Bronquote:Eurovisie Songfestival scherpt regels aan
De organisatie van het Eurovisie Songfestival heeft aangekondigd de regels voor de stemprocedure aan te scherpen. Dit nadat er bewijs is gevonden dat er de vorig keer mee is gesjoemeld.
De European Broadcasting Union (EBU) meldt op zijn website dat er geconcludeerd is dat er tijdens de editie van 2013 geprobeerd is de televoting te beïnvloeden.
Volgens de EBU werden deze frauduleuze pogingen echter op tijd gedetecteerd, zodat ze niet zijn meegenomen in de uiteindelijke verdeling van de punten.
Om te voorkomen dat landen in de toekomst proberen de puntenverdeling in hun voordeel te beïnvloeden, heeft de organisatie de regels aangescherpt. Zodra geconstateerd wordt dat een participerend land zich niet aan de richtlijnen houdt, mag een land maximaal drie achtereenvolgende jaren niet deelnemen.
Geloofwaardigheid
De regels zijn ingevoerd om "de geloofwaardigheid van de stemprocedure te versterken en om het Eurovisie Songfestival-merk verder te beschermen", zo laat EBU weten. Sinds 2009 wordt de puntentelling voor vijftig procent gebaseerd op televoting. Dit wordt gecombineerd met de beoordeling van een vakjury.
Vorig jaar zou Azerbeidzjan zich schuldig hebben gemaakt aan omkoping van zowel juryleden als televoters. De voormalige Sovjetstaat zou Litouwse studenten hebben ingehuurd om de stemming te beïnvloeden.
Connectie
Er zou geen directe connectie zijn gevonden met de organiserende partij in Azerbeidzjan. De inzending van Azerbeidzjan eindigde in 2013 op de tweede plek van het liedjesfestijn met 234 punten, achter winnaar Denemarken (Only Teardrops van zangeres Emmelie de Forest).
Het liedje Hold Me van zanger Farid Mammodov kreeg twaalf punten van Rusland, Litouwen, Montenegro, Malta, Israël, Hongarije, Griekenland, Georgië, Bulgarije en Oostenrijk. Azerbeidzjan gaf zelf twaalf punten aan Gravity van de Oekraïense zangeres Zlata Ognevich.
Kan me niet voorstellen dat ze de inkomsten kunnen missen bij de Ebuquote:Zodra geconstateerd wordt dat een participerend land zich niet aan de richtlijnen houdt, mag een land maximaal drie achtereenvolgende jaren niet deelnemen.
Ach, het is net als in een voetbalelftal: De veelscorende spits komt wat makkelijker weg met wangedrag dan de rechtsback. Of in het geval van het ESF, als Duitsland een misstap begaat, zal er ongetwijfeld met minder harde hand worden gereageerd dan als Albanië iets verkeerds doet.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 17:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat ze de inkomsten kunnen missen bij de Ebu
Precies ik vraag mij dan ook af in hoeverre deze maatregelen echt zoden aan de dijk zet getuige het algemene stemgedrag van de meeste Oostbloklanden onderling.quote:Op donderdag 6 februari 2014 20:00 schreef Fred_B het volgende:
Het probleem is alleen dat kwaadwillenden zich kunnen voordoen als vertegenwoordigers van een land, en daarmee een omkoopschandaal kunnen veroorzaken, zonder dat de organiserende omroep er bij betrokken is.
Nog niet, dus geen idee.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:54 schreef CommanderKeen het volgende:
Waarom staat Hongarije bovenaan bij de bookmakers? Is daar al een liedje gekozen?
Dit is blijkbaar de favoriet van de voorronde:quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:54 schreef CommanderKeen het volgende:
Waarom staat Hongarije bovenaan bij de bookmakers? Is daar al een liedje gekozen?
quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:30 schreef grazz het volgende:
Jan Smit wil meedoen aan Songfestival
[ afbeelding ]
“Ik heb altijd gezegd dat ik niet wilde meedoen, maar nu ik het van zo dichtbij meemaak… Zou ik er, met het juiste liedje, best wat van kunnen maken. Met mijn ervaring weet ik wat ik op dat podium moet doen.
http://www.rtlnieuws.nl/b(...)oen-aan-songfestival
Met een goed liedje mag hij van mee zo meedoen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:30 schreef grazz het volgende:
[ afbeelding ]
“Ik heb altijd gezegd dat ik niet wilde meedoen, maar nu ik het van zo dichtbij meemaak… Zou ik er, met het juiste liedje, best wat van kunnen maken. Met mijn ervaring weet ik wat ik op dat podium moet doen.
En goed uitgesproken Engels?quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:46 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Met een goed liedje mag hij van mee zo meedoen.
Nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee neeeeeeeee etc etc..quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:30 schreef grazz het volgende:
[ afbeelding ]
Neeeeeee hij hoeft niet mee te doen, zit ik niet op te wachtenquote:Op woensdag 19 februari 2014 23:01 schreef Cyan9 het volgende:
Nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee neeeeeeeee etc etc..
Ik vind het dikke prima, zolang het maar niet voor Nederland isquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:30 schreef grazz het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dank je Fred. Ik vermoedde al zoiets. Inderdaad een van de betere liedjes die ik tot nu toe gehoord heb. Doet me een beetje denken aan Azerbeidzjan vorig jaar.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:21 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dit is blijkbaar de favoriet van de voorronde:
Ik ken ook lang niet alle nummers van alles voorrondes.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:59 schreef grazz het volgende:
^ ja, fijn nummertje wel idd. Kende het nog niet #badescfan
De nummers die je wél kent, klinken tot nu toe goed..deel ze gerustquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:11 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik ken ook lang niet alle nummers van alles voorrondes.
Oh nice, upliftingquote:Op zaterdag 22 februari 2014 19:00 schreef Cyan9 het volgende:
Dan ook maar een favoriet uit de Hongaarse selectie gekozen, al waren daar meerdere goede nummers. Deze sprong er voor mij toch uit, mooie stem en pakkende chorus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Wel aardig vond ik, maar daar win je geen ESF mee. Misschien 20 jaar geledenquote:
Hahaha, nu voel ik me ouderwetsquote:Op zaterdag 22 februari 2014 23:08 schreef grazz het volgende:
[..]
Wel aardig vond ik, maar daar win je geen ESF mee. Misschien 20 jaar geleden
Ruth of Brequette moet het worden imo
Ben ik het niet mee eens. Brequette heeft een prima nummer en ook die van Jorge vind ik goed genoeg.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 23:29 schreef Strani het volgende:
Ik zit de Spaanse voorronde te kijken maar van die liedjes gaat Europa niet vrolijk worden. Er zit opnieuw niets goeds bij.
Als Spanje aan halve finales had moeten meedoen, was het al jaren nog veel slechter dan Nederland geweest.
Denk je? Ik verwacht gewoon weer een nieuwe deceptie.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 23:30 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Brequette heeft een prima nummer en ook die van Jorge vind ik goed genoeg.
Gracias!quote:Op zaterdag 22 februari 2014 23:32 schreef grazz het volgende:
deze werkt ook http://www.rtve.es/noticias/directo-la-1/
Niet geworden. Deze wel:quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:45 schreef Cyan9 het volgende:
Ik vind dit nummer trouwens ergens fijn van de Letse selectie.
Live is ze helaas niet altijd even sterk heb ik het idee.
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 23:50 schreef ijs_beer het volgende:
Wacht ff, het kan een gelijke score worden. Vader abraham er maar bijhalen!
Oh..zo ff checken, maar Hongarije stuurt dus niet Bogi ofzoiets?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 23:53 schreef Cyan9 het volgende:
Letland en Hongarije zijn de weg kwijt, het had zo mooi kunnen zijn!
Nee, Bogi is tweede geworden. Dat nummer dat wel gaat voor Hongarije is zo slecht nog niet. Maar dat nummer van Letland is een drama, wel weer een concurrent minder voor ons.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 23:54 schreef grazz het volgende:
[..]
Oh..zo ff checken, maar Hongarije stuurt dus niet Bogi ofzoiets?
Je hebt nog een grote favoriet, Sole Survivor van Elisabeth Carew, maar daar is alleen een snippet van bekend.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:43 schreef Fred_B het volgende:
De grote favoriet van Noorwegen. Dit zou weleens flink kunnen scoren:
Die snippet vond ik erg indrukwekkend inderdaad.quote:Op maandag 24 februari 2014 21:12 schreef TheArt het volgende:
[..]
Je hebt nog een grote favoriet, Sole Survivor van Elisabeth Carew, maar daar is alleen een snippet van bekend.
Sterke voorronde inderdaad, wel wat retro allemaal. Ik vind Madeline Juno met Error het beste.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:47 schreef aarontje112 het volgende:
De Duitse nummers zijn bekend! Ik vind het kwalitatief erg sterk, maar voor mij springen the Baseballs - Mo Hotta Mo Betta en MarieMarie - Candy Jar eruit.
http://www.eurovision.de/news/vorentscheidkoeln103.html
Wow wat een geweldig mooi liedje, gelijk bij de eerste keer raakquote:Op maandag 24 februari 2014 20:43 schreef Fred_B het volgende:
Jezus.... wat bloedstollend mooiquote:Op maandag 24 februari 2014 20:43 schreef Fred_B het volgende:
*Elisabeth Carew zegt hallo en gaat graag de strijd aan.*quote:
Linkje van die snippet ajb?quote:Op donderdag 27 februari 2014 00:11 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
*Elisabeth Carew zegt hallo en gaat graag de strijd aan.*
Neeeeeee, wacht maar op de gehele versie!quote:Op donderdag 27 februari 2014 00:14 schreef Greys het volgende:
Die, dus. Nee nee nee, die andere is véél mooier!![]()
Weelderig Waardeloos mooi, om het in 3J's-termen te zeggen.quote:
Top 3, zonder alle liedjes gehoord te hebbenquote:Op maandag 24 februari 2014 20:43 schreef Fred_B het volgende:
En dan zul je toch eens zien dat het niet wordt uitgekozen..quote:Op donderdag 27 februari 2014 17:45 schreef Peter het volgende:
[..]
Top 3, zonder alle liedjes gehoord te hebben.
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 23:46 schreef Cyan9 het volgende:
Dit zijn volgens de betting kantoren de 2 grootste concurrenten van Carl Espen:
Hadden deze nummers niet aan de voorrondes van Letland of Malta ofzo kunnen deelnemen?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 23:46 schreef Cyan9 het volgende:
Dit zijn volgens de betting kantoren de 2 grootste concurrenten van Carl Espen:
Letland niet hè, dat zou het moeilijker voor ons maken om de finale door te komen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:18 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hadden deze nummers niet aan de voorrondes van Letland of Malta ofzo kunnen deelnemen?
Hij is leukquote:
Niet te goed aubquote:Op maandag 10 maart 2014 18:15 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hij is leuk![]()
Prachtige 1e halve finale lijkt het te worden, zeker als deze ook wint.
Zo uptempo ben ik niet gewend van Portugalquote:
Goed dat ik het weet, genoeg tijd om wat mensen te laten verdwijnen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:01 schreef CommanderKeen het volgende:
Het NSF voor volgend jaar krijgt al vorm: Jan Smit, Thomas Berge, Alain Clarke. Wie nog meer?
Ze moeten zondag ingeleverd worden bij de EBU maar dan mag je er volgens mij nog wel wat aan sleutelen..quote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:14 schreef Deceit het volgende:
Ik hou van het songfestival, maar merk dat ik er minder warm voor loop dan voorgaande jaren. Mijn smaak is het dit jaar vaak niet en heel veel liedjes vind ik zelfs bagger! Meer mensen met dit probleem?
Hoop dat alles veranderd wanneer de uiteindelijke versies klaar zijn.. Tot wanneer mag je aan je liedje sleutelen?
Filmpje hier: http://www.sterren.nl/nie(...)val-deelnemer-16723/quote:Iris Kroes in duet met oud-Songfestival deelnemer
Onlangs is 'The Voice of Holland' winnares Iris Kroes naar Malta afgereisd om in een prachtige kathedraal in Malta met oud-Songfestival deelnemer Gianluca Bezzina een duet te zingen.
Gianluca Bezzina vertegenwoordige in 2013 zijn land Malta tijdens het Eurovisie Songfestival Malmö.
Iris is in januari naar Malta geweest om de videoclip voor haar nieuwe single op te nemen en een optreden te geven op het prestigieuze Malta Baroque Festival samen met Gianluca Bezzina.
En dan nemen ze een nummer dat door de voorgaande 'The Voice' winnaar beter is gezongen...quote:Op zondag 16 maart 2014 23:51 schreef grazz het volgende:
[..]
Filmpje hier: http://www.sterren.nl/nie(...)val-deelnemer-16723/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |