omdat je zo nog niet half zo diep hoeft als met officiele Oly plates...quote:Op donderdag 13 februari 2014 02:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Huh, is dat niet meer dan het WR? En waarom niet gewoon plates?
quote:Op woensdag 12 februari 2014 23:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Lekker brah!
[..]
Ik las een keer dat de biceps als 'kussens' bij de bench press kunnen functioneren. Wat weet jij hier van?
quote:Op donderdag 13 februari 2014 00:17 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Voor het rustig laten zakken (excentrische beweging) van de bar gebruik je ze. Verder niet echt.
And thanks!
Je biceps stoppen je van overstretching bij het benchen. In die zin werken ze als een soort van demper/kussen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 00:26 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
hoe groter de biceps, hoe meer je idd de bench kan "opvangen" met je biceps massa zoals een opvang kussen idd, in combinatie met enorme onderarmen .. heb je een voordeel met bench. zelfde geld voor de lats.. die kunnen zo groot zijn dat de tricepsen er bijna opliggen..
ik praat dan wel over enorme roided gasten zoals eric spoto WR bencher
[ afbeelding ]
ook bij squats kunnen hamstrings en kuiten zo dik zijn dat deze elkaar opvangen bij het diepe punt op de squat lol.
mark bell sprak hier laatst nog over
Wat is het nut van die stang op 1:04 eigenlijk? (eerste filmpje)quote:Op donderdag 13 februari 2014 01:49 schreef dreamerbulk het volgende:
brian shaw traint voor de arnold classic
Die dude rechts is al geen kleine jongen maar die wordt compleet gedwarfed lolquote:Op donderdag 13 februari 2014 00:26 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
hoe groter de biceps, hoe meer je idd de bench kan "opvangen" met je biceps massa zoals een opvang kussen idd, in combinatie met enorme onderarmen .. heb je een voordeel met bench. zelfde geld voor de lats.. die kunnen zo groot zijn dat de tricepsen er bijna opliggen..
[ afbeelding ]
ook bij squats kunnen hamstrings en kuiten zo dik zijn dat deze elkaar opvangen bij het diepe punt op de squat lol.
je bent niet bekend met het fenomeen Arnold Classic WSM?quote:Op donderdag 13 februari 2014 02:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Huh, is dat niet meer dan het WR? En waarom niet gewoon plates?
Nee, ik dacht door dit recordquote:Op donderdag 13 februari 2014 14:52 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
je bent niet bekend met het fenomeen Arnold Classic WSM?
daar doen ze dit ieder jaar,is al een decennia een spektakel, staat los van deadlift record.
hij traint dit puur voor de AC WSM dit jaar, heeft niks met raw deadlifting te maken, dit kan je vergelijken met een soort van rackpull.quote:Op donderdag 13 februari 2014 07:45 schreef RaymondK het volgende:
[..]
omdat je zo nog niet half zo diep hoeft als met officiele Oly plates...
Edit1: of hebben ze het met die matjes gecompenseerd bij deze?
volgens mij niet helemaal, want die bar komt tot over de helft van z'n schenen als i op de grond ligt...
Edit2:
Laten ze die bar zelf draaien bij e.o.a. ijzerboer ofzo? Dat ding is 4 meter lang of wat?
Die bar is zo lang en buigt nu zover door dat het laatste gwicht pas van de grond komt wanneer hij z'n benen al bijna in een lock out heeft....
niet dat ik het hem na doe, maar ik zou srs idd. wel willen weten of hij het met plates en een kortere bar ook kan
dat is hetzelfde ja, daar traint hij voor.. de arnold classic wsm/strongman.quote:Op donderdag 13 februari 2014 14:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Nee, ik dacht door dit record
maar er staat dus wsm achter. Dacht altijd dat dat het record was.
dat is een safety squat bar , hiermee kan je lichaam in andere ongelukkerige leverage brengen tijdens het squatten.. hij lift zo hoog op je nek dat 60kg aan kan voelen als 160kg bij wijze van spreken... meer upright.. je hebt het gevoel in elkaar te storten.quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:50 schreef seto het volgende:
[..]
Wat is het nut van die stang op 1:04 eigenlijk? (eerste filmpje)
dit idd, klinkt ook logisch, zeker als je mad massa hebtquote:Op donderdag 13 februari 2014 08:37 schreef Snakey het volgende:
[..]
[..]
[..]
Je biceps stoppen je van overstretching bij het benchen. In die zin werken ze als een soort van demper/kussen.
Edit: het is trouwens 1 van de redenen waarom je vertraagd in de bench, (Bron: Bench press, the science)
Ik zou niet weten hoeveel het je vertraagd in percentage. Het zal niet enorm zijn maar over het algemeen doet elke antagonist dit in je lijf.quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:12 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
dit idd, klinkt ook logisch, zeker als je mad massa hebt
Hier staan ook een hoop artikelen over de OHP. http://www.t-nation.com/s(...)&ref=&ss=218j47524j2quote:Op woensdag 12 februari 2014 23:46 schreef Cataclyst het volgende:
[..]
Thanks, ff Elitefts doorspitten dan maar!
ah nice dat ze idd alle twee nu hebbenquote:Op donderdag 13 februari 2014 15:39 schreef Snakey het volgende:
Hier is trouwens het verschil tussen een reguliere BP en een PL BP goed te zien.
http://www.exrx.net/Weigh(...)al/BBBenchPress.html
http://www.exrx.net/Weigh(...)hPressPowerLift.html
Volgens mij hebben ze die PL BP er nog niet zo lang staan. Of ik heb er al lang niet gekeken, dat kan ook uiteraard.
Ze hebben deze ook iets uitgebreid geloof ik. http://www.exrx.net/WeightTraining/PowerliftingPrograms.htmlquote:Op donderdag 13 februari 2014 15:45 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
ah nice dat ze idd alle twee nu hebben
Die kleine zijn onderarmen zijn nicequote:Op donderdag 13 februari 2014 00:26 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
zkrs, die grote heeft 19,5 inch(50cm) onderarmen(flexed)quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:55 schreef Travel. het volgende:
[..]
Die kleine zijn onderarmen zijn nice
Nicequote:Op donderdag 13 februari 2014 15:58 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
zkrs, die grote heeft 19,5 inch onderarmen(flexed)
lmao
[ afbeelding ]
dingen groeien langzaam als je ecto bent..maar ze komen wel mee hoor .. veel heavy liften jarenlang en eten.quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:59 schreef Travel. het volgende:
[..]
Nice![]()
Onderarmen blijft bij mij toch wel achter op de rest. Forever ecto onderarmen
gdvr man. net ff iets groter dan mijn bovenarmenquote:Op donderdag 13 februari 2014 15:58 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
zkrs, die grote heeft 19,5 inch(50cm) onderarmen(flexed)
lmao![]()
![]()
[ afbeelding ]
haha ja , mijn zijn 46 koud flexed ongeveerquote:Op donderdag 13 februari 2014 16:12 schreef RaymondK het volgende:
[..]
gdvr man. net ff iets groter dan mijn bovenarmen
En ik maar denken dat die alleen maar hoefden te zitten en met de zwaartekracht naar beneden moestenquote:
Ze.moeten dat kreng eerst die baan inknallen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 16:39 schreef Travel. het volgende:
[..]
En ik maar denken dat die alleen maar hoefden te zitten en met de zwaartekracht naar beneden moesten
hahahahaquote:
Ik druk zelf meer op de PL manier, krijg anders veel last van mn schouders..quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:39 schreef Snakey het volgende:
Hier is trouwens het verschil tussen een reguliere BP en een PL BP goed te zien.
http://www.exrx.net/Weigh(...)al/BBBenchPress.html
http://www.exrx.net/Weigh(...)hPressPowerLift.html
Volgens mij hebben ze die PL BP er nog niet zo lang staan. Of ik heb er al lang niet gekeken, dat kan ook uiteraard.
Bijna vergeten maar het stabiliseert de schouder ook nog samen met de rotator cuff. Deze loopt door een groef(sulcus) van de humerus naar je schouderblad en zal ook licht helpen met het omhoog brengen uit de bodem van de bench.quote:Op donderdag 13 februari 2014 08:37 schreef Snakey het volgende:
[..]
[..]
[..]
Je biceps stoppen je van overstretching bij het benchen. In die zin werken ze als een soort van demper/kussen.
Edit: het is trouwens 1 van de redenen waarom je vertraagd in de bench, (Bron: Bench press, the science)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |