quote:
Op woensdag 11 mei 2016 18:44 schreef iBenny het volgende:FF een snelle reactie, vanuit de trein, na een drukke dag...
Ik zag de drukte en het 'gekut' al een beetje aankomen. Dan kun je ervoor kiezen om twee dingen te doen...
1) In het gekut springen, elke post die tegen de regels in gaat verwijderen en vanwege dit gedoe banverzoeken te plaatsen. Waarmee ook mogelijk de chaos groter wordt vanwege azijnzijkers dat er iemand af is gegooid. Wordt de sfeer ook niet beter op.
2) De tweede optie is een alternatief bieden voor de drukte, die zoals gezegd, ieder jaar terugkeert. Daarvoor heb ik nu gekozen, door de SC om te toveren tot dat alternatief. Daarmee werd een keuze geboden, die toch enigszins gestuurd is. (Voorgaande jaren werd het NL-topic gebruikt als alternatief). Omgekeerd zou het een lastiger verhaal zijn (deuktemakers naar een alternatief sturen).
Netjes naar diegene die het wel vanaf het begin en inhoudelijk hebben gevolgd is het misschien niet helemaal... Mocht ik je (of iemand anders) mee hebben voor het been hebben gestoten, dan bied ik me bij dezen mijn excuus aan. Ik hoop echter ook dat de bovenstaande beweegredenen een beetje worden begrepen.
Overigens is er tijdens het livetopic ook meermaals (ook door medemods) ingegrepen en zijn er bans uitgedeeld.
Top dat je even reageert Benny. En zoals in mijn andere post al gezegd, ik neem jou nul kwalijk.
Hoop dat je mijn/onze kant ook begrijpt. Want die SC als alternatief is een prima idee, maar het is natuurlijk eigenlijk een pietsie idioot en omgekeerde wereld dat de ESF fans niet normaal in de ESF LIVE topics kunnen posten en dat die dan beter maar ergens anders heen kunnen.
Het lullige is dat - zoals bv Amsel in dit topic hier aangeeft - er echt veel mensen vanuit andere delen van FOK komen die normaal nooit in ESF posten maar speciaal tijdens de uitzending wel en gewoon leuk in ESF LIVE willen komen meeposten. Die vertrekken maar meteen weer, want die stuiten op bergen bagger en weten niet van dat SC alternatief

Ik vind dat (heel) zonde, omdat ik weet hoe het een aantal jaren geleden ging en we heerlijk hysterisch hyper over de uitzending konden gillen met zijn allen door elkaar in die live topics. Dat was echt tof. En dan niet alleen met het vaste ESF 'kliekje' maar vanuit heel FOK! kwamen ze. Dat er dan een juichen.gifje (of zestien) doorheen kwam van Mani ofzo was alleen maar grappig. Nu zijn die topics inmiddels echter ongeveer 90% gebagger met hier en daar een ESF gerelateerde post.
De VBL-ers zijn serieus van harte welkom, sterker nog, een aantal ervan posten wel vaker in ESF en dat is gewoon lachen, ook als ze er tegenaan schoppen op hun manier. Maar degenen die echt puur in die paar uur die er toe doen speciaal komen om te baggeren, meh.
Het lastige is ook dat - om het probleem om te lossen van degenen die niet weten dat ze op dat moment beter dan maar in de SC kunnen posten - je het duidelijk zou moeten aangeven in de LIVE topics. Maar dat gaat dan ook vast weer als gevolg hebben dat de rellers vervolgens net zo hard naar de SC rennen..
Snap echt dat het moeilijk is. Maar zoals je al aangeeft, iedereen weet van te voren al dat het gaat gebeuren. Dan is het toch ergens een pietsie zuur dat de énige oplossing dan lijkt om het maar gewoon allemaal te laten gebeuren en dat 'wij' dan maar elders moeten posten

Beetje hetzelfde gevoel als dat Azerbeidzjan zaterdag boven Douwe zou gaan eindigen
Nou ja ik weet het niet. Bepaalde mods die stoer willen doen voor hun matties niet mee laten baggeren zou zoals gezegd al helpen, een beetje tolerantie van ESF kant moet er uiteraard ook gewoon zijn (maar eerlijk gezegd is dat er al wel héél erg zoals je zelf eigenlijk altijd hebt gezien) en verder is het gewoon een verdomd lastig dingetje.
quote:
Op woensdag 11 mei 2016 18:59 schreef Peter het volgende:Optie 1 hebben we in het verleden al eens geprobeerd en daar kwam alleen maar een grotere tegenreactie op

. (Ook omdat er pas geband werd bij echt vaak herhalen en de mods van de thuisfora van de trollers geen zin leken te hebben om 'hun' users aan te spreken. Bang om hun eigen kliek te moeten aanspreken?)
Dat ze bang zijn om hun eigen kliek te moeten aanspreken kan ik me ergens nog wel iets bij voorstellen ook, maar om dan zelf als mod in ESF te gaan lopen kloten om je matties aan te moedigen om er een tyfusbende van te maken omdat ze je anders misschien niet meer tof vinden is dan weer het tegenovergestelde. Tussen 'niet aan willen spreken' en 'zelf meekloten' zit ook nog gewoon 'zelf dan maar gewoon niet meeposten daar' als optie voor zo'n mod.