Iedereen kwam tegelijk binnen....quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:56 schreef Soempie het volgende:
Zo Kyara, dat klinkt wel erg druk als je zelf zo druk bezig bent geweest dat je niet alle cadeautjes mee hebt gekregen.![]()
Hoe komt het dat het zwemmen op een fiasco is uitgelopen? Het zag er wel heel gaaf uit; M. zo onder water.
De stats hier: 91 cm en bijna 13 kg. Misschien heeft Midas hem wel ingehaald, want een groeispurt is hier niet geweest.
Verder heeft hij lichaamsdelen aangewezen, plaatjes benoemd en met een bal gegooid. Oja, en een lichamelijk onderzoekje nog. Allemaal keurig.
M. vond het lampje van de arts erg mooi: 'ooooh, wauw!' en bij de stethoscoop: 'heel koud papa!'. Ik vond het al heel wat dat hij mee wilde werken tijdens dat onderzoek.
M is een slaapkop, die slaapt makkelijk 3,5 uur zo 's middags maar als er maar genoeg vertier is kan ook hij een hele dag door. Maar dan slaapt hij de dag erna ook wel uit tot half 10 of zo.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:06 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik verbaas me eigenlijk nog hoe makkelijke Daan op woensdag zonder middagslaap kan. Normaal slaapt hij toch 1,5-2,5 uur. Maar op woensdag gaat hij vrolijk door. Alleen 's avonds een half uurtje eerder erin. Kijken hoelang die andere middagslaapjes nog blijven..
Zijn onze peuters even oud?!quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:42 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dat is vreemd Kyara. Bij ons in het dorp werken de gemeentelijke reinigingsmensen echt ambtenaarsuren.Wel heel schattig dat hij zo met de vuilniswagen bezig is.
![]()
Ik heb een afspraak gemaakt voor het wennen op school van L. Mijn kleine meisje moet vanaf 10 maart gewoon 2 dagen per week naar school en vanaf half april 5 dagen per week. Ik ben er nog helemaal niet aan toe geloof ik.L. wel overigens, die kan niet wachten.
Ik hoop L. het allemal gaat trekken, want ze heeft dan net twee broertjes en moet ook nog eens naar de basisschool. Maar misschien vind ik het wel sneuer dan L. zelf.
Het ging om de trapauto....quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:51 schreef Troeta het volgende:
Speelgoed gewoon meenemen naar de arts Kyara, is echt geen probleem en na afloop terug leggen.
Wat voor oogtest kreeg hij? Hier keken ze daar pas met 3 jaar naar.
Ah bedankt voor je reactie, idd het klinkt heel vervelend en zielig.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 22:59 schreef simmu het volgende:
zowel ravi als selene hebben wel eens een periode gehad waarin ze veel hoestten, bij beiden kon dat gerust 1 a 2 weken duren en klonken ze echt wel heel zielig als zieke zeehondjes![]()
ik vind het maar raar dat de arts niks hoort maar wel dingen voorschrijft eerlijk gezegd
ja, dat piepen idd. dat klinkt toch zo zieligquote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:49 schreef Troeta het volgende:
Mex heeft ook wel eens weken gehoest en ook wel eens een piepende ademhaling en dan ga ik naar de dokter en die zegt dan dat zijn longen helemaal goed zijn.
Hij gaf wel een uitleg dat het piepen wat wij horen niet is waar hij naar luistert, maar geen idee hoe het precies zit.
Oh ja oeps. Ik voel me nog niet echt weer een babymoeder.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 21:47 schreef ferrari_rood het volgende:
Vanyel jij moet ook bij,de baby's meelezen
Sac wordt verdacht van het rs virus.
lisa heeft 2 maande gelede een puffer gehad. Longe schoon maar toch benauwd voornamelijk snachts. Het hielp hier wel enorm.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:12 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ah bedankt voor je reactie, idd het klinkt heel vervelend en zielig.
Toen hij de eerste nacht zo begon met hoesten, kreeg hij een hoestbui waar hij zowat in bleef. Ik schrok me eigenlijk wild. Piepend ademhalen en dat kleine smoeltje van hem keek gewoon angstig. Het leek wel of hij erin bleef.
Dit vertelde ik ook de arts, die schreef toen dat pompje voor, voor zo'n soort "noodgeval". Dus wel meegenomen maar nog niet direct gebruikt.
Toen hij na 3 dagen nog hartstikke veel hoestte heb ik de huisarts weer gebeld en die zei toen dat ik dat pompje maar moest gaan gebruiken.
Want dan zou het gemakkelijker op te hoesten zijn.
Voor mijn gevoel is het nogal wat om longblaasjes open te zetten bij zo'n klein ventje. Tsja als het nodig is, is het nodig .
Maar ik vroeg me nu toch eigenlijk wel af of het vaker word voorgeschreven. Vandaar dat ik dacht ik zet het hier eens neer.
Ah hier voornamelijk ook 's nachts hoestbuien, overdag hoor je hem haast niet behalve als hij aan het hardlopen is.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 01:04 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
lisa heeft 2 maande gelede een puffer gehad. Longe schoon maar toch benauwd voornamelijk snachts. Het hielp hier wel enorm.
Das fijn zeg!quote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:41 schreef ferrari_rood het volgende:
mijn kleinste is thuismijn grote ook hoor.
anouk weet hoe ze haar moeder aan het lachen moet krijgen.
mwoah, ik wilde net zeggen, dat het jouw keuze is om graag topless te lopen, hoeft niet de keuze van je dochter te zijnquote:Op zondag 26 januari 2014 21:32 schreef bitterend het volgende:
Ja ja het is een meisje...maar ik ben op het strand ook graag toplessMijn kleine nudistje is een kind van haar moeder
(ik weet dat het strand anders is, we gaan een badpak uitzoeken)
Sja ik zie meer kinderen van rond 1 jaar met alleen een luier hoorquote:Op zondag 26 januari 2014 21:34 schreef DJMO het volgende:
[..]
mwoah, ik wilde net zeggen, dat het jouw keuze is om graag topless te lopen, hoeft niet de keuze van je dochter te zijnlaat haar die beslissing maken als ze er oud genoeg voor is
maar je had je post al aangepast voor ik kon reageren
Een peuter is twee dus die is nu ook nog niet oud genoeg voor die keuze.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:34 schreef DJMO het volgende:
[..]
mwoah, ik wilde net zeggen, dat het jouw keuze is om graag topless te lopen, hoeft niet de keuze van je dochter te zijnlaat haar die beslissing maken als ze er oud genoeg voor is
maar je had je post al aangepast voor ik kon reageren
Nudist strand ben ik vaker geweest en dat was echt erg leukquote:Op zondag 26 januari 2014 21:35 schreef Susie het volgende:
Ik hou ook niet van toplessEigenlijk hou ik helemaal niet meer van strand en zwembad..... dat blubberlichaam van mij in bikini, brrrr, nee.
Ja die bikini's zijn vreselijk! die verschuiven ook vaak, ziet er niet uit (vindik)quote:Op zondag 26 januari 2014 21:39 schreef laziness het volgende:
[..]
Een peuter is twee dus die is nu ook nog niet oud genoeg voor die keuze.
Ik persoonlijk vind enkel een zwembroekje minder erg dan die bikini's voor dreumes en peuter.
Ze zijn al zo vroeg volwassen tegenwoordig. Laat die bikini lekker achterwege tot er vulling voor verschijnt
+1quote:Op zondag 26 januari 2014 21:39 schreef laziness het volgende:
Ik persoonlijk vind enkel een zwembroekje minder erg dan die bikini's voor dreumes en peuter.
Ze zijn al zo vroeg volwassen tegenwoordig. Laat die bikini lekker achterwege tot er vulling voor verschijnt
Goed punt!!quote:Op zondag 26 januari 2014 21:46 schreef kaatjejannie het volgende:
Sofie alleen een zwembroekje. Ze heeft nog niks te verbergen. Is nu ook makkelijker als ze moet plassen. En minder koud. Badpakken blijft langer nat en dus koud.
Was hier altijd zo maar sinds dit jaar niet meer. Valt nu onder wet kinderopvang, a la 8,34 per uur.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:57 schreef Kyara het volgende:
Ik ben me aan het oriënteren op een peuterspeelzaal. Wordt het tarief overal bepaald obv je jaarinkomen?
Oh, dat is stom. Vanaf 2014 geldt dat misschien ook voor alle peuterspeelzalen he. Als ik dan nog werkloos ben dan kunnen we dat dus niet betalen, zeker niet voor 3 kinderenquote:Op zondag 26 januari 2014 22:00 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Was hier altijd zo maar sinds dit jaar niet meer. Valt nu onder wet kinderopvang, a la 8,34 per uur.
Maar dan kun je wel toeslag aanvragen. En als je daar geen recht op hebt is het ineens enorm duur (160 pmnd voor 1 ochtend en 1 middag, echt bizar).
Toen het nog inkomens afhankelijk was zat je trouwens ook heel snel in de hoogste groep voor 72 euro pmnd.
Heb je niet verschillende opvang organisaties die een psz hebben in de buurt? Want er kan onderling echt wel wat verschil zijn.quote:Op zondag 26 januari 2014 22:08 schreef Kyara het volgende:
[..]
Oh, dat is stom. Vanaf 2014 geldt dat misschien ook voor alle peuterspeelzalen he. Als ik dan nog werkloos ben dan kunnen we dat dus niet betalen, zeker niet voor 3 kinderenEn geen recht op toeslagen. Want als ik een baan had gehad dan gingen ze wel naar een kdv en dan had ik die hele psz niet nodig
72 euro p/m is dat voor 1 of 2 dagdelen?
Want in onze tariefgroep betalen we rond de 90 euro voor een ochtend en een middag. En dat is echt niet de de hoogste tariefgroep (mijn ww telt natuurlijk wel weer mee als inkomen).
Jemig, dan is een kdv inderdaad bijna goedkoper.quote:Op zondag 26 januari 2014 22:18 schreef danic het volgende:
Wij betalen nu ¤180,- p.m. voor 2 dagdelen daar krijgen we nog ¤32,- van de belasting terug.
Lisa heeft ook altijd badpakjes. Nu een van zeeman. Beetje groot op de billen aangezien ze geen zwemluier aanheeft. Maar veel leuker dan alleen een broekje. En ze vind t rokje erg leuk want het zwiert als ze loopt. En van de zomer een uv pak indien nodig.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:03 schreef bitterend het volgende:
Laiv beterschap voor je knul![]()
DFlekker uitgeslapen zeg!!
Susie ik las bij jou ook zo'n goede nacht!!! super fijn!
Dames met meisjes, wat voor badpak hebben jullie peuters tijdens het zwemmen? of alleen een luier? we gaan een midweek naar een landal park met zwembad, en in Portugal had ze een wasbare zwemluier aan maar nu denk ik, misschien is een badpak ook wel leuk...of niet?
Ik weet niet of dat overal haar veranderen hoor, met die tarieven.quote:Op zondag 26 januari 2014 22:25 schreef Kyara het volgende:
We betalen nu ook nog voor het kdv en ook met het gereduceerde tarief is dat nog net een paar tientjes duurder dus in die zin is het nog wel te doen. Maar niet als die nieuwe regels ingaan. Maar goed, hopelijk vind ik wel snel een baan en kan M gewoon op het kdv blijven en is die psz niet eens nodig.
Geert gaat ook vier dagdelen, maar dat is geindiceerd vanwege een taalachterstand. Zo'n gesubsidieerde plaats krijg je niet zomaar helaas. dat het belachelijk weinig is ben ik met je eens. Ik betaal max 30 euro per maand voor vier dagdelen per week.quote:Op zondag 26 januari 2014 22:18 schreef danic het volgende:
Wij betalen nu ¤180,- p.m. voor 2 dagdelendaar krijgen we nog ¤32,- van de belasting terug.
Ik weet dat Yaro van As 4 dagdelen naar de psz gaat maar die is gesubsidieerd. Ze betalen echt het belachelijk weinig. Misschien daar eens naar kijken?
quote:Op zondag 26 januari 2014 21:04 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik zou dat wel doen. Ik vond als kind enkel een broekje bij een meisje al stom staan, Het is toch een meid.
Dat is niet helemaal waar hoor. Het is niet dat zo'n plek echt aan Yaro is toegewezen ivm bijzonderheden in zijn ontwikkeling ofzo. Ze hebben daar zelf voor gekozen.quote:Op zondag 26 januari 2014 22:40 schreef DJMO het volgende:
[..]
Geert gaat ook vier dagdelen, maar dat is geindiceerd vanwege een taalachterstand. Zo'n gesubsidieerde plaats krijg je niet zomaar helaas. dat het belachelijk weinig is ben ik met je eens. Ik betaal max 30 euro per maand voor vier dagdelen per week.
quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:42 schreef kaatjejannie het volgende:
Wij waren vanmorgen met luuk bij het consultatiebureau. Sofie was mee en lekker aan het spelen. Vroeg de arts aan ons of Sofie al bijna 4 was. Ze vond dat sofie zo lekker en goed aan het praten was. De r is nog lastig en de sp ook.
Sofie was not amused dat dr broertje prikken kreeg:"jij doet mijn bloertje zeer, dat mag niet!!"
(Ik denk dat ze hem liever zelf zeer doet)
Ze is zo moe de laatste dagen. Ik denk dat ze een verkoudheid onder dr leden heeft. We laten haar nu overdag dus maar weer even lekker slapen en in de avond zijn we ook weer wat strenger qua bedtijd.
quote:Op woensdag 29 januari 2014 16:50 schreef kleinzusje het volgende:
Vraag het maar even hier![]()
hebben jullie een leuke tip voor een boekje over "op het potje gaan " ?
Wij hebben deze (in zowel de jongens als meisjes variant)quote:Op woensdag 29 januari 2014 16:50 schreef kleinzusje het volgende:
Vraag het maar even hier![]()
hebben jullie een leuke tip voor een boekje over "op het potje gaan " ?
nee heeft geen zin want dan zou hij de laatste week voor de zomervakantie moeten en dat is niet handig ivm andere klas en daarna zo lang niets.quote:Op woensdag 29 januari 2014 16:53 schreef Phaidra het volgende:
[..]Niets om voor te schamen toch??
Nu ik hier toch ben: As, ik weet dat mijn neefje al een weekje voor zijn verjaardag mocht komen wennen op school. Is dat misschien ook iets voor Yaro?
Oh sorry ik las meivakantie maar dat was Shandaly. Nee zomervakantie is niet zo handig idd om al eerder te starten, snap ik.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:01 schreef As1981 het volgende:
[..]
nee heeft geen zin want dan zou hij de laatste week voor de zomervakantie moeten en dat is niet handig ivm andere klas en daarna zo lang niets.
Nee, toch een beetje, stom hequote:
Thx !quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:07 schreef Deepfreeze het volgende:
Daan zijn verjaardag valt net voor de kerstvakantie denk ik(21e). Maar of dat zou zo'n goed moment is oom te starten weet ik niet. Overleg tzt wel met de juf..
Kleinzusje, bobbi op het potje is wel een bekend boekje. Anders even in de bibliotheek even rondneuzen naar iets wat op het goede niveau is.
Thx !quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:08 schreef Kyara het volgende:
[..]
Wij hebben deze (in zowel de jongens als meisjes variant)
[ afbeelding ]
Wij ookquote:Op woensdag 29 januari 2014 17:08 schreef Kyara het volgende:
[..]
Wij hebben deze (in zowel de jongens als meisjes variant)
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik val wel met mijn neus in de boter, nu het gaat over naar school gaan![]()
Het lijkt me stiekem heel leuk, zo'n prulleke met zijn rugzakje op naar school
M is al ingeschreven (al een jaar
) maar ik vind het wel fijn dat het nog twee jaar duurt
En ik moest grijzen om TJ![]()
En eenvoor Mus!
[ Bericht 7% gewijzigd door Clubsoda op 31-01-2014 09:56:45 ]I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
Heb ik totaal niet over nagedacht (want wij hebben maar 1 school en daar gaan mijn kinderen heen), maar noem eens een voorbeeld...quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:36 schreef Kyara het volgende:
Hier geen wachtlijsten. Heb nog even geïnformeerd. Ze vinden het wel fijn als je je kind met 3,5 inschrijft en niet 1 week van te voren
Maar bij de zoektocht naar een school houd ik ook meteen rekening met de meiden. Bijvoorbeeld hoe het tweelingbeleid is.
Ik snap 'em! Als je toch gaat kijken zo gek nog niet om na te vragen.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:42 schreef Kyara het volgende:
Nou, sommige spelen hanteren heel star de "geen broertjes/zusjes" bij elkaar in de klas. Dus ook voor tweelingen. Zonder naar de kinderen te kijken. Ik ben zelf meer voorstander van bij elkaar in de (kleuter)klas laten starten en daarna kijken of ze uit elkaar kunnen/willen.
Schijnt ook nog een verschil te zijn tussen een- en twee-eiige tweelingen, een-eiige tweelingen scheiden moet met iets meer beleid.
(en ik weet ook niet hoeveel klassen er zijn maar hier wordt bij december en januari kindjes per kind bekeken of ze 1,5 of 2,5 jaar kleuteren.......... in theorie kunnen ze dus ook alledrie tegelijk aan groep 3 beginnen.....)
Hier ook nog niet echt ermee bezig.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:23 schreef pessie het volgende:
Nathan is echt nog helemaal niet met school bezig. Soms vertel ik wel dat als hij jarig is (hij is dagelijks bezig met wie wanneer jarig is) hij 4 wordt en dat hij dan naar school gaat. Dan zegt hij "nee mama, moeite peuterspeelzaal! Juf S, juf N peuterspeelzaal!" ik ga Nathan niet laten wennen, voor de zomervakantie zitten de klassen overvol (34 kleuters of zo) en dat vind ik niet echt wat. Na de vakantie beginnen ze met 20 en doe ik hem de eerste weken halve dagen naar school. Tenzij hij meteen aangeeft hele dagen te willen (continu rooster).
quote:Op vrijdag 31 januari 2014 16:35 schreef laziness het volgende:
Ik zou, als scheiden wel je uiteindelijke waarschijnlijke keus is, bij een schoolkeuze dan wel kijken of de mogelijkheid tot scheiden er is aangezien veel scholen van elke klas er maar eentje hebben.
Met combigroepen loop je ook nog het risico van alle drie in één klas natuurlijk.
Dat zijn nog best wat extra factoren om over na te denken zo als mama van drie kleine guppies. Daar sta je als mama van eentje niet zo bij stil.
En ik zei al, roep ik als stuurman aan wal, enkel gebaseerd op wat ik vroeger op school heb gezien en zonder me er in verdiept te hebben want niet van toepassing hier dus ik geloof je direct wat betreft geleidelijk aan.
Grappig, ik ervaar het helemaal niet zo. Zo zie je maar, ieder op z'n eigen manier.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:41 schreef Kyara het volgende:
Ja, of eenzelfde verzameling strepen is ineens een brief voor Sinterklaas....
CS, gelukkig groei je er wel in inderdaad. Maar het opvoeden van een meerling ligt soms net even anders als bij een eenling. Er bestaat zelfs een meerlingentelefoon en de Thuiszorg geeft hier ook cursussen over het opvoeden van een meerling. De meerlingdag van de NVOM hebben we helaas gemist dit jaar maar volgend jaar wil ik daar wel naar toe (ook omdat ik het interessant vind).
heb je al gevraagd waarom hier niet alleen in slaap wil vallen?quote:Op zaterdag 1 februari 2014 13:18 schreef Cyntiaa het volgende:
Wij gaan binnenkort ook bij de basisschool om de hoek kijken, dichtbij en wat ik er over hoor lijkt het me een fijne schoolRK en kleine klassen, opa en oma wonen er achter en kunnen dus als het nodig is opvangen tussen de middag.
Hebben er meer peuters last van verlatingsangst? Cas wil absoluut niet alleen in slaap vallen. We zijn nu al ruim 1.5 week bij hem met het in slaap vallen.
Jan gaat nu naar schhol van kwart voor negen tot kwart over twaalf, en van half twee tot half vier. Straks met continurooster gaat hij van half negen tot kwart over twee. Dus ruimschoots eerder uitquote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:42 schreef TimeJumper het volgende:
Zeg hoe zit dat met die scholen met continurooster en scholen waarbij je gewoon kunt overblijven?
Zijn de scholen met een continurooster eerder uit dan? Of maakt dat geen verschil?
Lastig al die keuzesquote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:55 schreef DJMO het volgende:
[..]
Jan gaat nu naar schhol van kwart voor negen tot kwart over twaalf, en van half twee tot half vier. Straks met continurooster gaat hij van half negen tot kwart over twee. Dus ruimschoots eerder uit
Oh dus er zit ook nog verschil in tussen de scholen met continurooster. Nou dan zal ik het hier eerst maar eens navragen.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 19:22 schreef Ticootje het volgende:
Hier is het continu rooster van half 9 tot 4. Niets eerder vrij. Vroegah zat ze van kwart voor 9 tot half 4, het is juist langer geworden.
Maken kinderen en leerkrachten dan niet veel te veel uren?quote:Op zaterdag 1 februari 2014 19:22 schreef Ticootje het volgende:
Hier is het continu rooster van half 9 tot 4. Niets eerder vrij. Vroegah zat ze van kwart voor 9 tot half 4, het is juist langer geworden.
kan ik nog niets over zeggenquote:Op zaterdag 1 februari 2014 19:24 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Lastig al die keuzesAan de ene kant denk ik, "gewone" tijden is lekker voor een kind. Even
's middags bijkomen en in alle rust eten.
Aan de andere kant is het ook wel lekker dat hij 's middags al vroeg vrij is. Dus dan alle tijd voor ontspanning.
Heeft Jan altijd dat continurooster al gehad? En zoniet, merk je verschil aan hem wat hij prettiger vind. Mist hij bijvoorbeeld niet die "rust-tijd" tussen de middag?
hier op de woensdagmiddag nog wel vrij, dan zitten ze tot half één op school. en éénmaal in de maand spelletjesochtend op woensdag,quote:Op zaterdag 1 februari 2014 19:31 schreef pessie het volgende:
[..]
Maken kinderen en leerkrachten dan niet veel te veel uren?
Nathan gaat straks van half 9 tot kwart over 2, ze hebben uiutgezxocht dat dat arbo technisch net zou mogen. Wel 5 dagen per week dus geen dag met een lange middag
dit. precies dit. Dat gehaast tussen de middag maakt dat Jan chagrijnig wordt en na school bijna niet meer te hanteren valt .. hoop echt dat het straks beter gaat.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 19:52 schreef As1981 het volgende:
Veel prettiger dan naar huis haasten, twee kinderen snel laten eten en weer terug brengen.
Daar zou ik echt niet aan moeten denken. Wat een gerace zeg! Ik denk dat ik, ook al zou ik thuis zijn, haar alsnog over zou lten blijven.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 20:16 schreef bitterend het volgende:
Mijn schoonzus haalt de kinderen van school rond 12 uur, het is dan 20 minuten lopen naar huis dan moeten ze terug ruim een half uur later...Dat vind ik echt gek, zo veel haasten en veel heen en weer lopen! voor ons is dat in ieder geval geen optie.
zijn die drie uurtjes bso per dag dan niet te splitsen over drie dagen??? dat je voor één dagdeel betaalt, maar die over meerdere dagen verdeelt uiteindelijk. ligt er ook een beetje aan hoe flexibel de bso is, die willen natuurlijk ook gewoon geld vangen indien mogelijk.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 22:04 schreef Susie het volgende:
[..]
Daar zou ik echt niet aan moeten denken. Wat een gerace zeg! Ik denk dat ik, ook al zou ik thuis zijn, haar alsnog over zou lten blijven.
Basisschool hier heeft overigens nog wel een "gewoon" rooster. Maar wie weet tegen die tijd ook weer anders.
Ik zit wel te bedenken hoe we het na schooltijd gaan doen. Als ze namelijk nog wel tot half 4 op school zou zitten, vind ik bso voor 1 uurtje ook zo iets. Man is namelijk half 5 thuis, maar je betaald bso dus voor 3 uurStel dat ik nog steeds 3 dagen werk, betalen we dus 9 uur bso, terwijl we er maar 3 nodig hebben. (Met kdv nu natuurlijk ook zo (11 betalen pd en 9 aanwezig, maar gevoelsmatig is dat toch net anders).
Maar goed, we hebben nog even om dat uit te vogelen. Bso zit wel aan de school, das wel handig.
Ik moet de eerste bso nog vinden waar je dat kan zonder een bizar tarief.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 22:08 schreef DJMO het volgende:
[..]
zijn die drie uurtjes bso per dag dan niet te splitsen over drie dagen??? dat je voor één dagdeel betaalt, maar die over meerdere dagen verdeelt uiteindelijk. ligt er ook een beetje aan hoe flexibel de bso is, die willen natuurlijk ook gewoon geld vangen indien mogelijk.
Wat een belachelijk gedoe is dat toch hequote:Op zaterdag 1 februari 2014 22:04 schreef Susie het volgende:
Ik zit wel te bedenken hoe we het na schooltijd gaan doen. Als ze namelijk nog wel tot half 4 op school zou zitten, vind ik bso voor 1 uurtje ook zo iets. Man is namelijk half 5 thuis, maar je betaald bso dus voor 3 uurStel dat ik nog steeds 3 dagen werk, betalen we dus 9 uur bso, terwijl we er maar 3 nodig hebben. (Met kdv nu natuurlijk ook zo (11 betalen pd en 9 aanwezig, maar gevoelsmatig is dat toch net anders).
Maar goed, we hebben nog even om dat uit te vogelen. Bso zit wel aan de school, das wel handig.
Dat zou ik jammer vinden.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 19:31 schreef pessie het volgende:
[..]
Maken kinderen en leerkrachten dan niet veel te veel uren?
Nathan gaat straks van half 9 tot kwart over 2, ze hebben uiutgezxocht dat dat arbo technisch net zou mogen. Wel 5 dagen per week dus geen dag met een lange middag
Wat lief.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 21:10 schreef Mevr_Mus het volgende:
Even ongegeneerd trots doen hoor... Mijn peuter heeft vandaag iets "herkenbaars" getekend
[ link | afbeelding ]
Voor degene die het niet meteen zien: dat bovenste figuurtje ben ikmet twee ogen, haren en een mond
![]()
Onder mij staat opa, maar die lijkt wat minder goed
We waren inderdaad van plan om te gaan sowieso!quote:
Dit wilde ik dus ook net postenquote:Op zondag 2 februari 2014 15:36 schreef Soempie het volgende:
Ik verbaas me hier ook regelmatig over het geheugen. Soms komt er opeens iets naar voren wat maanden geleden heeft plaatsgevonden. Of net wat jij beschrijft, dat hij heeft onthouden wat je uren of een dag ervoor beloofd hebt. Zo knap van die kleintjes.
Wacht maarquote:Op zondag 2 februari 2014 17:19 schreef bitterend het volgende:
[..]
We waren inderdaad van plan om te gaan sowieso!
Soempie![]()
Trouwens, ik ben twee en ik zeg nee geldt hier niet. Het was ik ben ander half en ik roep nee! maar met 2 jaar heeft ze er geen last van...wel roept ze tetta doen!! en MIJ MIJ MIJ!
Mama koffie? R ook kossie!en ze commandeert!
Mama pank zitteuh! papa kommaa! papa daa zitteu! !! mama boven lapen! naar boven bad!
![]()
![]()
Zo leuk dit
wij hebben flexbso... dus betaal per uur en heb een contract voor gemiddeld 32 uur per maand....mogen we zo inplannen als het ons uitkomt.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 22:19 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Ik moet de eerste bso nog vinden waar je dat kan zonder een bizar tarief.
Wij hebben van de week het contract van het nieuwe kdv gekregen. Tienus gaat half juni naar de 3+ groep op de montessorischool waar ook Driekus zit. Hebben we ze weer op 1 locatie en het bespaart hem een extra overstap. Hij gaat in de ochtenden meedraaien in de 'kleuterklas', in de middag hebben ze een eigen programma.
Continu rooster is bij ons met ruimte voor gezamenlijk eten en dan naar buiten of bij slecht weer een filmpje. Omdat ze bij ons werken volgens het integraal kind centrum principe, zijn er ook extra leidsters en juffen op de groep.
Dat duurt nog wel een tijdje, ik denk dat Hendrik hier sneller isquote:Op zondag 2 februari 2014 20:50 schreef Keshet het volgende:
De mijne is 4!!![]()
Tot in het volgende topic!
Wauw wat gaat het hard! Gefeliciteerd met je kleutertje.quote:Op zondag 2 februari 2014 20:50 schreef Keshet het volgende:
De mijne is 4!!![]()
Tot in het volgende topic!
Haha, hier ook precies zo: 'Nee, Niet Toet(knuffelolifant) hebben.', 'Nee, Niet een toetje.', enz. Maar hij zegt het nooit echt boos of driftig.quote:Op zondag 2 februari 2014 20:42 schreef Kyara het volgende:
[..]
Dit wilde ik dus ook net posten
M fietste met papa op de dijk. Daar komen we eigenlijk niet zo vaak. M meteen: Sinterklaas kijken! Bij de intocht kwam Sinterklaas aan via de Waal en daar was dus ook een dijk. Vond dat ook zo knap!
Hier is het wel NEE en NIET!
- Nee! Niet naar bedje toe
- Nee! Niet slapen!
- Nee! Niet schone luier
- Nee! Niet naar tijgertje toe
- Nee! Niet jas/schoenen/sokken/broek aan
- Nee! Niet wandelen/fietsen/naar buiten (maar stiekem toch wel)
En commanderen inderdaad. Krijg je een leeg bord in je handen met "meer appelpoop".
Hier idd ook nooit boos of driftig idd. Hoewel vanochtend wel een beetje verdrietig "Niet naar de kindjes". "Niet Lucas toe".quote:Op maandag 3 februari 2014 08:08 schreef Soempie het volgende:
Haha, hier ook precies zo: 'Nee, Niet Toet(knuffelolifant) hebben.', 'Nee, Niet een toetje.', enz. Maar hij zegt het nooit echt boos of driftig.
En het commanderen. Hij zegt er nu wel 'alsjeblieft' achteraan: 'Mama, op de grond zitten! Alsjeblieft..'
Gister waren we opeens aan het picknicken in het grote bos (hydrofiel van J. op de vloer, rozijntjes en drinken erop en Toet, M. en ik er omheen). Papa was de appelboom, dus daar werden de appels geplukt om op te eten.
Ik las: 'gepost op de wc'quote:Op maandag 3 februari 2014 09:01 schreef Susie het volgende:
gepoept op de wc
En 10 minuten later nog eens....in dr onderbroek
![]()
En hoeveel meer per uur betaal je dan? Bij ons is het verschil tussen gewone BSO en flex BSO bijna 2 euro per uur. Dan zit je zo ver boven de maximale vergoeding dat je gewoon duurder uit bent dan dat je gewoon wel de normale uren afneemt.quote:Op zondag 2 februari 2014 20:51 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
wij hebben flexbso... dus betaal per uur en heb een contract voor gemiddeld 32 uur per maand....mogen we zo inplannen als het ons uitkomt.
Spraatgebret he?quote:Op maandag 3 februari 2014 10:01 schreef laziness het volgende:
Haha M zijn spraakgebret is verwarrend?![]()
Sorry hij is te grappig
quote:Op maandag 3 februari 2014 10:07 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Spraatgebret he?
het was expres, mijn grap, wat doe je?![]()
![]()
En als je het dan eindelijk begrijpt, dat die oogjes helemaal oplichten en er een brede glimlach verschijnt: 'jaaa!'.quote:Op maandag 3 februari 2014 10:17 schreef Kyara het volgende:
[..]
wel knap dat hij de r al zo goed kan zeggen
Soms is het inderdaad even flink gissen wat ze nu precies bedoelen. Meestal kun je het wel uit de context halen maar soms is mijn context wat anders als die van hem.....
quote:Op maandag 3 februari 2014 09:36 schreef Clubsoda het volgende:
Lief MusM doet dat ook ja, ben je midden op de snelweg: "zo. Esse tlaar sture. Mama sture. Esse die stoel zitte. Ja.
"
quote:Op zondag 2 februari 2014 22:01 schreef Mevr_Mus het volgende:
Hier een driftige, stronteigenwijze knuffelkont
Zeker bij vermoeidheid wil hij alles anders, een romper ipv een onderbroekje, de blauwe beker en niet de groene, niet die kant op maar de andere kant etc etcEn nadat wij een poging hebben gedaan zijn commando's om te zetten in wat vriendelijkere verzoeken, roept hij tijdens z'n dwarse buien dingen als "ik wil graag naar bed niet
![]()
![]()
"
Hij vindt dat kamertje niet fijn zei hij gisteren. Dus hebben we zijn bedje op zijn oude kamer gezet, inslapen ging al veel beter. En we zeggen nu dat we op de gang zijn en rommelen dan een beetjequote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:03 schreef DJMO het volgende:
[..]
heb je al gevraagd waarom hier niet alleen in slaap wil vallen?
geef ik hem ook groot gelijk inquote:Op maandag 3 februari 2014 10:45 schreef Soempie het volgende:
Nu zeg ik wel vaak: 'je wil graag dat mama...*vul maar in*', maar dat beaamt hij alleen maar.
Oh, ik geef hem ook zeker gelijk. Het 'alsjeblieft' en dankjewel' heb ik hem ook niet expliciet aangeleerd, dat heeft hij gewoon overgenomen.quote:Op maandag 3 februari 2014 14:04 schreef DJMO het volgende:
[..]
geef ik hem ook groot gelijk inwant je stelt hem een vraag
als je hem corrigeert met: Mama mag ik?? net zolang volhouden tot hij het nazegt. Jan vertikte het ook heel lang, tot ik begon met te weigeren wat hij wilde totdat hij het netjes vroeg. Ook geert (mama drinken!!! ) corrigeer ik met: Mama ; mag ik drinken?? en pas als hij het netjes nazegt of het woord alsjeblieft achter z'n eigen zin plakt (dus: Mama drinken asjeblieft) krijgt hij z'n zin. Ik ga dat niet eens subtiel proberen, want dat haalt niets uit bij die twee van mij
Want als jij zegt tegen je kind 'Mama? Mag ik drinken?' dan is dat duidelijker?quote:Op maandag 3 februari 2014 14:04 schreef DJMO het volgende:
[..]
geef ik hem ook groot gelijk inwant je stelt hem een vraag
als je hem corrigeert met: Mama mag ik?? net zolang volhouden tot hij het nazegt. Jan vertikte het ook heel lang, tot ik begon met te weigeren wat hij wilde totdat hij het netjes vroeg. Ook geert (mama drinken!!! ) corrigeer ik met: Mama ; mag ik drinken?? en pas als hij het netjes nazegt of het woord alsjeblieft achter z'n eigen zin plakt (dus: Mama drinken asjeblieft) krijgt hij z'n zin. Ik ga dat niet eens subtiel proberen, want dat haalt niets uit bij die twee van mij
Hier wel.quote:Op maandag 3 februari 2014 14:07 schreef Soempie het volgende:
[..]
Oh, ik geef hem ook zeker gelijk. Het 'alsjeblieft' en dankjewel' heb ik hem ook niet expliciet aangeleerd, dat heeft hij gewoon overgenomen.
Nu schat ik in dat zo'n volzin als: 'mama, wil je op de grond komen zitten?' ook wat te hoog gegrepen is. Misschien gaat het vriendelijk vragen uiteindelijk ook wel redelijk vanzelf, dat vraag ik me af.
Het gaat eigenlijk héél erg goed! Ze is ruim 28 keer haar geboortegewicht (quote:Op zondag 2 februari 2014 20:57 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Wauw wat gaat het hard! Gefeliciteerd met je kleutertje.Gaat alles goed met haar? Ik heb al heul lang geen update gezien volgens mij.
Zo hoort het ook vind ik. Dank je wel en alsjeblieft vind ik heel belangrijk. Mijne zeggen het heel vaak uit zichzelf en soms wijs is ze er ook op.quote:Op maandag 3 februari 2014 16:06 schreef simmu het volgende:
ik vraag dan gewoon "goh, hoe vraag je dat dan netjes?" met uitleg in het begin dat mensen het fijn vinden als ze dingen netjes vragen.
resultaat: van de zomer in de speeltuin deelde iemand ijsjes uit, ik zeg tegen mijn kinderspul "wat zeg je dan?" en de hele kinderkudde (het waren er een stuk of 10) barstte uit in "DANKJEWEL![]()
![]()
"
Dat idd!quote:Op maandag 3 februari 2014 16:10 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Zo hoort het ook vind ik. Dank je wel en alsjeblieft vind ik heel belangrijk. Mijne zeggen het heel vaak uit zichzelf en soms wijs is ze er ook op.
Niet overal op, maar als ze iets krijgen bijvoorbeeld (en zeker van een ander) dan let ik daar wel op
Oh wat dat S!! Ik dacht een katquote:Op maandag 3 februari 2014 19:22 schreef Mevr_Mus het volgende:
Leuk om te lezen hoe jullie met de peutercommando's omgaan! Wij corrigeren sowieso door zelf het goede voorbeeld te geven, maar soms zeg ik ook wel voor hoe je iets beter kan zeggen / vragen. Dat laatste gaat wonderbaarlijk goed, hij vraagt nu regelmatig of hij iets mag ipv het te eisen. En hij zegt ook netjes dankjewel!
Bijna een perfect kind dus, ware het niet dat hij net een driftbui had waarbij hij zo hard krijste dat de noord Hollanders onder jullie het gehoord moeten hebbenHoe ik het ook in mijn hoofd heb kunnen halen bij het kdv op het knopje van de lift te drukken
Wat klinkt dat heerlijk Keshet! Wat enorm fijn om te lezen dat het zo goed met haar gaat. Altijd als ze jarig is moet ik weer aan de foto's en updates over jullie piepkleine maar o zo dappere teigetje van nu alweer 4 jaar geleden denken. En nu gewoon al 28 keer haar geboortegewicht, wauw! Tof dat ze het zo naar haar zin heeft met knutselen, spelen en naar school gaan.quote:Op maandag 3 februari 2014 14:19 schreef Keshet het volgende:
[..]
Het gaat eigenlijk héél erg goed! Ze is ruim 28 keer haar geboortegewicht (), is ongeveer 1 meter lang, ontzettend bijdehand/eigenwijs, en kletst en vraagt de héle dag door (twee jaar geleden maakte ik me zorgen omdat ze nauwelijks wat zei!). In september zijn haar keelamandelen verwijderd en sindsdien eet ze matig; wat een hele verbetering is ten opzichte van 'ze eet niet'.
Sinds oktober heeft ze een voetprothese en die is vanaf dag 1 geaccepteerd als onderdeel van haar lichaam.
Ze is ook écht 4. Toe aan school, ze wil graag leren en herkent overal letters en cijfers. Zo cute.![]()
Ze speelt het liefst buiten. Als ze dat niet kan speelt ze het liefst met een combinatie van my little ponies, auto's en haar keukentje.
Puzzelen is stom en knutselen is 'vet cool'.![]()
Na de eerste wenochtend op school kreeg ik als antwoord op de vraag wat ze op haar boterham wilde 'Ga jij dat maar lekker uitzoeken joh. Mama.'![]()
Twee seconden later heel triomfantelijk: 'Dat heb ik met buitenspelen geleerd!'
Ik hou mijn hart vast voor alles wat de er komende weken gezegd gaat worden...
Maar, bovenal is het een heel vrolijk, grappig, springerig blij meisje wat meestal prima in haar velletje zit.
Grappig hoe elk kind hier anders mee om gaat want wij hebben zo'n knopje om het hek bij de ingang open te doen en Ollie gaat dan heel hard huilen als hij het niet kan doen.quote:Op maandag 3 februari 2014 19:22 schreef Mevr_Mus het volgende:
Leuk om te lezen hoe jullie met de peutercommando's omgaan! Wij corrigeren sowieso door zelf het goede voorbeeld te geven, maar soms zeg ik ook wel voor hoe je iets beter kan zeggen / vragen. Dat laatste gaat wonderbaarlijk goed, hij vraagt nu regelmatig of hij iets mag ipv het te eisen. En hij zegt ook netjes dankjewel!
Bijna een perfect kind dus, ware het niet dat hij net een driftbui had waarbij hij zo hard krijste dat de noord Hollanders onder jullie het gehoord moeten hebbenHoe ik het ook in mijn hoofd heb kunnen halen bij het kdv op het knopje van de lift te drukken
Hij werd zo boos omdat hij het normaal doet. Maar nu deed ik het dus zonder er bij na de denken. Fatale foutquote:Op maandag 3 februari 2014 19:55 schreef laziness het volgende:
[..]
Grappig hoe elk kind hier anders mee om gaat want wij hebben zo'n knopje om het hek bij de ingang open te doen en Ollie gaat dan heel hard huilen als hij het niet kan doen.
En heeft het er dan weken later nog over.
Hebben die van jullie ook zo'n goed geheugen voor zulke dingen?
Dat eerste kerken ik. Eva was wat rondjes aan het rennen rond de bank, nam de bocht te kort en liep tegen de hoek van de bank op: "sojjy mama"quote:Op maandag 3 februari 2014 17:07 schreef kaatjejannie het volgende:
Sofie zegt nu om alles sorry. Op het idiote irritante af. Van de week in de supermarkt liet ze pop vallen: " Ooooohw solly mamma, solly"
En idd zomaar ineens uitroepen dat ik dr geslagen heb. Fijn, zo midden in de supermarkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |