Nou ja ik heb vroeger veel last gehad van faalangst, maar dat komt nu dus terug like its 1999.quote:Op maandag 20 januari 2014 09:49 schreef dick_laurent het volgende:
Oef da’s inderdaad balen als je niet happy bent met je instructeur. Het blijft een gok ja, ik heb mijn instructeur ook gewoon op goed geluk gevonden en tis ook een eenmansbedrijf dus als ik na 4/5 lessen niet tevreden met hem was geweest had ik ook met de handen in het haar gezeten.
Enige advies wat ik kan geven is, wees gewoon open naar de beste man. Zeg gewoon dat je nog niet het gevoel hebt alles al zo gemakkelijk te kunnen en dat je meer input van hem wilt omdat je nu gewoon te zenuwachtig wordt. Als hij daar niks mee doet dan moet je gewoon hard gaan zijn en zeggen dat je wilt stoppen en dan moet hij het geld wat je betaald hebt voor de overige lessen gewoon terugstorten.
Nee, tuurlijk doe je dat als je een op een met hem bent idd.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nou ja ik heb vroeger veel last gehad van faalangst, maar dat komt nu dus terug like its 1999.
De vermijdingsangst komt dan ook weer meteen om de hoek kijken, van dat je ermee wilt stoppen.
Nou zet ik wel door natuurlijk, want ik wil dit graag om meerdere redenen halen. ('t rijbewijs)
Maar ja, zo zit ik zweterig en nerveus achter het stuur, ik zal inderdaad straks overleggen, als de voorgaande klant eruit is gestapt, want die hoeft 't persoonlijke allemaal niet aan te horen uiteraard.
Ze geven geen restitutie helaas.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee, tuurlijk doe je dat als je een op een met hem bent idd.
En ik bedoelde niet stoppen als in, dat je moet stoppen met rijlessen.... meer, dat je je geld wat je van hem aan rij-uren en examen nog tegoed hebt terug vraagt en dat je een andere rijschool gaat zoeken.
Maar praat eerst gewoon rustig met je instructeur hierover, waarschijnlijk zal hij gewoon luisteren naar je feedback en er iets mee doen (hij wilt immers niet een klant kwijtraken, zo moet je het ook gewoon zien).
Ok, wel vreemd dat er geen restitutie wordt gegeven.quote:Op maandag 20 januari 2014 12:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ze geven geen restitutie helaas.
Hij vond wel jammer als ik ermee zou willen stoppen, dat ik teveel kijk naar wat er fout ging of hoe vaak, en meer moet proberen te kijken naar toen ging het goed etc.
Maar ja, net terug van lessen, begin ging goed maar toch weer gekut uiteindelijk.. niet echt 't gevoel dat ik verbetering zie.
Vraag je zelf ook wel uitleg als je iets niet snapt? Wel doen hoor!quote:Op maandag 20 januari 2014 12:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ze geven geen restitutie helaas.
Hij vond wel jammer als ik ermee zou willen stoppen, dat ik teveel kijk naar wat er fout ging of hoe vaak, en meer moet proberen te kijken naar toen ging het goed etc.
Maar ja, net terug van lessen, begin ging goed maar toch weer gekut uiteindelijk.. niet echt 't gevoel dat ik verbetering zie.
Haha herkenbaar. Maar tip; gas geven terwijl je de koppeling op laat komen. Dan pakt de auto zijn aangrijpingspunt sneller. Zal in het begin wel raar zijn, omdat je waarschijnlijk te veel gas bij zou geven. Maar dan trek je sneller op en sla je minder snel af..quote:Op maandag 20 januari 2014 17:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik sla na 30 lessen gemiddeld 1 keer per les nog afiets met koppeling te snel op laten komen.
Klopt, zaterdag bijvoorbeeld stond er een lange rij auto's achter me toen ik naar links wilde. Dus dan wil ik iets sneller wegrijden en laat ik de koppeling automatisch ook de snel opkomenquote:Op maandag 20 januari 2014 18:42 schreef Doorzettertje het volgende:
[..]
Haha herkenbaar. Maar tip; gas geven terwijl je de koppeling op laat komen. Dan pakt de auto zijn aangrijpingspunt sneller. Zal in het begin wel raar zijn, omdat je waarschijnlijk te veel gas bij zou geven. Maar dan trek je sneller op en sla je minder snel af..
Haha goed voorbeeld van het spreekwoord; van fouten leert men :pquote:Op maandag 20 januari 2014 18:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Klopt, zaterdag bijvoorbeeld stond er een lange rij auto's achter me toen ik naar links wilde. Dus dan wil ik iets sneller wegrijden en laat ik de koppeling automatisch ook de snel opkomenAltijd als ik die fout maak rijd ik een seconde later als een malle weg omdat ik dan m'n fout doorheb en het daarom dus in meteen weer goed doe hehe
Gas geven is inderdaad de key
Ah, dat is echt balen! Kan me voorstellen dat je daar goed van baalt ja.quote:Op maandag 20 januari 2014 22:55 schreef finsdefis het volgende:
Ik heb over een tijdje 'helaas' zo'n staatsexamenerg jammer hoe het met m'n normale examens gelopen is.
De eerste zakte ik terecht (kijkgedrag moest beter), de tweede was bij dezelfde chagrijnige examinator die eerst een praatje probeerde te maken en daarna zei dat ik maar stil moest zijn en me op de weg moest richtenwas lekker goed voor de zenuwen. Daardoor maakte ik kleine foutjes en dat trok ik me simpelweg te veel aan, waardoor ik zo'n kettingreactie van kleine foutjes kreeg.
De derde keer reed ik echt rampzalig door de zenuwen, waar ik normaal gesproken toch niet zo'n last van heb. Maar om de één of andere reden (ook door andere stress/drukte) lukte het gewoon niet. Gelukkig toonde die examinator dan wel weer veel begrip en wilde 'ie me eigenlijk laten slagen (niet dat je daar veel voor koopt). Hij had wel door dat een aaneenschakeling van faalhazerij je alleen maar nóg zenuwachtiger maakt.
En dan mijn laatste examen, vorige weekomg ik reed zo goed, maar dan net op een kutmoment een ingreep aan het stuur omdat ik te dicht langs een vrachtwagen aan het inhalen was. Zo dom van mezelf.
Ik hoop echt dat ik het tijdens dat BNOR examen gewoon goed doe, maar onbewust werken die perikelen allemaal niet mee. Deels pech, deels eigen schuld, maar mijn zelfvertrouwen maakt daar niet zo'n onderscheid tussen.
Iedereen in ieder geval veel succes de komende tijd
Mijn eerste keer was ik in principe ook op één fout gezakt, want de rest van de rit ging gewoon voldoende. Deze fout zorgde echter voor een dergelijke gevaarlijke situatie, en ik loste 'm niet goed genoeg op (kortweg omdat ik 't nog niet eerder had meegemaakt). In 't begin was het heel erg zuur, zeker omdat de rest dus gewoon goed ging, en ik de fout maakte toen we weer op weg waren naar het CBR.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Met andere woorden, als jij verder gewoon heel goed en praktisch foutloos hebt gereden, dan zijn al die verhalen dus bullshit en wordt je dus wel meteen meteen op 1 indicentje beoordeelt. Vind ik wel zuur hoor.
Mja ok, daar moet ik je dan ook wel weer gelijk in geven.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:05 schreef Hinder het volgende:
[..]
Mijn eerste keer was ik in principe ook op één fout gezakt, want de rest van de rit ging gewoon voldoende. Deze fout zorgde echter voor een dergelijke gevaarlijke situatie, en ik loste 'm niet goed genoeg op (kortweg omdat ik 't nog niet eerder had meegemaakt). In 't begin was het heel erg zuur, zeker omdat de rest dus gewoon goed ging, en ik de fout maakte toen we weer op weg waren naar het CBR.
Maar als ik er nu op terugkijk vind ik 't niet meer dan terecht dat ik toen gezakt ben, en er toen nog enkele lessen achteraan gehad heb om echt de puntjes op de 'i' te zetten. Als je eenmaal je rijbewijs hebt zit er meestal niemand meer naast je die je even kunt corrigeren. Wanneer je op zo'n moment een dergelijke situatie meemaakt en het gaat fout, dan ben je veel verder van huis.
Ligt er een beetje aan hoe druk het is, ik neem aan dat het nu niet heel druk is.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:03 schreef Steinerized het volgende:
Ik heb gistermiddag m'n rijbewijs aangevraagd bij de gemeente. De medewerker vertelde me dat ik 'm sowieso volgende week maandag kan ophalen, maar de kans bestaat dat ik 'm deze week al kan ophalen. Is die kans redelijk groot, of ik moet ik maar blijven uitkijken naar maandag?
Spoedaanvraag, of gewoon de normale procedure?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:15 schreef Louboutin het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan hoe druk het is, ik neem aan dat het nu niet heel druk is.
Bij mij duurde het ook maar 2 dagen
Normaal.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:19 schreef Steinerized het volgende:
[..]
Spoedaanvraag, of gewoon de normale procedure?
Maar inderdaad, vorige week was het niet al te druk bij de plaatselijke CBR.
valt reuze mee! Als je nu 2 foutjes teveel had dan haal je hem vast wel bij de volgendequote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:55 schreef igi0n het volgende:
Braddie 2.0 meldt zich, allereerste keer theorie niet gehaald. Ik had 2 foutjes teveel op verkeersregels
Ik heb m na vijf keer gehaaldquote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:32 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
valt reuze mee! Als je nu 2 foutjes teveel had dan haal je hem vast wel bij de volgende![]()
Ik had de eerste keer 13, want dacht dat ik het wel ff zou doen zonder leren. Uiteraard is van de 13 grotendeels gevaarherkenning
.
Je bent pas Braddie 2.0 waardig na 5x
niceeequote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:15 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik heb m na vijf keer gehaald
Theorie of praktijk?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:15 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik heb m na vijf keer gehaald
theoriequote:
Tja het hangt volgens mij echt van je examinator af, dat maakt het soms ook zo zuur (of juist fijn). Hij zei zelf dat ik "erg handig" en "prima" reed, maar het kwam dus op dat incidentje aan. Net zoals bij de andere user kwam dat volgens hem doordat het gevaarlijk was.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ah, dat is echt balen! Kan me voorstellen dat je daar goed van baalt ja.
Ik moet over 2 weken afrijden en dat wordt mijn eerste keer. Natuurlijk zal ik ook strak staan vd zenuwen maar ik kan een redelijke pokerface houden, dus hopelijk kan ik ze verbergen voor de examinator
Maar je zegt van je laatste examen dat je dus eigenlijk foutloos reed, maar dat er een ingreep was omdat je iets te dicht langs een vrachtwagen ging inhalen.
Ja ok, dat is wel onhandig van je ja, dat zie ik ook wel in... maar ik hoorde/las juist overal dat de examinator je beoordeelt t.o.v. de hele rit en niet een incident.
Met andere woorden, als jij verder gewoon heel goed en praktisch foutloos hebt gereden, dan zijn al die verhalen dus bullshit en wordt je dus wel meteen meteen op 1 indicentje beoordeelt. Vind ik wel zuur hoor.
Thanks. Ik ben wel een doorzetter wat dit betreft, vooral omdat ik nu 3 dagen per week 40km met de bus moet voor m'n werkquote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:28 schreef delano.888 het volgende:
Ik heb echt bewondering voor mensen die het blijven proberen, ik zou persoonlijk echt niet positief kunnen blijven bij het 5e examen. Knap als je dat wel kan!
Hoe doe je dit uberhaupt? De rijstroken zijn toch altijd breed genoeg om ruim in te halen, zolang je netjes op je eigen strook blijft? Of was je aan het inhalen op een polderweggetje of zo?quote:En dan mijn laatste examen, vorige weekomg ik reed zo goed, maar dan net op een kutmoment een ingreep aan het stuur omdat ik te dicht langs een vrachtwagen aan het inhalen was. Zo dom van mezelf.
Ja heb ik ook hoorquote:Op woensdag 22 januari 2014 17:35 schreef alors het volgende:
Het (bijna) enige waar het bij mij nog aan schort is wegrijden als je een weg oprijdt vanaf een uitrit. Als je dan eindelijk mag dan krijg ik zo'n gevoel van 'JA JA NU NU snelsnel' omdat je vanuit stilstand moet optrekken en het andere verkeer niet wil ophouden en dan laat ik de koppeling te snel opkomen, geef teveel gas of een combinatieTerwijl ik anders nooit echt paniekerig of haastig ben.
Gewoon gas in z'n 1, toeren >5kquote:Op woensdag 22 januari 2014 18:08 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja heb ik ook hoorZo snel mogelijk wegwezen wil je dan
Ik had 'm na 3 dagen. Je kan gewoon even bellen of hij er al ligt.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:03 schreef Steinerized het volgende:
Ik heb gistermiddag m'n rijbewijs aangevraagd bij de gemeente. De medewerker vertelde me dat ik 'm sowieso volgende week maandag kan ophalen, maar de kans bestaat dat ik 'm deze week al kan ophalen. Is die kans redelijk groot, of ik moet ik maar blijven uitkijken naar maandag?
Lekker dan... terwijl als je dat zelf zou doen mag je dokken...quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:32 schreef dick_laurent het volgende:
Nou mijn rijles werd een half uurtje van tevoren zojuist afgebeld.... lekker dan
quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:25 schreef dick_laurent het volgende:
Hmm nou mijn instructeur heeft nu afgebeld omdat de leerling voor mij ziek was en hij dus al sinds 4 uur smiddags niemand meer had, en hij had nu geen zin meer ofzo...
En toen ik hem appte van, wanneer gaan we deze les dan inhalen reageerde hij niet meer (dat is inmiddels dik 2 uur geleden).
Vind mijn instructeur een goeie vent, maar hier scoort ie toch wel even minpunten bij me
Dat gaat ook gebeuren als je je rijbewijs hebt.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik sla na 30 lessen gemiddeld 1 keer per les nog afiets met koppeling te snel op laten komen.
in de stad of erbuiten? Als het erbuiten is moet je gewoon altijd groot licht gebruiken bij twijfel(en geen tegenligger uiteraard) zekerheid geeft altijd een fijner gevoel.quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:46 schreef dick_laurent het volgende:
Ik mag zo weer eens in het donker lessen.... Vorige keer ging het savonds stukken minder. Vind het moeilijker rijden dan overdag en ben dan minder zelfverzekerd.
Eens kijken hoe het nu zal gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |