abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 februari 2014 @ 12:49:00 #176
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_136660301
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 12:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
Iemand die trouwens weet of je bij een tweede weer net zo goed kans hebt op 'kraamtranen'?
Bij de eerste niet gehad, bij de tweede op de dag dat ik naar huis mocht echt dag tranen met tuiten....
pi_136660378
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 12:46 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Kraamtranen. Volop aanwezig. Komt mede doordat alles niet even soepel loopt met de hele Fam. :'(
Och Momo :*

Bij de eerste overigens geen enorme last van kraamtranen gehad. Een middagje een paar tranen vsn geluk (en manlief ook) en dat was het. Verschilt vast per persoon en per zwangerschap.

Ik zit er even een beetje doorheen op mijn werk. Veel af te ronden en er eigenlijk geen afstand van kunnen doen heeft niet echt positieve invloed op mijn gemoedstoestand.
Ik ben voor het eerst deze zwangerschap echt een beetje toe aan weekend. Gelukkig begint mijn weekend over 4 uurtjes. :)
pi_136660790
Fijn Blue! *O*
In life, every ending is a new beginning..
pi_136660818
Fee, volgens mij zijn je slijmvliezen wel gevoeliger tijdens zwangerschap, dus het kan er zeker wel mee te maken hebben.

Momo :*

Kraamtranen heb ik niet enorm gehad bij E., moest alleen heel erg huilen toen de kraamhulp weer wegging want voelde me zo in het diepe gegooid worden, zij ging weg en manlief ging ook meteen weer werken, dat vond ik wel eng, want toen moest ik alles van de een op andere dag alleen doen :P
Tralalalaaa
  donderdag 13 februari 2014 @ 13:19:28 #180
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136661480
Bonjour!

Ik zag een goede echo voor blue *O*

Een rfr die voornemens is morgen of overmorgen te bevallen *O* >:)

Vieze praatjes *O*

Een dikke :* voor Mo en Nik

En verder is het een gevalletje zeef in m'n hoofd..

LLM en bijna-LLM's: hoe is jullie ervaring qua babybeweeglijkheid? Ze is de laatste dagen rustiger dan normaal en de bewegingen zijn minder heftig, maar ze beweegt wel. M.a.w.: is dit een kwestie van minder ruimte of toch iets om goed in de smiezen te houden?
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  donderdag 13 februari 2014 @ 13:26:25 #181
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_136661727
Blue fijn dat alles goed was *O*

Net even opgezocht wat die kraamtranen inhouden want kon me er nog niet zoveel bij voorstellen. Maar als ik dit hier lees, dan maakt het volgens mij niet uit of het je eerste of tiende kind is.
http://mens-en-gezondheid(...)na-de-bevalling.html

Verder sorry, ik red het even niet om op iedereen te reageren (sollicitatie en werkstress :') ). Maar ik hou wel nog alles in de gaten :Y :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_136661790
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 13:19 schreef Kimpossible het volgende:
Bonjour!

Ik zag een goede echo voor blue *O*

Een rfr die voornemens is morgen of overmorgen te bevallen *O* >:)

Vieze praatjes *O*

Een dikke :* voor Mo en Nik

En verder is het een gevalletje zeef in m'n hoofd..

LLM en bijna-LLM's: hoe is jullie ervaring qua babybeweeglijkheid? Ze is de laatste dagen rustiger dan normaal en de bewegingen zijn minder heftig, maar ze beweegt wel. M.a.w.: is dit een kwestie van minder ruimte of toch iets om goed in de smiezen te houden?
Ik had het met een week of 35? Baby was rustig en voelde hem amper nu met 37weken begin ik soms gek te worden van zijn drukke gedrag! Misschien een groeispurt waardoor ze meer slaapt? Ik weet t niet hoor :+
♥ J & S
  donderdag 13 februari 2014 @ 13:30:16 #183
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136661853
Kim, dat bewegen vind ik ook lastig hoor, heb het heel vaak nagevraagd bij de verloskundige. Het lijkt wel alsof mini minder ruimte heeft en daardoor vooral subtieler beweegt :?
De vk hier zei dat ik de baby meerdere keren per dag echt goed moet voelen en dat hij moet reageren als ik een reactie uitlok. En bij twijfel altijd bellen (maar ik vind die drempel wel best weer hoog, want dan moet je gelijk naar het ziekenhuis voor een ctg en is je hele middag weer naar de knoppen :') ).
KuikenGuppy
  donderdag 13 februari 2014 @ 13:32:34 #184
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136661943
Fijn dat jullie baby's ook rustiger zijn :@ . Ze volgt nog wel haar eigen ritme, waarin ze vooral savonds actief is, maar de bewegingen zijn idd veel subtieler / vlakker. Soms krijg ik nog weleens een rotschop waar je u tegen zegt, maar die echte verbouwingen voel ik niet meer..

En idd: wanneer ga je dan bellen he.. Ze beweegt immers wel.
  donderdag 13 februari 2014 @ 13:37:05 #185
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136662103
Ze kan ook niet echt meer verbouwen he. Hoewel mini hier soms best creatief kan zijn, au... ;( :'). Handjes passen bijvoorbeeld ook gewoon al kriebelend in het bekken ( O+ ), geen probleem :').
Ik vraag me af of mini het soms net zo frustrerend vindt als ik.
KuikenGuppy
pi_136662105
Dat had ik ook, de bewegingen werden meer golvend. Soms was ik ook ineens ongerust omdat ik haar al een tijdje niet voelde, maar als ik me er dan goed op concentreerde voelde ik altijd al snel weer iets. De verloskundige zei dat je zelf het beste het ritme van je baby kent, dus als het ineens heel erg afwijkt, neem dan contact op. Ook bij zeer weinig beweging of juist ineens veel en paniekerige bewegingen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_136662257
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 13:37 schreef Burdie het volgende:
Ze kan ook niet echt meer verbouwen he. Hoewel mini hier soms best creatief kan zijn, au... ;( :'). Handjes passen bijvoorbeeld ook gewoon in het bekken, geen probleem :').
Ik vraag me af of mini het soms net zo frustrerend vindt als ik.
Ik voelde soms heel nare tintelingen of steken in mijn liezen. Gek gevoel was dat. Maar dan zat ze daar ook lekker te wroeten. Ik denk dat een baby het ook wel prettig vindt. Ik merk nu aan I. hoe fijn ze het vindt in de draagdoek waarin ze ook behoorlijk vastligt, en als we haar 's nachts inbakeren komt ze helemaal tot rust. De eerste week schrok ze steeds enorm van het zwaaien van haar eigen armpjes/handen. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_136662277
Ik had hetzelfde als Klaproos: tegen de 35 weken minder beweging, en vanaf de 37e/38e week begon de verbouwing. Maar wel echt golven ipv schoppen. Nu doet ze me soms gewoon zeer. Gisteren hadden weer bezoek waarvan de man vanaf de andere kant van de hoekbank riep: "Ik zie gewoon je buik bewegen!" :D
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  donderdag 13 februari 2014 @ 13:44:52 #189
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136662423
Het schattige is er qua bewegingen nu wel een beetje af he RFR :')
KuikenGuppy
  donderdag 13 februari 2014 @ 13:47:02 #190
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136662510
Thanks dames. We houden t maar gewoon goed in de gaten :)

Pijnlijke bewegingen ken ik hier wel van met voetjes afzetten op banden en heupbotten enzo. Beetje jammer is dat altijd. Maar nu dus al een paar dagen niet

Oh en in de categorie bewegingen: een ingedaalde, hikkende baby. Dat is ook bijzonder. Dat je je onderkantje aan de binnenkant voelt hikken. Het klinkt net zo bizar als het voelt :Y)
pi_136662605
Kim. Ik voelde hikken ook wel in mijn kont. Bizar he?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 13 februari 2014 @ 13:50:56 #192
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136662647
Héul bizar. Dat je doos kan hikken :o . Heel verwarrend vond ik het de eerste keer _O-
  donderdag 13 februari 2014 @ 13:54:51 #193
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136662796

_O-.
KuikenGuppy
pi_136663376
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:18 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik las dus "wij gaan binnenkort een aantal weken...". Echt, ik heb het minimaal 3x goed doorgelezen omdat ik wéét dat ik soms dingen lees zoals ik het blijkbaar wil lezen :P Maar er stond écht iedere keer 'binnenkort' :')

Maar ik was ook ziek he? Dus. Dan is dat mijn excuus :s)
Hihi ik vond je reactie maar raar ;) kind erkennen kan hier vanaf 6 maand, zit daar nu aan maar W heeft binnen paar weken een halve dag verlof, dus dan kunnen we dit in orde brengen :)
pi_136663438
Hoe herken je de eerste keer dat je baby de hik heeft dan?
Zagen het vanmorgen wel op de echo, maar lijkt me bijzonder als je dat ook voelt.

Vind het trouwens ook bijzonder dat ik de baby zo goed voel al een week of 3. Terwijl blijkt dat de placenta voor ligt. De bewegingen worden wel steeds duidelijker, en daar kan ik enorm van genieten, hoe meer hoe leuker.
Maar kan me jullie ook absoluut indenken als er wat minder ruimte is en het draaien iets meer impact heeft op je inwendige ik en het soms wel een tandje minder 'sloopkogelig' mag :D
  donderdag 13 februari 2014 @ 14:17:50 #196
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136663511
De hik voelt hier als een heel regelmatig getik. Eerst heb ik me afgevraagd of babies ook epileptische aanvallen kunnen krijgen in de buik :@ , maar Google wees uit dat dat tikken de hik moest zijn :')
  donderdag 13 februari 2014 @ 14:18:21 #197
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_136663529
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 14:15 schreef BlueEyes het volgende:
Hoe herken je de eerste keer dat je baby de hik heeft dan?
Zagen het vanmorgen wel op de echo, maar lijkt me bijzonder als je dat ook voelt.

Vind het trouwens ook bijzonder dat ik de baby zo goed voel al een week of 3. Terwijl blijkt dat de placenta voor ligt. De bewegingen worden wel steeds duidelijker, en daar kan ik enorm van genieten, hoe meer hoe leuker.
Maar kan me jullie ook absoluut indenken als er wat minder ruimte is en het draaien iets meer impact heeft op je inwendige ik en het soms wel een tandje minder 'sloopkogelig' mag :D
Ik voelde hem ook al vrij vroeg (eind 18e week) ondanks voorliggende placenta. En mijn man heeft hem iets van drie dagen later ook kunnen voelen van de buitenkant. En idd heerlijk dat je hem steeds meer gaat voelen O+ Vond het wel apart dan bij de infoavond vorige week vrouwen erbij waren die met 22 weken nog niks hadden gevoeld ondanks achterliggende placenta. Dus ik reken mij best rijk zo O+

[ Bericht 3% gewijzigd door Chanty op 13-02-2014 14:24:45 ]
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_136664789
Hai!
Wat een smerige verhalen over die klontjes zeg! Nog nooit van gehoord en ik heb geen amandelen meer dus geen last van. Maar bah! Doe mij dan maar verhalenverteller er slijmproppen, bloed en klontjes ;)

Wat fijn dat je een goede echo had, Blue! Mooi is het hè, zo'n heel compleet kindje! Ga er een lekker taartje op eten! Jij weet nu niet of het een jongen of meisje is toch?

Ik heb net weer een mooi hartje gehoord bij controle. Baarmoeder zit al 2 vingers onder m'n navel, netjes zoals het hoort. Ik ben blij! Het is echt nog steeds goed, zo fijn! Misschien dat ik wel iets ga shoppen voor de baby...?
Wij weten nog niet of we deze keer het geslacht willen weten. Vorige keer wisten we het niet, nu zijn we allebei zelf wel heel benieuwd, maar vinden het niet leuk als iedereen het weet. Nog 5 weken om te beslissen!
pi_136664819
Ik kan niet wachten op t eerste contact met ukkie! Ben heel benieuwd wanneer ik het echt ga voelen
S. 2014
J. 2016
pi_136664899
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 14:55 schreef marel88 het volgende:
Hai!
Wat een smerige verhalen over die klontjes zeg! Nog nooit van gehoord en ik heb geen amandelen meer dus geen last van. Maar bah! Doe mij dan maar verhalenverteller er slijmproppen, bloed en klontjes ;)

Wat fijn dat je een goede echo had, Blue! Mooi is het hè, zo'n heel compleet kindje! Ga er een lekker taartje op eten! Jij weet nu niet of het een jongen of meisje is toch?

Ik heb net weer een mooi hartje gehoord bij controle. Baarmoeder zit al 2 vingers onder m'n navel, netjes zoals het hoort. Ik ben blij! Het is echt nog steeds goed, zo fijn! Misschien dat ik wel iets ga shoppen voor de baby...?
Wij weten nog niet of we deze keer het geslacht willen weten. Vorige keer wisten we het niet, nu zijn we allebei zelf wel heel benieuwd, maar vinden het niet leuk als iedereen het weet. Nog 5 weken om te beslissen!
Fijn dat alles goed was! Je hoeft het natuurlijk niet te delen he met mensen als je het geslacht weet ;)
S. 2014
J. 2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')