Die holden als een baas.quote:Op maandag 10 februari 2014 12:08 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
De Winkelvoss twins aan de anti-depressie pillen? Die hebben toch iets van de helft van alle bitcoins op aarde?
Nee, die lachen zich tranen, omdat ze vanochtend voor een schijntje een SHITLOAD aan bitcoins hebben kunnen bijkopen.quote:Op maandag 10 februari 2014 12:08 schreef SeLang het volgende:
De Winkelvoss twins aan de anti-depressie pillen?
Nee dude, minder dan 1%quote:Die hebben toch iets van de helft van alle bitcoins op aarde?
quote:Op maandag 10 februari 2014 15:56 schreef Robuustheid het volgende:
Welke instorting? Koers bitstamp is hoger dan eergisteren.
Ik ook van jou hoorquote:Op maandag 10 februari 2014 16:27 schreef Robuustheid het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan het woordje Bitstamp? Dit is BTC-e. En koers ligt al vele malen hoger.
BIT / Beginnersvragen over bitcoin en dergelijkenquote:Op woensdag 12 februari 2014 20:30 schreef theunderdog het volgende:
Is er iemand die mij zowel de technische als de economische kant van bitcoin kan uitleggen?
Thx.quote:Op woensdag 12 februari 2014 20:31 schreef µ het volgende:
[..]
BIT / Beginnersvragen over bitcoin en dergelijken
quote:
Zelfs of Mt.Gox staat ie er nog boven.quote:De Winkelvossen probeerden een dam te leggen op $500 maar zij worden momenteel verpletterd.
je hebt de boot in bitcoin gemist?quote:Op donderdag 13 februari 2014 09:44 schreef SeLang het volgende:
BTC < $500
De Winkelvossen probeerden een dam te leggen op $500 maar zij worden momenteel verpletterd.
[ afbeelding ]
Ik heb steeds van de Bitcoin fanboys moeten aanhoren dat het grote voordeel van Bitcoin is dat je razendsnel en zonder kosten geld kunt heen en weer transporteren. Die mythe is nu natuurlijk op een pijnlijke manier uit elkaar gevallen. Als dat zo was dan kocht ik namelijk voor bijna niks bitcoins op MtGox en verkocht ze met dikke winst ergens anders.quote:
Lol, je kan nog steeds Bitcoins overal heen sturen, daar is geen exchange/bank voor nodig.quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:47 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb steeds van de Bitcoin fanboys moeten aanhoren dat het grote voordeel van Bitcoin is dat je razendsnel en zonder kosten geld kunt heen en weer transporteren. Die mythe is nu natuurlijk op een pijnlijke manier uit elkaar gevallen. Als dat zo was dan kocht ik namelijk voor bijna niks bitcoins op MtGox en verkocht ze met dikke winst ergens anders.
Ik geloof best dat er een plaats is voor cryptocurrencies maar dit gaat hem duidelijk niet worden.
Dit is nog steeds zo en dat ís ook (een van de) grote voordelen? Zie je dit als een nadeel dan?quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:47 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb steeds van de Bitcoin fanboys moeten aanhoren dat het grote voordeel van Bitcoin is dat je razendsnel en zonder kosten geld kunt heen en weer transporteren.
Je begrijpt de werking van Bitcoin denk ik niet. MtGox is een exchange, als je daar je bitcoins naar toe hebt gestuurd, geef je feitelijk je "geld" (bitcoins) over aan een bedrijf/bank (MtGox). Dit bedrijf of bank -hoe je het ook wilt noemen- heeft zelf het beheer / regie over deze bitcoins. Als ze vervolgens weigeren uit te betalen, tja.. dat is kut... maar dat zegt niets over bitcoin op zichzelf.quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:47 schreef SeLang het volgende:
Die mythe is nu natuurlijk op een pijnlijke manier uit elkaar gevallen. Als dat zo was dan kocht ik namelijk voor bijna niks bitcoins op MtGox en verkocht ze met dikke winst ergens anders.
De prijs van nu heeft weinig te maken met die grafiek.quote:Op donderdag 20 februari 2014 23:12 schreef litecoin het volgende:
Ik zit ook vuistdiep in de Bitcoin, maar ik begin mij toch zorgen te maken.
Hier de grafiek van een 'klassieke bubble':
[ afbeelding ]
je snapt er niet veel van geloof ik. maar je hebt de boot dus gemist in bitcoin?quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:47 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb steeds van de Bitcoin fanboys moeten aanhoren dat het grote voordeel van Bitcoin is dat je razendsnel en zonder kosten geld kunt heen en weer transporteren. Die mythe is nu natuurlijk op een pijnlijke manier uit elkaar gevallen. Als dat zo was dan kocht ik namelijk voor bijna niks bitcoins op MtGox en verkocht ze met dikke winst ergens anders.
Ik geloof best dat er een plaats is voor cryptocurrencies maar dit gaat hem duidelijk niet worden.
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:53 schreef Bitcoin_klo0n het volgende:
[..]
je snapt er niet veel van geloof ik. maar je hebt de boot Titanic dus gemist in bitcoin?
Achja ik moet eigenlijk niet in paniek raken. Ik heb gister een klein stuk verlies gepakt, maar inmiddels is dat ook bijna weer volledig goedgemaakt. Ik had sinds 2014 alleen maar goede trades dit was de eerste keer dat ik even onderuit ging dat speelt toch op mn emotie merk ik.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 08:06 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De prijs van nu heeft weinig te maken met die grafiek.
Zoek het eerder in de richting van een falende MtGox exchange waar je geen Euro, Dollar of Bitcoin meer kan uit laten betalen.
Hoewel MtGox niet echt relevant meer is, waren ze wel de eerste grote exchange.
Nee, want banken vallen inderdaad nooit om.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:01 schreef Falco het volgende:
Wie gelooft nog hierin___? De ouderwetse banken wekken nog meer vertrouwen op dan deze bullshit...
banken worden gered door de staat. Wie redt MtGox of de bitcoins die daar op staan?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, want banken vallen inderdaad nooit om.
Ja dat zag je bij de ijslandse bank… Nee daar hebben gelukkig niet veel mensen hun geld verloren.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
banken worden gered door de staat. Wie redt MtGox of de bitcoins die daar op staan?
euh daar is gewoon een schikking getroffen hoor. wie schikt met mtgox?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja dat zag je bij de ijslandse bank… Nee daar hebben gelukkig niet veel mensen hun geld verloren.
oh wacht!
Dat heeft iedereen tot 100.000 per rekeninghouder gewoon teruggekregenquote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja dat zag je bij de ijslandse bank… Nee daar hebben gelukkig niet veel mensen hun geld verloren.
oh wacht!
Gelukkig voldeed elke rekeninghouder daar aan he?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:11 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dat heeft iedereen tot 100.000 per rekeninghouder gewoon teruggekregen
Eerder 6%quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:12 schreef SeLang het volgende:
Als er daarwerkelijk 750.000 BTC zijn gestolen, dan is dat 17% van alle bitcoins op de wereld
Iedereen denkt nu (nog) dat het een MtGox probleem is maar God weet hoeveel nog niet ontdekte lekken er bij de andere exchanges en wallets zitten...
Het is wachten wat er nou precies aan de hand is bij Gox, maar ik denk niet dat er ineens 750k uit cold storage wallets is gekomen. Alleen al vanwege het feit dat je dat had gezien in de blockchain als er zo veel coins in een (of een paar) keer verplaatst worden.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:47 schreef Ticootje het volgende:
Komen die 6% wel weer in de roulatie?
Ik zie op Bitcoin Watch dat er 12,443,300 BTC zijn. Dan kom ik met 750,000 missing coins op 16,6% 6%quote:
Gelukkig waren de regels van te voren niet duidelijk he?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:11 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gelukkig voldeed elke rekeninghouder daar aan he?
Gelukkig waren die met de crypto's wel duidelijk. Laat je zoveel op een online wallet staan, dan ben je gewoon een eikel.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Gelukkig waren de regels van te voren niet duidelijk he?
16.6% van 12,433,300 = 2,065,587.8quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:50 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik zie op Bitcoin Watch dat er 12,443,300 BTC zijn. Dan kom ik met 750,000 missing coins op 16,6%
Ow fuk je hebt gelijkquote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:54 schreef Maxbet het volgende:
[..]
16.6% van 12,433,300 = 2,065,587.8
Misschien je rekenmachientje maar weggooien?
6% van alle Bitcoinquote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:57 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ow fuk je hebt gelijk
Evengoed 6% van al het geld op de wereld is gestolen
[ afbeelding ]
Het laat wellicht vooral zien dat het geen volwassen systeem is en voorlopig ook niet de potentie heeft om dat wel te worden. Wat alleen maar goed is om die hype weer in te dammen. Zo'n bubbel voegt immers niets toe.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Volgens mij valt het met de omvang van de crash wel mee. Er is wel wat gebeurd, maar om nou te stellen dat Bitcoin compleet is ingestort is overdreven.
Inderdaad erg leuk als mensen geld verliezenquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:05 schreef Voorschrift het volgende:
Als bankier kan ik hier enkel smakelijk om lachen.
Dat begrijp ik niet. Dan zou je met dezelfde redenatie kunnen zeggen dat de aftermath van het omvallen van LB aantoont dat het (klassieke) financiele systeem niet volwassen is en ook niet de potentie heeft om dat te worden.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het laat wellicht vooral zien dat het geen volwassen systeem is en voorlopig ook niet de potentie heeft om dat wel te worden. Wat alleen maar goed is om die hype weer in te dammen. Zo'n bubbel voegt immers niets toe.
het falen van bitcoin als betaalmiddel is bewezen. dus iedereen stopt er vanaf nu mee.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Volgens mij valt het met de omvang van de crash wel mee. Er is wel wat gebeurd, maar om nou te stellen dat Bitcoin compleet is ingestort is overdreven.
Er is een exchange omgevallen. Een plek waar je je dollars en euro's in BTC kon omzetten. Dat heeft met betalen verder niet veel te maken.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
het falen van bitcoin als betaalmiddel is bewezen. dus iedereen stopt er vanaf nu mee.
Euh yeah right daarom werd op alle fok topiques ook met MtGox exchange waarde als 'dit is de waarde van een bitcoin' gerekend.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:21 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Er is een exchange omgevallen. Een plek waar je je dollars en euro's in BTC kon omzetten. Dat heetf met betalen verder niet veel te maken.
Dat gaat over het beleggen in BTC, jij hebt het over BTC als betaalmiddel. Dat zijn twee verschillende zaken. Overigens werd de laatste maanden eerder BTC-e als referentie genomen dan MtGox waar je al tijden je geld niet meer vanaf kreeg.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Euh yeah right daarom werd op alle fok topiques ook met MtGox exchange waarde als 'dit is de waarde van een bitcoin' gerekend.
in elk FOK! topique lees je grafiekjes van die Mt Gox en nu ie ingestort is heeft het ineens met bitcoin niets te makenquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat gaat over het beleggen in BTC, jij hebt het over BTC als betaalmiddel. Dat zijn twee verschillende zaken.
Wijs even aan waar ik dat zeg,quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
in elk FOK! topique lees je grafiekjes van die Mt Gox en nu ie ingestort is heeft het ineens met bitcoin niets te maken
Dan heb je iets gemist, in dit subforum was geloof ik niemand die Gox prijzen aanhieldquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
in elk FOK! topique lees je grafiekjes van die Mt Gox en nu ie ingestort is heeft het ineens met bitcoin niets te maken
ohd us dan is het helemaal niet erg dat ie is ingestort he...quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:26 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Dan heb je iets gemist, in dit subforum was geloof ik niemand die Gox prijzen aanhield
Hadden ze maar moeten beleggen in solide bluechips in plaats van een online orgasme van wat overijverige fanboys.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:13 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Inderdaad erg leuk als mensen geld verliezen
Niet dus
Je bent goed in het bij anderen woorden in de mond leggen, daar moet je iets mee gaan doen!quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ohd us dan is het helemaal niet erg dat ie is ingestort he...
Geen geld. Waardeloze bitcoins.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:13 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Niet dus
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ohd us dan is het helemaal niet erg dat ie is ingestort he...
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Je bent goed in het bij anderen woorden in de mond leggen, daar moet je iets mee gaan doen!
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hadden ze maar moeten beleggen in solide bluechips in plaats van een online orgasme van wat overijverige fanboys.
Mijn Bitcoins zitten veilig in mijn wallet, en hebben nog steeds waarde.quote:
Gebaseerd op niks, je kan ze beter gewoon verkopen en er iets van waarde van kopen, zoals reguliere aandelen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:36 schreef Maxbet het volgende:
[..]
[..]
Mijn Bitcoins zitten veilig in mijn wallet, en hebben nog steeds waarde.
Dat gebeurt wel vaker als je zaken doet met een onbetrouwbare tegenpartij.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:36 schreef Maxbet het volgende:
[..]
[..]
Mijn Bitcoins zitten veilig in mijn wallet, en hebben nog steeds waarde.
Er zijn ook genoeg mensen die fiat geld hadden staan bij Gox, dat lijkt ook weg nu.
Laat mij maar lekker mijn btc houdenquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Gebaseerd op niks, je kan ze beter gewoon verkopen en er iets van waarde van kopen, zoals reguliere aandelen.
Precies, gelukkig zijn er nog genoeg betrouwbare partijen om zaken mee te doen qua Bitcoinquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:38 schreef bascross het volgende:
[..]
Dat gebeurt wel vaker als je zaken doet met een onbetrouwbare tegenpartij.
Juist, en die onbetrouwbare partijen zitten ook in vastgoed, effectenhandel, kredietverlening, etc. Ik denk zelf dat cryptocurrencies het prima overleven zonder MtGox. Sterker nog, ik denk dat op den duur de stabiliteit van de crypto's alleen maar gebaat is bij het verdwijnen van dit soort rotte appels.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:38 schreef bascross het volgende:
[..]
Dat gebeurt wel vaker als je zaken doet met een onbetrouwbare tegenpartij.
Suit yourself.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:40 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Laat mij maar lekker mijn btc houden
[..]
Mensen die bitcoin en dergelijke zijn gestapt hebben heel bewust een risico genomen. Dat de boel nu klapt was voorspeld en logisch. Kan ik weinig medelijden mee hebben...quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:13 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Niet dus
Dat het financiele systeem een correctie nodig had en kreeg is toch wel duidelijk? Echter wel vanuit een volwassener basis.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat begrijp ik niet. Dan zou je met dezelfde redenatie kunnen zeggen dat de aftermath van het omvallen van LB aantoont dat het (klassieke) financiele systeem niet volwassen is en ook niet de potentie heeft om dat te worden.
Gox is niet hetzelfde als Bitcoinquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Mensen die bitcoin en dergelijke zijn gestapt hebben heel bewust een risico genomen. Dat de boel nu klapt was voorspeld en logisch. Kan ik weinig medelijden mee hebben...
Je eigen kleine waarheidje zoeken als toevluchtsoord om de werkelijkheid maar niet te hoeven trotseren. Vrij standaard gedrag bij een ineenstortende bubbel.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:26 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Dan heb je iets gemist, in dit subforum was geloof ik niemand die Gox prijzen aanhield
Vooralsnog klapt de boel niet maar gaat er een grote exchange kapot. Dat brengt uiteraard de nodige onrust en paniek met zich mee. MtGox != BTC.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Mensen die bitcoin en dergelijke zijn gestapt hebben heel bewust een risico genomen. Dat de boel nu klapt was voorspeld en logisch. Kan ik weinig medelijden mee hebben...
Ik kan er enkel om lachen dat het grootste deel van de samenleving bankiers uitkotstquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:05 schreef Voorschrift het volgende:
Lees even waar dat een reactie op was voor je gaat raaskallen:quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je eigen kleine waarheidje zoeken als toevluchtsoord om de werkelijkheid maar niet te hoeven trotseren. Vrij standaard gedrag bij een ineenstortende bubbel.
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:23 schreef Maanvis het volgende:
in elk FOK! topique lees je grafiekjes van die Mt Gox en nu ie ingestort is heeft het ineens met bitcoin niets te maken.
Maar bekijk het eens van een ander oogpunt, terwijl de grote centrale banken de bitcoin afschrijven geloven jullie nog in een toekomst. Welke waarde koppel je dan aan de fictieve munt behalve ijdele hoop?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Vooralsnog klapt de boel niet maar gaat er een grote exchange kapot. Dat brengt uiteraard de nodige onrust en paniek met zich mee. MtGox != BTC.
Van alles wordt door doomdenkers wel voorspeld dat er ooit iets klapt. Dit is een te makkelijk argument.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoezo dat gekunstelde onderscheid? Dat soort faciliteiten hoort nu eenmaal bij dit soort verzonnen munteenheden. Bewust gekozen risico dus.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:47 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Gox is niet hetzelfde als Bitcoin
Ik heb met Bitcoin heel bewust een risico genomen, maar mijn coins zitten nog steeds mooi in mijn wallet.
Het kan zeker een risico zijn om geld in cryptocurrency te steken, maar je geld kwijt raken door een incompetente exchange is nog steeds zuur.
Dat zal, dat is je voorrecht.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:48 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Ik kan er enkel om lachen dat het grootste deel van de samenleving bankiers uitkotst.
Munteenheden draaien om vertrouwen. Dat was al mager boor BTC, dit is een nieuwe klap.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Vooralsnog klapt de boel niet maar gaat er een grote exchange kapot. Dat brengt uiteraard de nodige onrust en paniek met zich mee. MtGox != BTC.
Je moet echt debiel zijn om als bank in btc te investeren op een exchange als Goxquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:18 schreef SeLang het volgende:
De MtGox crisis breidt zich nu uit
[ afbeelding ]
Hoe diep zou ING in deze bubble zitten?
heb het gelezen en van raaskallen is van mijn kant uiteraard geen sprake. Maar je toont jezelf als prachtig voorbeeld van wat ik aandraag. Blijf vrolijk ontkennenquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Lees even waar dat een reactie op was voor je gaat raaskallen:
[..]
Ik heb anders geen risico gelopen door/met Goxquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoezo dat gekunstelde onderscheid? Dat soort faciliteiten hoort nu eenmaal bij dit soort verzonnen munteenheden. Bewust gekozen risico dus.
Daarom investeren we er ook niet in.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:50 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Je moet echt debiel zijn om als bank in btc te investeren op een exchange als Gox.
Oh, maar dit was op voorhand een zekerheidje. Staat nogal los van enige doemdenkerij.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Van alles wordt door doomdenkers wel voorspeld dat er ooit iets klapt. Dit is een te makkelijk argument.
Grote centrale banken hebben er natuurlijk belang bij dat hun eigen munteenheid blijft bestaan. Er zou maar eens zoiets ontstaan als een echte vrije markt waarbij het niet meer mogelijk is rente tarieven te manipuleren tbv wisselkoers winsten en opgepoetste inflatiecijfers.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Maar bekijk het eens van een ander oogpunt, terwijl de grote centrale banken de bitcoin afschrijven geloven jullie nog in een toekomst. Welke waarde koppel je dan aan de fictieve munt behalve ijdele hoop?
Je hele 'muntje' loopt risico wanneer nog een of twee van dit soort dingen instorten. En sowieso wordt er weer stuk vertrouwen weggeslagen nuquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:50 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Ik heb anders geen risico gelopen door/met Gox
En wat is er precies mis met munteenheden devalueren, appreciëren en ga zo maar door?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Grote centrale banken hebben er natuurlijk belang bij dat hun eigen munteenheid blijft bestaan. Er zou maar eens zoiets ontstaan als een echte vrije markt waarbij het niet meer mogelijk is rente tarieven te manipuleren tbv wisselkoers winsten en opgepoetste inflatiecijfers.
Hoeveel hebben investeerders in turkije de afgelopen maanden wel al niet moeten afschrijven door het inzakken van die wisselkoers.
Gewoon minen inderdaadquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Daarom investeren we er ook niet in.
Doet het toch nog iets goeds.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:50 schreef eleusis het volgende:
Bitcoin heeft mij wel van een aantal libertarische dromen afgeholpen
Aha, het is een complot. Topredenatie, kunnen we die ook weer van het lijstje afstrepen. Heeft de media al ergens de schuld gekregen?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Grote centrale banken hebben er natuurlijk belang bij dat hun eigen munteenheid blijft bestaan. Er zou maar eens zoiets ontstaan als een echte vrije markt waarbij het niet meer mogelijk is rente tarieven te manipuleren tbv wisselkoers winsten en opgepoetste inflatiecijfers.
Zie het als een soort retributie op jullie gegeil constant op bitcoins tegen ons. Hoevaak er wel niet van die IT-luitjes voor me zaten "ja maar jullie dagen zijn geteld! let maar op!" en dan nu crasht het eindelijk, toch een gloriemomentje.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:55 schreef Leafeon672 het volgende:
Al die mensen die hier ineens komen happen op bitcoins.
Voor mij blijft het vertrouwen, ik heb vertrouwen in de munt en techniek erachter. Niet in exchanges.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je hele 'muntje' loopt risico wanneer nog een of twee van dit soort dingen instorten. En sowieso wordt er weer stuk vertrouwen weggeslagen nu
Die hebben we goddomme nog niet eerder gezienquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:54 schreef Falco het volgende:
Die ontkenners zouden nu toch stiekem in de fear-phase moeten zitten ipv denial
[ afbeelding ]
Zolang het echt als vrije handel gebeurt is er niets mis mee. En zoals we nu zien devalueert bitcoin flink ten opzichte van de rest van de munten.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En wat is er precies mis met munteenheden devalueren, appreciëren en ga zo maar door?
Dat kan je met je Euro's ook wel, en net zoals dat jij afhankelijk bent van de exchange-waarde van bitcoins online ben je dat ook van het beleid van de CB met euro's.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:57 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Voor mij blijft het vertrouwen, ik heb vertrouwen in de munt en techniek erachter. Niet in exchanges.
Dat is nou juist het mooie van Bitcoin, ik hoef geen vertrouwen te hebben in een bank/exchange want ik kan ze gewoon (veilig) in eigen beheer houden
Precies, dus wat maakt bitcoin dan feitelijk anders dan andere munten, afgezien dat 't digitaal is?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zolang het echt als vrije handel gebeurt is er niets mis mee. En zoals we nu zien devalueert bitcoin flink ten opzichte van de rest van de munten.
Vanaf het begin was een discussie over bitcoins hier niet mogelijk omdat er enkel maar gelovigen zaten die iedere kanttekening bij hun geloof zagen als een persoonlijke aanval.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:55 schreef Leafeon672 het volgende:
Mooi voor jequote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:57 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Voor mij blijft het vertrouwen, ik heb vertrouwen in de munt en techniek erachter. Niet in exchanges.
Dat is nou juist het mooie van Bitcoin, ik hoef geen vertrouwen te hebben in een bank/exchange want ik kan ze gewoon (veilig) in eigen beheer houden
Hoeveel van alle bestaande Euro's liggen in een kluis dan?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat kan je met je Euro's ook wel, en net zoals dat jij afhankelijk bent van de exchange-waarde van bitcoins online ben je dat ook van het beleid van de CB met euro's.
In feite is er geen enkel verschil, behalve dan dat jouw zooi op een schijfje staat, en mijn zooi in een kluis ligt.
Toch meer dan bitcoins, aangezien die niet bestaan.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:02 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Hoeveel van alle bestaande Euro's liggen in een kluis dan?
`quote:
Nee, maar als dat een voorwaarde is voor je dan zou je sowieso niks moeten zoeken in bitcoins he.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is alle geld wat we gebruiken fysiek gedrukt?
Gelukkig maakt de prijs voor zaken die Bitcoin aannemen geen bal uitquote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Mooi voor je. Maar dit is natuurlijk een flinke klap voor het algemene vertrouwen en daarmee de accaptatie en bruikbaarheid. Heb je straks heel veel technisch geweldige bitjes maar kan je er geen bal mee.
Euro's bestaan ook niet.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Toch meer dan bitcoins, aangezien die niet bestaan.
Dit is al de 185390235e klap voor het vertrouwen van Bitcoins. Been there, done that.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Mooi voor je. Maar dit is natuurlijk een flinke klap voor het algemene vertrouwen en daarmee de accaptatie en bruikbaarheid. Heb je straks heel veel technisch geweldige bitjes maar kan je er geen bal mee.
Als de prijs niet uitmaakt, waarom zou je dan moeten betalen via bitcoin?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:03 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Gelukkig maakt de prijs voor zaken die Bitcoin aannemen geen bal uit
Natuurlijk wel. Wanneer de boel instort geven die er ook de brui aan. Beetje rationeel blijven aub.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:03 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Gelukkig maakt de prijs voor zaken die Bitcoin aannemen geen bal uit
Waarom blijft een klein clubje mensen tegen beter weten in er toch in geloven?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit is al de 185390235e klap voor het vertrouwen van Bitcoins. Been there, done that.
Als je denkt dat de techniek achter Bitcoins een bubbel is dan valt er inderdaad niks te discussieren.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Vanaf het begin was een discussie over bitcoins hier niet mogelijk omdat er enkel maar gelovigen zaten die iedere kanttekening bij hun geloof zagen als een persoonlijke aanval.
Nu is er echter een mooi moment om toch maar weer te verklappen dat ze in een bubbel geloven waarvan iedere nuchtere persoon weet dat het geen duurzaam model is.
Munten bestaan op basis van wijdverspreid vertrouwen en acceptatie, bestanddelen die euro's, dollars, etc. allemaal wel kennen maar bitcoin absoluut niet.quote:
het hele systeem rondom Bitcoins is een flinke bubbel. Dat ontkennen is prima maar niet heel verstandigquote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je denkt dat de techniek achter Bitcoins een bubbel is dan valt er inderdaad niks te discussieren.
Sterker nog, waarom blijft dat clubje mensen gestaag groeien, stoppen bedrijven er geld en moeite in om met Bitcoins te kunnen betalen en krijgen steeds meer mensen door dat het bankenstelsel zoals we dat nu kennen achterhaald en niet meer van deze tijd is? Wil je dat ik het antwoord verklap?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom blijft een klein clubje mensen tegen beter weten in er toch in geloven?
De tijd zal het lerenquote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
het hele systeem rondom Bitcoins is een flinke bubbel. Dat ontkennen is prima maar niet heel verstandig.
Net zoals Bitcoins.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Munten bestaan op basis van wijdverspreid vertrouwen en acceptatie,
Natuurlijk kennen Bitcoins die wel. Bewijst maar weer dat je je niet ingelezen hebt.quote:bestanddelen die euro's, dollars, etc. allemaal wel kennen maar bitcoin absoluut niet.
Nou verklap het geheim van je geloof maar.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sterker nog, waarom blijft dat clubje mensen gestaag groeien, stoppen bedrijven er geld en moeite in om met Bitcoins te kunnen betalen en krijgen steeds meer mensen door dat het bankenstelsel zoals we dat nu kennen achterhaald en niet meer van deze tijd is? Wil je dat ik het antwoord verklap?
Toegegeven, als je ergens in die 3 plekken ter wereld waar de pizzaboer ze accepteert een pizza wilt betalen dan kan het, maar de rest van de wereld gebruikt het voornamelijk voor het kopen van wapens en drugs en witwassen van echt geld.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Net zoals Bitcoins.
[..]
Natuurlijk kennen Bitcoins die wel. Bewijst maar weer dat je je niet ingelezen hebt.
De techniek achter Bitcoins kan nooit een bubbel zijn. Dat is namelijk een techniek waarbij transacties decentraal geregeld worden. Die techniek is revolutionair, en derhalve irrelevant voor speculatieve doeleinde.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
het hele systeem rondom Bitcoins is een flinke bubbel. Dat ontkennen is prima maar niet heel verstandig.
Ah, het witwas-propaganda-verhaaltje slaat weer toe. Je hebt helemaal een punt, je kan namelijk met euros, dollars en yen's geen wapens kopen of drugs witwassen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Toegegeven, als je ergens in die 3 plekken ter wereld waar de pizzaboer ze accepteert een pizza wilt betalen dan kan het, maar de rest van de wereld gebruikt het voornamelijk voor het kopen van wapens en drugs en witwassen van echt geld.
Maar als dat de toekomst kent dan prima hoor.
Minder makkelijk in ieder geval, omdat banken en centrale overheden er toezicht op houden wat de cashflow is in de wereld. Maar nu trekken jullie massaal alu-hoedjes op en zeggen dat dat slecht is voor privacy en dat Bilderberg de koersen bewust manipuleert om de arme consument te bedonderen, maar prima.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah, het witwas-propaganda-verhaaltje slaat weer toe. Je hebt helemaal een punt, je kan namelijk met euros, dollars en yen's geen wapens kopen of drugs witwassen.
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Als de prijs niet uitmaakt, waarom zou je dan moeten betalen via bitcoin?
In plaats van Bitcoin alleen als een doel te zien zou je er ook als een middel naar kunnen kijken.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Wanneer de boel instort geven die er ook de brui aan. Beetje rationeel blijven aub.
Er is meer dan alleen de prijs. Voor mij is de prijs bijzaak, vooral de techniek en alle nieuwe dingen eromheen zijn erg leuk/mooi.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Omdat die mensen op de hoogte zijn van de technologie die achter Bitcoins zitten. Mensen die die techniek niet snappen of niet willen snappen omdat ze zich niet inlezen roeptoeteren inderdaad maar wat over bubbels en speculatie.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nou verklap het geheim van je geloof maar.
Wanneer het praktisch toegepast moet gaan worden moet je toch iets verder kijken dan wat technisch gerommel. En dan zie je dat het alle kenmerken van een bubbel vertoontquote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De techniek achter Bitcoins kan nooit een bubbel zijn. Dat is namelijk een techniek waarbij transacties decentraal geregeld worden. Die techniek is revolutionair, en derhalve irrelevant voor speculatieve doeleinde.
Het punt is dat bitcoins er een stuk geschikter voor zijn.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah, het witwas-propaganda-verhaaltje slaat weer toe. Je hebt helemaal een punt, je kan namelijk met euros, dollars en yen's geen wapens kopen of drugs witwassen.
Je weet dus niet eens waar je het over hebtquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
In feite is er geen enkel verschil, behalve dan dat jouw zooi op een schijfje staat, en mijn zooi in een kluis ligt.
Watquote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Minder makkelijk in ieder geval, omdat banken en centrale overheden er toezicht op houden wat de cashflow is in de wereld. Maar nu trekken jullie massaal alu-hoedjes op en zeggen dat dat slecht is voor privacy en dat Bilderberg de koersen bewust manipuleert om de arme consument te bedonderen, maar prima.
Ja, je bedoelt toezicht houden zoals de Rabobank die expliciet weigerde om betalingen voor Bitcoins te accepteren.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Minder makkelijk in ieder geval, omdat banken en centrale overheden er toezicht op houden
Nee hoor, ik juich de technologie die ons verlost van een te machtig bankenstelsel juist toe en trek me verder vrij weinig aan van wat het ongeinformeerde plebs roept over de Bitcoin.quote:Maar nu trekken jullie massaal alu-hoedjes op en zeggen dat dat slecht is voor privacy en dat Bilderberg de koersen bewust manipuleert om de arme consument te bedonderen, maar prima.
Of je weet gewoonweg niet hoe reguliere munteenheden behandeld worden. Er zit niet een of andere kwade "raad van uberbankiers" elke dag toezicht te houden op hoe ze jouw huishoudboekje kunnen vernielen door koersmanipulatie.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Je weet dus niet eens waar je het over hebt
Ja, dat hebben we wel gezien met 3 enorme marktplaatsen die BTC gebruikten die opgerold zijn in 6 maanden tijd.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het punt is dat bitcoins er een stuk geschikter voor zijn.
De meeste technologische revoluties kennen een chaotisch verloop, dat wil niet zeggen dat de onderliggende techniek niet werkbaar is.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wanneer het praktisch toegepast moet gaan worden moet je toch iets verder kijken dan wat technisch gerommel. En dan zie je dat het alle kenmerken van een bubbel vertoont. Maar ik snap ook wel dat je dat niet wilt zien.
We zijn absoluut niet bang, we zien alleen niks in die prullaria.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, je bedoelt toezicht houden zoals de Rabobank die expliciet weigerde om betalingen voor Bitcoins te accepteren.
Waarom denk je dat banken zo bang zijn voor Bitcoin technologie?
[..]
Natuurlijk niet. Als de koers alle kanten opschiet is thuisbezorgd er snel klaar mee. Die doen nu als publiciteitsstunt mee maar wanneer het lastig wordt kappen ze er gewoon mee.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:09 schreef Maxbet het volgende:
[..]
[..]
In plaats van Bitcoin alleen als een doel te zien zou je er ook als een middel naar kunnen kijken.
BitPay is een payment processor die voor veel bedrijven de Bitcoin betalingen afhandelt, zo ook voor thuisbezorgd.
Thuisbezorgd krijgt gewoon in ¤ hun geld iedere dag/week/maand. Of er dan met 0,000001 BTC of met 100BTC betaald is zal ze worst wezen.
Echter wanneer het vertrouwen weg is omdat de bubbel erg duidelijk wordt heb je aan al die randzaken niets meer. Geldeenheden draaien nu eenmaal op vertrouwen en niet op een techniekje.quote:[..]
Er is meer dan alleen de prijs. Voor mij is de prijs bijzaak, vooral de techniek en alle nieuwe dingen eromheen zijn erg leuk/mooi.
Eigenlijk niet eens, cash is ontraceerbaar. Bitcoin is per definitie traceerbaar. Dan moet je dus al aan de gang met tumblers enzo.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het punt is dat bitcoins er een stuk geschikter voor zijn.
Heb ik het daar over? Nee toch?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Of je weet gewoonweg niet hoe reguliere munteenheden behandeld worden. Er zit niet een of andere kwade "raad van uberbankiers" elke dag toezicht te houden op hoe ze jouw huishoudboekje kunnen vernielen door koersmanipulatie.
Sterker nog, de meeste aanpassingen worden gedaan ten behoeve van de markt, en dus jou.
Oogklepjes op en ontkennen. Gohquote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omdat die mensen op de hoogte zijn van de technologie die achter Bitcoins zitten. Mensen die die techniek niet snappen of niet willen snappen omdat ze zich niet inlezen roeptoeteren inderdaad maar wat over bubbels en speculatie.
Jouw zooi ligt net zo min in een kluis. Sterker nog, Bitcoins zijn 'echter' dan welke munteenheid dan ook.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:59 schreef Voorschrift het volgende:
Nee, omdat je heilig gelooft in een decentraal systeem terwijl deze eenzelfde modus operandi hanteert als een centraal systeem. Ik zeg enkel dat het inwisselbaar is, en dat niemand derhalve iets ziet in een onoverzichtelijk nieuw prulsysteem.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:13 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Heb ik het daar over? Nee toch?
Wie zegt dat ze er bang voor zijn?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:11 schreef Scorpie het volgende:
Waarom denk je dat banken zo bang zijn voor Bitcoin technologie?
Goede inhoudelijke post weer. Je hebt je gewoonweg niet verdiept in de materie, en dat geeft niet, maar kom dan niet hier vertellen dat 'de bubble barst'. Dat hoort men al jaaaaaaaaaaren, en elke keer weer zijn de criticasters na een paar weken de mond gesnoerd.quote:
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze er bang voor zijn?
Is dat niet vooral iets wat je graag wilt zien?
Allicht, maar het betekent praktisch gezien wanneer het klapt wel het einde van bitcoin en een flinke klap voor die cryptocurrencies, waarvan het de vraag is of ze het ooit weer te boven komen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:13 schreef ioko het volgende:
[..]
De meeste technologische revoluties kennen een chaotisch verloop, dat wil niet zeggen dat de onderliggende techniek niet werkbaar is.
Ik als bankier kan toch redelijk bevestigen dat we voornamelijk lachen ipv huiveren voor jullie munt.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Lees je alsjeblieft eerst even in, dit is basiskennis wat ik hier vertel.
Het is ondertussen al 18 keer geklapt, en nog nooit is de Bitcoin zo levendig geweest.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Allicht, maar het betekent praktisch gezien wanneer het klapt wel het einde van bitcoin en een flinke klap voor die cryptocurrencies, waarvan het de vraag is of ze het ooit weer te boven komen.
volgens mij gaat het precies zoals de voorspellingen dat aangaven. Zie je punt dus niet zo.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Goede inhoudelijke post weer. Je hebt je gewoonweg niet verdiept in de materie, en dat geeft niet, maar kom dan niet hier vertellen dat 'de bubble barst'. Dat hoort men al jaaaaaaaaaaren, en elke keer weer zijn de criticasters na een paar weken de mond gesnoerd.
Dan werk je niet bij de rabobank.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik als bankier kan toch redelijk bevestigen dat we voornamelijk lachen ipv huiveren voor jullie munt.
Welke voorspellingen?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
volgens mij gaat het precies zoals de voorspellingen dat aangaven. Zie je punt dus niet zo.
Wat is er lastig aan Euro's op je rekening bijgeschreven krijgenquote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Als de koers alle kanten opschiet is thuisbezorgd er snel klaar mee. Die doen nu als publiciteitsstunt mee maar wanneer het lastig wordt kappen ze er gewoon mee.
Creditcard betalingen zijn behoorlijk onbetrouwbaarder om aan te nemen dan Bitcoin betalingen als bedrijf zijnde. En aangezien je niet eens koersrisico hoeft te lopen door services als BitPay (en anderen maar BitPay is de grootste) zie ik een bedrijf zich niet zo snel terugtrekken omdat de prijs fluctueert.quote:Echter wanneer het vertrouwen weg is omdat de bubbel erg duidelijk wordt heb je aan al die randzaken niets meer. Geldeenheden draaien nu eenmaal op vertrouwen en niet op een techniekje.
Aha, een grote doodsangst van de banken is basiskennis?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Lees je alsjeblieft eerst even in, dit is basiskennis wat ik hier vertel.
Ga je ook de mainstream media nog de schuld geven?quote:Ik ben hier niet om de schoolleraar voor achterstandkindjes uit te hangen. Het is een algemeen bekend feit dat overheden en banken actief de Bitcoin techniek bestrijden.
Jaloezie misschien?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Waar zou die ongewone felheid van de anti-reacties toch vandaan komen?
Welke bank ik voor werk hoef ik niet te publiceren hier, maar de notie dat banken "bang" zijn voor een chaotische munt waarin een niche aan techno-luitjes handelt en daar pizza's mee bestelt is natuurlijk onzin.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan werk je niet bij de rabobank.
Het is totaal niet inwisselbaar. Wel grappig om te zien dat de fossielen uit de bankenwereld oordelen over technologie en veranderingen die ze niet (kunnen) begrijpen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, omdat je heilig gelooft in een decentraal systeem terwijl deze eenzelfde modus operandi hanteert als een centraal systeem. Ik zeg enkel dat het inwisselbaar is, en dat niemand derhalve iets ziet in een onoverzichtelijk nieuw prulsysteem.
Dat vraag ik me ook af.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Andersom kan je ook stellen dat het nogal naief is te denken dat een technologie die niemand kan begrijpen behalve wat IT nerds de toekomst heeft voor de massa's.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is totaal niet inwisselbaar. Wel grappig om te zien dat de fossielen uit de bankenwereld oordelen over technologie en veranderingen die ze niet (kunnen) begrijpen.
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik als bankier kan toch redelijk bevestigen dat we voornamelijk lachen ipv huiveren voor jullie munt.
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:05 schreef Voorschrift het volgende:
Het ging erom dat de Rabobank betalingen aan exchanges om fiat naar bitcoins om te wisselen actief blokkeerdenquote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:18 schreef Voorschrift het volgende:
Het kan ons weinig schelen, en we willen gewoon niet geld ontvangen in de vorm van bitcoins omdat een munt die 200 dollar per dag schommelt niet echt aantrekkelijk is om te hebben, zeker niet voor een bank.
Af en toe moet ik in het midden van dit IT departement even aangeven waarom ik anders denk, natuurlijk.quote:
Gefrustreerde mensen die de boot gemist hebben denk ik zoquote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Dat begrip voor deze verandering kan men straks redelijk snel gaan adopteren, in tegenstelling tot banken en hun organisaties die als ware molochs moeite hebben alle veranderingen in de wereld bij te houden.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Andersom kan je ook stellen dat het nogal naief is te denken dat een technologie die niemand kan begrijpen behalve wat IT nerds de toekomst heeft voor de massa's.
Omdat de Rabobank een (extreem) anti-terrorisme en witwas beleid heeft, die verder strekt dan andere Nederlandse banken. En aangezien de bitcoin bekend staat als witwasmunt #1 blokkeert de Rabo dat.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het ging erom dat de Rabobank betalingen aan exchanges om fiat naar bitcoins om te wisselen actief blokkeerden
Leg me nogmaals uit waarom een bank zou mogen bepalen waar ik mijn geld aan uit zou geven, en waarom dat een goed iets zou zijn.
Nogmaals, zo'n club doet alleen mee als marketingstuntje. Wanneer het lastig, ingewikkeld of onbetrouwbaar wordt (en dat is nu eenmaal wat gebeurt als het instort) willen ze er gewoon niet meer mee verbonden zijn. Dan is het marketingtechnisch ongunstig. En aangezien het toch klein bier is in de totale omzet zullen ze het daar ook niet voor laten.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:17 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Wat is er lastig aan Euro's op je rekening bijgeschreven krijgen
Voor Thuisbezorgd is het niet lastig aangezien ze zelf helemaal niks hoeven te doen, en het ook nog goedkoper is dan iDEAL/CC betalingen?
Denk dat je hier toch een flinke misser maakt qua inschatting. Nogmaals geld draait om vertrouwen, valt dat vertrouwen weg dan kan je het schudden.quote:[..]
Creditcard betalingen zijn behoorlijk onbetrouwbaarder om aan te nemen dan Bitcoin betalingen als bedrijf zijnde. En aangezien je niet eens koersrisico hoeft te lopen door services als BitPay (en anderen maar BitPay is de grootste) zie ik een bedrijf zich niet zo snel terugtrekken omdat de prijs fluctueert.
Allemaal ifs and buts.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat begrip voor deze verandering kan men straks redelijk snel gaan adopteren, in tegenstelling tot banken en hun organisaties die als ware molochs moeite hebben alle veranderingen in de wereld bij te houden.
Dat was voor mij de reden om mijn rekening op te zeggen en deze te verhuizen naar triodos.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het ging erom dat de Rabobank betalingen aan exchanges om fiat naar bitcoins om te wisselen actief blokkeerden
Leg me nogmaals uit waarom een bank zou mogen bepalen waar ik mijn geld aan uit zou geven, en waarom dat een goed iets zou zijn.
Rationeel? Er worden vooral veronderstellingen gedaan door gebrek aan kennis en informatie, waar de 'gelovigen' vervolgens om moeten lachen. Leuk dat je een discussie wil voeren, maar ik wil hem dan wel inhoudelijk voeren. Als jij roept dat de Bitcoin een bubble is laat je al zien dat je inhoudelijk niet op de hoogte bent.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af.
Er wordt heel rationeel en beredeneerd aangegeven waarom dergelijke klappen ongunstig zijn voor bitcoins en we krijgen toch een partij stront over ons heen.
Mijn verklaring is dat we te maken hebben met gelovigen die zich persoonlijk aangevallen voelen wanneer iemand kritisch naar hun geloof kijkt.
Jij werkt natuurlijk bij een bank die geen aandelen heeft in bedrijven die wapens produceren?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Toegegeven, als je ergens in die 3 plekken ter wereld waar de pizzaboer ze accepteert een pizza wilt betalen dan kan het, maar de rest van de wereld gebruikt het voornamelijk voor het kopen van wapens en drugs en witwassen van echt geld.
Maar als dat de toekomst kent dan prima hoor.
Maar de vraag is: is het wel geklapt?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Allicht, maar het betekent praktisch gezien wanneer het klapt wel het einde van bitcoin en een flinke klap voor die cryptocurrencies, waarvan het de vraag is of ze het ooit weer te boven komen.
Neuh, dat banken moeite hebben met verandering is een feit. Als je al ziet hoe lang het duurt voordat banken hun shit op orde hebben met betrekking tot nieuwe regelgeving gekoppeld met corruptie en alle negatieve berichtgeving van de afgelopen jaren dan kan je gerust stellen dat banken hun beste tijd wel gehad hebben.quote:
Rationeel gedrag inderdaad. Het tegenovergestelde van angst dus.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Omdat de Rabobank een (extreem) anti-terrorisme en witwas beleid heeft, die verder strekt dan andere Nederlandse banken. En aangezien de bitcoin bekend staat als witwasmunt #1 blokkeert de Rabo dat.
Zo geheim is dat allemaal niet, en al helemaal geen angst.
Beleggen in een bedrijf als Boeing is natuurlijk wat anders dan een handelaar betalen voor off-the-market kalashjnikovs met bitcoins.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:22 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Jij werkt natuurlijk bij een bank die geen aandelen heeft in bedrijven die wapens produceren?
BitPay, klaar.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nogmaals, zo'n club doet alleen mee als marketingstuntje. Wanneer het lastig, ingewikkeld of onbetrouwbaar wordt (en dat is nu eenmaal wat gebeurt als het instort) willen ze er gewoon niet meer mee verbonden zijn. Dan is het marketingtechnisch ongunstig. En aangezien het toch klein bier is in de totale omzet zullen ze het daar ook niet voor laten.
[..]
Denk dat je hier toch een flinke misser maakt qua inschatting. Nogmaals geld draait om vertrouwen, valt dat vertrouwen weg dan kan je het schudden.
Het is niet geklapt. Mt Gox, een rotte appel, is nu van het toneel verdwenen. De Bitcoin krijgt daardoor een klap maar hersteld zich weer, zoals ook in 2010, 2011, 2012 en 2013quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:22 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Maar de vraag is: is het wel geklapt?
Ach, zolang jij er maar geld mee kan verdienen, tochquote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Beleggen in een bedrijf als Boeing is natuurlijk wat anders dan een handelaar betalen voor off-the-market kalashjnikovs met bitcoins.
Correct.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Rationeel gedrag inderdaad. Het tegenovergestelde van angst dus.
uiteraard, het is een logisch en stabiel mechanisme zonder serieuze nadelen. Dat ik dat niet heb gezien....quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Rationeel? Er worden vooral veronderstellingen gedaan door gebrek aan kennis en informatie, waar de 'gelovigen' vervolgens om moeten lachen. Leuk dat je een discussie wil voeren, maar ik wil hem dan wel inhoudelijk voeren. Als jij roept dat de Bitcoin een bubble is laat je al zien dat je inhoudelijk niet op de hoogte bent.
Daarom heb je nu tegenwoordig Bitpay. Je argument is dus invalide.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nogmaals, zo'n club doet alleen mee als marketingstuntje. Wanneer het lastig, ingewikkeld of onbetrouwbaar wordt (en dat is nu eenmaal wat gebeurt als het instort) willen ze er gewoon niet meer mee verbonden zijn. Dan is het marketingtechnisch ongunstig. En aangezien het toch klein bier is in de totale omzet zullen ze het daar ook niet voor laten.
[..]
Denk dat je hier toch een flinke misser maakt qua inschatting. Nogmaals geld draait om vertrouwen, valt dat vertrouwen weg dan kan je het schudden.
Daar ben ik het niet mee eens, de boerenlul op straat weet ook niets van wat geld is, hoe centrale banken/BIS/Target werken, hoe een bankbalans in elkaar zit, etc... Toch werkt iedereen met geld, en ook best in geavanceerde scenario's (hypotheken bijv.) Er komen op een gegeven moment ook voor Bitcoin echt wel tools en best practices die het bruikbaar maken voor de massa (als het dat al niet is).quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Andersom kan je ook stellen dat het nogal naief is te denken dat een technologie die niemand kan begrijpen behalve wat IT nerds de toekomst heeft voor de massa's.
Misschien nog niet maar dat komt gegarandeerd. Dit soort grappen slaat het vertrouwen namelijk weg. En geld staat ofvalt met vertrouwen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:22 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Maar de vraag is: is het wel geklapt?
Ik heb wel geld zitten in defensie-bedrijven ja, maar wat doet dat er toe?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:23 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Ach, zolang jij er maar geld mee kan verdienen, toch?
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Beleggen in een bedrijf als Boeing is natuurlijk wat anders dan een handelaar betalen voor off-the-market kalashjnikovs met bitcoins dollars, euro's of ander fiat geld.
Zei de bankier.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik heb wel geld zitten in defensie-bedrijven ja, maar wat doet dat er toe?
Wapenhandel en investeren in producenten zijn verschillende zaken.
Is dat de volgende ongeregulariseerde serviceprovider die omknikkert?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daarom heb je nu tegenwoordig Bitpay. Je argument is dus invalide.
Heeft vast ooit gekund, maar zover ik weet zijn er geen echte silkroad clones meer waar je wapens kunt kopenquote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Beleggen in een bedrijf als Boeing is natuurlijk wat anders dan een handelaar betalen voor off-the-market kalashjnikovs met bitcoins.
Ook dat hoorde men in 2010, 2011, 2012, en 2013. We zitten nu in de actieve bestrijdingsfase, we zijn bijna zover dat Bitcoins geaccepteerd zullen zijn wereldwijd. De Bitcoin community is bewegende, en niet te stoppen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Misschien nog niet maar dat komt gegarandeerd. Dit soort grappen slaat het vertrouwen namelijk weg. En geld staat ofvalt met vertrouwen.
Dat verschil zie je zelf ook wel neem ik aan.quote:
Nee, mijn argument is te ingewikkeld voor je. Dat is net even iets anders.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daarom heb je nu tegenwoordig Bitpay. Je argument is dus invalide.
Sterker nog, het is tegenwoordig net zo makkelijk een pizza met een Bitcoin af te rekenen als met Ideal. En dat in 3 jaar tijd.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:24 schreef eleusis het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens, de boerenlul op straat weet ook niets van wat geld is, hoe centrale banken/BIS/Target werken, hoe een bankbalans in elkaar zit, etc... Toch werkt iedereen met geld, en ook best in geavanceerde scenario's (hypotheken bijv.) Er komen op een gegeven moment ook voor Bitcoin echt wel tools en best practices die het bruikbaar maken voor de massa (als het dat al niet is).
Je klinkt in elk geval als een ware gelovigequote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ook dat hoorde men in 2010, 2011, 2012, en 2013. We zitten nu in de actieve bestrijdingsfase, we zijn bijna zover dat Bitcoins geaccepteerd zullen zijn wereldwijd. De Bitcoin community is bewegende, en niet te stoppen.
AH, het pizza argumentquote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sterker nog, het is tegenwoordig net zo makkelijk een pizza met een Bitcoin af te rekenen als met Ideal. En dat in 3 jaar tijd.
Ja, en de tijd dat de euro of de dollar gebacked werd door goud ligt allang achter ons......een gevaarlijk precedent.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, mijn argument is te ingewikkeld voor je. Dat is net even iets anders.
Je snapt dat geld valt of staat bij vertrouwen?
Grappig dat je dat zegt. De Bitcoin is namelijk beter te vertrouwen dan de Euro of de Dollar want 100% gebacked. De vraag is dus of de munteenheid waar jij je vertrouwen in stelt wel de juiste is.quote:Als het vertrouwen wegvalt dan heeft ook niemand meer zin om zaken te doen met een wisselkantoortje die draait op een munteenheid die zo niet te vertrouwen is.
Maar hoe kan je in hemelsnaam vertrouwen hebben in een munteenheid dat honderden dollars in waarde schommelt zolang het nog niet #1 munteenheid in de wereld is?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sterker nog, het is tegenwoordig net zo makkelijk een pizza met een Bitcoin af te rekenen als met Ideal. En dat in 3 jaar tijd.
Ik hoop dat jij het verschil ook zietquote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat verschil zie je zelf ook wel neem ik aan.
Wat is nou eigenlijk je functie bij die bank waar je werkt, loop je er stage ofzo?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat verschil zie je zelf ook wel neem ik aan.
Vertrouwen bij een betaling in Bitcoin ontvangen: betaling staat in de blockchain -> je krijgt je geld, onomkeerbaar.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, mijn argument is te ingewikkeld voor je. Dat is net even iets anders.
Je snapt dat geld valt of staat bij vertrouwen?
Als het vertrouwen wegvalt dan heeft ook niemand meer zin om zaken te doen met een wisselkantoortje die draait op een munteenheid die zo niet te vertrouwen is.
Leuk dat je mij systematisch weg probeert te zetten als een gelovige, maar ik vertel je gewoon wat feitjes over het verloop van de Bitcoin, aangezien je zelf niet inhoudelijk op de hoogte bent.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je klinkt in elk geval als een ware gelovige
Ik poets de pinautomaten, nou goed?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:28 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Wat is nou eigenlijk je functie bij die bank waar je werkt, loop je er stage ofzo?
Je klinkt echt bijzonder onprofessioneel als 'bankier' ()
En welke bank medewerker noemt zichzelf nou bankier, kom op zeg, je bent gewoon een radertje in een financiele instelling die al lang was omgevallen zonder overheidssteun.
Bitcoin is niet alleen een investering, dat zou je eens in moeten zien.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:27 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Maar hoe kan je in hemelsnaam vertrouwen hebben in een munteenheid dat honderden dollars in waarde schommelt zolang het nog niet #1 munteenheid in de wereld is?
Je gaat effectief gewoon gokken met je gehele kapitaal. Je kan toch niet een "spaarrekening" met bitcoins hebben die de ene dag 10 euro waard is, en de volgende dag 1000, en dan weer 20.
Sterker nog, mensen zeggen dat je met Bitcoins anoniem zou zijn terwijl je juist een stuk transparanter bent dan met fiat geld. En toch zet men het geld in op de oude molochs van banken die meer en meer macht naar zich toe willen trekken. Apart.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:28 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Vertrouwen bij een betaling in Bitcoin ontvangen: betaling staat in de blockchain -> je krijgt je geld, onomkeerbaar.
Vertrouwen bij een CC betaling -> de koper heeft voldoende saldo. Maar er kan nog altijd een chargeback plaatsvinden, tot maanden na dato.
Ik dacht al zoiets, en de vaatwasser mag je ook uitruimen?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:28 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik poets de pinautomaten, nou goed?
Dat doe ik ook niet, maar als de waarde van je bezit zo schommelt zou ik me toch niet prettig voelen. Ik neem derhalve aan dat je ook maar een fractie van je vermogen in bitcoins hebt omdat je het zelf ook niet prettig lijkt?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:29 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Bitcoin is niet alleen een investering, dat zou je eens in moeten zien.
Het is een manier van leven, toch?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:29 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Bitcoin is niet alleen een investering, dat zou je eens in moeten zien.
Ik heb geen vertrouwen in Bitcoins, ik heb vertrouwen in Bitcoin, de techniek. Groot verschil.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:27 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Maar hoe kan je in hemelsnaam vertrouwen hebben in een munteenheid dat honderden dollars in waarde schommelt zolang het nog niet #1 munteenheid in de wereld is?
Waarom is alles een investering voor je?quote:Je gaat effectief gewoon gokken met je gehele kapitaal. Je kan toch niet een "spaarrekening" met bitcoins hebben die de ene dag 10 euro waard is, en de volgende dag 1000, en dan weer 20.
Als je het lief vraagt wel.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:29 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ik dacht al zoiets, en de vaatwasser mag je ook uitruimen?
Je ziet nu al dat de fluctuatie van de Bitcoin zelf afneemt ten opzichte van een jaar geleden. Meer acceptatie -> minder fluctuatie.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:30 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat doe ik ook niet, maar als de waarde van je bezit zo schommelt zou ik me toch niet prettig voelen. Ik neem derhalve aan dat je ook maar een fractie van je vermogen in bitcoins hebt omdat je het zelf ook niet prettig lijkt?
Nou nee, ook al zou de ROI 0% zijn en derhalve geen investering zijn qua intentie, dan nog vind ik een schommelende waarde van dermate extreme aard niet echt prettig.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom is alles een investering voor je?
Bitpay kan dat zelf heel goed:quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:29 schreef crashbangboom het volgende:
Kunnen Maxbet of Scorpie eens uitleggen waardoor Bitpay gedekt wordt, waardoor ik als winkelier ook zeker weet dat ik mijn centen krijg, en niet opeens iemand zoals bij MtGox met de noorderzon vertrokken is.
Er is niet veel complotdenken aan. De techniek achter crypto's is open en controleerbaar voor iedereen. Maar dan moet je natuurlijk wel je eigen portemonnee beheren. Dat Voorschrift bijvoorbeeld zegt dat er niet hee veel verschil is tussen fiat en crypto afgezien van of het in een kluis ligt of op een chipje staat, laat al zien dat ie niet alles begrijpt. Zo is crypto ook prima in cold storage te bewaren, op een stukje papier zo je wilt, net als een bankbiljet. En als je dat stukje papier in een kluis legt heb je geld in een kluis. De maximaal beschikbare hoeveelheid van een crypto is echter mathematisch begrensd. Als de laatste coins gemined zijn zal er geen bitcoin meer bij komen. Je kan dus geen bitcoins gaan bijdrukken als je geld tekort komt, zoals met fiat wel met enige regelmaat gebeurt. Dat is een enorm belangrijk verschil. Verder zijn transacties controleerbaar door iedereen. Als je crypto's naar een andere wallet/rekening zegt te hebben overgemaakt, dan kan iedereen controleren dat dat inderdaad zo is. En zo zijn er nog wel wat cruciale verschillen dan wel overeenkomsten aan te wijzen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
uiteraard, het is een logisch en stabiel mechanisme zonder serieuze nadelen. Dat ik dat niet heb gezien....
Sorry maar met dat complotdenken van je kan ik niet zoveel.
Ik heb niet mijn hele salaris in Bitcoin nee, heb er wel wat en die hou ik graagquote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:30 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat doe ik ook niet, maar als de waarde van je bezit zo schommelt zou ik me toch niet prettig voelen. Ik neem derhalve aan dat je ook maar een fractie van je vermogen in bitcoins hebt omdat je het zelf ook niet prettig lijkt?
Ik weet niet hoor, maar ik vind 't nog aardig flexibel.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je ziet nu al dat de fluctuatie van de Bitcoin zelf afneemt ten opzichte van een jaar geleden. Meer acceptatie -> minder fluctuatie.
Dus je koopt er ook geen goederen mee?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:32 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Ik heb niet mijn hele salaris in Bitcoin nee, heb er wel wat en die hou ik graag
Als het enige aspect wat jou niet aanstaat de fluctuerende prijs is dan zijn we het gewoon eens. Speculeren met Bitcoins is ook niet in het belang van de Bitcoin, maar ik heb vertrouwen dat dat op termijn in orde komt. De techniek achter Bitcoins is waar ik in mijn 'geld' op inzet.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:31 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nou nee, ook al zou de ROI 0% zijn en derhalve geen investering zijn qua intentie, dan nog vind ik een schommelende waarde van dermate extreme aard niet echt prettig.
Wat zijn die bitcoins waard in 2016?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:32 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Ik heb niet mijn hele salaris in Bitcoin nee, heb er wel wat en die hou ik graag
Ik heb inderdaad een deel als investering ja, maar ik heb op een net wat ander moment gekocht dan de meeste hierquote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dus je koopt er ook geen goederen mee?
Dan is het gewoon een investering, toch?
Hulde.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Er is niet veel complotdenken aan. De techniek achter crypto's is open en controleerbaar voor iedereen. Maar dan moet je natuurlijk wel je eigen portemonnee beheren. Dat Voorschrift bijvoorbeeld zegt dat er niet hee veel verschil is tussen fiat en crypto afgezien van of het in een kluis ligt of op een chipje staat, laat al zien dat ie niet alles begrijpt. Zo is crypto ook prima in cold storage te bewaren, op een stukje papier zo je wilt, net als een bankbiljet. En als je dat stukje papier in een kluis legt heb je geld in een kluis. De maximaal beschikbare hoeveelheid van een crypto is echter mathematisch begrensd. Als de laatste coins gemined zijn zal er geen bitcoin meer bij komen. Je kan dus geen bitcoins gaan bijdrukken als je geld tekort komt, zoals met fiat wel met enige regelmaat gebeurt. Dat is een enorm belangrijk verschil. Verder zijn transacties controleerbaar door iedereen. Als je crypto's naar een andere wallet/rekening zegt te hebben overgemaakt, dan kan iedereen controleren dat dat inderdaad zo is. En zo zijn er nog wel wat cruciale verschillen dan wel overeenkomsten aan te wijzen.
Nou niet het enige, het gebrek aan toezicht staat mij eerlijk gezegd het meest tegen. Maar het schreeuwen van fanboys en daarmee de prijzen zo laten fluctueren doet het m.i. geen goed nee.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als het enige aspect wat jou niet aanstaat de fluctuerende prijs is dan zijn we het gewoon eens. Speculeren met Bitcoins is ook niet in het belang van de Bitcoin, maar ik heb vertrouwen dat dat op termijn in orde komt. De techniek achter Bitcoins is waar ik in mijn 'geld' op inzet.
Wat zijn je euro`s waard in 2016?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:34 schreef malleable het volgende:
[..]
Wat zijn die bitcoins waard in 2016?
De techniek zal wel werken, maar die werkt net zo goed voor bytecoins, freakcoins of junk coins.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als het enige aspect wat jou niet aanstaat de fluctuerende prijs is dan zijn we het gewoon eens. Speculeren met Bitcoins is ook niet in het belang van de Bitcoin, maar ik heb vertrouwen dat dat op termijn in orde komt. De techniek achter Bitcoins is waar ik in mijn 'geld' op inzet.
Welk gebrek aan toezicht? Er is veel meer toezicht dan bij een bank.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:34 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nou niet het enige, het gebrek aan toezicht staat mij eerlijk gezegd het meest tegen.
Die tijd is allang voorbij. Er is bijna geen grote markt manipulatie meer mogelijk.quote:Maar het schreeuwen van fanboys en daarmee de prijzen zo laten fluctueren doet het m.i. geen goed nee.
Tussen de 0 en 5% minder dan nu.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat zijn je euro`s waard in 2016?
Fluctuatie in de prijs is nu wel een probleem (wat als merchant trouwens prima opgelost is door BitPay) maar in mijn ogen zal dat afnemen met een grotere acceptatie en marketcap. Daarin kan ik het mis hebben, dat is dan zo.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:34 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nou niet het enige, het gebrek aan toezicht staat mij eerlijk gezegd het meest tegen. Maar het schreeuwen van fanboys en daarmee de prijzen zo laten fluctueren doet het m.i. geen goed nee.
Niet gedekt dus, geen toezicht, en geen reserves.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bitpay kan dat zelf heel goed:
https://bitpay.com/faq
Klopt, en aangezien we nog in een achtbaan fase zitten gaan er een hoop coins bij komen en een hoop sneuvelen, gaan er goede en slechte dingen gebeuren, gaan er mensen ten onder aan crypto en gaan er mensen stinkend rijk worden met crypto.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:35 schreef malleable het volgende:
[..]
De techniek zal wel werken, maar die werkt net zo goed voor bytecoins, freakcoins of junk coins.
Bij Bitcoins kan het +100% zijn of -1000%.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:36 schreef malleable het volgende:
[..]
Tussen de 0 en 5% minder dan nu.
Heb jij de illusie dat je spaargeld bij een bank gedekt is?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:36 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Niet gedekt dus, geen toezicht, en geen reserves.
Als jij je bitcoins naar mij overmaakt, maak ik vanavond geld over.Als er nog wat over is, natuurlijk
Het leuke is dat veel mensen in de maatschappij het wel gehad hebben met banken, hun zucht naar toezicht en hun machtspositie. Geld is net zo essentieel voor mensen als voedsel en water, en er zullen manieren gevonden worden om banken minder machtig te maken.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:34 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nou niet het enige, het gebrek aan toezicht staat mij eerlijk gezegd het meest tegen. Maar het schreeuwen van fanboys en daarmee de prijzen zo laten fluctueren doet het m.i. geen goed nee.
De bank heeft daar vorderingen (vaak met onderpand) tegen over staan.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb jij de illusie dat je spaargeld bij een bank gedekt is?
Yep DNB kan dat prima zelf uitleggen http://www.dnb.nl/over-dn(...)sitogarantiestelsel/quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb jij de illusie dat je spaargeld bij een bank gedekt is?
Dat gaat ook gebeuren. Banken zijn niet in staat snel te reageren op veranderingen in de wereld.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:38 schreef ioko het volgende:
[..]
Het leuke is dat veel mensen in de maatschappij het wel gehad hebben met banken, hun zucht naar toezicht en hun machtspositie. Geld is net zo essentieel voor mensen als voedsel en water, en er zullen manieren gevonden worden om banken minder machtig te maken.
Ik hoop echt dat jouw mening gelijk is aan de mening van alle bankiers en dat jullie rustig blijven zitten totdat de wereld om je heen zover is veranderd dat je te laat bent. Net als de energiemaatschappijen.
Leuk, maar als de dollar of euro instort (vergelijkbaar met de bitcoin) is er geen dekking.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:40 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Yep DNB kan dat prima zelf uitleggen http://www.dnb.nl/over-dn(...)sitogarantiestelsel/
Zie je wel dat je het verschil begrijptquote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Leuk, maar als de dollar of euro instort (vergelijkbaar met de bitcoin) is er geen dekking.
Net als verzekeraars en energiemaatschappijen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat gaat ook gebeuren. Banken zijn niet in staat snel te reageren op veranderingen in de wereld.
Maar even aanhalen voordat iedereen in het antibankersrookgordijn trapt.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:35 schreef malleable het volgende:
[..]
De techniek zal wel werken, maar die werkt net zo goed voor bytecoins, freakcoins of junk coins.
Hopen mag altijd.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:38 schreef ioko het volgende:
[..]
Het leuke is dat veel mensen in de maatschappij het wel gehad hebben met banken, hun zucht naar toezicht en hun machtspositie. Geld is net zo essentieel voor mensen als voedsel en water, en er zullen manieren gevonden worden om banken minder machtig te maken.
Ik hoop echt dat jouw mening gelijk is aan de mening van alle bankiers en dat jullie rustig blijven zitten totdat de wereld om je heen zover is veranderd dat je te laat bent. Net als de energiemaatschappijen.
En kappers.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:42 schreef ioko het volgende:
[..]
Net als verzekeraars en energiemaatschappijen.
Mwoh, aangezien we een groot deel van die veranderingen zelf financieren lijkt me dat niet.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat gaat ook gebeuren. Banken zijn niet in staat snel te reageren op veranderingen in de wereld.
In zekere zin is er bij crypto's veel meer toezicht dan bij fiat. Het toezicht op fiat is belegd bij een klein clubje mensen en is bij tijd en wijle verre van transparant. En regelmatig blijkt ook dat het toezicht toch niet zo transparant was (Libor anyone? ). Crypto's zijn juist enorm transparant. De hele transactiegeschiedenis is volledig openbaar. De manier waarop crypto's worden gemined is volledig openbaar. Alles binnen de blockchains is controleerbaar door iedereen. Dat mensen,naief of met slechte bedoelingen, daar schimmige constructies omheen bouwen is geen eigenschap van crypto's.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:34 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Klopt, payment service is maar een onderdeel van een bank, maar in principe wel iets wat wij ook gewoon doen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:43 schreef Maxbet het volgende:
BitPay is niet te vergelijken met een bank
Ze zijn een Payment Service Provider, dat moet je niet gaan verwarren met een bank
Fijn dat we dat in ieder geval wel mogen van banken. Ik ben ook zo blij dat we in grote delen van het westen zelf kunnen nadenken en nieuwe oplossingen kunnen verzinnen.quote:
Welnee, ik verstrek graag financieringen aan ondernemers met leuke plannen, sterker nog dat vind ik het leukste aspect van mijn werk.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:44 schreef ioko het volgende:
[..]
Fijn dat we dat in ieder geval wel mogen van banken. Ik ben ook zo blij dat we in grote delen van het westen zelf kunnen nadenken en nieuwe oplossingen kunnen verzinnen.
Met mensen zoals jij hadden we waarschijnlijk nog in de industriële revolutie gezeten.
De wet van de remmende voorsprong. Over 15 jaar zijn crypto valuta onderdeel van onze samenleving en is het niet meer weg te denken.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
PSP kan ook gewoon los staan van een bank Molly en ik geloof Multisafepay ook zo uit mijn hoofd zijn voorbeelden.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Klopt, payment service is maar een onderdeel van een bank, maar in principe wel iets wat wij ook gewoon doen.
Daar is je internetbankieren voor, je mobiele app, je pinpas, je creditcard, etc.
Je kan het altijd opnemen of omzetten in je bitcoins hoor.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nu nog mijn eigen spaargeld loslaten stelletje rovers dat jullie er zijn.
Het kan, maar voor de meesten is dat niet het meest gemakkelijke.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:45 schreef Maxbet het volgende:
[..]
PSP kan ook gewoon los staan van een bank Molly en ik geloof Multisafepay ook zo uit mijn hoofd zijn voorbeelden.
Die zou je dus prima met BitPay kunnen vergelijken.
Eh nee, dat mocht dus niet van de Rabobank.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je kan het altijd opnemen of omzetten in je bitcoins hoor.
Of als je bij de Rabobank zit, dan mag je geen Bitcoin kopenquote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je kan het altijd opnemen of omzetten in je bitcoins hoor.
Tenzij je zelf een deposito hebt afgesloten, maar dan betaal je gewoon de boeteclausule en dan doe je alsnog ermee wat je wilt.
Dan wissel je van bank, ook dat kan gewoon.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:46 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Of als je bij de Rabobank zit, dan mag je geen Bitcoin kopen
Sorry, dat kon ik echt niet laten
Hang aan MtGox een conversiemodule, en het had BitPay kunnen zijn. Ow wacht, dat is ook de bedoelingquote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:45 schreef Maxbet het volgende:
[..]
PSP kan ook gewoon los staan van een bank Molly en ik geloof Multisafepay ook zo uit mijn hoofd zijn voorbeelden.
Die zou je dus prima met BitPay kunnen vergelijken.
Klopt, banken gaan nog een enorme anti-Bitcoin-campagne opzetten die zijn weerga niet kent. De eerste tekenen daarvoor zijn al gegeven door Bitcoins systematisch te verbinden en vergelijken met drugs, wapens en illegaliteit. Dat is nog maar het topje van de ijsberg.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:45 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De wet van de remmende voorsprong. Over 15 jaar zijn crypto valuta onderdeel van onze samenleving en is het niet meer weg te denken.
Mensen met een gebrek aan visie waren in 1995 ook nooit meegegaan met visionairs die het huidige internet voorspelde.
De komende decennia zullen we zien dat bestaande machtsblokken het heel weg zwaar zullen gaan krijgen door de decentralisatie van macht. Dit zal overigens niet zonder slag of stoot gaan, de belangen zijn immers gigantisch.
Je zit toch bij Triodos nu?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eh nee, dat mocht dus niet van de Rabobank.
Klopt, maar het ging over de garanties en backing van een service. Dan moet je imo niet een payment provider gaan vergelijken met (onderdeel van) een bank.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het kan, maar voor de meesten is dat niet het meest gemakkelijke.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:48 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Klopt, maar het ging over de garanties en backing van een service. Dan moet je imo niet een payment provider gaan vergelijken met (onderdeel) van een bank.
Ik wissel sneller van bitcoin wallet dan ik van bank wissel. Al die papieren rompslomp bij banken, die vervolgens tekort schieten op naleven van de wetgeving omtrend de opslag van die documenten etc etc.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan wissel je van bank, ook dat kan gewoon.
Been there done that, ik was de fossiele Rabobank al langer zat. Dat ik mijn geld niet mocht overboeken naar een exchange was voor mij de druppel.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan wissel je van bank, ook dat kan gewoon.
Je bent geen ondernemer he, ik wil wel graag garanties dat ik de centen ook beur.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:48 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Klopt, maar het ging over de garanties en backing van een service. Dan moet je imo niet een payment provider gaan vergelijken met (onderdeel) van een bank.
Ik ben niet bekend met huidige procedures voor het wisselen van bank bij particulieren, maar volgens mij was dat altijd gewoon maar 1 document wat je inleverde bij je oude bank.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik wissel sneller van bitcoin wallet dan ik van bank wissel. Al die papieren rompslomp bij banken, die vervolgens tekort schieten op naleven van de wetgeving omtrend de opslag van die documenten etc etc.
Dat klopt, maar wat er achter de schermen gebeurt is dat het hele dossier overgeheveld wordt inclusief documentatie, en daar schort nogal wat aan om maar even kort te zijnquote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ben niet bekend met huidige procedures voor het wisselen van bank bij particulieren, maar volgens mij was dat altijd gewoon maar 1 document wat je inleverde bij je oude bank.
Tenzij leningen of hypotheken, maar die hoef je niet mee te migreren.
Nou nee, als jij gewoon van spaar-/betaalrekening wisselt dan gaat er geen documentatie over en weer. Dit is enkel wanneer je het gaat hebben over complexe producten, omdat de nieuwe bank dan wel inzicht wil hebben in wat je hebt en waarom je dat kiest en hoe ze dat zelf het beste kunnen overnemen in iets vergelijkbaars natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat klopt, maar wat er achter de schermen gebeurt is dat het hele dossier overgeheveld wordt inclusief documentatie, en daar schort nogal wat aan om maar even kort te zijn![]()
Niet dat ik dat erg vind, wij boeren goed bij banken en hun projecten om dit soort shit weer op orde te krijgen.
En zeker maar half oplossen, zodat het weer verkeerd gaatquote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat klopt, maar wat er achter de schermen gebeurt is dat het hele dossier overgeheveld wordt inclusief documentatie, en daar schort nogal wat aan om maar even kort te zijn![]()
Niet dat ik dat erg vind, wij boeren goed bij banken en hun projecten om dit soort shit weer op orde te krijgen.
Zolang het maar MKB bedrijven zijn die niet teveel buiten de lijntjes kleuren? Of mogen ze van jou ook aankomen met een bedrijfje dat apps ontwikkeld voor cryptocurrency?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Welnee, ik verstrek graag financieringen aan ondernemers met leuke plannen, sterker nog dat vind ik het leukste aspect van mijn werk.
"Wij zijn bezig met een vergunningsaanvraag bij de Nederlandsche Bank."quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:52 schreef Maxbet het volgende:
Tijd voor https://bl3p.com/
Met bankvergunning
Als dat laatste hun enige bezigheid is dan kan het in strijd zijn met bepaalde wetgeving, dat kan ik je zo niet zeggen. Maar app-ontwikkelaars kunnen prima financiering krijgen hoor. Het is heus niet zo dat de bank iedere app die je maakt gaat controleren.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:54 schreef ioko het volgende:
[..]
Zolang het maar MKB bedrijven zijn die niet teveel buiten de lijntjes kleuren? Of mogen ze van jou ook aankomen met een bedrijfje dat apps ontwikkeld voor cryptocurrency?
Alleen wetgeving of ook interne regels?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Als dat laatste hun enige bezigheid is dan kan het in strijd zijn met bepaalde wetgeving, dat kan ik je zo niet zeggen. Maar app-ontwikkelaars kunnen prima financiering krijgen hoor.
Met een hele kostbare transactie validatie.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:57 schreef crashbangboom het volgende:
Punt is zodra je bitcoin reguleert, en onder toezicht plaats en een stabiele waarde is, het eigenlijk gewoon een sexy virtuele chipknip is
Interne regels zijn afgeleide van wetgeving, dus in feite maakt dat weinig uit. Als we het over Bitcoin hebben en Rabobank dan is het een interpretatie van anti-witwas wetgeving die op deze manier geďnterpreteerd wordt.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:57 schreef ioko het volgende:
[..]
Alleen wetgeving of ook interne regels?
Als dit project afgerond is bespaart men op termijn 250.000 uur per jaar aan handmatig werk.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:52 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
En zeker maar half oplossen, zodat het weer verkeerd gaat
MtGox heeft nog een klusje
De bitcoin kan niet onder toezicht worden geplaatst.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:57 schreef crashbangboom het volgende:
Punt is zodra je bitcoin reguleert, en onder toezicht plaats en een stabiele waarde is, het eigenlijk gewoon een sexy virtuele chipknip is
Waar Nederland groot in is, wij hebben al decennia wallets!
Sedert 2008 handelen ze voor 95% al dan niet meer gewoon naar wat de toezichthouders willen, dus als je dan de regelgeving in twijfel wil trekken dan moet je toch echt in Frankfurt zijn, danwel Den Haag.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:00 schreef crashbangboom het volgende:
Natuurlijk wel, banken zijn satan
Van wie niet, het was toch allemaal zo helder duidelijk doorzichtig en technisch superieur? Dan moet dat juist een eitje zijnquote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De bitcoin kan niet onder toezicht worden geplaatst.
Er is geen 'centraal' gedeelte waardoor je de bitcoin kan reguleren.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:02 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Van wie niet, het was toch allemaal zo helder duidelijk doorzichtig en technisch superieur? Dan moet dat juist een eitje zijn
Alleen niemand weet hoeveel het volgende week, laat staan volgend jaar waard is.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:03 schreef Deckard het volgende:
Bitcoin is veiliger dan welk betaalmiddel dan ook.
Maar dat is dan wel gegarandeerd!quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:09 schreef malleable het volgende:
[..]
Alleen niemand weet hoeveel het volgende week, laat staan volgend jaar waard is.
Ja ik moet toch even 'zie je wel' komen zeggen toen jullie zeiden dat Mt Gox nooit meer kapot zou gaan.!quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:55 schreef Leafeon672 het volgende:
Als men dat echt heeft gezegd heb je ook het recht om daar kritiek op te leveren. BTC is nog niet dood, de tijd zal het leren wat er uiteindelijk van terecht zal komen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja ik moet toch even 'zie je wel' komen zeggen toen jullie zeiden dat Mt Gox nooit meer kapot zou gaan.!
Nee hoor, je kunt op thuisbezorgd betalen met bitcoins!!!quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:39 schreef Reya het volgende:
Bitcoin, grappig speculatiemateriaal; verder natuurlijk volledig ongeschikt voor enig doeleinde.
De gouden standaard was en is onhoudbaar. Dat is dus eigenlijk niet eens een overweging. Tenzij je welvaart wilt vernietigen natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, en de tijd dat de euro of de dollar gebacked werd door goud ligt allang achter ons......een gevaarlijk precedent.
Gedekt door wat dan precies?quote:Grappig dat je dat zegt. De Bitcoin is namelijk beter te vertrouwen dan de Euro of de Dollar want 100% gebacked. De vraag is dus of de munteenheid waar jij je vertrouwen in stelt wel de juiste is.
Bitcoins komt nog een paar keer slecht in het nieuws (en is daarmee onbetrouwbaarder geworden), thuisbezorgd heeft geen zin in potentieel slechte publiciteit en schrapt de optie om daarmee te betalen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:28 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Vertrouwen bij een betaling in Bitcoin ontvangen: betaling staat in de blockchain -> je krijgt je geld, onomkeerbaar.
Vertrouwen bij een CC betaling -> de koper heeft voldoende saldo. Maar er kan nog altijd een chargeback plaatsvinden, tot maanden na dato.
Er is nog wel meer te bestellen met bitcoins.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:52 schreef Falco het volgende:
[..]
Nee hoor, je kunt op thuisbezorgd betalen met bitcoins!!!
Dat was van tevoren gewoon duidelijk en je bent enorm dom als je zo veel geld hebt en het niet spreidt.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:11 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gelukkig voldeed elke rekeninghouder daar aan he?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |