abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136507648
quote:
14s.gif Op zondag 9 februari 2014 15:43 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Als je dat meent: respect! ^O^
Ik hou niet van cultuurtradities als ze niet tot stand zijn gekomen door intellect.

quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 15:46 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik vind de eigenschap om empathie te kunnen hebben met mensen, ongeacht hun afkomst, religie of sociale status, erg belangrijk.
^O^
pi_136508044
Wat gaan jullie vanavond eten?
pi_136508171
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 15:47 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Ik hou niet van cultuurtradities als ze niet tot stand zijn gekomen door intellect.

[..]
Inderdaad. Je hebt tradities en je hebt tradities. Het is achterlijk om een traditie in ere te houden die de ontwikkeling van de mens tegenhoudt, zoals, ik noem maar wat, het niet naar school sturen van meisjes. Maar bijvoorbeeld het verlenen van emotionele steun en het verzorgen van eten en drinken aan een familie die bezig is met de uitvaart van een pas overleden familielid, zodat hun lasten een stuk verminderen, is een mooie traditie die wij hebben die sociale banden alleen maar versterkt.
pi_136508230
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 15:54 schreef groenappeltje20 het volgende:
Wat gaan jullie vanavond eten?
Geroosterde tomatensoep met gegrilde vis en een spinazie salade. :)
pi_136508351
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 15:57 schreef Crip het volgende:

[..]

Geroosterde tomatensoep met gegrilde vis en een spinazie salade. :)
heb je nog een zitplaats vrij? I love visssss O+
pi_136508461
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 15:59 schreef groenappeltje20 het volgende:

[..]

heb je nog een zitplaats vrij? I love visssss O+
Ofcourse! Je bent welkom. :D
pi_136508724
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:01 schreef Crip het volgende:

[..]

Ofcourse! Je bent welkom. :D
met ze hoevelen zijn jullie thuis? Ik ga naast jou zitten. Zullen we daarna iets leuks doen?
pi_136508731
Vrouwen die altijd zogenaamd eten met elkaar delen, maar dan uiteindelijk elkaar nooit bezoeken. :')

quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 15:56 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Inderdaad. Je hebt tradities en je hebt tradities. Het is achterlijk om een traditie in ere te houden die de ontwikkeling van de mens tegenhoudt, zoals, ik noem maar wat, het niet naar school sturen van meisjes. Maar bijvoorbeeld het verlenen van emotionele steun en het verzorgen van eten en drinken aan een familie die bezig is met de uitvaart van een pas overleden familielid, zodat hun lasten een stuk verminderen, is een mooie traditie die wij hebben die sociale banden alleen maar versterkt.
Exact, als je iets doet moet je altijd weten waarom je het doet. Mensen die iets doen omdat hun ouders dat ook deden, vind ik een beetje vreemd.

En dat wat je zei is iets vanuit de islam :* , TS schijnt hier vast een beter licht op, maar het was zo dat in dat huis niet gekookt mocht worden voor een bepaalde tijd, dus komt visite meestal met eten aanzetten. Ik heb het zelf nooit in praktijk gezien though.
pi_136508862
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:06 schreef Arcadia het volgende:
Vrouwen die altijd zogenaamd eten met elkaar delen, maar dan uiteindelijk elkaar nooit bezoeken. :')
:')

quote:
En dat wat je zei is iets vanuit de islam :* ,
:') !
pi_136509066
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:09 schreef Weissman het volgende:

[..]

[..]

:') !
Heb je pruimen gegeten?
pi_136509147
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:13 schreef Arcadia het volgende:
Heb je pruimen gegeten?
Nee, ik verbaas me er gewoon over dat je iets positiefs gelijkt linkt aan de islam :')

Alsof religie monopoly heeft over ''goede daden'' :')
pi_136509197
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:14 schreef Weissman het volgende:

[..]

Nee, ik verbaas me er gewoon over dat je iets positiefs gelijkt linkt aan de islam :')

Nee, want dat is iets dat voortkwam uit de ahadith. Praten zonder kennis is echt makkelijk main :')

En dat heb ik niet gezegd.
pi_136509262
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:06 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Exact, als je iets doet moet je altijd weten waarom je het doet. Mensen die iets doen omdat hun ouders dat ook deden, vind ik een beetje vreemd.

En dat wat je zei is iets vanuit de islam :* , TS schijnt hier vast een beter licht op, maar het was zo dat in dat huis niet gekookt mocht worden voor een bepaalde tijd, dus komt visite meestal met eten aanzetten. Ik heb het zelf nooit in praktijk gezien though.
Dat is mogelijk natuurlijk, ik geloof je meteen. Mijn moeder en zusje die naar de begrafenis van mijn oma waren geweest vertelden mij dat men toen 3 dagen zelf niet heeft hoeven koken omdat de buren voor dermate genoeg eten hadden gezorgd. Ik vond dit mooi om te horen. Maar dit was natuurlijk mar een voorbeeld.
pi_136509265
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:15 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Nee, want dat is iets dat voortkwam uit de ahadith. Praten zonder kennis is echt makkelijk main :')

En dat heb ik niet gezegd.
pi_136509285
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:06 schreef groenappeltje20 het volgende:

[..]

met ze hoevelen zijn jullie thuis? Ik ga naast jou zitten. Zullen we daarna iets leuks doen?
Alleen mijn moeder en ik. o: Klinkt goed!
pi_136509317
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:16 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Dat is mogelijk natuurlijk, ik geloof je meteen. Mijn moeder en zusje die naar de begrafenis van mijn oma waren geweest vertelden mij dat men toen 3 dagen zelf niet heeft hoeven koken omdat de buren voor dermate genoeg eten hadden gezorgd. Ik vond dit mooi om te horen. Maar dit was natuurlijk mar een voorbeeld.
Het was volgens mij inderdaad 3 dagen, maar ik ben er niet zeker van. Uiteraard. Allah rahmet eylesin.
pi_136509423
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:14 schreef Weissman het volgende:

[..]

Soms beïnvloedt religie de leefwijze van mensen op zo'n manier dat iets traditie wordt. Besnijdenis bij jongens is zo'n voorbeeld. Vanuit het geloof is het niet verplicht, het wordt aangeraden, maar onder het volk heerst de opvatting/traditie dat een onbesneden jongen geen man is.
pi_136509497
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:17 schreef Crip het volgende:

[..]

Alleen mijn moeder en ik. o: Klinkt goed!
yallah zina, ik kom..
pi_136509573
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:19 schreef TheMagnificent het volgende:
Soms beïnvloedt religie de leefwijze van mensen
Soms iets te veel ja. Waardoor mensen zelf niet meer kunnen nadenken waarom ze zich aan die tradities houden.
pi_136509758
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:22 schreef Weissman het volgende:

[..]

Soms iets te veel ja. Waardoor mensen zelf niet meer kunnen nadenken waarom ze zich aan die tradities houden.
En dat was toch het probleem waar iedereen het eens mee was, dus wat is het nut nu om dit te zeggen :?
pi_136509804
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:24 schreef Arcadia het volgende:

[..]

En dat was toch het probleem waar iedereen het eens mee was, dus wat is het nut nu om dit te zeggen :?
Omdat religie hier aan bijdraagt.
pi_136509840
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:17 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Het was volgens mij inderdaad 3 dagen, maar ik ben er niet zeker van. Uiteraard. Allah rahmet eylesin.
Amin.

quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:22 schreef Weissman het volgende:

[..]

En hoezo denk je dat daar niet over is nagedacht? Het punt dat Arcadia maakt, is juist dat men de oorsprong en effecten van een traditie dient te ondervragen.
pi_136509843
quote:
17s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:20 schreef groenappeltje20 het volgende:

[..]

yallah zina, ik kom..
Let's get it on. :*
pi_136509904
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:26 schreef Crip het volgende:

[..]

Let's get it on. :*
ewa vergeet de marokkaanse koekjes niet, dan neem ik baklava mee. :P
pi_136509911
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:25 schreef Weissman het volgende:

[..]

Omdat religie hier aan bijdraagt.
Adamim, ben je nu echt zo |:(

Het heeft NIKS te maken met religie, het heeft te maken met de mentaliteit van mensen, het maakt niet uit wat de bron is als de probleem bij de mensen ligt. Als zij het niet van religie nemen, dan wel van iets anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')