quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:37 schreef Fokkiebaby het volgende:
Een vriendin en ik delen een appartement in Amsterdam.
Nu horen we alle momenten van de dag en nacht een soort brom/ratelgeluid bij de buren.
Mijn vriendin wordt hier gek van en kan er niet van slapen.
We zijn bij de buurvrouw langs gegaan (ze woont naast ons), een oudere dame die een beademingsapparaat heeft omdat ze kanker heeft.
Wij vermoeden dat de overlast van dit apparaat komt.
Wat nu te doen?
Mijn vriendin heeft veel last van het geluid maar die oudere vrouw heeft kanker.
Hoever kunnen we gaan met van de buurvrouw te verlangen dat ze ons ter wille is?
En terecht.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:39 schreef inslagenreuring het volgende:
Tja denk echt dat jullie het aan jullie kant van de woning op moeten lossen. Je gaat gewoon niet aan een stervend iemand vragen of de beademing wat zachter kan. Die geeft geen neuk.
Inderdaad, gewoon ff vragen of ie dood wil gaan. We motten etu ja.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:41 schreef Prospos het volgende:
Had een tijd terug ook een buurman met longkanker, hoesten dat die vent deed en nog met het raam open ook. Even aangebeld en gevraagd of het raam dicht mocht want ik wilde bbqen in de tuin en zo'n roggelgeluid is niet lekker bij het eten. Kon mij niets boeien of het toen 30 graden was.
sjezusquote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:37 schreef Fokkiebaby het volgende:
Hoever kunnen we gaan met van de buurvrouw te verlangen dat ze ons ter wille is?
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:47 schreef Isabeau het volgende:
Normale mensen denken toch niet echt zo? Die kopen toch even oordopjes voor the time being? Toch?
De grens lag ongeveer bij het denken aan het maken van dit topic.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:37 schreef Fokkiebaby het volgende:
Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:37 schreef Fokkiebaby het volgende:
Als het probleem toch naar ieders teverdenheid opgelost kan worden waarom zal je het gesprek dan niet aangaan? Het zou inderdaad iets heel simpels kunnen zijn als de beademingsapparatuur op een geluidsdempende mat te zetten of hem iets verder van de muur te plaatsen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:47 schreef Isabeau het volgende:
Dit is een troll, hè? Toch? Normale mensen denken toch niet echt zo? Die kopen toch even oordopjes voor the time being? Toch?
Dat lijkt mij inderdaad een goede oplossingquote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:14 schreef jatochneetoch het volgende:
Misschien kun je op de een of andere manier een tijdelijke stroomstoring te veroorzaken, weet niet hoelang ze zonder dat apparaat kan..
"Eh ja hallo mevrouw. Luister, ik weet dat u helse pijnen heeft, helemaal alleen op een flatje woont en in alle eenzaamheid weg ligt te kwijnen terwijl de kanker u langzaam maar zeker helemaal doodmaakt. Ik snap dat dat dus a-relaxed is, maar Charlotte hier naast mij kan dus slecht slapen van dat kanker-geluid de hele tijd. Kunt u dat ding niet uitzetten snachts ofzo? Dit is gewoon niet chill.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:37 schreef Fokkiebaby het volgende:
Misschien ook nog even toevoegen:quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:19 schreef Silenus het volgende:
Jezus, laat haar fucking oordopjes kopen. Die vrouw heeft kanker, doe effe normaal zeg.
[..]
"Eh ja hallo mevrouw. Luister, ik weet dat u helse pijnen heeft, helemaal alleen op een flatje woont en in alle eenzaamheid weg ligt te kwijnen terwijl de kanker u langzaam maar zeker helemaal doodmaakt. Ik snap dat dat dus a-relaxed is, maar Charlotte hier naast mij kan dus slecht slapen van dat kanker-geluid de hele tijd. Kunt u dat ding niet uitzetten snachts ofzo? Dit is gewoon niet chill.HET VERPEST MIJN SLAAPPLEZIER!!!!"
Nu nog wachten op een zekere user die komt melden dat ze de buurvrouw maar egoïstisch is.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:19 schreef Silenus het volgende:
Jezus, laat haar fucking oordopjes kopen. Die vrouw heeft kanker, doe effe normaal zeg.
[..]
"Eh ja hallo mevrouw. Luister, ik weet dat u helse pijnen heeft, helemaal alleen op een flatje woont en in alle eenzaamheid weg ligt te kwijnen terwijl de kanker u langzaam maar zeker helemaal doodmaakt. Ik snap dat dat dus a-relaxed is, maar Charlotte hier naast mij kan dus slecht slapen van dat kanker-geluid de hele tijd. Kunt u dat ding niet uitzetten snachts ofzo? Dit is gewoon niet chill.HET VERPEST MIJN SLAAPPLEZIER!!!!"
Belachelijk.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:26 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Die vriendin van je kan het beste oordoppen kopen. Heb respect voor die vrouw en ga niet bij haar zeiken dat haar beademingsapparaat jullie overlast geeft. Degene die er last van heeft moet voor een oplossing zorgen.
Net zo ver als dat je normaal zou kunnen imo. Al die moraalridders die maar vinden dat je alles moet slikken omdat de buurvrouw kanker heeft (wat best wel kut is natuurlijk) die er meteen bovenop springenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:37 schreef Fokkiebaby het volgende:
Ik denk dat ze sowieso komt spoken.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:29 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ergens hoop ik dat het niet van dat beademingsapparaat komt en dat als de buurvrouw overleden is dat jullie het nog steeds horen. Karma.
Precies. Schijnheilig gedoe allemaal.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:32 schreef Deshain het volgende:
[..]
Net zo ver als dat je normaal zou kunnen imo. Al die moraalridders die maar vinden dat je alles moet slikken omdat de buurvrouw kanker heeft (wat best wel kut is natuurlijk) die er meteen bovenop springen
Als je gewoon langsgaat kan je het hier ook normaal over hebben met de buurvrouw/verzorging zodat jullie er geen last van hoeven te hebben en zo ook gewoon normaal woongenot hebben in jullie woning.
Nou, slapen in een ziekenhuis is geen feestje.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:37 schreef formerjellybean het volgende:
Dit kan niet serieus zijn als het nou muziek of ruzies was maar leg me uit hoe een beademingsmachine geluidsoverlast veroorzaken. Ziekenhuizen staan er vol mee en iedereen slaapt daar prima
Ligt een beetje aan welke afdeling en hoeveel morfine je krijgt, tijd van mijn leven gehad...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, slapen in een ziekenhuis is geen feestje.
Ha leuk, een ervaringsverhaal.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:43 schreef Deshain het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan welke afdeling en hoeveel morfine je krijgt, tijd van mijn leven gehad...
TS zal voortaan altijd een onbehagelijk gevoel bij de seks hebben.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:35 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ik denk dat ze sowieso komt spoken.
Verongelukt.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:51 schreef MouzurX het volgende:
Jullie doen nu allemaal alsof jullie jezus zijn maar ik kan me best een situatie indenken dat je er helemaal gek van wordt als je continu niet kan slapen door geluid van de buren. Ookal is het waarschijnlijk van een beademingsapparaat.
Daarentegen zou ik ook wel oordopjes kopen en geen post maken, maar toch, zo verongelukt hoeven je niet te doen hoor.
Eens met deze post. Geluidoverlast kan heel irritant zijn, wat de achterliggende reden ook is.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:51 schreef MouzurX het volgende:
Jullie doen nu allemaal alsof jullie jezus zijn maar ik kan me best een situatie indenken dat je er helemaal gek van wordt als je continu niet kan slapen door geluid van de buren. Ookal is het waarschijnlijk van een beademingsapparaat.
Daarentegen zou ik ook wel oordopjes kopen en geen post maken, maar toch, zo verongelukt hoeven je niet te doen hoor.
Dit.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:47 schreef Isabeau het volgende:
Dit is een troll, hè? Toch? Normale mensen denken toch niet echt zo? Die kopen toch even oordopjes voor the time being? Toch?
Geloof me ik heb 5 jaar geluidsoverlast van buren gehad, boombox , ruzies en alles , ergens heb ik een beetje het idee dat een beademingsapparaat echt niet zo heel veel overlast veroorzaakt.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:51 schreef MouzurX het volgende:
Dus als ik bijna dood ga mag ik ook allemaal rare dingen doen?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:21 schreef Kper_Norci het volgende:
Weer een typisch voorbeeld van de individualistische maatschappij waarin we leven. Buurvrouw heeft kanker en gaat bijna dood, maar dat maakt niet uit want iemand anders heeft last van een brommetje 's nachts. Geloof me, de buurvrouw zou achter mekaar kiezen voor 's nachts een bromgeluid, i.p.v. de tijd uitliggen op haar sterfbed.
En dan over 3 jaar vraagt men zich een keer af waarom ze al zo lang die brom niet horen en dan blijkt de buurvrouw al 3 jaar dood in huis te liggen.
Er is een belangrijk verschil , een beademingsmachine is voor de gezondheid en om patient in leven te houden, een was machine is iets wat voor de was is.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:25 schreef Maargoed. het volgende:
[..]
Dus als ik bijna dood ga mag ik ook allemaal rare dingen doen?
Er zit geen verschil in een beademingsmachine of een wasmachine. Als iets veel lawaai maakt dan is het vervelend en moet het opgelost worden.
Beademingsapparaat vergelijken met een wasmachine, hoe krijg je het voor mekaarquote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:25 schreef Maargoed. het volgende:
[..]
Dus als ik bijna dood ga mag ik ook allemaal rare dingen doen?
Er zit geen verschil in een beademingsmachine of een wasmachine. Als iets veel lawaai maakt dan is het vervelend en moet het opgelost worden.
Het is niet klagen, het is vragen of het apparaat wellicht minder lawaai kan maken. Er zijn als meer dan genoeg oplossingen genoemd die simpel zijn zoals die matjes.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:29 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Er is een belangrijk verschil , een beademingsmachine is voor de gezondheid en om patient in leven te houden, een was machine is iets wat voor de was is.
Vind ik een heel belangrijk verschil, als iemand een beademingapparaat s'nachts nodig heeft ga ik daar niet over klagen , dan stop ik oordopjes in mijn oren.
Als iemand middernacht gaat wassen , dan vraag ik vriendelijk of die het niet beter overdag kan doen want dat is niet noodzakelijk.
Waar zeg ik dat? Jij legt mij woorden in de mond en reageert vanuit emotie.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:31 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Beademingsapparaat vergelijken met een wasmachine, hoe krijg je het voor mekaarHeerlijk begripvol ook hè, nee ik wil geen oordopjes in doen of een oplossing zoeken aan mijn kant, zet jij maar gewoon de beademing stil met je kanker
Oordopjes, perfect, hoef je ook de buurvrouw niet lastig te vallen met of het ietsje minder kan. Die heeft het al kut genoeg. Of je gaat zolang op een andere kamer liggen als dat mogelijk is. Ben jij nou van mening dat je prima aan de buurvrouw kan vragen of dat apparaat niet stiller kan? Ook al ligt ze op sterven?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:32 schreef Maargoed. het volgende:
[..]
Het is niet klagen, het is vragen of het apparaat wellicht minder lawaai kan maken. Er zijn als meer dan genoeg oplossingen genoemd die simpel zijn zoals die matjes.
Misschien staat het apparaat wel scheef en dreunt het door. Misschien is het matje er niet bijgeleverd. Misschien staat dat apparaat ergens tegenaan te brommen. Misschien staat het apparaat wel tegen de muur aan.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:38 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Oordopjes, perfect, hoef je ook de buurvrouw niet lastig te vallen met of het ietsje minder kan. Die heeft het al kut genoeg. Of je gaat zolang op een andere kamer liggen als dat mogelijk is. Ben jij nou van mening dat je prima aan de buurvrouw kan vragen of dat apparaat niet stiller kan? Ook al ligt ze op sterven?
In allerlei andere situaties kan ik het me prima voorstellen hoor, dat je ook aan de andere kant gaat kijken voor een oplossing, lijkt me ook niet meer dan logisch. Maar ik zou iemand die op sterven ligt niet eens durven lastig vallen met zoiets. Vind dat eigenlijk nogal harteloos, maar goed, dat is mijn mening.
Ik ben van mening dat je in alle gevallen overleg mag plegen, zeker, maar ik zou in deze situatie gewoon eerst de oplossing bij mezelf zoeken, oordopjes, andere kamer gaan slapen, dat soort dingen, dan gelijk iemand lastig gaan vallen met het overleggen van het feit dat je last hebt van de beademingsapparatuur. Ik zou er niet op zitten wachten hoor, als ik op mijn sterfbed zou liggen en de buurvrouw/man komt even overleggen voor een oplossing tegen mogelijke geluidsoverlast. Ik zou zo iemand zo min mogelijk daarmee belasten, diegene heeft echt al kut genoeg, dat beetje overlast dat je daar zelf van hebt staat in schril contrast met waar de buurvrouw last van heeft. Daar gaat het mij om.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:47 schreef Maargoed. het volgende:
[..]
Misschien staat het apparaat wel scheef en dreunt het door. Misschien is het matje er niet bijgeleverd. Misschien staat dat apparaat ergens tegenaan te brommen. Misschien staat het apparaat wel tegen de muur aan.
Allemaal aannames. Bottomline blijft dat TS er samen met die buurvrouw wel over kan praten om aan te geven dat ze er last van heeft. Jij doet net alsof TS meteen de stekker eruit wilt trekken.
Ik vind het idd wel een gehalte 'Curb your enthousiasm' hebben.quote:
Ook wat voor jullie dan? Slaappillen?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:40 schreef Fokkiebaby het volgende:
Update:
Zojuist bij de zieke buurvrouw geweest. Gevraagd hoe het nu met haar ging enzo en het een beetje tactisch gebracht en wat blijkt , het is de teller van haar gasmeter. Als de cijfertjes verspringen hoor je een soort ratelend geluid. De buurvrouw heeft er zelf snachts geen last van omdat ze slaappillen neemt.
Kanker vindt ook niemand leukquote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:58 schreef kovenant het volgende:
wtf , wat een stel rare en achterlijke berichten.
er is NIKS raars aan kijken waar overlast gevend geluid vandaan komt en kijken of er een oplossing voor gevonden kan worden.
of je nou half dood gaat of niet, de wereld draait gewoon door.
niemand vind overlast leuk en vooraal niet als een apparaat een doordreunend geluid veroorzaakt wat ( kan nog best hard zijn ook ) harder bij de buren te horen is dan dat het apparaat in werkelijkheid maakt.
Nee. Aan de gasmeter ook niet.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:44 schreef kovenant het volgende:
[..]
maar daar kunnen de buren niks aan doen.
Wtfquote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:50 schreef Fokkiebaby het volgende:
Ik heb zojuist Liander gemaild of ze de meter kunnen komen vervangen. Binnen 6 werkdagen krijg ik bericht.
Precies dit..quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:47 schreef Isabeau het volgende:
Meter maakt lawaai dus is wellicht kapot. Buurvrouw belt Liander omdat de eigenaresse van de meter doodziek is.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wtfik mag hopen dat je dit met haar hebt besproken dan? Van de zotte dit, dus omdat een vriendin van je niet kan slapen ga JIJ het bedrijf mailen of ze de meter van de buurvrouw niet kunnen komen vervangen. Die kanker heeft.
On-ge-lo-fe-lijk.
Overleg en dergelijk?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:06 schreef Maargoed. het volgende:
[..]
Meter maakt lawaai dus is wellicht kapot. Buurvrouw belt Liander omdat de eigenaresse van de meter doodziek is.
Wat is daar verkeerd aan?
Als dat niet besproken is met die vrouw is dat ontzettend verkeerd. Die vrouw bepaald, indien bij machte, zelf wel of zij dat doet, en aangezien zij daar geen probleem mee heeft doet ze dat niet, want ze weet wel feilloos te vertellen wat dat geluid veroorzaakt. Ik zou me, als ik terminaal was, ook niet druk maken om dat soort dingen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:06 schreef Maargoed. het volgende:
[..]
Meter maakt lawaai dus is wellicht kapot. Buurvrouw belt Liander omdat de eigenaresse van de meter doodziek is.
Wat is daar verkeerd aan?
Dat slaat nergens op, die vergelijking.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Overleg en dergelijk?
Oh, jouw auto is kapot? Ik bel wel even een garage.
Gaat je geen fuck aan.
Dat sowieso.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als dat niet besproken is met die vrouw is dat ontzettend verkeerd.
dat is met een tquote:Die vrouw bepaald
Nee ze heeft een eigenbelang. En terecht. Het is de vraag of ze dit met toestemming van de buurvrouw doet.quote:, indien bij machte, zelf wel of zij dat doet, en aangezien zij daar geen probleem mee heeft doet ze dat niet, want ze weet wel feilloos te vertellen wat dat geluid veroorzaakt. Ik zou me, als ik terminaal was, ook niet druk maken om dat soort dingen.
Tevens doet TS dat niet om die vrouw te helpen.
Zegt degene die een beademingsapparaat vergelijkt met een wasmachinequote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:14 schreef Maargoed. het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op, die vergelijking.
Als die vrouw last had van die meter, dan had ze die actie zelf wel ondernomen. Dat heeft ze niet, want ze heeft slaappillen. Als het zo is dat die meter ZO veel lawaai maakt dat de vriendin van TS er niet van kan slapen, dan moet dat geluid in 't huis van die vrouw wel ontzettend hard zijn, en NOG doet ze er niks aan. Dus dan heeft ze briljante slaappillen icm met dat ze zo ziek is dat het toch al bijna is afgelopen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:15 schreef Maargoed. het volgende:
[..]
Dat sowieso.
[..]
dat is met een t
[..]
Nee ze heeft een eigenbelang. En terecht. Het is de vraag of ze dit met toestemming van de buurvrouw doet.
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:27 schreef Jahr00n het volgende:
Kan me je ergernis goed voorstellen ts. Niet kunnen slapen van lawaai gemaakt door anderen is het ergste wat er is. Misschien kun je de wijkagent eens benaderen?
Waar haal je vandaan dat ze terminaal is?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als die vrouw last had van die meter, dan had ze die actie zelf wel ondernomen. Dat heeft ze niet, want ze heeft slaappillen. Als het zo is dat die meter ZO veel lawaai maakt dat de vriendin van TS er niet van kan slapen, dan moet dat geluid in 't huis van die vrouw wel ontzettend hard zijn, en NOG doet ze er niks aan. Dus dan heeft ze briljante slaappillen icm met dat ze zo ziek is dat het toch al bijna is afgelopen.
Blijkbaar heeft ze geen familie want die zouden zich ook wel storen aan dat kabaal, en heb je TS die even op hoge poten aan komt met het verhaal van 'ja joh hey vervelend dat je kanker hebt eej maar ja weet je ZIJ kan niet slapen dus uh, anders fix je die godverdomde kutmeter even of ik doe t voor je'.
OF....OF...ik noem maar iets heel geks. Het valt reuze mee met het kabaal wat die meter maakt en die vriendin van TS stelt zich maar wat aan.
Even bijlezen, D.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:39 schreef DS4 het volgende:
Niet kunnen slapen is ook niet zo fijn, dus dat je er iets aan wil doen lijkt mij niet zo gek.
Ik denk alleen dat het niet zo heel simpel is. Maar een normaal gesprek hierover moet kunnen. Misschien is er wel een stiller apparaat beschikbaar?
Ik werd moe van het worstelen door verongelijkte posts omdat je kennelijk niet meer een normaal gesprek mag voeren met iemand die kanker heeft...quote:
Had ze nou eerst dat gesprek gevoerd, dan was het allemaal niet nodig geweest.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik werd moe van het worstelen door verongelijkte posts omdat je kennelijk niet meer een normaal gesprek mag voeren met iemand die kanker heeft...
Maar goed, dat bleek dus wel gewoon de manier.
Ja, ach... Eind goed, al goed.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Had ze nou eerst dat gesprek gevoerd, dan was het allemaal niet nodig geweest.
Dat was toch juist de hele bedoeling van dit topic? TS geeft nota bene in de TT aan "Dilemma", waar voor mij uit blijkt dat ze ook niet zo goed wist wat ze er nou mee moest en een beetje raad wilde alvorens het gesprek met die buurvrouw aan te gaan.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:51 schreef Lienekien het volgende:
Had ze nou eerst dat gesprek gevoerd, dan was het allemaal niet nodig geweest.
Dat is niet aardig...quote:
En moslima met een beademingsapparaat?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:19 schreef Maargoed. het volgende:
Ben benieuwd hoe dit topic was gelopen als de buurvrouw een moslima was ipv een kankerpatiënt.
Het is aardiger om een bloemetje te geven als de buuv nog leeft,,, en misschien af en toe eenquote:
In de tussentijd had je arme vriendin ook oordoppen kunnen kopen. Weet niet of dat al genoemd is?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:36 schreef Fokkiebaby het volgende:
Daar komt nog bij dat de zieke buurvrouw gebrekkig Nederlands spreekt omdat ze van Portugese afkomst is....
Nee je bent de eerstequote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:38 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
In de tussentijd had je arme vriendin ook oordoppen kunnen kopen. Weet niet of dat al genoemd is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |