Wat zijn die bitcoins waard in 2016?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:32 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Ik heb niet mijn hele salaris in Bitcoin nee, heb er wel wat en die hou ik graag
Ik heb inderdaad een deel als investering ja, maar ik heb op een net wat ander moment gekocht dan de meeste hierquote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dus je koopt er ook geen goederen mee?
Dan is het gewoon een investering, toch?
Hulde.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Er is niet veel complotdenken aan. De techniek achter crypto's is open en controleerbaar voor iedereen. Maar dan moet je natuurlijk wel je eigen portemonnee beheren. Dat Voorschrift bijvoorbeeld zegt dat er niet hee veel verschil is tussen fiat en crypto afgezien van of het in een kluis ligt of op een chipje staat, laat al zien dat ie niet alles begrijpt. Zo is crypto ook prima in cold storage te bewaren, op een stukje papier zo je wilt, net als een bankbiljet. En als je dat stukje papier in een kluis legt heb je geld in een kluis. De maximaal beschikbare hoeveelheid van een crypto is echter mathematisch begrensd. Als de laatste coins gemined zijn zal er geen bitcoin meer bij komen. Je kan dus geen bitcoins gaan bijdrukken als je geld tekort komt, zoals met fiat wel met enige regelmaat gebeurt. Dat is een enorm belangrijk verschil. Verder zijn transacties controleerbaar door iedereen. Als je crypto's naar een andere wallet/rekening zegt te hebben overgemaakt, dan kan iedereen controleren dat dat inderdaad zo is. En zo zijn er nog wel wat cruciale verschillen dan wel overeenkomsten aan te wijzen.
Nou niet het enige, het gebrek aan toezicht staat mij eerlijk gezegd het meest tegen. Maar het schreeuwen van fanboys en daarmee de prijzen zo laten fluctueren doet het m.i. geen goed nee.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als het enige aspect wat jou niet aanstaat de fluctuerende prijs is dan zijn we het gewoon eens. Speculeren met Bitcoins is ook niet in het belang van de Bitcoin, maar ik heb vertrouwen dat dat op termijn in orde komt. De techniek achter Bitcoins is waar ik in mijn 'geld' op inzet.
Wat zijn je euro`s waard in 2016?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:34 schreef malleable het volgende:
[..]
Wat zijn die bitcoins waard in 2016?
De techniek zal wel werken, maar die werkt net zo goed voor bytecoins, freakcoins of junk coins.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als het enige aspect wat jou niet aanstaat de fluctuerende prijs is dan zijn we het gewoon eens. Speculeren met Bitcoins is ook niet in het belang van de Bitcoin, maar ik heb vertrouwen dat dat op termijn in orde komt. De techniek achter Bitcoins is waar ik in mijn 'geld' op inzet.
Welk gebrek aan toezicht? Er is veel meer toezicht dan bij een bank.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:34 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nou niet het enige, het gebrek aan toezicht staat mij eerlijk gezegd het meest tegen.
Die tijd is allang voorbij. Er is bijna geen grote markt manipulatie meer mogelijk.quote:Maar het schreeuwen van fanboys en daarmee de prijzen zo laten fluctueren doet het m.i. geen goed nee.
Tussen de 0 en 5% minder dan nu.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat zijn je euro`s waard in 2016?
Fluctuatie in de prijs is nu wel een probleem (wat als merchant trouwens prima opgelost is door BitPay) maar in mijn ogen zal dat afnemen met een grotere acceptatie en marketcap. Daarin kan ik het mis hebben, dat is dan zo.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:34 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nou niet het enige, het gebrek aan toezicht staat mij eerlijk gezegd het meest tegen. Maar het schreeuwen van fanboys en daarmee de prijzen zo laten fluctueren doet het m.i. geen goed nee.
Niet gedekt dus, geen toezicht, en geen reserves.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bitpay kan dat zelf heel goed:
https://bitpay.com/faq
Klopt, en aangezien we nog in een achtbaan fase zitten gaan er een hoop coins bij komen en een hoop sneuvelen, gaan er goede en slechte dingen gebeuren, gaan er mensen ten onder aan crypto en gaan er mensen stinkend rijk worden met crypto.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:35 schreef malleable het volgende:
[..]
De techniek zal wel werken, maar die werkt net zo goed voor bytecoins, freakcoins of junk coins.
Bij Bitcoins kan het +100% zijn of -1000%.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:36 schreef malleable het volgende:
[..]
Tussen de 0 en 5% minder dan nu.
Heb jij de illusie dat je spaargeld bij een bank gedekt is?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:36 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Niet gedekt dus, geen toezicht, en geen reserves.
Als jij je bitcoins naar mij overmaakt, maak ik vanavond geld over.Als er nog wat over is, natuurlijk
Het leuke is dat veel mensen in de maatschappij het wel gehad hebben met banken, hun zucht naar toezicht en hun machtspositie. Geld is net zo essentieel voor mensen als voedsel en water, en er zullen manieren gevonden worden om banken minder machtig te maken.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:34 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nou niet het enige, het gebrek aan toezicht staat mij eerlijk gezegd het meest tegen. Maar het schreeuwen van fanboys en daarmee de prijzen zo laten fluctueren doet het m.i. geen goed nee.
De bank heeft daar vorderingen (vaak met onderpand) tegen over staan.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb jij de illusie dat je spaargeld bij een bank gedekt is?
Yep DNB kan dat prima zelf uitleggen http://www.dnb.nl/over-dn(...)sitogarantiestelsel/quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb jij de illusie dat je spaargeld bij een bank gedekt is?
Dat gaat ook gebeuren. Banken zijn niet in staat snel te reageren op veranderingen in de wereld.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:38 schreef ioko het volgende:
[..]
Het leuke is dat veel mensen in de maatschappij het wel gehad hebben met banken, hun zucht naar toezicht en hun machtspositie. Geld is net zo essentieel voor mensen als voedsel en water, en er zullen manieren gevonden worden om banken minder machtig te maken.
Ik hoop echt dat jouw mening gelijk is aan de mening van alle bankiers en dat jullie rustig blijven zitten totdat de wereld om je heen zover is veranderd dat je te laat bent. Net als de energiemaatschappijen.
Leuk, maar als de dollar of euro instort (vergelijkbaar met de bitcoin) is er geen dekking.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:40 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Yep DNB kan dat prima zelf uitleggen http://www.dnb.nl/over-dn(...)sitogarantiestelsel/
Zie je wel dat je het verschil begrijptquote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Leuk, maar als de dollar of euro instort (vergelijkbaar met de bitcoin) is er geen dekking.
Net als verzekeraars en energiemaatschappijen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat gaat ook gebeuren. Banken zijn niet in staat snel te reageren op veranderingen in de wereld.
Maar even aanhalen voordat iedereen in het antibankersrookgordijn trapt.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:35 schreef malleable het volgende:
[..]
De techniek zal wel werken, maar die werkt net zo goed voor bytecoins, freakcoins of junk coins.
Hopen mag altijd.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:38 schreef ioko het volgende:
[..]
Het leuke is dat veel mensen in de maatschappij het wel gehad hebben met banken, hun zucht naar toezicht en hun machtspositie. Geld is net zo essentieel voor mensen als voedsel en water, en er zullen manieren gevonden worden om banken minder machtig te maken.
Ik hoop echt dat jouw mening gelijk is aan de mening van alle bankiers en dat jullie rustig blijven zitten totdat de wereld om je heen zover is veranderd dat je te laat bent. Net als de energiemaatschappijen.
En kappers.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:42 schreef ioko het volgende:
[..]
Net als verzekeraars en energiemaatschappijen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |