'Frisse zuivere koude lucht'-roepers altijd jaquote:Op zondag 26 januari 2014 14:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[ afbeelding ]
Geniet van je ranzige oostenwindzelfs in de randstad is de lucht schoner
Kan wel hoorquote:Op zondag 26 januari 2014 14:42 schreef alors het volgende:
[..]
'Frisse zuivere koude lucht'-roepers altijd ja
lolwutquote:Op zondag 26 januari 2014 15:02 schreef Pandaplint het volgende:
Ik wilde net met de auto weg. Muh![]()
[ afbeelding ]
Wat geeft dit voor weer?quote:Op zondag 26 januari 2014 15:14 schreef Straatcommando. het volgende:
Ver weg en onbetrouwbaar, maar digitaal genieten..
[ afbeelding ]
Tussen Groningen en Drachtenquote:
Lente-achtig als ik 'm goed lees. Alleen gaat dit dus echt nooit uitkomenquote:
Had ik ook, en zelfde regio..quote:
welke plaats is dat????quote:Op zondag 26 januari 2014 15:22 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Toegangswegen naar de stad zijn inmiddels gesloten door de grote hoeveelheden sneeuw.
Same here. Ik ben maar thuisgeblevenquote:Op zondag 26 januari 2014 15:33 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Had ik ook, en zelfde regio..
Gewoon 1cm fucking ijs op de voorruit, achterruit en rechterkant vd auto.. Duurde half uur om alles weg te krijgen met ouderwetsche ijskrabber
Terwijl ik gisteravond nog weg ben geweest in de sneeuw... Die 'pootjes' op de ruitenwissers kreeg ik niet los, dus wissen was compleet bagger
Ook valt me op hoeveel mensen nog zonder lichten rijden, of met een compleet besneeuwde voorkant..![]()
Wacht even hoor, wil mezelf hier niet neerzetten als een of andere kaart-pro.. ik kan amper kaarten lezen namelijkquote:Op zondag 26 januari 2014 15:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Idd, zo'n plaatje zegt mij ook vrij weinig?
Volgens mij krijgen we bij deze kaart kou vanuit Scandi?quote:Op zondag 26 januari 2014 15:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wacht even hoor, wil mezelf hier niet neerzetten als een of andere kaart-pro.. ik kan amper kaarten lezen namelijkmaar dit leek mij een prima kaart voor lenteweer.
Dat is een winterse kaart. Oostenwindquote:Op zondag 26 januari 2014 15:14 schreef Straatcommando. het volgende:
Ver weg en onbetrouwbaar, maar digitaal genieten..
[ afbeelding ]
Klopt. Hoorde net van een vriend dat er iets van 40km/u gereden wordt. Maar dat was gisteravond rond een uur of elf ook al zo. Toen ben ik ook met een gangetje van 40 naar Groningen gekropenquote:Op zondag 26 januari 2014 15:36 schreef Glijdt_licht het volgende:
Overigens schijnt de A7 tussen Drachten en Marum verraderlijk glad te zijn..
Tussen Boerakker en Westpoort was hij wel prima, maar tussen Westpoort en Stad lag er behoorlijk wat bagger, maar niet glad..
quote:Op zondag 26 januari 2014 15:39 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat is een winterse kaart. Oostenwind![]()
Laat maar komen
Jij plaatst het kaartje..quote:Op zondag 26 januari 2014 15:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Pleur op met je oostenwind man
Ho, was om 12uquote:Op zondag 26 januari 2014 15:41 schreef Glijdt_licht het volgende:
Tussen Boerakker en Stad lag het tempo op zo'n 70-80..
Ik weet het, ik weet hetquote:
quote:Op zondag 26 januari 2014 15:56 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou, sommigen hebben eindelijk wat sneeuw gehad (ik gelukkig niet), nu niet meer zeuren, klaar en hop naar de lente!
Vind wel dat iedereen die dat wil een pakje sneeuw mag krijgen hoor, zo lief ben ik dan ook weer welquote:
Hogedruk draait met de klok mee, lagedruk draait tegen de klok in. Dan wordt die kaart al een stuk duidelijker.quote:Op zondag 26 januari 2014 15:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik weet het, ik weet hetik heb nog veel te leren.
Ja, dat wist ik al, ik dacht alleen dat de wind dus warm ipv koud zou zijnquote:Op zondag 26 januari 2014 16:19 schreef aloa het volgende:
[..]
Hogedruk draait met de klok mee, lagedruk draait tegen de klok in. Dan wordt die kaart al een stuk duidelijker.
Dit geldt toch niet overal op de aarde? Alleen het noordelijk halfrond toch?quote:Op zondag 26 januari 2014 16:19 schreef aloa het volgende:
[..]
Hogedruk draait met de klok mee, lagedruk draait tegen de klok in. Dan wordt die kaart al een stuk duidelijker.
Jep. Maar er zijn er maar weinig die in het zuiden wonenquote:Op zondag 26 januari 2014 16:27 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Dit geldt toch niet overal op de aarde? Alleen het noordelijk halfrond toch?
Ik wil anders al die mensen die onder de evenaar wonen toch geen hand geven...quote:Op zondag 26 januari 2014 16:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jep. Maar er zijn er maar weinig die in het zuiden wonen
Australië hatenquote:Op zondag 26 januari 2014 16:33 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Ik wil anders al die mensen die onder de evenaar wonen toch geen hand geven...
Overdrijven is ook een vak, tenzij het weer zo erg verschilt binnen 5kmquote:Op zondag 26 januari 2014 16:38 schreef RiKe het volgende:
Leiden heeft niets anders te melden dan wat we praktisch elke dag hebben gehad dit jaar...regen, regen en nog eens regen.
Is er nog enige kans dat ik hier dit jaar nog een vlokje sneeuw kan gaan zien?
Ik kan mij haast geen droge dag herinneren dit jaar..quote:Op zondag 26 januari 2014 16:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak, tenzij het weer zo erg verschilt binnen 5km
muggenradar.nlquote:Op zondag 26 januari 2014 15:31 schreef -CRASH- het volgende:
Sneeuw in Groningen....
Muggen in Venlo....
Lwd?quote:Op zondag 26 januari 2014 17:24 schreef Van_Poppel het volgende:
Het is hier (Lwd) rond het vriespunt...ben benieuwd of het straks regen of sneeuw wordt.
Ljouwertquote:
twitter:Anissje_ twitterde op zondag 26-01-2014 om 16:12:34Hazj sneeuwpop⛄️ http://t.co/d1ee8V3SLW
reageer retweet
STOP...NU... DIREKTquote:Op zondag 26 januari 2014 17:48 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik blaas me gek vanaf het dak, maar het werkt
Waar denk jij waar Venlo ligtquote:
UHHHH... Ik heb een stof allergiequote:
Oja, jij woont ook daarquote:Op zondag 26 januari 2014 18:15 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Waar denk jij waar Venlo ligt![]()
Klonk is zowat m'n buurman
quote:Op zondag 26 januari 2014 18:17 schreef Dven het volgende:
Tegen de -15 aan momenteel en de sneeuw komt met bakken uit de hemel. Ligt inmiddels een halve meter. Contrast met vorige week is enorm. Toen was het nog de heetste januaridag ooit met 25 graden..
[ afbeelding ]
Crash ook en hij wil sneeuw, ikke niet dus ik blaas me gek om dat spul weg te houden:Pquote:
ja en goed ook, net even naar buiten geweest spekglad !quote:Op zondag 26 januari 2014 18:34 schreef Pandaplint het volgende:
Hmm het ijzelt/hagelt alweer tussen Groningen en Drachten
twitter:weermanreinier twitterde op zondag 26-01-2014 om 19:30:01Ook vanavond is de Groninger webcam vast weer populair. Winter kijken. http://t.co/2DdFTMo5FJ reageer retweet
Ja, morgenochtend maar eens kijken of de trein een betere optie is.quote:Op zondag 26 januari 2014 19:44 schreef Pandaplint het volgende:
Zal morgenochtend wel weer chaos op de wegen rond Groningen worden
Ja hier ook, regen, regen, regen.quote:Op zondag 26 januari 2014 19:46 schreef Infection het volgende:
Hier komt de regen al een paar uur met bakken uit de hemel... herfst
Huh regen in Friesland?quote:
Nou, hier regent het niet. En ik woon toch echt in Nederland.quote:Op zondag 26 januari 2014 20:03 schreef alors het volgende:
[..]
Uh ja. Net als de rest van Nederland he.
[ afbeelding ]
Oh in ZW Groningen nog sneeuwquote:Op zondag 26 januari 2014 20:03 schreef alors het volgende:
[..]
Uh ja. Net als de rest van Nederland he.
[ afbeelding ]
Nee, maar de vorstgrens ligt toch een heel stuk hoger? Volgens mij sneeuwt het alleen maar in Groningen en noord Drenthe en wellicht noordoost Friesland.quote:Op zondag 26 januari 2014 20:04 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Oh in ZW Groningen nog sneeuw
Zit je in Lemmer ofzo?
In Drachten (Oost friesland) Sneeuwt het lekker door , Leeuwarden ook trouwensquote:Op zondag 26 januari 2014 20:06 schreef alors het volgende:
[..]
Nee, maar de vorstgrens ligt toch een heel stuk hoger? Volgens mij sneeuwt het alleen maar in Groningen en noord Drenthe en wellicht noordoost Friesland.
Blijft dat ook liggen? Ik heb nog even gekeken, maar het lijkt ook niet op de vriezen op de grond vooralsnog, alles is gewoon nat.quote:Op zondag 26 januari 2014 20:14 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
In Drachten (Oost friesland) Sneeuwt het lekker door , Leeuwarden ook trouwens
Ja het blijft liggen, ik schat dat er nu zo'n 2 cm ligtquote:Op zondag 26 januari 2014 20:18 schreef alors het volgende:
[..]
Blijft dat ook liggen? Ik heb nog even gekeken, maar het lijkt ook niet op de vriezen op de grond vooralsnog, alles is gewoon nat.
Oh, nou ik ben niet jaloersquote:Op zondag 26 januari 2014 20:20 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Ja het blijft liggen, ik schat dat er nu zo'n 2 cm ligt
Met de scherpe grens van de sneeuw zal er weinig langzaams aan zijn denk ikquote:Op zondag 26 januari 2014 20:26 schreef Saekerhett het volgende:
Ben benieuwd. Morgenochtend rij ik van Twente naar Friesland, dus misschien zie ik het onderweg langzaam wit worden
EN DE OVERHEID DOET NIETs!111!quote:Op zondag 26 januari 2014 19:55 schreef -CRASH- het volgende:
Omdat dit kan in dit kikkerlandje...![]()
[ afbeelding ]
Klinkt wel wat raar (voor 2 derde van Nederland)quote:Op zondag 26 januari 2014 21:03 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Het is hier in Groningen in een paar uur tijd flink warmer geworden: -1,6 nu.
Hier in Assen sneeuwt het ook behoorlijk door. De stoepranden zijn nog maar nauwelijks zichtbaar.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:23 schreef Pandaplint het volgende:
Het sneeuwt hier nog steeds aardig in ZW Groningen
Inmiddels zo'n 3cm erbij gevallen
Temperatuur stijgt wel. Inmiddels +0.1c
Die ligt er al.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:30 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Beter had er een bergmassief tussen Nederland en Duitsland gelegen, van noord naar nuid. Dan was Groningen een mooi staugebiedje momenteel
Ik woon onder de laatste 'n' van Groningen.quote:
Zou dan toch eens gaan vragen of ze de N weg willen halen, kon wel eens een hoop zonlicht extra opleveren....quote:Op zondag 26 januari 2014 21:36 schreef Pagan het volgende:
[..]
Ik woon onder de laatste 'n' van Groningen.
Haha, tegengestelde belangen weer.quote:Op zondag 26 januari 2014 23:20 schreef aloa het volgende:
[..]
Maar hopen dat het na donderdag ook koud blijft. Kan zomaar.
Valt wel mee, zonlicht valt op deze breedtegraad schuin in terwijl sneeuw en regen soms recht naar beneden vallen.quote:Op zondag 26 januari 2014 22:00 schreef Klonk het volgende:
[..]
Zou dan toch eens gaan vragen of ze de N weg willen halen, kon wel eens een hoop zonlicht extra opleveren....
Echt totaal "nutteloos" dan.. Maargoed, dat zeg ik wel, kan net zo goed in februari of maart een winterprik komen en dan zou het alsnog gebeurde zijn.quote:Op maandag 27 januari 2014 00:07 schreef Lemans24 het volgende:
Maar waarschijnlijk, volgens de huidige pluimen iig, krijgen we Hellmanpunten op donderdag én vrijdag.
Helaas wel ja. Maar het kan ook 20 graden zijn, half maartquote:Op maandag 27 januari 2014 00:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Echt totaal "nutteloos" dan.. Maargoed, dat zeg ik wel, kan net zo goed in februari of maart een winterprik komen en dan zou het alsnog gebeurde zijn.
Je hebt geen saai weer daar in Bulgarije.quote:Op maandag 27 januari 2014 11:27 schreef Dven het volgende:
En weer bakken met sneeuw die naar beneden komenop sommige plekken ligt al bijna een meter
het is idd +3 gradenquote:Op maandag 27 januari 2014 11:57 schreef Pandaplint het volgende:
Denk dat de sneeuw hier over een paar uurtjes wel weer verdwenen is
Momenteel eventjes niet neequote:Op maandag 27 januari 2014 11:56 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je hebt geen saai weer daar in Bulgarije.
We need a bigger table!quote:Op maandag 27 januari 2014 13:05 schreef Dven het volgende:
Lemans24 : In ieder geval geen foto van tuinsetjes meer..
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 27 januari 2014 15:03 schreef aarontje112 het volgende:
Billy; ''wat aardig, wat attent, nee vind ik echt''
Wat?quote:
quote:
Ik gok zomaar dat hij het weer in Utopia wil besprekenquote:
Juist wel! Ik vind het fantastisch om te zien dat ik geen last heb van die ellendequote:Op maandag 27 januari 2014 16:25 schreef Mani89 het volgende:
Ik vind dat mensen geen sneeuwfoto's in dit topic mogen plaatsen als het op andere plekken in het land zeikregent.
Kijk eens op weerwoord.. Ben toen maar even gestopt, nergens kaarten te bekennen. Alleen "tact -0.7quote:Op maandag 27 januari 2014 16:25 schreef Mani89 het volgende:
Ik vind dat mensen geen sneeuwfoto's in dit topic mogen plaatsen als het op andere plekken in het land zeikregent.
Ik hoop dat er geen Garfield liep?quote:Op maandag 27 januari 2014 13:05 schreef Dven het volgende:
Lemans24 : In ieder geval geen foto van tuinsetjes meer..
[ afbeelding ]
Vind het maar een triest gedoe, dat weerwoord, met hun tact en gfs rt18 ofzo de hele tijd...quote:Op maandag 27 januari 2014 16:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Kijk eens op weerwoord.. Ben toen maar even gestopt, nergens kaarten te bekennen. Alleen "tact -0.7![]()
" en moeilijk veel sneeuw foto's
Vogende week komt de lente in zicht, nog vier weekjesquote:Op maandag 27 januari 2014 15:51 schreef Jumparound het volgende:
wat een klote weer
Volgende week, is er dan nog wat kans op winter of blijft het zo kwakkelen?
Hell fucking yesquote:Op maandag 27 januari 2014 17:47 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Vogende week komt de lente in zicht, nog vier weekjes
quote:Op maandag 27 januari 2014 17:47 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
HaHa....kan ook vies tegen vallen.quote:Op maandag 27 januari 2014 17:47 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Meteorologische lente wordt het gegarandeerd op 1 maart. Of het weer meewerkt, is een tweede. Maar een koude, winterse maart na een zachte februari, daar geloof ik pertinent niet in. Dus ik weet op 1 maart wel wat beter hoe de kansen zullen liggen.quote:
Waar zit je nu?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 01:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Pffff warm vandaag
33 graden, geen wind
Aardbevingen?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 01:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Pffff warm vandaag
33 graden, geen wind
Wat februari gaat worden weet je ook niet, kan dus nog steeds alle kanten op.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 01:28 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Meteorologische lente wordt het gegarandeerd op 1 maart. Of het weer meewerkt, is een tweede. Maar een koude, winterse maart na een zachte februari, daar geloof ik pertinent niet in. Dus ik weet op 1 maart wel wat beter hoe de kansen zullen liggen.
Nice! Lekker snorkelenquote:
En maart kan gewoon kouder worden dan februari.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 08:45 schreef aloa het volgende:
[..]
Wat februari gaat worden weet je ook niet, kan dus nog steeds alle kanten op.
Dat is inderdaad gewoon mogelijk. Snap ook niet waarom veel personen dit betwistenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:07 schreef Felagund het volgende:
[..]
En maart kan gewoon kouder worden dan februari.
Dat kwam door de hardnekkige oostenwind.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:11 schreef Felagund het volgende:
Maar 2013 was kouder dan januari 2013 bijvoorbeeld.
Die maakt ook deel uit van het weer.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:21 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dat kwam door de hardnekkige oostenwind.
Ik bedoel meer, dat zie ik nu niet zomaar meer gebeuren, maar je weet het nooit.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:22 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die maakt ook deel uit van het weer.
Die stonden hier ook in de lange termijn voor deze week. Tot 16 graden. As we speak is het -6... Maar goed, wishcasting blijft leuk natuurlijk, wanneer het in je straatje valtquote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:19 schreef dick_laurent het volgende:
Ik zie op weerstatistieken.nl inmiddels al dubbele cijfers in de plus verschijnen voor februari
Daaaaaaag horror winter des doods, probeer 't volgend jaar maar weer
Die sinds gisteren ook weer terug lijkt te zijn voor mijn gevoel.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:21 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dat kwam door de hardnekkige oostenwind.
Klopt, kan zo naar beneden bijgesteld worden, dat is helemaal waar.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Die stonden hier ook in de lange termijn voor deze week. Tot 16 graden. As we speak is het -6... Maar goed, wishcasting blijft leuk natuurlijk, wanneer het in je straatje valt
Ach, ik houd wel van de extremen. Vorige week liep ik in korte broek en t-shirt met temperaturen boven de 20 graden, vandaag de dag kijk ik uit op meer dan een halve meter sneeuw.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Klopt, kan zo naar beneden bijgesteld worden, dat is helemaal waar.
Maar de trend in deze winter is dat het gewoon eens een keertje niet wil lukken met de kou en sneeuw... en dat vind ik persoonlijk echt een genot na al die sneeuw en kou die we de afgelopen winters hier gehad hebben.
En ik weet dat sneeuw en kou bij de winter horen, maar ik vind ze gewoon niet fijn. Dus als ik n jaartje gespaard word ben ik daar blij mee
In het noorden wel. In de rest van het land valt de winter dit jaar op donderdag. Toch wel 2 graden overdag misschien!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:57 schreef Karelnoord het volgende:
Dus dit (gisteren/eergisteren) was de winter al ?
Klopt, daarom ook:quote:Op dinsdag 28 januari 2014 08:45 schreef aloa het volgende:
[..]
Wat februari gaat worden weet je ook niet, kan dus nog steeds alle kanten op.
quote:Dus ik weet op 1 maart wel wat beter hoe de kansen zullen liggen.
Daar is al eerder een discussie over geweest. Ja, maart kan natuurlijk iets kouder worden dan februari, dat is al een aantal keer voorgekomen. Maar een echt winterse maart (zoals vorig jaar), na een normale of zachte februari, is zo goed als onmogelijk. Ik vroeg destijds om voorbeelden, maar die zijn er blijkbaar niet.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:07 schreef Felagund het volgende:
[..]
En maart kan gewoon kouder worden dan februari.
De onmogelijkheid zit hem vooral omdat zachte februari's en winterse maart's uberhaupt niet vaak voorkomen.het één heeft daarentegen volgens mij weinig met het ander te maken.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:05 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Daar is al eerder een discussie over geweest. Ja, maart kan natuurlijk iets kouder worden dan februari, dat is al een aantal keer voorgekomen. Maar een echt winterse maart (zoals vorig jaar), na een normale of zachte februari, is zo goed als onmogelijk.
De correlatie tussen de maanden februari en maart is wel de sterkste van alle maanden. Waar dat precies door komt, durf ik niet te zeggen. Het zeewater heeft er wel iets mee te maken, maar er moet meer zijnquote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:07 schreef Dven het volgende:
[..]
De onmogelijkheid zit hem vooral omdat zachte februari's en winterse maart's uberhaupt niet vaak voorkomen.het één heeft daarentegen volgens mij weinig met het ander te maken.
Hoe groot is die correlatie? Correlatie hoeft nog geen causatie te betekenen. Ik ben wel benieuwd wat het door zou kunnen komen dat die correlatie in het vroege voorjaar het grootst is.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:09 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De correlatie tussen de maanden februari en maart is wel de sterkste van alle maanden. Waar dat precies door komt, durf ik niet te zeggen. Het zeewater heeft er wel iets mee te maken, maar er moet meer zijn
Het is zeker mogelijk. Met vorig jaar nog vers in het geheugen vergeet ik dat niet snel. Het is wel onwaarschijnlijk, al is het maar als je dat puur statistisch bekijkt.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:27 schreef Lemans24 het volgende:
Dit zijn de tien koudste maartmaanden sinds 1901, met daarachter de temperatuur in februari van hetzelfde jaar:
Jaar ; Maart ; Februari
1917 ; 1,9 ; -1,5
1962 ; 2,0 ; 2,8
1955 ; 2,0 ; 0,3
1958 ; 2,2 ; 3,8
1987 ; 2,3 ; 2,1
1931 ; 2,4 ; 1,2
2013 ; 2,5 ; 1,7
1969 ; 2,5 ; 0,2
1964 ; 2,6 ; 3,5
1971 ; 2,7 ; 3,8
Normaal (1981-2010) voor februari is 3,3 graden, normaal voor maart is 6,2 graden.
Toch wel wat opvallende conclusies:
In vier van de tien gevallen, was maart kouder dan februari.
Bij een zachte februari (1958, 1964, 1971) is een koude maart wel degelijk mogelijk!
Ik neem mijn woorden terug, het is verre van onmogelijk.
Vorig jaar was er een koude maart, maar dus niet een zachte februari. Het is allemaal jaren '50, '60, '70 materiaal. Lang vervlogen tijdenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is zeker mogelijk. Met vorig jaar nog vers in het geheugen vergeet ik dat niet snel. Het is wel onwaarschijnlijk, al is het maar als je dat puur statistisch bekijkt.
Doelde ook op een te koude maart. Ik zat gisteren de topics van vorig jaar te lezen, jammer dat niet alle pluimen opgeslagen zijnquote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:41 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Vorig jaar was er een koude maart, maar dus niet een zachte februari. Het is allemaal jaren '50, '60, '70 materiaal. Lang vervlogen tijden
Uit zelfrespect doe ik dat maar nietquote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Doelde ook op een te koude maart. Ik zat gisteren de topics van vorig jaar te lezen, jammer dat niet alle pluimen opgeslagen zijnmen, wat was dat een drama. En wat kan ik zeiken zeg
Hun verwachting van februari loopt tot de 10e, daarna gebruiken ze het gemiddeldequote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:57 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, ik weet dat dit bij wijze van spreken morgen alweer kan veranderen, maar/
http://www.weerstatistieken.nl/2014/februari
Smullen dit. Als dit uit zou komen is gewoon geen enkele wintermaand in de winter 2013/2014 onder de 5 graden gemiddeld gegaan
Ik heb nog getwijfeld over Twentequote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:09 schreef MaLo het volgende:
Hier in Twente is het vet lente vandaag. Blauwe lucht en een heerlijk zonnetje!
+1! Alleen de warmte ontbreekt nogquote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:09 schreef MaLo het volgende:
Hier in Twente is het vet lente vandaag. Blauwe lucht en een heerlijk zonnetje!
Snel! Noodprovisiant inslaan nu het nog kanquote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:12 schreef Lemans24 het volgende:
Krijg nou wat! De winter is ineens verplaatst naar morgen, ipv donderdag?
[ afbeelding ]
Want ons taaltje is zo zachtquote:
Uit de wind is het verre van koudquote:
Woensdag en donderdag gaan vooral qua gevoelstemperatuur erg vreemd worden met rond -10.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:12 schreef Lemans24 het volgende:
[ afbeelding ]
Over een paar jaar praten we nog over de winter van 2013/2014 die 1 dag duurde.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:12 schreef Lemans24 het volgende:
[ afbeelding ]
Mwoah... Fahrenheit misschien?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:13 schreef INViCTuS het volgende:
Eind maart ben ik jarig, verwacht dan eigenlijk wel dat de zon zal schijnen i.c.m een schappelijke 20-22 graden
M'n geboortejaar, zie hier waarom ik alleen maar van warmte houdquote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:52 schreef Lemans24 het volgende:
Als ik die temperaturen zo zie: februari en maart 1990 waren bizar, echt bizar...
Toch niet op 17 of 18 maart?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
M'n geboortejaar, zie hier waarom ik alleen maar van warmte houd
Nee, dat niet. Zit nu ook te kijken, dik 20 graden in maartquote:
Of we praten later over de 276 dagen durende herfst.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:24 schreef Felagund het volgende:
[..]
Over een paar jaar praten we nog over de winter van 2013/2014 die 1 dag duurde.
Maar ziet er nog steeds niet heel koud uit.
Bij jou is het wel winter dit jaar, de sneeuwuilen kunnen blijvenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:42 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Of we praten later over de 276 dagen durende herfst.
Ik hoorde al "Hoo hoo hoo"op zolder . Dat zijn dus sneeuwuilen ( of de verwarmingsketel die voor het eerst sinds 11 maanden aansloeg op vol vermogen)quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:02 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Bij jou is het wel winter dit jaar, de sneeuwuilen kunnen blijven
Ik heb hier een keer een slechtvalk in duikvlucht gezien.. man man man.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:03 schreef Lemans24 het volgende:
Er zitten er twee op Vlieland, waar die anderen uithangen, weet ik niet.
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:08 schreef Lemans24 het volgende:
Daar wordt een muis niet vrolijk van!
Nee.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:18 schreef Lemans24 het volgende:
Ik ben benieuwd of de koudste nacht van deze winter 3 december blijft, met -3,1 graden.
(in De Bilt)
Euh, ja? 2 dagen sneeuw en 3 dagen vorst.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:43 schreef Fred0w het volgende:
Vanmorgen op de radio:
''de winter komt vanaf morgen terug''.
Alsof hij er ooit geweest is.
In een klein stukje Nederland ja, verder niks.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:11 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Euh, ja? 2 dagen sneeuw en 3 dagen vorst.
De koud schruift wel een heel eind op zo te zien.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:28 schreef aloa het volgende:
Straalstroom ligt straks weer boven Nederland. Hogere temperaturen, maar wel veel wind en regen.
[ afbeelding ]
Zakt daarna weer naar beneden.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:34 schreef Karelnoord het volgende:
[..]
De koud schruift wel een heel eind op zo te zien.
Goed teken.
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:28 schreef aloa het volgende:
Straalstroom ligt straks weer boven Nederland. Hogere temperaturen, maar wel veel wind en regen.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:54 schreef aloa het volgende:
CFS (voor wat het waard is) laat een warme februari zien, maar een te koude maart.
Wat hebben ze over december en januari gezegd?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:54 schreef aloa het volgende:
CFS (voor wat het waard is) laat een warme februari zien, maar een te koude maart.
Pfff, joh ze kunnen vaak nog geen week vooruit fatsoenlijk voorspellen en dan gaat dat CFS nu al lopen voorspellen dat het een koude maart gaat worden?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:54 schreef aloa het volgende:
geen ideequote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:04 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Wat hebben ze over december en januari gezegd?
Staat toch bij...voor wat het waard isquote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Pfff, joh ze kunnen vaak nog geen week vooruit fatsoenlijk voorspellen en dan gaat dat CFS nu al lopen voorspellen dat het een koude maart gaat worden?
Sure
ik woon hier sinds 2003 in Amsterdam aan het water, en de laatste 5 jaar kon je zeker 3 van die jaren schaatsenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:07 schreef Karelnoord het volgende:
Als dit inderdaad de winter was voor dit jaar is dit het eerste jaar in de afgelopen 5 (?) jaar dat ik niet geschaatst heb op het meer hier in de buurt.
Overigens sinds ik daar woon (2004) vaker wél op kunnen schaatsen dan niet, voor mijn gevoel.
Die meertjes zijn ideaal om te schaatsen. Meestal niet diep en vriest zo dicht.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 22:22 schreef Againzender het volgende:
[..]
ik woon hier sinds 2003 in Amsterdam aan het water, en de laatste 5 jaar kon je zeker 3 van die jaren schaatsen
zo'n groot water gaat snel als het hard waait als de vorst invalt, en dat kan je vaak hebben als de warmte verdreven wordt. Door de harde wind koelt het water extra snel af, en als de wind gaat liggen kan je heel snel veel ijs krijgen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 23:21 schreef aloa het volgende:
[..]
Die meertjes zijn ideaal om te schaatsen. Meestal niet diep en vriest zo dicht.
Hetzelfde met het IJsselmeer...was de laatste 2 jaar ook grotendeels dicht, wat voor mijn gevoel altijd heel snel gaat.
De waddenzee vriest voor geen meter dicht, zal wel te maken hebben met stroming, zout water, eb en vloed etc...vorig jaar was het ijsselmeer grotendeels dicht en de waddenzee gewoon open. Echt opvallend.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 23:27 schreef Againzender het volgende:
[..]
zo'n groot water gaat snel als het hard waait als de vorst invalt, en dat kan je vaak hebben als de warmte verdreven wordt. Door de harde wind koelt het water extra snel af, en als de wind gaat liggen kan je heel snel veel ijs krijgen.
Je zegt het zelf al:quote:Op woensdag 29 januari 2014 00:03 schreef aloa het volgende:
[..]
De waddenzee vriest voor geen meter dicht, zal wel te maken hebben met stroming, zout water, eb en vloed etc...vorig jaar was het ijsselmeer grotendeels dicht en de waddenzee gewoon open. Echt opvallend.
Ja ik zeg het zelf idd...blijft een raar gezicht als je op de dijk staat en aan de ene kant een stijfbevroren meer ziet en aan de andere kant er geen cm ijs op het water ligt.quote:Op woensdag 29 januari 2014 00:46 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al:
Het IJsselmeer is een zoetwatermeer, de Waddenzee een zee, met zout water.
Helemaal niet opvallend, zeeën in gematigde streken bevriezen gewoon nauwelijks.
twitter:Alpenweerman twitterde op woensdag 29-01-2014 om 10:25:04Extreem: Lokaal in Südstau meer dan 250cm sneeuw voor Dolomieten verwacht ! http://t.co/7DwUKx514m -- http://t.co/JTp4olytFf reageer retweet
Eind van de reeks is het wel mogelijkquote:Op woensdag 29 januari 2014 10:55 schreef Scrummie het volgende:
Lente, kom maar op! Zingende vogels, zon, wandelingen, sporten in de natuur, alles is beter aan dat jaargetijde.
Helemaal geweldig, kan niet wachtenquote:Op woensdag 29 januari 2014 11:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Eind van de reeks is het wel mogelijkheeft geen waarde maar 16-18 graden staat er wel op
[ afbeelding ]
Alles boven de 10 is lente, mits droog en zonnigquote:Op woensdag 29 januari 2014 11:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Eind van de reeks is het wel mogelijkheeft geen waarde maar 16-18 graden staat er wel op
[ afbeelding ]
Ik ben ook een echte koukleum, maar heb deze winter echt nog nergens last van gehadquote:Op woensdag 29 januari 2014 11:47 schreef Rabieluh het volgende:
Wel een hele makkelijker winter zo ja, geen snijdende oostenwind met min 14, geen bergen sneeuw waar je doorheen moet ploegen, heb het bijna nooit koud.
Ik mis wel het ijspegel bouwen.
Wat doe je binnen dan.quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:21 schreef beantherio het volgende:
Heerlijk winterweer. Genieten geblazen dit.
`quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:25 schreef aloa het volgende:
Voor het gevoel al -11 in het noordoosten.
Hier moet ik even op terugkomen, paar keer op de fiets geweest vandaag, gadverdamme!quote:Op woensdag 29 januari 2014 11:47 schreef Rabieluh het volgende:
Wel een hele makkelijker winter zo ja, geen snijdende oostenwind met min 14, geen bergen sneeuw waar je doorheen moet ploegen, heb het bijna nooit koud.
Ik mis wel het ijspegel bouwen.
Alweer ruim 50 minuten langer dan half december ja!quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is weer een stuk langer licht
Bizar hè, hoe erg we gewend zijn geraakt aan het zachte weer! Nu is 1 graad boven nul met een oostenwind al genoeg om het op de toendra te doen lijken...quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:14 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Hier moet ik even op terugkomen, paar keer op de fiets geweest vandaag, gadverdamme!
Ik snap die kaarten nooit, dus wederom, wat zou dit kaartje kwa weer moeten inhouden dan?quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit kwam er ook uit. Ik hoop er vurig op.
[ afbeelding ]
Een strak zuidwestelijke stroming, zachte lucht dus.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik snap die kaarten nooit, dus wederom, wat zou dit kaartje kwa weer moeten inhouden dan?
Zo'n blauwe T draait linksom, de Htjes rechtsom, dus dan zou de wind uit het zuidwesten komen dus werrem. Zo lees ik ze dan.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik snap die kaarten nooit, dus wederom, wat zou dit kaartje kwa weer moeten inhouden dan?
Ahh ok. Lekkerquote:Op woensdag 29 januari 2014 18:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Een strak zuidwestelijke stroming, zachte lucht dus.
Je hoopt op regen dus kutweer?quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit kwam er ook uit. Ik hoop er vurig op.
[ afbeelding ]
Dit staat niet gelijk aan regen danwel kutweer zoals oostenwind niet altijd gelijk staat aan kou hoor.quote:
Dan heb ik toch liever kou met zon dan warm en bewolking.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit staat niet gelijk aan regen danwel kutweer zoals oostenwind niet altijd gelijk staat aan kou hoor.
Toch heb ik liever regen en 8 graden dan een graad of 2 boven 0 en een voortdurende ijzige oostenwind, dat zeker. We moeten de rest maar even afwachten, kaartje is erg ver vooruit en neerslag valt er niet uit af te leiden.
Misschien denk je wel, wat een gek. Waarom ''hoopt'' ie daarop? Nou, exact dat gevoel heb ik als mensen kaartjes posten met een flinke portie kou en een snijdende oostenwind. Dat snap ik ook niethet blijft kiezen tussen 2 kwaden.
Dat is ook een utopie, hoe vaak is het nou koud en zonnig? Altijd, echt elke keer als het koud is, is het grijs. Vooral als het sneeuwt.. waar ik woon danquote:Op woensdag 29 januari 2014 18:49 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Dan heb ik toch liever kou met zon dan warm en bewolking.
Vandaag was het toch niet zo grijs en bewolkt?quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is ook een utopie, hoe vaak is het nou koud en zonnig? Altijd, echt elke keer als het koud is, is het grijs. Vooral als het sneeuwt.. waar ik woon dan
Voor droog vriesweer met een zonnetje, zonder wind kies ik ook liever dan regen en 8 graden en regen natuurlijk. Alleen is dat eerstgenoemde nog unieker dan een warme zomer in Nederland.
Viel hier wel mee, maar er stond wel een doorstaande wind die het allemaal zeer onaangenaam maakte.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:58 schreef pfaf het volgende:
[..]
Vandaag was het toch niet zo grijs en bewolkt?
Dat dus.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit staat niet gelijk aan regen danwel kutweer zoals oostenwind niet altijd gelijk staat aan kou hoor.
Toch heb ik liever regen en 8 graden dan een graad of 2 boven 0 en een voortdurende ijzige oostenwind, dat zeker. We moeten de rest maar even afwachten, kaartje is erg ver vooruit en neerslag valt er niet uit af te leiden.
Ja, allicht. Maar dat gebeurt dus niet altijd, zoals je vandaag ziet. Kou met zon (en weinig wind) is zeldzaam.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:49 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Dan heb ik toch liever kou met zon dan warm en bewolking.
Voor m'n gevoel pingpongt het weer deze winter wel heel erg veel heen en weer.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:09 schreef INViCTuS het volgende:
Stabiel weer is sowieso zeldzaam in Nederland
quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:09 schreef INViCTuS het volgende:
Stabiel weer is sowieso zeldzaam in Nederland
quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:12 schreef beantherio het volgende:
[..]
Voor m'n gevoel pingpongt het weer deze winter wel heel erg veel heen en weer.
Disclaimer: mijn gevoel is niet wetenschappelijk onderbouwd
Jawel, maar het is wel de hele tijd een omslag tussen die 2. Dat gevoel heb ik ook in ieder geval.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:17 schreef Lemans24 het volgende:
Voor mijn gevoel is het juist steeds weken stabiel mooi of stabiel slecht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |