Nee, je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt. Je bron noemt geen enkel voorbeeld van contracten die zijn geannuleerd.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:15 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Kraam zelf geen onzin uit.
Ik weet waar ik het over heb.
http://www.google.com/hos(...)217766ca17.421&hl=en
quote:China heeft in 2012 een paar kruimels in Libi teruggekregen overigens, na dreigingen aan het adres van de VS inzake dollar-Forex.
Fris neokolonialisme dus?quote:Rusland heeft zich gerevancheerd door onlangs de grote Syrische en Libanese gas- en olievelden in de Middellandse Zee en kustgebieden op te eisen in grootschalige overeenkomsten met de Syrische regeringen.
Waarom mogen universe regels die ten goede komt van de mens niet opgelegd worden voor de gehele mensheid? Is het nog nodig dat er mensen onnodig gemarteld worden omdat er een dictator/gek aan de macht is? Dus iemand die voor eigen gewin in het zadel zit, in plaats van ten behoefte van de mens?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 22:35 schreef IPA35 het volgende:
Ik heb nogal wat kritiek op onze hedendaagse samenleving ja maar ik ben gewoon een Germaanse Nederlander. Ik weet verder alleen dat de familie van mijn moeders kant al lang in de Betuwe woont en van mijn vaderskant komen wij oorspronkelijk uit Oost-Vlaanderen.
[..]
Jij doet nu alsof er een soort ongeschreven regels bestaan waar alle mensen wereldwijd het automatisch over eens zijn. Dit is helemaal niet het geval.
Dat je daar nog in kan geloven, zeg.quote:Op woensdag 12 februari 2014 07:02 schreef firefly3 het volgende:
Verder lieg je, ik ben niet voor takfiris. Ik ben voor de FSA dat vecht voor een democratische staat.
Firefly volgt het nieuws gewoon niet goed. En weet niet dat de FSA is opgegaan in ISIS/JAN en andere Islamistische rebellen, of dat ze zich weer hebben aangesloten bij Assad.quote:Op woensdag 12 februari 2014 10:42 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Dat je daar nog in kan geloven, zeg.
Omdat het allemaal subjectief gezever is natuurlijk.quote:Op woensdag 12 februari 2014 07:00 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Waarom mogen universe regels die ten goede komt van de mens niet opgelegd worden voor de gehele mensheid? Is het nog nodig dat er mensen onnodig gemarteld worden omdat er een dictator/gek aan de macht is? Dus iemand die voor eigen gewin in het zadel zit, in plaats van ten behoefte van de mens?
En weer die haat tegen Amerika. Ik heb het over verbieden van martelen. Kan mij het schelen wie als eerste op dat idee kwam en wie de controlerende orgaan is.quote:Op woensdag 12 februari 2014 13:04 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Omdat het allemaal subjectief gezever is natuurlijk.
Wat jij wilt is gewoon een wereld waar Team America World Police het voor het zeggen heeft. Ik bedank daarvoor.
Je snapt er dus helemaal niets van maar dat wisten we al.quote:Op woensdag 12 februari 2014 13:10 schreef firefly3 het volgende:
[..]
En weer die haat tegen Amerika. Ik heb het over verbieden van martelen. Kan mij het schelen wie als eerste op dat idee kwam en wie de controlerende orgaan is.
Geef maar bronnen voor jouw beweringen.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:59 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Nee, je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt. Je bron noemt geen enkel voorbeeld van contracten die zijn geannuleerd.
Maar als je werkelijk denkt wat te weten over Libi, kun je me vast wel vertellen wie het contract wl heeft gekregen. Of vertel me eens hoeveel contracten werden geannuleerd met Rusland en China? En welke precies dan toegekend werden aan de Franse, Amerikaanse of Italiaanse bedrijven? En hoeveel geld heeft BP hiervoor gekregen? Of zijn ook deze vragen soms te moeilijk? Eerder beweerde je dat in Libi een massale stammenstrijd en volkerenmoord was losgebarsten. Maar toen ik je vroeg om een bron bleef het akelig stil...![]()
De werkelijkheid is een stukje anders. Tafneft is nooit weggegaan uit Libi en er is geen enkel contract geannuleerd, ook niet die wapendeal waarover wordt gespeculeerd in jouw artikel. Recent heeft Rusland voor miljoenen aan wapens, tanks, uitrusting geleverd. En er zijn nieuwe deals gesloten, zowel wapens als training voor het nieuwe leger en politie.
Geef maar bronnen. De Russische en Chinese verliezen zijn breed in de mainstream-media gerapporteerd, maar niet in Nederland.quote:China is nota bene een van de grootste handelspartners van Libi![]()
Same als met Rusland, geen enkel contract is opgezegd. China heeft juist nieuwe oliedeals gesloten en levert een zeer groot aandeel in de heropbouw.
Lees je eens in in plaats van youtube-filmpjes te kijken.
[..]
Fris neokolonialisme dus?
Goed argument, en nog steeds heb je het martelen door assad niet veroordeeld.quote:Op woensdag 12 februari 2014 13:11 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Je snapt er dus helemaal niets van maar dat wisten we al.
Ik ben daar niet per s voorstander van maar dat zal gewoon legaal zijn volgende de Syrische wetgeving. Niet aan andere landen om hen daarvoor plat te schieten. En al helemaal niet omdat de Syrische regering hen toevallig niet welgezind is. Als we echt tegen dit soort praktijken waren waar blijft het tapijtbombardement van het Arabisch Schiereiland dan?quote:Op woensdag 12 februari 2014 13:13 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Goed argument, en nog steeds heb je het martelen door assad niet veroordeeld.
Ook in Damascus waren er betogingen.quote:Op woensdag 12 februari 2014 13:13 schreef Veldkamp het volgende:
"Assad staat op het punt te vallen, is gehaat door de bevolking....."
Lattakia-stad 10 februari 2014, drie jaar na de terroristische opstanden begonnen (evenals oprecht democratische demonstraties toentertijd hoor):
Legaal volgens zelf verzonnen regeltjes door een dictator. Je mag toch ook geen mensen in je tuin vermoorden omdat het je tuin is met zelf verzonnen wetten? Die denkbeeldige grenzen zijn voor achterlopende mensen. We leven in 1 wereld en we groeien gelukkig dichter naar een beter moraal waar we gezamelijk verantwoordelijk voor zijn. Dat conservatieve van jij en veldkamp is van het jaar 1900. Ik ben voor vooruitgang. Niet voor behoudt van een stelletje woestijn weirdos die het voor het zeggen hebben. Voeg syrie maar aan frankrijk toe ofzo, dan kunnen mensen daar tenminste gewoon leven.quote:Op woensdag 12 februari 2014 13:16 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik ben daar niet per s voorstander van maar dat zal gewoon legaal zijn volgende de Syrische wetgeving. Niet aan andere landen om hen daarvoor plat te schieten. En al helemaal niet omdat de Syrische regering hen toevallig niet welgezind is. Als we echt tegen dit soort praktijken waren waar blijft het tapijtbombardement van het Arabisch Schiereiland dan?
Mijn tuin is geen soevereine staat. Helaas...quote:Op woensdag 12 februari 2014 13:27 schreef firefly3 het volgende:
Legaal volgens zelf verzonnen regeltjes door een dictator. Je mag toch ook geen mensen in je tuin vermoorden omdat het je tuin is met zelf verzonnen wetten?
Utopisch kosmopolitisch gezever bla bla bla.quote:Die denkbeeldige grenzen zijn voor achterlopende mensen. We leven in 1 wereld en we groeien gelukkig dichter naar een beter moraal waar we gezamelijk verantwoordelijk voor zijn.
Jij weet niet eens wat 'conservatief' berhaupt betekent.quote:Dat conservatieve van jij en veldkamp is van het jaar 1900.
Alweer zo'n volstrekt inhoudsloos/subjectief woord.quote:Ik ben voor vooruitgang.
Pot. Ketel. Zwart.quote:Niet voor behoudt van een stelletje woestijn weirdos die het voor het zeggen hebben.
Oh jaquote:Voeg syrie maar aan frankrijk toe ofzo, dan kunnen mensen daar tenminste gewoon leven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |