abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:16:00 #226
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135821102
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:12 schreef BlackLining het volgende:
Ach ja, wat mij betreft schakelen echte bazen toch met de linker voet :7
Gewoon de toeren rond 2500 houden en zonder koppelen overschakelen...

Wij maakten er op ons werk regelmatig wedstrijdjes van wie het verst kon komen zonder te koppelen ;)
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:16:03 #227
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_135821106
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:11 schreef Babananana het volgende:

[..]

Nee. Naar 4 zou misschien ook kunnen, maar dat is gewoon niet zinvol in die situatie.
Ah oké. Weer wat geleerd. :) Dat hoge toeren tegenwoordig niet meer nodig zijn wist ik idd wel, veel de TSI motoren bijv. hebben hun max. koppel tussen de 1500 en 3500 en het max. vermogen op 5k of minder. Wat dat betreft is kickdown idd wat onzinnig tegenwoordig.
pi_135821558
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:16 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Gewoon de toeren rond 2500 houden en zonder koppelen overschakelen...

Wij maakten er op ons werk regelmatig wedstrijdjes van wie het verst kon komen zonder te koppelen ;)
Haha, ik bedoelde motorrijden :* Daarbij schakel je met de linkervoet. Van neutraal één tikje omlaag is de 1, en dan omhoog 2 t/m 6.

Maar inderdaad, dat kan ook prima. In de auto's van mijn ouders (C1 en Zafira) kan ik tot de vier komen zonder te koppelen. Bij de Zaf redelijk soepel, bij de C1 onder luid protest. Maar dat ga ik bij Autoreset wagens maar niet proberen ;)

Op de motor kan ik tot de 6 schakelen zonder koppeling, maar dan moet ik op 4k rpm van 1 naar 2, en dan de rest op 6k rpm. Maar da's een sequentiele bak natuurlijk, die kunnen dat wat beter hebben omdat die niet ook nog hoeven te wisselen van schakelwals. Terugschakelen zonder koppeling kan trouwens ook, alleen dat moet je écht precies goed doen, anders gaat de bak echt kwaad worden :D
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_135821785
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:12 schreef BlackLining het volgende:
Ach ja, wat mij betreft schakelen echte bazen toch met de linker voet :7
Hehe, dat idd. Maar langzaam worden we toch overtroffen door technieken zoals DSG. En vaak zijn eerste generaties van nieuwe technieken niet zo goed, waardoor ze een slecht imago krijgen.

Neem bijvoorbeeld 3-cilinder motoren. Op zich is het niets mis met het idee, maar omdat de eerste motoren aangepaste 4-cilinders waren die daardoor helemaal in onbalans liepen (denk aan Aygo drieling) haakt iedereen bij de term 3-cilinder al af. Maar de Ford EcoBoost of de 0.9 TCe van Renault doen niet meer onder voor een kleine 4-cilinder.

Bij automaten is dat ook zo, de afgelopen 50 jaar zijn veel auto's als automaat leverbaar geweest, maar dat was niet te doen, zo slecht werkte die dingen vaak. Daarom rijdt bijna iedereen in west-Europa handgeschakeld, want we kunnen het zelf beter. Tot de automaten zo goed worden dat we er niet meer omheen kunnen. Alle VAG's met DSG zijn zuiniger en sneller dan hun handgeschakelde broertjes... Je moet nu dus bijna een liefhebber van handbakken zijn om het niet te willen.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
pi_135821897
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:57 schreef Babananana het volgende:

[..]

Dat zijn dan vast niet de nieuwste Sprinters, die ik gereden heb hadden allemaal volgens mij 5-bak automaat of 6-bak hand.
nope, 2008 of jonger.. (sommigen van 2012 zelfs..)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_135821939
Driecilinder heb ik nooit begrepen. Is per definitie niet in balans, je hebt altijd een moment dat er geen arbeidsslag bezig is. Dat gaat altijd ten koste van koppel, omdat de volgende arbeidsslag veel meer weerstand heeft. Dat heeft niets met nieuwe technologie te maken, je hebt slechts 540 graden van de 720 daadwerkelijk een arbeidsslag op één van de cilinders.. Driecilinder tweetakt zou lachen zijn, viertakt niet. Je kunt het zo verdelen door bewust de krukas in onbalans te brengen, dat je steeds slechts 60 graden zonder arbeid zit, dan nog loop je al zo veel vertraging op dat je je koppel helemaal kunt vergeten.

Milieustoestanden :N
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_135822149
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:24 schreef BlackLining het volgende:
Driecilinder heb ik nooit begrepen. Is per definitie niet in balans, je hebt altijd een moment dat er geen arbeidsslag bezig is. Dat gaat altijd ten koste van koppel, omdat de volgende arbeidsslag veel meer weerstand heeft. Dat heeft niets met nieuwe technologie te maken, je hebt slechts 540 graden van de 720 een arbeidsslag. Driecilinder tweetakt zou lachen zijn, viertakt niet.

Milieustoestanden :N
Dat kan je toch oplossen met een vliegwiel dat het weer opheft?
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:23 schreef Marco001 het volgende:

[..]

nope, 2008 of jonger.. (sommigen van 2012 zelfs..)
Hmm, dan zit ik ernaast. Denk ik... Van wat ik me ervan kan herinneren schakelden ze toch wel redelijk soepel.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
pi_135822249
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:26 schreef Babananana het volgende:

[..]

Dat kan je toch oplossen met een vliegwiel dat het weer opheft?
Da's symptoombestrijding :Y

Toegegeven, moderne driepitters voelen best soepel aan, maar met de 998cc wat ze vaak hebben, is zó veel meer mogelijk als ze niet die 60 graden dode slag moesten overbruggen.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_135822261
Ze schakelen ook wel soepel, het duurt alleen absurd lang. in 1 keer hard optrekken vinden ze ook niet fijn.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_135822331
Ik ben in die discussie wel een beetje bevooroordeeld natuurlijk. Als ik op mijn motor hard wil (wilde ;( ) optrekken schakelde ik bij 80 pas door naar de twee. 12.000rpm bitches :7
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:29:19 #236
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_135822371
Gewoon 6 cilinders :)
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:29:35 #237
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135822385
Daarom wil ik ook nog een keer een honda S2000... 9000 Toeren :9
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_135822418
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:28 schreef BlackLining het volgende:
Ik ben in die discussie wel een beetje bevooroordeeld natuurlijk. Als ik op mijn motor hard wil (wilde ;( ) optrekken schakelde ik bij 80 pas door naar de twee. 12.000rpm bitches :7
12.000rpm moet je niet willen in een auto, met een motor haal je de 1:20 niet eens, wat moet zoiets in een auto wel niet verbruiken? :')

Aan de andere kant, die hype op turbokoppel en lage toeren werkt volgens mij ook niet helemaal positief op het verbruik. Terugschakelen kan zuiniger zijn volgens mij.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
pi_135822440
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:29 schreef bokkepoot het volgende:
Daarom wil ik ook nog een keer een honda S2000... 9000 Toeren :9
9000 maar :') Mijn redline ligt op 14.500 :D In zijn één rijdt ie dan 110, in zijn twee is 160 te halen _O-


@ Hierboven: Nee ;( Mijn motor rijdt 1:15 als ik rustig rijd ;( Sowieso een heel groot fabeltje dat motoren zuiniger zouden zijn. Een literbike haalt de 1:10 bij lange na niet.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:31:14 #240
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135822534
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:30 schreef BlackLining het volgende:

[..]

9000 maar :') Mijn redline ligt op 14.500 :D In zijn één rijdt ie dan 110, in zijn twee is 160 te halen _O-
Ja maar om nou overal een motorfietsblok in te gooien...

Kijken hoe je motor het doet als je er even 900 kilo achter hangt ;)
Bovendien wil ik wel droog zitten
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_135822565
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:30 schreef BlackLining het volgende:

[..]

9000 maar :') Mijn redline ligt op 14.500 :D In zijn één rijdt ie dan 110, in zijn twee is 160 te halen _O-

@ Hierboven: Nee ;( Mijn motor rijdt 1:15 als ik rustig rijd ;( Sowieso een heel groot fabeltje dat motoren zuiniger zouden zijn. Een literbike haalt de 1:10 bij lange na niet.
Raar toch? Waarom zou een motor geen 1:50 moeten kunnen halen?
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
pi_135822657
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:31 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Ja maar om nou overal een motorfietsblok in te gooien...

Kijken hoe je motor het doet als je er even 900 kilo achter hangt ;)
Bovendien wil ik wel droog zitten
Laat staan de betrouwbaarheid..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_135822812
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:31 schreef Babananana het volgende:

[..]

Raar toch? Waarom zou een motor geen 1:50 moeten kunnen halen?
Omdat het allemaal zwáár opgefokte blokken zijn. Een motorfiets motorblok van 0.6l kan zomaar 140pk leveren. Menig 1.6 autoblok, een volle liter meer, haalt dat niet. Dat gaat nou eenmaal wat ten koste van verbruik ;) Vandaar ook, dat een motor zo veel meer geluid maakt (en mag maken trouwens), en dat een motorblok van een motor over het algemeen bij 70.000km gewoon op is.

Ze zijn er wel hoor, die 1:50 halen, 1:60 zelfs. Maar dat zijn 125cc grasmaaiers. Niks leuks aan.

Smiles per gallon > miles per gallon :7 Zowel bij motoren als bij auto's.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:36:51 #244
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135822995
Gewoon net zoals ze in de sprinterwereld veel doen

400 kilo met 2x een Hayabusa ;)
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_135823135
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:36 schreef bokkepoot het volgende:
Gewoon net zoals ze in de sprinterwereld veel doen

400 kilo met 2x een Hayabusa ;)
Alleen van de naam Hayabusa loopt het mij al dun door den broek :')

200pk en 140Nm op 200kg :X
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_135823238
Ik zou naast die energielabels bij elke auto wel eens het verbruik bij een constante snelheid van 140km/h willen zien. Op dit moment is een Passat bij 140km/h zuiniger dan een Upje die 1:30 haalt volgens het energielabel. <insert willekeurig automerk hier>

Ontopic: morgen weer ritjes!
Breda-Breukelen in een Clio 0.9
Sassenheim-Breda in een BMW 525i uit 2009. Heb dat model wel eens als 520i gereden, maar dat viel me zwaar tegen. Die auto voelde helemaaal niet zo snel als die 170pk deed geloven. Hopen dat deze 6-cilinder met 218pk wel als een BMW rijdt.

[ Bericht 45% gewijzigd door Babananana op 22-01-2014 21:47:28 ]
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:40:11 #247
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135823258
Krengen zijn ongelooflijk populair in de sprinterwereld, bijna iedereen rijd ermee...
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_135823856
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:39 schreef Babananana het volgende:
Ik zou naast die energielabels bij elke auto wel eens het verbruik bij een constante snelheid van 140km/h willen zien. Op dit moment is een Passat bij 140km/h zuiniger dan een Upje die 1:30 haalt volgens het energielabel.
Die Up man :N Ik heb opzich niks tegen dat soort 14% waggies. Vind zelfs de C1 van mijn ma serieus een fijne auto voor het kleinere werk. Ik rij er liever in dan in de Zafira van mijn pa. Goeikoop, en vanwege zijn lage gewicht nog best wel vlot van de plaats. Je trekt met zo'n ding serieus, als je tenminste weet hoe een koppeling werkt, best veel luxere wagens er compleet uit bij het stoplicht.

Maar ik heb volgens mij nog nooit in iets slomers gereden dan een VW Up ;( 0-100 in drie dagen. Het schiet werkelijk niet op. Ze halen de 180 wel, maar dat duurt ook rustig een half uur met wind mee, en je moet wel van surfen houden wil je daaraan beginnen. Want van wegligging is geen sprake meer. En het excuus van ja, het zijn maar boodschappenkarretjes, slaat ook nergens op. Iedereen moet wel eens de snelweg op. En ik ken ook niemand die een Up als enige auto heeft. Doelloos blik is het. Meteen omsmelten.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_135824165
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Die Up man :N Ik heb opzich niks tegen dat soort 14% waggies. Vind zelfs de C1 van mijn ma serieus een fijne auto voor het kleinere werk. Ik rij er liever in dan in de Zafira van mijn pa. Goeikoop, en vanwege zijn lage gewicht nog best wel vlot van de plaats. Je trekt met zo'n ding serieus, als je tenminste weet hoe een koppeling werkt, best veel luxere wagens er compleet uit bij het stoplicht.

Maar ik heb volgens mij nog nooit in iets slomers gereden dan een VW Up ;( 0-100 in drie dagen. Het schiet werkelijk niet op. Ze halen de 180 wel, maar dat duurt ook rustig een half uur met wind mee, en je moet wel van surfen houden wil je daaraan beginnen. Want van wegligging is geen sprake meer. En het excuus van ja, het zijn maar boodschappenkarretjes, slaat ook nergens op. Iedereen moet wel eens de snelweg op. En ik ken ook niemand die een Up als enige auto heeft. Doelloos blik is het. Meteen omsmelten.
Grappig, ik vind de Up echt veel fijner dan een Aygo. Zit veel beter, een het motortje loopt mooier. Alleen nog iets minder stuiterig en het is een prima wagentje. Al zou ik zelf eerder voor de Polo gaan, daar kan je ten minste fatsoenlijk mee op de snelweg. Zelfs als het dan per sé die 1.2TDI moet zijn.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:52:07 #250
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135824205
Ik vind trage auto's juist leuker, vraagt meer van je als bestuurder...

En je kan voor elk stoplicht en elke oprit het hok helemaal volgas intrappen om toch maar fatsoenlijk in te voegen.. En meestal kun je in de stad gooien en smijten met die hokken en passen ze overal tussen..

En op die lange doordraaiende bochten kun je alsnog iedereen voorbij steken
Als ook van de sarcastische opmerkingen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')