abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136804605
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 11:09 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Onder andere :@ :@
Hihi
:D
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_136808677
Hoi dames :)

Ik heb al eerder een succesvolle poging gedaan om af te vallen, rond mijn 16e, uiteindelijk woog ik 68 kg bij 1m75 maar ik heb het nog geen jaar volgehouden om op dat gewicht te blijven. Uiteindelijk bleef ik wel zo rond de 78 kilo hangen en daar kon ik op zich wel mee leven.

Alleen twee jaar geleden ben ik op mezelf gaan wonen (mijn moeder was gewichtsconsulente en altijd heel strikt met eten etc.) en toen gingen de remmen eraf. Een knie/rug blessure zorgde er daarnaast voor dat ik van 4 a 5 keer in de week fanatiek korfballen naar helemaal 0 ging, en ja dat is natuurlijk een dodelijke combinatie.

En nu ben ik dus 20, wat jaartjes verder in mijn studie en heel wat zwaarder. Ik heb geen weegschaal dus ik weet niet exact hoeveel ik weeg maar ik schat zo rond de 95 kilo. Ik ben voorlopig nog niet van plan een weegschaal aan te gaan schaffen, de spiegel en kleding moeten in principe ook wel voldoende zeggen. Ik wil me niet teveel op de cijfertjes fixeren.

Ik mag nog steeds niet sporten, maar volg wel fysiotherapie en er lijkt nu eindelijk een stijgende lijn in te zitten. Daarnaast ga ik stage lopen waardoor ik veel meer ritme in mijn leven krijg. Het lijkt me dus een ideale combinatie om er toch maar weer voor te gaan.

Ik heb een lijstje gemaakt voor komende week en vroeg me af wat jullie ervan vinden/denken, ik heb eronder erbij gezet wat ik denk dat er ongeveer aan kcal naar binnen gaat op een dag.

Dinsdag:
O: 2 maisboterhammen, 2 Gebakken eieren zonder vet
T: Banaan, stuk komkommer
L: 2 maisboterhammen met magere filet american
T: 2 Mandarijnen, 2 bospeentjes
S: 45 minuten trainen bij de fysiotherapie
D: Spaghetti met courgette tapenade en garnalen
T: Halfvolle yoghurt
Verwacht kcal: 1400

Woensdag:
O: Brinta met halfvolle melk
T: banaan en 2 bospeentjes
L: 2 bruine boterhammen met kipfilet en komkommer
T: Rijstewafel appel kaneel
D: 2 wraps met kipfilet mais, paprika & komkommer
Verwacht kcal: 1500

Donderdag:
T: Druiven, stuk komkommer
L: 2 bruine boterhammen met filet american light
T: Rijstewafel met beetje pindakaas en banaan
D: Gebakken krieltjes met peultjes, bospeen en magere spekreepjes
S: Fysiotherapie

Vrijdag: (Mijn oom word 50 en we gaan bij de chinees eten..)
T: Banaan
L: 2 bruine boterhammen met kipfilet en komkommer
T: Druiven
D: Chinees
Verwacht kcal: 2500 (Dit is echt random, ik heb geen idee)

Zaterdag: (Werken aan de tuin leeghalen, veel sjouwen en sjorren)
T: Banaan en paar druiven
L: Kom erwtensoep
T: Komkommer en druiven
D: Aardappelen, tartaar en witte bonen in tomatensaus (die heb ik nog staan en moet op)
Verwacht kcal: 1500

Zondag
O: 2 maisboterhammen met 2 gebakken eieren
T: 2 mandarijnen
L: 2 maisboterhammen met light filet american
T: rijstewafel, beetje pindakaas en banaan
D: Spinazostampot met gebakken ei

Ik ga vanaf volgende week ook 2 dagen in de week hebben dat ik vanuit mij stage direct door zal moeten naar de fysio, dus ik zoek dingen die ik de dag van te voren kan maken en lekker zijn om onderweg koud op te eten.

Tips en kritiek zijn heel erg welkom!
pi_136808681
Ik was een keer in Brugge, en daar hadden ze zon heel klein zaakje met belgische chocolade. Mijn vriend moest echt bukken om binnen te komen haha! Maar lekkere chocolade, echt hemels!!

Hier gaat het niet lekker met afvallen. Die knop moet weer om. Moet vooral echt beter plannen, want daar loopt het mis! En ik stop te veel slechte dingen in mijn hoofd.....
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_136808852
Afgelopen week gemiddeld 1900kcal per dag gegeten en gemiddeld 2300kcal per dag verbrand.
Niet ontevreden maar heb wel te veel gegeten.
pi_136809057
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 13:29 schreef Fripsel het volgende:
Hoi dames :)

Hoi! Je bent al goed bezig zo te zien! Ik heb niet echt kritiek of tips, want het zijn mooie lijstjes. Het enige wat ik me afvroeg is of je lunch groot genoeg is. Red je het op 2 boterhammen en je T daarna tot het diner? Ik weet van mezelf namelijk dat ik dan rond 3-4 uur gigantische trek en honger krijg. 1400 kcal per dag is mooi om snel mee af te vallen, maar wel tricky. Misschien dat als je het iets ruimer neemt, dat het makkelijker vol te houden is.
pi_136809106
quote:
2s.gif Op maandag 17 februari 2014 13:40 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Hoi! Je bent al goed bezig zo te zien! Ik heb niet echt kritiek of tips, want het zijn mooie lijstjes. Het enige wat ik me afvroeg is of je lunch groot genoeg is. Red je het op 2 boterhammen en je T daarna tot het diner? Ik weet van mezelf namelijk dat ik dan rond 3-4 uur gigantische trek en honger krijg. 1400 kcal per dag is mooi om snel mee af te vallen, maar wel tricky. Misschien dat als je het iets ruimer neemt, dat het makkelijker vol te houden is.
Ja misschien dat ik tussendoor nog een extra boterham pak, of een kop cup a soup. Ik merk dat ik heel erg een snacker ben, vooral als ik thuis ben. Dus de hele dag door willen eten. Dus ik wil ervoor zorgen dat ik altijd iets van groente bij heb om te 'snacken'.
pi_136809263
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 13:41 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ja misschien dat ik tussendoor nog een extra boterham pak, of een kop cup a soup. Ik merk dat ik heel erg een snacker ben, vooral als ik thuis ben. Dus de hele dag door willen eten. Dus ik wil ervoor zorgen dat ik altijd iets van groente bij heb om te 'snacken'.
Cup a soup zit niets nuttigs in, alleen maar veel zout (wat we al genoeg binnenkrijgen).
Een extra boterham kan goed.
pi_136812189
Zie veel gezonde lijstjes langs komen maar wat mij opvalt, ik zie zelden wat jullie drinken. Waarom wordt dit nooit gepost? Qua drinken kan je al snel veel kcal binnen krijgen.
pi_136812277
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 14:49 schreef stoeltafel het volgende:
Zie veel gezonde lijstjes langs komen maar wat mij opvalt, ik zie zelden wat jullie drinken. Waarom wordt dit nooit gepost? Qua drinken kan je al snel veel kcal binnen krijgen.

Ik denk dat de meeste gewoon water/thee drinken
En als ze iets van cola of een sapje drinken dat dat juist in de lijstjes wel vermeld wordt. Althans ik heb het wel eens gezien.
pi_136812493
quote:
2s.gif Op maandag 17 februari 2014 14:51 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste gewoon water/thee drinken
En als ze iets van cola of een sapje drinken dat dat juist in de lijstjes wel vermeld wordt. Althans ik heb het wel eens gezien.
Van dattem. Maar het is inderdaad waar dat je met drinken ook een hoop binnen kan krijgen. Vooral automaat-koffie is een vuile speler daarbij.

Ik ben trouwens na alle ellende de afgelopen 2 dagen 1,5 kilo kwijt :'). Hoera, zullen we maar zeggen. Straks weer sporten. Ik ben benieuwd of ik ooit nog een dag zonder spierpijn mee ga maken.
pi_136812590
Thee en water hier inderdaad, zo af en toe eens koffie. En in het weekend tijdens stappen of uit eten wijn, bier of eens een cassis/bitter lemon/ijsthee.
pi_136812627
quote:
2s.gif Op maandag 17 februari 2014 14:55 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Van dattem. Maar het is inderdaad waar dat je met drinken ook een hoop binnen kan krijgen. Vooral automaat-koffie is een vuile speler daarbij.

Ik ben trouwens na alle ellende de afgelopen 2 dagen 1,5 kilo kwijt :'). Hoera, zullen we maar zeggen. Straks weer sporten. Ik ben benieuwd of ik ooit nog een dag zonder spierpijn mee ga maken.
Spierpijn :'( Ik had zo'n goede conditie, kon makkelijk 2 uur sporten op een dag zonder iets te voelen. En nu voel ik een half uurtje fietsen al de volgende dag. Ik voel me er ook echt gewoon rot om. Niet eens om de spierpijn, maar het voelt echt als falen terwijl ik er niks aan kan doen.
  maandag 17 februari 2014 @ 14:59:44 #213
319308 Tink89
To live is to dance
pi_136812687
Ik wil gewoon NU die laatste 2,5 kilo kwijt zijn. Nu. Niet morgen, of over een uur, maar NU.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_136812740
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 14:58 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Spierpijn :'( Ik had zo'n goede conditie, kon makkelijk 2 uur sporten op een dag zonder iets te voelen. En nu voel ik een half uurtje fietsen al de volgende dag. Ik voel me er ook echt gewoon rot om. Niet eens om de spierpijn, maar het voelt echt als falen terwijl ik er niks aan kan doen.
Spierpijn zijn vetcellen die huilen omdat ze je lichaam moeten verlaten B-). Medisch natuurlijk flauwekul, maar dat hou ik mezelf voor op de sportschool :').
pi_136812770
quote:
14s.gif Op maandag 17 februari 2014 15:01 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Spierpijn zijn vetcellen die huilen omdat ze je lichaam moeten verlaten B-). Medisch natuurlijk flauwekul, maar dat hou ik mezelf voor op de sportschool :').
Hahaha, ik hoop dat ik de volgende keer toch een beetje kan lachen als ik spierpijn heb :P
pi_136815599
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 14:59 schreef Tink89 het volgende:
Ik wil gewoon NU die laatste 2,5 kilo kwijt zijn. Nu. Niet morgen, of over een uur, maar NU.
Fijn, je druk maken over 2,5e kilo, terwijl je er voorheen 45 had om te verliezen! Al een prestatie op zich ;)!
pi_136816581
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 16:11 schreef Zeester het volgende:

[..]

Fijn, je druk maken over 2,5e kilo, terwijl je er voorheen 45 had om te verliezen! Al een prestatie op zich ;)!
Haha echt eh super gewoon ^O^
pi_136817486
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 14:49 schreef stoeltafel het volgende:

Omdat water & thee niet zo spannend zijn
pi_136819428
Pain is weakness leaving the body :P

Ik heb lekker wraps met kip en veel groente gehad :9 vandaag tel ik geen calorieën, ik kan wel aanvoelen dat het goed zit :) vanavond nog een bonbonnetje O+ en morgen weer een mooi eetlijstje maken.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_136819487
Meh, ik moet zo eigenlijk sporten maar heb helemaal geen zin. Ben doodop van het hele kat-gebeuren. Heb de afgelopen 3 uur besteed met het overleggen met dierenartsen. De arts die de verkeerde diagnose stelde blijft bij z'n verhaal, zonder een greintje spijt. Ik heb z'n tanden er bijna via de telefoon uit geslagen. Nu hoofdpijn en moe. Wel normaal gegeten, gelukkig.
pi_136819492
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 16:11 schreef Zeester het volgende:

[..]

En toch snap ik Tink wel. Ik ben er ook ergens wel een beetje klaar mee, alhoewel het opletten etc gewoon blijft. Gewoon je streef halen is toch niet zo makkelijk.

Stom plateau :r
  maandag 17 februari 2014 @ 18:13:56 #222
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_136819779
Alles gaat traag hier. :') Ook gewoon mijn eigen schuld, want vrij veel verjaardagen/feestjes deze weken en sowieso een beetje een dipje qua braaf eten. Morgen weer knallen in de sportschool, want dat was ook in de benen gezakt. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_136820785
Godver, ik ben te verzot op zongedroogde abrikozen. :') 12 gehad.

Hallo suikers. Hallo meer dan 200 kcal.

Maar toch nog relatief gezond hoop ik. :o
pi_136820944
12 abrikozen is ook wel erg veel :D
pi_136820968
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:45 schreef -Strawberry- het volgende:
Godver, ik ben te verzot op zongedroogde abrikozen. :') 12 gehad.

Hallo suikers. Hallo meer dan 200 kcal.

Maar toch nog relatief gezond hoop ik. :o
Ik heb dat met gedroogde banaan... die haal ik dan ook niet in huis.... :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')