Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) dery1990, hiker regio Groningen Dalenbart, hiker regio Amersfoort Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) irritatie100, bijna ex-hiker regio Rotterdam Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Kevindinhinho, hiker regio Zwolle MG_13, hiker regio Amsterdam Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) QuiCk01, hiker regio Leiden RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) Rubenr3, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen Viezze, hiker regio Eindhoven Wave103, hiker regio Utrecht zazzel, hiker regio Breda Zuunigerd, hiker regio Zwolle Sarasi, hiker regio Groningen (Autoreset) Amoeba, Jaguargeile kastknuffelaar regio Eindhoven (Autoreset) Solidberg, hiker regio Groningen Schaafkaas, hiker regio Groningen Kiprollade, hiker regio Rotterdam trolley, hiker regio Leeuwarden qua111, hiker regio Leiden ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset) Meneer_valk, hiker regio Maastricht
joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen Mallet, ex-hiker regio Doetinchem Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden Franknfurter, ex-hiker regio Utrecht LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen Enpe, ex-hiker regio Eindhoven Fiorano, ex-hiker regio Amersfoort. Tegenwoordig Zorgtaxichauffeur en Priusliefhebber MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht RTS91, Kamikaze regio Utrecht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda ColeJ, privéchauffeur regio Alkmaar/Noord-Holland Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Maar wel onverrichter zake teruggekomen. In plaats van 3 dingetjes waren het er 6. Lichte krasjes bleken forse beschadigingen te zijn. Niet vermeld: lakschade zijkant, loslatend stof van de kap van de speakers.
Ik mocht die vent al niet, dus ik heb hem verteld dat ik die brandstof voor lief nam, hier kon ik niet mee akkoord gaan. Ik quote:
Deze zijn nog te koop. Je kan beter de e80 zelf verkopen. Dan ga je er meer voor krijgen dan bij mij. Ik wil ze wel, maar ik zal er wel mijn stukje op moeten nemen.
Maar wel onverrichter zake teruggekomen. In plaats van 3 dingetjes waren het er 6. Lichte krasjes bleken forse beschadigingen te zijn. Niet vermeld: lakschade zijkant, loslatend stof van de kap van de speakers.
Ik mocht die vent al niet, dus ik heb hem verteld dat ik die brandstof voor lief nam, hier kon ik niet mee akkoord gaan. Ik quote:
Deze zijn nog te koop. Je kan beter de e80 zelf verkopen. Dan ga je er meer voor krijgen dan bij mij. Ik wil ze wel, maar ik zal er wel mijn stukje op moeten nemen.
Hoi, ik ben Babananana en ik heb schade gemaakt met een BMW.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Boh, humor net. Onze buurman is nogal anti-winterbanden. Hier ligt echter inmiddels al zeker 15cm aan sneeuw. Hij kon met zijn Caddy net dus met geen mogelijkheid zijn oprit opkomen, terwijl die maar een heel klein beetje schuin loopt. Hij gaf echter zoveel gas dat 1 van de wieldoppen losschoot. Ik had eigenlijk even mijn auto moeten keren en achteruit op de oprit moeten zetten, net zoals hij eerst wou doen. Gewoon om hem te laten zien dat winterbanden wel nut hebben. Wel klachtwaardig nu: mensen die 30 km/u rijden op een besneeuwde weg waar je met gemak 60 km/u kan rijden. (zelfs mijn opa rijd daar gewoon 60 in deze sneeuw..)
Ik had vrijdag nog een mooi spoedje, Geldrop - Herent (België). EW belde mij ofdat ik dat spoedje nog kon rijden. Dus ik naar Geldrop, bleek het een Fiat Ducato te zijn, een vervangwagen voor 2 stukadoors die een ongeluk hadden gehad in België. Dus ik naar Herent, bij een sleepbedrijf. Terrein opgereden, stonden al die stukadoorsspullen van die mensen daar, hop in die Ducato. Hebben ze mij nog even afgegooid op station Leuven. Dus ik via Leuven - Mechelen - Antwerpen Centraal - Roosendaal terug naar Den Bosch gereisd. Was om half 11 thuis Dat zijn de mooie ritten.
Zucht. De shit zet hier ook weer even in. Vrijdag nog wel beschikbaar, hopelijk krijg ik dan nog een ritje. Ik voel me de laatste tijd eigenlijk best non-stop vrolijk, dan is het soms weleens vervelend om van bepaalde mensen alleen maar negatieve dingen te horen.
Op maandag 27 januari 2014 00:22 schreef Sarasi het volgende: Zucht. De shit zet hier ook weer even in. Vrijdag nog wel beschikbaar, hopelijk krijg ik dan nog een ritje. Ik voel me de laatste tijd eigenlijk best non-stop vrolijk, dan is het soms weleens vervelend om van bepaalde mensen alleen maar negatieve dingen te horen.
Op maandag 27 januari 2014 00:22 schreef Sarasi het volgende: Zucht. De shit zet hier ook weer even in. Vrijdag nog wel beschikbaar, hopelijk krijg ik dan nog een ritje. Ik voel me de laatste tijd eigenlijk best non-stop vrolijk, dan is het soms weleens vervelend om van bepaalde mensen alleen maar negatieve dingen te horen.
Tot nu toe nog voor elke werkdag gebeld, je zal dus zeker ook wel gebeld worden En overigens, je doet toch psychologie, kan je zoiets wel verwachten
Tot nu toe nog voor elke werkdag gebeld, je zal dus zeker ook wel gebeld worden En overigens, je doet toch psychologie, kan je zoiets wel verwachten
Meh, het voelt alsof er al weken een negatieve sfeer hangt in onze communicatie. Maar inderdaad, ik studeer toch al minstens een halfjaar psychologie, dus ik weet dat je dan het beste het gesprek aan kan gaan, wat ik ook van plan ben.
Alleen zo naar om het dan met iemand over zoiets 'triviaals' te hebben als diegene echt al aan het verzuipen is in allerlei shit.
Meh, het voelt alsof er al weken een negatieve sfeer hangt in onze communicatie. Maar inderdaad, ik studeer toch al minstens een halfjaar psychologie, dus ik weet dat je dan het beste het gesprek aan kan gaan, wat ik ook van plan ben.
Alleen zo naar om het dan met iemand over zoiets 'triviaals' te hebben als diegene echt al aan het verzuipen is in allerlei shit.
Op maandag 27 januari 2014 09:03 schreef DrSnuggle het volgende: *kijkt naar buiten* Geen sneeuw hier, hopelijk deze week een rit in een BMW toevallig naar Groningen.
Ach, het dooit alweer als een malle hier dus maak je geen illusies
Op maandag 27 januari 2014 12:55 schreef BlackLining het volgende: Hmm, heb zowaar een Volkswagen zonder die BlueMotion ellende Dan wordt zo'n Polo 1.6 toch wel een leuk wagentje
Weer opgehaald bij mijn grote vrienden van de U. Die kerel daar kan nog steeds geen goedemorgen zeggen. Jammer.
Ik bij de LM op de Energieweg in Meerkerk ook zo'n ingetogen figuur. Dat stuk naar de A27 moeten lopen
Ik bij de LM op de Energieweg in Meerkerk ook zo'n ingetogen figuur. Dat stuk naar de A27 moeten lopen
Straks datzelfde stuk weeeer moeten lopen
Ze mogen jou echt niet op de planning he? Ben maar blij dat je niet op de feestlocatie hoeft te zijn. Al snap ik het wel daar, ik zou ook chagrijnig worden als ik elke dag daar naartoe moet om te gaan werken in dat kleine hokkie.
De verwarming van dit hok is kapot Koud verdomme.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Ze mogen jou echt niet op de planning he? Ben maar blij dat je niet op de feestlocatie hoeft te zijn. Al snap ik het wel daar, ik zou ook chagrijnig worden als ik elke dag daar naartoe moet om te gaan werken in dat kleine hokkie.
De verwarming van dit hok is kapot Koud verdomme.
Laatste tijd veel Meerkerk en kutbusjes ja. Maar ik heb wel bijna altijd werk want Eindhoven.
Op maandag 27 januari 2014 13:13 schreef Viezze het volgende: Die feestlocatie is een stuk beter. Minder ver naar de bus, twee bussen per uur, geen schade, geen drie schadeformulieren in hoeven vullen
AR innameformulier, wel schade dus. Nog steeds een grafeind lopen.
Op maandag 27 januari 2014 13:13 schreef Viezze het volgende: Die feestlocatie is een stuk beter. Minder ver naar de bus, twee bussen per uur, geen schade, geen drie schadeformulieren in hoeven vullen
Minder ver?
Dan loop jij naar een andere bushalte dan ik..
Of wij bedoelen een andere feestlocatie
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Meh die tijdelijke taxipas zal nog wel 1 á 2 weken duren ben ik bang voor. En ik ben nog 2 weken vrij. Maar goed, wellicht kan ik ergens nog een projectje draaien wat niets met rijden te maken heeft.
Nu eerst maar eens een stapel schoolboeken op bol.com en marktplaats pleuren, die vakken heb ik toch al gehaald
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Ik weet het niet hoor, maar als ik jouw reacties de laatste topics zo lees over hoe jij je werk doet en zulks, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je nogal laks met de werkzaamheden en bijkomende dingen om gaat.
Ik weet het niet hoor, maar als ik jouw reacties de laatste topics zo lees over hoe jij je werk doet en zulks, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je nogal laks met de werkzaamheden en bijkomende dingen om gaat.
Nee hoor, da's onzin. Ik kom alleen de laatste tijd veel lompe horken tegen, mijn ritten worden continue geannuleerd omdat auto's op andere plaatsen staan, en ik krijg de meest gammele wagens mee. Daar word ik wel eens chagrijnig van ja, maar waar mij betreft rijd je een keer een dagje met me mee, ik kan je verzekeren dat klanten niks van die frustratie meekrijgen
Ik heb vanmorgen getankt bij het tankstation waar ik privé ook altijd tank. Dan pak ik nooit het bonnetje. Automatisme dus
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij hebt nogal veel slechte beelden van je collega's hier hè.
Weet je zeker dat het niet een gevalletje van zelfprojectie is?
Net de tweede auto van vandaag bij hetzelfde adres afgeleverd Weer een Polo. Kwam nog een EW hiker tegen, relaxte gast wel. En nu snel naar huis, kijken of mijn tankbonnetje nog in dat automaat hangt
Dit was een relaxt topic waar een beetje over auto's/EW/AR werd geouwehoerd. Maar sinds een aantal members zich erbij gevoegd hebben, is het meer een bitchfight geworden.. Zal geen namen noemen.
Jongens, help! Ik zit in dubio: Zag net een tigra twintop te koop staan, 1.8 motor dus wel lekker vlot, goedkoper ook als ik had verwacht, maar wat vinden jullie eigenlijk van zoiets? Ik zit te twijfelen tussen wel en niet een kappersauto.. (Z3 is duidelijk een kappersauto.) Van de Astra Twintop is het easy, mooie auto, maar te zwaar (1400kg)
En anders wordt het waarschijnlijk een Ibiza'tje of Corsa met minstens 100 pk, of een Fiesta 1.6.
Op maandag 27 januari 2014 15:57 schreef Marco001 het volgende: Jongens, help! Ik zit in dubio: Zag net een tigra twintop te koop staan, 1.8 motor dus wel lekker vlot, goedkoper ook als ik had verwacht, maar wat vinden jullie eigenlijk van zoiets? Ik zit te twijfelen tussen wel en niet een kappersauto.. (Z3 is duidelijk een kappersauto.) Van de Astra Twintop is het easy, mooie auto, maar te zwaar (1400kg)
En anders wordt het waarschijnlijk een Ibiza'tje of Corsa met minstens 100 pk, of een Fiesta 1.6.
Niks mis met Meerkerk, beide locaties zijn prima. Bijna al mijn werkdagen eindigen of beginnen daar. Vandaag ook weer. Spoedje, en als het ov mee zit ben ik binnen een uur in Meerkerk inclusief 20 minuten wandelen. Chill personeel op beide locaties, vaak lift van of naar de bus door toevallig langs rijdende hikers of personeel van die leasrmaatschappijen daar die me wel herkennen inmiddels.
Bah.. Naah, wou gewoon blauw... Maargoed, moet toch eerst wachten tot het belastinggeld naar mij toe is overgemaakt. Daarnaast ben ik bezig met een Duitse sollicitatiebrief, dus wie weet..
Op maandag 27 januari 2014 15:39 schreef Dimitri_ het volgende: Na hoeveel uren kon je nou een maaltijd declareren? 12 uur, en dan 12,50 declareren toch?
EW: 8 uur.
quote:
Op maandag 27 januari 2014 15:57 schreef Marco001 het volgende: Jongens, help! Ik zit in dubio: Zag net een tigra twintop te koop staan, 1.8 motor dus wel lekker vlot, goedkoper ook als ik had verwacht, maar wat vinden jullie eigenlijk van zoiets? Ik zit te twijfelen tussen wel en niet een kappersauto.. (Z3 is duidelijk een kappersauto.) Van de Astra Twintop is het easy, mooie auto, maar te zwaar (1400kg)
Z3 een kappersauto maar een Tigra TT niet? Tja....
Echt joh? Ik meende altijd dat EW niet aan maaltijd vergoedingen deed, ook niet als je langer dan 8 uur aan het werk was ..
Nou maakt dit voor mij niet veel uit, ik neem eigenlijk altijd m'n eigen boterhammen mee, een low-budget Snelle Jelle en een flesje water. Wat ik onderweg koop is 's ochtends een kop koffie, en als de tijd het toelaat tijdens een rit nog ergens bij een tankstation een kop koffie. Dus die ¤4 aan koffie per dag is ook verwaarloosbaar
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Echt joh? Ik meende altijd dat EW niet aan maaltijd vergoedingen deed, ook niet als je langer dan 8 uur aan het werk was ..
Nou maakt dit voor mij niet veel uit, ik neem eigenlijk altijd m'n eigen boterhammen mee, een low-budget Snelle Jelle en een flesje water. Wat ik onderweg koop is 's ochtends een kop koffie, en als de tijd het toelaat tijdens een rit nog ergens bij een tankstation een kop koffie. Dus die ¤4 aan koffie per dag is ook verwaarloosbaar
Mm, ze willen me morgen op pad sturen met een wagen zonder APK..
Wat zouden jullie doen? Ik bel er zo even over, meen dat je dan niet helemaal lekker verzekertd bent..
Edit: ik moest morgenochtend nog even bellen, volgens de planner zou ik met toestemming van de LM wel mogen rijden. Voor zover ik weet is rijden in een auto met verlopen APK gewoon een verkeersmisdrijf?
[ Bericht 20% gewijzigd door BlackLining op 27-01-2014 17:00:34 ]
Precies wat je zegt, bellen. Je bent dan inderdaad niet verzekerd.
Wat stom.
Nou ja, AR ging morgen even kijken wat ze kunnen doen want de LM is al dicht, maar een verlopen APK lijkt me een vrij legitieme reden om een rit te weigeren, of niet?
De APK is wel pas op 21 januari verlopen, voor zover dat relevant is.
Nou ja, AR ging morgen even kijken wat ze kunnen doen want de LM is al dicht, maar een verlopen APK lijkt me een vrij legitieme reden om een rit te weigeren, of niet?
De APK is wel pas op 21 januari verlopen, voor zover dat relevant is.
Meh, dat is morgen toch al een week verlopen. En verlopen is verlopen. Je zult het net treffen dat ze op jouw route morgen met het hele circus staan te controleren. Dus niet alleen flitsen, maar ook die ANPR (?) camera's waarmee ze kunnen controleren of een voertuig wel is verzekerd dan wel een geldige APK heeft.
Ik zou het er niet op wagen in ieder geval. Tenzij je van AR de zekerheid hebt dat áls je wordt aangehouden, dat zij aansprakelijk zijn voor de eventuele boete's e.d.
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Op maandag 27 januari 2014 17:11 schreef Irritatie100 het volgende: Ik was altijd in de veronderstelling dat je bij een verlopen apk automatisch een boete thuis krijgt en je er dus on the road geen last van hebt.
Neuh, die boete is eigenlijk voor het niet schorsen van de wagen. Gaat eens in de zoveel tijd automatisch met een scan van het RDW.
Maar het bezitten van een voertuig zonder APK of verzekering is één ding (overtreding), er daadwerkelijk mee op de openbare weg rijden is voor zover ik weet een misdrijf omdat je dan dus niet verzekerd bent.
Ik heb ook wel eens zo'n boete gehad voor verlopen APK op een auto die stil stond in de garage, maar als ze met zo'n ANPR in de berm staan ben je volgens mij pas echt goed aan de beurt. Laat staan als je bij een ongeluk betrokken raakt.
Wat zouden jullie doen? Ik bel er zo even over, meen dat je dan niet helemaal lekker verzekertd bent..
Edit: ik moest morgenochtend nog even bellen, volgens de planner zou ik met toestemming van de LM wel mogen rijden. Voor zover ik weet is rijden in een auto met verlopen APK gewoon een verkeersmisdrijf?
Hoe ben je daar eigenlijk achter gekomen? Kentekencheck?
Hoe ben je daar eigenlijk achter gekomen? Kentekencheck? [/quote]
Dat moet wel. Ik bekijk ook vaak wagens op RDW voordat ik ermee op pad ga.
[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2014 17:22:04 ]
Geen APK kan er indirect toe leiden dat je niet verzekerd bent, bijvoorbeeld als je gladde banden hebt en een ongeval krijgt, dan kan de verzekeringsmaatschappij zeggen dat dit voorkomen had kunnen worden en je dus niets uitgekeerd krijgt. Indien er een technisch defect is, dan kan de verzekeringsmaatschappij moeilijk gaan doen. Met andere worden: zolang de technische staat in orde is ben je gewoon verzekerd. APK en verzekering staan los van elkaar.
Hoe ben je daar eigenlijk achter gekomen? Kentekencheck?
Ja, ik trek voor elke rit even het kenteken door het RDW register. Zie je meteen welk model en motorblok je hebt, maar ook of de wagen wel verzekerd is, een geldige APK heeft en of ie niet gestolen is. Vind ik allemaal wel fijn om zeker te weten.
Ik gebruik deze app, heb je ook meteen een foto van het model erbij. En de data komt recht van rdw.nl.
Ja, ik trek voor elke rit even het kenteken door het RDW register. Zie je meteen welk model en motorblok je hebt, maar ook of de wagen wel verzekerd is, een geldige APK heeft en of ie niet gestolen is. Vind ik allemaal wel fijn om zeker te weten.
Ik gebruik deze app, heb je ook meteen een foto van het model erbij. En de data komt recht van rdw.nl.
Ja ik kijk soms ook wel even. Nog nooit bij me opgekomen om bij APK e.d. te kijken. Voortaan maar iets secuurder doen Thanks voor die app, zeker handig!
Ik snap de haat op Meerkerk eigenlijk niet. Ik loop altijd naar het postkantoor of die bushalte rechtsboven en vind Meerkerk wel een leuk en mooi plaatsje.
Weer zo'n foto die uit de jaren 80/90 lijkt te komen
Eerder 60/70. Andere kant vd kamer staat een keurig Samsung lcd tv en een super hippe Sony Vaio laptop met touchscreen en Windows 8. Qua muziek ben ik denk ik in een verkeerde tijd geboren.
En mijn persoonlijke mening is dat niets qua geluid kan tippen aan vinyl uitversterkt door een oude analoge versterker
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Meh, dat is morgen toch al een week verlopen. En verlopen is verlopen. Je zult het net treffen dat ze op jouw route morgen met het hele circus staan te controleren. Dus niet alleen flitsen, maar ook die ANPR (?) camera's waarmee ze kunnen controleren of een voertuig wel is verzekerd dan wel een geldige APK heeft.
Ik zou het er niet op wagen in ieder geval. Tenzij je van AR de zekerheid hebt dat áls je wordt aangehouden, dat zij aansprakelijk zijn voor de eventuele boete's e.d.
Een controle inrijden is alleen maar een boete, maar als je een kind doodrijdt wordt het toch een ander verhaal, geen verzekering -> je leven lang aan de schulden.
Eerder 60/70. Andere kant vd kamer staat een keurig Samsung lcd tv en een super hippe Sony Vaio laptop met touchscreen en Windows 8. Qua muziek ben ik denk ik in een verkeerde tijd geboren.
En mijn persoonlijke mening is dat niets qua geluid kan tippen aan vinyl uitversterkt door een oude analoge versterker
Eens.
Nu een oude LP van Little Richard aan het draaien.
Een controle inrijden is alleen maar een boete, maar als je een kind doodrijdt wordt het toch een ander verhaal, geen verzekering -> je leven lang aan de schulden.
Zo simpel is het niet. Je bent gewoon verzekerd mits je auto technische mankementen vertoont en daarmee het ongeluk voorkomen had kunnen worden indien deze er niet waren. Anders zou je ook niet verder mogen rijden als je in een controle rijd.
Op maandag 27 januari 2014 17:31 schreef nuckythompson het volgende: Ik snap de haat op Meerkerk eigenlijk niet. Ik loop altijd naar het postkantoor of die bushalte rechtsboven en vind Meerkerk wel een leuk en mooi plaatsje.
Dat ben ik met je eens. En je weet vantevoren dat je geen vriendelijke praatjes of koffiemomenten kan verwachten bij beide locaties, maar het is in ieder geval wel duidelijk wat ze van je verwachten.
Dat ben ik met je eens. En je weet vantevoren dat je geen vriendelijke praatjes of koffiemomenten kan verwachten bij beide locaties, maar het is in ieder geval wel duidelijk wat ze van je verwachten.
Precies, helemaal bij de feestlocatie. Auto parkeren, formulier laten scannen in dat hok, en klaar! Makkelijker kan niet? En dat lopen naar het postkantoor vind ik na een auto rit altijd wel prima.
Bij de snelweglocatie kan ik me wel aan die houding van de mannetjes daar irriteren. Gezeur altijd over waar je je auto neer "mag" zetten. Die 3 formulieren vind ik ook een beetje overbodig. Maar ach.
Zo simpel is het niet. Je bent gewoon verzekerd mits je auto technische mankementen vertoond en daarmee het ongeluk voorkomen had kunnen worden. Anders zou je ook niet verder mogen rijden als je in een controle rijd.
'Mits' moet 'Tenzij' zijn denk ik? Of 'Mits je auto geen..'?
Overigens zou ik het risico niet nemen, als ze bij de betreffende LM niet de moeite hebben genomen om de auto op tijd te laten keuren, wie zegt dan dat ze wel de moeite hebben genomen om de auto goed te laten onderhouden?
Maar dat is natuurlijk makkelijk praten, als je werkdag valt of staat met die rit is het wel lastiger.
Ooit bij die grote grote grote vestiging van K. in Amsterdam (havengebied..) geweest, die zo'n samenwerking met Breukelen hebben? Dat is ook echt een happening om een auto mee te krijgen daar..
Maar volgens mij rijdt alleen Autoreset daar voor. En ik kan nooit onthouden wie voor Easyway rijdt en wie voor Autoreset..
Ooit bij die grote grote grote vestiging van K. in Amsterdam (havengebied..) geweest, die zo'n samenwerking met Breukelen hebben? Dat is ook echt een happening om een auto mee te krijgen daar..
Maar volgens mij rijdt alleen Autoreset daar voor. En ik kan nooit onthouden wie voor Easyway rijdt en wie voor Autoreset..
Daar ben ik één keer geweest ja, om een auto af te leveren. Hele procedure met ID kaart e.d. Op het zelfde moment kwam een college een auto ophalen, hij zei ''wacht maar ff dan breng ik je naar de bushalte''.. Duurde inderdaad 20 minuten voordat ie eindelijk de auto mee had.
'Mits' moet 'Tenzij' zijn denk ik? Of 'Mits je auto geen..'?
Overigens zou ik het risico niet nemen, als ze bij de betreffende LM niet de moeite hebben genomen om de auto op tijd te laten keuren, wie zegt dan dat ze wel de moeite hebben genomen om de auto goed te laten onderhouden?
Maar dat is natuurlijk makkelijk praten, als je werkdag valt of staat met die rit is het wel lastiger.
Mwa, die LM zou nog wel eens de grootste kunnen zijn waar in dit topic voor gereden wordt, dus ik vind het vreemd dat juist zij daar niet op letten.
Het is mijn enige rit morgen. Van de ene kant wil ik niet te moeilijk doen voor AR/LM, maar van de andere kant vind ik wel dat ik mag eisen dat auto's waar ik mee de weg op moet gewoon in orde zijn
Het verhaal van RTS91 vind ik ook wel plausibel. Maar dan nog, vind het slordig. Morgen dan maar eisen dat ze mee schriftelijk bevestigen boetes te betalen, en dan maar een hele grondige inname doen.
[ Bericht 7% gewijzigd door BlackLining op 27-01-2014 17:53:00 ]
Zo simpel is het niet. Je bent gewoon verzekerd mits je auto technische mankementen vertoont en daarmee het ongeluk voorkomen had kunnen worden indien deze er niet waren. Anders zou je ook niet verder mogen rijden als je in een controle rijd.
Hmm, ik zie het inderdaad na wat zoekwerk. Dacht altijd dat het zo was als ik zonet beweerde. Wel raar, nu is de consequentie voor het niet laten keuren van je auto alleen maar een boete (niet dat deze erg mild zijn o.i.d.).
Op maandag 27 januari 2014 17:48 schreef Irritatie100 het volgende: Nu ik officieel niet meer bij EW werk ga ik eens een mooi epistel schrijven om als afscheid op de fb-pagina te posten
Als je op Irritatie100 z'n post doelt, je moet een beetje rechts kijken. Links staat namelijk de zooi die EW zelf post, rechts staat wat via EW wordt gepost.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2014 19:45:07 ]
Ah, ik had deze gemist. Joppie vindt het leuk om op de man te spelen, dus laat ik daar maar in meegaan:
Ik hoef joppie z'n grafhoofd niet te horen. Nu niet, daarnet niet, en daarstraks waarschijnlijk helemaal niet.
[..]
Als je op Irritatie100 z'n post doelt, je moet een beetje rechts kijken. Links staat namelijk de zooi die EW zelf post, rechts staat wat via EW wordt gepost.
Neuh dat is gelukt, alleen jou verhaaltje op ar niet denk ik
Morgen weer geen werk. Van de 5 dagen dat ik 'vrij' ben dus al 2 dagen geen werk. Dan maar morgenvroeg mn best doen en vroeg op school aan de studie. Hopelijk bellen ze mij nog, eventueel voor hikerritjes, de maandwissel komt er ook weer aan.
Op maandag 27 januari 2014 19:42 schreef Amoeba het volgende: Ik hoef joppie z'n grafhoofd niet te horen. Nu niet, daarnet niet, en daarstraks waarschijnlijk helemaal niet.
Technisch gezien kan het wel. Als Joppie zijn kop stoot en zijn schedel breekt, dan denk ik wel dat je zijn 'grafhoofd' hoort. Gelukkig dat Amoeba dat niet hoeft te horen.
Technisch gezien kan het wel. Als Joppie zijn kop stoot en zijn schedel breekt, dan denk ik wel dat je zijn 'grafhoofd' hoort. Gelukkig dat Amoeba dat niet hoeft te horen.
Edit: beetje rare gedachte weer van mij.
Die Transit had anders wel CC. Dus toen ik met 60 km/u dat terrein opscheurde.. Ja sorry, voet gleed van de rem.
Laatste auto's:
SPOILER
Ik had dat gedeelte op FB waar je het hebt over het CJIB en Flitsmeister niet zo openbaar neer gezet. Ik zou dan als werkgever meteen een bepaalde indruk krijgen van jou. Niet te denken aan de klanten, die eerst het bedrijf wilt verkennen voordat ie bepaalde chauffeurs gaat inhuren en zich dan wel twee keer bedenkt.
Ik had dat gedeelte op FB waar je het hebt over het CJIB en Flitsmeister niet zo openbaar neer gezet. Ik zou dan als werkgever meteen een bepaalde indruk krijgen van jou. Niet te denken aan de klanten, die eerst het bedrijf wilt verkennen voordat ie bepaalde chauffeurs gaat inhuren en zich dan wel twee keer bedenkt.
Da's ook het eerste wat ik dacht ja. Heb het hier ook altijd wel aan staan, maar da's vooral voor de zekerheid. Dat zo vermelden bij AR lijkt me onverstandig.
Misschien dat ie daarom alleen nog maar van die slowmo Caddy's mee krijgt
Wou net zeggen, op de FB pagina van je werkgever duidelijk maken dat je te hard rijdt. En dan krijg je vandaag nog op je donder dat je te hard op een terrein rijdt..
Wou net zeggen, op de FB pagina van je werkgever duidelijk maken dat je te hard rijdt. En dan krijg je vandaag nog op je donder dat je te hard op een terrein rijdt..
Tijdens werken heb ik inderdaad zeer zelden te hard gereden, alleen op haastdagen (maar dat was toch bijna nooit) en tijdens mijn rit naar Keulen (maar dat was Autobahn dus technisch gezien niet TE hard ). Geen kans op boetes en langer onderweg, dus meer geld
Op maandag 27 januari 2014 21:10 schreef Irritatie100 het volgende: Tijdens werken heb ik inderdaad zeer zelden te hard gereden, alleen op haastdagen (maar dat was toch bijna nooit) en tijdens mijn rit naar Keulen (maar dat was Autobahn dus technisch gezien niet TE hard ). Geen kans op boetes en langer onderweg, dus meer geld
Met die S60 een klein stukje op de A73, en dan max 160 ofzo. Ik ga nooit harder dan 30 km te hard op de teller.
Op maandag 27 januari 2014 21:10 schreef Irritatie100 het volgende: Tijdens werken heb ik inderdaad zeer zelden te hard gereden, alleen op haastdagen (maar dat was toch bijna nooit) en tijdens mijn rit naar Keulen (maar dat was Autobahn dus technisch gezien niet TE hard ). Geen kans op boetes en langer onderweg, dus meer geld
Ik vind het sporadisch wel eens leuk om een fijne wagen open te trekken, maar inderdaad, ik ga geen risico lopen op boetes tijdens werktijd. Kost geld, ik denk flinke minpunten bij AR en inderdaad, als je per uur betaald ga je niet zo hard mogelijk rijden natuurlijk. Gewoon 'lekker' doorrijden.
Privé hou ik er wel van een rij ik structureel te hard, maar voor werk niet nee.
Ik vind het sporadisch wel eens leuk om een fijne wagen open te trekken, maar inderdaad, ik ga geen risico lopen op boetes tijdens werktijd. Kost geld, ik denk flinke minpunten bij AR en inderdaad, als je per uur betaald ga je niet zo hard mogelijk rijden natuurlijk. Gewoon 'lekker' doorrijden.
Privé hou ik er wel van een rij ik structureel te hard, maar voor werk niet nee.
Max snelheid ging ik eigenlijk met hele dikke auto's ook niet overheen. Alleen de acceleratie testte ik dan wel even tot het uiterste Maar bij 130 weer inhouden dus.
Ik reed meestal 10 kilometer harder dan toegestaan op de teller, komt ongeveer neer op de toegestane snelheid in echte kilometers. Toen ik bij 130 op de teller langs een radarcontrole ging heb ik er iig niks van gehoord verder
In een trajectcontrole deed ik meestal wel gewoon de max snelheid op de teller.
Alleen bij locatiewerk bij de rental van de grote in Breda ging het altijd vrij hard
Ik vind AR zelf ook niet bepaald een goed voorbeeld:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heeft EW dat ook dat buitenstaanders 'onze' pagina kunnen zien?
Op maandag 27 januari 2014 21:27 schreef BlackLining het volgende: Dat klopt, de meest belangrijke onzin slingeren ze het internet op. En maar doorzagen over representativiteit.
Soms vind ik het wel jolig. Die reactie 'Het schuift Truus ' ik lag dubbel
Jahoor, de eerste die ik reed was gloednieuw, 18 km erop. 2e was nog geen 2 weken oud, 150 km ofzo. 3e was een Golf 6, zo kaal als het maar zijn kon, alles verrot en vies van binnen en 230d km
Nissan Quasqai Volvo V40 Skoda Octavia Combi Seat Altea XL Ford Mondeo Renault Kangoo Toyota Yaris Hybrid Fiat Punto Opel Corsa Peugeot 308 SW Ford Focus Opel Vivaro Peugeot 208 Polo Bluemotion Opel Corsa Renault Clio VW UP Opel Combo Polo Bluemotion Opel Astra SW Volvo V70
Gewoon de auto's die je veel op straat ziet b en c segment vooral. In 2011-2012 was het veel vaker het d segment. Mondeo's Passat's, 508's, C5's, etc.
Jij hebt nogal veel slechte beelden van je collega's hier hè.
Weet je zeker dat het niet een gevalletje van zelfprojectie is?
Oh, nee. Absoluut niet. Dat jij je bonnetje vergat verbaasde me bij jou niets, aangezien je de laatste tijd alleen maar liep te zaniken over de auto's en vanochtend aangaf liever nog een uur in je bed te blijven liggen dan die auto te gaan halen. Moet je zelf weten, maar goed.
Je moet zijn DM's naar mij eens lezen. Opscheppen over zijn vrienden en status hier in de SC.
Wat zegt ze?
quote:
Wijvenbak. Niet doen.
quote:
Op maandag 27 januari 2014 16:54 schreef BlackLining het volgende: Mm, ze willen me morgen op pad sturen met een wagen zonder APK.. Voor zover ik weet is rijden in een auto met verlopen APK gewoon een verkeersmisdrijf?
Nee. Overtreding. Over het algemeen registerbekeuringen die automatisch via registercheck of via toevallige ANPR controle direct bij de kentekenhouder op de bus vallen.
Ik had zo'n Mercedes Sprinter hoogwerker. Geniaal is dat.
Die heb ik ook wel eens gehad. Hoe lomp die dingen overhellen in de bocht
Mijn laatste auto's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Valt nog best mee met de busjes zo. Maar doe ook regelmatig locatie werk, dan is het 75% busjes naar een kazerne heen en weer rijden. Dus ik heb ze allemaal wel een keer geprobeerd, van vooroorlogse Combo's tot aan bakwagens en koelwagens aan toe
Oh, nee. Absoluut niet. Dat jij je bonnetje vergat verbaasde me bij jou niets, aangezien je de laatste tijd alleen maar liep te zaniken over de auto's en vanochtend aangaf liever nog een uur in je bed te blijven liggen dan die auto te gaan halen. Moet je zelf weten, maar goed.
Interessant. Een hekel hebben aan slome busjes en ritten die geannuleerd worden vanwege verkeerde informatie van de LM, is de oorzaak dat je een bonnetje uit de automaat vergeet te pakken? Die link moet je me toch eens uitleggen, ben erg benieuwd
En ach, beide ritten moesten tussen 09.00 en 17.00 uitgevoerd worden. Om 12.00 heb ik de eerste opgehaald en om 15.00 de laatste weggebracht. Dat lijkt me een prima planning, die wederom niks met het simpelweg vergeten te pakken van een bonnetje te maken heeft.
Ben toch wel heel benieuwd hoe jij dat verband ziet. Of komt het weer voornamelijk vanuit de onderbuik?
Dat zijn echt goddelijke wagens als ze nog heel zijn Heb in de xDrive gereden, dikke 6-in-lijn erin en binnen de 5 seconde op de 100 En dan niet te vergeten, de mensen die je opeens het gas horen intrappen in zo'n '1-serie'. Dit is voor mij de wolf in schaapskleren van het jaar
"- eerste eigenaar" ""-netjes onderhouden" "- weinig kilometers" "- als nieuw"
quote:
Standaard uitrusting
ABS Airbags hoofd Cruise control Airbags zij voorin Airbag passagier Regensensor Bekleding leder Armsteun voor Zijruiten elektrisch voor Centrale deurvergrendeling Stuurbekrachtiging Achterbank neerklapbaar Parkdistance control achter Spiegels verwarmd Automatic Climate Control Traction control Getint glas Boordcomputer Airbag bestuurder Gordelspanners Radio/CD-speler Stoelen verwarmd Xenon verlichting Navigatiesysteem Lichtmetalen velgen Stuur in hoogte verstelbaar Spiegels elektrisch Koplampsproeiers
Target Cars, fascinerend bedrijfje ergens bij Eindhoven Airport dacht ik. Oude computerhandelaar die zijn activiteiten heeft uitgebreid. Heeft bijzonder spul staan, veelal uit Engeland. Importeert ook veel schadebakken uit Engeland. Garantie tot aan de poort en proefritten alleen op eigen terrein. Zit veel troep tussen, maar voor de kenners af en toe een buitenkansje.
Nou, what you see is what you get. Schadeauto's worden ook weer verkocht als schadeauto's en niet opgelapt en dan weer verkocht. Volgens mij wel aardig transparant.
Ik vraag me wel eens af wie nou van die schade exoten koopt. Het lijkt mij, als je echt interesse hebt in zo'n auto, je ook een dikke bankrekening hebt. Waarom zou je dan een bak met schadehistorie van een luche handelaar kopen en zoveel risico nemen? Of zal dit allemaal naar het oosten vertrekken?
Op maandag 27 januari 2014 22:47 schreef RTS91 het volgende: Waarom zou je dan een bak met schadehistorie van een luche handelaar kopen? Of zal dit allemaal naar het oosten vertrekken?
Om het blok wat erin ligt? Er zijn redelijk wat handige harrie's die zoiets in een andere auto bouwen.
Of als garage om een auto met een kapot blok te kunnen maken, door simpelweg het blok uit te bouwen en in de andere auto te bouwen
Op maandag 27 januari 2014 22:47 schreef RTS91 het volgende: Ik vraag me wel eens af wie nou van die schade exoten koopt. Het lijkt mij, als je echt interesse hebt in zo'n auto, je ook een dikke bankrekening hebt. Waarom zou je dan een bak met schadehistorie van een luche handelaar kopen en zoveel risico nemen? Of zal dit allemaal naar het oosten vertrekken?
Om een andere schade exoot op te lappen
Of alleen de motor gebruiken en in iets anders hangen
Ik heb eens een fotospecial op AutoBlog dacht ik gezien van een Skoda Yeti. Die zag er vanaf de zijkant net zo uit als deze Bimmer. Hebben ze naar Rusland gebracht en daar werd er een nieuwe zijkant van een andere schade Yeti ingezet en de auto ging weer als nieuw de weg op. Zal me inderdaad niks verbazen als het Oostblok hun doelmarkt is.
Op maandag 27 januari 2014 22:47 schreef RTS91 het volgende: Ik vraag me wel eens af wie nou van die schade exoten koopt. Het lijkt mij, als je echt interesse hebt in zo'n auto, je ook een dikke bankrekening hebt. Waarom zou je dan een bak met schadehistorie van een luche handelaar kopen en zoveel risico nemen? Of zal dit allemaal naar het oosten vertrekken?
Kan me zo voorstellen dat je zoiets als donor wagen koopt.
Zo heb ik voor mijn total loss motor na dat ongeluk ook overwogen een zelfde model te kopen maar dan met een vastgelopen motorblok, en dan weer combineren tot één. Maar dat bieden heb ik verloren helaasch.
Op maandag 27 januari 2014 22:49 schreef joppie_saus het volgende: Ik heb eens een fotospecial op AutoBlog dacht ik gezien van een Skoda Yeti. Die zag er vanaf de zijkant net zo uit als deze Bimmer. Hebben ze naar Rusland gebracht en daar werd er een nieuwe zijkant van een andere schade Yeti ingezet en de auto ging weer als nieuw de weg op. Zal me inderdaad niks verbazen als het Oostblok hun doelmarkt is.
Zo van buiten lijkt het prima, maar onderhuids heb je natuurlijk de hele elasticiteit, draagvlak en kreukelzone verkracht met die ingelaste delen. Heel gevaarlijk.
Op maandag 27 januari 2014 23:11 schreef RTS91 het volgende: Zo van buiten lijkt het prima, maar onderhuids heb je natuurlijk de hele elasticiteit, draagvlak en kreukelzone verkracht met die ingelaste delen. Heel gevaarlijk.
Op dinsdag 28 januari 2014 08:44 schreef BlackLining het volgende: Nou, toch maar dat APK loze hok ophalen. LM neemt er de verantwoordelijkheid voor. Ik vind het nog steeds brolwerk, maar vooruit.
Met een beetje geluk om een uurtje of 2 weer thuis, en dan door naar mijn ouders om de motor weer wat verder uit elkaar te halen..
Op dinsdag 28 januari 2014 12:49 schreef Viezze het volgende: Net in Rotterdam door een collega naar het metrostation gebracht, scheelde weer 20 minuten lopen.
Via hem vernam ik het goede nieuws dat we sinds kort geen schade meer hoeven te noteren voor de grote in Breda
Beter Iemand een idee hoe ik het beste m'n verhuizing kan doorgeven aan EW? Mailen naar personeelszaken?
Op dinsdag 28 januari 2014 12:50 schreef Solidberg het volgende: Huren die inmiddels ook al een schadespecialist om de auto te controleren? Zijn ze zo ontevreden over onze schadecontrolskillz ?
Auto's bij die LM worden op het terrein zelf op schade gecontroleerd. Vandaar dat je ze in die rijen moet zetten.
Mja, het heeft wel een deel van de klap opgevangen. Carter is gescheurd en de koelribben van de cilinders zijn wat busted rechts.
Maar het is wel vanuit plusminus 8000rpm in één keer stil gezet, dus hij zal vast ook wel wat interne schade hebben. De krukas gaat nog wel rond maar ik voel nauwelijks nog compressie
Ga toch de gok wagen een een nieuwe carterhelft erop zetten, en dan hopen dat ie nog loopt. Kans is 50/50, want het blok was al een beetje bejaard met zijn 108.500km. Da's zo'n beetje te vergelijken met 3,5 ton op een auto. Distributieketting is op zijn einde, lagers beginnen wat te rammelen enzo, dus het zou best kunnen dat die abrupte stop de genadeslag is geweest
Maar goed, da's nog wel te overzien. Ik kan dan flink wat onderdelen zoals stator, ontsteker, koppeling, nokkenassen enzo nog verlopen, daar is een aardige markt voor.
En Suzuki heeft heel lang universele blokken gebruikt. Vrijwel elk viercilinder SACS blok van Suzuki past erin. Zelfs qua onderdelen nog wel te wisselen. Kan de versnellingsbak van mijn motor zo verkopen aan iemand met een GSX-R ofzo, past daar gewoon in.
Gister niet gewerkt, maar wel 5 uur in de trein gezeten. Naar de Applestore in Amsterdam geweest, onder garantie weer een nieuwe iPhone 5 gekregen
Het perfecte moment om hem te verkopen dus. Direct 's avonds naar de MM gegaan en een Nexus 5 gekocht. Dammn, wat is een kale android zonder al die meuk en irritante interfaces van de producent toch fijn.. Geen gekut meer met itunes en weet ik het allemaal, en de snelheid lijkt wel teleporteren
Op dinsdag 28 januari 2014 14:03 schreef S-RS het volgende: Gister niet gewerkt, maar wel 5 uur in de trein gezeten. Naar de Applestore in Amsterdam geweest, onder garantie weer een nieuwe iPhone 5 gekregen
Het perfecte moment om hem te verkopen dus. Direct 's avonds naar de MM gegaan en een Nexus 5 gekocht. Dammn, wat is een kale android zonder al die meuk en irritante interfaces van de producent toch fijn.. Geen gekut meer met itunes en weet ik het allemaal, en de snelheid lijkt wel teleporteren
Android . Ik wacht nog even tot mijn S4 ook 4.4 heeft en dan ga ik de Stock Launcher gebruiken. En als ik het ooit aandurf ga ik hem Rooten
Zag je Saxo op je FB pagina, lekkere bak hoor Zit er ook nog een beetje vaart in?
Haha, dankje. 't Is een 1.4 VTS, 75pk op zo'n 850kg dacht ik. Net nog even 180 op de teller, harder wilde die niet met de wind Hardste dat ik heb gereden was 190 op de teller, en dan een tunnel in naar beneden Het is een licht autootje die wat meer power heeft dan de gemiddelde andere auto met dit gewicht
Op dinsdag 28 januari 2014 12:50 schreef Solidberg het volgende: Huren die inmiddels ook al een schadespecialist om de auto te controleren? Zijn ze zo ontevreden over onze schadecontrolskillz ?
Lijkt me ook vooral dat ze veel vragen krijgen over het feit dat wij schade controleren en vervolgens dat nog een keer (en dan wellicht anders) op locatie.
Betekent dat overigens dat we bij alle grote bedrijven niet meer hoeven controleren? Denk het wel toch?
Dat scheelt dan wel weer een 5 minuten werk voor jullie.
Hmm, hoorde net dat ze bij de lokale Opel garage wel willen praten over het inruilen van mijn seat op een Astra van 2006.. Dilemma, want eigenlijk is 2006 net iets te oud en heeft hij net iets te veel km's(18000 te veel). maar binnenkort toch maar even kijken denk ik.
Haha, dankje. 't Is een 1.4 VTS, 75pk op zo'n 850kg dacht ik. Net nog even 180 op de teller, harder wilde die niet met de wind Hardste dat ik heb gereden was 190 op de teller, en dan een tunnel in naar beneden Het is een licht autootje die wat meer power heeft dan de gemiddelde andere auto met dit gewicht
Klinkt prima, mijn auto is serieus bijna het dubbele. 2,8 liter, 175 pk, 1750kg Daarmee ook nooit harder gereden dan 180. Zou hij vast wel kunnen, maar moet het oude beestje niet te veel pesten. Al gaat hij binnenkort in verkoop, en ga dan ook voor een kleine auto. Dit ding kost me een vermogen aan benzine nu. Ben nu aan het uitzoeken hoeveel hij verbruikt
Klinkt prima, mijn auto is serieus bijna het dubbele. 2,8 liter, 175 pk, 1750kg Daarmee ook nooit harder gereden dan 180. Zou hij vast wel kunnen, maar moet het oude beestje niet te veel pesten. Al gaat hij binnenkort in verkoop, en ga dan ook voor een kleine auto. Dit ding kost me een vermogen aan benzine nu. Ben nu aan het uitzoeken hoeveel hij verbruikt
De seat doet 1:11.5.. Gelukkig wel op gas. Een 2.8 zal zeker onder de 1:10 duiken, met dat gewicht helemaal.
Android . Ik wacht nog even tot mijn S4 ook 4.4 heeft en dan ga ik de Stock Launcher gebruiken. En als ik het ooit aandurf ga ik hem Rooten
S4 is ook een mooi ding ja! Maar die vond ik net even iets te plastic aanvoelen. Rooten twijfel ik soms ook wel over. De garantie zal me echt een rotzorg zijn, maar ik hou wel van spul dat origineel gewoon goed is
Op dinsdag 28 januari 2014 14:03 schreef S-RS het volgende: Gister niet gewerkt, maar wel 5 uur in de trein gezeten. Naar de Applestore in Amsterdam geweest, onder garantie weer een nieuwe iPhone 5 gekregen
Hoeveelste iPhone was dat voor jou? Ik zit inmiddels aan m'n 5e, deze houdt het verdacht lang uit. (3 maanden)
Lichte hatchback is ideaal. Licht gewicht betekent lagere MRB en meestal ook goedkoper in de verzekering aangezien de nieuwwaarde vaak lager is dan grotere auto's. En een hatchback is gewoon stoer Ik betaal ik zo'n ¤50,- per maand aan MRB en verzekering (op mijn papa's naam), wat ik niet verkeerd vind voor een auto bezitten
Snap jij dat iPhone gehaat ook al niet? Nog nooit problemen gehad met die dingen. Op een dode accu in m'n oude 3G na, maar dat is normaal voor een accu van die leeftijd (bij alle telefoons). Bij een volgeladen accu kon ik 1 minuut bellen en hij was weer leeg
OT: Dit zou ik ook wel eens willen tegenkomen, en er dan natuurlijk 1'tje rijden
Lichte hatchback is ideaal. Licht gewicht betekent lagere MRB en meestal ook goedkoper in de verzekering aangezien de nieuwwaarde vaak lager is dan grotere auto's. En een hatchback is gewoon stoer Ik betaal ik zo'n ¤50,- per maand aan MRB en verzekering (op mijn papa's naam), wat ik niet verkeerd vind voor een auto bezitten
[..]
Snap jij dat iPhone gehaat ook al niet? Nog nooit problemen gehad met die dingen. Op een dode accu in m'n oude 3G na, maar dat is normaal voor een accu van die leeftijd (bij alle telefoons). Bij een volgeladen accu kon ik 1 minuut bellen en hij was weer leeg
OT: Dit zou ik ook wel eens willen tegenkomen, en er dan natuurlijk 1'tje rijden [ afbeelding ]
Nee, het werkt perfect. Die van krijgt na 2,5 jaar dienst wel wat kwaaltjes. Batterij is snel leeg (maar dat is bij nieuwe telefoons ook ) en oplaadconnector is niet zo goed meer.
Home knop is ook half stuk, maar dat komt omdat ik er een keer in volle overtuiging een glas bier overheen gooide
[..]
OT: Dit zou ik ook wel eens willen tegenkomen, en er dan natuurlijk 1'tje rijden [ afbeelding ]
Mwah, ik betaal 20 euro per maand aan verzekering + MRB. Ookal staat hij op m'n eigen naam. Vandaar dat ik aan de oldtimer ben begonnen 2 jaar geleden.
Ik had ook nooit problemen met de iPhones die ik heb gehad. Alleen sinds ik een iPhone 5 heb, is het wel ellende. Zit nog precies een jaar aan dit abonnement vast (47,- per maand ). Daarna ga ik sws verlengen voor de iPhone 6. Werkt perfect met m'n MacBook/iPad.
Bij m'n stage bedrijf hadden ze 4 model S. Helaas nooit in mogen rijden.. Het feit "je bent maar een stagiair" was daar echt een understatement. Ze hadden daar allemaal een vouwfiets voorin liggen, omdat ze op het industrie terrein niet konden bijladen. Moesten ze fietsen naar Duivendrecht
Mwah, ik betaal 20 euro per maand aan verzekering + MRB. Ookal staat hij op m'n eigen naam. Vandaar dat ik aan de oldtimer ben begonnen 2 jaar geleden.
Tjah, dat is wel weer lekker. Alleen het is indirect weer duurder door het verbruik en de onderhoudskosten van die dingen. Maar goed, ik heb liever lage vaste lasten
Gelukkig was voor mijn pa de gewenste auto toevallig ook een auto met lagere (20%) bijtelling dan de vorige (25%).
En dan al die jaloerse comments van die mensen onder dat artikel
"meer dan de helft van de zakelijke rijders kiest zijn auto niet met het hart maar met de portemonnee" Duh.. we willen allemaal wel een Porsche rijden.. Maar wij gingen ook van 25% naar 14% bijtelling. Vind ik de V40 er gelukkig niet uit zien als een eco+ kar.
[..]
Dat zou best eens in Zevenaar kunnen zijn, daar staan er ook een paar van die palen bij de afrit. Verderop richting Arnhem komt er een Tesla dealer, in het pand waar voorheen supercars van zo'n rijke gast gestald stonden.
Dat zou best eens in Zevenaar kunnen zijn, daar staan er ook een paar van die palen bij de afrit. Verderop richting Arnhem komt er een Tesla dealer, in het pand waar voorheen supercars van zo'n rijke gast gestald stonden.
Als je een kwartiertje comments onder nieuwsartikelen op wat voor website leest, zou het je niet meer verbazen als morgen de hele economie instort. Dat is echt het afvoerputje van het internet
Gelukkig was voor mijn pa de gewenste auto toevallig ook een auto met lagere (20%) bijtelling dan de vorige (25%).
En dan al die jaloerse comments van die mensen onder dat artikel
Die jaloerse comments zijn de allerlekkerste inderdaad. Het is een open deur, maar klopt wel.
Bij m'n vader is overigens nieuw beleid dat alles wat je minder dan je leasebedrag gebruikt krijg je bij je loon opgeteld. dus stel je leasebudget is (fictief) 1200 euro en je leaset een auto voor 900 euro in de maand krijg je er 300 euro bij. Er was ook zo'n clown geweest die zei oké doe mij maar een VW UP, maar dat vond de baas toch niet representatief genoeg
Daar gaat uiteraard wel weer gewoon belasting vanaf...
Door dat systeem vrees ik dat er eind van het jaar een 14% bijteller op de oprit waarbij de bijtelling wordt gecompenseerd door bovenstaand voorbeeld waardoor we voor paar tientjes of zelfs "gratis" kunnen rijden.
Ik vraag het me toch af wat jullie met de telefoons doen. Ik heb een iphone 4 al bijna 3 jaar, hij begint wel kuren te tonen maar hij doet nog steeds wat ie moet doen.
Tevens ben ik weer niet gebeld, de derde dag op rij dat ik geen werk heb. Volgens mij wil EW gewoon dat ik aan de studie ga.
Op dinsdag 28 januari 2014 17:06 schreef DrSnuggle het volgende: Tevens ben ik weer niet gebeld, de derde dag op rij dat ik geen werk heb. Volgens mij wil EW gewoon dat ik aan de studie ga.
Op dinsdag 28 januari 2014 17:06 schreef DrSnuggle het volgende: Ik vraag het me toch af wat jullie met de telefoons doen. Ik heb een iphone 4 al bijna 3 jaar, hij begint wel kuren te tonen maar hij doet nog steeds wat ie moet doen.
Tevens ben ik weer niet gebeld, de derde dag op rij dat ik geen werk heb. Volgens mij wil EW gewoon dat ik aan de studie ga.
Wat ik me juist afvraag is waarom al die smartphones tegenwoordig van die gebarsten schermen hebben. Ik heb serieus nog nooit m'n telefoon laten vallen
Wat ik me juist afvraag is waarom al die smartphones tegenwoordig van die gebarsten schermen hebben. Ik heb serieus nog nooit m'n telefoon laten vallen
Och ik heb mijn telefoon al zo vaak laten vallen. Helaas een keer met het scherm op een betonnen vloer, ik hoorde hem gewoon barsten Voor 70e een nieuw schermpje er in
Ik snap dat ook niet, mijn scherm ziet er nog steeds (bijna) als nieuw uit. Volgens mij zijn wij de enige die normaal met een telefoon om kunnen gaan of de iphone 4 is gewoon een bazentelefoon.
Op dinsdag 28 januari 2014 17:06 schreef DrSnuggle het volgende: Ik vraag het me toch af wat jullie met de telefoons doen. Ik heb een iphone 4 al bijna 3 jaar, hij begint wel kuren te tonen maar hij doet nog steeds wat ie moet doen.
Nah serieus vrij weinig. Ik heb ook nog nooit een barst in m'n scherm gehad. Heb zelfs een keer een kapotte iPhone van de Apple store gekregen als retour. Deed de camera het niet Naja daar kwam ik ook pas een week later achter... iPhone 5 wordt ook niet meer verkocht door Apple zelf, dat zal wel aangeven hoe sterk ze achter het toestel staan.
Ik snap dat ook niet, mijn scherm ziet er nog steeds (bijna) als nieuw uit. Volgens mij zijn wij de enige die normaal met een telefoon om kunnen gaan of de iphone 4 is gewoon een bazentelefoon.
bullcrap, van de 4 smartphone's en 8 jaar dat ik die dingen heb slechts 1x een gebarsten scherm gehad. Verder nooit problemen met accu's e.d. eerst 3 HTC's gehad(Touch P3450, Desire en Sensation XE) en nu een LG Nexus 4 16GB(250 euro nieuw. )
Nah serieus vrij weinig. Ik heb ook nog nooit een barst in m'n scherm gehad. Heb zelfs een keer een kapotte iPhone van de Apple store gekregen als retour. Deed de camera het niet Naja daar kwam ik ook pas een week later achter... iPhone 5 wordt ook niet meer verkocht door Apple zelf, dat zal wel aangeven hoe sterk ze achter het toestel staan.
Inderdaad, dat ding is ook zo kras gevoelig als de pest...
Mwa, dat heeft men ook wel grotendeels te danken aan één van de design blunders die Apple gemaakt heeft natuurlijk. Als je het glas laat doorlopen tot aan de rand vraag je er ook wel een beetje om.
[ Bericht 0% gewijzigd door BlackLining op 28-01-2014 17:36:10 ]
Inderdaad, dat ding is ook zo kras gevoelig als de pest...
True.. Had m'n eerste toestel in een hardcase zitten. Nadat ik hem na een maand eruit haalde, was er vrij weinig meer over van de zwarte zijkanten. Resultaat: Fuck al die hoesjes..