Kan je dmen?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:22 schreef Karina het volgende:
[..]
Kut ik heb hem gemist. Ik zie trouwens geen stream van het snowboarden
Is de baan nu misschien ook beter? Kouder/harder?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:29 schreef TonyMalony het volgende:
Deze lui zijn wel duidelijk een stuk beter
Geen idee er is geen commentaar, dus geen informatie of er iets met de pipe is gedaan!quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:30 schreef Karina het volgende:
[..]
Is de baan nu misschien ook beter? Kouder/harder?
Dat zou niet zo'n enorm verschil moeten maken, de scores zijn echt flink hoger nu en ook een stuk minder valpartijen (van wat ik gezien heb tot nu toe)quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:30 schreef Karina het volgende:
[..]
Geen idee, maar er werd gezegd dat het op de laatste truc na dezelfde run was als in de finale van Vancouver.quote:
''It was Dolf van der Wal who did it about an hour or so ago in the first heat''quote:
Het maakt niet heel veel uit. Sneeuw is nog steeds super zacht en binnen een uurtje kun je sneeuw niet heel erg veel anders maken. Gewoon meer goede riders in deze heat. Waarschijnlijk ook een paar die wat meer mazzel hebben.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:30 schreef Karina het volgende:
[..]
Was trouwens geen BBC, is TSN uit Canadaquote:
Je hoort ook het Canadese accent.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:42 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Was trouwens geen BBC, is TSN uit Canada
Ik had die 2e opstaan, is BBC. VS had reclamequote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:42 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Was trouwens geen BBC, is TSN uit Canada
Ik kijk naar TSN en daar zeiden ze wat ik quote in post #21quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:42 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Ik had die 2e opstaan, is BBC. VS had reclame
Oh de brit zei het ook. Althans, de stream die ik heb heeft een BBC logoquote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:43 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik kijk naar TSN en daar zeiden ze wat ik quote in post #21
Volgens twitter 'injured'.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:45 schreef Komakie het volgende:
Heeft iemand gehoord waarom Peetu PIIROINEN niet is gestart?
Jurysport, dan krijg je dat.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:47 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik vind het een beetje vreemd....
White had een heel goede run met een exceptionele score. Die andere krijgen echt veeeeel lagere scores, maar ik vond hun runs niet zo veel slechter......
Komende week.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:55 schreef MrBanaan1 het volgende:
Wat een bazenonderdeel is dit toch
Weet iemand wanneer het board crossen komt? Met zn 4en in een baan, met beuken en alles
Ga naar Channel 2.quote:
Luke Skywalker jaquote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:08 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ohgod die Britten komen zelfs met Star Wars referenties
Bruce Lee is een pussy vergeleken met Shaunquote:
Shaun is een überbaasquote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:10 schreef Komakie het volgende:
[..]
Bruce Lee is een pussy vergeleken met Shaun
En deze houding vind ik dus niet leuk. Jury ook. Hij is beter dan de rest, maar er zijn veel rijders die echt neit 20 punten slechter waren, maximaal 10/.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:10 schreef Komakie het volgende:
Shaun White blijft gewoon de meester.
Als hij blijft staan en zijn run rijdt heeft hij sowieso gewonnen.
Nope niet meer:quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:11 schreef Karina het volgende:
[..]
Shaun is een überbaas
[ afbeelding ]
Dat valt echt enorm mee anders. Check nog eens hoe Shaun landt, board altijd recht in de juiste richting. Netjes uitgevoerd, soepel. Veel van de anderen hebben misschien coole grabs of wat, maar als de landing sloppy is krijg je minder punten.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:11 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
En deze houding vind ik dus niet leuk. Jury ook. Hij is beter dan de rest, maar er zijn veel rijders die echt neit 20 punten slechter waren, maximaal 10/.
Als hij blijft staan wint hij. Ik bedoel niet dat hij altijd zo veel beter is, maar de jury zal hem dan altijd laten winnen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:11 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
En deze houding vind ik dus niet leuk. Jury ook. Hij is beter dan de rest, maar er zijn veel rijders die echt neit 20 punten slechter waren, maximaal 10/.
Ik vind het wel doodzonde dat hij niet mee heeft gedaan aan de slopestyle. Daar had hij niet bij voorbaat al gewonnen, maar ik vind het leuker om hem Slopestyle te zien rijden dan halfpipe eigenlijk.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:13 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
Dat valt echt enorm mee anders. Check nog eens hoe Shaun landt, board altijd recht in de juiste richting. Netjes uitgevoerd, soepel. Veel van de anderen hebben misschien coole grabs of wat, maar als de landing sloppy is krijg je minder punten.
Hij was toch geblesseerd dacht ik?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:17 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik vind het wel doodzonde dat hij niet mee heeft gedaan aan de slopestyle. Daar had hij niet bij voorbaat al gewonnen, maar ik vind het leuker om hem Slopestyle te zien rijden dan halfpipe eigenlijk.
Hij wilde niet geblesseerd raken omdat hij 3 keer goud op de halfpipe wil.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:18 schreef Karina het volgende:
[..]
Hij was toch geblesseerd dacht ik?
Ah OK ik dacht gelezen te hebben dat hij al iets had.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:18 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Hij wilde niet geblesseerd raken omdat hij 3 keer goud op de halfpipe wil.
Had ik hem ook wel graag zien doen inderdaad...quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:17 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik vind het wel doodzonde dat hij niet mee heeft gedaan aan de slopestyle. Daar had hij niet bij voorbaat al gewonnen, maar ik vind het leuker om hem Slopestyle te zien rijden dan halfpipe eigenlijk.
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:23 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
Had ik hem ook wel graag zien doen inderdaad...
Ik wilde echt nooit op wintersport, maar elke keer als ik snowboarden zie dan denk ik: eigenlijk zou ik DAT wel een keer willen doen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:35 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik zou zó graag eens in zo'n halfpipe willen leren rijden... Nieteens tricks, maar dat iemand me uitlegt hoe je moet indroppen en in de lucht evenwicht houden. Wat een machtig gevoel lijkt me dat
Is wel leuk opzich. Ik ben 1x met school en 1x zelf op wintersport geweest (ouders kunnen het niet hehe). Verder alleen af en toe indoor in Snowworld, maar dat is een hele duur grapje. EN vrij saai.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:36 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik wilde echt nooit op wintersport, maar elke keer als ik snowboarden zie dan denk ik: eigenlijk zou ik DAT wel een keer willen doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zich heeft hij zich al wel bewezen als snowboarder. Hij heeft daar gewoon slope style wedstrijden voor gewonnen. 5 keer goud op de X-games in de Slope Style. Spreekt voor zich. Alleen de laatste paar jaar doet hij dat niet zo vaak meer.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:24 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]Dan had hij zich echt kunnen bewijzen als snowboarder, niet alleen als halfpipe rijder.
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:39 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Is wel leuk opzich. Ik ben 1x met school en 1x zelf op wintersport geweest (ouders kunnen het niet hehe). Verder alleen af en toe indoor in Snowworld, maar dat is een hele duur grapje. EN vrij saai.
Ik ben verder niet super goed ofzo; ik kom net de zwarte piste af maar niet charmant of stijlvolHet leuke is echter de omgeving etc, je kunt het zo moeilijk maken als je zelf wil.
Skien lijkt me supersaai. Geen idee of ik snowboarden zou kunnen, schaatsen gaat me wel goed af maar geen idee of dat qua evenwicht te vergelijken is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
HahaBeetje dure meet lijkt me
![]()
Indroppen is niet zo moeilijk. Gewoon aan komen rijden, op het hoogste punt schuin in rijden waarbij je probeert een beetje op je voorste been te leunen. Je gaat automatisch door de druk toch weer iets naar achter waardoor je centrered uit komt. Als je op je achterste voet staat of gecentreerd glij je onderuit.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:35 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik zou zó graag eens in zo'n halfpipe willen leren rijden... Nieteens tricks, maar dat iemand me uitlegt hoe je moet indroppen en in de lucht evenwicht houden. Wat een machtig gevoel lijkt me dat
Ik heb op mn 8e leren skieen maar snowboard sinds mn 10 haha, veel leuker.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:40 schreef Karina het volgende:
[..]
Skien lijkt me supersaai. Geen idee of ik snowboarden zou kunnen, schaatsen gaat me wel goed af maar geen idee of dat qua evenwicht te vergelijken is.
HahaBeetje dure meet lijkt me
Ja ik weet niet, ziet er zo saai uitquote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:42 schreef glannie het volgende:
Hoezo lijkt skiën je supersaai? Allebei skiën en boarden is echt zwaar vet
Echter, de afgelopen 15 jaar board ik alleen nog maar.
Toch is snowboarden gewoon nog steeds cooler.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:42 schreef glannie het volgende:
Hoezo lijkt skiën je supersaai? Allebei skiën en boarden is echt zwaar vet
Echter, de afgelopen 15 jaar board ik alleen nog maar.
Ja theortie jaquote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:43 schreef Komakie het volgende:
[..]
Indroppen is niet zo moeilijk. Gewoon aan komen rijden, op het hoogste punt schuin in rijden waarbij je probeert een beetje op je voorste been te leunen. Je gaat automatisch door de druk toch weer iets naar achter waardoor je centrered uit komt. Als je op je achterste voet staat of gecentreerd glij je onderuit.
Evenwicht in de lucht heeft meer met je afzet te maken dan met wat je in de lucht doet. Rustig afzetten en met je schouder draaien.
Theorie is zo simpel
* Komakie kan het theoretisch allemaal, maar in de praktijk heb ik er veel meer moeite mee
Werk zequote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:44 schreef MrBanaan1 het volgende:
Maar mensen ik moet werken, dus ga helaas de finale missen. Tot ziens, have fun!
Is ook zo al heb ik wel altijd gehoord dat snowboarden iets makkelijker aan te leren is, als je nog niets kunt dus. Geen idee of dat ook zo is.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:45 schreef glannie het volgende:
Het duurt bij allebei wel ff tot je heel goed bent.
Sommige van die gasten staan al letterlijk hun halve leven op het board, dus dan lijkt het heel simpel
Mensen die snowboarden met skiën vergelijkenquote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:46 schreef Karina het volgende:
[..]
Is ook zo al heb ik wel altijd gehoord dat snowboarden iets makkelijker aan te leren is, als je nog niets kunt dus. Geen idee of dat ook zo is.
Ik heb het alleen over het aanleren hequote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:14 schreef Komakie het volgende:
[..]
Mensen die snowboarden met skiën vergelijken
Je kunt toch ook het aanleren van voetbal niet met fietsen vergelijken?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:15 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik heb het alleen over het aanleren heNiet over de sport zelf.
Heb je gelijk in. Maar desalniettemin is het wel allebei op sneeuw en hoor ik vaak dat snowboarden makkelijker aan te leren is dan skiën.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:31 schreef Komakie het volgende:
[..]
Je kunt toch ook het aanleren van voetbal niet met fietsen vergelijken?
quote:At Halfpipe, Warm Temperatures and Grumbling Olympians
KRASNAYA POLYANA, Russia — The condition of the Olympic halfpipe was widely criticized Monday, the last day of training before the high-profile competitions Tuesday and Wednesday. Some even suggested that the contests be postponed for a day or two, until conditions improved.
“This is going to be showcased to billions of people, and we want the best representation of halfpipe snowboarding,” said Hannah Teter of the United States, the women’s gold medalist in 2006 and silver medalist in 2010. “And as of now, it is not to the caliber it should be.”
The problems, ranging from the curvature of the walls to the condition of the snow, forced the cancellation of a morning practice. In the night session, under the bright lights at Rosa Khutor Extreme Park and 24 hours before the men’s finals, many of the world’s best riders struggled to complete a run without falling.
The biggest issue was the flat bottom between the 22-foot walls, as bumpy as a washboard and filled with loose, sugary snow. Many of the spills came unexpectedly after riders completed difficult tricks, only to lose their balance on their way toward the opposite wall, as if tripped by an invisible obstacle. For those able to keep their balance, maintaining speed proved difficult, lowering the elevation of their tricks.
The conditions forced some athletes to reconsider their routines, lowering the wow factor that the halfpipe typically provides. Many compared the halfpipe to the one used for the 2010 Vancouver Games, which was similarly criticized in the days before the competition. Conditions, then and now, slowly improved.
“This pipe is a lot steeper, and I believe it’s a bit longer,” said Kelly Clark, the 2002 gold medalist and the favorite to win the women’s competition Wednesday. “And that makes it easier, because if you do have stuff go wrong in the middle of your run, you’re able to get your speed back. I actually prefer this one.”
Clark’s positive outlook contrasted with the frustration of Teter. But most athletes eased their criticism from Sunday to Monday, including Danny Davis.
“I should toughen up and quit whining so much,” said Davis, heeding the advice given to him by Nate Holland, a veteran of the snowboard cross team. “I just need to ride. We’re all riding the same halfpipe. It’s a shame it’s not perfect.”
Davis said that some riders struggled more than others. Those who seemed to have easier times included Shaun White, the prohibitive favorite, looking for his third consecutive gold medal, and Japan’s Ayumu Hirano, a diminutive 15-year-old.
“Shaun’s pretty good in these conditions,” Davis said. “Ayumu’s been riding really good. I think he’s so light he floats on top of all the bumps.”
The one-day men’s halfpipe competition is scheduled to begin with qualifications Tuesday afternoon. The semifinals and finals will follow after dark. The women follow a similar schedule Wednesday.
Pipe conditions can change immensely from one day to the next, depending on care and factors such as weather. The forecast called for the possibility of light rain or snow, followed by a partly cloudy sky Tuesday. The temperature is expected to be in the mid-30s during the day, and then dip to freezing by the time of the finals.
Crews worked throughout Monday carving the walls and reshaping the transition. At one point, workers on skis climbed onto the rising slope of the pipe and poked at the walls with rakes. An Australian coach shouted at them to stop because they were damaging the pipe with their tools and their skis.
By the start of the nighttime practice, conditions had improved. By the end, after nearly two hours of mostly clumsy riding and frustrated potential, riders seemed to fall into two camps — those still annoyed by the pipe and those moving forward, like Clark.
“Today’s the best the pipe’s been,” she said. “I had a really great practice.”
Mike Jankowski, the United States coach, also took the optimistic approach.
“This is nothing new,” he said. “This is a mountain sport, it’s an outdoor sport, and we deal with the conditions week in and week out. And whoever deals with the conditions the best is going to win a gold medal.”
Had ook niet anders verwacht. hoelaat begint de finale ?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 16:15 schreef TonyMalony het volgende:
Die heeft zich direct gekwalificeerd voor de finale en dat is begin deze avond!
Volgens de stream van NOS om 18:25 uur.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 16:17 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Had ook niet anders verwacht. hoelaat begint de finale ?
18:30 NL tijd.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 16:17 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Had ook niet anders verwacht. hoelaat begint de finale ?
Nee, daar had ik al gekeken uiteraard.quote:
Ik denk dat bij het eerste deel ze nog aan het samenvatten zijn. Maar het tweede deel er live bij zijn op de NOS. Zo is het tot nu toe steeds geweest. Bij de BBC zijn ze er sowieso live bij.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:10 schreef -Menn0- het volgende:
Wordt het vanavond uitgezonden op tv of moet er een stream gezocht worden?
Blijkbaar wel.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:35 schreef Aguero het volgende:
Vond het er spectaculair uitzien, geen idee of dat ook een goede score betekent.
De Rick Roll 720.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:42 schreef Karina het volgende:
Ik dacht even dat het Rick Astley was op het scherm
zijn landingen waren niet helemaal top (denk ik )quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:43 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Hmm vond die Zwitser eigenlijk het best.
Die was ook wel beter dan de Chinezen totdat hij viel dan.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:48 schreef vaarsuvius het volgende:
kijk, deze had veel mooiere landingen, voor ie viel
Vond White overigens niet heel sympathiek overkomen in die documentaire over Kevin Pearce..quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:50 schreef Karina het volgende:
[..]
Of als er een rotzak tussenzit wordt het niet verteld
Damn toen ik 15 was speelde ik nog wel met technisch Lego en zat ik te bedenken hoe ik Saskia op haar mond ging zoenen....quote:
Dat hoeft van mij nou ook weer niet.quote:
10 kilometer ookquote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:57 schreef Karina het volgende:
Hehe sprint heet snelschaatsen bij de Belg
Ik moest ook lachen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:57 schreef Karina het volgende:
Hehe sprint heet snelschaatsen bij de Belg
Oh het heet altijd zo, weer wat geleerdquote:
Ah toch langebaanschaatsen is snelschaatsen.quote:
Nou nou nou niet zo happen helpt ook he?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:58 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Weet je wat pas lekker én goed voor FOK! is?
Als jij op een een of andere manier oprot.
Verlaag je niet.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:58 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Nee, dat helpt totaal niet.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:59 schreef Karina het volgende:
[..]
Nou nou nou niet zo happen helpt ook he?
"Speed skating".quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:58 schreef hexje het volgende:
[..]
Ah toch langebaanschaatsen is snelschaatsen.
Of dat ie al z'n vingers verliestquote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:58 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Kan hij nog met zijn lul typen.quote:
je hoeft niet op mij te reageren. Je kan mij ook gewoon negerenquote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:58 schreef Pino112 het volgende:
[..]
volgens mij faalde vorige Spelen ook de eerste run, om het vervolgens alsnog te halenquote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:57 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Je ziet wel de potentie voor een fantastische score bij die Shaun, moet je alleen niet vallen.
Zal vast klein genoeg zijn om de lettertjes te raken jaquote:
Gebruikt ie 'm nog ergens voorquote:
Je kan ook gewoon normaal posten, is een stuk leukerquote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:00 schreef superniger het volgende:
[..]
je hoeft niet op mij te reageren. Je kan mij ook gewoon negeren
Nog meer slap gelul dus.quote:
Nee die is foetsie. Baan lijkt wel beter nu. Al vielen er net toch weer 2.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:01 schreef alors het volgende:
Hey ik schakel net in, hoe is de baan nu? En doet Seamus O Connor nog mee?
Okay bedankt. Jammerquote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:02 schreef Karina het volgende:
[..]
Nee die is foetsie. Baan lijkt wel beter nu. Al vielen er net toch weer 2.
Indeed.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:03 schreef Szura het volgende:
Best knap dat ie nog doorging na die baggerlanding
vind ik ook.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:04 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik blijf gewoon bij de BelgPrima commentaar.
die doet niet meer mee.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:01 schreef alors het volgende:
Hey ik schakel net in, hoe is de baan nu? En doet Seamus O Connor nog mee?
Dat is onmogelijk aangezien hij geen sport beoefend.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:01 schreef Gramulanion het volgende:
Shaun White wil groter worden dan de sport.
Por que es?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Australiërs mogen geen goud winnen deze OS
Nostradamusquote:
Een ex-snowboarder toch? Even zappen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:06 schreef Marcoss het volgende:
NOS heeft wel een enthousiaste co-commentator
Geilt er enorm op om met vaktermen te smijten.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:06 schreef Marcoss het volgende:
NOS heeft wel een enthousiaste co-commentator
Vandaag 4 goed, topshowquote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:07 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Die is bij mijn toch al vertieft
Nee goud is voor Ayumu Hirano.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |