abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135742250

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar Lady Oracle als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run

[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 22-01-2014 17:22:56 ]
pi_135742316
Of in ieder geval proberen..

Door te lopen op FiveFingers! ^O^ :P

:')

/ambassadeur
  maandag 20 januari 2014 @ 22:55:31 #3
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_135742332
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:53 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

^O^
Zonder pijntjes enzo? *O*
yup! tegen het einde wordt het wel kielekiele maar het gaat :)
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  maandag 20 januari 2014 @ 23:01:38 #4
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135742581
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:55 schreef Jero_nimo het volgende:

/ambassadeur
Ik vind ze gewoon lelijk. Ik wil me tenminste een beetje een coole motherfucker voelen als ik hardloop 8-) .
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_135742751
quote:
2s.gif Op maandag 20 januari 2014 23:01 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik vind ze gewoon lelijk. Ik wil me tenminste een beetje een coole motherfucker voelen als ik hardloop 8-) .
Wat zij zegt :Y
  maandag 20 januari 2014 @ 23:19:54 #6
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_135743436
dan dus de camobroekies van yur lenen...
Ecosia
pi_135743541
quote:
2s.gif Op maandag 20 januari 2014 23:01 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Kom net deze tegen, vind ik toch best vet voor vrouwen. Alleen die tenen he ;).

SPOILER
pi_135743931
Fivefingers... wel apart ja.

Niemand hier die met cameltoes loopt?
pi_135744094
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 23:31 schreef J0kkebr0k het volgende:

Vast wel :P
Al die strakke broekjes enzo :D
  dinsdag 21 januari 2014 @ 00:07:17 #10
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135745337
Zo hee, ik ben zojuist een liter bloed verloren (chargeant ;) ). Lijkt alsof dat gaatje alsnog zijn weg heeft gevonden op mijn teennagel. En dat in bed :r

Nu ziet het er weer aardig uit. En geloof me, het zag er níét uit. Nu maar flink ingetapet. Morgen komt mevroi de pedicure. Afijn: goed nieuws aan het front.

Sorry, vies praatje O-)
pi_135745753
Levitas, wat ontzettend balen!!
Maar hoe is het mogelijk dat de voorgaande fysio's en schoeiselverkopers nooit opgemerkt hebben dat jij zo blijkt te proneren?!
pi_135746663
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:55 schreef Jero_nimo het volgende:

/ambassadeur
ik vind ze iig :9
Ja doei.
pi_135747451
weer 5 kilometer bij gelopen. beter iets dan niets...
ging best goed.
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_135747808
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 23:22 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Kom net deze tegen, vind ik toch best vet voor vrouwen. Alleen die tenen he ;).

SPOILER
Die zijn ook leuk!

Maar ik vind ze sowieso leuk. Als ik weer genoeg weekend heb om 2 keer te lopen ga ik ze misschien wel weer overwegen. M'n Terrafly's hebben ook een stuk minder demping dan normaal (ook vergeleken met m'n Kinvara's) en daar loop ik echt heerlijk op.
pi_135747809
Au voet.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  Moderator dinsdag 21 januari 2014 @ 06:56:37 #16
155227 crew  Guppy
dus
pi_135747857
D_K -O-
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 21 januari 2014 @ 07:02:57 #17
92409 Twinky
Little star.
pi_135747886
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 00:07 schreef Quoi het volgende:
Zo hee, ik ben zojuist een liter bloed verloren (chargeant ;) ). Lijkt alsof dat gaatje alsnog zijn weg heeft gevonden op mijn teennagel. En dat in bed :r

Nu ziet het er weer aardig uit. En geloof me, het zag er níét uit. Nu maar flink ingetapet. Morgen komt mevroi de pedicure. Afijn: goed nieuws aan het front.

Sorry, vies praatje O-)
gelukkig! Dat zal ook wel druk en pijn schelen!
  dinsdag 21 januari 2014 @ 07:13:52 #18
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_135747941
Vanavond maar weer eens mezelf laten afbeulen. Heb nu een Endo-trainingsschema wat iets meer weken beslaat dan Evy richting de 5KM.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_135748156
muf, vandaag voelt mijn knie weer minder goed aan dan gisteren.
Volgende week maandag maar eens naar het inloopspreekuur van de sportfysio :{
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 08:07:22 #20
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_135748282
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 23:31 schreef J0kkebr0k het volgende:

helemaal apart is dat het tenen zijn :{
Ecosia
pi_135748290
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 07:51 schreef Guard het volgende:
muf, vandaag voelt mijn knie weer minder goed aan dan gisteren.
Volgende week maandag maar eens naar het inloopspreekuur van de sportfysio :{
-O-
Hopen dat je er snel vanaf bent. Je moet er wel bij zijn met de Regte Heide Cross, ik sta er nu ook bij ;).

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 06:44 schreef De_kluizenaar het volgende:
Au voet.
-O- Wat heb je gedaan? Te kleine VFF gepast? :P Krijg nou niet ook blessures he, we gingen ze uitbannen dit topic...

Ik kom zelf net ook van de fysio af trouwens, had wat last achter mijn knie de laatste 2 weken, 'gelukkig' aan de linkerkant en ongeveer hetzelfde als wat ik na de Hoge Veluwetrail had aan de rechterkant. Waarschijnlijk iets teveel belasting op mijn kuitpees. Dit is de vorige keer verholpen door dry-needling en dat heeft hij nu weer toegepast. Dus even kijken of het morgen/overmorgen weer weggetrokken is. :)
pi_135748296
Grappig, Mark Huizinga (de judoka) loopt ook survivalruns, niet eens heel onverdienstelijk.

https://twitter.com/huizi(...)477789470720/photo/1
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_135748462
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 08:07 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

-O-
Hopen dat je er snel vanaf bent. Je moet er wel bij zijn met de Regte Heide Cross, ik sta er nu ook bij ;).

[..]

-O- Wat heb je gedaan? Te kleine VFF gepast? :P Krijg nou niet ook blessures he, we gingen ze uitbannen dit topic...

Ik kom zelf net ook van de fysio af trouwens, had wat last achter mijn knie de laatste 2 weken, 'gelukkig' aan de linkerkant en ongeveer hetzelfde als wat ik na de Hoge Veluwetrail had aan de rechterkant. Waarschijnlijk iets teveel belasting op mijn kuitpees. Dit is de vorige keer verholpen door dry-needling en dat heeft hij nu weer toegepast. Dus even kijken of het morgen/overmorgen weer weggetrokken is. :)
Regte Heide Cross wil ik echt wel bijzijn, anders kan ik de CPC ook niet lopen en dat zou echt ongelofelijk balen zijn.
Kans dat ik Apeldoorn loop is inmiddels wel weer kleiner geworden (zeg maar zo goed als nihl) -O-
  dinsdag 21 januari 2014 @ 08:38:07 #24
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_135748596
6 april hilversum city run.
wel klote dat de start pas om 3 uur is :{
Ecosia
pi_135748749
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 08:24 schreef Guard het volgende:

[..]

Regte Heide Cross wil ik echt wel bijzijn, anders kan ik de CPC ook niet lopen en dat zou echt ongelofelijk balen zijn.
Kans dat ik Apeldoorn loop is inmiddels wel weer kleiner geworden (zeg maar zo goed als nihl) -O-
-O- Zo zonde ja..
Was je er al eerder mee naar de fysio gegaan trouwens, of wordt dit eerste keer?
pi_135748805
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 08:50 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

-O- Zo zonde ja..
Was je er al eerder mee naar de fysio gegaan trouwens, of wordt dit eerste keer?
Eerste keer
pi_135748915
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 00:19 schreef Zwabberhark het volgende:
Maar hoe is het mogelijk dat de voorgaande fysio's en schoeiselverkopers nooit opgemerkt hebben dat jij zo blijkt te proneren?!
Bij de eerste loopanalyse die ik heb laten doen, was al duidelijk dat ik proneerde. Dus ik heb daar ook schoenen voor gekregen, althans, ik geloof ze even op hun woord.
Bij het aanmeten/ passen van de Saucony Omni was het ook duidelijk, en daarom kreeg ik die schoen (en omdat ik die het lekkerst vond zitten, van alle paren die ze me lieten passen).

Ik denk overigens wel dat ik nu veel meer proneer dan dat ik een jaar geleden deed. En ik heb eigenlijk het gevoel dat dat komt doordat ik ontzettend veel op blote voeten en teenslippers heb gelopen in Australië en dus geen schoenen aan had die de boel corrigeerden (hoewel ik dat niet kan bevestigen/ bewijzen).
pi_135749260
Ik wil vooral al 2 weken elke dag verhoging en de hele nacht hoesten uitbannen! Helpen five fingers daar ook tegen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_135750032
Waarom heten Five Fingers eigenlijk geen Five Toes?
pi_135750220
Dat allitereert niet...
Ja doei.
pi_135750354
Ten Toes dan?
pi_135751056
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 10:18 schreef Guard het volgende:
Ten Toes dan?
Moet je met twee voeten in één schoen, dat loopt niet lekker :N
pi_135751602
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 10:13 schreef motorbloempje het volgende:
Dat allitereert niet...
Het is toch geen Suske en Wiske?
pi_135751866
Suske en Wiske en de Schat van VijfVingers
  dinsdag 21 januari 2014 @ 11:20:24 #35
92409 Twinky
Little star.
pi_135752246
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 11:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Suske en Wiske en de Schat van VijfVingers
Vondst.
pi_135752555
pi_135752649
_O-
pi_135752911
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 11:30 schreef Guard het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe kom je aan dat lettertype.. :P
Wel betere titel eigenlijk ja..

By the Gods, wat slecht... :') :') :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Jero_nimo op 21-01-2014 11:53:42 ]
pi_135752964
_O-
Ja doei.
pi_135752965
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 11:42 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

The interwebz has many many treasures :P
quote:
[ afbeelding ]
_O-
pi_135753297
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 11:44 schreef Guard het volgende:

[..]

The interwebz has many many treasures :P

[..]

_O-
Ah, heb het al gevonden ;). Nu klopt 'ie iets beter! :)
pi_135753426
Gisteren zei Wolve, toen ik aan het mijmeren was over mijn reddingsbrigadetijd en dat we hier geen zee hebben dat ik 'dan maar bij de Mountain Rescue moest gaan'. Voor de garp.

En nu zit ik naar applicationforms te kijken :') }:|
Ja doei.
pi_135753554
Heerlijk gelopen vanochtend, les 9 van Evy. Had echt nog veel over, en was teleurgesteld dat het alweer voorbij was. Jammer dat ik morgen niet mag lopen...
SPOILER
pi_135753709
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 11:57 schreef motorbloempje het volgende:
Gisteren zei Wolve, toen ik aan het mijmeren was over mijn reddingsbrigadetijd en dat we hier geen zee hebben dat ik 'dan maar bij de Mountain Rescue moest gaan'. Voor de garp.

En nu zit ik naar applicationforms te kijken :') }:|
Haha, dat is wel even wat anders, maar wel net zo mooi! Kan je meteen je trailskills toepassen op de moeilijk bereikbare plekken. ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 12:02 schreef Yellowflower84 het volgende:
Heerlijk gelopen vanochtend, les 9 van Evy. Had echt nog veel over, en was teleurgesteld dat het alweer voorbij was. Jammer dat ik morgen niet mag lopen...
SPOILER
*O* Dat gaat mooi! Goed ook dat je de rustdagen erin houdt, conditioneel gaat het al heel snel een stuk makkelijker, maar je belastbaarheid groeit minder snel helaas. Maar blijf zo doorgaan! ^O^
pi_135753790
quote:
[

[..]

*O* Dat gaat mooi! Goed ook dat je de rustdagen erin houdt, conditioneel gaat het al heel snel een stuk makkelijker, maar je belastbaarheid groeit minder snel helaas. Maar blijf zo doorgaan! ^O^
Ja, merk inderdaad dat mijn conditie voorligt op mijn benen. Wel erg lekker om te merken dat het zo snel gaat!
pi_135753847
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 12:02 schreef Yellowflower84 het volgende:
SPOILER
Goed bezig! ^O^

Ik zit er overigens serieus over te denken mee te gaan doen met de Regte Heide Cross.
pi_135753970
O ja, heb me net aangemeld bij het Endomondo Fok! Runningteam, en wilde een DM sturen aan Lady Oracle zoals gevraagd, maar deze user is niet bekend?
pi_135754205
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 12:10 schreef cafca het volgende:

[..]

Goed bezig! ^O^

Ik zit er overigens serieus over te denken mee te gaan doen met de Regte Heide Cross.
Mag je wel snel zijn, de oorspronkelijk 500 plaatsen waren al gevuld, er zijn nu nog 100 extra plekken beschikbaar gemaakt.
pi_135754332
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 12:14 schreef Yellowflower84 het volgende:
O ja, heb me net aangemeld bij het Endomondo Fok! Runningteam, en wilde een DM sturen aan Lady Oracle zoals gevraagd, maar deze user is niet bekend?
LadyOracle
pi_135754378
Thanks, lag aan de spatie.
pi_135754384
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 12:06 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Haha, dat is wel even wat anders, maar wel net zo mooi! Kan je meteen je trailskills toepassen op de moeilijk bereikbare plekken. ^O^

[..]

:@ ik heb ze een mailtje gestuurd met de vraag hoe het precies zit met lid worden/of je in een straal van ik weet neit hoeveel km moet wonen en dat soort zaken :@
Ja doei.
pi_135754679
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Haklanding :{w :{w

Geheel offtopic, maar trots als een pauw deel ik u mede:
Heb vanochtend m`n scriptie verdedigd. Na een kort beraad van de beoordelaar en de extern deskundige mochten ze mij feliciteren met een 9 voor m`n scriptie! *O* *O*
* Levitas is trots
pi_135754707
Gefeliciteerd! :*
Ja doei.
pi_135754740
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 12:36 schreef Levitas het volgende:

[..]

Heb vanochtend m`n scriptie verdedigd. Na een kort beraad van de beoordelaar en de extern deskundige mochten ze mij feliciteren met een 9 voor m`n scriptie! *O* *O*
* Levitas is trots
Nogmaals gefeliciteerd! *O*

En Jerommeke mag dat, die is toch zo hard als staal. :P
pi_135754921
quote:

[..]

* Levitas is trots
Dat is tenminste weer eens goed nieuws voor je! ^O^
pi_135754931
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 12:22 schreef Guard het volgende:

[..]

Mag je wel snel zijn, de oorspronkelijk 500 plaatsen waren al gevuld, er zijn nu nog 100 extra plekken beschikbaar gemaakt.
Ja, ik zag het. Even overleggen of de vrouw ook meegaat, dan vanavond inschrijven.
pi_135754963
quote:

[..]

* Levitas is trots
Gefeliciteerd!
  dinsdag 21 januari 2014 @ 12:50:15 #58
92409 Twinky
Little star.
pi_135755027
quote:

[..]

[ afbeelding ]
_O- _O- o|O
  dinsdag 21 januari 2014 @ 13:05:46 #59
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135755510
quote:

[..]

* Levitas is trots
Gefeliciteerd *O*
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_135755553
quote:

[..]

* Levitas is trots
Gefeliciteerd! Mooi om na het slechte nieuws nu ook goed nieuws te kunnen meedelen.
pi_135755660
Levitas gefeliciteerd ^O^
pi_135757264
Ik heb mn hardloopspul mee naar de uni zodat ik vanavond meteen vanaf het station naar de baan kan. Ik geloof dat het dipje eindelijk officieel op z'n retour is.
pi_135757324
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 08:07 schreef Jero_nimo het volgende:

Ik heb te hard gelopen? :?
Ergens ging het heuvelaf en ben ik grotere stappen gaan nemen, bij een keer neerkomen ging dat gepaard met meer gewicht dan anders op mijn voet en voelde ik een 'pijntje'. Doorgelopen natuurlijk en gisterenavond ijs opgelegd, leek mijn voet (onder enkel aan buitenkant) wat blauwig/dikker en vandaag loop ik de hele dag mank.
Lijkt mij goed om even een paar dagen rust te houden en te zien hoe het wegtrekt in ieder geval niet op gaan hardlopen morgen. En dan maar weer gaan belasten wanneer het kan. Over 3 weken een 10k wedstrijd ik ga er van uit dat ik die gewoon ga lopen. :)
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_135757446
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 13:49 schreef hatsaflats het volgende:
Ik heb mn hardloopspul mee naar de uni zodat ik vanavond meteen vanaf het station naar de baan kan. Ik geloof dat het dipje eindelijk officieel op z'n retour is.
*O*
pi_135757490
Cool! Laurens ten Dam, Robert Gesink en wat andere (Nederlandse) prof wielrenners van Team Belkin publiceren gewoon hun ritten, incl. power (wattage), hartslag enzo publiekelijk op Strava.. Best interessant om te zien dat hun hartslag nog niet eens de 170 haalt bergop, tijdens de fucking Tour de France... En bergaf dan, ruim 80 km/u :o

Zijn er ook prof hardlopers die hun trainingen enzo in Endomondo of een andere app online zetten?
pi_135757739
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 13:53 schreef Levitas het volgende:
Cool! Laurens ten Dam, Robert Gesink en wat andere (Nederlandse) prof wielrenners van Team Belkin publiceren gewoon hun ritten, incl. power (wattage), hartslag enzo publiekelijk op Strava.. Best interessant om te zien dat hun hartslag nog niet eens de 170 haalt bergop, tijdens de fucking Tour de France... En bergaf dan, ruim 80 km/u :o
:Y

Mijn trainingsrondjes overlappen redelijk vaak die van Erik Dekker. Altijd leuk om sneller te zijn dan hij (hoewel hij dan waarschijnlijk rustig in D1 rijdt en ik in een snel interval zit :') )

Maar ik denk dat hardlopers minder geneigd zijn hun resultaten openbaar te maken. Wielrenners zijn patseriger wat dat betreft ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door cafca op 21-01-2014 14:06:43 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 21 januari 2014 @ 14:01:02 #67
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_135757800
Vanavond na t werk nog maar eens proberen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_135758040
quote:

Zijn er ook prof hardlopers die hun trainingen enzo in Endomondo of een andere app online zetten?
ik heb afgelopen TdF (Tour de France, niet Trail des Fantomes :P ) zo'n "etappe-workout" van Greipel gezien, een bergetappe, die zit dan in "de bus" relatief op het gemak bergop te pedaleren, en zijn hartslag was helemaal absurd, weet niet meer wat zijn max was, maar die kwam niet aan de 170 :o
  dinsdag 21 januari 2014 @ 14:13:49 #69
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135758325
Haklanding sja... Heb Jerommeke nooit met shinsplints gezien ;) Levitas: gefeliciteerd met je 9!

Halverwege de dag naar huis voor mijn pedicure bezoekje. Eens kijken wat de 'schade' van vannacht is. Wat een absurd verhaal wordt die valpartij van mij.

En dan vanavond lekker trainen met poezelige voeties :P Alles voor 9 maart ;)
pi_135758411
quote:

Ik vind het inderdaad nogal intimiderend, die hartslagen van die figuren. Is er trouwens ook een strava groepje van fok? Gebruik zelf geen endomondo namelijk.
pi_135758700
quote:

Daar kun je toch weinig aan zien, misschien is hun maximale hartslag wel 180..
Ik heb er geen wetenschappelijke onderbouwing voor maar in mijn ervaring hebben de echte toppers vaak lage maximale hartslagen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_135758982
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:22 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Daar kun je toch weinig aan zien, misschien is hun maximale hartslag wel 180..
Ik heb er geen wetenschappelijke onderbouwing voor maar in mijn ervaring hebben de echte toppers vaak lage maximale hartslagen..
mijn max hartslag ligt niet veel hoger, maar met 170 ga ik waarschijnlijk niet harder dan 5 p/u naar boven op de fiets :P
al moet ik dat natuurlijk nog altijd een keer gaan testen :P
pi_135759476
Wellicht kunnen de experts hier me wat advies op sporthorlogegebied verschaffen. Ik lijk op een Garmin uit te komen. Voor wat ik ermee wil is de 210 de voordeligste optie. Hebben de 310 en 610 nog meerwaarde, of zijn die ook kwalitatief beter?
It has to mean something
pi_135762399
quote:
Hatsaflats ontdipt. Goed om te lezen. Stipstreep heeft helaas door "gedoe" niet meer kunnen heuvelen en de dinsdaggroep slaat een avond over. Dat wordt na afronding van het "gedoe" een eenzame asfaltavond. Jippie. :{
  dinsdag 21 januari 2014 @ 16:01:53 #75
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135762647
Fijn Hats idd, ontdipt :)

Hier pijnloos behandeld aan teen. Lijkt de goede kant op te gaan zo :s)

Vanavond 8 x 600m op 80%, herstel 200m. Vrijdag weer 14 km duurloop
dan volgende week weer 16km en de week dáárna: 18km *O*
pi_135763068
-O- net maar eens even goed nagedacht, wilde eigenlijk vandaag een 7km gaan doen, maar dat lijkt nu niet verstandig.
Ik heb er inmiddels wel genoeg van, stomme knieën :(
  dinsdag 21 januari 2014 @ 16:26:54 #77
385184 Fa-tum
Evy for the win
pi_135763673

Er lagen 6 plassen op mijn rondje :o
Ze zien er nu wel erg echt uit
pi_135763713
Moet ik nog wel eerst de deadline halen :X

SPOILER
pi_135763910
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:27 schreef hatsaflats het volgende:
Moet ik nog wel eerst de deadline halen :X

SPOILER
Als je nu al geen goede redenen kunt bedenken, zou ik het niet doen. Niet lullig bedoeld, maar ik dacht dat ik met veel intrinsieke motivatie begon maar vind het nu toch verdomd lastig om er lol in te houden..
pi_135764198
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:32 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Als je nu al geen goede redenen kunt bedenken, zou ik het niet doen. Niet lullig bedoeld, maar ik dacht dat ik met veel intrinsieke motivatie begon maar vind het nu toch verdomd lastig om er lol in te houden..
Het is fictief hè, het moet voor een vak ;). Mooi niet dat ik een PhD ga doen, ik vind de onderzoeksmaster al stom.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 16:45:03 #81
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135764525
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:38 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Het is fictief hè, het moet voor een vak ;). Mooi niet dat ik een PhD ga doen, ik vind de onderzoeksmaster al stom.
SPOILER
pi_135764624
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:44 schreef Cynic het volgende:
Wellicht kunnen de experts hier me wat advies op sporthorlogegebied verschaffen. Ik lijk op een Garmin uit te komen. Voor wat ik ermee wil is de 210 de voordeligste optie. Hebben de 310 en 610 nog meerwaarde, of zijn die ook kwalitatief beter?
Ik heb sinds september de 210. Prima horloge. Houdt mijn hartslag bij, is vrij simpel te begrijpen en ik kan mijn gps bestandjes in garmin connect, runkeeper, strava en nike+ kwijt (en ook endomondo en overige applicaties, maar die gebruik ik niet). Ik gebruik hem overigens ook op de racefiets en mountainbike, naar tevredenheid. Ik maak geen gebruik van trainingsprogramma's etc, dus meer kan ik me echt niet wensen.

Enige problemen die ik ervaar is dat ik 1 keer geen satelliet kon vinden, dus mijn rondje werd niet geregistreerd. Geen idee hoe dat kwam. Daarnaast moet ik soms een beetje klooien met de aansluiting op het horloge naar de USB poort, voordat mijn computer hem detecteert.
pi_135765005
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:45 schreef Quoi het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_135766965
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:45 schreef Quoi het volgende:

SPOILER
_O_
quote:
* Levitas is trots
Gefeliciteerd! *O*
quote:
^O^ *O*
pi_135767125
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:55 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

SPOILER
Eet smakelijk. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_135767419
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 17:48 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Eet smakelijk. :')
Het is met die nieuwe cateraar nog slechter en duurder :')
pi_135767704
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 17:56 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Het is met die nieuwe cateraar nog slechter en duurder :')
Kon dat? ;(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_135769882
Altijd vrij sceptisch geweest tegenover die Google Glass...
tot ik dit artikel las:
http://www.runnersweb.nl/(...)je-PRs-verbreken.htm

Hoe fijn zou dat zijn? *O* Ik denk dat er meer mensen sneller in zullen slagen om PR's te breken aangezien je altijd een virtuele haas bij je hebt.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 19:11:49 #89
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_135770469
Ziet er tof uit, maar ik hou het maar bij m'n klokkie. :7
Vandaag m'n nieuwe hardloopsloffen uitgeprobeerd (Kinvara 3, vond 4 gek genoeg minder lopen haha) en bevielen prima. O+
pi_135770522
Euhm, na weken niet gerend te hebben. Net 2,5 km achter elkaar gerend. Eitje. Donderdag effe verdubbelen. O+
pi_135770802
Goed zo. Over 2 weken een halve marathon?
Ja doei.
pi_135770854
Zo, net ingeschreven voor mijn eerste officiële loop ever: de Regte Heide Cross (5km) :)

Nu ook maar eens wat trail trainingen gaan doen
pi_135770975
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:00 schreef minimaLL het volgende:
Altijd vrij sceptisch geweest tegenover die Google Glass...
tot ik dit artikel las:
http://www.runnersweb.nl/(...)je-PRs-verbreken.htm

Hoe fijn zou dat zijn? *O* Ik denk dat er meer mensen sneller in zullen slagen om PR's te breken aangezien je altijd een virtuele haas bij je hebt.
Hoe snel zou ik overtrained/ mijn spieren en gewrichten overbelast hebben met zoiets? :')
pi_135770991
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:20 schreef cafca het volgende:
Zo, net ingeschreven voor mijn eerste officiële loop ever: de Regte Heide Cross (5km) :)

mini meet op de Hei :)
pi_135771304
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:23 schreef Guard het volgende:

[..]

mini meet op de Hei :)
Weet jij hoe het zit met de chip? Moet je die los aanschaffen / huren? Ik heb daar bij andere lopen wel eens iets over gelezen, maar kan het hier niet terugvinden
pi_135771882
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:20 schreef cafca het volgende:

Ik loop ook de 5 daar, leuk!
Chip zal wel in het startnummer zitten :)
  dinsdag 21 januari 2014 @ 19:53:54 #97
50430 Yuki
Student Midwife
pi_135772686
Holy. Shit.
Dit was lekker. O+ :9 *O*

SPOILER
SPOILER
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_135772946
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:30 schreef cafca het volgende:

[..]

Weet jij hoe het zit met de chip? Moet je die los aanschaffen / huren? Ik heb daar bij andere lopen wel eens iets over gelezen, maar kan het hier niet terugvinden
Gezien het feit dat dit dezelfde organisatie is als bv Rondje Tilburg waar ze ook met chips in de bib werkene, zal het idd wel in het startnummer zitten,
Als je een eigen chip had moeten hebben had dat ook wel duidelijk op de website gestaan lijkt me.
pi_135773014
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:53 schreef Yuki het volgende:
Holy. Shit.

SPOILER
dat is de onlangs verkondigde wet van pijll idd. Maar daar hoef je je natuurlijk niet aan te houden :)
pi_135773385
quote:
Holy. Shit.

SPOILER
SPOILER
*O* Vet goed gedaan! En van mij mag je het ook best een PR noemen! ^O^
pi_135773502
Off topic:
Van harte Levitas, wat een prachtig cijfer ook, daar mag je trots op zijn! En Hats, bezint eer gij begint zeggen ze toch? Maar dat zeg ik, en ik is iemand die haar hbo niet afgemaakt heeft omdat ze geen zin meer had in leren, dus ik ben geen goede motivator ;) Nu is dit natuurlijk wel andere koek dan wetenschappelijk onderzoek..

On topic:
Vandaag voor de verandering eens een andere kant op gelopen (richting de startplaats van de loopgroep waar ik al een paar maanden niet meer meeloop). Kwam dus de loopgroep tegen, even een stukje aangehaakt bij de warmin up, bijgekletst met een paar mensen en complimenten ontvangen over mijn enorme gewichtsverlies (altijd leuk) en daarna weer terug naar huis gehobbeld.

Ik merk wel dat mijn scheenbenen weer opspelen.. misschien is 3 x per week toch te veel, misschien zijn mijn compressie tubes te groot geworden, of ik te klein ;) (ik hoef geen moeite meer te doen om ze aan te krijgen.).. Nouja.. Eerst zondag eens de schietbergencross en daarna maar verder zien..
Nu eerst een koude douche op die benen :X
pi_135773588
quote:
Holy. Shit.

SPOILER
SPOILER
knap werk! Hoe lang loop je eigenlijk al? Want als dat nog niet zo lang is dan zit hier vast nog veel rek in en dat beloofd wat ;)
pi_135774143
Goed bezig hoor de mensen hier!

Ik ga morgen voor 't eerst lopen :D (voel me net een baby)

Alle kleding vandaag gepast en het zit als gegoten. Heb alleen niet helemaal de goeie broek denk ik.. http://www.zalando.nl/asi(...)w-as142b03j-502.html heb ik gekocht. Die tights is nog ff niets voor mij, en aangezien ik ook wel (hard)lopers zie met een soort jogging/trainingsbroek, heb ik die ook maar gehaald.

Ach ja, hij zit wel fijn dus ik ben benieuwd hoe 't gaat morgen :)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  FOK!fotograaf dinsdag 21 januari 2014 @ 20:20:18 #104
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_135774168
Een vraagje over bevestigen van startnummer op kleding. Ik doe die in de zomer gewoon met bijgeleverd speldjes door mijn t-shirt, maar op 1 februari ga ik waarschijnlijk in mijn hardloopjasje lopen, maar die is net iets te fijn van structuur om daar speldjes door heen te prikken. Hoe doen jullie dan?
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_135774249
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 20:20 schreef Mascleta het volgende:
Een vraagje over bevestigen van startnummer op kleding. Ik doe die in de zomer gewoon met bijgeleverd speldjes door mijn t-shirt, maar op 1 februari ga ik waarschijnlijk in mijn hardloopjasje lopen, maar die is net iets te fijn van structuur om daar speldjes door heen te prikken. Hoe doen jullie dan?
Bibbits!!!
;)
  dinsdag 21 januari 2014 @ 20:22:19 #106
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135774265
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 20:20 schreef Mascleta het volgende:
Weet je nu al hoe koud het dan is? Denk dat je het wel snel warm hebt tijdens een wedstrijd. En anders zou ik een startnummerband kopen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 20:21 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Bibbits!!!
;)
Ja dat kan ook.. dacht ff dat het wellicht niet handig zou zijn, maar kan ook gewoon ja.

Al is het dan lastig als je je jas uit wil doen en dat nummer weer op je shirt moet doen.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_135774287
quote:
* Levitas is trots
Van harte met je mooie cijfer!

Ik hoop dat je snel een goede oplossing vindt om weer blessure vrij te kunnen lopen. Ik vind je slipper verhaal eigenlijk heel logisch maar alleen iemand die er verstand van heeft zal daar een zinnig antwoord op kunnen geven.

Ik waai hier weer even binnen. Druk met van alles en nog niks maar wel gelopen gisteren. Omdat ik het rondje door het park nu wel kende maar eens een heen en weertje langs het Markermeer gedaan.

http://www.endomondo.com/workouts/288343119/13622849

Les 25 van Evy, zo onwerkelijk dat ik straks op zoek moet naar een ander loopschema omdat ik klaar ben met deze. Ik ben eigenlijk wel een beetje klaar met die Belgische dame dus ik zal eens kijken wat het www nog meer aan loop programma's biedt.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_135774357
Ook maar weer ns posten hier, ik lees nog steeds meer dan posten..... ben de laatste tijd lekker interval aan t lopen. Ik heb afgelopen zondag 7km in 43min gedaan waarvan 2x een minuutje gewandeld. Nog ff en ik kan 10km gaan proberen.
pi_135774376
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 20:22 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Weet je nu al hoe koud het dan is? Denk dat je het wel snel warm hebt tijdens een wedstrijd. En anders zou ik een startnummerband kopen.

[..]

Ja dat kan ook.. dacht ff dat het wellicht niet handig zou zijn, maar kan ook gewoon ja.

Al is het dan lastig als je je jas uit wil doen en dat nummer weer op je shirt moet doen.
Of je doet gewoon je nummer op je shirt en je jas eroverheen.
Dat zie je ook genoeg bij wedstrijden
*kuch* Frsh*kuch* :)
pi_135774401
quote:

[..]

[..]

Mja, je hebt ook wel van die belts waar je het startnummer op vast kan zetten, dat zou dan misschien makkelijk zijn. Heb er ooit een gekregen bij de posbankloop geloof ik, maar gebruik ik verder nooit.
  FOK!fotograaf dinsdag 21 januari 2014 @ 20:25:41 #111
200114 Mascleta
pi_135774422
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 20:21 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Bibbits!!!
;)
Die heb ik gekocht in expo bij 7^^, maar kunnen die ook op een jas? Is dat niet iets te dik?
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_135774609
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 20:25 schreef Mascleta het volgende:

[..]

Die heb ik gekocht in expo bij 7^^, maar kunnen die ook op een jas? Is dat niet iets te dik?
Als je zo'n dikke jas hebt dat die dingen niet blijven plakken kan je die jas beter niet aandoen. ;)
  dinsdag 21 januari 2014 @ 20:30:31 #113
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135774687
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 20:29 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Als je zo'n dikke jas hebt dat die dingen niet blijven plakken kan je die jas beter niet aandoen. ;)
Idd.

En startnummerband zoals ik al zei is wat je bedoelt ;)
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_135774710
Een vriendin wil ook gaan hardlopen en heb aangeboden om met haar mee te lopen. Lekker de beginlesjes weer eens doen ;) ze gaat zich inschrijven voor de marikenloop als stok achter de deur, leuk!
In mijn omgeving zijn flink wat mensen die zijn begonnen met lopen, benieuwd wie het hoe lang volhoudt :D
pi_135774741
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 20:30 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Idd.

En startnummerband zoals ik al zei is wat je bedoelt ;)
Zo overheen gelezen, sorry! ;(
pi_135775117
Hmm dat wordt niet lopen van vond. Kids liggen in bed, daarna heb ik bbq-saus gemaakt, nu een printer installeren, daarna een hoop papierwerk en dan zal het wel middernacht zijn.

Wie heeft trouwens nog tips voor een heel dun (wind)jasje, dat niet te flodderig zit?
  dinsdag 21 januari 2014 @ 20:41:11 #117
50430 Yuki
Student Midwife
pi_135775214
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:59 schreef Guard het volgende:

[..]

dat is de onlangs verkondigde wet van pijll idd. Maar daar hoef je je natuurlijk niet aan te houden :)
Ik twijfel :')
Want "stel nou" dat ik deze tijd niet verbeter op een evenement? -O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 20:06 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

*O* Vet goed gedaan! En van mij mag je het ook best een PR noemen! ^O^
Dank je! :)
In m'n hoofd is het iig alvast een DIK persoonlijk record *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 20:09 schreef Nirak het volgende:

[..]

knap werk! Hoe lang loop je eigenlijk al? Want als dat nog niet zo lang is dan zit hier vast nog veel rek in en dat beloofd wat ;)
Dank je! :)

Ik loop weer sinds september, na een jaar onderbreking (blessure).
In de tussentijd ben ik gestopt met roken, een kilo of 7 afgevallen en heb ik flink gewerkt aan spierkracht.

Ben begonnen op de band, heel veilig :') en tot een week of 2 geleden durfde ik ook niet buiten te lopen. Ben zó blij dat ik dat nu wel weer ben gaan doen :s)

Half dec liep ik voor het eerst weer 30 min aaneengesloten, en zo snel als ik vanavond liep heb ik euh... nog nooit gelopen geloof ik :D
pi_135775674
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 20:41 schreef Yuki het volgende:

[..]

Ik twijfel :')
Want "stel nou" dat ik deze tijd niet verbeter op een evenement? -O-

Op je eerste evenement ga je toch wel harder, adrenaline, publiek, en nog wat van dat zorgt ervoor dat je sneller gaat.
En je kunt ook niet ieder evenement PR's lopen, dus een keer geen PR lopen is echt geen mslukt evenement hoor w/
  dinsdag 21 januari 2014 @ 20:52:11 #119
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135775701
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 20:31 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Zo overheen gelezen, sorry! ;(
Ja daar koop ik niks voor of wel!! :(
Tijd voor een goeie tik over je fivefingers!

SPOILER
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 21 januari 2014 @ 20:53:47 #120
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_135775773
*O* les twee gehaald!
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 21 januari 2014 @ 20:55:47 #121
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_135775865
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 20:53 schreef Ynske het volgende:
*O* les twee gehaald!
^O^
Sporten voor Sophia
pi_135776014
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 20:41 schreef Yuki het volgende:
Ik loop weer sinds september, na een jaar onderbreking (blessure).
In de tussentijd ben ik gestopt met roken, een kilo of 7 afgevallen en heb ik flink gewerkt aan spierkracht.

Ben begonnen op de band, heel veilig en tot een week of 2 geleden durfde ik ook niet buiten te lopen. Ben zó blij dat ik dat nu wel weer ben gaan doen

Half dec liep ik voor het eerst weer 30 min aaneengesloten, en zo snel als ik vanavond liep heb ik euh... nog nooit gelopen geloof ik
Zo, dan ging het vandaag lekker! :D
Pas je wel een beetje op? Een jaar geblesseerd geweest(?) en pas een maand ofwat aan het hardlopen, waarvan nu pas 2 weken op asfalt. Asfalt is een heel stuk anders dan op de loopband, een hele andere belasting. Doe voorzichtig :*
quote:
*O* les twee gehaald!
Goed bezig. Nu volhouden :) Lekker rustig je minuutjes hardlopen, dan kun je al snel 30 minuten aan één stuk lopen!
  FOK!fotograaf dinsdag 21 januari 2014 @ 21:07:37 #123
200114 Mascleta
pi_135776404
Ik heb vanavond weer 2km aan één stuk gelopen. Voelde goed!

http://www.endomondo.com/workouts/288908780/9191691

quote:

[..]

Inderdaad, misschien moet ik het maar zonder jas proberen, Al is het maar 5km. Voor ik het een beetje warm krijg ben ik al weer bij de finish.

quote:
*O* les twee gehaald!
Goed bezig!! *O*
-----
-----
pi_135776983
Nou, net voor het eerst gelopen. Maar Runkeeper irriteerde me mateloos, dus heel erg plezierig was dat niet. Ten eerste moest ik m'n muziek blijkbaar buiten runkeeper om regelen (?) Ten tweede heb ik zo'n standaard trainings ding gekozen van 5km. Die liet me eerst 5 min opwarmen, waarna ik 2,14km langzaam moest lopen. Maar bedoelen ze met langzaam lopen joggen, of gewoon normaal stapvoets tempo lopen?

Ben dus maar zelf bezig gegaan en geprobeerd met intervallen normaal lopen af te wisselen met hardlopen.

http://runkeeper.com/user(...)&tripIdBase36=4vpcs0 is het resultaat.

Maar goed, moet dus wel even met die app bezig gaan en ff een goed schema fixen, want dit verneukt enkel m'n spieren maar denk ik.

Edit: Het voelde overigens wel heel goed om weer met sport bezig te zijn :D
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_135777114
quote:
*O* les twee gehaald!
Goed bezig! *O*
Ja doei.
pi_135777224
Leuk idee, die hardloopkleding mee naar de uni en dan meteen door. Van 7 uur vanmorgen tot net weggeweest en nu ben ik op. Misschien was het verstandig om dan niet 300 metertjes op 3:45/km te gaan knallen, maar dat was ook wel weer fijn. Tussendoor alleen niet thuis geweest om m'n Garmin en footpod ( *O* ) op de halen, dat is wel weer jammer.

SPOILER
  Moderator dinsdag 21 januari 2014 @ 21:26:28 #127
155227 crew  Guppy
dus
pi_135777460
quote:
13s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:17 schreef Blistering het volgende:
Nou, net voor het eerst gelopen. Maar Runkeeper irriteerde me mateloos, dus heel erg plezierig was dat niet. Ten eerste moest ik m'n muziek blijkbaar buiten runkeeper om regelen (?) Ten tweede heb ik zo'n standaard trainings ding gekozen van 5km. Die liet me eerst 5 min opwarmen, waarna ik 2,14km langzaam moest lopen. Maar bedoelen ze met langzaam lopen joggen, of gewoon normaal stapvoets tempo lopen?

Ben dus maar zelf bezig gegaan en geprobeerd met intervallen normaal lopen af te wisselen met hardlopen.

http://runkeeper.com/user(...)&tripIdBase36=4vpcs0 is het resultaat.

Maar goed, moet dus wel even met die app bezig gaan en ff een goed schema fixen, want dit verneukt enkel m'n spieren maar denk ik.

Edit: Het voelde overigens wel heel goed om weer met sport bezig te zijn :D
Ik zou als ik jou was een Evy-achtig schema oppakken (zie ook de OP). Dan heb je net wat meer houvast en dan bouw je verantwoord op naar 5km.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_135777487
Woei O+ O+ Héérlijk gerend! Even nog een 5K gedaan, en rustig aan begonnen (was ook in het donker, offroad met de hoofdlampen op) en daarna een stuk weer rustigaan heuvelop, om de laatste 1.7km even goed op te bouwen naar 'n mooie sprint en die zo lang mogelijk volhouden de allerlaatste heuvel op. Echt, súper! Genoten O+ *O* Wát heerlijk dat ik dit gewoon kán nu! Als 'tussendoortraininkje', zo'n 5Ktje. Dat had ik 10 jaar geleden nooit kunnen denken. Gewoon super.

O+ hardlopen O+

http://www.endomondo.com/workouts/288914858/881511
Ja doei.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 21 januari 2014 @ 21:29:37 #129
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_135777616
Thnx all, we hadden 1 foutje gemaakt want hoorden door t beppen niet dat we moesten gaan lopen dus de laatste 2 min waren er 3 :') maar was wel lekker
Today is life -

Dale Carnegie
pi_135777713
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:26 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik zou als ik jou was een Evy-achtig schema oppakken (zie ook de OP). Dan heb je net wat meer houvast en dan bouw je verantwoord op naar 5km.
Bedankt, daar lees ik inderdaad veel goeie dingen over.

Zal die de volgende keer gebruiken.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 21:33:07 #131
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135777788
Eens in de zoveel tijd heb je dat: darmkrampen tijdens het trainen :X En dan nog een heftige intervaltraining ook.

Tot zover weer de mevrouw van de vieze praatjes. Alles goed afgelopen hoor ;) Geen quiche meer vooraf eten.

Yuki wat ben jij goed bezig hey! ^O^
  Moderator dinsdag 21 januari 2014 @ 21:34:19 #132
155227 crew  Guppy
dus
pi_135777830
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:31 schreef Blistering het volgende:

[..]

Bedankt, daar lees ik inderdaad veel goeie dingen over.

Zal die de volgende keer gebruiken.
Je moet maar even kijken of je het met de muziek doet of alleen het schema. Ik heb het wel met de muziek gedaan. Da's wel handig, hoef je zelf helemaal nergens aan te denken en alleen maar te doen wat zij je zegt. Maar het is geen goede muziek, ik waarschuw je vast ;)
pi_135777926
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:34 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Je moet maar even kijken of je het met de muziek doet of alleen het schema. Ik heb het wel met de muziek gedaan. Da's wel handig, hoef je zelf helemaal nergens aan te denken en alleen maar te doen wat zij je zegt. Maar het is geen goede muziek, ik waarschuw je vast ;)
Ik speel nog een beetje met m'n tempo, weet nooit of ik nou te hard of te zacht loop. En die muziek wen ik maar gewoon aan, het gaat mij er gewoon om dat ik op een verantwoorde manier kan opbouwen.

Bovenstaande route die ik zojuist heb gelopen is gewoon niet zo handig denk ik :)
  dinsdag 21 januari 2014 @ 21:36:54 #134
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135777969
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:35 schreef Blistering het volgende:

[..]

Ik speel nog een beetje met m'n tempo, weet nooit of ik nou te hard of te zacht loop. En die muziek wen ik maar gewoon aan, het gaat mij er gewoon om dat ik op een verantwoorde manier kan opbouwen.

Bovenstaande route die ik zojuist heb gelopen is gewoon niet zo handig denk ik :)
Heel slim ^O^
  Moderator dinsdag 21 januari 2014 @ 21:37:59 #135
155227 crew  Guppy
dus
pi_135778033
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:35 schreef Blistering het volgende:

[..]

Heel slim inderdaad! Dat freewheelen en zo komt allemaal nog wel. En Evy is maar 27 lesjes, ben je zo doorheen ^O^
  dinsdag 21 januari 2014 @ 21:38:39 #136
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135778076
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:21 schreef hatsaflats het volgende:
Leuk idee, die hardloopkleding mee naar de uni en dan meteen door. Van 7 uur vanmorgen tot net weggeweest en nu ben ik op. Misschien was het verstandig om dan niet 300 metertjes op 3:45/km te gaan knallen, maar dat was ook wel weer fijn. Tussendoor alleen niet thuis geweest om m'n Garmin en footpod ( *O* ) op de halen, dat is wel weer jammer.

SPOILER
SPOILER
pi_135778169
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:34 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Probeer de 2011 versie van Evy te vinden. Die is al beter dan de versie daarvoor. ;)

Moblo, ik vind het gedurfd trails lopen zo 's avonds in het donker. Hoofdlamp of niet, ik zo chronisch over alles struikelen vrees ik.

Ik wacht nog even morgen af maar ik ben bang dat ik een traininkje moet laten schieten morgen. Zo eens in de zoveel tijd schiet mijn bekken in standje veel te los en dat is dus precies nu. -O- En ik had er nog wel zo'n zin in om die laatste lessen van Evy er even doorheen te lopen zodat ik met wat nieuws aan de gang kon. :{
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  ESF Reporter dinsdag 21 januari 2014 @ 21:40:18 #138
87554 Cee
Welluk?
pi_135778172
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:29 schreef Ynske het volgende:
Thnx all, we hadden 1 foutje gemaakt want hoorden door t beppen niet dat we moesten gaan lopen dus de laatste 2 min waren er 3 :') maar was wel lekker
Strebert! :D :P Goed bezig iedereen! *O*

Ik twijfelde vanochtend of ik met de loopgroep interval zou gaan doen. Sowieso ga ik altijd een beetje dood van interval. Daarom doe ik het nooit. Maar wil het wel eens onder supervisie proberen, alleen is het op zo'n rottige tijd dat ik nét niet genoeg tijd heb om te eten als ik van werk thuis kom. En het is donker en koud en interval en en en... Meuh. Dat waren alle excuses die ik me voornam te negeren om vanavond toch te gaan. Uiteindelijk niet nodig geweest want ik heb last van m'n rug dus dan is het sowieso niet verstandig.

Zijn jullie ook iedere dag weer een beetje vrolijker aan het worden van het feit dat het steeds iets later donker wordt? Kan niet wachten tot het lang genoeg licht is om doordeweeks 's avonds eens goed door te kunnen lopen. O+
pi_135779025
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:27 schreef motorbloempje het volgende:
Woei O+ O+ Héérlijk gerend! Even nog een 5K gedaan, en rustig aan begonnen (was ook in het donker, offroad met de hoofdlampen op) en daarna een stuk weer rustigaan heuvelop, om de laatste 1.7km even goed op te bouwen naar 'n mooie sprint en die zo lang mogelijk volhouden de allerlaatste heuvel op. Echt, súper! Genoten O+ *O* Wát heerlijk dat ik dit gewoon kán nu! Als 'tussendoortraininkje', zo'n 5Ktje. Dat had ik 10 jaar geleden nooit kunnen denken. Gewoon super.

O+ hardlopen O+

Ik ben stiekem een beetje jaloers op jullie mooie plekje daar in de UK. O+
pi_135779403
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:38 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

SPOILER
Ik zou op 4:00/km gaan lopen en dan blijft er genoeg denkruimte over, maar mijn standaardgroep besloot om 4:10 te gaan lopen en dat vond ik te langzaam :P. Degene die zei wel 4:00/km te gaan lopen ging dus 3:45, en er was even niets tussenin. Drama's. Wel lekker, dat snelle O+
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:02:33 #141
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135779465
Wow, lekker snel Hats! w/ Lekker op de baan, lijkt me heerlijk O+
pi_135779603
Lekker 400 meters gedaan. Bewust een tandje rustiger dan normaal, dus heerlijk ontspannen gelopen :)
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:09:22 #143
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135779796
Heb trouwens nog steeds het gevoel dat mijn schoenen nóg wel groter mogen. In de winkel heb ik ook een grotere maat aangehad (omdat me dat toen ook opviel), alleen die waren duidelijk te groot. Zou net een tussenmaatje mogen zijn :P Ik tik met mijn grote tenen wel net tegen de voorkant aan.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:27:42 #144
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_135780835
Zaterdag 2.1 km gelopen in 20 min. Nu is 21 min 2.33 km. Gaat steeds, langzaam, beter.
Sporten voor Sophia
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:30:04 #145
50430 Yuki
Student Midwife
pi_135780977
quote:
*O* les twee gehaald!
Goed bezig! ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 20:58 schreef Levitas het volgende:

[..]

Zo, dan ging het vandaag lekker! :D
Pas je wel een beetje op? Een jaar geblesseerd geweest(?) en pas een maand ofwat aan het hardlopen, waarvan nu pas 2 weken op asfalt. Asfalt is een heel stuk anders dan op de loopband, een hele andere belasting. Doe voorzichtig :*

[..]

Goed bezig. Nu volhouden :) Lekker rustig je minuutjes hardlopen, dan kun je al snel 30 minuten aan één stuk lopen!
Een jaar uit de running ( :') ), mede door verhuizing en andere slappe excuses om niet verder te gaan met fysio. Was al hersteld, maar ben zo verstandig geweest *kuch* om in juli tóch met fysiotherapie te beginnen voor ik m'n looptraining weer op zou pakken.

Eerst dik 2 maanden fysio gedaan voor kracht, stabiliteit en gewichtsverlies, daarna rustig weer opgebouwd. In september eerste stapjes op de band, keurig rustig opgebouwd tot ik een kleine 3 maanden later 30 min kon lopen.
Asfalt is wel anders, dus daarom loop ik ook in het park hier op wat zachtere ondergrond. Binnenkort een keer strand proberen :9

Dus ja, ik doe voorzichtig :Y Dit voelt zo goed, ik wil niet meer geblesseerd raken... Ik vrees dat ik dan niet meer begin namelijk :X

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:27 schreef motorbloempje het volgende:

O+ hardlopen O+

Jouw blijdschap is echt geweldig :D
Ik jompel met je mee vanavond :Y *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:33 schreef Quoi het volgende:
Eens in de zoveel tijd heb je dat: darmkrampen tijdens het trainen :X En dan nog een heftige intervaltraining ook.

Tot zover weer de mevrouw van de vieze praatjes. Alles goed afgelopen hoor ;) Geen quiche meer vooraf eten.

Yuki wat ben jij goed bezig hey! ^O^
Ieuw :P

En dank je! :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:40 schreef Cee het volgende:

[..]

Zijn jullie ook iedere dag weer een beetje vrolijker aan het worden van het feit dat het steeds iets later donker wordt? Kan niet wachten tot het lang genoeg licht is om doordeweeks 's avonds eens goed door te kunnen lopen. O+
Meer daglicht = O+
Maar ik heb inmiddels ook ervaren dat lopen in het donker en de "kou" helemaal niet zo vervelend is als ik van tevoren dacht. In die zin mag het van mij nog wel even zo blijven, eigenlijk...
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:32:09 #146
50430 Yuki
Student Midwife
pi_135781102
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:27 schreef Toekito het volgende:
Zaterdag 2.1 km gelopen in 20 min. Nu is 21 min 2.33 km. Gaat steeds, langzaam, beter.
Je bent net begonnen toch? Niet te veel focussen op afstand, gewoon lekker je trainingsprogramma volgen. Afstand en tijd komen vanzelf wel :Y

Overigens, onwijs respect voor jouw inspanningen... Gezien je hart enzo :)
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:55:37 #147
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_135782546
Wat is iedereen toch lekker bezig vandaag! En dat terwijl t toch best nog koud en mistig en donker was buiten. ^O^

Heb zelf een paar duizend keer de oude vuilnisbelt in Haarlem op en af gelopen. Toch 400 hoogtemeters meegepakt, zei de prive-satelliet van loopmaatje. Was lekker!
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  dinsdag 21 januari 2014 @ 23:07:34 #148
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_135783237
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:32 schreef Yuki het volgende:

[..]

Je bent net begonnen toch? Niet te veel focussen op afstand, gewoon lekker je trainingsprogramma volgen. Afstand en tijd komen vanzelf wel :Y

Overigens, onwijs respect voor jouw inspanningen... Gezien je hart enzo :)
mijn eerste dag was vorige week woensdag. Weet ik :)

Thnx O+
Sporten voor Sophia
  dinsdag 21 januari 2014 @ 23:07:55 #149
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135783252
Het was perfect loopweer. Lekker wat kouder ~:)
  dinsdag 21 januari 2014 @ 23:09:42 #150
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_135783345
Hier gelopen/British Military Fitness (bootcamp)/gelopen. Komt in het totaal op ongeveer 7 km uit. Met tussendoor natuurlijk vanalles en nog wat. Maar de loopstukjes daar zijn meestal wel rond de 4:00-4:30. Lekker pittig dus...

Het plan was om nadien nog rustig een 5 km te lopen, maar ondanks 3 waterpauzes had ik gewoon te veel dorst. En na het drinken thuis kwamen er krampen (hoi Quoi!) dus bleef ik maar lekker thuis...
Ik bijt!
(Zachtjes)
  dinsdag 21 januari 2014 @ 23:12:29 #151
50430 Yuki
Student Midwife
pi_135783490
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:07 schreef Quoi het volgende:
Het was perfect loopweer. Lekker wat kouder ~:)
Sterker nog: lopend van kantoor naar station had ik t koud (shirt, blazer, winterjas) en ik ging 1,5 uur later pas lopen, dus besloot ik m'n Odlo thermo-longsleeve aan te trekken onder m'n reguliere Nike stay-warm longsleeve.

Het was na 5 minuten al te warm :+
pi_135783588
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:59 schreef Guard het volgende:

[..]

Andere stelregel van mij: jouw pr's, jouw regels.

Alleen zeg ik dat nooit hardop, omdat je dan zo snel uitgediscussieerd bent.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 23:14:41 #153
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135783625

Sfeerverslag Eurode Trail door Losse Veter
  dinsdag 21 januari 2014 @ 23:25:31 #154
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_135784217
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:14 schreef SEMTEX het volgende:

Sfeerverslag Eurode Trail door Losse Veter
Ziet er uit als een best pittige route. :o

Duimpjes op 2:38!

^O^

De losse veter maakt altijd leuke filmpjes!
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  dinsdag 21 januari 2014 @ 23:32:36 #155
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135784527
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:25 schreef Wolve000 het volgende:

De losse veter maakt altijd leuke filmpjes!
Ja, zie regelmatig toffe reportages van loopjes van hem voorbij komen *O*
pi_135787124
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:12 schreef Yuki het volgende:

[..]

Sterker nog: lopend van kantoor naar station had ik t koud (shirt, blazer, winterjas) en ik ging 1,5 uur later pas lopen, dus besloot ik m'n Odlo thermo-longsleeve aan te trekken onder m'n reguliere Nike stay-warm longsleeve.

Het was na 5 minuten al te warm :+
Ik deed altijd vooral aan wielrennen, maar naast dat ik in de stad ging wonen, was vooral je makkelijk kunt doorgaan in de winter zonder echte kou, wat mij ooit aan het hardlopen heeft gekregen.

Net even met een groepje gelopen op een tempo waarvoor ik me niet heel hard hoef in te spannen, maar heb het zelfs daarmee nog vrij warm gekregen.
pi_135789624
Voetje voelt nog wat beurs aan maar weegschaal was wel blij, kerstkilo's kwijt *O*
  woensdag 22 januari 2014 @ 08:12:59 #158
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_135789896
Heerlijk, weekje aan het trainen en totaal geen last meer. :D
Binnenkort het schema maar weer oppakken.
pi_135790050
Groepen die drie breed op de (binnenste)baan trainen ;(

En dan nog beledigd zijn ook als je daar wat van zegt ;(
pi_135790082
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:47 schreef thettes het volgende:

[..]

Ik heb sinds september de 210. Prima horloge. Houdt mijn hartslag bij, is vrij simpel te begrijpen en ik kan mijn gps bestandjes in garmin connect, runkeeper, strava en nike+ kwijt (en ook endomondo en overige applicaties, maar die gebruik ik niet). Ik gebruik hem overigens ook op de racefiets en mountainbike, naar tevredenheid. Ik maak geen gebruik van trainingsprogramma's etc, dus meer kan ik me echt niet wensen.

Enige problemen die ik ervaar is dat ik 1 keer geen satelliet kon vinden, dus mijn rondje werd niet geregistreerd. Geen idee hoe dat kwam. Daarnaast moet ik soms een beetje klooien met de aansluiting op het horloge naar de USB poort, voordat mijn computer hem detecteert.
Ah, ok. Dus je kan je data ook in andere programma's inladen? Ik dacht dat je dan vast zat aan de software die meegeleverd wordt.
Ik zie trouwens dat de 310 en 610 gebruik maken van draadloze dataoverdracht, dat klinkt best handig. Hoef je ook niet met een usb kabel te klooien.
Moeilijk, moeilijk! :D
It has to mean something
pi_135790099
quote:
Beste Guard,

Hartelijk dank voor uw inschrijving voor de 27 kilometer (>2:45 uur).

Kijk regelmatig op http://www.veluwezoomtrail.nl voor de laatste informatie over de Veluwezoomtrail.
*O*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 22 januari 2014 @ 08:39:26 #162
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_135790132
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:40 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Probeer de 2011 versie van Evy te vinden. Die is al beter dan de versie daarvoor. ;)

Moblo, ik vind het gedurfd trails lopen zo 's avonds in het donker. Hoofdlamp of niet, ik zo chronisch over alles struikelen vrees ik.

Ik wacht nog even morgen af maar ik ben bang dat ik een traininkje moet laten schieten morgen. Zo eens in de zoveel tijd schiet mijn bekken in standje veel te los en dat is dus precies nu. -O- En ik had er nog wel zo'n zin in om die laatste lessen van Evy er even doorheen te lopen zodat ik met wat nieuws aan de gang kon. :{
Die staan hier http://www.rennenmetevy.nl/
Today is life -

Dale Carnegie
pi_135790151
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:30 schreef Yuki het volgende:
Dus ja, ik doe voorzichtig Dit voelt zo goed, ik wil niet meer geblesseerd raken... Ik vrees dat ik dan niet meer begin namelijk
Dat klinkt al een heel stuk beter, als je het zo uitlegt! ^O^ Lekker genieten dan :)
pi_135790154
Jero, mag ik erbij in de WLWW?

1
2
[b]24 juni 2014 - [url=http://www.veluwezoomtrail.nl/index.html]VeluwezoomTrail Rheden[/url][/b]
[*] Guard - 27 km 
  woensdag 22 januari 2014 @ 09:08:30 #165
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135790535
Toch vertrouwen in je knie? ;)
pi_135790597
Beste Tarahumara,

Hartelijk dank voor uw inschrijving voor de 52 kilometer.

Kijk regelmatig op http://www.veluwezoomtrail.nl voor de laatste informatie over de Veluwezoomtrail.
Op 22 juni 2014 ligt het startnummer voor u klaar bij het wedstrijdsecretariaat. Of bij de pastaparty op 21 juni. Het startnummer wordt dus niet toegestuurd.

Wij wensen u veel succes met de voorbereiding en zien u aan de start op zondag 22 juni 2014 in Rheden.

Organisatie Veluwezoomtrail
Loopgroep Jan Strijker
http://www.veluwezoomtrail.nl
  woensdag 22 januari 2014 @ 09:12:14 #167
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135790621
52! Dude! Held!
pi_135790731
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2014 09:08 schreef SEMTEX het volgende:
Toch vertrouwen in je knie? ;)
in juni moet dat toch wel kunnen? ;)
pi_135790736
quote:
6s.gif Op woensdag 22 januari 2014 09:11 schreef Tarahumara het volgende:
Beste Tarahumara,

Op 22 juni 2014 ligt het startnummer voor u klaar bij het wedstrijdsecretariaat. Of bij de pastaparty op 21 juni. Het startnummer wordt dus niet toegestuurd.

Wij wensen u veel succes met de voorbereiding en zien u aan de start op zondag 22 juni 2014 in Rheden.

Loopgroep Jan Strijker
*O*
  woensdag 22 januari 2014 @ 09:17:24 #170
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_135790749
Mooie afstand Tarahumara!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_135790846
Ben heel benieuwd naar die 52 km :P Ik hoop dat ik de training nog kan combineren met vader worden in maart.
  woensdag 22 januari 2014 @ 09:22:45 #172
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_135790877
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 09:21 schreef Tarahumara het volgende:
Ben heel benieuwd naar die 52 km :P Ik hoop dat ik de training nog kan combineren met vader worden in maart.
prioriteiten stellen, vader worden zal even moeten wachten....
pi_135791344
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 09:22 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

prioriteiten stellen, vader worden zal even moeten wachten....
^^
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 januari 2014 @ 09:45:40 #174
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_135791368
Gisteren na 3 weken weer een rondje op m'n Brooks en direct weer last van allerlei pijntjes.

Dus zojuist even op Endomondo gekeken en ik heb zo'n 915KM gelopen op m'n Brooks. Dan kan het kloppen dat ze op zijn, ik krijg eigenlijk altijd tussen de 800 en 1000KM op een paar schoenen last van pijntjes.

Dus maar weer op zoek naar een nieuw paar... Vervelend :9
pi_135791410
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 09:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Gisteren na 3 weken weer een rondje op m'n Brooks en direct weer last van allerlei pijntjes.

Dus zojuist even op Endomondo gekeken en ik heb zo'n 915KM gelopen op m'n Brooks. Dan kan het kloppen dat ze op zijn, ik krijg eigenlijk altijd tussen de 800 en 1000KM op een paar schoenen last van pijntjes.

Dus maar weer op zoek naar een nieuw paar... Vervelend :9
Ik gok eerder dat de pijntjes komen door wat overbelasting. Je had vorige weken toch ook al wat last op je andere schoenen?

Sorry voor het doorprikken van je excuusballon ;)
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 januari 2014 @ 09:57:57 #176
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_135791726
quote:
99s.gif Op woensdag 22 januari 2014 09:47 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik gok eerder dat de pijntjes komen door wat overbelasting. Je had vorige weken toch ook al wat last op je andere schoenen?

Sorry voor het doorprikken van je excuusballon ;)
nee, op mijn andere schoenen geen last. Ik liep niet lekker, maar geen pijntjes in m'n achillespees.
pi_135791946
Brooks de deur uit en nieuwe bestellen idd, beste remedie tegen pijntjes!
Nieuwe schoenen zijn altijd goed :9

Weet iemand trouwens of de schoenmaten op sportsshoes.com UK of US maten zijn?
pi_135792014
UK maten dus :)
pi_135792423
Zo, wat een afstand zeg Tarahumara! Heb gisteren een shirt met korte mouwen en een met lange mouwen binnengekregen van sportsshoes. :)
pi_135792466
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 08:31 schreef spiritusbus het volgende:
Groepen die drie breed op de (binnenste)baan trainen ;(

En dan nog beledigd zijn ook als je daar wat van zegt ;(
Herkenbaar :')
N A P O L I
C A M P A N I A
  woensdag 22 januari 2014 @ 10:27:27 #181
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_135792550
quote:
:% w/
pi_135792776
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 09:21 schreef Tarahumara het volgende:
Ik vind het maar een pleuris-eind.
  woensdag 22 januari 2014 @ 10:37:53 #183
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_135792851
De tering, 52km. :o
Maar wel tof man, dat dan weer wel.
pi_135793018
quote:
Beste Tarahumara,

Loopgroep Jan Strijker
Pleuris eind inderdaad, alleen de gedachte al :D
Succes! *G*
pi_135793155
52km? :o

Respect ^O^
pi_135793178
quote:
Beste Tarahumara,

Loopgroep Jan Strijker
Held! Succes met de voorbereidingen, helemaal als er ook nog papa worden tussen komt! :o

Quote van de podotherapeut vanochtend: "Ik vind het niet gek dat jij last van je schenen krijgt, als ik naar de stand en afwikkeling van je voeten kijk". Kortom, steunzolen voor in de sportschoen. Geven geen garantie dat ik geen klachten meer krijg, maar de kans is wel heel groot dat de klachten door overdreven proneren komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Levitas op 22-01-2014 10:52:21 ]
  woensdag 22 januari 2014 @ 10:47:16 #187
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_135793218
quote:
99s.gif Op woensdag 22 januari 2014 10:35 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik vind het maar een pleuris-eind.
alles is relatief.... leuk trainingsrondje ;)
pi_135793284
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 10:47 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

alles is relatief.... leuk trainingsrondje ;)
Train.. Urhg... SAY WHAT?!
pi_135793286
@levitas, balen zeg!

Ik baal er al van als ik een keer niet kan lopen, leef met je mee
pi_135793393
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 10:46 schreef Levitas het volgende:

[..]

Geven geen garantie dat ik geen klachten meer krijg, maar de kans is wel heel groot dat de klachten door overdreven proberen komen.
Kostte even wat moeite om te lezen wat er stond, zeker last van autocorrect. Toch mooi om te horen dat er wellicht toch wat aan te doen is.
pi_135793504
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 10:51 schreef Voccar het volgende:

[..]

Kostte even wat moeite om te lezen wat er stond, zeker last van autocorrect. Toch mooi om te horen dat er wellicht toch wat aan te doen is.
Het moest inderdaad "overdreven proneren" zijn. Wist niet dat Safari ook last van autocorrectie had :')
  woensdag 22 januari 2014 @ 11:00:36 #192
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_135793738
Als de steunzolen helpen, zou ik dat niet zien als slecht nieuws. :o
pi_135793907
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:00 schreef Wolve000 het volgende:
Als de steunzolen helpen, zou ik dat niet zien als slecht nieuws. :o
Dat.
Ja doei.
pi_135793913
52 km, das nogal de moeite :P
  woensdag 22 januari 2014 @ 11:09:41 #195
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_135793993
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:07 schreef spiritusbus het volgende:
52 km, das kost nogal veel moeite :P
Fixed.
pi_135794265
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:09 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Fixed.
:D

Wel tof dat er tegenwoordig toch ook langere afstanden georganiseerd worden in NL voor de liefhebbers.

Levitas, ik duim voor je dat je met de steunzolen snel weer hersteld en kunt gaan lopen. Wat anderen ook al zeggen, ik ben zelf al niet blij als ik een keer niet kan lopen. Laat staan als dat voor langere tijd zo is.

Ik heb vanmorgen bij de fysio het dringende advies gekregen vooral rustig aan te doen zo lang mijn bekken niet stabiel voelt dus even een paar dagen geduld tot mijn lijf weer normaal doet.

Iemand nog tips voor een goed 5-10 km programma? (Liefst geen Evy)
  woensdag 22 januari 2014 @ 11:21:39 #197
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_135794368
Graag wil ik ook in de WLW :)

124 juni 2014 - [url=http://www.veluwezoomtrail.nl/index.html]VeluwezoomTrail Rheden[/url]
1[b][*] abraham  - 27 km [/b]
If at first you fail, re-define your objective.
pi_135794375
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:18 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

:D

Wel tof dat er tegenwoordig toch ook langere afstanden georganiseerd worden in NL voor de liefhebbers.

Levitas, ik duim voor je dat je met de steunzolen snel weer hersteld en kunt gaan lopen. Wat anderen ook al zeggen, ik ben zelf al niet blij als ik een keer niet kan lopen. Laat staan als dat voor langere tijd zo is.

Ik heb vanmorgen bij de fysio het dringende advies gekregen vooral rustig aan te doen zo lang mijn bekken niet stabiel voelt dus even een paar dagen geduld tot mijn lijf weer normaal doet.

Iemand nog tips voor een goed 5-10 km programma? (Liefst geen Evy)
Je zou Renate Wennemars kunnen proberen.
Zij werkt met verschillende tempo's in plaats van alleen lopen op tijd. Mp3's zijn ook wel ergens te vinden denk ik ;)
pi_135794391
Wel een goedkoop wedstrijdje, slechts 43ct/km :7

Mijn plan is elke zondagochtend een lange duurloop te doen in de voorbereiding. Ben waarschijnlijk dan toch al wakker door de baby. Met 10 minuten lopen sta ik op (in?) de Veluwezoom. Heb er zin in :s)
pi_135794461
Tof Tarahupapa! Heb je zo een afstand al eens eerder gelopen?
pi_135794637
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:21 schreef Arquero het volgende:

[..]

Je zou Renate Wennemars kunnen proberen.
Zij werkt met verschillende tempo's in plaats van alleen lopen op tijd. Mp3's zijn ook wel ergens te vinden denk ik ;)
Gevonden ;) Wel gelijk het grote bestand dat tot 4 mijl gaat maar dat komt mooi uit want het is toch de planning om nog wat meer kilometers dan 10 door te trainen. :)
pi_135794732
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Tof Tarahupapa! Heb je zo een afstand al eens eerder gelopen?
Grootste afstand is de marathon, op m'n Garmin bijna 43 km. En qua duur overtrof de Hoge Veluwe trail (39km) dat, bijna 4 uur en veel mul zand...

Ik verwacht, ook gezien de vele hoogte meters, dat de 52 km wel een uurtje of 6 lopen is. :s)
  woensdag 22 januari 2014 @ 11:33:18 #203
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135794738
Wtf, weet iemand nog leuke loopjes in Maarssen? Ik kom er te werken :o begin 3 februari. Plan loopgroep joinen op de lange baan :P
  woensdag 22 januari 2014 @ 11:33:34 #204
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_135794744
Gefeliciteerd! ^O^ *O*
pi_135794781
Hier heel de week al niet gelopen, alleen naar de wc en terug :( echt balen
nu maar eerst uitzieken en hopelijk van het weekend weer een rondje

Heb nu wel de tijd om eens een schema te maken want al die kant en klaar schema's bevallen me niet zo.
Volg nu al een paar weken min of meer het HM schema van myasics maar dat gaat van 12 km LDL naar 2 keer een 18 km en dan al taperen....

Ik wil in training al minimaal 21 km lopen want ik vond de eerste keer 15 km erg pittig maar na een paar keer gaat dat al heel comfortabel. Of is dat teveel van het goede, de HM comfortabel willen uitlopen....

De 15km gaat comfortabel in 1,5 uur en moet haalbaar zijn in 1:20. Dus nu wil ik de HM binnen in training binnen de 2uur en in het echt hopen op 1:45 maar dat zal wel pittig worden
pi_135794861
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:33 schreef SEMTEX het volgende:
Wtf, weet iemand nog leuke loopjes in Maarssen? Ik kom er te werken :o begin 3 februari. Plan loopgroep joinen op de lange baan :P
Gefeliciteerd!
pi_135794875
quote:
Gefeliciteerd w/
  woensdag 22 januari 2014 @ 11:39:52 #208
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_135794979
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:34 schreef runninglinda het volgende:

Heb nu wel de tijd om eens een schema te maken want al die kant en klaar schema's bevallen me niet zo.
Volg nu al een paar weken min of meer het HM schema van myasics maar dat gaat van 12 km LDL naar 2 keer een 18 km en dan al taperen....

Ik wil in training al minimaal 21 km lopen want ik vond de eerste keer 15 km erg pittig maar na een paar keer gaat dat al heel comfortabel. Of is dat teveel van het goede, de HM comfortabel willen uitlopen....

De 15km gaat comfortabel in 1,5 uur en moet haalbaar zijn in 1:20. Dus nu wil ik de HM binnen in training binnen de 2uur en in het echt hopen op 1:45 maar dat zal wel pittig worden
Je loopt al regelmatig de 15km? In dat geval voegt zo'n standaard schema al bijna niks meer toe. Die komen vaak vanaf minder. Of misschien moet je naar andere schema's kijken die niet echt voor beginners zijn.

Maar als je al zo ver bent, kies een aantal mooie afstanden er tussen in uit. 17/19/21 als je echt de volle 21 al eens wil lopen bijvoorbeeld. Heoveel weken heb je eigenlijk voor je schema? Als het meer is, bouw dan 2 a 3 weken wat op, neem wat terug, bouw dan net iets verder op, etc.
pi_135795030
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:34 schreef runninglinda het volgende:

2 uur en 1:45 is nogal een enorm verschil zeg.. 15 km in 1.30 = 6.00/km, 15 km in 1:20 = 5.20/km.
21 km in 2 uur = 5.42/km, 21 km in 1:45 = 5.00
Dus dan wil je 6 km verder lopen in een tempo wat een minuut per km harder is dan wat je tot nu toe in 15 km hebt gelopen..
Verder zou ik je aanraden om tot 17/18 km te trainen, 21 km in trainen is echt niet nodig. Wel leuk voor een keer misschien, maar dan moet je wel goed de tijd hebben om te herstellen, dus 3 of 4 weken voor de echte HM zou ik zeggen..
pi_135795051
2 Graden. Gemene koude wind. Mijn handen waren na afloop helemaal wit, want ik was vergeten handschoenen aan te doen. 4x2000p1000, totaal 13k, blij dat het achter de rug is.

SPOILER
pi_135795315
Jero, die ambassadeursrol is wel aan jou besteed. :D
pi_135795359
quote:
Gefeliciteerd! Volgens mij is het bij de Maarsseveense plassen mooi lopen!
pi_135795408
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:49 schreef Tarahumara het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
Ja doei.
pi_135795898
quote:
Gefeliciteerd
http://osm75-atletiek.nl

Ik woon zelf vlakbij maarssen. Veel loopjes worden er hier niet gehouden. Wel een aantal in de omgeving. 11 april eentje in breukelen. En in leidsche rijn wordt regelmatig wel wat gehouden.

Is het in maarssen dorp of in maarssenbroek?

[ Bericht 0% gewijzigd door TheWhiteCowboy op 22-01-2014 12:10:35 ]
pi_135796024
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:50 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Volgens mij is het bij de Maarsseveense plassen mooi lopen!
Klopt helemaal en als je een beetje offroad wil kan je de kleine plas erbij nemen. Is wel maar een kort rondje van iets meer dan 2 km maar wel mooi.
pi_135796038
quote:
Gefeliciteerd! *G*
pi_135796980
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:49 schreef Tarahumara het volgende:
[ afbeelding ]
He tof! ^O^ Had ik nog niet gezien!

Ik zal jullie zo allemaal even toevoegen, als ik mijn bed uit ben :P Ik wil trouwens ook wel, maar dan zit ik nog in Frankrijk op vakantie. Dus voor mij gaat de Veluwezoomtrail het niet worden. Hopelijk volgend jaar! Lijkt me een erg mooie trail!

@Tara, die 52km van de VZT is een mooie training voor de 50km TdF! ;) /hint
pi_135797162
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:33 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

He tof! ^O^ Had ik nog niet gezien!

Ik zal jullie zo allemaal even toevoegen, als ik mijn bed uit ben :P Ik wil trouwens ook wel, maar dan zit ik nog in Frankrijk op vakantie. Dus voor mij gaat de Veluwezoomtrail het niet worden. Hopelijk volgend jaar! Lijkt me een erg mooie trail!

@Tara, die 52km van de VZT is een mooie training voor de 50km TdF! ;) /hint
Tdf is in augustus toch? Lijkt me een mooi tochtje :)

Zou je je daar last minute nog voor kunnen inschrijven? Ik wil me nog niet te veel vastleggen.
  woensdag 22 januari 2014 @ 12:40:32 #219
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_135797232
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:38 schreef Tarahumara het volgende:

[..]

Zou je je daar last minute nog voor kunnen inschrijven? Ik wil me nog niet te veel vastleggen.
Er zijn op het moment nog redelijk wat plekken vrij. Hij loopt nog niet zo snel vol als sommige andere loopjes. :)

http://sport-events.be/re(...)roduct&product_id=43
In de "kies uw afstand" dropdown kan je zien hoeveel plekken er nog zijn. Zou je in de loop van de tijd in de gaten kunnen houden en als het voller raakt kan je kijken of je je al vast wil leggen.
pi_135797416
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:38 schreef Tarahumara het volgende:

[..]

Wat Wolve zegt, er zijn nog redelijk wat plekken. Maar de inschrijving sluit sowieso 1 augustus zag ik net ook ergens staan. Dus daarvoor moet je het wel even besloten hebben ;).
Staat bij die link van Wolve ook trouwens :).
pi_135797516
Nou, vanavond eerst op z'n elfendertigst naar de clubtraining rennen (7.5km), dan heuveltraining (als ik er in die 7.5 nog niet genoeg ga zien..) en dan samen met Wolve naar huis weer. Zal denk ik bij elkaar wel bijna aan de 15km komen dan. *O*
Ja doei.
  Moderator woensdag 22 januari 2014 @ 12:55:26 #222
155227 crew  Guppy
dus
pi_135797758
quote:
Congrats!
pi_135797940
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2014 08:41 schreef Guard het volgende:
Jero, mag ik erbij in de WLWW?
[ code verwijderd ]

Op een dinsdag ja? :D

Maar jullie staat er in! ^O^
  woensdag 22 januari 2014 @ 13:00:37 #224
50430 Yuki
Student Midwife
pi_135797986
quote:
Beste Tarahumara,

Loopgroep Jan Strijker
Holy punani. :o
Respect! _O_
pi_135798138

_O_ Clubgenoot die ook de TdF met ons gaat lopen.
Ja doei.
  woensdag 22 januari 2014 @ 13:04:46 #226
50430 Yuki
Student Midwife
pi_135798164
quote:
Gefeliciteerd!! :*
  woensdag 22 januari 2014 @ 13:05:54 #227
92409 Twinky
Little star.
pi_135798206
Zijn er eigenljik ook minimalistische schoenen die wel een zekere steun hebben tegen overpronatie?

in de zomer loop ik de hele dag op Xero slippertjes en worden mijn voeten sterker, maar bij het hardlopen draag ik dan gewoon antipronatie asics. Ik heb het idee dat de ondersteuning aan mijn binnenvoet ook wel nodig is!
Maar liever zou ik op wat dunnere, flexibele zolen lopen, ook in de winter... Wat meer natuurlijk. Maar is dan antipronatie vloeken in de kerk?
pi_135798378
Hallo allemaal! Ik lees stiekem al een tijdje mee, maar toch maar besloten om me aan te melden en wat mee te kletsen hier.

Al een maandje of zes loop ik af en toe hard, maar deze week besloten om het toch maar wat gerichter aan te pakken. Afgelopen maandag begonnen met Evy, en net les 2 gedaan, en dat ging al een stuk beter dan een paar maanden terug. Op naar het half uur lopen zonder pijntjes!

Hadden jullie ook vrij hoge hartslagen in het begin? Mijn hartslag zit tussen de 155 en 170 op intervallen die ik aan het rennen ben (vanaf 165 kan ik eigenlijk niet makkelijk meer praten maar dan wil ik meestal toch graag mijn minuten rennen afmaken :P).

Ik zal me maar niet teveel gaan vergelijken met mensen die 52 km gaan lopen... wow! Thumbs up!
pi_135798581
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 13:10 schreef _Peach_ het volgende:
Hallo allemaal! Ik lees stiekem al een tijdje mee, maar toch maar besloten om me aan te melden en wat mee te kletsen hier.

Al een maandje of zes loop ik af en toe hard, maar deze week besloten om het toch maar wat gerichter aan te pakken. Afgelopen maandag begonnen met Evy, en net les 2 gedaan, en dat ging al een stuk beter dan een paar maanden terug. Op naar het half uur lopen zonder pijntjes!

Hadden jullie ook vrij hoge hartslagen in het begin? Mijn hartslag zit tussen de 155 en 170 op intervallen die ik aan het rennen ben (vanaf 165 kan ik eigenlijk niet makkelijk meer praten maar dan wil ik meestal toch graag mijn minuten rennen afmaken :P).

Ik zal me maar niet teveel gaan vergelijken met mensen die 52 km gaan lopen... wow! Thumbs up!
^O^ Welkom en goed bezig! De intervallen kan je ook gewoon iets rustiger gaan hardlopen trouwens. Je moet eigenlijk nog wel een beetje kunnen praten ;). Snelheid komt later er vanzelf wel wat meer in!
  woensdag 22 januari 2014 @ 13:16:05 #230
50430 Yuki
Student Midwife
pi_135798616
quote:

Welkom!! :)
Goed dat je een schema bent gaan gebruiken. Enige wat ik me afvraag is of de eerste weken van Evy niet te makkelijk voor je zijn als je al een half jaar hardloopt... Of ben je er even tussenuit geweest?

Hoge hartslag... Ik zal m'n mond maar houden, ik zit op gemiddeld 180 bij comfortabel tempo :') :X
  woensdag 22 januari 2014 @ 13:21:25 #231
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135798822
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:55 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Congrats!
Oh en net die geweldige coolinggel aangeschaft bij De Tuinen *O*
pi_135799013
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2014 13:21 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! ^O^ en natuurlijk ook met je baan! ;)
pi_135799390
quote:
[..]

Welkom!! :)
Goed dat je een schema bent gaan gebruiken. Enige wat ik me afvraag is of de eerste weken van Evy niet te makkelijk voor je zijn als je al een half jaar hardloopt... Of ben je er even tussenuit geweest?

Hoge hartslag... Ik zal m'n mond maar houden, ik zit op gemiddeld 180 bij comfortabel tempo :') :X
Bedankt! Die 180 komt me bekend voor, tot grote schrik van mijn vriend die zich dan afvraagt of ik niet neer ga vallen :p (max hartslag is trouwens 188, dus ergens heeft ie wel een punt zou je zeggen..)

Het was meer een half jaar hardlopen in de trant van: een weekje wel, twee of drie weken niet. Qua conditie zou ik wel meer kunnen. Maar als ik dan ging lopen, voelde ik mijn beide scheenbenen een beetje te goed, zelfs na drie dagen nog, dus vandaar besloten om dit keer wel regelmatig maar heel rustig te beginnen. Ik hou me nu echt heel erg in en ga met een slakkengang, soms erg frustrerend, maar nu geen last van scheenbenen..
pi_135799537
Ik heb ook 'n hele hoge hartslag, en kan ook nog zeer relaxed lopen bij 175/180. Maar hij is met de jaren wel gedaald. Gisteren nog met een flinke sprint heuvel op aan het einde van een run 'maar' 191bpm aangetikt, dat ging 'vroegah' wel tot aan de 200 bij minder inspanning (vergeleken met nu).
Ja doei.
pi_135799824
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2014 13:21 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Die heb ik gisteren ook gehaald, wat een kuddevolk zijn we ook hier in het topic :D
pi_135800516
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2014 13:05 schreef Twinky het volgende:
Zijn er eigenljik ook minimalistische schoenen die wel een zekere steun hebben tegen overpronatie?

in de zomer loop ik de hele dag op Xero slippertjes en worden mijn voeten sterker, maar bij het hardlopen draag ik dan gewoon antipronatie asics. Ik heb het idee dat de ondersteuning aan mijn binnenvoet ook wel nodig is!
Maar liever zou ik op wat dunnere, flexibele zolen lopen, ook in de winter... Wat meer natuurlijk. Maar is dan antipronatie vloeken in de kerk?
Jazeker de brooks pure cadence serie is hier volgens mij een voorbeeld van. Zelf overproneerde ik ook toen ik schoenen de eerste keer lieten aanmeten. Op de cadence heb ik geen last van, naar mijn idee omdat ik sowieso wat meer op voorvoet land tegenwoordig heb ik er somsieso minder last van. Bij sportshoes.com laatst nog een paar besteld met een leuke korting.
  woensdag 22 januari 2014 @ 14:38:03 #237
400409 DomineeGremdaat
Kent U die uitdrukking?
pi_135801749
Iemand nog tips om (tijdelijk) conditie op te bouwen zonder te hardlopen? Ik heb de laatste tijd telkens weer last van mijn knie (spieren/banden) na een stukje hardlopen. Ik wil nu tijdelijk even rustig aan doen met mijn knie, maar ondertussen wel m'n conditie op peil houden.

Alvast bedankt,
Kapitein Høken was een monster kearl
pi_135801775
Zwemmen.
Ja doei.
pi_135801776
quote:

Hoe bedoel je in het begin?

Ik loop zelf ondertussen al een jaar of 4-5 en heb nog steeds een hoge hartslag. Mijn max is 194, maar tijdens een 10km wedstrijd afgelopen zondag had ik hem gemiddeld op 181 zitten. En dat wordt dan nog afgevlakt door het feit dat het even 2-3 minuten duurt voordat mn hartslag echt hoog wordt.

Wat ik zelf heb gemerkt is dat ik naarmate ik verbeter gewoon sneller ga lopen en dus mijn hartslag altijd hoog blijft. Als ik dan toch een keer rustig loop kom ik opeens op gemiddeld 155 ofzo en gaat het inderdaad fluitend.

Wat je ook zou moeten merken als je intervallen doet, is dat je op een gegeven moment weer sneller een lage hartslag krijgt. Maar nogmaals, tijdens inspanning een erg hoge hartslag is niet meer dan normaal en zal ook niet veranderen.
pi_135801782
quote:
99s.gif Op woensdag 22 januari 2014 14:38 schreef DomineeGremdaat het volgende:
Iemand nog tips om (tijdelijk) conditie op te bouwen zonder te hardlopen? Ik heb de laatste tijd telkens weer last van mijn knie (spieren/banden) na een stukje hardlopen. Ik wil nu tijdelijk even rustig aan doen met mijn knie, maar ondertussen wel m'n conditie op peil houden.

Alvast bedankt,
Fietsen
pi_135801809
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2014 14:38 schreef Guard het volgende:

[..]

Fietsen
Maar dat is soms ook niet lekker voor je knie (afhankelijk van waar je precies last van hebt).
pi_135802970
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 14:03 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Jazeker de brooks pure cadence serie is hier volgens mij een voorbeeld van.
Die hebben ze toen bij mij ook "aangemeten" toen ik in Australië aan het kijken was voor nieuwe schoenen.. Proneer als een malle en die schoenen leken nog voldoende demping te hebben. Hoewel ik daar nooit echt op heb gelopen (behalve op een loopband, omdat ruim ¤160 me toch iets teveel was voor Pure Cadence of schoenen in het algemeen.

Nu ik het er zo over heb, bedenk ik me iets..
Hoe zit dat eigenlijk met schoenen i.c.m aangemeten steunzolen? Zou je dan een neutrale schoen kunnen pakken, aangezien die zool dus al corrigeert? Of hoe zit dat eigenlijk? :P
  woensdag 22 januari 2014 @ 15:13:41 #243
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_135803272
Als je een hardlopersknie hebt kan je prima fietsen weet ik uit eigen ervaring. Fietsen is (net als zwemmen) een low-impact sport. Die kan je prima (blijven) doen doorgaans als hardlopen even niet gaat.

Aangaande die hartslagzones: Zoals genoegzaam bekend is je maximum hartslag onveranderlijk (nu ja, hij wordt lager naarmate je ouder wordt, maar van trainen wordt ie niet hoger of lager).

Je omslagpunt (thresehold in Engelse literatuur) is iets meer aan verandering onderhevig maar zal bij goede getraindheid iets hoger liggen. Hartslag-zones zijn daarom (nadat het omslagpunt bepaald is) ook ongeveer gelijk blijven. Wel is het zo dat als de conditie toeneemt bij een zelfde hartslag veel meer vermogen geleverd wordt.

Als je je zones weet (nadat je je omslagpunt hebt bepaald, liefst met een test) zou het zo moeten zijn dat je hartslag niet lager gaat liggen als je langer traint. Als dit wel zo is zijn er twee opties:
1. Je trainde te hard in het begin.
2. Je traint nu niet hard genoeg.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_135803350
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 15:07 schreef Levitas het volgende:

[..]

Die hebben ze toen bij mij ook "aangemeten" toen ik in Australië aan het kijken was voor nieuwe schoenen.. Proneer als een malle en die schoenen leken nog voldoende demping te hebben. Hoewel ik daar nooit echt op heb gelopen (behalve op een loopband, omdat ruim ¤160 me toch iets teveel was voor Pure Cadence of schoenen in het algemeen.

Hoe zit dat eigenlijk met schoenen i.c.m aangemeten steunzolen? Zou je dan een neutrale schoen kunnen pakken, aangezien die zool dus al corrigeert? Of hoe zit dat eigenlijk? :P
Had jij nog gevraagd over de compressiekousen aan je fysio trouwens?
pi_135804145
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 15:15 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Had jij nog gevraagd over de compressiekousen aan je fysio trouwens?
Nope, heb er a.s maandag een afspraak, dan ga ik het erover hebben!
pi_135804681
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 15:35 schreef Levitas het volgende:

[..]

Nope, heb er a.s maandag een afspraak, dan ga ik het erover hebben!
Ah wacht, dat van de zooltjes was de podotherapeut :). My bad!
  woensdag 22 januari 2014 @ 16:01:38 #247
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135805506
Ik heb me zojuist officieel ingeschreven voor de Marathon Eindhoven :o Ehrmagherd :o
pi_135805541
quote:
11s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:01 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb me zojuist officieel ingeschreven voor de Marathon Eindhoven :o Ehrmagherd :o
Wh00p! *O*
Ja doei.
pi_135805588
Nice Semtex ^O^ ik wacht nog even daarmee. Ik loop nu eindelijk weer lekker die 15k zonder al te veel problemen en ga me de komende maanden richten op een drietal mud challenges. Daarna zien we wel weer.

Zojuist weer 15,4k in 5:03/km. Lekker weertje!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 22 januari 2014 @ 16:03:31 #250
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_135805608
quote:
42 kilometer maar? :{w

SPOILER
pi_135805616
quote:
Gadver, 2 rondjes ;) :P

Zonder gekheid: Gaaf!!! *O*
pi_135805625
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:41 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

2 uur en 1:45 is nogal een enorm verschil zeg.. 15 km in 1.30 = 6.00/km, 15 km in 1:20 = 5.20/km.
21 km in 2 uur = 5.42/km, 21 km in 1:45 = 5.00
Dus dan wil je 6 km verder lopen in een tempo wat een minuut per km harder is dan wat je tot nu toe in 15 km hebt gelopen..

klopt idd niet helemaal...maar wil 21 km ook op 5.20/km lopen kom je op net onder 1:50
  woensdag 22 januari 2014 @ 16:04:22 #253
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135805654
Deze is best aan de prijs, een euro per kilometer :P
pi_135805761
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 15:07 schreef Levitas het volgende:

[..]

Worden die steunzolen dan eigenlijk speciaal gemaakt om hard te lopen? Want als je gewone hebt zijn die niet veel te hard dan, dat ze niet dempen?
  woensdag 22 januari 2014 @ 16:07:47 #255
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135805811
quote:
Voorlopig startnummer: A3
*O*
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 januari 2014 @ 16:12:13 #256
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_135806016
Hmz, ik twijfel

of

pi_135806047
Allebei met groen. Gooi een muntje op.
Ja doei.
  woensdag 22 januari 2014 @ 16:13:00 #258
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_135806052
Komen ze ook wel eens in aanraking met modder?
pi_135806053
Of, 'zwart kleedt af'.
Ja doei.
pi_135806055
Zwart is mooier :o
pi_135806070
'dus je vindt me dik?!?!?!'
Ja doei.
  woensdag 22 januari 2014 @ 16:13:30 #262
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135806074
Die ene met die groene dingetjes :')
pi_135806079
'ik zeg niets.'
Ja doei.
pi_135806096
'WIE ZWIJGT STEMT TOE!!!11!!!EINZ'
Ja doei.
pi_135806107
'neem die zwarte nou maar..'
Ja doei.
pi_135806112
'IK WEET WEER GENOEG!!!11!!!'
Ja doei.
  woensdag 22 januari 2014 @ 16:14:20 #267
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135806119
Die met die grijze streep. En die veters.
pi_135806123
Dus.

Iemand een toffee?
Ja doei.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 januari 2014 @ 16:15:20 #269
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_135806181
Zwart Swets!
pi_135806186
:*
Ja doei.
pi_135806225
Zeker de bovenste!

En een toffee graag.
  woensdag 22 januari 2014 @ 16:17:16 #273
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_135806273
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:06 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Worden die steunzolen dan eigenlijk speciaal gemaakt om hard te lopen? Want als je gewone hebt zijn die niet veel te hard dan, dat ze niet dempen?
Ik heb toevallig vanochtend steunzolen opgehaald voor mijn hardloopschoenen, en inderddad zijn het speciale zolen. De bovenlaag is zachter waardoor er meer demping in zit, ook is het een vormend laagje dus je voetafdruk gaat er in komen :).

Ben benieuwd, straks een rondje lopen met de zooltjes en ik gok op spierpijn!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_135806337
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Hmz, ik twijfel

[ afbeelding ]

of

[ afbeelding ]
Neem het paar dat het beste zit, of anders de goedkoopste.

Als er helemaal geen verschil is, dan maakt het ook niet uit welke je neemt.
Het zijn maar schoenen.
  woensdag 22 januari 2014 @ 16:19:20 #275
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_135806381
Mag ik er bij op 6 april bij de Airport Run :)?
1[*] Debsterr - 5km
pi_135806387
quote:
17s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:17 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ik heb toevallig vanochtend steunzolen opgehaald voor mijn hardloopschoenen, en inderddad zijn het speciale zolen. De bovenlaag is zachter waardoor er meer demping in zit, ook is het een vormend laagje dus je voetafdruk gaat er in komen :).

Ben benieuwd, straks een rondje lopen met de zooltjes en ik gok op spierpijn!
Ah, ik denk al. Ik heb twee jaar geleden ooit gewone steunzolen aan laten meten vanwege een peesblessure, die daardoor overigens snel over ging. Maar kan me niet voorstellen daarop te hardlopen. Die zijn knoeperthard, lijkt me niet goed voor je knieen .Maar als ze speciaal daarvoor zijn zal het zeker goed zijn. Succes er mee!
pi_135806391
quote:
17s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:19 schreef Debsterr het volgende:
[ code verwijderd ]

NEE :(
Ja doei.
pi_135806412
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:18 schreef pijll het volgende:

[..]

Neem het paar dat het beste zit, of anders de goedkoopste.

Als er helemaal geen verschil is, dan maakt het ook niet uit welke je neemt.
Het zijn maar schoenen.
Tsss.... het oog wil ook wat hoor!
  woensdag 22 januari 2014 @ 16:20:17 #279
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_135806426
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:19 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

NEE :(
;(. DAN NIET. Ik stop wel met hardlopen dan!
  woensdag 22 januari 2014 @ 16:20:21 #280
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135806430
quote:
17s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:19 schreef Debsterr het volgende:
[ code verwijderd ]

*O*
pi_135806457
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:20 schreef Debsterr het volgende:

[..]

;(. DAN NIET. Ik stop wel met hardlopen dan!
Zet je steunzolen maar op Marktplaats dan....
pi_135806464
Mo! Je meds!
  woensdag 22 januari 2014 @ 16:21:16 #283
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_135806470
En toen had ik er een paar schoenen bij. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  woensdag 22 januari 2014 @ 16:21:18 #284
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_135806471
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:20 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja dat is wel zonde zeg.. gelukkig krijg ik ze vergoed!
pi_135806477
Ik moet voor het weekend van 5 april nog kiezen tussen een 10K night run op de trails en een HM op de trails/fells... *twijfeldetwijfel*
Ja doei.
  woensdag 22 januari 2014 @ 16:22:02 #286
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_135806491
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:20 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

*O*
Wij lopen als het goed is met wat mensen van het werk daar :D (kantoor zit opo de Luchthavenweg)
pi_135806493
quote:
99s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:21 schreef mosselmossel het volgende:
Mo! Je meds!
Awh, shit, ik wist dat ik iets vergeten was.

Thanks!
Ja doei.
pi_135806505
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:20 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ghehe :')
Ja doei.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 januari 2014 @ 16:26:48 #289
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_135806706
Zo het is zwart geworden hoor. 'minimalistische' schoenen besteld *O*
pi_135806740
Toch waren die groene ook mooi!
pi_135806745
quote:
99s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar je proneert als een malle toch?
  woensdag 22 januari 2014 @ 16:33:31 #292
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135807004
quote:
Zonde, de groene waren mooier.
  woensdag 22 januari 2014 @ 16:35:29 #293
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135807087
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:21 schreef IJsdraakje het volgende:
En toen had ik er een paar schoenen bij. :')
Hoarder *O*
  woensdag 22 januari 2014 @ 16:36:06 #294
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135807122
quote:
Minimalistisch is het nieuwe zwart in dit topic?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 januari 2014 @ 16:38:53 #295
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_135807243
quote:
99s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:27 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Maar je proneert als een malle toch?
Daar zijn dit ook anti-pronatie 'minimalistische' schoenen :)

Ik heb nu 2 paar stability schoenen (new balance 860v3 en nike lunareclipse +3) met weinig kilometers erop die ik door elkaar heen gebruik. En dan nu een paar brooks pure cadence
  woensdag 22 januari 2014 @ 17:05:51 #296
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135808437
Ik plemp mijn 2 loopjes ook maar even neer. Mocht Jero nog komen opdraven ;)
Anders voor de volgende gelukkige.

1
2
[b]26 januari - [url=http://www.dijc-bertus.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=56&Itemid=66]Bertusloop (Delft)[/url][/b]
[*] Quoi - 5km

1
2
[b]23 februari - [url=http://www.dijc-bertus.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=56&Itemid=66]Bertusloop (Delft)[/url][/b]
[*] Quoi - 5km

5-jes O+ Staat op trainingsschema ;)
  woensdag 22 januari 2014 @ 17:07:26 #297
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_135808499
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:18 schreef pijll het volgende:

[..]

Het zijn maar schoenen.
}:|
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_135808924
quote:
Gefeliciteerd Semtex *O*

Heb een afspraak gemaakt bij de plaatselijke hardloopwinkel voor loopanalyse, dus als het goed is morgen ook nieuwe schoenen :)
pi_135809085
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 17:05 schreef Quoi het volgende:
23 februari - Bertusloop (Delft)
• Quoi - 5km
Ik heb jou en Debsterrr er wel even in gezet :)
Ja doei.
  woensdag 22 januari 2014 @ 17:26:46 #300
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_135809233
Ik vraag me af hoeveel nieuwe schoenen er wel niet gekocht worden in dit topic in een jaar. :o

Sowieso al een paar of 50 door YUR, maar verder komen er ook veel nieuwe paren voorbij.
pi_135809337
O+ schoenen kopen O+
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')