abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 februari 2014 @ 09:51:06 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136230504
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
SPOILER
>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
>> Achter de schermen
SPOILER
  zondag 2 februari 2014 @ 10:28:56 #2
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136231049
Die tram... volkomen ontwricht, best knap. De 3004, die reed toch nog op PCC-draaistellen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 2 februari 2014 @ 10:31:17 #3
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136231095
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 03:01 schreef DriekOplopers het volgende:
Zoals beloofd mijn observaties over een schandelijke reis:

http://www.voorbeterov.nl/140202.php

:N
Echt alles dat mis kán gaan...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136231281
quote:
15s.gif Op zondag 2 februari 2014 10:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Echt alles dat mis kán gaan...
Driek hád natuurlijk bij de AH-ToGo nog wat laaghangend fruit kunnen kopen...
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 2 februari 2014 @ 11:01:21 #5
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_136231646
Ook gezellig: vrouw overleeft 25 kV.

http://www.theguardian.co(...)ain-hackney-hospital
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_136231753
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 11:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

Dat krijg je als je dom doet
  PR/Manusje van alles zondag 2 februari 2014 @ 11:10:59 #7
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_136231825
quote:

die had denk ik beter dood kunnen zijn.. zullen geen handen of wat meer aan zitten.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_136231957
quote:

"What might have seemed a harmless prank". Ik mag toch hopen dat je op je 22e al wel door hebt dat dat niet harmless is.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_136232235
quote:

Jammer geen Darwin Award
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_136232284
quote:
18s.gif Op zondag 2 februari 2014 11:28 schreef daanski82 het volgende:

[..]

Jammer geen Darwin Award
Omgzegjetochnietkantochnietomgomg :p
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 februari 2014 @ 11:46:49 #11
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136232667
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 04:13 schreef Socios het volgende:

[..]

Bedankt Peterselieman, men kan zeker niet tegelijk vertrekken van spoor 1 en spoor 2 en de vertreksporen van beide stoptreinen omdraaien?
Nee. Beide treinen moeten over hetzelfde wissel. Je kunt wel nog wat tijd winnen door een van de treinen rechtdoor over spoortje 19 te leiden, terwijl de andere wel de normale route neemt. Ook voor bijplaatsingen die op het laatste moment gebeuren is dat extra doorgaande spoortje handig.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136233467
quote:

die IC van utrecht naar amsterdam van 00:25 zal 1 van de laatste geweest zijn (buiten nachtnet om) denk ik? die van 23:25 zat ik in en dat was 12 bakken virm.

verder een een aanbieding niet voor niks een aanbieding he daar kies je zelf voor. een losse whopper is bij de Burger King ook duurder dan een king deal dubbele menu
pi_136233713
quote:

1 rit uit de >5000 die ze maken op een dag. Such statistiek, wow.
http://www.pearsoneducation.nl/burnsbush/Hoofdstuk%2013.ppt

quote:
Hoewel die 50 cent voor ons uiteraard geen probleem is
:')

[ Bericht 6% gewijzigd door b2py op 02-02-2014 14:54:54 ]
  zondag 2 februari 2014 @ 12:42:30 #14
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_136234131
Ik zou nooit gokken op de laatste trein. Altijd maximaal de een-na laatste pakken - als die uitvalt heb je dus dan nog een fallback.
How can I make this topic about me?
pi_136234164
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 12:42 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik zou nooit gokken op de laatste trein. Altijd maximaal de een-na laatste pakken - als die uitvalt heb je dus dan nog een fallback.
NS betaalt je taxi eah ;)
pi_136234447
Als er een fiets bij het station staat interesseert me het niet.
Als ik aan het lamballen ben, wil ik de ena-laatste trein die aansluit op de bus in Enschede. Anders wordt het een half uur lopen en daar heb ik geen zin in :+
Bij twijfel: gebruik beton.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 februari 2014 @ 13:19:03 #17
Maffe Fries
pi_136235433
quote:
klopt. Zo doe ik het ook wel eens en heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad.
pi_136235663
quote:
13s.gif Op zondag 2 februari 2014 12:20 schreef Salatrel het volgende:

[..]

verder een een aanbieding niet voor niks een aanbieding he daar kies je zelf voor. een losse whopper is bij de Burger King ook duurder dan een king deal dubbele menu
Dat dus. Zeuren over een aanbieding die je niet aanstaat is echte Hollandse azijnpisserij. Het gebeurt in de detailhandel wel vaker dat meer kopen goedkoper is dan minder kopen.

Verder vind ik het woordgebruik van Driek in zijn brief/klacht/site erg onprofessioneel voor iets wat je naar een directielid stuurt namens een rezigersbelangenorganisatie. Een virm-viertje is op de werkvloer een normale aanduiding, in een officiële klacht omschrijf je dat beter als een treinstel van het type virm bestaande uit vier rijtuigen.
  zondag 2 februari 2014 @ 13:55:50 #19
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_136236941
quote:
Die verstandige aanpak heeft er helaas voor gezorgd dat diverse vervoerbedrijven laatste ritten schrapten “wegens gebrek aan reizigers”… :N

Bovendien: via mobiel, om de keuze te maken tussen logeren of naar huis, gekeken of die late trein nog reed. Antwoord “ja”. Iets van 10 minuten later gearriveerd op het station, maar ook 10 minuten voor geplande vertrektijd, blijkt die trein te zijn opgeheven. Dan kun je de reiziger nul komma niets verwijten, ook niet zijn keuze om te kiezen voor een laatste aansluiting.

[ Bericht 1% gewijzigd door DriekOplopers op 02-02-2014 14:03:50 ]
  zondag 2 februari 2014 @ 14:02:33 #20
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_136237222
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 12:29 schreef b2py het volgende:

[..]

1 rit uit de >5000 die ze maken op een dag. Such statistiek, wow.
www.pearsoneducation.nl/burnsbush/Hoofdstuk%2013.ppt‎
Dooie link. Overigens:

Met statistiek kun je alles aan mekaar liegen. Met statistiek kun je alle terechte klachten wegcijferen. Het trieste echter, is dat ik zo’n 2 a 3 keer per week een retourreis maak, in afstand variërend van 30 tot meer dan honderd kilometer enkele reis. Pakweg eens per maand -over een tijdvak van vele, vele jaren- beleef ik een treinreis die de kenmerken heeft van het verhaal dat ik nu maar eens heb opgeschreven. Ik ben als persoon uiteraard maar een kleine steekproef, maar mijn vrouw beleeft hetzelfde, en ook adviseurs van MVBOV herkennen zich in dit beeld.

Dan is een opmerking over “een van de 5000 ritten” gewoon een schandelijke belediging aan het adres van de klant.
quote:
[..]

Dit overbodige zinnetje had ik opgeschreven om lollige opmerkingen over armoede en gierigheid voor te zijn. Wel of niet benoemen: het is per definitie altijd wel fout in de ogen van iemand.
pi_136237295
Heb ik ook al eens gehad ja. "Doe kort voor vertrek de reisplanner-check!"

Sowieso al bedroevend dat dat kennelijk nodig is natuurlijk, maar ALS je dat dan doet, heb je er gewoon geen flikker aan. Als je de reisplanner-check doet "blijkt" er niets aan de hand, 3 minuten later blijkt je trein al een kwartier stil te staan met vaste remmen 10 km verderop 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136237500
quote:
Dus bij de toezegging van de NS om (ook bij werkzaamheden) zorgvuldig om te gaan met de vereiste treinlengtes vallen wel vraagtekens te plaatsen.
N=1.

Kun je 100x zeggen dat statistiek niet deugt (ja, je kunt manipuleren. Maar is nu niet aan de orde), maar op een ervaring N=1 zo'n uitspraak durven te doen gaat veel te hard door de bocht.

Daarnaast: Als voorzitter van een club die voor Reizigers staat, op een enkele ervaring die je zelf hebt gehad, meteen de CEO mailen. Echt :'(
pi_136237947
Iemand aanspreken op een concreet voorbeeld van iets dat veel vaker fout gaat is een prima manier. Laat die directeur zich hier maar eens uitpraten. Waarom niet?
dag
pi_136238103
Ik vind dit ook een prima manier. Juist aan het einde van de dag, wanneer er weinig uitwijkmogelijkheden zijn, moeten dit soort dingen zorgvuldiger gaan. Er wordt nu een concreet voorbeeld gegeven van een treinreis die mis gaat.
pi_136238295
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 14:21 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik vind dit ook een prima manier. Juist aan het einde van de dag, wanneer er weinig uitwijkmogelijkheden zijn, moeten dit soort dingen zorgvuldiger gaan. Er wordt nu een concreet voorbeeld gegeven van een treinreis die mis gaat.
Precies.
En al helemaal omdat men bij de spoorwegen heeft beloofd veel beter om te gaan met langere treinen bij werkzaamheden. Terechte klacht 14.gif
  zondag 2 februari 2014 @ 14:25:58 #26
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136238296
quote:
15s.gif Op zondag 2 februari 2014 14:02 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Dooie link. Overigens:

Met statistiek kun je alles aan mekaar liegen. Met statistiek kun je alle terechte klachten wegcijferen. Het trieste echter, is dat ik zo’n 2 a 3 keer per week een retourreis maak, in afstand variërend van 30 tot meer dan honderd kilometer enkele reis. Pakweg eens per maand -over een tijdvak van vele, vele jaren- beleef ik een treinreis die de kenmerken heeft van het verhaal dat ik nu maar eens heb opgeschreven. Ik ben als persoon uiteraard maar een kleine steekproef, maar mijn vrouw beleeft hetzelfde, en ook adviseurs van MVBOV herkennen zich in dit beeld.

Dan is een opmerking over “een van de 5000 ritten” gewoon een schandelijke belediging aan het adres van de klant.
Prachtig maar het wekt de suggestie met deze post dat dit beeld representatief is voor het leeuwendeel van de reizen. Ik zal even verklappen dat dat niet het geval is tenzij ik in een parallel universum leef o.i.d. Dat wil niet zeggen dat er niet regelmatig iets kleins of groters mis gaat. Dat moet ook echt beter. Maar het is gewoon overduidelijk dat dit een samenloop van meerdere dingen was. Volkomen terecht om daar een klacht over in te dienen maar hier een brief aan wijden voor de hoge top, dat openbaar maken om vervolgens de chantagetruc "ze reageren niet dus ze zijn niet voor de reiziger" uit te kunnen halen vind ik toch wel wat laag bij de grond.

Overigens moet ik ook zeggen dat ik toch redelijk content ben. Zelfs met de vele grote bendes die ik heb meegemaakt is het me maar een enkele keer overkomen dat ik er meer dan een half uur langer over heb gedaan en heb ik slechts één keer een reis hoeven af- of onderbreken. Dan heb ik het nog niet gehad over dat het bedrijf ook nog echt positieve kanten heeft.

Gister ben ik zo dom geweest om een tas in de trein naar Leeuwarden te laten liggen bij het overstappen op een trein naar Groningen in Zwolle. Ik heb meteen de conducteur opgezocht, gevraagd of hij na wilde vragen en waar mijn verwachting anno 2014 van grote organisaties was dat ik de tas waarschijnlijk vanaf maandag in Utrecht zou mogen ophalen was men zo attent geweest om de tas in Leeuwarden bij het loket neer te zetten. Die had ik dus twee uur later alweer terug. Uiteindelijk komt het er op neer dat men best wat voor de klant overheeft en dat dat heel ver kan gaan maar dat er regelmatig grote missers worden gemaakt. Jammer, moet beter maar het is geen reden voor alleen maar zurigheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr_Klaasje op 02-02-2014 14:53:46 ]
pi_136238447
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 14:18 schreef Peter het volgende:
Iemand aanspreken op een concreet voorbeeld van iets dat veel vaker fout gaat is een prima manier. Laat die directeur zich hier maar eens uitpraten. Waarom niet?
Het is niet een "concreet voorbeeld", er worden vragen gesteld aan de hand van deze ervaring. Niets blijkt uit het stuk dat het vaker fout gaat. Natuurlijk "weten" we dat het vast een paar keer is fout gegaan in het verleden, maar zolang je het niet onderbouwt, dan sta je alsnog nergens met je bewering.

Maar nee, er wordt een bewering gedaan over dat meneer en mevrouw niet konden zitten: Hele trein doorgelopen? Waren er wel zitplaatsen of niet naast elkaar? Is het tweede treinstel erafgetrapt doordat er problemen er mee waren? Je weet het niet.

Juist door elk wissewasje (Door N=1) ga je niet serieus genomen worden als organisatie.
  zondag 2 februari 2014 @ 14:30:48 #28
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136238486
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 14:09 schreef _JdM_ het volgende:

[..]
Daarnaast: Als voorzitter van een club die voor Reizigers staat, op een enkele ervaring die je zelf hebt gehad, meteen de CEO mailen. Echt :'(
Ik heb nu een paar jaar deelgenomen aan een reizigersoverleg. Structurele fouten kwamen daar op tafel en daar werd ook echt de aandacht voor gevraagd bij managers van de vervoerders. Daarentegen is het wel zo dat ik voor een individuele fout gewoon contact opnam met de klantenservice. Je zit in zo'n overleg voor de reizigers en niet om het ov voor jezelf te verbeteren of iets dergelijks. En al die reizigers hebben er niets aan als je begint te zeuren over die ene chauffeur die een minuutje te vroeg was bij halte x op tweede paasdag om 21:15 om nog maar te zwijgen wat het voor effect heeft op de toehorende managers, die zullen je meteen een stuk minder serieus nemen.
pi_136238504
Het zijn herkenbare klachten die nu in 1 reis tegelijk zich voordoen. Prima voorbeeld dus. Doe nu niet alsof je van elke klacht niet al lang wist dat deze regelmatig voorkomt.
dag
pi_136238613
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 14:31 schreef Peter het volgende:
Het zijn herkenbare klachten die nu in 1 reis tegelijk zich voordoen. Prima voorbeeld dus. Doe nu niet alsof je van elke klacht niet al lang wist dat deze regelmatig voorkomt.
Hoho, ik mail niet naar de CEO omdat mijn treinreis ruk was. Kan het nog regelmatig voorkomen, maar dat blijkt uit de mail niet.
pi_136238669
Beetje quasigeleerd met N=1 gaan staan zwaaien, alsof dat DUS bewijst dat dat de allereerste en enige keer is dat er iets fout gaat op het spoor. Nou nou :') Zootje triestneuzen bijmekaar hier ook.
pi_136238720
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 14:34 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Hoho, ik mail niet naar de CEO omdat mijn treinreis ruk was. Kan het nog regelmatig voorkomen, maar dat blijkt uit de mail niet.
Als ik het mailadres van die knakker had en er ging zoveel mis, dan zou ik ook mailen. En dan ziet hij maar wat hij er mee doet. Maar ik ben als klant teleurgesteld in zijn bedrijf. Waarom zou ik dat niet mogen melden?
dag
  zondag 2 februari 2014 @ 14:39:52 #33
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136238821
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 14:36 schreef Peter het volgende:

[..]

Als ik het mailadres van die knakker had en er ging zoveel mis, dan zou ik ook mailen. En dan ziet hij maar wat hij er mee doet. Maar ik ben als klant teleurgesteld in zijn bedrijf. Waarom zou ik dat niet mogen melden?
De reden dat jij zijn mailadres niet hebt is dat hij daar geen tijd voor heeft. Als hij alle mails moet beantwoorden van iedere zonderlinge figuur, denk je dan dat hij in staat is om problemen op te lossen? Er blijft nogal weinig tijd over. Bij hoge piefen horen alleen structurele problemen thuis zodat ze ook de tijd kunnen maken om ze op te lossen.

En wat B2PY al zegt: Er reden genoeg treinen een stuk langer dan normaal en zelfs langer dan in de doordeweekse spits. Dus kennelijk wordt er toch wat aan het structurele probleem gedaan maar is er iets anders aan de hand.
pi_136238908
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 14:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

De reden dat jij zijn mailadres niet hebt is dat hij daar geen tijd voor heeft. Als hij alle mails moet beantwoorden van iedere zonderlinge figuur, denk je dan dat hij in staat is om problemen op te lossen? Er blijft nogal weinig tijd over. Bij hoge piefen horen alleen structurele problemen thuis zodat ze ook de tijd kunnen maken om ze op te lossen.

En wat B2PY al zegt: Er reden genoeg treinen een stuk langer dan normaal en zelfs langer dan in de doordeweekse spits. Dus kennelijk wordt er toch wat aan het structurele probleem gedaan maar is er iets anders aan de hand.
Het zijn herkenbare en bekende klachten gecombineerd in 1 voorbeeld. Ik zie het probleem niet om op deze wijze er nogmaals aandacht voor te vragen en aan te geven dat er in dit geval veel mis is gegaan.

En dat er veel treinen wel goed rijden.. tja. Vind je het oké als bijv. alle laatste treinen een uitvalpercentage van 50% hebben? Over de hele dag gemeten is het niet veel, maar wel een structureel probleem. Dus wat jij genoeg/veel/weinig vindt is niet relevant. De ervaring van reizigers en het vertrouwen in se NS wel.
dag
  Moderator zondag 2 februari 2014 @ 14:47:06 #35
155227 crew  Guppy
dus
pi_136239088
:W treinvriendjes! Vraagje, weten jullie dit? Parkeren bij station Utrecht Lunetten, is dat nog steeds gratis?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_136239227
quote:
10s.gif Op zondag 2 februari 2014 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Beetje quasigeleerd met N=1 gaan staan zwaaien, alsof dat DUS bewijst dat dat de allereerste en enige keer is dat er iets fout gaat op het spoor. Nou nou :') Zootje triestneuzen bijmekaar hier ook.
Volgens mij lever ik kritiek op de onderbouwing van de bewering die is gebaseerd op 1 enkele ervaring.

Niet inhoudelijk over dat de trein van Rinus niet verlengd is. Dat is vervelend en een klacht richting de klantenservice waard.
pi_136239309
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 14:47 schreef Guppyfriend het volgende:
:W treinvriendjes! Vraagje, weten jullie dit? Parkeren bij station Utrecht Lunetten, is dat nog steeds gratis?
Volgens de stationsinformatie op NS.nl wel.
http://www.ns.nl/reiziger(...)erauto/parkeren.html
pi_136239393
quote:
15s.gif Op zondag 2 februari 2014 14:02 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Dooie link. Overigens:

[..]

Dit overbodige zinnetje had ik opgeschreven om lollige opmerkingen over armoede en gierigheid voor te zijn. Wel of niet benoemen: het is per definitie altijd wel fout in de ogen van iemand.
De juiste link, was iets in terecht gekomen wat er niet in hoorde.
http://www.pearsoneducation.nl/burnsbush/Hoofdstuk%2013.ppt
  Moderator zondag 2 februari 2014 @ 14:54:46 #39
155227 crew  Guppy
dus
pi_136239395
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 14:52 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Volgens de stationsinformatie op NS.nl wel.
http://www.ns.nl/reiziger(...)erauto/parkeren.html
Ik meende gehoord te hebben dat het niet meer gratis was, maar het lijkt er dus op dat dat nog steeds zo is. Fijn!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 2 februari 2014 @ 15:04:25 #40
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_136239768
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 14:50 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Volgens mij lever ik kritiek op de onderbouwing van de bewering die is gebaseerd op 1 enkele ervaring.

Uiteraard is het structurele karakter van de klacht bij de NS, en dus ook bij Huges, meer dan bekend, mede doordat MVBOV dit soort narigheid meermalen aan de orde heeft gesteld.

Zie trouwens ook de tweede alinea in de open brief.
  zondag 2 februari 2014 @ 15:09:45 #41
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136239993
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 14:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Timo.Huges@NS.nl, die man heeft ongetwijfeld een assistent(e) die dat soort e-mails weer doorstuurt naar de klantenservice.
pi_136240024
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 15:09 schreef James1988 het volgende:

[..]

Timo.Huges@NS.nl, die man heeft ongetwijfeld een assistent(e) die dat soort e-mails weer doorstuurt naar de klantenservice.
Uhu. of directie@ns.nl
pi_136240036
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 14:54 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik meende gehoord te hebben dat het niet meer gratis was, maar het lijkt er dus op dat dat nog steeds zo is. Fijn!
Moet zeggen dat het mij ook wel verbaasd, dacht dat in de grote steden betaald parkeren wel de norm was, ook op de kleinere stations. Maar ik neem aan dat de informatie actueel is :)
  zondag 2 februari 2014 @ 15:19:25 #44
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_136240381
Afgelopen woensdag de welbekende rit van Oslo naar Bergen gemaakt. Erg mooi! :)

Ik zal op verzoek wat foto's uploaden.
  zondag 2 februari 2014 @ 15:36:22 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136241141
quote:
14s.gif Op zondag 2 februari 2014 15:19 schreef TommyGun het volgende:
Afgelopen woensdag de welbekende rit van Oslo naar Bergen gemaakt. Erg mooi! :)

Ik zal op verzoek wat foto's uploaden.
Komt u maar :D

Bij de weg, heeft iemand hier ooit met de Eurocity van Wenen naar Berlijn via Praag gereisd? Is dat een beetje een leuke rit?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 februari 2014 @ 15:37:16 #46
Maffe Fries
pi_136241184
ik ben benieuwd :)
pi_136241324
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 15:36 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bij de weg, heeft iemand hier ooit met de Eurocity van Wenen naar Berlijn via Praag gereisd? Is dat een beetje een leuke rit?
Hangt ervan af of je hem in het donker of overdag gaat doen ;)
  zondag 2 februari 2014 @ 15:41:50 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136241405
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 15:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Hangt ervan af of je hem in het donker of overdag gaat doen ;)
De bedoeling is overdag.

Ik wil in september naar Berlijn, maar overweeg er een wat langere vakantie van te maken. :)
pi_136242175
Het zal ongetwijfeld vergelijkbaar zijn met Berlin - Poznan. Veel uitgestrekte weilanden, 160 km/h en prima comfort. Verwacht geen Rijndal heuvelachtige meuk, zal wel meer worden als je naar Wenen gaat. Ik weet niet waar je precies op zit te wachten?
  zondag 2 februari 2014 @ 16:00:38 #50
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136242366
Bij Wenen zijn best wel wat vlaktes in de buurt. Het is daar echt niet heel bergachtig.
  zondag 2 februari 2014 @ 16:02:48 #51
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136242475
Ik ben vooral nieuwsgierig naar de route, met name of het uitzicht een beetje leuk/afwisselend is, of dat driekwart van de reis bestaat uit platte grauwe weilanden.

Een alternatief dat ik uit de reisplanner krijg is Wenen - Würzburg - Göttingen - Berlijn (3x ICE), wat ongeveer even snel is als de EC via Praag.

Ik keek net op Bahn.de naar treinkaartjes, bij één van de Sparpreise stond er 'nur mit BahnCard 25 möglich'. Nou heb ik die niet, maar ik kan wel Railplus krijgen bij mijn VDU. Zou dat vergelijkbaar zijn?
pi_136242526
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 16:02 schreef James1988 het volgende:
Ik ben vooral nieuwsgierig naar de route, met name of het uitzicht een beetje leuk/afwisselend is, of dat driekwart van de reis bestaat uit platte grauwe weilanden.

Een alternatief dat ik uit de reisplanner krijg is Wenen - Würzburg - Göttingen - Berlijn (3x ICE), wat ongeveer even snel is als de EC via Praag.

Ik keek net op Bahn.de naar treinkaartjes, bij één van de Sparpreise stond er 'nur mit BahnCard 25 möglich'. Nou heb ik die niet, maar ik kan wel Railplus krijgen bij mijn VDU. Zou dat vergelijkbaar zijn?
Het is vooral weiland als ik Google Maps te voorschijn tover.
  zondag 2 februari 2014 @ 16:05:59 #53
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136242642
Klinkt niet heel erg spannend dus :N
pi_136242687
Maja, of de ICE spannend is is ook maar de vraag. Berlijn - Fulda - Würzburg - Wenen is ook niet echt de moeite volgens mij :P
Heb je die overstappen ook gezien trouwens ;)
pi_136242876
Het is ook gewoon brak dat er geen ICE ABS/NBS ligt van München naar Berlin V.V. Nu komt er nog een NBS Nürnberg - Erfurt bij, maar het is gewoon brak dat je helemaal om moet via Wüirzburg..

(21 juli 2009)
  zondag 2 februari 2014 @ 16:11:40 #56
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_136242915
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 16:06 schreef b2py het volgende:
Maja, of de ICE spannend is is ook maar de vraag. Berlijn - Fulda - Würzburg - Wenen is ook niet echt de moeite volgens mij :P
Heb je die overstappen ook gezien trouwens ;)
Het stuk tussen Leipzig en Eisenach Erfurt is best mooi.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_136242944
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 16:11 schreef bork het volgende:

[..]

Het stuk tussen Leipzig en Eisenach Erfurt is best mooi.
De ICE van James gaat over Göttingen helaas dan maar..
  zondag 2 februari 2014 @ 16:12:30 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136242945
6 minuten in Würzburg en 17 minuten in Göttingen, #yolo :D
  zondag 2 februari 2014 @ 16:13:49 #59
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_136243005
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 16:12 schreef b2py het volgende:

[..]

De ICE van James gaat over Göttingen helaas dan maar..
Maar dat wist ik niet :)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_136243109
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 16:13 schreef bork het volgende:

[..]

Maar dat wist ik niet :)
Ik ook niet, dat checkte ik na jouw post
pi_136243216

Wel comfortabel.

Berlin - München in een ICE T7.
  zondag 2 februari 2014 @ 16:19:17 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136243239
Wat een lappendeken aan snelheden is dat trouwens. Dat doen de Fransen of Spanjaarden dan toch wel iets beter, vind ik.
pi_136243307
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 16:19 schreef James1988 het volgende:
Wat een lappendeken aan snelheden is dat trouwens. Dat doen de Fransen of Spanjaarden dan toch wel iets beter, vind ik.
Achja, het Nederlandse HRN is nog erg versplintert dus dat scheelt :P
Soort van appels met peren, maar goed :P
  zondag 2 februari 2014 @ 16:27:19 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136243578
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 16:18 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel comfortabel.

Berlin - München in een ICE T7.
Ik heb nog nooit in een ICE-T gezeten :N
pi_136243865
Is niet veel aan.
  zondag 2 februari 2014 @ 16:40:36 #66
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136244160
Vanaf maandag verdwijnt het DDZ in de 1900 IC Den Haag - Venlo vv. Er rijden dan 5 omlopen ICR en 2 omlopen VIRM6 (startend in 1926+1928) en oa nog door de spits als 1957+1959).
Hoe de bezetting in het weekend is, weet ik nog niet.
  zondag 2 februari 2014 @ 16:42:40 #67
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136244262
-O- Ik vond het DDZ in die serie juist wel prettig.
  zondag 2 februari 2014 @ 16:50:12 #68
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136244564
Mijn bron (zit op de bijsturing) kan nog niet zien of DDZ nog in het weekend gepland staat. DDZ is verdreven vanwege 'capaciteitsproblemen'. VIRM6 paste beter. Geen dubbele stellen dus meer.
  zondag 2 februari 2014 @ 16:58:54 #69
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136244890
Waar blijven de DDZ-zesjes? -O-
  zondag 2 februari 2014 @ 17:10:21 #70
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136245341
Geen idee. Als ik de ICR-omlopen bekijk, zou het ICR in het dal ook nog rijden. Nu wordt dat meestal door DDZ, ICM en IRM vervangen.

De 2 IRM6'jes beginnen als 1924+1926, was een foutje van mijn kant.
pi_136245366
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 16:58 schreef James1988 het volgende:
zag er een rijden op de binckhorst gisteren :*
  zondag 2 februari 2014 @ 17:12:55 #72
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136245464
quote:
2s.gif Op zondag 2 februari 2014 17:10 schreef Maegrim het volgende:

[..]

zag er een rijden op de binckhorst gisteren :*
dat is de 7625, maar de rest laat op zich wachten
pi_136246094
Kun je het Dal vrij abonnement en Altijd voordeel abonnement samen op 1 OV-chipkaart zetten?
  zondag 2 februari 2014 @ 17:32:59 #74
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136246296
De versperring die enige uren geduurd heeft, gisteravond, tussen Rotterdam en Dordrecht kwam doordat een IC thv Rotterdam Stadion een wissel kapotgereden had. De trein werd daar geevacueerd, maar het treinverkeer heeft niet (langdurig) platgelegen.
pi_136246308
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 16:58 schreef James1988 het volgende:
Vorige week nog gezien in de 1900, miste hem helaas net. -O-
  zondag 2 februari 2014 @ 17:36:11 #76
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136246430
quote:
5s.gif Op zondag 2 februari 2014 17:27 schreef xcachet het volgende:
Kun je het Dal vrij abonnement en Altijd voordeel abonnement samen op 1 OV-chipkaart zetten?
Denk het niet.
pi_136246631
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 17:32 schreef greavy het volgende:
De versperring die enige uren geduurd heeft, gisteravond, tussen Rotterdam en Dordrecht kwam doordat een IC thv Rotterdam Stadion een wissel kapotgereden had. De trein werd daar geevacueerd, maar het treinverkeer heeft niet (langdurig) platgelegen.
Vreemd. Kapot gereden of open gereden of is dat jou onbekend?
  zondag 2 februari 2014 @ 18:04:50 #78
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136247562
Dat is mij onbekend. Het heeft zo'n 2 uur geduurd voordat ze de trein er weg hebben (kunnen) halen. Wegsleeploc was vanaf Kijfhoek binnen 30 minuten ter plaatse.
Wissel is vannacht gefixt, de eers treinen vandaag hadden daar geen last meer van.
pi_136247757
Mooi verrot wel. Wissels kapot of open rijden is vaak een gevolg van een onterechte stoptonend sein passage.
Hoeft niet per se maar toch.
pi_136247769
Pak toch die EC over Praag man, super mooi stuk tussen Decin en Dresden door het Elbtal. En nul krappe overstaps. Geen discussie gewoon.
pi_136248831
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 16:19 schreef James1988 het volgende:
Tja, wat is beter? In Frankrijk is alles gericht op Parijs, dus met een grote strategie van een aantal HSL-lijnen uitwaaierend vanaf Parijs kom je een heel eind. Duitsland is echter een wirwar van allerlei verbindingen tussen allerlei ongeveer even belangrijke steden, dus daar is de infrastructuurplanning totaal niet gericht op een grote strategie, maar vooral op het oplossen van knelpunten.

En zo is het eigenlijk altijd al geweest. Ongeacht welk onderwerp je pakt, Duitsland is het land van Kleinstaaterei en Kirchturmpolitik en MKB-familiebedrijven, en Frankrijk is het land van de Grands Projets en hele grote bedrijven met veel inmenging van de landelijke overheid.

En in Spanje bouwen ze een Frans-achtig netwerk dat echter blijkbaar niet op de mobiliteitsbehoefte aansluit zodat er vaak maar een paar treinen per dag rijden en iedereen alsnog de auto of het vliegtuig pakt, dus dat lijkt me niet zo'n goed voorbeeld. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2014 18:37:42 ]
pi_136248892
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Pak toch die EC over Praag man, super mooi stuk tussen Decin en Dresden door het Elbtal. En nul krappe overstaps. Geen discussie gewoon.
Inderdaad. Per EC via Praag is zóóó veel mooier als dat eindeloze duffe stuk door Duitsland. _O_ Als het meezit worden er ook Tsjechische prijzen in de bistro gerekend (EC172 heeft geloof ik een Oostenrijkse restowagen mee). Het stuk Brno-Pardubice is ook wel heel tof. :D
pi_136250497
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 18:35 schreef Sandrvich het volgende:

[..]

Inderdaad. Per EC via Praag is zóóó veel mooier als dat eindeloze duffe stuk door Duitsland. _O_ Als het meezit worden er ook Tsjechische prijzen in de bistro gerekend (EC172 heeft geloof ik een Oostenrijkse restowagen mee). Het stuk Brno-Pardubice is ook wel heel tof. :D
Alle EC's hebben bistro rijtuigen, en anders even checken op vagonweb.cz
  zondag 2 februari 2014 @ 19:40:03 #84
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_136251931
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 15:36 schreef James1988 het volgende:

[..]

OK :)

Verwacht er niet te veel van... foto's maken door een raam (met een compact cam) is niet ideaal.

Sowieso is het IRL veel mooier :).

https://picasaweb.google.(...)z-bA&feat=directlink

(Full reso op aanvraag).

[ Bericht 7% gewijzigd door TommyGun op 02-02-2014 20:13:16 ]
pi_136252713
vet :s) Heb dat in mei 2012 gedaan, herkenbare plaatjes *O*
  zondag 2 februari 2014 @ 20:14:23 #86
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_136253714
quote:
14s.gif Op zondag 2 februari 2014 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
vet :s) Heb dat in mei 2012 gedaan, herkenbare plaatjes *O*
Ik heb ze ff op Picasa gegooid :)
pi_136254614
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 15:11 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Moet zeggen dat het mij ook wel verbaasd, dacht dat in de grote steden betaald parkeren wel de norm was, ook op de kleinere stations. Maar ik neem aan dat de informatie actueel is :)
Betaald parkeren is, over het algemeen, alleen gebaseerd op vraag en aanbod. Ruimtegebruik zorgt voor betaald parkeren en hoe hoog de prijs is.

Dit gaat natuurlijk niet altijd op, er zijn altijd wel uitzonderingen die de regel bevestigen ;)
pi_136256019
zijn er al DD-AR's gespot op de baan?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_136256065
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 20:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
zijn er al DD-AR's gespot op de baan?
Vanaf april hè ;)
pi_136256240
bedankt ;)
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_136256326
Die Tsjechische EC's met cabines zijn zo'n beetje de fijnste treinen waar ik ooit in heb gezeten, en nog voor een mooie prijs ook :)
  zondag 2 februari 2014 @ 20:59:27 #92
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_136257557
Ik zit nu in de Thalys van Rotterdam naar Parijs (moest met urgentie naar nl dit weekend) en de chef du bord trekt even 6 zwartrijders uit 1 plee! 6! :') (op de heenweg ook nog wat meegemaakt, maar das te lang op op een faalberry te tikken!)
pi_136257856
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 20:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik zit nu in de Thalys van Rotterdam naar Parijs (moest met urgentie naar nl dit weekend) en de chef du bord trekt even 6 zwartrijders uit 1 plee! 6! :') (op de heenweg ook nog wat meegemaakt, maar das te lang op op een faalberry te tikken!)
Geniaal! _O-
Ik zag laatst wat moois, zal het filmpje eens opzoeken
  zondag 2 februari 2014 @ 21:11:29 #94
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136258644
Omlopen maandag - vrijdag tussen Den Haag en Venlo:
SPOILER
* Letop; Enkel treinnummers! Bijhorende tijden kunt u zelf opzoeken via ovtijden.com / NS Reisplanner / bahn.de / papieren spoorboekje of whatever

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 02-02-2014 21:32:33 ]
pi_136259149
ik krijg hier spontane oogkanker van.
pi_136259309
Nummertjes, fap fap fap :')
  zondag 2 februari 2014 @ 21:19:48 #97
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_136259343
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 21:11 schreef greavy het volgende:
SPOILER
* Letop; Enkel treinnummers! Bijhorende tijden kunt u zelf opzoeken via ovtijden.com / NS Reisplanner / bahn.de / papieren spoorboekje of whatever
Jezus Greavy... Nobody Cares! ;(
  zondag 2 februari 2014 @ 21:21:10 #98
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136259479
Daarom staat het ook in de spoiler. Voor degenen die er wat aan hebben, kunnen het lezen. De anderen niet.
pi_136259482
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 16:40 schreef greavy het volgende:
Vanaf maandag verdwijnt het DDZ in de 1900 IC Den Haag - Venlo vv. Er rijden dan 5 omlopen ICR en 2 omlopen VIRM6 (startend in 1926+1928) en oa nog door de spits als 1957+1959).
Hoe de bezetting in het weekend is, weet ik nog niet.
Thank god, het was nu af en toe echt veevervoer met een DDZ4 in de spits.
Hopelijk zetten ze wel langer dan ICM4 in.

[ Bericht 0% gewijzigd door _serial_ op 02-02-2014 21:28:31 (ICR moest ICM zijn) ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 2 februari 2014 @ 21:23:29 #100
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136259678
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 21:21 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Thank god, het was nu af en toe echt veevervoer met een DDZ4 in de spits.
Hopelijk zetten ze wel langer dan ICR4 in.
ICR9 gepland, VIRM6, en ICM staat op ICM7 gepland.
pi_136260258
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 21:23 schreef greavy het volgende:

[..]

Thanks, ik bedoelde ICM ipv ICR
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 2 februari 2014 @ 21:32:06 #102
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136260496
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 21:29 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Thanks, ik bedoelde ICM ipv ICR
Enkel 1965 = ICM10, rest ICM7.
pi_136264125
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 21:11 schreef greavy het volgende:
SPOILER
Thanks, scheelt mij zoekwerk. :D
  maandag 3 februari 2014 @ 01:14:11 #104
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136272629
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 18:35 schreef Sandrvich het volgende:

[..]

Haha, duidelijk verhaal heren. :D

Als ik het doe (ik ben nog bezig met reisplannen maken) zal het hoogstwaarschijnlijk via Praag gaan. :)

quote:
14s.gif Op zondag 2 februari 2014 19:40 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Verwacht er niet te veel van... foto's maken door een raam (met een compact cam) is niet ideaal.

(Full reso op aanvraag).
Leuke plaatjes *O*

quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 20:45 schreef J.B. het volgende:
Die Tsjechische EC's met cabines zijn zo'n beetje de fijnste treinen waar ik ooit in heb gezeten, en nog voor een mooie prijs ook :)
Die EC komt uit Villach en gaat naar Hamburg, zo te zien aan Wagonweb.cz zitten daar geen Tsjechische bakken in.

edit: ik me maar afvragen waarom dat ding in sommige stations zo gruwelijk lang stilstaat, blijkt dat ding onderweg 2x van locomotief te wisselen. :s)

[ Bericht 3% gewijzigd door James1988 op 03-02-2014 01:59:06 ]
  maandag 3 februari 2014 @ 09:18:39 #105
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136275426
Een niet geheel alledaagse samenstelling:

Bron: Lokführer op Facebook
  maandag 3 februari 2014 @ 09:18:54 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136275429
Zeg, vervelende kut NS. Leuk hoor dat jullie vandie gele plestik hoesjes uuitdelen waar mijn portemonnee sowieso al onnodig dik van wordt. Maar ik krijg nu dus alleen maar gezeik van conducteurs. Pasje zit er verkeerd om in, ik moet het pasje er zelf maar uit halen etc. Als jullie nogeens wat weten met je kantoorwijdheid :r
  maandag 3 februari 2014 @ 09:20:18 #107
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_136275442
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg, vervelende kut NS. Leuk hoor dat jullie vandie gele plestik hoesjes uuitdelen waar mijn portemonnee sowieso al onnodig dik van wordt. Maar ik krijg nu dus alleen maar gezeik van conducteurs. Pasje zit er verkeerd om in, ik moet het pasje er zelf maar uit halen etc. Als jullie nogeens wat weten met je kantoorwijdheid :r
Ik weiger dat soort waardeloze hoesjes te gebruiken en laat mijn pasje altijd gewoon in mijn portemonnee zitten.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  maandag 3 februari 2014 @ 09:29:34 #108
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136275596
Nee oké, ik dus ook nu. Voorbeeldje nummer 288.000 waaruit blijkt dat NS gewoon geen idee heeft waar wel en niet behoefte aan is.
  maandag 3 februari 2014 @ 09:34:49 #109
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136275696
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 09:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee oké, ik dus ook nu. Voorbeeldje nummer 288.000 waaruit blijkt dat NS gewoon geen idee heeft waar wel en niet behoefte aan is.
Waarschijnlijk konden ze die dingen ergens voor een habbekrats opkopen.

Ik vind het wel een leuk aardigheidje. Je hebt er geen zak aan, maar vooruit. :')
pi_136275742
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 09:18 schreef James1988 het volgende:

[ afbeelding ]

Wauw, kan dat gewoon? :o
pi_136275851
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 09:18 schreef James1988 het volgende:

[ afbeelding ]

Zal wel niet de pimpel zijn hè?
  maandag 3 februari 2014 @ 09:44:59 #112
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136275871
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 09:37 schreef Igen het volgende:

[..]

Wauw, kan dat gewoon? :o
Kennelijk wel :)

De eerste twee generaties ICE-treinen zijn van een soortgelijke opbouw als de TGV: locomotieven en rijtuigen. Bij de ICE 1 zit er aan beide kanten een loc, bij ICE 2 slechts aan één kant. Bij de ICE 3 heeft men gekozen voor een treinstel, waarbij de tractiemotoren over de hele trein zijn verspreid.
pi_136276111
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik kreeg ook zo'n ding en zie het nut er niet van in. Had er dan op zijn minst een keycord aan gedaan. Dan voegt het nog iets toe aan functionaliteit.
  maandag 3 februari 2014 @ 10:07:52 #114
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136276923
quote:
Bijzonder. Weet iemand waarom deze loc alleen reed en/of er mee aan de hand, gezien de kap van de neus ontbreekt. Overigens, het blijven mooie treinen die ICE's. Met name de ICE-1 & ICE-2.
pi_136277000
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 09:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

Kennelijk wel :)

De eerste twee generaties ICE-treinen zijn van een soortgelijke opbouw als de TGV: locomotieven en rijtuigen. Bij de ICE 1 zit er aan beide kanten een loc, bij ICE 2 slechts aan één kant. Bij de ICE 3 heeft men gekozen voor een treinstel, waarbij de tractiemotoren over de hele trein zijn verspreid.
Dat weet ik, maar de ICE-wagons hebben bijv. een heel andere 'harmonica' aan beide uiteindes, en dan ook nog zonder tussendeuren, zoals bij normale wagons.
pi_136277272
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 09:59 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik kreeg ook zo'n ding en zie het nut er niet van in. Had er dan op zijn minst een keycord aan gedaan. Dan voegt het nog iets toe aan functionaliteit.
Ik heb mijn chipkaart altijd los in mijn broekzak. Dus zo'n hoesje is voor mij wel handig.
Krijgen we een keer wat, moeten er mensen nog steeds klagen ;(
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 februari 2014 @ 11:17:42 #118
Maffe Fries
pi_136277847
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 10:37 schreef AverageJoe het volgende:

[..]

Bijzonder. Weet iemand waarom deze loc alleen reed en/of er mee aan de hand, gezien de kap van de neus ontbreekt. Overigens, het blijven mooie treinen die ICE's. Met name de ICE-1 & ICE-2.
volgens mij rijdt er wel vaker een loc alleen en rijdt deze op deze manier tussen werkplaatsen.

In Nederland kun je heel sporadisch bij Haarlem hetzelfde zien met een motorrijtuig DD-AR/DDZ.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 februari 2014 @ 11:18:33 #119
Maffe Fries
pi_136277863
quote:
14s.gif Op zondag 2 februari 2014 19:40 schreef TommyGun het volgende:

[..]

(Full reso op aanvraag).
mooi hoor. Zo te zien is Noorwegen een prachtig land :)
pi_136278601
quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2014 11:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

volgens mij rijdt er wel vaker een loc alleen en rijdt deze op deze manier tussen werkplaatsen.

In Nederland kun je heel sporadisch bij Haarlem hetzelfde zien met een motorrijtuig DD-AR/DDZ.
Over Haarlem gesproken, van heel wat jaren terug (en onzettende slechte kwaliteit), powerrrrrrr:
  maandag 3 februari 2014 @ 11:47:18 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136278626
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 10:52 schreef Leonos het volgende:

[..]

Ik heb mijn chipkaart altijd los in mijn broekzak. Dus zo'n hoesje is voor mij wel handig.
Krijgen we een keer wat, moeten er mensen nog steeds klagen ;(
tsja, NS wil blijkbaar dat ik dat ding gebruik, maar als ik dan alleen maar gezeik krijg van het personeel zelf dan is het gauw afgelopen natuurlijk :Y
pi_136278673
Ze hebben ook wel eens een ICE2 loc voor een TGV duplex rijtuigen set gezet. Grappig om te zien.
pi_136278708
quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2014 11:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

tsja, NS wil blijkbaar dat ik dat ding gebruik, maar als ik dan alleen maar gezeik krijg van het personeel zelf dan is het gauw afgelopen natuurlijk :Y
Probleem van de conducteur lijkt me. Gewoon niet eruit halen :)
  maandag 3 februari 2014 @ 12:18:16 #124
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136279541
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 11:49 schreef b2py het volgende:
Ze hebben ook wel eens een ICE2 loc voor een TGV duplex rijtuigen set gezet. Grappig om te zien.
Klopt, dat was bedoeld om Europese HST-technologie aan het buitenland te verkopen. Volgens mij heette dat project Eurotrain.

Een succes was het overigens niet.
pi_136279772
Yup, München '98.
  maandag 3 februari 2014 @ 12:37:10 #126
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_136280149
En we hebben beeld:
Goede combinatie zo :D
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_136280202
Was dat ook ongeveer wat Siemens voor onze HSL als tegenbod voor de V250 had bedacht?
pi_136280918
Nee, dit kost effectief hetzelfde als een TGV of ICE en kan veel te hard. Er was van Siemens geen tegenbod van de V250 trouwens, wel voor de V220(of was het 230).
pi_136280927
Ongeveer, vermoedelijk een soort Railjet.
pi_136280950
  maandag 3 februari 2014 @ 13:25:36 #131
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_136281954
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 12:59 schreef b2py het volgende:
Ongeveer, vermoedelijk een soort Railjet.
Het had zoiets kunnen worden:

pi_136282163
Toch net een Railjet :P
  maandag 3 februari 2014 @ 15:14:21 #133
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_136286520
Onterecht rumoer over negen dagen volledige buitendienststelling Utrecht Centraal.

ProRail gaat toelichten.

http://www.voorbeterov.nl/page9.php
  Redactie Sport maandag 3 februari 2014 @ 15:30:53 #134
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136287130
Er komt wel een buitendienststelling in Utrecht dit jaar: http://dennistd.nl/temp/nietreizen2014.jpg
Maar of 'Utrecht Noord' ook betekent dat de hele noordzijde van Utrecht (Amersfoort, Amsterdam en Woerden) eruit ligt zou ik niet weten...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_136287145
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:14 schreef DriekOplopers het volgende:
Onterecht rumoer over negen dagen volledige buitendienststelling Utrecht Centraal.

ProRail gaat toelichten.

En stel hè, dat het zo is?
Jullie noemen het onaanvaardbaar, wat is jullie oplossing dan?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 februari 2014 @ 15:32:46 #136
Maffe Fries
pi_136287202
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:14 schreef DriekOplopers het volgende:

ProRail gaat toelichten.

er komen wel grootschalige werkzaamheden aan, maar dat is aan de noordzijde. De zuidzijde van Utrecht Centraal blijft wel bereikbaar.

Ikzelf had verwacht dat ze het in vier of vijf blokken van 52 uur op zouden knippen, maar kennelijk zijn de plannen gewijzigd.
  maandag 3 februari 2014 @ 15:32:50 #137
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136287203
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:30 schreef dennistd het volgende:
Er komt wel een buitendienststelling in Utrecht dit jaar: http://dennistd.nl/temp/nietreizen2014.jpg
Maar of 'Utrecht Noord' ook betekent dat de hele noordzijde van Utrecht (Amersfoort, Amsterdam en Woerden) eruit ligt zou ik niet weten...
Ik denk dat minstens de buurtspoortjes wel in dienst blijven.
  Redactie Sport maandag 3 februari 2014 @ 15:33:03 #138
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136287218
Overigens niet handig om dit pas te doen nadat de Maliebaan verdwenen is: dan had je treinen Amsterdam-Den Bosch kunnen laten omrijden via Hilversum.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 3 februari 2014 @ 15:34:10 #139
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136287263
quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

er komen wel grootschalige werkzaamheden aan, maar dat is aan de noordzijde. De zuidzijde van Utrecht Centraal blijft wel bereikbaar.

Ikzelf had verwacht dat ze het in vier of vijf blokken van 52 uur op zouden knippen, maar kennelijk zijn de plannen gewijzigd.
Maak er dan meteen maar zeven of acht blokken van... Het nadeel van opknippen is dat iedere keer de spullen erin en eruit moeten en dat de bovenleiding weer netjes moet hangen. En dat laatste is vrij veel werk. Een draad over een afstand van 500 meter goedhangen kost nou eenmaal wat tijd.
  maandag 3 februari 2014 @ 15:34:31 #140
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_136287278
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:32 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ik denk dat minstens de buurtspoortjes wel in dienst blijven.
Die beginnen en eindigen dan op Overvecht denk ik dan.
pi_136287356
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:34 schreef bork het volgende:

[..]

Die beginnen en eindigen dan op Overvecht denk ik dan.
Je kan 1 t/m 3 compleet los buiten dienst nemen zonder 5 t/m 19 te hoeven pakken.
In week 30/31 oid komt ook drie weer terug, ik zie een treindienst ontstaan.
pi_136287459
Zwolle-Deventer heeft er drie keer drie weken uitgelegen. Geen problemen mee als dat betekent dat ik er verder minder hinder van heb.
  maandag 3 februari 2014 @ 15:47:45 #143
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_136287755
Je zou Utrecht kunnen opknippen in vijf secties, N, O, Z, W, Buurtsporen. Voor die tijd indien nodig sectiescheiders in de bovenleidingen aanbrengen, en dan per kwadrant buiten dienst. Dan kun je nog wel een soort van dienst blijven aanbieden. Dat zou mijn voorstel zijn.
  maandag 3 februari 2014 @ 15:49:05 #144
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136287812
Alleen het aanbrengen van de leidingonderbrekers kost al gauw een week aan buitendienststelling dus ik denk dat je pech hebt.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 februari 2014 @ 15:49:25 #145
Maffe Fries
pi_136287825
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Je kan 1 t/m 3 compleet los buiten dienst nemen zonder 5 t/m 19 te hoeven pakken.
In week 30/31 oid komt ook drie weer terug, ik zie een treindienst ontstaan.
Ik zou 4 er ook bij pakken dan, bij de buurtsporen. Als het moet dan kun je de Noord-Oost daar laten keren namelijk.
pi_136287877
Ik ben eerder voor pendeltreinen naar Amersfoort of Hilversum met overstap in Overvecht.
  maandag 3 februari 2014 @ 15:52:25 #147
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136287936
Ik denk dat Amsterdam-Utrecht via Hilversum gaat en dat men ook gaat proberen Amersfoort-Utrecht in de lucht te houden. Amersfoort/Zwolle-Rotterdam/Den Haag moet over Schiphol/Haarlem.
pi_136287981
quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik zou 4 er ook bij pakken dan, bij de buurtsporen. Als het moet dan kun je de Noord-Oost daar laten keren namelijk.
Vier heb je nodig voor je buitendienststelling maar mag je niet werken, zie normenkader veilig werken bij railalert.
  maandag 3 februari 2014 @ 15:55:26 #149
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136288046
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Vier heb je nodig voor je buitendienststelling maar mag je niet werken, zie normenkader veilig werken bij railalert.
Als je niet in de buurt van de 4 zelf kom voor je wkz in bijvoorbeeld de randweekenden kan je de rest van de tijd de 4 wel gebruiken.
pi_136288073
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Als je niet in de buurt van de 4 zelf kom voor je wkz in bijvoorbeeld de randweekenden kan je de rest van de tijd de 4 wel gebruiken.
Uiteraard, maar ik ken de buitendienststelling niet.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 februari 2014 @ 15:56:29 #151
Maffe Fries
pi_136288082
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

precies. Dan kun je zoveel mogelijk van de treindienst overeind houden
  maandag 3 februari 2014 @ 15:58:38 #152
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_136288152
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Alleen het aanbrengen van de leidingonderbrekers kost al gauw een week aan buitendienststelling dus ik denk dat je pech hebt.
Dan trekken ze daar maar een aantal nachten voor uit. Zoveel als nodig is.
pi_136288156
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:58 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Heb jij budget?
pi_136288198
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 21:23 schreef greavy het volgende:

[..]

De 1558 van Den Haag HS ri Venlo van vandaag is een VIRM4, schieten we niets mee op dus... Lekker knus, dat dan weer wel
  maandag 3 februari 2014 @ 16:02:00 #155
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136288258
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:58 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Een leidingonderbreker plaatsen betekent dat er zomaar een paar honderd meter draad los moet. Dat doe je niet in een nachtje op zo'n complex emplacement.
pi_136288289
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 16:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Een leidingonderbreker plaatsen betekent dat er zomaar een paar honderd meter draad los moet. Dat doe je niet in een nachtje op zo'n complex emplacement.
Om nog maar over de complete inrichting in je onderstation te beginnen, inclusief de aanpassingen in tekeningen etcetera.
pi_136288518
Kreeg zaterdag een treintje in m'n kaartje geknipt. :D
pi_136288584
Toeslag nodig in ICdefect of ICE. Händig. Kom je ook echt.
pi_136289083
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 16:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Toeslag nodig in ICdefect of ICE. Händig. Kom je ook echt.
volgens mij staat dat standaard op elk kaartje
  maandag 3 februari 2014 @ 16:49:55 #160
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_136290064
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:58 schreef b2py het volgende:

[..]

Heb jij budget?
Nee. ProRail moet zo’n project fatsoenlijk begroten. Daarnaast is het sowieso raar dat het station (blijkbaar) niet per kwadrant kan worden afgeschakeld. Eigenlijk hoop ik dat dat nu gewoon ook al kan, want zoniet: als een trein daar nu de bovenleiding molt, is het leed anders onnodig groot. Dat zou sowieso een reden zijn om die scheidingen aan te brengen.
pi_136290380
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 16:23 schreef Salatrel het volgende:

[..]

volgens mij staat dat standaard op elk kaartje
Ja dat weet ik maar het is zonde van de energie ;)
pi_136290418
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 16:49 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Nee. ProRail moet zo’n project fatsoenlijk begroten. Daarnaast is het sowieso raar dat het station (blijkbaar) niet per kwadrant kan worden afgeschakeld. Eigenlijk hoop ik dat dat nu gewoon ook al kan, want zoniet: als een trein daar nu de bovenleiding molt, is het leed anders onnodig groot. Dat zou sowieso een reden zijn om die scheidingen aan te brengen.
Het is maar wat je als fatsoenlijk en acceptabel definieert.

Maar ik ga de vraag herhalen die ik al eerder stelde:
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:31 schreef b2py het volgende:

[..]

En stel hè, dat het zo is?
Jullie noemen het onaanvaardbaar, wat is jullie oplossing dan?
Of is jullie oplossing iets met leidingonderbrekers en ombouwen onderstations en ongeveer tig miljoen aan meerwerk enzo?
  maandag 3 februari 2014 @ 17:02:19 #163
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_136290536
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 16:59 schreef b2py het volgende:

Maar ik ga de vraag herhalen die ik al eerder stelde:

[..]

Je vraag had ik al beantwoord:

Zoals ik al eerder postte: mijn voorkeur gaat uit naar per kwadrant afschakelen en werken, zodat het treinverkeer nog enigszins overeind blijft.
  maandag 3 februari 2014 @ 17:17:56 #165
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_136291195
quote:
Wordt toch vrij weinig gezegd. Zwaartepunt in het weekend, moeten we dit opvatten als hele station is onbereikbaar? En doordeweeks dan? Wat rijdt wel, wat niet?
pi_136291285
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 17:17 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Wordt toch vrij weinig gezegd. Zwaartepunt in het weekend, moeten we dit opvatten als hele station is onbereikbaar? En doordeweeks dan? Wat rijdt wel, wat niet?
Prachtig toch. En ohja, kijk in de reisplanner, die is 10 dagen te voren geupdate! WOOHOOP! :')
pi_136291325
- op deze manier riekt dit inderdaad naar spam, weg -

[ Bericht 86% gewijzigd door Anne op 03-02-2014 17:58:37 ]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 februari 2014 @ 17:21:23 #168
Maffe Fries
pi_136291361
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 17:20 schreef ollie013 het volgende:
- weg -
en waar gaat die enquete over dan?

[ Bericht 21% gewijzigd door Anne op 03-02-2014 17:58:46 ]
pi_136291368
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 17:20 schreef ollie013 het volgende:
- weg -
Wat heeft dat met treintjes te maken, de crisis?
Sowieso vertel even wat meer voordat je hier een linkdump doet. :{w

[ Bericht 38% gewijzigd door Anne op 03-02-2014 17:58:54 ]
  maandag 3 februari 2014 @ 17:24:12 #170
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_136291505
En wie zijn "wij"?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  maandag 3 februari 2014 @ 17:29:42 #171
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136291714
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 17:17 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

De noordzijde zal er wel uit liggen of zo. Allemaal wel te overleven. En natuurlijk is het emplacement Utrecht in delen spanningsloos te maken, maar gezien de huidige regelgeving wil dat niet zeggen dat je zomaar overal mag werken.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136293162
Mag het uberhaupt, zo'n eiland (Dat wil zeggen: 1-4 en 15-19 in dienst bijvoorbeeld) buitendienststelling? Op viersporigheden mag dat niet namelijk..?
pi_136293209
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:09 schreef _JdM_ het volgende:
Mag het uberhaupt, zo'n eiland (Dat wil zeggen: 1-4 en 15-19 in dienst bijvoorbeeld) buitendienststelling? Op viersporigheden mag dat niet namelijk..?
Jahoor mag, wijkplaats is in dit geval je perron.
pi_136293373
Oke:)

Ow, het schijnt dat de Leidsche Rijn (bekend van het gelijknamige station) onder de noordelijke wisselstraat moet worden aangelegd. Ook niet heel handig als je dat in 100x in de nacht moet gaan doen (want: dat wordt graven...)
pi_136293513
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:14 schreef _JdM_ het volgende:
Oke:)

Ow, het schijnt dat de Leidsche Rijn (bekend van het gelijknamige station) onder de noordelijke wisselstraat moet worden aangelegd. Ook niet heel handig als je dat in 100x in de nacht moet gaan doen (want: dat wordt graven...)
Ik begrijp het niet? Leidsche Rijn is toch een woonwijk? En welke wisseltraat? http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/gd-ut.gif
pi_136293662
De ekte ekte Leidsche Rijn (het riviertje) onder de wisselstraat van Utrecht Centraal.
pi_136294234
Energiezuinig rijden bij de NS? Prima, maar aub niet als dit vertragingen oplevert en gemiste aansluitingen. Vandaag de 12553 die om 16:23 op tijd vertrok uit Zwolle naar Leeuwarden. Net na Staphorst ging de snelheid er al af en werd er rustig tot Meppel uitgerold, terwijl dit niet eens een stop is. Na Meppel weer wat tractie erbij maar nog voor de bocht bij Steenwijk weer uitrollen. Aankomst +1, vertrek +2. Even na Wolvega, nog ruim voor Heerenveen IJsstadion weer uitrollen, aankomst Heerenveen +3 vertrek +4. En nog voor de wegwerkzaamheden bij Wirdum fr wederom rustig uitrollen, aankomst Leeuwarden +5,5. Harlingen Haven was inmiddels weg. Groningen vertrok met +2 omdat klaarblijkelijk de aansluiting nog werd overgenomen, dat gebeurt niet alledaags en verraste de reizigers positief. Gisteren in de 12534 onderweg van Leeuwarden naar Zwolle overigens hetzelfde geintje, +3 in Zwolle bij aankomst, dus een eenmalige actie is het niet...
  maandag 3 februari 2014 @ 18:41:15 #178
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136294278
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:40 schreef Zug-Chef het volgende:
Energiezuinig rijden bij de NS? Prima, maar aub niet als dit vertragingen oplevert en gemiste aansluitingen. Vandaag de 12553 die om 16:23 op tijd vertrok uit Zwolle naar Leeuwarden. Net na Staphorst ging de snelheid er al af en werd er rustig tot Meppel uitgerold, terwijl dit niet eens een stop is. Na Meppel weer wat tractie erbij maar nog voor de bocht bij Steenwijk weer uitrollen. Aankomst +1, vertrek +2. Even na Wolvega, nog ruim voor Heerenveen IJsstadion weer uitrollen, aankomst Heerenveen +3 vertrek +4. En nog voor de wegwerkzaamheden bij Wirdum fr wederom rustig uitrollen, aankomst Leeuwarden +5,5. Harlingen Haven was inmiddels weg. Groningen vertrok met +2 omdat klaarblijkelijk de aansluiting nog werd overgenomen, dat gebeurt niet alledaags en verraste de reizigers positief. Gisteren in de 12534 onderweg van Leeuwarden naar Zwolle overigens hetzelfde geintje, +3 in Zwolle bij aankomst, dus een eenmalige actie is het niet...
Ik kan mij ook ergeren aan EZR bij vertraging. Totaal onzinnig en vervelend.
pi_136294312
quote:
Klinkt meer als geel - geel - groen - groen - geel - geel - geel - groen..
pi_136294482
http://en.wikipedia.org/wiki/Class_800
Laat NS aub bovenstaande bestellen. Hitachi heeft de vorige serie 395 een half jaar te vroeg geleverd. Er zit een bistro in, stopcontact overal en het is baas. Ohja, commercieel inzetbaar op 200 km/h. Dit, of TWINDEXX.
  maandag 3 februari 2014 @ 18:47:55 #181
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136294540
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:46 schreef b2py het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Class_800
Laat NS aub bovenstaande bestellen. Hitachi heeft de vorige serie 395 een half jaar te vroeg geleverd. Er zit een bistro in, stopcontact overal en het is baas. Ohja, commercieel inzetbaar op 200 km/h. Dit, of TWINDEXX.
Ahja, de IEP: Incredibly Expensive Procurement. Een trein die al voor meer dan 50 miljoen GBP aan consultancykosten heeft gekost nog voordat er één schroefje is vastgedraaid en die volgens de eerste schetsen de dieselmotor nodig had om aan 200 km/u te komen onder de draad.
pi_136294619
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ahja, de IEP: Incredibly Expensive Procurement. Een trein die al voor meer dan 50 miljoen GBP aan consultancykosten heeft gekost nog voordat er één schroefje is vastgedraaid en die volgens de eerste schetsen de dieselmotor nodig had om aan 200 km/u te komen onder de draad.
Hmm, dan moeten we de 801 hebben, die is alleen met overhead wires :P
  maandag 3 februari 2014 @ 18:53:42 #183
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136294722
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Hmm, dan moeten we de 801 hebben, die is alleen met overhead wires :P
En met een iets ruimer omgrenzingsprofiel a.u.b., dat Britse poppenhuisprofiel is een beetje jammer.
  maandag 3 februari 2014 @ 18:54:10 #184
391173 LtnGeorge
Architectuur & OV liefhebb
pi_136294738
quote:
Is dat niet bijna regelmaat met de trein vanuit Zwolle?
Als het niet deze is dan is de stoptrein dusdanig laat dat alle bus aansluitingen gemist worden, zelfs nu deze over het algemeen 3 tot 5 minuten later zijn gepland dan voorheen.
  maandag 3 februari 2014 @ 19:07:57 #185
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136295328
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:42 schreef b2py het volgende:

[..]

Klinkt meer als geel - geel - groen - groen - geel - geel - geel - groen..
Lees: er zal wel een goederentrein of een ander stuk nageboorte voor gegooid zijn door één van de knappe koppen.
pi_136295424
quote:
Als het goed is is de machinist op de hoogte van de stelregel: 1. veiligheid - 2. punctualiteit - 3. EZR. Waarschijnlijk kende ie het traject nog niet goed of zat ie niet goed op de tijd te letten :+
  maandag 3 februari 2014 @ 19:13:33 #187
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136295660
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik begrijp het niet? Leidsche Rijn is toch een woonwijk? En welke wisseltraat? http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/gd-ut.gif
Nee, de Leidsche Rijn is die sloot naast het fietspad aan de noordzijde.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 3 februari 2014 @ 19:21:13 #188
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136296072
Ik wilde wat leuks posten wat ik vandaag ontdekt heb. Maar ik deed iets doms en nu zijn de foto's weg. Ik kom er binnenkort nog weleens langs. Godverdomme ;(
  maandag 3 februari 2014 @ 19:52:54 #189
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136297783
quote:
15s.gif Op maandag 3 februari 2014 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wilde wat leuks posten wat ik vandaag ontdekt heb. Maar ik deed iets doms en nu zijn de foto's weg. Ik kom er binnenkort nog weleens langs. Godverdomme ;(
Heb je niet zoiets als filescavenger?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 3 februari 2014 @ 20:10:10 #190
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136298622
Iemand hier die weet waar/hoe ik (digitaal) de kilometers kan vinden voor Frankrijk? Ben even mijn Excel-sheet met afgelegde kilometers aan het bijwerken...
  maandag 3 februari 2014 @ 20:20:51 #191
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136299139
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:10 schreef greavy het volgende:
Iemand hier die weet waar/hoe ik (digitaal) de kilometers kan vinden voor Frankrijk? Ben even mijn Excel-sheet met afgelegde kilometers aan het bijwerken...
Jizdenka misschien? (zie OP)
  maandag 3 februari 2014 @ 20:23:00 #192
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136299244
Ja, daar zit ik dus al, maar ik snapte er niks van. Nu snap ik het, je moet op 'more' klikken |:(
  maandag 3 februari 2014 @ 20:26:28 #193
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136299424
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 19:09 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Als het goed is is de machinist op de hoogte van de stelregel: 1. veiligheid - 2. punctualiteit - 3. EZR. Waarschijnlijk kende ie het traject nog niet goed of zat ie niet goed op de tijd te letten :+
Ik weet dat dat moet maar ik vind het toch jammer dat het regelmatig toch niet zo gaat. Jammer maar helaas.
  maandag 3 februari 2014 @ 20:29:49 #194
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136299604
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:23 schreef greavy het volgende:
Ja, daar zit ik dus al, maar ik snapte er niks van. Nu snap ik het, je moet op 'more' klikken |:(
Daar zit ik ook mee te klooien, iedere keer dat ik het gebruik.

Als ik afstanden wil weten gebruik ik ook wel eens www.afstandmeten.nl (al moet je wel de 'wegen volgen'-optie uitzetten als je spoorlijnen wil opmeten).
  maandag 3 februari 2014 @ 20:30:38 #195
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136299649
quote:
5s.gif Op maandag 3 februari 2014 19:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

Heb je niet zoiets als filescavenger?
Nee. Kost geld zo te zien. Ik ga nog wel een keer terug.
  maandag 3 februari 2014 @ 20:31:54 #196
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136299725
Ah, hebben in Januari 2291 kilometer afgelegd. De eerste 2 dagen van Februari zijn er al 1149 kilometer afgelegd, en er staat deze maand nog zeker 1750 kilometer gepland. Er is uitsluitend in het weekend gereisd per trein (zaterdag/zondag).
April staat er nog meer gepland, dat moet ik nog ff berekenen als het reisplan af is ....
  maandag 3 februari 2014 @ 20:32:48 #197
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136299781
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Recuva (van de makers van CCleaner) is gratis. Geen idee of je er iets aan hebt, maar je kunt het geprobeerd hebben.

Of teruggaan. :)
pi_136300761
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jij bent echt zo aandoenlijk soms, waar ben je geweest?
pi_136302267
Kwam op een ander forum deze foto tegen van de ijzel in Slovenië:

:o
pi_136302335
Daar heeft een ontijzelschakeling ook geen zin meer :P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 februari 2014 @ 21:18:58 #201
Maffe Fries
pi_136302474
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 21:15 schreef Igen het volgende:
Kwam op een ander forum deze foto tegen van de ijzel in Slovenië:
[ afbeelding ]
:o
laaghangend fruit :+
  maandag 3 februari 2014 @ 21:22:45 #202
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136302702
Bedankt hoor James ^O^ :6 b2py :6

Leuk toch man :s)
pi_136302828

Deze prutsmachinist had zijn rempunt gemist. :{w
  maandag 3 februari 2014 @ 21:39:44 #204
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_136303659

Kijk dat gaat in Nederland dus altijd verkeerd met de wisselverwarming, ze moeten de branders gewoon wat meer opvoeren.
  maandag 3 februari 2014 @ 21:40:34 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136303709
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 21:39 schreef Hr-Flip het volgende:
[ afbeelding ]

Kijk dat gaat in Nederland dus altijd verkeerd met de wisselverwarming, ze moeten de branders gewoon wat meer opvoeren.
ziet er gaaf uit wel ^O^
  maandag 3 februari 2014 @ 21:57:47 #206
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_136304660
quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2014 11:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mooi hoor. Zo te zien is Noorwegen een prachtig land :)
It is :)
  maandag 3 februari 2014 @ 21:59:24 #207
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136304754
quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2014 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ah, ja. Daar sta ik vier keer per week naast zo ongeveer.

Er zaten nog meer gaten in andere balken, maar die zijn gesloopt voor die verhoogde perronkap.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 3 februari 2014 @ 21:59:47 #208
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136304780
quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2014 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Graag gedaan. Toffe foto's weer :)

quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 21:24 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Deze prutsmachinist had zijn rempunt gemist. :{w

quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 21:39 schreef Hr-Flip het volgende:
[ afbeelding ]

Gave plaat. :D
  maandag 3 februari 2014 @ 22:03:17 #209
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136305029
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2014 21:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ah, ja. Daar sta ik vier keer per week naast zo ongeveer.
ja ik nu dus ook :')
  maandag 3 februari 2014 @ 22:05:51 #210
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136305177
quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2014 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja ik nu dus ook :')
Gouda is echt zo'n tof overstapstation (je hebt drie minuten toch?).
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136305717
Ik kom net terug uit Oslo en heb in een SJ gezeten vanuit Kopenhagen naar Stockholm, in een X3 naar het vliegveld in Stockholm en van en naar het vliegveld in Oslo een BM71 en nog in een Déénse Deense neus gezeten (Øresundståg). Conclusie: fijne treinen, maar de wifi was in alle gevallen klote. Nu zit ik in een VIRM-4 met als conclusie: matige trein maar momenteel uitstekend functionerende wifi. Overigens vind ik dat Noorse apparaat eruit zien als rijdende dildo, maar comfortabel was het wel. Al die treinen (behalve de X3) blinken eigenlijk niet bepaald uit in estheticisme. Stockholm vond ik schitterend, Kopenhagen idem (maar wel minder) en Oslo is niet onaardig, maar daar is alles wel ook mee gezegd. Mooie natuur wel, maar peperduur :'(
  maandag 3 februari 2014 @ 22:19:08 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136305866
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2014 22:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gouda is echt zo'n tof overstapstation (je hebt drie minuten toch?).
Vijf. Keurig te doden met het bijvullen van de gele cartridges, als je begrijpt wat ik bedoel :)
  maandag 3 februari 2014 @ 22:20:36 #213
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_136305934
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 22:15 schreef J.B. het volgende:
Ik kom net terug uit Oslo en heb in een SJ gezeten vanuit Kopenhagen naar Stockholm, in een X3 naar het vliegveld in Stockholm en van en naar het vliegveld in Oslo een BM71 en nog in een Déénse Deense neus gezeten (Øresundståg). Conclusie: fijne treinen, maar de wifi was in alle gevallen klote. Nu zit ik in een VIRM-4 met als conclusie: matige trein maar momenteel uitstekend functionerende wifi. Overigens vind ik dat Noorse apparaat eruit zien als rijdende dildo, maar comfortabel was het wel. Al die treinen (behalve de X3) blinken eigenlijk niet bepaald uit in estheticisme. Stockholm vond ik schitterend, Kopenhagen idem (maar wel minder) en Oslo is niet onaardig, maar daar is alles wel ook mee gezegd. Mooie natuur wel, maar peperduur :'(
Nou dat wifi ben ik het absoluut niet over eens met je in een VIRM, ik zet mijn wifi voortaan uit zodra ik me op NS-gebied begeef. Dat andere moet ik nog (ooit) en binnenkort uitzoeken :) .
  maandag 3 februari 2014 @ 22:21:21 #214
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136305963
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 22:15 schreef J.B. het volgende:
Ik kom net terug uit Oslo [..] Conclusie: fijne treinen, maar de wifi was in alle gevallen klote. Nu zit ik in een VIRM-4 met als conclusie: matige trein maar momenteel uitstekend functionerende wifi.
Prachtige omgeving, kut wifi, kut omgeving, prachtige wifi.

Ik zie het probleem niet.
  maandag 3 februari 2014 @ 22:22:22 #215
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136306015
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 22:20 schreef bork het volgende:

[..]

Nou dat wifi ben ik het absoluut niet over eens met je in een VIRM, ik zet mijn wifi voortaan uit zodra ik me op NS-gebied begeef. Dat andere moet ik nog (ooit) en binnenkort uitzoeken :) .
dat sukt de laatste tijd wel stierenscrotums in het Vagevuur ja.
  maandag 3 februari 2014 @ 22:24:04 #216
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136306101
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 22:20 schreef bork het volgende:

[..]

NS-wifi is afhankelijk van drukte en waar je heen gaat. In de spits is het sowieso een drama, maar dat heb ik ook met mijn eigen hotspot. Het weer heeft ook nog invloed op het signaal :)

quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2014 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Prachtige omgeving, kut wifi, kut omgeving, prachtige wifi.

Ik zie het probleem niet.
Thalys-wifi op een donderdag-/vrijdagmiddagspits van Brussel naar Parijs, da's pas lachen. En als je no-flex of jongerentickets hebt mag je dan nog bizar veel voor dokken ook. Thalys-wifi is z'n geld absoluut niet waard.

Gewoon lekker van de omgeving genieten, een boekje lezen, dutje doen, filmpje kijken of anderhalf uur aan je pik sjorren op het toilet. Genoeg te doen in de trein hoor :s)
  maandag 3 februari 2014 @ 22:25:27 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136306164
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 22:24 schreef James1988 het volgende: anderhalf uur aan je pik sjorren op het toilet. Genoeg te doen in de trein hoor :s)
met gratis blarenzalf in Comfort Un? :?
  maandag 3 februari 2014 @ 22:25:52 #218
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136306186
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2014 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Alles met beleid.
  maandag 3 februari 2014 @ 22:25:59 #219
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_136306195
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2014 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik dacht meer aan eelt :X ^O^ :Y)
  maandag 3 februari 2014 @ 22:27:39 #220
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136306262
quote:
11s.gif Op maandag 3 februari 2014 22:25 schreef bork het volgende:

[..]

Oh, ik weet eigenlijk niet wat je daarvan krijgt. Eelt ja? Okee, neem ik zonder meer aan van je :Y
  maandag 3 februari 2014 @ 22:29:26 #221
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136306346
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 22:24 schreef James1988 het volgende:

[..]
of anderhalf uur aan je pik sjorren .
Weer een reden om het nieuwjaarsrondje te skippen. :')
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 3 februari 2014 @ 22:29:31 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136306354
quote:
11s.gif Op maandag 3 februari 2014 22:25 schreef bork het volgende:

[..]

quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2014 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh, ik weet eigenlijk niet wat je daarvan krijgt. Eelt ja? Okee, neem ik zonder meer aan van je :Y
Volgens mij vooral blauwe ballen.

Geen idee eigenlijk, nooit gedaan. :s)
  maandag 3 februari 2014 @ 22:34:45 #223
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_136306639
Ik zal dat Brussel-Parijs dan een keer moeten doen om het uit te testen. Ik ben helaas niet zo'n fan van Parijs/Frankrijk. Ik zweem weg bij Franse films/actrices/chansons maar ik ben 1x in Parijs en 1x Nice geweest en dan is het maar fijn dat ik van nature zachtaardig en geduldig ben en heel snel er weg kon. Ik snap het land/de mensen niet -O- :? ofzo (verder is dat niet erg ofzo).
Deze zomer toch maar poging Mulhouse wagen.
Afgelopen zomer was ik er ook trouwens Neuf Brisach, dat was fijn omdat er geen mensen waren, in Colmar had ik het ook weer best moeilijk.
  maandag 3 februari 2014 @ 22:39:42 #224
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136306883
Prachtig land, alleen jammer van het volk wat er woont.
  maandag 3 februari 2014 @ 22:40:38 #225
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136306938
quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2014 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Prachtig land, alleen jammer van het volk wat er woont.
Sommige Fransozen zijn best okay, Darkwing bijvoorbeeld.

Of de Fransoos op m'n werk die we inmiddels dingen zoals oliebollen en pepernoten hebben gevoerd. _O-
pi_136306981
Die spoorlijn in Neuf-Brisach is wel cool. Maar rijden daar nog treinen?
  maandag 3 februari 2014 @ 22:53:00 #227
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136307520
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2014 22:40 schreef James1988 het volgende:

[..]

Sommige Fransozen zijn best okay, Darkwing bijvoorbeeld.
Die probeert het alleen maar :P
  maandag 3 februari 2014 @ 23:38:56 #228
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_136309325
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 22:41 schreef J.B. het volgende:
Die spoorlijn in Neuf-Brisach is wel cool. Maar rijden daar nog treinen?
Het zag er niet zo uit dat er nog iets reed.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 00:00:06 #229
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_136310098
Iets van een hele andere orde: filmpje Prorail van wat je niet ziet op Utrecht CS

Ik snap alleen de strekking niet helemaal -O- 8)7
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 februari 2014 @ 00:24:01 #230
Maffe Fries
pi_136310776
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 00:00 schreef bork het volgende:
Iets van een hele andere orde: filmpje Prorail van wat je niet ziet op Utrecht CS

Ik snap alleen de strekking niet helemaal -O- 8)7
ze willen laten zien dat ze een geheel nieuwe leidingenstraat gebouwd hebben en dat langzaam maar zeker het oude kabelwerk vervangen wordt. Dat betekent dat het spoor betrouwbaarder wordt, zonder dat de mensen er iets van meekrijgen.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 01:01:22 #231
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_136311462
Was dat nou zo moeilijk te snappen :')
doei
pi_136312753
Mijn ochtend kon niet beter beginnen, met mijn goede gedrag de vroege IC naar Rotterdam gepakt om over te stappen naar Utrecht, Omvangrijke seinstoring :(
  dinsdag 4 februari 2014 @ 07:57:15 #233
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136313164
quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2014 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vijf. Keurig te doden met het bijvullen van de gele cartridges, als je begrijpt wat ik bedoel :)
Op de terugweg, neem ik aan.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 4 februari 2014 @ 07:57:30 #234
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136313166
Middemn op de Veluwe, haast wanhopige conducteur door de intercom " trein alweer te kort, melding gemaakt, we hopen dat het op korte termijn beter wordt etc" 10 bakken ICM, dat is blijkbaar veel te weinig...
  dinsdag 4 februari 2014 @ 07:57:33 #235
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136313168
quote:
11s.gif Op maandag 3 februari 2014 22:34 schreef bork het volgende:

Deze zomer toch maar poging Mulhouse wagen.
Cité du Train!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 4 februari 2014 @ 07:58:16 #236
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136313177
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 07:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Middemn op de Veluwe, haast wanhopige conducteur door de intercom " trein alweer te kort, melding gemaakt, we hopen dat het op korte termijn beter wordt etc" 10 bakken ICM, dat is blijkbaar veel te weinig...
Langer gaat ie niet worden als ie naar Den Haag gaat. Dat is normaal zeven, in de spits drie bakken versterking.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 4 februari 2014 @ 08:01:33 #237
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136313208
Nee dat leek mij dus ook Duuf. Hoewel het qua perronlengte op zich wel moet kunnen overal.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 08:02:55 #238
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136313215
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 08:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee dat leek mij dus ook Duuf. Hoewel het qua perronlengte op zich wel moet kunnen overal.
Nou... Ik weet niet of het in Gouda goed gaat. Da's twaalf max. dacht ik.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136313288
Treinstation Driebergen-Zeist verliest intercitystatus

DRIEBERGEN - Het NS-station Driebergen-Zeist verliest definitief zijn intercity status. Minister Melanie Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu is niet overtuigd geraakt door argumenten van de tegenstanders.

Bron en meer
http://www.nieuwsbladdeka(...)57.html#.UvCS9J_b_qD
  dinsdag 4 februari 2014 @ 08:14:26 #240
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136313294
Oh okee. Anyway, de gangpaden staan inmiddels ook vol. :')
pi_136313314
Verdieping erbij, meer treinen. Voortrein Deventer - Amersfoort.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 08:22:02 #242
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_136313358
NS_online twitterde op dinsdag 04-02-2014 om 08:11:04 HSL Amsterdam-Breda: vertraging en uitval van IC direct treinen door een defecte trein http://t.co/axyyfHaEPO #HSL reageer retweet
pi_136313391
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 08:22 schreef boriq het volgende:
NS_online twitterde op dinsdag 04-02-2014 om 08:11:04 HSL Amsterdam-Breda: vertraging en uitval van IC direct treinen door een defecte trein http://t.co/axyyfHaEPO #HSL reageer retweet
Daar wou ik mee reizen :'(. Op het station blijven ze een onbekende oorzaak omroepen. :')
  dinsdag 4 februari 2014 @ 08:40:52 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136313520
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 08:17 schreef b2py het volgende:
Verdieping erbij, meer treinen. Voortrein Deventer - Amersfoort.
Amersfoort - Utrecht was juist het drukste stuk
pi_136313613
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 08:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Laat je de voortrein rijden van Amersfoort naar Utrecht.
pi_136313698
Ja hallo b2py, nou maak je me lekker met een extra trein vanaf mijn station naar Amersfoort en dan pak je hem weer af :( o|O
pi_136313748
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 08:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Laat je de voortrein rijden van Amersfoort naar Utrecht.
Past vast niet. In Overvecht haal je de voorgaande sprinter in, een natrein lukt wel. (of nouja,voortrein die 10 minuten ervoor rijdt is ook een voortrein natuurlijk :'( )
  dinsdag 4 februari 2014 @ 09:11:43 #248
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136313932
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 08:26 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Daar wou ik mee reizen :'(. Op het station blijven ze een onbekende oorzaak omroepen. :')
Wat verwacht je anders van die onbetrouwbare zooi van Hispeed? :')
  dinsdag 4 februari 2014 @ 09:18:05 #249
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136314026
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 08:13 schreef b2py het volgende:

DRIEBERGEN - Het NS-station Driebergen-Zeist verliest definitief zijn intercity status. Minister Melanie Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu is niet overtuigd geraakt door argumenten van de tegenstanders.

Bron en meer
daar gaat zij helemaal niet meer over.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 09:31:41 #251
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136314234
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 08:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, omgekeerd ook altijd mudvol, maar vooral omdat mensen niet achterin willen zitten.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136314310
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 09:11 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat verwacht je anders van die onbetrouwbare zooi van Hispeed? :')
het ging tot nu toe prima. :o
  dinsdag 4 februari 2014 @ 10:25:56 #253
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136315175
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 09:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, omgekeerd ook altijd mudvol, maar vooral omdat mensen niet achterin willen zitten.
ik ga in Deventer altijd achterin zitten ivm overstap in Den Haag Centraal :)
  Redactie Sport dinsdag 4 februari 2014 @ 11:35:32 #254
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136316664
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 08:13 schreef b2py het volgende:

Bron en meer
Ik neem aan dat Veenendaal de Klomp ook de IC kwijtraakt dan?
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 februari 2014 @ 11:41:15 #255
Maffe Fries
pi_136316789
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 11:35 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik neem aan dat Veenendaal de Klomp ook de IC kwijtraakt dan?
als ik het zo lees wordt het een algehele stoptreindienst tussen Utrecht en Arnhem :P
pi_136317081
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 11:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

als ik het zo lees wordt het een algehele stoptreindienst tussen Utrecht en Arnhem :P
ede-wageningen is toch best druk station?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 februari 2014 @ 12:00:36 #257
Maffe Fries
pi_136317254
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 11:54 schreef computergirl het volgende:

[..]

valt wel mee en er is een oplossing voor
pi_136317271
quote:

[..]

Ja die wel, zo'n 19.000 in 2009.
In 2009 hadden Driebergen-Zeist en Veenendaal - De Klomp respectievelijk 9900 en 2600 in- en uitstappers per dag. Nou weet dat ik er voor Driebergen in 2020 12.500 reizigers per dag geprognosticeerd is, dus het is al met al een bijzondere keuze.

[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 04-02-2014 13:43:10 ]
pi_136317383
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 12:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

valt wel mee en er is een oplossing voor
quote:
NS experimenteert met kortere reizigers
gelukkig ben ik 1.66 :D
  dinsdag 4 februari 2014 @ 12:11:01 #260
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136317533
Het meest jammere vind ik dat het station ook echt kan functioneren als entree voor Utrecht vanuit de richting Arnhem gezien. De afstand Driebergen=Zeist-De uithof/Rijnsweerd is net zo lang als de route Utrecht CS-De Uithof/Rijnsweerd. Bij goede busdiensten vanaf station Driebergen=Zeist heeft het station dus veel potentie.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 februari 2014 @ 12:20:01 #261
Maffe Fries
pi_136317760
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 12:11 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het meest jammere vind ik dat het station ook echt kan functioneren als entree voor Utrecht vanuit de richting Arnhem gezien. De afstand Driebergen=Zeist-De uithof/Rijnsweerd is net zo lang als de route Utrecht CS-De Uithof/Rijnsweerd. Bij goede busdiensten vanaf station Driebergen=Zeist heeft het station dus veel potentie.
absoluut. Het kan de stadsdienst van Utrecht enigszins ontlasten als het goed opgezet is. In de provincie Groningen gebeurt met succes eenzelfde iets door in Zuidhorn een bus aan te laten sluiten op de stoptreinen tussen Leeuwarden en Groningen en deze via Zernike verder de stad in te laten rijden.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 12:36:30 #262
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_136318199
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 12:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

absoluut. Het kan de stadsdienst van Utrecht enigszins ontlasten als het goed opgezet is. In de provincie Groningen gebeurt met succes eenzelfde iets door in Zuidhorn een bus aan te laten sluiten op de stoptreinen tussen Leeuwarden en Groningen en deze via Zernike verder de stad in te laten rijden.
Er is een studie balletje opgegooid over het doortrekken van de tram Uithof - Station Driebergen-Zeist, in de stationsplannen van de laatste zou dat dan verwerkt moeten worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door bork op 04-02-2014 12:41:41 ]
  dinsdag 4 februari 2014 @ 12:57:52 #263
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_136318776
Quote uit de Telegraaf:
quote:
ProRail en NS bezweren echter dat Utrecht Centraal niet ’helemaal plat gaat’, zoals dat vorig jaar bij station Zwolle wel het geval was. „Ongelooflijk dat dit ontkend wordt. Er wordt glashard gelogen”, zegt een woedende Kruyt.
Okee, ik ben niet van de zachte aanpak. Maar je gesprekspartners regelrecht voor leugenaars uitmaken: je moet maar durven. Dit werkt alleen maar contraproductief.

Kruyt heeft van eerdere uitglijers niets geleerd, blijkt.

http://www.telegraaf.nl/b(...)os_deze_zomer__.html
pi_136318911
Er staat overigens al een rectificatie op de ROVER site.
pi_136320055
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 12:01 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja die wel, zo'n 19.000 in 2009.
In 2009 hadden Driebergen-Zeist en Veenendaal - De Klomp respectievelijk 9900 en 2600 in- en uitstappers per dag. Nou weet dat ik er voor Driebergen in 2020 20.000 reizigers per dag geprognosticeerd is, dus het is al met al een bijzondere keuze.
Vanwaar wordt er zo'n enorme reizigersgroei verwacht voor Driebergen? Daar gebeurd toch niets speciaals verder? :?
pi_136320123
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 13:40 schreef remcoP het volgende:

[..]

Vanwaar wordt er zo'n enorme reizigersgroei verwacht voor Driebergen? Daar gebeurd toch niets speciaals verder? :?
Whoops, cijfers er nog even op nagekeken en moet 12.500 zijn. Excuses :@
pi_136320183
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 13:43 schreef b2py het volgende:

[..]

Whoops, cijfers er nog even op nagekeken en moet 12.500 zijn. Excuses :@
Dat is iets logischer ja. :P
  dinsdag 4 februari 2014 @ 13:49:20 #268
146033 ReisT
pi_136320367
quote:

[..]

Dat blijft ook gewoon een IC-station. De Klomp wordt vanzelfsprekend overgeslagen als daar sprinters gaan stoppen en in Driebergen haalt de IC dan de sprinter in.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 15:06:34 #269
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_136323191
Moet zeggen dat ik het wel eens ben met KLM en Schiphol dat het treurig is dat de baanvakken rondom Schiphol altijd plat liggen zodat zij gewoon minder reizigers kunnen bedienen. Op een gegeven moment moet je daar toch gewoon een adequate oplossing voor hebben.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 februari 2014 @ 15:09:21 #270
Maffe Fries
pi_136323281
Tijdens de nucleaire top in Den Haag is het helemaal bar en boos. Niet qua treinenloop, maar de A4 wordt deels afgezet en op de polderbaan worden vliegtuigen geparkeerd. Hoezo goede bereikbaarheid van Schiphol? :P
pi_136323432
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 15:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Moet zeggen dat ik het wel eens ben met KLM en Schiphol dat het treurig is dat de baanvakken rondom Schiphol altijd plat liggen zodat zij gewoon minder reizigers kunnen bedienen. Op een gegeven moment moet je daar toch gewoon een adequate oplossing voor hebben.
Zal alleen maar toenemen zodra het hoogtepunt van SAAL wordt bereikt. Tegelijktertijd wordt de A9 omgelegd bij Badhoevedorp wat ook de nodige filedruk met zich meebrengt. Het is niet anders, tijdelijke hinder voor daarna een langere periode van betere bereikbaarheid.
pi_136324020
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 09:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

sinds de invoering van digitale vertrekborden kan ik niet meer zien welke treinstellen in Deventer afgerangeerd worden, dus "moet" ik wel in het voorste treinstel zitten wil ik redelijk zeker weten dat ik na Deventer kan blijven zitten tot Enschede
pi_136324066
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 15:30 schreef arkkey het volgende:

[..]

sinds de invoering van digitale vertrekborden kan ik niet meer zien welke treinstellen in Deventer afgerangeerd worden, dus "moet" ik wel in het voorste treinstel zitten wil ik redelijk zeker weten dat ik na Deventer kan blijven zitten tot Enschede
OBIS geeft het wel aan in de trein overigens, en de diverse apps die rondslingeren ;)
pi_136324169
Not good enough.
pi_136324249
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 15:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Not good enough.
Lijkt mij evident, ook ridicuul dat dat er niet meer op staat.
pi_136324333
stephand3 twitterde op dinsdag 04-02-2014 om 13:18:45 Knapt opeens binnenkant van dubbel glas terwijl je in de trein zit! #ns #trein #bizar @NS_online Zwolle-Meppel http://t.co/qmZMcxY89f reageer retweet
  dinsdag 4 februari 2014 @ 15:42:06 #277
146033 ReisT
pi_136324457
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 15:31 schreef b2py het volgende:

[..]

OBIS geeft het wel aan in de trein overigens, en de diverse apps die rondslingeren ;)
Niet alleen in de trein, ook aan de buitenkant staat waar het stel naar toe gaat.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 februari 2014 @ 15:42:30 #278
Maffe Fries
pi_136324474
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 15:38 schreef b2py het volgende:
stephand3 twitterde op dinsdag 04-02-2014 om 13:18:45 Knapt opeens binnenkant van dubbel glas terwijl je in de trein zit! #ns #trein #bizar @NS_online Zwolle-Meppel http://t.co/qmZMcxY89f reageer retweet
[ afbeelding ]
stelletje ICM. Zo te lezen richting Groningen. Kan dus snel de werkplaats in voor reparatie :P
pi_136324531
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 15:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

stelletje ICM. Zo te lezen richting Groningen. Kan dus snel de werkplaats in voor reparatie :P
Kan net zo goed naar Leeuwarden zijn.
pi_136324565
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 15:42 schreef ReisT het volgende:

[..]

Niet alleen in de trein, ook aan de buitenkant staat waar het stel naar toe gaat.
Die buitenpanelen zijn nog onbetrouwbaarder dan de NS dienstregeling bij sneeuwval, daar zou ik niet op vertrouwen :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 februari 2014 @ 15:44:54 #281
Maffe Fries
pi_136324571
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 15:44 schreef b2py het volgende:

[..]

Kan net zo goed naar Leeuwarden zijn.
nee, want het was de 12.56 uit Zwolle en dat is een stoptrein naar Groningen ;)
pi_136324644
Oh ja, ik had niet verder gelezen.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 16:22:42 #283
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136325966
Kortzichtige kut. Je lijkt Fles wel.
pi_136325993
Die Polderbaan ligt trouwens wel een eind van het gebouw van Schiphol af, dat vliegtuig bleef maar rijden gisteren :D

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2014 16:23:22 ]
  dinsdag 4 februari 2014 @ 16:25:06 #285
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136326079
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 16:22 schreef Dr_Flash het volgende:
_O-
pi_136326152
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 16:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Misschien ben ik het ook wel :+
pi_136326595
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 16:23 schreef J.B. het volgende:
Die Polderbaan ligt trouwens wel een eind van het gebouw van Schiphol af, dat vliegtuig bleef maar rijden gisteren :D
Als je van Schiphol naar Londen vliegt kan je inderdaad beter gewoon doorrijden want je bent er toch al bijna als je vanaf de polderbaan opstijgt. De tering.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 16:42:11 #288
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_136326754
Gelukkig hebben we het bekende paarse weblog nog voor de algemene geruststellingen rondom "De Zomer van Utrecht." http://www.geenstijl.nl/m(...)lopen_restanten.html
  dinsdag 4 februari 2014 @ 16:42:39 #289
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_136326775
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 16:23 schreef J.B. het volgende:
30 minuten taxiën kom je redelijk snel aan dan inderdaad.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_136326847
Altijd nog korter dan de 50 minuten security check op Brussel Zuid.
pi_136327093
Kamer wil laadpalen voor mobieltje op station
Gepubliceerd: Di 04 feb 2014

Op stations moeten laadpalen komen waarmee reizigers hun telefoons, laptops en tablets kunnen opladen. Dat wil de Tweede Kamer, die dinsdag instemde met een motie hiertoe van GroenLinks en D66.

Deze partijen wijzen erop dat steeds meer treinreizigers afhankelijk worden van hun mobiele telefoon, nu de NS het aantal gele borden en informatiepunten op stations gaat verminderen. En aangezien het nog wel even duurt voordat de tweede klas is voorzien van stopcontacten, zouden als 'tussenoplossing' laadpalen moeten worden geplaatst op de stations en perrons.

Bron en meer: http://mobiel.nu.nl/tech/(...)bieltje-station.html
  dinsdag 4 februari 2014 @ 16:51:32 #292
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_136327095

Hebben ze geen belangrijker zaken om het over te hebben?
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_136327341

De eerste Tsjechische Railjet rijtuigen zijn momenteel aan het testen voor toelating.

Bron: Railcolor.
pi_136327353
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 16:51 schreef MPG het volgende:

Hebben ze geen belangrijker zaken om het over te hebben?
Vast wel.

Spoorwegovergangen bijvoorbeeld. Een paar jaar terug was de stemming over de gelijkvloerse overweg in Didam belangrijk genoeg om de flow van het spoeddebat over het rookverbod in de horeca te onderbreken. :P
  dinsdag 4 februari 2014 @ 17:16:36 #295
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136327918
Ooh wat erg..
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 februari 2014 @ 17:27:39 #296
Maffe Fries
pi_136328365
quote:
8s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 16:42 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

30 minuten taxiën kom je redelijk snel aan dan inderdaad.
zo erg heb ik het nog niet meegemaakt, maar als vliegtuigen van noord naar zuid op moeten stijgen dan kan het wel ja _O-
pi_136328426
Dat mogen ze alleen niet ivm mogelijk geluidsoverlast.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 17:41:58 #298
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_136328903
:'( NS :'( echt.
pi_136328989
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 17:41 schreef Dr_Flash het volgende:
:'( NS :'( echt.
Tissues nodig, liefje?
  dinsdag 4 februari 2014 @ 17:51:45 #300
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136329236
Heeft ze het uitgemaakt?
  dinsdag 4 februari 2014 @ 17:51:59 #301
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136329245
Schluss
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties