Die holden als een baas.quote:Op maandag 10 februari 2014 12:08 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
De Winkelvoss twins aan de anti-depressie pillen? Die hebben toch iets van de helft van alle bitcoins op aarde?
Nee, die lachen zich tranen, omdat ze vanochtend voor een schijntje een SHITLOAD aan bitcoins hebben kunnen bijkopen.quote:Op maandag 10 februari 2014 12:08 schreef SeLang het volgende:
De Winkelvoss twins aan de anti-depressie pillen?
Nee dude, minder dan 1%quote:Die hebben toch iets van de helft van alle bitcoins op aarde?
quote:Op maandag 10 februari 2014 15:56 schreef Robuustheid het volgende:
Welke instorting? Koers bitstamp is hoger dan eergisteren.
Ik ook van jou hoorquote:Op maandag 10 februari 2014 16:27 schreef Robuustheid het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan het woordje Bitstamp? Dit is BTC-e. En koers ligt al vele malen hoger.
BIT / Beginnersvragen over bitcoin en dergelijkenquote:Op woensdag 12 februari 2014 20:30 schreef theunderdog het volgende:
Is er iemand die mij zowel de technische als de economische kant van bitcoin kan uitleggen?
Thx.quote:Op woensdag 12 februari 2014 20:31 schreef µ het volgende:
[..]
BIT / Beginnersvragen over bitcoin en dergelijken
quote:
Zelfs of Mt.Gox staat ie er nog boven.quote:De Winkelvossen probeerden een dam te leggen op $500 maar zij worden momenteel verpletterd.
je hebt de boot in bitcoin gemist?quote:Op donderdag 13 februari 2014 09:44 schreef SeLang het volgende:
BTC < $500
De Winkelvossen probeerden een dam te leggen op $500 maar zij worden momenteel verpletterd.
[ afbeelding ]
Ik heb steeds van de Bitcoin fanboys moeten aanhoren dat het grote voordeel van Bitcoin is dat je razendsnel en zonder kosten geld kunt heen en weer transporteren. Die mythe is nu natuurlijk op een pijnlijke manier uit elkaar gevallen. Als dat zo was dan kocht ik namelijk voor bijna niks bitcoins op MtGox en verkocht ze met dikke winst ergens anders.quote:
Lol, je kan nog steeds Bitcoins overal heen sturen, daar is geen exchange/bank voor nodig.quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:47 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb steeds van de Bitcoin fanboys moeten aanhoren dat het grote voordeel van Bitcoin is dat je razendsnel en zonder kosten geld kunt heen en weer transporteren. Die mythe is nu natuurlijk op een pijnlijke manier uit elkaar gevallen. Als dat zo was dan kocht ik namelijk voor bijna niks bitcoins op MtGox en verkocht ze met dikke winst ergens anders.
Ik geloof best dat er een plaats is voor cryptocurrencies maar dit gaat hem duidelijk niet worden.
Dit is nog steeds zo en dat ís ook (een van de) grote voordelen? Zie je dit als een nadeel dan?quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:47 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb steeds van de Bitcoin fanboys moeten aanhoren dat het grote voordeel van Bitcoin is dat je razendsnel en zonder kosten geld kunt heen en weer transporteren.
Je begrijpt de werking van Bitcoin denk ik niet. MtGox is een exchange, als je daar je bitcoins naar toe hebt gestuurd, geef je feitelijk je "geld" (bitcoins) over aan een bedrijf/bank (MtGox). Dit bedrijf of bank -hoe je het ook wilt noemen- heeft zelf het beheer / regie over deze bitcoins. Als ze vervolgens weigeren uit te betalen, tja.. dat is kut... maar dat zegt niets over bitcoin op zichzelf.quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:47 schreef SeLang het volgende:
Die mythe is nu natuurlijk op een pijnlijke manier uit elkaar gevallen. Als dat zo was dan kocht ik namelijk voor bijna niks bitcoins op MtGox en verkocht ze met dikke winst ergens anders.
De prijs van nu heeft weinig te maken met die grafiek.quote:Op donderdag 20 februari 2014 23:12 schreef litecoin het volgende:
Ik zit ook vuistdiep in de Bitcoin, maar ik begin mij toch zorgen te maken.
Hier de grafiek van een 'klassieke bubble':
[ afbeelding ]
je snapt er niet veel van geloof ik. maar je hebt de boot dus gemist in bitcoin?quote:Op donderdag 20 februari 2014 20:47 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb steeds van de Bitcoin fanboys moeten aanhoren dat het grote voordeel van Bitcoin is dat je razendsnel en zonder kosten geld kunt heen en weer transporteren. Die mythe is nu natuurlijk op een pijnlijke manier uit elkaar gevallen. Als dat zo was dan kocht ik namelijk voor bijna niks bitcoins op MtGox en verkocht ze met dikke winst ergens anders.
Ik geloof best dat er een plaats is voor cryptocurrencies maar dit gaat hem duidelijk niet worden.
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:53 schreef Bitcoin_klo0n het volgende:
[..]
je snapt er niet veel van geloof ik. maar je hebt de boot Titanic dus gemist in bitcoin?
Achja ik moet eigenlijk niet in paniek raken. Ik heb gister een klein stuk verlies gepakt, maar inmiddels is dat ook bijna weer volledig goedgemaakt. Ik had sinds 2014 alleen maar goede trades dit was de eerste keer dat ik even onderuit ging dat speelt toch op mn emotie merk ik.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 08:06 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De prijs van nu heeft weinig te maken met die grafiek.
Zoek het eerder in de richting van een falende MtGox exchange waar je geen Euro, Dollar of Bitcoin meer kan uit laten betalen.
Hoewel MtGox niet echt relevant meer is, waren ze wel de eerste grote exchange.
Nee, want banken vallen inderdaad nooit om.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:01 schreef Falco het volgende:
Wie gelooft nog hierin___? De ouderwetse banken wekken nog meer vertrouwen op dan deze bullshit...
banken worden gered door de staat. Wie redt MtGox of de bitcoins die daar op staan?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, want banken vallen inderdaad nooit om.
Ja dat zag je bij de ijslandse bank… Nee daar hebben gelukkig niet veel mensen hun geld verloren.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
banken worden gered door de staat. Wie redt MtGox of de bitcoins die daar op staan?
euh daar is gewoon een schikking getroffen hoor. wie schikt met mtgox?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja dat zag je bij de ijslandse bank… Nee daar hebben gelukkig niet veel mensen hun geld verloren.
oh wacht!
Dat heeft iedereen tot 100.000 per rekeninghouder gewoon teruggekregenquote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja dat zag je bij de ijslandse bank… Nee daar hebben gelukkig niet veel mensen hun geld verloren.
oh wacht!
Gelukkig voldeed elke rekeninghouder daar aan he?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:11 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dat heeft iedereen tot 100.000 per rekeninghouder gewoon teruggekregen
Eerder 6%quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:12 schreef SeLang het volgende:
Als er daarwerkelijk 750.000 BTC zijn gestolen, dan is dat 17% van alle bitcoins op de wereld
Iedereen denkt nu (nog) dat het een MtGox probleem is maar God weet hoeveel nog niet ontdekte lekken er bij de andere exchanges en wallets zitten...
Het is wachten wat er nou precies aan de hand is bij Gox, maar ik denk niet dat er ineens 750k uit cold storage wallets is gekomen. Alleen al vanwege het feit dat je dat had gezien in de blockchain als er zo veel coins in een (of een paar) keer verplaatst worden.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:47 schreef Ticootje het volgende:
Komen die 6% wel weer in de roulatie?
Ik zie op Bitcoin Watch dat er 12,443,300 BTC zijn. Dan kom ik met 750,000 missing coins op 16,6% 6%quote:
Gelukkig waren de regels van te voren niet duidelijk he?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:11 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gelukkig voldeed elke rekeninghouder daar aan he?
Gelukkig waren die met de crypto's wel duidelijk. Laat je zoveel op een online wallet staan, dan ben je gewoon een eikel.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Gelukkig waren de regels van te voren niet duidelijk he?
16.6% van 12,433,300 = 2,065,587.8quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:50 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik zie op Bitcoin Watch dat er 12,443,300 BTC zijn. Dan kom ik met 750,000 missing coins op 16,6%
Ow fuk je hebt gelijkquote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:54 schreef Maxbet het volgende:
[..]
16.6% van 12,433,300 = 2,065,587.8
Misschien je rekenmachientje maar weggooien?
6% van alle Bitcoinquote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:57 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ow fuk je hebt gelijk
Evengoed 6% van al het geld op de wereld is gestolen
[ afbeelding ]
Het laat wellicht vooral zien dat het geen volwassen systeem is en voorlopig ook niet de potentie heeft om dat wel te worden. Wat alleen maar goed is om die hype weer in te dammen. Zo'n bubbel voegt immers niets toe.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Volgens mij valt het met de omvang van de crash wel mee. Er is wel wat gebeurd, maar om nou te stellen dat Bitcoin compleet is ingestort is overdreven.
Inderdaad erg leuk als mensen geld verliezenquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:05 schreef Voorschrift het volgende:
Als bankier kan ik hier enkel smakelijk om lachen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |