraag me ook af of het slim is een extra iemand mee te nemen, als getuige of zo, mochten zij nu iets zeggen maar dit later weer tegenspreken, dat het niet alleen ik (en m'n vader) tegen het ziekenhuis wordt...
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 09:19:39 #293
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_139731418
Ja, getuigen zijn altijd handig. En maak aantekeningen die je na afloop laat lezen en eventueel ondertekenen. Zal allemaal wel geen stand houden in een rechtszaak maar beter dan niks.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 9 mei 2014 @ 09:23:30 #294
296917 Abby79
Being myself!
pi_139731495
Dat aantekeningen maken was is sowieso wel van plan. Een getuige moet ik dan nog even zien te regelen...
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_139732241
Is het gesprek (met toestemming) opnemen een optie?
  vrijdag 9 mei 2014 @ 12:41:41 #296
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_139736494
Een vriend van me heeft pas verteld dat hij zich altijd als een meisje heeft voelt. Ik ken hem al jaren en heb dit nog nooit achter hem gezocht of ook maar enige aanwijzing voor gehad. Ja hele kleine dingen, die als ik ze nu als puzzelstukjes bijelkaar leg een indicatie kunnen zijn. Maar bijna verwaarloosbaar.

Hij had al jaren een vriendin, dat zou gelijk alles moeten ontkrachten. Anyway gewoon totaal onmerkbaar, hij heeft nul vrouwelijke trekjes in de omgang...gewoon lekker mannelijk.

Maargoed het is dus zo, nou prima dat maakt me niks uit en blij dat hij ervoor uitkomt. Alleen word ik een beetje sip bij de gedachte...heb de hele nacht geen oog dichtgedaan en denk er nu constant aan. Ik kan en wil het gewoon nog niet geloven, ik heb net het gevoel of hij, de persoon die ik altijd heb gekend niet meer bestaat ofzo. en ik straks na 'transitie' een heel ander persoon tevoorschijn komt.

Alsof je een vriend kwijtraakt en straks een nieuwe krijgt. Ik voel me er gewoon kut bij, om het zom aar te zeggen ;) . Maar ik laat hert hem maar niet merken, hij heeft t nu al moeilijk zat. Dit moest ik even kwijt. ^O^

[ Bericht 13% gewijzigd door GoodGawd op 09-05-2014 17:17:29 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  zaterdag 10 mei 2014 @ 08:42:23 #297
296917 Abby79
Being myself!
pi_139769581
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 12:41 schreef GoodGawd het volgende:
Een vriend van me heeft pas verteld dat hij zich altijd als een meisje heeft voelt. Ik ken hem al jaren en heb dit nog nooit achter hem gezocht of ook maar enige aanwijzing voor gehad. Ja hele kleine dingen, die als ik ze nu als puzzelstukjes bijelkaar leg een indicatie kunnen zijn. Maar bijna verwaarloosbaar.

Hij had al jaren een vriendin, dat zou gelijk alles moeten ontkrachten.
Uhm, hoezo dat?
quote:
Anyway gewoon totaal onmerkbaar, hij heeft nul opvallend vrouwelijke trekjes in de omgang...gewoon lekker mannelijk.
Fixed ;). Je weet natuurlijk nooit hoe ze was als ze alleen thuis was :).
quote:
Maargoed het is dus zo, nou prima dat maakt me niks uit en blij dat hij ervoor uitkomt. Alleen word ik een beetje sip bij de gedachte...heb de hele nacht geen oog dichtgedaan en denk er nu constant aan. Ik kan en wil het gewoon nog niet geloven, ik heb net het gevoel of hij, de persoon die ik altijd heb gekend niet meer bestaat ofzo. en ik straks na 'transitie' een heel ander persoon tevoorschijn komt.
Ik verwacht dat dat nog wel eens mee kan vallen :). Ja, natuurlijk, ze gaat veranderen, maar de kern blijft echt wel dezelfde persoon.
quote:
Alsof je een vriend kwijtraakt en straks een nieuwe krijgt. Ik voel me er gewoon kut bij, om het zom aar te zeggen ;) . Maar ik laat het hem maar niet merken, hij heeft t nu al moeilijk zat. Dit moest ik even kwijt. ^O^
Steun krijgen is belangrijk in het traject, maar je mag het er zeker wel eens over hebben dat jij het er moeilijk mee hebt hoor!
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_139772311
Voor wie er zin in heeft, morgen in Rotterdam:

http://transcafe.nl/2014/(...)-weer-een-transcafe/

Onze geliefde Lara komt weer een Braziliaanse cocktail shaken voor de liefhebbers ....
  zaterdag 10 mei 2014 @ 13:57:03 #299
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_139775492
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 12:04 schreef Onderweg het volgende:
Onze geliefde Lara komt weer een Braziliaanse cocktail shaken voor de liefhebbers ....
:9 Niets gaat boven een caipirinha uit handen van een caipira :+
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 12:41 schreef GoodGawd het volgende:
Hij had al jaren een vriendin, dat zou gelijk alles moeten ontkrachten.
Want hét stereotype dicteert dat álle MtF's extreem verwijfde nichten en álle FtM's extreme manwijf-potten zijn :')

Maar wees getroost, er zijn genoeg van ons die ook in die valkuil zijn getrapt. En worden, uit de donkere tunnel van ontkenning gekomen, dus ook nog eens geconfronteerd met het feit dat ze eigenlijk toch niet hetero blijken te zijn...
Dus zeg ik: Gefeliciteerd met je lesbische* vriendin! *O*

*) Of bisexueel en half in de kast - met mannen aanpappen pastte nou eenmaal iets minder binnen het kader van de schijn ophouden.

[ Bericht 0% gewijzigd door kELAL op 10-05-2014 14:11:03 ]
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  zaterdag 10 mei 2014 @ 15:20:40 #300
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_139777734
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 08:42 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Fixed ;). Je weet natuurlijk nooit hoe ze was als ze alleen thuis was :).

[..]

Nou hij vertelde dus dat hij soms al boodschappen deed als vrouw. Ik had ook al eens een keertje een stukje eye liner gezien, of het viel me iig op dat er wat om de ogen zat. Ik wilde nog grappend gaan zeggen gebruik jij make up ofzo :') ?

Maar dacht toen 't zal wel vuiligheid zijn ofzo, laat maar gaan.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_139778148
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 13:57 schreef kELAL het volgende:

[..]

:9 Niets gaat boven een caipirinha uit handen van een caipira :+

_O_

Ik denk dat je een punt mist @GoodGawd. Je identiteit ( je 'voelt je een vrouw' -of anders) heeft niets te maken met je uiterlijk. Dus of ze nu make-up droeg of niet, daaraan kan je niet zien of iemand genderdysphorisch is. Boomlange mensen met handen als kolenschoppen en de hele dag vloekend en scheten laten, kunnen zich net zo goed vrouw voelen als een tenger mensje dat giechelend de dag door gaat in bikini.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')