Veel leesplezier:quote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:44 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ach en jij praat Islamisme goed dus kijk naar jezelf.
Punt is dat 'mensenrechten' een verzinsel zijn van bepaalde mensen. Het hele woord 'mensenrechten' heeft zijn betekenis natuurlijk reed lang verloren sinds men begon te roeptoeteren over recht op onderdak, recht op voeding, recht op werk (!), recht op sport (
) en dat soort dingen.
Definieer eerst maar eens wat 'mensenrechten' nu precies zijn voordat we over de toepassing daarvan gaan spreken. En dat is gelijk het hele probleem...
Jij bent echt een wannabe rechtse klootzak.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:44 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ach en jij praat Islamisme goed dus kijk naar jezelf.
Punt is dat 'mensenrechten' een verzinsel zijn van bepaalde mensen. Het hele woord 'mensenrechten' heeft zijn betekenis natuurlijk reed lang verloren sinds men begon te roeptoeteren over recht op onderdak, recht op voeding, recht op werk (!), recht op sport (
) en dat soort dingen.
Definieer eerst maar eens wat 'mensenrechten' nu precies zijn voordat we over de toepassing daarvan gaan spreken. En dat is gelijk het hele probleem...
"Wij de progressievelingen in het Westen vinden dat de ideen van wij de progressievelingen uit het Westen van toepassing moeten zijn op alle mensen in alle landen en in alle culturen."quote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:30 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Veel leesplezier:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rechten_van_de_mens
Ipv weer martelen proberen goed te praten, kan je ook gaan bedenken hoe het komt dat je zulke extremistische ideeen hebt dat de westerse visie van mensenrechten volgens jou niet als basale rechten beschouwt zou kunnen worden.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:39 schreef IPA35 het volgende:
[..]
"Wij de progressievelingen in het Westen vinden dat de ideen van wij de progressievelingen uit het Westen van toepassing moeten zijn op alle mensen in alle landen en in alle culturen."
Sterke argumentatie. Punt is dat het idee van 'universele mensenrechten' nonsens is. Als die al bestaan dan zijn dat hele basale rechten en geen hele waslijst.
Een staat kan grondrechten erkennen voor zijn burgers, deze gelden dan alleen binnen de rechtsorde van die staat. Ik ken de grondwet van Syri verder niet maar ik kan me zo voorstellen dat een verbod op marteling er niet in staat. Ook zullen ze geen verdrag hebben ondertekend of zo.
Ik heb paleoconservatieve sympathienquote:Op dinsdag 11 februari 2014 22:00 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ipv weer martelen proberen goed te praten, kan je ook gaan bedenken hoe het komt dat je zulke extremistische ideeen hebt dat de westerse visie van mensenrechten volgens jou niet als basale rechten beschouwt zou kunnen worden.
Je hebt een diepe haat voor het westen, uit welke land kom jij of je familie vandaan als ik vragen mag waardoor je misschien trauma's hebt opgelopen of verkeerde dingen meegekregen hebt vanuit huis?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 22:03 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik heb paleoconservatieve sympathien.
Lees eens iets van Thierry Baudet (zowel De Aanval op de Natiestaat als Oikofobie gaat in op mensenrechten in het algemeen en het walgelijke Europese Hof voor de Rechten van de Mens in het bijzonder) of Roger Scruton (vele artikelen en youtube filmpjes van te vinden, niet over mensenrechten helaas naar mijn weten).
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:41 schreef IPA35 het volgende:
"Mensenrechten" bestaan helemaal niet (althans niet zoals als jij ze ziet). Lees eens Baudet of zo in plaats van "progressieve" blogjes.
Mensenrechten zijn inderdaad niet universeel, aangezien dit te maken heeft met ondertekeningen zoals je al zei.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:39 schreef IPA35 het volgende:
[..]
"Wij de progressievelingen in het Westen vinden dat de ideen van wij de progressievelingen uit het Westen van toepassing moeten zijn op alle mensen in alle landen en in alle culturen."
Sterke argumentatie. Punt is dat het idee van 'universele mensenrechten' nonsens is. Als die al bestaan dan zijn dat hele basale rechten en geen hele waslijst.
Een staat kan grondrechten erkennen voor zijn burgers, deze gelden dan alleen binnen de rechtsorde van die staat. Ik ken de grondwet van Syri verder niet maar ik kan me zo voorstellen dat een verbod op marteling er niet in staat. Ook zullen ze geen verdrag hebben ondertekend of zo.
Conservatisme verliest het altijd van progressivisme, en terecht.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 22:03 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik heb paleoconservatieve sympathien.
Lees eens iets van Thierry Baudet (zowel De Aanval op de Natiestaat als Oikofobie gaat in op mensenrechten in het algemeen en het walgelijke Europese Hof voor de Rechten van de Mens in het bijzonder) of Roger Scruton (vele artikelen en youtube filmpjes van te vinden, niet over mensenrechten helaas naar mijn weten).
Conservatieven zijn niet tegen verandering, integendeel. Zij zijn voorstander van een geleidelijk evolutie (voortbouwende op het bestaande) en verwerpen elke vorm van radicale verandering oftewel 'revoluties'.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 22:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Conservatisme verliest het altijd van progressivisme, en terecht.
We zitten in een technologische maatschappij, die nog heel wat ontwikkelingen gaat meemaken. Bekrompen conservatievelingen die bang zijn voor veranderen kunnen we missen als kiespijn.
Maja, uiteindelijk gaan jullie je toch wel aanpassen.
Ik heb nogal wat kritiek op onze hedendaagse samenleving ja maar ik ben gewoon een Germaanse Nederlander. Ik weet verder alleen dat de familie van mijn moeders kant al lang in de Betuwe woont en van mijn vaderskant komen wij oorspronkelijk uit Oost-Vlaanderen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 22:07 schreef firefly3 het volgende:
Je hebt een diepe haat voor het westen, uit welke land kom jij of je familie vandaan als ik vragen mag waardoor je misschien trauma's hebt opgelopen of verkeerde dingen meegekregen hebt vanuit huis?
Jij doet nu alsof er een soort ongeschreven regels bestaan waar alle mensen wereldwijd het automatisch over eens zijn. Dit is helemaal niet het geval.quote:Verblind door haat lijk je zelf ineens martelingen niet meer af te keuren en geen eigen mening te kunnen vormen wat goed en fout is in deze wereld. Het gaat er niet om of een land het in zijn boekje heeft opgeschreven of dezelfde wetten volgt of niet, het gaat om de menselijkheid zelf en de mening die je zelf kunt vormen over martelingen in het algemeen.
Kraam zelf geen onzin uit.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:00 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Je kraamt weer eens onzin uit. Welke contracten zijn er dan geannuleerd met Rusland, China etc. ? Noem er maar eens n. In tegenstelling tot wat jij denkt lobbyden Westerse oliebedrijven juist tegen de interventie in Libi.
Je weet weer eens totaal niet waar je het over hebt, zoals gewoonlijk.
Islamisten haten het westen. Jouw takfiri-koppensnellers in Syri dus. Die rebelletjes.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 22:07 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je hebt een diepe haat voor het westen, uit welke land kom jij of je familie vandaan als ik vragen mag waardoor je misschien trauma's hebt opgelopen of verkeerde dingen meegekregen hebt vanuit huis?
Verblind door haat lijk je zelf ineens martelingen niet meer af te keuren en geen eigen mening te kunnen vormen wat goed en fout is in deze wereld. Het gaat er niet om of een land het in zijn boekje heeft opgeschreven of dezelfde wetten volgt of niet, het gaat om de menselijkheid zelf en de mening die je zelf kunt vormen over martelingen in het algemeen.
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:20 schreef IPA35 het volgende:
Dezelfde liedjes steeds maar reposten hoeft niet joh.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |