abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 februari 2014 @ 19:01:19 #201
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136295023
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:54 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nee het is niet te laat als je even afwacht, en het is ook iets wat je lijf in principe prima zelf in staat is op te lossen. Maar het is in meerdere onderzoeken aangetoond dat bloedverlies significant minder is na zo'n spuit in je been. Juist het toedienen via infuus doet niet zo gek veel daarvoor, als het via infuus wordt gegeven na de geboorte dan wordt er meestal ook een spuit ingespoten. Alleen dan dus niet met naald in je been maar door het infuus.
En het minder bloedverlies, het idee daarachter is simpelweg hoe minder, hoe beter; hoe eerder die placenta eruit is, en hoe beter je baarmoeder samentrekt na de geboorte, hoe lager het bloedverlies doorgaans zal zijn. En je zult dan vrouwen hebben die ipv 600 cc bloedverlies 300 cc bloedverlies hebben, of je daar iets van merkt verschilt per persoon. Maar het kan ook het verschil maken tussen 1200 en 500 cc. en dat laatste heeft wel invloed, zowel op een volgende zwangerschap, maar ook wel qua hoe het met jou gaat.

en soms doe je er niets aan :+ ik heb 3 van die spuiten gehad, 2 in mn bovenbeen en 1 via infuus maar toch 1600-en-een-beetje gevloeid. Bij een volgende bevalling ram ik zelf die spuit er wel in :P
Ja, naja, ik denk dat ik er ook wel vrede mee kan hebben als ze wél willen spuiten. Om de genoemde redenen. Maar dat neemt niet weg dat ik het beeld van gynaecologen met knip-setjes onder hun adm. en een spuit oxytocine in hun borstzak erg lastig uit m'n hoofd krijg. Ik bén medisch, maar het wordt ook wel heul medisch allemaal. :@
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_136295030
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:50 schreef Dot. het volgende:

[..]

Wat bedoel je met actief leiden?

Ik ben namelijk een beetje 'bang' voor weeenopwekkers en die zou ik dan ook graag willen vermijden, maar kan dat? Ik hoorde namelijk dat als je vliezen worden doorgeprikt bij een eventuele inleiding je binnen een uur weeen moet hebben, maar ik zou het helemaal niet erg vinden om mijn lijf daar wat meer tijd voor te geven ipv er een infuus in te duwen. Ik begrijp dat opwekkers een goed middel is als de bevalling stagneert, maar ik vrees voor een weeenstorm en het gedoe aan mn lijf met opwekkers en misschien zelfs wel remmers.
actief leiden = (in de praktijk) prik met syntocinon (oxytocine) in je bovenbeen na je bevalling om de placenta geboren te laten worden en om de baarmoeder goed samen te laten trekken.

En er is onderzoek gedaan naar het tijdstip waarop je zou moeten starten met 'bijstimuleren'. Het breken van de vliezen geeft een hormonale prikkel af waardoor de weeën op gang zouden moeten komen. Het zou zo zijn dat de weeën doorgaans binnen 30 minuten na breken van de vliezen vanzelf beginnen. Als je binnen een uur nog steeds geen activiteit hebt is de kans erg klein dat het daarna wel vanzelf begint.

Overigens mag je verloskundige in principe ook de vliezen breken, als je daarna weeën krijgt dan mag je gewoon onder leiding van je verloskundige bevallen. Het beleid hierover verschilt alleen wel per regio ;)
:)
pi_136295151
dat inleiden/primen verschilt een beetje per ziekenhuis. Op sommige plaatsen noemen ze alles inleiden. Het is verder niet zo heel belangrijk hoe het heet. Belangrijkste is dat je ingrijpt in een natuurlijk proces, je wekt een baring op in een lichaam wat daar nog niet (helemaal) klaar voor is. Dat primen met gels/veters/tabletjes/balonnen etc kost vaak ook behoorlijk wat tijd want je lijf bevalt niet op commando :P
  maandag 3 februari 2014 @ 19:07:23 #204
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136295300
Valt strippen eigenlijk ook onder inleiden Mignonne?
pi_136295302
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 19:01 schreef mignonne het volgende:

[..]

actief leiden = (in de praktijk) prik met syntocinon (oxytocine) in je bovenbeen na je bevalling om de placenta geboren te laten worden en om de baarmoeder goed samen te laten trekken.

En er is onderzoek gedaan naar het tijdstip waarop je zou moeten starten met 'bijstimuleren'. Het breken van de vliezen geeft een hormonale prikkel af waardoor de weeën op gang zouden moeten komen. Het zou zo zijn dat de weeën doorgaans binnen 30 minuten na breken van de vliezen vanzelf beginnen. Als je binnen een uur nog steeds geen activiteit hebt is de kans erg klein dat het daarna wel vanzelf begint.

Overigens mag je verloskundige in principe ook de vliezen breken, als je daarna weeën krijgt dan mag je gewoon onder leiding van je verloskundige bevallen. Het beleid hierover verschilt alleen wel per regio ;)
Maar er zijn toch ook vrouwen bij wie de vliezen breken en de bevalling alsnog niet begint? Of is datd an een ander verhaal? Bij mijn moeder zijn namelijk om 8 uur de vliezen gebroken en de weeen kwamen pas om 12 uur, maar toen had ze wel binnen 2 uur een baby.

Ik bedacht me trouwens dat ik niet perse bang ben voor de medicatie, maar meer voor het verliezen van controle over de bevalling. Dat het infuus omhoog wordt gezet bijvoorbeeld terwijl ik dat helemaal niet trek, maar dat ik zo in mijn bubbel of in een wee zit dat ik er niks van kan zeggen. En mijn vriend houdt het allemaal wel in de gaten, maar het is voor ons natuurlijk wel de eerste keer.
pi_136295669
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 19:07 schreef Spees_Eend het volgende:
Valt strippen eigenlijk ook onder inleiden Mignonne?
Sec genomen wel. Als je het feitelijk bekijkt valt het ook onder ingrijpen in het natuurlijke proces.
Alleen met het verschil dat je strippen meestal juist doet om een inleiding in het ziekenhuis te voorkomen. Lastig gedoe :P

Strippen is overigens ook doorgaans pas zinvol vanaf 41 weken ongeveer en dan nog moet het gunstig aanvoelen allemaal. Ik vind het altijd een beetje sneu als een vrouw bij 38 of 39 weken al gestript wordt. Kans is heel erg groot dat je dan wél de hele nacht wakker ligt van gerommel en gedoe maar dat de kans dat je erop bevalt is heel klein.
pi_136295753
Sterkte Cygne :*
  maandag 3 februari 2014 @ 19:15:59 #208
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136295798
Bij mij in het ziekenhuis is er niet eens gesproken over een oxytocine spuit :?, ik heb m ook niet gekregen. Mijn placenta kwam na 5 minuten en ik heb totaal maar 100cc bloed verloren dus misschien vonden ze 't echt niet nodig ofzo?
Ik heb in mijn ziekenhuis helemaal nooit ervaren dat ze de controle uit handen probeerden te nemen en ik zat echt heel erg in mijn bubbel. Hopelijk krijgen jullie ook zo'n ontspannen ziekenhuisbevalling :*

Momo, spannend!

Cygne :*, enorm k*t...
pi_136295823
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 19:07 schreef Dot. het volgende:

[..]

Maar er zijn toch ook vrouwen bij wie de vliezen breken en de bevalling alsnog niet begint? Of is datd an een ander verhaal? Bij mijn moeder zijn namelijk om 8 uur de vliezen gebroken en de weeen kwamen pas om 12 uur, maar toen had ze wel binnen 2 uur een baby.

Ik bedacht me trouwens dat ik niet perse bang ben voor de medicatie, maar meer voor het verliezen van controle over de bevalling. Dat het infuus omhoog wordt gezet bijvoorbeeld terwijl ik dat helemaal niet trek, maar dat ik zo in mijn bubbel of in een wee zit dat ik er niks van kan zeggen. En mijn vriend houdt het allemaal wel in de gaten, maar het is voor ons natuurlijk wel de eerste keer.
Klopt :Y 90-95% bevalt binnen 72 uur na het spontaan breken van de vliezen.
Alleen is het dan idd het verhaal dat je niet voor niets gaat inleiden. Om dan nog 72 uur te gaan afwachten voordat er een infuus aangesloten wordt is niet in alle gevallen wenselijk.

Bekend probleem, veel mensen zijn bang voor controle verlies, geef dat aan!
pi_136295831
Cygne sterkte :*
  maandag 3 februari 2014 @ 19:16:51 #211
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136295839
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 19:13 schreef mignonne het volgende:

[..]

Sec genomen wel. Als je het feitelijk bekijkt valt het ook onder ingrijpen in het natuurlijke proces.
Alleen met het verschil dat je strippen meestal juist doet om een inleiding in het ziekenhuis te voorkomen. Lastig gedoe :P

Strippen is overigens ook doorgaans pas zinvol vanaf 41 weken ongeveer en dan nog moet het gunstig aanvoelen allemaal. Ik vind het altijd een beetje sneu als een vrouw bij 38 of 39 weken al gestript wordt. Kans is heel erg groot dat je dan wél de hele nacht wakker ligt van gerommel en gedoe maar dat de kans dat je erop bevalt is heel klein.
Ah, ik snap m, thx :)

Ik zie nu trouwens (Burdie) dat ik toen straks tegen jou zei dat er met 39+4 een poging gedaan werd maar ik vergiste me :@. Met 40+4 werd gekeken of het kon (nee) en met 41+2 werd er wel echt gestript en begon het binnen een half uur daarna. Sorry, pregnancy brain ofzo :')
pi_136296030
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 19:15 schreef Tante_Soesa het volgende:
Bij mij in het ziekenhuis is er niet eens gesproken over een oxytocine spuit :?, ik heb m ook niet gekregen. Mijn placenta kwam na 5 minuten en ik heb totaal maar 100cc bloed verloren dus misschien vonden ze 't echt niet nodig ofzo?
Ik heb in mijn ziekenhuis helemaal nooit ervaren dat ze de controle uit handen probeerden te nemen en ik zat echt heel erg in mijn bubbel. Hopelijk krijgen jullie ook zo'n ontspannen ziekenhuisbevalling :*

Momo, spannend!

Cygne :*, enorm k*t...
Ja, ik ben eigenijk niet eens zo'n controlefreak, maar ik vind het heel lastig om mijn vertrouwen te leggen bij het verplegend personeel vanwege verhalen van anderen (incl infuus omhoog zetten omdat er een wissel kwam :X). In mijn vk's heb ik wel het volste vertrouwen en het ligt ook net aan wie je treft in het ziekenhuis, dus ik maak me ook zorgen om iets dat ik nog helemaal niet kan weten.
pi_136296309
Krampen. Check.
Regelmaat. Nog niet gechecked.

Sjaak ging heel zoet slapen bij oma. O+ emo momentje daar met zijn twee weg gaan!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 3 februari 2014 @ 19:27:49 #214
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136296405
Mooo! O+ je maakt het spannend! Ik gun je zo dat t doorzet en dat je vandaag of morgen gewoon je menneke hebt!
  maandag 3 februari 2014 @ 19:45:56 #215
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_136297373
Ik deel Soesa's verhaal over het ziekenhuis. Niet elk verhaal over het ziekenhuis is slecht ;) Zo zie je dat men elkaar ook wat bang kan maken hier.
Het was allemaal vrij ontspannen en er werd netjes verteld wat ze allemaal gingen doen.
Mijn vent was van tevoren goed geinstrueerd door mij en wist op het juiste moment iets te zeggen als het nodig was.
Ik ben niet in de steek gelaten door de vpk omdat er een wissel was oid.
Qua begeleiding echt niks dan lof.
En ondanks dat ik medisch werd door de ruggenprik, ik was het na 14uur thuis zat ;), heb ik geen gyn gezien tijdens de bevalling.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_136297431
Cygne :*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136297462
Warme douche genomen. Moet nu af en toe zuchten. Weeen timer opstarten.... :X
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136297479
Cygne :* sterkte meis!
  maandag 3 februari 2014 @ 19:49:29 #219
244125 laziness
pi_136297580
Goooo Momo!
Kom je buiten spelen Jaap?

Als je weer speedy doet haal je de uitgerekende datum nog!

Ik was trouwens 3 jaar geleden ook op 3 februari uitgerekend maar moest nog 5 dagen wachten.
pi_136297639
Cygne, sterkte :*

En Mo, spannend, :%
pi_136297655
Hup Momo! *O*
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_136297665
Ooh Mo! Ga je ons af en toe updaten? :D
pi_136297671
Zet 'm op Momo!
Straks beval je nog op de valreep op je uitgerekende dag. ;)
pi_136297696
En Cygne :*

Wat raar om dit zo achter elkaar te posten..
It will set you free
pi_136297765
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 19:51 schreef RunForrestRun het volgende:
En Cygne :*

Wat raar om dit zo achter elkaar te posten..
Had ik ook last van.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 3 februari 2014 @ 19:53:30 #226
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_136297809
Cygne heel veel sterkte :*

En momo ook heel veel succes
*O* hij komt, hij komt *O*

Burdie gefeliciteerd w/

En nog een :) en een :* voor iedereen die ik weer vergeet
W
Z
E
  maandag 3 februari 2014 @ 19:54:35 #227
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_136297862
TAP wat naar -O- ;( :*

Momo spannend!! :% Fijn dat Sjaak onder de pannen is, geniet nog even met z'n tweetjes! (drietjes!) :D Oeh en zet 'm op!!

Cygne ;( -O- Sterkte :*

Kim; ik wilde eerst ook niet zo'n prik voor de placenta etc. Maar wat Mignonne zegt. En; op dat moment boeide het me echt niet. Ze zeiden het netjes en ik had toch al een infuus, ik dacht; best.
En als dat een halve (of hele, of meer) punt scheelt op je Hb, is dat toch maar mooi meegenomen. Want belabberd voel je je daarna toch wel... Bloedverlies wil je gewoon beperken lijkt me! :)
Maar iig fijn dat het zh naar je luisterde met je plan! :*

Hier heerlijk dagje gehad. Dreumes lekker bij de gastouder, en ik moest, MOEST mn make up en badkamermeubel uitzoeken. Het moest. Ik kon niet stoppen :') Dus die is nu opgeruimd, schoon, en een pedaalemmerzak aan zooi weggedonderd :') _O- Ik Mijn hormonen zijn zo blij, dat wil je niet weten. O+
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_136297930
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 19:50 schreef BlueEyes het volgende:
Ooh Mo! Ga je ons af en toe updaten? :D
Zal kijken hoe ver ik kom ;)

Eerste wee in de timer. 40sec
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136297974
Go Momo!

quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 19:45 schreef laziness het volgende:
Ik deel Soesa's verhaal over het ziekenhuis. Niet elk verhaal over het ziekenhuis is slecht ;) Zo zie je dat men elkaar ook wat bang kan maken hier.
Het was allemaal vrij ontspannen en er werd netjes verteld wat ze allemaal gingen doen.
Mijn vent was van tevoren goed geinstrueerd door mij en wist op het juiste moment iets te zeggen als het nodig was.
Ik ben niet in de steek gelaten door de vpk omdat er een wissel was oid.
Qua begeleiding echt niks dan lof.
En ondanks dat ik medisch werd door de ruggenprik, ik was het na 14uur thuis zat ;), heb ik geen gyn gezien tijdens de bevalling.
Oh, bij mij zijn het geen verhalen van hier, maar juist specifiek van mijn ziekenhuis van bekenden. Maar ze hebben per 1 januari heel veel veranderd en volgens de vk was het wel een verbetering. Ik ga morgen ook even kijken, dat helpt vast ook :)
pi_136298036
Volgende nog geen drie min later....
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136298045
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 19:55 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Zal kijken hoe ver ik kom ;)

Eerste wee in de timer. 40sec
*O*
Dan hyperdepiep ik zo even de laptop aan denk ik. Refresht makkelijker dan de telefoon
pi_136298097
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 19:57 schreef DJMomo het volgende:
Hup, naar het ziekenhuis jij! *O*
  maandag 3 februari 2014 @ 19:59:08 #234
244125 laziness
pi_136298110
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 19:56 schreef Dot. het volgende:
Go Momo!

[..]

Oh, bij mij zijn het geen verhalen van hier, maar juist specifiek van mijn ziekenhuis van bekenden. Maar ze hebben per 1 januari heel veel veranderd en volgens de vk was het wel een verbetering. Ik ga morgen ook even kijken, dat helpt vast ook :)
Dat komt een stuk dichterbij wat je je wel aantrekt inderdaad.
Fijn dat het verbeterd lijkt te zijn en gaan kijken is sowieso fijn voor je beeldvorming en niet zo rauw op je dak straks denk ik.
pi_136298117
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 19:57 schreef DJMomo het volgende:
Ja dames en heren, we zijn er live bij! *O*
It will set you free
pi_136298146
Klinkt alsof je mannetje er klaar voor is Momo! Zet'm op!
pi_136298153
pi_136298155
Hup momo!!! :%
  maandag 3 februari 2014 @ 20:00:51 #239
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_136298180
Jaaa Momo!! *O* :% Ga je op je UD bevallen :o
I never look back, darling. It distracts from the now.
  maandag 3 februari 2014 @ 20:05:03 #240
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136298387
Dat wordt een avondje F5'en :%

Go momo go!
pi_136298416
Momo zet hem op!
pi_136298474
Whaaa wat spannend Momo! Heel veel succes!!!
  maandag 3 februari 2014 @ 20:07:21 #243
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_136298490
  maandag 3 februari 2014 @ 20:07:36 #244
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_136298502
Go momo!!!! Succes.
pi_136298601
Jeuh Momo! Go for it girl! :%

Cygne. :*
pi_136298607
F5 F5 F5 *O* zet 'm op momo!
pi_136298648
Cygne, wat verdrietig ;( Sterkte!
  maandag 3 februari 2014 @ 20:11:49 #248
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136298695
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:38 schreef Alixia het volgende:
Verder hier een meld. Lief dat ik werd gemist ! Ben gisteren vergeten me te melden. Mijn positieve verhaal komt later vanavond wel, want ik wil graag wat met jullie delen.
:o

Zijn ze er???

Momo, succes!!! :% :% :% :%

Cygne, sterkte! :*
pi_136298816
Zet 'm op Momo!! :% :% :%
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 3 februari 2014 @ 20:18:30 #250
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136299012
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:11 schreef Kyara het volgende:

[..]

Zijn ze er???

Momo, succes!!! :% :% :% :%

Cygne, sterkte! :*
Dat was ook mijn gedachte! :o

Hup Mo! *G* Voor je het weet heb je 2 zonen O+
pi_136299154
Momo daar komt Jaap!!! *O*
S. 2014
J. 2016
pi_136299210
quote:

[..]

Zijn ze er??
Precies wat ik dacht!
S. 2014
J. 2016
pi_136299224
Zwakt wat af nu.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 3 februari 2014 @ 20:22:56 #254
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136299239
Ennnnn...pufenpufenpufenpufenpufenpuf
Ennnnnnpufenvloekenpufennpufenpuf
pi_136299347
Sterkte Cygne :*

Nog van harte Burdie! :) (en moodswings...volgens mij heb ik ze nu al af en toe, vervelend.

Momo! Succes :Y UD is nog te doen met jouw eerdere ervaring :).

Ziekenhuisbevalling...ik lees mee! Iets met ervaring uit het verleden...(zo erg dat die tweede er mogelijk niet eens was gekomen omdat ik echt niet meer durfde.) Nu als het goed gaat wel met eigen vk. En...mijn schoonmoeder wil graag aanwezig zijn, maar voelt het allemaal goed dan blijft ze thuis/gaat weg of komt later als ik er toch behoefte aan heb. De hoop is dat ik het met m'n man ga kunnen, maar er is een veilige escape. Geeft wel wat rust gelukkig. En m'n eigen moeder vind het voor mij ook een hele mooie oplossing.
pi_136299356
quote:

[..]

Zijn ze er???

Nee ! :D Dat zou ik heeeeel anders brengen. Nou ja, laat ik het dan maar vertellen. Ik wilde eerst niet teveel jubelen vlak nadat Cygne haar verdrietige bericht had gepost, vandaar. :)

Vandaag precies 38 weken. *O* Alles gaat nog steeds uit de kunst en ik voel me goed. Nauwelijks ergens last van.

Ben vandaag weer op controle geweest. Heb een snelle echo bij de gyn gehad en er is nog genoeg vruchtwater. Heb ook voor het eerst een CTG (een half uur hartjes luisteren O+ ) gehad om te kijken hoe de baby's het doen. Gyn zei dat die ook perfect was. Ze zei ook: ik heb alleen maar superlatieven te melden over je zwangerschap. w/

Gyn heeft nu geen inwendig onderzoek gedaan. Ze zei dat het wel kon, maar ik vond het niet echt nodig. Ik ben best nieuwsgierig of mijn ontsluiting is toegenomen, maar aan de andere kant vind ik het ook best als het goed gaat met de buikbabydames (3x woordwaarde ;) ).

We werden in de gang ook herkend door een van echoscopistes die mij een keer of drie heeft gescand. Ze keek heel verrast dat we nog steeds in het ziekenhuis rondlopen, dus ik zei: Ja, we zijn hier niet weg te slaan. Was een leuk moment. Het frappante is ook dat wij de eerste deze dame een beetje vreemd in de omgang vonden, maar ze blijkt echt een leuk mens te zijn. :)

Vrijdag weer een afspraak voor een CTG om te checken en weer een gesprek met de gyn. Ze is zo heerlijk doortastend, dat ze ons nu onze afspraak er tussendoor gegooid om ervoor te zorgen dat ik deze week nog een keer op controle kan. Ze heeft dan een ander spreekuur op een andere locatie, maar ik mag dan eerder komen voor de controle. Dat waardeer ik zo ontzettend en ik vertrouw haar en haar oordeel ook heel erg.

Lang verhaal kort: ik ben zooooo blij en gelukkig. Op naar de 39 weken. :Y
  maandag 3 februari 2014 @ 20:25:40 #257
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_136299371
Cygne wat naar ;( sterkte en hopelijk tot snel :*

Momo zet hem op *O* live bevalling!

Alixia benieuwd naar je positieve verhalen O-)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_136299442
Sorry dat ik jullie heb laten denken dat ik ben bevallen, maar het is echt niet zo. :@ Ik vind het ontzettend lief dat jullie zo meeleven. O+ :*
  maandag 3 februari 2014 @ 20:28:09 #259
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136299511
Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat Alixia!

Goed om te lezen dat een tweelingzwangerschap ook zo kan gaan. O+
  maandag 3 februari 2014 @ 20:28:15 #260
52229 Chanty
pi_136299513
Aaahhhh fijb dat alles zo goed gaat met jullie drietjes :)
  maandag 3 februari 2014 @ 20:29:03 #261
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136299559
Wat super Alixia O+ Wat een voorbeeld-tweeling-zwangerschap!
pi_136299619
En weg. Bizar.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136299712
Alixia wat een heerlijk verhaal! Fijn dat het zo goed met jullie gaat!
pi_136299748
Zo. Opstaan en we're back!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136299773
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:26 schreef Alixia het volgende:
Sorry dat ik jullie heb laten denken dat ik ben bevallen, maar het is echt niet zo. :@ Ik vind het ontzettend lief dat jullie zo meeleven. O+ :*
Je weet toch, spanning en sensatie leven we hier op ;)
Lekker doorbroeden nog even op je beebjes!
pi_136299804
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:32 schreef DJMomo het volgende:
Zo. Opstaan en we're back!
Nee nee... dat was niet mijn avondprogramma voor hier!
pi_136300433
Ik ben twee keer in het ziekenhuis bevallen en de derde doe ik er met alle plezier weer! Goede begeleiding, geen gedrang of gezeur. Maar streng wanneer ze dat moeten zijn. (NIET PERSEN MAAR ZUCHTEN!)

Twee goede bevallingen en verzorging gehad ^O^

Go momo!!! *O* *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_136300507
Cygne, ik had nog zoveel hoop dat je kon blijven. Veel sterkte met het verwerken :*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_136300718
Alixia, jubelen mag hoor! :*
pi_136300720
Japie on the way! *O* :% :% :%
pi_136301233
Hup Momo!! *O* *O*

Mvm heeft vanavond gebeld en ze komt morgenavond langs :s)
pi_136301500
Go Momo!

Klinkt goed Alexia!

Ik heb hier last van een "rare maag" alsof je darmen rommelen, maar t zijn je darmen niet. Oh en ik stond vandaag te hijgen bovenaan de trap. Precies zo als bij Ow.. (Alleen had ik toen nog niet getest, met die "klachten" :) )
Dat geeft wel vertrouwen :)
  maandag 3 februari 2014 @ 21:15:06 #273
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_136302224

Momo, een voorzichtige *O* :% voor jou.

Hieperderpiep voor Burdies B-day.. hopelijk ben je weer wat opgeknapt :)
TAP, wat balen met je baan zeg.. Sterkte.
Enf aan de nesteldrang :P

Ik moest vandaag voor mijn echo en naar de gyn.

We zijn met een gerust gevoel weer vertrokken. Fijne en uitgebreide echo gehad, alleen was het hoofdje niet zo goed te meten, dus terugkomen.
Voor de rest lagen het beentje en buikje maar iets van de gemiddelden af, dus geen reden tot zorgen.. Mini is niet groot maar ook niet bijzonder klein.. De gyn vroeg lacherig waarom we waren doorverwezen.. Zo kan het dus ook :)

Verder is mijn buik opgemeten.. Netjes en bescheiden: 30cm en nog lekker flexibel.
Ook mijn bloeddruk was prima 131 / 85 :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_136302467
Momo, wat spannend!!! Go go go!! *O* *O* *O*
Tralalalaaa
pi_136302634
Rijst wat een opluchting!
Je voelt je meteen kilo's lichter denk ik?
  maandag 3 februari 2014 @ 21:26:24 #276
390026 Aisly
A flower a day..
pi_136302915

Alixia, wat fijn dat alles zo goed gaat!

Momo!! :% :%

En verder een *O* voor alle stickers en goede gesprekken
pi_136302980
Cygne, sterkte!

Momo, spannend hoor!! :o

Dank voor de reacties op detectie poortjes vraag; het is niet zo'n bodyscanner maar zo'n 'deurpost' waar je doorheen stapt. Wat ik er over kan vinden zegt ook dat het geen kwaad kan, gelukkig dan maar :)

Verder absorbeer ik alle info hier over bevalplannen/ziekenhuizen, you name it, ik moet er vanzelf ook aan geloven :')
  maandag 3 februari 2014 @ 21:28:32 #278
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_136303045
Niet alleen ik ;)
De gyn vond de manier hoe de echoscopiste bij de vlos ons behandeld heeft best schofterig.
Dat vonden wij ook wel, dus dit was een wereld van verschil :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_136303143
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 21:15 schreef Rijstebuiltje het volgende:

Momo, een voorzichtige *O* :% voor jou.

Hieperderpiep voor Burdies B-day.. hopelijk ben je weer wat opgeknapt :)
TAP, wat balen met je baan zeg.. Sterkte.
Enf aan de nesteldrang :P

Ik moest vandaag voor mijn echo en naar de gyn.

We zijn met een gerust gevoel weer vertrokken. Fijne en uitgebreide echo gehad, alleen was het hoofdje niet zo goed te meten, dus terugkomen.
Voor de rest lagen het beentje en buikje maar iets van de gemiddelden af, dus geen reden tot zorgen.. Mini is niet groot maar ook niet bijzonder klein.. De gyn vroeg lacherig waarom we waren doorverwezen.. Zo kan het dus ook :)

Verder is mijn buik opgemeten.. Netjes en bescheiden: 30cm en nog lekker flexibel.
Ook mijn bloeddruk was prima 131 / 85 :)
*O*
S. 2014
J. 2016
pi_136303233
Fijn Rijst!
pi_136303310
Mo!!! Zet hem op!!! *O* *O* *O*
  maandag 3 februari 2014 @ 21:33:02 #282
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136303316
Rijst! Heel goed dat ze je gerust hebben kunnen stellen. Klein maar fijn, das binnen de marges ook heel prima! *O*
  maandag 3 februari 2014 @ 21:46:41 #283
52229 Chanty
pi_136304009
Fijn rijst :)
pi_136304638
Vk komt even. Nog weinig regelmaat. Ff overleggen en kijken.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136304781
Spannend Mo!
pi_136304804
Sterkte Cygne
  maandag 3 februari 2014 @ 22:10:44 #287
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136305428
Hup momo!! *O*
doei
pi_136305670
Burdie nog gefeliciteerd!!

Spannend Mo en Axia :% En nog een *O* voor de mobiel van je moeder Mo

Kim, Burdie en Klap weer stickers *O*

Welkom Loj *O*

Geen BI voor GM *O*

MiniNoBoNo O+

Fijn dat het allemaal goed gaat Alixia

En ook fijn nieuws voor Rijstebuiltje *O*
pi_136306291
Woohoo voor 12 euro heb ik n wipstoeltje, een tummitub en een badzitje! Allemaal zo goed als nieuw! *O*
S. 2014
J. 2016
pi_136306447
Hartslag japie dipte. Naar zh.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 3 februari 2014 @ 22:32:22 #291
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136306482
Succes momo :*
  maandag 3 februari 2014 @ 22:32:50 #292
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136306514
Woooh. Ik heb eindelijk previews van de shoot gekregen; foto's van de foto's. En hopelijk morgen de echte! Van wat ik gezien heb zitten er echt wel toffe plaatjes tussen. Ondanks bolle toet spreekt er dan liefde en dan is het tóch een goede foto. Eindelijk! Foto's zijn genomen op 27-12 :o
  maandag 3 februari 2014 @ 22:33:35 #293
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136306560
Dender ik zo over mo heen, verdeurie. Veel succes mo, hij is er bijna! :* :%
pi_136306613
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 22:31 schreef DJMomo het volgende:
Succes :*
S. 2014
J. 2016
  maandag 3 februari 2014 @ 22:36:19 #295
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_136306724
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 22:31 schreef DJMomo het volgende:
Succes :*
  maandag 3 februari 2014 @ 22:37:28 #296
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_136306784
Succes! :%
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 3 februari 2014 @ 22:38:15 #297
52229 Chanty
pi_136306817
Zet m op Mo! :%
  maandag 3 februari 2014 @ 22:42:32 #298
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136307019
Go Mo :% :% :%.
KuikenGuppy
pi_136307202
Succes!!!!!!
:) *O* O+
  maandag 3 februari 2014 @ 22:50:48 #300
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136307404
@Dot, ben je al eens in het ziekenhuis geweest eigenlijk? Anders dan bijv. op een voorlichtingsavond? Ik ben er een paar weken geleden geweest voor een CTG, en ik vond het zo'n verademing in vergelijking met wat ik ervan had verwacht...

In mijn hoofd had ik het ziekenhuis namelijk gemaakt tot een grote, logge organisatie met mensen die protocol belangrijker vinden dan patiënt, die nummers zien ipv namen en die mensen met een eigen mening of kritische blik maar lastig vinden.

En toen bleek iedereen ineens heel aardig, meelevend en meedenkend te zijn. De gynaecoloog kwam zich netjes voorstellen en maakte grapjes, nam de tijd voor ons en zwaaide ons na afloop met een amicaal schouderklopje en "slaap lekker straks" bij de lift uit.

Sindsdien denk ik dat het wel goed komt met het ziekenhuis hier ;).
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')