Was dat in Nederland bij de Lidl? Dan moet ik snel heen. Hoop snel van je te horen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:02 schreef Fripsel het volgende:
Ik heb afgelopen weekend zaden gekocht bij de Lidl, ze hadden van alles.
Ja in Nederland. Ze hadden ook van die potjes met bollen voor binnen staan, daar stonden ze naast.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:11 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Was dat in Nederland bij de Lidl? Dan moet ik snel heen. Hoop snel van je te horen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb trouwens ook 2 binnen kasjes, daar staan nu kruiden in.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2014 18:28:42 ]
Oh dan ga ik daar spoedig kijken. Gek van engelse Tv heb ik speciale zaden net gekocht op:quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:14 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ja in Nederland. Ze hadden ook van die potjes met bollen voor binnen staan, daar stonden ze naast.
Wel eerst even plastic in die kratten leggen ( ook de onderstaande wanden!!!!), met paar gaatjes in onderkant. Anders loopt het water er direct weer uit. En droogt je grond te snel uit.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 19:09 schreef G.J.K het volgende:
Fripsel, goed bezig! Die kratten zijn leuk! Vul ze met een mix van potgrond en die kokosblokken van de Action.
Wat je zaden betreft: Afrikaantjes nog even mee wachten. Eind april is vroeg genoeg.
Die Lidl-aardbeien zijn een soort bosaardbeitjes. Niet groot en niet echt lekker. Wel leuk als bodembedekker.
De tomaten zaaien in april. Ze groeien zo hard dat je ze anders niet meer binnen kunt houden. Pas half mei kunnen ze naar buiten.
Ik zie ook nog pepers. Die moet je wel vast zaaien. Ze groeien langzaam in het begin en kunnen dus prima binnen opgroeien.
Wacht ook nog even met de komkommer. Dat is echt een snelgroeier.
Succes dit seizoen!
Ik heb zelf geen composthoop, en wilde me daar voorlopig toch ook nog niet aan wagen. Kun je goede voeding ook gewoon kopen? Ik heb er van de zomer eens bij staan kijken, en vind het maar lastig, 100ende soorten, en het is ook niet bepaald goedkoop. Nu is dat opzich geen probleem, als ik dan maar weet dat ik het goede heb.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:01 schreef RoodWitBlauw het volgende:
[..]
Wel eerst even plastic in die kratten leggen ( ook de onderstaande wanden!!!!), met paar gaatjes in onderkant. Anders loopt het water er direct weer uit. En droogt je grond te snel uit.
Persoonlijk haal ik slechte resultaten met die mix van potgrond en kokos. Zit geen voedingswaarde in. Als je het toch zo wilt doen, meng er dan compost door. Of bijmesten gedurende het seizoen.
Zelf heb ik de tomaat een komkommer als gezaaid binnen.. Deze zullen wel al zeer groot zijn als ze begin mei de deur uit gaan. Kijk dan wel hoe ik het doen in de vensterbank.
Aardbeien zal je wel gelijk in hebben. Zelfde als met de aarbeienzaadjes van de ACTION. Waardeloos!!
Je kan zakkie mestkorrels kopen voor gazon en moestuin.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:18 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ik heb zelf geen composthoop, en wilde me daar voorlopig toch ook nog niet aan wagen. Kun je goede voeding ook gewoon kopen? Ik heb er van de zomer eens bij staan kijken, en vind het maar lastig, 100ende soorten, en het is ook niet bepaald goedkoop. Nu is dat opzich geen probleem, als ik dan maar weet dat ik het goede heb.
Oh en bekleden was ik inderdaad van plan! Ik moet alleen nog even bedenken waarmee.
Bedankt voor de tips, aan iets simpels als een vuilniszak had ik nog niet gedacht!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:49 schreef RoodWitBlauw het volgende:
[..]
Je kan zakkie mestkorrels kopen voor gazon en moestuin.
Zaterdag 22 maart is nationale compostdag.Dan kan je gratis zakken compost afhalen bij je gemeente
Bekleden met vuilniszak of afdekzeiltje voor het verven
Tomaten lopen risico wanneer ze buiten staan. Hier staat meer informatie.quote:Op woensdag 5 februari 2014 07:59 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Gratis compost is bij ons afgeschaft
Kunnen tomaten en paprika's gewoon buiten als het regent? Ik heb eens gehoord ze dan vieze plekken zouden krijgen, en daardoor altijd binnen gekweekt moesten worden
Ik heb trouwens ook wat besteld gister:
STAMSLABONEN 'Calima' / 'Kylian' / 'Cor', 100g
SUIKERERWTEN 'Sugar Snap', 200 zaden (50g)
PEULEN 'Record', 100g
KROPSLA 'Appia', 3g
ECO-SALADE-SPINAZIE 'Renegade' F1, 250 zaden
BOSUIEN 'White Lisbon-Winter Hardy' / 'Evergreen Hardy White', ruim 1000 zaden (3g)
GROTE UIEN 'Noordhollandse Bloedrode', 5g
ZOMERWORTELEN 'Amsterdam 2' / 'Amsterdamse Bak', 4000 zaden (6g)
CITROENBASILICUM 'Kivumbasi Lime', 700 zaden (1g)
BIESLOOK 'Fijne', 1600 zaden (2g)
Aardbeien plantjes heb ik nog een kleine 20 staan (nadeel is dat het seizoens+doordragers door elkaar zijn) Maar ik weet niet of die opnieuw uitschieten ofzo, maar anders koop ik die zaden aanstaand jaar ook wel. Verder moet ik even kijken wat er nog meer allemaal bij gaat komen dit jaarIk wil echt veels te veel denk ik zo
Hier in Delfzijl waren nog geen zaden bij Lidlquote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:14 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ja in Nederland. Ze hadden ook van die potjes met bollen voor binnen staan, daar stonden ze naast.
Waar besteld?quote:Op woensdag 5 februari 2014 07:59 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Gratis compost is bij ons afgeschaft
Kunnen tomaten en paprika's gewoon buiten als het regent? Ik heb eens gehoord ze dan vieze plekken zouden krijgen, en daardoor altijd binnen gekweekt moesten worden
Ik heb trouwens ook wat besteld gister:
STAMSLABONEN 'Calima' / 'Kylian' / 'Cor', 100g
SUIKERERWTEN 'Sugar Snap', 200 zaden (50g)
PEULEN 'Record', 100g
KROPSLA 'Appia', 3g
ECO-SALADE-SPINAZIE 'Renegade' F1, 250 zaden
BOSUIEN 'White Lisbon-Winter Hardy' / 'Evergreen Hardy White', ruim 1000 zaden (3g)
GROTE UIEN 'Noordhollandse Bloedrode', 5g
ZOMERWORTELEN 'Amsterdam 2' / 'Amsterdamse Bak', 4000 zaden (6g)
CITROENBASILICUM 'Kivumbasi Lime', 700 zaden (1g)
BIESLOOK 'Fijne', 1600 zaden (2g)
Aardbeien plantjes heb ik nog een kleine 20 staan (nadeel is dat het seizoens+doordragers door elkaar zijn) Maar ik weet niet of die opnieuw uitschieten ofzo, maar anders koop ik die zaden aanstaand jaar ook wel. Verder moet ik even kijken wat er nog meer allemaal bij gaat komen dit jaarIk wil echt veels te veel denk ik zo
Thanks voor de info YogaLove!quote:Op woensdag 5 februari 2014 11:48 schreef YogaLove het volgende:
[..]
Tomaten lopen risico wanneer ze buiten staan. Hier staat meer informatie.
Wij hebben een tuin bij de volkstuinen vereniging en daar is het vaak raak met de ziekte. We zetten de tomaten onder een afdakje, geven elke dag water. En we telen geen aardappels.
Aan het eind van het seizoen (wat dit jaar erg lang duurde) kwam de ziekte er in.. Veel vocht -> grotere kans..
http://www.moestuintips.n(...)hthora_in_tomaat.php
Paprika's kunnen veel hebben als ze eenmaal een stevige plant zijn. We zetten ze ook wel beschut, veel warmte.
Ik kan niet wachten tot het seizoen weer begint...
Edit: thuis op mijn balkon hebben mijn tomaten ook nergens last van gehad.
Vreeken.nlquote:
Waar was dat bij de Lidl ?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:14 schreef Fripsel het volgende:
[..]
In ieder geval de zoden verwijderen en 2 spades diep spitten. Enig idee wat voor grondsoort het is?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 10:33 schreef Puala het volgende:
Vraagje, bij mijn huis hoort een grasveld. Hoe kan ik dat het beste voorbereiden op een moestuin?
Nee geen idee wat voor grond. Maar word een lekker klusje danquote:Op dinsdag 11 februari 2014 10:42 schreef goed_volk het volgende:
[..]
In ieder geval de zoden verwijderen en 2 spades diep spitten. Enig idee wat voor grondsoort het is?
Grondfrees huren, scheelt je een rugquote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:02 schreef Puala het volgende:
[..]
Nee geen idee wat voor grond. Maar word een lekker klusje danHet is 15x5 meter
![]()
Een schutting?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 22:11 schreef Againzender het volgende:
Komende zomer ben ik de trotse eigenaar van een vrijstaande woning met flinke tuin (en dubbele hypotheek) en wil daar wat gaan moestuinen.
Nou ben ik als tuinderszoon niet helemaal blanco qua kweken, maar er zitten nogal veel konijnen daar. Iemand tips hoe die beesten van mn planten weg te houden
daar zeg je wat, het hele perceel is met een schutting omgevenquote:
Eerste jaar een groot stuk volzetten met aardappels want dat verbetert de grond voor het volgende jaar. In gras zitten meestal nogal wat ritnaalden, de meeste groente die in/onder de grond groeit heeft daar last van (wortel, ui, biet etc).quote:Op dinsdag 11 februari 2014 10:33 schreef Puala het volgende:
Vraagje, bij mijn huis hoort een grasveld. Hoe kan ik dat het beste voorbereiden op een moestuin?
Eigen verbouwde groenten met konijn eten nu je in zwaar weer zit met dubbele hypotheekquote:Op dinsdag 11 februari 2014 22:11 schreef Againzender het volgende:
Komende zomer ben ik de trotse eigenaar van een vrijstaande woning met flinke tuin (en dubbele hypotheek) en wil daar wat gaan moestuinen.
Nou ben ik als tuinderszoon niet helemaal blanco qua kweken, maar er zitten nogal veel konijnen daar. Iemand tips hoe die beesten van mn planten weg te houden
Strikken zetten, en de konijntjes daarna lekker opeten natuurlijk..quote:Op dinsdag 11 februari 2014 22:11 schreef Againzender het volgende:
quote:Op woensdag 12 februari 2014 06:17 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Eigen verbouwde groenten met konijn eten nu je in zwaar weer zit met dubbele hypotheek
Moet je wel de goede katten treffen. Ik heb er sinds kort 2 en de een is nog te lomp om er een te kunnen vangen (die kan niet eens fatsoenlijk over de schutting balanceren) en de andere is doodsbang buiten, dus die gaan echt geen konijnen vangen. Hahaquote:
Dan heb je het inderdaad niet getroffen met je katten. Ik was afgelopen zomer met een gieter wat water aan t geven her en der in de tuin. Bleek er onder een groot pompoenblad een konijn te zitten die weg schoot toen ik daar water ging geven. De katten, die ook in de tuin waren, er massaal achteraan. Tot op 20 cm afstand van het konijn zijn ze gekomen. Toen kon het konijn net op tijd de naastgelegen wei in vluchten waar de katten niet komen.quote:Op woensdag 12 februari 2014 10:22 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Moet je wel de goede katten treffen. Ik heb er sinds kort 2 en de een is nog te lomp om er een te kunnen vangen (die kan niet eens fatsoenlijk over de schutting balanceren) en de andere is doodsbang buiten, dus die gaan echt geen konijnen vangen. Haha
Hahaha, herkenbaar. Onze ene kat kijkt niet naar kleine beesten om. Alleen reigers probeert ze te vangen, het liefst als ze op het dak van de achterburen zitten....quote:Op woensdag 12 februari 2014 10:22 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Moet je wel de goede katten treffen. Ik heb er sinds kort 2 en de een is nog te lomp om er een te kunnen vangen (die kan niet eens fatsoenlijk over de schutting balanceren) en de andere is doodsbang buiten, dus die gaan echt geen konijnen vangen. Haha
ik zit niet in zwaar weer met die 2 hypothekenquote:Op woensdag 12 februari 2014 06:17 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Eigen verbouwde groenten met konijn eten nu je in zwaar weer zit met dubbele hypotheek
Kan je nog steeds konijn etenquote:Op woensdag 12 februari 2014 20:25 schreef Againzender het volgende:
[..]
ik zit niet in zwaar weer met die 2 hypothekenik wil gewoon als vroeger groenten verbouwen!
Ligt er maar net aan wat voor kruiden het zijnquote:Op woensdag 12 februari 2014 20:52 schreef Fripsel het volgende:
Vanaf wanneer zou ik mijn kruiden uit mijn kasje kunnen halen? Ik wil ze uiteindelijk naar buiten doen maar weet niet zo goed wat ik in de tussentijd ermee zou moeten doen want dat duurt nog wel even.
peper kan je in een broeikasje opkweken van achter de vensterbank vanaf eind februariquote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:35 schreef Goddelijker het volgende:
Koop ik van het weekend twee soorten zaden (peper en aardbei), staat er allebei niet op wanneer je ze mag planten. Komen bij de Action vandaan.
Gaat om: Sweet Pepper - Capsicum Annuum Red Asti, en bij de aardbei staat alleen aardbei/strawberry.
Iemand een idee?
Thanks!quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:39 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
peper kan je in een broeikasje opkweken van achter de vensterbank vanaf eind februari
Oh dan ga ik kijken bij Lidl NL. Gisteren al wel in Dld het nodige ingekocht. En nog in afwachting van pakketje zaden die ik bestelde bij plant-world-seeds.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 15:17 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan wat voor kruiden het zijn
De zaden zijn er weer bij de Lidl
de grote toren is er nog niet. Ze hadden wat kweeksetjes.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 20:06 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Oh dan ga ik kijken bij Lidl NL. Gisteren al wel in Dld het nodige ingekocht. En nog in afwachting van pakketje zaden die ik bestelde bij plant-world-seeds.
Hier wel, waarschijnlijk hadden ze hem al klaargezet voor aanstaande maandag.quote:Op zondag 16 februari 2014 10:38 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
de grote toren is er nog niet. Ze hadden wat kweeksetjes.
Vanaf 24 feb zijn de kweekbakjes, handschoenen en handgereedschap er weer.
Oh, wij hebben juist al 5 jaar lang heel goede ervaring met zaden van Lidl. Die kochten wij dan in Dld, maar de zaden zijn volgens mij hetzelfde als die hier worden verkocht.quote:Op zondag 16 februari 2014 11:44 schreef lizardtattoo het volgende:
In "onze" Lidl (Zuid-Oost Brabant) stond er al wel een toren met zaadjes, zowel bloemen als groenten/kruiden.
Ondanks mijn slechte ervaringen de vorige jaren toch weer tomaten meegenomen, en wat verschillende soorten courgettes, komkommers en aubergines.
Er staat al wat zaad van vorig jaar te ontkiemen in minikasjes in de vensterbank, met deze nieuwe begin ik dan volgende week.
Als ik zo naar de voorspellingen op accuweather kijk, kan ik binnenkort het buitenkasje op gaan bouwen en overdag de boel buitengooien, voorlopig blijft het redelijk zonnig en ruim boven de 10 graden.
F1 hybride zaden zijn beter bestand tegen ziekten. Maar de zaden uit de vruchten kan je niet voor jaar erop gebruiken. En F1 zijn wel wat duurder.quote:Op zondag 16 februari 2014 12:47 schreef lizardtattoo het volgende:
Oh het ligt ook niet aan de zaden, die kiemen en groeien prima, maar na de eerste paar tomaten geoogst te hebben slaat bij het eerste buitje regen altijd keihard de aardappelziekte toe. Ik vermoed dat het hier gewoon in de grond en/of lucht zit en had me dan ook voorgenomen geen tomaten meer te kweken... toch nog maar wel een keertje dus
Basilicum, koriander, Thijm, peterselie, citroenmelisse en origanoquote:Op zaterdag 15 februari 2014 15:17 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan wat voor kruiden het zijn
De zaden zijn er weer bij de Lidl
Vandaag zag ik, waarom het zakje maar 19 ct kostte.quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:32 schreef Angelfrouk het volgende:
In Sneek stond er een toren met heel veel zaden. Mooi zooitje meegenomen. Kost ook nog eens niks, daar.
En dat is?quote:Op donderdag 20 februari 2014 19:18 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Vandaag zag ik, waarom het zakje maar 19 ct kostte.
Dat was mij ook al opgevallen, jaquote:Op zondag 23 februari 2014 16:14 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Zat erg weinig in. Voor op balkon wel voldoende.
Mooie tuin! Dat uitzichtquote:Op zondag 2 maart 2014 14:30 schreef fietsie het volgende:
Vanmorgen het moestuin deel van de tuin omgespit, de kas een boen-beurt gegeven en de grond erin omgespit. Mest & kalk natuurlijk niet vergeten.
En in de kas ook zaaibakken klaargemaakt; die kunnen binnenkort ingezaaid worden met van alles en nog wat.
Een impressie:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De andijvie heeft de winter overleefd, de twee boerenkooltjes ook.
Een post met een laurier staat nog te overwinteren, evenals een lading aardbeienplantjes.
Die gaan in hangbakken aan de schutting.
In de verte wel snelweg hoor, bij oostenwind is het alsof de vrachtwagens door de achtergevel denderen...quote:
Nou wil ik het toch even weten. Waar in Friesland zit je? Want die brug komt mij verrekte bekend voor... Ik begrijp het als je het liever niet vertelt, maar volgens mij zit je niet al te ver van mij af.quote:Op zondag 2 maart 2014 14:30 schreef fietsie het volgende:
Vanmorgen het moestuin deel van de tuin omgespit, de kas een boen-beurt gegeven en de grond erin omgespit. Mest & kalk natuurlijk niet vergeten.
En in de kas ook zaaibakken klaargemaakt; die kunnen binnenkort ingezaaid worden met van alles en nog wat.
Een impressie:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De andijvie heeft de winter overleefd, de twee boerenkooltjes ook.
Een post met een laurier staat nog te overwinteren, evenals een lading aardbeienplantjes.
Die gaan in hangbakken aan de schutting.
Om mijn andijvie te beschermen heb ik even in DM geantwoordquote:Op maandag 3 maart 2014 10:08 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Nou wil ik het toch even weten. Waar in Friesland zit je? Want die brug komt mij verrekte bekend voor... Ik begrijp het als je het liever niet vertelt, maar volgens mij zit je niet al te ver van mij af.
Dat weet ik allemaal wel een beetje, heb me de hele winter ingelezen.quote:Op maandag 3 maart 2014 09:56 schreef Zo-is-dat het volgende:
T is zoo leuk!! En lekkerje gaat veel plezier beleven dit jaar!
Denk wel niet dat je al je aanwinsten op je vierkante meter krijgten bijvoorbeeld tomaat vind regen niet fijn en groeit het liefst in een kas of onder een afdak. Lekker binnen alvast beginnen met opkweken van sommige plantjes trouwens!
http://www.moestuinforum.nl/schaduw-groenten-t511.htmlquote:Op maandag 3 maart 2014 10:31 schreef minilot het volgende:
Nog een vraagje: de helft van de tuin die niet op de foto staat is nogal een schaduwkant, maar ook daat in principe voldoende ruimte om iets te laten groeien.. Welke eetbare, kweekbare dingen houden juist heel erg van schaduw? Iemand een tip?
Geen tuinaarde maar potgrond. Ik doe ongeveer half potgrond (wat gedeeltelijk aarde van het vorige seizoen kan zijn), kwart cocosaarde, kwart compost.quote:Op maandag 3 maart 2014 07:11 schreef Fripsel het volgende:
Ik ben van plan om een vierkante meter moestuintje in mijn tuin te gaan maken. Wat kan ik daar als beste in doen als vulling, ik dacht aan tuinaarde i.c.m. met compost die we deze week bij de gemeente op kunnen halen. Is dat goed? En wat is dan de juiste verhouding?
Bedankt voor het advies!quote:Op maandag 3 maart 2014 22:52 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Geen tuinaarde maar potgrond. Ik doe ongeveer half potgrond (wat gedeeltelijk aarde van het vorige seizoen kan zijn), kwart cocosaarde, kwart compost.
Doen ze heel vaak/altijd.. meestal omdat je er met je vingers aan hebt gezeten, maar het kan door van alles komen.. ik vind t echt rommel..quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:41 schreef Fripsel het volgende:
Ik had al wat sla, en rucola en rode kool voorgezaait, in van die bakjes die je uiteindelijk zo mee de grond in kan zaaien, en van dat spul waar je water bij doet en dat het dan groeit tot potgrond. Alleen nu beginnen die bakjes opeens als een gek te schimmelen. Terwijl het net zo goed begon te ontkiemen en groeien..
Is dat nou erg? Dat die bakjes onder de grond vanzelf zoude vergaan leek me logisch... maar dit gebeurd wel heel rap.
Tomaten kunnen echt prima buiten hoor. Tegen een schutting in de zon, vinden ze heerlijk.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:27 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat weet ik allemaal wel een beetje, heb me de hele winter ingelezen.Tomaten, pepers en paprika doe ik binnen in potten (genoeg zon + ruimte op zolder) en als we een hele warme zomer krijgen kan ik ze alsnog een poosje buiten zetten.
En uiteraard, de MM-bak biedt ruimte aan 16 vakken van 30 x 30 centimeter dus dat wordt een beetje passen en meten.
Soja- en eventuele andere bonen gaan trouwens apart in een bak + klimrekje tegen de schutting, iets verder in de hoek. En kruiden gaan in de voortuin.
Dank voor de tips, lieve Sigme!quote:Op woensdag 5 maart 2014 05:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Tomaten kunnen echt prima buiten hoor. Tegen een schutting in de zon, vinden ze heerlijk.
Bij een verregende zomer verpieteren ze, maar bij een normale zomer worden ze mooi rood.
Of je er phytophtera in krijgt hangt voor een groot deel af van je omgeving. Als je niet teveel besmettingsdruk hebt, staan ze beter buiten dan binnen. Frisse lucht is goed, namelijk. En je beste bescherming is goed (VEEL!) dieven; meer loof maakt tomaten meer kwetsbaar.
Als je een beetje veel besmettingsdruk heb verrotten ze op zolder.
Voor in je siertuin zou je nog wat mooie groente kunnen overwegen: regenboogsnijbiet, rode boerenkool, kardoen, pronkboon.
Gefeliciteerd met je huis & tuin!
Had ik vorig jaar ook. Ik heb alleen de paddestoelen eraf geplukt. Verder gewoon laten staan. Niks geen last van gehad (denk ik...quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:41 schreef Fripsel het volgende:
Ik had al wat sla, en rucola en rode kool voorgezaait, in van die bakjes die je uiteindelijk zo mee de grond in kan zaaien, en van dat spul waar je water bij doet en dat het dan groeit tot potgrond. Alleen nu beginnen die bakjes opeens als een gek te schimmelen. Terwijl het net zo goed begon te ontkiemen en groeien..
Is dat nou erg? Dat die bakjes onder de grond vanzelf zoude vergaan leek me logisch... maar dit gebeurd wel heel rap.
als proef op zowel buiten als op zolder een plant neerzetten?quote:Op woensdag 5 maart 2014 13:40 schreef minilot het volgende:
[..]
Dank voor de tips, lieve Sigme!![]()
M.b.t. de tomaten: ik heb aan twee kanten loeigrote ramen in het schuine dak, die wijdopen kunnen, dus leek me als een soortement kas wel heel geschikt.. Maar ik neem je suggestie zeker in overweging, want wat buiten kan doe ik het liefst ook buiten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |