abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135926993
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:48 schreef kvd het volgende:

[..]

Waarom is een abc de meest foutieve volgorde? (ze deed het trouwens WEL in abc vorm, ze had er alleen een verhaal bij verzonnen waarin de woorden in alfabetische volgorde makkelijker kon onthouden, ik ga trouwen, wil een lekker luchtje dus aroma, neem geld mee, dus een biljet, heb een corsage, een lekkere derriere, emoties op de bruiloft, er speelt een fagot enzovoort)
Inderdaad, daardoor onthoud je de woorden eigenlijk veel beter.
Wat ik wel apart vond was dat Tygo veel woorden die ingevuld moesten worden had veranderd. Of precies begon te veranderen bij de woorden die ingevuld moesten worden (Emotie en fagot).
pi_135926994
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 20:23 schreef Fionaaaa het volgende:

[..]

Jan Willem dus :+
Daar zit ik sinds aflevering 1 al op.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_135927061
Ik heb de eindes van de afleveringen eens doorgenomen, de stukjes nadat de kandidaat eruit is...en misschien geeft het de afvaller van volgende week steeds aan...

aflevering 1:
Maurice gaat eruit, een biecht van Jennifer en Owen

aflevering 2
Owen eruit, reactie van Sofie, Freek, Jan Willem, Tygo. Owen vertrekt, groep gaat in overleg over de markt/zwarte vrijstelling/Suzan die een vrijstelling heeft

aflevering 3
Niemand eruit, reactie van Tygo, Freek, Jennifer en Daphne (Sofie en Tygo nog tijdens de aftiteling, ipv weglopen afgevallen kandidaat)

Aflevering 4:
Daphne eruit, biecht van Aaf, Jennifer en Jan Willem

Zou dit betekenen dat JW eruit gaat? Hoop het niet....
  zaterdag 25 januari 2014 @ 14:28:35 #104
231633 Xummon
of toch niet?
pi_135927270
De Mol is toch ook altijd te achterhalen op basis van de afleveringsnamen. Laten wekijken welke kandidaten er allemaal gekoppeld kunnen worden

1. Schijnbeweging
2. Vindingrijk
3. Een zware keuze
4. Jennifer

Tygo:
1: Staat met Freek in de schijnwerpers te bewegen
2: Het stiekem wegkapen van JW zijn envelop
3: Het slepen van de zware tas
4: Ruilde van Jennifer met envelop
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  zaterdag 25 januari 2014 @ 14:32:58 #105
231633 Xummon
of toch niet?
pi_135927362
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 16:20 schreef Xummon het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 16:43 schreef Xummon het volgende:

[..]

Bobby Sue pakt het geld en gaat er vandoor. Sue als in Su, Suus Suzan?????

Heeft het iets te maken met de 3 die geld uit de pot hebben gepakt om het veilig te stellen??
Freek, Sofie, Aaf???
iemand die verder iets met de muzikale aanwijzing kan?
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_135927632
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 14:28 schreef Xummon het volgende:
De Mol is toch ook altijd te achterhalen op basis van de afleveringsnamen. Laten wekijken welke kandidaten er allemaal gekoppeld kunnen worden

1. Schijnbeweging
2. Vindingrijk
3. Een zware keuze
4. Jennifer

Tygo:
1: Staat met Freek in de schijnwerpers te bewegen
2: Het stiekem wegkapen van JW zijn envelop
3: Het slepen van de zware tas
4: Ruilde van Jennifer met envelop
Zo te zien denk jij Tygo ;)
Maar vergeet niet, aflevering 1: de mol staat niet in de schijnwerpers (komt ook in de leader voor) terwijl er gevraagd werd om 2 kandidaten die wel in de schijnwerpers wilden staan (wat Tygo en Freek werden)
pi_135927798
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 14:32 schreef Xummon het volgende:

[..]

[..]

iemand die verder iets met de muzikale aanwijzing kan?
Ik zit zo eens naar de onderhandelopdracht te kijken en dan naar de mensen die geld hadden/geld krijgen.
Freek en Suzan pakken de envelop met geld.
Freek ruilt met Sofie, op initiatief van Sofie
Suzan ruilt met Daphne, op initiatief van Daphne, die daarna weg moet (take the money en run, neem het geld en ga weg).
Dan zou het Suzan zijn.

Maar de theorieen op wieisdemol.net (icm mijn theorie over dat de afvaller tijdens de laatste reacties van de aflevering aan het woord is) wijzen dan Jan Willem weer aan
quote:
Het nummer is afkomstig van het album "Fly Like an Eagle". In een biecht zegt Jan-Willem over het abseilen: "Ik was zo blij dat ik die eerste kokertjes er niet af hoefde te halen, ik kon gewoon als een vogel van die stuwdam afzwieren. Super!" (Met dank aan Stijn)
quote:
Molletje500 wijst op de regel "You know he knows just exactly what the facts is" en ziet een verwijzing naar Jan-Willem die bij de roltrappenopdracht iedereen afluisterde en dus precies wist wat er gebeurde.
pi_135927819
Toch denk ik nog steeds dat die tekst van 'de mol staat niet graag in de schijnwerpers' hoort bij een opdracht in een van de volgende afleveringen. Dus misschien is het wel helemaal geen hint :)
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_135927901
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 14:52 schreef JaleesaJoia het volgende:
Toch denk ik nog steeds dat die tekst van 'de mol staat niet graag in de schijnwerpers' hoort bij een opdracht in een van de volgende afleveringen. Dus misschien is het wel helemaal geen hint :)
Waarom zou het bij een andere aflevering horen?
In aflevering 1 vraag Art om mensen die graag in de schijnwerpers staan en 1 van de testvragen in aflevering 1 is of de mol ervan houdt in de schijnwerpers te staan. 1+1=2 lijkt me.
Of verwacht je nog een licht-opdracht?
pi_135927925
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 14:56 schreef kvd het volgende:

[..]

Waarom zou het bij een andere aflevering horen?
In aflevering 1 vraag Art om mensen die graag in de schijnwerpers staan en 1 van de testvragen in aflevering 1 is of de mol ervan houdt in de schijnwerpers te staan. 1+1=2 lijkt me.
Of verwacht je nog een licht-opdracht?
Het is ook een stuk tekst die in de intro voorbij komt. Staat op een plaatje die ergens onder water ligt..
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_135928121
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 14:57 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

Het is ook een stuk tekst die in de intro voorbij komt. Staat op een plaatje die ergens onder water ligt..
Niet onder water, maar in een fles die vastgehouden wordt. Ik vermoed dat we dat gaan terug zien in de aflevering met de laatste 3 kandidaten, bij het finalespel, waarin altijd vragen zitten over alle voorgaande afleveringen.
(op de manier waarop je het ziet is het namelijk flessenpost, de finale-opdracht zal op Ellis Island zijn, flessenpost hoort toch aardig bij een eiland).

pi_135929018
Ik zat aflevering 2 nog eens te kijken, dat ze de test moesten maken tussen die kraampjes.
Dan gaat Aaf de test als eerste maken. Op 38:24 zie je het bord/pijl met geld naar links wijzen. Op 38:28 wijst die pijl ineens naar rechts!

Zou Aaf die pijl hebben omgedraaid of zouden er op de weg naar de test toe twee van die pilaren staan met bordjes/pijlen?

zaterdag 25 januari 2014 @ 16:12:04 #113
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_135929467
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:48 schreef kvd het volgende:

[..]

Waarom is een abc de meest foutieve volgorde? (ze deed het trouwens WEL in abc vorm, ze had er alleen een verhaal bij verzonnen waarin de woorden in alfabetische volgorde makkelijker kon onthouden, ik ga trouwen, wil een lekker luchtje dus aroma, neem geld mee, dus een biljet, heb een corsage, een lekkere derriere, emoties op de bruiloft, er speelt een fagot enzovoort)
Omdat de meeste woorden in het begin al waren ingevuld op het bord (wat de mol dus al wist). Het was logisch dat in een abc volgorde, de laatste 8 tot 10 woorden zouden worden vergeten op de top van de roltrap. Het beste was gewoon geweest om bv. een verhaaltje te hebben (zoals Jennifer), maar dan juist ook latere woorden (zoals ritme, ontwerp en uurloon; wat je ook wel in het bruiloftsverhaal had kunnen inwerken trouwens) er doorheen mixen.

Tuurlijk, achteraf is het makkelijk praten maar net als met de opdracht erna heeft geen van de kandidaten rekening gehouden met een twist (gek genoeg denk ik dat Jennifer dus waarschijnlijk het beste onderaan die roltrap had kunnen staan).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_135929505
Wat betreft de schijnwerpers: het kan toch ook over iemand met plankenkoorts gaan? Graag acteren/zingen betekent niet per se dat je 't leuk vindt dat alle ogen op jou gericht zijn.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 25 januari 2014 @ 16:15:09 #115
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_135929537
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:52 schreef Max23 het volgende:
Ik zat aflevering 2 nog eens te kijken, dat ze de test moesten maken tussen die kraampjes.
Dan gaat Aaf de test als eerste maken. Op 38:24 zie je het bord/pijl met geld naar links wijzen. Op 38:28 wijst die pijl ineens naar rechts!

Zou Aaf die pijl hebben omgedraaid of zouden er op de weg naar de test toe twee van die pilaren staan met bordjes/pijlen?

Doet de crew denk ik.
pi_135929820
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:12 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Omdat de meeste woorden in het begin al waren ingevuld op het bord (wat de mol dus al wist). Het was logisch dat in een abc volgorde, de laatste 8 tot 10 woorden zouden worden vergeten op de top van de roltrap. Het beste was gewoon geweest om bv. een verhaaltje te hebben (zoals Jennifer), maar dan juist ook latere woorden (zoals ritme, ontwerp en uurloon; wat je ook wel in het bruiloftsverhaal had kunnen inwerken trouwens) er doorheen mixen.

Tuurlijk, achteraf is het makkelijk praten maar net als met de opdracht erna heeft geen van de kandidaten rekening gehouden met een twist (gek genoeg denk ik dat Jennifer dus waarschijnlijk het beste onderaan die roltrap had kunnen staan).
Als jij op school een rijtje moet/moest leren (geen idee hoe oud je bent) en je hebt maar 3 minuten de tijd, dan leer je toch de woorden en niet een heel verhaal er omheen? Je hebt een beperkte tijd, niet de hele middag/avond om een ezelsbruggetje te verzinnen.

Daarbij, als je een verhaal verzint, is de kans dat de mensen na je de verkeerde woorden gaan onthouden 'ach, ik hoorde Jennifer over trouwen, dus de t zal wel trouwen zijn, ze had het over een geurtje en geld, dus de g zal geurtje/geld zijn'.

Het is verstandiger alleen de woorden te leren, een verhaal zorgt voor te veel ruis en verwarring.

Daarnaast...van de laatste 4 woorden stonden er 3 ook al op het bord ;)

Persoonlijk denk ik dat een verhaal handig kan zijn, maar dan wel in je hoofd. Niet iemand stoppen tijdens het overbrengen van informatie, want op die manier krijg je de woorden niet allemaal te horen. Hardop een verhaal verzinnen neemt alleen maar tijd in beslag.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:45:38 #117
330914 Sherlock_Holmes
pi_135930238
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:26 schreef kvd het volgende:

[..]

Als jij op school een rijtje moet/moest leren (geen idee hoe oud je bent) en je hebt maar 3 minuten de tijd, dan leer je toch de woorden en niet een heel verhaal er omheen? Je hebt een beperkte tijd, niet de hele middag/avond om een ezelsbruggetje te verzinnen.

Daarbij, als je een verhaal verzint, is de kans dat de mensen na je de verkeerde woorden gaan onthouden 'ach, ik hoorde Jennifer over trouwen, dus de t zal wel trouwen zijn, ze had het over een geurtje en geld, dus de g zal geurtje/geld zijn'.

Het is verstandiger alleen de woorden te leren, een verhaal zorgt voor te veel ruis en verwarring.

Daarnaast...van de laatste 4 woorden stonden er 3 ook al op het bord ;)

Persoonlijk denk ik dat een verhaal handig kan zijn, maar dan wel in je hoofd. Niet iemand stoppen tijdens het overbrengen van informatie, want op die manier krijg je de woorden niet allemaal te horen. Hardop een verhaal verzinnen neemt alleen maar tijd in beslag.
Dat van die laatste woorden heb ik dan niet meegekregen (dat die al op het bord stonden). Maar toch blijf ik erbij dat het abc idee sowieso niet slim was, het verhaaltje was een (kleine) stap in de juiste richting maar wat dan wel het beste zou zijn geweest? Zelf ben ik iemand die dan eerlijk gezegd gewoon gaat voor de 10 á 12 woorden die me het makkelijkst bij blijven (met ook het risico dat die woorden er allemaal al op staan). Maar in ieder geval je verlies nemen en niet proberen het hele rijtje naar boven te brengen, het leek me al meteen onwaarschijnlijk dat ze alle 20 woorden moesten onthouden (onmogelijke opgave).
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:54:47 #118
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_135930451
Ik moet het eigenlijk nog een keer terugkijken. Maar werd er bij die roltrap opdracht ook niet op een gegeven moment door iemand het aantal woorden gehalveerd? Volgens mij reageerde JW toen ook nog, waarom ze dat nou deden. Vervolgens blijft hij bij de antwoorden van Aaf, want volgens hem was het rijtje niet zoveel veranderd. Toen Art zei dat Aaf 4 woorden had ingevuld riep Aaf ook 'maar ik wist er 10!'

Weet iemand welke kandidaat van 20 naar 10 woorden ging?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_135930469
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:45 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Dat van die laatste woorden heb ik dan niet meegekregen (dat die al op het bord stonden). Maar toch blijf ik erbij dat het abc idee sowieso niet slim was, het verhaaltje was een (kleine) stap in de juiste richting maar wat dan wel het beste zou zijn geweest? Zelf ben ik iemand die dan eerlijk gezegd gewoon gaat voor de 10 á 12 woorden die me het makkelijkst bij blijven (met ook het risico dat die woorden er allemaal al op staan). Maar in ieder geval je verlies nemen en niet proberen het hele rijtje naar boven te brengen, het leek me al meteen onwaarschijnlijk dat ze alle 20 woorden moesten onthouden (onmogelijke opgave).
Maar je weet niet wat de bedoeling van het spel is. Nu wel, achteraf, maar op dat moment niet.
De eerste krijgt een rij met de opdracht 'onthouden en overbrengen' en dat wordt gedaan. Wat er met die woorden gaat gebeuren is op dat moment bij niemand (op de mol na) bekend). Voor hetzelfde geld kwam de laatste persoon aan bij een bord waarop 3 woorden met een 1 stonden, 3 met een b, 3 met een c enzovoort en moest het juiste woord eruit gepikt worden. Dan is het juist zaak om alle 20 woorden/zoveel mogelijk woorden gehoord te hebben zodat er nog sprake kan zijn van enige herkenning als je de woorden ziet.

En kijk je wel eens naar 'ik hou van holland'? Daar zit zo'n doorvertelspel in. Een verhaaltje wat aan elkaar doorverteld wordt en de laatste persoon moet het verhaal navertellen en bepaalde woorden leveren dan punten op. Dat wordt dus in verhaalvorm gedaan, maar hoe vaak dat wel niet fout gaat. Te veel informatie, te veel associaties, te veel ruis...
pi_135931227
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:54 schreef texelonia het volgende:
Ik moet het eigenlijk nog een keer terugkijken. Maar werd er bij die roltrap opdracht ook niet op een gegeven moment door iemand het aantal woorden gehalveerd? Volgens mij reageerde JW toen ook nog, waarom ze dat nou deden. Vervolgens blijft hij bij de antwoorden van Aaf, want volgens hem was het rijtje niet zoveel veranderd. Toen Art zei dat Aaf 4 woorden had ingevuld riep Aaf ook 'maar ik wist er 10!'

Weet iemand welke kandidaat van 20 naar 10 woorden ging?
euhmmm, ik heb even gekeken...van wat we konden horen
Tygo gaf er 16 door aan Suzan (inclusief de verkeerde emotie, fagot en opium), heeft het over alfabetische volgorde
Suzan 11 aan Sofie (die zegt nog 'we komen zo een heel eind')
Sofie geeft er 9 hoorbaar door aan Jennifer
Jennifer geeft er 10 door aan Freek (met de opmerking ven Jennifer dat een ABC wel heel handig was 'oh, dat is veel beter, dat is veel slimmer', gevalletje blond blijkbaar ;) )
Freek 10 aan Daphne
Daphne 10 aan Aaf

Jan Willem geeft inderdaad commentaar op het feit dat ze naar 10 woorden zijn gegaan, maar neemt in zijn eigen rijtje ook de verkeerde woorden over (dus als hij het ABC nagaat, heeft hij het ook over emotie, fagot en opium). 'Spreekt' Aaf nog wel aan op het feit dat ze het over juwelen ipv juweel heeft.
pi_135931555
Tygo had de ideale positie om te mollen. Hij wist dat hij werd afgeluisterd en hij wist welke woorden er geld op zouden leveren. De eersten kon hij dus makkelijk goed doorgeven, dan gaan er gelijk 2 mis en denk dat hij gedacht had dat er onderweg ook nog wel wat mis zou gaan. Alle woorden meer dan 12 kon hij redelijk makkelijk goed doorgeven, die halen de eindstreep toch niet.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 17:48:17 #122
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_135931843
quote:

Dan zou die toch op z'n kop staan?
pi_135931872
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:48 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dan zou die toch op z'n kop staan?
Klopt, of de achterkant is ook beschreven.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 18:00:27 #124
330914 Sherlock_Holmes
pi_135932124
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:37 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Tygo had de ideale positie om te mollen. Hij wist dat hij werd afgeluisterd en hij wist welke woorden er geld op zouden leveren. De eersten kon hij dus makkelijk goed doorgeven, dan gaan er gelijk 2 mis en denk dat hij gedacht had dat er onderweg ook nog wel wat mis zou gaan. Alle woorden meer dan 12 kon hij redelijk makkelijk goed doorgeven, die halen de eindstreep toch niet.
Denk dat er een reden is dat we niet zien wie heeft aangestuurd op die omgekeerde alfabetische volgorde. Denk namelijk dat als de volgorde niet omgekeerd was, dat er meer woorden waren onthouden (Aaf zou met haar beroep een goed ezelsbruggetje daarvoor moeten hebben en wanneer ze bovenaan bij Tygo uitkomen, dan had JW makkelijk iemand van vlak daarvoor kunnen vragen voor de woorden; ervan uitgaande dat Tygo gewoon aan het kl*ten was).

Als ik de mol was, dan weet ik wel wie ik liever onderaan die roltrap had gehad.
pi_135932410
quote:

Bij Susan zie je dat ook, eerst naar links, vervolgens naar rechts
  zaterdag 25 januari 2014 @ 18:34:33 #126
330914 Sherlock_Holmes
pi_135933049
Denk dat volgende week Susan (naar Sofie) en Jennifer (naar Susan) hun enveloppen gaan opsturen.

Er zijn namelijk niet veel meer mogelijkheden over (of mensen hebben hun enveloppe al verstuurd of ze hebben simpelweg nooit een enveloppe gehad). Gekoppeld aan het feit dat er veronderstelt wordt dat Tygo een enveloppe naar Freek stuurt (vanwege het mannelijke handschrift), al heeft Tygo natuurlijk wel 2 enveloppen.

Het tonen van die enveloppen in aflevering 1 zal wel een afleidingstruc zijn geweest, zou zomaar kunnen zijn dat maar 1 naam op die (getoonde) enveloppen in de finale zit.

Zelf wil ik wel een voorspelling wagen over het verdere verloop (qua afvallers):

aflevering 5: Jennifer
aflevering 6: Susan
aflevering 7: Tygo
aflevering 8: Freek

Ben benieuwd of ik goed zit, al is het wel een dilemma of ik het goed wil hebben (niet de meest leuke finale ooit).
pi_135934089
Freek is de mol
  zaterdag 25 januari 2014 @ 19:30:57 #128
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_135935056
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:34 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Denk dat volgende week Susan (naar Sofie) en Jennifer (naar Susan) hun enveloppen gaan opsturen.

Er zijn namelijk niet veel meer mogelijkheden over (of mensen hebben hun enveloppe al verstuurd of ze hebben simpelweg nooit een enveloppe gehad). Gekoppeld aan het feit dat er veronderstelt wordt dat Tygo een enveloppe naar Freek stuurt (vanwege het mannelijke handschrift), al heeft Tygo natuurlijk wel 2 enveloppen.

Het tonen van die enveloppen in aflevering 1 zal wel een afleidingstruc zijn geweest, zou zomaar kunnen zijn dat maar 1 naam op die (getoonde) enveloppen in de finale zit.

Zelf wil ik wel een voorspelling wagen over het verdere verloop (qua afvallers):

aflevering 5: Jennifer
aflevering 6: Susan
aflevering 7: Tygo
aflevering 8: Freek

Ben benieuwd of ik goed zit, al is het wel een dilemma of ik het goed wil hebben (niet de meest leuke finale ooit).
Dus je denkt dat Aaf niet eruit gaat? Veel mensen denken van wel.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_135943464
Waarom zit Sofie altijd naast degene die een rood scherm krijgt?
pi_135944449
quote:
5s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 22:35 schreef Nober het volgende:
Waarom zit Sofie altijd naast degene die een rood scherm krijgt?
Geen idee. Heb wel ontdekt dat ze een vaste plek hebben om te zitten tijdens de executie (dit is wel het groepje van vaste dingen of alfabetische volgordes op alle mogelijke manieren)

Tot nu toe denk ik dat het puur toeval is. Aankomende week maar even kijken of de plek van Daphne door iemand van de achterste rij is opgevuld bij de executie (en dat die persoon er dan toevallig ook uitgaat, dan is het wel duidelijk ;) )
pi_135945952
Wist niet dat ze een vaste plek hadden maar sowieso vreemd dat Sofie die zwarte vrijstelling meteen inzet, tenzij je de mol bent natuurlijk.

En ze zat achterin bij het roeien, de beste plek voor een mol. Kun je rustig aan doen.

Of ik heb tunnelvisie.
pi_135946002
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 23:38 schreef Nober het volgende:
Wist niet dat ze een vaste plek hadden maar sowieso vreemd dat Sofie die zwarte vrijstelling meteen inzet, tenzij je de mol bent natuurlijk.

En ze zat achterin bij het roeien, de beste plek voor een mol. Kun je rustig aan doen.

[ afbeelding ]

Of ik heb tunnelvisie.
Het was toch juist logisch om die zwarte vrijstelling meteen in te zetten? De meesten zullen de vrijstelling/jokers ook meteen inzetten. Alleen Susan was zo slim om dat niet te doen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  zondag 26 januari 2014 @ 01:04:36 #133
231633 Xummon
of toch niet?
pi_135948736
quote:

[ afbeelding ]

Of ik heb tunnelvisie.
Sofie zei toch dat ze niet echt mee kon roeien?????
  zondag 26 januari 2014 @ 11:22:55 #134
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_135954297
Als je je enveloppe naar de Mol opstuurt is het geld dan eigenlijk nog wel veilig ?
I'm not the girl in the picture..
pi_135955140
quote:

[ afbeelding ]

Of ik heb tunnelvisie.
Sofie zat in haar eentje op een bankje in de boot. Uit ervaring (meerdere keren meegedaan aan een drakenbootrace) kan ik je vertellen dat je voor de stabiliteit van de boot dan in het midden moet zitten. Dan is het heel lastig om echt fanatiek mee te roeien.
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_135955810
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 01:04 schreef Xummon het volgende:

[..]

Sofie zei toch dat ze niet echt mee kon roeien?????
Waarom kon ze dat niet?
Zij was degene die wel eens geroeid had en gaf een spoedcursus aan de anderen.

quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:49 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Sofie zat in haar eentje op een bankje in de boot. Uit ervaring (meerdere keren meegedaan aan een drakenbootrace) kan ik je vertellen dat je voor de stabiliteit van de boot dan in het midden moet zitten. Dan is het heel lastig om echt fanatiek mee te roeien.
Is het dan verstandig om een klein persoon op die plek neer te zetten? Of is een lang persoon die vanuit het midden wel mee kan roeien handiger?
  zondag 26 januari 2014 @ 12:29:09 #137
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_135956577
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 23:40 schreef Felagund het volgende:

Het was toch juist logisch om die zwarte vrijstelling meteen in te zetten? De meesten zullen de vrijstelling/jokers ook meteen inzetten. Alleen Susan was zo slim om dat niet te doen.
Of Susan is de mol 8-)
pi_135956795
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 12:09 schreef kvd het volgende:

[..]

Waarom kon ze dat niet?
Zij was degene die wel eens geroeid had en gaf een spoedcursus aan de anderen.

[..]

Is het dan verstandig om een klein persoon op die plek neer te zetten? Of is een lang persoon die vanuit het midden wel mee kan roeien handiger?
Geen van de deelnemers zou vanuit het midden handig kunnen roeien. De sterkere deelnemers kunnen dus beter op een plek zitten waar ze al hun kracht goed kunnen inzetten. Dan kun je je hooguit nog afvragen of het verstandig was om de enige met roeiervaring op zo'n slechte plek neer te zetten.

Maar eerlijk gezegd vind ik de keuze om Aaf voorop bij de trommel te zetten een veel dubieuzere keuze. Voorop wil je juist een zo licht mogelijk persoon, omdat de voorkant anders veel te diep in het water komt te liggen, waardoor het veel meer kracht kost om de boot vooruit te krijgen.
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_135961662
Die cijfers bij de eliminatie ronde zijn wel heel apart en opvallend.
  zondag 26 januari 2014 @ 15:33:01 #140
330914 Sherlock_Holmes
pi_135963944
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 19:30 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Dus je denkt dat Aaf niet eruit gaat? Veel mensen denken van wel.
Veel mensen hopen dat ze eruit zal gaan, maar dat betekent niet dat het zal gebeuren.

Zelf kan ik ook 3 kandidaten opnoemen die ik in de finale wil zien, maar ik probeer me meer bezig te houden met de feiten (en misschien dat ik toch positief verrast word).

Sowieso heb je ook nog die eindfoto (waar telkens een kandidaat van verwijdert wordt) die de 3 finalisten die ik heb wel een goede mogelijkheid maken, aangezien ze ver van elkaar verwijdert staan (zo durf ik bijvoorbeeld wel te stellen dat niet zowel JW als Freek de finale gaan halen).
pi_135965341
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 15:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Veel mensen hopen dat ze eruit zal gaan, maar dat betekent niet dat het zal gebeuren.

Zelf kan ik ook 3 kandidaten opnoemen die ik in de finale wil zien, maar ik probeer me meer bezig te houden met de feiten (en misschien dat ik toch positief verrast word).

Sowieso heb je ook nog die eindfoto (waar telkens een kandidaat van verwijdert wordt) die de 3 finalisten die ik heb wel een goede mogelijkheid maken, aangezien ze ver van elkaar verwijdert staan (zo durf ik bijvoorbeeld wel te stellen dat niet zowel JW als Freek de finale gaan halen).
Je weet dat de finalisten ook dicht....heel dicht bij elkaar kunnen staan op die foto hè? Ben het eens aan het terugkijken, maar vorig jaar stonden Cees en Carolien naast elkaar, Patrick en Art stonden bij elkaar, Jon, Vivienne en Anniek stonden bij elkaar, Dennis en Edo stonden bij elkaar, Inge, Paul en Eva stonden naast elkaar (tussen Renate en Inge 1 persoon), Milouska en Frederique staan bij elkaar, Marc-Marie en Lotte stonden bij elkaar. Dus Freek en JW zouden best gezamenlijk in de finale kunnen.
  zondag 26 januari 2014 @ 16:18:38 #142
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_135966141
Heeft er iemand bijgehouden hoeveel geld een kandidaat heeft opgebracht? Ik globaal en volgens mij hebben Susan en Aaf het minste gebracht. Ik zit nu helemaal met Susan als mol :D
pi_135968219
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 16:18 schreef Danielle83 het volgende:
Heeft er iemand bijgehouden hoeveel geld een kandidaat heeft opgebracht? Ik globaal en volgens mij hebben Susan en Aaf het minste gebracht. Ik zit nu helemaal met Susan als mol :D
Hij is een beetje lastig door die stuwdam-opdracht, omdat je niet weet wie wat heeft opgebracht.
Maar als ik kijk naar individuele/duo opdrachten + het totaal aan groepsopdrachten kom ik op (in alfabetische volgorde ;) )
Aaf 2550 (zonder groepsgeld 350)
Freek 3200 (zonder groepsgeld 1000)
JW 2200 (zonder groepsgeld 0)
Jennifer 3100 (zonder groepsgeld 900)
Sofie 2200 (zonder groepsgeld 0)
Susan 2600 (zonder groepsgeld 400)
Tygo 3200 (zonder groepsgeld 1000)

Dus JW en Sofie hebben nog geen geld opgeleverd...

[ Bericht 0% gewijzigd door kvd op 26-01-2014 17:16:12 ]
  PR en moderator zondag 26 januari 2014 @ 17:13:00 #144
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_135968415
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:07 schreef kvd het volgende:

[..]

Hij is een beetje lastig door die stuwdam-opdracht, omdat je niet weet wie wat heeft opgebracht.
Maar als ik kijk naar individuele/duo opdrachten + het totaal aan groepsopdrachten kom ik op (in alfabetische volgorde ;) )
Jennifer 3200 (zonder groepsgeld 1000)
Susan 2700 (zonder groepsgeld 500)

Niet verrassend :P
Fuck the EBU.
pi_135968563
quote:
14s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:13 schreef Moira. het volgende:

[..]

Niet verrassend :P
Vind ik ook niet ;)
  zondag 26 januari 2014 @ 17:17:57 #146
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_135968618
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:07 schreef kvd het volgende:

[..]

Jennifer 3100 (zonder groepsgeld 900)
Susan 2600 (zonder groepsgeld 400)

JW heeft stiekem wel wat geld opgeleverd door Aaf aan te wijzen bij die roltrapopdracht. Ik ga is op Sofie meer letten, want ze doet het wel sneaky.
  zondag 26 januari 2014 @ 17:21:39 #147
330914 Sherlock_Holmes
pi_135968775
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:17 schreef Danielle83 het volgende:

[..]

JW heeft stiekem wel wat geld opgeleverd door Aaf aan te wijzen bij die roltrapopdracht. Ik ga is op Sofie meer letten, want ze doet het wel sneaky.
Sofie doet veel dingen, maar niet bepaald sneaky :D

Vergeleken met haar deed Art het nog subtiel :')

Overigens voor mij wel duidelijk dat ze door deze edit haast zeker in de finale zit (als enige van de eerste leaderhelft, alle andere verdachten zitten in de 2de helft namelijk).
pi_135968780
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:17 schreef Danielle83 het volgende:

[..]

dat is een groepsbesluit geweest, omgekeerde alfabetische volgorde. Dat is echt niet een beslissing van JW alleen geweest.

Het enige wat je kan zeggen is dat hij heeft besloten dat de woorden van Aaf gebruikt zouden worden en dat hij niet iemand anders aanwees die het rijtje zou moeten aanvullen waardoor er 350 in de pot kwam.
pi_135968810
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:21 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Sofie doet veel dingen, maar niet bepaald sneaky :D

Vergeleken met haar deed Art het nog subtiel :')

Overigens voor mij wel duidelijk dat ze door deze edit haast zeker in de finale zit (als enige van de eerste leaderhelft, alle andere verdachten zitten in de 2de helft namelijk).
Welke edit?

En waarom zitten alle andere verdachten in de tweede helft?
  zondag 26 januari 2014 @ 17:27:03 #150
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_135968995
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:21 schreef kvd het volgende:

[..]

dat is een groepsbesluit geweest, omgekeerde alfabetische volgorde. Dat is echt niet een beslissing van JW alleen geweest.

Het enige wat je kan zeggen is dat hij heeft besloten dat de woorden van Aaf gebruikt zouden worden en dat hij niet iemand anders aanwees die het rijtje zou moeten aanvullen waardoor er 350 in de pot kwam.
Als hij iemand anders had aangewezen dan Aaf dan had die minder geld in de pot gebracht...
pi_135969121
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:27 schreef Danielle83 het volgende:

[..]

Als hij iemand anders had aangewezen dan Aaf dan had die minder geld in de pot gebracht...
Klopt...het is een beetje een twijfelgeval...Aaf schrijft, hij besluit...wie heeft het geld in de pot gebracht?
  zondag 26 januari 2014 @ 17:35:21 #152
330914 Sherlock_Holmes
pi_135969262
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:22 schreef kvd het volgende:

[..]

Welke edit?

En waarom zitten alle andere verdachten in de tweede helft?
De edit van het programma (al lieten ze vorig jaar natuurlijk wel zien hoe Kees die koker jatte).

Tygo en Jennifer zijn denk ik de enige twee kandidaten over die totaal niet de mol kunnen zijn. En dan is mijn conclusie dat Sofie dus de finale haalt sowieso (verdeling in de leader is altijd 1/2 of 2/1, qua kandidaten+mol in de finale, en ik weet niet waarom ze daar nu van zouden afwijken).

Laat ik het erop houden dat ik net als Milouska in moltalk er wel een weddenschap op wil zetten dat Sofie de finale haalt (dat is ook het enige wat ik durf te voorspellen, de twee afvallers in de andere helft daar brand ik mijn vingers niet aan; al heb ik daar al wel een kleine voorspelling voor gedaan).

Ben benieuwd of ik gelijk ga krijgen (qua Sofie in de finale) :P
pi_135970298
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:35 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

De edit van het programma (al lieten ze vorig jaar natuurlijk wel zien hoe Kees die koker jatte).

Tygo en Jennifer zijn denk ik de enige twee kandidaten over die totaal niet de mol kunnen zijn. En dan is mijn conclusie dat Sofie dus de finale haalt sowieso (verdeling in de leader is altijd 1/2 of 2/1, qua kandidaten+mol in de finale, en ik weet niet waarom ze daar nu van zouden afwijken).

Laat ik het erop houden dat ik net als Milouska in moltalk er wel een weddenschap op wil zetten dat Sofie de finale haalt (dat is ook het enige wat ik durf te voorspellen, de twee afvallers in de andere helft daar brand ik mijn vingers niet aan; al heb ik daar al wel een kleine voorspelling voor gedaan).

Ben benieuwd of ik gelijk ga krijgen (qua Sofie in de finale) :P
Over die edit kunnen we nu nog niks zeggen...we weten immers nog niet wie er in de finale zit, dus om te zeggen dat door de edit Sofie in de finale zit is een beetje een loze opmerking.
Iedereen wordt geedit, we weten niet wat er precies geedit wordt. Voor hetzelfde geld heeft Tygo al 2 enveloppen naar Ellis Island gestuurd. Wie weet was het besluit van Jan Willem om met de stuwdam-opdracht een koker voorbij te gaan ook wel op beeld te zien, maar is dat er ook niet ingekomen. Wie weet hebben Jan Willem en Daphne wel eerder tijdens die tv station-opdracht gezien waar alle plekken waren, maar om mensen verdacht te maken zien we dat niet.
Daphne werd een paar keer in beeld gezien met een pijl die naar haar wees,misschien een bewuste edit van de programmamakers om de kijkers op een bepaald spoor te zetten en volgens sommigen hier het bewijs dat zij de mol moest zijn...we weten nu dat ze het niet was.
Echt, gedurende een seizoen is er niks over de edit te zeggen...we hebben te weinig info...
  zondag 26 januari 2014 @ 18:14:20 #154
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_135970483
Hoe wist Sofie eigenlijk hoe daar een vrijstelling lag?
pi_135971006
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 18:14 schreef GwaiLow het volgende:
Hoe wist Sofie eigenlijk hoe daar een vrijstelling lag?
Stond het op het briefje?
pi_135974981
Ik ben niet zo van die hintjes en theorieën die je in de uitzending 'ontdekt'. Alles kun je weer anders interpreteren en je ziet ook dat iedereen hier zijn eigen tunnelvisie heeft opgebouwd.

Zelf houd ik het graag bij feiten. De dingen die daadwerkelijk hebben plaatsgevonden.
Zo ben ik nu de roltrap aflevering langs gegaan om te kijken waar de woorden wegvielen.

Bij deze:

G = Goed
R= Raar (Ander woord doorgegeven)
X = Woord niet doorgegeven

Om het voor jullie niet al te ingewikkeld te maken, zal ik de conclusies die ik hier uit trek geven.

1. Van de 20 woorden heeft Tygo er 14 goede doorgegeven, 2 foute, 4 niet.
De woorden die hij doorgaf waren belangrijke. Bijvoorbeeld woorden die niet gevraagd werden zoals Gids, Ritme, Schragen en Tissue heeft hij ook niet doorgegeven. Dit had hij met gemak kunnen doen in plaats van een aantal andere.

2. Susanne daarentegen heeft de pot enorm veel minder geld opgeleverd. Zij heeft 5 goede woorden niet verlengd. De tweede foute van Tygo heeft ze wel verlengd. In dit spel was ze absoluut de bepalende factor die het verpest heeft. Uiteraard kan het toeval zijn, maar ze deed het erg slecht.

Bovendien werd ze door de programmamakers niet verdacht gemaakt in de tussenshots. Wat bijvoorbeeld wel gebeurde bij Jennifer, die wel gewoon een 100% score maakt.

3. Sophie verliest maar 1 goed antwoord. Kan gebeuren in mijn optiek.

4. De andere kandidaten scoren allemaal 100%. Alle woorden die ze krijgen, spelen ze door.

5. Dan is er nog Jan Willem. Hij kon de persoon inruilen. Aaf had 2 goede antwoorden ter waarde van 175 euro per woord. Dat was 350 euro in totaal.
Als Tygo de goede antwoorden had mogen invullen, had hij er maximaal 10 goede kunnen geven ter waarde van 25 euro per stuk. Dat zou 250 euro zijn geweest.
Jan Willem maakte dus de logische keuze.

Conclusie: Uiteraard betekent dit nog niet gelijk dat Susanne de Mol is, maar ze is wel met stip gestegen op mijn verdachtenlijstje.

Hebben jullie op- of aanmerkingen aan mijn beredenering?
  Moderator zondag 26 januari 2014 @ 20:20:30 #157
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_135975417
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 20:10 schreef alf89 het volgende:

Er is geen Susanne :P Wel Susan ;)
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_135975599
quote:
17s.gif Op zondag 26 januari 2014 20:20 schreef Meke het volgende:

[..]

Er is geen Susanne :P Wel Susan ;)
Oh... Dan zit ik toch alsnog mis :P
pi_135975789
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 20:10 schreef alf89 het volgende:
Ik ben niet zo van die hintjes en theorieën die je in de uitzending 'ontdekt'. Alles kun je weer anders interpreteren en je ziet ook dat iedereen hier zijn eigen tunnelvisie heeft opgebouwd.

Zelf houd ik het graag bij feiten. De dingen die daadwerkelijk hebben plaatsgevonden.
Zo ben ik nu de roltrap aflevering langs gegaan om te kijken waar de woorden wegvielen.

Bij deze:

[ afbeelding ]
G = Goed
R= Raar (Ander woord doorgegeven)
X = Woord niet doorgegeven

Om het voor jullie niet al te ingewikkeld te maken, zal ik de conclusies die ik hier uit trek geven.

1. Van de 20 woorden heeft Tygo er 14 goede doorgegeven, 2 foute, 4 niet.
De woorden die hij doorgaf waren belangrijke. Bijvoorbeeld woorden die niet gevraagd werden zoals Gids, Ritme, Schragen en Tissue heeft hij ook niet doorgegeven. Dit had hij met gemak kunnen doen in plaats van een aantal andere.

2. Susanne daarentegen heeft de pot enorm veel minder geld opgeleverd. Zij heeft 5 goede woorden niet verlengd. De tweede foute van Tygo heeft ze wel verlengd. In dit spel was ze absoluut de bepalende factor die het verpest heeft. Uiteraard kan het toeval zijn, maar ze deed het erg slecht.

Bovendien werd ze door de programmamakers niet verdacht gemaakt in de tussenshots. Wat bijvoorbeeld wel gebeurde bij Jennifer, die wel gewoon een 100% score maakt.

3. Sophie verliest maar 1 goed antwoord. Kan gebeuren in mijn optiek.

4. De andere kandidaten scoren allemaal 100%. Alle woorden die ze krijgen, spelen ze door.

5. Dan is er nog Jan Willem. Hij kon de persoon inruilen. Aaf had 2 goede antwoorden ter waarde van 175 euro per woord. Dat was 350 euro in totaal.
Als Tygo de goede antwoorden had mogen invullen, had hij er maximaal 10 goede kunnen geven ter waarde van 25 euro per stuk. Dat zou 250 euro zijn geweest.
Jan Willem maakte dus de logische keuze.

Conclusie: Uiteraard betekent dit nog niet gelijk dat Susanne de Mol is, maar ze is wel met stip gestegen op mijn verdachtenlijstje.

Ja, we hebben niet alles van die 3 minuten steeds meegekregen. bv Als Jennifer de woorden aan Freek doorgeeft, dan horen we haat maar 9 woorden zeggen, netvlies slaat ze over. Freek kan deze wel weer doorgeven aan Daphne, dus ze heeft het wel doorgegeven. Waarschijnlijk hebben we in het begin bij het doorgeven dan Susan aan Sofie en Sofie naar Jennifer woorden hebben gemist
pi_135975846
Susan is gewoon dom.
pi_135976570
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 20:27 schreef kvd het volgende:

[..]

Ja, we hebben niet alles van die 3 minuten steeds meegekregen. bv Als Jennifer de woorden aan Freek doorgeeft, dan horen we haat maar 9 woorden zeggen, netvlies slaat ze over. Freek kan deze wel weer doorgeven aan Daphne, dus ze heeft het wel doorgegeven. Waarschijnlijk hebben we in het begin bij het doorgeven dan Susan aan Sofie en Sofie naar Jennifer woorden hebben gemist
Zeker mogelijk. Al had ik het gevoel niet bepaald bij het kijken bij de aflevering.
Maar ik hou mijn ogen nog zeker goed open. Tunnelvisies zijn dodelijk!.
  maandag 27 januari 2014 @ 00:52:36 #162
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_135993297
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 20:27 schreef kvd het volgende:

[..]

Ja dat dus, je weet niet welke woorden er nog meer zijn doorgegeven maar niet in de uitzending zijn gekomen.

En verder, JW kon toch uit alle kandidaten kiezen, niet alleen Aaf of Tygo? Als JW degene voor Aaf had gekozen, zou er 25 euro per goed woord minder verdiend worden, maar dat is nog steeds ¤150 per woord. En met maar 1 woord meer was er dan toch meer geld verdiend. Dus daar zijn nog vele scenario's mogelijk.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_135996186
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 00:52 schreef texelonia het volgende:

[..]

Ja dat dus, je weet niet welke woorden er nog meer zijn doorgegeven maar niet in de uitzending zijn gekomen.

En verder, JW kon toch uit alle kandidaten kiezen, niet alleen Aaf of Tygo? Als JW degene voor Aaf had gekozen, zou er 25 euro per goed woord minder verdiend worden, maar dat is nog steeds ¤150 per woord. En met maar 1 woord meer was er dan toch meer geld verdiend. Dus daar zijn nog vele scenario's mogelijk.
Alleen hoorde JW welke woorden er doorgegeven werden en op de roltrappen werden geoefend door de kandidaten. Als hij dan voor Daphne had gekozen, waren ze er geen steek mee opgeschoten aangezien zij dezelfde woorden had/wist als Aaf. En JW hoorde dat.
  maandag 27 januari 2014 @ 09:10:42 #164
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_135996329
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 08:58 schreef kvd het volgende:

[..]

Alleen hoorde JW welke woorden er doorgegeven werden en op de roltrappen werden geoefend door de kandidaten. Als hij dan voor Daphne had gekozen, waren ze er geen steek mee opgeschoten aangezien zij dezelfde woorden had/wist als Aaf. En JW hoorde dat.
Ja, maar Aaf wist 10 woorden, zei ze zelf. En er waren er 20. Ergens zijn er 10 verdwenen. Dat moet JW ook gehoord hebben. Dus wist Daphne niet meer woorden, degene daarvoor misschien wel. Of daarvoor. En dan komt er een punt dat er zoveel minder geld per woord verdiend kan worden, dat er niet meer geld verdiend kan worden dan nu gebeurd is. Of dat het nog maar de vraag is of die kandidaten nog steeds de woorden wisten. Maar ik bedoel maar, er is veel meer gebeurd tijdens de opdracht, dan dat wij hebben kunnen zien.
©Dumbo
pi_135997746
Ik denk niet dat er veel meer geld zou zijn verdiend als hij voor iemand anders had gekozen. Bij Tygo ging het al mis, die had al een paar foute woorden en hij gaf ook niet alle woorden door. Als hij iemand in het midden zou hebben gekozen moest diegene meer dan twee keer zoveel goede antwoorden hebben.

Ik denk niet dat JW veel heeft moeten/kunnen mollen tijdens deze opdracht. Maar het kan handig zijn gemonteerd natuurlijk, we zullen nooit zeker weten waar precies het fout is gegaan.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_135997928
Er moet toch wel een aanwijzing zitten achter alle fototoestel geluidjes en shots? :{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 27 januari 2014 @ 13:08:00 #167
231633 Xummon
of toch niet?
pi_136003417
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:16 schreef Felagund het volgende:
we zullen nooit zeker weten waar precies het fout is gegaan.
pas in aflevering 10 misschien
pi_136003507
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:16 schreef Felagund het volgende:
Ik denk niet dat er veel meer geld zou zijn verdiend als hij voor iemand anders had gekozen. Bij Tygo ging het al mis, die had al een paar foute woorden en hij gaf ook niet alle woorden door. Als hij iemand in het midden zou hebben gekozen moest diegene meer dan twee keer zoveel goede antwoorden hebben.

Ik denk niet dat JW veel heeft moeten/kunnen mollen tijdens deze opdracht. Maar het kan handig zijn gemonteerd natuurlijk, we zullen nooit zeker weten waar precies het fout is gegaan.
Heel misschien wel nergens...of dat er niet gemold hoefde te worden omdat een kandidaat al fouten aan het maken was.
pi_136003935
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:08 schreef Xummon het volgende:

[..]

pas in aflevering 10 misschien
Kijk er nu al naar uit.
  maandag 27 januari 2014 @ 13:25:50 #170
231633 Xummon
of toch niet?
pi_136004154
nog 2 afleveringen en dan 3 weken ff nix.........
pi_136006886
2 weken toch???
  roze maandag 27 januari 2014 @ 14:50:51 #172
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_136007306
Susan is veel te lief om de mol te kunnen zijn. Ik denk ergens nog steeds dat JW de mol is maar Sofie begin ik ook steeds meer in de gaten te houden. Sofie is trouwens al zwanger tijdens de opnames. Niet erg boeiend misschien maar wel een grappig feitje
Your beauty never ever scared me.
pi_136007630
quote:
14s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:50 schreef Amarantha het volgende:
Susan is veel te lief om de mol te kunnen zijn. Ik denk ergens nog steeds dat JW de mol is maar Sofie begin ik ook steeds meer in de gaten te houden. Sofie is trouwens al zwanger tijdens de opnames. Niet erg boeiend misschien maar wel een grappig feitje

Dat werd toen ook over Yvon gezegd. En Miloeska was was te dom enzovoort. Karakter zegt niks wat dat betreft.
Ik neem trouwens aan dat Sofie nog niet zwanger was toen. Haar uitgerekende datum is 40 30 april, ze hebben in mei/juni de opnames gehad. Dan zou een zwangerschap van 10/11 maanden zijn ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door kvd op 27-01-2014 15:29:33 ]
  roze maandag 27 januari 2014 @ 15:00:30 #174
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_136007692
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:59 schreef kvd het volgende:

[..]

Dat werd toen ook over Yvon gezegd. En Miloeska was was te dom enzovoort. Karakter zegt niks wat dat betreft.
Ik neem trouwens aan dat Sofie nog niet zwanger was toen. Haar uitgerekende datum is 40 april, ze hebben in mei/juni de opnames gehad. Dan zou een zwangerschap van 10/11 maanden zijn ;)
Oh ze zei zelf in de radioshow van Paul Rabbering dat ze te misselijk was in China om vreemd te gaan (dat was een grapje van Paul) omdat ze te misselijk was en dat dat niet kwam door alleen maar het eten. Dat stond bij het berichtje die ik las over haar zwangerschap
Your beauty never ever scared me.
pi_136007782
40 april :P
pi_136008801
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:02 schreef JaleesaJoia het volgende:
40 april :P
Oeps 8)7
pi_136008861
quote:
2s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:00 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Oh ze zei zelf in de radioshow van Paul Rabbering dat ze te misselijk was in China om vreemd te gaan (dat was een grapje van Paul) omdat ze te misselijk was en dat dat niet kwam door alleen maar het eten. Dat stond bij het berichtje die ik las over haar zwangerschap
Vreemd, ze heeft ook eerder aangegeven dat ze toen nog niet zwanger was. En kijkende naar de data kan ze dus ook helemaal niet zwanger zijn geweest. Tenzij ze zwanger was en een miskraam heeft gehad...
  maandag 27 januari 2014 @ 16:50:10 #178
231633 Xummon
of toch niet?
pi_136011858
pi_136012081
quote:
zit er een spoiler in, of is het veilig om te lezen?
pi_136012234
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 16:55 schreef kvd het volgende:

[..]

zit er een spoiler in, of is het veilig om te lezen?
Er zit zeker een spoiler in. Zelf vind ik het niet erg om te lezen, maar ik weet zeker dat er mensen zijn die het niet willen lezen...
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_136012652
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 16:58 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Er zit zeker een spoiler in. Zelf vind ik het niet erg om te lezen, maar ik weet zeker dat er mensen zijn die het niet willen lezen...
dan sla ik hem over ;)
pi_136031620
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 16:58 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Heeft me wel 2 goede antwoorden opgeleverd. Als het klopt ~O>
  dinsdag 28 januari 2014 @ 00:28:27 #183
231633 Xummon
of toch niet?
pi_136036777
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:54 schreef Droathoah het volgende:

[..]

Dat blijft altijd de vraag.....
  dinsdag 28 januari 2014 @ 00:57:22 #184
330914 Sherlock_Holmes
pi_136037645
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:54 schreef Droathoah het volgende:

[..]

We zullen het donderdag gaan zien (zelf betwijfel ik het ten zeerste) :7
  dinsdag 28 januari 2014 @ 01:00:29 #185
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_136037711
quote:
4 weken? In de eerste afl. Had art het over 17 dagen. Dit lijkt me ook wel redelijk.

Het valt me eindelijk mee dat ze het nu over dagen hebben en niet meer geheimzinnig daarover doen. Eerst steeds alleen krampachtig over afl 1,2,3 etc.

Waarom slaan ze straks 2 weken over? Ivm olympische spelen?
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_136038675
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Er moet toch wel een aanwijzing zitten achter alle fototoestel geluidjes en shots? :{
Ja, heb niet het idee dat iemand daar al ver mee is gekomen, terwijl dat inderdaad wel moet. Waarom zouden ze het WIDM-fotogeluidje anders telkens erachter monteren. Zoiets doen ze niet voor de lol.
Koel en donker bewaren
  Moderator dinsdag 28 januari 2014 @ 07:24:39 #187
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_136039256
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 01:00 schreef gohan16 het volgende:
Waarom slaan ze straks 2 weken over? Ivm olympische spelen?
:Y
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
pi_136042949
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 02:26 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ja, heb niet het idee dat iemand daar al ver mee is gekomen, terwijl dat inderdaad wel moet. Waarom zouden ze het WIDM-fotogeluidje anders telkens erachter monteren. Zoiets doen ze niet voor de lol.
In de eerste aflevering zien we Jan Willem met zijn zaklamp het woord Mol schrijven. Fotografie betekent letterlijk 'schrijven met licht'.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_136045601
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:02 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

In de eerste aflevering zien we Jan Willem met zijn zaklamp het woord Mol schrijven. Fotografie betekent letterlijk 'schrijven met licht'.
^O^
pi_136045725
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:02 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Te obvious.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_136046031
Hebben jullie de afvaltheorie al gezien? Tot nu toe lijkt hij erg te kloppen.

7:12 (spoiler)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:40:55 #192
231633 Xummon
of toch niet?
pi_136057088
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:25 schreef Holenmens het volgende:

vergelijk het eens met eerdere seizoenen
pi_136057966
Sophie of tygo is de mol, je kunt aan beide reacties merken dat het 'nep' is of ze zijn allebei heeeeel erg zelfverzekerd!
pi_136058300
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:40 schreef Xummon het volgende:

[..]

vergelijk het eens met eerdere seizoenen
Daar staat Anne-Marie helemaal links, dus dat klopt niet :P Maar vergeleken met vorig jaar klopt het tot nu (aflevering 4), lijkt me geen toeval. Als het volgende week ook klopt, kunnen we al voorzichtig controleren wie de Mol is..
  Moderator dinsdag 28 januari 2014 @ 17:22:38 #195
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_136058615
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:15 schreef Holenmens het volgende:

[..]

Daar staat Anne-Marie helemaal links, dus dat klopt niet :P Maar vergeleken met vorig jaar klopt het tot nu (aflevering 4), lijkt me geen toeval. Als het volgende week ook klopt, kunnen we al voorzichtig controleren wie de Mol is..
Nou ik geloof dat er eerder zo'n theorie is geweest die t/m aflevering 7 ofzo klopte :+
pi_136065034
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:04 schreef traveliris het volgende:
Sophie of tygo is de mol, je kunt aan beide reacties merken dat het 'nep' is of ze zijn allebei heeeeel erg zelfverzekerd!
Maar als het bij 1 van hen dus al niet is omdat ze de mol zijn kan het ook goed dat ze het allebei niet zijn ;)
  donderdag 30 januari 2014 @ 01:04:58 #197
330914 Sherlock_Holmes
pi_136123814
Opvallend dat Sofie in een tweet een foto van haar en Jennifer plaatst deze week. Vorige week had ze het ook al over Daphne op haar twitter (met een foto van het uitzicht vanuit het hotel).

Als Jennifer inderdaad blijkt af te vallen is het een rare actie, in plaats van de mol te verklappen gewoon de afvallers stiekem bekend maken (of ze was door haar fotoboek aan het bladeren op chronologische wijze??).

Wat we hier concreet uit kunnen halen is het feit dat in ieder geval Sofie haar telefoon behoudt tijdens het spel (los van de foto's, in één van de interviews in de krant heeft ze het over whatsapp berichtjes die ze ontvangt tijdens haar "vakantie"). Tenzij al dat soort zaken ook via een tablet gedaan kunnen worden.

Het enige wat echt spreekt tegen Jennifer als afvaller is het feit dat ze zelf op twitter er nog vrolijk mee bezig is deze week (retweet een bericht over de nieuwste 1-minuut video).

Tenslotte vraag ik me af of er niet een twist zit aan de trailer voor morgen (bv. dat het niet chronologisch is). De beschrijving in de veronica gids voor volgende week laat het lijken of ze net aankomen in het nieuwe land (en niet al opdracht + executie hebben gehad). Nogmaals, zomaar een idee (al zou dat vliegtuig shot wel heel duidelijk maken wie er dan zeer waarschijnlijk uit ligt; als de executie dan al is geweest).

Ja, het is laat ok :Z :P ;)
  donderdag 30 januari 2014 @ 14:42:11 #198
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_136135050
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:25 schreef Holenmens het volgende:

7:12 (spoiler)
Beter klopt er helemaal niks van! Ik zit echt in mn tunnelvisie met Susan.
  donderdag 30 januari 2014 @ 19:50:24 #199
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_136145842
Dagboek van de Mol
quote:
Bij de stuwdam had er flink wat meer geld kunnen worden verdiend als er wat beter was opgelet bij het beantwoorden van de stellingen en als sommigen bereid waren geweest in hun kaarten te laten kijken. Aan de andere kant: dat zou ik ook niet doen... Toch?

Jan-Willem zegt op 4:20
quote:
Dat zou ik toch nooit vertellen ...
Woordgebruik van Jan-Willem lijkt wel op de Mol.

Welkom in de Jan-Willem tunnel *O* :')
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_136146016
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 19:50 schreef jcdragon het volgende:
Dagboek van de Mol

[..]

Jan-Willem zegt op 4:20

[..]

Woordgebruik van Jan-Willem lijkt wel op de Mol.

Welkom in de Jan-Willem tunnel *O* :')
Welkom...het is een leuke tunnel hoor ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')