Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar Lady Oracle als je je hebt aangemeld
yup! tegen het einde wordt het wel kielekiele maar het gaat
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren. Ecosia ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren. Ecosia ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
Zo hee, ik ben zojuist een liter bloed verloren (chargeant ). Lijkt alsof dat gaatje alsnog zijn weg heeft gevonden op mijn teennagel. En dat in bed
Nu ziet het er weer aardig uit. En geloof me, het zag er níét uit. Nu maar flink ingetapet. Morgen komt mevroi de pedicure. Afijn: goed nieuws aan het front.
Levitas, wat ontzettend balen!! Maar hoe is het mogelijk dat de voorgaande fysio's en schoeiselverkopers nooit opgemerkt hebben dat jij zo blijkt te proneren?!
Kom net deze tegen, vind ik toch best vet voor vrouwen. Alleen die tenen he .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die zijn ook leuk!
Maar ik vind ze sowieso leuk. Als ik weer genoeg weekend heb om 2 keer te lopen ga ik ze misschien wel weer overwegen. M'n Terrafly's hebben ook een stuk minder demping dan normaal (ook vergeleken met m'n Kinvara's) en daar loop ik echt heerlijk op.
Op dinsdag 21 januari 2014 00:07 schreef Quoi het volgende: Zo hee, ik ben zojuist een liter bloed verloren (chargeant ). Lijkt alsof dat gaatje alsnog zijn weg heeft gevonden op mijn teennagel. En dat in bed
Nu ziet het er weer aardig uit. En geloof me, het zag er níét uit. Nu maar flink ingetapet. Morgen komt mevroi de pedicure. Afijn: goed nieuws aan het front.
Op dinsdag 21 januari 2014 07:51 schreef Guard het volgende: muf, vandaag voelt mijn knie weer minder goed aan dan gisteren. Volgende week maandag maar eens naar het inloopspreekuur van de sportfysio
Hopen dat je er snel vanaf bent. Je moet er wel bij zijn met de Regte Heide Cross, ik sta er nu ook bij .
Wat heb je gedaan? Te kleine VFF gepast? Krijg nou niet ook blessures he, we gingen ze uitbannen dit topic...
Ik kom zelf net ook van de fysio af trouwens, had wat last achter mijn knie de laatste 2 weken, 'gelukkig' aan de linkerkant en ongeveer hetzelfde als wat ik na de Hoge Veluwetrail had aan de rechterkant. Waarschijnlijk iets teveel belasting op mijn kuitpees. Dit is de vorige keer verholpen door dry-needling en dat heeft hij nu weer toegepast. Dus even kijken of het morgen/overmorgen weer weggetrokken is.
Hopen dat je er snel vanaf bent. Je moet er wel bij zijn met de Regte Heide Cross, ik sta er nu ook bij .
[..]
Wat heb je gedaan? Te kleine VFF gepast? Krijg nou niet ook blessures he, we gingen ze uitbannen dit topic...
Ik kom zelf net ook van de fysio af trouwens, had wat last achter mijn knie de laatste 2 weken, 'gelukkig' aan de linkerkant en ongeveer hetzelfde als wat ik na de Hoge Veluwetrail had aan de rechterkant. Waarschijnlijk iets teveel belasting op mijn kuitpees. Dit is de vorige keer verholpen door dry-needling en dat heeft hij nu weer toegepast. Dus even kijken of het morgen/overmorgen weer weggetrokken is.
Regte Heide Cross wil ik echt wel bijzijn, anders kan ik de CPC ook niet lopen en dat zou echt ongelofelijk balen zijn. Kans dat ik Apeldoorn loop is inmiddels wel weer kleiner geworden (zeg maar zo goed als nihl)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
6 april hilversum city run. wel klote dat de start pas om 3 uur is
Regte Heide Cross wil ik echt wel bijzijn, anders kan ik de CPC ook niet lopen en dat zou echt ongelofelijk balen zijn. Kans dat ik Apeldoorn loop is inmiddels wel weer kleiner geworden (zeg maar zo goed als nihl)
Zo zonde ja.. Was je er al eerder mee naar de fysio gegaan trouwens, of wordt dit eerste keer?
Op dinsdag 21 januari 2014 00:19 schreef Zwabberhark het volgende: Maar hoe is het mogelijk dat de voorgaande fysio's en schoeiselverkopers nooit opgemerkt hebben dat jij zo blijkt te proneren?!
Bij de eerste loopanalyse die ik heb laten doen, was al duidelijk dat ik proneerde. Dus ik heb daar ook schoenen voor gekregen, althans, ik geloof ze even op hun woord. Bij het aanmeten/ passen van de Saucony Omni was het ook duidelijk, en daarom kreeg ik die schoen (en omdat ik die het lekkerst vond zitten, van alle paren die ze me lieten passen).
Ik denk overigens wel dat ik nu veel meer proneer dan dat ik een jaar geleden deed. En ik heb eigenlijk het gevoel dat dat komt doordat ik ontzettend veel op blote voeten en teenslippers heb gelopen in Australië en dus geen schoenen aan had die de boel corrigeerden (hoewel ik dat niet kan bevestigen/ bewijzen).
Gisteren zei Wolve, toen ik aan het mijmeren was over mijn reddingsbrigadetijd en dat we hier geen zee hebben dat ik 'dan maar bij de Mountain Rescue moest gaan'. Voor de garp.
Heerlijk gelopen vanochtend, les 9 van Evy. Had echt nog veel over, en was teleurgesteld dat het alweer voorbij was. Jammer dat ik morgen niet mag lopen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 21 januari 2014 11:57 schreef motorbloempje het volgende: Gisteren zei Wolve, toen ik aan het mijmeren was over mijn reddingsbrigadetijd en dat we hier geen zee hebben dat ik 'dan maar bij de Mountain Rescue moest gaan'. Voor de garp.
En nu zit ik naar applicationforms te kijken
Haha, dat is wel even wat anders, maar wel net zo mooi! Kan je meteen je trailskills toepassen op de moeilijk bereikbare plekken.
quote:
Op dinsdag 21 januari 2014 12:02 schreef Yellowflower84 het volgende: Heerlijk gelopen vanochtend, les 9 van Evy. Had echt nog veel over, en was teleurgesteld dat het alweer voorbij was. Jammer dat ik morgen niet mag lopen...
SPOILER
Dat gaat mooi! Goed ook dat je de rustdagen erin houdt, conditioneel gaat het al heel snel een stuk makkelijker, maar je belastbaarheid groeit minder snel helaas. Maar blijf zo doorgaan!
Dat gaat mooi! Goed ook dat je de rustdagen erin houdt, conditioneel gaat het al heel snel een stuk makkelijker, maar je belastbaarheid groeit minder snel helaas. Maar blijf zo doorgaan!
Ja, merk inderdaad dat mijn conditie voorligt op mijn benen. Wel erg lekker om te merken dat het zo snel gaat!
Op dinsdag 21 januari 2014 12:02 schreef Yellowflower84 het volgende: Heerlijk gelopen vanochtend, les 9 van Evy. Had echt nog veel over, en was teleurgesteld dat het alweer voorbij was. Jammer dat ik morgen niet mag lopen...
SPOILER
Goed bezig!
Ik zit er overigens serieus over te denken mee te gaan doen met de Regte Heide Cross.
Op dinsdag 21 januari 2014 12:14 schreef Yellowflower84 het volgende: O ja, heb me net aangemeld bij het Endomondo Fok! Runningteam, en wilde een DM sturen aan Lady Oracle zoals gevraagd, maar deze user is niet bekend?
Haha, dat is wel even wat anders, maar wel net zo mooi! Kan je meteen je trailskills toepassen op de moeilijk bereikbare plekken.
[..]
ik heb ze een mailtje gestuurd met de vraag hoe het precies zit met lid worden/of je in een straal van ik weet neit hoeveel km moet wonen en dat soort zaken
Geheel offtopic, maar trots als een pauw deel ik u mede: Heb vanochtend m`n scriptie verdedigd. Na een kort beraad van de beoordelaar en de extern deskundige mochten ze mij feliciteren met een 9 voor m`n scriptie! * Levitas is trots
Geheel offtopic, maar trots als een pauw deel ik u mede: Heb vanochtend m`n scriptie verdedigd. Na een kort beraad van de beoordelaar en de extern deskundige mochten ze mij feliciteren met een 9 voor m`n scriptie! * Levitas is trots
Nogmaals gefeliciteerd!
En Jerommeke mag dat, die is toch zo hard als staal.
Gefeliciteerd
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Gefeliciteerd! Mooi om na het slechte nieuws nu ook goed nieuws te kunnen meedelen.
Ik heb mn hardloopspul mee naar de uni zodat ik vanavond meteen vanaf het station naar de baan kan. Ik geloof dat het dipje eindelijk officieel op z'n retour is.
Ik heb te hard gelopen? Ergens ging het heuvelaf en ben ik grotere stappen gaan nemen, bij een keer neerkomen ging dat gepaard met meer gewicht dan anders op mijn voet en voelde ik een 'pijntje'. Doorgelopen natuurlijk en gisterenavond ijs opgelegd, leek mijn voet (onder enkel aan buitenkant) wat blauwig/dikker en vandaag loop ik de hele dag mank. Lijkt mij goed om even een paar dagen rust te houden en te zien hoe het wegtrekt in ieder geval niet op gaan hardlopen morgen. En dan maar weer gaan belasten wanneer het kan. Over 3 weken een 10k wedstrijd ik ga er van uit dat ik die gewoon ga lopen.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
Op dinsdag 21 januari 2014 13:49 schreef hatsaflats het volgende: Ik heb mn hardloopspul mee naar de uni zodat ik vanavond meteen vanaf het station naar de baan kan. Ik geloof dat het dipje eindelijk officieel op z'n retour is.
Cool! Laurens ten Dam, Robert Gesink en wat andere (Nederlandse) prof wielrenners van Team Belkin publiceren gewoon hun ritten, incl. power (wattage), hartslag enzo publiekelijk op Strava.. Best interessant om te zien dat hun hartslag nog niet eens de 170 haalt bergop, tijdens de fucking Tour de France... En bergaf dan, ruim 80 km/u
Zijn er ook prof hardlopers die hun trainingen enzo in Endomondo of een andere app online zetten?
Op dinsdag 21 januari 2014 13:53 schreef Levitas het volgende: Cool! Laurens ten Dam, Robert Gesink en wat andere (Nederlandse) prof wielrenners van Team Belkin publiceren gewoon hun ritten, incl. power (wattage), hartslag enzo publiekelijk op Strava.. Best interessant om te zien dat hun hartslag nog niet eens de 170 haalt bergop, tijdens de fucking Tour de France... En bergaf dan, ruim 80 km/u
Mijn trainingsrondjes overlappen redelijk vaak die van Erik Dekker. Altijd leuk om sneller te zijn dan hij (hoewel hij dan waarschijnlijk rustig in D1 rijdt en ik in een snel interval zit )
Maar ik denk dat hardlopers minder geneigd zijn hun resultaten openbaar te maken. Wielrenners zijn patseriger wat dat betreft
[ Bericht 8% gewijzigd door cafca op 21-01-2014 14:06:43 ]
Op dinsdag 21 januari 2014 13:53 schreef Levitas het volgende: Cool! Laurens ten Dam, Robert Gesink en wat andere (Nederlandse) prof wielrenners van Team Belkin publiceren gewoon hun ritten, incl. power (wattage), hartslag enzo publiekelijk op Strava.. Best interessant om te zien dat hun hartslag nog niet eens de 170 haalt bergop, tijdens de fucking Tour de France... En bergaf dan, ruim 80 km/u
Zijn er ook prof hardlopers die hun trainingen enzo in Endomondo of een andere app online zetten?
ik heb afgelopen TdF (Tour de France, niet Trail des Fantomes ) zo'n "etappe-workout" van Greipel gezien, een bergetappe, die zit dan in "de bus" relatief op het gemak bergop te pedaleren, en zijn hartslag was helemaal absurd, weet niet meer wat zijn max was, maar die kwam niet aan de 170
Haklanding sja... Heb Jerommeke nooit met shinsplints gezien Levitas: gefeliciteerd met je 9!
Halverwege de dag naar huis voor mijn pedicure bezoekje. Eens kijken wat de 'schade' van vannacht is. Wat een absurd verhaal wordt die valpartij van mij.
En dan vanavond lekker trainen met poezelige voeties Alles voor 9 maart
Ik vind het inderdaad nogal intimiderend, die hartslagen van die figuren. Is er trouwens ook een strava groepje van fok? Gebruik zelf geen endomondo namelijk.
Daar kun je toch weinig aan zien, misschien is hun maximale hartslag wel 180.. Ik heb er geen wetenschappelijke onderbouwing voor maar in mijn ervaring hebben de echte toppers vaak lage maximale hartslagen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Daar kun je toch weinig aan zien, misschien is hun maximale hartslag wel 180.. Ik heb er geen wetenschappelijke onderbouwing voor maar in mijn ervaring hebben de echte toppers vaak lage maximale hartslagen..
mijn max hartslag ligt niet veel hoger, maar met 170 ga ik waarschijnlijk niet harder dan 5 p/u naar boven op de fiets al moet ik dat natuurlijk nog altijd een keer gaan testen
Wellicht kunnen de experts hier me wat advies op sporthorlogegebied verschaffen. Ik lijk op een Garmin uit te komen. Voor wat ik ermee wil is de 210 de voordeligste optie. Hebben de 310 en 610 nog meerwaarde, of zijn die ook kwalitatief beter?
It has to mean something Could never mean more than a sacrifice
Op dinsdag 21 januari 2014 13:49 schreef hatsaflats het volgende: Ik heb mn hardloopspul mee naar de uni zodat ik vanavond meteen vanaf het station naar de baan kan. Ik geloof dat het dipje eindelijk officieel op z'n retour is.
Hatsaflats ontdipt. Goed om te lezen. Stipstreep heeft helaas door "gedoe" niet meer kunnen heuvelen en de dinsdaggroep slaat een avond over. Dat wordt na afronding van het "gedoe" een eenzame asfaltavond. Jippie.