Want Nederland is nu heel onveilig, zeker als deze regel er niet zou zijn, natuurlijk!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:02 schreef Boze_Appel het volgende:
Als ze een huis binnen gaan hebben ze daar vast een hele goede reden voor. Politie-agenten krijgen een gedegen opleiding en lokale politici en ambtenaren zijn vakkundige mensen die weten wanneer iets niet pluis is.
Ik applaudisseer deze maatregel. Op naar een veiliger Nederland!
En als je tegenstribbelt krijg je nooit meer een VOG.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:04 schreef EdvandeBerg het volgende:
Als het aan Opstelten en Teeven ligt, wordt dit overal permanent ingevoerd.
Je weet nooit wat mensen binnenmuurs beramen. Het zekere voor het onzekere uitgevoerd door onze capabele politiemensen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:04 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Want Nederland is nu heel onveilig, zeker als deze regel er niet zou zijn, natuurlijk!
Rot toch op man, dit is gewoon belachelijk.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:02 schreef Boze_Appel het volgende:
Als ze een huis binnen gaan hebben ze daar vast een hele goede reden voor. Politie-agenten krijgen een gedegen opleiding en lokale politici en ambtenaren zijn vakkundige mensen die weten wanneer iets niet pluis is.
Haha, misschien is dit wel precies wat ze willen bereiken.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, vind ik ook onzin, maar als het 1 dag is valt dat misschien nog wel te verdedigen, echter het is bizar dat men dit permanent wilt.
Tja.. De VS zijn geen lichtend voorbeeld, maar dat soort klotegrapjes laten ze daar wel achterwege. Helaas.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:27 schreef Phlogi2013 het volgende:
Verbaast het iemand nog?
Vorig jaar net zo. Het betreden van studentenhuizen net zo. Alles beweegt duidelijk een kant op die je niet op moet willen.
Ook niet voor 1 dag. Zonder verdenking heb je gewoon het recht niet. Huisvredebreuk. Oprotten.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, vind ik ook onzin, maar als het 1 dag is valt dat misschien nog wel te verdedigen, echter het is bizar dat men dit permanent wilt.
Onder hele bijzondere omstandigheden kan een burgemeester dit vorderen, was bijvoorbeeld vorig jaar ook tijdens de inhuldiging.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ook niet voor 1 dag. Zonder verdenking heb je gewoon het recht niet. Huisvredebreuk. Oprotten.
Is dat zo bijzonder dan? Toon maar aan: een persoon komt langs, oprotten uit uw eigen huis!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Onder hele bijzondere omstandigheden kan een burgemeester dit vorderen, was bijvoorbeeld vorig jaar ook tijdens de inhuldiging.
Ik vind van wel, bij de kroning moesten sommige mensen de hele dag hun huis verlaten.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is dat zo bijzonder dan? Toon maar aan: een persoon komt langs, oprotten uit uw eigen huis!
Bizar zulke verzinsels.
Geen speld tussen te krijgen, niets dan lof voor deze analyse.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:02 schreef Boze_Appel het volgende:
Nee je krijgt een brief. Vorig jaar nog op de NOS allemaal teleurgestelde mensen die hun familie moesten afzeggen of hun kamer niet konden verhuren aan een tv station.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is dat zo bijzonder dan? Toon maar aan: een persoon komt langs, oprotten uit uw eigen huis!
Bizar zulke verzinsels.
In deze bron staat alleen dat het preventief fouilleren mogelijk moet blijven na koningsdag, in het kader van rellen en om achterlijke meutes hillbillies zoals in Haren staande te kunnen houden. Dat spreekt het bericht van Groenlinks tegen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:33 schreef freako het volgende:
Het was even zoeken, maar het is niet een verschrijving. Echter, het is volgens B&W ook niet de bedoeling om in het vervolg altijd in heel Amstelveen preventief te kunnen fouilleren, maar wel om het eventueel mogelijk te maken in een gebied. Volgens mij gebeurt er niet zoveel in Amstelveen, dus je moet je afvragen of dat zinvol is.
[..]
http://amstelveen.blog.nl(...)ns-bezoek-van-koning
Als het daadwerkelijk zo is dat het vrij binnendringen van huizen mogelijk moet blijven buiten evenementen (wat al behoorlijk ver gaat), zou dat echt te achterlijk voor woorden zijn. Ik kan het me haast niet voorstellen eerlijk gezegd.quote:In verband het Koninklijke bezoek op Koningsdag stelt de burgemeester sowieso een noodverordening vast (Koningsdagverordening 2014) ter handhaving van de openbare orde en veiligheid. Maar die is op zichzelf onvoldoende om“veiligheidsrisicogebieden” aan te wijzen en daar preventief te fouilleren. Toch kan dat laatste noodzakelijk zijn, denken B&W. Vandaar een wijziging in de APV.
Zou mooi zijn. Volgens mij heeft Fredje zelf nog wat tapes thuisliggen die geconfisqeerd moeten worden.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:04 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Als het aan Opstelten en Teeven ligt, wordt dit overal permanent ingevoerd.
Als je dit 10 jaar geleden riep (en alles eromheen) werd je met een alu-hoedje naar BNW gestuurd. En zie waar we nu zijn. En het eind is nog lang niet in zicht vrees ik.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:03 schreef Straatcommando. het volgende:
We zijn trouwens in een aantal jaar heel erg hard afgegleden.. dit had ik 10 jaar geleden dus echt niet zien gebeuren. Verre van zelfs.. en het gaat maar door, steeds verder.
Preventief fouilleren mag in Rotterdam al sinds 2002.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:00 schreef Luigi het volgende:
Als je dit 10 jaar geleden riep (en alles eromheen) werd je met een alu-hoedje naar BNW gestuurd. En zie waar we nu zijn. En het eind is nog lang niet in zicht vrees ik.
Ik vond dat toen al ZO bizar. Was dit Nederland? Het land bij uitstek waar iedereen zo vrij was? Kon de politie echt zo maar naar eigen inzicht iedereen als verdacht bestempelen en om een ID vragen?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Preventief fouilleren mag in Rotterdam al sinds 2002.
Nee, de burgermeester kan in overleg met de veiligheidsdriehoek een risicogebied aanwijzen waar preventief gefouilleerd mag worden. bijvoorbeeld op Katendrecht waar een tijd terug enkele schietpartijen waren.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:19 schreef Luigi het volgende:
Ik vond dat toen al ZO bizar. Was dit Nederland? Het land bij uitstek waar iedereen zo vrij was? Kon de politie echt zo maar naar eigen inzicht iedereen als verdacht bestempelen en om een ID vragen?
Maar goed ik ben dan ook vrij extreem qua vrijheidsdenken.
Sorry ik haalde ID plicht en preventief fouilleren door elkaar.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nee, de burgermeester kan in overleg met de veiligheidsdriehoek een risicogebied aanwijzen waar preventief gefouilleerd mag worden. bijvoorbeeld op Katendrecht waar een tijd terug enkele schietpartijen waren.
Ik ben het met je eens dat het heel bizar is dat zulke dingen worden toegestaan, het frusterende is dat het nog werkt ook.
Wat voor tapes?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zou mooi zijn. Volgens mij heeft Fredje zelf nog wat tapes thuisliggen die geconfisqeerd moeten worden.
![]()
![]()
Als men op een feestelijke dag het beeld neerzet van een DDR met stasi en razzia's en al gaat dat zorgen voor emotionele reacties in vele burgers.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:05 schreef raptorix het volgende:
Kortom na koninginnedag kan men bij elke wilekeurige burger zomaar naar binnen vallen zonder tussenkomst van een rechter, veel gekker moet het toch niet worden in dit apenland lijkt me.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |