http://www.powned.tv/nieu(...)zelfmoord_na_on.htmlquote:Een dolfijn heeft zelfmoord gepleegd nadat Japanse vissers haar kind meegenomen hadden. Het kalfje van de dolfijn was een zeer zeldzame albino.
Het voorval vond plaats bij de beruchte Taiji Cove, waar ieder jaar honderden dolfijnen samen worden gebracht en vermoord. Na de ontvoering van het beest zagen activisten van Sea Shepherd hoe de moederdolfijn op zoek ging naar haar kind.
Vervolgens namen de activisten waar hoe de dolfijn onder water ging en niet meer boven kwam. Dit is volgens NineMSN een vaker waargenomen manier voor dolfijnen om zelfmoord te plegen.
Ook in gevangenschap is regelmatig waargenomen dat dolfijnen zelfmoord plegen, onder andere door simpelweg niet meer boven water te komen om te ademen of door hun hoofd tegen een muur aan te slaan.
Jaaa hoooooooorquote:Op donderdag 23 januari 2014 20:10 schreef LXIV het volgende:
zijn er verhalen genoeg van dolfijnen die mensen in tijden van nood ter zijde stonden en het leven redden. Bijvoorbeeld schipbreukelingen die door dolfijnen weer veilig aan land gebracht werden. Of mensen die bedreigd werden door haaien, waarop een groep dolfijnen deze mensen in bescherming namen door de haaien te verwarren door snel langs ze te zwemmen totdat de mensen gered werden.
Op die manier kun je Hiroshima ook goedkeuren.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:12 schreef Rezania het volgende:
Sinds wanneer kan je een dier vermoorden? Ik bedoel, kut voor die dolfijnen hoor, maar zijn nog steeds geen mensen.
quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:12 schreef Rezania het volgende:
Sinds wanneer kan je een dier vermoorden? Ik bedoel, kut voor die dolfijnen hoor, maar zijn nog steeds geen mensen.
Ik was het met je eens tot ik dit las. #racistquote:
Goeie brongquote:Op donderdag 23 januari 2014 20:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
http://www.dolphins-world.com/Dolphins_Rescuing_Humans.html
quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op die manier kun je Hiroshima ook goedkeuren.
quote:
Oh ja. Omdat ze van een afwijkend ras zijn, zijn ze zielig en is het opeens niet meer erg dat ze zeezoogdieren vermoorden, maar moeten we begrip tonen. #simpelequote:Op donderdag 23 januari 2014 20:13 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Ik was het met je eens tot ik dit las. #racist
Niet alle ''spleetogen'' vermoorden dolfijnen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Oh ja. Omdat ze van een afwijkend ras zijn, zijn ze zielig en is het opeens niet meer erg dat ze zeezoogdieren vermoorden, maar moeten we begrip tonen. #simpele
Nee, dat zijn mensen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:15 schreef jatochneetoch het volgende:
Dolfijnen staan juist bekend als psychopathische wezens die voor plezier met opzet andere dieren pijn doen en en andere dolfijnen/dieren verkracht/vermoorden.
Er zijn inderdaad mensen die dat doen, maar niet zoveel. Er zijn heel veel dolfijnen die dat doen.quote:
Ja vast. Ben jij soms zelf een Japanner dat je zo'n irrationele haat hebt jegens deze prachtige dieren?quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:15 schreef jatochneetoch het volgende:
Dolfijnen staan juist bekend als psychopathische wezens die voor plezier met opzet andere dieren pijn doen en en andere dolfijnen/dieren verkracht/vermoorden.
Nee, en ook niet alle Marokkanen roven tasjes. Wat is je punt?quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:15 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Niet alle ''spleetogen'' vermoorden dolfijnen.
Nee maar ik kijk vaak natuurdocumentaires, en dan weet je dat de schattigheid van de dolfijnen schijn bedriegt is.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja vast. Ben jij soms zelf een Japanner dat je zo'n irrationele haat hebt jegens deze prachtige dieren?
O, ik lees nu dat ze super intelligent zijn.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:18 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Nee maar ik kijk vaak natuurdocumentaires, en dan weet je dat de schattigheid van de dolfijnen schijn bedriegt is.
Misschien zijn ze getraumatiseerd door alle wreedheid die Japanners op ze uitoefenen en leven ze dat op vissen e.d. uit.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:18 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Nee maar ik kijk vaak natuurdocumentaires, en dan weet je dat de schattigheid van de dolfijnen schijn bedriegt is.
Pijn doen voor eigen plezier schijnt wel echt te zijn.quote:
https://www.google.com/se(...)ial&client=firefox-aquote:Op donderdag 23 januari 2014 20:19 schreef Laura.b het volgende:
[..]
O, ik lees nu dat ze super intelligent zijn. Ik geloof niet in dieren die elkaar verkrachten trouwens, vind dat je rare dingen zegt.
Mensen die hun moraal op wetgeving baserenquote:Op donderdag 23 januari 2014 20:12 schreef Rezania het volgende:
Hahaha wow dit lees ik nu:quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:20 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
https://www.google.com/se(...)ial&client=firefox-a
Eerst homo's, nu Japanners. Waar is je volgende digitale kruistocht tegen, gehandicapten?quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Misschien zijn ze getraumatiseerd door alle wreedheid die Japanners op ze uitoefenen en leven ze dat op vissen e.d. uit.
Niet dat iedereen intelligent moet zijn maar wat een domme opmerking. Lees jouw zin eens hardop.....quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:15 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Ik geloof het ook niet, zo lijkt het alsof een dolfijn kan denken ofzo.
Nee, op de definitie van het woord moorden.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:20 schreef highender het volgende:
[..]
Mensen die hun moraal op wetgeving baseren[ afbeelding ]
Dus, dolfijn is gewoon weggezwommen en Sea Shepard is 'm uit het oog verloren.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:10 schreef LXIV het volgende:
Vervolgens namen de activisten waar hoe de dolfijn onder water ging en niet meer boven kwam.
Vind het wel meevallen/quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:20 schreef Prospos het volgende:
[..]
Niet dat iedereen intelligent moet zijn maar wat een domme opmerking. Lees jouw zin eens hardop.....
Dat je niet alle ''spleetogen'' onder een kam moet scheren.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, en ook niet alle Marokkanen roven tasjes. Wat is je punt?
Ik heb volstrekt niets tegen homo's (zolang ze van kinderen afblijven). Ik heb ook niks tegen Japanners (zolang ze van dolfijnen afblijven). Ook heb ik niks tegen gehandicapten (zolang ze het fietspad niet versperren)quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:20 schreef Rezania het volgende:
[..]
Eerst homo's, nu Japanners. Waar is je volgende digitale kruistocht tegen, gehandicapten?
Het gaat me dan ook niet om alle spleetogen, maar specifiek om de spleetogen die het nodig vinden om intelligente zeezoogdieren als broodbeleg te gebruiken.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:22 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Dat je niet alle ''spleetogen'' onder een kam moet scheren.
Wikiquote:Op donderdag 23 januari 2014 20:21 schreef Rezania het volgende:
Nee, op een van de definities van het woord moorden.
quote:Soms wordt het ook gebruikt in een context die volgens de juridische betekenis van het begrip moord strikt genomen niet juist is. Zo wordt ook het doden van dieren, zeker als dat op een brute of sadistische wijze geschiedt, vaak moord genoemd.
Daarvoor moet-ie twitteren.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:23 schreef Waaghals het volgende:
nou nu er een topic op fok over is, zal deze misstand weldra de wereld uit zijn
Ja, maar als je dit echt onder de aandacht van mensen wil brengen dan zorg je ervoor dat je 1.000 volgers hebt en je minimaal 1.000 mensen all over the world volgt, en dan kan je net als miljoenen Nederlanders proberen de wereld te veranderen door te twitteren...quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zit short op twitter, dus ik gebruik het zo weinig mogelijk!
Ik geloof niet in Twitter. Er wordt wel wat getwittert, maar er is bijna niemand die dat leest. Het is vooral een zend-medium, zonder al te veel luisteraars. Binnen 5 jaar is het failliet.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar als je dit echt onder de aandacht van mensen wil brengen dan zorg je ervoor dat je 1.000 volgers hebt en je minimaal 1.000 mensen all over the world volgt, en dan kan je net als miljoenen Nederlanders proberen de wereld te veranderen door te twitteren...
Nee, maar wat ik bedoel te zeggen is dat de wereldverbeteraars op twitter zitten tegenwoordig...quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik geloof niet in Twitter. Er wordt wel wat getwittert, maar er is bijna niemand die dat leest. Het is vooral een zend-medium, zonder al te veel luisteraars. Binnen 5 jaar is het failliet.
Ok. Ik ken niet zoveel wereldverbeteraars. In ieder geval niet het soort dat vanaf het zolderkamertje belerende boodschappen de wereld in stuurt.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, maar wat ik bedoel te zeggen is dat de wereldverbeteraars op twitter zitten tegenwoordig...
Mooie van twitter is natuurlijk dat je niet op het klassieke zolderkamertje meer hoeft te blijven zitten h.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok. Ik ken niet zoveel wereldverbeteraars. In ieder geval niet het soort dat vanaf het zolderkamertje belerende boodschappen de wereld in stuurt.
Nee, maar dat doen ze in de praktijk natuurlijk wel! Als je gewoon buiten durft te komen dan maak je jezelf de illusie niet zo snel dat je door 140 karakters te tweeten naar 150 gekochte nepaccounts de wereld verandert!quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mooie van twitter is natuurlijk dat je niet op het klassieke zolderkamertje meer hoeft te blijven zitten h.
quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb volstrekt niets tegen homo's (zolang ze van kinderen afblijven). Ik heb ook niks tegen Japanners (zolang ze van dolfijnen afblijven). Ook heb ik niks tegen gehandicapten (zolang ze het fietspad niet versperren)
Grappige is wel weer dat je door de beperking van 140 tekens wordt uitgedacht zo kernachtig als mogelijk is te formuleren. Daarnaast gaat het bij dit medium uiteraard om het netwerk van bekenden, semi-bekenden en niet bekenden die je betrekt in je wereldverbeteraaarsplannen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, maar dat doen ze in de praktijk natuurlijk wel! Als je gewoon buiten durft te komen dan maak je jezelf de illusie niet zo snel dat je door 140 karakters te tweeten naar 150 gekochte nepaccounts de wereld verandert!
Dan moet je dat beter uitleggen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat me dan ook niet om alle spleetogen, maar specifiek om de spleetogen die het nodig vinden om intelligente zeezoogdieren als broodbeleg te gebruiken.
Stoer man, onverschilligheidquote:Op donderdag 23 januari 2014 21:05 schreef TweeGrolsch het volgende:
Dolfijnen, koeien, varkens, honden. Het enige wat ik zie is potentieel BBQ materiaal.
Dat krijg je als je gaat aapjes kijken.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:20 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Hahaha wow dit lees ik nu:
In een aantal gevallen is bekend dat seksueel gefrustreerde dolfijnen hun lusten botvieren door mensen aan te randen waarmee ze zwemmen. Hierdoor zijn enkele zwemmers ernstig gewond geraakt.
Gevoelig man, verschilligheidquote:Op donderdag 23 januari 2014 21:10 schreef highender het volgende:
[..]
Stoer man, onverschilligheid.
Ghandi is in Zuid Afrika op negerjacht geweest met het leger, hij was aan het neuken terwijl papa op sterven lag, verneukte zijn eigen kinderen door ze te verbieden een opleiding te volgen en had allerlei cultdorpjes opgericht waar hij zijn kracht teste door met naakte meisjes (ook familie leden) te gaan badderen enzo. Af en toe was het oepsie en kon hij zijn lust niet bedwingen. Daarnaast heeft hij zijn best gedaan om de Britten te stoppen in het geven van meer rechten aan de lagere kasten, omdat Arirs tenslotte betere mensen zijn en hoge kaste leden uit India dat tenslotte ook warenquote:Op donderdag 23 januari 2014 20:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Helaas beantwoorden de mensen deze onbaatzuchtigheid met haat en brute moordpartijen richting de dolfijnen. Het is een wonder dat dolfijnen ons nog steeds helpen in nood. Het zou eerder terecht zijn wanneer ze ons zouden verzuipen als ze de kans kregen. Wat dat betreft zijn het net Ghandi's.
Sinds vermoorden betekent dat je iets (een mens of een dier dus) dood.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:12 schreef Rezania het volgende:
Even zoeken op de film "The Cove" (staat volledig op youtube), dan weet je waar ze mee bezig zijn daar in Japan.quote:Op donderdag 23 januari 2014 23:58 schreef UpsideDown het volgende:
Walvissen en zeehonden die bruut worden doodgemaakt kan je rustig vergelijken met vermoorden. Dat gaat wel even anders dan een dier gecontroleerd doden bij de slager. Als je niet weet hoe het precies gaat raad ik aan om even op internet te zoeken.
Nee.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 00:00 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Sinds vermoorden betekent dat je iets (een mens of een dier dus) dood.
Het is allebei vreselijk.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 00:10 schreef polderturk het volgende:
Bekijk deze video. Een gevangen walvis levert een doodstrijd van een half uur met een harpoen in zijn/haar lichaam. En dan wordt er gezeurd over de halalslacht, waarbij het beest binnen een minuut het bewustzijn verliest door het doorsnijden van de halsslagaders.
Gewoon walgelijk dat dit soort praktijken gewoon nog gedaan worden. Eigenlijk is de mens helemaal niet zo'n beschaafd dier.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 00:10 schreef polderturk het volgende:
Bekijk deze video. Een gevangen walvis levert een doodstrijd van een half uur met een harpoen in zijn/haar lichaam. En dan wordt er gezeurd over de halalslacht, waarbij het beest binnen een minuut het bewustzijn verliest door het doorsnijden van de halsslagaders.
Gewoon niet.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 06:58 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ja. Mensen kunnen ook hun hond of kat vermoorden. En dus ook dolfijnen.
En een blikje tonijnsalade (met dolfijnstukjes) natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 08:29 schreef Woods het volgende:
Kijk al die hypocriete mensen hierZelfs kankeren op wat die Japanners doen want dat is zo slecht en dieronvriendelijk maar zelf wel lekker een speklapje of biefstukje eten
![]()
Waarom moeten homo's van kinderen afblijven? Hebben ze een besmettelijke (kinder)ziekte of zo?quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb volstrekt niets tegen homo's (zolang ze van kinderen afblijven). Ik heb ook niks tegen Japanners (zolang ze van dolfijnen afblijven). Ook heb ik niks tegen gehandicapten (zolang ze het fietspad niet versperren)
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 00:00 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Sinds vermoorden betekent dat je iets (een mens of een dier dus) dood.
quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:14 schreef Rezania het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=moord&lang=nn#.UuFp7BDb9D8
Maar zag de bron al, verrast me niks van hen.
Dat was een grapje van hem, opa.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 08:50 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waarom moeten homo's van kinderen afblijven? Hebben ze een besmettelijke (kinder)ziekte of zo?
Dat geloof ik niet. Het lijkt meer op een vergelijking: Japanners doden meer dolfijnen (bewust en niet als per ongelukke bijvangst) dan andere volken. Doen homo's meer kinderen kwaad dan hetero's? Nee, pedofielen doen meer kinderen kwaad dan niet pedofielen. Er zijn niet meer pedofielen onder homo's dan onder hetero's. Een walgelijk "grapje" dus.quote:
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:22 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet. Het lijkt meer op een vergelijking: Japanners doden meer dolfijnen (bewust en niet als per ongelukke bijvangst) dan andere volken. Doen homo's meer kinderen kwaad dan hetero's? Nee, pedofielen doen meer kinderen kwaad dan niet pedofielen. Er zijn niet meer pedofielen onder homo's dan onder hetero's. Een walgelijk "grapje" dus.
De grap is dat er wel degelijk meer pedofielen onder homo's zijn dan onder hetero's. Dat ontkennen is politiek-correct wensdenken.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:22 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet. Het lijkt meer op een vergelijking: Japanners doden meer dolfijnen (bewust en niet als per ongelukke bijvangst) dan andere volken. Doen homo's meer kinderen kwaad dan hetero's? Nee, pedofielen doen meer kinderen kwaad dan niet pedofielen. Er zijn niet meer pedofielen onder homo's dan onder hetero's. Een walgelijk "grapje" dus.
Bron?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
De grap is dat er wel degelijk meer pedofielen onder homo's zijn dan onder hetero's. Dat ontkennen is politiek-correct wensdenken.
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 01:05 schreef porsche1 het volgende:
Medelijden met dieren hebben.Dat is ook echt iets van deze tijd.
Moeten al die posters in die topic lang geleden hebben geleefd, dan was het na een week al klaar met ze omdat ze geen dieren durfde te slachten.
Die goede oude tijd, toen jij blij moest wezen als je eens een dier tegenkwam en je een lekker stukje vlees had.![]()
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:52 schreef Peunage het volgende:
Wat is de nationaliteit van het ontvoerde kind? En is het al teruggevonden?
In dierenleed per kilo staat de walvisvangst er sowieso een stuk beter op dan de bio-industrie of de garnalenvisserij.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 00:10 schreef polderturk het volgende:
Is er al een Ambergris Alert uitgegaan?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:52 schreef Peunage het volgende:
Wat is de nationaliteit van het ontvoerde kind? En is het al teruggevonden?
Graag.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Als jij terug wil naar de mentaliteit en kennis van vroeger dan kan dat, geef alles op en ga in je grot wonen.
Goh kom je daar nu pas achter, de mens is de grootste plaag die planeet aarde in haar bestaan heeft gekend.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 00:49 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Gewoon walgelijk dat dit soort praktijken gewoon nog gedaan worden. Eigenlijk is de mens helemaal niet zo'n beschaafd dier.
Ja. als iedereen de weg van de hypocrisie, selectieve verontwaardiging en goedkoop sentiment volgt gaat het vast een stuk beter.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:49 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Goh kom je daar nu pas achter, de mens is de grootste plaag die planeet aarde in haar bestaan heeft gekend.
Het plundert grondstoffen en roeit hele diersoorten uit enkel uit eigen belang. Zie ook de reacties in dit topic
De weg die we nu bewandelen met zijn allen is er n die doodloopt.
Wat is er mis met een lekker plakje dolfijn?quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat me dan ook niet om alle spleetogen, maar specifiek om de spleetogen die het nodig vinden om intelligente zeezoogdieren als broodbeleg te gebruiken.
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 03:54 schreef BaajGuardian het volgende:
Koe pleegt zelfmoord na ontvoering kalf voor kalfsbiefstukjes, armen koe, huiltje elke dag voor de koe, zieligen verhaal.
quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.◢◤
OSquote:
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:41 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
OS! Hoe is het met jou (en mirage)
Pm me maar als je leuke dingen te vertellen hebtquote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:46 schreef Oversight het volgende:
[..]Goed man, beter dan ooit eigenlijk,
en klaar voor nog beter!
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:47 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Pm me maar als je leuke dingen te vertellen hebt
Volgens mij heb jij je een beetje laten verblinden door de aaibaarheidsfactoren van deze dierenquote:Op donderdag 23 januari 2014 20:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja vast. Ben jij soms zelf een Japanner dat je zo'n irrationele haat hebt jegens deze prachtige dieren?
quote:Dolfijnen reageren zich op elkaar af tijdens agressie. Hoe ouder een mannetjesdolfijn is, hoe groter de kans dat zijn lichaam onder de littekens van bijten zit. Mannetjesdolfijnen reageren in omstandigheden van agressie op elkaar om waarschijnlijk dezelfde reden als de mens: onenigheden tussen vrienden en strijden voor de vrouwen. Handelingen in agressiviteit kunnen zo intens worden dat getroffen dolfijnen soms verbannen worden als resultaat van een verloren gevecht
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dolfijnen
Het grappige is dus dat doflijnen en mensen op gebied van emoties en sociale banden qua gedrag best op elkaar lijken. Dat betekent dus ook dat je zowel onder mensen als dolfijnen verschillende typen hebt, psychopaten, agressievelingen, behulpzame types, en allerlei variaties daarop.quote:Seksualiteit
In een aantal gevallen is bekend dat seksueel gefrustreerde dolfijnen hun lusten botvieren door mensen aan te randen waarmee ze zwemmen. Hierdoor zijn enkele zwemmers ernstig gewond geraakt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dolfijnen
Dolfijnen kunnen ook denken. Ze geven elkaar ook een naam en hebben herinneringen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:15 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Ik geloof het ook niet, zo lijkt het alsof een dolfijn kan denken ofzo.
Ook omdat het zulke grote dieren zijn. Dan voelen ze waarschijnlijk ook meer emoties, dat is logisch.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:18 schreef firefly3 het volgende:
Walvissen voelen waarschijnlijk meer emoties dan de mens. Ook zal dezelfde emoties zoals verdriet veel erger zijn bij deze beesten.
quote:
Nee.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:35 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Jezus, kun jij eens 1 zin schrijven zonder te generaliseren? Is het wel eens bij je opgekomen dat noch alle mensen, noch alle dolfijnen hetzelfde denken en/of hetzelfde gedrag vertonen?
Erg jammer. Want zonder die rare kronkel in je kop had je begrepen dat dit:quote:
vrij makkelijk verklaarbaar is doordat noch elk mens, noch elke dolfijn, hetzelfde is en denkt.quote:Helaas beantwoorden de mensen deze onbaatzuchtigheid met haat en brute moordpartijen richting de dolfijnen. Het is een wonder dat dolfijnen ons nog steeds helpen in nood. Het zou eerder terecht zijn wanneer ze ons zouden verzuipen als ze de kans kregen. Wat dat betreft zijn het net Ghandi's.
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:11 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dolfijnen kunnen ook denken. Ze geven elkaar ook een naam en hebben herinneringen.
Ze hebben ontdekt dat een dolfijn een ander roept dmv bepaalde klanken. De dolfijn die geroepen wordt herhaald zijn eigen naam. Ook na 10 jaar reageerd dezelfde dolfijn op zijn naam. Bij ontmoetingen noemen ze hun eigen naam. Ze zijn slimmer dan de meeste mensen denken.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:09 schreef Oversight het volgende:
[..]Klopt hoor, heb je de workshop ook gevolgd?
ONZ / De ontdekking van mijn innerlijke dolfijn
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:39 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ze hebben ontdekt dat een dolfijn een ander roept dmv bepaalde klanken. De dolfijn die geroepen wordt herhaald zijn eigen naam. Ook na 10 jaar reageerd dezelfde dolfijn op zijn naam. Bij ontmoetingen noemen ze hun eigen naam. Ze zijn slimmer dan de meeste mensen denken.
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 09:06 schreef _Led_ het volgende:
Zelf loop ik al enige tijd rond. Ik heb verschillende workshops gedaan in de energetische sfeer.
Er waren bepaalde storingen in mijn magnetisch veld, en in m'n aura was een gat ontstaan, een beetje zoals in de ozon.
Ik ben toen gaan rebearthen, dan ga je als het ware terug naar je oerkoek en kom je in contact met je innerlijke goeroe. Je komt dan heel diep in jezelf en heft bepaalde blokkades op via drukpunten.
Ik heb jaren in een ashram gewoond en verschillende therapin gevolgd bij Sri Barman Sharma. Ik kwam toen in contact met m'n Kundalini, en dat is heel confronterend, ja. Het was alsof de sluizen werden opengezet en ik voelde hoe bepaalde energien door mij stroomden. En toen wist ik dat ik deel was van alle dingen en ik werd een sterrenkind. M'n chakra's begonnen helemaal te gloeien. Sri Barman toonde mij de weg, zijn vingertoppen straalden mij in. Het was alsof er dolfijnen door mijn chakra's zwommen, van boven naar beneden en terug.
Toen ik terug kwam in Nederland raakte ik in verwarring. Ik had zoveel ervaren en geleerd, maar het was alsof ik toch terug viel in mijn oude patronen, toch weer die regressie. Ik heb toen in Almere drie weken in een zweethut gezeten en toen was ik eigenlijk pas echt terug. Maar ondanks dat, ondanks dat Sri Barman mijn meridianen had getransformeerd, ontbrak er toch iets aan mijn leven. Toen heb ik bij NOIBOBION aangeklopt, en daar ontmoette ik Sidhartta de Boer, mijn vriend, minnaar en levensgezel. Wij hebben een ongelofelijk contact, onze energien vloeien gewoon samen.
Sidhartta werkt met dolfijnen. Hij heeft jaren als verzorger gewerkt bij het dolfinarium in Harderwijk. Ook heeft hij negen maanden in een grot gewoond in de Sina bij de Rode Zee, zodat hij 's nachts de dolfijnen kon horen zingen. Toen hij terugkwam in Nederland wou hij weer werken met dolfijnen, maar op een andere manier, meer op een spiritueel vlak. Sidhartta woonde toen in de Vrolikstraat. Hij had een aquarium gebouwd ter grootte van de woonkamer, maar de kosten van een dolfijn kon hij financieel gewoon niet bolwerken. Hij heeft toen makrelen gekocht, maar zijn hart bleef toch bij dolfijnen. Toen heeft hij Arthur Eeda van NOIBOBION benaderd en die stond er eigenlijk heel positief tegenover. Ze besloten toen een groot aquarium te bouwen met genoeg speelruimte voor de dolfijnen.
Sidhartta is toen begonnen met de cursus Ontdek je innerlijke dolfijn ( 850,- per sessie ex. BTW). Hij ontdekte dat er eigenlijk een enorme behoefte aan bestond. Dat mensen die in het gewone leven totaal geblokkeerd zijn, emotioneel dan, dat die weer tot zichzelf komen en helemaal stralend uit zo'n aquarium stappen. Het was, mag je wel zeggen, een groot succes. Sidhartta ontdekte dat hij het contact met dolfijnen nog verder kon verdiepen. Hij kwam nachten niet thuis; dan zat hij in het aquarium, dat voelde je op je klompen aan. Ik wist dat het goed was wat hij deed, dus ik gaf hem alle vrijheid. Dat ging heel intutief.
Ik assisteer hem nu bij een nieuwe cursus die hij heeft ontwikkeld: De verborgen weg, anaal-sacraal diepteonderzoek met dolfijnen ( 1250,- per sessie ex. BTW). Het is eigenlijk heel simpel: zodra je in het aquarium bent en hebt kennisgemaakt met Sheba of Gobi - dat doe je door zacht te strelen over hun buik (die heel gevoelig is) en door gewoon lekker te huggen - en het klikt, dan geven ze je een signaal en kun je echt de diepte in. Dat doe je met je rechterarm, eerst door heel zacht te drukken - een soort omgekeerde geboorte - en daarna gaat het eigenlijk vanzelf.
Je komt in een soort pre-natale grot waar je innerlijke dolfijn zwemt en daarmee kom je dan in contact door heel lief te strelen en te aaien. Je komt zo op een hele prettige en fijne manier - zowel voor jou als de dolfijn - weer in je krachtveld.
Wie terugkeert uit de grot zal ervaren dat hij/zij het contact met het verloren ik weer heeft hersteld, wat een onuitputtelijke bron is van liefde en levensvreugde.
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:50 schreef SpecialK het volgende:
Dolfijnen werken volgens mij ook best wel aardig mee aan zo'n therapeutische sessie
[ afbeelding ]
Toch wel. Op de Faroe Eilanden hebben ze een nogal bloeddorstige traditie.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:19 schreef JeMoeder het volgende:
Gelukkig zijn wij hier in het westen moreel superieur omdat we geen dolfijnen of walvissen vermoorden.
Dat komt omdat de meeste mensen dommer dan een stoeptegel zijn en denken dat de mens het meest perfecte, ultieme beest is wat er ooit op aarde of daarbuiten heeft rondgelopen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:39 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ze hebben ontdekt dat een dolfijn een ander roept dmv bepaalde klanken. De dolfijn die geroepen wordt herhaald zijn eigen naam. Ook na 10 jaar reageerd dezelfde dolfijn op zijn naam. Bij ontmoetingen noemen ze hun eigen naam. Ze zijn slimmer dan de meeste mensen denken.
Grappig, het plaatje van South Park spreekt je eigen boodschap tegen. In die aflevering sluiten ze goed af met hoe de jappen dan maar kippen koeien en varkens neersteken.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
http://www.powned.tv/nieu(...)zelfmoord_na_on.html
Ondanks de beestachtige wijze waarop mensen dolfijnen behandelen, zijn er verhalen genoeg van dolfijnen die mensen in tijden van nood ter zijde stonden en het leven redden. Bijvoorbeeld schipbreukelingen die door dolfijnen weer veilig aan land gebracht werden. Of mensen die bedreigd werden door haaien, waarop een groep dolfijnen deze mensen in bescherming namen door de haaien te verwarren door snel langs ze te zwemmen totdat de mensen gered werden. Dolfijnen zijn extreem intelligente dieren die precies weten wat ze doen.
Helaas beantwoorden de mensen deze onbaatzuchtigheid met haat en brute moordpartijen richting de dolfijnen. Het is een wonder dat dolfijnen ons nog steeds helpen in nood. Het zou eerder terecht zijn wanneer ze ons zouden verzuipen als ze de kans kregen. Wat dat betreft zijn het net Ghandi's.
Vooral Japanners zijn dol op het moorden van dolfijnen en het afpakken van hun kinderen. Terwijl ze het totaal niet nodig hebben, draaien ze dolfijnenkinderen het liefst in de sushi.
[ afbeelding ]
Lol leuke troll. Nee dit waren gewoon wetenschappelijke testen door geluidsopnames te maken en af te spelen. Ik ben niet van die vaagheidquote:
Ja idd!quote:Op zondag 26 januari 2014 23:55 schreef budvar het volgende:
[..]
Dat komt omdat de meeste mensen dommer dan een stoeptegel zijn en denken dat de mens het meest perfecte, ultieme beest is wat er ooit op aarde of daarbuiten heeft rondgelopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |