Hoi dames

Ik heb al eerder een succesvolle poging gedaan om af te vallen, rond mijn 16e, uiteindelijk woog ik 68 kg bij 1m75 maar ik heb het nog geen jaar volgehouden om op dat gewicht te blijven. Uiteindelijk bleef ik wel zo rond de 78 kilo hangen en daar kon ik op zich wel mee leven.
Alleen twee jaar geleden ben ik op mezelf gaan wonen (mijn moeder was gewichtsconsulente en altijd heel strikt met eten etc.) en toen gingen de remmen eraf. Een knie/rug blessure zorgde er daarnaast voor dat ik van 4 a 5 keer in de week fanatiek korfballen naar helemaal 0 ging, en ja dat is natuurlijk een dodelijke combinatie.
En nu ben ik dus 20, wat jaartjes verder in mijn studie en heel wat zwaarder. Ik heb geen weegschaal dus ik weet niet exact hoeveel ik weeg maar ik schat zo rond de 95 kilo. Ik ben voorlopig nog niet van plan een weegschaal aan te gaan schaffen, de spiegel en kleding moeten in principe ook wel voldoende zeggen. Ik wil me niet teveel op de cijfertjes fixeren.
Ik mag nog steeds niet sporten, maar volg wel fysiotherapie en er lijkt nu eindelijk een stijgende lijn in te zitten. Daarnaast ga ik stage lopen waardoor ik veel meer ritme in mijn leven krijg. Het lijkt me dus een ideale combinatie om er toch maar weer voor te gaan.
Ik heb een lijstje gemaakt voor komende week en vroeg me af wat jullie ervan vinden/denken, ik heb eronder erbij gezet wat ik denk dat er ongeveer aan kcal naar binnen gaat op een dag.
Dinsdag:
O: 2 maisboterhammen, 2 Gebakken eieren zonder vet
T: Banaan, stuk komkommer
L: 2 maisboterhammen met magere filet american
T: 2 Mandarijnen, 2 bospeentjes
S: 45 minuten trainen bij de fysiotherapie
D: Spaghetti met courgette tapenade en garnalen
T: Halfvolle yoghurt
Verwacht kcal: 1400
Woensdag:
O: Brinta met halfvolle melk
T: banaan en 2 bospeentjes
L: 2 bruine boterhammen met kipfilet en komkommer
T: Rijstewafel appel kaneel
D: 2 wraps met kipfilet mais, paprika & komkommer
Verwacht kcal: 1500
Donderdag:
T: Druiven, stuk komkommer
L: 2 bruine boterhammen met filet american light
T: Rijstewafel met beetje pindakaas en banaan
D: Gebakken krieltjes met peultjes, bospeen en magere spekreepjes
S: Fysiotherapie
Vrijdag: (Mijn oom word 50 en we gaan bij de chinees eten..)
T: Banaan
L: 2 bruine boterhammen met kipfilet en komkommer
T: Druiven
D: Chinees
Verwacht kcal: 2500 (Dit is echt random, ik heb geen idee)
Zaterdag: (Werken aan de tuin leeghalen, veel sjouwen en sjorren)
T: Banaan en paar druiven
L: Kom erwtensoep
T: Komkommer en druiven
D: Aardappelen, tartaar en witte bonen in tomatensaus (die heb ik nog staan en moet op)
Verwacht kcal: 1500
Zondag
O: 2 maisboterhammen met 2 gebakken eieren
T: 2 mandarijnen
L: 2 maisboterhammen met light filet american
T: rijstewafel, beetje pindakaas en banaan
D: Spinazostampot met gebakken ei
Ik ga vanaf volgende week ook 2 dagen in de week hebben dat ik vanuit mij stage direct door zal moeten naar de fysio, dus ik zoek dingen die ik de dag van te voren kan maken en lekker zijn om onderweg koud op te eten.
Tips en kritiek zijn heel erg welkom!