Weinig Koerden Nationalistisch ?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:29 schreef Baklava95 het volgende:
@ Charismatisch
Maar helaas zijn weinig Koerden nationalistisch en denken alleen maar aan geld. Daarom kunnen we niet strijden voor een eigen staat.
In Turkije zijn veel Koerden niet-nationalistisch. Ze zijn daar meer religieus. Ik ben zowel religieus als zeer nationalistisch.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Weinig Koerden Nationalistisch ?
1: Veel Koerden in Turkije accepteren gewoon dat het niet meer wordt dan dit.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:32 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
In Turkije zijn veel Koerden niet-nationalistisch. Ze zijn daar meer religieus. Ik ben zowel religieus als zeer nationalistisch.
Laten we het wel gewoon over het eerste hebben.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:47 schreef IPA35 het volgende:
Laten we het eens niet over Koerden of theologie hebben...
Goh wat apart als je militaire installaties hebt belegerd.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:56 schreef firefly3 het volgende:
Apart genoeg is er een groepje van assad middenin isis terrein.
Bron? Want ik weet waar het is, op de straten precies. Jij niet en zegt zomaar wat. Ook heb ik de primeur dat de fsa mee gaat doen met de besprekingen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:07 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Goh wat apart als je militaire installaties hebt belegerd.
Genoeg omcirkelde posities in Aleppo en Raqqa:quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:11 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Bron? Want ik weet waar het is, op de straten precies. Jij niet en zegt zomaar wat. Ook heb ik de primeur dat de fsa mee gaat doen met de besprekingen.
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:56 schreef Djibril het volgende:
Geneva is gedoemd te falen. Er is geen oppositie, regime is een tirannie en de Koerden zijn niet uitgenodigd.
Oppositie gaat echt niet compenseren, misschien de mannetjes die in het buitenland zitten die zijn omkoopbaar. Maar de mensen die echt vechten die gaan niet hen wapens inleveren.
Regime gaat nu echt niet beter voor hen bevolking zorgen. Wantrouwen tussen de twee kampen is te groot.
Koerden gaan hen progressie niet opgeven omdat sommige gekken duizenden kilometers vederop over hen lot vergaderen.
Zelfs dan gaat het moeilijk worden. Er zijn gewoon teveel mensen/volkeren tegen de Koerden.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:07 schreef Baklava95 het volgende:
[..]![]()
![]()
Alle Koerdische partijen moeten zich verenigen en een sterk verenigde Koerdische leger moet opgericht worden in Syrisch-Koerdistan. Daarna onafhankelijkheid uitroepen.
Ik kon mij herinneren dat jij dacht dat de Koerden en de troepen van Assad nog gingen vechten om de olievelden, dat is er toch nog niet echt van gekomen he.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:56 schreef Djibril het volgende:
Geneva is gedoemd te falen. Er is geen oppositie, regime is een tirannie en de Koerden zijn niet uitgenodigd.
Oppositie gaat echt niet compenseren, misschien de mannetjes die in het buitenland zitten die zijn omkoopbaar. Maar de mensen die echt vechten die gaan niet hen wapens inleveren.
Regime gaat nu echt niet beter voor hen bevolking zorgen. Wantrouwen tussen de twee kampen is te groot.
Koerden gaan hen progressie niet opgeven omdat sommige gekken duizenden kilometers vederop over hen lot vergaderen.
Geen zorgen, niemand neemt Geneve serieus. Vanaf het begin al niet. Slechts voor de show. De Koerden kunnen gewoon doorgaan in Syrie dus met hun eigen plan trekken. En hoelanger de situatie/crisis aanhoudt en Koerden hun eigen gebieden zelf moeten besturen hoe groter de kans is dat men dichterbij onafhankelijkheid komt. Zeker als er verkiezingen worden gehouden in Syrisch-Koerdistan bijv. In principe heb je dan in alles al een "staat", behalve nog de officiele onafhankelijkheid. Koerden liggen dus goed op koersquote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:56 schreef Djibril het volgende:
Oppositie gaat echt niet compenseren..
Dictator assad kan nu ook niks uithalen. Hij moet zich eerst richten op zijn eigen veiligheid. Als hij de Koerden aanvalt staat dit gelijk aan zelfmoord, dat zal hij nooit winnen op dit moment. Op Russisch advies heeft hij zich terug getrokken.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik kon mij herinneren dat jij dacht dat de Koerden en de troepen van Assad nog gingen vechten om de olievelden, dat is er toch nog niet echt van gekomen he.
Zeker, maar hiermee impliceer jij toch dat de Koerdische strijdgroepen erg sterk zijn.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:46 schreef Djibril het volgende:
[..]
Dictator assad kan nu ook niks uithalen. Hij moet zich eerst richten op zijn eigen veiligheid. Als hij de Koerden aanvalt staat dit gelijk aan zelfmoord, dat zal hij nooit winnen op dit moment. Op Russisch advies heeft hij zich terug getrokken.
Maar zodra het wat rustiger wordt zal hij proberen de olievelden te pakken op Koerdisch gebied en dat zal niet makkelijk gaan.
Koerden hebben nog een appeltje of twee te schillen met assad.
Ja, maar denk jij dat de rebellen de troepen van Assad de Koerden vergeten zijn dan ?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:30 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Geen zorgen, niemand neemt Geneve serieus. Vanaf het begin al niet. Slechts voor de show. De Koerden kunnen gewoon doorgaan in Syrie dus met hun eigen plan trekken. En hoelanger de situatie/crisis aanhoudt en Koerden hun eigen gebieden zelf moeten besturen hoe groter de kans is dat men dichterbij onafhankelijkheid komt. Zeker als er verkiezingen worden gehouden in Syrisch-Koerdistan bijv. In principe heb je dan in alles al een "staat", behalve nog de officiele onafhankelijkheid. Koerden liggen dus goed op koersEn misschien is het voor de Koerden helemaal niet zo erg als dit conflict nog een paar jaar doorgaat en Assad en rebellengroepen elkaar zo in toom houden (op niet Koerdische grond natuurlijk), toch?
Koerden krijgen geen internationale steun, noch hebben zij een rijke financier die hen wapens even gaat leveren. Daarnaast is de grens dicht tussen Syrie en Turkije op de plekken waar Koerden de macht hebben, dus ook van daar krijgen ze geen wapens. Daarnaast is de grens dicht tussen Iraaks-Koerdistan en Syrisch-Koerdistan omdat de leider van Iraaks-Koerdistan een turkse puppet is en dus de grenzen dichtgooit omdat Turkije dat zegt.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zeker, maar hiermee impliceer jij toch dat de Koerdische strijdgroepen erg sterk zijn.
Kan zijn dat dat zo is hoor, weet er te weinig van.
Ik heb geen zorgen, ik neem heel Syrie niet meer serieus. Iedereen moest gewoon van de revolutie afblijven en alleen maar humanitaire hulp geven. Syrische burger wordt ontzettend hard verkracht voor hen revolutie.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:30 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Geen zorgen, niemand neemt Geneve serieus. Vanaf het begin al niet. Slechts voor de show. De Koerden kunnen gewoon doorgaan in Syrie dus met hun eigen plan trekken. En hoelanger de situatie/crisis aanhoudt en Koerden hun eigen gebieden zelf moeten besturen hoe groter de kans is dat men dichterbij onafhankelijkheid komt. Zeker als er verkiezingen worden gehouden in Syrisch-Koerdistan bijv. In principe heb je dan in alles al een "staat", behalve nog de officiele onafhankelijkheid. Koerden liggen dus goed op koersEn misschien is het voor de Koerden helemaal niet zo erg als dit conflict nog een paar jaar doorgaat en Assad en rebellengroepen elkaar zo in toom houden (op niet Koerdische grond natuurlijk), toch?
Laten we hopen dat dit echt zo is.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:03 schreef Djibril het volgende:
[..]
Koerden krijgen geen internationale steun, noch hebben zij een rijke financier die hen wapens even gaat leveren. Daarnaast is de grens dicht tussen Syrie en Turkije op de plekken waar Koerden de macht hebben, dus ook van daar krijgen ze geen wapens. Daarnaast is de grens dicht tussen Iraaks-Koerdistan en Syrisch-Koerdistan omdat de leider van Iraaks-Koerdistan een turkse puppet is en dus de grenzen dichtgooit omdat Turkije dat zegt.
Enige grensovergang waar ze waarschijnlijk steun via krijgen is de grenspost die ze hebben veroverd en dus in contact staan met Bagdad. Er gaan geruchten dat hier veel gesmokkeld wordt.
Daarnaast komen FSA en ISIS met tanks op de Koerden af die alleen maar ak-47 hebben en nog verliezen ze. Ik snap sowieso niet waarom ze die tanks gebruiken tegen Koerden want die zou je juist toch gebruiken tegen je sterkste tegenstander.
Afrin, Sheikh Mansood(wijk in Aleppo) en nog paar andere gebieden zijn compleet gesoleerd van andere Koerdische gebieden en toch houden ze 3 jaar stand tegen vele tegenstanders.
Blijkbaar zijn de Koerden goed georganiseerd en kunnen ze hen mannetje wel staan. Vandaar dat ik ook impliceer dat assad echt niet zomaar van de Koerden gaat winnen mocht het op vechten aankomen.
Klopt, maar wat heeft dat te maken met dat je Syrie niet meer serieus neemt ?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:05 schreef Djibril het volgende:
[..]
Ik heb geen zorgen, ik neem heel Syrie niet meer serieus. Iedereen moest gewoon van de revolutie afblijven en alleen maar humanitaire hulp geven. Syrische burger wordt ontzettend hard verkracht voor hen revolutie.
De Koerdische strijdkrachten in Irak en Syri zijn erg sterk. Tenminste sterker dan het Syrische en het Irakese leger (dat helemaal uitgeschakeld is).quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zeker, maar hiermee impliceer jij toch dat de Koerdische strijdgroepen erg sterk zijn.
Kan zijn dat dat zo is hoor, weet er te weinig van.
Maja, eigenlijk doen ze het nu erg goed in Syri.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:08 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
De Koerdische strijdkrachten in Irak en Syri zijn erg sterk. Tenminste sterker dan het Syrische en het Irakese leger (dat helemaal uitgeschakeld is).
Alleen weten de Koerden niet hoe je een echt verenigd leger vormt.
Bijv. de Koerdische strijdkrachten in Irak bestaan uit allemaal milities die elk loyaal zijn aan een Koerdische politieke partij of een Koerdische stam, i.p.v. aan de Koerdische regering.
Ik denk als de Koerden slagen in het creren van een echt leger, dat ze dan zo hun vijanden het leven zuur kunnen maken.
Jezus, toch wel confronterend om te zien hoe groot deel de Jihadisten eigenlijk in handen hebben.quote:
Wie is wat vergeten? Snap je vraag niet? Assad de Koerden vergeten?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:54 schreef theunderdog het volgende:
Ja, maar denk jij dat de rebellen de troepen van Assad de Koerden vergeten zijn dan ?
Voorlopig zijn Assad, FSA en de jihadies heel druk met elkaar en (onderling) tegen elkaar bezig. Aangezien Assad, FSA en de jihadies beiden elkaar bezig houden en financiele hulp van buitenlandse machten krijgen is de kans groot dat het conflict voorlopig niet wordt beeindigd met "winst" voor een van beide partijen. Het is daarvoor teveel in evenwicht.quote:Ze worden nu met rust gelaten omdat de rebellen tegen extremistische ISIS groeperingen aan vechten is, en Assad en de troepen moeten oppassen dat ze toch niet onverwachts worden aangevallen.
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze de Koerden uit het oog verliezen. Ik ben bang dat wanneer de rebellen zich weer tegen Assad gaan keren (en dus niet meer tegen elkaar vechten) dat de Koerden er keihard van langs krijgen.
De Koerden moeten gewoon heel Noord-Syri veroveren. Ook is het handig om Aleppo of delen van Aleppo te veroveren(hoewel dat heel moeilijk gaat worden).quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jezus, toch wel confronterend om te zien hoe groot deel de Jihadisten eigenlijk in handen hebben.
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:16 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
De Koerden moeten gewoon heel Noord-Syri veroveren. Ook is het handig om Aleppo of delen van Aleppo te veroveren(hoewel dat heel moeilijk gaat worden).
De Koerden moeten ook de middellandse zee bereiken en zelfs eventueel de havenstad Latakia veroveren. Die stad heeft een grote Koerdische populatie.
Als we dat doen hebben we toegang tot de zee en kunnen we handel drijven met de EU en de USA zodat we onze economie ook onder orde krijgen.
1: Ah, verneukte zinsopbouw zie ik.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:14 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Wie is wat vergeten? Snap je vraag niet? Assad de Koerden vergeten?
[..]
Voorlopig zijn Assad, FSA en de jihadies heel druk met elkaar en (onderling) tegen elkaar bezig. Aangezien Assad, FSA en de jihadies beiden elkaar bezig houden en financiele hulp van buitenlandse machten krijgen is de kans groot dat het conflict voorlopig niet wordt beeindigd met "winst" voor een van beide partijen. Het is daarvoor teveel in evenwicht.
Ik denk dat het met de verder strijkende tijd van zelfbeschikking voor Koerden (zoals nu) moeilijker wordt voor buitenstaanders als FSA, Assad's regering of jihadisten om de Koerden weer met geweld eronder te krijgen zoals voor de opstand. Maar dat het nog tot gewelddadigheden gaat komen tussen de Koerdische strijders en andere oppositiegroepen en Assad staat. Hun zelfbeschikking komt niet uit de lucht vallen.
Je neemt me ook nooit serieus he.quote:
2quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:16 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
De Koerden moeten gewoon heel Noord-Syri veroveren. Ook is het handig om Aleppo of delen van Aleppo te veroveren(hoewel dat heel moeilijk gaat worden).
De Koerden moeten ook de middellandse zee bereiken en zelfs eventueel de havenstad Latakia veroveren. Die stad heeft een grote Koerdische populatie.
Als we dat doen hebben we toegang tot de zee en kunnen we handel drijven met de EU en de USA zodat we onze economie ook onder orde krijgen.
Ja, dat wil ik ook.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
2
Maar als de Koerden dat willen moeten ze daarmee nu aan de slag. Zolang de rebellen met de Jihadisten vechten hebben de Koerden een soort van vrij spel..
Wees nou gewoon blij met wat je hebt. Jij denkt dat de omringende machtigere landen blij zijn om onafhankelijkheid Syrisch-Koerdistan? En dan ook nog toelaten dat ze daar Latakia (haven dus veel te belangrijk) in gaan pikken, waar de lokale bevolking sowieso zich doodschrikt als er Koerdische milities komen buurten, maw je moet ze onderwerpen en kan niet op steun rekenen zoals je dat nu wel kan onder Koerdische bevolkingsdelen die zichzelf terugzien in Koerdische milities.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:18 schreef Baklava95 het volgende:
Het is echt een doel van de Koerden daar om de Middellandse zee te bereiken.
En dat zal heel handig zijn voor ons. Dan zijn we niet meer afhankelijk van Turkije of welk ander land voor onze economie.
Tja, maar daar zal vast wel een reden voor zijn.quote:
Als we geen toegang hebben tot de zee gaat onze economie er heel slecht uit zien. Dan worden we afhankelijk van Turkije voor onze export en import. Kijk bijv. naar Noord-Irak daar zijn we 100% afhankelijk van die Turken. Als die hun grenzen dichtgooien verhongeren we binnen een paar dagen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:24 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Wees nou gewoon blij met wat je hebt. Jij denkt dat de omringende machtigere landen blij zijn om onafhankelijkheid Syrisch-Koerdistan? En dan ook nog toelaten dat ze daar Latakia (haven dus veel te belangrijk) in gaan pikken, waar de lokale bevolking sowieso zich doodschrikt als er Koerdische milities komen buurten, maw je moet ze onderwerpen en kan niet op steun rekenen zoals je dat nu wel kan onder Koerdische bevolkingsdelen die zichzelf terugzien in Koerdische milities.
Daarnaast is het onzin dat de Syrisch-Koerdische milities sterker dan het "Syrische leger" zijn. Als Assad zijn hele land strak onder controle had behalve dat stukje Koerdisch gebied had hij er keihard ingegaan en grote delen terugveroverd. En een grote kans dat al die jihadisten de soennitische Koerdische-Syriers dan niet zo massaal zouden steunen als nu gebeurd, maar dat terzijde. Alleen heeft Assad zijn handen vol aan andere gebieden op dit moment en is zijn macht (zwaar) verzwakt, zodoende is het slim de Koerden gewoon ff met rust te laten.
Grote regionale machten als Turkije en Iran zijn niet blij met een onafhankelijk Koerdisch Syrie. Dat maakt het al heel lastig, en in mijn ogen vrijwel onmogelijk. Amerika staat er om redenen ook niet om te springen. Enige die wel heel blij ermee is is de grote vijand...Israel. Maar aangezien Koerden Moslims zijn ligt dat te gevoelig. En Israel heeft niet genoeg gewicht in de schaal om Koerden daar echt bij te kunnen helpen. PYD in Syrisch-Koerdistan is naar mijn weten (officieel dan) ook voor (vergaande) autonomie maar niet onafhankelijkheid. Nu zal daar natuurlijk ook wel politiek achter zitten maar autonomie lijkt me slimmer om eerst mee te beginnen. Als je alles vanaf dag 1 op onafhankelijkheid gooit heb je een grote kans dat je je eigen ruiten ingooit en uiteindelijk met helemaal niets komt te staan. Zo zie ik het dan.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:17 schreef theunderdog het volgende:
Ik bedoel, niemand is in principe blij met de Koerden. De troepen van Assad niet wegens het arabisme en de Jihadisten niet omdat ze vinden dat de Koerden niet moslim genoeg zijn.
Kun je ook reageren op mijn reactie. (Van die toegang tot de zee gedoe).quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:34 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Grote regionale machten als Turkije en Iran zijn niet blij met een onafhankelijk Koerdisch Syrie. Dat maakt het al heel lastig, en in mijn ogen vrijwel onmogelijk. Amerika staat er om redenen ook niet om te springen. Enige die wel heel blij ermee is is de grote vijand...Israel. Maar aangezien Koerden Moslims zijn ligt dat te gevoelig. En Israel heeft niet genoeg gewicht in de schaal om Koerden daar echt bij te kunnen helpen. PYD in Syrisch-Koerdistan is naar mijn weten (officieel dan) ook voor (vergaande) autonomie maar niet onafhankelijkheid. Nu zal daar natuurlijk ook wel politiek achter zitten maar autonomie lijkt me slimmer om eerst mee te beginnen. Als je alles vanaf dag 1 op onafhankelijkheid gooit heb je een grote kans dat je je eigen ruiten ingooit en uiteindelijk met helemaal niets komt te staan. Zo zie ik het dan.
1: ?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:34 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Grote regionale machten als Turkije en Iran zijn niet blij met een onafhankelijk Koerdisch Syrie. Dat maakt het al heel lastig, en in mijn ogen vrijwel onmogelijk. Amerika staat er om redenen ook niet om te springen. Enige die wel heel blij ermee is is de grote vijand...Israel. Maar aangezien Koerden Moslims zijn ligt dat te gevoelig. En Israel heeft niet genoeg gewicht in de schaal om Koerden daar echt bij te kunnen helpen. PYD in Syrisch-Koerdistan is naar mijn weten (officieel dan) ook voor (vergaande) autonomie maar niet onafhankelijkheid. Nu zal daar natuurlijk ook wel politiek achter zitten maar autonomie lijkt me slimmer om eerst mee te beginnen. Als je alles vanaf dag 1 op onafhankelijkheid gooit heb je een grote kans dat je je eigen ruiten ingooit en uiteindelijk met helemaal niets komt te staan. Zo zie ik het dan.
Op een begeven moment hebben jullie niets meer te willen, klinkt heel hard en oneerlijk (is het ook) maar het is wel de waarheid in mijn ogen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:38 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Kun je ook reageren op mijn reactie. (Van die toegang tot de zee gedoe).
We zullen nooit en echt nooit samenwerken met die Joden/Zionisten.
Als we met Isral samenwerken plegen we als het ware zelfmoord. Dan hebben de Turken, Arabieren en Perzen een reden om ons uit te roeien.
Ik snap wel waarom je haven in handen wil hebben, maar het is totaal onrealistisch en je schaadt de Syrisch-Koerdische strijd er zwaar mee. Daarnaast is het praktisch gezien veel te moeilijk voor de Koerdische milities om zover door te stoten. Wat hen sterk maakt in Koerdische gebieden is dat de bevolking op hun hand is. In Latakia hebben ze behalve wat Koerden die daar werken nooit van Koerden "gehoord"...het is een hele grote klus daar de mensen te onderwerpen aan Koerdisch - en voor hun buitenlands - gezag.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:29 schreef Baklava95 het volgende:
Als we geen toegang hebben tot de zee gaat onze economie er heel slecht uit zien. Dan worden we afhankelijk van Turkije voor onze export en import.
Militair gezien niet realistisch omdat de Koerdische strijders ook weer niet zo sterk zijn, strategisch gezien heel moeilijk te behouden omdat Latakia niet aan Koerdische gebieden grenst en je dus een "enclave" hebt, politiek gezien voor de Koerdische kwestie in Syrie oerdom omdat je verandert van "slechts zelfbeschikking willen" naar een "bezettende en koloniserende macht". Eigenlijk precies zoals Israel ook deed met het koloniseren van nieuwe (strategisch belangrijke) gebieden en om die te behouden noodgedwongen was lastige lokale bevolking te verjagen.quote:Toegang tot de zee= toegang tot de gehele wereld.
Amerika is niet voor een onafhankelijk Koerdistan, niet in Syrie noch in Irak. Niet omdat ze daar zelf zo'n probleem mee hebben maar omdat ze voor hen hele belangrijke betrekkingen met andere landen in de regio niet kunnen schaden door ja te zeggen tegen Koerdische onafhankelijkheid. Turkije en de banden die Amerika daarmee heeft zijn zoveel belangrijker dan de Koerdische zaak, Amerika staat daarom aan de kant van Turkije in de zaak dat een Koerdische onafhankelijkheid "onwenselijk is". Eerlijk, Syrisch of Iraaks Koerdistan heeft in vergelijking tot Turkije ook lang niet zoveel te bieden voor Amerika dat ze hun Turks-Amerikaanse belangrijke banden daarmee grote schade gaan laten oplopen (door voor Koerdische onafhankelijkheid te zijn en zich daarvoor hard te maken internationaal bijv).quote:
Jij beweerde tot voor kort nog dat ze daar samenwerken. Feit is dat ISIS een grote aanval op de basis aan het voorbereiden is.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:45 schreef firefly3 het volgende:
@ipa, raqqa is al opgegeven. Boeit niet wat de dictator en onthoofders daar doen. Leuke winkelstraten daar die nog heel zijn. Geen barrelbombs gegooid door assad. Inwoners zijn al weg. Meer water en stroom aanwezig dat nodig is. Laat assad en isis daar lekker in hun eigen hel gaar koken.
Ah , op die manier.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:46 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Amerika is niet voor een onafhankelijk Koerdistan, niet in Syrie noch in Irak. Niet omdat ze daar zelf zo'n probleem mee hebben maar omdat ze voor hen hele belangrijke betrekkingen met andere landen in de regio niet kunnen schaden door ja te zeggen tegen Koerdische onafhankelijkheid. Turkije en de banden die Amerika daarmee heeft zijn zoveel belangrijker dan de Koerdische zaak, Amerika staat daarom aan de kant van Turkije in de zaak dat een Koerdische onafhankelijkheid "onwenselijk is". Eerlijk, Syrisch of Iraaks Koerdistan heeft in vergelijking tot Turkije ook lang niet zoveel te bieden voor Amerika dat ze hun Turks-Amerikaanse belangrijke banden daarmee grote schade gaan laten oplopen (door voor Koerdische onafhankelijkheid te zijn en zich daarvoor hard te maken internationaal bijv).
Turkije pijpt het hardst, daar komt het op neer.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ah , op die manier.
Maar het is niet alsof de VS echt afhankelijk is van Turkije, eerder andersom.
Turkije vind ik een van de meest smerige partijen in het conflict van Syrie.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:50 schreef Djibril het volgende:
[..]
Turkije pijpt het hardst, daar komt het op neer.
"Afhankelijk" moet je dan definieren. Laat ik het zo zeggen: in het huidige M-Oosten is Turkije voor Amerika een hele belangrijke partner die ze niet moeten en kunnen verliezen. Misschien wel de belangrijkste partner. Een land ook met 80 miljoen inwoners en vanwege nog meer redenen een regionale grootmacht naast bijv Iran. En daarnaast ook nog een redelijk stabiel land in de buitenlandse politiek naar bijv Amerika toe, ook niet onbelangrijk gezien de gebeurtenissen laatste jaren in de regio daar en grote veranderingen die plaats hebben gevonden. Denk aan Mubarak die is gevallen, en nu met Sisi Egypte ook een beetje met Rusland flirt. Terwijl onder Mubarak Egypte een belangrijke partner van de yanks was.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:49 schreef theunderdog het volgende:
Ah , op die manier.
Maar het is niet alsof de VS echt afhankelijk is van Turkije, eerder andersom.
Uiteraard, maar het niet zo dat wanneer de verhoudingen tussen Turkije en VS wat scheef gaan lopen dat de VS dan heel paniekerig moet gaan doen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:54 schreef Aloulou het volgende:
[..]
"Afhankelijk" moet je dan definieren. Laat ik het zo zeggen: in het huidige M-Oosten is Turkije voor Amerika een hele belangrijke partner die ze niet moeten en kunnen verliezen. Misschien wel de belangrijkste partner. Een land ook met 80 miljoen inwoners en vanwege nog meer redenen een regionale grootmacht naast bijv Iran. En daarnaast ook nog een redelijk stabiel land in de buitenlandse politiek naar bijv Amerika toe, ook niet onbelangrijk gezien de gebeurtenissen laatste jaren in de regio daar en grote veranderingen die plaats hebben gevonden. Denk aan Mubarak die is gevallen, en nu met Sisi Egypte ook een beetje met Rusland flirt. Terwijl onder Mubarak Egypte een belangrijke partner van de yanks was.
De grootste macht is niet genoeg, je moet ook goede betrekking hebben met belangrijke regionale partners. Als Turkije ooit meer richting Rusland dreigt te gaan worden de Yanks echt wel zenuwachtiger hoor...zo'n belangrijke regionale partner willen ze niet aan de Russen verliezen. Dan zou het betekenen dat naast Iran ook Turkije van de Russen een partner-in-crime is gewordent, dat zorgt denk ik wel voor een "nightmare" in Washington lol.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:56 schreef theunderdog het volgende:
Uiteraard, maar het niet zo dat wanneer de verhoudingen tussen Turkije en VS wat scheef gaan lopen dat de VS dan heel paniekerig moet gaan doen.
De VS is gewoon de groot macht van de wereld.
Turkije gaat nooit meer richting Rusland, waarom zouden ze dat doen?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:03 schreef Aloulou het volgende:
[..]
De grootste macht is niet genoeg, je moet ook goede betrekking hebben met belangrijke regionale partners. Als Turkije ooit meer richting Rusland dreigt te gaan worden de Yanks echt wel zenuwachtiger hoor...zo'n belangrijke regionale partner willen zien aan de Russen verliezen. Dan zou het betekenen dat naast Iran ook Turkije aan de Russische leiband ligt, is denk ik wel een "nightmare" in Washington lol.
Ik gaf een voorbeeld, en dat Amerika indien dat zou gebeuren weldegelijk zenuwachtig zou worden. In het algemeen is het zo dat de landen die niet bij de Amerikaanse alliantie zijn "aangesloten" een alternatief zoeken...en dan snel bij Rusland aankomen bijv. Omdat hoe dan ook dat ook nog steeds een groot en machtig land is in internationale politiek.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:05 schreef theunderdog het volgende:
Turkije gaat nooit meer richting Rusland, waarom zouden ze dat doen?
Ik verwacht veel van de Arabieren eigenlijk, men komt eraan.quote:VS is (samen met Europa) de grootmacht van de wereld, en dat zal het nog heel lang blijven.
1: Dat klopt.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:14 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik gaf een voorbeeld, en dat Amerika indien dat zou gebeuren weldegelijk zenuwachtig zou worden. In het algemeen is het zo dat de landen die niet bij de Amerikaanse alliantie zijn "aangesloten" een alternatief zoeken...en dan snel bij Rusland aankomen bijv. Omdat hoe dan ook dat ook nog steeds een groot en machtig land is in internationale politiek.
[..]
Ik verwacht veel van de Arabieren eigenlijk, men komt eraan.
Klopt ze zouden volledig zijn teruggetrokken uit Tell Hamis en het nabijgelegen Tell Brak (in het Hasaka gouvernement).quote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:22 schreef expans het volgende:
Ik heb juist gelezen dat de PYD redelijk zware verliezen heeft geleden en heeft gefaald in het laatste offensief om met ISIS af te rekenen en de algehele regio te veroveren.
Wat ook lijkt te kloppen want het offensief werd aangekondigd maar de resultaten niet, logisch als ze verliezen natuurlijk.
Ben je een loser als je de Koraan wilt onthouden? (memoriseren)?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:48 schreef firefly3 het volgende:
Waar denk je dat isis hun geld vandaan heeft? Isis is een goed gefinancieerde leger, niets meer dan dat. Wie wilt er niet voor 3k per maand daar rondlopen als je niets hebt? Ik heb mijn principes, maar veel losers leren wel om elke versie van het koraan te onthouden.
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:54 schreef firefly3 het volgende:
Het wordt eens tijd dat het publiekelijk wordt gemaakt dat isis gefinancieerd wordt door rusland. OEPS![]()
![]()
NWS / [Centraal] Irak na de oorlog - deel 39quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:52 schreef De_Ilias het volgende:
Volgen jullie de oorlog in Irak? Het gaat daar hard aantoe tussen ISIS en de Regerende macht! Het valt me op dat liveleak nog geen speciaal Irak rubriek heeft gemaakt.
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:54 schreef firefly3 het volgende:
Het wordt eens tijd dat het publiekelijk wordt gemaakt dat isis gefinancieerd wordt door rusland. OEPS![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-
Waar blijkt dat uit? Omdat er mensen met een Russisch paspoort bij ISIS zitten?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:54 schreef firefly3 het volgende:
![]()
nog alcoholic was ie leuker geweestquote:
Bestaan er meerdere versies dan?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:48 schreef firefly3 het volgende:
Waar denk je dat isis hun geld vandaan heeft? Isis is een goed gefinancieerde leger, niets meer dan dat. Wie wilt er niet voor 3k per maand daar rondlopen als je niets hebt? Ik heb mijn principes, maar veel losers leren wel om elke versie van het koraan te onthouden.
Volgens sommigen welquote:
de rebellen evenals de burgers daaro, komen om van de honger, omdat de rebellen de distributie van voedsel tegen houden, klinkt aannemelijkquote:Op zondag 19 januari 2014 00:52 schreef IPA35 het volgende:
De rebellen houden de voedseldistributie tegen, zij zouden het 'kamp' verlaten maar ja...
quote:'Living suicide bomb' rejoins al-Qaida after Saudi deprogramming
Ahmed al-Shayea's return to arms along with other jihadis raises questions over Saudi Arabia's de-radicalisation initiative
Ahmed al-Shayea was known as the "living suicide bomb" – the young Saudi driver of a fuel tanker bomb in Iraq who survived to renounce violence and warn his countrymen of the dangers of jihad.
In the process he became Saudi Arabia's poster boy for a high-profile jihadi de-programming initiative whose secondary purpose is to discourage Saudis from joining al-Qaida.
With his burned face and mangled hands, Shayea was presented as a vivid warning to young Saudis about the perils of jihad and the untrustworthiness of al-Qaida, which he claimed had tricked him into driving the tanker bomb, which killed 12 people in 2004.
That was until November. Then Shayea disappeared from Saudi Arabia, only to reappear reportedly in Syria where – his Twitter feed reveals – he has rejoined the ranks of an al-Qaida franchise, the Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL), which is engaged in a civil war with other rebels fighting the Assad regime.
The case of Shayea raises questions about the effectiveness of the jihadi de-programming efforts, including the well-known Saudi model, which has boasted of rehabilitating and releasing several thousand former jihadis, including some returned by the US.
And Shayea is not the only prominent jihadi to have returned to al-Qaida. Despite long denials of any recidivism, four years ago it was revealed that Said Ali al-Shihri, a former inmate of Guantnamo who was also released to the Saudis under the same programme, had re-emerged as al-Qaida's deputy leader in Yemen, one of a number of graduates of the de-radicalisation programme to return to the group.
Khalid al-Suwid, who also fought in Iraq and was released under the same programme in 2012, is another who quickly resumed jihad. His death in Syria was announced in a martyrdom video on Facebook.
Hundreds of young Saudis have undergone the jihadi de-programming, being re-educated in prisons and rehabilitation centres, a scheme run by the interior ministry and available only to captured jihadis who demonstrate a desire to revoke their beliefs.
If Shayea's story is instructive, it is because so much is known about him. Held by US forces in Abu Ghraib prison in Iraq after the fuel tanker attack, he was repatriated to Ha'ir prison in Riyadh, where he told a visiting cleric he had experienced a change of heart.
In an outreach programme similar to ones run in Egypt and Yemen at the time involving psychiatrists and clerics, Shayea was persuaded to go public, appearing on television as part of a co-ordinated campaign to persuade others not to follow him.
He had been tricked, he said in his appearances. Although he had gone to fight Americans, he added, he was not told that the tanker he drove into Baghdad was a bomb.
His message was not just aimed at Saudi Arabia's jihadis; the authorities were keen to show him off to the wider world as well. In 2007 he described rejection of jihad in an interview organised by the Saudi government with western media outlets. "I realised that all along I was wrong," Shayea told the Associated Press in a two-hour interview at a Riyadh hotel before returning to an interior ministry compound that serves as a sort of halfway house for ex-jihadis rejoining Saudi society. "There is no jihad. We are just instruments of death," he said.
When he was recruited in his home town of Buraida, Shayea was 19 and jobless. "My friend started telling me about Iraq, how Muslims are getting killed there and how we should go there for jihad," said Shayea in 2007. "He told me there were fatwas and DVDs issued by Saudi and Iraqi clergymen that called for jihad."
In another interview in the same year that was broadcast by Fox News, Shayea added: "I would like to say to the American people that Islam forbids killing innocent people."
What is puzzling about Shayea's return to al-Qaida in Syria is that – by his own account – while being treated by US forces in Iraq who had saved his life, he claims that he told his American interrogators where to find a senior al-Qaida figure in Baghdad and revealed all that he knew about the group.
Noman Benotman, president of the thinktank Quilliam, which has its own de-radicalisation work, believes that, of 4,000 to 6,000 Saudis who have gone through the scheme, only 80 to 100 have either picked up arms again or drifted back into jihadi ideology.
"You have to separate the myth from the reality of this programme. It has been largely successful, but it has not – as the Saudis have tried to claim in the past – been magic, with no cases of people returning to jihad.
"Some have gone to Syria, others to Yemen, but it is still a small number," said Benotman.
He said that graduates from the de-programming initiative had been influenced by the same narrative of the war in Syria as wider Saudi society, where Salafists have used the official attitude of the ruling family to argue that the royal family has been hypocritical over events in Syria.
The Guardian
Ja, zou een beetje raar zijn als de daar aanwezige 'rebellen' wel voedsel zouden kunnen krijgen en de 'normale'' bevolking niet.quote:Op zondag 19 januari 2014 00:59 schreef Slayage het volgende:
[..]
de rebellen evenals de burgers daaro, komen om van de honger, omdat de rebellen de distributie van voedsel tegen houden, klinkt aannemelijk
Nitpicking! Waar je meerdere versies leest gaat het eigenlijk over meerdere interpretaties (net als met de bijbel). Want wat de ene moslim doet 'volgens de koran' wordt door de andere moslim weer tegengesprokenquote:
Hmmm. Niet zo zeer de Koran, maar hadiths lijkt mij beter gepast.quote:Op zondag 19 januari 2014 02:34 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nitpicking! Waar je meerdere versies leest gaat het eigenlijk over meerdere interpretaties (net als met de bijbel). Want wat de ene moslim doet 'volgens de koran' wordt door de andere moslim weer tegengesproken
Oh als een FSA commandant dat zegt is het gewoon een feit, case closed. De Arabische wereld is namelijk niet bekend met gare complottheorien en zo.quote:Op zondag 19 januari 2014 07:15 schreef firefly3 het volgende:
Een FSA commandant zegt ook dat isis gefinancieerd wordt door assad en iran. Dat verklaard ook hun constante stroom van wapens en geld.
Zeer objectief zo'n FSA-commandant.quote:Op zondag 19 januari 2014 07:15 schreef firefly3 het volgende:
Een FSA commandant zegt ook dat isis gefinancieerd wordt door assad en iran. Dat verklaard ook hun constante stroom van wapens en geld.
Van de kaart geveegd door wie?quote:Op zondag 19 januari 2014 07:35 schreef firefly3 het volgende:
Isis was overigens bijna van de kaart geveegd in syrie en irak, totdat ze een enorme comeback hadden van de zomer. Deze comeback kan alleen door overheden tot stand gebracht zijn. Geld en materiaal dat vergelijkbaar is dat de FSA kreeg van de US en Jordani.
quote:Op zondag 19 januari 2014 00:52 schreef IPA35 het volgende:
De rebellen houden de voedseldistributie tegen, zij zouden het 'kamp' verlaten maar ja...
quote:Syrian Rebels Say Cease-Fire Deals Prove Deceptive
By ANNE BARNARDJAN. 16, 2014
Syrian families in October leaving Moadhamiya. That town recently accepted a cease-fire offer, but rebels say the government has not kept its promises. Khaled Al-Hariri/Reuters
BEIRUT, Lebanon — To the starving residents and rebel fighters in the bitterly contested suburbs of Damascus, the offer from the Syrian government can be tempting enough to overcome their deep mistrust: a cease-fire accompanied by the delivery of food supplies, if they agree to give up their heavy weapons and let state-run news media show the government’s flag flying over their town.
However, residents and rebel officials in some of the communities described in interviews a disturbing pattern in which the government has used the cease-fires as cover for an operation intended to attain a victory it could not achieve any other way.
Secretary of State John Kerry and Russia’s foreign minister, Sergey V. Lavrov, said this week that they would work for localized cease-fires — or rather, an internationally backed version of them — ahead of peace talks on Syria scheduled to open next week in Switzerland. Mr. Kerry on Thursday also offered an unusual assurance that the United States had not pulled back from its goal of establishing a transitional government that did not include President Bashar al-Assad.
Crisis in Syria
For Russia, the strategy builds on its effort to portray Mr. Assad as a responsible leader whom the West can deal with, begun last year with the deal to dispose of Syria’s chemical weapons.
The Assad government, for its part, capitalizing on recent insurgent infighting to make advances on the outskirts of the northern city of Aleppo, is eager to portray itself as offering mercy from a position of strength.
But up to now, rebels and civilians say, the picture is far different. The government rains aerial attacks on areas that refuse cease-fire offers. People in places that accept can find themselves facing new demands: to turn over wanted men, give up their light weapons and accept a military governor. Food is delivered piecemeal to retain the government’s leverage.
Rather than a mutually agreed cease-fire, one rebel leader said, it seemed “more like surrender.”
For cease-fires to become the start of a peace process, said Michael Wahid Hanna, a Middle East analyst at the Century Foundation, they must offer rebel-held areas meaningful local autonomy and be enforced by Russia with the same muscle it applied to the chemical deal. Up to now, they have been negotiated between local leaders and government-approved mediators with no known international involvement.
In those deals, civilians have been attacked and killed while trying to flee blockaded areas after promises of safe passage. The government and rebels blame each other. The government has repeatedly given permission for aid convoys to enter, then blocked them, as people continue to suffer and even die from a lack of food and medical care.
On Monday, a relief convoy to the Yarmouk camp, home to Syria’s largest cluster of Palestinians, was forced by gunfire to turn back. The United Nations agency for Palestinian relief said that the government insisted the convoy enter through the southern gate — requiring a dangerous drive through contested territory — not the more secure, government-controlled northern one.
International aid workers, speaking on the condition of anonymity to protect aid projects, say that the government has shown little commitment to the politically neutral delivery of aid. Many contend that the government uses the truces more as a tool of surrender — starving people and luring them into one-sided deals — than as building blocks of compromise.
The government allowed a month’s supply of food to reach two besieged areas on Thursday, according to the Syrian Arab Red Crescent, apparently without conditions, days after the statements from Mr. Kerry and Mr. Lavrov.
The conditional truces elsewhere have helped the government by sowing division and mistrust inside opposition areas. In Yarmouk, the traditional Palestinian divide between the Hamas and Fatah parties has been replaced, one resident said, by a gulf between those for and against a truce.
“It’s a very nasty way, but it was unfortunately effective,” said Qusai Zakarya, a rebel council member in the town of Moadhamiya, who said opponents of a truce ended up appearing to deny food to residents, although it was the government that imposed the blockade.
“The message of Bashar al-Assad is, ‘I can give you food and a secure life without shelling and bombardment,’ ” he said. “Few people still believe he can be brought down. I can’t blame them because they have seen things no one can handle.”
It was painful, he said, to see Mr. Assad win by starvation what he could not with arms. “It can destroy your soul before it destroys your body, make you feel helpless. This is their idea of negotiations.”
The people of Syria and Lebanon are suffering and it is criminally insane that it can happen in today’s world! The people living in the...
In Moadhamiya, the truce efforts began with an unlikely dialogue between Mother Agnes Mariam, the nun who rose to prominence with declarations that videos of the August chemical weapons attack were staged and who now works on mediation efforts, and Qusai Zakarya, a former English student who nearly died in the chemical weapons attack. But it has dissolved into mutual allegations of lies and betrayal.
Three weeks after accepting a government cease-fire deal, Moadhamiya has received just one food shipment, residents said, enough for perhaps a meal apiece. Several thousand civilians were evacuated from the town under an earlier, equally rocky truce, but the departures stopped after shelling hit a group as it left, and others disappeared into the jails of the security forces.
Mother Agnes says that 20 are still being held; Qusai Zakarya puts the number in the hundreds and says a government contact told him that eight had been killed. He says the government at first agreed to let locals keep light arms and govern themselves, but reneged.
Qusai Zakarya, who uses a nom de guerre to protect his family, said that after his criticism of the deal, one mediator relayed a message from a government official: “Shut up or we will shut you up for good.”
In a recent interview in Beirut, Mother Agnes, who says she speaks with senior intelligence officials but does not represent the government, said that the plan was to let residents remain “opposition, but peaceful opposition.”
She said she could not control abuses that mar the deals, blaming people on both sides with an interest in continuing the conflict. “If 20 are still detained, should I not have evacuated anyone?” she said, adding that the more pragmatic in the government hope the deals will be replicated in many places.
A truce in Barzeh, on the northern edge of Damascus, looked promising on Monday. Government footage showed bulldozers clearing rubble and the local governor speaking to residents; footage from the rebels showed their fighters were still present, neither shooting nor being rounded up. The deal was more voluntary there, a local opposition activist said; rebels were tired and wanted their destroyed town cleaned up.
But the deal is now in danger, the activist said, after the state news media falsely reported the rebels had surrendered, the governor denounced them as terrorists and eight fugitives from Barzeh were arrested. The cease-fire will not hold, he said, “without a real, real, real change of mentality.”
On Tuesday, the local opposition committee in the suburb of Beit Sahem proposed to the government a cease-fire with local autonomy, according to a resident of a neighboring town familiar with the talks. People there were shot as they tried to leave under an abortive deal in December, but they are hungry, and ready to try again.
Mohammad Ghannam and Hwaida Saad contributed reporting.
A version of this article appears in print on January 17, 2014, on page A1 of the New York edition with the headline: Syria Rebels Say Cease-Fire Deals Prove Deceptive. Order Reprints|Today's Paper|Subscribe
Dit is wel wat te kort door de bocht, je kan ISIS in Syrie (voornamelijk buitenlanders) onmogelijk vergelijken met de Iraakse voorganger in Irak (voornamelijk Iraakse soennieten en voormalige baathisten). In Irak kwamen ze echt uit een deel van de eigen bevolking, met hier en daar wat buitenlandse strijders. Maar de basis en leiders waren gewoon Iraaks. De meerderheid kwam gewoon uit voormalige baathpartij, extremistische Iraakse soennieten en bijvoorbeeld veel steun in soennitische (voormalige pro-Saddam) bolwerken als Fallujah hebben. Fallujah is als voormalig Saddam bolwerk (en hebben dus alles verloren met invasie van Amerika) een goede bron voor Iraaks al-Qaida om strijders uit te recruteren om tegen de sjieten te vechten die "met Amerika heulden om Saddam af te zetten". ISIS in Syrie hebben die diepgaande contacten bij de lokale bevolking niet, omdat het (vrijwel) allemaal buitenlanders zijn.quote:Op zondag 19 januari 2014 12:48 schreef Charismatisch het volgende:
Bijna 200.000 Amerikaanse soldaten + lokale stammen en het Iraakse leger hebben hen niet van de kaart geveegd. FSA gaat dit wel even doen?
Maar je zou toch juist denken dat een groepering die vrijwel de meeste manschappen uit eigen land heeft veel makkelijker te bestrijden is dan een groepering die ze overal vandaan haalt.quote:Op zondag 19 januari 2014 13:04 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dit is wel wat te kort door de bocht, je kan ISIS in Syrie (voornamelijk buitenlanders) onmogelijk vergelijken met de Iraakse voorganger in Irak (voornamelijk Iraakse soennieten en voormalige baathisten). In Irak kwamen ze echt uit een deel van de eigen bevolking, met hier en daar wat buitenlandse strijders. Maar de basis en leiders waren gewoon Iraaks. De meerderheid kwam gewoon uit voormalige baathpartij, extremistische Iraakse soennieten en bijvoorbeeld veel steun in soennitische (voormalige pro-Saddam) bolwerken als Fallujah hebben. Fallujah is als voormalig Saddam bolwerk (en hebben dus alles verloren met invasie van Amerika) een goede bron voor Iraaks al-Qaida om strijders uit te recruteren om tegen de sjieten te vechten die "met Amerika heulden om Saddam af te zetten". ISIS in Syrie hebben die diepgaande contacten bij de lokale bevolking niet, omdat het (vrijwel) allemaal buitenlanders zijn.
In Irak ligt de sleutel voor het actief bestrijden van ISIS bij de onvrede weghalen bij de soennieten, en dat is moeilijk voor de Maliki-regering en omdat de soennieten onder Saddam veel macht hadden. In Syrie kan je ISIS wat dat betreft makkelijker bestrijden omdat ze niet uit de Syrische bevolking komen en/of uit onvrede van Syrische soennieten zoals in Irak. Het wordt vrij breed in Syrie gezien als een "buitenlandse macht" kort gezegd. ISIS that is.
Ik zeg niet dat FSA ISIS wel even wegvaagt, dat geloof ik zeker niet. Maar je kan ISIS in Syrie niet zomaar vergelijken met Iraaks al-Qaida en de voorganger ervan. In Irak zit het probleem veel dieper, onmogelijk met Syrie nu te vergelijken en de positie van ISIS daar.
Het gaat om dezelfde groepering en in beide landen zullen ze niet weggevaagd worden. Ze gaan hoogstens ondergronds opereren, hergroeperen en weer terugkeren.quote:Op zondag 19 januari 2014 13:04 schreef Aloulou het volgende:
Maar je kan ISIS in Syrie niet zomaar vergelijken met Iraaks al-Qaida en de voorganger ervan.
Het gaat ideologisch om dezelfde groepering, dat is algemeen bekend. Maar de samenstelling is echt anders en daarom heeft ISIS in Syrie niet de positie die Iraaks al-Qaida heeft in Irak. Dat is een heel belangrijk verschil, in Irak zit het probleem met al-Qaida veel dieper en is het een lokaal probleem met soennitische groepen. In Syrie is ISIS vrijwel geheel buitenlands en vreemdelingenlegioen, wil je naar de Syrische al-Qaida tak (lokale) kom je bij Nusrah uit en niet ISIS.quote:Op zondag 19 januari 2014 13:10 schreef Charismatisch het volgende:
Het gaat om dezelfde groepering en in beide landen zullen ze niet weggevaagd worden.
Ze zullen sowieso veranderen - indien ze aan de verliezende hand zijn - van taktiek, van "conventioneel" strijden zoals nu en proberen "land te veroveren" naar guerillataktieken en voornamelijk aanslagen. Dit geldt voor alle al-Qaida en salafi-jihadi groepen overigens.quote:Ze gaan hoogstens ondergronds opereren, hergroeperen en weer terugkeren.
dat is ook het verstandigst om te doen, net als de sahwa toentertijd, de soennieten moeten het zelf klaren en maliki en co moeten de soennieten hierop wel echte macht geven en inclusief zijn in de politieke besluitvorming, anders zal isi of anderen de wapens blijven oppakken, om hun stem te laten horenquote:Op zondag 19 januari 2014 13:11 schreef expans het volgende:
Daarom valt Maliki Fallujah/Anbar toch ook niet massaal aan, er hoeft maar n iemand te roepen dat het sektarisch geweld is tegen de soennieten (wat een groot deel waarschijnlijk ook denkt) en dan is de regering de lul, dat weten ze zelf ook wel. Daarom hameren ze ook op het feit dat het gaat om terroristen en niet om soennieten.
Nee. Het gaat om dezelfde groepering met dezelfde leider.quote:Op zondag 19 januari 2014 13:19 schreef Aloulou het volgende:
Het gaat ideologisch om dezelfde groepering, dat is algemeen bekend. Maar de samenstelling is echt anders
Voor de Amerikaanse invasie was al-Qaeda er niet eens.quote:in Irak zit het probleem met al-Qaida veel dieper
Worden ze weggevaagd? Denk het niet.quote:Ze zullen sowieso veranderen - indien ze aan de verliezende hand zijn - van taktiek, van "conventioneel" strijden zoals nu en proberen "land te veroveren" naar guerillataktieken en voornamelijk aanslagen.
Ben je nou serieus of moet je je gelijk halen? Ik heb het over de samenstelling van ISIS...de strijders die vechten dus, meer dan 80% zijn niet Syriers en dus buitenlanders in Syrie. In Irak zijn al-Qaida en de strijders voornamelijk Irakezen. Een groot en belangrijk verschil. Nergens ontken ik dat de ideologie hetzelfde is.quote:Op zondag 19 januari 2014 13:26 schreef Charismatisch het volgende:
Nee. Het gaat om dezelfde groepering met dezelfde leider.
Hier heb ik het toch niet over gehad?quote:Voor de Amerikaanse invasie was al-Qaeda er niet eens.
Waar zeg ik dat ze weggevaagd worden? Of is dat je angst? Ik stel nergens dat ze weggevaagd worden. Nogmaals, ik stel nergens dat ze weggevaagd worden. Ik zeg alleen dat het makkelijker is ISIS in Syrie te verjagen dan al-Qaida in Irak. Om de simpele reden dat ISIS in Syrie een "buitenlandse macht" is en al-Qaida in Irak zijn voornamelijk Irakezen. En daarmee zit het probleem van de populariteit van al-Qaida onder soennitische Irakezen veel dieper dan die van ISIS onder Syriers.quote:Worden ze weggevaagd? Denk het niet.
Genoeg buitenlandse strijders in Irak.quote:Op zondag 19 januari 2014 13:34 schreef Aloulou het volgende:
Ben je nou serieus of moet je je gelijk halen? Ik heb het over de samenstelling van ISIS...de strijders die vechten dus, meer dan 80% zijn niet Syriers en dus buitenlanders in Syrie. In Irak zijn al-Qaida en de strijders voornamelijk Irakezen. Een groot en belangrijk verschil. Nergens ontken ik dat de ideologie hetzelfde is.
Je zegt dat het probleem van al-Qaeda in Irak dieper ligt. En ik zeg dat ze 11 jaar geleden niet eens actief waren in Irak. Dat is hoe "diep" het probleem ligt.quote:Hier heb ik het toch niet over gehad?
Ik wel. Toen reageerde jij op mij. Dus lees voortaan eerst wat ik heb geschreven en reageer dan pas.quote:ik stel nergens dat ze weggevaagd worden
Nou, ik ben er niet zo'n fan van zelfverklaarde verzetsorganisaties 'tegen buitenlandse agressors' die zelf in opdracht andersdenkenden en democratisch gekozen premiers opblaast.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
In wat is Hezbollah een terreurorganisatie dan ?
Tja, maar ze slachten geen minderheden af.quote:Op zondag 19 januari 2014 13:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Nou, ik ben er niet zo'n fan van zelfverklaarde verzetsorganisaties 'tegen buitenlandse agressors' die zelf in opdracht andersdenkenden en democratisch gekozen premiers opblaast.
Dan vergis je je denk ik en staar je je blind op "nationale grenzen". In Irak vermoed ik dat het probleem is dat het leger en inlichtingendiensten slecht in staat zijn om belangrijke info wat betreft terrorisme en geplande aanslagen uit bepaalde soennitische gebieden/groepen te krijgen. En dat komt weer omdat die groepen waarschijnlijk wantrouwig zijn naar deze inlichtingendiensten omdat zij "maliki-overheid en dus sjitisch gedomineerd" zijn. Dus als jij van iets weet "ga je dat niet vertellen aan die sjitische Maliki overheid die ons soennieten bestrijdt". En zodoende weet ook in Irak de overheid en inlichtingendiensten niet genoeg waar ze moeten zoeken omdat bepaalde info hen gewoon niet bereikt en/of ze die gewoon niet te weten kunnen komen bij bepaalde groepen.quote:Op zondag 19 januari 2014 13:10 schreef theunderdog het volgende:
Maar je zou toch juist denken dat een groepering die vrijwel de meeste manschappen uit eigen land heeft veel makkelijker te bestrijden is dan een groepering die ze overal vandaan haalt.
http://www.timesofisrael.(...)ia-to-join-al-qaeda/quote:Two French teens have traveled to Syria to fight for an Islamist extremist group, making them what are believed to be the youngest Westerners to join the fight against President Bashar Assad.
Get The Times of Israel's Daily Edition by email
and never miss our top stories FREE SIGN UP!
Many American, British Western European citizens have attempted or succeeded in joining the nearly three-year-old civil war in Syria, but the 15-year-olds from Toulouse, in southern France, may be the youngest jihadists to do so.
“I’ve informed the Paris anti-terrorist prosecutor because the two boys made their intention clear that they would travel to Syria via Turkey,” prosecutor Michel Valet told Reuters.
The unnamed French boys didn’t turn up for school on January 6 and bought tickets to Syria using a family credit card, the Daily Mail reported. One of the boys’ father told a French newspaper that his son “was brainwashed online” before he decided to go to war-torn Syria.
According to Reuters, one of the boys called home earlier this week to say he was in danger and that he would not call again for a month.
President Francois Hollande said earlier this month that an estimated 700 French citizens have gone to Syria to join jihadist groups fighting the Assad regime. Of those, approximately 20 have been killed.
The western Europe-based rebels, mostly young men, are being recruited by new networks that arrange travel and comfortable lodging in the heart of rebel territory, and foster a militant form of Islam that Western security officials fear will add to the terror threat when the fighters return home.
The 11 western European countries with the biggest contingents in Syria are estimated to have some 1,200-1,700 people among rebel forces, according to government and analyst figures compiled by The Associated Press last month. That compares to estimates of 600-800 from those countries in late spring.
In March 2012, Toulouse resident Mohammed Merah shot a rabbi and three children outside a Jewish school in Toulouse. Merah confessed to the shooting before being killed by a French SWAT team after a 32-hour siege of his apartment. He had earlier traveled to Afghanistan for training with al-Qaeda.
Read more: Two French teens go to Syria to join al-Qaeda | The Times of Israel http://www.timesofisrael.(...)qaeda/#ixzz2qqeFMd8G
Follow us: @timesofisrael on Twitter | timesofisrael on Facebook
deze topquote:Op zondag 19 januari 2014 13:43 schreef Charismatisch het volgende:
Assad: opstappen is geen optie
De Syrische president Bashar al-Assad is niet van plan om op te stappen. ''Als we ons hadden willen overgeven, hadden we dat meteen wel gedaan'', zei Assad tegen Russische parlementsleden in Damascus. Het regime wil dat er tijdens de vredestop komende week in Zwitserland vooral wordt gesproken over het bestrijden van terrorisme.
http://nos.nl/artikel/599480-assad-opstappen-is-geen-optie.html
Nog even hier op reageren en dan is het genoeg in dit Syrie topic wat betreft de Iraakse discussie. Als ik zeg dat het probleem "diep" ligt heeft dat met de ontstane situatie in Irak te maken na de Amerikaanse invasie natuurlijk he. Soennieten die veel macht zijn verloren, voormalige baathisten die bij Saddam's regime hoorden en door de anti-baathwet compleet zijn uitgesloten zijn in de armen van al-qaida gedreven, algemeen bekend dat al-qaida in Irak aardig wat "voormalige baathisten" heeft aangetrokken, soennieten die verkiezingen boycotten en daardoor alleen maar meer een sjitisch-geleidde overheid tegen zich kregen, etc etc. Inmiddels zit het probleem "diep" en dat is dat al-qaida recruteert en enige sympathie heeft in hun jihadistische retoriek bij delen van de soennitische minderheid die zich (zwaar) tekort gedaan voelen.quote:Op zondag 19 januari 2014 13:42 schreef Charismatisch het volgende:
Je zegt dat het probleem van al-Qaeda in Irak dieper ligt. En ik zeg dat ze 11 jaar geleden niet eens actief waren in Irak. Dat is hoe "diep" het probleem ligt.
Beter dan ISIS zijn is ook niet zo lastig. Dat maakt het niet automatisch een goed alternatief. Trouwens, de behandeling van minderheden door Hezbollah is echter niet veel anders als dat je zou verwachten van een radicale Islamistische groepering.quote:Op zondag 19 januari 2014 13:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tja, maar ze slachten geen minderheden af.
Het is geen perfecte organisatie in menselijkheid dat zeker niet. Maar wel beter dan ISIS.
Aloulou, doet Al-qaida wel takfir opSaddam en andere lieden van de baath-partij, of zien ze hem als Moslim.quote:Op zondag 19 januari 2014 13:04 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dit is wel wat te kort door de bocht, je kan ISIS in Syrie (voornamelijk buitenlanders) onmogelijk vergelijken met de Iraakse voorganger in Irak (voornamelijk Iraakse soennieten en voormalige baathisten). In Irak kwamen ze echt uit een deel van de eigen bevolking, met hier en daar wat buitenlandse strijders. Maar de basis en leiders waren gewoon Iraaks. De meerderheid kwam gewoon uit voormalige baathpartij, extremistische Iraakse soennieten en bijvoorbeeld veel steun in soennitische (voormalige pro-Saddam) bolwerken als Fallujah hebben. Fallujah is als voormalig Saddam bolwerk (en hebben dus alles verloren met invasie van Amerika) een goede bron voor Iraaks al-Qaida om strijders uit te recruteren om tegen de sjieten te vechten die "met Amerika heulden om Saddam af te zetten". ISIS in Syrie hebben die diepgaande contacten bij de lokale bevolking niet, omdat het (vrijwel) allemaal buitenlanders zijn.
In Irak ligt de sleutel voor het actief bestrijden van ISIS bij de onvrede weghalen bij de soennieten, en dat is moeilijk voor de Maliki-regering en omdat de soennieten onder Saddam veel macht hadden. In Syrie kan je ISIS wat dat betreft makkelijker bestrijden omdat ze niet uit de Syrische bevolking komen en/of uit onvrede van Syrische soennieten zoals in Irak. Het wordt vrij breed in Syrie gezien als een "buitenlandse macht" kort gezegd. ISIS that is.
Ik zeg niet dat FSA ISIS wel even wegvaagt, dat geloof ik zeker niet. Maar je kan ISIS in Syrie niet zomaar vergelijken met Iraaks al-Qaida en de voorganger ervan. In Irak zit het probleem veel dieper, onmogelijk met Syrie nu te vergelijken en de positie van ISIS daar.
quote:Op zondag 19 januari 2014 14:40 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Beter dan ISIS zijn is ook niet zo lastig. Dat maakt het niet automatisch een goed alternatief. Trouwens, de behandeling van minderheden door Hezbollah is echter niet veel anders als dat je zou verwachten van een radicale Islamistische groepering.
Ik denk dat ze vooral takfir op jou zouden doen...quote:Op zondag 19 januari 2014 14:54 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Aloulou, doet Al-qaida wel takfir opSaddam en andere lieden van de baath-partij, of zien ze hem als Moslim.
Hoe behandelen ze minderheden dan?quote:Op zondag 19 januari 2014 14:40 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Beter dan ISIS zijn is ook niet zo lastig. Dat maakt het niet automatisch een goed alternatief. Trouwens, de behandeling van minderheden door Hezbollah is echter niet veel anders als dat je zou verwachten van een radicale Islamistische groepering.
Erg slecht, zo slecht dat Veldkamp's christelijke vriendinnetje liedjes over ze gaat zingen.quote:
quote:Op zondag 19 januari 2014 13:43 schreef Charismatisch het volgende:
Assad: opstappen is geen optie
De Syrische president Bashar al-Assad is niet van plan om op te stappen. ''Als we ons hadden willen overgeven, hadden we dat meteen wel gedaan'', zei Assad tegen Russische parlementsleden in Damascus. Het regime wil dat er tijdens de vredestop komende week in Zwitserland vooral wordt gesproken over het bestrijden van terrorisme.
http://nos.nl/artikel/599480-assad-opstappen-is-geen-optie.html
Alweer ontkend door Assad:quote:
Soort van Dhimmi achtige relatie. Deze reeks gaf wel een inkijk.quote:
De geliefde Russische media van WitteMuur zijn toch niet 100% betrouwbaar. Wat een verrassing.quote:Op zondag 19 januari 2014 15:31 schreef Intellectueel het volgende:
Alweer ontkend door Assad:
http://www.haaretz.com/news/middle-east/1.569356
quote:Op zondag 19 januari 2014 15:34 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
De geliefde Russische media van WitteMuur zijn toch niet 100% betrouwbaar. Wat een verrassing.
Haaretz bericht slechts enkel over wat Syrie's staatsmedia heeft gepubliceerd:quote:
Hoe behandelen ze de minderheden dan?quote:Op zondag 19 januari 2014 14:40 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik ben wel een goede Sunni-Moslim hoor.quote:Op zondag 19 januari 2014 15:22 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze vooral takfir op jou zouden doen...
Ben jij pro-Assad.quote:Op zondag 19 januari 2014 15:31 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
[..]
zie #114quote:Op zondag 19 januari 2014 15:46 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Hoe behandelen ze de minderheden dan?
Moet je wel de deur op slot doen als je weer eens porno gaat kijken anders snijden ze je ballen eraf.quote:Op zondag 19 januari 2014 15:47 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik ben wel een goede Sunni-Moslim hoor.
Ik kijk geen porno. Ik plaatste die plaatjes slechts ter gein.quote:Op zondag 19 januari 2014 15:51 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Moet je wel de deur op slot doen als je weer eens porno gaat kijken anders snijden ze je ballen eraf.
Ik ben pro een gecentraliseerde Syrische regering, enigszins seculier ingesteld, vrij van politiek Islamitische invloeden, waarbij de minderheden middels de constitutie beschermd worden en allerlei gewapende groeperingen niet vrij spel hebben.quote:
Juist jaquote:Op zondag 19 januari 2014 15:53 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik kijk geen porno. Ik plaatste die plaatjes slechts ter gein.
Fok! wordt gesponsord door Iran je weet toch?quote:Ik was even vergeten dat dat verboden was volgens de raafidi-fok-regels.
quote:Op zondag 19 januari 2014 15:53 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik kijk geen porno. Ik plaatste die plaatjes slechts ter gein.
Ik was even vergeten dat dat verboden was volgens de raafidi-fok-regels.
Syri zal nooit meer een gecentraliseerde staat worden.quote:Op zondag 19 januari 2014 15:53 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik ben pro een gecentraliseerde Syrische regering, enigszins seculier ingesteld, vrij van politiek Islamitische invloeden, waarbij de minderheden middels de constitutie beschermd worden en allerlei gewapende groeperingen niet vrij spel hebben.
Ik dacht dat het werd gesponsord door de zionisten en de zionistische schoothondjes in Nederland. Met schoothondjes bedoel ik de VVD en de PVV.quote:Op zondag 19 januari 2014 15:55 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Juist ja
[..]
Fok! wordt gesponsord door Iran je weet toch?
En dat zijn 'raafidi's'?quote:Op zondag 19 januari 2014 15:59 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik dacht dat het werd gesponsord door de zionisten en de zionistische schoothondjes in Nederland. Met schoothondjes bedoel ik de VVD en de PVV.
quote:Op zondag 19 januari 2014 15:59 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik dacht dat het werd gesponsord door de zionisten en de zionistische schoothondjes in Nederland. Met schoothondjes bedoel ik de VVD en de PVV.
quote:Op zondag 19 januari 2014 15:59 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik bedoelde het als grap.quote:Op zondag 19 januari 2014 16:08 schreef WitteMuur het volgende:
[..]Jij bent niet helemaal lekker in je hoofd als je dat serieus denkt
Ok, ik zou het wel verwachten van jou... Liever ISIS hebben dan Assad..quote:
Zover ik weet verbiedt Hezbollah minderheden niet van alles en slachten ze minderheden zeker niet af.quote:Op zondag 19 januari 2014 14:40 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Even doorgelezen, en nog afgezien van of alles in dit artikel klopt, ik zie niks Dhmmi-achtigs.quote:Op zondag 19 januari 2014 15:33 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Soort van Dhimmi achtige relatie. Deze reeks gaf wel een inkijk.
https://now.mmedia.me/lb/(...)hs-fortress-part-iii
Hij stapt, op termijn, wel degelijk op en na die inspraakronde wordt Syri schoongeveegd.quote:
Is dat de voorspelling van jou of heb je ook een bron?quote:Op zondag 19 januari 2014 17:37 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Hij stapt, op termijn, wel degelijk op en na die inspraakronde wordt Syri schoongeveegd.
quote:The Al-Qaeda-linked Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL) has reached out to other rebel groups in Syria to head off infighting, in an audio message posted online Sunday.
"Today, the (Islamic) state is reaching out to you to stop fighting us, to focus on fighting the nusairiyah," the voice in the message, purportedly that of ISIL chief Abu Bakr al-Baghdadi, said, using the term often used by jihadists when referring to the Syrian regime.
The remarks mark a shift for ISIL, which said earlier this month it would "crush" opposition fighters and considered members of the Syrian National Coalition and the military command of the Free Syrian Army to be "legitimate targets".
Baghdadi, in the audio message posted on jihadist forums, accused the rebels groups of "betrayal".
"Anyone who fought against us should review his stance," he said. "You have stabbed us in the back, as all of our soldiers were on the frontline."
He continued, referring to various parts of Syria, "We used to have an army who implemented a plan to invade Aleppo and advance to the western front, and we used to have forces in Hama and we used to have forces in Idlib.
"But all of this has stopped in one night because of the betrayal."
Volgens die kaart is het Assad regime/zijn troepen en Syria Revolutionaries Front dus gewoon de baas in Syri.quote:Op zondag 19 januari 2014 18:33 schreef IPA35 het volgende:
Zijn kaarten van Aleppo zijn onbetrouwbaar net zoals zijn kaarten van Qusayr destijds.
EDIT:
Die tweede kaart is realistisch.
----
En na al het geschreeuw van het tegendeel is het ook wel duidelijk dat ISIS de IF een flink pak slaag aan het geven is.
Als je een betere kaart hebt van het gebied, be my guestquote:Op zondag 19 januari 2014 18:33 schreef IPA35 het volgende:
Zijn kaarten van Aleppo zijn onbetrouwbaar net zoals zijn kaarten van Qusayr destijds.
EDIT:
Die tweede kaart is realistisch.
----
En na al het geschreeuw van het tegendeel is het ook wel duidelijk dat ISIS de IF een flink pak slaag aan het geven is.
Die van jou is ingezoomed en andere datums.quote:Op zondag 19 januari 2014 18:41 schreef IPA35 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De ontzetting van de militaire luchthaven Kuweiris laat niet lang meer op zich wachten.
En als Sheik Najjar ingenomen is zal ook de gevangenis ontzet kunnen worden (daartussen is alleen een stuk vlak land).
Nee. Bij zijn kaart van Aleppo zelf beweert hij dat de corridor tussen de luchthaven en de westerlijke wijken van de stad alleen maar uit een dunne corridor rond Sheik Said bestaat. Ook strekt het terrein aan de westkant zijn veel verder uit in het platteland tot aan Kafr Hamra.quote:Op zondag 19 januari 2014 18:45 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Die van jou is ingezoomed en andere datums.
Erg ja!quote:Op zondag 19 januari 2014 18:46 schreef theunderdog het volgende:
http://www.theguardian.co(...)ernment-forces-video
Triest.
Denk wat je wilquote:Op zondag 19 januari 2014 18:47 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Nee. Bij zijn kaart van Aleppo zelf beweert hij dat de corridor tussen de luchthaven en de westerlijke wijken van de stad alleen maar uit een dunne corridor rond Sheik Said bestaat. Ook strekt het terrein aan de westkant zijn veel verder uit in het platteland tot aan Kafr Hamra.
Het is eigenlijk schandalig dat er nog mensen zijn die denken dat de troepen van Assad heilige boontjes zijn.quote:
Gisteren ingenomen.quote:
https://www.google.nl/#q=intelligence+syria&tbm=nwsquote:Op zondag 19 januari 2014 18:53 schreef sonnyspek het volgende:
Had iemand meer info over die Westerse inlichtingendiensten die hadden gepraat in Syri met het regime?
Ja inderdaad, een gevolg van zwart-wit denken om het wat eenvoudiger te maken in hun hoofd.quote:Op zondag 19 januari 2014 18:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is eigenlijk schandalig dat er nog mensen zijn die denken dat de troepen van Assad heilige boontjes zijn.
Zij begaan net zo goed misdaden tegen de menselijkheid.
"We hebben de Emir van ISIS gevangen genomen. De leider van de ongelovigen, kuffaar, blablablabla"quote:Op zondag 19 januari 2014 18:56 schreef theunderdog het volgende:
Is er iemand die dit kan vertalen ?
Dank.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:00 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
https://www.google.nl/#q=intelligence+syria&tbm=nws
Jij bent echt de laatste die over anderen mag zeggen dat ze zwart-wit denken.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:02 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ja inderdaad, een gevolg van zwart-wit denken om het wat eenvoudiger te maken in hun hoofd.
2quote:Op zondag 19 januari 2014 19:02 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ja inderdaad, een gevolg van zwart-wit denken om het wat eenvoudiger te maken in hun hoofd.
Bedankt, en degene die dat roept is iemand van FSA neem ik aan of ?quote:Op zondag 19 januari 2014 19:03 schreef Peunage het volgende:
[..]
"We hebben de Emir van ISIS gevangen genomen. De leider van de ongelovigen, kuffaar, blablablabla"
Letterlijk zegt hij "in handen van de revolutionairen". Dus FSA ja.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Bedankt, en degene die dat roept is iemand van FSA neem ik aan of ?
Welnee, maar wel 100 x beter dan ISIS...quote:
Bedankt .quote:Op zondag 19 januari 2014 19:06 schreef Peunage het volgende:
[..]
Letterlijk zegt hij "in handen van de revolutionairen". Dus FSA ja.
Een FSA-takfiri.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:03 schreef Peunage het volgende:
"We hebben de Emir van ISIS gevangen genomen. De leider van de ongelovigen, kuffaar, blablablabla"
Vertaling:quote:Op zondag 19 januari 2014 19:09 schreef theunderdog het volgende:
they all scream Allah Ackbar like all internationalist zionist Al Qaeda salafists
quote:Denk dat diegene zomaar eens gelijk kan hebben.
Het komt anders allemaal nogal gespeeld over.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:27 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Een FSA-takfiri.
[..]
Vertaling:
"alle internationale zionistische al-Qaeda salafisten schreeuwen Allahu Akbar"
[..]
Tolereren van andere religies maar tegelijkertijd wel proberen hun vrijheid en politieke invloed te beperken doet me wel degelijk denken aan Dhimmi praktijken.quote:Op zondag 19 januari 2014 17:32 schreef Peunage het volgende:
[..]
Even doorgelezen, en nog afgezien van of alles in dit artikel klopt, ik zie niks Dhmmi-achtigs.
Interessant, maar die theorie over de maximale verte van de UMLACA/raket heeft veel te veel beperkingen. Ik heb het ook al eerder gelezen op WhoGhouta, die vrijwel precies hetzelfde stelde maar dan een verte van 3,5 km.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:10 schreef Peunage het volgende:
MIT study of Ghouta chemical attack challenges US intelligence
A new MIT report is challenging the US claim that Assad forces used chemical weapons in an attack last August, highlighting that the range of the improvised rocket was way too short to have been launched from govt controlled areas.
In the report titled “Possible Implications of Faulty US Technical Intelligence,” Richard Lloyd, a former UN weapons inspector, and Theodore Postol, a professor at the Massachusetts Institute of Technology (MIT), examined the delivery rocket’s design and calculated possible trajectories based on the payload of the cargo.
The authors concluded that sarin gas “could not possibly have been fired at East Ghouta from the ‘heart’, or from the Eastern edge, of the Syrian government controlled area shown in the intelligence map published by the White House on August 30, 2013.”
Based on mathematical calculations, Lloyd and Postol estimate the rocket with such aerodynamics could not travel more than 2 kilometers. To illustrate their conclusion, the authors included the original White House map that depicted areas under Assad control and those held by the opposition. Based on the firing range and troop locations on August 21, the authors conclude that all possible launching points within the 2 km radius were in rebel-held areas.
[ afbeelding ]
“This mistaken intelligence could have led to an unjustified US military action based on false intelligence. A proper vetting of the fact that the munition was of such short range would have led to a completely different assessment of the situation from the gathered data,” the report states.
The authors emphasize that the UN independent assessment of the range of the chemical munition is in“exact agreement” with their findings.
The report goes on to challenge the US Secretary of State’s key assessments of the chemical attack that he presented to the American people on August 30th and to the Foreign Relations Committee on September 3rd in an effort to muster a military attack on Syria.
“My view when I started this process was that it couldn’t be anything but the Syrian government behind the attack. But now I’m not sure of anything. The administration narrative was not even close to reality. Our intelligence cannot possibly be correct,” Postol told McClatchy publication.
[ afbeelding ]
“The Syrian rebels most definitely have the ability to make these weapons,” he said. “I think they might have more ability than the Syrian government.”
It also remains a mystery why the particular type of rocket that was used in the attack was not declared by the Syrian government as part of its chemical weapons arsenal when it agreed to destroy its chemical weapons and their delivery methods. OPCW inspectors charged with implementing the agreement also did not discover such a rocket in possession of government forces.
Syria agreed to the destruction of its chemical weapons through a deal brokered by Russia and the US after a sarin gas attack on August 21. Western nations blamed the deadly attack on President Bashar Assad’s forces, while Damascus accused the rebels for the incident. The UN fact-finding mission had no mandate to find out who carried out the attack.
Under the UN-backed plan, all of the country’s declared 1,290 tons of toxic agents should be destroyed by June 30. Initially, the first batch of the most dangerous materials was to be moved out of Syria on December 31.
However, the deadline was missed because of the ongoing war in Syria and technical issues. It was only on January 7 that “priority chemical materials” left the Syrian port of Latakia on a Danish ship for international waters.
http://rt.com/news/study-challenges-syria-chemical-attack-681/
Rebellen in het algemeen, of leden van ISIS enz ?quote:Op zondag 19 januari 2014 20:45 schreef IPA35 het volgende:
Een tegenaanval op de Syrische stellingen in Al-Naqqarin is afgeslagen inderdaad. Dit was bedoeld om de opmars in het industieterrein af te remmen.
Verder zijn er in de Qalamoun bergen zo'n 60 rebellen in een hinderlaag gelopen.
Zelfs islamitische muziek ?quote:Op zondag 19 januari 2014 21:00 schreef Aloulou het volgende:
ISIS verplicht vrouwen in Raqqa met niqaab op buiten te lopen. Onderstaand document kondigt dit aan in de titel, vervolgens Koranteksten en hadiths. En daarnaast nog meer "zeden die worden benadrukt" zoals niet een te hoge stem op straat (buiten), niet zich buiten te wagen "te laat en alleen", niet zich buiten te wagen zonder een mannelijke chapperone/metgezel van haar naaste familie.
[ afbeelding ]
Overigens is in een tweede aankondiging bekend gemaakt dat ook muziek en alles wat ermee te maken heeft in Raqqa verboden is:
https://twitter.com/zaidb(...)182195134464/photo/1
Naja, dat er dit soort muziek verboden is :quote:Op zondag 19 januari 2014 21:11 schreef expans het volgende:
Overal vijanden, overal geruzie
wat doe je?
je verbied muziek
Daarom ben ik zelfs niet voor ISIS.quote:Op zondag 19 januari 2014 21:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Naja, dat er dit soort muziek verboden is :
Begrijp ik maar al te goed.
Maar dit?:
Moet je nu een lolly ?quote:Op zondag 19 januari 2014 22:12 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Daarom ben ik zelfs niet voor ISIS.
Arabisch is geen mooie taal voor muziek...quote:Op zondag 19 januari 2014 21:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Naja, dat er dit soort muziek verboden is :
Begrijp ik maar al te goed.
Maar dit?:
Jij vindt Arabisch een lelijke taal ?quote:Op zondag 19 januari 2014 22:21 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Arabisch is geen mooie taal voor muziek...
Kan ik begrijpen. ISIS regeert tenminste met de Shariah. Om die reden misschien heb je liever ISIS.quote:
Sukkelquote:Op zondag 19 januari 2014 22:21 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Arabisch is geen mooie taal voor muziek...
Alleen het schrift is mooiquote:
quote:Op zondag 19 januari 2014 22:35 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Kan ik begrijpen. ISIS regeert tenminste met de Shariah. Om die reden misschien heb je liever ISIS.
Jij moet altijd op mij reageren he.quote:
Asad mag ook.quote:Op zondag 19 januari 2014 22:44 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Spel eerst zijn naam maar goed.
Verder:
Smaken verschillen.quote:
Communismequote:
quote:Sander van Hoorn volgt de chemische wapens door Syri
zondag 19 januari 2014, 20:18
De strijd is nog altijd even bloedig als drie jaar geleden. Maar sinds het begin van de burgeroorlog in Syri is er een winstpunt: de chemische wapens van president Assad worden vernietigd. Dat gaat over de weg van Damascus naar Latakia. De eerste lading grondstoffen voor die massavernietigingswapens is verscheept. Een tweede lading komt eraan. Correspondent Sander van Hoorn bekeek hoe veilig de route is.
VIDEO
Ik vind Perzisch eigenlijk de enige echt mooie taal in het Midden-Oosten.quote:
blablablaquote:Leider ISIL roept op tot gezamenlijke strijd tegen Assad
De leider van de jihadistische terreurgroep Islamitische Staat van Irak en de Levant (ISIL) heeft andere Syrische rebellenbewegingen zondag opgeroepen geen ISIL-strijders meer aan te vallen, en in plaats daarvan de krachten te bundelen in de strijd tegen het regime van president Bashar al-Assad.
ISIL-hoofd Abo Bakr al-Baghdadi riep de rebellen in een audio-boodschap op een jihadistische website op ''zich tot god te bekeren omdat jullie ons in de rug hebben gestoken, terwijl onze soldaten aan het front waren''.
De afgelopen twee weken is hevig gevochten tussen aanhangers van ISIL, met ook veel buitenlanders in de gelederen, en de andere rebellengroeperingen in Syri.
De rebellen leden met ruim 600 doden de meeste verliezen. ISIL is verbonden aan terreurbeweging al-Qaeda en heeft gebieden waar andere rebellengroeperingen zaten met geweld ingenomen.
Jij bent nu opeens tegen Assad?quote:Op zondag 19 januari 2014 23:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het wordt wel eens tijd dat ze dat gaan doen ja.
Perzisch, Turks en Hebreeuwsquote:Op zondag 19 januari 2014 23:09 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik vind Perzisch eigenlijk de enige echt mooie taal in het Midden-Oosten.
Turks gaat ook nog wel maar die Semitische talen vind ik toch wel wat minder.
quote:
Haten op Perzischquote:Op maandag 20 januari 2014 00:16 schreef Peunage het volgende:
[..]
Perzisch, Turks en Hebreeuws
Arabisch is een prachtige taal
waarom zou assad opstappen? hij heeft daar toch geen enkele reden toequote:Op zondag 19 januari 2014 15:31 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
[..]
SNC heeft geen achterban. En terecht dat Iran er bij isquote:Op maandag 20 januari 2014 01:03 schreef Intellectueel het volgende:
Iran zojuist uitgenodigd door Ban Ki Moon voor Geneva 2. Reactie van SNC: we trekken ons terug.
LOL Als we zijn naam fonetisch gaan schrijven dan is mijn spelling beter dan die van jou!quote:Op zondag 19 januari 2014 22:44 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Spel eerst zijn naam maar goed.
Verder:
Blabla..quote:Op maandag 20 januari 2014 02:07 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
LOL Als we zijn naam fonetisch gaan schrijven dan is mijn spelling beter dan die van jou!
ASSAD
Alif = A
Sien met fat7a = S A
Del met sukun = S
ASAD
Waarom ASSAD fout is? Omdat de SIEN geen SHADDA HEEFT! DUS.........
Klopt! En Asad is geen moslim maar een Sjiiet (die zijn in mijn opinie geen moslims). ISIS zijn wel moslims maar met een verkeerde ideologie.quote:Op zondag 19 januari 2014 22:35 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Kan ik begrijpen. ISIS regeert tenminste met de Shariah. Om die reden misschien heb je liever ISIS.
Diezelfde Van Hoorn die anderhalf jaar geleden brutale interviews hield met Syrische gouverneurs. Een propagandist van nos die zich nu weer aanpast, nu de politieke wind is gedraaid.quote:
Haatzaaiertje..quote:Op maandag 20 januari 2014 02:09 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Klopt! En Asad is geen moslim maar een Sjiiet (die zijn in mijn opinie geen moslims). ISIS zijn wel moslims maar met een verkeerde ideologie.
Perzisch in het Perzisch is Farsi inderdaadquote:
Je weet dat het in 3 landen gesproken wordt he?quote:Op maandag 20 januari 2014 02:13 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Perzisch in het Perzisch is Farsi inderdaad.
In Tajikistan en een erop gelijkende taal (Dari of zo) in Afghanistan.quote:Op maandag 20 januari 2014 02:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je weet dat het in 3 landen gesproken wordt he?
Behalve in de ogen van gevaarlijke salafistische extremisten en wahabitische kamelendrijvers met wat Amerikaanse fooien op zak, zijn ook sjiitische moslims gewoon moslims. Dat is de soennitische consensus.quote:Op maandag 20 januari 2014 02:09 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Klopt! En Asad is geen moslim maar een Sjiiet (die zijn in mijn opinie geen moslims). ISIS zijn wel moslims maar met een verkeerde ideologie.
Iran, Afghanistan en Pakistanquote:Op maandag 20 januari 2014 02:16 schreef IPA35 het volgende:
[..]
In Tajikistan en een erop gelijkende taal (Dari of zo) in Afghanistan.
Maar het is gewoon Perzisch.
De AIVD heeft niks te zeggen in Marokko!quote:Op maandag 20 januari 2014 02:16 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Behalve in de ogen van gevaarlijke salafistische extremisten en wahabitische kamelendrijvers met wat Amerikaanse fooien op zak, zijn ook sjiitische moslims gewoon moslims. Dat is de soennitische consensus.
Wel is er enorme verdeeldheid en wederzijdse scheiding.
Zelfs de meeste takfiri-ideologen (terroristische predikanten) geven nog toe dat Twaalver sjiitische moslims wel nog "te goeder trouw dwalende" moslims kunnen zijn.
Jouw radicaliserende uitspraken zijn islamologisch wel zeer interessant, want echt ultra-extremistisch....
Wordt tijd dat de AIVD jou en jouw soortgenoten een bezoek brengt....
Overigens is een discussie over Alawitische moslims hier niet ter sprake, daarvoor bestaat al jaren een academische thread elders. Met argumenten, zonder blind fanatisme zoals van jou.
Zit je daar? Mooi zo, blijf daar dan maar. Haatzaaiers hoeven we hier niet. Van geen enkele gezindte..quote:Op maandag 20 januari 2014 02:19 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
De AIVD heeft niks te zeggen in Marokko!
Dat betwijfel ik.quote:Op maandag 20 januari 2014 02:16 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Behalve in de ogen van gevaarlijke salafistische extremisten en wahabitische kamelendrijvers met wat Amerikaanse fooien op zak, zijn ook sjiitische moslims gewoon moslims. Dat is de soennitische consensus.
Wel is er enorme verdeeldheid en wederzijdse scheiding.
Zelfs de meeste takfiri-ideologen (terroristische predikanten) geven nog toe dat Twaalver sjiitische moslims wel nog "te goeder trouw dwalende" moslims kunnen zijn.
Jouw radicaliserende uitspraken zijn islamologisch wel zeer interessant, want echt ultra-extremistisch....
Wordt tijd dat de AIVD jou en jouw soortgenoten een bezoek brengt....
Overigens is een discussie over Alawitische moslims hier niet ter sprake, daarvoor bestaat al jaren een academische thread elders. Met argumenten, zonder blind fanatisme zoals van jou.
Ik kom Nederland in wanneer ik maar wil, ben er immers geboren en getogen. Best wel handig die dubbelpaspoort.quote:Op maandag 20 januari 2014 02:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zit je daar? Mooi zo, blijf daar dan maar. Haatzaaiers hoeven we hier niet. Van geen enkele gezindte..
Nu nog Nederlands leren..quote:Op maandag 20 januari 2014 02:22 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ik kom Nederland in wanneer ik maar wil, ben er immers geboren en getogen. Best wel handig die dat dubbele paspoort.
Reken maar van wel als jij het te bont maakt. Er wordt samengewerkt.quote:Op maandag 20 januari 2014 02:19 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
De AIVD heeft niks te zeggen in Marokko!
Ik ben geen TakfiriSalafist of hoe je het ook wilt benoemen, wat betreft de koning van Marokko dan heb ik absoluut geen probleem hoor! Ik houd van de koning en ik steun hem in zijn beleid!quote:Op maandag 20 januari 2014 02:25 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Reken maar van wel als jij het te bont maakt. Er wordt samengewerkt.
Ook in Marokko wil de regering en wil de koning geen takfiri-salafisten die de oorspronkelijke Maliki-mad'hab en soennitische islam vervalsen in de Maghreb....
Jouw gedachtegoed staat lijnrecht tegenover de koning van Marokko, hoor.quote:Op maandag 20 januari 2014 02:28 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ik ben geen TakfiriSalafist of hoe je het ook wilt benoemen, wat betreft de koning van Marokko dan heb ik absoluut geen probleem hoor! Ik houd van de koning en ik steun hem in zijn beleid!
De koning van Marokko Hassan 2 heeft Iran en haar leider Khomeini als een ongelovige bestempelt. Plus Marokko heeft geen banden met Iran!quote:Op maandag 20 januari 2014 02:33 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Jouw gedachtegoed staat lijnrecht tegenover de koning van Marokko, hoor.
Zeker het ontkennen dat sjiitische moslims k moslims zijn.... Zelfs Saoedi-Arabi, wahabitisch, doet dat officieus gewoon door sjiitische moskeen toe te staan in de olierijke sjiitische oostelijke Saoedische gebieden (waar sjiitische moslims wel zwaar gediscrimineerd worden)....
Onzin. Hassan II gaf juist asiel aan de verdreven, sjiitische, sjah van Iran in 1981. Daarop verbrak Iran de diplomatieke banden met Iran.quote:Op maandag 20 januari 2014 02:36 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
De koning van Marokko Hassan 2 heeft Iran en haar leider Khomeini als een ongelovige bestempelt. Plus Marokko heeft geen banden met Iran!
Waarom haat je ipv mensen hun eigen keus te gunnen?quote:Op maandag 20 januari 2014 02:36 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
De koning van Marokko Hassan 2 heeft Iran en haar leider Khomeini als een ongelovige bestempelt. Plus Marokko heeft geen banden met Iran!
Sjeik Mahmoud Shaltut heeft uit naam van al Azhar (soennitische mainstream) zelfs de sjiitische islam als "vijfde rechtsschool der islam" erkend en betiteld in een fatwa.quote:
Ja, klopt, maar zelfs de takfiri's verontschuldigen nog goedgelovige sjiitische (Twaalver) moslims in bepaalde gevallen.quote:Op maandag 20 januari 2014 03:13 schreef IPA35 het volgende:
Volgens mij is takfir plegen juist kenmerkend voor takfiri's...
Maar zij vinden sji'ieten geen moslims omdat zij naar hun mening de 12 Imams vereenzelvigen met God (shirk).
Sji'ieten ontkennen dat dan weer.
Heeft echter niks van doen met de vraag of Sj'ieten geloven in God en zijn Profeet of zoiets.
Assad is het beste wat Syri te bieden heeft.quote:Op maandag 20 januari 2014 07:13 schreef firefly3 het volgende:
Waarom doen jullie zo verliefd op assad? Stel dat er een ander in de plaats komt met hetzelfde beleid, dan zou het objectief gezien toch ook goed moeten zijn? Dat jullie zo verliefd zijn op een personage laat zien hoe vatbaar jullie zijn voor simpel propaganda.
Maar de koppensnellers vind je wel weer moslims natuurlijkquote:Op maandag 20 januari 2014 02:09 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Er zijn wel meer mensen, en ook zeker mensen die beter zijn. Je bent verliefd op de politieke personage. How cute lmfaoquote:Op maandag 20 januari 2014 07:43 schreef Kirov het volgende:
[..]
Assad is het beste wat Syri te bieden heeft.
Dan behandeld de KSA hun sjiitische minderheid beter dan Iran met zijn soennitische minderheid.quote:Op maandag 20 januari 2014 02:33 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Jouw gedachtegoed staat lijnrecht tegenover de koning van Marokko, hoor.
Zeker het ontkennen dat sjiitische moslims k moslims zijn.... Zelfs Saoedi-Arabi, wahabitisch, doet dat officieus gewoon door sjiitische moskeen toe te staan in de olierijke sjiitische oostelijke Saoedische gebieden (waar sjiitische moslims wel zwaar gediscrimineerd worden)....
quote:Op maandag 20 januari 2014 02:09 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
De_Ilias is een extremist die binnen een paar jaartjes wel eens op Jihad kan gaan.quote:
Jij vind dat toch ook.quote:Op zondag 19 januari 2014 22:55 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Jij moet altijd op mij reageren he.
Ik reageerde op de pst van Ilias en legde uit waarom hij ISIS beter zou vinden dan Assad.
quote:Op zondag 19 januari 2014 22:55 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Communisme
Hoofddoek is trouwens verplicht in Iran (Assad's bondgenoot). Het is dat Hezbollah niet sterk genoeg is, anders was het ook verplicht in Libanon.
Nee dat doen ze niet. Kom nou niet weer met die bullshit over dat er geen soennitische moskeen in Iran staanquote:Op maandag 20 januari 2014 08:38 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Dan behandeld de KSA hun sjiitische minderheid beter dan Iran met zijn soennitische minderheid.
Dat weet ik wel maar ik geloof jou niet. En ik begin niet over Soennitische Moskeen in Iran.quote:Op maandag 20 januari 2014 09:26 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee dat doen ze niet. Kom nou niet weer met die bullshit over dat er geen soennitische moskeen in Iran staan
Dat heb ik je al duizend keer uitgelegd.
Wat doet Saoedi-Arabi dan beter dan Iran?quote:Op maandag 20 januari 2014 10:13 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Dat weet ik wel maar ik geloof jou niet. En ik begin niet over Soennitische Moskeen in Iran.
Absolute onzin.quote:Op maandag 20 januari 2014 08:38 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Dan behandeld de KSA hun sjiitische minderheid beter dan Iran met zijn soennitische minderheid.
Waarom dan oorlog voeren ?quote:Op maandag 20 januari 2014 07:13 schreef firefly3 het volgende:
Waarom doen jullie zo verliefd op assad? Stel dat er een ander in de plaats komt met hetzelfde beleid, dan zou het objectief gezien toch ook goed moeten zijn? Dat jullie zo verliefd zijn op een personage laat zien hoe vatbaar jullie zijn voor simpel propaganda.
Je vergeet een ding, het belangrijkste Veldkamp...als je toch bezig bent met de mooie schoonheden van Iran op te noemenquote:Op maandag 20 januari 2014 11:57 schreef Veldkamp het volgende:
...En het land lijkt mij top. Hoge bergen van de Elbroes, mooie kusten, woestijnen, vruchtbare rivierdalen, heuvelland, oude tradities...
Niet waar dus. In Teheran zijn een aantal Soennitische moskeen te vinden.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:57 schreef Veldkamp het volgende:
Het is waar dat men die soennitische moskeen in Qom, Teheran enz. nog niet toestaat, maar elders in Iran wel.
Perzisch, geen Farsi. Men spreekt ook niet over Deutsch als men het over het Duits heeft. Mijn lerares Perzisch ergerde zich aan de Farsi classificatie.quote:
In Nederland noemen we dat gewoon Farsi.quote:Op maandag 20 januari 2014 12:28 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Perzisch, geen Farsi. Men spreekt ook niet over Deutsch als men het over het Duits heeft.
Deze manquote:Op maandag 20 januari 2014 12:12 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Je vergeet een ding, het belangrijkste Veldkamp...als je toch bezig bent met de mooie schoonheden van Iran op te noemen
Niet dus. Perzisch is de correcte benaming. Overigens spreekt de rijksoverheid ook gewoon over Perzisch. Zie algemeen ambtsbericht over Iran. Mijn lerares Perzisch in Leiden benadrukte ook gewoon nadrukkelijk dat Farsi als benaming incorrect is.quote:Op maandag 20 januari 2014 12:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
In Nederland noemen we dat gewoon Farsi.
De overheid (IND) iig wel.
Grappig hoe je de gematigden vrijheidsstrijders terroristen noemt en de aanpak van barrelbombs in woonwijken goedkeurd. Typisch hoe een zwart witte kijk op de wereld mensen zo slecht kan maken. Jij zou als eerste in de hitler propaganda getrapt hebben en zijn gezicht op fotos verspreid hebben.quote:Op maandag 20 januari 2014 02:31 schreef Veldkamp het volgende:
De neoconservatieve en staatsbetaalde links-liberale pro-interventie-opinie gaat maar door met het betitelen van President Assad als "oorlogsmisdadiger" en rebellen als "oppositie", terwijl het om terroristen gaat.
Alsof het bombarderen van terroristenstellingen in woonwijken oorlogsmisdaden zijn per definitie (dan zijn de Amerikanen en Nederlanders dat zelf ook sinds WO2 en Afghanistan).... Alsof een staat geen terroristen zou mogen bestrijden....
Overigens had Ellian, nu fel pro-Isralische ex-Iranir en ooit als socialistische student medestander van Khomeini tegen de westerse Sjah Mohammed Reza Pahlavi van Iran, wel op sommige punten gelijk natuurlijk....
Die man van Clingendael gelooft zijn eigen leugens niet. Training voor betaalde marionetten van buitenlandse machten zonder enige aanhang in Syri zelf. En dan ongeloofwaardig doen over de enorme aanhang van Assad onder het Syrische volk....Gewoon kinderachtig eenzijdig, deze Nederlandse simplismen ingegeven door NOS en CNN....
http://programma.vpro.nl/(...)ans-hoogervorst.html
Omdat de eigenwijze dictator geen democratie wilt invoeren. Onder zijn beleid wordt je gedood als je een andere politieke mening hebt. Blijkbaar vinden al die assad lovers het een juist beleid.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:58 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Waarom dan oorlog voeren ?
Of is de onderliggende drijfveer weer gewoon moslims die elkaar willen afmaken ?
quote:Op maandag 20 januari 2014 11:57 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Absolute onzin.
De meeste Koerden in Iran zijn sjiitische moslims, dat besef je wel, h? (In Turkije zijn ook veel Koerdische soennieten in feite cryptosjiieten of zelfs geheim alevitisch).
In Iran moeten sjiitische moslims in soennitische meerderheidsgebieden van Khomeini zelfs meebidden achter een soennitische imam en staan daar volop soennitische moskeen. Het is waar dat men die soennitische moskeen in Qom, Teheran enz. nog niet toestaat, maar elders in Iran wel.
Soennieten hebben in Iran alle rechten en worden zeker niet met tanks afgeslacht zoals sjiitische moslims in Bahrein door Saoedi-Arabi.
Juist Khomeini heeft veel gedaan voor sjiitisch-soennitische eenwording, juist door sjiitische hardline-theologen de mond te snoeren over de kaliefs voor Ali o.a.
Iran is sowieso religieus veel verdraagzamer dan Saoedi Arabi. Een rijke cultuur, sjiieten, soennieten, allerlei volken, christenen, Persepolis.
Ik hoop dat de Iraanse oliemarkt opengaat, dan ga ik er werken met gezin. Er zijn talloze Oosterse christelijke kerken met volledige vrijheid. Iran is echt een kansemarkt voor ons Nederland.
En het land lijkt mij top. Hoge bergen van de Elbroes, mooie kusten, woestijnen, vruchtbare rivierdalen, heuvelland, oude tradities...
Ligt aan welk plek in Iran. In Kermanshah zijn de meeste Koerden Sjiitisch, terwijl men in Sanandaj over het algemeen Soennitisch is.quote:Op maandag 20 januari 2014 12:39 schreef Baklava95 het volgende:
X 1 biljard
70% van de Iraanse koerden is Soennitisch.
In Turkije zijn 90% van de Koerden ook gewoon Sunni. Alevieten en Sjiieten vind je vooral onder de Zaza's en Turkmenen/Turken.
Koerden zijn Soennitisch en blijven Soennitisch.
Ben je ook toevallig Iraans/Perzisch. Je weet echt veel over Iran.quote:Op maandag 20 januari 2014 12:44 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ligt aan welk plek in Iran. In Kermanshah zijn de meeste Koerden Sjiitisch, terwijl men in Sanandaj over het algemeen Soennitisch is.
Nee natuurlijk erkent Iran (en ook Syrie) die uitlkomsten niet!! Die eerste conferentie was natuurlijk een farce, omdat daar het Syrische regime helemaal niet aan tafel zat. Waarom zouden zij willen samenwerken met die Syische Nationale Coalitie??? Wie vertegenwoordigt die Syrische Nationale Coalitie eigenlijk?quote:Eerder gaf Iran aan dat het land niet van plan is om aan de voorwaarden van de Verenigde Staten voor deelname aan de vredesconferentie over Syri te voldoen. De VS eisen dat Iran de uitkomsten van de vorige conferentie officieel zou erkennen.
Tijdens de eerdere conferentie is besloten dat er een overgangsregering in Syri moet komen waar ook de Syrische Nationale Coalitie in vertegenwoordigd is. Iran is nog altijd een bondgenoot van het regime van Assad en daarmee tegen een overgangsregering.
En hun schoothonden van het Islamitische Front zijn blijkbaar geen belemmering voor KSA om aanwezig te zijn bij Geneve II?quote:Op maandag 20 januari 2014 16:11 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
In reactie op de komst van Iran stelt Saudi-Arabi dat Iran “niet in aanmerking” mag komen voor een uitnodiging omdat het met militaire kracht in Syri aanwezig is.
Juist er kan ook geen andere uitkomst zijn van deze conferentie dan een gezamelijk optreden om Syrie te stabiliseren. Dat kan alleen in Samenwerking met Assad en met medewerking van de Russen en Iran. Dat snapt iedereen, maar het blijkt lastig voor sommigen om deze boodschap zonder gezichtsverlies te moeten verkondigen.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:18 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
En hun schoothonden van het Islamitische Front zijn blijkbaar geen belemmering voor KSA om aanwezig te zijn bij Geneve II?
Jij denkt dat er uit die miljoenen mensen niemand is die gematigd is en voor democratie is?quote:
Ja, die gaat even hokus pokus doen en over 2 weken is er op magische wijze democratie in Syri en leven ze lang en gelukkig terwijl iedereen roze suikerspinnen eet en op vliegende eenhoorns zit met grote roze hoorns die niet scherp genoeg zijn om mensen pijn te doen.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:25 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Jij denkt dat er uit die miljoenen mensen niemand is die gematigd is en voor democratie is?
[..]
Waarom?quote:Op maandag 20 januari 2014 17:20 schreef theunderdog het volgende:
http://in.news.yahoo.com/(...)north-155611825.html
Het wordt eens tijd dat de troepen van Assad het Noorden van Syri weten te veroveren.
Als nelson mandela zo moedeloos als jij dacht, zag de wereld er anders uit.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:39 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja, die gaat even hokus pokus doen en over 2 weken is er op magische wijze democratie in Syri en leven ze lang en gelukkig terwijl iedereen roze suikerspinnen eet en op vliegende eenhoorns zit met grote roze hoorns die niet scherp genoeg zijn om mensen pijn te doen.
2quote:Op maandag 20 januari 2014 17:23 schreef expans het volgende:
[..]
Waarom?
Zolang hij Latakia, Damascus en Aleppo heeft zit die voorlopig goed. Al duurt de crisis nog vijf jaar, zolang een groot gedeelte van de bevolking onder hem leeft (en redelijk goed ook) is er niks aan de hand. Waarom je troepen nog meer uitstrekken?
Besides, lekker alle proxy's met elkaar laten vechten en elkaar afzwakken, komt hem ook wel goed uit hoor.
Welke bevolking? De helft is al vertrokkenquote:Op maandag 20 januari 2014 17:23 schreef expans het volgende:
[..]
Waarom?
Zolang hij Latakia, Damascus en Aleppo heeft zit die voorlopig goed. Al duurt de crisis nog vijf jaar, zolang een groot gedeelte van de bevolking onder hem leeft (en redelijk goed ook) is er niks aan de hand. Waarom je troepen nog meer uitstrekken?
Besides, lekker alle proxy's met elkaar laten vechten en elkaar afzwakken, komt hem ook wel goed uit hoor.
2quote:Op maandag 20 januari 2014 17:24 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Welke bevolking? De helft is al vertrokken ;')
Alle mensen die vastzitten in het geweld, alle mensen die de oppositie steunen en daardoor zwaar geraakt worden. Al die mensen in Damascus (Ghouta) die verhongeren.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:24 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Welke bevolking? De helft is al vertrokken
Over vijf jaar is helemaal iedereen vertrokken of dood op deze manier.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:28 schreef expans het volgende:
[..]
Alle mensen die vastzitten in het geweld, alle mensen die de oppositie steunen en daardoor zwaar geraakt worden. Al die mensen in Damascus (Ghouta) die verhongeren.
Aan het einde van de dag gaat het om (dagelijks) eten, geld, familie oftewel structuur. Gek h?
Mooi, dan blijven alleen de ja knikkers over en kunnen ze leven in vrede.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:57 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Over vijf jaar is helemaal iedereen vertrokken of dood op deze manier.
Dus andere meningen mogen niet? Lijkt op noord korea.quote:Op maandag 20 januari 2014 18:04 schreef expans het volgende:
[..]
Mooi, dan blijven alleen de ja knikkers over en kunnen ze leven in vrede.
Werk van ISIS zeker?quote:Op maandag 20 januari 2014 18:11 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Is hier al gemeld dat er twee autobommen zijn ontploft op de grens met Turkije waarbij veel doden zijn gevallen?
quote:
quote:Cilvegz Sınır Kapısı'nın
karşısındaki Suriye'nin Babel
Hava Sınır Kapısı yakınlarında
iki arata 5 dakika arayla
patlama meydana geldi -
Patlamalarda yaralanan 3 kişi Trkiye'ye getirildi. Gncelleme: 17:52 Olaylar ilgili ayrıntılar
belirginleşmeye devam ediyor.
Buna gre Cilvegz Sınır
Kapısı'nın karşı tarafında yer
alan Babel Hava Sınır
Kapısı'nda 5 dakika arayla iki bomba ykl ara patlatıldı. İddialara gre, 12 kişinin
ldğ ifade edilirken,
Reyhanlı’ya getirilen 3
yaralıdan biri yolda hayatını
kaybetti. Diğer iki yaralının
Reyhanlı Devlet Hastanesi’ne kaldırıldığı ve durumlarının
ağır olduğu bildirildi. KAYNAK: SOL HABER PORTALI
De bevolking in Noord-Syrie merkt vrij weinig van deze hele strijd. Ze hebben het naar omstandigheden erg goed en hun dagelijks leven staat niet stil, zoals in de andere delen van Syri.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
2
Hoe de bevolking het heeft in Noord Syri maakt natuurlijk geen reet uit.
Heel Noord-Syri staat onder controle van of ISIS/Jihadisten of de PKK. Hebben ze het daar dan echt zo goed.quote:Op maandag 20 januari 2014 18:46 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
De bevolking in Noord-Syrie merkt vrij weinig van deze hele strijd. Ze hebben het naar omstandigheden erg goed en hun dagelijks leven staat niet stil, zoals in de andere delen van Syri.
Ja, het is primaquote:Op maandag 20 januari 2014 17:23 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Als nelson mandela zo moedeloos als jij dacht, zag de wereld er anders uit.
[..]
http://in.news.yahoo.com/(...)north-155611825.htmlquote:Op maandag 20 januari 2014 18:46 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
De bevolking in Noord-Syrie merkt vrij weinig van deze hele strijd. Ze hebben het naar omstandigheden erg goed en hun dagelijks leven staat niet stil, zoals in de andere delen van Syri.
Jij denkt alleen dat "Assad" daar aan de macht kan zijnquote:Op maandag 20 januari 2014 18:56 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja, het is prima
Goede vergelijking en Nelson Mandela had het ook 'eventjes' gefixt.
Omdat hij bang is dat als Assad weggaat dan de Sjiieten daar massaal uitgeroeid gaan worden.quote:Op maandag 20 januari 2014 19:06 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Jij denkt alleen dat "Assad" daar aan de macht kan zijnJe denkt niet eens zwart-wit, je denkt alleen zwart. Er zijn nog vele opties, onder andere een gezamenlijke coalitie, maar dat is denk ik te ingewikkeld voor jou? Waarom die oneindige behoefte om assad daar te houden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |