SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 6 februari 2014 21:41 schreef Fred0w het volgende:
Bevroren neuzen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Zeker weten, ze krijgen daar veel meer en ook zwaardere stormen als hier in Nederland. Er is ook veel kritiek in Engeland op het 'waterbeheer".quote:Op donderdag 6 februari 2014 21:14 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ze leren in Engeland hun lesje niet. Ze kampen daar wel opvallend vaak met problemen op het gebied van waterbeheer. Je zou verwachten dat er na die bijna-jaarlijkse overstromingen toch op een gegeven moment wel een soort "aha-erlebnis" zou optreden. Maar nee dus.
Zondag weer storm?quote:
Wat ook niet helpt is natuurlijk het heuvellandschap daar, al het water stroomt van de heuvels naar de lagere delen. Wat dat betreft hebben we het hier in NL stukken makkelijker met ons platte polderlandschap.quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:43 schreef aloa het volgende:
[..]
Zeker weten, ze krijgen daar veel meer en ook zwaardere stormen als hier in Nederland. Er is ook veel kritiek in Engeland op het 'waterbeheer".
Nederland heeft het wat dat betreft veel beter voor elkaar.
Onder NAP...quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:12 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Wat ook niet helpt is natuurlijk het heuvellandschap daar, al het water stroomt van de heuvels naar de lagere delen. Wat dat betreft hebben we het hier in NL stukken makkelijker met ons platte polderlandschap.
Mwah, vooral het feit dat ze daar aan onderhoud weinig hebben gedaan, speelt ze nu parten. Rivieren die niet uitgebaggerd zijn de laatste tig jaar, waardoor het water nu te weinig ruimte heeft.. En geen of slechte kustbeveiliging natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:12 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Wat ook niet helpt is natuurlijk het heuvellandschap daar, al het water stroomt van de heuvels naar de lagere delen. Wat dat betreft hebben we het hier in NL stukken makkelijker met ons platte polderlandschap.
Ik heb nog geen winter gezien?quote:
Daarom juist.quote:
Voor de kust valt het reuze meequote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:28 schreef MaLo het volgende:
Het waait me hard voor binnenlandse begrippen
Ons windmetertje draait zo hard, je ziet de bolletjes niet eens meerquote:
Ik snap het probleem niet? Het waait nergens harder dan windkracht 6... valt wel mee..quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:36 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ons windmetertje draait zo hard, je ziet de bolletjes niet eens meer
En dan moet net vandaag dochter ook nog op fiets naar school... Normaal ben ik echt pro-fietsen, maar vandaag had ik haar liever met de auto gebracht![]()
Harde windstoten, regen, groot hoogteverschil en ik heb geen regenpakquote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:37 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik snap het probleem niet? Het waait nergens harder dan windkracht 6... valt wel mee..
Gewoon twee weken zulk weer als vandaag en gisteren?quote:
Je bent me voor! WOW WOW, dat wil ik ook! of daar gewoon zijn.....quote:Fontana,Valle Bedretto, Suiza
Jup. Kan je je niet voorstellen hé? Zo kan ik me niet voorstellen wat er nou zo leuk is aan sneeuw. Er zijn kansen op pittige storm(en) de aankomende tijd, houdt het dynamisch.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Gewoon twee weken zulk weer als vandaag en gisteren?![]()
En ongetwijfeld zijn er dan ook nog mensen die dit weer liever hebben dan sneeuw.
Vliegende vinkentering. Het busbedrijf gaat een goeie aan me hebben de komende weekquote:
Indrukwekkend.quote:
1. Sneeuw weerkaatst het licht zodat het buiten minder somber isquote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jup. Kan je je niet voorstellen hé? Zo kan ik me niet voorstellen wat er nou zo leuk is aan sneeuw. Er zijn kansen op pittige storm(en) de aankomende tijd, houdt het dynamisch.
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:06 schreef Igen het volgende:
[..]
1. Sneeuw weerkaatst het licht zodat het buiten minder somber is
2. Als het sneeuwt kom je niet als een verzopen kat thuis als je even lopend of op de fiets ergens heen moet
Dát is er leuk aan sneeuw.
Die had ik al verwacht.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja echt geweldig. Je vergeet voor het gemak ook ff dat als het sneeuwt het grijzer dan de meest grijze dag in de zomer is? Sneeuw is leuk voor een dag of 2 als je contactgestoord binnen kan blijven zitten.
Nou ja, het is niet alleen maar toe te schrijven aan de sneeuw an sich, ook met de bijzonder matige omgang ervan (zeker in het geval van de NS) of mensen die té voorzichtig gaan rijden. Oké, je gaat geen 140 op de linkerbaan knallen met sneeuw, maar 40? Koopt eens winterbanden.. maar zelfs dan nog is het oppassen geblazen.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Die had ik al verwacht.
Maar mij boeit dat niet. Ik woon nu op 10 minuten lopen van de universiteit. Daarvoor woonde ik op 15 minuten fietsen van m'n werk. En daarvoor woonde ik aan de metro, die met sneeuw altijd blijft rijden. Dus ik herken persoonlijk het probleem niet.
kut knmiquote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:34 schreef INViCTuS het volgende:
Huidige lage luchtdruk is zeer zeldzaam
Het uitermate wisselvallige en zeer zachte en natte weer, dat nu al de hele winter aanhoudt, wordt veroorzaakt door een gemiddeld lage luchtdruk bij Schotland.
Zo’n laag dagelijks gemiddelde van de luchtdruk komt minder dan eens in de honderd jaar voor.
Dat blijkt een statistische analyse door het KNMI. De lage luchtdruk zorgt ervoor dat er voortdurend diepe depressies over de Atlantische Oceaan naar de Britse Eilanden trekken.
''Wat daarvan de precieze reden is, weten we niet', zegt een woordvoerder van het KNMI vrijdag. ''Het heeft te maken met de natuurlijke grilligheid.''
De depressies veroorzaken veel regen en wind in het westen en zuiden van Europa. Vooral Ierland en Engeland kampen met wateroverlast. Ook Nederland heeft deze winter te maken met de zachte zuidwester.
Zeeland
Op sommige plaatsen in Zeeland heeft het de hele winter nog op geen enkele dag gevroren. Door het aanhoudend zachte weer ligt de winter op koers om bij de zachtste in drie eeuwen te eindigen.
Het KNMI verwacht dat het zachte en wisselvallige weer met soms veel regen en wind de komende anderhalve week aanhoudt.
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:52 schreef beantherio het volgende:
Omdat we nog geen winter gehad hebben vind ik dat dat seizoen doorgetrokken moet worden tot begin augustus. Daarna kan dan pas de lente volgen.
Het word eentonig ik lees nu al een maandig 80 procent voortzetting van het vrij zachte wisselvallige weer typequote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:52 schreef Nattekat het volgende:
Waarom het knmi haten? Die voorspellen enkel.
Ze kunnen ook sneeuw voorspellen, maar dan gaat het niet sneeuwenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:55 schreef Wessell het volgende:
[..]
Het word eentonig ik lees nu al een maandig 80 procent voortzetting van het vrij zachte wisselvallige weer type
Ach ja dat vind ik dan wel leuker om te lezen dan wat er nu staatquote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze kunnen ook sneeuw voorspellen, maar dan gaat het niet sneeuwen
Gewoon het hele jaar door één seizoen genaamd: Altijd Anders.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 00:33 schreef capuchon_jongen het volgende:
Voorstel nieuwe seizoenen:
21 September tot 21 maart: Herfst
21 maart tot 21 mei: Lente
21 mei tot 21 septemberomer
Ik stem tegenquote:Op zaterdag 8 februari 2014 00:33 schreef capuchon_jongen het volgende:
quote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:13 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik stem tegen![]()
Tegenvoorstel:
1 januari tm 31 december: winter
Ben jij een eskimo?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:13 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik stem tegen![]()
Tegenvoorstel:
Wanneer verhuis je dan naar Antarctica?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:13 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik stem tegen![]()
Tegenvoorstel:
Ik stel dan voor dat je verhuisd naar deze plek:quote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:13 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik stem tegen![]()
Tegenvoorstel:
Ik zou een referendum aanvragenquote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:13 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik stem tegen![]()
Tegenvoorstel:
Met volgende week woensdag kans op een flinke storm.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:11 schreef aloa het volgende:
En ook volgende week gaat de depressietrein door. Storm, windstoten en regen.![]()
Vrijdag kan ook heftig worden. Straalstroom ligt dan weer precies boven Nederland.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:14 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Met volgende week woensdag kans op een flinke storm.
Ga naar Siberië ofzo...quote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:13 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik stem tegen![]()
Tegenvoorstel:
Prima weertje inderdaadquote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:11 schreef aloa het volgende:
En ook volgende week gaat de depressietrein door. Storm, windstoten en regen.![]()
Lange herfst.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 00:33 schreef capuchon_jongen het volgende:
Is met dit continue stormachtige / herfstachtige weer de kans groot dat je in 1 keer door gaat naar de lente? Dit weertype lijkt al zo'n tijd 'stabiel' aanwezig te zijn.quote:Op zondag 9 februari 2014 09:44 schreef aloa het volgende:
Volgende week weer storm. Vooral vrijdag zie er vrij heftig uit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
of de wind draait naar het oosten en dan is de lente nog ver weg.quote:Op zondag 9 februari 2014 10:09 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Is met dit continue stormachtige / herfstachtige weer de kans groot dat je in 1 keer door gaat naar de lente? Dit weertype lijkt al zo'n tijd 'stabiel' aanwezig te zijn.
Omdat het continue stormt.quote:Op zondag 9 februari 2014 10:21 schreef Mutant01 het volgende:
Iemand een idee waarom een groot deel van de landen gelegen aan de Atlantische oceaan te maken hebben met overstromingen (met name de afgelopen periode, achter elkaar!)
Over een dergelijk groot gebied? Is dat wel eerder zo voorgekomen, zo hevig en zo vaak/lang dan?quote:
volgens mij vrij normaal, maar de druk is elke keer wel zeer laag. Je ziet niet vaak achter elkaar depressies met een kerndruk onder de 950mb.quote:Op zondag 9 februari 2014 10:43 schreef Drugshond het volgende:
Niet zo vaak denk ik heeft meer te maken met het "stabiele" lage druk gebied wat boven schotland blijft hangen.
quote:Op zondag 9 februari 2014 13:27 schreef dick_laurent het volgende:
Beste zon. Ik zou het leuk vinden je weer eens te zien. Ik mis je
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |