Mwah, ze zijn prima in regular season & round robin fases, maar in rechtstreekse knockout moeten ze wegblijven iddquote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:03 schreef emokid het volgende:
Shootout op de Spelen.Penalty shots zijn de schande van Ijshockey. Hier niets moois aan, je hoeft die commentator niet te geloven.
BBC2quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:10 schreef Silver_Shark het volgende:
wtf nos kapt gewoon met de livestream
Teruggezet gelukkigquote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:11 schreef truedestiny het volgende:
Is er nog gewoon op hoor bij de nos stream.
Bij de NOS telt alleen maar dat kutschaatsen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:12 schreef Saviola het volgende:
En waarom zond de NOS deze game eigenlijk niet uit?
Logisch dat schaatsen wordt uitgezonden!!quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:12 schreef Saviola het volgende:
En waarom zond de NOS deze game eigenlijk niet uit?
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:17 schreef Dekatria het volgende:
OSHIE OPPERBAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAS
Yup.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:19 schreef Katth het volgende:
Mooie wedstrijd gezien, instant klassieker.
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat is die onzin dat je een shot-out met een speler kan doen?
Liever niet, want een speler als Datsyuk hoort daar niet.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:19 schreef golfer het volgende:
De Russen gaan naar een strafkamp in Siberië.
ik met voor 2,4 het ging maar over een tientje maar tochquote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:20 schreef LMLucky het volgende:
[..]
Pff, ik had zonder verlenging gedaan
Wat een debielenquote:
twitter:strombone1 twitterde op zaterdag 15-02-2014 om 16:22:27I don't feel so bad anymore....... http://t.co/lsFF57sA4V reageer retweet
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:29 schreef Katth het volgende:
twitter:strombone1 twitterde op zaterdag 15-02-2014 om 16:22:27I don't feel so bad anymore....... http://t.co/lsFF57sA4V reageer retweet
![]()
![]()
Koude oorlog begint weer.twitter:dchesnokov twitterde op zaterdag 15-02-2014 om 16:25:37Voynov on Quick dislodging the net before the Tyutin disallowed goal: "I play with him. I know that's his style." #USAvRUS reageer retweet
Goede stylequote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:42 schreef Katth het volgende:
Koude oorlog begint weer.twitter:dchesnokov twitterde op zaterdag 15-02-2014 om 16:25:37Voynov on Quick dislodging the net before the Tyutin disallowed goal: "I play with him. I know that's his style." #USAvRUS reageer retweet
Het is zeker de moeite waard, dat wel.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:01 schreef manny het volgende:
Zo zo, de NOS gaat nu zelf iets uitzenden.
twitter:NBCSportsRoc twitterde op zaterdag 15-02-2014 om 16:53:13Come on NBC you are better than that. At least our flag wasn't Russian.
reageer retweet
Ik volg het ook echt niet goedquote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:09 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
t gaat zo snel ik kan de puck niet eens volgen
Ligt aan de kwaliteit van de gif, geloof mij. Straks als NOS de knockoutwedstrijden gaat uitzenden zal het in HD zijn en dan is het een makkie.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:09 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
t gaat zo snel ik kan de puck niet eens volgen
Ik zie het nu ook op de streamquote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:14 schreef emokid het volgende:
[..]
Ligt aan de kwaliteit van de gif, geloof mij. Straks als NOS de knockoutwedstrijden gaat uitzenden zal het in HD zijn en dan is het een makkie.
ah okequote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:14 schreef emokid het volgende:
[..]
Zolang er geen 'schoppende' beweging plaatsvindt is het toegestaan.
kwaliteit van de stream is ook niet om over naar huis te schrijven...quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:14 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ik zie het nu ook op de stream![]()
Ik heb hem nog niet gezienquote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
je weet dat het niet live is he, en dat iedereen hier de wedstrijd al gezien heeft...
Nee inderdaad. Haalt de 30 frames per seconde amper.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
kwaliteit van de stream is ook niet om over naar huis te schrijven...
Het is van dezelfde kwaliteit als mijn tvquote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik moet iets op t werkquote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Godmiljaarquote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:18 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
En dat elkaar slaan ook de hele tijdOlympische gedachte m'n reet.
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:18 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
En dat elkaar slaan ook de hele tijdOlympische gedachte m'n reet.
Ah ja. Gezien je pohi ben jij er zeker zo een die dat helemaal stoer vindt en dat dat bij de sport hoort.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:20 schreef emokid het volgende:
[..]!! Onder welke steen kom jij vandaan?
hoort er toch ook gewoon bij?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:22 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Ah ja. Gezien je pohi ben jij er zeker zo een die dat helemaal stoer vindt en dat dat bij de sport hoort.
Ja, dus? Dan mag ik het nog wel raar vinden dat dat schijnbaar zo normaal gevonden wordt. Helemaal op de OS.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
hoort er toch ook gewoon bij?
het is ijshockey ffs
Ga toch lekker naar langebaanschaatsen kijken als het je niet bevaltquote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:39 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Ja, dus? Dan mag ik het nog wel raar vinden dat dat schijnbaar zo normaal gevonden wordt. Helemaal op de OS.
Het hoort bij ijshockey, en daarmee basta. Als het je niet bevalt ga je weg.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:22 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Ah ja. Gezien je pohi ben jij er zeker zo een die dat helemaal stoer vindt en dat dat bij de sport hoort.
Dit..quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:42 schreef Katth het volgende:
Al die mensen die hier ff hun zegje komen doen die er de ballen verstand van hebben
Hoezo? Ik kijk er al jaren met plezier naar, maar heb dat vechten altijd theatraal gevonden.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:42 schreef Katth het volgende:
Al die mensen die hier ff hun zegje komen doen die er de ballen verstand van hebben
Het is gewoon een openbaar forum hoor, dat je het niet met mij eens bent is wat anders.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:45 schreef emokid het volgende:
[..]
Het hoort bij ijshockey, en daarmee basta. Als het je niet bevalt ga je weg.
Ik heb d'r neit echt verstand van, maar was er niet ook iets van een cultuurverschil tussen Amerika en Europa?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:42 schreef Katth het volgende:
tuurlijk mag dat maar het hoort er wel gewoon bij, heeft verder niets met 'stoer' te makenquote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:39 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Ja, dus? Dan mag ik het nog wel raar vinden dat dat schijnbaar zo normaal gevonden wordt. Helemaal op de OS.
Je impliceert te veel. Allereerst begrijp je vechten niet als je denkt dat het theatraal is. Het is een essentieel onderdeel van de NHL. Daarnaast gelden in Europa IIHF regels die eenmaal anders zijn. Ook zijn dit NHL spelers die niets anders gewend zijn. Wat verwacht je? Je hebt gewoon een compleet vertekend beeld van deze sport.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:47 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Hoezo? Ik kijk er al jaren met plezier naar, maar heb dat vechten altijd theatraal gevonden.
[..]
Het is gewoon een openbaar forum hoor, dat je het niet met mij eens bent is wat anders.
Wat een onvolwassenheid joh. Echt alsof ik jullie hiermee in het diepst van jullie hartjes aan het krenken ben
Dit inderdaad. Bepaalde sporten zijn nu eenmaal wat fysieker en dan komt het ook wat eerder tot vechten. Maar liever zoals hier bij hockey of zoals bij rugby (speler vs. speler) dan bij voetbal, waar de woede vaak op de arbitrage is gericht.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:45 schreef emokid het volgende:
[..]
Het hoort bij ijshockey, en daarmee basta. Als het je niet bevalt ga je weg.
Essentieel voor de wedstrijd lijkt het me niet (maar dat is puur mijn lekenkijk erop), maar ik snap prima waar het vandaan komt.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:14 schreef emokid het volgende:
[..]
Je impliceert te veel. Allereerst begrijp je vechten niet als je denkt dat het theatraal is. Het is een essentieel onderdeel van de NHL. Daarnaast gelden in Europa IIHF regels die eenmaal anders zijn. Ook zijn dit NHL spelers die niets anders gewend zijn. Wat verwacht je? Je hebt gewoon een compleet vertekend beeld van deze sport.
Ook zoek je echt te veel achter die 'broederlijkheid' van de OS. Ze schudden op het eind de handjes toch? Is dat niet genoeg voor je?
Geven de goal aan Karlsson, maar volgens mij werd de puck nog getipt.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:32 schreef Nielsch het volgende:
Zweden scoren 1-0 tegen Letland in een PP situatie.
Ik vind de Bolshoi ook best klein met maar 12.000 plaatsen eigenlijk. Zeker voor wedstrijden van Rusland kunnen daar veel meer mensen in.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:33 schreef Gezicht het volgende:
Dat stadion lijkt zo klein vergeleken met Bolshoy.
Precies, van de NHL. Ik weet dat er hele tactieken bestaan om dat vechten in te zetten aldaar. Maar dat staat dus los van waar het hier over gaat, de OS. Dat het in de NHL als normaal gezien wordt, vind ik ook vreemd maar daar gaat het dus niet om.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:14 schreef emokid het volgende:
[..]
Je impliceert te veel. Allereerst begrijp je vechten niet als je denkt dat het theatraal is. Het is een essentieel onderdeel van de NHL. Daarnaast gelden in Europa IIHF regels die eenmaal anders zijn. Ook zijn dit NHL spelers die niets anders gewend zijn. Wat verwacht je? Je hebt gewoon een compleet vertekend beeld van deze sport.
Ook zoek je echt te veel achter die 'broederlijkheid' van de OS. Ze schudden op het eind de handjes toch? Is dat niet genoeg voor je?
Welke klappen of stoten achter de rug?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:50 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Precies, van de NHL. Ik weet dat er hele tactieken bestaan om dat vechten in te zetten aldaar. Maar dat staat dus los van waar het hier over gaat, de OS. Dat het in de NHL als normaal gezien wordt, vind ik ook vreemd maar daar gaat het dus niet om.
En alles leuk en aardig van dat handjes schudden achteraf, maar iemand een klap tegen zijn rug of achterhoofd geven als hij wegschaatst heeft toch niks met sporten te maken man, zeg nou eerlijk. Er zijn trouwens al veel meer voorbeelden te noemen van verbroedering door sport tijdens de OS, die Russische langlaufer is daar een goed voorbeeld van. Dat gaat verder dan lullig handjeschudden en ondertussen iets anders bedoelen, wat je in het moderne sporten teveel ziet tegenwoordig.
Het is ook de fout van de refs. Die hadden direct moeten affluiten, maar wisten zij veel. Dat doel schoof amper 5 cm op. Daarnaast is het echt niet mogelijk voor een goalie structureel rust te creëeren door zo'n loophole. Er zijn regels voor, met soms als gevolg dat een team een penalty shot krijgt ook al heeft de puck nooit de lijn overschreden. In de meeste gevallen krijg je overigens 2 min penalty voor delay.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:57 schreef Matamalam het volgende:
Waarschijnlijk al langs gekomen. Maar wat betreft die afgekeurde 3 - 2 goal bij Rusland - USA, wat weerhoudt een goalie ervan om het doel een hevige beuk te geven zodat het niet meer op zijn plaats ligt bij momenten van hevige druk en een salvo aan doelpogingen door de tegenstander? Zo kan de goalie even rust creëren toch, zodat ze kunnen hergroeperen? Nu werd de goal afgekeurd, is er daarnaast nog een andere beslissing genomen? Extra tijd er bovenop of dat zo'n puck wordt stilgelegd in zo'n cirkel? Waarom geen penalty voor de tegenstander?
de scheidsrechter weerhoud hem ervanquote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:57 schreef Matamalam het volgende:
Waarschijnlijk al langs gekomen. Maar wat betreft die afgekeurde 3 - 2 goal bij Rusland - USA, wat weerhoudt een goalie ervan om het doel een hevige beuk te geven zodat het niet meer op zijn plaats ligt bij momenten van hevige druk en een salvo aan doelpogingen door de tegenstander? Zo kan de goalie even rust creëren toch, zodat ze kunnen hergroeperen? Nu werd de goal afgekeurd, is er daarnaast nog een andere beslissing genomen? Extra tijd er bovenop of dat zo'n puck wordt stilgelegd in zo'n cirkel? Waarom geen penalty voor de tegenstander?
Ah op die manier, heb enkel de samenvatting gekeken en zat toen met deze vraag.. NPO verslaggever ging er verder ook niet op in.. Jammer dat het niet gewoon 3-2 was voor Rusland tijdens reguliere speeltijd.. shootout vond ik niet zo spannend.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:03 schreef emokid het volgende:
[..]
Het is ook de fout van de refs. Die hadden direct moeten affluiten, maar wisten zij veel. Dat doel schoof amper 5 cm op. Daarnaast is het echt niet mogelijk voor een goalie structureel rust te creëeren door zo'n loophole. Er zijn regels voor, met soms als gevolg dat een team een penalty shot krijgt ook al heeft de puck nooit de lijn overschreden. In de meeste gevallen krijg je overigens 2 min penalty voor delay.
Straks in de knockout is er geen shootout meer. Dan gaan ze oneindig sudden death spelen in overtime.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:06 schreef Matamalam het volgende:
[..]
Ah op die manier, heb enkel de samenvatting gekeken en zat toen met deze vraag.. NPO verslaggever ging er verder ook niet op in.. Jammer dat het niet gewoon 3-2 was voor Rusland tijdens reguliere speeltijd.. shootout vond ik niet zo spannend.
nee dan heb je het echt over knokken met de handschoenen uit, wat je hier ziet zijn meer opstootjes omdat iemand doorrijd op de goaliequote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:50 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Precies, van de NHL. Ik weet dat er hele tactieken bestaan om dat vechten in te zetten aldaar. Maar dat staat dus los van waar het hier over gaat, de OS. Dat het in de NHL als normaal gezien wordt, vind ik ook vreemd maar daar gaat het dus niet om.
Sorry maar wat was dat precies? Dat heb ik gemist.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:50 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
En alles leuk en aardig van dat handjes schudden achteraf, maar iemand een klap tegen zijn rug of achterhoofd geven als hij wegschaatst heeft toch niks met sporten te maken man, zeg nou eerlijk. Er zijn trouwens al veel meer voorbeelden te noemen van verbroedering door sport tijdens de OS, die Russische langlaufer is daar een goed voorbeeld van. Dat gaat verder dan lullig handjeschudden en ondertussen iets anders bedoelen, wat je in het moderne sporten teveel ziet tegenwoordig.
http://nos.nl/os2014/vide(...)-op-lachspieren.htmlquote:Op zaterdag 15 februari 2014 20:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Sorry maar wat was dat precies? Dat heb ik gemist.
Ik zag tijdens VS-Rusland een paar keer dat ze elkaar stoten gaven, als er ff een spelonderbreking was. Maar goed ik wen er dan maar aan.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:00 schreef emokid het volgende:
[..]
Welke klappen of stoten achter de rug?
Kings vs Sens of Flyers vs Sens is beterquote:Op zaterdag 15 februari 2014 21:13 schreef popolon het volgende:
Zou eigenlijk weer het filmpje vd Red Wings vs. Avalanche moeten posten. Epic fight.
Maar die kennen we al natuurlijk.
Ook via een andere bron te zien?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 21:28 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
http://nos.nl/os2014/vide(...)-op-lachspieren.html
Die Rus had mee kunnen doen voor een medaille maar viel een aantal keer. Toen brak zijn ski en waren zijn kansen verkeken. Dan komt er een Canadese begeleider de piste op gerend om hem een nieuwe ski te geven zodat ie in ieder geval nog voor eigen publiek kan finishenIn dit filmpje wordt er een beetje een grap van gemaakt maar tijdens de uitzending gingen alle supporters uit hun dak.
[..]
Ik zag tijdens VS-Rusland een paar keer dat ze elkaar stoten gaven, als er ff een spelonderbreking was. Maar goed ik wen er dan maar aan.
Ook bekend als Notgoodquote:
Zijn 3 ringen zeggen iets anders.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 21:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ook bekend als Notgood
Kan ik zo 1,2,3 niet vinden nee. Hier wel artikel: http://www.huffingtonpost(...)n-ski_n_4767247.htmlquote:Op zaterdag 15 februari 2014 21:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ook via een andere bron te zien?
Zijn seizoenen buiten Detroit ookquote:
Zie mijn post een paar pagina's terug.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 23:11 schreef Lagrinta het volgende:
Ik had het gister over die goal bij ijshockey en of die vaststaat maar die 3-2 door Rusland werd dus afgekeurd omdat die goal licht verschoven was. Ik zie nu op twitter reacties dat het tactiek is.
Ik ken verder de spelregels niet maar opzettelijk de goal wegdrukken als keeper zijnde is toegestaan? Of is het onderdeel van het spel?
De goalie blijft er in. Een veldspeler gaat voor hem die penalty zitten.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 23:36 schreef Lagrinta het volgende:
Duidelijk. Penalty time als de referee het had gezien. En dan zou de goalie dus een paar minuten aan de kant moeten zitten. Net zulk gezeik als met foebal dus qua het gebruikmaken van videobeelden.
Nee hoor, goalie blijft dan gewoon staan. Straf wordt dan uitgezeten door een andere speler.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 23:36 schreef Lagrinta het volgende:
Duidelijk. Penalty time als de referee het had gezien. En dan zou de goalie dus een paar minuten aan de kant moeten zitten. Net zulk gezeik als met foebal dus qua het gebruikmaken van videobeelden.
Oh dat mag dan wel. Oke.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 23:37 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Nee hoor, goalie blijft dan gewoon staan. Straf wordt dan uitgezeten door een andere speler.
Daar komt het wel op neer ja.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 23:40 schreef Lagrinta het volgende:
En hoe bepaalt de referee of iemand opzettelijk de goal opzij duwt? Gewoon op gevoel?
Zo ver ik weet alleen om te beoordelen of het een goal of no goal is.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 23:41 schreef Nielsch het volgende:
Mogen de refs alleen videobeelden bekijken om te bepalen of de puck over de doellijn is, of ook voor andere zaken?
Jep. Als spelers er met hoge snelheid tegenaan komen en de goal blijft staan krijg je te maken met vieze blessures. Tevens moet de goal ook er uit kunnen om te dweilen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 23:56 schreef Lagrinta het volgende:
Bedankt voor de antwoorden. Dan rest de vraag waarom die goal niet muurvast in de ijsvloer staat? Zou dat gevaarlijk zijn ivm blessures?
Speler is offside wanneer hij eerder dan de puck in het aanvallende vak komt.quote:Op zondag 16 februari 2014 00:07 schreef hhh38 het volgende:
Ik hoorde Grueter bij een wedstrijd van donderdag zeggen dat er iemand werd teruggefloten vanwege buitenspel, hoe zit dat bij ijshockey?
Huh, waarom gebeurt dat dan niet veel vaker?quote:Op zondag 16 februari 2014 00:11 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Speler is offside wanneer hij eerder dan de puck in het aanvallende vak komt.
Zoek de regel op dan begrijp je het direct. Buitenspel is direct buitenspel. Er bestaat geen goal uit buitenspelsituatie of wat dan ook.quote:Op zondag 16 februari 2014 00:07 schreef hhh38 het volgende:
Ik hoorde Grueter bij een wedstrijd van donderdag zeggen dat er iemand werd teruggefloten vanwege buitenspel, hoe zit dat bij ijshockey?
Gebeurt best vaak hoor. Bij Zweden - Letland vandaag zeker 5 keer.quote:Op zondag 16 februari 2014 00:16 schreef hhh38 het volgende:
Heb het inmiddels gelezen, knap dat ze zich daar zo goed aan houden. Ik heb het idee dat dat soort situaties heel vaak voorkomen, maar heb maar één keer gezien dat de scheids ze terugfloot. Merk je gelijk dat je een ijshockeynoob bent
Ze fluiten wel vaak, maar als je heel goed oplet bij de aanval, zie je dat spelers altijd nog hun achterste been achterin houden of verticaal langs de lijn gaan skaten, puur omdat ze willen oversteken maar de puck eerst over de streep moet. Millimeterwerk.quote:Op zondag 16 februari 2014 00:16 schreef hhh38 het volgende:
Heb het inmiddels gelezen, knap dat ze zich daar zo goed aan houden. Ik heb het idee dat dat soort situaties heel vaak voorkomen, maar heb maar één keer gezien dat de scheids ze terugfloot. Merk je gelijk dat je een ijshockeynoob bent
Steven Stamkos brak z'n scheenbeen doordat hij tegen de doelpaal terecht kwam, ook al kwam de goal dan wel los. Dus er is zowiezo al een risico eigenlijk..quote:Op zondag 16 februari 2014 00:00 schreef Gezicht het volgende:
Jep. Als spelers er met hoge snelheid tegenaan komen en de goal blijft staan krijg je te maken met vieze blessures.
Elke goal wordt gereviewd door middel van videobeelden. Penalties en andere acties zijn non-reviewable.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 23:41 schreef Nielsch het volgende:
Mogen de refs alleen videobeelden bekijken om te bepalen of de puck over de doellijn is, of ook voor andere zaken?
De goals in de NHL zitten een stuk steviger vast dan die daar in Sochi. Je ziet ze continue met een boormachine bezig waar die dingen in moeten.quote:Op zondag 16 februari 2014 00:45 schreef Saviola het volgende:
Haha, wel grappig om te lezen van mensen die nooit hockey zien, in vergelijking met onze bende uit het NHL topicOffside staan wij bv nooit bij stil omdat het zo'n logische spelsituatie is
[..]
Steven Stamkos brak z'n scheenbeen doordat hij tegen de doelpaal terecht kwam, ook al kwam de goal dan wel los. Dus er is zowiezo al een risico eigenlijk..
Duidelijk. Beetje vergelijkbaar met de oude situatie van rugby, waar de video ref tot vorig seizoen alleen mocht kijken of de bal op de juiste manier was neergedrukt in het trygebied. Nu mogen ze alle acties voorafgaand aan een try ook observeren (tot 2 fases terug) en de try afkeuren als er daarvoor iets fout is gegaan (knock on, offside, crossing, in touch...). Bovendien mag de ref elke andere situatie ook voorleggen aan de video ref (zoals opstootjes en vechtpartijen) of vragen of ze die beelden op het grote scherm willen spelen zodat hij het zelf kan zien. In de nieuwe situatie wordt er door refs echt zoveel gebruik gemaakt van videobeelden dat ik het storend vind worden. Bij ijshockey is dat inderdaad niet (gelukkig).quote:Op zondag 16 februari 2014 01:28 schreef Katth het volgende:
[..]
Elke goal wordt gereviewd door middel van videobeelden. Penalties en andere acties zijn non-reviewable.
Bijv.: Team A scoort terwijl zij de goalie van team B hinderen. Scheidsrechter geeft op het ijs de call dat het een goal is. In deze situatie kan een scheidsrechter alleen videobeelden gebruiken om te bepalen of de puck over de lijn is en niet of er hinder is geweest.
In de NHL is er in Toronto de zogenaamde "Situation Room". Een kamer vol met televisieschermen van een man of 4-5 alle goals reviewen in de hele NHL. Als er twijfel is of een puck wel of niet over de goal is geweest en er moet een review plaatsvinden dan vragen de mensen in de "Situation Room" aan de scheidsrechter wat hun call op het ijs was. Die call op het ijs kan alleen worden overruled als er overduidelijk en zonder twijfel bewijs is dat het anders is.
Edit: High stick of kick van de puck kan een goal wel overrulen trouwens.
goed dat je het zelf al zegt, mijn vraag was idd of dat niet vervelend gaat wordenquote:Op zondag 16 februari 2014 08:05 schreef Nielsch het volgende:
[..]
In de nieuwe situatie wordt er door refs echt zoveel gebruik gemaakt van videobeelden dat ik het storend vind worden. Bij ijshockey is dat inderdaad niet (gelukkig).
Bij harde overtreding, treden ze steeds vaker naderhand op. Zoals we met voetbal ook gewend zijn dat spelers o.b.v. videobeelden alsnog worden geschorst.quote:Op zondag 16 februari 2014 09:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
goed dat je het zelf al zegt, mijn vraag was idd of dat niet vervelend gaat worden
ik zou bij ijshockey graag zien dat het iets uitgebreid werd zodat ze ook de echt smerige overtredingen (checks from behind en checks to the head) mee kunnen nemen maar de refs moeten niet na elke call naar de videoschermen kunnen schaatsen
haalt de snelheid er flink uit lijkt me
op de OS doen ze het trouwens prima tot nu toe, laten lekker doorspelen ... streng maar rechtvaardig
Na de wedstrijdquote:Op zondag 16 februari 2014 12:42 schreef Katth het volgende:
[..]
Bij harde overtreding, treden ze steeds vaker naderhand op. Zoals we met voetbal ook gewend zijn dat spelers o.b.v. videobeelden alsnog worden geschorst.
oh ik heb gelukkig BBC commentaar en beeld, dus geen idee wat er allemaal op de NOS stream wordt gezegd...quote:Op zondag 16 februari 2014 14:02 schreef Katth het volgende:
Jeroen Grueter: "11 schoten in 2 wedstrijden is niet heel veel"
Wtf.. wat een domme opmerking.quote:Op zondag 16 februari 2014 14:02 schreef Katth het volgende:
Jeroen Grueter: "11 schoten in 2 wedstrijden is niet heel veel"
ja de russen komen echt goed weg daar telkensquote:Op zondag 16 februari 2014 14:49 schreef Saviola het volgende:
Pfoe wat een kans weer voor de Slovaken.
Maar Varlamov is ook super goed bezig hoor nu, dus de Russen hebben geen geluk of zoiets.quote:Op zondag 16 februari 2014 14:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ja de russen komen echt goed weg daar telkens
Als het spel stilligt..quote:Op zondag 16 februari 2014 15:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
mag dat nog na de match, en dan alsnog toekennen?
Ja dat gebeurt, en dan spoelen ze de klok terug.quote:Op zondag 16 februari 2014 15:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
mag dat nog na de match, en dan alsnog toekennen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |