Gefeliciteerd met je verjaardag!quote:Op maandag 3 februari 2014 17:29 schreef Burdie het volgende:
Vanaf wanneer toucheren/strippen ze doorgaans? Ik heb de volgende afspraak met 39+3 staan, doen ze dan al iets? Of alleen als ik er zelf om zou vragen? Of spreek je zoiets van te voren af?
Welke poortjes bedoel je precies?quote:Op maandag 3 februari 2014 09:52 schreef Fazzoletti het volgende:Wel even een vraagje; ik werk op Schiphol en moet nog wel eens door van die security poortjes, kan dat nou kwaad? Vandaag attendeerde een medewerker me er op dat als ik er niet doorheen wil, ik ook kan vragen om handmatig gefouilleerd te worden. Ik had er eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht
Ze heeft me getoucheerd (noemen ze dat zo?). Met d'r vingers dus gevoeld.quote:Op maandag 3 februari 2014 17:27 schreef DJMomo het volgende:
Axia ook spannend! Hebben ze nog gestript oid?
Goedzoquote:Op maandag 3 februari 2014 15:10 schreef Kimpossible het volgende:
Nobono![]()
Geen Bi voor GM![]()
Hier zijn we weer door de keuring. Niet gekeken naar navelstreng want dat had nu nog weinig nut volgens echoscopiste. Volgende keer kijkt de gyn zelf. Maar wel een beeb van plusminus 2456 gramen mooi op p50. Wel een beetje veel vruchtwater, maar netjes binnen de marges.
Ze waren wel redelijk onder de indruk van m'n geboorteplanhet was fijn om te bespreken, maar we gaan wel zien hoe het loopt. Ze was erg terughoudend qua intermitterende ctg, ruggenprik los zien van ontsluiting en baarkruk (ja we zijn dat allemaal niet zo gewend...) maar ik denk dat het tijdens de bevalling zelf wel komt allemaal. Alleen over het proactieve nageboortebeleid met oxytocine moeten we met de gyn nog even in discussie, maar verder vond ze het goed dat we zo goed geïnformeerd waren. Ze heeft erbij gezet dat we erg goed weten wat we willen en dat communicatie erg belangrijk is.
Ach, dus toch.. Sterkte!quote:Op maandag 3 februari 2014 18:21 schreef Cygne het volgende:
Het breekt nu toch echt door hier dus ik ga jullie nu echt verlaten. Ik kom vast weer een keer terug, over een tijdje.
Ja! Ik heb ook de stukken van de nvog er nog eens op nageslagen en op zich is oxytocine ook zo slecht niet, ik stoor me er alleen aan dat we onze lijven zo weinig zelf de kans mogen geven. Het blijft toch een kunstmatig hormoon en een ingreep op iets wat mijn lijf prima zelf kan (zou moeten kunnen). Is het écht te laat als je even de situatie aankijkt? Dat betwijfel ik namelijk. Als ik hevig vloei kun je altijd na 10 of 20 minuten alsnog die spuit erin knallen. En als het via het infuus kan, kan het ook gedoseerd worden toegediend ipv de volle dosis in je been. Misschien is dat nog iets wat ik wel wil (ik moet toch een waakinfuus ivm indicatie).quote:Op maandag 3 februari 2014 18:41 schreef mignonne het volgende:
[..]
Goedzo![]()
sta je ook open voor argumenten die de gynaecoloog eventueel heeft vóór het actief leiden? En heb je ook voor jezelf helder op een rijtje wat jouw argumenten zijn tégen actief leiden? Als je maar in je achterhoofd houdt dat het voor de gyn belangrijk is dat jij op de hoogte bent van eventuele mogelijke risico's/complicaties van het weigeren van actief leiden. Zodat zij zeker weten dat jij je beslissing maakt op basis van de juiste gegevens en je bij wijze van spreken niet achteraf zou kunnen zeggen ja maar dát wist ik niet.
Wat bedoel je met actief leiden?quote:Op maandag 3 februari 2014 18:41 schreef mignonne het volgende:
[..]
Goedzo![]()
sta je ook open voor argumenten die de gynaecoloog eventueel heeft vóór het actief leiden? En heb je ook voor jezelf helder op een rijtje wat jouw argumenten zijn tégen actief leiden? Als je maar in je achterhoofd houdt dat het voor de gyn belangrijk is dat jij op de hoogte bent van eventuele mogelijke risico's/complicaties van het weigeren van actief leiden. Zodat zij zeker weten dat jij je beslissing maakt op basis van de juiste gegevens en je bij wijze van spreken niet achteraf zou kunnen zeggen ja maar dát wist ik niet.
Nee het is niet te laat als je even afwacht, en het is ook iets wat je lijf in principe prima zelf in staat is op te lossen. Maar het is in meerdere onderzoeken aangetoond dat bloedverlies significant minder is na zo'n spuit in je been. Juist het toedienen via infuus doet niet zo gek veel daarvoor, als het via infuus wordt gegeven na de geboorte dan wordt er meestal ook een spuit ingespoten. Alleen dan dus niet met naald in je been maar door het infuus.quote:Op maandag 3 februari 2014 18:46 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Ja! Ik heb ook de stukken van de nvog er nog eens op nageslagen en op zich is oxytocine ook zo slecht niet, ik stoor me er alleen aan dat we onze lijven zo weinig zelf de kans mogen geven. Het blijft toch een kunstmatig hormoon en een ingreep op iets wat mijn lijf prima zelf kan (zou moeten kunnen). Is het écht te laat als je even de situatie aankijkt? Dat betwijfel ik namelijk. Als ik hevig vloei kun je altijd na 10 of 20 minuten alsnog die spuit erin knallen. En als het via het infuus kan, kan het ook gedoseerd worden toegediend ipv de volle dosis in je been. Misschien is dat nog iets wat ik wel wil (ik moet toch een waakinfuus ivm indicatie).
Hier in zh zelfde beleid op inleiden en ondanks mijn wens om 2/3 uur de tijd te krijgen, hield ze vrij stevig voet bij stuk. Ze vinden hier dat je inleid met een goede reden en je derhalve niet te lang moet wachten op weeën, maar ik ben wel van plan om áls het zover komt duidelijk te maken dat ze heul kalm aan doen met het ophogen van het infuus.quote:Op maandag 3 februari 2014 18:50 schreef Dot. het volgende:
[..]
Wat bedoel je met actief leiden?
Ik ben namelijk een beetje 'bang' voor weeenopwekkers en die zou ik dan ook graag willen vermijden, maar kan dat? Ik hoorde namelijk dat als je vliezen worden doorgeprikt bij een eventuele inleiding je binnen een uur weeen moet hebben, maar ik zou het helemaal niet erg vinden om mijn lijf daar wat meer tijd voor te geven ipv er een infuus in te duwen. Ik begrijp dat opwekkers een goed middel is als de bevalling stagneert, maar ik vrees voor een weeenstorm en het gedoe aan mn lijf met opwekkers en misschien zelfs wel remmers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |