Vergeet het complete wanbeleid van de Indiaase regering niet. De meeste honger komt voor in onze nieuwe rising power, de trotse grootste democratie ter wereld.quote:Op maandag 20 januari 2014 18:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Voornaamste oorzaak van de honger is omdat honger als wapen wordt ingezet in de conflicten die men in Afrika voert, en een andere belangrijke reden is de CO2 waanzin waardoor we eten gebruiken als brandstof.
Ik schat zo dat die 85 mensen ergens tussen de 0% en de 1% belasting betalen over hun inkomen, en minder over hun vermogen. Als je zoveel geld hebt ga je echt geen belasting betalen.quote:Op maandag 20 januari 2014 18:08 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Denk je dat iemand nog gaat werken en rijk wil worden als de overheid al je geld kan afpakken?
Die 85 mensen betalen meer belasting dan die 3,5 miljard
Ik draag bij aan lokale projecten in Latijns America, waar goede vrienden van me bij betrokken zijn. Ik heb de scholen niet staan bouwen, maar ik heb ze wel stapels boeken en hygieneprodukten als zeep en tandpasta gegeven, en de kinderen wat woordjes Engels geleerd, en ze verteld dat ze vooral Engels moeten leren. En ik tip altijd gul in restaurants, taxis etc als ik daar ben, en doneer aan lokale musea en natuurreservaten. Ik verdien redelijk, en ik vind het leuk een deel daarvan te delenquote:Op maandag 20 januari 2014 18:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Vraagje aan die muilhelden hier, wat hebben jullie gedaan voor de derde wereld? Grote stoere bek op je zolderkamer? Of heb je scholen staan bouwen in dit soort landen om maar wat te noemen.
Er zijn een aantal families schatrijk van geworden. Het bedrijf leegzuigen en failliet laten gaan. De VOC als voorloper van de plof BV.quote:Op maandag 20 januari 2014 18:28 schreef arjan1112 het volgende:
Dacht dat er niemand rijk is geworden van slavenhandel, de VOC ging failliet en gaf vervolgens de Nederlandse staat met een verliespost, Nederlands-Indie
Corruptie, cryptocommunisme, wanhopig proberen hun markt gesloten te houden.quote:Op maandag 20 januari 2014 21:22 schreef Viajero het volgende:
[..]
Vergeet het complete wanbeleid van de Indiaase regering niet. De meeste honger komt voor in onze nieuwe rising power, de trotse grootste democratie ter wereld.
nah, het echte geld werd verdient in de graan, hout en vishandel. VOC was voorals speculeren.quote:Op maandag 20 januari 2014 21:42 schreef Viajero het volgende:
[..]
Er zijn een aantal families schatrijk van geworden. Het bedrijf leegzuigen en failliet laten gaan. De VOC als voorloper van de plof BV.
Ook India begint door te krijgen dat een open, vrije markt voordelen heeft. In tegenstelling tot sommige lieden hier.quote:Op maandag 20 januari 2014 22:11 schreef arjan1112 het volgende:
is toch een prima wagen ?
[ afbeelding ]
quote:
Nóg meer?quote:Op maandag 20 januari 2014 22:55 schreef Revolution-NL het volgende:
Boeiend net alsof alles eerlijk is in het leven
Mensen moeten eens wat meer naar zichzelf kijken ipv naar een ander.
Dikke onzin. Niemand van de FOK!kers hoort bij de 1%.quote:Op maandag 20 januari 2014 18:08 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
1% is iedereen met een maandinkomen boven 2200 euro.
Uit India?quote:Op maandag 20 januari 2014 22:11 schreef arjan1112 het volgende:
is toch een prima wagen ?
[ afbeelding ]
Nee. Je kan wel de voorwaarden voor toekomstig ultrakapitalisme scherper stellen. Maar geld afpakken als oplossing zien?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 00:10 schreef Panthera. het volgende:
Met andere woorden, rijke mensen het geld afnemen is één oplossing
Dat geld gaat naar een nieuw op te richten instituut, dat het vervolgens zo eerlijk mogelijk zal verdelen. En omdat ik dat zo'n nobele zaak vind, bied ik mezelf aan als directeurquote:Op dinsdag 21 januari 2014 00:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee. Je kan wel de voorwaarden voor toekomstig ultrakapitalisme scherper stellen. Maar geld afpakken als oplossing zien?
En waar gaat dat geld heen? Naar de overheidsstrijkstok?
Dit. Leuk feitje hoor "85 rijkst mensen hebben veel geld" maar dat geld is dus allemaal geïnvesteerd.quote:Op maandag 20 januari 2014 21:17 schreef flyguy het volgende:
Natuurlijk is het trouwens niet mogelijk om van die rijken het vermogen even af te pakken. 99% daarvan is de waarde van de aandelen van hun bedrijven. Om dit bedrag ten gelde te maken zal er dus een entiteit moeten zijn die, die waarde kan uitcashen. En dan nog is het zonde om die productieve activa te laten verkwanselen.
...zo even tussendoor.
Dat was wat ik probeerde te zeggen, dat geld afpakken slechts een oplossing lijkt.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 00:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee. Je kan wel de voorwaarden voor toekomstig ultrakapitalisme scherper stellen. Maar geld afpakken als oplossing zien?
En waar gaat dat geld heen? Naar de overheidsstrijkstok?
Als niemand boven de 2200 per maand verdient niet idd. Een groot deel woont op de zolder van papa en mama en heeft geen inkomen. Maar wellicht hebben er een paar de mentale capaciteiten om vuilnisman of helpdeskmedewerker te zijn. Die behoren dus tot de 1%.quote:Op maandag 20 januari 2014 23:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dikke onzin. Niemand van de FOK!kers hoort bij de 1%.
Trol niet zo lief.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 03:12 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Als niemand boven de 2200 per maand verdient niet idd. Een groot deel woont op de zolder van papa en mama en heeft geen inkomen. Maar wellicht hebben er een paar de mentale capaciteiten om vuilnisman of helpdeskmedewerker te zijn. Die behoren dus tot de 1%.
Het is vaker gebeurd in de wereldgeschiedenis. De oplossing is een reset waarbij iig schulden worden kwijtgescholden. Ook dat is vaker gebeurd in de wereldgeschiedenis.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 01:41 schreef Donnis het volgende:
Extreme rijkdom is ook onzin inderdaad, wat moet een mens met een paar miljardkomt meestal niks goeds van. Het is nu alsof je midden in een potje monopoly instroomt en alles is al verdeeld. Hoeveel ik ook van vrije markt en lage belasting hou: het is scheefgelopen. Aan de andere kant: is dit niet van alle tijden? En hoe wil je het oplossen, enige optie lijkt keihard belasten maar het is toch bizar als de overheid zomaar iemands geld kan innemen.
De 1%, dat zijn 70 miljoen mensen, dat is bijna de gehele bevolking van Duitsland. Gemiddeld vermogen ruim anderhalf miljoen dollar. Die zijn niet puissant rijk, althans niet de onderlaag daarvan. En heus een aantal van hen verdoet de tijd met nutteloze saecken, zoals bijvoorbeeld dit forumpje volkladden.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 03:49 schreef El_Matador het volgende:
De 1% zijn de puissant rijken en enorm machtigen. Die verdoen hun tijd niet op een forumpje.
Wat bedoeld wordt met de 1% is dan ook niet letterlijk, rekenwonder. De 1% tegen de 99%.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 07:21 schreef Ringo het volgende:
[..]
De 1%, dat zijn 70 miljoen mensen, dat is bijna de gehele bevolking van Duitsland. Gemiddeld vermogen ruim anderhalf miljoen dollar. Die zijn niet puissant rijk, althans niet de onderlaag daarvan. En heus een aantal van hen verdoet de tijd met nutteloze saecken, zoals bijvoorbeeld dit forumpje volkladden.
De 1% op wereldschaal, dat zijn, met een beetje geluk, jij en ik. Goede opleiding, goede carrièreperspectieven, meer dan leefbaar inkomen, reisvaardig, in staat tot consumeren. Zeg maar het stereotype westermens waar miljarden anderen van dromen ooit te zijn.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 07:24 schreef El_Matador het volgende:
Wat bedoeld wordt met de 1% is dan ook niet letterlijk, rekenwonder. De 1% tegen de 99%.
Bovendien is dat geld (vooral investeringen en vastgoed) dat nog generaties in die families blijft.
Henk en Ingrid die ineens de postcodebingorotzooiloterij winnen, laten dat niet na.
Jij en ik knijpen de wereld niet uit. De 1% wel.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 07:31 schreef Ringo het volgende:
[..]
De 1% op wereldschaal, dat zijn, met een beetje geluk, jij en ik. Goede opleiding, goede carrièreperspectieven, meer dan leefbaar inkomen, reisvaardig, in staat tot consumeren. Zeg maar het stereotype westermens waar miljarden anderen van dromen ooit te zijn.
Jouw 1%, dat is de 1% van de 1%. Dat zijn er nog steeds 700.000.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |