abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135909277
Ik gok dat ean een nog groter ziekenhui trauma oploopt. D'r zusje is opgenomen dus ik slaap vannacht in het ziekenhuis.
pi_135909711
Wat is mis fr?

Kut zeg!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_135909867
ach...sterkte!!! :*
pi_135910117
Vanyel jij moet ook bij,de baby's meelezen ;)
Sac wordt verdacht van het rs virus.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 22:20:21 #30
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_135911613
Nogmaals sterkte fr :*
Hopelijk heeft ze het niet en zijn jullie snel weer thuis. En hopelijk trekt E. het ook een beetje.

Hier schenen ze ook met dat lampje in de ogen bij eerdere afspraken op het cb. Toen meende de vpk ook al iets te zien maar de arts zag niks en op basis van dat ik het ook nooit gezien had is het weg gewuifd.
Uiteraard wel op blijven letten en pas de laatste tijd zie ik het. Op het kdv zagen ze het toen hij laatst ziekjes was ook opeens en na mijn opmerking zag mijn moeder het ook.
Dus ik verwacht dat wij wel echt aan de pleisters mogen binnenkort.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 24 januari 2014 @ 22:51:16 #31
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_135913112
Sterkte FR

Iemand ervaring met hoestende peuters? Rayen hoest nou zo'n 3 dagen, hoestdrank meegekregen van de dokter voor hoest met slijm om het los te maken en zo'n "astma-spray".
Hierdoor zou het makkelijker op te hoesten zijn.
Maar ik merk wel iets aan verbetering maar nog niet zo veel eigenlijk. En aangezien hij totaal niet een diagnose astma heeft vind ik zo'n pompje nogal wat.
Maandag ga ik wel terug naar de huisarts.
Hij hoest vooral 's nachts en word daar ook vaak wakker van. En overdag als hij aan het voetballen is of aan het hardlopen.
Dan lijkt het wel een ouwe roker met zijn hoestbuien.

Iemand weleens zo'n "pompje" voorgeschreven gekregen? Of zulk soort hoestbuien bij zijn peuter meegemaakt?
Bij het doktersbezoek is ook naar zijn longen geluisterd maar daar hoorde ze niks.

Ik maak mezelf vast te druk ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_135913487
zowel ravi als selene hebben wel eens een periode gehad waarin ze veel hoestten, bij beiden kon dat gerust 1 a 2 weken duren en klonken ze echt wel heel zielig als zieke zeehondjes ;(

ik vind het maar raar dat de arts niks hoort maar wel dingen voorschrijft eerlijk gezegd
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 24 januari 2014 @ 23:12:51 #33
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_135914099
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 22:59 schreef simmu het volgende:
zowel ravi als selene hebben wel eens een periode gehad waarin ze veel hoestten, bij beiden kon dat gerust 1 a 2 weken duren en klonken ze echt wel heel zielig als zieke zeehondjes ;(

ik vind het maar raar dat de arts niks hoort maar wel dingen voorschrijft eerlijk gezegd
Ah bedankt voor je reactie, idd het klinkt heel vervelend en zielig.

Toen hij de eerste nacht zo begon met hoesten, kreeg hij een hoestbui waar hij zowat in bleef. Ik schrok me eigenlijk wild. Piepend ademhalen en dat kleine smoeltje van hem keek gewoon angstig. Het leek wel of hij erin bleef.
Dit vertelde ik ook de arts, die schreef toen dat pompje voor, voor zo'n soort "noodgeval". Dus wel meegenomen maar nog niet direct gebruikt.
Toen hij na 3 dagen nog hartstikke veel hoestte heb ik de huisarts weer gebeld en die zei toen dat ik dat pompje maar moest gaan gebruiken.
Want dan zou het gemakkelijker op te hoesten zijn.

Voor mijn gevoel is het nogal wat om longblaasjes open te zetten bij zo'n klein ventje. Tsja als het nodig is, is het nodig .
Maar ik vroeg me nu toch eigenlijk wel af of het vaker word voorgeschreven. Vandaar dat ik dacht ik zet het hier eens neer.
Rayen 2½ jaar!
pi_135915964
Mex heeft ook wel eens weken gehoest en ook wel eens een piepende ademhaling en dan ga ik naar de dokter en die zegt dan dat zijn longen helemaal goed zijn.
Hij gaf wel een uitleg dat het piepen wat wij horen niet is waar hij naar luistert, maar geen idee hoe het precies zit.
pi_135916162
mijnessen hadden er niet echt last van functioneel gezien en waren ook niet bang, hence mijn terughoudendheid.

ik heb altijd begrepen dat hoesten nu eenmaal wel eens voorkomt. net als snotneuzen en af en toe diarree. het heeft allemaal gewoon ook een functie. en net als bij diarree en snotneuzen zijn er natuurlijk signalen waar je op moet letten en dingen die je kan doen, maar is het eigenlijk meestal niet erg wanneer het eventjes aanhoudt (raadpleeg een arts mbt hoelang dat is!). je lijf doet dingen om de bacterien of virussen of watdan kwijt te raken.

toch de puf proberen dan? nja, ik moet eerlijk zeggen dat ik persoonlijk (!!!) dan liever eerst morgen iets probeer met hoestdrank van de drogist of weekendapotheek. bisolvon kind, of wellicht fucidil, hebben die iets voor kinderen?
pi_135916220
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 23:49 schreef Troeta het volgende:
Mex heeft ook wel eens weken gehoest en ook wel eens een piepende ademhaling en dan ga ik naar de dokter en die zegt dan dat zijn longen helemaal goed zijn.
Hij gaf wel een uitleg dat het piepen wat wij horen niet is waar hij naar luistert, maar geen idee hoe het precies zit.
ja, dat piepen idd. dat klinkt toch zo zielig ;(

maar ik ben opgegroeid met een neefje met ernstige astma en geloof me: dat klinkt echt anders
pi_135916304
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 21:47 schreef ferrari_rood het volgende:
Vanyel jij moet ook bij,de baby's meelezen ;)
Sac wordt verdacht van het rs virus.
Oh ja oeps. Ik voel me nog niet echt weer een babymoeder.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_135916369
ja, ik dacht echt dat ik al die puffers mee zou krijgen, maar de dokter had gelijk, het ging vanzelf over!

Over ene jaar ben je wel gewend vanyel...en dan is het ineens een dreumes :{
pi_135918280
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 23:12 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ah bedankt voor je reactie, idd het klinkt heel vervelend en zielig.

Toen hij de eerste nacht zo begon met hoesten, kreeg hij een hoestbui waar hij zowat in bleef. Ik schrok me eigenlijk wild. Piepend ademhalen en dat kleine smoeltje van hem keek gewoon angstig. Het leek wel of hij erin bleef.
Dit vertelde ik ook de arts, die schreef toen dat pompje voor, voor zo'n soort "noodgeval". Dus wel meegenomen maar nog niet direct gebruikt.
Toen hij na 3 dagen nog hartstikke veel hoestte heb ik de huisarts weer gebeld en die zei toen dat ik dat pompje maar moest gaan gebruiken.
Want dan zou het gemakkelijker op te hoesten zijn.

Voor mijn gevoel is het nogal wat om longblaasjes open te zetten bij zo'n klein ventje. Tsja als het nodig is, is het nodig .
Maar ik vroeg me nu toch eigenlijk wel af of het vaker word voorgeschreven. Vandaar dat ik dacht ik zet het hier eens neer.
lisa heeft 2 maande gelede een puffer gehad. Longe schoon maar toch benauwd voornamelijk snachts. Het hielp hier wel enorm.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  zaterdag 25 januari 2014 @ 06:45:04 #40
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_135920747
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 01:04 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

lisa heeft 2 maande gelede een puffer gehad. Longe schoon maar toch benauwd voornamelijk snachts. Het hielp hier wel enorm.
Ah hier voornamelijk ook 's nachts hoestbuien, overdag hoor je hem haast niet behalve als hij aan het hardlopen is.
Bisolvon gebruik ik hier ook al. Nou goed om te horen dat het toch meer voorgeschreven word.
Rayen 2½ jaar!
pi_135920861
Die luchtwegverwijder zorgt er idd voor dat ophoesten makkelijker wordt en zorgt er zo dus voor dat het lichaam zelf het probleem (virus of bacterie) er uit werkt. Het is ook maar kort werkend. Als je daarmee echte benauwdheid voorkomt en je kind er productief door kan hoesten, doet het zijn werk.Zolang je geen weken achtereenvolgens 10x per dag puft kan het weinig kwaad.
Mijn oudste is nu vier en dit is de eerste winter dat we het spul amper nodig hebben. Terwijl tienus met deze puf en nog onderhoudsmedicatie alweer een longontsteking gehad heeft.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_135939428
Mijn peuter is vandaag 1 jaar grote broer! Nog even en hij heeft langer zusjes als dat hij alleen is geweest.

Hij vond het vandaag ontzettend moeilijk. Meisjes ging leuk taart smashen terwijl hij braaf zijn taartje op zat te peuzelen. Daarna wilde hij meer taart maar dat mocht niet terwijl zijn zusjes nog volop met hun taartjes bezig waren. De activiteitentafel die zijn zusjes kregen vond hij zo leuk dat hij vond dat zij er niet mee mochten spelen. En dat dat wel mocht, dat kon hij eigenlijk niet echt hanteren. Was zo zielig, echt tranen met tuiten.

Gelukkig kreeg hij van zijn neef een keukentje en daar heeft hij heerlijk mee gespeeld en daar hadden de meiden verder ook geen boodschap aan dus dat was echt iets van hem.
pi_135939581
ach arme midas. Het is ook niet niks als je zusjes volop in belangstelling staan.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 21:39:22 #44
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_135941120
Agossie, arme M.

Hoe is het met je kleinste dame Fr?

Ik had vanmiddag toch iets grappigs/liefs; Anouk was zoals gewoonlijk weer vreselijk in de weer tijdens het luier verschonen en pyjama aantrekken, zodat ik boos werd op haar. Ze staat dus op de commode, wat ik dus al liever niet heb en ik probeer bozig (is dat een woord?) haar pyjama broek aan te trekken. Pakt ze met twee handjes mijn hoofd vast en begint te neuzen (je weet wel, neuzen tegen elkaar aan)..... O+ Ik was gelijk niet meer boos en had de tranen over mijn wangen lopen van het lachen. Wat een mal kind heb ik toch ook! O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_135941198
mijn kleinste is thuis *O* mijn grote ook hoor.

anouk weet hoe ze haar moeder aan het lachen moet krijgen.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 21:46:05 #46
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_135941383
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 21:41 schreef ferrari_rood het volgende:
mijn kleinste is thuis *O* mijn grote ook hoor.

anouk weet hoe ze haar moeder aan het lachen moet krijgen.
Das fijn zeg! *O*

Ja echt, gek kind is het.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 21:50:12 #47
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_135941547
Trek je 's middags ook een pyjama aan Susie? Daar ben ik echt te lui voor :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_135941665
Ik ook :D

Susie O+ R is ook zo grappig! ik geniet zo van haar! Gisteren stond ze bij de trap
Papa kom!!
Na boven! lapen! :D O+
Dus ging (8> opstaan komt ze naar me toe "doei mama!" Teta boven!
Zwaait ze naar me toe en doet de deur van de woonkamer dicht :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 21:58:54 #49
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_135941912
Mooi he? Die dingen die ze soms zeggen ook! Dat ik mij echt afvraag hoe ze daar nou weer op komt! O+

Alleen een pyjama broek laziness (je naam zegt het al :P ). Dus in een romper en pyjama broek.

En vandaag heb ik (terwijl ik er dus eigenlijk een vreselijke hekel aan heb) ondergoed gekocht met Hello Kitty en Dora erop. Zo klein en schattig O+ Bij Action dus. Nu is het zo dat ze regelmatig nadat ze na de wc geen luier om wil, dan kan ik haar even een onderbroek aan doen ipv dat ze in haar blote bips rond loopt.
pi_135942066
Go Anouk!!! hier heeeel af en toe interesse in haar potje maar toen ik haar geen luier om deed en ze op de grond heeft geplast schrok ze toch een beetje van!
Zal ik de zomer vaker doen zodat het normaler wordt voor dr!

En mijn kind zegt "domme!" als ze boos is _O- volgens mij heeft ze gvd ergens gehoord :o
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')