abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135754244
Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!

____________________________________________________________________________________________

Belangrijke regels voordat je post in dit topic!

-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.!
Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen.
-Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d.
-Kijk uit met wat je zegt over klanten!
-Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.

Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur..
____________________________________________________________________________________________

Wat is het?
Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.

Hiker
Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend.
Bron: www.easyway.nl

Privéchauffeur
Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.

In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten.
Bron: www.easyway.nl

Waarom studenten?
Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.

Sollicitatieprocedure
In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.

Kledingvoorschriften
Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!

FAQ: Veel gestelde vragen
Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips-on-the-road
Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)

OV tips 'n tricks
Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.

Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EasyWay b.v.
Website: www.easyway.nl
Login: www.easyway.nl/login
Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011)
Salaris: (>23) ¤9,95 en meer
Hikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden.
Minimale leeftijd: 18
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs

Autoreset BV
Website: www.autoreset.nl
Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php
Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten
Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22
Hikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar
Minimale leeftijd: 19
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Uitbetaling: wekelijks op vrijdag
Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen

Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic:
Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.

Hikers
Babananana, hiker regio Breda (Autoreset)
dery1990, hiker regio Groningen
Dalenbart, hiker regio Amersfoort
Fleauris, hiker regio Rotterdam
Hojdhopper,hiker regio Utrecht
Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen
ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset)
irritatie100, bijna ex-hiker regio Rotterdam
Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset)
Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede
Kevindinhinho, hiker regio Zwolle
MG_13, hiker regio Amsterdam
Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset)
Obama, hiker regio Amsterdam
Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset)
Panthera, hiker regio Ede/Arnhem
Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset)
QuiCk01, hiker regio Leiden
RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset)
Rubenr3, hiker regio Groningen
S-RS, hiker regio Groningen
Viezze, hiker regio Eindhoven
Wave103, hiker regio Utrecht
zazzel, hiker regio Breda
Zuunigerd, hiker regio Zwolle
Sarasi, hiker regio Groningen (Autoreset)
Amoeba, Jaguargeile kastknuffelaar regio Eindhoven (Autoreset)
Solidberg, hiker regio Groningen
Schaafkaas, hiker regio Groningen
Kiprollade, hiker regio Rotterdam
trolley, hiker regio Leeuwarden
qua111, hiker regio Leiden
ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset)
Meneer_valk, hiker regio Maastricht

joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen
Mallet, ex-hiker regio Doetinchem
Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden
Franknfurter, ex-hiker regio Utrecht
LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen
Enpe, ex-hiker regio Eindhoven
Fiorano, ex-hiker regio Amersfoort. Tegenwoordig Zorgtaxichauffeur en Priusliefhebber
MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen

Privéchauffeurs
invine, privéchauffeur regio Amsterdam
Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht
RTS91, Kamikaze regio Utrecht
Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland
DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem
Dimitri_, privéchauffeur regio Breda
Warchaser44, privéchauffeur regio Breda
ColeJ, privéchauffeur regio Alkmaar/Noord-Holland
Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht

Voorgaande topics
Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.

Facilitair
SPOILER
pi_135754253
Haha
pi_135754262
Volgens mij leest toch niemand de laatste posts terug dus bekijk het maar
pi_135754288
Lapo hunters zijn jullie, allemaal! :')

Maar wel een TT met mijn username *O*
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
pi_135754302
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 12:25 schreef trolley het volgende:
Lapo hunters zijn jullie, allemaal! :')
Haha nu was het puur toeval, ik dacht ook wel dat jij al had gepost maar het lukte me toch :+
pi_135754330
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 12:25 schreef Viezze het volgende:

[..]

Haha nu was het puur toeval, ik dacht ook wel dat jij al had gepost maar het lukte me toch :+
Haha, ik wou te snel :(
Ik kon niet in korte tijd twee berichten achter elkaar posten :')
  dinsdag 21 januari 2014 @ 12:26:37 #7
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135754338
Hahaha Viezze held dat je er bent
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_135754402
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 12:26 schreef Fiorano het volgende:
Hahaha Vieze held dat je er bent
:') :P
  dinsdag 21 januari 2014 @ 12:27:55 #9
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135754408
Vragen m.b.t. loonstroken kunnen beantwoord worden op diezelfde mail, aangezien het verzonden is van info@easyway.nl, toch?
pi_135754421
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 12:27 schreef Kiprollade het volgende:
Vragen m.b.t. loonstroken kunnen beantwoord worden op diezelfde mail, aangezien het verzonden is van info@easyway.nl, toch?
Administratie
pi_135754438
Goed, nu ga ik maar eens leren voor m'n tentamens dan. Aangezien de lapo alweer vergeven is.

Ik kom wel terug over twee dagen ongeveer, als er weer bijna een topic is volgebaggerd :P
  dinsdag 21 januari 2014 @ 12:30:02 #12
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135754474
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 12:28 schreef Viezze het volgende:

[..]

Administratie
Ik ziettut, lees weer te snel. Heb het nu naar allebei de adressen verstuurd :')
pi_135755565
Altijd aardige mensen bij de Trondheimweg in Groningen. Nu terug met die pickup naar Breda. :D
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
  dinsdag 21 januari 2014 @ 13:29:11 #14
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135756426
Ik zou eigenlijk ook aan de studie moeten gaan... Nog even ontspannen en dan gaan we maar weer...
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_135757220
Oeps, werd al om half 1 gebeld voor morgen, 3 ritjes, enige probleem is dat ik om 14:30 college heb en ik bang ben dat ik het niet ga redden.
pi_135757716
Komt er vanmorgen een spoedrit op Facebook, bel ik binnen twee minuten terug, is de spoedrit al opgelost. :'(
  dinsdag 21 januari 2014 @ 14:07:29 #17
414827 Wave103
It's not pop music
pi_135758068
Net gebeld, morgen naar het verre Groningen/Assen en terug naar Utrecht. Dus snel inloggen en hopen op een 3+-serie of A4+ met cruise control. Maar nee. Een Trafic en een Fabia 1.2 :'(
pi_135758980
Lol, net de Transit Connect afgeleverd in Almere, was een heel wagenpark wat weg moest, met 20 van die hokken onderweg :D
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_135759062
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:29 schreef BlackLining het volgende:
Lol, net de Transit Connect afgeleverd in Almere, was een heel wagenpark wat weg moest, met 20 van die hokken onderweg :D
Zag het al inderdaad, kwam wat EWer tegen die ook daar vandaan kwamen :P
Wat is die Prius een lelijk hok van binnen zeg. Maar je kan in ieder geval er wel een beetje meegassen
Nee, toch niet
pi_135759154
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 12:18 schreef trolley het volgende:
Even mailen met administratie? Ik heb m'n laatste rit ook op 31 december gereden, en bij mij is die wel gewoon meegenomen met het uitbetalen van het salaris. Lijkt me ook niet meer dan logisch eigenlijk.
Heb ook op 31 dec 7,5 uur gemaakt, en die staat er ook gewoon op. Het klopt tot nu toe (2 salarissen, even afkloppen) goed :P
pi_135759211
Ik ben straks vanaf 16.00 niet bereikbaar per telefoon, kan ik dan voor die tijd gewoon AR bellen of ze wat voor me hebben?
FR1908
pi_135759375
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:37 schreef Teis91 het volgende:
Ik ben straks vanaf 16.00 niet bereikbaar per telefoon, kan ik dan voor die tijd gewoon AR bellen of ze wat voor me hebben?
Als je aangeeft dat je niet meer bereikbaar bent vanaf 16:00 en dat ze de ritten die ze voor je klaar hebben liggen gewoon mailen/online zetten lijkt me dat ze daar niet zo moeilijk over moeten doen?
pi_135759406
Weet eigenlijk niet of AR dat op prijs stelt. Zou het mooiste zijn als ze zelf een pagina hebben waar spoedjes op staan die je kunt gaan rijden..

Maar ja, zo zou een tankpas ook mooi zijn.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  dinsdag 21 januari 2014 @ 14:44:14 #24
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_135759455
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:42 schreef BlackLining het volgende:
Weet eigenlijk niet of AR dat op prijs stelt. Zou het mooiste zijn als ze zelf een pagina hebben waar spoedjes op staan die je kunt gaan rijden..
Dit inderdaad. Zelf plannen waarna kentekens pas zichtbaar wordt als je ze hebt geaccepteerd.
Anders krijg je dat de Audi's en BMW's als eerste weg zijn en de opel combo's blijven staan.
pi_135759579
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:44 schreef QuiCk01 het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Zelf plannen waarna kentekens pas zichtbaar wordt als je ze hebt geaccepteerd.
Anders krijg je dat de Audi's en BMW's als eerste weg zijn en de opel combo's blijven staan.
Mja, maar dan nog blijven zo alle Meerkerk en Waalwijk ritten ook staan dus :D
pi_135759601
Juist niet want die zijn goed voor de uren. Ik heb een hekel aan spoedjes waarbij je na twee uur alweer thuis zit.
pi_135759781
Geef mij maar ritjes Maastricht - Groningen ofzo _O_ Dat OV gaat ik. Ook als het betaald is.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 15:17:56 #28
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_135760702
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Mja, maar dan nog blijven zo alle Meerkerk en Waalwijk ritten ook staan dus :D
Ohja :'(
  dinsdag 21 januari 2014 @ 15:49:07 #29
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135762121
Zo, eindelijk dat kutstageverslag verzonden. Nu nog een stageportfolio maken, maar dat komt vd week wel.

Donderdag medische keuring voor m'n taxi pas, dan snel verklaring en VOG versturen en hopen dat die tijdelijke pas er zo snel mogelijk is. Kan ik ook weer aan het werk :)
pi_135762151
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:53 schreef BlackLining het volgende:
Geef mij maar ritjes Maastricht - Groningen ofzo _O_ Dat OV gaat ik. Ook als het betaald is.
Zulke ritjes wil ik idd ook , ipv die ritjes van 30min ofzo.
Wat bedoel je eigenlijk met 'dat OV gaat ik' :P ?
Nee, toch niet
pi_135762617
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:49 schreef Solidberg het volgende:

[..]

Zulke ritjes wil ik idd ook , ipv die ritjes van 30min ofzo.
Wat bedoel je eigenlijk met 'dat OV gaat ik' :P ?
* haat :+
pi_135762719
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:49 schreef Fiorano het volgende:
Zo, eindelijk dat kutstageverslag verzonden. Nu nog een stageportfolio maken, maar dat komt vd week wel.

Donderdag medische keuring voor m'n taxi pas, dan snel verklaring en VOG versturen en hopen dat die tijdelijke pas er zo snel mogelijk is. Kan ik ook weer aan het werk :)
Ik ben momenteel ook bezig met m'n stageverslag. Heb er echt genoeg van. :(
Ik hoop dat ik het vandaag af krijg...
pi_135763792
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:01 schreef BlackLining het volgende:

[..]

* haat :+
Ik vind het altijd wel prima zolang ik in beweging ben en het niet te lang duurt. De treinreizen Breda-Groningen etc mis ik dan ook niet :+ Heb wel een hekel aan wachten op de bus/trein
pi_135763984
Yay, op het tentamen van vandaag een negen gescoord. :D Nog twee en dan weer de auto in. O+
Your opinion of me is none of my business.
pi_135764216
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:34 schreef Sarasi het volgende:
Yay, op het tentamen van vandaag een negen gescoord. :D Nog twee en dan weer de auto in. O+
:D ^O^

Dan zijn ze bij jullie snel met nakijken. Bij ons duurt dat al snel 8 - 10 werkdagen :')
pi_135764240
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:34 schreef Sarasi het volgende:
Nice. Die van vandaag heb ik wel gehaald.

Maar gisteren… :N
pi_135764501
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:38 schreef trolley het volgende:

[..]

Dan zijn ze bij jullie snel met nakijken. Bij ons duurt dat al snel 8 - 10 werkdagen :')
Hier hebben ze 15 werkdagen ;(
Ik mailde een docent of hij voor mij sneller kon nakijken, omdat ik het resultaat zsm moet weten voor een ander vak. Krijg je terug "ik hou me aan de geldende reglementen"

Flikker op :')
pi_135764603
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:38 schreef trolley het volgende:

[..]

We krijgen een antwoordoverschrijfformulier en de antwoordsleutel verschijnt binnen een paar uur online. Met de huidige sleutel heb ik een 8,47 maar daar zitten twee fouten in in mijn voordeel, dus een negen. 8-)

Donderdag statistiek, moet goed komen, alleen daarbij krijgen we geen openbare antwoordsleutel. }:|

Ohja, in het eerste jaar is bij ons alles multiple choice. :P
pi_135764626
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:44 schreef Viezze het volgende:

[..]

Hier hebben ze 15 werkdagen ;(
Ik mailde een docent of hij voor mij sneller kon nakijken, omdat ik het resultaat zsm moet weten voor een ander vak. Krijg je terug "ik hou me aan de geldende reglementen"

Flikker op :')
Onze cijfers van 2/3 tussentoetsen zijn voor aanvang vh tentamen niet eens bekend. :')
pi_135764657
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:46 schreef Sarasi het volgende:

[..]

We krijgen een antwoordoverschrijfformulier en de antwoordsleutel verschijnt binnen een paar uur online. Met de huidige sleutel heb ik een 8,47 maar daar zitten twee fouten in in mijn voordeel, dus een negen. 8-)

Donderdag statistiek, moet goed komen, alleen daarbij krijgen we geen openbare antwoordsleutel. }:|

MC
:')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2014 16:51:16 ]
pi_135764705
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:46 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ah, dat maakt een en ander al weer wat duidelijker ja :P

Ik kon me al geen hbo docenten voorstellen die tentamens binnen een dag hebben nagekeken :')

Ik heb in 2,5 jaar hbo nog maar driemaal een MC tentamen gehad, de rest altijd open of 50/50 ;(
  dinsdag 21 januari 2014 @ 16:51:32 #42
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135764809
Zo dan, even een hertentamen gehad. Leek wel alsof ze iedereen een voldoende gunde gezien het niveau van de vragen :')
pi_135764823
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:49 schreef trolley het volgende:

[..]

Ah, dat maakt een en ander al weer wat duidelijker ja :P

Ik kon me al geen hbo docenten voorstellen die tentamens binnen een dag hebben nagekeken :')

Ik heb in 2,5 jaar hbo nog maar driemaal een MC tentamen gehad, de rest altijd open of 50/50 ;(
Universiteit hier, maar dat maakt het niet beter. :') Dat wijf van statistiek belooft de cijfers binnen vijf werkdagen te hebben, maar ik geloof er geen drol van. }:|
pi_135764967
Viezze, heb jij dat vak Toegepaste Natuurwetenschappen ook gehad? :P
pi_135765114
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:55 schreef Amoeba het volgende:
Viezze, heb jij dat vak Toegepaste Natuurwetenschappen ook gehad? :P
Nee, nogmaals, ik doe de master Operations Management & Logistics en krijg niet meer van dat soort onzinnige kutvakken :D
pi_135765364
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:58 schreef Viezze het volgende:

[..]

Nee, nogmaals, ik doe de master Operations Management & Logistics en krijg niet meer van dat soort onzinnige kutvakken :D
Ik heb er ook echt niks voor gedaan. :') Zal wel uitdraaien op een 4.
pi_135765957
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:58 schreef Viezze het volgende:

[..]

Is die in het engels? Trekt mij namelijk ook wel :)
pi_135765994
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 17:18 schreef S-RS het volgende:

[..]

Is die in het engels? Trekt mij namelijk ook wel :)
Alle masters op de TU/e zijn in het Engels.
pi_135766050
Ja is in het Engels, maar dat is in de praktijk niet zo'n probleem. Bij mijn bachelor was aan het einde ook praktisch alles al in het Engels.
pi_135766232
Ik las laatst iets van auto's afleveren bij een PI in Nieuwegein, was daar iets mee aan de hand of niet? Zonodig via PM
pi_135766685
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 17:19 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Alle masters op de TU/e zijn in het Engels.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 17:21 schreef Viezze het volgende:
Ja is in het Engels, maar dat is in de praktijk niet zo'n probleem. Bij mijn bachelor was aan het einde ook praktisch alles al in het Engels.
Mmn, crap. M'n Engels is niet al te best, kun je zien als een uitdaging en wellicht is het juist goed. Maar je moet wel realistisch blijven..
pi_135767077
Ik weet niet hoe slecht het gesteld is met je Engels, maar er worden hier elk kwartaal Engels cursussen gegeven op verschillende niveaus.
pi_135767464
Vandaag eerste werkdag gehad. Ik ga me wel prima vermaken daar, maar toen ik weer thuis kwam en een blik wierp op mijn EW-tas en de stapel transportformulieren die ik nog moet insturen van januari moest ik toch wel een spreekwoordelijk traantje wegpinken vanwege het feit dat ik in principe nooit meer voor EW hoef te rijden ;(

Hoorde gisteren alleen wel dat mijn afstuderen met een half jaar uitgesteld moet worden }:| :'(
Dus had nog een half jaar kunnen EW'en in principe, maar ach.

Nog niet uitgeschreven trouwens, dus wellicht kan ik nog een keer een rit fixen :D
  dinsdag 21 januari 2014 @ 18:05:32 #54
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135767774
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 17:58 schreef Irritatie100 het volgende:
Vandaag eerste werkdag gehad. Ik ga me wel prima vermaken daar, maar toen ik weer thuis kwam en een blik wierp op mijn EW-tas en de stapel transportformulieren die ik nog moet insturen van januari moest ik toch wel een spreekwoordelijk traantje wegpinken vanwege het feit dat ik in principe nooit meer voor EW hoef te rijden ;(

Hoorde gisteren alleen wel dat mijn afstuderen met een half jaar uitgesteld moet worden }:| :'(

Nog niet uitgeschreven trouwens, dus wellicht kan ik nog een keer een rit fixen :D
Alleen maar chill dat je nu de zekerheid van een vaste baan hebt :)
pi_135768016
quote:

Vanwege die stageproblemen? Moeten jullie bij het hbo ook een bachelorthesis schrijven ofzoiets? Of is dat die afsluitende stage (met stageverslag)?
pi_135768088
Vandaag ¤56 aan brandstof voorgeschoten -O-
De grootste boosdoener (¤35, met kwart tank vertrokken) was dit monster wat wel een slokje lustte van Groningen naar Breda. 15l/100km!

Morgen een wissel Breda-Dronten, Caddy 1.6TDI en DSG( O+ ) brengen, onbekend terughalen.

Als ik het kenteken check staat er bij datum tenaamstelling 'niet geregistreerd' betekent dat dat hij gloedjenieuw is?
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
pi_135768638
Wat voor blok lag er in die mitsubishi dat 'ie zoveel zuipt? En hoe rijdt zoiets? Lijken me wel toffe wagens. :)
pi_135769405
quote:

Huh hoe kan je dan al wel werken?

Wel chill dat het goed bevalt!

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 18:14 schreef Babananana het volgende:
De grootste boosdoener (¤35, met kwart tank vertrokken) was dit monster wat wel een slokje lustte van Groningen naar Breda. 15l/100km!
[ afbeelding ]

Morgen een wissel Breda-Dronten, Caddy 1.6TDI en DSG( O+ ) brengen, onbekend terughalen.

Als ik het kenteken check staat er bij datum tenaamstelling 'niet geregistreerd' betekent dat dat hij gloedjenieuw is?
Een Caddy met DSG :D Klussen in stijl 8-)
pi_135771091
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 18:48 schreef Viezze het volgende:

[..]

Een Caddy met DSG :D Klussen in stijl 8-)
Hahah ik hoop dat er wel cruise op zit, na vandaag breda-groningen retour zonder gedaan te hebben mag dat wel weer eens :P
pi_135771215
Vraagje, als je van A in Almere richting Amsterdam moet, kan je dan beste bushalte in de buurt daar nemen of richting het walt disney plantsoen lopen?
pi_135771237
Zo'n L200 is best wel klein van binnen als je het mij vraagt :P
Moet morgen overigens een Crafter van onze geliefde postbedrijf ophalen en naar een schadebedrijf brengen, zal denk ik erg leuk worden :')

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:25 schreef Babananana het volgende:

[..]

Hahah ik hoop dat er wel cruise op zit, na vandaag breda-groningen retour zonder gedaan te hebben mag dat wel weer eens :P
Kon je eigenlijk die waarschuwingslampen ook aandoen of was dat expliciet verboden toen je de auto ophaalde :P?
Nee, toch niet
pi_135771372
Morgen eerste keer 3 ritjes, eerst van Breda naar Zwijndrecht reizen (lekker vroeg opstaan). Vanaf daar naar Nieuwegein met een VW Golf met 140 pk en die dan brengen naar Nieuwegein (BL).Vanaf daar naar De Meern, Renault Megane ophalen en die naar A in Almere brengen. Ov naar Amsterdam en daar een Fiesta brengen naar de grote in Breda.
pi_135771726
Ik heb gewoon keihard gefaald op de verdediging gisteren, complete blackout op een of andere manier :'(
Maar goed, ik was al aangenomen en ze wisten dat ik nog niet afgestudeerd was, dus dat was geen probleem. Ik hoef nu dus alleen nog opnieuw te verdedigen, maar dat kan dus over een half jaar pas :')

quote:
2s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 18:12 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Vanwege die stageproblemen? Moeten jullie bij het hbo ook een bachelorthesis schrijven ofzoiets? Of is dat die afsluitende stage (met stageverslag)?
Stageproblemen was niet bij mij :P

Maar de bedoeling is dat je ergens een half jaar meeloopt en tijdens dat half jaar onderzoek gaat doen en daar een scriptie over schrijft met uiteindelijk aanbevelingen/adviezen.

Maar goed, ik mis EW dus nu al ;( maar zoals ik al zei, nog niet uit laten schrijven. Eerst even mijn proeftijd van 1 maand overleven :P
pi_135771745
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:28 schreef Drilboor het volgende:
Vraagje, als je van A in Almere richting Amsterdam moet, kan je dan beste bushalte in de buurt daar nemen of richting het walt disney plantsoen lopen?
Je gaat met de trein naar Amsterdam neem ik aan?
Dat betekent dat je dus bus naar Almere Centrum moet hebben. Je kan met de 156 naar Almere Centrum, maar die gaat 's ochtends en later in de middag 1 keer per half uur. Overdag zelfs maar 1 keer per uur. In het geval dat je lang moet wachten kan je denk ik beter naar het Walt Disneyplantsoen lopen en daar de 6 richting Centrum pakken
pi_135771905
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 18:30 schreef Schaafkaas het volgende:
Wat voor blok lag er in die mitsubishi dat 'ie zoveel zuipt? En hoe rijdt zoiets? Lijken me wel toffe wagens. :)
Er lag een 2.5L 4-cilinder turbodiesel in. De rijervaring neigt meer naar een tractor dan een auto. Heel zware motor met een grote turbo, dus je krijgt de power in grote hopen.

Maar 150 in een voertuig zo groot als een Sprinter is toch wel een prestatie >:)
pi_135772051
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:40 schreef Babananana het volgende:

[..]

Er lag een 2.5L 4-cilinder turbodiesel in. De rijervaring neigt meer naar een tractor dan een auto. Heel zware motor met een grote turbo, dus je krijgt de power in grote hopen.

Maar 150 in een voertuig zo groot als een Sprinter is toch wel een prestatie >:)
Toch leuk om te rijden dan, voor een keertje :)
pi_135772573
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:29 schreef Solidberg het volgende:

[..]

Kon je eigenlijk die waarschuwingslampen ook aandoen of was dat expliciet verboden toen je de auto ophaalde :P?
Volgens mij mag je gewoon met die lampen aan rijden
pi_135772869
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:38 schreef MG_13 het volgende:

[..]

Je gaat met de trein naar Amsterdam neem ik aan?
Dat betekent dat je dus bus naar Almere Centrum moet hebben. Je kan met de 156 naar Almere Centrum, maar die gaat 's ochtends en later in de middag 1 keer per half uur. Overdag zelfs maar 1 keer per uur. In het geval dat je lang moet wachten kan je denk ik beter naar het Walt Disneyplantsoen lopen en daar de 6 richting Centrum pakken
Of met bus van Wd plantsoen naar Amstel, ligt eraan waar je moet zijn.
pi_135773046
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:52 schreef Viezze het volgende:

[..]

Volgens mij mag je gewoon met die lampen aan rijden
Ik heb ze even geprobeerd op de parkeerplaats, maar toen maar weer uitgezet. Is niks over gezegd verder.
pi_135773264
Vandaag met pijn in het hart mijn auto verkocht. Toch een triest moment, als een vreemde in 'mijn' eerste auto weg rijdt.. :'(
Als troost wel 2 ritjes gekregen voor morgen: Grave-Breukelen en Nieuwegein-Almere in weinig bijzonders.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 20:09:10 #71
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135773556
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 18:14 schreef Babananana het volgende:
[ afbeelding ]

Heb je de zwaailichten ook aangedaan? :D
pi_135773756
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 20:09 schreef Kiprollade het volgende:

[..]

Heb je de zwaailichten ook aangedaan? :D
Alleen even op de parkeerplaats :P

Maar die stoelen waren zo gemaakt dat je niet anders kon dan als een echt Mr. BigMac in je pickup kon hangen. Dus dat had het plaatje wel compleet gemaakt :D
pi_135773810
Zwaailichten heten die dingen idd :') 11 jaar Duitsland heeft mij geen goed gedaan :+
Nee, toch niet
  dinsdag 21 januari 2014 @ 20:17:22 #74
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135774015
Je kon gewoon in geval van file door de berm mét je zwaailichten, hoe vet is dat! En niemand die het raar vindt :D
pi_135774186
Ik zie nu dat het ophaaladres in Grave een Penitentiaire Inrichting is (juist, een gevangenis). Dat is ook weer is iets anders!
pi_135774250
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 20:20 schreef Ordinateur het volgende:
Ik zie nu dat het ophaaladres in Grave een Penitentiaire Inrichting is (juist, een gevangenis). Dat is ook weer is iets anders!
Bij kazernes zijn ze al zo krampachtig met ID's registreren, zou je nu ook nog gefouilleerd worden iod? :o
pi_135774368
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 20:22 schreef Babananana het volgende:

[..]

Bij kazernes zijn ze al zo krampachtig met ID's registreren, zou je nu ook nog gefouilleerd worden iod? :o
Moest je een keer een auto ophalen bij een kazerne? Iets van in de trent van : "Leopard in Nederland ophalen en in Indië bij de zaak afleveren"?
Nee, toch niet
  dinsdag 21 januari 2014 @ 20:28:12 #78
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135774563
quote:

[..]

Waarschijnlijk niet, tenzij hij de gevangenis echt in moet. Mijn moeder (zit in een koor) is een keer wezen optreden in een gevangenis en moest dus daadwerkelijk de gevangenis in, iedereen van het koor werd toen gefouilleerd.
pi_135774568
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 20:24 schreef Solidberg het volgende:

[..]

Moest je een keer een auto ophalen bij een kazerne? Iets van in de trent van : "Leopard in Nederland ophalen en in Indië bij de zaak afleveren"?
Oh, zo vaak. Maar dan wel in Nederland hè. Ben al bij meer dan 5 verschillende kazernes geweest om huurbusjes te brengen/halen. Ze hebben een contract met een van de klanten van AR, waar ik ook wel eens locatiewerk bij doe. Sommige dagen zijn ze alleen maar busjes heen en weer aan het rijden naar kazernes. :P
pi_135774632
Bij een kazerne ben ik ook al vaak zat geweest, maar daar moet je ook echt het terrein op.
Ik denk dat ik morgen niet verder dan de receptie kom, dat hoop ik in ieder geval, dus zoals kiprollade al zegt zal het daar wel meevallen.
pi_135775613
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:29 schreef Solidberg het volgende:
Moet morgen overigens een Crafter van onze geliefde postbedrijf ophalen en naar een schadebedrijf brengen, zal denk ik erg leuk worden
-nevermind- :P

[ Bericht 25% gewijzigd door VogeltjeTwiet op 21-01-2014 21:28:25 ]
pi_135776111
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 20:28 schreef Babananana het volgende:

[..]

Oh, zo vaak. Maar dan wel in Nederland hè. Ben al bij meer dan 5 verschillende kazernes geweest om huurbusjes te brengen/halen. Ze hebben een contract met een van de klanten van AR, waar ik ook wel eens locatiewerk bij doe. Sommige dagen zijn ze alleen maar busjes heen en weer aan het rijden naar kazernes. :P
Dat is vet lachen ja.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2014 21:01:33 ]
pi_135777524

[ Bericht 100% gewijzigd door VogeltjeTwiet op 21-01-2014 21:28:11 ]
pi_135777587
Wat doen jullie dan, platte band verwisselen of naar receptie toelopen of gewoon door rijden :P?
Nee, toch niet
pi_135778399
Mooi, vandaag aangenomen bij edrivers als privéchauffeur.Proefritje was in 'n strakke Jag (amoeba, anyone?) XJ. Diesel, dat dan weer wel.

Ben benieuwd naar beschikbare hoeveelheid werk, als ik EW'ers zo hoor is er genoeg.
Is dit ook bij privéchauffeurs zo? In het contract wordt er wel over concurrentiebeding etc. gesproken, dus ik mag ook niet bij 2 bedrijven privéchauffeuren -O-

Heb ik nog wat gemist? Zit in tentamens dus weinig tijd.
pi_135778462
Vandaag solli gehad bij EW, en zoals wel verwacht eigenlijk aangenomen:) Zet me er dus maar bij in het rijtje want je gaat me hier komende tijd vaker tegen komen.

Verder wil ik Amoeba nog even specifiek bedanken voor de gegeven tip van gister via DM (kan helaas nog niet terug dm'en, omdat ik nog geen week actief ben hier). Heb niet op het daadwerkelijke struikelpunt hoeven rijden, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2. Nogmaals mijn dank!
pi_135779174
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:44 schreef PogoSticK het volgende:
Mooi, vandaag aangenomen bij edrivers als privéchauffeur.Proefritje was in 'n strakke Jag (amoeba, anyone?) XJ. Diesel, dat dan weer wel.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:45 schreef KabouterKwebbel het volgende:
Vandaag solli gehad bij EW, en zoals wel verwacht eigenlijk aangenomen:) Zet me er dus maar bij in het rijtje want je gaat me hier komende tijd vaker tegen komen.
Gefeliciteerd, collega's! *O*
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:00:08 #88
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135779321
Gefeliciteerd hoor ^O^

In de OP staat aan het eind een spoiler waar een linkje je doorverwijst naar de editbare OP. Hierin kan je jezelf erbij zetten.
pi_135779335
Die stroboscoop van PogoStick is irritant. :Y
pi_135779386
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:00 schreef MG_13 het volgende:
Nogal ja
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:02:15 #91
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_135779449
quote:
Inderdaad, aanpassen die handel!
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:02:41 #92
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135779469
quote:
En ik maar denken dat ik de enige was, ik zit hier steeds als een retard met m'n hand voor z'n ava :')
pi_135780008
Als je geen epilepsie heb krijg je het wel van die UIs hier
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:16:57 #94
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135780181
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:02 schreef Kiprollade het volgende:

[..]

En ik maar denken dat ik de enige was, ik zit hier steeds als een retard met m'n hand voor z'n ava :')
Nee die van jouw is nu echt geweldig zeg :')
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:18:31 #95
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135780276
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:16 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Nee die van jouw is nu echt geweldig zeg :')
Stijvol bedoel je? Die van pogo is zó eentonig
pi_135780282
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:02 schreef Kiprollade het volgende:

[..]

Obvious trolley is obvious
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:20:26 #97
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135780375
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:18 schreef Kiprollade het volgende:

[..]

Bizar ^O^
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:26:29 #98
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135780754

Edit: Oké, ik ga slapen. Ik trek het allemaal niet meer.
pi_135780907
Ah nee, nog één
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:31:32 #100
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_135781058
quote:
Daarom fokken op mobiel :7
#26 || Luciano da Silva
pi_135781657

=
.
pi_135782452
Jij gebruikt ABP op FOK! TR gemacht!
Nee, toch niet
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:57:51 #103
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135782670
quote:
Ghe ghe ideaal truukje
pi_135782753
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:53 schreef Solidberg het volgende:
Jij gebruikt ABP op FOK! TR gemacht!
NU BEN IK BANG :D :P

Alleen voor de usericons btw. Rest stoor ik me niet aan:
.
pi_135783287
Precies. Ik heb fok in de uitzondering lijst gezet, dan werkt dat truukje niet meer :(
  dinsdag 21 januari 2014 @ 23:24:39 #106
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135784179
Zo, plaatje weer veranderd aangezien ik er ook aardig gek van werd :')
Nu sluit het weer helemaal aan bij m'n naam
pi_135784329
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:44 schreef PogoSticK het volgende:

Ben benieuwd naar beschikbare hoeveelheid werk, als ik EW'ers zo hoor is er genoeg.
Is dit ook bij privéchauffeurs zo? In het contract wordt er wel over concurrentiebeding etc. gesproken, dus ik mag ook niet bij 2 bedrijven privéchauffeuren -O-

Heb ik nog wat gemist? Zit in tentamens dus weinig tijd.
Geef nou gewoon toe dat je jezelf een God voelt in zo'n wagen. _O_

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:45 schreef KabouterKwebbel het volgende:

Verder wil ik Amoeba nog even specifiek bedanken voor de gegeven tip van gister via DM (kan helaas nog niet terug dm'en, omdat ik nog geen week actief ben hier). Heb niet op het daadwerkelijke struikelpunt hoeven rijden, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2. Nogmaals mijn dank!
Gefeliciteerd. :)

quote:
Sowieso al die Murp avatars. :') Dimens :r heeft daar ook zo'n handje van.

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:31 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Daarom fokken op mobiel :7
Met Dolphin Browser HD (Android :) ) zie je die pleurisdingen alsnog. :')
pi_135784402

Dan ben je echt een homofiel :')

Tevens geen ritjes morgen :(

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2014 23:30:25 ]
pi_135785171
Het pimpen van je auto werd er vroeger al met de paplepel ingegoten:

Donald Duck O+
pi_135785941
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:31 schreef Drilboor het volgende:
Morgen eerste keer 3 ritjes, eerst van Breda naar Zwijndrecht reizen (lekker vroeg opstaan). Vanaf daar naar Nieuwegein met een VW Golf met 140 pk en die dan brengen naar Nieuwegein (BL).Vanaf daar naar De Meern, Renault Megane ophalen en die naar A in Almere brengen. Ov naar Amsterdam en daar een Fiesta brengen naar de grote in Breda.
Sterkte bij Nieuwegein in dat wagenpark :') Hoop oprecht voor je dat er aan het begin plek is om te parkeren. Al is de Golf niet zo'n grote auto, toen ik mijn hagelnieuwe Megane daar aan het einde van het park moest parkeren had ik het écht niet breed :')

En pas op, als je nog moet tanken,. die kutpomp slaat niet af als je tank vol zit :r Als je niet uitkijkt zit je zelf onder de brandstof :r

quote:

[..]

Hmm, paar maanden terug wel een busje afgeleverd bij een kazerne van defensie. Een medewerker (?) daar kwam me ophalen in zijn privé auto, moesten we dat terrein op en ben ik in dat busje achter hem aan gekart voordat het hek weer dicht ging. Geen ID of niks nodig.

Die gast heeft me toen wel ff naar huis gebracht _O_ Was wel erg mooi, want het was drie kwartier (!) lopen naar de eerste bushalte :{w En het stortregende als een malle.
pi_135786071
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 00:04 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Sterkte bij Nieuwegein in dat wagenpark :') Hoop oprecht voor je dat er aan het begin plek is om te parkeren. Al is de Golf niet zo'n grote auto, toen ik mijn hagelnieuwe Megane daar aan het einde van het park moest parkeren had ik het écht niet breed :')

En pas op, als je nog moet tanken,. die kutpomp slaat niet af als je tank vol zit :r Als je niet uitkijkt zit je zelf onder de brandstof :r

[..]

Hmm, paar maanden terug wel een busje afgeleverd bij een kazerne van defensie. Een medewerker (?) daar kwam me ophalen in zijn privé auto, moesten we dat terrein op en ben ik in dat busje achter hem aan gekart voordat het hek weer dicht ging. Geen ID of niks nodig.

Die gast heeft me toen wel ff naar huis gebracht _O_ Was wel erg mooi, want het was drie kwartier (!) lopen naar de eerste bushalte :{w En het stortregende als een malle.
Bij de kazerne in Oirschot doen ze ook compleet niet moeilijk. Even je rijbewijs laten zien, ze zetten je in het systeem, succes ermee. Wel leuk though.
pi_135786138
quote:
2s.gif Op woensdag 22 januari 2014 00:07 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Bij de kazerne in Oirschot doen ze ook compleet niet moeilijk. Even je rijbewijs laten zien, ze zetten je in het systeem, succes ermee. Wel leuk though.
Ik ben toen bij Soest geweest. Moest wel strak achter die kerel aan rijden, maar verder geen probleem :)
pi_135786551
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 00:04 schreef BlackLining het volgende:
Wow! En de bewaking doet dan niks? Mooie schijnveiligheid dan!

quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 00:09 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik ben toen bij Soest geweest. Moest wel strak achter die kerel aan rijden, maar verder geen probleem :)
Vandaag ook in Soest geweest, maar ik moest op eigen houtje naar het goede gebouw rijden. Ze weten blijkbaar zelf niet wat hun protocol is dan :P
pi_135786924
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 00:19 schreef Babananana het volgende:

[..]

Wow! En de bewaking doet dan niks? Mooie schijnveiligheid dan!

[..]

Vandaag ook in Soest geweest, maar ik moest op eigen houtje naar het goede gebouw rijden. Ze weten blijkbaar zelf niet wat hun protocol is dan :P
Nou ja, bewaking doet niks... Ze wisten dat ik zou komen, en ik mocht er niet in tot er iemand van Defensie bij was om mee te rijden he ;)
pi_135789355
quote:
I know right? *)
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:02 schreef QuiCk01 het volgende:

[..]

Inderdaad, aanpassen die handel!
Hoho,niet zo snel. Het gaat hier om herkenbaarheid 8-)
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:18 schreef Kiprollade het volgende:

[..]

Twee. Tweetonig.
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:27 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Geef nou gewoon toe dat je jezelf een God voelt in zo'n wagen. _O_
Heb niet goed gas kunnen geven, stoelen zaten wel erg chill. Motorgeluid is meer aanwezig dan ik zou verwachten. Stuurgevoel dan wel weer prettig.
pi_135789482
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 05:56 schreef PogoSticK het volgende:

Heb niet goed gas kunnen geven, stoelen zaten wel erg chill. Motorgeluid is meer aanwezig dan ik zou verwachten. Stuurgevoel dan wel weer prettig.
Een XJ _O-

Ook zonder ook een XJ gereden te hebben weet ik dat die rijervaring prima moet wezen. Stoelen van een X-Type zitten al heerlijk (volgens mij zijn het dezelfde though). Dieselblok met turbo neem ik aan?

Audi _O_
Mercedes _O_ _O_
Jaguar _O_ _O_ _O_
pi_135789868
Sinds wanneer stopt een IC ook in dorpjes? Schijnbaar stopt IC richting Rotterdam ook in Hoogeveen
Nee, toch niet
pi_135789913
quote:
2s.gif Op woensdag 22 januari 2014 07:06 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Een XJ _O-

Ook zonder ook een XJ gereden te hebben weet ik dat die rijervaring prima moet wezen. Stoelen van een X-Type zitten al heerlijk (volgens mij zijn het dezelfde though). Dieselblok met turbo neem ik aan?

Audi _O_
Mercedes _O_ _O_
Jaguar _O_ _O_ _O_
Ehh.. ik zeg XJ maar ik bedoel XF. Strak zwart met aardig lichtmetaal eronder.

Dieselblokken zonder turbo zijn van vroegâh dus sowieso. Denk niet dat ik de turbo echter heb aangesproken. Chauffeurstempo he.
Automaat vond ik trouwens niet superfijn, gasreactie ook niet. Bij rustig rijden voel je 'm wel schakelen en bij lage tempo's lijkt het motormanagement even te 'twijfelen'. Ook de motorrem die erin komt is een beetje apart. Wennen denk ik, niet mijn stijl.
De automatisch naar boven komende schakelknop bij starten is wel stijlvol trouwens, evenals de dichtdraaiende ventilatie bij stoppen. Jammer dat je die nog hoort nadat de motor uit is.

Meer heb ik er niet uit op kunnen maken gedurende die 20 minuutjes, so there.
pi_135790253
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 08:09 schreef Solidberg het volgende:
Sinds wanneer stopt een IC ook in dorpjes? Schijnbaar stopt IC richting Rotterdam ook in Hoogeveen
Welke trein had je? Want dat is in principe niet meer zo vanaf december 2012, alleen de eerste een laatste trein volgens mij nog.

Edit: zie het al, storing tussen Zwolle en Hoogeveen, extra stop waarschijnlijk zodat reizigers alsnog in Zwolle kunnen komen.
pi_135792331
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 08:14 schreef PogoSticK het volgende:

[..]

Ehh.. ik zeg XJ maar ik bedoel XF. Strak zwart met aardig lichtmetaal eronder.

Dieselblokken zonder turbo zijn van vroegâh dus sowieso. Denk niet dat ik de turbo echter heb aangesproken. Chauffeurstempo he.
Automaat vond ik trouwens niet superfijn, gasreactie ook niet. Bij rustig rijden voel je 'm wel schakelen en bij lage tempo's lijkt het motormanagement even te 'twijfelen'. Ook de motorrem die erin komt is een beetje apart. Wennen denk ik, niet mijn stijl.
De automatisch naar boven komende schakelknop bij starten is wel stijlvol trouwens, evenals de dichtdraaiende ventilatie bij stoppen. Jammer dat je die nog hoort nadat de motor uit is.

Meer heb ik er niet uit op kunnen maken gedurende die 20 minuutjes, so there.
XF is ook een strakke bak, maar de eckte eckte rijdt een XJ. Och, kreeg ik er maar een mee. :N

Ik moet naar Nieuwegein. Iets in die mail zegt dat je daar eventueel moet aftanken en dan een tankpas meekrijgt. Is dit de plaats waar die pomp je kan nakken?
pi_135792451
quote:
2s.gif Op woensdag 22 januari 2014 10:19 schreef Amoeba het volgende:

[..]

XF is ook een strakke bak, maar de eckte eckte rijdt een XJ. Och, kreeg ik er maar een mee. :N

Ik moet naar Nieuwegein. Iets in die mail zegt dat je daar eventueel moet aftanken en dan een tankpas meekrijgt. Is dit de plaats waar die pomp je kan nakken?
:Y gore kutpomp is dat, aan beide kanten trouwens dus omkeren en bij de andere proberen werkt niet.

Doet rustig een kwartier over een volle tank en slaat niet af als ie vol is.

Naar BL of BR zeker? Als ik jou was zou ik daar eerst even op de stoep parkeren en dan binnen gaan vragen of je nog moet tanken, daarna pas de auto binnen rijden. Werkt wel relaxt volk daarzo ^O^
pi_135792511
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 10:23 schreef BlackLining het volgende:

[..]

:Y gore kutpomp is dat, aan beide kanten trouwens dus omkeren en bij de andere proberen werkt niet.

Doet rustig een kwartier over een volle tank en slaat niet af als ie vol is.
Thanks bro. Moet je per se naar dié pomp? Q8 is dat toch?
pi_135792519
BL ja
pi_135792527
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 10:25 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Thanks bro. Moet je per se naar dié pomp? Q8 is dat toch?
Ja, tenzij je zelf de benzine wilt betalen ;)
pi_135792840
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 10:26 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja, tenzij je zelf de benzine wilt betalen ;)
Is die ellende bij diesel en benzine? Dacht dat jij diesel moest tanken toch?
pi_135792957
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 10:37 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Is die ellende bij diesel en benzine? Dacht dat jij diesel moest tanken toch?
Beide.

Ach joh, ben gewoon blij dat je voor de verandering ook eens een tankpas hebt :D :{ ;(
pi_135793034
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 10:40 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Beide.

Ach joh, ben gewoon blij dat je voor de verandering ook eens een tankpas hebt :D :{ ;(
Ja ik moet naar een klant van ze, dus ik moet me wel netjes kleden (lees: pak). Kan je niet maken om met onze job dan in een spijkerbroek met polo te gaan. Zeker omdat mijn spijkerbroeken niet van het kaliber donkerblauw zijn wat nog een beetje representatief is.

Ik pas wel op met die pomp, mocht ik moeten tanken.
  woensdag 22 januari 2014 @ 11:01:47 #128
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_135793769
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 08:09 schreef Solidberg het volgende:
Hoogeveen is een stad ;)
pi_135794018
Als ik zou weten dat een pomp niet afslaat, zou ik op internet opzoeken hoe groot de tank van de betreffende auto is en dan uitrekenen hoeveel liter er nog in past. Dan nog een veiligheidsmarge eraf, dan blijf je wel droog denk ik.
pi_135794099
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:01 schreef Schaafkaas het volgende:

[..]

Hoogeveen is een stad ;)
Als het stadsrechten heeft is het niet direct een stad
pi_135794151
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:10 schreef MG_13 het volgende:
Als ik zou weten dat een pomp niet afslaat, zou ik op internet opzoeken hoe groot de tank van de betreffende auto is en dan uitrekenen hoeveel liter er nog in past. Dan nog een veiligheidsmarge eraf, dan blijf je wel droog denk ik.
Gewoon niet recht er achter gaan staan.
pi_135795140
Haha, fuck.

Ik werd zonet al gebeld door EW voor werk voor morgen. Ik had, meende ik, net een kwartiertje geleden mijn beschikbaarheid voor morgen eruit gehaald omdat ik morgen assessment heb op school. Zegt ze: ik zie dat jij morgen kan werken? Ik zo vertellen dat ik die er net uit had gehaald .. Zegt ze, we zijn morgen de 23ste hè .. dus ik inloggen op de site van EW, zie ik dat ik de donderdag van vorige week (de 16de) heb aangepast :+
pi_135795860
Beter bellen ze mij ook voor mijn tentamen (2u)
pi_135795913
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:14 schreef BlackLining het volgende:

[..]

En je arm dan?
pi_135795961
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:03 schreef Amoeba het volgende:

[..]

En je arm dan?
Tankdop in de spuit klemmen en een paar meter afstand nemen :7
  woensdag 22 januari 2014 @ 12:14:10 #136
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_135796342
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:13 schreef Viezze het volgende:

[..]

Als het stadsrechten heeft is het niet direct een stad
Hah, ja Hoogeveen stelt niet veel voor. Maar ik ben zelf opgegroeid in een dorpje met 2.000 inwoners, waar je alle winkels op één hand kunt tellen. Voor mij is Hoogeveen dus gewoon een stad. :P
pi_135796439
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:04 schreef Viezze het volgende:

[..]

Tankdop in de spuit klemmen en een paar meter afstand nemen :7
Doe ik :')
  woensdag 22 januari 2014 @ 12:58:50 #138
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135797903
Schaafkaas, jouw ondertitel is echt inspirerend :o
  woensdag 22 januari 2014 @ 13:00:01 #139
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_135797957
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:14 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Heb je nou al rekening ingediend bij AR?
#26 || Luciano da Silva
  woensdag 22 januari 2014 @ 13:04:26 #140
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_135798143
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:58 schreef Kiprollade het volgende:
Schaafkaas, jouw ondertitel is echt inspirerend :o
Ik deel mijn levenswijsheid nou eenmaal graag met mijn medemens :*
  woensdag 22 januari 2014 @ 13:11:44 #141
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_135798445
Lekker spoedje op FB Limburg - Amersfoort. Helaas uit de richting..
pi_135800176
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:01 schreef Viezze het volgende:
Beter bellen ze mij ook voor mijn tentamen (2u)
Succes!
  woensdag 22 januari 2014 @ 14:37:39 #143
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_135801727
7 gehaald op hertentamen dat ik dacht verneukt te hebben. Kan m'n P nu nog halen dit jaar! *O*
pi_135802113
Alweer terug van de Caddy wissel. Ik moet zeggen, zo'n Caddy is echt vele malen beter dan alle andere bestelbusjes. Goede feedback bij het sturen, lekker strak geveerd zonder al te stuiterig te worden. Fijne motor, die nieuwe 1.6TDI met 103pk. Veel beter dan wat ze vroeger in de Caddys staken, die voelen begrenst. Werd echt verrast toen ik het stuurgedrag op een klaverblad uitprobeerde. Beter dan de gemiddelde B-segmenter personenauto! En natuurlijk DSG en cruisecontrol O+

Terug een huur Transit Connect, die rijden ook niet verkeerd. Alleen zeer kaal in opties meestal.
  woensdag 22 januari 2014 @ 14:51:38 #145
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135802274
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 14:37 schreef Schaafkaas het volgende:
7 gehaald op hertentamen dat ik dacht verneukt te hebben. Kan m'n P nu nog halen dit jaar! *O*
Nice, ik verkeer momenteel in hetzelfde schuitje. Volgende week een her over projectmanagement waar ik een 2,8 voor haalde. Snap er nu nog steeds niks van :')
pi_135802466
Autoreset doet nu ook even een oproepje aan zijn senior chauffeurs om mee te doen met een RTL4 programma. Wie wil er daten met Truus, een vlotte dame van 73?

quote:
AUTORESET / OUDSTANDING doet een spoedoproep voor het RTL-4 televisieprogramma All You Need is Love!

Wij zijn voor het RTL4-programma ‘All you need is love’ op zoek naar mannen vanaf 65 jaar die willen daten met Truus die vrijgezel is. Aanstaande donderdag (23-01-2014) is zij te bewonderen in de aflevering van All You Need is Love. Bent u die spontane matchende man, die het leuk vindt om met haar kennis te maken in onze show? Truus is een leuke, vlotte en actieve dame van 73 jaar. Zij kijkt uit naar jullie reactie! Als er gegadigden zijn horen wij dat graag! Het is een leuk dagje in Amsterdam in de studio met eten, drinken en vooral veel gezelligheid! Meer weten? Mail dan snel naar:
Hoe kun je dan in godsnaam nog vragen van je werknemers om zich representatief op te stellen |:(
  woensdag 22 januari 2014 @ 14:57:20 #147
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135802545
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 14:55 schreef BlackLining het volgende:
Autoreset doet nu ook even een oproepje aan zijn senior chauffeurs om mee te doen met een RTL4 programma. Wie wil er daten met Truus, een vlotte dame van 73?

[..]

Hoe kun je dan in godsnaam nog vragen van je werknemers om zich representatief op te stellen |:(
Ik zou zeggen , meld je aan :P ^O^
  woensdag 22 januari 2014 @ 15:04:22 #148
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_135802856
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 14:51 schreef Kiprollade het volgende:

[..]

Nice, ik verkeer momenteel in hetzelfde schuitje. Volgende week een her over projectmanagement waar ik een 2,8 voor haalde. Snap er nu nog steeds niks van :')
Ik had de vorige keer een 3, terwijl het hertentamen voor mijn gevoel niet of nauwelijks beter ging. Dacht dus dat ik mijn P niet zou halen dit jaar, maar dat valt alles mee. De opluchting is groot. :)

Jij alvast succes!

Net gebeld voor morgen: wisseltje vanaf de wismarweg naar Gouda in een Up en een Aygo. O+
  woensdag 22 januari 2014 @ 15:10:09 #149
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135803114
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 15:04 schreef Schaafkaas het volgende:

[..]

Ik had de vorige keer een 3, terwijl het hertentamen voor mijn gevoel niet of nauwelijks beter ging. Dacht dus dat ik mijn P niet zou halen dit jaar, maar dat valt alles mee. De opluchting is groot. :)

Jij alvast succes!

Net gebeld voor morgen: wisseltje vanaf de wismarweg naar Gouda in een Up en een Aygo. O+
Er is dus hoop, bedankt haha :9
  woensdag 22 januari 2014 @ 15:18:20 #150
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_135803467
Ha, ik googelde net het bedrijf waar ik morgen moet zijn en kom erachter dat daar dezelfde mensen werken als bij het bedrijf waar ik op mijn eerste werkdag kwam, 3-4 maanden geleden. Dat bedrijf was toen net failliet en is nu dus overgekocht. Grappig, ben benieuwd of de CP mij herkent (vorige keer daar een kwartier moeten wachten, beetje koffie gedronken en wat gepraat). :)
pi_135805420
Wat een vriendelijk mailtje weer zeg :') Wel maar twee uitroeptekens in plaats van tweehonderd. Dat valt weer mee.
pi_135805433
Vraagje voor de AR'ers: hebben jullie ook net een mail over aandachtpunten ivm op tijd komen? Ik was gisteren 45min te laat bij mijn laatste afleveradres, maar was stipt om 8:00 begonnen met rijden met de eerste rit. Kon ik dus niets aan doen.

Edit: ah, het was een mail aan iedereen. Ik ben weer gerustgesteld :)
pi_135805618
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:00 schreef BlackLining het volgende:
Wat een vriendelijk mailtje weer zeg :') Wel maar twee uitroeptekens in plaats van tweehonderd. Dat valt weer mee.
Ik vind het wel meevallen, de algemene toon is positief met 'opbouwende kritiek'. Niks mis met de mail, de afsluiting vind ik iig een goede aanmoediging/complement.
pi_135805645
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:00 schreef Babananana het volgende:
Vraagje voor de AR'ers: hebben jullie ook net een mail over aandachtpunten ivm op tijd komen? Ik was gisteren 45min te laat bij mijn laatste afleveradres, maar was stipt om 8:00 begonnen met rijden met de eerste rit. Kon ik dus niets aan doen.

Edit: ah, het was een mail aan iedereen. Ik ben weer gerustgesteld :)
Rutger is boos :P

Ook even een vraagje voor de AR'ers: klopt het dat lokatiewerk/hiken niet in dat online urenportaal verschijnt? Zo nee, tankbonnen e.d. gewoon via de mail declareren?
pi_135805698
Moet morgen ook vanaf Wismarweg beginnen, maar dan eerst in een Golf 1.6 TDi en dan een Caddy met 70 pk ofzo ;(

Vandaag een verlengde Crafter gereden, is ook wel eens leuk. Alleen jammer dat er nauwelijks parkeerplaatsen voor zulke dingen zijn.
En de nieuwe C4 Picasso's zijn ook wel mooie dingen, behalve die opgeblazen Passat achterkant dan
Nee, toch niet
pi_135805733
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:04 schreef ManScat het volgende:

[..]

Rutger is boos :P

Ook even een vraagje voor de AR'ers: klopt het dat lokatiewerk/hiken niet in dat online urenportaal verschijnt? Zo nee, tankbonnen e.d. gewoon via de mail declareren?
Soms krijg je een mail dat je uren zijn ingevoerd door de klant, dan kan je ze wel via het systeem aanvullen. Maar soms krijg je niks, dan moet je maar een mail naar de administratie sturen of reageren op de opdrachtmail ofzo. Heb 2 of 3 keer gehad dat na het werken die mail niet kwam, maar de planning was ervan overtuigd dat dat nooit gebeurde. Wellus...
pi_135805777
Nog nooit locatiewerk hoeven doen. Denk opzich dat ik daar wel blij mee ben, ik heb liever gewoon lange ritten in relaxte wagens. Muziekje op, beetje cruisen :7

quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:03 schreef Babananana het volgende:

[..]

Ik vind het wel meevallen, de algemene toon is positief met 'opbouwende kritiek'. Niks mis met de mail, de afsluiting vind ik iig een goede aanmoediging/complement.
Mensen die zich uitdrukken in dikgedrukte rode hoofdletters kan ik maar moeilijk serieus nemen :+
pi_135805834
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:07 schreef BlackLining het volgende:
Nog nooit locatiewerk hoeven doen. Denk opzich dat ik daar wel blij mee ben, ik heb liever gewoon lange ritten in relaxte wagens. Muziekje op, beetje cruisen :7
Het is heel anders idd, maar ik vind beide een leuk. Een beetje 50/50 vind ik ideaal. Van elke keer lange ritten ga ik me maar eenzaam voelen :P

quote:

[..]

Mensen die zich uitdrukken in dikgedrukte rode hoofdletters kan ik maar moeilijk serieus nemen :+
Beter dan UITROEPTEKENS!!!!!!!!!!
pi_135805928
quote:

Mijn "locatiewerk" voor vandaag bestond uit een wisselrit Groningen - Emmen en daarna een enkeltje Groningen - Arnhem :P
  woensdag 22 januari 2014 @ 16:11:45 #160
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_135805989
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:08 schreef Babananana het volgende:
[..]

Beter dan UITROEPTEKENS!!!!!!!!!!
DIKGEDRUKTE UITROEPTEKENS MET ONDERSTREPING VOOR EXTRA VRIENDELIJKHEID !!!!1!!!9!!
pi_135805992
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:08 schreef Babananana het volgende:

[..]

Het is heel anders idd, maar ik vind beide een leuk. Een beetje 50/50 vind ik ideaal. Van elke keer lange ritten ga ik me maar eenzaam voelen :P

[..]

Beter dan UITROEPTEKENS!!!!!!!!
* OP TIJD KOMEN GOFFEDOMME!!!!!!!!!!!!!!

Neuh, valt wel mee inderdaad. Ik voel me sowieso niet aangesproken, volgens mij nog nooit een 'reservering' geweigerd, alleen spoedjes. Maar dat lijkt me geen probleem. Overigens bellen ze me altijd voor ze iets opsturen. Misschien vier, vijf keer gehad dat er meteen een mail kwam. Boeit mij verder niet zo. Alleen ik zou wel graag specifieker willen aangeven of ik 'AM' of 'PM' kan werken. Morgen bijvoorbeeld moet ik echt om 4 uur thuis zijn. Kan vanaf 06:00 tot 16:00 werken wel, maar dus alleen maar AM aanzetten. En dan krijg je dus bijna geen ritten.

Ben wel een paar keer te laat bij de klant geweest trouwens. Maar goed, als je me eerst naar Rotterdam stuurt, dan naar Scheveningen omdat diegene aan het werk is daar, daar binnen 10 minuten een auto moet wisselen (wel eens geprobeerd te parkeren daar?) en daarna midden door de avondspits weer naar Almere, dan haal ik dat inderdaad niet meer nee :W
pi_135806678
Goed, Als DHr Kamp de plannen doorzet, en nee blijft zetten zou ik binnenkort maar even een tijdje proberen bij Den Haag uit de buurt te blijven...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_135806765
ZwarteLijn, volgens mij is die Q8 pomp gefixt. Maar die parkeerplaats… The horror. :')
pi_135807160
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 13:11 schreef zazzel het volgende:
Lekker spoedje op FB Limburg - Amersfoort. Helaas uit de richting..
Ik was nét te laat ;(. Overigens zijn dat soort ritten vanuit Zuid-Limburg niet zeldzaam, het overgrote deel van mijn ritten is 150+ km.
pi_135807334
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:28 schreef Amoeba het volgende:
ZwarteLijn, volgens mij is die Q8 pomp gefixt. Maar die parkeerplaats… The horror. :')
Met een beetje geluk mag je voorop het terrein parkeren. Anders kan het inderdaad nogal krap zijn. Heb ze een keer een auto zelf laten halen, en een andere keer gingen ze voor mij het hele parkeerterrein verbouwen. Moesten 4 auto's weg: Een hooguit 1 meter 80 brede 'weg' bleek toch wat te krap te zijn om een 508 SW vooruit een vak uit te sturen :P
.
pi_135807885
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:40 schreef Pizzabodem het volgende:

[..]

Met een beetje geluk mag je voorop het terrein parkeren. Anders kan het inderdaad nogal krap zijn. Heb ze een keer een auto zelf laten halen, en een andere keer gingen ze voor mij het hele parkeerterrein verbouwen. Moesten 4 auto's weg: Een hooguit 1 meter 80 brede 'weg' bleek toch wat te krap te zijn om een 508 SW vooruit een vak uit te sturen :P
Mja, dat bedoelde laatst ook. Eigenlijk moet je dat soort achterlijke manoeuvres gewoon weigeren met dat eigen risico wat je hebt. Het is bij mij godzijdank altijd goed gegaan, maar inderdaad, in een onbekende auto daar rijden is vragen om schade. Wil het best doen, maar dan wel zonder eigen risico.
pi_135808006
Welke PCer wil de rit die nu op Facebook staat doen? Ik moet er ook morgen zijn dus dan kunnen we meeten. :)
pi_135808294
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:53 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Mja, dat bedoelde laatst ook. Eigenlijk moet je dat soort achterlijke manoeuvres gewoon weigeren met dat eigen risico wat je hebt. Het is bij mij godzijdank altijd goed gegaan, maar inderdaad, in een onbekende auto daar rijden is vragen om schade. Wil het best doen, maar dan wel zonder eigen risico.
Meestal is het allemaal wel te doen, maar ik vind dat een klant er best voor mag zorgen dat de auto's goed wegrijdbaar geparkeerd staan. Gewoon doen wat je tijdens rijles waarschijnlijk wel leerde: Pas sturen als je spiegels voorbij de voorkant/achterkant van de geparkeerde auto links of rechts naast je zijn. Dan is het hoe krap het ook is aan de voorkant vaak wel te doen met een paar keer steken.

Gelukkig staan die auto's daar achteruit ingeparkeerd, anders lijkt het me niet te doen daar.
.
pi_135808902
Sander had 2 ritten voor me, Eindhoven - Utrecht in een Golf en Utrecht - Waalwijk in een Megane.

Mkay

Die Golf sw reed trouwens wel chill. _O_
pi_135808906
Mijn bezoek aan de gevangenis vandaag was helaas niet zo spectaculair. De afdeling vervoer had een aparte ingang en ik werd daar uiterst vriendelijk geholpen. Wel vreemd om aan de rand van een woonwijk ineens een groot gevangeniscomplex te zien liggen.
pi_135809179
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 17:18 schreef Ordinateur het volgende:
Mijn bezoek aan de gevangenis vandaag was helaas niet zo spectaculair. De afdeling vervoer had een aparte ingang en ik werd daar uiterst vriendelijk geholpen. Wel vreemd om aan de rand van een woonwijk ineens een groot gevangeniscomplex te zien liggen.
Moet je eens naar de gevangenis in Groningen, Die zit midden in een woonwijk.(Helpman)
pi_135809726
Pff niks voor morgen.

Heb altijd het idee dat als ik iets bij opmerkingen zetten (niet bereikbaar van x tot y) dat ik dan niet wordt gebeld. -O-
pi_135809730
Ik woon vrijwel naast de gevangenis. :')
pi_135810123
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 17:40 schreef DrSnuggle het volgende:
Proefverlof zeker :+
pi_135810414
quote:
Bij Aldel werkten vroeger gedetineerden. :P
Konden daar toch niet ontsnappen, zo'n groot magnetisch veld is er rond de ovens dat de ijzeren ballen tegen de ovens aan zaten geplakt. :P
  woensdag 22 januari 2014 @ 18:18:53 #176
414827 Wave103
It's not pop music
pi_135810971
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:53 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Moest vandaag de grote variant van een Trafic van het mega krappe dak van een dealer halen. Als je de sleutel meekrijgt van een receptioniste loop je ook niet even de werkplaats in of ze hem voor je willen uitrijden. Is gelukkig goed gegaan, maar toch altijd even zweten *)
pi_135811038
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 17:54 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Proefverlof zeker :+
Gelukkig niet, als er iemand niet in een gevangenis komt te zitten dan ben ik het wel, al leek het me wel een keer een tof idee toen ik dronken was. :')
Maar het lijkt mij wel echt geniaal om daar een keer binnen te staan, het is 1 van de 3 koepelgevangenissen in Nederland, en op foto's ziet het er best indrukwekkend uit. Na renovatie van een paar tientallen miljoenen gaat de gevangenis sluiten. Het eerste wat ik dacht is om daar een groot paintball toernooi te houden. :D
  woensdag 22 januari 2014 @ 18:40:58 #178
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135811665
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 18:21 schreef DrSnuggle het volgende:

[..]

Gelukkig niet, als er iemand niet in een gevangenis komt te zitten dan ben ik het wel, al leek het me wel een keer een tof idee toen ik dronken was. :')
Maar het lijkt mij wel echt geniaal om daar een keer binnen te staan, het is 1 van de 3 koepelgevangenissen in Nederland, en op foto's ziet het er best indrukwekkend uit. Na renovatie van een paar tientallen miljoenen gaat de gevangenis sluiten. Het eerste wat ik dacht is om daar een groot paintball toernooi te houden. :D
Paintballen kunnen we ook wel een keer doen ipv karten? :D
pi_135811684
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 18:21 schreef DrSnuggle het volgende:

[..]

In Groningen had je een paintball area in een oude fabriek, dat was best gaaf!
  woensdag 22 januari 2014 @ 18:46:33 #180
414827 Wave103
It's not pop music
pi_135811845
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 18:41 schreef Marco001 het volgende:

[..]

In Groningen had je een paintball area in een oude fabriek, dat was best gaaf!
Beter! Paar weken terug in Almere gedaan, daar kon je niet eens lopen zonder tot je enkels in de modder te zakken.
pi_135811916
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 18:46 schreef Wave103 het volgende:

[..]

Beter! Paar weken terug in Almere gedaan, daar kon je niet eens lopen zonder tot je enkels in de modder te zakken.
Kan ook leuk zijn.. ;)

Nah, die was wel tof, alleen ook gevaarlijk; supergladde trappen. Je kon wel mooi schuilen in o.a. een caravan of achter een vuilcontainer.
pi_135812218
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 18:46 schreef Wave103 het volgende:

[..]

Toevallig bij Gladiator Sports?
  woensdag 22 januari 2014 @ 19:00:37 #183
414827 Wave103
It's not pop music
pi_135812332
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 18:57 schreef Viezze het volgende:

[..]

Toevallig bij Gladiator Sports?
Jep! Verder zijn die verschillende speelvelden wel lachen daar. Heb jij ervaringen in de zomer daar? Zal ook wel modderig zijn
pi_135812415
Las laatst ergens over een paintball arena in en om een oud ziekenhuis.. Dat lijkt mij pas gaaf.
  woensdag 22 januari 2014 @ 19:05:10 #185
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135812517
Paintball is wel lachen, maar dan wel met alleen bekenden. Laatst een keer zo'n aanbieding gedaan met wat maten, moesten we tegen andere debielen die gewoon doorschoten terwijl je je gun omhoog had.
pi_135812602
Ik woon recht tegenover een grote gevangenis.. De Koepel in Breda.
Nee.
  woensdag 22 januari 2014 @ 19:17:00 #187
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_135813111
quote:
Ik ook, Breda (de Koepel). Kans is groot dat ze daar studentenwoningen gaan maken. Lijkt me wel lache :)
pi_135813186
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 19:00 schreef Wave103 het volgende:

[..]

Jep! Verder zijn die verschillende speelvelden wel lachen daar. Heb jij ervaringen in de zomer daar? Zal ook wel modderig zijn
Ga er februari heen. Is het wat?
  woensdag 22 januari 2014 @ 19:19:11 #189
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_135813213
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 19:06 schreef Dimitri_ het volgende:
Haha waar dan?! Ik zit daar ook in de buurt namelijk ;)
pi_135813593
Vanmorgen auto afgeleverd in Nieuwegein (BL) zie ik even later een andere hiker en vraag waar de tramhalte is en hij legt het uit, tot zover lezertjes niks speciaals. Ik door naar mijn 2e adres en haal daar auto op om naar Almere te brengen. Ik sta voor de poort te wachten en 3x raden wie er net uitloopt.

Daarna naar een bedrijf in Amsterdam, op adres aangekomen leek het hele bedrijf pand heel leeg. Ben alle 5 de verdiepingen afgegaan. (4 van de 5 helemaal leeg, best eng/raar). Daarna dus ew gebeld en die zouden met A (van de grote in Breda) in gaan bellen. Even later kreeg ik dus te horen dat het bedrijf er niet meer zat. Vervolgens kreeg ik een nieuwe rit, wat je niet wilt met je 3de werkdag is alle informatie via de telefoon krijgen voor de volgende rit, gelukkig waren de dames zoals gebruikelijk zeer vriendelijk en werd met verteld hoe ik er met ov kwam. Dus naar de A in Amsterdam, daar een Jetta (van oorspronkelijk een fiesta naar een Jetta dus) en daarmee naar Breda gereden.

Voor de mensen die het te lang lezen vinden. Willekeurige hiker 2x op 2 verschillende bedrijven gezien en bedrijf wat niet bestond.
pi_135814048
Hallo forumleden,

Zojuist ook een account aangemaakt op dit fok forum. Via medeforummer S-RS die ik ken via het Autoweek forum en klasgenoot DrSnuggle gewezen op dit topic over de studentchauffeur. Afgelopen 2 maanden ongeveer 10x het Easyway sollicitatie formulier ingevuld en tot mijn verbazing kreeg ik vorige week mail dat ik even contact moest opnemen met de mededeling dat er een plek vrij is gekomen! Na nog even te hebben nagedacht en tussen door nog ergens anders gesolliciteerd te hebben waarbij we het niet eens werden over het salaris , naar Easyway gebeld. Het is de bedoeling dat ik werkzaamheden ga uitvoeren vanaf locatie Apeldoorn. Nadat de vrouw aan de telefoon exact dezelfde vragen vroeg als in het sollicitatieformulier op de website kreeg ik een uitnodiging om over 2 weken naar Breda te kommen voor instructie en een rijtest.
Dit ziet er uit als een gezellig forum en ik hoop profijt te hebben van jullie ervaringen maar ook na verloop van tijd mijn eigen ervaringen te delen hier.
  woensdag 22 januari 2014 @ 19:38:24 #192
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_135814181
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2014 19:35 schreef RenaultSport het volgende:
Hallo forumleden,

Zojuist ook een account aangemaakt op dit fok forum. Via medeforummer S-RS die ik ken via het Autoweek forum en klasgenoot DrSnuggle gewezen op dit topic over de studentchauffeur. Afgelopen 2 maanden ongeveer 10x het Easyway sollicitatie formulier ingevuld en tot mijn verbazing kreeg ik vorige week mail dat ik even contact moest opnemen met de mededeling dat er een plek vrij is gekomen! Na nog even te hebben nagedacht en tussen door nog ergens anders gesolliciteerd te hebben waarbij we het niet eens werden over het salaris , naar Easyway gebeld. Het is de bedoeling dat ik werkzaamheden ga uitvoeren vanaf locatie Apeldoorn. Nadat de vrouw aan de telefoon exact dezelfde vragen vroeg als in het sollicitatieformulier op de website kreeg ik een uitnodiging om over 2 weken naar Breda te kommen voor instructie en een rijtest.
Dit ziet er uit als een gezellig forum en ik hoop profijt te hebben van jullie ervaringen maar ook na verloop van tijd mijn eigen ervaringen te delen hier.
Welkom hier!
pi_135814220
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 19:27 schreef Drilboor het volgende:
Vanmorgen auto afgeleverd in Nieuwegein (BL) zie ik even later een andere hiker en vraag waar de tramhalte is en hij legt het uit, tot zover lezertjes niks speciaals. Ik door naar mijn 2e adres en haal daar auto op om naar Almere te brengen. Ik sta voor de poort te wachten en 3x raden wie er net uitloopt.

Daarna naar een bedrijf in Amsterdam, op adres aangekomen leek het hele bedrijf pand heel leeg. Ben alle 5 de verdiepingen afgegaan. (4 van de 5 helemaal leeg, best eng/raar). Daarna dus ew gebeld en die zouden met A (van de grote in Breda) in gaan bellen. Even later kreeg ik dus te horen dat het bedrijf er niet meer zat. Vervolgens kreeg ik een nieuwe rit, wat je niet wilt met je 3de werkdag is alle informatie via de telefoon krijgen voor de volgende rit, gelukkig waren de dames zoals gebruikelijk zeer vriendelijk en werd met verteld hoe ik er met ov kwam. Dus naar de A in Amsterdam, daar een Jetta (van oorspronkelijk een fiesta naar een Jetta dus) en daarmee naar Breda gereden.

Voor de mensen die het te lang lezen vinden. Willekeurige hiker 2x op 2 verschillende bedrijven gezien en bedrijf wat niet bestond.
Je komt inderdaad wel de meest bizarre shit tegen zo nu en dan :+ houdt het werk leuk natuurlijk, maar ik kan mee voorstellen daar je daar als onervaren hiker nog niet om staat te springen :+
pi_135814468
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2014 19:35 schreef RenaultSport het volgende:
Hallo forumleden,

Welkom *O*
pi_135814492
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 19:39 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Je komt inderdaad wel de meest bizarre shit tegen zo nu en dan :+ houdt het werk leuk natuurlijk, maar ik kan mee voorstellen daar je daar als onervaren hiker nog niet om staat te springen :+
We zullen maar zeggen dat vandaag goed was voor de uurtjes en goed voor de beweging
pi_135814630
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 19:39 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja idd kom je soms wel gare dingen tegen. Ik kwam ook een keer in een leeg bedrijf. Uiteindelijk toen toch een kantoor gevonden waar iemand zat, maar was wel zoeken. Ik was namelijk via een roldeur naar binnen gekomen en kwam in een lege loods terecht. Was geen normale deur te bekennen. Ben ook een keer helemaal naar Eemshaven gegaan samen met een andere hiker. Of in ieder geval een poging gedaan tot. Maar daar kon je niet komen met het OV. Taxi mochten we niet nemen en de mensen van dat bedrijf wilden ons niet ophalen van het station. Hoewel dat wel was afgesproken. Toen maar weer helemaal met de trein naar huis gegaan. Ach ja, zo maak je nog eens wat mee.
  woensdag 22 januari 2014 @ 19:49:14 #197
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_135814787
Welkom RenaultSport! :)

quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 19:27 schreef Drilboor het volgende:

Op mijn eerste werkdag kreeg ik ook een verkeerd adres mee.
Misschien is het wel een test om te kijken of je het goed oplost :o :P
Maar idd, de medewerkers van EW zijn altijd vriendelijk, gelukkig maar.
pi_135815009
Eerste auto vandaag was trouwens een Golf, 7 versnellingen en flippers, is dit DSG trouwens?
pi_135815131
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 19:52 schreef Drilboor het volgende:
Eerste auto vandaag was trouwens een Golf, 7 versnellingen en flippers, is dit DSG trouwens?
Als het DSG is staat het volgens mij altijd op de pook, maar ik denk dat een Golf automaat tegenwoordig altijd DSG is?
pi_135815136
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 19:52 schreef Drilboor het volgende:
Die flippers hoeft niet persé DSG te zijn, dat kun je in principe op elke (semi)automaat zetten.

DSG is een bak met twee koppelingen zodat de volgende versnelling alvast klaargezet kan worden zonder te hoeven ontkoppelen. Maakt hele soepele overgangen mogelijk. Volkswagen gebruikt ze inderdaad ook, dus dat zou zomaar eens kunnen :)

Heerlijke automaat. Vind hem nog fijner dan die achttraps bak van BMW. Alleen DSG wil, afhankelijk van de configuratie natuurlijk, in de normale stand nogal eens wat zenuwachtig en besluiteloos schakelen. In de sportstand is dat al een stuk beter :7
  woensdag 22 januari 2014 @ 19:57:48 #201
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_135815329
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 19:54 schreef Viezze het volgende:

[..]

Als het DSG is staat het volgens mij altijd op de pook, maar ik denk dat een Golf automaat tegenwoordig altijd DSG is?
Volgens mij ook idd! VW heeft niet anders toch?

quote:
99s.gif Op woensdag 22 januari 2014 19:05 schreef Fiorano het volgende:
Paintball is wel lachen, maar dan wel met alleen bekenden. Laatst een keer zo'n aanbieding gedaan met wat maten, moesten we tegen andere debielen die gewoon doorschoten terwijl je je gun omhoog had.
Dan wordt het pas echt lachen. Dan gaat het richten van het lichaam naar het (achter)hoofd voor dat soort gasten ^O^
pi_135815346
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 19:46 schreef MG_13 het volgende:

[..]

Ja idd kom je soms wel gare dingen tegen. Ik kwam ook een keer in een leeg bedrijf. Uiteindelijk toen toch een kantoor gevonden waar iemand zat, maar was wel zoeken. Ik was namelijk via een roldeur naar binnen gekomen en kwam in een lege loods terecht. Was geen normale deur te bekennen. Ben ook een keer helemaal naar Eemshaven gegaan samen met een andere hiker. Of in ieder geval een poging gedaan tot. Maar daar kon je niet komen met het OV. Taxi mochten we niet nemen en de mensen van dat bedrijf wilden ons niet ophalen van het station. Hoewel dat wel was afgesproken. Toen maar weer helemaal met de trein naar huis gegaan. Ach ja, zo maak je nog eens wat mee.
Gelukkig voor jullie zijn ze bezig met de aanleg van een station in de Eemshaven. Al zal je dan nog wel 7-10km kunnen gaan lopen als je net aan de andere kant moet zijn.
  woensdag 22 januari 2014 @ 19:58:16 #203
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_135815349
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 19:54 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Die flippers hoeft niet persé DSG te zijn, dat kun je in principe op elke (semi)automaat zetten.

DSG is een bak met twee koppelingen zodat de volgende versnelling alvast klaargezet kan worden zonder te hoeven ontkoppelen. Maakt hele soepele overgangen mogelijk. Volkswagen gebruikt ze inderdaad ook, dus dat zou zomaar eens kunnen :)

Heerlijke automaat. Vind hem nog fijner dan die achttraps bak van BMW. Alleen DSG wil in de normale stand nogal eens wat zenuwachtig en besluiteloos schakelen. In de sportstand is dat al een stuk beter :7
In de Polo GTI is de sportstand echt ontzettend irritant naar mijn mening, bij normaal gebruik dan. Schakelt bij optrekken pas over bij 7k toeren, ook als je langzaam rijdt.

Verder vind ik DSG echt superfijn, doet altijd wat ik wil in de normale stand en is zowel soepel als snel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Schaafkaas op 22-01-2014 20:04:21 ]
pi_135815442
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 19:57 schreef QuiCk01 het volgende:

[..]

[..]

Dan wordt het pas echt lachen. Dan gaat het richten van het lichaam naar het (achter)hoofd voor dat soort gasten ^O^

Een keer zo iemand op hooguit 3 meter afstand in het kruis beschoten. >:) (Uiteraard net nadat ik een nieuwe co2tankje had gehaald. )
Wil in Duitsland eigenlijk nog een keer zo'n airsoft sniper halen. :7 Kan ik de ongewenste vogels uit onze kersenbomen jagen.
pi_135815601
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 19:57 schreef QuiCk01 het volgende:

[..]

[..]

Op dit moment volgens mij niet nee. Zit even op de VW site te kijken maar het gaat altijd over DSG. Misschien de Crafter maar dat is niet een VW.
pi_135816379
Weer geen ritjes ;(

Geld nodig :X
pi_135816701
De Crafter heeft toch geen DSG? Tenminste, dat ding wat ik van het grote postbedrijf had, schakelde wel erg moeilijk :') Deed ook de auto open, en alarm ging af na 10 seconden. 5 seconden later begon ie al te toeteren.
Maar is wel leuk om eens in zo'n verlengde Crafter te rijden, zeker met parkeren is het wat moeilijker :P
Nee, toch niet
pi_135818855
Zo, het gaat wee hard vandaag! Welkom nieuwe chauffeurs!

quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 17:18 schreef Ordinateur het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 19:06 schreef Dimitri_ het volgende:
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 19:19 schreef zazzel het volgende:

[..]

Haha waar dan?! Ik zit daar ook in de buurt namelijk ;)
Dan wonen jullie wel ideaal dicht bij het centrum, ik moet voor zo'n beetje alle ritten eerst een half uur in de bus naar Breda CS vanuit de Haagse Beemden. Alleen ritten vanuit industrieterrein Emerput komen goed uit, maar dat zijn er niet zo veel.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 19:58 schreef Schaafkaas het volgende:
Verder vind ik DSG echt superfijn, doet altijd wat ik wil in de normale stand en is zowel soepel als snel.
Vooral op een diesel vind ik DSG heerlijk, die bak maakt dan echt lekker gebruik van het koppel. 0-40 lijkt het wel een elektrische auto zo soepel gaat het. En op hogere snelheden doet die bak ook precies wat je wilt. Volgens mij is de reactie op de stand van het gaspedaal ook niet op vaste drempelwaardes geprogrammeerd, maar ook op de snelheid waarmee je het intrapt. Dus als je met een trap het gas half indrukt, hij wel terugschakelt, maar als je langzaam half indrukt niet. Zo lijkt het net of de auto echt begrijpt wat je wilt. O+
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:19 schreef Solidberg het volgende:
De Crafter heeft toch geen DSG? Tenminste, dat ding wat ik van het grote postbedrijf had, schakelde wel erg moeilijk :') Deed ook de auto open, en alarm ging af na 10 seconden. 5 seconden later begon ie al te toeteren.
Maar is wel leuk om eens in zo'n verlengde Crafter te rijden, zeker met parkeren is het wat moeilijker :P
Hebben Crafters en Sprinters niet dezelfde bakken? In dat geval is het een Mecedes automaat. Die in Sprinters rijden iig vergelijkbaar met hun personenwagenautomaten.
pi_135819024
Mwah, niet helemaal mee eens, wij hebben Sprinters op het werk met een automaat, maar die schakelen erg langzaam.. De E-klasses schakelen merkbaar sneller..
\Daarnaast zijn het ook nog eens bakken met maar 4 versnellingen.. :')
pi_135819082
Ik zit nog beter in Breda vind ik zelf dan, ongeveer 5 minuten fietsen naar de Grote in Breda.
pi_135819670
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:51 schreef Marco001 het volgende:
Mwah, niet helemaal mee eens, wij hebben Sprinters op het werk met een automaat, maar die schakelen erg langzaam.. De E-klasses schakelen merkbaar sneller..
\Daarnaast zijn het ook nog eens bakken met maar 4 versnellingen.. :')
Dat zijn dan vast niet de nieuwste Sprinters, die ik gereden heb hadden allemaal volgens mij 5-bak automaat of 6-bak hand.
pi_135819752
Sprinters hebben volgens mij een volautomaat en Crafters een gerobotiseerde handbak, Crafters vind ik altijd een drama..
  woensdag 22 januari 2014 @ 20:59:31 #213
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_135819782
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:49 schreef Babananana het volgende:
Vooral op een diesel vind ik DSG heerlijk, die bak maakt dan echt lekker gebruik van het koppel. 0-40 lijkt het wel een elektrische auto zo soepel gaat het. En op hogere snelheden doet die bak ook precies wat je wilt. Volgens mij is de reactie op de stand van het gaspedaal ook niet op vaste drempelwaardes geprogrammeerd, maar ook op de snelheid waarmee je het intrapt. Dus als je met een trap het gas half indrukt, hij wel terugschakelt, maar als je langzaam half indrukt niet. Zo lijkt het net of de auto echt begrijpt wat je wilt. O+
Zou goed kunnen wat je zegt over de programmering. Ik weet nog wel een keer dat ik met 70-80 km/u in de Polo van mijn vader uit nieuwsgierigheid het gaspedaal in één keer vloerde. Hij schakelde van 7 naar 2! Oeps, haha :D
pi_135820052
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:51 schreef Drilboor het volgende:
Ik zit nog beter in Breda vind ik zelf dan, ongeveer 5 minuten fietsen naar de Grote in Breda.
We hebben hier in Den Bosch een straat met allerlei autodealers, leasemaatschappijen, schadebedrijven etc. Is ook op 10 minuten fietsen van waar ik woon, maar mijn fiets staat daar nu nog steeds sinds drie dagen :')

Ga hem zo maar eens ophalen, als ie nog niet gejat is :{
pi_135820063
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:59 schreef Schaafkaas het volgende:

[..]

Zou goed kunnen wat je zegt over de programmering. Ik weet nog wel een keer dat ik met 70-80 km/u in de Polo van mijn vader uit nieuwsgierigheid het gaspedaal in één keer vloerde. Hij schakelde van 7 naar 2! Oeps, haha :D
Ik snap nooit waarom automaten nog een kickdown hebben. Veel motoren hebben helemaal geen power meer als ze tegen de redline aanzitten. Je bent dan veel sneller als je vol intrapt maar de kickdown niet indrukt, dan bepaalt de automaat zelf wat het snelste is.
pi_135820329
Wat is dat kickdown uberhaupt? Is dat de laatste slag van het gaspedaal dat wat meer weerstand biedt, in sommige auto's? Ik heb werkelijk geen idee :+
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:06:56 #217
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_135820355
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:51 schreef Drilboor het volgende:
Vanaf de koepel is het Max 10 min fietsen naar de grote :p
Als ik een wissel heb vanaf de grote, dan pak ik altijd de auto... Zelfde voor de VW dealert
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:07:20 #218
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_135820387
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:03 schreef Babananana het volgende:

[..]

Ik snap nooit waarom automaten nog een kickdown hebben. Veel motoren hebben helemaal geen power meer als ze tegen de redline aanzitten. Je bent dan veel sneller als je vol intrapt maar de kickdown niet indrukt, dan bepaalt de automaat zelf wat het snelste is.
Ik volg je niet helemaal. Kickdown is toch gewoon terugschakelen of... :?
pi_135820525
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:02 schreef BlackLining het volgende:
We hebben hier in Den Bosch een straat met allerlei autodealers, leasemaatschappijen, schadebedrijven etc. Is ook op 10 minuten fietsen van waar ik woon, maar mijn fiets staat daar nu nog steeds sinds drie dagen
Laatst nog geweest bij de Seat garage, aardige mensen daaro!
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:09:10 #220
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_135820529
Kickdown is het terugschakelen van de automaat als je het gaspedaal vol intrapt. Waardoor je sneller accelereert.
Als ik geen kickdown zou hebben, komt dat slagschip echt niet meer van z'n plek haha!

Off-topic: Morgenochtend naar de RDW, hopelijk vanaf dan weer de weg op!:)
pi_135820579
Kickdown is het er achter het gaspedaal een knop zit, die je dus indrukt als je hem helemaal de grond in duwt. Dan krijgt de automaat een seintje dat hij naar de laagst mogelijke versnelling moet gaan.

quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:09 schreef zazzel het volgende:
Kickdown is het terugschakelen van de automaat als je het gaspedaal vol intrapt. Waardoor je sneller accelereert.
Als ik geen kickdown zou hebben, komt dat slagschip echt niet meer van z'n plek haha!
Dat hoeft dus niet het snelst te zijn, veel turbomotoren hebben tegenwoordig veel meer kracht op lagere toeren.
pi_135820649
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:06 schreef BlackLining het volgende:
Is dat de laatste slag van het gaspedaal dat wat meer weerstand biedt, in sommige auto's?
Nouja kickdown is gewoon het gas vol intrappen, maar bij sommige automaten zit er dan nog een extra "schuifje" wat klikt als je het gas dan NOG verder intrapt, waardoor ie nòg een versnelling terugschakelt meestal.
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:10:45 #223
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_135820676
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:09 schreef Babananana het volgende:
Kickdown is het er achter het gaspedaal een knop zit, die je dus indrukt als je hem helemaal de grond in duwt. Dan krijgt de automaat een seintje dat hij naar de laagst mogelijke versnelling moet gaan.
Oh, dus als een DSG van 7 naar 5 gaat bij het gaspedaal half indrukken, dan is dat geen kickdown?
pi_135820781
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:10 schreef Schaafkaas het volgende:

[..]

Oh, dus als een DSG van 7 naar 5 gaat bij het gaspedaal half indrukken, dan is dat geen kickdown?
Nee. Naar 4 zou misschien ook kunnen, maar dat is gewoon niet zinvol in die situatie.

Even wikipedia erbij gehaald:
quote:
Throttle kickdown
Most automatic transmissions include some means of forcing a downshift into the lowest possible gear ratio if the throttle pedal is fully depressed. In many older designs, kickdown is accomplished by mechanically actuating a valve inside the transmission. Most modern designs use a solenoid-operated valve that is triggered by a switch on the throttle linkage or by the engine control unit (ECU) in response to an abrupt increase in engine power.
pi_135820836
Mja, in sommige bakken, vooral VWG en Renault, heeft het laatste stukje van het gaspedaal duidelijk meer weerstand. Is me nooit opgevallen wat de automaat daarmee doet eigenlijk. Volgens mij heb ik sowieso nooit een Volkswagen met automaat gereden. Sowieso krijg ik maar weinig automaten mee de laatste tijd. Beetje jammer.

Ach ja, wat mij betreft schakelen echte bazen toch met de linker voet :7
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:16:00 #226
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135821102
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:12 schreef BlackLining het volgende:
Gewoon de toeren rond 2500 houden en zonder koppelen overschakelen...

Wij maakten er op ons werk regelmatig wedstrijdjes van wie het verst kon komen zonder te koppelen ;)
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:16:03 #227
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_135821106
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:11 schreef Babananana het volgende:

[..]

Nee. Naar 4 zou misschien ook kunnen, maar dat is gewoon niet zinvol in die situatie.
Ah oké. Weer wat geleerd. :) Dat hoge toeren tegenwoordig niet meer nodig zijn wist ik idd wel, veel de TSI motoren bijv. hebben hun max. koppel tussen de 1500 en 3500 en het max. vermogen op 5k of minder. Wat dat betreft is kickdown idd wat onzinnig tegenwoordig.
pi_135821558
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:16 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Gewoon de toeren rond 2500 houden en zonder koppelen overschakelen...

Wij maakten er op ons werk regelmatig wedstrijdjes van wie het verst kon komen zonder te koppelen ;)
Haha, ik bedoelde motorrijden :* Daarbij schakel je met de linkervoet. Van neutraal één tikje omlaag is de 1, en dan omhoog 2 t/m 6.

Maar inderdaad, dat kan ook prima. In de auto's van mijn ouders (C1 en Zafira) kan ik tot de vier komen zonder te koppelen. Bij de Zaf redelijk soepel, bij de C1 onder luid protest. Maar dat ga ik bij Autoreset wagens maar niet proberen ;)

Op de motor kan ik tot de 6 schakelen zonder koppeling, maar dan moet ik op 4k rpm van 1 naar 2, en dan de rest op 6k rpm. Maar da's een sequentiele bak natuurlijk, die kunnen dat wat beter hebben omdat die niet ook nog hoeven te wisselen van schakelwals. Terugschakelen zonder koppeling kan trouwens ook, alleen dat moet je écht precies goed doen, anders gaat de bak echt kwaad worden :D
pi_135821785
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:12 schreef BlackLining het volgende:
Hehe, dat idd. Maar langzaam worden we toch overtroffen door technieken zoals DSG. En vaak zijn eerste generaties van nieuwe technieken niet zo goed, waardoor ze een slecht imago krijgen.

Neem bijvoorbeeld 3-cilinder motoren. Op zich is het niets mis met het idee, maar omdat de eerste motoren aangepaste 4-cilinders waren die daardoor helemaal in onbalans liepen (denk aan Aygo drieling) haakt iedereen bij de term 3-cilinder al af. Maar de Ford EcoBoost of de 0.9 TCe van Renault doen niet meer onder voor een kleine 4-cilinder.

Bij automaten is dat ook zo, de afgelopen 50 jaar zijn veel auto's als automaat leverbaar geweest, maar dat was niet te doen, zo slecht werkte die dingen vaak. Daarom rijdt bijna iedereen in west-Europa handgeschakeld, want we kunnen het zelf beter. Tot de automaten zo goed worden dat we er niet meer omheen kunnen. Alle VAG's met DSG zijn zuiniger en sneller dan hun handgeschakelde broertjes... Je moet nu dus bijna een liefhebber van handbakken zijn om het niet te willen.
pi_135821897
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:57 schreef Babananana het volgende:

[..]

Dat zijn dan vast niet de nieuwste Sprinters, die ik gereden heb hadden allemaal volgens mij 5-bak automaat of 6-bak hand.
nope, 2008 of jonger.. (sommigen van 2012 zelfs..)
pi_135821939
Driecilinder heb ik nooit begrepen. Is per definitie niet in balans, je hebt altijd een moment dat er geen arbeidsslag bezig is. Dat gaat altijd ten koste van koppel, omdat de volgende arbeidsslag veel meer weerstand heeft. Dat heeft niets met nieuwe technologie te maken, je hebt slechts 540 graden van de 720 daadwerkelijk een arbeidsslag op één van de cilinders.. Driecilinder tweetakt zou lachen zijn, viertakt niet. Je kunt het zo verdelen door bewust de krukas in onbalans te brengen, dat je steeds slechts 60 graden zonder arbeid zit, dan nog loop je al zo veel vertraging op dat je je koppel helemaal kunt vergeten.

Milieustoestanden :N
pi_135822149
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:24 schreef BlackLining het volgende:
Driecilinder heb ik nooit begrepen. Is per definitie niet in balans, je hebt altijd een moment dat er geen arbeidsslag bezig is. Dat gaat altijd ten koste van koppel, omdat de volgende arbeidsslag veel meer weerstand heeft. Dat heeft niets met nieuwe technologie te maken, je hebt slechts 540 graden van de 720 een arbeidsslag. Driecilinder tweetakt zou lachen zijn, viertakt niet.

Milieustoestanden :N
Dat kan je toch oplossen met een vliegwiel dat het weer opheft?
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:23 schreef Marco001 het volgende:

[..]

nope, 2008 of jonger.. (sommigen van 2012 zelfs..)
Hmm, dan zit ik ernaast. Denk ik... Van wat ik me ervan kan herinneren schakelden ze toch wel redelijk soepel.
pi_135822249
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:26 schreef Babananana het volgende:

[..]

Dat kan je toch oplossen met een vliegwiel dat het weer opheft?
Da's symptoombestrijding :Y

Toegegeven, moderne driepitters voelen best soepel aan, maar met de 998cc wat ze vaak hebben, is zó veel meer mogelijk als ze niet die 60 graden dode slag moesten overbruggen.
pi_135822261
Ze schakelen ook wel soepel, het duurt alleen absurd lang. in 1 keer hard optrekken vinden ze ook niet fijn.
pi_135822331
Ik ben in die discussie wel een beetje bevooroordeeld natuurlijk. Als ik op mijn motor hard wil (wilde ;( ) optrekken schakelde ik bij 80 pas door naar de twee. 12.000rpm bitches :7
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:29:19 #236
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_135822371
Gewoon 6 cilinders :)
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:29:35 #237
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135822385
Daarom wil ik ook nog een keer een honda S2000... 9000 Toeren :9
pi_135822418
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:28 schreef BlackLining het volgende:
Ik ben in die discussie wel een beetje bevooroordeeld natuurlijk. Als ik op mijn motor hard wil (wilde ;( ) optrekken schakelde ik bij 80 pas door naar de twee. 12.000rpm bitches :7
12.000rpm moet je niet willen in een auto, met een motor haal je de 1:20 niet eens, wat moet zoiets in een auto wel niet verbruiken? :')

Aan de andere kant, die hype op turbokoppel en lage toeren werkt volgens mij ook niet helemaal positief op het verbruik. Terugschakelen kan zuiniger zijn volgens mij.
pi_135822440
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:29 schreef bokkepoot het volgende:
Daarom wil ik ook nog een keer een honda S2000... 9000 Toeren :9
9000 maar :') Mijn redline ligt op 14.500 :D In zijn één rijdt ie dan 110, in zijn twee is 160 te halen _O-

@ Hierboven: Nee ;( Mijn motor rijdt 1:15 als ik rustig rijd ;( Sowieso een heel groot fabeltje dat motoren zuiniger zouden zijn. Een literbike haalt de 1:10 bij lange na niet.
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:31:14 #240
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135822534
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:30 schreef BlackLining het volgende:

[..]

9000 maar :') Mijn redline ligt op 14.500 :D In zijn één rijdt ie dan 110, in zijn twee is 160 te halen _O-
Ja maar om nou overal een motorfietsblok in te gooien...

Kijken hoe je motor het doet als je er even 900 kilo achter hangt ;)
Bovendien wil ik wel droog zitten
pi_135822565
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:30 schreef BlackLining het volgende:

[..]

@ Hierboven: Nee ;( Mijn motor rijdt 1:15 als ik rustig rijd ;( Sowieso een heel groot fabeltje dat motoren zuiniger zouden zijn. Een literbike haalt de 1:10 bij lange na niet.
Raar toch? Waarom zou een motor geen 1:50 moeten kunnen halen?
pi_135822657
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:31 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Ja maar om nou overal een motorfietsblok in te gooien...

Kijken hoe je motor het doet als je er even 900 kilo achter hangt ;)
Bovendien wil ik wel droog zitten
Laat staan de betrouwbaarheid..
pi_135822812
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:31 schreef Babananana het volgende:

[..]

Raar toch? Waarom zou een motor geen 1:50 moeten kunnen halen?
Omdat het allemaal zwáár opgefokte blokken zijn. Een motorfiets motorblok van 0.6l kan zomaar 140pk leveren. Menig 1.6 autoblok, een volle liter meer, haalt dat niet. Dat gaat nou eenmaal wat ten koste van verbruik ;) Vandaar ook, dat een motor zo veel meer geluid maakt (en mag maken trouwens), en dat een motorblok van een motor over het algemeen bij 70.000km gewoon op is.

Ze zijn er wel hoor, die 1:50 halen, 1:60 zelfs. Maar dat zijn 125cc grasmaaiers. Niks leuks aan.

Smiles per gallon > miles per gallon :7 Zowel bij motoren als bij auto's.
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:36:51 #244
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135822995
Gewoon net zoals ze in de sprinterwereld veel doen

400 kilo met 2x een Hayabusa ;)
pi_135823135
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:36 schreef bokkepoot het volgende:
Gewoon net zoals ze in de sprinterwereld veel doen

400 kilo met 2x een Hayabusa ;)
Alleen van de naam Hayabusa loopt het mij al dun door den broek :')

200pk en 140Nm op 200kg :X
pi_135823238
Ik zou naast die energielabels bij elke auto wel eens het verbruik bij een constante snelheid van 140km/h willen zien. Op dit moment is een Passat bij 140km/h zuiniger dan een Upje die 1:30 haalt volgens het energielabel. <insert willekeurig automerk hier>

Ontopic: morgen weer ritjes!
Breda-Breukelen in een Clio 0.9
Sassenheim-Breda in een BMW 525i uit 2009. Heb dat model wel eens als 520i gereden, maar dat viel me zwaar tegen. Die auto voelde helemaaal niet zo snel als die 170pk deed geloven. Hopen dat deze 6-cilinder met 218pk wel als een BMW rijdt.

[ Bericht 45% gewijzigd door Babananana op 22-01-2014 21:47:28 ]
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:40:11 #247
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135823258
Krengen zijn ongelooflijk populair in de sprinterwereld, bijna iedereen rijd ermee...
pi_135823856
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:39 schreef Babananana het volgende:
Ik zou naast die energielabels bij elke auto wel eens het verbruik bij een constante snelheid van 140km/h willen zien. Op dit moment is een Passat bij 140km/h zuiniger dan een Upje die 1:30 haalt volgens het energielabel.
Die Up man :N Ik heb opzich niks tegen dat soort 14% waggies. Vind zelfs de C1 van mijn ma serieus een fijne auto voor het kleinere werk. Ik rij er liever in dan in de Zafira van mijn pa. Goeikoop, en vanwege zijn lage gewicht nog best wel vlot van de plaats. Je trekt met zo'n ding serieus, als je tenminste weet hoe een koppeling werkt, best veel luxere wagens er compleet uit bij het stoplicht.

Maar ik heb volgens mij nog nooit in iets slomers gereden dan een VW Up ;( 0-100 in drie dagen. Het schiet werkelijk niet op. Ze halen de 180 wel, maar dat duurt ook rustig een half uur met wind mee, en je moet wel van surfen houden wil je daaraan beginnen. Want van wegligging is geen sprake meer. En het excuus van ja, het zijn maar boodschappenkarretjes, slaat ook nergens op. Iedereen moet wel eens de snelweg op. En ik ken ook niemand die een Up als enige auto heeft. Doelloos blik is het. Meteen omsmelten.
pi_135824165
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Die Up man :N Ik heb opzich niks tegen dat soort 14% waggies. Vind zelfs de C1 van mijn ma serieus een fijne auto voor het kleinere werk. Ik rij er liever in dan in de Zafira van mijn pa. Goeikoop, en vanwege zijn lage gewicht nog best wel vlot van de plaats. Je trekt met zo'n ding serieus, als je tenminste weet hoe een koppeling werkt, best veel luxere wagens er compleet uit bij het stoplicht.

Maar ik heb volgens mij nog nooit in iets slomers gereden dan een VW Up ;( 0-100 in drie dagen. Het schiet werkelijk niet op. Ze halen de 180 wel, maar dat duurt ook rustig een half uur met wind mee, en je moet wel van surfen houden wil je daaraan beginnen. Want van wegligging is geen sprake meer. En het excuus van ja, het zijn maar boodschappenkarretjes, slaat ook nergens op. Iedereen moet wel eens de snelweg op. En ik ken ook niemand die een Up als enige auto heeft. Doelloos blik is het. Meteen omsmelten.
Grappig, ik vind de Up echt veel fijner dan een Aygo. Zit veel beter, een het motortje loopt mooier. Alleen nog iets minder stuiterig en het is een prima wagentje. Al zou ik zelf eerder voor de Polo gaan, daar kan je ten minste fatsoenlijk mee op de snelweg. Zelfs als het dan per sé die 1.2TDI moet zijn.
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:52:07 #250
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135824205
Ik vind trage auto's juist leuker, vraagt meer van je als bestuurder...

En je kan voor elk stoplicht en elke oprit het hok helemaal volgas intrappen om toch maar fatsoenlijk in te voegen.. En meestal kun je in de stad gooien en smijten met die hokken en passen ze overal tussen..

En op die lange doordraaiende bochten kun je alsnog iedereen voorbij steken
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:52:08 #251
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_135824210
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Maar ik heb volgens mij nog nooit in iets slomers gereden dan een VW Up ;( 0-100 in drie dagen. Het schiet werkelijk niet op. Ze halen de 180 wel, maar dat duurt ook rustig een half uur met wind mee, en je moet wel van surfen houden wil je daaraan beginnen. Want van wegligging is geen sprake meer.
Ik heb 2x een Up gereden met 60pk en 1x een Mii met 60pk + gerobotiseerde handbak. Van die laatste heb ik nog steeds nachtmerries, maar de handgeschakelde versie vond ik tot aan 60-80 km/u nog wel voldoende. Daarna is de fut er echt uit.

Maar goed, morgen weer een Up met 60pk en daarna een Aygo, voor het eerst, dus kan ik die mooi vergelijken. Ik ben wel benieuwd. De Up met 75pk lijkt me eigenlijk wel prima, want qua wegligging zijn het best volwassen auto's.
pi_135824283
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:51 schreef Babananana het volgende:

[..]

Grappig, ik vind de Up echt veel fijner dan een Aygo. Zit veel beter, een het motortje loopt mooier. Alleen nog iets minder stuiterig en het is een prima wagentje. Al zou ik zelf eerder voor de Polo gaan, daar kan je ten minste fatsoenlijk mee op de snelweg. Zelfs als het dan per sé die 1.2TDI moet zijn.
Ik kan ook niet zitten in die Ups. Weet niet waarom, want met de stoel naar achter heb ik plek zat voor mijn benen, maar ik krijg die kut leuning gewoon niet goed. En dan zit ik eindelijk lekker, en dan krijg ik dat stuur niet goed meer.

Nee, is niks voor mij dat ding :N Ik krijg er spontaan een dubbele hernia van.

Aygo/C1/107 drieling is wat ongemanierd wat de schakelbak betreft, maar eenmaal rijdend vind ik ze véél fijner dan de Omhoog. Buiten dat zit ik best wel lekker in die stoelen, dat is misschien nog wel belangrijker dan wat het motorblokkie doet, want wat dat betreft hadden er net zo goed trappers in kunnen zitten.
pi_135824372
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:52 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik kan ook niet zitten in die Ups. Weet niet waarom, want met de stoel naar achter heb ik plek zat voor mijn benen, maar ik krijg die kut leuning gewoon niet goed. En dan zit ik eindelijk lekker, en dan krijg ik dat stuur niet goed meer.

Nee, is niks voor mij dat ding :N Ik krijg er spontaan een dubbele hernia van.
Lol, dat heb ik dus precies met de Aygo. Voor beide is er dus een markt :D

Morgen eens ervaren wat een 3L 6-cilinder met je doet :7
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:54:38 #254
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135824432
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:54 schreef Babananana het volgende:
BMW ?
pi_135824522
quote:
Sassenheim-Breda in een BMW 525i uit 2009. Heb dat model wel eens als 520i gereden, maar dat viel me zwaar tegen. Die auto voelde helemaaal niet zo snel als die 170pk deed geloven. Hopen dat deze 6-cilinder met 218pk wel als een BMW rijdt.
pi_135824528
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:54 schreef Babananana het volgende:

[..]
Vooral met je bankrekening en je rijbewijs denk ik :')
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:57:11 #257
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135824639
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:55 schreef Babananana het volgende:
.
Zolang je hem maar boven de 4000 toeren houdt kan dat Beierse machine geweer prima meekomen ^O^

Ik vergeet nooit meer dat ritje in een E36 325i, wat een geweld en geluid
pi_135824749
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:55 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Vooral met je bankrekening en je rijbewijs denk ik :')
Volgas optrekken naar de maximumsnelheid is niks illegaals aan. :s) :9~ En klaverbladen hebben vaak dezelfde maximumsnelheid als de snelweg zelf :D
Maar dat is spelen, voor een keertje leuk. Volgens mij zijn dat vooral super relaxte cruiseauto's
pi_135825001
Ik heb morgen een Caddy met een 1.9 TDI en heeft schijnbaar maar 75pk. Dat klopt toch niet?
Nee, toch niet
pi_135825013
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:58 schreef Babananana het volgende:

[..]

Volgas optrekken naar de maximumsnelheid is niks illegaals aan. :s) :9~ En klaverbladen hebben vaak dezelfde maximumsnelheid als de snelweg zelf :D
Maar dat is spelen, voor een keertje leuk. Volgens mij zijn dat vooral super relaxte cruiseauto's
Ik ben wel eens aan de kant gezet daarvoor hoor :') Bebouwde kom, 70 weg. En ik het verdommen om te schakelen :D Stond er ineens een motoragent naast me ;( 'Dat kan wel wat rustiger he'... Gelukkig geen boete gehad toen. Ook wel eens van het klaverblad gehaald trouwens :') Maar dat was allemaal op de motor.

Al is de pakkans echt idioot klein. Met Autoreset wagens doe ik het niet, maar privé rij ik structureel te hard en ik heb vrijwel nooit boetes. Denk dat ik serieus elke privé rit die ik rijd, wel mijn rijbewijs kwijt zou raken als ze er zouden staan.
pi_135825215
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:01 schreef Solidberg het volgende:
Ik heb morgen een Caddy met een 1.9 TDI en heeft schijnbaar maar 75pk. Dat klopt toch niet?
Klopt wel, die oudere Caddy's zijn geknepen volgens mij. Hebben alleen koppel, geen vermogen. Dus niet boven de 3000rpm komen, dat is sneller :'(
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:05:18 #262
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135825238
quote:
Ow jawel :D een Caddy gaat nog wel met dat blok hoor...
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:05:59 #263
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_135825283
quote:
Ik ben bang van wel. RIP in peace jongen, met zo'n trage auto kom je nooit bij je bestemming.
pi_135825298
quote:
BlueMotion *O* :')
pi_135825380
quote:
13s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:06 schreef BlackLining het volgende:

[..]

BlueMotion *O* :')
Dat bestond in de PD TDI tijd nog niet, toen waren de Caddy's nog gewoon traag. :')
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:07:44 #266
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135825417
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:05 schreef Schaafkaas het volgende:

[..]

Ik ben bang van wel. RIP in peace jongen, met zo'n trage auto kom je nooit bij je bestemming.
Grut grut, wij hebben op ons werk een transporter die vol aan de 2,5 ton komt en die perst 78 pk eruit..

Dat is pas de definitie van traag, met een karretje van 700 kilo trek je nog trager op dan een vrachtwagen *O* *O*

En Caddy SDI's met 3000+ toeren bij 100 -O- , echt een toppertje dat wagenpark hier :'(
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:08:52 #267
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_135825521
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:02 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Al is de pakkans echt idioot klein. Met Autoreset wagens doe ik het niet, maar privé rij ik structureel te hard en ik heb vrijwel nooit boetes. Denk dat ik serieus elke privé rit die ik rijd, wel mijn rijbewijs kwijt zou raken als ze er zouden staan.
Echt? :o Ik rijd privé maximaal 20 km/u te hard, die boetes kan ik me nog wel veroorloven. Behalve op lokale landweggetjes, dan is het gewoon knallen. :)
pi_135825534
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:07 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Grut grut, wij hebben op ons werk een transporter die vol aan de 2,5 ton komt en die perst 78 pk eruit..

Dat is pas de definitie van traag, met een karretje van 700 kilo trek je nog trager op dan een vrachtwagen *O* *O*

En Caddy SDI's met 3000+ toeren bij 100 -O- , echt een toppertje dat wagenpark hier :'(
Die heb ik wel eens gereden, was gloednieuw. Voelt ook erg geknepen aan.

Vroegah, toen Combo's nog ISUZU diesels hadden, zonder turbo, dat was lachen. Die bouwen hun vermogen dus net zo op als een benzinemotor, dus lekker doorhalen tot 5000rpm. Klinkt ook wel gaaf, met een diesel :P
pi_135825552
;( En jullie maar zeuren over een Up met 60 pk
Geef mij maar liever die Crafter weer, dat ding weer naast het gemeentehuis zetten en alarm af laten gaan :')
Nee, toch niet
pi_135825749
quote:
Ik zou naast die energielabels bij elke auto wel eens het verbruik bij een constante snelheid van 140km/h willen zien. Op dit moment is een Passat bij 140km/h zuiniger dan een Upje die 1:30 haalt volgens het energielabel. <insert willekeurig automerk hier>

Dat is nog atmosferische 6inlijn _O_ geniet ervan.
pi_135825773
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:08 schreef Schaafkaas het volgende:

[..]

Echt? :o Ik rijd privé maximaal 20 km/u te hard, die boetes kan ik me nog wel veroorloven. Behalve op lokale landweggetjes, dan is het gewoon knallen. :)
Ja, makkelijk. Ik haal in de bebouwde kom de 100 nog wel eens. Niet om over op te scheppen trouwens, want het is alles behalve netjes, maar als ik op de motor zit rijd ik die 100 in een fractie van een seconde. Zeker vanuit 30 is dat echt maar 1,5 seconde. Even een oranje lichtje meepakken en je bent er. Of even een rij auto's inhalen op een weg waar je 80 mag, doe je zo 150. Het is maar zo gebeurd. In de auto heb ik het vaak op de snelweg, als ik niet oplet ga ik steeds harder rijden :@
pi_135826141
Ik vind de Up een prima wagentje. Stiller dan een Aygo, C1, 107. Heb een keer voor EW 75 km in de kaalste Citigo gereden. Prima te doen, ook gewoon stukken met 130 over de snelweg gereden.
pi_135826214
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:11 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja, makkelijk. Ik haal in de bebouwde kom de 100 nog wel eens. Niet om over op te scheppen trouwens, want het is alles behalve netjes, maar als ik op de motor zit rijd ik die 100 in een fractie van een seconde. Zeker vanuit 30 is dat echt maar 1,5 seconde. Even een oranje lichtje meepakken en je bent er. Of even een rij auto's inhalen op een weg waar je 80 mag, doe je zo 150. Het is maar zo gebeurd. In de auto heb ik het vaak op de snelweg, als ik niet oplet ga ik steeds harder rijden :@
Je hebt toch ook niet een HUD in je motorscherm oid? Denk dat je op een motor ook niet snel ff naar je meters kijkt.
Kan je in NL overigens op een motor boete krijgen via flitspaal?
Nee, toch niet
pi_135826354
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:11 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Haha, heel herkenbaar! Tijdens EW rijd ik meestal heel netjes. Niet mij auto's, en gaan haast. Maar prive wil het wel opschieten.
En het is vaak niet eens echt gevaarlijk, asociaal rijden doe ik niet. Rij vaak hard, maar wel sociaal zonder andere mensen op te jagen ed.
pi_135826385
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:16 schreef Solidberg het volgende:

[..]

Je hebt toch ook niet een HUD in je motorscherm oid? Denk dat je op een motor ook niet snel ff naar je meters kijkt.
Kan je in NL overigens op een motor boete krijgen via flitspaal?
Nee, maar die kun je wel gewoon zien hoor ;) Daarnaast, op de motor voel je de wind tegen je aan. Inschatting maken van snelheid is veel makkelijker dan een auto. Het is meer dat ik, wanneer ik 30 rijd in zijn twee, zonder te schakelen binnen anderhalve seconde de honderd aan kan tikken als ik een gaatje dicht wil rijden :+

En die flitspalen kan wel. Grotendeels zijn ze van voren, maar er bestaan er ook die van achter flitsen. En mobiele controles pakken je toch wel, want die komen zeker in de bebouwde kom gewoon achter je aan. Kan ik je uit ervaring vertellen :+ Gelukkig toen maar iets van 15 te hard.
pi_135826574
Hehe :P In Duitsland kan je op je motor iig niet geflitst worden. Lijkt me stuk fijner
Nee, toch niet
pi_135826682
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:20 schreef Solidberg het volgende:
Hehe :P In Duitsland kan je op je motor iig niet geflitst worden. Lijkt me stuk fijner
Mwa, NL dus ook vaak niet.

En dan is het ook nog zo dat motoren die detectielussen in de weg vaak niet triggeren omdat ze te weinig ferromagnetische massa hebben :+ Ze detecteren je gewoon niet. En da's fijn bij flitspalen, maar da's kut bij stoplichten :{ Je staat vrij regelmatig gewoon voor jan lul te wachten omdat zo'n detectielus je gewoon niet opmerkt als je er overheen rijdt :|W
pi_135826729
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:17 schreef S-RS het volgende:

[..]

Haha, heel herkenbaar! Tijdens EW rijd ik meestal heel netjes. Niet mij auto's, en gaan haast. Maar prive wil het wel opschieten.
En het is vaak niet eens echt gevaarlijk, asociaal rijden doe ik niet. Rij vaak hard, maar wel sociaal zonder andere mensen op te jagen ed.
Ik probeer altijd strak de maximumsnelheid te rijden tijdens het werk, en ik stoor me vrij makkelijk aan van die sukkels die met 105 een vrachtwagen gaan inhalen waar 120/130 de max is. Als zo iemand na twee gaten waar hij naar rechts gekund had nog steeds voor me rijdt ga ik wel een beetje duwen en kleven. Ook linksrijders recht voorbij gaan doe ik per rit meestal wel een enkele keer.

Zo. Dat zijn alle overtredingen die ik bewust maak. Verder rijd ik (voor zover ik dat zelf kan beoordelen) erg netjes, geheel volgens de regels iig. En een keer hard optrekken moet kunnen. :+
pi_135826985
Alleen als ik hele dikke wagens mee krijg wil ik ze nog wel eens open trekken :@ Maar dan doe ik dat doorgaans op een binnendoor weggetje.

Op de snelweg tikt het klokje met de uren gewoon door hoor :W Dan ga ik echt niet haasten. Toen ik een tijd geleden die hoogwerker (omgebouwde Nissan Cabstar, eigenlijk een heerlijke wagen) mee had, ben ik ook gewoon met 80 op de rechter baan achter de vrachtwaggels aan gaan tuffen :7 Heerlijk ontspannend.
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:26:04 #280
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_135827015
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:22 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Mwa, NL dus ook vaak niet.

En dan is het ook nog zo dat motoren die detectielussen in de weg vaak niet triggeren omdat ze te weinig ferromagnetische massa hebben :+ Ze detecteren je gewoon niet. En da's fijn bij flitspalen, maar da's kut bij stoplichten :{ Je staat vrij regelmatig gewoon voor jan lul te wachten omdat zo'n detectielus je gewoon niet opmerkt als je er overheen rijdt :|W
In sommige staten in de VS mogen motorrijders een rood stoplicht als een stopbord behandelen, vanwege dit probleem. Vind ik op zich wel een goede oplossing, in de meeste gevallen.
pi_135827137
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:26 schreef Schaafkaas het volgende:

[..]

In sommige staten in de VS mogen motorrijders een rood stoplicht als een stopbord behandelen, vanwege dit probleem. Vind ik op zich wel een goede oplossing, in de meeste gevallen.
'Mag' hier ook, maar hier wordt het min of meer gedoogd. En ook dat verschilt nog per agent. Ik ben er één keer voor aan de kant gezet. En dan rij ik op de motor dagelijks iets van drie a vier rode lichten om exact die reden. Maar goed, die ene keer, ben ik er inderdaad onderuit gekomen omdat ik kon bewijzen dat dat stoplicht niet deugde.
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:49:09 #282
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_135828780
Had vanmiddag nog zo'n clown op een motor met zo'n soort beautycase achterop die tussen mij en auto naast me kwam staan. Volgas en vervolgens in de bochten echt terug naar 40 ofzo terwijl auto's daar gewoon met 60+ doorheen gaan. Die gast was serieus aan het tegenleunen terwijl die door de bocht ging en kwam echt bang over. :X

Echt kut dat ik dan moet oppassen en afstand moet houden terwijl ik wil doorrijden en dat soort gasten zo "stoer" vooraan moeten gaan staan.
pi_135828803
quote:
Heerlijk traag *O* Vergeet inhalen maar morgen :+
Overigens kan je, zelfs met droog weer, nog met piepende banden wegrijden :P
pi_135831697
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:49 schreef QuiCk01 het volgende:
Had vanmiddag nog zo'n clown op een motor met zo'n soort beautycase achterop die tussen mij en auto naast me kwam staan. Volgas en vervolgens in de bochten echt terug naar 40 ofzo terwijl auto's daar gewoon met 60+ doorheen gaan. Die gast was serieus aan het tegenleunen terwijl die door de bocht ging en kwam echt bang over. :X

Echt kut dat ik dan moet oppassen en afstand moet houden terwijl ik wil doorrijden en dat soort gasten zo "stoer" vooraan moeten gaan staan.
Link werkt niet ;(

quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:49 schreef Viezze het volgende:

[..]

Heerlijk traag *O* Vergeet inhalen maar morgen :+
Overigens kan je, zelfs met droog weer, nog met piepende banden wegrijden :P
Achja, heb ervoor ook nog een Golf 1.6 TDi BlueMotion, dus wss zal ik niet veel merken :P
Nee, toch niet
pi_135831854
Die is wel sneller waarschijnlijk,

Achja, kon ik morgen maar in een busje met 75 pk werken :+ Misschien nog een spoedje morgen.
pi_135832035
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 23:33 schreef Viezze het volgende:
Die is wel sneller waarschijnlijk,

Achja, kon ik morgen maar in een busje met 75 pk werken :+ Misschien nog een spoedje morgen.
Ik wou net zeggen :+ jullie hebben tenminste werk, hehe.

Vandaag ook al hele dag beschikbaar geweest en niks gehad. Morgen kan ik maar tot vier, maar heb maar gewoon de middag ook open gezet. Spoedjes kun je nog weigeren en als je alleen de ochtend open hebt komen erbij sowieso geen ritten.
  woensdag 22 januari 2014 @ 23:59:20 #287
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135833332
Motoren O+
Helaas nog 5 jaar wachten tot ik mijn rijbewijs ervoor ga halen. Door die nieuwe regeling moet je bij elke upgrade opnieuw examen doen, met als enige reden de kas aan te vullen. Oftewel, op m'n 24e gelijk voor volledig A gaan en dan een Hayabusa kopen en constant 300 rijden :7
pi_135833476
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 23:59 schreef Kiprollade het volgende:
Motoren O+
Helaas nog 5 jaar wachten tot ik mijn rijbewijs ervoor ga halen. Door die nieuwe regeling moet je bij elke upgrade opnieuw examen doen, met als enige reden de kas aan te vullen. Oftewel, op m'n 24e gelijk voor volledig A gaan en dan een Hayabusa kopen en constant 300 rijden :7
HA! Ik hoef nog maar twee jaar te wachten :7
pi_135834519
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 23:59 schreef Kiprollade het volgende:
Motoren O+
Tegenwoordig mag je op je 21e gewoon instappen op A2, 35kW is meer dan genoeg voor je eerste motor, zelfs daarmee rijd je elke auto onder de vier liter benzine compleet zoek bij stoplichtsprintjes :+ Alleen dat je na twee jaar weer opnieuw examen moet doen is een beetje zaad.

Ben blij dat ik dat ding nog onder de oude regeling gehaald heb :Y

Gisteren nog op het punt gestaan om een Ducati Monster 696 te kopen als vervanging van mijn oude TL'ed motor. Maar da's met een kilometrage van ruim 20k per jaar gewoon niet handig. Kost me duizenden euro's per jaar in onderhoud :N

[ Bericht 5% gewijzigd door BlackLining op 23-01-2014 00:36:49 ]
pi_135836880
De bushalte hier om de hoek _O_

Geen zin om te gaan wel. Straks weer lopen kutten in Utrecht. :N

Rennen voor de bus wel, deze is standaard te vroeg. :') Anders haal ik mn deadline niet…

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2014 08:01:49 ]
pi_135836894
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:22 schreef Babananana het volgende:

[..]

Ik probeer altijd strak de maximumsnelheid te rijden tijdens het werk, en ik stoor me vrij makkelijk aan van die sukkels die met 105 een vrachtwagen gaan inhalen waar 120/130 de max is. Als zo iemand na twee gaten waar hij naar rechts gekund had nog steeds voor me rijdt ga ik wel een beetje duwen en kleven. Ook linksrijders recht voorbij gaan doe ik per rit meestal wel een enkele keer.

Zo. Dat zijn alle overtredingen die ik bewust maak. Verder rijd ik (voor zover ik dat zelf kan beoordelen) erg netjes, geheel volgens de regels iig. En een keer hard optrekken moet kunnen. :+
Rechts inhalen doe ik ook ja :')
pi_135837062
Meestal als iemand onnodig links rijdt ga ik wisselen van rijbanen totdat hij in zn spiegel merkt dat ik er toch graag langs wil, helpt ook best goed. :)
pi_135837129
quote:
Oh fuck :') net gebeld voor een spoedje met exact dezelfde wagen :')

Wisselrit Tilburg - Maarssen. Zal maar op tijd vertrekken dan..

Edit: Vaag, er zit ruim 2,5 uur tussen de uiterlijke ophaaltijd en de vroegste aflevertijd? Het is nog geen uur rijden.. Zelfs met zo'n Caddy niet.. Dan maar even bij mijn ouders op de koffie, die wonen toch op de route.

[ Bericht 6% gewijzigd door BlackLining op 23-01-2014 08:36:23 ]
pi_135837166
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 07:54 schreef Amoeba het volgende:
Rennen voor de bus wel, deze is standaard te vroeg. :') Anders haal ik mn deadline niet…
Of gebruik de OVinfo app om je bus live te volgen. Weet je hoe laat hij komt.
pi_135837305
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 00:29 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Tegenwoordig mag je op je 21e gewoon instappen op A2, 35kW is meer dan genoeg voor je eerste motor, zelfs daarmee rijd je elke auto onder de vier liter benzine compleet zoek bij stoplichtsprintjes :+ Alleen dat je na twee jaar weer opnieuw examen moet doen is een beetje zaad.

Ben blij dat ik dat ding nog onder de oude regeling gehaald heb :Y

Gisteren nog op het punt gestaan om een Ducati Monster 696 te kopen als vervanging van mijn oude TL'ed motor. Maar da's met een kilometrage van ruim 20k per jaar gewoon niet handig. Kost me duizenden euro's per jaar in onderhoud :N
Dat is wel de motor die ik graag wil als ik mijn motorrijbewijs zou halen... Dat design. :9~
pi_135837307
Verbind net telefoon met de auto, heeft iemand dat ding Batmobile genoemd _O-
Nee, toch niet
  donderdag 23 januari 2014 @ 09:19:31 #297
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_135837840
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 00:02 schreef Viezze het volgende:

[..]

HA! Ik hoef nog maar twee jaar te wachten :7
1 jaar min één week :7
#26 || Luciano da Silva
pi_135838069
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 08:43 schreef Solidberg het volgende:
Verbind net telefoon met de auto, heeft iemand dat ding Batmobile genoemd _O-
Wat voor een auto, zeker een Suzuki Alto oid? :')
pi_135838294
Wat is het toch weer een ongelofelijke teringbende op het spoor zeg :{
pi_135838445
Als het vanavond maar opgelost is! :)
pi_135838474
Twee minuutjes, maak ff een nieuwe deel aan op mn laptop. (Zit op de ipad)

Tevens lapo :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')