Jij had m ook moeten openen. Sluiten = openen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:26 schreef posje het volgende:
Ja en de pakkende tekst van het eerste bericht... wat moet dit topic nu nog worden?
verbaasd mij niets....ben benieuwd hoe de mensen reageren aangezien de kans dat mijn contract vast word 5% is ofzo...quote:
Wissik veel dat ik sloot, zeggen 'ze' ook pas als ik eindelijk uitgetypt ben.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:28 schreef dud0r het volgende:
[..]
Jij had m ook moeten openen. Sluiten = openen.
trek je jas maar uit, maar of de post nog aantrekt.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:14 schreef posje het volgende:
[..]
Wissik veel dat ik sloot, zeggen 'ze' ook pas als ik eindelijk uitgetypt ben.
Nou, valt dit nog te redden? Sneeuw of storm op komst, of voorjaar in zicht, trekt de post wat aan, gaan we pizza's erbij bezorgen, of help wat doe ik met mijn verjarende verlof??
Ik ga er zsm mee kappen. Heb volgende week een intake voor een andere baan dus vingers crossed.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:55 schreef gridjuh het volgende:
[..]
verbaasd mij niets....ben benieuwd hoe de mensen reageren aangezien de kans dat mijn contract vast word 5% is ofzo...
ach ik vond en vind het leuk...en nee ik maak geen grapje.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:15 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Ik ga er zsm mee kappen. Heb volgende week een intake voor een andere baan dus vingers crossed.
Dat is inderdaad erg veel, maar ik moet wel de kanttekening maken dat bij ons het "januaridal" voor mijn gevoel ook pas vorige week begon. Januari begon bij ons juist opvallend druk, met name met zeer drukke dins- en donderdagen. Op de zaterdagen was er weliswaar geen kloot aan plaatwerk, maar dat werd weer gecompenseerd door heel veel machinepost, zo veel dat we al diverse keren met de armen over elkaar zaten te wachten op de bakjes. Dus wellicht als je het over de hele maand beziet dat de daling toch eerder tegen de 10% aan ligt dan de 20%.quote:Op woensdag 5 februari 2014 08:51 schreef dud0r het volgende:
Oh ja Kramerica had gevraagd of ik even een vergelijking kon maken met vorig jaar deze tijd.
Bij mijn mooie pittoreske vbg is het verschil in week 6 in machinepost 30.000 stuks en de svp 15.000
Die trend zie ik ook terug in de weken daarvoor.
De verwachte daling van 13% gaan ze met deze cijfers ook overheen, gaat meer richting de 20%.
Dat is wel gruwelijk veel.
De eerste week schijnt hier ook druk geweest te zijn. Zal zo eens kijken hoe die cijfers zich verhouden.quote:Op woensdag 5 februari 2014 09:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat is inderdaad erg veel, maar ik moet wel de kanttekening maken dat bij ons het "januaridal" voor mijn gevoel ook pas vorige week begon. Januari begon bij ons juist opvallend druk, met name met zeer drukke dins- en donderdagen. Op de zaterdagen was er weliswaar geen kloot aan plaatwerk, maar dat werd weer gecompenseerd door heel veel machinepost, zo veel dat we al diverse keren met de armen over elkaar zaten te wachten op de bakjes. Dus wellicht als je het over de hele maand beziet dat de daling toch eerder tegen de 10% aan ligt dan de 20%.
Als je dan ook nog bedenkt dat de postzegels dit jaar een slordige 19% duurder zijn dan vorig jaar valt de schade misschien nog mee. Al blijf ik herhalen dat het een volkomen achterlijke strategie is om wanneer je klanten verliest door de opkomst van goedkopere alternatieven, je het inkomstenverlies wil compenseren door je prijzen te verhogen.Dan komen ze altijd met het geijkte smoesje dat de gemiddelde Nederlander toch maar voor 20 euro per jaar postzegels koopt, en er dus weinig van merkt, maar de tarieven voor bedrijven en voor buspakjes zijn ook navenant gestegen!
Nou, niet alleen week 1 hoor! Zo hadden we in week 3 (op zaterdag de 18e) 60.000 stuks hm-post meer dan normaal! (Stond in onze nieuwsbrief)quote:Op woensdag 5 februari 2014 09:35 schreef dud0r het volgende:
[..]
De eerste week schijnt hier ook druk geweest te zijn. Zal zo eens kijken hoe die cijfers zich verhouden.
En ik ben het met je eens dat het een raar iets is als je klanten verliest door de kosten die ze moeten maken dat je dan de kosten gaat verhogen.
Even gekeken naar week 1.
Die was dit jaar iets drukker dan vorig jaar.
Woz erbij gehad zeker?quote:Op woensdag 5 februari 2014 09:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nou, niet alleen week 1 hoor! Zo hadden we in week 3 (op zaterdag de 18e) 60.000 stuks hm-post meer dan normaal! (Stond in onze nieuwsbrief)
Nee, alleen de waterschapsbelasting, voor een aantal gemeenten. De WOZ verwacht ik 1 dezer zaterdagen, samen met de waterschapsbelasting voor de overige gemeenten.quote:
Regio noord-oost dan?quote:Op woensdag 5 februari 2014 08:51 schreef dud0r het volgende:
Oh ja Kramerica had gevraagd of ik even een vergelijking kon maken met vorig jaar deze tijd.
Bij mijn mooie pittoreske vbg is het verschil in week 6 in machinepost 30.000 stuks en de svp 15.000
De verwachte daling van 13% gaan ze met deze cijfers ook overheen, gaat meer richting de 20%.
Ik kan btw terug kijken t/m 2009 en het hele land in zien indien dat gewenst is.
Moet ik wel een vestiging hebben, het is per vestiging gesorteerd namelijk. Ik kan niet per regio zien.quote:
Ik vind het ook niet erg om te werken hoor als mijn diensten doorgaanquote:Op woensdag 5 februari 2014 06:07 schreef gridjuh het volgende:
[..]
ach ik vond en vind het leuk...en nee ik maak geen grapje.
de mensen waren zo blij dat ik weer terug was
maar ik ga nu gewoon zoeken...twijfel alleen of ik voordat ik stop nog vakantie opneem...of dat ik het laat uitbetalen...
Vestiging Assen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 11:21 schreef dud0r het volgende:
[..]
Moet ik wel een vestiging hebben, het is per vestiging gesorteerd namelijk. Ik kan niet per regio zien.
Als je je vestiging hier niet openbaar wil hebben kan je ook even pm/dm'en.
VBL verschilt in week 5 van vorig jaar met dit jaar: hsm +/- 100.000 stuks en svp +/- 50.000 stuks.quote:
Kijk voor de gein eens bij Almelo dat is ook NO, ik "gok" dat het een aardig plusje is.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:12 schreef dud0r het volgende:
[..]
VBL verschilt in week 5 van vorig jaar met dit jaar: hsm +/- 100.000 stuks en svp +/- 50.000 stuks.
Week 1 is bijh jullie ook iets drukker geweest dan vorig jaar en de andere weken op week 4 na tonen ongeveer hetzelfde als week 5.
Dan zitten jullie in die weken rond de 13% daling tov vorig jaar. Dus het verschilt wel redelijk veel per regio.
Raar dat die verschillen zo groot zijn.
Goedemiddagquote:
Daar is het om de week iets drukker dan vorige jaar zelfde tijd.quote:Op woensdag 5 februari 2014 16:10 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Kijk voor de gein eens bij Almelo dat is ook NO, ik "gok" dat het een aardig plusje is.![]()
Blijswijk? Ligt dat in de buurt van Lijden?quote:Op donderdag 6 februari 2014 06:14 schreef gridjuh het volgende:
Moet vriendlief ff naar punt brengen zodat hij mee kan carpoolen naar blijswijk
Je zei toch dat die cijfers zijn per locatie zijn of niet? Ze sluiten ook locaties (oa. Hengelo) en dan moet dat toch ergens anders gebeuren, dus is het eerder raar dat Almelo niet echt in de plus staat.quote:Op donderdag 6 februari 2014 06:43 schreef dud0r het volgende:
[..]
Daar is het om de week iets drukker dan vorige jaar zelfde tijd.![]()
Het scheelt niet heel veel. hsm post is wel minder op 2 weken na maar de svp wisselt per week of het iets hoger of lager is.
Zijn geen hele grote verschillen trouwens.
Apart. (Bijna) overal daling behalve in Almelo.
Gaat inderdaad per locatie. Almelo staat er in als vbl. Ook voor voorgaande jaren. Anders kan er geen vergelijking getrokken worden.quote:Op donderdag 6 februari 2014 07:51 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Je zei toch dat die cijfers zijn per locatie zijn of niet? Ze sluiten ook locaties (oa. Hengelo) en dan moet dat toch ergens anders gebeuren, dus is het eerder raar dat Almelo niet echt in de plus staat.
Is niet jouw probleem he? Als jij 9 uur wil werken moeten ze daarvoor zorgen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:31 schreef KatrienDuck het volgende:
Thanks dud0r. Ik kom nu al voor de 4de week op rij niet aan mijn 9 contracturen.
quote:Op donderdag 6 februari 2014 07:34 schreef blijevis het volgende:
[..]
Blijswijk? Ligt dat in de buurt van Lijden?
Ze laten het af en toe wel zo overkomenquote:Op donderdag 6 februari 2014 10:01 schreef Troeta het volgende:
[..]
Is niet jouw probleem he? Als jij 9 uur wil werken moeten ze daarvoor zorgen.
Bij de post weten ze overal je probleem van te maken. Zo'n sociaal bedrijf is het nou eenmaal.quote:Op donderdag 6 februari 2014 10:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ze laten het af en toe wel zo overkomen![]()
Dat zag ik wel bij collega's
Alle voorbereiders werden vandaag door de TC ingelicht. Omdat zoveel vt'ers niet aan hun uren komen, worden wij als het nodig is eerder naar huis gestuurd. Contracturen krijgen we natuurlijk gewoon betaald, maar dus voorlopig geen overuren meer, wat juist altijd zo'n leuk extraatje was.quote:Op donderdag 6 februari 2014 10:01 schreef Troeta het volgende:
[..]
Is niet jouw probleem he? Als jij 9 uur wil werken moeten ze daarvoor zorgen.
Ja daarom waarschuw ik altijd mensen, gaan veels te weinig mensen tegen in.quote:Op donderdag 6 februari 2014 10:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ze laten het af en toe wel zo overkomen![]()
Dat zag ik wel bij collega's
ach ik werk nu ongeveer 5 uur per week, krijg er wel 10 per week betaald :pquote:Op donderdag 6 februari 2014 12:30 schreef Troeta het volgende:
[..]
Ja daarom waarschuw ik altijd mensen, gaan veels te weinig mensen tegen in.
Maar netjes KatrienDuck dat je gewoon je uren uitbetaald krijgt. Wel balen van die extra's ja, daarom werk ik alleen nog maar mijn contracturen en zoek ik verder naar werk en heb er andere bijbaantjes bij. Ik kon niet meer leven van die onzekerheid bij PostNL
Dat schiet ook niet op daar. Succes met je sollicitatie/intake!quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:23 schreef FL_Freak het volgende:
Dienst voor komende nacht weer afgezegd![]()
vandaag vond ik het weer aantrekken,weet niet hoe het bij de collega's was?quote:Op woensdag 5 februari 2014 08:51 schreef dud0r het volgende:
Ik kan btw terug kijken t/m 2009 en het hele land in zien indien dat gewenst is.
ze moeten helemaal van dat beursgeleuter af,gewoon weer een Bv(een grote dan)quote:Op woensdag 5 februari 2014 09:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat is inderdaad erg veel, maar ik moet wel de kanttekening maken dat bij ons het "januaridal" voor mijn gevoel ook pas vorige week begon. Januari begon bij ons juist opvallend druk, met name met zeer drukke dins- en donderdagen. Op de zaterdagen was er weliswaar geen kloot aan plaatwerk, maar dat werd weer gecompenseerd door heel veel machinepost, zo veel dat we al diverse keren met de armen over elkaar zaten te wachten op de bakjes. Dus wellicht als je het over de hele maand beziet dat de daling toch eerder tegen de 10% aan ligt dan de 20%.
Als je dan ook nog bedenkt dat de postzegels dit jaar een slordige 19% duurder zijn dan vorig jaar valt de schade misschien nog mee. Al blijf ik herhalen dat het een volkomen achterlijke strategie is om wanneer je klanten verliest door de opkomst van goedkopere alternatieven, je het inkomstenverlies wil compenseren door je prijzen te verhogen.Dan komen ze altijd met het geijkte smoesje dat de gemiddelde Nederlander toch maar voor 20 euro per jaar postzegels koopt, en er dus weinig van merkt, maar de tarieven voor bedrijven en voor buspakjes zijn ook navenant gestegen!
Het was hier weer aardig wat qua dikke post, oa doordat Eigen Huis Magazine er weer bij zat. En zaterdag schijnen er weer Kampioenen op ons af te komen, dus dat januaridal heeft in mijn dorp zegge en schrijve 6 werkdagen geduurd.quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:55 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
vandaag vond ik het weer aantrekken,weet niet hoe het bij de collega's was?
Dankje! Ik hoop dat ik een goede indruk kan achterlaten. Ben echt klaar met de post.quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:53 schreef posje het volgende:
[..]
Dat schiet ook niet op daar. Succes met je sollicitatie/intake!
ja eigen stek magazine is altijd massaalquote:Op donderdag 6 februari 2014 17:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het was hier weer aardig wat qua dikke post, oa doordat Eigen Huis Magazine er weer bij zat. En zaterdag schijnen er weer Kampioenen op ons af te komen, dus dat januaridal heeft in mijn dorp zegge en schrijve 6 werkdagen geduurd.
Gelukkig niet. Maar mijn vriend moest naar de tuindag van het werk...quote:
Wij hadden vandaag al Kampioenen. En nog was het maar heel weinig.quote:Op donderdag 6 februari 2014 17:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het was hier weer aardig wat qua dikke post, oa doordat Eigen Huis Magazine er weer bij zat. En zaterdag schijnen er weer Kampioenen op ons af te komen, dus dat januaridal heeft in mijn dorp zegge en schrijve 6 werkdagen geduurd.
Mogguh!quote:Op vrijdag 7 februari 2014 04:49 schreef dud0r het volgende:
Mogguh. Zo verkouden als maar kan.![]()
Natuurlijk net voor mijn vrije week.
Ze waren er inderdaad hard mee bezig om alle boekjes op orde te krijgen voor daar.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:22 schreef Herfstblad het volgende:
Morgen krijgen we hier allemaal een eigen boekje thuis gestuurd in plaats van per wijk elke dag een oranje boekje. Nu maar hopen dat die boekjes niet kwijtraken met de post![]()
En vanaf volgende week gaan we hier inderdaad ook beginnen met de papieren labels.
Jeetje, wat vervelend zo'n tc gridjuh. Ook totaal niet behulpzaam
Lekker belangrijk ???quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:19 schreef gridjuh het volgende:
Ik ben nog nooit zo door tc behandeld, omdat ik af en toe, en nee dat is niet bezorgen, afgezet word met de post in de wijk en vervolgens loop. Dat mag allemaal maar niet en ik heb maar te luisteren naar mijn Tc en anders stop ik maar gelijk met werken. En ik ken meerdere mensen die dus met auto bestellen.
ja en toen was ik boos. Dat had hij beter niet kunnen doen.
dus gelijk maar aangegeven, dat ik met bepaalde acties van hem het niet eens was. En dan word ik ervan beschuldigd een grote mond te hebben.
ik ben boos en verdrietig en kan alleen maar huilen
ja en toen ook nog gezegd over 5 dec dat de ondernemingsraad had besloten op tijd thuis te kunnen zijn. Zijn antwoord dat hij met hun niets te maken heeft ed.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Lekker belangrijk ???
Laat de tc zich eens bezighouden met echt belangrijke dingen.
In Scheveningen bestelde ik niet anders dan met de auto en er waren er sowieso nog 2 uit mijn wijk die dat deden
Is die man overspannen of zo?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:35 schreef gridjuh het volgende:
[..]
ja en toen ook nog gezegd over 5 dec dat de ondernemingsraad had besloten op tijd thuis te kunnen zijn. Zijn antwoord dat hij met hun niets te maken heeft ed.
En dat mag niet aangezien men dan niet verzekerd is?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:43 schreef dud0r het volgende:
Alle tc's zijn klootzakken!![]()
Maar even serieus, beetje rare reactie. Officieel gezien mag je post niet in je auto vervoeren / bezorgen. Daar kan je iemand op aanspreken maar dat kan op een normale manier.
Zeker gezien de fysieke "beperking" van gridjuh momenteel kan daar rekening mee gehouden worden.
Yup. Je hebt best kans dat er een audit aan zit te komen en dat ze daarom zo doen.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
En dat mag niet aangezien men dan niet verzekerd is?
Hier werd het gedoogd, als de post maar gelopen werd
Nou, dat was ook niet echt zo he, er werd alleen gezegd dat je bij de tc kon aangeven dat je graag op tijd thuis wilde zijn, en dat die dan zou kijken of dat zou lukken. Keiharde garanties kunnen ze daar immers nooit geven, daarvoor zijn er veel te veel onzekere factoren.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:35 schreef gridjuh het volgende:
[..]
ja en toen ook nog gezegd over 5 dec dat de ondernemingsraad had besloten op tijd thuis te kunnen zijn. Zijn antwoord dat hij met hun niets te maken heeft ed.
ik kan me wel situaties indenken waarin het bezorgen met de auto toch de beste optie is, ondanks dat het niet helemaal mag. Voorwaarde is uiteraard wel dat het autobedrijf de post aflevert op het depot.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:13 schreef dud0r het volgende:
[..]
Yup. Je hebt best kans dat er een audit aan zit te komen en dat ze daarom zo doen.
fysieke beperking of niet, dat verandert toch niks aan of je verzekerd bent? Feit is gewoon dat je niet met eigen auto post mag vervoeren. Op de meeste kantoren letten ze daar nauwelijks op, tenzij er controles aan zitten te komen inderdaad, maar in principe heeft de TC natuurlijk wel gelijk. Alleen de wijze van communiceren laat nogal te wensen over, maar daar hebben veel TC's helaas last van.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:43 schreef dud0r het volgende:
Alle tc's zijn klootzakken!![]()
Maar even serieus, beetje rare reactie. Officieel gezien mag je post niet in je auto vervoeren / bezorgen. Daar kan je iemand op aanspreken maar dat kan op een normale manier.
Zeker gezien de fysieke "beperking" van gridjuh momenteel kan daar rekening mee gehouden worden.
moet er bij zeggen...post van depot naar wijk = 500 meter maximaal, iets wat ik zonder postnl jas doe. Vervolgens laat ik auto staan en loop ik.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:20 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
fysieke beperking of niet, dat verandert toch niks aan of je verzekerd bent? Feit is gewoon dat je niet met eigen auto post mag vervoeren. Op de meeste kantoren letten ze daar nauwelijks op, tenzij er controles aan zitten te komen inderdaad, maar in principe heeft de TC natuurlijk wel gelijk. Alleen de wijze van communiceren laat nogal te wensen over, maar daar hebben veel TC's helaas last van.
De afstand en of je een postnl jas draagt maakt natuurlijk niet uit. Ook in 500 meter kan er een ongeluk gebeuren en dan zitten ze met een groot probleem.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:45 schreef gridjuh het volgende:
[..]
moet er bij zeggen...post van depot naar wijk = 500 meter maximaal, iets wat ik zonder postnl jas doe. Vervolgens laat ik auto staan en loop ik.
maar hij kan ook normaal doen tegen mij. Het is niet de eerste keer dat hij zo reageert. Tien ik mij 14 december ziek meldde vond hij dat niet kunnen, en ik moest die zaterdag ook maar gewoon komen werken blablabla en toen hing hij gewoon op.
daarbij ze kunnen heus wel eerder aanleveren, als ik ziek of vrij was, liep de postbode er al om 11 uur, terwijl aanlevertijd pas 12:45/13:00 is. Betekend dat degene vanaf sorteercentrum om half 11 vertrekt. Zo laat vertrekt het autobedrijf ook. Dus dat van 5 december had anders gemoeten. Ik heb daardoor veel vocht bij mijn achillespees gekregen. Omdat ik alles 2x moest doen voor een wijk van 3:15
Hm zou net het verschil kunnen betekenen of een postbezorger 2 of zelfs 3 wijken kan lopen?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:50 schreef Peterselieman het volgende:
Je loopt er tegenaan dat niet ieder depot op hetzelfde moment beleverd kan worden. Het autobedrijf heeft routes gemaakt en de busjes rijden af en aan om alles naar de depots te brengen. Kan het niet eerder of met meer mankracht? Ja, maar dat kost veel geld, terwijl het niets oplevert.
Even een reactie van een chauffeur van het Autobedrijf (zelfde VBG als Gridjuh). Het zou in principe wel eerder kunnen, maar wij hebben nou eenmaal als opdracht dat het pas na een bepaalde tijd geleverd mag worden op de depots. Vooral deze maand kan het eigenlijk wel met de eerste rit mee, maar we hebben er simpelweg de opdracht niet voor dus krijgen we het ook niet betaald als het niet geleverd wordt op de tijden die er voor staan.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:50 schreef Peterselieman het volgende:
Je loopt er tegenaan dat niet ieder depot op hetzelfde moment beleverd kan worden. Het autobedrijf heeft routes gemaakt en de busjes rijden af en aan om alles naar de depots te brengen. Kan het niet eerder of met meer mankracht? Ja, maar dat kost veel geld, terwijl het niets oplevert.
Ongeluk komt nooit gelegen luidt een oud gezegde.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 04:49 schreef dud0r het volgende:
Mogguh. Zo verkouden als maar kan.![]()
Natuurlijk net voor mijn vrije week.
hij was er nu ook om half 12 al, want hij kijkt altijd of hij om half11/kwart voor 11 klaar is. Dus dat kan gewoon.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:50 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is een service die hij levert, maar als zijn leidinggevende en de vestigingsmanager erachter komen moet ie oppassen. Vooral als er nog voorbereiders bezig zijn wil er nog wel eens post ergens vandaan komen die nog mee moet. Als jouw wijk dan al weg is kost het het autobedrijf alleen maar extra geld (en tijd) om het nog een keer langs dat depot te gaan brengen.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:25 schreef gridjuh het volgende:
[..]
hij was er nu ook om half 12 al, want hij kijkt altijd of hij om half11/kwart voor 11 klaar is. Dus dat kan gewoon.
uhmm...het is al meer dan 1,5 jaar zo met nu en dan een uuzondering...quote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:21 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Dat is een service die hij levert, maar als zijn leidinggevende en de vestigingsmanager erachter komen moet ie oppassen. Vooral als er nog voorbereiders bezig zijn wil er nog wel eens post ergens vandaan komen die nog mee moet. Als jouw wijk dan al weg is kost het het autobedrijf alleen maar extra geld (en tijd) om het nog een keer langs dat depot te gaan brengen.
I know, maar vooral de laatste wordt er erg streng opgelet en zodra we richting Breda gaan verhuizen zal het helemaal veranderen.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:46 schreef gridjuh het volgende:
[..]
uhmm...het is al meer dan 1,5 jaar zo met nu en dan een uuzondering...
sssttttt....nee maar als er iemand vanaf havenweg moest invallen voor mij reed hij al om 11 in de wijk, structureel. Dat is het meer, als je snapt hoe ik het bedoelquote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:48 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
I know, maar vooral de laatste wordt er erg streng opgelet en zodra we richting Breda gaan verhuizen zal het helemaal veranderen.
Ik snap 'tquote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:59 schreef gridjuh het volgende:
[..]
sssttttt....nee maar als er iemand vanaf havenweg moest invallen voor mij reed hij al om 11 in de wijk, structureel. Dat is het meer, als je snapt hoe ik het bedoel
want dat had ik dan wel gehoord...das t nadeel als je bij mensen daar buiten werk om ook nog komt. Ik hoor allesquote:
Ja bah wat een rotweer. Ik kan daar echt heel chagrijnig van wordenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 17:01 schreef Deezertje het volgende:
Wat een druilerige dag! Volgens mij is het nog geen minuut droog geweest vandaag en veel wind! Hopelijk zitten de Kampioenen morgen in plastic anders wordt het een plakzooi want morgen ook veel regen! Dan ook nog HAH dat met een beetje wind al wegwaait...Altijd leuk die klanten die dan klagen dat de post nat is, ja wat wil je. Ga echt niet hele dag wachten tot het droog is hoor, zeker zoals vandaag blijft het van 's morgens tot 's avonds regenen...
Dat heb ik nou nog nooit gehadquote:Op vrijdag 7 februari 2014 17:01 schreef Deezertje het volgende:
Wat een druilerige dag! Volgens mij is het nog geen minuut droog geweest vandaag en veel wind! Hopelijk zitten de Kampioenen morgen in plastic anders wordt het een plakzooi want morgen ook veel regen! Dan ook nog HAH dat met een beetje wind al wegwaait...Altijd leuk die klanten die dan klagen dat de post nat is, ja wat wil je. Ga echt niet hele dag wachten tot het droog is hoor, zeker zoals vandaag blijft het van 's morgens tot 's avonds regenen...
De enige officiele klacht die ik ooit gekregen heb was dat mensen hun pakje nat ontvangen hadden. Belde de teamcoach me waarom dat pakje nat was. Uh, ja, omdat het de hele dag regende natuurlijkquote:Op vrijdag 7 februari 2014 20:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dat heb ik nou nog nooit gehadalsof jij er als postbode wat aan kan doen dat de post wat vochtig is
Uiteraard kon hij dat niet zelf bedenken.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 20:36 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
De enige officiele klacht die ik ooit gekregen heb was dat mensen hun pakje nat ontvangen hadden. Belde de teamcoach me waarom dat pakje nat was. Uh, ja, omdat het de hele dag regende natuurlijk
Of dakgoten die lekken, precies boven de plaats waar de brievenbus zit.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 20:32 schreef Deezertje het volgende:
En niet te vergeten natte brievenbuskleppen.... is bij elk huis je hand weer nat
huizen met rieten daken zijn ook verschrikkelijkquote:Op zaterdag 8 februari 2014 00:05 schreef blijevis het volgende:
[..]
Of dakgoten die lekken, precies boven de plaats waar de brievenbus zit.
Klopt, ik bedoelde alleen dat de tc misschien het door de vingers kon zien vanwege de beperking die ze momenteel heeft.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:20 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
fysieke beperking of niet, dat verandert toch niks aan of je verzekerd bent? Feit is gewoon dat je niet met eigen auto post mag vervoeren. Op de meeste kantoren letten ze daar nauwelijks op, tenzij er controles aan zitten te komen inderdaad, maar in principe heeft de TC natuurlijk wel gelijk. Alleen de wijze van communiceren laat nogal te wensen over, maar daar hebben veel TC's helaas last van.
een hoofd vol snot...denk ik zo.quote:
Yup, wel minder dan gisteren maar nog steeds bagger.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 06:38 schreef gridjuh het volgende:
[..]
een hoofd vol snot...denk ik zo.
ik moet controle uitvoeren of mijn collega is geweest, maar de garagedeur is uit zijn rails gegaan, die krijg ik mooi niet meer Open...
Inderdaad, zeg dat wel!quote:Op zaterdag 8 februari 2014 09:27 schreef superkimmi het volgende:
getver, het is weer kloteweer.. echt van die regen die je in 2 minuten doorweekt maakt.. en harde wind. heb nu al geen zin..
Jij ook! Mooie nieuwe UI heb je trouwens!quote:Op zaterdag 8 februari 2014 10:34 schreef Herfstblad het volgende:
Wat een rotweer ja. Sterkte iedereen!
Bij planning hebben ze nooit van BCC gehoord?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:49 schreef V__L_N het volgende:
Hier is het inmiddels droog. Komt ook naar jullie allemaal.
De planning heeft even een mailtje uit gestuurd over bedrijfskleding. Me mailadres ligt nu bij 100 andere postbezorgers.
Overigens iemand al polo's gekregen? Deze brief ging er over dat je je bedrijfskleding moet dragen.
Qua weer viel het mee. Tot 10.30 harde regen, maar daarna droog. Qua post was het tamelijk rustig, maar alles bij elkaar wel een stuk drukker dan de vorige 2 zaterdagen: oa Kampioen voor de oneven nummers, en 3x hah. Zo kwam ik voor die ene wijk die ik moest lopen toch nog aan 5 volle tassen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 14:38 schreef gelestipjes het volgende:
Moet zeggen dat het me eigenlijk nog meeviel qua weer. Weliswaar is het geen seconde droog geweest, maar het regende een stuk minder hard dan ik verwacht had. Wel veel wind. Weinig post
Thanks!quote:Op zaterdag 8 februari 2014 10:37 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Inderdaad, zeg dat wel!![]()
Het domme is dat ik eigenlijk voor vandaag verlof had aangevraagd en geen één TC daarop terugkwam. En nu mailde ik afgelopen donderdag naar hen beiden om te vragen wat voor wijk ik zou moeten lopen vandaag!![]()
Ik had dus vrij kunnen zijn!
Nou ja, dat wordt dan waarschijnlijk volgende week zaterdag vrij...
[..]
Jij ook! Mooie nieuwe UI heb je trouwens!
Fijn he, waterschapbelasting.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:17 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Thanks!
Hier viel het ook goed mee. Alleen ik had voor een deel van de wijk een brief waardoor ik elke voordeur in 3 straten zag.
Afgelopen donderdag ook al.
Kreeg jaquote:Op zaterdag 8 februari 2014 21:12 schreef VixenFromHell het volgende:
http://leefmagazine.nl/![]()
Wie kreeg dat ding nou ook altijd.... Deezertje?
Echt wel.quote:
Hier is de C1000 ook een paar maanden geleden een Jumbo geworden, maar we hebben nog steeds een C1000 folder (2x per week), EN nu ook regelmatig een Jumbo-folder er bij.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 21:37 schreef Deezertje het volgende:
C1000 foldertje waaide hele tijd weg, en nog leuker: C1000 hier is al 2 maanden Jumbo en verder zit er geen C1000 meer in de buurt dus ben zeer benieuwd wanneer ze eens stoppen met die folder. Dunne foldertje stelt al niks voor en alleen maar irritant op zulke dagen!
Kun je er dan niet zo'n plastic PostNL klepdoosje opzetten?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 17:32 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
En op daldagen leg ik vaak spul in het mandje voorop maar dat wil met dit weer ook niet echt.
Dat ding had ik gisteren ook. Met 92 gram was die redelijk zwaar maar met de wind zorgde het er wel voor dat de AH folder niet steeds wegwaaide en het was net iets smaller dan de AH, daardoor pakte wel weer makkelijk.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 21:12 schreef VixenFromHell het volgende:
http://leefmagazine.nl/![]()
Wie kreeg dat ding nou ook altijd.... Deezertje?
Wat is dat?quote:Op zondag 9 februari 2014 17:41 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Kun je er dan niet zo'n plastic PostNL klepdoosje opzetten?
quote:Op zondag 9 februari 2014 20:46 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Wat is dat?
Probleem met die mand is dat je het dan niet open kan laten staan. Vaak heb ik op daldagen wat bundels in dat ding liggen en dan pak ik er steeds wat af, maar dat kan dus niet met regen.
Nou er zijn er die een echt mandje op de fiets hebben. Maar hoe heet dat ding dan wel? Mail/SpamBox?quote:Op maandag 10 februari 2014 00:03 schreef VixenFromHell het volgende:
Oooh maar zoiets heb ik ook, ik dacht dat ze misschien iets nieuws hadden
Een stuurtas.quote:Op maandag 10 februari 2014 07:22 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Morgen.
[..]
Nou er zijn er die een echt mandje op de fiets hebben. Maar hoe heet dat ding dan wel? Mail/SpamBox?
Definieer "niet in de buurt". Als er geen c1000 binnen een straal van 25km zit heb je gelijk, maar 10km bijvoorbeeld valt toch nog wel aardig onder "in de buurt". We krijgen hier ook genoeg folders van winkels die op zo'n 10km afstand zitten. Als het echt niet uit kon zouden ze vast wel stoppen met die folder, maar er zullen vast nog wel mensen zijn die er wel heen gaan, controleren ze ook wel eens door bij het afrekenen naar je postcode te vragen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 21:37 schreef Deezertje het volgende:
[..]
C1000 foldertje waaide hele tijd weg, en nog leuker: C1000 hier is al 2 maanden Jumbo en verder zit er geen C1000 meer in de buurt dus ben zeer benieuwd wanneer ze eens stoppen met die folder. Dunne foldertje stelt al niks voor en alleen maar irritant op zulke dagen!
quote:
ze hebben zeer hoge eisen allemaal alleen wat je uiteindelijk krijgt is zeeeerrr laag.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:19 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Hier zijn laatst een aantal postbezorgers op non-actief gesteld omdat ze geholpen werden door een familielid of partner. Zijn ze erg streng in.
Post vervoeren en bestellen vanuit de auto is helemaal uit den boze. Kan me ergens de reactie van de TC wel voorstellen. Regels zijn regels.
Echter zitten er TC's tussen die 0,00001 sociale vaardigheden bezitten om dit op een normale manier te vertellen aan een collega. Veel TC's die ik tegenkom zien zichzelf echt als een 'baas' waar iedereen maar naar moet luisteren.
Nou ik stond een paar maanden geleden bij flatgebouw kranten in de bus te gooien. Komt er plotseling een Sandd bezorger met zijn post, en dat was zo tussen 3:00 en 3:30!quote:Op maandag 10 februari 2014 19:05 schreef ophaling10 het volgende:
vanmorgen kreeg ik post van Sandd(dat is geheel tegen de regels in lijkt me)
hoop dat,dat bedrijf gauw ermee stopt.
tja officieel mogen ze tussen 7:00 en 18:00 bezorgen....het is maar net hoe je het wegzetquote:Op dinsdag 11 februari 2014 03:43 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Morgen.
[..]
Nou ik stond een paar maanden geleden bij flatgebouw kranten in de bus te gooien. Komt er plotseling een Sandd bezorger met zijn post, en dat was zo tussen 3:00 en 3:30!![]()
Heb ik ook bij een wijk, al krijgen wij het er pas in juni bij. In de andere wijk zie ik soms weken achter elkaar echt helemaal niemand en als ik wel iemand zie is het vaak de thuiszorg of een verdwaalde politiewagen. Maar ik kruip nog eventjes in mijn nest, trusten.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 06:16 schreef gridjuh het volgende:
[..]
ik heb nu met kranten bezorgen regelmatig dat ik met de man van de Pers groep bij hetzelfde huis sta, maar ja dat is in maart ook afgelopen.
Maar wat is de logica daar dan van? Als je het goed afwerkt staat er vervolgens toch gewoon een postcode op waar het heen moet, en dat is lang niet altijd iets wat onder "overige postcodes" valt. Overigens hebben ze dat hier ook nooit gezegd, heb ook nog nooit gehoord van iemand hier dat ze dat wel deden, gewoon in het vakje waar de postcode onder valt.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 10:03 schreef posje het volgende:
Herstel- en retourpost hoort in de linkergleuf, dus altijd in 'overige postcodes'. Dit staat nergens duidelijk aangegeven (alleen ergens in de kleine lettertjes), het is geen wonder dat veel bezorgers van deze regel niet op de hoogte zijn. Het stond toevallig vorige week in de nieuwsbrief.
Werk je er van jouw leeftijdscategorie dan het kortst/ben je er als 1 van de laatsten bijgekomen van jouw categorie? Of denk je dat er gewoon sowieso heel veel mensen weg moeten en moeten er dus ook aardig wat mensen uit jouw leeftijdscategorie weg?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:53 schreef Noiseflux het volgende:
Vandaag krijgt iedereen die bij ons filiaal 'overcompleet' is een aangetekende brief en een telefoontje.
..Ik zie de bui al hangen
Hebben ze nog iets gezegd dan over het aantal uren dat moet verdwijnen? Deden ze bij ons wel toen bij de informatiebijeenkomst, al werd het uiteindelijke aantal uren dat weg moest toen wel lager doordat er nog wat mensen vrijwillig hadden getekendquote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:53 schreef Noiseflux het volgende:
Een combinatie. Ik werk er 'pas' 4 jaar, ben als een van de weinige zaterdagpostbodes over en er moeten volgens mij een hoop mensen weg. Ze zullen me wel willen houden als bezorger maar ik weet niet of ik daar zo blij van word..
heb ik daarstraks ook nog gedaan, had maar 1,5 uur geslapen...quote:Op dinsdag 11 februari 2014 07:27 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Heb ik ook bij een wijk, al krijgen wij het er pas in juni bij. In de andere wijk zie ik soms weken achter elkaar echt helemaal niemand en als ik wel iemand zie is het vaak de thuiszorg of een verdwaalde politiewagen. Maar ik kruip nog eventjes in mijn nest, trusten.
Grote kans dat dat dan toch iets te maken heeft met het feit dat jij enige tijd uit de running bent geweest/"geblesseerd" bent. Die zullen ze minder snel een contract voor onbepaalde tijd geven dan iemand die niks heeft.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:29 schreef gridjuh het volgende:
[..]
heb ik daarstraks ook nog gedaan, had maar 1,5 uur geslapen...
hoorde wel dat die nieuwe jongen een contract voor onbepaalde tijd heeft gekregen....eens kijken hoe dat kan, hij is echt nieuw begonnen zeg maar....
hij werkt er net een maand...quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:33 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Grote kans dat dat dan toch iets te maken heeft met het feit dat jij enige tijd uit de running bent geweest/"geblesseerd" bent. Die zullen ze minder snel een contract voor onbepaalde tijd geven dan iemand die niks heeft.
Zo werkt het vaak wel ja. Wel heel rot natuurlijk als je daardoor geen vast contract krijgt, maar ik kan zo'n werkgever ergens ook wel begrijpen. Ze staan natuurlijk ook in hun recht om een ander wel een vast contract te geven. Al is het wel vreemd als ze dat na een maand doen?! Hier moeten hele goede betrouwbare bezorgers bijna allemaal wegwezen na 3 jaar, erg vreemd dat ze daar iemand na een maand een vast contract zouden geven als ze dat dan nog niet eens hoeven.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:33 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Grote kans dat dat dan toch iets te maken heeft met het feit dat jij enige tijd uit de running bent geweest/"geblesseerd" bent. Die zullen ze minder snel een contract voor onbepaalde tijd geven dan iemand die niks heeft.
Pagina 3 van het MZ journaal vandaag "proef met 3 bundels". Dus ik denk toch dat ze uiteindelijk wel naar dat voorbereiden op mawovr zullen gaan. Is vast niet voor niks dat ze dat 3 bundel systeem toch weer gaan testenquote:Op woensdag 29 januari 2014 15:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Voorbereiden op mawovr gaat problemen geven, want dan is de 24 uurs post nog niet binnen. Tenzij het 3 bundelsysteem weer een rentree gaat maken.
Ik denk dat je niet de enige zult zijn dan. Ben ook wel erg benieuwd naar die "nieuwe hulpmiddelen" die het ineens wel haalbaar zouden moeten makenquote:Op dinsdag 11 februari 2014 16:48 schreef superkimmi het volgende:
In de mz van vandaag staay dat ze het drie bundel systeem weer gaan testen ondat de smx niet anders kan sorteren.. Als ze t invoeren kap ik ermee
Volgens het MZ-Journaal is de reden dat anders de SMX het niet aan kan, tenzij ze er meer kopen dan de 11 die ze nu willen aanschaffen. Maar ik snap niet dat ze na alle ellende met het 3-bundelsysteem nog durven te overwegen om het opnieuw in te voeren. Zowel het postvest als de vakkentas waren niet prettig om mee te werken, en meer hulpmiddelen zijn er volgens mij niet.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 16:50 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Pagina 3 van het MZ journaal vandaag "proef met 3 bundels". Dus ik denk toch dat ze uiteindelijk wel naar dat voorbereiden op mawovr zullen gaan. Is vast niet voor niks dat ze dat 3 bundel systeem toch weer gaan testen
ja nog meer werken voor nog minder geld,het gros zal zeker eieren voor hun geld kiezen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 16:48 schreef superkimmi het volgende:
In de mz van vandaag staay dat ze het drie bundel systeem weer gaan testen ondat de smx niet anders kan sorteren.. Als ze t invoeren kap ik ermee
Ik geloof er niks van dat er geen mensen overcompleet worden door die machine. Dat werd toch ook gezegd bij het afschaffen van de maandag? Als ik kijk naar hoeveel mensen er nu in de min lopen vergeleken met vorig jaar, dan kan ik me niet voorstellen dat dat geen gevolgen gaat hebben voor de volgende overcompleetronde. Ze zullen er misschien een andere naam/reden voor geven, maar uiteindelijk zal het heus wel gevolgen hebben.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik dacht eerlijk gezegd dat die SMX complete bundels uitspuugde en bijna 100% van de post kon sorteren, zodat er bijna geen binnenwerk meer overbleef. Dat lijkt mee te vallen. De SMX kan 85% van de post sorteren (en PostNL kennende is dat een zeer optimistische schatting), en bij Voorbereiden & Sorteren zal er niemand overcompleet worden, "omdat de personele gevolgen zullen worden opgevangen". Ben benieuwd wat dat inhoudt.
Ik heb er ook een hard hoofd in, maar je kan zo'n zin natuurlijk ook op 2 manieren lezen:quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:22 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van dat er geen mensen overcompleet worden door die machine. Dat werd toch ook gezegd bij het afschaffen van de maandag? Als ik kijk naar hoeveel mensen er nu in de min lopen vergeleken met vorig jaar, dan kan ik me niet voorstellen dat dat geen gevolgen gaat hebben voor de volgende overcompleetronde. Ze zullen er misschien een andere naam/reden voor geven, maar uiteindelijk zal het heus wel gevolgen hebben.
Overigens werd er bij ons gezegd dat die machine vrijwel alles kan sorteren, alleen dingen in plastic blijven lastig, en daarom zijn ze inmiddels bezig met gesprekken om te kijken of bepaalde partijen niet zonder plastic verzonden kunnen worden.
Veel succes!quote:Op woensdag 12 februari 2014 08:55 schreef FL_Freak het volgende:
Over een uurtje sollicitatie voor de andere baan. Poeh ik hoop dat ik een goede indruk achter kan laten
Misschien kunnen ze geo-route ook opnieuw testenquote:Op dinsdag 11 februari 2014 16:48 schreef superkimmi het volgende:
Kijk eens in het China Web shop topic voor gratis nummer. Het oude nummer werkt als het goed is nog en als je het bandje afluistert wordt je doorverbonden.quote:Op woensdag 12 februari 2014 15:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat een ongelofelijke eikel van een pakketchauffeur heb ik hier toch. Stuurt doodleuk mijn pakje retour omdat mijn adres niet zou bestaan. Terwijl ik hier al jaren woon, en hij bijna wekelijks pakjes voor mij heeft.
Dus ik de klantenservice gebeld, op hoge poten. Daar moet je dan nog geld voor betalen ook, om te mogen klagen over hun falende dienstverlening. Gevraagd waarom de chauffeur mijn pakje retour heeft gestuurd, terwijl er gewoon een correct adres op staat. Krijg ik doodleuk als antwoord: "Omdat uw adres niet bestaat".Verder kunnen/willen ze niks voor me doen, en moet de afzender maar een onderzoek instellen.
Ik ga maar eens de Woningbouw bellen, want het is natuurlijk van de zotte dat ik maandelijks honderden euro's huur betaal voor een huis wat niet eens blijkt te bestaan! Wat natuurlijk ook de vraag oproept waar ik dan al die tijd gewoond heb. In de Matrix, of zo?
Gefeliciteerd! Wat voor werk ga je doen?quote:Op woensdag 12 februari 2014 18:46 schreef FL_Freak het volgende:
Aangenomen! Post binnenkort dag zeggen.
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 12 februari 2014 18:46 schreef FL_Freak het volgende:
Mooi!quote:Op woensdag 12 februari 2014 18:46 schreef FL_Freak het volgende:
ik verwacht er niet zoveel mee te bereiken maar het was meer uit pure interesse nav een mail die hij heeft gestuurd. Wat daar precies instond maakt nu op dit moment niet zoveel uit en degene die weet wat er in stond snapt mijn punt hier ook in.quote:Op donderdag 13 februari 2014 08:44 schreef Nutricia het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd niet dat de manager jou een verklaring schuldig is. Wat verwacht je precies te bereiken met die mail?
Ik vind het niet zo gek hoor, dat je geen nieuw contract hebt gekregen. Voor jou met je blessure (waar je niets aan kunt doen, maar je werkgever ook niet) 10 anderen die wel gezond zijn.
Stond zeker weer iets in over dat ze momenteel geen vaste contracten mogen uitdelen omdat ze nog niet weten hoe het zich gaat ontwikkelen qua hoeveelheid post blablabla. Dat is hier althans wel het standaard riedeltje als je als postbezorger geen vast contract krijgt. Bij voorbereiders die geen verlenging krijgen is het meestal ook iets van die strekking. Om vervolgens een ander wel doodleuk een contractverlenging of vast contract te geven. Volgens mij is het meer een in hun ogen "vriendelijke manier" om iemand af te danken.quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:40 schreef gridjuh het volgende:
[..]
ik verwacht er niet zoveel mee te bereiken maar het was meer uit pure interesse nav een mail die hij heeft gestuurd. Wat daar precies instond maakt nu op dit moment niet zoveel uit en degene die weet wat er in stond snapt mijn punt hier ook in.
Is inderdaad wel logisch, maar volgens mij hebben mensen vaak zoiets van "nou, ik laat het wel mooi zo staan, wel zo makkelijk als ik hier straks weer kom, en wat is nu de kans dat een onbevoegde gaat kijken of ie er zo in kan".quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:50 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hier staat regelmatig het cijferslot op de juiste code bij het depot.
Waarom snappen mensen niet dat ze de code moeten veranderen, nadat ze de sleutel in het kastje terug hebben gedaan? Lijkt me logisch toch?
Yup en dan is het janken natuurlijk.quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:52 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Is inderdaad wel logisch, maar volgens mij hebben mensen vaak zoiets van "nou, ik laat het wel mooi zo staan, wel zo makkelijk als ik hier straks weer kom, en wat is nu de kans dat een onbevoegde gaat kijken of ie er zo in kan".
Totdat het dan ineens een keer mis gaat natuurlijk
ja, maar sommigen snappen dat niet.quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:50 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hier staat regelmatig het cijferslot op de juiste code bij het depot.
Waarom snappen mensen niet dat ze de code moeten veranderen, nadat ze de sleutel in het kastje terug hebben gedaan? Lijkt me logisch toch?
Ik kreeg in Scheveningen een uitgeprint lijstje met codes.quote:Op donderdag 13 februari 2014 12:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, maar sommigen snappen dat niet.
Ken zelf van sommige depots waar ik af en toe kom de code niet uit mijn hoofd, maar heb een lijstje, waardoor ik dit probleem omzeild heb
dat is zeer goed geregeld ja. Met mijn eigen lijstje kom ik hier een heel eindquote:Op donderdag 13 februari 2014 12:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik kreeg in Scheveningen een uitgeprint lijstje met codes.
Dat was wel goed geregeld
zoiets maar dan met nog extra uitleg. Mag dan toch vervolgens wel uit interesse vragen waarom hij het een zegt en het ander doet...quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:50 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Stond zeker weer iets in over dat ze momenteel geen vaste contracten mogen uitdelen omdat ze nog niet weten hoe het zich gaat ontwikkelen qua hoeveelheid post blablabla. Dat is hier althans wel het standaard riedeltje als je als postbezorger geen vast contract krijgt. Bij voorbereiders die geen verlenging krijgen is het meestal ook iets van die strekking. Om vervolgens een ander wel doodleuk een contractverlenging of vast contract te geven. Volgens mij is het meer een in hun ogen "vriendelijke manier" om iemand af te danken.
Die codes deelde ze niet aan iedereen uit overigensquote:Op donderdag 13 februari 2014 12:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is zeer goed geregeld ja. Met mijn eigen lijstje kom ik hier een heel eind
Je had geen kans dit persoonlijk te vragen?quote:Op donderdag 13 februari 2014 12:23 schreef gridjuh het volgende:
[..]
zoiets maar dan met nog extra uitleg. Mag dan toch vervolgens wel uit interesse vragen waarom hij het een zegt en het ander doet...
Tuurlijk mag je het vragen, maar ja, uiteindelijk heb je er niks aan. Waarom ze het één zeggen en het ander doen, zal ongetwijfeld te maken hebben met dat ze hopen dat je niet te horen krijgt dat iemand anders wel een vast contract heeft gekregen. Als ze het brengen als "we vinden het ook heel vervelend maar we mogen momenteel geen vaste contracten aanbieden" dan zullen mensen nog wel zoiets hebben van "ok, erg jammer, maar ik maak er de laatste weken het beste van". Als ze daarentegen zeggen "we geven je geen vast contract want we vinden je niet goed genoeg/je bent te vaak uitgevallen of wat voor reden dan ook, dan zijn mensen veel sneller geneigd om te zeggen "stik er dan maar in, dan ga ik die laatste weken ook niet meer lopen"quote:Op donderdag 13 februari 2014 12:23 schreef gridjuh het volgende:
[..]
zoiets maar dan met nog extra uitleg. Mag dan toch vervolgens wel uit interesse vragen waarom hij het een zegt en het ander doet...
aan manager of tc?quote:Op donderdag 13 februari 2014 12:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Je had geen kans dit persoonlijk te vragen?
Afhankelijk van drukte (bekend verhaal hequote:Op woensdag 12 februari 2014 22:11 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Mooi!
Voor hoeveel uur?
Bijna alles is beter dan de post, ondanks de menselijke maat die weer terug is
Ohh oke!quote:Op donderdag 13 februari 2014 12:32 schreef gridjuh het volgende:
[..]
aan manager of tc?
nee ik kom nooit op sorteerlocatie(de afgelopen bijna 3 jaar nog nooit gedaan, alleen voor werkoverleg)
er werd al gevraagd of ze mij beter konden melden...quote:Op donderdag 13 februari 2014 12:28 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Tuurlijk mag je het vragen, maar ja, uiteindelijk heb je er niks aan. Waarom ze het één zeggen en het ander doen, zal ongetwijfeld te maken hebben met dat ze hopen dat je niet te horen krijgt dat iemand anders wel een vast contract heeft gekregen. Als ze het brengen als "we vinden het ook heel vervelend maar we mogen momenteel geen vaste contracten aanbieden" dan zullen mensen nog wel zoiets hebben van "ok, erg jammer, maar ik maak er de laatste weken het beste van". Als ze daarentegen zeggen "we geven je geen vast contract want we vinden je niet goed genoeg/je bent te vaak uitgevallen of wat voor reden dan ook, dan zijn mensen veel sneller geneigd om te zeggen "stik er dan maar in, dan ga ik die laatste weken ook niet meer lopen"
nee kom ik zelden, daarbij is de tc die ik nu 2,5 jaar heb nog nooit 1x op locatie geweest, iets wat de andere tc regelmatig deed...beetje sociale vaardigheden zeg maar...quote:Op donderdag 13 februari 2014 12:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ohh oke!
Nee dan begrijp ik het mailtje.
Ik dacht dat je ook op de sorteerlocatie kwam.
Uiteraard, ze zullen je ongetwijfeld zolang je er nog werkt het liefst wel je contracturen laten werken, die moeten ze immers ook betalen. Maar dan moeten ze je wel eerst beter kunnen melden.quote:Op donderdag 13 februari 2014 12:34 schreef gridjuh het volgende:
[..]
er werd al gevraagd of ze mij beter konden melden...
mijn Tc laat mij 30 minuten maximaal werken deze week...
Nice!quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:59 schreef superkimmi het volgende:
Weten jullie nog dat mijn vakantie niet doorging ondat mijn schoonmoeder de diagnose kanker kreeg?
Inmiddels, na 9x chemo en een hele zware operatie (van 4,5 uur!!) is ze vandaag schoon verklaard! (Natuurlijk wel elke 3 mnd controle voor 5jaar, maar momenteel is ze kankervrij)
Goed nieuwsquote:Op donderdag 13 februari 2014 15:59 schreef superkimmi het volgende:
Weten jullie nog dat mijn vakantie niet doorging ondat mijn schoonmoeder de diagnose kanker kreeg?
Inmiddels, na 9x chemo en een hele zware operatie (van 4,5 uur!!) is ze vandaag schoon verklaard! (Natuurlijk wel elke 3 mnd controle voor 5jaar, maar momenteel is ze kankervrij)
We zijn wel weer op vakantie geweest inmiddels.quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:12 schreef posje het volgende:
Goed om te horen (lezen) Superkimmi! En zit er misschien voor jou alsnog een vakantie in, nu daar weer wat ruimte voor is?
makkelijker gezegd dan gedaan...quote:Op donderdag 13 februari 2014 13:50 schreef Troeta het volgende:
Maar je gaat toch niet moeilijk doen gridjuh? Dit is toch gewoon geen werk voor jou met je blessures enzo?
Hou de eer aan jezelf meis.
heb het al vaak gezegd,om hier te willen werken moet je aan de volgende voorwaarden voldoen:quote:Op donderdag 13 februari 2014 08:44 schreef Nutricia het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd niet dat de manager jou een verklaring schuldig is. Wat verwacht je precies te bereiken met die mail?
Ik vind het niet zo gek hoor, dat je geen nieuw contract hebt gekregen. Voor jou met je blessure (waar je niets aan kunt doen, maar je werkgever ook niet) 10 anderen die wel gezond zijn.
Is er niet iets waar je goed in bent(voor je zelf werken)?quote:Op donderdag 13 februari 2014 22:35 schreef gridjuh het volgende:
[..]
makkelijker gezegd dan gedaan...
ik ben ondertussen ook bevriend met bepaalde mensen in het dorp waar we privé ook veel komen. Naar wat ik heb gehoord, dus bijv post ed van buren ontvangen(gemeld dat ze het moeten melden bij postnl) vinden ze het vooral zuur voor mij en de meeste mensen zijn verbaasd dat ze mij weg doen.
daarbij heeft mijn Tc mij meermalen beledigd en veel dingen niet correct gedaan of afgehandeld. En dat is nog zuurder, aangezien ik al vanaf mei vorig jaar vraag om tijdelijk vervangend werk, waar dus niet op gereageerd is. Het ligt niet aan mij dat het herstel nu zeer langzaam gaat...en dat stoort mij nu heel erg.
Ben nog steeds rond dezelfde tijd wakker als normaal alleen kan ik me nu nog eens omdraaien. Maar het zit er alweer bijna op. Vandaag laatste dagje op center parcs en dinsdag weer aan de bak.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 08:07 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
mooi he, je bent altijd de 1e vandaar
Volgens mij moeten we momenteel juist blij zijn met alles wat we erbij kunnen krijgen, al lijkt het me niet dat dat gaat gebeuren, toch wat onpraktisch, als je dat samen hebt met ander huis aan huis. Dan zou je straks met 4 bundels lopen, 48-uurs post, 24-uurs post, door de machine samengevoegd huis aan huis en daarnaast nog huis aan huis bladenquote:Op vrijdag 14 februari 2014 07:44 schreef ophaling10 het volgende:
http://www.nujij.nl/algem(...)lagen.27091223.lynkx
hoop niet dat die zooi allemaal bij ons komt,anders is er voor de liefhebber nog een vacature beschikbaar
en een goedemorgen allen
Met uitzondering van al die buspakjes.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 09:10 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Volgens mij moeten we momenteel juist blij zijn met alles wat we erbij kunnen krijgen
ja in het maken van :quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik denk niet dat wij straks die hah-bladen er bij gaan krijgen, hoor! Overigens zou dat ook gelden voor alle folderverspreiders (waaronder VSP) en de dagbladbezorging. Ik zie niet gebeuren dat die mensen allemaal volgens CAO betaald gaan worden, laat staan dat het bij ons terecht gaat komen. Als die bedrijven bang zijn dat de bezorging straks te duur wordt, dan brengen ze het toch niet naar ons? Alsof wij zo goedkoop zijn! Ik zie eerder gebeuren dat dat hele CAO-plan niet doorgaat, en anders verzinnen ze wel trucjes om het betaalbaar te houden. Bijv. een onrealistisch hoge bezorgnorm per uur hanteren, of alleen mensen in dienst nemen die onder de 18 zijn, en dan hun contract niet verlengen wanneer ze te duur zijn geworden. Bij Sandd werkt als het goed is nu ook een groot deel van de mensen onder CAO, en desondanks bestaat dat bedrijf nog steeds, Sterker nog: Bij Sandd neemt de hoeveelheid post jaarlijks toe. Kennelijk zijn ze toch ergens beter in dan wij. Marketing, scherper prijsbeleid, dat soort werk.
Ze ventileert haar negatieve emoties altijd hier, in dit topic. Terwijl ze eigenlijk die energie zou moeten gebruiken om haar problemen aan te pakken. Bijvoorbeeld door haar Tc assertiever te benaderen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 08:58 schreef posje het volgende:
@ gridjuh Over het algemeen is het verspilde moeite om een leidinggevende, zeker die waarmee je realistisch gezien niet lang meer te maken zult hebben, nog wat sociale vaardigheden bij te brengen. Die energie kan je beter in zaken steken waar je wel invloed op hebt. Op het gevaar af dat ik de plank volledig missla (ik ken je niet)…. is een assertiviteitstraining niet aan jou besteed? (Want een TC bepaalt niet of jij kan lopen hè?)
ben het helemaal met je eens,er staat wel opgelost,maar dat is niet,quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:24 schreef Peterselieman het volgende:
ik vraag me af wat je aan die website hebt, want je klachten worden er regelmatig echt niet mee opgelost
vind het niet netjes wat je hier neerzet,als je er bezwaar tegen hebt, zou je het in een pm kunnen sturen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:47 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Ze ventileert haar negatieve emoties altijd hier, in dit topic. Terwijl ze eigenlijk die energie zou moeten gebruiken om haar problemen aan te pakken. Bijvoorbeeld door haar Tc assertiever te benaderen.
Heel veel over negativiteit praten heeft nog nooit geholpen. Daar zijn professionele hulpverleners voor om daar anders mee te leren omgaan, gezien gridjuh haar gedrag zeer aan te raden.
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:11 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja in het maken van :
http://www.klacht.nl/sandd/
quote:Mijn Klacht:
Ben verhuisd naar nieuw adres, sedert 27 januari is mijn nieuwe adres Hectorstraat 22
Gewenste Oplossing:
Ik ben pas tevreden als er geen post meer komt op Tobias Asserlaan 439 1111KD te Diemen maar in het vervolg op Hectorstraat 22 1076PS amsterdam
wil niet vervelend zijn, maar ik kom op depot, ben alleen haal mijn post, werk deze weg en verder nooit geklaagt...quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:37 schreef Troeta het volgende:
Ik begrijp wel dat het allemaal rot en lullig aanvoelt gridjuh en dat je je punt wil halen, maar het is PostNL.
Ze willen alleen maar mensen dieze niet willen zien en hun post op een depot halen, hun bek houden, 6 uur werken voor 3 betaalde uren en de hele week flexibel beschikbaar zijn zodat er geen ander werk naast gedaan kan worden.
Niet realistisch en zal het ook nooit worden, zoek lekker een leuk baantje.
En leuk dat je in je wijk wat mensen hebt ontmoet!
Had vandaag naast zo'n controlekaart, wel aardig wat rode enveloppen, een stel met hartjes, beertjes en vlinders.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:14 schreef ophaling10 het volgende:
Veel valentijnkaarten vandaag,en de collega's?
990mb is ie al en vlakbijquote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:41 schreef Deezertje het volgende:
Morgen storm.. Hopelijk waait ie over
Ik zie een scenario voor me wat regelmatig voorkwam in Scheveningen .. Met z'n alle (lees 6 man) aan die ene wijk zitten knallen en dan maar hopen dat het voor 10 of 12 klaar was.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:18 schreef Peterselieman het volgende:
Zoiets zou alleen kunnen als de voorbereider eerst alles terug in de vakjes stopt en pas daarna de tas inpakt
En nooit ziek is...quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:22 schreef gridjuh het volgende:
[..]
wil niet vervelend zijn, maar ik kom op depot, ben alleen haal mijn post, werk deze weg en verder nooit geklaagt...
Mensen die veel extra werken moesten hier voor het einde van hun contract een tijd lang minder wijken lopen omdat hun contract anders misschien niet zou worden omgezet.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 08:24 schreef allweather het volgende:
In de "wandelgangen" heb ik vernomen dat zelfs mensen die nooit ziek zijn, nooit klagen,etc, maar bij wie contract nummer 3 afloopt geen vast contract meer krijgen.
Wat dat betreft is het gewoon een vervelende tijd en in de postwereld (en zeker bij postNL) hebben we dan ook nog te maken met dalende volumes en een concurrent die (vaak via een constructie met onderaannemers) mensen voor 7 cent per poststuk of zelfs nog minder laat werken.
Wat ik hoorde worden ze in Almelo door Sandd bezorgt,quote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:39 schreef posje het volgende:
Arnhem bezorgt de stempassen vandaag. Het regent berichten daarover
Maar verder is het droog. Stevig windje met zon, dat reken ik nog goed!
idem hier,van Lansschot staat alleen maar geleuter in.(onnodige verspilling)quote:Op zaterdag 15 februari 2014 14:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Zo, het zit er weer op. Nog geen stempassen, wel stapels Kampioenen, grote enveloppen van Van Lanschot Bankiers, en dik tijdschrift genaamd hockey.nl.
Drie hah, maar wel dun. Hoewel het met dit weer beter wat dikker had kunnen zijn, want het woei nu wel erg snel weg.
vond juist dat het vandaag weer aantrok,sommige huizen erg veel(>5)quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:34 schreef Deezertje het volgende:
Raad dat het lokaal zo verschilt. Hier was er helemaal geen zak! (leuke woordspeling) aan post. Had gewoon meer tassen aan HAH. Tweede wijk was helemaal triest, amper 1 tasje aan post terwijl normaal de laatste twee straten al 1 tas zijn...
Hier geen Kampioen of andere grote mailing, Makro niet meer op zaterdag en dus houd je niks over. Bundels waren héél dun en zelfs de mensen die normaal altijd veel post krijgen op zaterdag hadden nu niks of maar 1 briefje. Had voor het eerst ook geen pakjes erbij.
Leukste is dan nog van die mensen die hele dag zitten te wachten op de post, het haast voor je neus uit de bus halen en dan dat gezicht wat ze trekken als het alleen maar folders zijn
Je verhaal is een beetje moeilijk te volgen (althans voor niet-ingewijden).quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:48 schreef gridjuh het volgende:
Ik stond op depot...komt de post aan, raar gesorteerd ed. Bleek degene die normaal reed vrij was, tc gebeld...wat nu. Ja hij was mij vergeten maar ga maar naar huis. Onderweg naar huis kom ik die jongen tegen die vrij was...heb hem nog geprobeerd te bellen, hij nam niet op...communicatie
meer van jan met korte achternaam op en neer gereden...quote:Op zaterdag 15 februari 2014 20:25 schreef blijevis het volgende:
[..]
Je verhaal is een beetje moeilijk te volgen (althans voor niet-ingewijden).
Zware dag achter de rug?
Als je extra betaalt krijg je een gratis snoepje. Of iets dergelijks?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:06 schreef posje het volgende:
Kampioenen met of zonder snoepje, that's the question die mij bezighield deze week.
is afhankelijk van hoe lang je lid bent van anwb.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:30 schreef posje het volgende:
Kan me echt uit de slaap houden, de prangende vraag wat het criterium is voor wel of geen snoepje. Ik had er zelf geen…. (snik). Sommige mensen krijgen ook een andere reis op de voorpagina dan hun buren. Daar is vast heel goed en duur over nagedacht.
Almere kringloopcentrum brand?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:31 schreef Rafierafie het volgende:
Veel wind, veel post en veel pakjes. Geen leuke dag![]()
Ik heb medelijden met de jongen die bij mij in de straat moest lopen.
Een aantal gebouwen verderop stonden in de fik met gigantische hoeveelheden (zwarte) rook als gevolg. Hij liep precies in die vieze zooi en toen verloor zijn karretje ook nog een wiel.
de vereniging blijft iets speciaals,je komt er ook niet zomaar bij als monteur,alleen de beste worden aangenomen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 23:25 schreef posje het volgende:
... dan nog maar even lid blijven, voor dat snoepje![]()
Mijn moeder kreeg 's een tegeltje, toen ze 50 jaar lid was volgens mij....
De ANWB bestaat bij de gratie van zijn "leden". Beetje kansloos vind ik het want als lid krijg je eigenlijk helemaal niets terug behalve hulp bij pech als je daadwerkelijk een keer pech hebt. Dat tijdschrift is vooral reclame en die winkels zijn volgestopt met goedkope zooi voor een reguliere prijs. Allemaal warmhoudertjes... Meer is het niet.quote:Op zondag 16 februari 2014 11:38 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
de vereniging blijft iets speciaals,je komt er ook niet zomaar bij als monteur,alleen de beste worden aangenomen.
het heeft wel iets als ze aan komen rijden met een arsenaal aan gereedschap.
Die ja.quote:
nou, ik zit liever hier te wachten!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 12:36 schreef V__L_N het volgende:
De sms'jes worden steeds beter. Door een ongeval op de weg is de aanlevering vertraagd. We weten niet hoelang.
Aan dat soort sms'jes heb je niks, je zal evengoed nog op het depo moeten gaan zitten wachten.
die behoren tot de doelgroep die ik weleens beschrijfquote:Op maandag 17 februari 2014 15:07 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een helden zitten er toch bij webcare...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |