abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8891461
Ben je Fok!ker en sta je ergens kandidaat bij de komende verkiezingen voor de Provinciale Staten, dan kan je dat in dit topic melden. Vermeld in ieder geval de provincie, partij en de plek waarop je op de lijst staat. Daarbij zou het leuk zijn als je wat wilt vertellen over je motivatie en bijvoorbeeld iets over de partij waarvoor je kandidaat staat (vooral als het een partij is die niet landelijk bekend is) en jouw activiteiten binnen die partij...
  woensdag 5 maart 2003 @ 18:03:28 #2
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_8891589
Ha, ik dus

Naam: Kirsten Verdel
Leeftijd: 25
Partij: PvdA
Provincie: Zuid-Holland
Plek op de lijst: 24 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik ben de jongste van de lijst en heb er ook erg op aangedrongen dat ik op de lijst zou komen, daar er vooral vaak oudere mensen in de Provinciale Staten zitten, terwijl beleid -ook op provinciaal niveau- natuurlijk ook voor jongeren is.

In de vernieuwingsslag die de PvdA nu maakt was daar gelukkig wel oor voor, dus ik sta op de lijst. Ik heb 6000 voorkeursstemmen nodig ongeveer om in de PS te komen, dus als je dinsdag gaat stemmen, in Zuid-Holland woont... stem dan PvdA, nummertje 24...

Ik werk zelf bij internetprovider XS4ALL momenteel en weet dus redelijk wat van internet en aanverwante zaken af, tevens studeer ik bestuurskunde en ik houd me daarin sterk bezig met de internationale richting, met focus op de EU.

En verder zit ik al een behoorlijke tijd op Fok!
En als je nog meer wilt weten ga dan maar een endje googlen

Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_8891726
Ohja, natuurlijk mogen er ook vragen worden gesteld aan de kandidaten die zich hier melden (ik hoop dat dit niemand afschrikt ), mits het niet bedoeld is om 'af te zeiken' en mits het enigzins met provincie of de reactie van de kandidaat te maken heeft...

woensdag 5 maart 2003 @ 19:27:53 #4
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_8893338
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 18:03 schreef darktower het volgende:
Ha, ik dus

Ik ben de jongste van de lijst en heb er ook erg op aangedrongen dat ik op de lijst zou komen, daar er vooral vaak oudere mensen in de Provinciale Staten zitten, terwijl beleid -ook op provinciaal niveau- natuurlijk ook voor jongeren is.

In de vernieuwingsslag die de PvdA nu maakt was daar gelukkig wel oor voor, dus ik sta op de lijst. Ik heb 6000 voorkeursstemmen nodig ongeveer om in de PS te komen, dus als je dinsdag gaat stemmen, in Zuid-Holland woont... stem dan PvdA, nummertje 24...

Ik werk zelf bij internetprovider XS4ALL momenteel en weet dus redelijk wat van internet en aanverwante zaken af, tevens studeer ik bestuurskunde en ik houd me daarin sterk bezig met de internationale richting, met focus op de EU.

En waarom moeten we op je stemmen dan ?

Ik werk bij de ANWB op de administratie en weet dus redelijk wat van cijfertjes, geld en aanverwante zaken af , tevens studeer ik Frans en ik houd me daarin sterk bezig met de internationale richting, met focus op de EU.

Stem D'66.

"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_8901362
quote:
Ha, ik dus

Nou ja, je staat 24e hoor...is dit de revolutionaire vernieuwingsslag van de pvda?
pi_8907828
Als je de uitslag van de 2e kamer verkiezingen 1 op 1 overzet op de PS, dan komt ze wel in de Staten, dan halen ze precies 24 zetels. Als ze dan ook nog in de coalitie komen met zeg 3 Gedeputeerden, dan zijn het totaal zelfs 27 zetels.
pi_8907917
Ik ben met de verkiezingen ws wel in Rotterdam, maar kan/ga daar helaas niet (op je) stemmen Kirsten.
For great justice!
  donderdag 6 maart 2003 @ 15:19:31 #9
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_8912259
quote:
Ha, ik dus

Ik woon voor jou jammergenoeg niet in Z-Holland, anders was er misschien een kansje
Maar wat ik me afvroeg: Je houdt je bezig met de internationale richting en de EU, wat kun je op dat gebied betekenen in de PS?

Zou je ook aan kunnen geven wat de provincie precies doet voor jongeren?

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_8914121
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 15:19 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik woon voor jou jammergenoeg niet in Z-Holland, anders was er misschien een kansje
Maar wat ik me afvroeg: Je houdt je bezig met de internationale richting en de EU, wat kun je op dat gebied betekenen in de PS?

Wat betreft Brabant wilden ze iig:

"Investeren in een vernieuwend en flexibel jongerenbeleid"

Zelfs mijn huisgenoot (Vice-JS-voorzitter) had geen idee wat ik daar van moest denken.

"Kut-Marokkanen", zei deze geintegreerde VVD-er.
  donderdag 6 maart 2003 @ 16:54:00 #11
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_8914890
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 16:26 schreef Kennyman het volgende:

[..]

Wat betreft Brabant wilden ze iig:

"Investeren in een vernieuwend en flexibel jongerenbeleid"

Zelfs mijn huisgenoot (Vice-JS-voorzitter) had geen idee wat ik daar van moest denken.

Subsidie aan een nieuwe turn-vereniging?

hele flexibele meisjes daar altijd

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 6 maart 2003 @ 17:25:48 #12
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_8915553
Ik ga toch maar voor de man met de meest pittoreske naam van heel Zuid Holland stemmen, Linze Schaap.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 10 maart 2003 @ 12:09:50 #13
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_9002918
Op donderdag 6 maart 2003 15:19 schreef Sidekick het volgende
quote:
:

[..]

Wat betreft Europa: de Europese Unie -waar al 70% van de wetgeving in Nederland vandaan komt- besteedt steeds meer aandacht aan de regio's. Een regio kan een gebied zijn dat over meerdere landen loopt, maar vaak zijn het bepaalde streken in landen die een specifieke tak van industrie hebben, bijvoorbeeld landbouw. De provincies in Nederland hebben wat dat betreft ook een steeds grotere aandacht van de EU. Provincies proberen steeds meer - en steeds vaker met succes- subsidies te krijgen van de EU voor regionale ontwikkeling. Die ontwikkeling kan dan bijvoorbeeld liggen op het gebied van werkgelegenheidssubsidies, geld voor specifieke sectoren, etc. Het is dus bijna een kunst om zoveel mogelijk geld binnen te krijgen voor 'je eigen provincie'. De EU is dus heel belangrijk voor de provincie omdat het qua financiele geldstromen nogal een grote bron van inkomsten kan zijn. En daar we de Randstad graag als een belangrijke economische motor zien voor Nederland is geld voor de ontwikkeling hiervan natuurlijk meer dan welkom.

En dan jongeren. De provincies houden zich natuurlijk met name bezig met ruimtelijke inrichting, milieuproblematiek, woningbouw e.d.

De provincie houdt zich (wettelijke taak!) bezig met jeugdzorg, maar bijvoorbeeld dus ook met woningbouw voor jongeren; starters op de arbeidsmarkt bijvoorbeeld. De PvdA wil o.a. projecten met Brede Scholen beginnen, Thuis op Straat (begeleid spelen), mentorbegeleiding, breedtesport, arbeidsmarkt- en onderwijsprojecten, tegengaan vroegtijdig schoolverlaten. Dit alles is erop gericht in het bijzonder mensen met achterstandsproblemen vroegtijdig (preventief) te ondersteunen.

Preventie van jeugdcriminaliteit wordt wat mij betreft ook een speerpunt. Niet allees repressie achteraf, maar ook preventie, daar hebben we met zijn allen veel meer aan, lijkt mij

Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  maandag 10 maart 2003 @ 14:04:36 #14
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_9006173
quote:
Volgens mij vergeet je te melden dat de zogenaamde "progressieve" partijen ook heel graag een "progressieve" lijst in elkaar willen timmeren. Ben je in het bezit van een stel melkklieren en ben je beneden de dertig dan is het veroveren van een plaatsje op een lijst opeens niet zo moeilijk meer. Positieve discriminatie met een vleugje feminisme, oftewel een uitermate misselijkmakende combi.

Alleen zeggen dat provinciaal beleid ook voor jongeren is is voor mij dus niet voldoende om op jou te stemmen. Ik ga voor de inhoud. Aangezien deze in de oudere, ietwat stofferige verpakking vaak wat beter vertegenwoordigt is heb ik er totaal geen problemen mee om op een ouder iemand te stemmen. Veel zaken die de PS onder ogen krijgt hebben met ruimtelijke ordening te maken en ik heb liever dat daar proffesionals mee aan de slag gaan die weten waar ze het over hebben, geen kipjes die op de lijst zijn geflikkerd om stemmers te trekken.

Het is echt betreurenswaardig met welke criteria ze tegenwoordig de lijsten samenstellen. Diep triest.

Say your prayers
  maandag 10 maart 2003 @ 17:44:47 #15
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_9013130
* Jojogirl had de naam Kirsten Verdel al zien staan op de lijst en die kwam haar al zo bekend voor. Is darktower toevallig ook van de OP mail?
  maandag 10 maart 2003 @ 18:34:36 #16
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_9014291
quote:
Op maandag 10 maart 2003 17:44 schreef Jojogirl het volgende:
* Jojogirl had de naam Kirsten Verdel al zien staan op de lijst en die kwam haar al zo bekend voor. Is darktower toevallig ook van de OP mail?
Volgens mij webmaster van de OP site.
pi_9018748
Ja ik heb wel een vraag. Sta je ook achter het idee dat studenten nu flink moeten boeten of demonstreer je donderdag 13 maart mee tegen je eigen partij?
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
  maandag 10 maart 2003 @ 20:49:15 #18
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_9018818
quote:
Op maandag 10 maart 2003 20:47 schreef daburnd88 het volgende:
Ja ik heb wel een vraag. Sta je ook achter het idee dat studenten nu flink moeten boeten of demonstreer je donderdag 13 maart mee tegen je eigen partij?
Dit lijkt me niet echt een vraag die relevant is voor de Provinciale Staten verkiezingen aangezien het onderwijsbeleid landelijk wordt bepaald.
pi_9018872
quote:
Op maandag 10 maart 2003 20:49 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Dit lijkt me niet echt een vraag die relevant is voor de Provinciale Staten verkiezingen aangezien het onderwijsbeleid landelijk wordt bepaald.

Het toont wel de standpunt aan ivm met schoolbeleid. Ik neem aan dat dit niet helemaal bij PS staat.
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
  maandag 10 maart 2003 @ 20:54:30 #20
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_9019075
hello Kirsten,

Ff vraagje: wat gaat de PvdA doen in ZH om de vos te beschermen? Of zijn ze voor het afschieten van de vossen daar, zoals de meeste provincies tegenwoordig hebben gestemd, behalve o.a. Brabant. In Brabant is de vos nog beschermd, voor zover ik weet.

---------------------------------------
Zijn er niet eens meer die in de politiek op een lijst staan!
Treur niet, ik kom er ooit ook eens op! Misschien over een paar jaar ofzo!
Met de PvdD

[Dit bericht is gewijzigd door TechXP op 10-03-2003 21:00]

pi_9019527
[Extreem offtopic]
quote:
Ha, ik dus

Ik werk zelf bij internetprovider XS4ALL momenteel en weet dus redelijk wat van internet en aanverwante zaken af,

heej!! jij hebt mij een keer geholpen alszijnde op de helpdesk van xs4all, had een email gestuurd. kreeg nog een bericht met smileys erin terug. veel succes!
quote:
het is inderdaad geblokkeerd tot de eerste betaling binnen is. U bent de eerste klant ooit die dat zo raadt
[url=http://www.moviequotes.com/repository/titles/160993.html]crazy isn't being broken or swallowing a dark secret, its you or me amplified. [/url][br][url=http://www.lyricsfreak.com/a/anathema/64567.htm]Incessant, lustral masquerade[/url]
  maandag 10 maart 2003 @ 21:19:55 #22
46166 akula
ICBM's make my day!
pi_9020087
pff komt toch een rechts kabinet
vriendjes politiek (ned begint steeds meer op amerika te lijken met zijn Skull & Bones)
"The illegal we can do right now; the unconstitutional will take a little longer."
pi_9020390
quote:
Op maandag 10 maart 2003 14:04 schreef Sickie het volgende:

[..]

Ben je in het bezit van een stel melkklieren en ben je beneden de dertig dan is het veroveren van een plaatsje op een lijst opeens niet zo moeilijk meer. Positieve discriminatie met een vleugje feminisme, oftewel een uitermate misselijkmakende combi.

Alleen zeggen dat provinciaal beleid ook voor jongeren is is voor mij dus niet voldoende om op jou te stemmen. Ik ga voor de inhoud.

[...]
ik heb liever dat daar proffesionals mee aan de slag gaan die weten waar ze het over hebben, geen kipjes die op de lijst zijn geflikkerd om stemmers te trekken.

Het is echt betreurenswaardig met welke criteria ze tegenwoordig de lijsten samenstellen. Diep triest.

Ow ja, nu je het zegt is Kirsten inderdaad vrouwelijk, onder de 30 en met borsten. Leuke bijkomstigheid. Ik ken haar vooral doordat ze kritisch is, het naadje van de kous wil weten en niet opgeeft voor zaken van belang geheel duidelijk zijn.

Zij heeft er voor gezorgd dat het bedrijf waarvoor we allebei werken een aantal keer flink door elkaar geschud is. Had je vroeger een houding van ow ja, RSI, dat bestaat ook, goed dat zien we dan wel weer misschien, dan werd je flink wakker geschud toen bleek dat het hele bedrijf opeens doorgelicht werd op risico's. Met persoonlijke begeleiding in meerdere sessies. Het heeft mij in ieder geval een fijne burostoel opgeleverd

Of toen we een wat ander beleid gingen voeren. de leidinggevenden hadden er over na gedacht en vonden het _goed_. Maar was het ook goed? Kirsten is bij iedereen langs geweest en kwam er achter dat de meeste mensen het niet zo goed vonden en heeft dat gevoel goed weten te verwoorden en uiteindelijk is er een richting gevonden waar we allemaal mee kunnen leven.

Dat is Kirsten, nieuwsgierig, nadenken, doen, nadenken, opporren, hup, je gaat niet wachten tot het mis gaat en het te laat is, we gaan er nu wat aan doen.
Maar m'n koffie?
Dan neem je die maar mee..

Kortom, bepaald geen kipje dat lekker mee kakkelt, eerder een koekoeksjong dat de rust verstoort op een positieve manier.

Marieke

pi_9021083
Succes Kirsten !!

Hier in Groningen zal het wel weer de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie zijn die mijn stem krijgt.

Er gaat niets boven Groningen
pi_9022446
Als je wordt gekozen graag met voorkeursstemmen, want 24 zetels voor de PvdA

Succes

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')