Gewoon de toeren rond 2500 houden en zonder koppelen overschakelen...quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:12 schreef BlackLining het volgende:
Ach ja, wat mij betreft schakelen echte bazen toch met de linker voet
Ah oké. Weer wat geleerd.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:11 schreef Babananana het volgende:
[..]
Nee. Naar 4 zou misschien ook kunnen, maar dat is gewoon niet zinvol in die situatie.
Haha, ik bedoelde motorrijdenquote:Op woensdag 22 januari 2014 21:16 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Gewoon de toeren rond 2500 houden en zonder koppelen overschakelen...
Wij maakten er op ons werk regelmatig wedstrijdjes van wie het verst kon komen zonder te koppelen
Hehe, dat idd. Maar langzaam worden we toch overtroffen door technieken zoals DSG. En vaak zijn eerste generaties van nieuwe technieken niet zo goed, waardoor ze een slecht imago krijgen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:12 schreef BlackLining het volgende:
Ach ja, wat mij betreft schakelen echte bazen toch met de linker voet
nope, 2008 of jonger.. (sommigen van 2012 zelfs..)quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:57 schreef Babananana het volgende:
[..]
Dat zijn dan vast niet de nieuwste Sprinters, die ik gereden heb hadden allemaal volgens mij 5-bak automaat of 6-bak hand.
Dat kan je toch oplossen met een vliegwiel dat het weer opheft?quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:24 schreef BlackLining het volgende:
Driecilinder heb ik nooit begrepen. Is per definitie niet in balans, je hebt altijd een moment dat er geen arbeidsslag bezig is. Dat gaat altijd ten koste van koppel, omdat de volgende arbeidsslag veel meer weerstand heeft. Dat heeft niets met nieuwe technologie te maken, je hebt slechts 540 graden van de 720 een arbeidsslag. Driecilinder tweetakt zou lachen zijn, viertakt niet.
Milieustoestanden
Hmm, dan zit ik ernaast. Denk ik... Van wat ik me ervan kan herinneren schakelden ze toch wel redelijk soepel.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:23 schreef Marco001 het volgende:
[..]
nope, 2008 of jonger.. (sommigen van 2012 zelfs..)
Da's symptoombestrijdingquote:Op woensdag 22 januari 2014 21:26 schreef Babananana het volgende:
[..]
Dat kan je toch oplossen met een vliegwiel dat het weer opheft?
12.000rpm moet je niet willen in een auto, met een motor haal je de 1:20 niet eens, wat moet zoiets in een auto wel niet verbruiken?quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:28 schreef BlackLining het volgende:
Ik ben in die discussie wel een beetje bevooroordeeld natuurlijk. Als ik op mijn motor hard wil (wilde) optrekken schakelde ik bij 80 pas door naar de twee. 12.000rpm bitches
9000 maarquote:Op woensdag 22 januari 2014 21:29 schreef bokkepoot het volgende:
Daarom wil ik ook nog een keer een honda S2000... 9000 Toeren
Ja maar om nou overal een motorfietsblok in te gooien...quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:30 schreef BlackLining het volgende:
[..]
9000 maarMijn redline ligt op 14.500
In zijn één rijdt ie dan 110, in zijn twee is 160 te halen
Raar toch? Waarom zou een motor geen 1:50 moeten kunnen halen?quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:30 schreef BlackLining het volgende:
[..]
9000 maarMijn redline ligt op 14.500
In zijn één rijdt ie dan 110, in zijn twee is 160 te halen
@ Hierboven: NeeMijn motor rijdt 1:15 als ik rustig rijd
Sowieso een heel groot fabeltje dat motoren zuiniger zouden zijn. Een literbike haalt de 1:10 bij lange na niet.
Laat staan de betrouwbaarheid..quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:31 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ja maar om nou overal een motorfietsblok in te gooien...
Kijken hoe je motor het doet als je er even 900 kilo achter hangt
Bovendien wil ik wel droog zitten
Omdat het allemaal zwáár opgefokte blokken zijn. Een motorfiets motorblok van 0.6l kan zomaar 140pk leveren. Menig 1.6 autoblok, een volle liter meer, haalt dat niet. Dat gaat nou eenmaal wat ten koste van verbruikquote:Op woensdag 22 januari 2014 21:31 schreef Babananana het volgende:
[..]
Raar toch? Waarom zou een motor geen 1:50 moeten kunnen halen?
Alleen van de naam Hayabusa loopt het mij al dun door den broekquote:Op woensdag 22 januari 2014 21:36 schreef bokkepoot het volgende:
Gewoon net zoals ze in de sprinterwereld veel doen
400 kilo met 2x een Hayabusa
Die Up manquote:Op woensdag 22 januari 2014 21:39 schreef Babananana het volgende:
Ik zou naast die energielabels bij elke auto wel eens het verbruik bij een constante snelheid van 140km/h willen zien. Op dit moment is een Passat bij 140km/h zuiniger dan een Upje die 1:30 haalt volgens het energielabel.
Grappig, ik vind de Up echt veel fijner dan een Aygo. Zit veel beter, een het motortje loopt mooier. Alleen nog iets minder stuiterig en het is een prima wagentje. Al zou ik zelf eerder voor de Polo gaan, daar kan je ten minste fatsoenlijk mee op de snelweg. Zelfs als het dan per sé die 1.2TDI moet zijn.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die Up manIk heb opzich niks tegen dat soort 14% waggies. Vind zelfs de C1 van mijn ma serieus een fijne auto voor het kleinere werk. Ik rij er liever in dan in de Zafira van mijn pa. Goeikoop, en vanwege zijn lage gewicht nog best wel vlot van de plaats. Je trekt met zo'n ding serieus, als je tenminste weet hoe een koppeling werkt, best veel luxere wagens er compleet uit bij het stoplicht.
Maar ik heb volgens mij nog nooit in iets slomers gereden dan een VW Up0-100 in drie dagen. Het schiet werkelijk niet op. Ze halen de 180 wel, maar dat duurt ook rustig een half uur met wind mee, en je moet wel van surfen houden wil je daaraan beginnen. Want van wegligging is geen sprake meer. En het excuus van ja, het zijn maar boodschappenkarretjes, slaat ook nergens op. Iedereen moet wel eens de snelweg op. En ik ken ook niemand die een Up als enige auto heeft. Doelloos blik is het. Meteen omsmelten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |