SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Erkenning was bij ons ook binnen no-time geregeld. Krijg je een mooi formulier op van dat dure groene papier en je bent ¤12,- verder.
Coco, beterschap!Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
Ik las dus "wij gaan binnenkort een aantal weken...". Echt, ik heb het minimaal 3x goed doorgelezen omdat ik wéét dat ik soms dingen lees zoals ik het blijkbaar wil lezenquote:Op donderdag 13 februari 2014 11:04 schreef StefanieV het volgende:
Super Blue! Wij gaan binnen een aantal weken naar het stadhuis zodat W zijn dochter kan erkennen
quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:14 schreef RunForrestRun het volgende:
Fijn Blue!![]()
Alles rustig bij de mede LLM'ers?
Ik gok dat de mijnes morgen of zaterdag geboren wordt. Lief had liever gehad dat ze vandaag geboren zou worden, want 'dan had hij lang weekend'.
Even viezige vraag:Bij ons was het ook zo geregeld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Erkenning was bij ons ook binnen no-time geregeld. Krijg je een mooi formulier op van dat dure groene papier en je bent ¤12,- verder.
Coco, beterschap!
En het was gratis!
Ik vroeg nog of we niet moesten betalen, maar hoefde echt niet![]()
Wat gemeen!quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:21 schreef Butterflower het volgende:ons was het ook zo geregeld.
En het was gratis!
Ik vroeg nog of we niet moesten betalen, maar hoefde echt niet
Hier ook gratiesch!quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:23 schreef RunForrestRun het volgende:
Ik dacht nog, maakt Coco nou een grapje?
Maar ik durfde het er niet op te gokken
[..]
Wat gemeen!![]()
Misschien verschilt het per gemeente.
Aaah gossie!quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:18 schreef Cocotrimonium het volgende:
*zucht*
Ik heb geen last van zwangerschapsdementie maar zwangerschapsbleudheid. Blijkbaar. Dit is de zoveelste keer dat ik iets verkeerd lees en mijn grapje dus ook echt op niks slaat![]()
[..]
Ik las dus "wij gaan binnenkort een aantal weken...". Echt, ik heb het minimaal 3x goed doorgelezen omdat ik wéét dat ik soms dingen lees zoals ik het blijkbaar wil lezenMaar er stond écht iedere keer 'binnenkort'
![]()
Maar ik was ook ziek he? Dus. Dan is dat mijn excuus
Kraamtranen. Volop aanwezig. Komt mede doordat alles niet even soepel loopt met de hele Fam.quote:Op donderdag 13 februari 2014 12:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
Iemand die trouwens weet of je bij een tweede weer net zo goed kans hebt op 'kraamtranen'?
Bij de eerste niet gehad, bij de tweede op de dag dat ik naar huis mocht echt dag tranen met tuiten....quote:Op donderdag 13 februari 2014 12:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
Iemand die trouwens weet of je bij een tweede weer net zo goed kans hebt op 'kraamtranen'?
Och Momoquote:Op donderdag 13 februari 2014 12:46 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Kraamtranen. Volop aanwezig. Komt mede doordat alles niet even soepel loopt met de hele Fam.
Ik had het met een week of 35? Baby was rustig en voelde hem amper nu met 37weken begin ik soms gek te worden van zijn drukke gedrag! Misschien een groeispurt waardoor ze meer slaapt? Ik weet t niet hoorquote:Op donderdag 13 februari 2014 13:19 schreef Kimpossible het volgende:
Bonjour!
Ik zag een goede echo voor blue![]()
Een rfr die voornemens is morgen of overmorgen te bevallen![]()
Vieze praatjes![]()
Een dikkevoor Mo en Nik
En verder is het een gevalletje zeef in m'n hoofd..
LLM en bijna-LLM's: hoe is jullie ervaring qua babybeweeglijkheid? Ze is de laatste dagen rustiger dan normaal en de bewegingen zijn minder heftig, maar ze beweegt wel. M.a.w.: is dit een kwestie van minder ruimte of toch iets om goed in de smiezen te houden?
Ik voelde soms heel nare tintelingen of steken in mijn liezen. Gek gevoel was dat. Maar dan zat ze daar ook lekker te wroeten. Ik denk dat een baby het ook wel prettig vindt. Ik merk nu aan I. hoe fijn ze het vindt in de draagdoek waarin ze ook behoorlijk vastligt, en als we haar 's nachts inbakeren komt ze helemaal tot rust. De eerste week schrok ze steeds enorm van het zwaaien van haar eigen armpjes/handen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 13:37 schreef Burdie het volgende:
Ze kan ook niet echt meer verbouwen he. Hoewel mini hier soms best creatief kan zijn, au...![]()
. Handjes passen bijvoorbeeld ook gewoon in het bekken, geen probleem
.
Ik vraag me af of mini het soms net zo frustrerend vindt als ik.
Hihi ik vond je reactie maar raarquote:Op donderdag 13 februari 2014 11:18 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik las dus "wij gaan binnenkort een aantal weken...". Echt, ik heb het minimaal 3x goed doorgelezen omdat ik wéét dat ik soms dingen lees zoals ik het blijkbaar wil lezenMaar er stond écht iedere keer 'binnenkort'
![]()
Maar ik was ook ziek he? Dus. Dan is dat mijn excuus
Ik voelde hem ook al vrij vroeg (eind 18e week) ondanks voorliggende placenta. En mijn man heeft hem iets van drie dagen later ook kunnen voelen van de buitenkant. En idd heerlijk dat je hem steeds meer gaat voelenquote:Op donderdag 13 februari 2014 14:15 schreef BlueEyes het volgende:
Hoe herken je de eerste keer dat je baby de hik heeft dan?
Zagen het vanmorgen wel op de echo, maar lijkt me bijzonder als je dat ook voelt.
Vind het trouwens ook bijzonder dat ik de baby zo goed voel al een week of 3. Terwijl blijkt dat de placenta voor ligt. De bewegingen worden wel steeds duidelijker, en daar kan ik enorm van genieten, hoe meer hoe leuker.
Maar kan me jullie ook absoluut indenken als er wat minder ruimte is en het draaien iets meer impact heeft op je inwendige ik en het soms wel een tandje minder 'sloopkogelig' mag
Fijn dat alles goed was! Je hoeft het natuurlijk niet te delen he met mensen als je het geslacht weetquote:Op donderdag 13 februari 2014 14:55 schreef marel88 het volgende:
Hai!
Wat een smerige verhalen over die klontjes zeg! Nog nooit van gehoord en ik heb geen amandelen meer dus geen last van. Maar bah! Doe mij dan maar verhalenverteller er slijmproppen, bloed en klontjes![]()
Wat fijn dat je een goede echo had, Blue! Mooi is het hè, zo'n heel compleet kindje! Ga er een lekker taartje op eten! Jij weet nu niet of het een jongen of meisje is toch?
Ik heb net weer een mooi hartje gehoord bij controle. Baarmoeder zit al 2 vingers onder m'n navel, netjes zoals het hoort. Ik ben blij! Het is echt nog steeds goed, zo fijn! Misschien dat ik wel iets ga shoppen voor de baby...?
Wij weten nog niet of we deze keer het geslacht willen weten. Vorige keer wisten we het niet, nu zijn we allebei zelf wel heel benieuwd, maar vinden het niet leuk als iedereen het weet. Nog 5 weken om te beslissen!
Maar ik (en eigenlijk vooral m'n man) ben zooooo slecht in geheimpjes!quote:Op donderdag 13 februari 2014 14:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Fijn dat alles goed was! Je hoeft het natuurlijk niet te delen he met mensen als je het geslacht weet
K ben er ook heel slecht in maar wij blijven tegen iedereen ook gewoo zeggen dat we het niet willen weten... Terwijl wij het toch wel erg graag willen weten...quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:07 schreef marel88 het volgende:
[..]
Maar ik (en eigenlijk vooral m'n man) ben zooooo slecht in geheimpjes!
Ja, ik denk het ook. Moet ook weer heel veel niezen!quote:Op donderdag 13 februari 2014 13:02 schreef Take_A_Picture het volgende:
Fee, volgens mij zijn je slijmvliezen wel gevoeliger tijdens zwangerschap, dus het kan er zeker wel mee te maken hebben.
Bij ons ging dat de vorige keer ook prima, toen wilden we het niet weten. Trouwens, ik bedenk me net, na de echo dacht ik dat we een meisje kregen, en ik dacht ook echt dat ik dat gezien had, dus misschien had ze er toch niet zo goed omheen geëchood...quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:03 schreef BlueEyes het volgende:
We weten het inderdaad niet, werd heel goed rekening mee gehouden vanmorgen met de echo.
Ze vertelde dat ongeveer 80% van de stellen het wel weten.
Ja, ik ben dus ook van "niemand weet het of iedereen weet het", zelf wel weten maar niet vertellen lijkt me zo moeilijk, ook met shoppen met een vriendin of m'n moeder ofzo. Vandaar de twijfel, want iedereen weet het vind ik dan weer niet zo leuk...quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:29 schreef Spees_Eend het volgende:
Dat wel weten maar niet delen, daar heb ik echt niks meeAls wij het weten dan mag onze omgeving het ook gewoon weten hoor, zou niet weten waarom ik dat geheim zou houden.
Oh, mijn moeder weet t nog nietquote:Op donderdag 13 februari 2014 15:52 schreef Cantare het volgende:
kwakz0r, gefeliciteerd!![]()
En die moeheid... bah. Zeker als je de tijd niet hebt om eraan toe te geven.En samen met de onzekerheid voor de eerste echo zijn die eerste weken gewoon helemaal niet zo rozewolkerig. Sterkte!
Blue een goede echo, top!
Over het geslacht: wij weten het maar delen het niet.Vind het wel een leuke verrassing!
Idem hier, alleja hier wel gezegd en mijn mama weet het, verklapt, maar anders blijft het geheim. Schoonouders willen heel graag een kleindochter (na 6 kleinzonen) dus die zullen zeker verrast zijnquote:Op donderdag 13 februari 2014 15:52 schreef Cantare het volgende:
Over het geslacht: wij weten het maar delen het niet.Vind het wel een leuke verrassing!
Van mij hoort niemand iets!quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:55 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Oh, mijn moeder weet t nog nieten eigenlijk niemand behalve het internet dusseh...
ook voor iedereen die mij op Facebook heeft: SSSSST! thanks
Wees blij dat ie beginnend isquote:Op donderdag 13 februari 2014 16:24 schreef Burdie het volgende:
Ik weet niet of we het geslacht bij een evt. volgende geheim zouden houden (als we het dan wel van te voren willen weten). Geslacht vind ik ook eigenlijk helemaal niet zo belangrijk eigenlijk. Maar ik ben wel nieuwsgierig.
Kom net bij de huisarts vandaan, ik heb een beginnende keelontsteking. Gaat gemiddeld binnen 2,5 week over, fml!
quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:12 schreef Bolletje... het volgende:
Ego bericht: dinsdag weer glucose test
Had ++ glucose in m'n urine vanmiddag en Joop is weer aardig groter geworden dus gyn wil geen risico nemen.
goeie keusquote:Op donderdag 13 februari 2014 17:31 schreef Chanty het volgende:
Burdie niet fijn. Straks lig je te puffen met keelontsteking
Bolletjemaar idd better safe than sorry.
Hier net wezen kijken in het Haga geboortehotel en mijn besluit staat vast: ik wil in de geboortekliniek van het MCH bevallen
Maar gelukkig geen steentjes! (quote:Op donderdag 13 februari 2014 16:24 schreef Burdie het volgende:
Ik weet niet of we het geslacht bij een evt. volgende geheim zouden houden (als we het dan wel van te voren willen weten). Geslacht vind ik ook eigenlijk helemaal niet zo belangrijk eigenlijk. Maar ik ben wel nieuwsgierig.
Kom net bij de huisarts vandaan, ik heb een beginnende keelontsteking. Gaat gemiddeld binnen 2,5 week over, fml!
ja hij ligt gelukkig gewoon met z'n hoofdje beneden en bovenin z'n billen en benen, maar hij ligt lekker tussen m'n ribben omdat hij al vrij groot is, en heeft al niet veel ruimte meer, vandaar de hobbels en bobbels boveninquote:Op donderdag 13 februari 2014 17:43 schreef Burdie het volgende:
[..]Balen...
Heeft de gyn nog gekeken hoe Joop ligt?
Ik hoop hetquote:Op donderdag 13 februari 2014 17:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
goeie keus
Bol, glucose in je urine zegt niets over wel of geen zw.schapssuiker. Dat je het even weet![]()
sterkte met de gtt.
ja hoor. Bestquote:Op donderdag 13 februari 2014 18:22 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik hoop hetnu nog een vk. Kom je helpen?
Oke, haha ja, is natuurlijk maar een deel van de bevindingen van gynquote:Op donderdag 13 februari 2014 17:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
goeie keus
Bol, glucose in je urine zegt niets over wel of geen zw.schapssuiker. Dat je het even weet![]()
sterkte met de gtt.
dat zal wel jaquote:Op donderdag 13 februari 2014 18:26 schreef Bolletje... het volgende:
[..]
Oke, haha ja, is natuurlijk maar een deel van de bevindingen van gyn
Nou ja, de combi van grote Joop, veel vruchtwater, grote buik, overgewicht en glucose in urine zal wel de reden zijn
Jij werkt dan nog steeds bij tria?quote:Op donderdag 13 februari 2014 18:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja hoor. Best![]()
MCH is een klein kwartiertje rijden voor mij.
Weet ik niet. Als jij met 38/39 weken bevalt wel, daarna niet. Maar contacten zijn dan al wel gelegd dus dan zou t geen punt moeten zijn.quote:Op donderdag 13 februari 2014 18:30 schreef Chanty het volgende:
[..]
Jij werkt dan nog steeds bij tria?
Goed te weten, dank je! Met week 28 was er niks aan de hand, nu week 33, maar je weet nooit!quote:Op donderdag 13 februari 2014 18:27 schreef mignonne het volgende:
[..]
dat zal wel jat is altijd het totaalplaatje.
Ik bedoelde meer dat je je niet direct veel zorgen moet gaan maken over glucose in de urine omdat dat dus niet zoveel zegt tijdens de zwangerschap.
Hihi spannend. Maar neem aan dat je anders ook lieve goede collega's hebt. Je zit immers toch met die diensten toch. Ga dit weekend eens al die vks bekijken en als ik een goed gevoel krijg bij tria dan wordt het appeltje eitjequote:Op donderdag 13 februari 2014 18:32 schreef mignonne het volgende:
[..]
Weet ik niet. Als jij met 38/39 weken bevalt wel, daarna niet. Maar contacten zijn dan al wel gelegd dus dan zou t geen punt moeten zijn.
Ik heb gistermiddag een beetje in een opwelling tria gekozen. Ze zitten met drie locaties ca 500 meter van mijn voordeur verwijderd. Dat vind ik fijn. En de site vond ik fijn overkomen. Eerste contact ook.quote:Op donderdag 13 februari 2014 18:46 schreef Chanty het volgende:
[..]
Hihi spannend. Maar neem aan dat je anders ook lieve goede collega's hebt. Je zit immers toch met die diensten toch. Ga dit weekend eens al die vks bekijken en als ik een goed gevoel krijg bij tria dan wordt het appeltje eitje
quote:Op donderdag 13 februari 2014 18:59 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik heb gistermiddag een beetje in een opwelling tria gekozen. Ze zitten met drie locaties ca 500 meter van mijn voordeur verwijderd. Dat vind ik fijn. En de site vond ik fijn overkomen. Eerste contact ook.
Heb ook anderen bekeken, sommige zag ik meteen een paar parelketting dragende witgebleekte tandendames als vk op de site staan, dat trok me niet zo.
Dat laatste... mij leek het dus altijd een beetje suf om dan na de geboorte te horen: 'het is een jongen/meisje!' In plaats van: 'hij/zij is gezond!' (ik had het zelf ook wel willen weten van te voren, mijn man alleen niet). Maar door het wel te weten, verleg je dat moment eigenlijk alleen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 19:23 schreef Kimpossible het volgende:
Ik vind het altijd een soortje knap als mensen het geslacht niet willen weten. Ik ben daar zó veel te nieuwsgierig / ongeduldig voor. En het idee dat het al wel een jongetje of een meisje is en dat het voor ons nog gewoon een 'het' is
en dat de echoscopistes e.d. het dan gewoon wél weten. Nee, niks voor ons, maar ik kan me wel voorstellen dat het op zijn eigen manier extra bijzonder is bij de geboorte!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |