abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136291613
Axia ook spannend! Hebben ze nog gestript oid?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 3 februari 2014 @ 17:29:57 #177
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136291727
Vanaf wanneer toucheren/strippen ze doorgaans? Ik heb de volgende afspraak met 39+3 staan, doen ze dan al iets? Of alleen als ik er zelf om zou vragen? Of spreek je zoiets van te voren af?
KuikenGuppy
  maandag 3 februari 2014 @ 17:32:36 #178
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136291828
Bij mij deed ze een eerste poging tot strippen bij 39+4. Maar er was nog niet genoeg ontsluiting. Ze overlegde dat gewoon even tijdens de controle, zo van hey zal ik dat even doen of heb je dat liever niet?
pi_136292447
Is het makkelijk te regelen Momo om sjaak naar een oppas te brengen?
S. 2014
J. 2016
pi_136293120
Ja oma is paraat. Hij gaat daar zo heen.

Enne bij een tweede doen ze dat eerder dan bij eerste. Maar ze zeiden dat het eigen lijk pas bij 40+ zin had. Maar eerste poging was hier dus met 39,4
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 3 februari 2014 @ 18:10:33 #181
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136293210
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 17:29 schreef Burdie het volgende:
Vanaf wanneer toucheren/strippen ze doorgaans? Ik heb de volgende afspraak met 39+3 staan, doen ze dan al iets? Of alleen als ik er zelf om zou vragen? Of spreek je zoiets van te voren af?
Gefeliciteerd met je verjaardag! :*
Hier was 41 wkn protocol, al werd ik met 40wkn getoucheerd+poging tot strippen ivm verwachtte babysaurus :) Je kan het allicht vragen aan je vk.

Mo, succes meid! Ik hoop zo dat je snel Jaapie in je armen hebt :*
pi_136293272
Nou, daar gaan we weer, pff, hoeven jullie niet te werken? :P

Burdie, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Vervelend dat je je nu niet zo lekker voelt, ik hoop dat je er een beetje van kan genieten vanavond :*

Mo, waaah! Wie weet beval je nog op je UD vandaag! :o *O*

Axia, toch voorwerk, maar als 3 cm! Jij houdt het ook spannend zeg :D

quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 09:52 schreef Fazzoletti het volgende:Wel even een vraagje; ik werk op Schiphol en moet nog wel eens door van die security poortjes, kan dat nou kwaad? Vandaag attendeerde een medewerker me er op dat als ik er niet doorheen wil, ik ook kan vragen om handmatig gefouilleerd te worden. Ik had er eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht :@
Welke poortjes bedoel je precies?
De bodyscan zou ik zeker niet in stappen, die werken met röntgenstralen, maar daar sturen ze je volgens mij alleen in bij een 'extra search'.
De gewone detectiepoortjes zijn voor zwangere vrouwen veilig, die werken met geluidsgolven (zoals bij een echo).

IMA, ik zou het wel vertellen, vooral omdat je zegt dat de drempel bij haar voor zoiets vrij laag ligt. Wél goed benadrukken dat het erg pril is en dat je het verder nog niet van de daken wil schreeuwen nog ;)

GM, wel fijn dat het geen bekkeninstabiliteit is. Maar pijn blijft pijn en is hoe dan ook niet leuk natuurlijk. Hopelijk heb je wat aan de oefeningen. Morgen 12 weken! *O*

NoBoNo O+ O+ Wat een manneke O+

Dot _O- Dat zie ik mezelf over een paar maanden ook wel doen :@

Cygne, wat fijn dat het bloeden zo goed als gestopt is! Toch toch gesprongen adertje geweest misschien? Gewoon lekker hier blijven hoor! ;)

Burdie en Kim een sticker *O*

DND, leuk he als het echt nog jullie geheimpje samen is O+

TAP, dat is geen fijn nieuws... Ik snap dat je je daar een beetje zorgen om maakt. Krijg je voor 3 maart nog meer duidelijkheid hierover of is het echt afwachten?

Zo, ik ben weer bij :D
pi_136293455
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 17:27 schreef DJMomo het volgende:
Axia ook spannend! Hebben ze nog gestript oid?
Ze heeft me getoucheerd (noemen ze dat zo?). Met d'r vingers dus gevoeld.
pi_136293578
Het breekt nu toch echt door hier dus ik ga jullie nu echt verlaten. Ik kom vast weer een keer terug, over een tijdje. :*
  maandag 3 februari 2014 @ 18:24:03 #186
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136293675
Ach Cygne... sterkte :*.
KuikenGuppy
  maandag 3 februari 2014 @ 18:25:32 #187
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136293721
Ik word trouwens gek van de moodswings, herkenbaar? ;( :@
KuikenGuppy
pi_136293813
Cygne een hele dikke knuf voor jou meid! :*
pi_136293820
Cygne ;( heel veel sterkte!!
pi_136294152
Oh Cygne, wat een verdriet. ;( Hopelijk zien we je heel snel weer terug hier. :*

Burdie: gefeliciteerd met je verjaardag! Nee, ik heb geen last van moodswings. Lijkt me lastig om te hebben.

Go Axia en Momo !! :%

Oeh Chanty, geniet ervan. :9

Verder hier een meld. Lief dat ik werd gemist ! Ben gisteren vergeten me te melden. :@ Mijn positieve verhaal komt later vanavond wel, want ik wil graag wat met jullie delen. :)
  maandag 3 februari 2014 @ 18:39:29 #191
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_136294204
Cygne :* sterkte

moodswings had ik ook heel erg bij Roy aan het einde burdie.

axia dus toch ;) momo succes
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_136294284
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:10 schreef Kimpossible het volgende:
Nobono O+

Geen Bi voor GM *O*

Hier zijn we weer door de keuring. Niet gekeken naar navelstreng want dat had nu nog weinig nut volgens echoscopiste. Volgende keer kijkt de gyn zelf. Maar wel een beeb van plusminus 2456 gram O+ en mooi op p50. Wel een beetje veel vruchtwater, maar netjes binnen de marges.

Ze waren wel redelijk onder de indruk van m'n geboorteplan :') het was fijn om te bespreken, maar we gaan wel zien hoe het loopt. Ze was erg terughoudend qua intermitterende ctg, ruggenprik los zien van ontsluiting en baarkruk (ja we zijn dat allemaal niet zo gewend...) maar ik denk dat het tijdens de bevalling zelf wel komt allemaal. Alleen over het proactieve nageboortebeleid met oxytocine moeten we met de gyn nog even in discussie, maar verder vond ze het goed dat we zo goed geïnformeerd waren. Ze heeft erbij gezet dat we erg goed weten wat we willen en dat communicatie erg belangrijk is. :)
Goedzo :)

sta je ook open voor argumenten die de gynaecoloog eventueel heeft vóór het actief leiden? En heb je ook voor jezelf helder op een rijtje wat jouw argumenten zijn tégen actief leiden? Als je maar in je achterhoofd houdt dat het voor de gyn belangrijk is dat jij op de hoogte bent van eventuele mogelijke risico's/complicaties van het weigeren van actief leiden. Zodat zij zeker weten dat jij je beslissing maakt op basis van de juiste gegevens en je bij wijze van spreken niet achteraf zou kunnen zeggen ja maar dát wist ik niet.
:)
pi_136294447
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:21 schreef Cygne het volgende:
Het breekt nu toch echt door hier dus ik ga jullie nu echt verlaten. Ik kom vast weer een keer terug, over een tijdje. :*
Ach, dus toch.. Sterkte! :*

Spannend voor Axia en Momo! Succes alvast!

Bedankt voor jullie ideeën over mijn werkverhaal. Ik denk dat ik het wel aandurf en tegelijkertijd ook wel een fijn idee vind. Mocht ik nog heel beroerd worden of het gaat mis, dan heeft ze inderdaad aan een half woord genoeg zoals iemand al zei.
  maandag 3 februari 2014 @ 18:46:32 #194
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136294491
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:41 schreef mignonne het volgende:

[..]

sta je ook open voor argumenten die de gynaecoloog eventueel heeft vóór het actief leiden? En heb je ook voor jezelf helder op een rijtje wat jouw argumenten zijn tégen actief leiden? Als je maar in je achterhoofd houdt dat het voor de gyn belangrijk is dat jij op de hoogte bent van eventuele mogelijke risico's/complicaties van het weigeren van actief leiden. Zodat zij zeker weten dat jij je beslissing maakt op basis van de juiste gegevens en je bij wijze van spreken niet achteraf zou kunnen zeggen ja maar dát wist ik niet.
Ja! Ik heb ook de stukken van de nvog er nog eens op nageslagen en op zich is oxytocine ook zo slecht niet, ik stoor me er alleen aan dat we onze lijven zo weinig zelf de kans mogen geven. Het blijft toch een kunstmatig hormoon en een ingreep op iets wat mijn lijf prima zelf kan (zou moeten kunnen). Is het écht te laat als je even de situatie aankijkt? Dat betwijfel ik namelijk. Als ik hevig vloei kun je altijd na 10 of 20 minuten alsnog die spuit erin knallen. En als het via het infuus kan, kan het ook gedoseerd worden toegediend ipv de volle dosis in je been. Misschien is dat nog iets wat ik wel wil (ik moet toch een waakinfuus ivm indicatie).
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  maandag 3 februari 2014 @ 18:49:43 #195
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136294593
Sterkte Cygne ;(
pi_136294616
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:41 schreef mignonne het volgende:

[..]

Wat bedoel je met actief leiden?

Ik ben namelijk een beetje 'bang' voor weeenopwekkers en die zou ik dan ook graag willen vermijden, maar kan dat? Ik hoorde namelijk dat als je vliezen worden doorgeprikt bij een eventuele inleiding je binnen een uur weeen moet hebben, maar ik zou het helemaal niet erg vinden om mijn lijf daar wat meer tijd voor te geven ipv er een infuus in te duwen. Ik begrijp dat opwekkers een goed middel is als de bevalling stagneert, maar ik vrees voor een weeenstorm en het gedoe aan mn lijf met opwekkers en misschien zelfs wel remmers.
pi_136294652
Sterkte cygne :*

En wat betreft die beveligingspoortjes, ik heb met 5 weken ook de bodyscan gedaan en dat scheen geen kwaad te kunnen. Ik vloog erna trouwens ook naar de VS, dus volgens mij loop je dan meer straling op...
pi_136294655
Sterkte Cygne ;(
pi_136294755
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:46 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Ja! Ik heb ook de stukken van de nvog er nog eens op nageslagen en op zich is oxytocine ook zo slecht niet, ik stoor me er alleen aan dat we onze lijven zo weinig zelf de kans mogen geven. Het blijft toch een kunstmatig hormoon en een ingreep op iets wat mijn lijf prima zelf kan (zou moeten kunnen). Is het écht te laat als je even de situatie aankijkt? Dat betwijfel ik namelijk. Als ik hevig vloei kun je altijd na 10 of 20 minuten alsnog die spuit erin knallen. En als het via het infuus kan, kan het ook gedoseerd worden toegediend ipv de volle dosis in je been. Misschien is dat nog iets wat ik wel wil (ik moet toch een waakinfuus ivm indicatie).
Nee het is niet te laat als je even afwacht, en het is ook iets wat je lijf in principe prima zelf in staat is op te lossen. Maar het is in meerdere onderzoeken aangetoond dat bloedverlies significant minder is na zo'n spuit in je been. Juist het toedienen via infuus doet niet zo gek veel daarvoor, als het via infuus wordt gegeven na de geboorte dan wordt er meestal ook een spuit ingespoten. Alleen dan dus niet met naald in je been maar door het infuus.
En het minder bloedverlies, het idee daarachter is simpelweg hoe minder, hoe beter; hoe eerder die placenta eruit is, en hoe beter je baarmoeder samentrekt na de geboorte, hoe lager het bloedverlies doorgaans zal zijn. En je zult dan vrouwen hebben die ipv 600 cc bloedverlies 300 cc bloedverlies hebben, of je daar iets van merkt verschilt per persoon. Maar het kan ook het verschil maken tussen 1200 en 500 cc. en dat laatste heeft wel invloed, zowel op een volgende zwangerschap, maar ook wel qua hoe het met jou gaat.

en soms doe je er niets aan :+ ik heb 3 van die spuiten gehad, 2 in mn bovenbeen en 1 via infuus maar toch 1600-en-een-beetje gevloeid. Bij een volgende bevalling ram ik zelf die spuit er wel in :P
:)
  maandag 3 februari 2014 @ 18:58:22 #200
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136294903
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:50 schreef Dot. het volgende:

[..]

Wat bedoel je met actief leiden?

Ik ben namelijk een beetje 'bang' voor weeenopwekkers en die zou ik dan ook graag willen vermijden, maar kan dat? Ik hoorde namelijk dat als je vliezen worden doorgeprikt bij een eventuele inleiding je binnen een uur weeen moet hebben, maar ik zou het helemaal niet erg vinden om mijn lijf daar wat meer tijd voor te geven ipv er een infuus in te duwen. Ik begrijp dat opwekkers een goed middel is als de bevalling stagneert, maar ik vrees voor een weeenstorm en het gedoe aan mn lijf met opwekkers en misschien zelfs wel remmers.
Hier in zh zelfde beleid op inleiden en ondanks mijn wens om 2/3 uur de tijd te krijgen, hield ze vrij stevig voet bij stuk. Ze vinden hier dat je inleid met een goede reden en je derhalve niet te lang moet wachten op weeën, maar ik ben wel van plan om áls het zover komt duidelijk te maken dat ze heul kalm aan doen met het ophogen van het infuus.

Overigens (mignonne je had hier weer gelijk!) heet alles qua inleiding vóór het breken van de vliezen enkel primen (Inc hormonen) en start de inleiding met het breken van de vliezen. We gebben hier wat woorden over gewisseld (ik wil dus niet direct aan een infuus onder de noemer primen), maar kwam ee niet goed doorheen. Ik heb dat naast me neergelegd, omdat ik me besefte dat ik bij een evt. inleiding echt nog wel genoeg bij zinnen ben in dat stadium om dan nog eens duidelijk te maken dat ik wat tijd wil krijgen. Het voelde in dit gesprek niet nuttig om daar tegenaan te schoppen.

Wat wel fijn is, is dat ik op verzoek met 41 wk ingeleid word als het nodig is, omdat ik langer lopen gewoon eng vind ivm placenta, meconiumhoudend vruchtwater en een zwangerschap vol bloed.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')