abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136509285
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:06 schreef groenappeltje20 het volgende:

[..]

met ze hoevelen zijn jullie thuis? Ik ga naast jou zitten. Zullen we daarna iets leuks doen?
Alleen mijn moeder en ik. o: Klinkt goed!
pi_136509317
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:16 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Dat is mogelijk natuurlijk, ik geloof je meteen. Mijn moeder en zusje die naar de begrafenis van mijn oma waren geweest vertelden mij dat men toen 3 dagen zelf niet heeft hoeven koken omdat de buren voor dermate genoeg eten hadden gezorgd. Ik vond dit mooi om te horen. Maar dit was natuurlijk mar een voorbeeld.
Het was volgens mij inderdaad 3 dagen, maar ik ben er niet zeker van. Uiteraard. Allah rahmet eylesin.
pi_136509423
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:14 schreef Weissman het volgende:

[..]

Nee, ik verbaas me er gewoon over dat je iets positiefs gelijkt linkt aan de islam :')

Alsof religie monopoly heeft over ''goede daden'' :')
Soms beïnvloedt religie de leefwijze van mensen op zo'n manier dat iets traditie wordt. Besnijdenis bij jongens is zo'n voorbeeld. Vanuit het geloof is het niet verplicht, het wordt aangeraden, maar onder het volk heerst de opvatting/traditie dat een onbesneden jongen geen man is.
pi_136509497
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:17 schreef Crip het volgende:

[..]

Alleen mijn moeder en ik. o: Klinkt goed!
yallah zina, ik kom..
pi_136509573
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:19 schreef TheMagnificent het volgende:
Soms beïnvloedt religie de leefwijze van mensen
Soms iets te veel ja. Waardoor mensen zelf niet meer kunnen nadenken waarom ze zich aan die tradities houden.
pi_136509758
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:22 schreef Weissman het volgende:

[..]

Soms iets te veel ja. Waardoor mensen zelf niet meer kunnen nadenken waarom ze zich aan die tradities houden.
En dat was toch het probleem waar iedereen het eens mee was, dus wat is het nut nu om dit te zeggen :?
pi_136509804
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:24 schreef Arcadia het volgende:

[..]

En dat was toch het probleem waar iedereen het eens mee was, dus wat is het nut nu om dit te zeggen :?
Omdat religie hier aan bijdraagt.
pi_136509840
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:17 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Het was volgens mij inderdaad 3 dagen, maar ik ben er niet zeker van. Uiteraard. Allah rahmet eylesin.
Amin.

quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:22 schreef Weissman het volgende:

[..]

En hoezo denk je dat daar niet over is nagedacht? Het punt dat Arcadia maakt, is juist dat men de oorsprong en effecten van een traditie dient te ondervragen.
pi_136509843
quote:
17s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:20 schreef groenappeltje20 het volgende:

[..]

yallah zina, ik kom..
Let's get it on. :*
pi_136509904
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:26 schreef Crip het volgende:

[..]

Let's get it on. :*
ewa vergeet de marokkaanse koekjes niet, dan neem ik baklava mee. :P
pi_136509911
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:25 schreef Weissman het volgende:

[..]

Omdat religie hier aan bijdraagt.
Adamim, ben je nu echt zo |:(

Het heeft NIKS te maken met religie, het heeft te maken met de mentaliteit van mensen, het maakt niet uit wat de bron is als de probleem bij de mensen ligt. Als zij het niet van religie nemen, dan wel van iets anders.
pi_136509998
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 13:31 schreef Unlabeled het volgende:

[..]

Zo bevestig je maar weer dat mensen als jij geen humor hebben. Laten we een keer meeten kunnen we verder praten. Jij en ik alleen. Eens kijken of je dan nog steeds zo 'stoer' kunt doen.
:')!
pi_136510008
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:27 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Adamim, ben je nu echt zo |:(

Het heeft NIKS te maken met religie, het heeft te maken met de mentaliteit van mensen, het maakt niet uit wat de bron is als de probleem bij de mensen ligt. Als zij het niet van religie nemen, dan wel van iets anders.
Het is in de Islam toch verboden om sommige onderwerpen in twijfel te trekken en er kritische vragen over te stellen?

Iman staat toch gelijk aan ''teslimiyet'' dus geen vragen stellen erover?
pi_136510016
quote:
17s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:20 schreef groenappeltje20 het volgende:

[..]

yallah zina, ik kom..
Wel gaan dan, hè? We zien een uitgebreide fotoreportage van het etentje morgen wel in dit topic tegemoet.
pi_136510283
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:29 schreef Weissman het volgende:

[..]

Het is in de Islam toch verboden om sommige onderwerpen in twijfel te trekken en er kritische vragen over te stellen?

Nee.
pi_136510287
quote:

[..]

Waarom haal je 2 dingen door elkaar, we hadden het net over tradities die men uitvoert zonder er een moment over te reflecteren en nu begin je over het feit dat men niet moet twijfelen aan bepaalde punten in islam? Die 2 dingen staan ver van elkaar.

En nee, je mag onderwerpen in twijfel trekken, er kritische vragen over stellen, dat hebben we gisteren ook bij de sheikh gedaan, soms krijg je een antwoord, soms niet. Waarom moet je bidden als moslim? Dat heeft islamconforme antwoorden, maar ook antwoorden vanuit een gezondheids en psychologisch perspectief. Je mag als moslim heus wel kritisch zijn hoor, maar het probleem met velen critici is dat ze kritisch zijn omdat ze niks weten over het betreffende onderwerp.
pi_136510307
quote:

[..]

Er zijn dogma's die je als gelovige accepteert en niet ondervraagt, zoals dat Mohammed de profeet van God is, dat Jezus niet de zoon van God is en dat de Koran het geopenbaarde woord van God is, et cetera, maar door de eeuwen heen heeft men hierbuiten genoeg gediscussieerd en ondervraagd, hence de verschillende stromingen en madhabs die tot stand kwamen. Het is van belang dat je je standpunt terug kunt voeren tot een keten van betrouwbare overleveringen, verzen uit de Koran of een consensus onder geleerden.
pi_136510350
quote:
3s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee.
Goed onderbouwdt ook _O_
pi_136510355
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:35 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Er zijn dogma's die je als gelovige accepteert en niet ondervraagt, zoals dat Mohammed de profeet van God is, dat Jezus niet de zoon van God is en dat de Koran het geopenbaarde woord van God is, maar door de eeuwen heen heeft men hierbuiten genoeg gediscussieerd en ondervraagd, hence de verschillende stromingen en madhabs die tot stand kwamen. Het is van belang dat je je standpunt terug kunt voeren tot een keten van betrouwbare overleveringen, verzen uit de Koran of een consensus onder geleerden.
De Koran is daar juist toch wel kritiisch over, waarom iets wel / niet zo is?
pi_136510405
quote:
15s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:36 schreef Weissman het volgende:

[..]

Goed onderbouwdt ook _O_
Wat moet ik onderbouwen, je komt met 2 proposities, ik zeg dat zij niet zo zijn. Iman heeft vrij weinig met teslimiyet te maken, zo ook dat je maar bij sommige dingen neer te leggen hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2014 16:37:16 ]
pi_136510477
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:29 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

:')!
Borte, check je DM eens. Voordat het weer een halfjaar duurt voordat je ernaar kijkt :P
pi_136510500
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De Koran is daar juist toch wel kritiisch over, waarom iets wel / niet zo is?
Dat is dan toch ook geen punt van geschil meer als het expliciet in de Koran wordt vermeld?
pi_136510548
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:39 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Dat is dan toch ook geen punt van geschil meer als het expliciet in de Koran wordt vermeld?
Ging meer over de uitleg van dogma's, dat die wel uitgelegd worden en het derhalve niet echt dogma's meer zijn?
pi_136510622
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:39 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Ja, maar wordt het als een beter leg je je hierbij neer gepresenteerd of tracht de koran dit rationeel te onderbouwen?
pi_136510677
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:40 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Ging meer over de uitleg van dogma's, dat die wel uitgelegd worden en het derhalve niet echt dogma's meer zijn?
Ah, op die manier. Wellicht geen goede voorbeelden, inderdaad, maar er zijn natuurlijk andere zaken waarover God zegt...

quote:
2:216 Fighting has been enjoined upon you while it is hateful to you. But perhaps you hate a thing and it is good for you; and perhaps you love a thing and it is bad for you. And Allah Knows, while you know not.
pi_136510765
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:42 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Ah, op die manier. Wellicht geen goede voorbeelden, inderdaad, maar er zijn natuurlijk andere zaken waarover God zegt...

[..]

Echt een meestervers ook. _O_
pi_136510894
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:42 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

[..]

Welke kanttekeningen plaats je bij deze vers dan?
pi_136511027
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja, maar wordt het als een beter leg je je hierbij neer gepresenteerd of tracht de koran dit rationeel te onderbouwen?
Daar maak je een goed punt, inderdaad. :P Maar misschien is het voorbeeld van varkensvlees en alcohol een betere? Moslims eten en drinken dit simpelweg niet omdat God het verboden heeft, ongeacht morgen een studie aan zal tonen dat alcohol geen nadelige gevolgen heeft en gezond is. Maar jij hebt hier beter inzicht in dan ik.
pi_136511048
quote:
10s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:29 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Wel gaan dan, hè? We zien een uitgebreide fotoreportage van het etentje morgen wel in dit topic tegemoet.
kom je gezellig mee?
pi_136511159
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:50 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Daar maak je een goed punt, inderdaad. :P Maar misschien is het voorbeeld van varkensvlees en alcohol een betere? Moslims eten en drinken dit simpelweg niet omdat God het verboden heeft, ongeacht morgen een studie aan zal tonen dat alcohol geen nadelige gevolgen heeft en gezond is. Maar jij hebt hier beter inzicht in dan ik.
Mwuah, bij voorbaat aannemen dat ik betere inzichten heb is niet constructief denk ik :o

Wat betreft varkensvlees en alcohol, is er nog steeds het een en ander aan itjihaad nodig, alles verwerpt zijn eigen geboden bijvoorbeeld als het bijdraagt aan je overleving? Ook over alcohol wordt er gezegd dat de nadelen meer zijn dan de voordelen, de nadelige gevolgen van alcohol is ons alles bekend toch, en niet louter alleen de gezondheid, maar ook de sociale en morele gevolgen van alcohol gebruik?
pi_136511337

Auw!! :'(

Komt ervan als ik geen halal kip koop... :{w
pi_136511371
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:57 schreef sylvesterrr het volgende:
[ link | afbeelding ]

Mooi mes :D
pi_136511446
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:27 schreef groenappeltje20 het volgende:

[..]

ewa vergeet de marokkaanse koekjes niet, dan neem ik baklava mee. :P
Oe, lekker! :P De koekjes staan al klaar!
pi_136511452
quote:
14s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:58 schreef Weissman het volgende:

[..]

Mooi mes :D
Heel grappig. }:|
pi_136511470
quote:
[ link | afbeelding ]

_O- _O-

Allah ej shafiek! Rustig aan met dat mes he. :P
pi_136511561
quote:
[ link | afbeelding ]

SPOILERTAG. ZULKE. SHIT.
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_136511608
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mwuah, bij voorbaat aannemen dat ik betere inzichten heb is niet constructief denk ik :o

Wat betreft varkensvlees en alcohol, is er nog steeds het een en ander aan itjihaad nodig, alles verwerpt zijn eigen geboden bijvoorbeeld als het bijdraagt aan je overleving? Ook over alcohol wordt er gezegd dat de nadelen meer zijn dan de voordelen, de nadelige gevolgen van alcohol is ons alles bekend toch, en niet louter alleen de gezondheid, maar ook de sociale en morele gevolgen van alcohol gebruik?
Die opmerking was om aan te geven dat mijn kennis hierover beperkt is en dat ik opensta voor nieuwe inzichten en om van je te leren. :P

Ik bedoelde eigenlijk meer studies die bijvoorbeeld aangeven dat alcohol in een kleine hoeveelheid gezond kan zijn, maar dat voor een moslim het verbod, dat de negatieve gevolgen groter zijn dan de positieve, ook hier zwaarder wegen, zelfs al zou een individu zichzelf kunnen beheersen om niet meer te drinken dan een kleine hoeveelheid.
pi_136511638
quote:
8s.gif Op zondag 9 februari 2014 17:00 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Heel grappig. }:|
Ik meen het lan.

quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 17:00 schreef Crip het volgende:

Allah ej shafiek!
pi_136511677
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 17:04 schreef Weissman het volgende: