Zolang jij met Islamitisch Front voor de mensenrechten wilt strijden met buitenlandse huurlingen, jihadisten en gefinancierd door Saoedi-Arabië, doe ik niets anders dan:quote:Op woensdag 12 februari 2014 13:27 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Legaal volgens zelf verzonnen regeltjes door een dictator. Je mag toch ook geen mensen in je tuin vermoorden omdat het je tuin is met zelf verzonnen wetten? Die denkbeeldige grenzen zijn voor achterlopende mensen. We leven in 1 wereld en we groeien gelukkig dichter naar een beter moraal waar we gezamelijk verantwoordelijk voor zijn. Dat conservatieve van jij en veldkamp is van het jaar 1900. Ik ben voor vooruitgang. Niet voor behoudt van een stelletje woestijn weirdos die het voor het zeggen hebben. Voeg syrie maar aan frankrijk toe ofzo, dan kunnen mensen daar tenminste gewoon leven.
De oorlogshitser die tegen Syrië en Iran en Libanon om oorlogen vraagt in het Europees Parlement.quote:
Het Internationaal Strafhof is een best wel gevaarlijk clubje omdat het een instrument is dat gebruikt wordt door de Amerikanen (en die met hen zijn) om politieke tegenstanders uit te schakelen. Alle serieuze landen hebben het verdrag toch niet ondertekend en kunnen dus niet vervolgd worden in principe MAAR het Hof mag ook mensen vervolgen op voordracht van de VN veiligheidsraad (waarvan de meeste leden zelf niet eens verdragspartij zijn!) en dus zie je dat het misbruikt wordt tegen de leider van Soedan bijvoorbeeld. Overigens is het begrip 'oorlogsmisdaden' weer iets geheel onduidelijks en dus compleet op te rekken.quote:
Rondom Servië klopt dat van ICC wel. Maar Carla DelPonte is toch niet altijd direct een instrument van de VS. Dat is ook overdreven. Het probleem is vooral dat islamitische oorlogsmisdadigers, Amerikaanse oorlogsmisdadigers en Britse oorlogsmisdadigers nooit uitgeleverd worden en elk proces tegen hen geblokkeerd wordt. Sterker nog, de VS-marine heeft zelfs een invasiescenario voor bevrijding van evt. Amerikaanse in Den Haag geïnterneerde verdachten!quote:Op woensdag 12 februari 2014 14:12 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Het Internationaal Strafhof is een best wel gevaarlijk clubje omdat het een instrument is dat gebruikt wordt door de Amerikanen (en die met hen zijn) om politieke tegenstanders uit te schakelen. Alle serieuze landen hebben het verdrag toch niet ondertekend en kunnen dus niet vervolgd worden in principe MAAR het Hof mag ook mensen vervolgen op voordracht van de VN veiligheidsraad (waarvan de meeste leden zelf niet eens verdragspartij zijn!) en dus zie je dat het misbruikt wordt tegen de leider van Soedan bijvoorbeeld. Overigens is het begrip 'oorlogsmisdaden' weer iets geheel onduidelijks en dus compleet op te rekken.
Rusland heeft de capaciteit om het Westen nucleair te vernietigen. China is zeer assertief bezig.quote:Ook geloof ik niet 1, 2, 3 in een enorme oorlog. De BRIC landen zullen eerst hun macht moeten opbouwen mocht zoiets voor hen succesvol kunnen verlopen. Dit zal toch wel 20 a 30 jaar duren denk ik. Bovendien zal het 'Westen' als vanzelf zwakker worden over tijd.
quote:Op woensdag 12 februari 2014 14:15 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Rondom Servië klopt dat van ICC wel. Maar Carla DelPonte is toch niet altijd direct een instrument van de VS. Dat is ook overdreven. Het probleem is vooral dat islamitische oorlogsmisdadigers, Amerikaanse oorlogsmisdadigers en Britse oorlogsmisdadigers nooit uitgeleverd worden en elk proces tegen hen geblokkeerd wordt. Sterker nog, de VS-marine heeft zelfs een invasiescenario voor bevrijding van evt. Amerikaanse in Den Haag geïnterneerde verdachten!
[..]
Rusland heeft de capaciteit om het Westen nucleair te vernietigen. China is zeer assertief bezig.
Logischerwijs zou ik het met je eens zijn, hoor, maar ik vrees dat Rusland zich op een gegeven moment té omsingeld en té ingesloten acht en dan als een Beer terugslaat in een wanhoopspoging.
En bij een Amerikaanse terugtrekking uit Europese Amerikaanse en Britse bases ligt ons continent vrij, hoor. Voor Russische invasie als strategische afweer.
http://english.al-akhbar.(...)eneva-ii-time-changequote:At the same time, the Free Syrian Army (FSA) has lately asked the regular Syrian [Arab] army more than once to support it with artillery fire against ISIS and al-Nusra Front. The regular army refused because the regime lumps all these groups in one basket. The FSA tried to communicate with Hezbollah inside Syria. Perhaps the Lebanese party provided it with help. That is how deals are currently being hatched under the table to bring about the surrender of the armed groups. Hezbollah and the Syrian army are coordinating and exchanging roles on some levels.
Second, a regional diplomat involved in the Syrian question recounts how in a recent security meeting hosted by Jordan about two months ago, a US official told those present - and they were from Saudi Arabia, Jordan, Western countries and perhaps an Israeli official: “You should get used to the idea that Assad is staying and he might win the war, and you should think about the period following the presidential elections.”
Third, a prominent Russian official confirmed recently to Tehran and Damascus that Assad personally, and not just the regime, is now a red line and nothing will prevent his presidential candidacy and his victory in the upcoming elections. The Iranians were surprised that the Russians - who at the beginning of the crisis were discussing several scenarios - are now just as adamant as the Iranians that Assad should stay in power.
(....)
Fifth, after Qatar’s involvement in the Syrian issue ended and the Syrian crisis was turned over to Saudi Arabia, the involvement of two central figures in Syria also ended. They are Prince Bandar bin Sultan and the former US Ambassador in Syria Robert Ford. Moscow and Tehran’s information confirm that both men’s roles are over.
Sixth, the issue of Lebanon’s oil reserves is at its climax. There are only two options. Either a deal is reached with Iran, Hezbollah, Syria and Russia so that countries can invest in this vast treasure with peace of mind. Or they can try to destroy Hezbollah and its allies. It appears that the first option has become more likely.
Will developments actually move in accordance with this analysis and the wishes of the Russia-Iran-Syria-Hezbollah axis?
It is important to remember that the US congress decided - a short while back - to rearm the moderate Syrian opposition. It is also important to remember that Lebanon has become a hotbed for sleeper takfiri cells. So far there has been no indication that the other side has actually given up the idea of a last attempt to topple the Syrian regime, reverse the military balance, or embarrass Hezbollah through bombings and assassinations.
The war therefore will continue. But if there is progress in terms of an Iranian-Western rapprochement, if the Syrian army continues to make progress, and the fighting among armed groups and the disintegration of the opposition continue then developments might be in favor of Assad, Iran and their allies from Syria, Iraq and Lebanon all the way to Yemen. In this respect, Clapper might be right.
is een feit, hoor. Omgekeerd ook nog steeds. MAD-doctrine. Nog altijd present technisch gezien.quote:
Iedereen kan elkaar nucleaire vernietigen, dat is een feit en niet anders.quote:Op woensdag 12 februari 2014 14:19 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
is een feit, hoor. Omgekeerd ook nog steeds. MAD-doctrine. Nog altijd present technisch gezien.
Natuurlijk, alle landen die er toe doen hebben dat achterlijke verdrag niet ondertekend. Alleen goedbedoelende 'mickey-mouse landen' zoals ze zijn genoemd.quote:Op woensdag 12 februari 2014 14:15 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Rondom Servië klopt dat van ICC wel. Maar Carla DelPonte is toch niet altijd direct een instrument van de VS. Dat is ook overdreven. Het probleem is vooral dat islamitische oorlogsmisdadigers, Amerikaanse oorlogsmisdadigers en Britse oorlogsmisdadigers nooit uitgeleverd worden en elk proces tegen hen geblokkeerd wordt. Sterker nog, de VS-marine heeft zelfs een invasiescenario voor bevrijding van evt. Amerikaanse in Den Haag geïnterneerde verdachten!
Ja.quote:Rusland heeft de capaciteit om het Westen nucleair te vernietigen. China is zeer assertief bezig.
Rusland moet eerst de corruptie oplossen. Ze hebben tegenwoordig enorme budgetten voor herbewapening maar het wilt maar niet echt lukken. Veel verdwijnt gewoon.quote:Logischerwijs zou ik het met je eens zijn, hoor, maar ik vrees dat Rusland zich op een gegeven moment té omsingeld en té ingesloten acht en dan als een Beer terugslaat in een wanhoopspoging.
Zeker, de meeste Europese landen zijn militair zeer apatisch. Zien Defensie alleen maar als kostenpost en als methode om een bruine arm te halen bij de Amerikanen. Vandaar dat de meeste landen in Europa een krijgsmacht hebben die alleen maar geschikt is voor lage-intensiteitsconflicten in andere delen van de wereld. Uitzonderingen zijn Finland, Polen, Roemenië, Griekenland en ook nog steeds Frankrijk*.quote:En bij een Amerikaanse terugtrekking uit Europese Amerikaanse en Britse bases ligt ons continent vrij, hoor. Voor Russische invasie als strategische afweer.
Goed om te zien dat die ex-christenen zich hebben bekeerd naar de ware religie van God. Het propagandaverhaaltje van jou neem ik verder niet echt serieus.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:57 schreef Veldkamp het volgende:
ISIL dwingt in door haar beheerste delen van Aleppo de lokale Christenen (ook Armenen) om zich te bekeren tot de Islam. Hierover worden dan grootse video's gemaakt die 'vrijwilligheid' en 'wonderbaarlijke inzicht tot bekering' suggereren.![]()
![]()
![]()
![]()
Een ziekelijke, ziekmakende vertoning van deze oh zo 'vrome' moslims met hun Kalasjnikovs en dreigingen uit Wahabeestenland.
Men ziet hoe de man en buiten zijn vrouw huilen over deze hele vertoning. Echter is het of deze huichelarij ofwel de zekere dood door onthoofding door ISIL....
ISIL-predikant of 'imam' beweert ook nog dat dit over vrijwilligheid gaat, want onvrijwillige bekering in de islam mag niet. Maar koppensnellen van Christenen mag bij takfiri's en Wahabeesten wel, hoor. Dat lezen zij zo in de Hadiths en Koran, zolang ze maar zelf kunnen plunderen, roven, verkrachten en vermoorden.
• Wat vinden onze Fok!Moslimjongeren hier nu van? Of zijn jullie overtuigd van de plotse bekering en overgang tot de Islam door Christelijke Armeniërs toevallig tijdens de gewapende ISIL-overheersing in deze wijk van Aleppo?
Dan horen ze duidelijk niet thuis in het Oosten, zeker gezien jouw reactie.quote:Op woensdag 12 februari 2014 13:01 schreef firefly3 het volgende:
FSA strijders bij damascus worden takfiris genoemd, terwijl het mensen zijn met een westerse mindset en direct rapporteren naar de FSA commandocentrum in jordanie waar engelse, duitse en franse inlichtingendiensten hun op de voet volgen.
Je kunt niet "geciviliseerd" zijn en tegelijkertijd Assad steunen. Je moet echt een keuze maken.quote:
Laat de Fransen opdonderen en zich niet bemoeien met het Midden-Oosten.quote:Op woensdag 12 februari 2014 13:27 schreef firefly3 het volgende:
Voeg syrie maar aan frankrijk toe ofzo, dan kunnen mensen daar tenminste gewoon leven.
Ik zie geen enkel argument, discusieer jij altijd op deze manier? Dus landen mogen doen wat ze willen volgens jou, al moorden ze hun eigen volk uit?quote:Op woensdag 12 februari 2014 13:32 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Mijn tuin is geen soevereine staat. Helaas...
[..]
Utopisch kosmopolitisch gezever bla bla bla.
[..]
Jij weet niet eens wat 'conservatief' überhaupt betekent.
[..]
Alweer zo'n volstrekt inhoudsloos/subjectief woord.
[..]
Pot. Ketel. Zwart.
[..]
Oh ja.
Je Amerikaanse vriendjes martelen ook.quote:Op woensdag 12 februari 2014 16:46 schreef firefly3 het volgende:
Geef concreet antwoord en ga geen lulverhalen vertellen of vingertje wijzen. Ben je tegen martelen en vind je dat de buitenwereld actie mag ondernemen als er veel gemarteld en gedood wordt?
Ik vind het goed dat obama dat voor 90% gereduceerd heeft en ik vind het goed dat andere landen zich hiermee bemoeiden. Hup geen vingertje wijzen zei ik, eigen mening ipv verschuilen achter Amerika.quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:02 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Je Amerikaanse vriendjes martelen ook.
Martelen an sich ben ik niet tegen of zo maar het is gewoon een hele slechte methode van waarheidsvinding. Dus in die zin zou ik het niet aan willen raden nee. Maar lijfstraffen of zo is natuurlijk niet per sé iets mis mee. In Syrië heeft men moorddadige takfiri's gevangen genomen. Nou ja, ik heb daar geen enkel probleem mee als ze die een beetje martelen hier en daar. Ik ga er niet om liegen, ik heb 0 sympathie voor die mensen.quote:Op woensdag 12 februari 2014 16:46 schreef firefly3 het volgende:
Geef concreet antwoord en ga geen lulverhalen vertellen of vingertje wijzen. Ben je tegen martelen en vind je dat de buitenwereld actie mag ondernemen als er veel gemarteld en gedood wordt?
De illegale drone aanvallen stegen onder Obama. Hoe kan je nou zo'n fan zijn van de VS, en het vreemd vinden als er mensen op de VS haten? In 2009 hebben ze nog een anti-democratische coup georganiseerd in Honduras.quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:06 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik vind het goed dat obama dat voor 90% gereduceerd heeft en ik vind het goed dat andere landen zich hiermee bemoeiden. Hup geen vingertje wijzen zei ik, eigen mening ipv verschuilen achter Amerika.
Bedankt voor je duidelijke en eerlijke reactie. Ik zou het met je eens geweest zijn als het conflict zo zwart wit zou zijn, echter lopen er vele tienduizenden gematigde rebellen rond die net zo zijn als jij en ik en die gewoon een rustig leventje willen opbouwen.quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:07 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Martelen an sich ben ik niet tegen of zo maar het is gewoon een hele slechte methode van waarheidsvinding. Dus in die zin zou ik het niet aan willen raden nee. Maar lijfstraffen of zo is natuurlijk niet per sé iets mis mee. In Syrië heeft men moorddadige takfiri's gevangen genomen. Nou ja, ik heb daar geen enkel probleem mee als ze die een beetje martelen hier en daar. Ik ga er niet om liegen, ik heb 0 sympathie voor die mensen.
Andere landen mogen in heel uitzonderlijke gevallen best ingrijpen in een ander land maar in het geval van Syrië zijn het diezelfde andere landen (lees: USA, Frankrijk, Soennitische staten) die het hele conflict instand houden. Zij zijn partij daarin. Weet jij overigens niet dat Syrië gevangenen heeft gemarteld voor de Amerikanen omdat ze dat in eigen land niet mochten doen?
Bovendien is het martelen van gevangen haatbaarden niet dusdanig erg om interventie in te roepen. Als de Syrische regering nu etnische zuivering gaat plegen tegen de Koerden of zo dan wordt het een ander verhaal. Bovendien zijn de opstandelingen nog veel erger dan de Syrische regering dus ja... Een interventie zou bijvoorbeeld tegen ISIS gericht moeten zijn ter ondersteuning van de legitieme regering.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |