abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 februari 2014 @ 09:39:19 #1
319308 Tink89
To live is to dance
pi_136275769
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Gezond slank. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ole op 08-02-2014 15:43:09 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_136276077
Ik kom me weer melden. Afgelopen 3 weken wilden gewoon niet. Overdag ging het aldoor prima.. en dan begon ik na 22.00 uur ofzo weer te vreten.. :r Resultaat: 1,5 kilo aangekomen.. (had erger verwacht)

Nu de knop weer zoeken en omdraaien.. het ging zo goed die 2 maanden ervoor dus dat moet nu ook weer kunnen.

Daarnaast: komend weekend eindelijk verhuizen en dan kan ik sporten (we hebben een crosstrainer thuis.. willen ook nog een roeiapparaat aanschaffen en ik ga 2 a 3 keer per week hardlopen met een vriendin (lord, have mercy!!) )

En uitslag van onderzoek van die bult op mijn hoofd is ook binnen. Het is iets wat lijkt op een kwaadaardig iets, maar het is goedaardig. Het is waarschijnlijk een ontsteking als reactie op iets(of meerdere opgehoopte ontstekingen.. dat ben ik ff kwijt), maar de vraag is dan wat. De arts heeft een vloeibare pretnison ingespoten, dit moet de bult en rode vlek laten verdwijnen. Over 6 weken terugkomen om weer naar te laten kijken. Ook is er bloed afgenomen om te kijken of ze daar wat uit kunnen halen. Daar krijg ik vrijdag de uitslag van. (En dit wilde ik in spoiler doen, maar mobiel en ken de tag niet uit mijn hoofd :') :@ )
pi_136276691
Bij de WW gaan ze bij goede gewoontes aanleren uit van 60 dagen, dus 60 x onafgebroken iets anders doen dan voorheen. Maar ik denk dat het gewoon ook verschilt per gewoonte.

Patrique, fijn dat je goed nieuws kreeg van de arts! En 1,5e kilo heb je er zo weer af, schouders eronder!
pi_136277363
Over gewoontes gesproken, weer een weekend achter de rug waarin ik slechter heb gegeten dan de bedoeling was. Maar, de weegschaal gaf vanochtend maar +0,2 meer aan dan donderdag en ben na 3x eindelijk onder de 75 gebleven. Nu even zorgen dat ik er ook voorgoed onder blijf..

Lijstje:
O. Havermoutpap met banaan en walnoot
T. Niets, laat ontbeten
L. Brood met iets
T. Fruit
D. Mihoen met surimi en broccoli
T. Kwark

Zoiets dus. Nu eerst naar de sportschool, even goed maken dat ik zaterdag niet ben geweest :@
pi_136277630
Ik heb dit weekend ook slecht gegeten :( Niet veel te veel, maar gewoon slechte keuzes en helaas op zaterdag een hele zak chips in mijn eentje. :'( Wtf. Dus het resultaat: 0,4kg erbij. Normaal vind ik dat niet zo erg, maar ik word waarschijnlijk vanavond gewogen bij de start van Grit. Dus da's wel zonde dan, maar ik heb er heel veel zin in *O*

Lijstje:
O: kwark met muesli en honing
T: geen, late O
L: 2 broodjes pindakaas, 2 met filet americain
T: appel, mandarijn
T: nog iets voor het sporten
S: 25 minuten hardlopen + Grit
D: aardappels, rode kool, kipfilet. Even lekker normaal doen.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  maandag 3 februari 2014 @ 11:10:13 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_136277666
Hi, ik zit nog steeds in junken-mode.
Elk vrij moment bedenk ik me wat ik eens zal gaan eten.
Net de neiging weerstaan om bij de ah to go chocola te gaan halen en toch maar naar mijn werk gegaan. :') Pffff, vermoeiend is dit toch.

Net de long-foto laten herhalen en ik ben heel benieuwd. Bij geeuwen en zuchten en diep inademen voel ik nog steeds pijn. Is nooit helemaal weggeweest en lijkt erger te worden. :?
En ik loop weer steeds meer te hijgen, maar ik twijfel nog of dat niet ook kan komen van het feit dat ik echt weer veel te veel aagekomen ben lately. :{
  maandag 3 februari 2014 @ 11:13:27 #7
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_136277734
Gister een moment toegegeven aan zwakte en wat snoepjes gegeten en alcohol gedronken.

Voor vandaag heb ik mandarijnen als tussendoortje en ik ga straks chili maken als avondeten. Moet vullend genoeg zijn.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_136278295
quote:
17s.gif Op maandag 3 februari 2014 11:13 schreef Kaneelstokje het volgende:
Gister een moment toegegeven aan zwakte en wat snoepjes gegeten en alcohol gedronken.

Voor vandaag heb ik mandarijnen als tussendoortje en ik ga straks chili maken als avondeten. Moet vullend genoeg zijn.
Hmm, met heel veel tabasco O+
  maandag 3 februari 2014 @ 11:41:05 #9
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_136278455
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 11:35 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Hmm, met heel veel tabasco O+
Die moet ik nog even halen, heb slechts chilisaus thuis en dat is toch niet zo lekker daar doorheen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 3 februari 2014 @ 11:46:17 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_136278597
Ik heb gisteren trouwens wel echt briljant lekker gegeten, echt een aanrader:

http://www.kayotic.nl/blog/bibimbap

En vlgs mij, gezien de ingredienten, gewoon prima te doen qua kcals etc:
cooked white rice
9oz/250gr ground beef (mine was pork/beef)
1 medium carrot
1/2 cucumber
3oz/80gr spinach
1 cup bean sprouts
6 shiitake mushrooms
2 spring onions
4 tbsp brown sugar
4 tbsp soy sauce
1/2 tsp ground coriander
2 garlic cloves
1/2 tsp chili flakes
1/2 tbsp grated ginger
2 eggs
1 or 2 tsp sesame oil
1 or 2 tsp chilli and garlic oil
hot sauce (Gochujang or a hot sauce of choice)
pi_136281923
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 11:08 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik heb dit weekend ook slecht gegeten :( Niet veel te veel, maar gewoon slechte keuzes en helaas op zaterdag een hele zak chips in mijn eentje. :'( Wtf. Dus het resultaat: 0,4kg erbij. Normaal vind ik dat niet zo erg, maar ik word waarschijnlijk vanavond gewogen bij de start van Grit. Dus da's wel zonde dan, maar ik heb er heel veel zin in *O*
Dat, hetzelfde hier.. Het was heerlijk, maar oh, wat had ik een spijt.
Maar die 0,4 heb je er vast met Grit zo weer af, ziet er pittig uit.

Ziet er erg goed uit Brighteyes! Ik heb gisteren de lasagne met tonijn van TInk geprobeerd, en die was ook zeer succesvol. En omdat ik alleen ben, heb ik meteen 3 porties over voor in de vriezer :P
pi_136282458
Ik kan nog steeds niet lopen en zit vast aan de bank. Dat is niet goed voor niks, zeker niet voor mijn eetgedrag.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_136284532
Ik kan meepraten. Ook een paar dagen gezondigd en nu 1.5 kilo zwaarder. :{ Zal wel vocht zijn, maar leuk is het niet.
pi_136286174
Bleh grieperig, dus vanavond niet dansen.
Had eergisteren ook niet moeten zeggen dat ik al lang niet meer ziek ben geweest.
pi_136287038
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:04 schreef Sarabi het volgende:
Bleh grieperig, dus vanavond niet dansen.
Had eergisteren ook niet moeten zeggen dat ik al lang niet meer ziek ben geweest.
Altijd afkloppen he! ;)
Ik ben deze winter nog steeds gezond, niet eens echt verkouden ofzo, dat mag ook een wonder heten. *Klopt af :P * Beterschap!

We hadden deze week 'stevig brood' gehaald van de AH. Nou, dat is wel stevig zeg! ;) 3 plakken gehad tussen de middag en ik zit nog vol.
pi_136287336
Hier al een aantal dagen niet gewerkt, en dat is echt niet goed voor mijn ritme.

Vandaag al redelijk wat papierwerk gedaan, maar aankleden en naar de winkel gaan kost me heel veel moeite. Maar goed ik ga nu toch maar wel. Even naar de groenteboer om noten en abrikozen te halen voor in mijn bananenbrood.
En ben er gisteren achter gekomen dat we een Turkse supermarkt in de buurt hebben, dus daar wilde ik ook even snuffelen voor amandelmeel. (en waarschijnlijk nog wel meer.)

Verder mijn contract maar eens op de bus doen voor een extra invalcontract en een pakketje terug sturen.

Tussenstand van vandaag is om te huilen maar goed ik ga het toch maar neerzetten hier, misschien opent het mijn ogen.

O: 6 kleine boterhammen met roomkaas, en ongeveer 50 gram gekookte worst.
T: de laatste 2 stukjes bananenbrood (zonder extra suiker)

Ow en een liter halfvolle melk

En vanavond eet ik een restje kipkerrie met sperziebonen en rijst.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_136287536
Valt best mee hoor, dat lijstje! Gewoon (ja, makkelijk gezegd) niet meer snoepen vandaag, dan zit het wel redelijk goed ;) En misschien zorgen dat er geen roomkaas meer in huis komt als je je daarmee niet kunt inhouden.
pi_136287705
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:28 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Altijd afkloppen he! ;)
Ik ben deze winter nog steeds gezond, niet eens echt verkouden ofzo, dat mag ook een wonder heten. *Klopt af :P * Beterschap!

We hadden deze week 'stevig brood' gehaald van de AH. Nou, dat is wel stevig zeg! ;) 3 plakken gehad tussen de middag en ik zit nog vol.
Dankjewel :) ja dat was ik vast vergeten....
Gelukkig gaat het elk uur alweer beter, ben ook rustig aan het huishouden aan het doen.
pi_136287735
Ja naja ik baal van de melk. 1 beker had genoeg geweest. Vind ik echt loze cals.

Het brood was vooral het probleem. Dat smaakte naar meer ;)

Naja ik ga nu naar de winkel. Dus ik denk dat ik alleen mijn avondeten nog eet, en vanavond een lekker bakje kwark met cranberries wat chiazaad en lijnzaad.

Dan valt het ook allemaal wel mee..

Als ik morgen niet opgeroepen wordt om te werken ga ik lekker brood bakken en een bananenbrood maken. De "gezonde" variant van uitpaulineskeuken.nl is echt een aanrader. Geen toegevoegde suiker behalve de banaan, en je kun je vulling zelf bepalen. En het vult super. Beter als de havermoutmuffins die ik eerder deze week heb gemaakt!
pi_136288876
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:47 schreef J0ycie88 het volgende:
Ja naja ik baal van de melk. 1 beker had genoeg geweest. Vind ik echt loze cals.

Het brood was vooral het probleem. Dat smaakte naar meer ;)

Naja ik ga nu naar de winkel. Dus ik denk dat ik alleen mijn avondeten nog eet, en vanavond een lekker bakje kwark met cranberries wat chiazaad en lijnzaad.

Dan valt het ook allemaal wel mee..

Als ik morgen niet opgeroepen wordt om te werken ga ik lekker brood bakken en een bananenbrood maken. De "gezonde" variant van uitpaulineskeuken.nl is echt een aanrader. Geen toegevoegde suiker behalve de banaan, en je kun je vulling zelf bepalen. En het vult super. Beter als de havermoutmuffins die ik eerder deze week heb gemaakt!
Tsja, minder lekker brood halen/maken is natuurlijk ook zoiets wat je niet wilt doen :P . Maar je kunt er dan de volgende keer bijv. kipfilet of ham of iig iets met lagere kcal op doen, want roomkaas is meteen zo'n aantikker. Maaaar het valt allemaal inderdaad wel mee.

Bananenbrood lijkt me echt awesome! Ik neem aan dat hoe bruiner de bananen zijn, hoe lekkerder het wordt?
pi_136290878
Ja dan wordt de cake/het brood zoeter. Vind het zelf niet echt naar banaan smaken hoor.
Morgen ga ik er 1 maken met noten en gedroogde abrikoosjes!
pi_136293313
Zo ik heb even een fortuin uitgegeven bij de groenteboer maar de buit is pretty!

4 appels
4 mineolla's
300 gr. gedroogde abrikozen
een flink bakje gedroogde cranberries
een bakje gojibessen
een bakje moerbeien
een bakje incabessen
een zak ongebrande cashews
een zak ongebrande pecannoten
een zak ongebrande notenmix
een zak zonnebloempitten
een zak pompoenpitten

En nog een lekker bakje verse fruitsalade!

Bij de Turk nog lekker yoghurt en een paar zakjes amandelmeel. En wat was het heerlijk in het zonnetje! Ondanks dat ik gisteren erg depri was, toverde dat net toch wel echt een glimlach op mijn gezicht!

Dus ik kan voorlopig nog bananenbroodjes bakken en lekkere bakjes kwark eten!
  maandag 3 februari 2014 @ 18:18:48 #23
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_136293511
Zoooo opgelucht. Toestanden op het werk opgelost en verkering gered. Én anderhalve kilo.

Die bibimbap ziet er heerlijk uit BE, dat ga ik even overschrijven!
Prrrrr
pi_136293564
Ja, het weer kan zó veel doen voor je gemoedstoestand! Goeie fruitbuit trouwens.

quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 07:31 schreef RoelerMF het volgende:

[..]

Omdat ik qua eten altijd verviel in oude gewoonte, en dan kan je sporten wat je wilt maar behalve een betere conditie krijg je er niks vanaf :)
En ik bedoelde juist waarom het sporten niet wilde lukken. :)
pi_136296935
Mijn drinkscore om half 5 vanmiddag

kopje koffie
plastic bekertje water
plastic bekertje melk
plastic bekertje thee..

Ehm, daar gaat iets mis dus. Ik ga vanavond dus even flink aan de thee.

O ja, en zondag 1,5 kilo zwaarder dan zaterdag, vanmorgen 1,8 kilo lichter dan zondag... Het lijkt hier goed te gaan, maar ik vind dat nog eng om te zeggen, aangezien ik bang ben mijzelf weer te saboteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')