quote:
Op zondag 9 februari 2014 12:16 schreef YUR het volgende:Geen loop voor mij vandaag. Lekker lui op de bank met heel veel eten, drinken en sport op de schermen

Dat is soms ook goed voor je!

Voor mij ook vandaag, omdat ik het na gisteravond ook wel verdiend heb. Gisteren ook de Petzl Night Trail gedaan, was wel erg leuk. En het was mijn eerste
cross sinds de befaamde Haagse-Cross-competitie bij de jongens pupillen A2 of zo...

Prima georganiseerd, ik ging de 15 kilometer doen (16.2 km om precies te zijn) en het was telkens starten in groepjes van 7 om de 30 seconden. Ik startte aardig achteraan (incl. hoofdlamp en m'n Nike Flash bodywarmer die goed opviel

) en op zich was het wel prima weer om te lopen (aardig wat wind alleen).
Ik had een perfect voorbereiding gehad, met 2 trainingen de afgelopen 6 weken en geen enkele keer met hoofdlamp lopen, maar na een paar honderd meter was ik daar ook wel aan gewend.

Parcours was ontzettend nat, niet gek na het weer van de laatste dagen, maar alsnog gingen de eerste kilometers aardig voortvarend. Na een kilometer of 6 was er ineens 700 meter lang enkeldiepe bagger en begon het tempo er wat uit te gaan, al had ik de eerste helft in precies 40 minuten afgelegd. Na 10 kilometer begon de pret echter pas echt, want toen volgden we ongeveer non-stop een mountainbikeparcours en was het nogal glad overal. Veel omhoog en omlaag (sommige stukken waren echt steil en glad

), paadjes tussen de bomen door, trapjes, klimmen. En dat alles met op zich weinig zicht en alleen een hoofdlamp.
Laatste kilometers waren ook wel zwaar, maar kon wel lekker eigen tempo blijven lopen en aardig wat mensen inhalen. Was echt superblij met m'n GoreTex schoentjes, want ze waren wel vies, maar had geen natte voeten ondanks alles! Na een laatste sprintje over een houtenburg naar de finish uiteindelijk in 1:25 gefinished en daarmee bleek ik 13e te zijn geworden, best tevreden mee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zaten uiteindelijk een goede 400 hoogtemeters in en die zorgden wel voor vermoeidheid, zat op het einde af en toe tegen de kramp aan, maar het was wel tof.

Erdinger bij de finish was ook nice (wel alkoholfrei

)!
Denk dat ik op zich wel wat meer van dit soort races wil doen, voor de afwisseling is het wel vet. Sommige dingen vind ik echter een beetje overdreven van het hele trail gebeuren, zoals die hele hordes mensen met rugzakken en drinksystemen, kom op zeg, het was 16 kilometer (al was er ook een race van 24 km).
Verder vond ik persoonlijk de focus wel heel erg liggen op het 'volbrengen' van de route bij een hoop mensen, het leek bijna alsof ze je het kwalijk namen dat je zo snel mogelijk over delen van het parcours wilde knallen...

Voor trails zoals de Kepler snap ik dat het volbrengen wel het voornaamste doel is, maar op zo'n wedstrijd als gisteren had ik het wel iets competitiever verwacht of zo.

Maar het waren wel allemaal liefhebbers aan de start en de overall sfeer en organisatie was leuk!
Jack does it in real time...