Zouden die leeghoofden van de PVV echt denken dat Nederland geen handel drijft met de rest van de wereld?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 15:47 schreef borisz het volgende:
Het verkiezingsprogramma van de PVV past op één A4-tje
Wat willen de Nederlanders, meer of minder EU ?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:39 schreef Peunage het volgende:
[..]
1. Kiezen voor Nederland.
Dit is toch geen verkiezingspunt, dit betekent gewoon niks. Dit zou eigenlijk de titel van het programma moeten zijn
2. Uit de EU, uit de euro.
Oke.
3. Handel drijven met de hele wereld.
Prima. Ik wist alleen niet dat de EU dat tegen hield of zo.
Is ongeveer hetzelfde als punt 5 en 6.
4. Baas over eigen grenzen.
Top. Hetzelfde als punt 7
5. Baas over eigen geld
6. Eigen economisch beleid.
+ valt samen met punt 3.
7. Blijven wie we zijn (massa-immigratie, Islamiseren, blablabla)
Zie punt 4.
Het kan eigenlijk nóg korter. Een half A4'tje denk ik. Simpel te onthouden, catchy, etc
Dat is iets anders dan uit de EU stappen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 12:11 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Wat willen de Nederlanders, meer of minder EU ?
Minder (x100)
Dat is wat 68% van de Nederlanders wil
Voor de gemiddelde PVV-stemmer is dat echt teveel nuance.quote:Op dinsdag 1 april 2014 12:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan uit de EU stappen.
Er is inderdaad al een peiling, maar die is al bijna 3 maanden oud:quote:Op maandag 31 maart 2014 17:34 schreef martijnde3de het volgende:
Zijn er al peilingen over de EU verkiezingen in NL?
quote:Op zondag 12 januari 2014 15:30 schreef freako het volgende:
Een schop voor dit topic. De eerste peiling, van TNS Nipo, voor een onderzoek van de UvA. Bron is NRC Handelsblad.
De categorie "overig" is fout voor 2009. Dat was niet 12%, zoals de grafiek suggereert, maar 2%.
En in zetels geeft dat dit: (hierbij heb ik GL en 50Plus het voordeel van de twijfel gegeven, beide partijen zitten hier net onder de kiesdrempel van 3,85%).
PVV 5 (0)
VVD 5 (+2)
SP 4 (+2)
D66 3 (0)
PvdA 3 (0)
CDA (-2)
CU/SGP 1 (-1)
50Plus 1 (+1)
GL 1 (-2)
Totaal = 26 zetels (geen wijziging).
Als rekening wordt gehouden met de lijstverbindingen in 2009 (PvdA+GL; VVD+D66; CDA+CU/SGP), krijgt CU/SGP er een tweede zetel bij, ten koste van de SP.
"Europe's year of change".. wat een gehype om niks.quote:Op woensdag 2 april 2014 11:47 schreef borisz het volgende:
Tijd voor een Linkdump. Wel een interessante
http://europedecides.eu/2(...)opes-year-of-change/
Ehhhh.... punt 3? Het is 1 A4tje, daar heb je toch niet overheen gelezen?quote:Op dinsdag 1 april 2014 11:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zouden die leeghoofden van de PVV echt denken dat Nederland geen handel drijft met de rest van de wereld?
De stelling aan het eind negeer ik even.quote:Op vrijdag 4 april 2014 17:39 schreef Kaas- het volgende:
Ik vind de verkiezingen eigenlijk niet eens zo overdreven interessant, want zo enorm veel verschillen de meeste partijen hier niet van elkaar.
Wat ik graag zou zien is dat de discussie over de toekomst van de EU eindelijk eens op gang komt. Dat men gaat invullen op welke terreinen de EU beleid mag maken voor de lidstaten omdat het echt wat toevoegt (wat mij betreft zaken als milieu, toezicht op de financiële sector, buitenlands beleid, wetenschap en de interne markt en alles dat daarbij komt kijken zoals mededinging, telecommunicatie, transport etc.) maar vooral ook waar ze zich niet mee dient te bemoeien en aan de individuele lidstaten over moet laten. Nu blijft dat een groot grijs gebied en moddert het maar wat door.
Dat laatste is inderdaad een gevaar. Wat de rest betreft: in die discussie heb ik nu even geen zin.quote:Daarnaast zou er vervolgens ook invulling gegeven moeten worden aan de verdere democratisering van de EU. Wat mij betreft kunnen Europeanen stemmen op de president van de EU (en dan niet die gekke positie van Herman van Rompuy, maar die van voorzitter van de Europese Commissie), waarbij de Commissarissen als ministers zijn die door het EP naar huis gestuurd kunnen worden. Als het EP meer macht heeft, democratischer en transparanter werkt en het eindelijk duidelijk is wat ze wel/niet mogen zal er ook eindelijk meer media-aandacht in Brussel komen om de democratie te controleren wat nu nog totaal niet gebeurt waardoor het allemaal maar wat schimmig blijft.
De EU heeft ons enorm veel te bieden, maar moet nu in een rap tempo democratiseren en pas op de plaats maken op de gebieden die lidstaten prima zelf kunnen regelen, anders komt er ooit een moment dat de bevolkingen zó klaar met de EU zijn dat het niet meer te handhaven is.
Vreemd, ik heb juist het idee dat in EP-verkiezingsretoriek de hele tijd deze discussie wordt gevoerd, en er amper ingegaan wordt op het politiek beleid dat het Parlement de komende vijf jaar moet voeren (wat de facto de centrale vraag is).quote:Op vrijdag 4 april 2014 17:39 schreef Kaas- het volgende:
Ik vind de verkiezingen eigenlijk niet eens zo overdreven interessant, want zo enorm veel verschillen de meeste partijen hier niet van elkaar.
Wat ik graag zou zien is dat de discussie over de toekomst van de EU eindelijk eens op gang komt. Dat men gaat invullen op welke terreinen de EU beleid mag maken voor de lidstaten omdat het echt wat toevoegt (wat mij betreft zaken als milieu, toezicht op de financiële sector, buitenlands beleid, wetenschap en de interne markt en alles dat daarbij komt kijken zoals mededinging, telecommunicatie, transport etc.) maar vooral ook waar ze zich niet mee dient te bemoeien en aan de individuele lidstaten over moet laten. Nu blijft dat een groot grijs gebied en moddert het maar wat door.
Er is hier of daar wel eens een Nederlandse fractievoorzitter die er iets niet al te concreets over roept (het document van Timmermans met een uitgebreide uiteenzetting over wat volgens hem wel/niet door de EU gedaan moet worden was wel een hele mooie), maar een serieuze Europa-brede discussie is compleet afwezig terwijl die eigenlijk eerst eens gevoerd (en afgerond) zou moeten worden.quote:Op zondag 6 april 2014 11:08 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Vreemd, ik heb juist het idee dat in EP-verkiezingsretoriek de hele tijd deze discussie wordt gevoerd, en er amper ingegaan wordt op het politiek beleid dat het Parlement de komende vijf jaar moet voeren (wat de facto de centrale vraag is).
Cool, van alle Europarlementariërs was het - toeval of niet - een Nederlandse D66'er die mij op 1 kwam.quote:Op zondag 6 april 2014 11:53 schreef martijnde3de het volgende:
Voor de mensen die het leuk vinden er zijn nog een paar kiezwijzers door de EU gemaakt voor de Europese verkiezingen.
Van best naar minste goede:
1. http://www.electio2014.eu/
Ik hoor Johan Derksen al weer over 'dat enge wijf'.quote:Op donderdag 23 januari 2014 15:55 schreef freako het volgende:
#10 is een Fok!user.. Ze is blijkbaar nog steeds af en toe actief, maar ook in 2003 al:
POL / [Statenverkiezingen] Stem op mij!!
jaja, want een testje waarbij ze een verzonnen, niet relevante situatie, als uitgangspunt nemen is nuttiger?quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:58 schreef El_Matador het volgende:
Angelika Bengtsson
Sverigedemokraterna
Sweden NI
76%
Heb bijna op alles zwaar tegen gestemd. Slechte vragen, want ze gaan al van een EU uit, precies waar ik tegen ben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |