SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patronen:
ravelry
Bloemen haken
veel leuke patronen op Lucy's 'Attic24' weblog
Garnstudio Nederlandse patronen
Webshops
Hobbydoos.nl
hobbygigant
wolhalla
wolmarkt.nl
Zpagetti
't trendje
het wolhuis
woolly
juf steek
creamijn
echtstudio
Communities:
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Recent afgeronde projecten uit het vorig deel:
Koningins muzieklammetje:
Sunnythesuns haakpartner:
Spring doet 't met een hamster:
[ Bericht 2% gewijzigd door trui op 12-02-2014 22:05:23 ]in de haak.
Nou, zie boven. Mijn man vindt het "spuuglelijke dingen"quote:Op donderdag 13 februari 2014 13:37 schreef DonnaRush het volgende:
Ik zou gisteren beginnen met Kira Kangaroo, kwam m`n schoonmoeder langs. Weg haakavondje! Vanavond nog maar een poging. Waar zijn jullie allemaal mee bezig?
Die onderste is erg lief! Past inderdaad leuk bij Sunnys kneentjequote:Op donderdag 13 februari 2014 11:18 schreef Whoopdidoo het volgende:
Hier hebben we de kast met onafgemaakte projectjes vorige week uitgemest (ja de kast jazo erg is het hier dus). En weggegooid wat niets meer werd of waar we geen zin meer in hadden. En nu de regel eerst iets uit de kast en dan iets nieuws.
Dus uit de kast:
[ link | afbeelding ]
Was al klaar hoefde alleen nog maar in elkaar.
En een eigen baksel naar aanleiding van een foto die ik zag:
[ link | afbeelding ]
Volgende versie krijgt grotere achterpoten en misschien andere oren, maar die heb ik gister 5 keer opnieuw gedaan, dus was er klaar mee.
quote:Op donderdag 13 februari 2014 13:48 schreef Stormqueen het volgende:
hij vindt het omadingen. Ik gaf 'm gelijk.Toen snapte hij het helemaal niet meer![]()
Nja deze week wel wat minder hoor ivm zolderverbouwing. Maar dat is vanavond klaarquote:Op donderdag 13 februari 2014 13:49 schreef DonnaRush het volgende:
Hahahaha! Ja, het zijn ook omadingen!
Sunnythesun jij bent altijd druk aan het haken ofniet? Ik heb volgens mij al een week niet gehaakt. Foei!
De Olympische spelen zijn echt baas om bij te haken inderdaadquote:Op donderdag 13 februari 2014 13:51 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nja deze week wel wat minder hoor ivm zolderverbouwing. Maar dat is vanavond klaar. Ik zit graag lekker op de bank te haken tijdens het tv kijken. En nu is dat helemaal relaxt tijdens de OS
Ik ging tijdens de 500mtr heren, steeds sneller hakenquote:Op donderdag 13 februari 2014 13:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
De Olympische spelen zijn echt baas om bij te haken inderdaad
Thuis werkenquote:Op donderdag 13 februari 2014 13:54 schreef DonnaRush het volgende:
Het enige wat ik leuk vind van de Olympische spelen is het schaatsen en dat valt voor 90% onder werktijd
Ik heb 'mazzel' dat ik momenteel thuis zit. Zit nu de finale freestyle ski (slopestyle) te kijken. Spannendquote:Op donderdag 13 februari 2014 13:54 schreef DonnaRush het volgende:
Het enige wat ik leuk vind van de Olympische spelen is het schaatsen en dat valt voor 90% onder werktijd
ik kan dat heel moeilijk verkroppen. Er gaan altijd wel een paar favorieten op hun muilquote:Op donderdag 13 februari 2014 13:55 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik heb 'mazzel' dat ik momenteel thuis zit. Zit nu de finale freestyle ski (slopestyle) te kijken. Spannend
Ja, als dat eens mogelijk was. Ik ben office manager en moet eigenlijk gewoon altijd aanwezig zijn. Want stel dat.. Grrr!quote:
haha ja dat maakt het wel heel spannend. Net als bij shorttrack. Al hadden de heren net mazzel dat de 2 voor ze onderuit gingen bij de relais halve finale en ze dus door zijnquote:Op donderdag 13 februari 2014 13:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik kan dat heel moeilijk verkroppen. Er gaan altijd wel een paar favorieten op hun muil
Ik heb echt helemaal niets met schaatsen en vind het eigenlijk een beetje ergerlijk dat je dat zo'n beetje alleen ziet op de Nederlandse tv.quote:Op donderdag 13 februari 2014 13:54 schreef DonnaRush het volgende:
Nah, maar 1 zender. En de rest van het jaar wordt je dood gegooid met voetbalquote:Op donderdag 13 februari 2014 14:17 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik heb echt helemaal niets met schaatsen en vind het eigenlijk een beetje ergerlijk dat je dat zo'n beetje alleen ziet op de Nederlandse tv.![]()
Da's helemaal niet waar, ze laten bijna alle sporten zienquote:Op donderdag 13 februari 2014 14:17 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik heb echt helemaal niets met schaatsen en vind het eigenlijk een beetje ergerlijk dat je dat zo'n beetje alleen ziet op de Nederlandse tv.![]()
Slopestylequote:Op donderdag 13 februari 2014 14:20 schreef Brighteyes het volgende:
Toen ik vanmorgen de TV aanzetten was er iets van kunst-skieen of hoe je dat ook heet en dat gaat vlgs mij gewoon de hele dag door toch? Althans, met alle andere sporten dan.
Niet degene die ik wil zien op de goede tijdstippen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 14:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Da's helemaal niet waar, ze laten bijna alle sporten zien
Vind het niet gek dat er meer aandacht wordt besteed aan schaatsen aangezien daar de meeste Nederlanders aan deelnemen. Ik bedoel, ze zenden ook geen cricketcompetities uit op Ned1
Opnemen of een sportzender opzettenquote:Op donderdag 13 februari 2014 14:22 schreef trovey het volgende:
[..]
Niet degene die ik wil zien op de goede tijdstippen.
Ik heb de sportzender hier niet eens geprogrammeerd.quote:Op donderdag 13 februari 2014 14:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Opnemen of een sportzender opzettenwant dat ligt meer aan de organisatie dan aan de NEderlandse TV
Slopestyle is ook super om te kijken. Nouja ik kan eigenlijk wel naar alle sporten kijken....quote:Op donderdag 13 februari 2014 14:21 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Slopestylenet was de finale en daarna dus het langlaufen, eerder ook nog ijshockey zitten kijken en het shorttrack. Alles komt wel voorbij
Dan moet ik steeds her-tellenquote:Op donderdag 13 februari 2014 13:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
De Olympische spelen zijn echt baas om bij te haken inderdaad
http://www.ravelry.com/pa(...)pers-pattern-tiger-iquote:Op donderdag 13 februari 2014 14:30 schreef maily het volgende:
[ afbeelding ]
Kan iemand dit maken? Of een werkbeschrijving vinden?
quote:
Leukquote:Op donderdag 13 februari 2014 15:00 schreef trovey het volgende:
Wegens opmerkingen over te weinig foto's van eigen werk.....
Mijn oorbellen.![]()
[ afbeelding ]
Dank jequote:
Dankjewel!!quote:Op donderdag 13 februari 2014 14:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
http://www.ravelry.com/pa(...)pers-pattern-tiger-i
Patroon is te koop voor $ 6,99
https://www.facebook.com/Miligurumis
Etsy linkje d'r ook nog bij:
http://www.etsy.com/listi(...)-tiger-1-tank-panzer
Ik heb wel 2 katten maar die zitten buiten. Ik doe dus een beetje meequote:Op donderdag 13 februari 2014 19:00 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik voel me gediscrimineerd door de topictitel, want ik heb geen hond of kat.
Ja komt er aan! Wordt aan gewerkt. Met een disclaimer dat het nog niet helemaal ingericht is he..quote:Op donderdag 13 februari 2014 20:33 schreef BrainTeaser het volgende:
Klinkt goed, Sunny!
Maarre...pics or it didn't happen!![]()
Koddig hequote:Op donderdag 13 februari 2014 21:09 schreef beefcake het volgende:
OoohDie radio is ook geweldig trouwens!
Ik heb nog wel een kat in de aanbiedingquote:Op donderdag 13 februari 2014 19:00 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik voel me gediscrimineerd door de topictitel, want ik heb geen hond of kat.
Beter gelukt dan mijn eerste poging destijds.quote:Op donderdag 13 februari 2014 19:59 schreef BrainTeaser het volgende:
[ afbeelding ]
Eerste poging is al best goed gelukt!
Nu nog een keer proberen mét afbeelding erin
Stalen naald nummertj 1,6.De hartjes (die nog komen) waren met 1,2.quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:20 schreef DonnaRush het volgende:
Leuk die oorbellen! Priegelwerkje hoor.
Groter dan je denkt, 4 cm doorsnede over het breedste punt, de hartjes worden 2 cm over het brede deel. Wil nog kleiner maken (margrietjes met het borduurgaren) maar dit Katia Galaxy is eigenlijk voor 2-2,5 dus onder de 2 haaknaald was een uitdaging.quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:24 schreef trui het volgende:
grappig! hoe klein zijn ze nou uiteindelijk, trovey?
en goedzo SQ!
Jepquote:
't Is niet m'n eerste poging met Tunisch haken hoor!quote:Op donderdag 13 februari 2014 21:27 schreef trovey het volgende:
[..]
Beter gelukt dan mijn eerste poging destijds.
Ik ben nog steeds keurig aan het minderen bij tunisch haken.....en ik volg echt de aanwijzingen goed.quote:Op donderdag 13 februari 2014 21:44 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
JepEven uitgeprobeerd in één kleur voor de maat, nu ga ik er een afbeelding in verwerken.
[..]
't Is niet m'n eerste poging met Tunisch haken hoor!
Bij de eerste steek op de 'terugweg' (return pass) moet je je draad maar door één lusje halen hè? En daarna steeds door 2. Gaat het daar misschien mis?quote:Op donderdag 13 februari 2014 21:50 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds keurig aan het minderen bij tunisch haken.....en ik volg echt de aanwijzingen goed.
En lekker snel.quote:
Nee, dat is het juist, ik snap daarom nog steeds niet waarom ik minder.quote:Op donderdag 13 februari 2014 21:52 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Bij de eerste steek op de 'terugweg' (return pass) moet je je draad maar door één lusje halen hè? En daarna steeds door 2. Gaat het daar misschien mis?
Mij ook.quote:Op donderdag 13 februari 2014 22:16 schreef BrainTeaser het volgende:
Hmm, dan weet ik het ook niet nee. Dat leek me de meest logische plek om onbedoeld te minderen.
Wow.. arm beestje (en arme jij).quote:Op donderdag 13 februari 2014 21:27 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een kat in de aanbieding, kostte me de laatste 2 dagen maar 330 euro aan dierenartskosten.....en we zijn er nog niet.
Als hij het maar gaat redden, hopelijk weten we morgen meer en zo niet, dan moet de dierenarts maar eens overleggen met andere dierenartsen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:05 schreef NijntjesUk het volgende:
[..]
Wow.. arm beestje (en arme jij).
Ik heb niet gehaakt vandaag. Heb last van HOG.(Haak-Ontwijkend-Gedrag)
Is Amerikaans zo te zien, tr is een dubbel stokje.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:11 schreef trovey het volgende:
[..]
Als hij het maar gaat redden, hopelijk weten we morgen meer en zo niet, dan moet de dierenarts maar eens overleggen met andere dierenartsen.Deze kat heeft zijn zijn leven al een fortuin(als in duizenden euro's
) gekost maar daar kan het beestje ook niets aan doen.
Ik haak momenteel met metaaldraad een hondenpootje, snap alleen het patroon niet. Zijn het Britse haaktermen? Ik kom er even niet uit.
Iemand?
![]()
http://mycrochetcreations(...)anther-paw-earrings/
Tr is toch juist Brits (volgens de OP althans) en een stokje (DC in het Amerikaan).....of is het gewoon laat en ben ik nu in de war door mijn drukke lange dag.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:13 schreef beefcake het volgende:
[..]
Is Amerikaans zo te zien, tr is een dubbel stokje.
Dat is trc, in het patroon staat tr (row 2, 4 ch, tr)....toch of ben ik nu scheel?quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:19 schreef beefcake het volgende:
Tr is triple crochet in het Amerikaans
Je bent best eigenwijs of nietquote:Op donderdag 13 februari 2014 23:22 schreef trovey het volgende:
[..]
Dat is trc, in het patroon staat tr (row 2, 4 ch, tr)....toch of ben ik nu scheel?
Maar dan klopt het volgens mij niet meer, dan zijn de tenen immens groot t.o.v. het voetdeel.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:26 schreef beefcake het volgende:
[..]
Je bent best eigenwijs of nietDoe nou maar gewoon een dubbel stokje
Staat op ravelry ja maar daar ga ik ook niet wijzer van worden, onduidelijke foto's. Het draadbloempje is al afquote:Op donderdag 13 februari 2014 23:51 schreef beefcake het volgende:
Staat het patroon op Ravelry? Dan kan je nog bij anderen kijken, wat zij ervan gemaakt hebben. Heeft mij ook al meer dan eens opheldering gegeven
Haken met dat ijzerdraad lijkt me nog best een uitdaging trouwens
Ik ga het later nog eens proberen. Volgens mij waren er meer klachten obver de onduidelijkheid van dit patroon.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 07:55 schreef BrainTeaser het volgende:
Misschien een beetje spuit 11, maar het zijn inderdaad US termen. Er staat bij rij 1 "Ch 3 (counts as first dc)", dus die dc moet wel een stokje zijn. In UK termen is een dc een vaste, maar daar heb je geen 3 lossen voor nodig.
[/spuit11]
Mooi.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:55 schreef HannaHaak het volgende:
Halverwege het brandweerlogo (komt nog een rand om het geheel). Moet voor 13 maart af zijn als verjaardagskado voor mijn neefje.
[ afbeelding ]
Wauw, supergaaf!quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:55 schreef HannaHaak het volgende:
Halverwege het brandweerlogo (komt nog een rand om het geheel). Moet voor 13 maart af zijn als verjaardagskado voor mijn neefje.
[ afbeelding ]
Dank je.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:50 schreef BakkieDoen het volgende:
Wauw, die deken![]()
En de oorbellen zijn leuk, Trovey
Ik ga morgen, beetje afleiding wat hier momenteel gaande is.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:19 schreef Sunnythesun het volgende:
Zwolle was leukIk vond het leuker dan de Kreadoe eerlijk gezegd. Denk dat het komt omdat die eeuwige verschrikkelijke scrap en kaartmaak stands ontbreken
Het is echt allemaal textiel of aanverwant (wollen/garens). En ik had het idee dat de stands mooier aangekleed waren, maar dat kan aan mij liggen.
![]()
Veel te veel uitgegeven uiteraardMaar belangrijk is dat ik prachtige zachte roze en paarse garens heb voor het babymutsje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:19 schreef Sunnythesun het volgende:
Zwolle was leukIk vond het leuker dan de Kreadoe eerlijk gezegd. Denk dat het komt omdat die eeuwige verschrikkelijke scrap en kaartmaak stands ontbreken
Het is echt allemaal textiel of aanverwant (wollen/garens). En ik had het idee dat de stands mooier aangekleed waren, maar dat kan aan mij liggen.
![]()
Veel te veel uitgegeven uiteraardMaar belangrijk is dat ik prachtige zachte roze en paarse garens heb voor het babymutsje
Morgen krijg ik het wel af denk ik.. Ik ben er nog een beetje mee aan het prutsen om het mooi te krijgenquote:
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:08 schreef trui het volgende:
handig bij 't krabben aan je krabbegat!![]()
Haha, dat is jouw dirty mind, trui!quote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:08 schreef trui het volgende:
handig bij 't krabben aan je krabbegat!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Smile, tomorrow will be worse...
Goeie vraag, haha! ;')quote:Op zondag 16 februari 2014 00:12 schreef Stormqueen het volgende:
Mooi! Hoe ga je dat oprollen straks tegen?
Dat is die vaste-losse-vaste toch? Vind ik er ook altijd tof uitzien ja!quote:Op zondag 16 februari 2014 00:12 schreef Sunnythesun het volgende:
gaaf!
Ik heb vandaag tijdens de 1500mtr een telefoonhoesje in elkaar gehaakt. Lekker kleurig met de mosh-stitch. Erg leuk effect, ga ik vast nog wel eens wat mee doen.
Ja die! Ik heb nu allemaal felle vrolijke kleurtjes door elkaar gedaan, maar het zou ook goed werken in bepaalde kleur-tonen. Bijv blauw en groen tinten of rood paars of blauw paars of geel oranje rood.. enz enz. Genoeg inspiratie en het is een lekker snelle en gemakkelijke steek. Plus het wordt een elastisch stofje wat handig is voor bepaalde toepassingen..quote:Op zondag 16 februari 2014 00:20 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Dat is die vaste-losse-vaste toch? Vind ik er ook altijd tof uitzien ja!
Lijkt me ook tof voor een deken!
Dat ziet er lekker vrolijk uit! Proficiat!quote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:39 schreef Susie het volgende:
[ link | afbeelding ]
Morgen jarig, vandaag cadeautjes! Wat kan je toch blij zijn als een kind met zulke cadeaus hè? En nog het boek Zoomigurumi 2, Clover haaknaald 4,5 en mijn zus komt ook nog(met nog wat haakdingen
)
Kleine stapeltje is voor een poncho voor mijn kleine dame, de grote stapel moet dus een deken worden
Je hebt aan de achterkant wel heel veel verschillende draden hangen ja. Op de bank lukt het op zich ook wel, maar je moet wel goed opletten.quote:Op zondag 16 februari 2014 09:49 schreef HannaHaak het volgende:
Die wordt mooi Brainteaser.
Is zeker wel een project waarmee je aan tafel moet zitten of niet?
Haha, dat heb ik ook ja! Heb er al eens een projecttasje van gemaakt, en zag laatst ook een toffe deken ervan!quote:Op zondag 16 februari 2014 11:46 schreef Sunnythesun het volgende:
Zit nu erg te denken wat ik nog meer met deze steek kan maken, vind het zo'n tof effect hebben
Leuk!quote:Op zondag 16 februari 2014 11:46 schreef Sunnythesun het volgende:
Het broddelwerkje van gister![]()
[ afbeelding ]
Zit nu erg te denken wat ik nog meer met deze steek kan maken, vind het zo'n tof effect hebben
Gefeliciteerd.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:39 schreef Susie het volgende:
[ link | afbeelding ]
Morgen jarig, vandaag cadeautjes! Wat kan je toch blij zijn als een kind met zulke cadeaus hè? En nog het boek Zoomigurumi 2, Clover haaknaald 4,5 en mijn zus komt ook nog(met nog wat haakdingen
)
Kleine stapeltje is voor een poncho voor mijn kleine dame, de grote stapel moet dus een deken worden
.quote:Op zondag 16 februari 2014 11:46 schreef Sunnythesun het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:02 schreef BrainTeaser het volgende:
Nu met afbeelding erin
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:38 schreef _Arual_ het volgende:
[ afbeelding ]
Pusheen! Was leuk om te maken!
quote:Op zondag 16 februari 2014 00:09 schreef BrainTeaser het volgende:
Wat is het rustig hier...!
Vandaag weer een stuk verder gekomen met mijn Tunische babydeken:
[ afbeelding ]
Ben nu ongeveer op een derde
Allemaal goed gelukt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat inhaken heb ik nog nooit gedaan, misschien eens een keer een proefjes maken. die kat is leuk
3n dat brodelwerkje is helemaal geen brodelwerk.
![]()
Overigens gisteren aardig succces gehad op de beurs, knookingnaalden gevonden, verder nog een dikke naald/stok voor stokhaken, een houten wolhouder (om de bol op te doen zodat het rond makkelijk kan rondraaien). Verder nog wat dun glinstergaren gekocht (voor opruimingsprijsjes dus heel weinig) die ik kan gebruiken voor sierraden haken, 2 bolletjes mohair (uit dezelfde opruimingsbak) en als laatste nog een daglichtlamp (losse lamp dus) maar kwam er achter dat hij niet in de staande lamp past die ik ervoor gereserveerd had (te dikke onderkant) dus even kijken of ik ergens nog een staande lamp kan vinden die er wel voor geschikt is. (Ikea of zo even kijken of ze daar een niet te dure staande lamp hebben).
Iemand trouwens nog goede video's/beschrijvingen/patronen van Knooking?Optimist tot in de kist
Zo'n tasje is wel tof ja! Met voering..quote:Op zondag 16 februari 2014 13:09 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Haha, dat heb ik ook ja! Heb er al eens een projecttasje van gemaakt, en zag laatst ook een toffe deken ervan!
Dat lukte bij mij ook niet goed nee. De bodem van dat tasje is ook gewoon helemaal met vasten hoor.quote:Op zondag 16 februari 2014 16:03 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Zo'n tasje is wel tof ja! Met voering..
Ik moet nog ff uitvogelen hoe ik het op een mooie manier rond kan haken, dat lukte gister in de gauwigheid niet..
Maar de rest is wel rond gehaakt toch? Ik heb bij het hoesje ook een bodem van vasten gedaan, ook voor stevigheid. Maar het lukte me niet dan daarna de mosh stitch in het rond te maken, dus overnieuw begonnen met gewoon een lapje en dat later aan elkaar gehaakt.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:16 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Dat lukte bij mij ook niet goed nee. De bodem van dat tasje is ook gewoon helemaal met vasten hoor.
Mooi Bijou!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
veertig bollen ginger yarnquote:Op zondag 16 februari 2014 21:05 schreef Sunnythesun het volgende:
Is zoiets niet iets voor hem SQ??
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 16 februari 2014 21:06 schreef Sunnythesun het volgende:
Oh en ik vind deze trouwens echt fantastisch! Als ik dat patroon op de kop kan tikken...
[ afbeelding ]
Die is zeker leuk zeg! Ook mooi afgewerktquote:Op zondag 16 februari 2014 21:06 schreef Sunnythesun het volgende:
Oh en ik vind deze trouwens echt fantastisch! Als ik dat patroon op de kop kan tikken...
[ afbeelding ]
De details zijn geweldig ja..quote:Op zondag 16 februari 2014 21:15 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Die is zeker leuk zeg! Ook mooi afgewerkt
Je kan je op de mailinglist laten zetten om op de hoogte gehouden te worden: http://www.karabouts.com/information.htmlquote:Op zondag 16 februari 2014 21:06 schreef Sunnythesun het volgende:
Ja ik zag het idd.. Beetje vaag.. Ik kon geen indicatie vinden of en wanneer er dan patronen online zouden komen. Ik hou het in de gatenquote:Op zondag 16 februari 2014 22:06 schreef HannaHaak het volgende:
[..]
Je kan je op de mailinglist laten zetten om op de hoogte gehouden te worden: http://www.karabouts.com/information.html
Ja die vond ik ook wel heel gaaf! Ik zag ook wat suffe popjes, maar alles is wel heel knap ontworpenquote:Op zondag 16 februari 2014 22:09 schreef PaarsBeestje het volgende:
Zelfde maker:
[ afbeelding ]
Briljant!
Veel zijn een beetje standaard maar deze en de lobster man vind ik erg leuk. Zou ze zo kopenquote:Op zondag 16 februari 2014 22:11 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja die vond ik ook wel heel gaaf! Ik zag ook wat suffe popjes, maar alles is wel heel knap ontworpen
Die zijn wel heel origineel iddquote:Op zondag 16 februari 2014 22:12 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Veel zijn een beetje standaard maar deze en de lobster man vind ik erg leuk. Zou ze zo kopen
erg vrolijk die steekquote:Op zondag 16 februari 2014 11:46 schreef Sunnythesun het volgende:
[ afbeelding ]
heel gaaf! Hoeveel bollen zitten er nu in en yie groot is hij? Staat gezellig zo en ook nog lekker warmquote:Op zondag 16 februari 2014 17:06 schreef Bijou het volgende:
Ik zag een vrolijke steek van Sunny, een volgens mij zeer tijdrovende deken van BT, mooie wollies van Susie en een coole kat van Arual
Zelf heb ik gisteren deze deken afgemaakt, krijg er een lentegevoel van:
[ afbeelding ]
1.60 x 1 meter, ongeveer 12 bollenquote:Op zondag 16 februari 2014 22:32 schreef CREADO het volgende:
[..]
heel gaaf! Hoeveel bollen zitten er nu in en yie groot is hij? Staat gezellig zo en ook nog lekker warm![]()
en die oorbellen, wow respect voor het repriegel
leuk zoquote:Op maandag 17 februari 2014 09:51 schreef DonnaRush het volgende:
Ja, het is niets kaarsrecht, maar ik had gedacht dat het scheef zou gaan lopen zeg maar, 1 kant op en dat wou ik niet.
1 vierkantje/pixel is bij mij 4 stokjes heen en 4 stokjes op de terugweg, dus heb het patroon nogal vergroot, anders zou het maar 62 lossen breed worden en dat is niet echt dekentje waardig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Optimist tot in de kist
quote:Op maandag 17 februari 2014 12:24 schreef _Arual_ het volgende:
Ik ben een sjaal aan het haken met Katia JaipurHeb een ergonomische haaknaald gekocht en ik ga als een speer:
[ afbeelding ]
Wauw, mooi!quote:Op maandag 17 februari 2014 12:24 schreef _Arual_ het volgende:
Ik ben een sjaal aan het haken met Katia JaipurHeb een ergonomische haaknaald gekocht en ik ga als een speer:
[ afbeelding ]
Diagrammetje, kun je hier wat mee?quote:Op maandag 17 februari 2014 20:25 schreef Hoookie het volgende:
[..]
Wauw, mooi!
Heb je hier een patroon van?
lief!quote:Op maandag 17 februari 2014 17:07 schreef Tyler-Girl het volgende:
Vorig jaar ergens in de zomer maakte iemand hier Cotton uit de tekenfilm Oblivian Island. Ik besloot de film te zien en Cotton zelf te maken.
Ik begon er ook aan, maar al snel had ik ruzie met het pluisgaren...en gaf het op.
Afgelopen week had ik niets te doen en besloot hem toch maar eens af te maken
Cotton wil niet echt goed op de foto, maar hij is echt leuk en heel zacht
[ afbeelding ]
http://www.ravelry.com/pr(...)from-oblivion-island
wah! dat had ik niet gedacht nee!quote:Op maandag 17 februari 2014 19:41 schreef Tyler-Girl het volgende:
bedankt! Had ik al gezegd dat hij heel groot is? zo ongeveer 40cm hoog
![]()
wow!quote:Op maandag 17 februari 2014 19:41 schreef Tyler-Girl het volgende:
bedankt! Had ik al gezegd dat hij heel groot is? zo ongeveer 40cm hoog
![]()
Dat het k open zijn bedoel je? Ja dat "hoort" zo. Had natuurlijk ook veiligheidsoogjes kunnen pakken, maar dit is echt naar het voorbeeld. Al zijn mijn knopen niet helemaal zoals gewenst.quote:Op maandag 17 februari 2014 22:26 schreef -Spring het volgende:
Wat gaaf, TG! En dapper, met dat garen! Die ogen horen zo, toch? Ik vind het zo zonde nl. Maar ik ken de film dan ook niet.
SQ, muts is leuk! Ik ga m morgen uithalen.Ik maak m met dikker(e) garen en naald en ben zodra ie breed genoeg was simpelweg gestopt met meerderen. Helemaal niet aan gedacht dat die naden dan natuurlijk scheef gaan lopen. Lomplomplomp.
je kunt daar natuurlijk allerlei steken voor gebruiken, en zelf bepalen hoe breed je 'm wil hebben. sla bijv. dit boek eens open en kies iets uit!quote:Op maandag 17 februari 2014 18:43 schreef lady-wrb het volgende:
ik ben dezelfde sjaal als arual aan het maken, maar dan met een afschuwelijke kleur royal melé
ik vind het zonde om te stoppen, maar ik weet nog niet of ik hem wil dragen, hoewel het al begint te wennen.
heeft iemand toevallig een leuk patroon voor een sjaal die geen stolamodel heeft? (een rechte lap dus)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Wat heb je gebruikt dan? Ik heb Partner 6 gebruikt en met strak haken kom ik precies goed uit met het patroonquote:
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 02:44 schreef Dottey het volgende:
ik heb ook weer eens wat gemaakt![]()
[ afbeelding ]
het is een vestje die net onder de boobs stopt..
NIce welk patroontje heb je genomenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.van drops?
By DMB
Nee niet van drops... 80% maggie wrap 20% van mijzelf.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 08:15 schreef CREADO het volgende:
[..]
NIce welk patroontje heb je genomenvan drops?
quote:Op maandag 17 februari 2014 17:07 schreef Tyler-Girl het volgende:
Vorig jaar ergens in de zomer maakte iemand hier Cotton uit de tekenfilm Oblivian Island. Ik besloot de film te zien en Cotton zelf te maken.
Ik begon er ook aan, maar al snel had ik ruzie met het pluisgaren...en gaf het op.
Afgelopen week had ik niets te doen en besloot hem toch maar eens af te maken
Cotton wil niet echt goed op de foto, maar hij is echt leuk en heel zacht
[ afbeelding ]
http://www.ravelry.com/pr(...)from-oblivion-island
quote:
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 02:44 schreef Dottey het volgende:
ik heb ook weer eens wat gemaakt![]()
[ afbeelding ]
het is een vestje die net onder de boobs stopt..
Heel goed gelukt, ik ben slecht met dat soort dingen...altijd te klein....of te groot.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Optimist tot in de kist
je zal (aan een kant) weer moeten minderen, neem ik aan, zodat de voet 'dicht' gemaakt wordt en je een kleiner rondje overhoudt dat uitmondt in het 'been'. wat is de beschrijving na die eerste toeren?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:46 schreef ellencb het volgende:
@trui, dat klopt, het leek in eerste instantie ook goed te gaan. Maar daarna zou er dus een lange smallere poot aan moeten komen en dat lukt me dus niet. Ik dacht dus dat ik bij het begin al iets fout deed omdat ik zomaar wat deed bij het ' om de lossen haken'. Maar misschien zit de fout dan ergens anders.
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:19 schreef lady-wrb het volgende:
ik zal morgen even voor je gaan kijken
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:41 schreef lady-wrb het volgende:
als je het niet nodig hebt, breng ik het gewoon weer terug
(als ik het vind natuurlijk)
Open je eigen Zeeman!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:27 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik heb een aantal meer mensen die zoeken dus als je dan zsm iets kunt laten weten als je het hebt? Dan heb ik niet 500 bollen creme straks hehe (wel een levensvoorraad).
Die weten niet wat ze binnen krijgen (claimen ze) ik zou daar niet tegen kunnenquote:
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:08 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Die weten niet wat ze binnen krijgen (claimen ze) ik zou daar niet tegen kunnen.
Als ik later groot ben haak ik alleen nog met stylecraft, dan kun je tenminste bestellen wanneer je wilt zonder gezeik![]()
inb4 gerda's met JE KUNT OOK BIJ DE WIBRA BESTELLEN *trauma*![]()
Valt ook tegen, bij echtstudio bv. zijn een aantal kleuren vaak op. Ook bij Deramores is lang niet altijd alles verkrijgbaar. Volgens mij moet Stylecraft nog even wennen aan zijn eigen succesquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:08 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Die weten niet wat ze binnen krijgen (claimen ze) ik zou daar niet tegen kunnen.
Als ik later groot ben haak ik alleen nog met stylecraft, dan kun je tenminste bestellen wanneer je wilt zonder gezeik![]()
inb4 gerda's met JE KUNT OOK BIJ DE WIBRA BESTELLEN *trauma*![]()
Ik kijk altijd bij woolwarehousequote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:31 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Valt ook tegen, bij echtstudio bv. zijn een aantal kleuren vaak op. Ook bij Deramores is lang niet altijd alles verkrijgbaar. Volgens mij moet Stylecraft nog even wennen aan zijn eigen succes
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:25 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Oh dat is niet veel, dat zou ik meteen doen
Als je een groothandel vindt kan ik wel goedkoper bestellen denk ik. trouwens
Dan zou ik het als bedrijf gaan importeren. Ik heb het eens nagevraagd ivm het opstarten van een eigen wolshop (wat nu niet echt doorgaat vanwege startkapitaal haha). Je kan daar alleen maar in balen van 10 per kleur bestellen met een minimumbedrag van 1000 pond. Maar dan heb je wel een bol voor 1 pond, dat is dus iets van 1,20 in Euro's! weet alleen niet hoe het zit met verzendkosten dan, haha!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:19 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik had uitgerekend wat het zou kosten (inclusief verzenden) als je van alle 59 stylecraft kleuren 10 bollen zou bestellen. Iets minder dan 1500 euro[ afbeelding ]
Dan is het maar 708 euro voor 590 bollen! Dus dan scheelt dat wel minimaal 500 euro want verzenden kost nooit 300 euroquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:32 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Dan zou ik het als bedrijf gaan importeren. Ik heb het eens nagevraagd ivm het opstarten van een eigen wolshop (wat nu niet echt doorgaat vanwege startkapitaal haha). Je kan daar alleen maar in balen van 10 per kleur bestellen met een minimumbedrag van 1000 pond. Maar dan heb je wel een bol voor 1 pond, dat is dus iets van 1,20 in Euro's! weet alleen niet hoe het zit met verzendkosten dan, haha!
Ja maar helaas hebben ze dus een minimumbedrag! (of een minimum orderaantal bollen, iig een van die twee was 1000)quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:34 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Dan is het maar 708 euro voor 590 bollen! Dus dan scheelt dat wel minimaal 500 euro want verzenden kost nooit 300 euro
Ohquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:35 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Ja maar helaas hebben ze dus een minimumbedrag! (of een minimum orderaantal bollen, iig een van die twee was 1000)
Ik heb een volvoquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:35 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Oh
Hoeveel bollen wol zouden er in een twingo passen? Naar de UK rijden om het op te halen![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:44 schreef Sunnythesun het volgende:
Lijkt mij ook best geinig. Moet je wel de ruimte voor hebben though..Ik heb ruimte zat en ook personeel/kantoor en de hele rambam dus dat is eigenlijk niet zoveel werk om zoiets erbij op te startenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuke webshop is dat! Mooie produkten
I`m not weird. I`m limited edition.
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:44 schreef Sunnythesun het volgende:
Lijkt mij ook best geinig. Moet je wel de ruimte voor hebben though..WAAROM HEEFT ZE MUZIEK. ik klik dan vaak al wegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja heb ik ook al eens wat van gezegdquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:48 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
WAAROM HEEFT ZE MUZIEK. ik klik dan vaak al weg
En dan is het nog best onduidelijk om het uit te zetten, want het tekentje is heul klein. Ik ga niet zoeken maar op het kruisje rechtsboven rammenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:58 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja heb ik ook al eens wat van gezegdIk heb mijn geluid meestal uit, dus hindert het me niet, maar is erg irritant idd..
Tja.. blijkbaar vinden haar klanten het wel prima, het zit er al jaren opquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:21 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
En dan is het nog best onduidelijk om het uit te zetten, want het tekentje is heul klein. Ik ga niet zoeken maar op het kruisje rechtsboven rammen. En het is marketingcommunicatie technisch ook niet verantwoord
Als ik dat zo mag zeggen dan is het denk ik wel een bepaald type persoon die daar dingen koopt, die zullen dat muziekje wel geweldig vinden denk ik jaquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:24 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Tja.. blijkbaar vinden haar klanten het wel prima, het zit er al jaren op
Zijn dr initialen DV? Da's een vriendin van mij.quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:41 schreef Mord_Sith het volgende:
Mag ik heel even jenken?
Ik word HELEMAAL getikt van al die Gerda's die zitten te zeuren om Nederlandse beschrijvingen van patronen. Al die groepen worden helemaal overspoeld met die shit.
Hebben ze het hele patroon uitgewerkt in het engels voor hun snuit, maar nee, het MOET nederlands zijn.
Doe eens moeite![]()
Oh haha, voor haar heb ik gisteren nog even snel een patroon vertaald.quote:Op woensdag 19 februari 2014 07:08 schreef -Spring het volgende:
[..]
Zijn dr initialen DV? Da's een vriendin van mij.
Ah, was jij dat? Lief van je! Ik begin er niet meer aan.quote:Op woensdag 19 februari 2014 07:36 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Oh haha, voor haar heb ik gisteren nog even snel een patroon vertaald.
Ja ik was diegene die het zo in de comments heeft gegooidquote:Op woensdag 19 februari 2014 07:53 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ah, was jij dat? Lief van je! Ik begin er niet meer aan.
Hahaha. Ik plaats wel regelmatig een linkje naar een vertaalschema, maar dan krijg ik ook altijd commentaar.quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:41 schreef Mord_Sith het volgende:
Mag ik heel even jenken?
Ik word HELEMAAL getikt van al die Gerda's die zitten te zeuren om Nederlandse beschrijvingen van patronen. Al die groepen worden helemaal overspoeld met die shit.
Hebben ze het hele patroon uitgewerkt in het engels voor hun snuit, maar nee, het MOET nederlands zijn.
Doe eens moeite![]()
haa ESKAaaaaa!quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:49 schreef Eska het volgende:
Zo....hier heb ik lang niet gepost.(wel zo nu en dan meegekeken nog).
Haken heeft een poos stilgelegen. Maar inmiddels weer bezig. En nu stuit ik op een probleempje; ik kom wat draad tekort dat helaas niet meer niet leverbaar is.
Mocht iemand hier nou Catania nummer 210 (roodbruin) toevallig hebben liggen (en er niets mee doen), dan zou ik dat heel graag willen overnemen. Hoeft niet eens per se een heel bolletje te zijn trouwens, ik ben blij met ieder metertje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand een idee voor een leuk volgend projectje?![]()
quote:Op woensdag 19 februari 2014 09:43 schreef Tyler-Girl het volgende:
Over je spoiler, nee die patronen zijn ook gewoon met afkortingen, haha.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand een idee voor een leuk volgend projectje?
dit soort vragen verbaast me eigenlijk meer: heb je zelf geen wensenlijstje? de mijne groeit dagelijks aan, terwijl er niet dagelijks dingen af kunnen worden gestreept.quote:Op woensdag 19 februari 2014 09:43 schreef Tyler-Girl het volgende:
Iemand een idee voor een leuk volgend projectje?
Vragen stellen is prima natuurlijk, ook in zo'n Gerdagroep, maar ik krijg bij sommige gevallen erg het gevoel dat er niet eens moeite voor gedaan is eerst. Soms is een patroon onduidelijk en is het even zoeken, dat overkomt iedereen wel eens. Maar ik zie daar vragen voorbij komen die met 5 minuutjes langer zoeken echt wel zelf op te lossen zijn.quote:Op woensdag 19 februari 2014 10:09 schreef trui het volgende:
en toch, het leest in 't begin best lastig al die afkortingen, en zeker omdat overal weer andere afkortingen en notatiesystemen gebruikt worden. ik snap best dat niet iedereen daar meteen een touw (of draadje) aan vast weet te knopen.
ik zou het vervelend vinden als mensen hier hun vragen niet meer durven te stellen omdat er hier zo denigrerend over gedaan wordt.
Dit is het vooral denk ik.quote:Op woensdag 19 februari 2014 10:15 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Vragen stellen is prima natuurlijk, ook in zo'n Gerdagroep, maar ik krijg bij sommige gevallen erg het gevoel dat er niet eens moeite voor gedaan is eerst. Soms is een patroon onduidelijk en is het even zoeken, dat overkomt iedereen wel eens. Maar ik zie daar vragen voorbij komen die met 5 minuutjes langer zoeken echt wel zelf op te lossen zijn.
Hahahah jawel hoor. Maar veelal zijn ami's en daar heb ik even geen zin in. Het liefst zou ik weer aan een deken beginnen, maar daar moet je ook weer garen voor hebbenquote:Op woensdag 19 februari 2014 10:11 schreef trui het volgende:
[..]
dit soort vragen verbaast me eigenlijk meer: heb je zelf geen wensenlijstje? de mijne groeit dagelijks aan, terwijl er niet dagelijks dingen af kunnen worden gestreept.
nee, daar heb je dan ook wel weer een punt. Ik weet van mezelf al dat ik het geduld niet heb, dus ik begin er niet eens aan, dus ik vind het sowieso al knap!quote:Op woensdag 19 februari 2014 10:43 schreef DonnaRush het volgende:
Stormqueen, wat ik wel jammer vind is dat wanneer iemand de moeite neemt om zoiets als paypal duidelijk en netjes uit te leggen, dat het dan compleet in de wind geslagen wordt.
Ik vind het juist wel leuk om die generatie wat op weg te helpen met zulke dingen, maar niet als je zulke reacties dan vervolgens krijgt. En dat heb ik ook wel eerder gezegd, had nooit gedacht dat vrouwen van die generatie zulke 'bitches' kunnen zijn.
En dat is het dus. In het begin deed ik alles netjes uitleggen, krijg je geen reactie en zie je een dag later weer zo'n post eno, ja doei, doe ff moeite hoor..quote:Op woensdag 19 februari 2014 10:43 schreef DonnaRush het volgende:
wat ik wel jammer vind is dat wanneer iemand de moeite neemt om zoiets als paypal duidelijk en netjes uit te leggen, dat het dan compleet in de wind geslagen wordt.
Nou moet ik ook zeggen dat die groep dusdanig uit zijn voegen is gegroeid dat ik geen enkele post meer terug kan vinden tenzij ik er zelf iets in heb gezet en het dus in mijn notificaties komt. Ik wil met alle liefde mensen helpen, maar soms is het niveau van de vraag zo tenenkrommend (en dan bedoel ik niet dat een beginner een domme vraag stelt, maar dat je er in inderdaad aan af kan lezen dat er gewoon géén moeite is gedaan om te zoeken)...quote:Op woensdag 19 februari 2014 10:56 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
En dat is het dus. In het begin deed ik alles netjes uitleggen, krijg je geen reactie en zie je een dag later weer zo'n post eno, ja doei, doe ff moeite hoor..
Eens, bbrrrquote:Op woensdag 19 februari 2014 11:02 schreef Stormqueen het volgende:
ik vind persoonlijk de "Ik ging haakgaren halen [KIEK MIJ EENS HAAKGERELATEERD BEZIG ZIJN ELS!!] en toen viel ik van mijn fiets en nu zit ik thuis op de bank en ik ben best sielug en mijn hubbie zet lekker thee mjam mjam mjam" bijdragen vele malen storenderLekker vissen naar medelijden. Best sneu als je op die manier aan je aandacht moet komen, in zo'n anonieme haakgroep ffs
Daarom kom ik er maar gewoon niet, tenzij jullie iets gevonden hebben dat het bekijken waard is
Met een lange naald, heen en weerquote:
Ja, Tunisch, niet Tunesisch toch?quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:06 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Met een lange naald, heen en weerkrijg je mooi en stevig werk van
(Tunisch haken)
Hai dear!quote:Op woensdag 19 februari 2014 09:41 schreef trui het volgende:
[..]
haa ESKAaaaaa!![]()
ik heb helaas nauwelijks catania, en al helemaal niet van die kleur, dus ik kan je niet helpen! wat ben je aan 't maken?
quote:Op woensdag 19 februari 2014 09:43 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben even die catania 210 aan het googlen en ik heb anderhalf jaar geleden eens drie bolletjes gekregen van mijn schoonmoe: een zwarte, een witte en een terracottakleurIk zal vanavond even kijken of dat toevallig 210 is!
Oeh, zou mooi zijn! Ik ben heel benieuwd of het idd 210 is, Stormqueen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 09:45 schreef DonnaRush het volgende:
Eksa, ik heb ooit van iemand heel veel Catania overgekocht, helaas zat om de helft geen labels. Ik weet dat er ook roodbruin bij zat en dat wil ik je best toesturen. Ik gebruik die kleur sowieso nooit en als het matched dan heb je geluk.
Maar als iemand 100% zeker 210 heeft is dat natuurlijk makkelijker!
Haaaaai Eska!quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:49 schreef Eska het volgende:
Zo....hier heb ik lang niet gepost.(wel zo nu en dan meegekeken nog).
Haken heeft een poos stilgelegen. Maar inmiddels weer bezig. En nu stuit ik op een probleempje; ik kom wat draad tekort dat helaas niet meer niet leverbaar is.
Mocht iemand hier nou Catania nummer 210 (roodbruin) toevallig hebben liggen (en er niets mee doen), dan zou ik dat heel graag willen overnemen. Hoeft niet eens per se een heel bolletje te zijn trouwens, ik ben blij met ieder metertje.
Hai dear!quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:26 schreef YPPY het volgende:
[..]
Haaaaai Eska!die heb ik nog liggen. Zeker anderhalve bol, ik kan nog verder kijken in de bak. Hoeveel heb je nodig?
Ja, dat geloof ik ook!quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:52 schreef DonnaRush het volgende:
Nou Eska, komt helemaal goed zie ik!
quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:57 schreef Eska het volgende:
[..]
Ja, dat geloof ik ook!En ik heb nog zo getwijfeld of ik 't zou vragen hier. Blij dat ik het wel gedaan heb.
Ziet er goed uit.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:08 schreef MissN het volgende:
Ben ook al een poosje bezig met de south bay shawlette, af en toe ben ik het zat en gooi ik m weer een poosje in de kast haha.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Garen gekocht op de haak en breibeurs in Groningen van wolcafe, is handgeverfd.
plus Attic24 geeft goede uitleg waardoor per ongeluk meerderen/minderen (een beginnerskwaal) voorkomen kan worden..quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:33 schreef Mord_Sith het volgende:
Een granny stripe is inderdaad rete makkelijk, vrolijk, en kan leuk in helen velen kleuren!
granny stripequote:Op woensdag 19 februari 2014 13:27 schreef Dipkip het volgende:
Hai!
Ik heb ooit jaren geleden bedacht dat ik van die kleine frummel amigarimumibeestjes wilde haken, zonder enige ervaring, dus dat faalde uiteraard keihardik heb precies 1 hoofdbolletje weten te haken en toen de bende in een hoek van mijn hobbykast gegooid.
Nu ben ik langere tijd ziek en wil ik graag iets om handen hebben terwijl ik tv kijk. Ik heb nog een mand met verschillende bollen wol en haakgaren en een aantal haaknaalden. Ik ben niet in staat om naar een winkel te gaan om ander spul te kopen, dus ik wil iets maken met wat ik heb.
Omdat ik dus echt opnieuw mezelf moet leren hoe haken werkt en iets heel simpels wil, dacht ik aan een deken. Maar dan echt de meest simpele deken ooit. En ook de meest hysterische deken ooit, gezien ik twaalf verschillende bollen in die mand heb zitten.
Denken jullie dat dit een kans van slagen heeft? Of zit ik na een paar uur hysterisch te janken tussen allemaal draden en naalden![]()
Ik keek naar dit "patroon" http://littlebirdiesecret(...)rocheted-afghan.html
Gezien dat zo'n bolletje me de eerste keer gelukt is heb ik er wel vertrouwen in dat ik 1 haaksteek kan leren. Als ik het goed interpreteer haakt ze zoals je ook een allereerste sjaal zou breien als je net leert breien. En gebruikt ze daarbij twee draden tegelijk.
Wat denken jullie? Goed plan?
Edit: Ik woon trouwens zowat op een Zeeman, dus als ik niet genoeg zou hebben, kan ik wel naar beneden voor meer. Maar ik wil graag wel opmaken wat ik heb, in plaats van twaalf bollen in dezelfde kleur kopen om aan dit project te beginnen, en dat het dan weer niets wordt en ik met 24 bollen in de kast zit.
Weet je (denk je) hoe je lossen moet haken, en stokjes?quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:41 schreef Dipkip het volgende:
Dat ziet er echt heel tof uit!Maar kan ik dat echt? Zonder ervaring?
quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:41 schreef Dipkip het volgende:
Dat ziet er echt heel tof uit!Maar kan ik dat echt? Zonder ervaring?
en die mocht er ook zeker zijnquote:Op woensdag 19 februari 2014 13:43 schreef Stormqueen het volgende:
Dipkip, mijn tweede haakproject ooit was een granny stripe deken.
En die is gewoon recht en mooi en groot. Ik denk dat het wel moet lukken
Op het moment weet ik helemaal nietsquote:Op woensdag 19 februari 2014 13:41 schreef Mord_Sith het volgende:
Weet je (denk je) hoe je lossen moet haken, en stokjes?
Ja gewoon doen joh! Stokjes en lossen zijn heul niet moeilijk. Komt echt wel goed, dat kun jij!quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:44 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Op het moment weet ik helemaal nietsdat ene bolletje is vier jaar geleden ofzo.
Zal ik eerst een klein prutstukje maken om de basics te leren? En dan aan die fantastische kleurtjesdeken beginnen?
das altijd handig!quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:44 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Op het moment weet ik helemaal nietsdat ene bolletje is vier jaar geleden ofzo.
Zal ik eerst een klein prutstukje maken om de basics te leren? En dan aan die fantastische kleurtjesdeken beginnen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |